abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185980000
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:09 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat is allemaal niet relevant. Er is nogmaals een afspraak tussen de Nederlandse regering en de Molukkers. Hoe lang die afspraak blijft staan is aan hen.
Maar mensen wegpesten uit wijken kun je natuurlijk niet goedkeuren.

Leegstand is gewoon zonde. Als er een Moluks gezin voor zo een woning te vinden is is dat prima. Ik vind wel dat als er geen Moluks gezin gevonden kan worden voor zo een woning iemand anders er mag wonen zonder gedoe of gezeur. Woningen zijn al schaars genoeg zo en veel mensen wonen graag in een rijtjeshuis.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_185980944
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 15:30 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Molukkers hebben hun eigen wijk dus ik wil het ook. Hou aub op, wat zijn we toch weer zielig
Ik zeg nergens dat ik een eigen wijk wil. Wat zijn dat voor rare conclusies? Sterker nog, zonder dat dit hier in de buurt met geweld wordt afgedwongen zie weinig mensen met een andere etnische achtergrond als ik mij op straat begeef.

Natuurlijk zijn er dingen niet helemaal lekker gegaan met de Molukkertjes in het verleden. Voor die mensen hebben wij naar het beste alternatief gezocht. Maar daar hoef jij met je luie reet die nooit een inspanning voor de KNIL heeft gedaan van te profiteren. Gewoon lekker meedraaien. Niks speciale wijken.met goedkope woningen.
pi_185980956
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:19 schreef NgInE het volgende:

[..]

Leegstand is gewoon zonde. Als er een Moluks gezin voor zo een woning te vinden is is dat prima. Ik vind wel dat als er geen Moluks gezin gevonden kan worden voor zo een woning iemand anders er mag wonen zonder gedoe of gezeur. Woningen zijn al schaars genoeg zo en veel mensen wonen graag in een rijtjeshuis.
Dit is al sinds 2004 de 6e keer dat een woningcorporatie de afspraken met desbetreffende Molukse wijken schend. Het moet een keer ophouden, 1x is leuk maar niet doorblijven gaan tegen Molukkers
West-Melanesia
pi_185981006
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:04 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ik een eigen wijk wil. Wat zijn dat voor rare conclusies? Sterker nog, zonder dat dit hier in de buurt met geweld wordt afgedwongen zie weinig mensen met een andere etnische achtergrond als ik mij op straat begeef.

Natuurlijk zijn er dingen niet helemaal lekker gegaan met de Molukkertjes in het verleden. Voor die mensen hebben wij naar het beste alternatief gezocht. Maar daar hoef jij met je luie reet die nooit een inspanning voor de KNIL heeft gedaan van te profiteren. Gewoon lekker meedraaien. Niks speciale wijken.met goedkope woningen.
Hey uitkeringstrekker als de afspraken met de Nederlandse regering en de Molukkers je niet bevalt, rot je lekker op uit mijn land bijdehand
West-Melanesia
pi_185981074
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 22:19 schreef NgInE het volgende:

[..]

Gewoon geen afspraken schenden, dan is er geen gezeik. Er staat een hele wachtlijst met Molukse woningzoekenden, de corporatie is gewoon fout
West-Melanesia
pi_185981258
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:06 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Hey uitkeringstrekker als de afspraken met de Nederlandse regering en de Molukkers je niet bevalt, rot je lekker op uit mijn land bijdehand
Weer een aanname waar niks van klopt. De vorige keer dacht jij dat ik graag ook een eigen wijk wilde. Bleek niet te kloppen. Nu ben ik een uitkeringstrekker. Blijkt ook niet te kloppen. Ik begin steeds meer te begrijpen waarom jullie die ramen ingooien. Het probleem oplossen middels een zinnige discussie blijkt vrij moeilijk. Er wordt met drogredenen gestrooid, maar echt een zinnig betoog komt er niet uit, want voor zover ik kan vinden, zijn de woningbouwverenigingen niet gebonden aan de eerdere afspraken tussen de Molukkers en de staat.
pi_185981316
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:16 schreef maan_man het volgende:

[..]

Weer een aanname waar niks van klopt. De vorige keer dacht jij dat ik graag ook een eigen wijk wilde. Bleek niet te kloppen. Nu ben ik een uitkeringstrekker. Blijkt ook niet te kloppen. Ik begin steeds meer te begrijpen waarom jullie die ramen ingooien. Het probleem oplossen middels een zinnige discussie blijkt vrij moeilijk. Er wordt met drogredenen gestrooid, maar echt een zinnig betoog komt er niet uit, want voor zover ik kan vinden, zijn de woningbouwverenigingen niet gebonden aan de eerdere afspraken tussen de Molukkers en de staat.
Moet je beter je huiswerk doen, die wijken zijn er al voor jij geboren bent. Vanaf 2004 zijn er al 6 incidenten geweest waarbij de woningcorporaties excuses hebben aangeboden, maar nee jij weet het beter. De 6 wijken die hierbij betrokken waren zijn nog steeds 100% Moluks, op woningnet wordt er vermeld onder eisen dat je alleen in aanmerking komt als je van Molukse afkomst bent.

Ten tweede moet je niet op de man spelen want je kent me niet, dus hou je uitspraken als luie reet en meedraaien met de samenleving voor je
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 23:24:12 #133
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185981406
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:09 schreef Oceanier het volgende:

Gewoon geen afspraken schenden, dan is er geen gezeik. Er staat een hele wachtlijst met Molukse woningzoekenden, de corporatie is gewoon fout
Typisch... Anyway, voorrang is wat anders dan het alleenrecht hebben op...

En verder heb ik een beetje het idee dat je er geen reet van begrepen hebt mbt. de "afspraken" die gemaakt zijn. Dat de Molukse militairen hier heen gehaald zijn en niet terug konden was niet de schuld van Nederland, bedank lekker de ploppers en de VN met niet in de laatste plaats de VS voor de bewezen diensten.
pi_185981465
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Typisch... Anyway, voorrang is wat anders dan het alleenrecht hebben op...

En verder heb ik een beetje het idee dat je er geen reet van begrepen hebt mbt. de "afspraken" die gemaakt zijn. Dat de Molukse militairen niet terug konden was niet de schuld van Nederland, bedank lekker de ploppers en de VN met niet in de laatste plaats de VS voor de bewezen diensten.
Wil je me aub geen treinkaper noemen? Ook voor jou geld, beter je geschiedenis leren aub
West-Melanesia
  maandag 1 april 2019 @ 23:28:55 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185981523
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 23:26 schreef Oceanier het volgende:

Wil je me aub geen treinkaper noemen? Ook voor jou geld, beter je geschiedenis leren aub
A: Maak ik dat zelf wel uit.
B: Jij hebt al genoeg feiten gelezen in de andere topicreeks... Met je "executiebevel"...
pi_185981642
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

A: Maak ik dat zelf wel uit.
B: Jij hebt al genoeg feiten gelezen in de andere topics.
Nee dat maak je niet uit, je bent toch geen klein kind meer.

De feiten zijn dat alle 6 Molukse wijken die de afgelopen 15 jaar bij dit soort incidenten betrokken waren nog steeds 100% Moluks zijn en nog steeds de voorrangsregel wordt toegepast.

De vraag is, wat ga jij hieraan doen na 15 jaar nog steeds keer op keer dezelfde resultaten in het voordeel van de Molukkers lezend?
West-Melanesia
pi_185981721
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 23:20 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Moet je beter je huiswerk doen, die wijken zijn er al voor jij geboren bent. Vanaf 2004 zijn er al 6 incidenten geweest waarbij de woningcorporaties excuses hebben aangeboden, maar nee jij weet het beter. De 6 wijken die hierbij betrokken waren zijn nog steeds 100% Moluks, op woningnet wordt er vermeld onder eisen dat je alleen in aanmerking komt als je van Molukse afkomst bent.

Ten tweede moet je niet op de man spelen want je kent me niet, dus hou je uitspraken als luie reet en meedraaien met de samenleving voor je
Luie reet, dat is gewoon spreekwoordelijk. Of ga jij ook zeggen dat ik helemaal niet weet hoe jij met je dieren omgaat als ik zeg dat jij het paard achter de wagen bindt? Ik zeg alleen dat woningcoöperaties niet gebonden zijn aan de afspraken die eerder tussen het rijk en de Molukkers zijn gemaakt. Dat veel woningcoöperaties misschien soortgelijke regels/afspraken hanteren is wat anders. Hier waren er volgens de afspraken geen geschikte kandidaten binnen de Molukse gemeenschap. Dan laat jij een huis niet leegstaan.

Maar los daarvan vind ik het een ongewenste situatie dat er nog altijd woningcoöperaties zijn die dergelijke regelingen in stand houden.
  maandag 1 april 2019 @ 23:40:40 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185981744
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:34 schreef Oceanier het volgende:

Nee dat maak je niet uit
Jawel.

quote:
De feiten zijn dat alle 6 Molukse wijken die de afgelopen 15 jaar bij dit soort incidenten betrokken waren nog steeds 100% Moluks zijn en nog steeds de voorrangsregel wordt toegepast.

De vraag is, wat ga jij hieraan doen na 15 jaar nog steeds keer op keer dezelfde resultaten in het voordeel van de Molukkers lezend?
Nogmaals, een voorrangsregel is wat anders dan het alleenrecht hebben... Maar dat schijn je allemaal niet te begrijpen.
pi_185982093
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:39 schreef maan_man het volgende:

[..]

Luie reet, dat is gewoon spreekwoordelijk. Of ga jij ook zeggen dat ik helemaal niet weet hoe jij met je dieren omgaat als ik zeg dat jij het paard achter de wagen bindt? Ik zeg alleen dat woningcoöperaties niet gebonden zijn aan de afspraken die eerder tussen het rijk en de Molukkers zijn gemaakt. Dat veel woningcoöperaties misschien soortgelijke regels/afspraken hanteren is wat anders. Hier waren er volgens de afspraken geen geschikte kandidaten binnen de Molukse gemeenschap. Dan laat jij een huis niet leegstaan.

Maar los daarvan vind ik het een ongewenste situatie dat er nog altijd woningcoöperaties zijn die dergelijke regelingen in stand houden.
Niks spreekwoordelijk, ook Molukkers draaien mee mee de samenleving, inclusief Molukkers die in zo’n wijk wonen je moet je schamen man voor dergelijke uitspraken.

Woningcorporaties zijn wel degelijk gebonden aan gemaakte afspraken. Toen deze wijken door het dienst der domeinen in de jaren 80 werden overgedragen aan de gemeente, werden in de meeste wijken deze afspraken zwart op wit vastgelegd. Die afspraken kan je bij desbetreffende gemeentehuizen in het archief vinden. Ook zijn er een aantal wijken waarbij de Molukse gemeenschap laks is omgegaan met de overdracht en vergeten zijn deze afspraken zwart op wit vast te zetten, denk aan de grote Molukse wijk in Vaassen of de kleinere wijk in Elst

Los daarvan vind ik dit kleine groepje die hier problemen mee hebben zeikerds. De Molukse wijk is 60 jaar onderdeel van de samenleving, een uniek gegeven dat geen ander land kent. Tijdens het 50 jarig bestaan van de Molukse wijk in Alphen a/d Rhijn kwamen Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima persoonlijk nog een bezoek brengen aan de verjaardag van deze wijk. Een en al harmonie en vreugde, wat weer verpest wordt door alweer een misstap van een woningcorporatie en dat kleine groepje internetzeikerds die gelijk toehappen, zoals ze al jaren doen op internet en allesbehalve meedraaien of actie hiertegen ondernemen.

Gatverdamme
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:06:39 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185982121
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Niks spreekwoordelijk, ook Molukkers draaien mee mee de samenleving, inclusief Molukkers die in zo’n wijk wonen je moet je schamen man voor dergelijke uitspraken.

Woningcorporaties zijn wel degelijk gebonden aan gemaakte afspraken. Toen deze wijken door het dienst der domeinen in de jaren 80 werden overgedragen aan de gemeente, werden in de meeste wijken deze afspraken zwart op wit vastgelegd. Die afspraken kan je bij desbetreffende gemeentehuizen in het archief vinden. Ook zijn er een aantal wijken waarbij de Molukse gemeenschap laks is omgegaan met de overdracht en vergeten zijn deze afspraken zwart op wit vast te zetten, denk aan de grote Molukse wijk in Vaassen of de kleinere wijk in Elst

Los daarvan vind ik dit kleine groepje die hier problemen mee hebben zeikerds. De Molukse wijk is 60 jaar onderdeel van de samenleving, een unieke gegeven dat geen ander land kent. Tijdens het 50 jarig bestaan van de Molukse wijk in Alphen a/d Rhijn kwamen Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima persoonlijk nog een bezoek brengen aan de verjaardag van deze wijk. Een en al harmonie en vreugde, wat weer verpest wordt door een alweer een misstap van een woningcorporatie en dat kleine groepje internetzeikerds die gelijk toehappen, zoals ze al jaren doen op internet en allesbehalve meedraaien of actie hiertegen ondernemen.

Gatverdamme
Er is werkelijkwaar niemand die een probleem met Molukse wijken/ Molukkers heeft, ik ken er zelf ook genoeg, het zal je verbazen hoeveel Molukkers nog steeds binnen defensie werken. Het wordt wel een probleem als de Molukkers zelf gaan bepalen wie er wel of niet welkom is.
pi_185982196
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 23:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jawel.
[..]

Nogmaals, een voorrangsregel is wat anders dan het alleenrecht hebben... Maar dat schijn je allemaal niet te begrijpen.
Luister, dat schijnheilige gedoe van die woningcorporaties moet een keer ophouden. Heb je niet-Molukkers die zich aanmelden, dan meld je dat aan de Molukse wijkraad. Simpel, helemaal niks moeilijks aan. Alleenrecht, voorrangsregeling, beide zijn van toepassing
West-Melanesia
pi_185982218
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er is werkelijkwaar niemand die een probleem met Molukse wijken/ Molukkers heeft, ik ken er zelf ook genoeg, het zal je verbazen hoeveel Molukkers nog steeds binnen defensie werken. Het wordt wel een probleem als de Molukkers zelf gaan bepalen wie er wel of niet welkom is.
Raar dat je op internet een Molukker treinkaper noemt. Molukkers bepalen al sinds het begin van de wijken wie er wel of niet komt te wonen. Pas na 44 jaar, in 2004 onstond er voor het eerst een probleem. En hoe onstond dat probleem, ohja, een woningcorporatie die zich niet aan de afspraken hield. Maar nee, Molukkers, dat zijn toch altijd de boosdoeners
West-Melanesia
pi_185982311
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:03 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Los daarvan vind ik dit kleine groepje die hier problemen mee hebben zeikerds. De Molukse wijk is 60 jaar onderdeel van de samenleving, een uniek gegeven dat geen ander land kent. Tijdens het 50 jarig bestaan van de Molukse wijk in Alphen a/d Rhijn kwamen Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima persoonlijk nog een bezoek brengen aan de verjaardag van deze wijk. Een en al harmonie en vreugde, wat weer verpest wordt door alweer een misstap van een woningcorporatie en dat kleine groepje internetzeikerds die gelijk toehappen, zoals ze al jaren doen op internet en allesbehalve meedraaien of actie hiertegen ondernemen.

Gatverdamme
Of er maar een kleine groep "zeikers" zijn die hier een probleem mee hebben, betwijfel ik. Ik denk dat die groep wel wat groter is. Maar omdat ik dit niet kan onderbouwen met cijfers, ga ik dit niet, net als jij, met de nodige arrogantie, als feit brengen.

Los daarvan, zeg ik dat de woningbouw niet gebonden is aan de afspraken tussen de Molukkers en het rijk. En dat klopt. Dat veel coöperaties misschien eigen afspraken hebben gemaakt klopt, maar volgens deze afspraken kwam geen Molukker in aanmerking voor de woning. Wel een beetje open blijven staan voor de nuance.
pi_185982395
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:26 schreef maan_man het volgende:

[..]

Of er maar een kleine groep "zeikers" zijn die hier een probleem mee hebben, betwijfel ik. Ik denk dat die groep wel wat groter is. Maar omdat ik dit niet kan onderbouwen met cijfers, ga ik dit niet, net als jij, met de nodige arrogantie, als feit brengen.

Los daarvan, zeg ik dat de woningbouw niet gebonden is aan de afspraken tussen de Molukkers en het rijk. En dat klopt. Dat veel coöperaties misschien eigen afspraken hebben gemaakt klopt, maar volgens deze afspraken kwam geen Molukker in aanmerking voor de woning. Wel een beetje open blijven staan voor de nuance.
Nee kerel vooralsnog heb ik geen demonstraties of protesten gezien voor “studentencomplexen, bejaardentehuizen, Molukse wijken en Basic Fit Ladies Only filialen met grote spandoeken met de tekst (Racisme & Discriminatie)”. Dat die groep groot is betwijfel ik dus zeer, helemaal zeker weten kan ik natuurlijk niet maar zo slim ben je wel toch?

Als je een afspraak maakt, ben je gebonden aan de afspraak. De afspraak is dat er een Molukse voorrangsregeling is. Je draait er een beetje omheen. Ja, volgens deze corperatie kwam er geen Molukker in aanmerking. Maar volgens de Molukkers wel. Dus niet meteen partij kiezen, een beetje openstaan voor nuance. Daarbij moet ik nog in acht nemen dat bij de vorige 5 incidenten onmiddelijk excuses is aangeboden door de corporaties en de voorrangsregeling tot de dag van vandaag gehandhaafd blijft. Dus voor je zo snel partij kiest voor de corporatie, eerst even de geschiedenis van de vorige incidenten bekijken.
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:53:44 #145
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185982524
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 13:53 schreef Oceanier het volgende:
Ongelofelijk, al 60 jaar bestaat die regel
Dan wordt het de hoogste tijd om daar iets aan te veranderen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:56:07 #146
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_185982535
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ookal heb je deze mening (valt ook wat voor te zeggen nu) dan moet dit alsnog in goed overleg gaan en gecommuniceerd worden met alle betrokkenen. Je kan niet regels schenden/aanpassen zonder dit voor te leggen aan deze groep.
AFCA!
pi_185982541
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat laten we aan de Molukkers en de regering over. Als we moeten wachten op jou en de roeptoeters online dan zijn we weer 15 jaar verder
West-Melanesia
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:57:30 #148
Why is all the rum gone?
pi_185982549
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:56 schreef RensAjacied het volgende:

Ookal heb je deze mening (valt ook wat voor te zeggen nu) dan moet dit alsnog in goed overleg gaan en gecommuniceerd worden met alle betrokkenen. Je kan niet regels schenden/aanpassen zonder dit voor te leggen aan deze groep.
Dit is Nederland. Als je niet naast een autochtone Nederlander wilt wonen, dan moet je naar een land gaan waar geen autochtone Nederlanders zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:57:58 #149
Why is all the rum gone?
pi_185982553
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:56 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat laten we aan de Molukkers en de regering over. Als we moeten wachten op jou en de roeptoeters online dan zijn we weer 15 jaar verder
Dit is Nederland. Als je niet naast een autochtone Nederlander wilt wonen, dan moet je naar een land gaan waar geen autochtone Nederlanders zijn.
  dinsdag 2 april 2019 @ 00:59:22 #150
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_185982561
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En als dit zwart op wit staat?
AFCA!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')