abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185894172
Het Forum van Democratie heeft zich de woede van docenten en de politiek op zijn hals gehaald. Sinds vorige week roept het wetenschappelijk bureau op om om linkse indoctrinatie te melden via het indoctrinatie meldpunt van de partij. Wat ze echter met de meldingen willen gaan doen is nog niet duidelijk volgens Rob Rooken: "Wat en wanneer we er iets mee gaan doen, weten we nog niet. We gaan de gegevens niet openbaar maken."
De oproep zorgt voor een verhitte disussie. Uit de politieke hoek vandaan regent het kritiek. Ingrid van Engelshoven (Onderwijs): "Deze oproep stuit mij zeer tegen de borst. Ik werp dit verre van mij. Dit is ook niet goed voor de veiligheid van docenten." Haar kritiek krijgt veel bijval van andere partijen. Hoe onvoorstelbaar ook, het idee wordt wel gesteund door de PVV. Harm Beertema: "Ik vind het een heel goed idee, het is namelijk mijn eigen idee."
Eén docent reageert vrij ludiek op de actie van de FvD. Hij heeft namelijk zichzelf aangeven bij de partij, zodat zijn studenten hem niet aan hoeven te geven.

tommy_derksen twitterde op zaterdag 23-03-2019 om 13:18:00 Ik sta voor goed onderwijs. Ik laat me niet intimideren of bang maken. Geen student hoeft mij ooit te verlinken bij welk meldpunt dan ook of die druk te voelen. https://t.co/a9o7Wyyeyz reageer retweet
FvD roept leerlingen op linkse docenten te verlinken
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185894177
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Komt die oproep oorspronkelijk van D66 (Hans van Mierlo) ja?
Nee.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rudi_Dutschke
Ik ken het van hem. De Duitse studentenleider Rudi Dutschke eind jaren zestig.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185894194
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:06 schreef capricia het volgende:
Het Renaissance instituut (wetenschappelijk instituut van Forum) heeft het over "De Lange Mars door de instituties begint hier!".

Ik heb dan ook de indruk dat het onderwijs niet de enige plek is waar ze dit soort meldpunten voor in willen richten. In de toespraak van Baudet zegt hij:
,,We worden ondermijnd door onze universiteiten, onze journalisten, door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen. En bovenal worden we ondermijnd door onze bestuurders’’.

En gezien ze zelf aangeven dat ze een lange mars door de instituties willen, denk ik dat er nog wel wat zal volgen.
Curieus is hoe Baudet die ondermijning van architecten ziet
Hij kan sommige bouwwerken niet zo fraai vinden. Dat heb ik ook.... maar hoezo ondermijnt dat iets of iemand of is dat een aanslag op de Europese cultuur ?
En ligt 'de schuld' dan niet eerder bij de opdrachtgevers van die architecten . en welke schuld dan ?
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:21:47 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894227
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij kan sommige bouwwerken niet zo fraai vinden. Dat heb ik ook.... maar hoezo ondermijnt dat iets of iemand of is dat een aanslag op de Europese cultuur ?
En ligt 'de schuld' dan niet eerder bij de opdrachtgevers van die architecten . en welke schuld dan ?
Ik las ooit een mooie verklaring van al die foeilelijke sociale huur- en koopwoningen: mensen accepteren dat omdat ze het zich niet kunnen permitteren het te weigeren.

Maar wie een architect inhuurt om een vrijstaande villa te ontwerpen heeft dat probleem niet, en daar zie ik toch ook genoeg lelijk spul bij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185894243
quote:

[..]

Ik denk dat hij op het postmodernisme in al zijn aspecten doelt.

Zelf kan ik moderne architectuur best waarderen.

Maar oudere architectuur ook, toen er echt nog vakmanschap aan te pas kwam, steenhouwers, metselaars.

Moderne architectuur is dan ook vaak een expressie van onze technologische vooruitgang in plaats van een esthetitsch hoogstandje. Soms een combinatie.

Ik vraag me dus ook af wat hij daar precies mee bedoelt.
pi_185894248
Deel van de tijdsgeest... (moderniteit/postmodernisme) gevolg van... dus inderdaad ondermijnt... maar architecten ondermijnen niet de cultuur met intentie, hoop ik. Overigens zie je in zijn thuisstad Haarlem een tegenovergestelde beweging: veel (stads)nieuwbouw wordt in de oude stijl gebouwd: http://smkhaarlem.nl/
Prachtig.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 11:28:18 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 11:25:51 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185894266
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat wordt er anders mee bedoeld? Kom op zeg.
Kan je het ook onderbouwen? Voor mij is dit namelijk gewoon een onderbuikgevoel van je.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185894271
quote:

[..]

Terechte vragen. De ondermijning van wat precies? En wie is "we"?
Hij zet hier duidelijk de gewone Nederlander tegenover de (in zijn ogen) linkse intelligentsia.
Het is een wij/zij denken waar ik zelf niet zo'n voorstander van bent, aangezien het wij/zij denken direct hele groepen mensen uitsluit (zoals journalisten, bestuurders, architecten etc) van 'onze groep'.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:27:04 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894286
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:24 schreef EipNiC het volgende:
Deel van de tijdsgeest... (moderniteit/postmodernisme) gevolg van... dus inderdaad ondermijnt... maar architecten ondermijnen niet de cultuur met intentie, hoop ik. Overigens zie je in zijn thuisstad Haarlem een tegenovergestelde beweging: veel (stads)nieuwbouw wordt in de oude stijl (maar dan modern) gebouwd...

[ afbeelding ]

Prachtig.
Dat men in een weiland ergens ver buiten de binnenstad het uiterlijk van de binnenstad probeert te herhalen.
Ja, doen ze hier in Vathorst (Amersfoort) ook, alle nadelen van de binnenstad zonder de voordelen van het feit dat een wijk in een weiland in het midden van niets neergeplempt is, zelfs de parkeerproblemen van de binnenstad komen vrolijk mee, misschien kunnen ze die wijken over een paar jaar ook helemaal autoluw maken, zodat dat probleem ook opgelost is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185894323
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:27 schreef Leandra het volgende:
Dat men in een weiland ergens ver buiten de binnenstad het uiterlijk van de binnenstad probeert te herhalen.
Dus de oude architectuur? En daar zou je liever iets anders zien?

quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:27 schreef Leandra het volgende:
Ja, doen ze hier in Vathorst (Amersfoort) ook, alle nadelen van de binnenstad zonder de voordelen van het feit dat een wijk in een weiland in het midden van niets neergeplempt is, zelfs de parkeerproblemen van de binnenstad komen vrolijk mee,
Dit is wel heel raar ja - misschien plannen ze erop dat het een stad wordt? :D

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 11:30:20 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:30:14 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894330
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kan je het ook onderbouwen? Voor mij is dit namelijk gewoon een onderbuikgevoel van je.
Voor iemand die vindt dat dit al een verregaande beschuldiging is:
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Precies wat ik gisteren al gekscherend zei. Het is wachten op een meldpunt "meld hier uw linkse collega!"

Overigens, hoe klinkt "De lange mars door de instituties begint hier!" niet nogal NSB en nogal verontrustend? :')
Beschuldig je een ander er wel heel makkelijk van "gewoon een onderbuikgevoel" te uiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185894332
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kom op, hoe kun je zo'n oproep anders interpreteren dan dat tal van instituties "gezuiverd" zouden moeten worden van links gedachtengoed? :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_185894336
Wat moet er eigenlijk met al die linkse terroristen gebeuren? Moeten die allemaal opgesloten worden?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_185894348
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:30 schreef Hallojo het volgende:
Wat moet er eigenlijk met al die linkse terroristen gebeuren? Moeten die allemaal opgesloten worden?
Herscholing op een neutraler instituut.

Ik hoor de docenten nu al dicteren: ''Witte mensen bestaan niet. Blanke mensen zijn niet het kwaad zelve. Diversiteit is niet vanzelfsprekend geweldig. ''

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 11:32:41 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 11:31:18 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185894352
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Kom op, hoe kun je zo'n oproep anders interpreteren dan dat tal van instituties "gezuiverd" zouden moeten worden van links gedachtengoed? :')
Onderbouw het nou eens. Je komt met een gigantisch zware beschuldiging, dan is het niet meer dan normaal dat je het goed kan onderbouwen op basis van de feiten die we kennen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 11:32:30 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185894371
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor iemand die vindt dat dit al een verregaande beschuldiging is:
[..]

Beschuldig je een ander er wel heel makkelijk van "gewoon een onderbuikgevoel" te uiten.
Een verregaande beschuldiging zonder onderbouwing te kunnen geven is per definitie onderbuik.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185894373
quote:
6s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:31 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Herscholing op een neutraler instituut.
Indoctrinatie van het juiste gedachtegoed.
Volg de pijlen.
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:33:09 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894382
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:29 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dus de oude architectuur? En daar zou je liever iets anders zien?
[..]

Dit is wel heel raar ja - misschien plannen ze erop dat het een stad wordt? :D
Je kunt het zien vanaf de snelweg, een stad worden is dan niet echt een optie meer.
En ik heb geen probleem met de oude architectuur, dat is alweer een stuk beter dan die vinex-rotzooi uit de jaren 80 en 90, maar waarom moet je in een weiland bouwen alsof het hartje binnenstad is, qua ruimte in en om de woningen.
Zelfs in de feitelijke binnenstad staan er een hoop huizen die een stuk ruimer zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185894387
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:32 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Indoctrinatie van het juiste gedachtegoed.
Nee.
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 11:34:24 #20
236264 crew  capricia
pi_185894397
Baudet heeft ook meermaals aangegeven niets te zien in moderne kunst en in moderne muziek. Zijn voorkeur is duidelijk klassiek. Dit soort prive meningen willen verwerken tot beleid, doet me denken alsof hij het 'volk wil verheffen'. Iets wat wel bij dat 19e eeuwe gedachtengoed past.

Eerst dacht ik dat het gewoon prive-meningen waren. Prima. Maar nu zie ik dat het in zijn speeches terecht komt, en dat hij een start gemaakt heeft met het in kaart brengen van wat Forum ziet als linkse indoctrinatie in het onderwijs. Precies zoals hij aangaf in zijn speech.

Daarom vind ik het de moeite waard dit onder de aandacht te brengen. Dit zal niet zijn enige stap zijn om te strijden tegen wat hij als ondermijning (ondermijning van wat eigenlijk?) ziet.

Iedereen mag dit een goede of slechte ontwikkeling vinden. Het geeft in elk geval wel richting aan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185894402
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Onderbouw het nou eens. Je komt met een gigantisch zware beschuldiging, dan is het niet meer dan normaal dat je het goed kan onderbouwen op basis van de feiten die we kennen.
Je draait eromheen. Wat valt er te onderbouwen?

Hoe interpreteer jij zo'n oproep dan?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_185894407
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:33 schreef Leandra het volgende:
Je kunt het zien vanaf de snelweg, een stad worden is dan niet echt een optie meer.
En ik heb geen probleem met de oude architectuur, dat is alweer een stuk beter dan die vinex-rotzooi uit de jaren 80 en 90, maar waarom moet je in een weiland bouwen alsof het hartje binnenstad is, qua ruimte in en om de woningen.
Zelfs in de feitelijke binnenstad staan er een hoop huizen die een stuk ruimer zijn.
Maar is er wel grond over dan? (Weilanden =/= vrije grond). Vermoed dat ze moesten proppen... of met de wetenschap dat er in de toekomst hoe dan ook gepropt zal moeten worden. Sowieso is (alleenstaand) mini-wonen de toekomst. Dat is wat we schijnbaar willen: grond/groei populatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 11:35:51 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:36:36 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894428
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een verregaande beschuldiging zonder onderbouwing te kunnen geven is per definitie onderbuik.
Het is niet eens een verregaande beschuldiging, man, man, man.
Hij stelt dat het wachten is op "meld uw linkse collega hier" en hij vraagt zich af of de "Mars door de instituties" niet erg NSB klinkt.

Ik weet niet hoor, maar in feite is dat meldpunt van het forum al een "meld uw linkse collega hier" voor leerkrachten, en als je iets afvragen ook al een beschuldiging is dan weet ik het niet.

Ik vraag me ook wel eens iets af, bijvoorbeeld of sommige mensen ze allemaal wel op een rijtje hebben, maar ik neem aan dat als ik me dat over jou zou afvragen je daar een TR op zou zetten wegens crewbash.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185894430
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat grotere huizen leiden tot meer energieconsumptie.
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:40:00 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894462
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:34 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Maar is er wel grond over dan? (Weilanden =/= vrije grond). Vermoed dat ze moesten proppen... of met de wetenschap dat er in de toekomst hoe dan ook gepropt zal moeten worden. Sowieso is (alleenstaand) mini-wonen de toekomst. Dat is wat we schijnbaar willen: grond/groei populatie.
Ik heb geen idee wat ze er mee willen, maar een buitenwijk moet ook een buitenwijk zijn, met alle voordelen van een buitenwijk, zoals ruimte, in het huis, om het huis, om te spelen, om je auto te parkeren.
Als dat er allemaal niet is dan is er geen reden meer om in een buitenwijk te gaan wonen, want goedkoop is het ook al niet, je zit alleen wel overal ver vandaan en moet een teringeind fietsen als je in de stad wat wilt gaan drinken.
En dat is op de heenweg nog niet zo erg, maar de terugweg hè.....
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 11:40:55 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185894482
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je draait eromheen. Wat valt er te onderbouwen?

Hoe interpreteer jij zo'n oproep dan?
Ik interpreteer niks, ik kijk naar de keiharde feiten die er zijn:
- Er zijn klachten van leerlingen dat docenten hun (verregaande) linkse of anti-rechtse gedachtegoed opdringen zonder ruimte voor nuance.
- Scholen dienen een neutrale omgeving te zijn.
- FvD constateert dat en opent een meldpunt waar dit gemeld kan worden, zodat er later onderzoek naar gedaan kan worden.

Ze strijden dus tegen indoctrinatie binnen scholen. Ik mag toch hopen dat iedereen tegen indoctrinatie is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:41:08 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894485
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Omdat grotere huizen leiden tot meer energieconsumptie.
Een nieuw huis energieneutraal bouwen nagenoeg geen probleem.
Zelfs een vrijstaande energiepluswoning is geen probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185894499
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat ze er mee willen, maar een buitenwijk moet ook een buitenwijk zijn, met alle voordelen van een buitenwijk, zoals ruimte, in het huis, om het huis, om te spelen, om je auto te parkeren.
Als dat er allemaal niet is dan is er geen reden meer om in een buitenwijk te gaan wonen, want goedkoop is het ook al niet, je zit alleen wel overal ver vandaan en moet een teringeind fietsen als je in de stad wat wilt gaan drinken.
En dat is op de heenweg nog niet zo erg, maar de terugweg hè.....
Dan moet je toch echt even gaan babbelen met zij die fantaseren over stad Randstad.... (en beyond). De optie 'buitenwijk' is niet vanzelfsprekend meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 11:42:18 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:42:02 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894500
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

- Er zijn klachten van leerlingen dat docenten hun (verregaande) linkse of anti-rechtse gedachtegoed opdringen zonder ruimte voor nuance.
- FvD constateert dat en opent een meldpunt waar dit gemeld kan worden, zodat er later onderzoek naar gedaan kan worden.

Ze strijden dus tegen indoctrinatie binnen scholen. Ik mag toch hopen dat iedereen tegen indoctrinatie is.
Op welke fronten dienen scholen een neutrale omgeving te zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:43:39 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894531
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:41 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dan moet je toch echt even gaan babbelen met zij die fantaseren over stad Randstad.... (en beyond). De optie 'buitenwijk' is niet vanzelfsprekend meer.
Nou nee, dat hoef ik niet, zolang ik maar niet in zo'n nieuwbouwwijk hoef te wonen.
En gezien ik fijn binnen de "ring" van mijn stad woon en daar voorlopig niet wegga hoef ik nergens over te gaan babbelen.
Maar mocht ik hier wel weggaan dan is het dus zeker niet naar zo'n wijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185894534
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een nieuw huis energieneutraal bouwen nagenoeg geen probleem.
Zelfs een vrijstaande energiepluswoning is geen probleem.
Je visie is te beperkt. Als de ruimte voor 1 persoon toeneemt, neemt ook zijn consumptie van andere goederen toe, zoals meubels, verf, etc. Dat moet je ook meerekenen.

De ideale situatie volgens de klimaatdoelen is dat je uiteindelijk net genoeg hebt om mee te leven, maar geen of minimale luxe. Want luxegoederen verbruiken meer energie (in het gebruik en/of de productie), en is dus slecht, zeker zolang andere mensen niet in hun behoeften kunnen voorzien of niet hetzelfde luxeniveau hebben als jij. Dat druist immers in tegen het gelijkheidsprincipe.

Wants vs needs. Je hebt die ruimte helemaal niet nodig.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 28-03-2019 11:49:18 ]
pi_185894540
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je draait er wederom omheen.

Ik heb het over zijn uitspraak dat "de lange mars door de instituties hier begint!"

Hoe interpreteer je zo'n oproep? Moeilijker is het niet.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 11:44:48 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185894548
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op welke fronten dienen scholen een neutrale omgeving te zijn?
Zo veel mogelijk. Alle kanten moeten belicht worden en leerlingen moeten een eigen mening kunnen vormen. Als ouders hun kind naar een christelijke school brengen, dan kan je wel wat verwachten, maar dan is het een eigen keuze.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185894562
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou nee, dat hoef ik niet, zolang ik maar niet in zo'n nieuwbouwwijk hoef te wonen.
En gezien ik fijn binnen de "ring" van mijn stad woon en daar voorlopig niet wegga hoef ik nergens over te gaan babbelen.
Maar mocht ik hier wel weggaan dan is het dus zeker niet naar zo'n wijk.
Het leek even als je een telerugestelde geïnteresseerde was :P. Maar nee, zo'n wijk is enkel nadelen idd...
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 11:45:37 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185894567
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je draait er wederom omheen.

Ik heb het over zijn uitspraak dat "de lange mars door de instituties hier begint!"

Hoe interpreteer je zo'n oproep? Moeilijker is het niet.
Schijnbaar willen ze dit ook op andere plekken onderzoeken. Ok.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185894609
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Schijnbaar willen ze dit ook op andere plekken onderzoeken. Ok.
Okee, en met welk doel zou dat zijn binnen al die andere instituties denk je?
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:49:01 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894638
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Je visie is te beperkt. Als de ruimte voor 1 persoon toeneemt, neemt ook zijn consumptie van andere goederen toe, zoals meubels. Dat moet je ook meerekenen.

De ideale situatie volgens de klimaatdoelen is dat je uiteindelijk net genoeg hebt om mee te leven, maar geen of minimale luxe. Want luxegoederen verbruiken meer energie (in het gebruik en/of de productie), en is dus slecht.

Wants vs needs. Je hebt die ruimte helemaal niet nodig.
Ga je nou ook al voor me bepalen welke ruimte ik nodig denk te hebben en waarvoor?
Wat is dat voor links gedachtengoed?

Daarbij wonen wij met 3 personen in een huis, per persoon is de ruimte dus beperkt (± 50m² pp) en het aantal meubels dat we hebben delen we, we hebben ook maar 1 wasmachine, 1 droger, 1 vaatwasser, 1 koelkast, 1 oven, 1 combimagnetron, 1 kookplaat.
Dat is dus stukken voordeliger dan 2 personen die ieder een woning van 90m² bezetten, al even afgezien van het feit dat onze zoon dan ook in beide huizen dezelfde spullen zou moeten hebben.

Maar hoe dan ook; ik kan prima een energieplus vrijstaand huis laten bouwen, en jij vertelt me dan dus dat dat niet goed genoeg is, want dan verbruik ik teveel energie omdat het een vrijstaand huis is :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:50:21 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894662
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:45 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Het leek even als je een telerugestelde geïnteresseerde was :P. Maar nee, zo'n wijk is enkel nadelen idd...
Nee joh, ik moet er niet aan denken, ik vind die meuk echt vreselijk, al even afgezien van het feit dat het verplicht aan de stadsverwarming hangt enzo :N
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185894684
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:49 schreef Leandra het volgende:
Dat is dus stukken voordeliger dan 2 personen die ieder een woning van 90m² bezetten
Ja, en dat is de toekomst dus, zeg ik als alleenstaande wonend in een appartement van 90m². Alleenstaand, relatief klein. Maar ik heb eigenlijk wel meer ruimte nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 11:51:36 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:51:31 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894686
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zo veel mogelijk. Alle kanten moeten belicht worden en leerlingen moeten een eigen mening kunnen vormen. Als ouders hun kind naar een christelijke school brengen, dan kan je wel wat verwachten, maar dan is het een eigen keuze.
Dus als ik mijn kind naar het bijzonder onderwijs breng dan hoef ik niet op neutraal onderwijs te rekenen.
Mooi.

Dan ook niet jankzakken als dat niet-neutrale zich niet alleen beperkt tot religie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 11:52:04 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185894698
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Okee, en met welk doel zou dat zijn binnen al die andere instituties denk je?
Indoctrinatie tegen gaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 11:53:10 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185894720
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus als ik mijn kind naar het bijzonder onderwijs breng dan hoef ik niet op neutraal onderwijs te rekenen.
Mooi.

Dan ook niet jankzakken als dat niet-neutrale zich niet alleen beperkt tot religie.
Dan kan je verwachten dat er een Christelijke insteek is ja. Maar ook dan neutraliteit op andere vlakken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185894727
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ga je nou ook al voor me bepalen welke ruimte ik nodig denk te hebben en waarvoor?
Wat is dat voor links gedachtengoed?
Hé wacht eens even, dat bepaal IK niet, dat bepalen de architecten van de internationale klimaatdoelen. Ik verwoord het alleen voor je, zodat je begrijpt waar we het over hebben.

Linkse mensen willen inderdaad voor anderen bepalen wat jij wel en niet nodig hebt, waar jij wel en geen behoefte aan hebt, wat jij wel en niet mag, hoe jij wel en niet je leven moet leiden. Dat heb je goed gezien, scherp.

quote:
Daarbij wonen wij met 3 personen in een huis, per persoon is de ruimte dus beperkt (± 50m² pp) en het aantal meubels dat we hebben delen we, we hebben ook maar 1 wasmachine, 1 droger, 1 vaatwasser, 1 koelkast, 1 oven, 1 combimagnetron, 1 kookplaat.
Dat is dus stukken voordeliger dan 2 personen die ieder een woning van 90m² bezetten, al even afgezien van het feit dat onze zoon dan ook in beide huizen dezelfde spullen zou moeten hebben.
Niemand heeft ooit beweerd dat een linkse benadering van economie en maatschappij-inrichting efficiënt of doeltreffend is. Toch blijven er massa's mensen van overtuigd dat je een grote overheid nodig hebt om ons van de ondergang te redden.

quote:
Maar hoe dan ook; ik kan prima een energieplus vrijstaand huis laten bouwen, en jij vertelt me dan dus dat dat niet goed genoeg is, want dan verbruik ik teveel energie omdat het een vrijstaand huis is :')
Ja, want een vrijstaand huis impliceert waarschijnlijk ook een auto, want je moet je boodschappen op verder dan loopafstand doen. Je moet dus de stad in worden gedreven, waar je in woonblokken terechtkomt, met een winkel en tram naast de deur. Zodoende hoef je nooit meer je woon/werkomgeving te verlaten om in je behoeften te voorzien, en consumeer je geen energie met overbodige luxegoederen en andere dingen die je helemaal niet nodig hebt om te overleven.

Dat is de weg waaraan wordt getimmerd. Of je het nu gelooft of niet, of je het er nu mee eens bent of niet.

Daarom roepen bepaalde mensen op tot het melden van linkse indoctrinatie. Die begrijpen net als jij dat dit van de zotte is.
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:53:35 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894729
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:51 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ja, en dat is de toekomst dus, zeg ik als alleenstaande wonend in een appartement van 90m². Alleenstaand, relatief klein. Maar ik heb eigenlijk wel meer ruimte nodig.
Ik heb ook meer ruimte nodig, ik zou dit huis als ik alleenstaand werd ook niet verlaten omdat het te groot is :D

Maar ik lees hier allerlei links gedachtegoed dat wel even voor mij bepaalt wat ik aan ruimte nodig heb.
Misschien kan ik ook verplicht worden mijn woning te verkopen als ik weduwe zou worden, want waar heb ik dan nog zo'n groot huis voor nodig?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185894773
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:24 schreef EipNiC het volgende:
Deel van de tijdsgeest... (moderniteit/postmodernisme) gevolg van... dus inderdaad ondermijnt... maar architecten ondermijnen niet de cultuur met intentie, hoop ik.
Maar zeg je nu. idd architecten ondermijnen de samenleving ?
Hoe dan ?
pi_185894779
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Niemand heeft ooit beweerd dat een linkse benadering van economie en maatschappij-inrichting efficiënt of doeltreffend is. Toch blijven er massa's mensen van overtuigd dat je een grote overheid nodig hebt om ons van de ondergang te redden.
Alle falacy of the commons problemen zijn goed op te lossen door een overheid ja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:55:38 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894782
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan kan je verwachten dat er een Christelijke insteek is ja. Maar ook dan neutraliteit op andere vlakken.
Waarom neutraliteit op andere vlakken? Is zorgen voor je naasten geen christelijke insteek?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 11:55:41 #48
236264 crew  capricia
pi_185894785
Is is overigens wel specifiek linkse indoctrinatie, waar Forum een probleem mee heeft:
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:55:43 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185894786
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar dan selectief "(s)linkse indoctrinatie". En ondertussen wel "de elite" (waaronder docenten) willen vervangen door hun eigen elite en zo het fvd-gedachtegoed verspreiden.

Wel een beetje hypocriet ehh.
Huilen dan.
pi_185894810
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:55 schreef capricia het volgende:
Is is overigens wel specifiek linkse indoctrinatie, waar Forum een probleem mee heeft:
[ afbeelding ]
Paul heeft een paar dagen terug nog een leuk stukje geschreven in the post online.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:57:49 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894826
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hé wacht eens even, dat bepaal IK niet, dat bepalen de architecten van de internationale klimaatdoelen. Ik verwoord het alleen voor je, zodat je begrijpt waar we het over hebben.

Linkse mensen willen inderdaad voor anderen bepalen wat jij wel en niet nodig hebt, waar jij wel en geen behoefte aan hebt, wat jij wel en niet mag, hoe jij wel en niet je leven moet leiden. Dat heb je goed gezien, scherp.
[..]

[..]

Ja, want een vrijstaand huis impliceert waarschijnlijk ook een auto, want je moet je boodschappen op verder dan loopafstand doen. Je moet dus de stad in worden gedreven, waar je in woonblokken terechtkomt, met een winkel en tram naast de deur. Zodoende hoef je nooit meer je woon/werkomgeving te verlaten om in je behoeften te voorzien, en consumeer je geen energie met overbodige luxegoederen en andere dingen die je helemaal niet nodig hebt om te overleven.

Dat is de weg waaraan wordt getimmerd. Of je het nu gelooft of niet, of je het er nu mee eens bent of niet.

Daarom roepen bepaalde mensen op tot het melden van linkse indoctrinatie. Die begrijpen net als jij dat dit van de zotte is.
De architecten van de internationale klimaatdoelen bepalen dat helemaal niet, dat is je eigen interpretatie ervan.
De kans dat ik met een vrijstaande energiepluswoning positief bijdraag aan de klimaatdoelen is groter dan die van de portiekwoningen in de wijken rond de oude binnensteden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 11:58:10 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185894834
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar dan selectief "(s)linkse indoctrinatie". En ondertussen wel "de elite" (waaronder docenten) willen vervangen door hun eigen elite en zo het fvd-gedachtegoed verspreiden.

Dat verzin je erbij. Vooralsnog is er een anoniem onderzoek.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 11:58:41 #53
236264 crew  capricia
pi_185894848
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En dat door alle instituties heen.
Forum doet daar ieg niet geheimzinnig over.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:58:58 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894853
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Paul heeft een paar dagen terug nog een leuk stukje geschreven in the post online.
Hij bedoelde dat anders?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185894860
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb ook meer ruimte nodig, ik zou dit huis als ik alleenstaand werd ook niet verlaten omdat het te groot is :D

Maar ik lees hier allerlei links gedachtegoed dat wel even voor mij bepaalt wat ik aan ruimte nodig heb.
Misschien kan ik ook verplicht worden mijn woning te verkopen als ik weduwe zou worden, want waar heb ik dan nog zo'n groot huis voor nodig?
Maar zou je ook niet een morele grens bepalen? Als ik naar mijn vader kijk, die al 15 jaar een best groot (vrijstaand) huis bezet denk ik wel eens; hier zou ook een gezin gelukkig kunnen zijn. Anderzijds merk ik dat ie de eerste 2 verdiepingen wel weet te benutten en er veel plezier van heeft. Maar noodzakelijk is het allemaal niet.

Breder getrokken... jij staat ook niet negatief tegenover migratie/groei, als ik het goed heb? Dan wordt het mi moreel wel lastiger (tav oud-Nederlanders) om grote stukken ruimte op te eisen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 12:00:52 ]
pi_185894862
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wie bepaalt dan wat die zogenaamde "linkse indoctrinatie" is? FvD?

Bestaat er overigens ook "rechtse indoctrinatie"?

Aan welke instituties moet ik dan denken?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 11:59:10 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185894863
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:55 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Maar op de site van het renaissance instituut is dat bewust weggelaten. Kan natuurlijk ook wat betekenen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185894865
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

De architecten van de internationale klimaatdoelen bepalen dat helemaal niet, dat is je eigen interpretatie ervan.
De kans dat ik met een vrijstaande energiepluswoning positief bijdraag aan de klimaatdoelen is groter dan die van de portiekwoningen in de wijken rond de oude binnensteden.
We spreken elkaar over een paar jaar nog wel.
pi_185894868
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij bedoelde dat anders?
Wat bedoelt die anders? Hij gaat inderdaad gewoon over dat onderwerp spreken.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:00:36 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894888
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat bedoelt die anders? Hij gaat inderdaad gewoon over dat onderwerp spreken.
Het gaat dus wel over linkse indoctrinatie?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:01:04 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185894898
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Een kritische beschouwing van de fvd valt allicht onder linkse indoctrinatie.
Huilen dan.
pi_185894900
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:59 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Maar zou je ook niet een morele grens bepalen? Als ik naar mijn vader kijk, die al 30 jaar een best groot (vrijstaand) huis bezet denk ik wel eens; hier zou ook een gezin gelukkig kunnen zijn. Anderzijds merk ik dat de eerste 2 verdiepingen wel weet te benutten. Maar noodzakelijk is het allemaal niet.

Breder getrokken... jij staat ook niet negatief tegenover migratie/groei, als ik het goed heb? Dan wordt het mi moreel wel lastiger (tav oud-Nederlanders) om grote stukken ruimte op te eisen.
Inderdaad. In de toekomst zullen mensen die meer ruimte hebben dan ze volgens de overheid nodig hebben dan ook gedwongen mensen in huis moeten nemen als ze daar behoefte aan hebben.

Want de _need_ van die mensen gaat boven jouw _want_.

Dat is de manier waarop we het gelijkheidsprincipe gaan realiseren. Herverdeling van rijkdommen en goederen.

Zodoende zal het energieverbruik per persoon ook afnemen.
pi_185894902
quote:

[..]

Je staat toch vrij je eigen mening te vormen over de info die je krijgt?
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:01:22 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185894906
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat verzin je erbij. Vooralsnog is er een anoniem onderzoek.
Wat verzin ik erbij?
Huilen dan.
pi_185894919
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat dus wel over linkse indoctrinatie?
Uiteraard.
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 12:01:57 #66
236264 crew  capricia
pi_185894924
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar op de site van het renaissance instituut is dat bewust weggelaten. Kan natuurlijk ook wat betekenen.

Het lijkt me nogal duidelijk waarover ze het hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185894944
Kunnen ze niet gewoon rechtse scholen beginnen, waar dan alleen alternatieve feiten worden gedoceerd. Net als religieuze scholen zeg maar.
Volg de pijlen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 12:02:57 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185894945
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een kritische beschouwing van de fvd valt allicht onder linkse indoctrinatie.
Ik word hier zo moe van...

Waarom is het zo moeilijk om er in de basis van uit te gaan dat hier indoctrinatie staat en daadwerkelijk bedoeld wordt?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 12:03:29 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185894955
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:01 schreef capricia het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het lijkt me nogal duidelijk waarover ze het hebben.
Dat is de site van het FvD zelf, niet het onderzoeksinstituut.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185894973
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Inderdaad. In de toekomst zullen mensen die meer ruimte hebben dan ze volgens de overheid nodig hebben dan ook gedwongen mensen in huis moeten nemen als ze daar behoefte aan hebben.

Want de _need_ van die mensen gaat boven jouw _want_.

Dat is de manier waarop we het gelijkheidsprincipe gaan realiseren. Herverdeling van rijkdommen en goederen.

Zodoende zal het energieverbruik per persoon ook afnemen.
Ja, de noodzaak zal de mens voor communistisch beleid ontvankelijk maken...Het inkomen na automatisering zal met hetzelfde principe gestuurd worden. Niemand 'overbodig' rijk; iedereen zoet met het nodige.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 12:06:23 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:05:25 #71
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185894991
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zou zweren dat ik het daar ook gelezen heb. Maar ik kan het goed mishebben.
pi_185894996
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Of we bouwen woontorens in de steden. Weg individuele huzien, tuintjes en dat soort dingen.
Met oog op de groeiprojecties, beide. NWS / In je eentje huren in de woontoren, dat is de toekomst

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 12:06:35 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:05:42 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894998
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:59 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Maar zou je ook niet een morele grens bepalen? Als ik naar mijn vader kijk, die al 15 jaar een best groot (vrijstaand) huis bezet denk ik wel eens; hier zou ook een gezin gelukkig kunnen zijn. Anderzijds merk ik dat ie de eerste 2 verdiepingen wel weet te benutten en er veel plezier van heeft. Maar noodzakelijk is het allemaal niet.

Mijn grens ligt waar mijn portemonnee me brengt, dan wel bij welk deel van mijn portemonnee ik daarvoor uit wil geven.
Nou scheelt het dat wij geen 3 keer per jaar in een of ander vliegtuig naar Thailand zitten, dus dat heeft wel weer invloed op onze mogelijkheden qua uitgeven aan wonen.

Sterker nog: mijn 8-jarige moest vandaag wat uit het buitenland meenemen naar school (mocht ook een vakantie-souvenir zijn) en die is behalve in Parijs nog nooit naar het buitenland op vakantie geweest.
Dat we tijdens een vakantie in Drenthe wel eens een dagje Duitsland hebben gedaan, en vorige maand nog even en dag naar Duitsland zijn geweest om wat badkamer sanitair te bekijken doet daar weinig aan af.

Met ander woorden: wij maken keuzes waardoor we op het gebied van wonen meer keuze hebben, en ik denk niet dat dat het milieu of de sociale cohesie meer belast dan wanneer we zo goedkoop en klein mogelijk zouden wonen maar ons geld wel aan god weet niet wat over de balk zouden smijten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895000
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:04 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ja, de noodzaak zal de mens voor communistisch beleid ontvankelijk maken...Het inkomen na automatisering zal hetzelfde principe gestuurd worden. Niemand 'overbodig' rijk; iedereen zoet met het nodige.
Jep.

Als je miljoenen immigranten binnen laat, is het veel praktischer om de bestaande woningen te verdelen, dan om nieuwe woningen bij te bouwen, wat ten koste gaat van de natuur. Dat druist in tegen de klimaatdoelen.

Of we bouwen woontorens in de steden. Weg individuele huzien, tuintjes en dat soort dingen.

De mooiste woontorens staan natuurlijk in voormalig communistische landen.

Urban planning in communist countries

Misschien verwijst Baudet hier ook wel naar.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:06:35 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895017
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik word hier zo moe van...

Waarom is het zo moeilijk om er in de basis van uit te gaan dat hier indoctrinatie staat en daadwerkelijk bedoeld wordt?
Omdat het duidelijk is dat het de fvd om "linkse indoctrinatie" (whatever that may be) gaat. Dan kan je hoog en laag springen en dat gaan ontkennen, maar jij en ik zijn allebei niet van gisteren.
Huilen dan.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:07:32 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895031
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is de site van het FvD zelf, niet het onderzoeksinstituut.
Ja, want als het van de site van het FvD zelf komt dan staat dat helemaal los van wat het onderzoeksinstituut van het FvD doet of wil doen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:08:24 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895040
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Uiteraard.
Dus dan is indoctrinatie in het algemeen op scholen niet het punt, maar linkse indoctrinatie wel?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:10:09 #78
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185895074
quote:

[..]

Ik weet het niet, start een onderzoek en maak de resultaten bekend zodat wij allemaal weten wat nou de rechts geindoctrineerde instellingen zijn.
pi_185895083
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Omdat het duidelijk is dat het de fvd om "linkse indoctrinatie" (whatever that may be) gaat. Dan kan je hoog en laag springen en dat gaan ontkennen, maar jij en ik zijn allebei niet van gisteren.
Wat wil je nou zeggen?
So what?
pi_185895088
Alle meldpunten van politieke partijen zijn in principe onzin. Ik begrijp wel het probleem dat ze willen aankaarten, maar er moeten betere manieren zijn om dit te doen.

Ik weet ook nog de periode vóór FvD dat Yernaz Ramautarsing al bezig was met 'linkse indoctrinatie op de universiteit'. Het lijkt me best aannemelijk dat zulke indoctrinatie bestaat, maar de voorbeelden waar hij mee kwam waren dan weer zo slap. Een economiedocent die zegt dat staatsingrijpen soms nodig is. En dan komt Yernaz bij Pauw & Witteman klagen dat dat indoctrinatie is, omdat in zijn boekje van Ayn Rand anders staat. Je kunt net zo goed klagen over evolutie-indoctrinatie en dan met de bijbel zwaaien.

Ik durf wel te wedden dat er veel gevallen zijn van lesmateriaal waarin veel vooringenomenheid zit, maar daar kun je nog wel over discussiëren in de klas. Interessant wordt het als leraren hun mening erdoor drukken en scholieren hard persoonlijk proberen te vernederen als ze een rechtse mening hebben. Of de hele les door impliceren dat een bepaalde politieke voorkeur dom is. Je moet juist discussie stimuleren.

Dit meldpunt kan nog enig nut hebben als je meer voorbeelden kunt achterhalen van het type "Volkert, waar ben je?" Ik denk dat ouders zouden schrikken als ze zich realiseren hoe extremistisch sommige leraren uit de hoek kunnen komen. En hoeveel er zelfs bewust voor maatschappijleer hebben gekozen om propaganda voor hun gedachtegoed te maken.

Ik zie verder geen raakvlakken met de NSB of docenten verlinken. Het is eerder vergelijkbaar met wat er eind jaren '60 op de universiteiten gebeurde, maar dan in de omgekeerde richting. Scholieren en studenten die in opstand komen tegen het dominante gedachtegoed. Wat dat betreft een koekje van eigen deeg. Maar het moet wel fatsoenlijk blijven en niet de rechten van leraren schenden of discussies doden.
pi_185895091
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:05 schreef Leandra het volgende:
Mijn grens ligt waar mijn portemonnee me brengt, dan wel bij welk deel van mijn portemonnee ik daarvoor uit wil geven.
Erg cynisch (en individualistisch) vind ik dit. Ik merk dat vaker op, hoe mensen ethiek en politiek weten te scheiden van hun eigen levensinrichting. Ook merk ik dat mensen in het 'verdienen' van (veel) geld een soort van impliciete rechtvaardiging zien om het te kunnen besteden naar wens; immers 'ik verdien het'. De noodzakelijke beloning; want waarom anders heb je gestudeerd, werk je (hard)..Want alhoewel je niet op vakantie gaat; het geld dat je verdient gaat op aan jezelf (het gezin); ofwel dmv vakanties, ofwel door groter te wonen.

''Nu mag ik er mee doen wat ik wil ook!'' + (of versus) "Ik ben nog steeds een goed mens want ik vind/stem...(zelfs als mijn stem het andere mensen lastiger maakt op punten waar ik geen problemen ondervind door wat ik verdien).''

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 12:13:40 ]
pi_185895098
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus dan is indoctrinatie in het algemeen op scholen niet het punt, maar linkse indoctrinatie wel?
Denk dat als mensen spreken over vrouwen rechten dat je ook niet zomaar de conclusie kunt trekken dat mannen rechten er niet toe doen. Het kaart dus gewoon aan waar de focus ligt.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:11:31 #83
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895103
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat wil je nou zeggen?
So what?
Dat wordt je duidelijk wanneer je de discussie tussen Nattekat en mij even terugleest.
Huilen dan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 12:11:35 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185895106
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Indoctrinatie of linkse indoctrinatie, het is allemaal iets wat absoluut niet thuis hoort op scholen in wat van vorm dan ook. Linkse indoctrinatie is een probleem, de andere kant hoor ik helemaal niks over, dus zo raar is het niet dat daar de focus van de partij ligt.

En dat instituut kan je gewoon los zien van de partij hè. Er zullen vast wel wat belangen zijn, maar laten we niet vol in BNW modus schieten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185895133
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:10 schreef Vasilevski het volgende:
Alle meldpunten van politieke partijen zijn in principe onzin. Ik begrijp wel het probleem dat ze willen aankaarten, maar er moeten betere manieren zijn om dit te doen.

Ik weet ook nog de periode vóór FvD dat Yernaz Ramautarsing al bezig was met 'linkse indoctrinatie op de universiteit'. Het lijkt me best aannemelijk dat zulke indoctrinatie bestaat, maar de voorbeelden waar hij mee kwam waren dan weer zo slap. Een economiedocent die zegt dat staatsingrijpen soms nodig is. En dan komt Yernaz bij Pauw & Witteman klagen dat dat indoctrinatie is, omdat in zijn boekje van Ayn Rand anders staat. Je kunt net zo goed klagen over evolutie-indoctrinatie en dan met de bijbel zwaaien.

Ik durf wel te wedden dat er veel gevallen zijn van lesmateriaal waarin veel vooringenomenheid zit, maar daar kun je nog wel over discussiëren in de klas. Interessant wordt het als leraren hun mening erdoor drukken en scholieren hard persoonlijk proberen te vernederen als ze een rechtse mening hebben. Of de hele les door impliceren dat een bepaalde politieke voorkeur dom is. Je moet juist discussie stimuleren.

Dit meldpunt kan nog enig nut hebben als je meer voorbeelden kunt achterhalen van het type "Volkert, waar ben je?" Ik denk dat ouders zouden schrikken als ze zich realiseren hoe extremistisch sommige leraren uit de hoek kunnen komen. En hoeveel er zelfs bewust voor maatschappijleer hebben gekozen om propaganda voor hun gedachtegoed te maken.

Ik zie verder geen raakvlakken met de NSB of docenten verlinken. Het is eerder vergelijkbaar met wat er eind jaren '60 op de universiteiten gebeurde, maar dan in de omgekeerde richting. Scholieren en studenten die in opstand komen tegen het dominante gedachtegoed. Wat dat betreft een koekje van eigen deeg. Maar het moet wel fatsoenlijk blijven en niet de rechten van leraren schenden of discussies doden.
Hey, een nuchtere kijk, wauw.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:13:12 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895137
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:10 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Erg cynisch (en individualistisch) vind ik dit. Ik merk dat vaker op, hoe mensen ethiek en politiek weten te scheiden van hun eigen levensinrichting. Ook merk ik dat mensen in het 'verdienen' van (veel) geld een soort van impliciete rechtvaardiging zien om het te kunnen besteden naar wens; immers 'ik verdien het'. De noodzakelijke beloning; want waarom anders heb je gestudeerd, werk je (hard)..Want alhoewel je niet op vakantie gaat; het geld dat je verdient gaat op aan jezelf (het gezin); ofwel dmv vakanties, ofwel door groter te wonen.

''Nu mag ik er mee doen wat ik wil ook!'' + (of versus) "Ik ben nog steeds een goed mens want ik vind/stem...(zelfs als mijn stem het andere mensen lastiger maakt op punten waar ik geen problemen heb door wat ik verdien.''
En toch wordt mij regelmatig verweten links te zijn.... het liefst door rechtse users.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895164
Gelukkig staan mensen al in de rij om docent te worden. Als je vervolgens dit soort zaken leest, krijg je er helemaal zin in.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185895165
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:10 schreef EipNiC het volgende:

[..]

''Nu mag ik er mee doen wat ik wil ook!'' + (of versus) "Ik ben nog steeds een goed mens want ik vind/stem...(zelfs als mijn stem het andere mensen lastiger maakt op punten waar ik geen problemen ondervind door wat ik verdien).''
Conclusie?

Je voegt veel waarde toe voor anderen, dan is het toch best terecht dat je daar een beetje beloning voor krijgt?
pi_185895168
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

En toch wordt mij regelmatig verweten links te zijn.... het liefst door rechtse users.
Hoe zou je het liefst genoemd worden? Hyperindividualist/kapitalist, neoliberaal, groei-ist, ik-ist?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 12:14:59 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:14:55 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895173
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Denk dat als mensen spreken over vrouwen rechten dat je ook niet zomaar de conclusie kunt trekken dat mannen rechten er niet toe doen. Het kaart dus gewoon aan waar de focus ligt.
Ja, dat is hetzelfde...

Je uitspreken voor iets is niet hetzelfde als tegen iets anders.

Je uitspreken tegen iets is wel het uitspreken tegen dat specifieke onderwerp.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895176
quote:

[..]

Lijkt me logisch. Linkse users zouden idem dito sneller een ander rechts noemen.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:15:57 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895187
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:14 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Hoe zou je het liefst genoemd worden? Hyperindividualist/kapitalist, neoliberaal, groei-ist, ik-ist?
Moet dit beestje een naam hebben?
Ik word er vooral moe van dat ik dingen genoemd word die ik niet ben omdat ik een mening heb die niet strookt met die van de ander.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895195
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat is hetzelfde...
Je uitspreken voor iets is niet hetzelfde als tegen iets anders.

Je uitspreken tegen iets is wel het uitspreken tegen dat specifieke onderwerp.
FvD spreekt zich uit vóór genuanceerd onderwijs, in de zin van dat alle politieke opvattingen gepresenteerd worden als meningen en niet als feiten.

Naja ik snap niet zo goed wat je probleem is eigenlijk...
pi_185895242
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:14 schreef ludovico het volgende:
Conclusie?

Je voegt veel waarde toe voor anderen, dan is het toch best terecht dat je daar een beetje beloning voor krijgt?
Hoogte inkomen =/= hoogte van toegevoegde waarde... Bankiers en reclamejongen leveren de maatschappij bv een negatieve waarde terwijl ze in de hogere inkomensgroepen vallen. De meest recente Tegenlicht uitzending belicht dat nog eens mooi.

Dat daargelaten zou het inderdaad wel meegewogen mogen/kunnen worden in de (morele) rechtvaardigingssom voor het (consumptie)gebruik van het individu wat mij betreft... maar dan dus inderdaad wel als 'waarde', niet als 'bedrag inkomen...'
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:18:54 #95
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895243
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Indoctrinatie of linkse indoctrinatie, het is allemaal iets wat absoluut niet thuis hoort op scholen in wat van vorm dan ook. Linkse indoctrinatie is een probleem, de andere kant hoor ik helemaal niks over, dus zo raar is het niet dat daar de focus van de partij ligt.
Linkse indoctrinatie is een probleem? Hoe zit dat dan? En is rechtse indoctrinatie ook een probleem?

Verder is het nogal hypocriet dat een partij aan de ene kant heel hard moord en brand schreeuwt over linkse indoctrinatie, en vervolgens zonder blikken of blozen voornemens is om een 'eigen elite' op te leiden en een sociaal netwerk op te bouwen dat de huidige elite door alle instituties heen gaat vervangen.

quote:
En dat instituut kan je gewoon los zien van de partij hè. Er zullen vast wel wat belangen zijn, maar laten we niet vol in BNW modus schieten.
Het 'wetenschappelijk' instituut van de fvd is natuurlijk vrij nauw verbonden met de partij. Dat heeft niks met in een BNW-modus schieten te maken.
Huilen dan.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:19:24 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895249
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

FvD spreekt zich uit vóór genuanceerd onderwijs, in de zin van dat alle politieke opvattingen gepresenteerd worden als meningen en niet als feiten.

Naja ik snap niet zo goed wat je probleem is eigenlijk...
Nee, dat doen ze helemaal niet, ze spreken zich uit tegen linkse indoctrinatie en doen ook nog eens alsof dat een (groot) probleem op scholen zou zijn.

Rechtse indoctrinatie hebben ze het niet over, of ze vinden het geen probleem, of ze doen net alsof het niet voorkomt op scholen.

En het liefst zijn ze zelf ook nog eens degene die bepaalt of iets genuanceerd is of niet.
En het bepalen van nuance lijkt me niet aan een rechtse partij die als doel heeft instituties omver te werpen, want als dat je doel is ontbreekt het je aan nuance.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895265
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:15 schreef Leandra het volgende:
Moet dit beestje een naam hebben?
Ik word er vooral moe van dat ik dingen genoemd word die ik niet ben omdat ik een mening heb die niet strookt met die van de ander.
Categoriseren is een noodzakelijk kwaad... als ik verwijs naar mensen van Nederland een woontorencomplex willen maken, dan kan ik niet elke keer typen ''mensen die van Nederland een...''.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 12:21:12 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185895268
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Linkse indoctrinatie is een probleem? Hoe zit dat dan? En is rechtse indoctrinatie ook een probleem?

Verder is het nogal hypocriet dat een partij aan de ene kant heel hard moord en brand schreeuwt over linkse indoctrinatie, en vervolgens zonder blikken of blozen voornemens is om een 'eigen elite' op te leiden en een sociaal netwerk op te bouwen dat de huidige elite door alle instituties heen gaat vervangen.
[..]

Het 'wetenschappelijk' instituut van de fvd is natuurlijk vrij nauw verbonden met de partij. Dat heeft niks met in een BNW-modus schieten te maken.
Bron van dat ze alle docenten willen vervangen door FvD'ers?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185895269
quote:

[..]

Het zijn radicaliserende ongenuanceerde users ter rechterzijde.
Die neigen ernaar gematigde rechtse users in het hokje 'links' te zetten.
Men vind hun vorm van "rechts" het echte rechtszijn
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:21:27 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895271
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

Het is ook wel echt een fransman hoor, compleet met Napoleon-syndroom.
De koning onthoofden, want "de elite" en niet goed voor "het volk", en vervolgens jezelf tot keizer laten kronen en je halve familie in andere landen op de troon zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895274
- Nee. Ik heb je al eerder aangegeven dit niet in POL te posten. Dit hoort in BNW -

[ Bericht 17% gewijzigd door capricia op 28-03-2019 12:27:43 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 12:22:01 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185895276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dat doen ze helemaal niet, ze spreken zich uit tegen linkse indoctrinatie en doen ook nog eens alsof dat een (groot) probleem op scholen zou zijn.

Rechtse indoctrinatie hebben ze het niet over, of ze vinden het geen probleem, of ze doen net alsof het niet voorkomt op scholen.

En het liefst zijn ze zelf ook nog eens degene die bepaalt of iets genuanceerd is of niet.
En het bepalen van nuance lijkt me niet aan een rechtse partij die als doel heeft instituties omver te werpen, want als dat je doel is ontbreekt het je aan nuance.
Het zou heel goed kunnen dat we over een paar maanden horen dat het maar een heel klein probleem is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:22:12 #103
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895278
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bron van dat ze alle docenten willen vervangen door FvD'ers?
Website fvd, bijvoorbeeld. Uitspraken Baudet. Etc.
Huilen dan.
pi_185895288
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:18 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Hoogte inkomen =/= hoogte van toegevoegde waarde... Bankiers en reclamejongen leveren de maatschappij bv een negatieve waarde terwijl ze in de hogere inkomensgroepen vallen. De meest recente Tegenlicht uitzending belicht dat nog eens mooi.

Dat daargelaten zou het inderdaad wel meegewogen mogen/kunnen worden in de (morele) rechtvaardigingssom voor het (consumptie)gebruik van het individu wat mij betreft... maar dan dus inderdaad wel als 'waarde', niet als 'bedrag inkomen...'
Bankiers alloceren geld naar daar waar het het meeste waarde creeert, hoezo zou een bankier negatieve waardes genereren?

Ik snap je toegevoegde waarde verhaaltje best in de zin van "vuilnisman voegt immens veel waarde toe" dat klopt ook, alleen als maatschappij in het geheel hebben we genoeg vuilnismannen en zal de welvaart niet af of toenemen als een enkeling stopt met die baan.

Dit argument zegt dus meer over een moreel argument voor herverdeling. Mij is alleen dan nog niet duidelijk waarom een vuilnisman meer zou moeten verdienen dan een dokter.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:22:48 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895293
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het zijn radicaliserende ongenuanceerde users ter rechterzijde.
Die neigen ernaar gematigde rechtse users in het hokje 'links' te zetten.
Men vind hun vorm van "rechts" het echte rechtszijn
Dat de VVD al als links beschouwd wordt dus.
Een beetje alsof SP'ers GroenLinks verwijten rechts te zijn :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 12:23:47 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185895306
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Website fvd, bijvoorbeeld. Uitspraken Baudet. Etc.
Bron? Hier kan ik niks mee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185895308
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Leandra het volgende:
en vervolgens jezelf tot keizer laten kronen en je halve familie in andere landen op de troon zetten.
Het probleem is dat er geen alternatief is: dat wat als 'anderen' omschrijven als 'neutraal' (overheid en haar instituten) staat juist ter discussie...dus die kan zelf niet de toetsing regelen. En uit de bevolking kun je nu slechts kiezen uit mensen die het er mee eens zijn dat er spraken is van indoctrinatie, en mensen die het ontkennen (of het wel best vinden). Wie moet het nu gaan toetsen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 12:24:03 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:23:52 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895309
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het zou heel goed kunnen dat we over een paar maanden horen dat het maar een heel klein probleem is.
Denk je? Op basis van meldingen van pubers die in het wilde weg leerkrachten kunnen aangeven?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 12:24:33 #109
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185895324
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Denk je? Op basis van meldingen van pubers die in het wilde weg leerkrachten kunnen aangeven?
Want een zichzelf respecterende onderzoek gebruikt ongefilterde resultaten van leerlingen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:25:00 #110
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895330
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is ook wel echt een fransman hoor, compleet met Napoleon-syndroom.
De koning onthoofden, want "de elite" en niet goed voor "het volk", en vervolgens jezelf tot keizer laten kronen en je halve familie in andere landen op de troon zetten.
Dat was natuurlijk al duidelijk op het moment dat meneer eerst afgeeft op 'de elite' om vervolgens in (belabberd slecht) Latijn pretentieuze praatjes te gaan houden.
Huilen dan.
pi_185895335
quote:
Dat is gewoon hetzelfde als de manier waarop er geroepen wordt voor betere vrouwen rechten. Het is niet alsof je bij die stelling kunt concluderen dat mannen rechten er niet toe doen.
quote:

Het is een minder aanwezig probleem, net zoals bij "mannen rechten"

quote:
Je bent toch vrij om je eigen mening te vormen? Idem over die instituties, jij mag dat gebrek aan nuance vinden, no problemo.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:25:25 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895338
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:23 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Het probleem is dat er geen alternatief is: dat wat als 'anderen' omschrijven als 'neutraal' (overheid en haar instituten) staat juist ter discussie...dus die kan zelf niet de toetsing regelen. En uit de bevolking kun je nu slechts kiezen uit mensen die het er mee eens zijn dat er spraken is van indoctrinatie, en mensen die het ontkennen (of het wel best vinden). Wie moet het nu gaan toetsen?
Misschien een democratisch gekozen en samengestelde commissie?
Wat als geschiedvervalsing op de loer ligt?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:26:19 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895347
quote:
9s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk al duidelijk op het moment dat meneer eerst afgeeft op 'de elite' om vervolgens in (belabberd slecht) Latijn pretentieuze praatjes te gaan houden.
Ja, mooi was dat; gelijk door de mand vallen, voor degenen die het wel beheersen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:26:45 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895356
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Want een zichzelf respecterende onderzoek gebruikt ongefilterde resultaten van leerlingen?
Hoe ga je dat filteren en controleren dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895393
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Laat ik je ogen proberen te openen: het ware doel van de klimaatdoelen is helemaal niet om de aarde te redden of klimaatverandering tegen te gaan.

Het ware doel van de klimaatdoelen is om overheden, in combinatie met bepaalde megabedrijven, volledige controle te geven over elk aspect van jouw leven.
Meine himmel..... je hebt een complot ontdekt .
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:30:14 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895413
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, mooi was dat; gelijk door de mand vallen, voor degenen die het wel beheersen.
Het is dan ook bijzonder treurig dat mensen blijkbaar wel vallen voor de verdraaide feiten of regelrechte onwaarheden die gebracht worden met een zweem van wetenschappelijkheid en wijsheid.

't Is maar goed dat ze een 'wetenschappelijk instituut' hebben ;( .
Huilen dan.
pi_185895415
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:22 schreef ludovico het volgende:
Bankiers alloceren geld naar daar waar het het meeste waarde creeert, hoezo zou een bankier negatieve waardes genereren?

Ik snap je toegevoegde waarde verhaaltje best in de zin van "vuilnisman voegt immens veel waarde toe" dat klopt ook, alleen als maatschappij in het geheel hebben we genoeg vuilnismannen en zal de welvaart niet af of toenemen als een enkeling stopt met die baan.

Dit argument zegt dus meer over een moreel argument voor herverdeling. Mij is alleen dan nog niet duidelijk waarom een vuilnisman meer zou moeten verdienen dan een dokter.
Ik verwijs je nogmaals naar Tegenlicht. Ik nam het voor het gemak slechts over, maar er zitten (redelijk complexe) formules achter. Als je eenmaal zo aan de slag gaat (jij begon immers over 'waarde', niet 'geld'), dan moet je wel...

Waarom is het jou alleen 'dan nog niet' duidelijk waarom een vuilnisman meer zou moeten verdienen dan een dokter...? Er is niets wat ik heb gezegd dat dát ook maar enigszins zou impliceren... je schopt tegen een stropop.

Als je op basis van toegevoegde waarde gaat belonen, dan kan ik mij wel goed voorstellen dat doktoren en vuilnismannen dichter bij elkaar zullen komen dan aandeelhandelaren en dokteren nu bij elkaar liggen.

Ik zou in de som iig wel toevoegen 'koste/duur/bijzonderheid specialiteit'

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 12:32:59 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:30:34 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895418
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is een minder aanwezig probleem, net zoals bij "mannen rechten"

Hoezo is dat probleem minder aanwezig? Is dat al onderzocht?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 12:31:04 #119
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185895425
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe ga je dat filteren en controleren dan?
Om te beginnen onzin eruit filteren wat niks met indoctrinatie te maken heeft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185895438
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:25 schreef Leandra het volgende:
Misschien een democratisch gekozen en samengestelde commissie?
Wat als geschiedvervalsing op de loer ligt?
Samengestelde commissie van mensen die opgeleid zijn aan diezelfde instituten zeker?
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:31:57 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895441
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Om te beginnen onzin eruit filteren wat niks met indoctrinatie te maken heeft.
En hoe bepaal je of het waar is, of het klopt? En of het kwalijke indoctrinatie is of niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895444
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:30 schreef EipNiC het volgende:
Waarom is het jou alleen 'dan nog niet' duidelijk waarom een vuilnisman meer zou moeten verdienen dan een dokter...? Er is niets wat ik heb gezegd dat dát ook maar enigszins zou impliceren... je schopt tegen een stropop.
Dit staat nergens?

We begonnen deze discussie met:
Inkomensongelijkheid. Jij doet net alsof dat niet te rechtvaardigen is. Dus ben het niet echt met je eens dat je dat nergens lijkt te impliceren.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:32:46 #123
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895455
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bron? Hier kan ik niks mee.
https://forumvoordemocrat(...)-baudet-fvd-alv-2017
Huilen dan.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:32:54 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895456
quote:
8s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:31 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Samengestelde commissie van mensen die opgeleid zijn aan diezelfde instituten zeker?
Mensen die niet opgeleid zijn dan? Want Baudet en Co. zijn ook opgeleid aan diezelfde instituten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 12:33:02 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185895461
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

En hoe bepaal je of het waar is, of het klopt? En of het kwalijke indoctrinatie is of niet?
Ik ben erg blij dat ik dat niet hoef te bedenken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185895462
quote:

[..]

En of iets links is. Wat is links in deze?
pi_185895476
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:30 schreef EipNiC het volgende:
Als je op basis van toegevoegde waarde gaat belonen, dan kan ik mij wel goed voorstellen dat doktoren en vuilnismannen dichter bij elkaar zullen komen dan aandeelhandelaren en dokteren nu bij elkaar liggen.
Dat laatste is toch nooit mogelijk, zolang de waarde van aandelen niet compleet duidelijk is en mensen beter zijn in die waardes interpreteren blijven er aandelen te goedkoop verkocht worden. Daar valt eenmaal veel aan te verdienen en dat ga je ook niet oplossen.
pi_185895477
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:32 schreef ludovico het volgende:

We begonnen deze discussie met:
Inkomensongelijkheid. Jij doet net alsof dat niet te rechtvaardigen is. Dus ben het niet echt met je eens dat je dat nergens lijkt te impliceren.
Nee, je leest compleet langs me heen. Het is bijna knap. Bizar.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:34:22 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895482
quote:
quote:
Wij gaan bouwen. We gaan een partij bouwen met een opleidingsinstituut, lokale afdelingen, een sociaal netwerk. We gaan een nieuwe elite opleiden; we gaan de huidige leiders vervangen en verslaan. Jullie hebben vandaag ons team gezien – fantastische mensen met verschillende discplines, maar allemaal een grote drive om de noodzakelijke veranderingen te realiseren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895490
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:32 schreef Leandra het volgende:
Mensen die niet opgeleid zijn dan? Want Baudet en Co. zijn ook opgeleid aan diezelfde instituten.
Gewoon een loterij houden onder de bevolking.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 12:34:50 #131
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185895491
quote:
Geen tijd om heel dat ding door te lezen. Kan je een beetje een indruk geven waar het dan moet staan?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185895497
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo is dat probleem minder aanwezig? Is dat al onderzocht?
Is er enige aanwijzing dat er veel rechtse indoctrinatie aanwezig is op scholen?

Is het probleem van mannen rechten wel goed onderzocht? Schijnt dat er veel problemen zijn die nadelig uitpakken voor mannen t.o.v. vrouwen. Puur en alleen om het geslacht.
pi_185895507
quote:

[..]

Je bent toch vrij om je eigen mening te vormen?
pi_185895520
quote:
15s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:34 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Nee, je leest compleet langs me heen. Het is bijna knap. Bizar.
Nou verlicht mij, zou ik zeggen, want naar mijn indruk zat je een beetje zielig te doen over iemand die wat meer te besteden had.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:36:08 #135
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895521
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is ook wel typisch dat Baudet afgeeft op de 'linkse netwerken' die hij associeert met universiteiten, terwijl meneer z'n eigen (rechtse) netwerk ook grotendeels ontwikkeld heeft in datzelfde universitaire wereldje.

Dus 't zal allicht wel meevallen met die linkse bolwerken.
Huilen dan.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:36:08 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895522
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik ben erg blij dat ik dat niet hoef te bedenken.
Nou, je zit dat meldpunt wel te verdedigen, dus ik wil graag van je horen hoe men gaat controleren of dingen kloppen en hoe men de gemelde persoonsgegevens gaat opslaan, al dan niet om na inventarisatie te kunnen controleren of het klopt.

De kans is groot dat dat in strijd met de AVG gaat zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895533
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou verlicht mij, zou ik zeggen, want naar mijn indruk zat je een beetje zielig te doen over iemand die wat meer te besteden had.
't Zal best zo overkomen bij iemand die niet kan lezen. Adieu.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 12:37:15 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:37:04 #138
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895535
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Geen tijd om heel dat ding door te lezen. Kan je een beetje een indruk geven waar het dan moet staan?
Post #134 van Leandra.
Huilen dan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 12:37:17 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185895538
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Dit komt op mij vooral over als de politiek veroveren, niet het vervangen van leerkrachten en dergelijke.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:37:56 #140
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895547
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit komt op mij vooral over als de politiek veroveren, niet het vervangen van leerkrachten en dergelijke.
In recente toespraken heeft Baudet het meermaals over leraren wanneer hij spreekt over de elite. Zo ook in de toespraak na de verkiezingsuitslag van een week geleden.
Huilen dan.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:38:09 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895551
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:33 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

En of iets links is. Wat is links in deze?
Waar je duim rechts zit, tenzij je iemand met open palmen tegemoet treedt, dan zit die duim ook links.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895555
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Aangezien ze voorheen zo stellig tegen de "elite" waren, vraag ik mij bij die tekst enkel af hoe Baudet "elite" in die zin eigenlijk definieert en waarom die van hem dan wel goed is.
pi_185895568
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:36 schreef EipNiC het volgende:

[..]

't Zal best zo overkomen bij iemand die niet kan lezen. Adieu.
Nou goede discussie man. Gefeliciteerd.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:40:13 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Is er enige aanwijzing dat er veel rechtse indoctrinatie aanwezig is op scholen?

Als het niet onderzocht is dan weet je het niet, en gezien er nu gericht gezocht wordt naar linkse indoctrinatie doet men graag alsof dat het probleem is, terwijl het probleem (als het al bestaat) nog helemaal niet in kaart gebracht is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895584
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar je duim rechts zit, tenzij je iemand met open palmen tegemoet treedt, dan zit die duim ook links.
:9
pi_185895600
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het niet onderzocht is dan weet je het niet, en gezien er nu gericht gezocht wordt naar linkse indoctrinatie doet men graag alsof dat het probleem is, terwijl het probleem (als het al bestaat) nog helemaal niet in kaart gebracht is.
Er wordt toch ook niet naar mindere mannen rechten onderzocht? Dat komt simpelweg omdat er weinig geluid uit de samenleving komt die zo een probleem agendeert, vaak ook wel een teken dat het ook gewoon minder aanwezig is en dus minder interessant. Maar als je het wilt onderzoeken staat dat jou vrij hoor.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:42:06 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895602
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Aangezien ze voorheen zo stellig tegen de "elite" waren, vraag ik mij bij die tekst enkel af hoe Baudet "elite" in die zin eigenlijk definieert en waarom die van hem dan wel goed is.
Doe je nu alsof Baudet zijn woorden niet zorgvuldig heeft gekozen en maar wat geroepen heeft?
Baudet? Werkelijk?

Is dat de modus operandi zodra hij iets gezegd blijkt te hebben dat niet zo lekker uitkomt?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 12:42:42 #148
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185895615
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

In recente toespraken heeft Baudet het meermaals over leraren wanneer hij spreekt over de elite. Zo ook in de toespraak na de verkiezingsuitslag van een week geleden.
Weer een verwijzing waar ik niks mee kan. Zo ver ik weet heeft hij het wordt leraar niet eens in de mond gehad.

En mocht het dan toch het geval zijn; heeft ie dan ook daadwerkelijk gezegd dat leraren vervangen moeten worden door FvD'ers?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:42:56 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895619
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er wordt toch ook niet naar mindere mannen rechten onderzocht? Dat komt simpelweg omdat er weinig geluid uit de samenleving komt die zo een probleem agendeert, vaak ook wel een teken dat het ook gewoon minder aanwezig is en dus minder interessant. Maar als je het wilt onderzoeken staat dat jou vrij hoor.
Hou eens op met dat gezeur over mannenrechten, ten eerste is het een niet-bestaand probleem, ten tweede is het niet het onderwerp.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 12:43:15 #150
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185895624
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

En drie keer raden wat het FvD hiermee wil bereiken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185895638
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Doe je nu alsof Baudet zijn woorden niet zorgvuldig heeft gekozen en maar wat geroepen heeft?
Baudet? Werkelijk?

Is dat de modus operandi zodra hij iets gezegd blijkt te hebben dat niet zo lekker uitkomt?
Nee, ik zou toch aanraden om die tekst anders te formuleren gezien zijn anti houding tegen de elite ;)
"maar wat geroepen" zeg ik niet, zit vast een gedachte achter bij die jongen. Lijkt mij logisch dat je jezelf moet verduidelijken als je woorden verwarring opleveren.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:44:10 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895646
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Weer een verwijzing waar ik niks mee kan. Zo ver ik weet heeft hij het wordt leraar niet eens in de mond gehad.

En mocht het dan toch het geval zijn; heeft ie dan ook daadwerkelijk gezegd dat leraren vervangen moeten worden door FvD'ers?
Als "de zittende elite" vervangen moet worden door de eigen elite dan vallen alle groepen die hij elite noemt daar onder.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895659
quote:

[..]

Hou eens op met dat gezeur over mannenrechten, ten eerste is het een niet-bestaand probleem, ten tweede is het niet het onderwerp.
Waarom is het een niet bestaand probleem? Je hebt het niet eens onderzocht, maar vrouwen rechten worden erg veel onderzocht.

Ik hou je een spiegel voor, dit is wel het onderwerp, jij klaagt om dit onderzoek en doet allerlei aannames dat "rechtse indoctrinatie" wel niet erg zou zijn. Het punt is dat rechtse indoctrinatie gewoon niet op de agenda staat. "niet-bestaand probleem"
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:44:59 #154
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895660
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Weer een verwijzing waar ik niks mee kan.
Ik ga niet nog een keer die speech terugluisteren om jou een exact tijdstip te geven.
quote:
Zo ver ik weet heeft hij het wordt leraar niet eens in de mond gehad.
Zeer zeker wel.
quote:
Niet in letterlijke bewoordingen, maar wel impliciet. Dat volgt ook uit de redenatie dat leraren tot de elite behoren en dat de elite vervangen moet worden door een eigen 'nieuwe, betere' elite.
Huilen dan.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:46:39 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895687
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En drie keer raden wat het FvD hiermee wil bereiken.
Nee, want ze willen vooral linkse indoctrinatie gemeld hebben.
De intentie is niet dat rechtse indoctrinatie ook gemeld zou worden, al even afgezien van het probleem dat ze rechts gedachtegoed waarschijnlijk niet als indoctrinatie (h)erkennen.

Hoe dan ook; als je serieus onderzoek wilt doen naar iets waarvan jij denkt dat het een probleem is dan pak je dat anders aan dan een meldpunt waar pubers hun frustratie over leerkrachten kunnen uiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:47:52 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895706
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom is het een niet bestaand probleem? Je hebt het niet eens onderzocht, maar vrouwen rechten worden erg veel onderzocht.

Ik hou je een spiegel voor.
Nee, je houdt me geen spiegel voor, het feit dat vrouwenrechten op gelijke voet komen met mannenrechten doet niets af aan de mannenrechten.
Mannen worden er ook niet door benadeeld, hoe graag sommige personen dan ook lijken te denken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:48:33 #157
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895723
quote:

[..]

Baudet? Werkelijk?

Baudet kiest zijn woorden dermate zorgvuldig dat iedereen weet wat hij bedoelt (nou ja, iedereen die over een aanzienlijke woordenschat beschikt), maar je hem er niet op aan kan spreken.
Huilen dan.
pi_185895733
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, je houdt me geen spiegel voor, het feit dat vrouwenrechten op gelijke voet komen met mannenrechten doet niets af aan de mannenrechten.
Mannen worden er ook niet door benadeeld, hoe graag sommige personen dan ook lijken te denken.
Mannen rechten worden prima benadeeld als je met iets als een vrouwen quotum op de proppen komt.

Het feit dat rechtse indoctrinatie op gelijke voet komt met linkse indoctrinatie doet niets af aan linkse indoctrinatie.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:49:46 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895736
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Baudet kiest zijn woorden dermate zorgvuldig dat iedereen weet wat hij bedoelt (nou ja, iedereen die over een aanzienlijke woordenschat beschikt), maar je hem er niet op aan kan spreken.
Dit.
Hij zegt niet per ongeluk iets anders dan hij bedoelt, hij is uitermate precies in wat hij zegt, en bedoelt ook wat hij zegt.
Het grappige is alleen wel dat een hoop mensen dat niet begrijpen, en zelfs verzinnen dat hij iets anders bedoelde.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895756
De vooringenomenheid van anti FvD mensen is gigantisch. :Y
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:52:48 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895775
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mannen rechten worden prima benadeeld als je met iets als een vrouwen quotum op de proppen komt.

Het feit dat rechtse indoctrinatie op gelijke voet komt met linkse indoctrinatie doet niets af aan linkse indoctrinatie.
Dus als ergens evenveel vrouwen als mannen moeten werken dan worden de mannenrechten met voeten getreden?

Nee, ze willen links indoctrinatie uitroeien, daarmee komt rechtse indoctrinatie dus niet op hetzelfde punt.
Maar goed, als nog niet eens onderzocht is wat de rol van indoctrinatie op scholen is, terwijl al wel bepaald is dat linkse indoctrinatie gemeld moet gaan worden, dan heb je helemaal niet de intentie werkelijk te onderzoeken wat de rol van indoctrinatie op scholen is, maar heb je alleen maar als intentie de vermeende linkse indoctrinatie aan te pakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895791
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus als ergens evenveel vrouwen als mannen moeten werken dan worden de mannenrechten met voeten getreden?

Nee, ze willen links indoctrinatie uitroeien, daarmee komt rechtse indoctrinatie dus niet op hetzelfde punt.
Maar goed, als nog niet eens onderzocht is wat de rol van indoctrinatie op scholen is, terwijl al wel bepaald is dat linkse indoctrinatie gemeld moet gaan worden, dan heb je helemaal niet de intentie werkelijk te onderzoeken wat de rol van indoctrinatie op scholen is, maar heb je alleen maar als intentie de vermeende linkse indoctrinatie aan te pakken.
Die quota gaan toch alleen over gewilde banen, sowieso is gelijkheid van uitkomst een filosofie om op te kotsen.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:53:56 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895794
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:51 schreef ludovico het volgende:
Want? Omdat ze de woorden van Baudet serieus nemen en er niet en mooi "maar hij bedoelt het vast zus of zo" verhaal omheen verzinnen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895799
quote:
Eerder andersom. :')

Als ik zie hoe zaken hier goedgepraat worden of naar eigen believen ingevuld.
pi_185895810
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:52 schreef Leandra het volgende:
Als niet eens onderzocht is of het wel goed gaat met mannen rechten, terwijl al wel bepaald is dat vrouwen rechten ondermaats zijn, dan heb je alleen maar de intentie om vrouwen rechten aan te pakken.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:54:56 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895813
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die quota gaan toch alleen over gewilde banen, sowieso is gelijkheid van uitkomst een filosofie om op te kotsen.
Dus als vrouwen even veel kans op een gewilde baan moeten hebben als mannen dan is dat walgelijk?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 12:55:15 #167
236264 crew  capricia
pi_185895822
quote:
Een kritische houding is niet meteen anti en vooringenomen. Eerder gezond.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185895833
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus als vrouwen even veel kans op een gewilde baan moeten hebben als mannen dan is dat walgelijk?
Vrouwen hebben bij een vrouwen quotum méér kans op een gewilde baan.
pi_185895840
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Die kritische houding is alleen present tegen FvD wat dat betreft. Overigens is de emotionele lading te hoog om het niet vooringenomen te noemen.
pi_185895856
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Met zo een gezonde houding ben je niet tot de conclusie gekomen dat het (hoger) onderwijs stinkt naar Marx?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 12:59:24 ]
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 12:57:53 #171
236264 crew  capricia
pi_185895858
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die kritische houding is alleen present tegen FvD wat dat betreft. Overigens is de emotionele lading te hoog om het niet vooringenomen te noemen.
Hoe kom je daarbij?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185895884
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
Weinig concrete standpunten die bekritiseerd worden en een hoge emotionele lading.

Baudet wordt aardig wat met Hitler vergeleken, vind je dat rationeel?

Vind je het normaal dat er gezegd wordt: "VOlkert, waar ben je? "
"als je thierry dood wilt schieten??"

Ik was gisteren ook ergens in discussie op Fok, waar mensen ook keihard een normale grens over gingen. Prima, vrijheid van meningsuiting maar echt, verwerpelijke meningen worden gespuit over Baudet niet normaal.
pi_185895889
quote:
Nee. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_185895895
Discussie gaat nergens meer over.
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:00:55 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895901
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als niet eens onderzocht is of het wel goed gaat met mannen rechten, terwijl al wel bepaald is dat vrouwen rechten ondermaats zijn, dan heb je alleen maar de intentie om vrouwen rechten aan te pakken.
Punt is dat vrouwenrechten de afgelopen 100 jaar behoorlijk achterliepen op mannenrechten, er moest dus nog heel veel rechtgezet worden wat heel erg krom was.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 13:01:14 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185895905
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik ga niet nog een keer die speech terugluisteren om jou een exact tijdstip te geven.
[..]

Zeer zeker wel.
[..]

Niet in letterlijke bewoordingen, maar wel impliciet. Dat volgt ook uit de redenatie dat leraren tot de elite behoren en dat de elite vervangen moet worden door een eigen 'nieuwe, betere' elite.
Niet letterlijk, mooi gezegd.
Jij denkt dus dat hij dat bedoelde.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185895906
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Discussie gaat nergens meer over.
Inhoud is BNW.
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:01:32 #178
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895910
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit.
Hij zegt niet per ongeluk iets anders dan hij bedoelt, hij is uitermate precies in wat hij zegt, en bedoelt ook wat hij zegt.
Het grappige is alleen wel dat een hoop mensen dat niet begrijpen, en zelfs verzinnen dat hij iets anders bedoelde.
En wanneer hij dan geconfronteerd wordt met zijn uitspraken zegt hij zelf "oh maar ik bedoelde het zus en zo". Als voorbeeld de 'homeopathische verdunning' van Europa: wanneer hij daarop aangesproken werd ging het he-le-máál niet over ras, hij bedoelde het in een culturele context.

Geloof jij 't?
Huilen dan.
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:02:49 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895925
quote:

[..]

Mwah, ik ben net zo goed kritisch op SP, PVV, GL, VVD enz.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895930
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Punt is dat vrouwenrechten de afgelopen 100 jaar behoorlijk achterliepen op mannenrechten, er moest dus nog heel veel rechtgezet worden wat heel erg krom was.
Ik wil best aannemen dat dat vroeger zo was hoor, vrouwen kiesrecht enzo...

Alleen, leef iets meer in het heden... Of er nu nog veel rechtgezet moet worden gaat toch over mannen/vrouwen rechten in deze tijd? Niet die uit het verleden?
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:03:19 #181
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895933
quote:

[..]

Gek hè, in een topic met als onderwerp het fvd dat een door het 1984 van Orwell geïnspireerd plan lanceert.
Huilen dan.
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:03:28 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895937
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En wanneer hij dan geconfronteerd wordt met zijn uitspraken zegt hij zelf "oh maar ik bedoelde het zus en zo". Als voorbeeld de 'homeopathische verdunning' van Europa: wanneer hij daarop aangesproken werd ging het he-le-máál niet over ras, hij bedoelde het in een culturele context.

Geloof jij 't?
Nope, want waarom zou hij A gezegd hebben als hij B bedoelde.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895943
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Geloof jij 't?
Ik geloof het wel ja.
pi_185895950
We zijn weer in de 'hij zei het niet letterlijk dus je kan niet zeker weten dat hij dat bedoelde!!!!'-modus?

Mooi altijd hoe dat gaat bij Thierry.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185895954
laat maar

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 13:05:32 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:05:01 #186
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895960
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niet letterlijk, mooi gezegd.
Jij denkt dus dat hij dat bedoelde.
Kijk, en dat is nu precies wat ik probeer uit te leggen: het is prima duidelijk wat Baudet bedoelt, maar je kan 'm er niet op vastpinnen.
Huilen dan.
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:05:26 #187
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_185895967
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Eerder andersom. :')

Als ik zie hoe zaken hier goedgepraat worden of naar eigen believen ingevuld.
Inderdaad, maar ook zeer leerzaam, dat dan weer wel.

Overigens ben ik van mening dat je geen discussies aan moet gaan met mensen die alleen maar liegen en draaien, maar dat is mijn mening. 8-)
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:06:43 #188
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895988
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:04 schreef EipNiC het volgende:
De homeophatische verdunning van de Nederlandse cultuur als die van de (blanke) Nederlander zijn twee gerelateerde feiten.
Ja, volgens Baudet. Maar dat zal je 'm dus niet LETTERLIJK horen zeggen.
Huilen dan.
pi_185895991
pi_185895996
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, volgens Baudet. Maar dat zal je 'm dus niet LETTERLIJK horen zeggen.
Nee, zou ik ook niet toen in het tijdperk van de huilbabymedia.
pi_185895998
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Kijk, en dat is nu precies wat ik probeer uit te leggen: het is prima duidelijk wat Baudet bedoelt, maar je kan 'm er niet op vastpinnen.
Natuurlijk kan dat wel. Dat er een paar mensen lopen te zeuren dat hij het niet letterlijk gezegd heeft en dat het dus niet telt doet daar niet zoveel aan af, het gros van de mensen dat wel begrijpend kan lezen begrijpt prima wat er staat.

En nee Nattekat, dan heb ik het niet eens over boreale werelden, maar gewoon over leraren tot de elite rekenen en vervolgens roepen dat je de elite gaat vervangen.
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 13:07:41 #192
236264 crew  capricia
pi_185896000
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Weinig concrete standpunten die bekritiseerd worden en een hoge emotionele lading.

Baudet wordt aardig wat met Hitler vergeleken, vind je dat rationeel?

Vind je het normaal dat er gezegd wordt: "VOlkert, waar ben je? "
"als je thierry dood wilt schieten??"

Ik was gisteren ook ergens in discussie op Fok, waar mensen ook keihard een normale grens over gingen. Prima, vrijheid van meningsuiting maar echt, verwerpelijke meningen worden gespuit over Baudet niet normaal.
Dit is niet alleen aan FvD of Baudet voorbehouden. Dat weet jij ook. Het is helaas het klimaat waarin we leven. Het is jammer dat ook politieke partijen dit giftige klimaat aanwakkeren door van wij en zij te spreken. Een warm gevoel geeft het idd niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 13:09:13 #193
236264 crew  capricia
pi_185896023
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, ik ben net zo goed kritisch op SP, PVV, GL, VVD enz.
Ja. Dat ben je zeker. En zo zijn er meer mensen hier.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185896024
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:07 schreef capricia het volgende:
Dit is niet alleen aan FvD of Baudet voorbehouden. Dat weet jij ook.
Ja en Wilders.
pi_185896030
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

Zeer zeker wel.
[..]

Dat laatste is in alle revoluties in de menselijke geschiedenis gebeurd. Groepen die aan de zijlijn stonden terwijl ze zo'n groot deel van de maatschappij uitmaakten dat dat al lang niet meer terecht was. Al die studenten in mei '68 die tegen het systeem waren, totdat zij ook een eigen huis, een eigen auto en een goede baan konden krijgen.

Ik denk niet dat de geschiedenis zich exact herhaalt, maar wat dit betreft is er in ieder geval niets nieuws onder de zon. Bepaalde jongeren die zich afkeren tegen het gezag, maar die eigenlijk ook een plekje in dat gezag willen hebben. Dat wil niet zeggen dat het onderwijs met FvD-leden moet worden gevuld, maar wel dat mensen met soortgelijke meningen een stukje vertegenwoordiging opeisen wat nu nog zo'n beetje op het nulpunt ligt.
pi_185896060
Nu vind ik wel dat je kritisch mag zijn op het stukje "hoofdzakelijk blank"
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:11:43 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185896070
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik wil best aannemen dat dat vroeger zo was hoor, vrouwen kiesrecht enzo...

Alleen, leef iets meer in het heden... Of er nu nog veel rechtgezet moet worden gaat toch over mannen/vrouwen rechten in deze tijd? Niet die uit het verleden?
Kiesrecht?
Wat denk je van het feit dat vrouwen tot 1956 handelingsonbekwaam waren, een man tot 1971 het hoofd van het huwelijk was (wettelijk), tot 1998 een toeziend voogd moest worden aangewezen door de rechtbank als iemand alleenstaand ouder was, en een kind automatisch de naam van de vader kreeg, ook als de ouders niet getrouwd waren, maar het wel erkend was.

Sterker nog: toen wij het koopcontract uit 1980 van het huis van mijn ouders bekeken bleek dat mijn vader als enige eigenaar genoteerd stond, dat verklaarde ook waarom hij altijd de aanslagen gemeentelijke belastingen kreeg, want mijn moeder is 4 weken ouder dan mijn vader; ze was dus simpelweg niet als eigenaar op het koopcontract genoemd, had er ook niet voor hoeven tekenen.
En dat terwijl ze al in 1965 in gemeenschap van goederen getrouwd waren, en ze dat huis ook nooit hadden kunnen kopen zonder het vermogen van mijn moeder.

In feite had ze in 2013 niet eens voor de verkoop hoeven tekenen, want officieel geen eigenaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185896076
quote:
12s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:11 schreef ludovico het volgende:
Nu vind ik wel dat je kritisch mag zijn op het stukje "hoofdzakelijk blank"

Ik wil dat Afrika dominant donker/gekleurd blijft, zoals het is.

Ik ben een racist. Want beschaving dicteert dat Afrika blank moet worden.
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:12:59 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185896096
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Dat ben je zeker. En zo zijn er meer mensen hier.
Zeg je nou eigenlijk dat ik overal over zeik? :+ :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185896102
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

:Z
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 13:14:14 #201
236264 crew  capricia
pi_185896128
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zeg je nou eigenlijk dat ik overal over zeik? :+ :')
Zeg, niet zo moeilijk doen jij. Anders meld ik je op zo'n lijst.. })
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185896138
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Interesseert mij eigenlijk geen reet wat het kleurtje is, ik ben alleen bang dat culturen / etniciteiten weinig met elkaar samenleven.... Multiculturele samenleving is naar mijn optiek - op dit moment - geen succes.
pi_185896153
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kiesrecht?
Wat denk je van het feit dat vrouwen tot 1956 handelingsonbekwaam waren, een man tot 1971 het hoofd van het huwelijk was (wettelijk), tot 1998 een toeziend voogd moest worden aangewezen door de rechtbank als iemand alleenstaand ouder was, en een kind automatisch de naam van de vader kreeg, ook als de ouders niet getrouwd waren, maar het wel erkend was.

Sterker nog: toen wij het koopcontract uit 1980 van het huis van mijn ouders bekeken bleek dat mijn vader als enige eigenaar genoteerd stond, dat verklaarde ook waarom hij altijd de aanslagen gemeentelijke belastingen kreeg, want mijn moeder is 4 weken ouder dan mijn vader; ze was dus simpelweg niet als eigenaar op het koopcontract genoemd, had er ook niet voor hoeven tekenen.
En dat terwijl ze al in 1965 in gemeenschap van goederen getrouwd waren, en ze dat huis ook nooit hadden kunnen kopen zonder het vermogen van mijn moeder.

In feite had ze in 2013 niet eens voor de verkoop hoeven tekenen, want officieel geen eigenaar.
Goede ouwe tijd.

:*
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 13:15:51 #204
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185896155
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, jij vindt dat hij dat bedoelde. Je legt hem woorden in de mond. Als het andersom gebeurt dan moet er uitgeweken worden naar BNW, want eng complot, maar in dit geval wordt het als feit gebracht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185896181
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, jij vindt dat hij dat bedoelde. Je legt hem woorden in de mond. Als het andersom gebeurt dan moet er uitgeweken worden naar BNW, want eng complot, maar in dit geval wordt het als feit gebracht.
Maar hij wilt wel dat Europa hoofdzakelijk blank blijft, wat doet huidskleur er toe?
pi_185896202
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

:Z
Zou je kunnen toelichten wat je met deze hoogst intrigerende reactie bedoelt?
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:19:48 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185896231
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:09 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dat laatste is in alle revoluties in de menselijke geschiedenis gebeurd. Groepen die aan de zijlijn stonden terwijl ze zo'n groot deel van de maatschappij uitmaakten dat dat al lang niet meer terecht was. Al die studenten in mei '68 die tegen het systeem waren, totdat zij ook een eigen huis, een eigen auto en een goede baan konden krijgen.

Ik denk niet dat de geschiedenis zich exact herhaalt, maar wat dit betreft is er in ieder geval niets nieuws onder de zon. Bepaalde jongeren die zich afkeren tegen het gezag, maar die eigenlijk ook een plekje in dat gezag willen hebben. Dat wil niet zeggen dat het onderwijs met FvD-leden moet worden gevuld, maar wel dat mensen met soortgelijke meningen een stukje vertegenwoordiging opeisen wat nu nog zo'n beetje op het nulpunt ligt.
Misschien moeten ze dan eens zorgen dat de salarissen in het onderwijs dusdanig zijn dat het voor de niet-linkse mens ook nog aantrekkelijk is er te gaan werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185896235
quote:

[..]

Het is iedere keer prima duidelijk wat hij bedoelt.

Maar FvD fanboys beweren dan keer op keer dat hij het zo natuurlijk niet bedoelt en dat hij het zus en zo bedoelt.

Als hij het anders of genuanceerder bedoelt dan moet Baudet dat zeggen.

Anders moet hij en diens fanboys niet zeiken dat hij op bepaalde bedenkelijke uitspraken of ideeën aangesproken wordt.

Zoveel ruimte voor interpretatie laat hij echt niet namelijk.
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:21:26 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185896264
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Zeg, niet zo moeilijk doen jij. Anders meld ik je op zo'n lijst.. })
Zet mij maar bij maatschappijleer, Hugo de Groot College Amersfoort.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185896270
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar FvD fanboys beweren dan keer op keer dat hij het zo natuurlijk niet bedoelt en dat hij het zus en zo bedoelt.

Anders moet hij en diens fanboys niet zeiken dat hij op bepaalde bedenkelijke uitspraken of ideeën aangesproken wordt.

Baudet wil niet dat we er als beschaving op achteruitgaan door de culturele invloed van grote groepen immigranten uit Islamitische en onderontwikkelde landen die geen zin hebben om te integreren, maar hun eigen cultuur, normen en waarden willen exporteren, ook als die haaks staan op de onze. Heel simpel.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 13:22:32 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185896281
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Fanboys ja? Doe godverdomme even normaal.

Jij vindt dat, jij legt hem woorden in de mond. Het is geen feit, het is een mogelijkheid.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185896285
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:14 schreef ludovico het volgende:
.... Multiculturele samenleving is naar mijn optiek - op dit moment - geen succes.
Het is goed te leven in Nederland. Wat dit betreft is het wel een succes.
Diverse etnische groepen leven en werken redelijk vreedzaam naast elkaar, met elkaar.
Kun je ook wel een succes noemen.
Natuurlijk...... zoom in op details die geen succes zijn ergens in. Maar als je weer uitzoomt dan moet je niet die wansuccessen generaliseren tot het grote plaatje in het algemeen.
Want dan ben je een rem op het succesvol samenleven
pi_185896306
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Baudet wil niet dat we er als beschaving op achteruitgaan door de culturele invloed van grote groepen immigranten uit Islamitische en onderontwikkelde landen die geen zin hebben om te integreren, maar hun eigen cultuur, normen en waarden willen exporteren, ook als die haaks staan op de onze. Heel simpel.
Ja dat is prima, maar waarom dat hoofdzakelijke blanke?
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:24:22 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185896313
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Goede ouwe tijd.

:*
Ja?
Geen probleem dat vrouwen ook de afgelopen 65 jaar nog serieus achtergesteld werden op mannen, qua rechten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185896321
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:23 schreef Bluesdude het volgende:
Diverse etnische groepen leven en werken redelijk vreedzaam naast elkaar, met elkaar.
:')
Weinig met elkaar hoor. "redelijk vreemdzaam" dat is allemaal geen vooruitgang te noemen of wel?

quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:23 schreef Bluesdude het volgende:
Want dan ben je een rem op het succesvol samenleven
Ahja het ligt aan de mening van rechts dat het niet goed gaat, waarom het niet goed gaat.

En hier heb je dus je antwoord waarom Wilders en Baudet zoveel stemmen krijgen. Struisvogels.
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:25:33 #216
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185896333
quote:

[..]

Ik leg hem geen woorden in de mond: ik volg zijn redenatie en daaruit volgen implicaties.
Huilen dan.
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:26:02 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185896339
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jij vindt dat, jij legt hem woorden in de mond. Het is geen feit, het is een mogelijkheid.
Hij legt zijn eigen woorden in zijn eigen mond. En die woorden zijn vrij duidelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185896343
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja dat is prima, maar waarom dat hoofdzakelijke blanke?
Omdat er een hoge correlatie bestaat tussen huidskleur en de Europese cultuur die hij wil behouden.

Ik denk dat je dat 'blank' in die zin moet interpreteren.

Anders kan ik het niet rijmen met waarom hij met een Yernaz of Aboutaleb wil samenwerken.

Centraal staat cultuur, beschaving, normen en waarden.

Zoals je ook 'black culture' hebt: https://en.wikipedia.org/wiki/Black_culture
pi_185896366
quote:

[..]

Fanboys ja. Anders kan ik het kritiekloos volgen van de grote leider niet noemen.

Ook het continu recht praten wat krom is spreekt boekdelen.

Ik leg hem helemaal geen woorden in de mond, ook haal ik zijn uitspraken niet uit de context.

Ik beoordeel juist heel rechtlijnig wat hij nu eigenlijk feitelijk zegt.

Als hij het anders bedoelt dan moet hij niet zulke uitspraken doen.
pi_185896369
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja?
Geen probleem dat vrouwen ook de afgelopen 65 jaar nog serieus achtergesteld werden op mannen, qua rechten.
Ik zou mezelf feminist noemen als de groep hoofdzakelijk vrouwen die zichzelf feminist noemt niet zo extremistisch zou zijn.

Niks mis met gelijke rechten voor vrouwen, maar ik herhaal even eerdere woorden: Gelijke uitkomst dicteren is een vorm van fascisme.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 13:29:12 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185896378
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik leg hem geen woorden in de mond: ik volg zijn redenatie en daaruit volgen implicaties.
Zo lang hij het niet letterlijk zegt of iets dat er wel heel erg dicht bij komt is het geen feit maar een aanname. Dit soort aannames zijn de bron van polarisatie, en polarisatie heeft geleid tot Trump en Brexit.

Begin eens bij het onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Het is in en in triest hoe mensen de meest verschrikkelijke dingen erachter zoeken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185896379
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Omdat er een hoge correlatie bestaat tussen huidskleur en de Europese cultuur die hij wil behouden.

Ik denk dat je dat 'blank' in die zin moet interpreteren.

Anders kan ik het niet rijmen met waarom hij met een Yernaz of Aboutaleb wil samenwerken.

Centraal staat cultuur, beschaving, normen en waarden.

Zoals je ook 'black culture' hebt: https://en.wikipedia.org/wiki/Black_culture
Als het over cultuur moet gaan moet die het daarbij houden vind ik. Dat "blank" had die zo nooit moeten uitspreken, vind je niet?
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:30:18 #223
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185896394
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij legt zijn eigen woorden in zijn eigen mond. En die woorden zijn vrij duidelijk.
Vrij duidelijk, maar niet LETTERLIJK. Dus ja, dat laat een beetje ruimte over en dan kan je je in allerlei rare bochten wringen om te ontkennen wat er bedoeld wordt.

Ik ben er wel een beetje klaar mee, succes sterkte!
Huilen dan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 13:30:24 #224
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185896395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Fanboys ja. Anders kan ik het kritiekloos volgen van de grote leider niet noemen.

Ik leg hem helemaal geen woorden in de mond, ook haal ik zijn uitspraken niet uit de context.

Ik hoor het wel weer als je met daadwerkelijke argumenten komt in plaats van stropoppen, zwartmakerij en persoonlijke aanvallen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185896410
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik hoor het wel weer als je met daadwerkelijke argumenten komt in plaats van stropoppen, zwartmakerij en persoonlijke aanvallen.
Zwaktebod.

Maar ik ben niet anders gewend van je tot nu toe.
pi_185896411
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als het over cultuur moet gaan moet die het daarbij houden vind ik. Dat "blank" had die zo nooit moeten uitspreken, vind je niet?
Ik vind het een ongelukkige uitspraak, maar zoals altijd moet je alles in zijn context plaatsen. Je hebt een fragment geplaatst, je had beter het hele interview kunnen plaatsen.
pi_185896416
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Vrij duidelijk, maar niet LETTERLIJK. Dus ja, dat laat een beetje ruimte over en dan kan je je in allerlei rare bochten wringen om te ontkennen wat er bedoeld wordt.

Ik ben er wel een beetje klaar mee, succes sterkte!
Precies, dit dus.
pi_185896435
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik vind het een ongelukkige uitspraak, maar zoals altijd moet je alles in zijn context plaatsen. Je hebt een fragment geplaatst, je had beter het hele interview kunnen plaatsen.
Hele interview inderdaad niet geluisterd, dit fragmentje was het snelste te vinden op youtube.

Zelfs binnen context is het ongelukkig lijkt mij ;)
pi_185896439
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat vermoed je dat Baudet zou willen doen als hij aan de macht zou komen?
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:33:57 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185896449
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zou mezelf feminist noemen als de groep hoofdzakelijk vrouwen die zichzelf feminist noemt niet zo extremistisch zou zijn.

Niks mis met gelijke rechten voor vrouwen, maar ik herhaal even eerdere woorden: Gelijke uitkomst dicteren is een vorm van fascisme.
Ik noem mezelf helemaal geen feminist, en dat ben ik ook niet, maar ik heb echt geen enkel idee waarom vrouwen niet dezelfde rechten zouden moeten hebben als mannen, en waarom het gelijktrekken van de rechten de rechten van mannen nadelig zou beïnvloeden.

En ja, als ergens een achterstand is dan mag die best ingehaald worden, mits aan de eisen voldaan kan worden.
Het feit dat iemand meer mannelijke vriendjes op de golfbaan heeft is geen reden om een vrouw die de capaciteiten heeft niet tot de boardroom toe te laten.
Andersom ben ik ook voor meer mannen in het onderwijs, zeker als die er wel zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185896451
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hele interview inderdaad niet geluisterd, dit fragmentje was het snelste te vinden op youtube.

Zelfs binnen context is het ongelukkig lijkt mij ;)
Dat hangt ervan af. Misschien werd er eerder wel gesproken over de zwarte en de blanke cultuur. Of over chocoladevla en blanke vla. Ik weet het niet.
pi_185896485
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Gezien zijn uitspraken belooft het weinig goeds.

Maar ik verwacht dat in de praktijk de soep niet zo heet gegeten zal worden.

Maar dan moet hij niet zulke ongenuanceerde uitspraken doen.

Want het schept naar mijn mening wel een gevaarlijk klimaat (precies waar Baudet en diens aanhang zelf ook bezorgd over zijn).
pi_185896494
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Gezien zijn uitspraken belooft het weinig goeds.

Maar ik verwacht dat in de praktijk de soep niet zo heet gegeten zal worden.

Maar dan moet hij niet zulke ongenuanceerde uitspraken doen.

Want het schept naar mijn mening wel een gevaarlijk klimaat (precies waar Baudet en diens aanhang zelf ook bezorgd over zijn).
Maar je meent zijn motieven en intenties toch te kennen?

Dan kun je je toch wel een soort toekomstbeeld voorstellen? In grote lijnen misschien?

Het feit dat hij zulke ongenuanceerde uitspraken doet, kan ook een teken zijn dat hij niet bezig is met een soort manipuleercampagne om mensen achter zich te krijgen, maar authentiek is.

Dat is vrij zeldzaam in de politiek, en kan juist positief zijn.
pi_185896527
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik noem mezelf helemaal geen feminist, en dat ben ik ook niet, maar ik heb echt geen enkel idee waarom vrouwen niet dezelfde rechten zouden moeten hebben als mannen, en waarom het gelijktrekken van de rechten de rechten van mannen nadelig zou beïnvloeden.

En ja, als ergens een achterstand is dan mag die best ingehaald worden, mits aan de eisen voldaan kan worden.
Het feit dat iemand meer mannelijke vriendjes op de golfbaan heeft is geen reden om een vrouw die de capaciteiten heeft niet tot de boardroom toe te laten.
Andersom ben ik ook voor meer mannen in het onderwijs, zeker als die er wel zijn.
Welke institutionele benadeling van vrouwen bestaat er nu nog dan?
Vrouwen die kans zouden maken op rationele gronden tot een topfunctie beslaan nog geen 10% van de kandidaten. Waarom dan die uit de lucht gegrepen 30%?

Niks mis met een streven maar dicteren is antiliberaal.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 13:39:48 #235
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185896535
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zwaktebod.

Maar ik ben niet anders gewend van je tot nu toe.
Ik raad je aan om dit later eens terug te lezen zonder emotie. Wat zelfreflectie kan geen kwaad.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:41:30 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185896569
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Welke institutionele benadeling van vrouwen bestaat er nu nog dan?
Vrouwen die kans zouden maken op rationele gronden tot een topfunctie beslaan nog geen 10% van de kandidaten. Waarom dan die uit de lucht gegrepen 30%?

Niks mis met een streven maar dicteren is antiliberaal.
Binnen de bedrijven waar het al gedaan is was het anders uiterst succesvol, en het vullen van de functies was ook geen probleem.

Tot nu toe is het ook niet gedicteerd, en waarom denk je dat slechts 10% op van de vrouwen kans zou maken op een topfunctie?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:42:36 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185896582
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik raad je aan om dit later eens terug te lezen zonder emotie. Wat zelfreflectie kan geen kwaad.
:D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185896588
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar je meent zijn motieven en intenties toch te kennen?

Dan kun je je toch wel een soort toekomstbeeld voorstellen? In grote lijnen misschien?
Ik beoordeel zijn uitspraken, degenen die ter discussie staan zijn inderdaad erg bedenkelijk.

Daaruit lijkt hij "alle instituties" te willen zuiveren (mijn woorden) van alles dat naar links riekt bijvoorbeeld.

Dat vind ik een enge gedachte. Maar in de praktijk zal het daar heus niet van komen, we hebben in Nederland tenslotte een coalitiestelsel en Baudet zal nooit alleen heerser worden.

Maar hij schept wel een bepaald klimaat en een hetze tegen bepaalde instituties, beroepsgroepen en linkse mensen in het algemeen.
pi_185896597
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Binnen de bedrijven waar het al gedaan is was het anders uiterst succesvol, en het vullen van de functies was ook geen probleem.

Tot nu toe is het ook niet gedicteerd, en waarom denk je dat slechts 10% op van de vrouwen kans zou maken op een topfunctie?
Je kunt uiteraard vrouwen uit het buitenland trekken of de poel met vrouwen leegvissen voor de andere bedrijven.

Omdat er niet zoveel vrouwen zijn die zoveel uren maken, zoveel competenties hebben en zoveel ambities hebben als dat er mannen zijn onder die kwalificaties?

Recruiters spreken ook over 10%

Alsof het geen effect heeft dat gemiddelde vrouw 20 uur maakt in de week terwijl gemiddelde man hier 36 uur maakt ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door ludovico op 28-03-2019 13:53:38 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:43:56 #240
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_185896613
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Zelfde als bijv. Erdogan en Orbán gedaan hebben, een schijndemocratie AKA een illiberale staatsvorm optuigen met alle gevolgen van dien.
pi_185896621
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tot nu toe ben je werkelijk pas 1 of 2 keer echt inhoudelijk ingegaan op argumenten.

Voor de rest loop je te draaien en te zuigen. :')
pi_185896647
quote:

[..]

.
Zo ook al gaan schelden als mod zijnde waarbij je je fanboys aangesproken voelt dat geeft het goede voorbeeld. _O-
pi_185896652
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hij maakt je niet letterlijk zwart, dus je kan niet concluderen dat hij dat doet.
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:54:10 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185896792
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kunt uiteraard vrouwen uit het buitenland trekken of de poel met vrouwen leegvissen voor de andere bedrijven.

Omdat er niet zoveel vrouwen zijn die zoveel uren maken, zoveel competenties hebben en zoveel ambities hebben als dat er mannen zijn onder die kwalificaties?

Recruiters spreken ook over 10%
Op dat niveau zijn er zat vrouwen die zoveel uren maken, dat er gemiddeld minder uren gemaakt wordt door vrouwen komt voornamelijk omdat er heel veel vrouwen zijn de niet op dat niveau werken en willen werken minder uren maken.

Ik ken een aantal vrouwen in topfuncties bij grote bedrijven en die werken allemaal fulltime.
Darn, een van die vrouwen heeft gewoon in haar uppie een huis van 7 ton kunnen kopen, dan moet je toch echt heel aardig verdienen, en dat lukt niet parttime.

Verder een aantal die af en toe in het buitenland zitten voor hun werk, en hun gezin blijft dan ook gewoon door draaien. En dan nog een die de expat van hun huishouden was, man en kinderen volgden haar dus. Nu weer in NL en hun hypotheek is ook gewoon op haar inkomen, want hij had nog geen baan toen ze terugkwamen uit het buitenland.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:57:32 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185896854
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:43 schreef ludovico het volgende:

[..]
Alsof het geen effect heeft dat gemiddelde vrouw 20 uur maakt in de week terwijl gemiddelde man hier 36 uur maakt ;)
Typfoutje? 26 vs 36. Gemiddeld.
Wat natuurlijk niets zegt over het aantal uur dat vrouwen werken die voor die topfuncties in aanmerking zouden komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185896867
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik beoordeel zijn uitspraken, degenen die ter discussie staan zijn inderdaad erg bedenkelijk.

Daaruit lijkt hij "alle instituties" te willen zuiveren (mijn woorden) van alles dat naar links riekt bijvoorbeeld.

Dat vind ik een enge gedachte. Maar in de praktijk zal het daar heus niet van komen, we hebben in Nederland tenslotte een coalitiestelsel en Baudet zal nooit alleen heerser worden.

Maar hij schept wel een bepaald klimaat en een hetze tegen bepaalde instituties, beroepsgroepen en linkse mensen in het algemeen.
Oké, dus je bent het met me eens dat doembeelden van een herhaling van de NSDAP in Duitsland volslagen onrealistisch zijn.

Dat 'zuiveren' is natuurlijk een beladen term.

Ik denk dat je beter kan stellen dat hij graag zou zien dat we anders nadenken over hoe we ons land waarderen en het besturen, zowel intern als in onze verhoudingen met het buitenland, waaronder het instituut EU.

Zelf vind ik dat hij bepaalde dingen benoemt die ook gewoon aan de orde van de dag zijn.

Hij heeft op veel gebieden een alternatieve visie dan de visie die door de gevestigde partijen en andere invloedrijke instanties wordt uitgedragen, en blijkbaar is hij niet de enige, want zijn partij groeit in rap tempo.

In dat opzicht is het dus gewoon een democratisch verschijnsel wat je ziet. Als er geen problemen zouden bestaan of worden ervaren, zou een FvD ook geen aandacht of steun krijgen van de bevolking.

Zelf zie ik al jaren dat internationaal communisme, marxisme, socialisme, maar eigenlijk niets van die drie, maar wel een bepaald links -isme op allerlei gebieden steeds dominanter aanwezig is en een steeds dikkere vinger de pap krijgt van hoe wij ons leven leiden, wat de politiek moet doen, etc.

Die beweging komt in ieder geval sterk overeen met wat je in supranationale overheden ook terugvindt.

We lijken dus wel degelijk omgekneed te worden in een denkproces dat ervoor zorgt dat we die supranationale overheden ook steunen.

In wezen lijkt het op een grote propagandacampagne.

En dat mag best benoemd en bestreden worden.
pi_185897219
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:54 schreef Leandra het volgende:
Op dat niveau zijn er zat vrouwen die zoveel uren maken, dat er gemiddeld minder uren gemaakt wordt door vrouwen komt voornamelijk omdat er heel veel vrouwen zijn de niet op dat niveau werken en willen werken minder uren maken.
Jij denkt dus dat er een case is dat vrouwen qua gemiddeld aantal gewerkte uren een extremere normaal verdeling laten zien - met dus dikke staarten - dan bij mannen.

Lijkt mij niet, vrouwen laten bijna altijd minder extremen zien dan mannen.

quote:
Ik ken een aantal vrouwen in topfuncties bij grote bedrijven en die werken allemaal fulltime.
Darn, een van die vrouwen heeft gewoon in haar uppie een huis van 7 ton kunnen kopen, dan moet je toch echt heel aardig verdienen, en dat lukt niet parttime.
Nee, maar ik zeg toch niet dat ze er niet zijn? Al is 10% van de topfuncties door vrouwen bezet dan zijn dat er alsnog super veel?

quote:
Verder een aantal die af en toe in het buitenland zitten voor hun werk, en hun gezin blijft dan ook gewoon door draaien. En dan nog een die de expat van hun huishouden was, man en kinderen volgden haar dus. Nu weer in NL en hun hypotheek is ook gewoon op haar inkomen, want hij had nog geen baan toen ze terugkwamen uit het buitenland.
Ja, dat kan toch?
pi_185897261
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Typfoutje? 26 vs 36. Gemiddeld.
Wat natuurlijk niets zegt over het aantal uur dat vrouwen werken die voor die topfuncties in aanmerking zouden komen.
Het gaat niet om het aantal uur dat een specifieke vrouw maakt. Het gaat erom dat het aantal vrouwen die kwalificeert voor zo een functie lager is dan het aantal mannen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nauwelijks-veranderd

Laten we het over 28 / 40 hebben dan maar. Maar dan is nog niet gecorrigeerd voor het verschil in werkzame vrouwen / mannen. Wat nadelig zal uitwerken voor de kansen van vrouwen t.o.v. mannen voor die functies.
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 14:30:11 #249
236264 crew  capricia
pi_185897287
Gaat deze discussie nog enigszins over het meldpunt indoctrinatie op scholen?
Voel je welkom om over vrouwenquota/gelijkheid een eigen topic aan te maken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 14:32:51 #250
236264 crew  capricia
pi_185897336
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185897377
quote:
_O-
  donderdag 28 maart 2019 @ 14:37:32 #252
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185897386
Als ik de reactie's doorlees zou een meldpunt op FOK! voor linkse eigenwijsheid misschien geen slecht plan zijn
  donderdag 28 maart 2019 @ 14:40:42 #253
373754 mossad_agent
pi_185897423
Kunnen we de linkschen van fok niet aanmelden dan?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 14:40:54 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185897424
quote:
6s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:37 schreef the-eye het volgende:
Als ik de reactie's doorlees zou een meldpunt op FOK! voor linkse eigenwijsheid misschien geen slecht plan zijn
De angst voor andere meningen wint het van het rationeel nadenken. Heel veel mensen denken oprecht dat Baudet een soort Hitler is.

Jammer dat er dan weer voorbij wordt gegaan aan het daadwerkelijke probleem dat er mogelijk is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185897439
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:40 schreef Nattekat het volgende:
Heel veel mensen denken oprecht dat Baudet een soort Hitler is.

Dit zeggen we niet expliciet, je moet ons geen woorden in de mond leggen.
pi_185897454
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit zeggen we niet expliciet, je moet ons geen woorden in de mond leggen.
Nu weet ik hoe Terry Baudet zich voelt.
  donderdag 28 maart 2019 @ 14:45:22 #257
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185897480
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De angst voor andere meningen wint het van het rationeel nadenken. Heel veel mensen denken oprecht dat Baudet een soort Hitler is.

Jammer dat er dan weer voorbij wordt gegaan aan het daadwerkelijke probleem dat er mogelijk is.
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat ook maar iemand dat werkelijk denkt maar is het mi gewoon framen door gebrek aan argumenten. Ik wil best geloven dat mensen zich druk maken om nieuwkomers e.d. maar nazi vergelijkingen zijn zo absurd dat ik niemand zo achterlijk schat daar echt in te geloven.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 14:46:00 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185897490
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:45 schreef the-eye het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd geloof ik niet dat iemand dat werkelijk denkt maar is het mi gewoon framen door gebrek aan argumenten. Ik wil best geloven dat mensen zich druk maken om nieuwkomers e.d. maar nazi vergelijkingen zijn zo absurd dat ik niemand zo achterlijk schat daar echt in te geloven.
Ze bestaan echt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 28 maart 2019 @ 14:46:54 #259
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_185897508
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 07:16 schreef SpecialK het volgende:
Cult-achtig gedrag.

Dat hoort gewoon niet thuis is de klas en ik heb het met mijn eigen ogen zien gebeuren. Dus sorry maar ik ben gewoon niet onder de indruk van je argument hier.
Je presenteert het als een feit. Terwijl de meeste schoolvakken niet over politiek gaan. En Nederland is geen land, waar de vakken die niet over politiek gaan, wel altijd eerst in een politieke ideologie worden geduid.

Maatschappijleer is een schoolvak waar politiek wel aan de orde is. Omdat politiek zelf niet neutraal is, kun je hooguit proberen om neutraal te spreken over niet-neutrale politieke uitgangspunten. Maar het is uiteindelijk onmogelijk, om aan te geven wat die de strik neutrale benadering is. Deze strikte neutraliteit eis, is daarom al naief of demagogisch. In het geval van FvD is het demagogisch.

Als je het ook doortrekt naar universiteiten, dan wordt de relatie tussen Cliteur en Baudet ook bedenkelijk. Want die is zeker niet politiek neutraal. Volgens het criterium van strikt politiek neutraal onderwijs is dat dus fout.

Ik herinner mij zelf niets van een voortdurende suggestie op middelbare richting linkse politieke standpunten door docenten bij alle vakken. Dat was eerder zo, als het gaat om christelijke standpunten, omdat het middelbare scholen waren met een christelijke signatuur. Maar ook dat viel mee (geen harde indoctrinatie).

Wel zijn scholen socialer dan bedrijven. Dat zou je al als te links kunnen ervaren. Ook waren de jaren 70 veel linkse van vandaag, en dat zag je dan overal in terug. Zo constateer ik een ruk naar rechts, sinds de tijd dat ik op de middelbare zat. Dat anti-links sentiment is nu al bijna 40 jaar gaande, en ik begin genoeg te krijgen van de rechtse claim, dat alleen rechtse politieke standpunten waar zijn. Het verbaast mij dus niets dat ook de VVD nu herkent wordt als een stelletje linkse rakkers.

Wie zijn er, volgens Baudet, wel boven alle twijfel verheven? Zijzelf. Het is dus een rechtse politieke beweging die bezig is om haar standpunten door te drammen, onder het mom de bevolking te zuiveren van de verkeerde standpunten. Ik vind dat de bal niet in het midden ligt, en al helemaal niet, dat er een hele waslijst van links gedominieerde instituties is, die allemaal geherorienteerd moeten worden (een politieke zuivering). Ik beschouw dat als een radicaal rechts standpunt. We hebben er nu al ruime ervaring hiermee: de politiek, de rechtsspraak, de media, de universiteiten, en nu de middelbare scholen, ze moeten allemaal gezuiverd worden van bedenkelijk links. Omdat politiek nooit neutraal kan zijn, kun je altijd blijven volhouden dat dit soort zuiveringen een beweging is richting het juiste midden.
The view from nowhere.
  donderdag 28 maart 2019 @ 14:47:47 #260
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185897523
Ik voel me gedemoniseerd, als ik doodga, is het jullie schuld!
pi_185897524
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze bestaan echt.
Begin eens bij het onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Het is in en in triest hoe mensen de meest verschrikkelijke dingen erachter zoeken.
pi_185897593
quote:
Docent Nederlands Thom van Duuren merkt in de praktijk ‘vrijwel niets van beschuldigen van ‘linkse indoctrinatie’ door leerlingen, ouders of collega’s’. Ook is er volgens hem ‘geen enkel algemeen bewijs dat docenten links gedachtegoed massaal opdringen aan leerlingen’. Volgens hem richten Forum van Democratie en de PVV met hun uitspraken over het onderwijs eigenlijk hun pijlen op de democratie:

‘Je zou bepaalde waarden of onderwerpen aan de linker- of rechterzijde van het politieke spectrum kunnen plaatsen, zoals veiligheid, natuur of immigratie. In het onderwijs maken leerlingen echter hoofdzakelijk kennis met democratische waarden, waarden die onze manier van samenleven mogelijk maken. Zo leren zij dat iedereen in Nederland gelijk is, ongeacht sekse, huidskleur, geloof of geaardheid; of wat het betekent om samen te leven met mensen die er andere opvattingen op nahouden. Ze krijgen een begrip van wetenschappelijke kennis en hoe deze verschilt van meningen. Ze leren kritisch denken, een mening vormen, hun identiteit ontwikkelen, maar ook de belangrijke rol die instituten als de pers en rechtspraak in een samenleving spelen.

Bron
Dat is volgens het FvD natuurlijk niet de bedoeling.
  donderdag 28 maart 2019 @ 14:53:15 #263
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185897613
quote:
8s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:47 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik voel me gedemoniseerd, als ik doodga, is het jullie schuld!
Jij denkt dat ze in het hiernamaals op je linkse praatjes zitten te wachten? :')
pi_185897665
Dit is pure verdachtmakerij. Er is geen bewijs dat er systematisch linkse indoctrinatie is in het Nederlandse onderwijs.
pi_185897688
quote:
15s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is inderdaad vrij absurd om leerlingen te leren dat iedereen gelijk is.
pi_185897690
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:45 schreef the-eye het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd geloof ik niet dat ook maar iemand dat werkelijk denkt maar is het mi gewoon framen door gebrek aan argumenten. Ik wil best geloven dat mensen zich druk maken om nieuwkomers e.d. maar nazi vergelijkingen zijn zo absurd dat ik niemand zo achterlijk schat daar echt in te geloven.
Je zag exact hetzelfde bij de LPF, de PVV en nu met FvD. Eerdmans verwoordde het correct;

“Niet omdat ze dat vinden, maar omdat ze weten dat als je iemand daar lang genoeg induwt, dan gaan mensen vroeg of laat denken dat er iets van waar zou zijn. Dat is het smerige en het gevaarlijke hiervan.”

Ze hopen dus door het maar lang genoeg te herhalen dat veel kiezers toch maar niet op FvD gaan stemmen. Het wordt de komende twee jaar smullen in ieder geval.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 14:58:02 #267
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185897694
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:55 schreef theunderdog het volgende:
Dit is pure verdachtmakerij. Er is geen bewijs dat er systematisch linkse indoctrinatie is in het Nederlandse onderwijs.
Verdachtmaking was er al, nu wordt er gekeken in hoeverre het ook daadwerkelijk het geval is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185897700
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Verdachtmaking was er al, nu wordt er gekeken in hoeverre het ook daadwerkelijk het geval is.
Nee. Er wordt opgeroepen om docenten te melden. Verklikken dus.
pi_185897706
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, er worden voorbeelden gevraagd en die worden straks ingezet als 'ziejenouwel, hartstikke links'.

Van een echt onderzoek is natuurlijk totaal geen sprake verder.
pi_185897743
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is inderdaad vrij absurd om leerlingen te leren dat iedereen gelijk is.
Ach, het is mooi om jonge geesten zoiets bij te brengen. Naarmate ze ouder worden, neemt het cynisme toe en beseffen dat iedereen in theorie gelijk is, maar de een in de praktijk net iets meer gelijk is dan de ander.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 15:01:25 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185897745
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee. Er wordt opgeroepen om docenten te melden. Verklikken dus.
Noem het wat je wil. Onthoud echter dat je geen onderzoek kan doen zonder data.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 28 maart 2019 @ 15:02:10 #272
373754 mossad_agent
pi_185897765
quote:
15s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou dan luistert men niet echt... 'omgaan met andere meningen', ja zolang die mening links is. Anders krijg je demonstraties, boycotten etcetc. Zie afgelopen weken en de hysterische paniek na de winst van Baudet _O-
pi_185897768
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is geen sprake van valide onderzoek. Daarvoor is alleen al degene die het onderzoek gaat doen niet objectief genoeg voor.
pi_185897798
quote:

[..]

Ik hoop toch echt dat jij niet in een veld werkt waar je onderzoek hoeft te doen.

'Ik doe onderzoek naar linkse indoctrinatie. Ik vraag uitsluitend voorbeelden op van linkse indoctrinatie. Kijk naar mijn voorbeelden, ze wijzen allemaal naar linkse indoctrinatie. Dit onderzoek bewijst linkse indoctrinatie'.

Dat je dit als serieus onderzoek wilt wegzetten is behoorlijk gênant.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 15:05:05 #275
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185897807
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er is geen sprake van valide onderzoek. Daarvoor is alleen al degene die het onderzoek gaat doen niet objectief genoeg voor.
Onderzoekers hebben altijd een zekere mate van vooringenomenheid.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185897820
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen: "goh, ja, dit gaat toch wel wat te ver allemaal" zodat je je niet in van die idiote bochten hoeft te wringen. Maar het is weer fanboy-gedrag wat de klok slaat.
pi_185897822
Oh boy.
pi_185897828
quote:

[..]

En data kun je alleen gebruiken als het professioneel, op een correcte manier en door onverdachte personen is verzameld. Wat hier verzameld wordt is een hoop troep.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185897843
Misschien dat @speknek nog even kan duiden of dit ook de manier is waarop wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd dient te worden.
pi_185897878
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

En data kun je alleen gebruiken als het professioneel, op een correcte manier en door onverdachte personen is verzameld. Wat hier verzameld wordt is een hoop troep.
Bij onderzoeken naar mishandeling, racisme, discriminatie en dergelijke wordt ook gebruik gemaakt van de gegevens van meldpunten.
pi_185897889
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Bij onderzoeken naar mishandeling, racisme, discriminatie en dergelijke wordt ook gebruik gemaakt van de gegevens van meldpunten.
Dat wisten we nog niet, bedankt Sherlock!

Straks ga je ons nog vertellen dat Slachtofferhulp ook mensen vraagt om informatie.
pi_185897905
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, maar daar is het geen meldpunt voor pubers die hun leraar aan kunnen geven en is de vraag ook niet zo gestuurd als hier.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185897954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, het is mooi om jonge geesten zoiets bij te brengen. Naarmate ze ouder worden, neemt het cynisme toe en beseffen dat iedereen in theorie gelijk is, maar de een in de praktijk net iets meer gelijk is dan de ander.
Nee, schat. Mensen zijn gelijkwaardig. Nooit gelijk.
pi_185897965
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
  donderdag 28 maart 2019 @ 15:26:12 #285
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_185898109
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 09:44 schreef capricia het volgende:
Is het zinvol om een onderscheid te maken in voortgezet en hoger onderwijs? Naar gelang de leeftijd en het opleidingsniveau mag je een toenemende kritische en zelfstandige houding verwachten van de leerling/student.
Ik zou willen pleiten voor een voortzetting van maatschappijleer in de vervolg opleidingen na de middelbare school. Als mensen een maatschappelijk georienteerde vervolgstudie doen, hebben ze misschien niet door, dat je bij een studie wiskunde of natuurkunde nooit meer iets daarover verneemt. De samenleving?
The view from nowhere.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 15:26:53 #286
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185898114
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hoe wil je het anders doen? Alternatief is in iedere klas een camera, lijkt me niet echt wenselijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 15:28:28 #287
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185898138
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Wel eens gehoord van de term 'hypothese'?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185898152
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een wetenschappelijke hypothese komt niet uit de lucht vallen. En gaat al helemaal niet samen met al het verdacht maken van mensen. Maar goed: dat begrijp jij ook wel.
pi_185898185
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mijn hypothese is dat er elke zondag Formule 1 is. Ik vraag mensen om voorbeelden in te sturen van zondagen waarop ze Formule 1 kijken. Wat blijkt; ik krijg superveel voorbeelden van mensen die op zondag formule 1 kijken. Dit bewijst maar weer dat er elke zondag formule 1 is.

Mensen die zeggen dat ik vooringenomen ben omdat ik bijvoorbeeld niet vraag naar zondagen waarop ze geen formule 1 kijken wijs ik lachend terecht; hebben zij wel eens van een hypothese gehoord?

Weer een succesvol onderzoek afgerond :7
pi_185898194
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar daar is het geen meldpunt voor pubers die hun leraar aan kunnen geven en is de vraag ook niet zo gestuurd als hier.
Er wordt niet gevraagd om specifiek leraren aan te geven.
pi_185898252
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat wisten we nog niet, bedankt Sherlock!

Straks ga je ons nog vertellen dat Slachtofferhulp ook mensen vraagt om informatie.
Voel je je nu beter?
  donderdag 28 maart 2019 @ 15:43:24 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185898351
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Mijn hypothese is dat er elke zondag Formule 1 is. Ik vraag mensen om voorbeelden in te sturen van zondagen waarop ze Formule 1 kijken. Wat blijkt; ik krijg superveel voorbeelden van mensen die op zondag formule 1 kijken. Dit bewijst maar weer dat er elke zondag formule 1 is.

Mensen die zeggen dat ik vooringenomen ben omdat ik bijvoorbeeld niet vraag naar zondagen waarop ze geen formule 1 kijken wijs ik lachend terecht; hebben zij wel eens van een hypothese gehoord?

Weer een succesvol onderzoek afgerond :7
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185898426
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoe wil je het anders doen? Alternatief is in iedere klas een camera, lijkt me niet echt wenselijk.
Alternatief is dat je schoolbesturen vraagt om op te letten en ernstige gevallen door te geven aan de inspectie. En verder de methodes van de inspectie, die echt bijzonder goed is in Nederland, te gebruiken.

Die vraag kun je gewoon doen via een motie, heb je geen schofterig, de leraren in een hoek zettend, meldpunt voor nodig.

Zeg maar: de normale methode, niet de PVV methode.
pi_185898582
quote:

[..]

Ooit gehoord van bias?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 15:57:28 #295
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185898616
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:55 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Ooit gehoord van bias?
Als ze het onderzoek openbaar maken zullen we zien of het goed gedaan is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185898893
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat ze dat gaan doen? Dit gaat een stille dood sterven. Net als dat Polenmeldpunt. Ze hebben hun nieuwsberichten en dus hun gratis publiciteit weer gehad, dat was natuurlijk het hoofddoel.
pi_185898899
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Welk onderzoek? Ze verzamelen een heleboel voorbeelden, dat is geen onderzoek jongen. Dat snap je toch zelf ook wel?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 16:13:57 #298
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185898908
quote:
5s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Welk onderzoek? Ze verzamelen een heleboel voorbeelden, dat is geen onderzoek jongen. Dat snap je toch zelf ook wel?
Er is nog geen onderzoek.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185898955
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Alternatief is dat je schoolbesturen vraagt om op te letten en ernstige gevallen door te geven aan de inspectie. En verder de methodes van de inspectie, die echt bijzonder goed is in Nederland, te gebruiken.

Dit werkt bij al die moslimscholen ook zo fantastisch. :')
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_185899156
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er komt geen onderzoek, dit is alles wat ze gaan doen.
pi_185899164
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar wel dataverzameling. En zelfs als deze gegevens betrouwbaar zijn (betwijfel ik) wil het nog niet zeggen dat er sprake is van validiteit. Deze anekdotes kunnen niet gebruikt worden als indicatie voor hoe het staat met indoctrinatie (van links) in het onderwijs.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')