FvD roept leerlingen op linkse docenten te verlinkentwitter:tommy_derksen twitterde op zaterdag 23-03-2019 om 13:18:00Ik sta voor goed onderwijs. Ik laat me niet intimideren of bang maken. Geen student hoeft mij ooit te verlinken bij welk meldpunt dan ook of die druk te voelen. https://t.co/a9o7Wyyeyz reageer retweet
Nee.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Komt die oproep oorspronkelijk van D66 (Hans van Mierlo) ja?
Curieus is hoe Baudet die ondermijning van architecten zietquote:Op donderdag 28 maart 2019 11:06 schreef capricia het volgende:
Het Renaissance instituut (wetenschappelijk instituut van Forum) heeft het over "De Lange Mars door de instituties begint hier!".
Ik heb dan ook de indruk dat het onderwijs niet de enige plek is waar ze dit soort meldpunten voor in willen richten. In de toespraak van Baudet zegt hij:
,,We worden ondermijnd door onze universiteiten, onze journalisten, door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen. En bovenal worden we ondermijnd door onze bestuurders’’.
En gezien ze zelf aangeven dat ze een lange mars door de instituties willen, denk ik dat er nog wel wat zal volgen.
Ik las ooit een mooie verklaring van al die foeilelijke sociale huur- en koopwoningen: mensen accepteren dat omdat ze het zich niet kunnen permitteren het te weigeren.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Curieus is hoe Baudet die ondermijning van architecten ziet
Hij kan sommige bouwwerken niet zo fraai vinden. Dat heb ik ook.... maar hoezo ondermijnt dat iets of iemand of is dat een aanslag op de Europese cultuur ?
En ligt 'de schuld' dan niet eerder bij de opdrachtgevers van die architecten . en welke schuld dan ?
Ik denk dat hij op het postmodernisme in al zijn aspecten doelt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hij kan sommige bouwwerken niet zo fraai vinden. Dat heb ik ook.... maar hoezo ondermijnt dat iets of iemand of is dat een aanslag op de Europese cultuur ?
En ligt 'de schuld' dan niet eerder bij de opdrachtgevers van die architecten . en welke schuld dan ?
Kan je het ook onderbouwen? Voor mij is dit namelijk gewoon een onderbuikgevoel van je.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat wordt er anders mee bedoeld? Kom op zeg.
Terechte vragen. De ondermijning van wat precies? En wie is "we"?quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat men in een weiland ergens ver buiten de binnenstad het uiterlijk van de binnenstad probeert te herhalen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:24 schreef EipNiC het volgende:
Deel van de tijdsgeest... (moderniteit/postmodernisme) gevolg van... dus inderdaad ondermijnt... maar architecten ondermijnen niet de cultuur met intentie, hoop ik. Overigens zie je in zijn thuisstad Haarlem een tegenovergestelde beweging: veel (stads)nieuwbouw wordt in de oude stijl (maar dan modern) gebouwd...
[ afbeelding ]
Prachtig.
Dus de oude architectuur? En daar zou je liever iets anders zien?quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:27 schreef Leandra het volgende:
Dat men in een weiland ergens ver buiten de binnenstad het uiterlijk van de binnenstad probeert te herhalen.
Dit is wel heel raar ja - misschien plannen ze erop dat het een stad wordt?quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:27 schreef Leandra het volgende:
Ja, doen ze hier in Vathorst (Amersfoort) ook, alle nadelen van de binnenstad zonder de voordelen van het feit dat een wijk in een weiland in het midden van niets neergeplempt is, zelfs de parkeerproblemen van de binnenstad komen vrolijk mee,
Voor iemand die vindt dat dit al een verregaande beschuldiging is:quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan je het ook onderbouwen? Voor mij is dit namelijk gewoon een onderbuikgevoel van je.
Beschuldig je een ander er wel heel makkelijk van "gewoon een onderbuikgevoel" te uiten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies wat ik gisteren al gekscherend zei. Het is wachten op een meldpunt "meld hier uw linkse collega!"
Overigens, hoe klinkt "De lange mars door de instituties begint hier!" niet nogal NSB en nogal verontrustend?
Kom op, hoe kun je zo'n oproep anders interpreteren dan dat tal van instituties "gezuiverd" zouden moeten worden van links gedachtengoed?quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan je het ook onderbouwen? Voor mij is dit namelijk gewoon een onderbuikgevoel van je.
Herscholing op een neutraler instituut.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:30 schreef Hallojo het volgende:
Wat moet er eigenlijk met al die linkse terroristen gebeuren? Moeten die allemaal opgesloten worden?
Onderbouw het nou eens. Je komt met een gigantisch zware beschuldiging, dan is het niet meer dan normaal dat je het goed kan onderbouwen op basis van de feiten die we kennen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kom op, hoe kun je zo'n oproep anders interpreteren dan dat tal van instituties "gezuiverd" zouden moeten worden van links gedachtengoed?
Een verregaande beschuldiging zonder onderbouwing te kunnen geven is per definitie onderbuik.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor iemand die vindt dat dit al een verregaande beschuldiging is:
[..]
Beschuldig je een ander er wel heel makkelijk van "gewoon een onderbuikgevoel" te uiten.
Indoctrinatie van het juiste gedachtegoed.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:31 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Herscholing op een neutraler instituut.
Je kunt het zien vanaf de snelweg, een stad worden is dan niet echt een optie meer.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:29 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Dus de oude architectuur? En daar zou je liever iets anders zien?
[..]
Dit is wel heel raar ja - misschien plannen ze erop dat het een stad wordt?
Nee.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:32 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Indoctrinatie van het juiste gedachtegoed.
Je draait eromheen. Wat valt er te onderbouwen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Onderbouw het nou eens. Je komt met een gigantisch zware beschuldiging, dan is het niet meer dan normaal dat je het goed kan onderbouwen op basis van de feiten die we kennen.
Maar is er wel grond over dan? (Weilanden =/= vrije grond). Vermoed dat ze moesten proppen... of met de wetenschap dat er in de toekomst hoe dan ook gepropt zal moeten worden. Sowieso is (alleenstaand) mini-wonen de toekomst. Dat is wat we schijnbaar willen: grond/groei populatie.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:33 schreef Leandra het volgende:
Je kunt het zien vanaf de snelweg, een stad worden is dan niet echt een optie meer.
En ik heb geen probleem met de oude architectuur, dat is alweer een stuk beter dan die vinex-rotzooi uit de jaren 80 en 90, maar waarom moet je in een weiland bouwen alsof het hartje binnenstad is, qua ruimte in en om de woningen.
Zelfs in de feitelijke binnenstad staan er een hoop huizen die een stuk ruimer zijn.
Het is niet eens een verregaande beschuldiging, man, man, man.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een verregaande beschuldiging zonder onderbouwing te kunnen geven is per definitie onderbuik.
Omdat grotere huizen leiden tot meer energieconsumptie.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt het zien vanaf de snelweg, een stad worden is dan niet echt een optie meer.
En ik heb geen probleem met de oude architectuur, dat is alweer een stuk beter dan die vinex-rotzooi uit de jaren 80 en 90, maar waarom moet je in een weiland bouwen alsof het hartje binnenstad is, qua ruimte in en om de woningen.
Zelfs in de feitelijke binnenstad staan er een hoop huizen die een stuk ruimer zijn.
Ik heb geen idee wat ze er mee willen, maar een buitenwijk moet ook een buitenwijk zijn, met alle voordelen van een buitenwijk, zoals ruimte, in het huis, om het huis, om te spelen, om je auto te parkeren.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:34 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Maar is er wel grond over dan? (Weilanden =/= vrije grond). Vermoed dat ze moesten proppen... of met de wetenschap dat er in de toekomst hoe dan ook gepropt zal moeten worden. Sowieso is (alleenstaand) mini-wonen de toekomst. Dat is wat we schijnbaar willen: grond/groei populatie.
Ik interpreteer niks, ik kijk naar de keiharde feiten die er zijn:quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je draait eromheen. Wat valt er te onderbouwen?
Hoe interpreteer jij zo'n oproep dan?
Een nieuw huis energieneutraal bouwen nagenoeg geen probleem.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat grotere huizen leiden tot meer energieconsumptie.
Dan moet je toch echt even gaan babbelen met zij die fantaseren over stad Randstad.... (en beyond). De optie 'buitenwijk' is niet vanzelfsprekend meer.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ze er mee willen, maar een buitenwijk moet ook een buitenwijk zijn, met alle voordelen van een buitenwijk, zoals ruimte, in het huis, om het huis, om te spelen, om je auto te parkeren.
Als dat er allemaal niet is dan is er geen reden meer om in een buitenwijk te gaan wonen, want goedkoop is het ook al niet, je zit alleen wel overal ver vandaan en moet een teringeind fietsen als je in de stad wat wilt gaan drinken.
En dat is op de heenweg nog niet zo erg, maar de terugweg hè.....
Op welke fronten dienen scholen een neutrale omgeving te zijn?quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik interpreteer niks, ik kijk naar de keiharde feiten die er zijn:
- Er zijn klachten van leerlingen dat docenten hun (verregaande) linkse of anti-rechtse gedachtegoed opdringen zonder ruimte voor nuance.
- Scholen dienen een neutrale omgeving te zijn.
- FvD constateert dat en opent een meldpunt waar dit gemeld kan worden, zodat er later onderzoek naar gedaan kan worden.
Ze strijden dus tegen indoctrinatie binnen scholen. Ik mag toch hopen dat iedereen tegen indoctrinatie is.
Nou nee, dat hoef ik niet, zolang ik maar niet in zo'n nieuwbouwwijk hoef te wonen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:41 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Dan moet je toch echt even gaan babbelen met zij die fantaseren over stad Randstad.... (en beyond). De optie 'buitenwijk' is niet vanzelfsprekend meer.
Je visie is te beperkt. Als de ruimte voor 1 persoon toeneemt, neemt ook zijn consumptie van andere goederen toe, zoals meubels, verf, etc. Dat moet je ook meerekenen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een nieuw huis energieneutraal bouwen nagenoeg geen probleem.
Zelfs een vrijstaande energiepluswoning is geen probleem.
Je draait er wederom omheen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik interpreteer niks, ik kijk naar de keiharde feiten die er zijn:
- Er zijn klachten van leerlingen dat docenten hun (verregaande) linkse of anti-rechtse gedachtegoed opdringen zonder ruimte voor nuance.
- Scholen dienen een neutrale omgeving te zijn.
- FvD constateert dat en opent een meldpunt waar dit gemeld kan worden, zodat er later onderzoek naar gedaan kan worden.
Ze strijden dus tegen indoctrinatie binnen scholen. Ik mag toch hopen dat iedereen tegen indoctrinatie is.
Zo veel mogelijk. Alle kanten moeten belicht worden en leerlingen moeten een eigen mening kunnen vormen. Als ouders hun kind naar een christelijke school brengen, dan kan je wel wat verwachten, maar dan is het een eigen keuze.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op welke fronten dienen scholen een neutrale omgeving te zijn?
Het leek even als je een telerugestelde geïnteresseerde wasquote:Op donderdag 28 maart 2019 11:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, dat hoef ik niet, zolang ik maar niet in zo'n nieuwbouwwijk hoef te wonen.
En gezien ik fijn binnen de "ring" van mijn stad woon en daar voorlopig niet wegga hoef ik nergens over te gaan babbelen.
Maar mocht ik hier wel weggaan dan is het dus zeker niet naar zo'n wijk.
Schijnbaar willen ze dit ook op andere plekken onderzoeken. Ok.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je draait er wederom omheen.
Ik heb het over zijn uitspraak dat "de lange mars door de instituties hier begint!"
Hoe interpreteer je zo'n oproep? Moeilijker is het niet.
Okee, en met welk doel zou dat zijn binnen al die andere instituties denk je?quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schijnbaar willen ze dit ook op andere plekken onderzoeken. Ok.
Ga je nou ook al voor me bepalen welke ruimte ik nodig denk te hebben en waarvoor?quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je visie is te beperkt. Als de ruimte voor 1 persoon toeneemt, neemt ook zijn consumptie van andere goederen toe, zoals meubels. Dat moet je ook meerekenen.
De ideale situatie volgens de klimaatdoelen is dat je uiteindelijk net genoeg hebt om mee te leven, maar geen of minimale luxe. Want luxegoederen verbruiken meer energie (in het gebruik en/of de productie), en is dus slecht.
Wants vs needs. Je hebt die ruimte helemaal niet nodig.
Nee joh, ik moet er niet aan denken, ik vind die meuk echt vreselijk, al even afgezien van het feit dat het verplicht aan de stadsverwarming hangt enzoquote:Op donderdag 28 maart 2019 11:45 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Het leek even als je een telerugestelde geïnteresseerde was. Maar nee, zo'n wijk is enkel nadelen idd...
Ja, en dat is de toekomst dus, zeg ik als alleenstaande wonend in een appartement van 90m². Alleenstaand, relatief klein. Maar ik heb eigenlijk wel meer ruimte nodig.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:49 schreef Leandra het volgende:
Dat is dus stukken voordeliger dan 2 personen die ieder een woning van 90m² bezetten
Dus als ik mijn kind naar het bijzonder onderwijs breng dan hoef ik niet op neutraal onderwijs te rekenen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo veel mogelijk. Alle kanten moeten belicht worden en leerlingen moeten een eigen mening kunnen vormen. Als ouders hun kind naar een christelijke school brengen, dan kan je wel wat verwachten, maar dan is het een eigen keuze.
Indoctrinatie tegen gaan.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Okee, en met welk doel zou dat zijn binnen al die andere instituties denk je?
Dan kan je verwachten dat er een Christelijke insteek is ja. Maar ook dan neutraliteit op andere vlakken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus als ik mijn kind naar het bijzonder onderwijs breng dan hoef ik niet op neutraal onderwijs te rekenen.
Mooi.
Dan ook niet jankzakken als dat niet-neutrale zich niet alleen beperkt tot religie.
Hé wacht eens even, dat bepaal IK niet, dat bepalen de architecten van de internationale klimaatdoelen. Ik verwoord het alleen voor je, zodat je begrijpt waar we het over hebben.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ga je nou ook al voor me bepalen welke ruimte ik nodig denk te hebben en waarvoor?
Wat is dat voor links gedachtengoed?
Niemand heeft ooit beweerd dat een linkse benadering van economie en maatschappij-inrichting efficiënt of doeltreffend is. Toch blijven er massa's mensen van overtuigd dat je een grote overheid nodig hebt om ons van de ondergang te redden.quote:Daarbij wonen wij met 3 personen in een huis, per persoon is de ruimte dus beperkt (± 50m² pp) en het aantal meubels dat we hebben delen we, we hebben ook maar 1 wasmachine, 1 droger, 1 vaatwasser, 1 koelkast, 1 oven, 1 combimagnetron, 1 kookplaat.
Dat is dus stukken voordeliger dan 2 personen die ieder een woning van 90m² bezetten, al even afgezien van het feit dat onze zoon dan ook in beide huizen dezelfde spullen zou moeten hebben.
Ja, want een vrijstaand huis impliceert waarschijnlijk ook een auto, want je moet je boodschappen op verder dan loopafstand doen. Je moet dus de stad in worden gedreven, waar je in woonblokken terechtkomt, met een winkel en tram naast de deur. Zodoende hoef je nooit meer je woon/werkomgeving te verlaten om in je behoeften te voorzien, en consumeer je geen energie met overbodige luxegoederen en andere dingen die je helemaal niet nodig hebt om te overleven.quote:Maar hoe dan ook; ik kan prima een energieplus vrijstaand huis laten bouwen, en jij vertelt me dan dus dat dat niet goed genoeg is, want dan verbruik ik teveel energie omdat het een vrijstaand huis is
Ik heb ook meer ruimte nodig, ik zou dit huis als ik alleenstaand werd ook niet verlaten omdat het te groot isquote:Op donderdag 28 maart 2019 11:51 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ja, en dat is de toekomst dus, zeg ik als alleenstaande wonend in een appartement van 90m². Alleenstaand, relatief klein. Maar ik heb eigenlijk wel meer ruimte nodig.
Maar zeg je nu. idd architecten ondermijnen de samenleving ?quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:24 schreef EipNiC het volgende:
Deel van de tijdsgeest... (moderniteit/postmodernisme) gevolg van... dus inderdaad ondermijnt... maar architecten ondermijnen niet de cultuur met intentie, hoop ik.
Alle falacy of the commons problemen zijn goed op te lossen door een overheid ja.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Niemand heeft ooit beweerd dat een linkse benadering van economie en maatschappij-inrichting efficiënt of doeltreffend is. Toch blijven er massa's mensen van overtuigd dat je een grote overheid nodig hebt om ons van de ondergang te redden.
Waarom neutraliteit op andere vlakken? Is zorgen voor je naasten geen christelijke insteek?quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan kan je verwachten dat er een Christelijke insteek is ja. Maar ook dan neutraliteit op andere vlakken.
Maar dan selectief "(s)linkse indoctrinatie". En ondertussen wel "de elite" (waaronder docenten) willen vervangen door hun eigen elite en zo het fvd-gedachtegoed verspreiden.quote:
Paul heeft een paar dagen terug nog een leuk stukje geschreven in the post online.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:55 schreef capricia het volgende:
Is is overigens wel specifiek linkse indoctrinatie, waar Forum een probleem mee heeft:
[ afbeelding ]
De architecten van de internationale klimaatdoelen bepalen dat helemaal niet, dat is je eigen interpretatie ervan.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hé wacht eens even, dat bepaal IK niet, dat bepalen de architecten van de internationale klimaatdoelen. Ik verwoord het alleen voor je, zodat je begrijpt waar we het over hebben.
Linkse mensen willen inderdaad voor anderen bepalen wat jij wel en niet nodig hebt, waar jij wel en geen behoefte aan hebt, wat jij wel en niet mag, hoe jij wel en niet je leven moet leiden. Dat heb je goed gezien, scherp.
[..]
Niemand heeft ooit beweerd dat een linkse benadering van economie en maatschappij-inrichting efficiënt of doeltreffend is. Toch blijven er massa's mensen van overtuigd dat je een grote overheid nodig hebt om ons van de ondergang te redden.
[..]
Ja, want een vrijstaand huis impliceert waarschijnlijk ook een auto, want je moet je boodschappen op verder dan loopafstand doen. Je moet dus de stad in worden gedreven, waar je in woonblokken terechtkomt, met een winkel en tram naast de deur. Zodoende hoef je nooit meer je woon/werkomgeving te verlaten om in je behoeften te voorzien, en consumeer je geen energie met overbodige luxegoederen en andere dingen die je helemaal niet nodig hebt om te overleven.
Dat is de weg waaraan wordt getimmerd. Of je het nu gelooft of niet, of je het er nu mee eens bent of niet.
Daarom roepen bepaalde mensen op tot het melden van linkse indoctrinatie. Die begrijpen net als jij dat dit van de zotte is.
Dat verzin je erbij. Vooralsnog is er een anoniem onderzoek.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar dan selectief "(s)linkse indoctrinatie". En ondertussen wel "de elite" (waaronder docenten) willen vervangen door hun eigen elite en zo het fvd-gedachtegoed verspreiden.
Wel een beetje hypocriet ehh.
En dat door alle instituties heen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar dan selectief "(s)linkse indoctrinatie". En ondertussen wel "de elite" (waaronder docenten) willen vervangen door hun eigen elite en zo het fvd-gedachtegoed verspreiden.
Wel een beetje hypocriet ehh.
Maar zou je ook niet een morele grens bepalen? Als ik naar mijn vader kijk, die al 15 jaar een best groot (vrijstaand) huis bezet denk ik wel eens; hier zou ook een gezin gelukkig kunnen zijn. Anderzijds merk ik dat ie de eerste 2 verdiepingen wel weet te benutten en er veel plezier van heeft. Maar noodzakelijk is het allemaal niet.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb ook meer ruimte nodig, ik zou dit huis als ik alleenstaand werd ook niet verlaten omdat het te groot is
Maar ik lees hier allerlei links gedachtegoed dat wel even voor mij bepaalt wat ik aan ruimte nodig heb.
Misschien kan ik ook verplicht worden mijn woning te verkopen als ik weduwe zou worden, want waar heb ik dan nog zo'n groot huis voor nodig?
Wie bepaalt dan wat die zogenaamde "linkse indoctrinatie" is? FvD?quote:
Maar op de site van het renaissance instituut is dat bewust weggelaten. Kan natuurlijk ook wat betekenen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:55 schreef capricia het volgende:
Is is overigens wel specifiek linkse indoctrinatie, waar Forum een probleem mee heeft:
[ afbeelding ]
We spreken elkaar over een paar jaar nog wel.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
De architecten van de internationale klimaatdoelen bepalen dat helemaal niet, dat is je eigen interpretatie ervan.
De kans dat ik met een vrijstaande energiepluswoning positief bijdraag aan de klimaatdoelen is groter dan die van de portiekwoningen in de wijken rond de oude binnensteden.
Wat bedoelt die anders? Hij gaat inderdaad gewoon over dat onderwerp spreken.quote:
Een kritische beschouwing van de fvd valt allicht onder linkse indoctrinatie.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wie bepaalt dan wat die zogenaamde "linkse indoctrinatie" is? FvD?
Inderdaad. In de toekomst zullen mensen die meer ruimte hebben dan ze volgens de overheid nodig hebben dan ook gedwongen mensen in huis moeten nemen als ze daar behoefte aan hebben.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:59 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Maar zou je ook niet een morele grens bepalen? Als ik naar mijn vader kijk, die al 30 jaar een best groot (vrijstaand) huis bezet denk ik wel eens; hier zou ook een gezin gelukkig kunnen zijn. Anderzijds merk ik dat de eerste 2 verdiepingen wel weet te benutten. Maar noodzakelijk is het allemaal niet.
Breder getrokken... jij staat ook niet negatief tegenover migratie/groei, als ik het goed heb? Dan wordt het mi moreel wel lastiger (tav oud-Nederlanders) om grote stukken ruimte op te eisen.
Je staat toch vrij je eigen mening te vormen over de info die je krijgt?quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bestaat er overigens ook "rechtse indoctrinatie"?
Aan welke instituties moet ik dan denken?
Wat verzin ik erbij?quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat verzin je erbij. Vooralsnog is er een anoniem onderzoek.
Uiteraard.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat dus wel over linkse indoctrinatie?
quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar op de site van het renaissance instituut is dat bewust weggelaten. Kan natuurlijk ook wat betekenen.
Ik word hier zo moe van...quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een kritische beschouwing van de fvd valt allicht onder linkse indoctrinatie.
Dat is de site van het FvD zelf, niet het onderzoeksinstituut.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:01 schreef capricia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het lijkt me nogal duidelijk waarover ze het hebben.
Ja, de noodzaak zal de mens voor communistisch beleid ontvankelijk maken...Het inkomen na automatisering zal met hetzelfde principe gestuurd worden. Niemand 'overbodig' rijk; iedereen zoet met het nodige.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Inderdaad. In de toekomst zullen mensen die meer ruimte hebben dan ze volgens de overheid nodig hebben dan ook gedwongen mensen in huis moeten nemen als ze daar behoefte aan hebben.
Want de _need_ van die mensen gaat boven jouw _want_.
Dat is de manier waarop we het gelijkheidsprincipe gaan realiseren. Herverdeling van rijkdommen en goederen.
Zodoende zal het energieverbruik per persoon ook afnemen.
Ik zou zweren dat ik het daar ook gelezen heb. Maar ik kan het goed mishebben.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar op de site van het renaissance instituut is dat bewust weggelaten. Kan natuurlijk ook wat betekenen.
Met oog op de groeiprojecties, beide. NWS / In je eentje huren in de woontoren, dat is de toekomstquote:Op donderdag 28 maart 2019 12:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Of we bouwen woontorens in de steden. Weg individuele huzien, tuintjes en dat soort dingen.
Mijn grens ligt waar mijn portemonnee me brengt, dan wel bij welk deel van mijn portemonnee ik daarvoor uit wil geven.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:59 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Maar zou je ook niet een morele grens bepalen? Als ik naar mijn vader kijk, die al 15 jaar een best groot (vrijstaand) huis bezet denk ik wel eens; hier zou ook een gezin gelukkig kunnen zijn. Anderzijds merk ik dat ie de eerste 2 verdiepingen wel weet te benutten en er veel plezier van heeft. Maar noodzakelijk is het allemaal niet.
Breder getrokken... jij staat ook niet negatief tegenover migratie/groei, als ik het goed heb? Dan wordt het mi moreel wel lastiger (tav oud-Nederlanders) om grote stukken ruimte op te eisen.
Jep.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:04 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ja, de noodzaak zal de mens voor communistisch beleid ontvankelijk maken...Het inkomen na automatisering zal hetzelfde principe gestuurd worden. Niemand 'overbodig' rijk; iedereen zoet met het nodige.
Omdat het duidelijk is dat het de fvd om "linkse indoctrinatie" (whatever that may be) gaat. Dan kan je hoog en laag springen en dat gaan ontkennen, maar jij en ik zijn allebei niet van gisteren.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik word hier zo moe van...
Waarom is het zo moeilijk om er in de basis van uit te gaan dat hier indoctrinatie staat en daadwerkelijk bedoeld wordt?
Ja, want als het van de site van het FvD zelf komt dan staat dat helemaal los van wat het onderzoeksinstituut van het FvD doet of wil doenquote:Op donderdag 28 maart 2019 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is de site van het FvD zelf, niet het onderzoeksinstituut.
Ik weet het niet, start een onderzoek en maak de resultaten bekend zodat wij allemaal weten wat nou de rechts geindoctrineerde instellingen zijn.quote:Op donderdag 28 maart 2019 11:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bestaat er overigens ook "rechtse indoctrinatie"?
Aan welke instituties moet ik dan denken?
Wat wil je nou zeggen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat het duidelijk is dat het de fvd om "linkse indoctrinatie" (whatever that may be) gaat. Dan kan je hoog en laag springen en dat gaan ontkennen, maar jij en ik zijn allebei niet van gisteren.
Erg cynisch (en individualistisch) vind ik dit. Ik merk dat vaker op, hoe mensen ethiek en politiek weten te scheiden van hun eigen levensinrichting. Ook merk ik dat mensen in het 'verdienen' van (veel) geld een soort van impliciete rechtvaardiging zien om het te kunnen besteden naar wens; immers 'ik verdien het'. De noodzakelijke beloning; want waarom anders heb je gestudeerd, werk je (hard)..Want alhoewel je niet op vakantie gaat; het geld dat je verdient gaat op aan jezelf (het gezin); ofwel dmv vakanties, ofwel door groter te wonen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:05 schreef Leandra het volgende:
Mijn grens ligt waar mijn portemonnee me brengt, dan wel bij welk deel van mijn portemonnee ik daarvoor uit wil geven.
Denk dat als mensen spreken over vrouwen rechten dat je ook niet zomaar de conclusie kunt trekken dat mannen rechten er niet toe doen. Het kaart dus gewoon aan waar de focus ligt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus dan is indoctrinatie in het algemeen op scholen niet het punt, maar linkse indoctrinatie wel?
Dat wordt je duidelijk wanneer je de discussie tussen Nattekat en mij even terugleest.quote:
Indoctrinatie of linkse indoctrinatie, het is allemaal iets wat absoluut niet thuis hoort op scholen in wat van vorm dan ook. Linkse indoctrinatie is een probleem, de andere kant hoor ik helemaal niks over, dus zo raar is het niet dat daar de focus van de partij ligt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat het duidelijk is dat het de fvd om "linkse indoctrinatie" (whatever that may be) gaat. Dan kan je hoog en laag springen en dat gaan ontkennen, maar jij en ik zijn allebei niet van gisteren.
Hey, een nuchtere kijk, wauw.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:10 schreef Vasilevski het volgende:
Alle meldpunten van politieke partijen zijn in principe onzin. Ik begrijp wel het probleem dat ze willen aankaarten, maar er moeten betere manieren zijn om dit te doen.
Ik weet ook nog de periode vóór FvD dat Yernaz Ramautarsing al bezig was met 'linkse indoctrinatie op de universiteit'. Het lijkt me best aannemelijk dat zulke indoctrinatie bestaat, maar de voorbeelden waar hij mee kwam waren dan weer zo slap. Een economiedocent die zegt dat staatsingrijpen soms nodig is. En dan komt Yernaz bij Pauw & Witteman klagen dat dat indoctrinatie is, omdat in zijn boekje van Ayn Rand anders staat. Je kunt net zo goed klagen over evolutie-indoctrinatie en dan met de bijbel zwaaien.
Ik durf wel te wedden dat er veel gevallen zijn van lesmateriaal waarin veel vooringenomenheid zit, maar daar kun je nog wel over discussiëren in de klas. Interessant wordt het als leraren hun mening erdoor drukken en scholieren hard persoonlijk proberen te vernederen als ze een rechtse mening hebben. Of de hele les door impliceren dat een bepaalde politieke voorkeur dom is. Je moet juist discussie stimuleren.
Dit meldpunt kan nog enig nut hebben als je meer voorbeelden kunt achterhalen van het type "Volkert, waar ben je?" Ik denk dat ouders zouden schrikken als ze zich realiseren hoe extremistisch sommige leraren uit de hoek kunnen komen. En hoeveel er zelfs bewust voor maatschappijleer hebben gekozen om propaganda voor hun gedachtegoed te maken.
Ik zie verder geen raakvlakken met de NSB of docenten verlinken. Het is eerder vergelijkbaar met wat er eind jaren '60 op de universiteiten gebeurde, maar dan in de omgekeerde richting. Scholieren en studenten die in opstand komen tegen het dominante gedachtegoed. Wat dat betreft een koekje van eigen deeg. Maar het moet wel fatsoenlijk blijven en niet de rechten van leraren schenden of discussies doden.
En toch wordt mij regelmatig verweten links te zijn.... het liefst door rechtse users.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:10 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Erg cynisch (en individualistisch) vind ik dit. Ik merk dat vaker op, hoe mensen ethiek en politiek weten te scheiden van hun eigen levensinrichting. Ook merk ik dat mensen in het 'verdienen' van (veel) geld een soort van impliciete rechtvaardiging zien om het te kunnen besteden naar wens; immers 'ik verdien het'. De noodzakelijke beloning; want waarom anders heb je gestudeerd, werk je (hard)..Want alhoewel je niet op vakantie gaat; het geld dat je verdient gaat op aan jezelf (het gezin); ofwel dmv vakanties, ofwel door groter te wonen.
''Nu mag ik er mee doen wat ik wil ook!'' + (of versus) "Ik ben nog steeds een goed mens want ik vind/stem...(zelfs als mijn stem het andere mensen lastiger maakt op punten waar ik geen problemen heb door wat ik verdien.''
Conclusie?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:10 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Erg cynisch (en individualistisch) vind ik dit. Ik merk dat vaker op, hoe mensen ethiek en politiek weten te scheiden van hun eigen levensinrichting. Ook merk ik dat mensen in het 'verdienen' van (veel) geld een soort van impliciete rechtvaardiging zien om het te kunnen besteden naar wens; immers 'ik verdien het'. De noodzakelijke beloning; want waarom anders heb je gestudeerd, werk je (hard)..Want alhoewel je niet op vakantie gaat; het geld dat je verdient gaat op aan jezelf (het gezin); ofwel dmv vakanties, ofwel door groter te wonen.
''Nu mag ik er mee doen wat ik wil ook!'' + (of versus) "Ik ben nog steeds een goed mens want ik vind/stem...(zelfs als mijn stem het andere mensen lastiger maakt op punten waar ik geen problemen ondervind door wat ik verdien).''
Hoe zou je het liefst genoemd worden? Hyperindividualist/kapitalist, neoliberaal, groei-ist, ik-ist?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
En toch wordt mij regelmatig verweten links te zijn.... het liefst door rechtse users.
Ja, dat is hetzelfde...quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk dat als mensen spreken over vrouwen rechten dat je ook niet zomaar de conclusie kunt trekken dat mannen rechten er niet toe doen. Het kaart dus gewoon aan waar de focus ligt.
Lijkt me logisch. Linkse users zouden idem dito sneller een ander rechts noemen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
En toch wordt mij regelmatig verweten links te zijn.... het liefst door rechtse users.
Moet dit beestje een naam hebben?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:14 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Hoe zou je het liefst genoemd worden? Hyperindividualist/kapitalist, neoliberaal, groei-ist, ik-ist?
FvD spreekt zich uit vóór genuanceerd onderwijs, in de zin van dat alle politieke opvattingen gepresenteerd worden als meningen en niet als feiten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is hetzelfde...
Je uitspreken voor iets is niet hetzelfde als tegen iets anders.
Je uitspreken tegen iets is wel het uitspreken tegen dat specifieke onderwerp.
Hoogte inkomen =/= hoogte van toegevoegde waarde... Bankiers en reclamejongen leveren de maatschappij bv een negatieve waarde terwijl ze in de hogere inkomensgroepen vallen. De meest recente Tegenlicht uitzending belicht dat nog eens mooi.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:14 schreef ludovico het volgende:
Conclusie?
Je voegt veel waarde toe voor anderen, dan is het toch best terecht dat je daar een beetje beloning voor krijgt?
Linkse indoctrinatie is een probleem? Hoe zit dat dan? En is rechtse indoctrinatie ook een probleem?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Indoctrinatie of linkse indoctrinatie, het is allemaal iets wat absoluut niet thuis hoort op scholen in wat van vorm dan ook. Linkse indoctrinatie is een probleem, de andere kant hoor ik helemaal niks over, dus zo raar is het niet dat daar de focus van de partij ligt.
Het 'wetenschappelijk' instituut van de fvd is natuurlijk vrij nauw verbonden met de partij. Dat heeft niks met in een BNW-modus schieten te maken.quote:En dat instituut kan je gewoon los zien van de partij hè. Er zullen vast wel wat belangen zijn, maar laten we niet vol in BNW modus schieten.
Nee, dat doen ze helemaal niet, ze spreken zich uit tegen linkse indoctrinatie en doen ook nog eens alsof dat een (groot) probleem op scholen zou zijn.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
FvD spreekt zich uit vóór genuanceerd onderwijs, in de zin van dat alle politieke opvattingen gepresenteerd worden als meningen en niet als feiten.
Naja ik snap niet zo goed wat je probleem is eigenlijk...
Categoriseren is een noodzakelijk kwaad... als ik verwijs naar mensen van Nederland een woontorencomplex willen maken, dan kan ik niet elke keer typen ''mensen die van Nederland een...''.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:15 schreef Leandra het volgende:
Moet dit beestje een naam hebben?
Ik word er vooral moe van dat ik dingen genoemd word die ik niet ben omdat ik een mening heb die niet strookt met die van de ander.
Bron van dat ze alle docenten willen vervangen door FvD'ers?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Linkse indoctrinatie is een probleem? Hoe zit dat dan? En is rechtse indoctrinatie ook een probleem?
Verder is het nogal hypocriet dat een partij aan de ene kant heel hard moord en brand schreeuwt over linkse indoctrinatie, en vervolgens zonder blikken of blozen voornemens is om een 'eigen elite' op te leiden en een sociaal netwerk op te bouwen dat de huidige elite door alle instituties heen gaat vervangen.
[..]
Het 'wetenschappelijk' instituut van de fvd is natuurlijk vrij nauw verbonden met de partij. Dat heeft niks met in een BNW-modus schieten te maken.
Het zijn radicaliserende ongenuanceerde users ter rechterzijde.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is ook wel echt een fransman hoor, compleet met Napoleon-syndroom.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Linkse indoctrinatie is een probleem? Hoe zit dat dan? En is rechtse indoctrinatie ook een probleem?
Verder is het nogal hypocriet dat een partij aan de ene kant heel hard moord en brand schreeuwt over linkse indoctrinatie, en vervolgens zonder blikken of blozen voornemens is om een 'eigen elite' op te leiden en een sociaal netwerk op te bouwen dat de huidige elite door alle instituties heen gaat vervangen.
[..]
Het 'wetenschappelijk' instituut van de fvd is natuurlijk vrij nauw verbonden met de partij. Dat heeft niks met in een BNW-modus schieten te maken.
Het zou heel goed kunnen dat we over een paar maanden horen dat het maar een heel klein probleem is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat doen ze helemaal niet, ze spreken zich uit tegen linkse indoctrinatie en doen ook nog eens alsof dat een (groot) probleem op scholen zou zijn.
Rechtse indoctrinatie hebben ze het niet over, of ze vinden het geen probleem, of ze doen net alsof het niet voorkomt op scholen.
En het liefst zijn ze zelf ook nog eens degene die bepaalt of iets genuanceerd is of niet.
En het bepalen van nuance lijkt me niet aan een rechtse partij die als doel heeft instituties omver te werpen, want als dat je doel is ontbreekt het je aan nuance.
Website fvd, bijvoorbeeld. Uitspraken Baudet. Etc.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bron van dat ze alle docenten willen vervangen door FvD'ers?
Bankiers alloceren geld naar daar waar het het meeste waarde creeert, hoezo zou een bankier negatieve waardes genereren?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:18 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Hoogte inkomen =/= hoogte van toegevoegde waarde... Bankiers en reclamejongen leveren de maatschappij bv een negatieve waarde terwijl ze in de hogere inkomensgroepen vallen. De meest recente Tegenlicht uitzending belicht dat nog eens mooi.
Dat daargelaten zou het inderdaad wel meegewogen mogen/kunnen worden in de (morele) rechtvaardigingssom voor het (consumptie)gebruik van het individu wat mij betreft... maar dan dus inderdaad wel als 'waarde', niet als 'bedrag inkomen...'
Dat de VVD al als links beschouwd wordt dus.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het zijn radicaliserende ongenuanceerde users ter rechterzijde.
Die neigen ernaar gematigde rechtse users in het hokje 'links' te zetten.
Men vind hun vorm van "rechts" het echte rechtszijn
Bron? Hier kan ik niks mee.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Website fvd, bijvoorbeeld. Uitspraken Baudet. Etc.
Het probleem is dat er geen alternatief is: dat wat als 'anderen' omschrijven als 'neutraal' (overheid en haar instituten) staat juist ter discussie...dus die kan zelf niet de toetsing regelen. En uit de bevolking kun je nu slechts kiezen uit mensen die het er mee eens zijn dat er spraken is van indoctrinatie, en mensen die het ontkennen (of het wel best vinden). Wie moet het nu gaan toetsen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Leandra het volgende:
en vervolgens jezelf tot keizer laten kronen en je halve familie in andere landen op de troon zetten.
Denk je? Op basis van meldingen van pubers die in het wilde weg leerkrachten kunnen aangeven?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zou heel goed kunnen dat we over een paar maanden horen dat het maar een heel klein probleem is.
Want een zichzelf respecterende onderzoek gebruikt ongefilterde resultaten van leerlingen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Denk je? Op basis van meldingen van pubers die in het wilde weg leerkrachten kunnen aangeven?
Dat was natuurlijk al duidelijk op het moment dat meneer eerst afgeeft op 'de elite' om vervolgens in (belabberd slecht) Latijn pretentieuze praatjes te gaan houden.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is ook wel echt een fransman hoor, compleet met Napoleon-syndroom.
De koning onthoofden, want "de elite" en niet goed voor "het volk", en vervolgens jezelf tot keizer laten kronen en je halve familie in andere landen op de troon zetten.
Dat is gewoon hetzelfde als de manier waarop er geroepen wordt voor betere vrouwen rechten. Het is niet alsof je bij die stelling kunt concluderen dat mannen rechten er niet toe doen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:19 schreef Leandra het volgende:
Nee, dat doen ze helemaal niet, ze spreken zich uit tegen linkse indoctrinatie en doen ook nog eens alsof dat een (groot) probleem op scholen zou zijn.
Het is een minder aanwezig probleem, net zoals bij "mannen rechten"quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:19 schreef Leandra het volgende:
Rechtse indoctrinatie hebben ze het niet over, of ze vinden het geen probleem, of ze doen net alsof het niet voorkomt op scholen.
Je bent toch vrij om je eigen mening te vormen? Idem over die instituties, jij mag dat gebrek aan nuance vinden, no problemo.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:19 schreef Leandra het volgende:
En het liefst zijn ze zelf ook nog eens degene die bepaalt of iets genuanceerd is of niet.
En het bepalen van nuance lijkt me niet aan een rechtse partij die als doel heeft instituties omver te werpen, want als dat je doel is ontbreekt het je aan nuance.
Misschien een democratisch gekozen en samengestelde commissie?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:23 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Het probleem is dat er geen alternatief is: dat wat als 'anderen' omschrijven als 'neutraal' (overheid en haar instituten) staat juist ter discussie...dus die kan zelf niet de toetsing regelen. En uit de bevolking kun je nu slechts kiezen uit mensen die het er mee eens zijn dat er spraken is van indoctrinatie, en mensen die het ontkennen (of het wel best vinden). Wie moet het nu gaan toetsen?
Ja, mooi was dat; gelijk door de mand vallen, voor degenen die het wel beheersen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk al duidelijk op het moment dat meneer eerst afgeeft op 'de elite' om vervolgens in (belabberd slecht) Latijn pretentieuze praatjes te gaan houden.
Hoe ga je dat filteren en controleren dan?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want een zichzelf respecterende onderzoek gebruikt ongefilterde resultaten van leerlingen?
Meine himmel..... je hebt een complot ontdekt .quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Laat ik je ogen proberen te openen: het ware doel van de klimaatdoelen is helemaal niet om de aarde te redden of klimaatverandering tegen te gaan.
Het ware doel van de klimaatdoelen is om overheden, in combinatie met bepaalde megabedrijven, volledige controle te geven over elk aspect van jouw leven.
Het is dan ook bijzonder treurig dat mensen blijkbaar wel vallen voor de verdraaide feiten of regelrechte onwaarheden die gebracht worden met een zweem van wetenschappelijkheid en wijsheid.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, mooi was dat; gelijk door de mand vallen, voor degenen die het wel beheersen.
Ik verwijs je nogmaals naar Tegenlicht. Ik nam het voor het gemak slechts over, maar er zitten (redelijk complexe) formules achter. Als je eenmaal zo aan de slag gaat (jij begon immers over 'waarde', niet 'geld'), dan moet je wel...quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:22 schreef ludovico het volgende:
Bankiers alloceren geld naar daar waar het het meeste waarde creeert, hoezo zou een bankier negatieve waardes genereren?
Ik snap je toegevoegde waarde verhaaltje best in de zin van "vuilnisman voegt immens veel waarde toe" dat klopt ook, alleen als maatschappij in het geheel hebben we genoeg vuilnismannen en zal de welvaart niet af of toenemen als een enkeling stopt met die baan.
Dit argument zegt dus meer over een moreel argument voor herverdeling. Mij is alleen dan nog niet duidelijk waarom een vuilnisman meer zou moeten verdienen dan een dokter.
Om te beginnen onzin eruit filteren wat niks met indoctrinatie te maken heeft.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe ga je dat filteren en controleren dan?
Samengestelde commissie van mensen die opgeleid zijn aan diezelfde instituten zeker?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:25 schreef Leandra het volgende:
Misschien een democratisch gekozen en samengestelde commissie?
Wat als geschiedvervalsing op de loer ligt?
En hoe bepaal je of het waar is, of het klopt? En of het kwalijke indoctrinatie is of niet?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om te beginnen onzin eruit filteren wat niks met indoctrinatie te maken heeft.
Dit staat nergens?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:30 schreef EipNiC het volgende:
Waarom is het jou alleen 'dan nog niet' duidelijk waarom een vuilnisman meer zou moeten verdienen dan een dokter...? Er is niets wat ik heb gezegd dat dát ook maar enigszins zou impliceren... je schopt tegen een stropop.
Mensen die niet opgeleid zijn dan? Want Baudet en Co. zijn ook opgeleid aan diezelfde instituten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:31 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Samengestelde commissie van mensen die opgeleid zijn aan diezelfde instituten zeker?
Ik ben erg blij dat ik dat niet hoef te bedenken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hoe bepaal je of het waar is, of het klopt? En of het kwalijke indoctrinatie is of niet?
En of iets links is. Wat is links in deze?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hoe bepaal je of het waar is, of het klopt? En of het kwalijke indoctrinatie is of niet?
Dat laatste is toch nooit mogelijk, zolang de waarde van aandelen niet compleet duidelijk is en mensen beter zijn in die waardes interpreteren blijven er aandelen te goedkoop verkocht worden. Daar valt eenmaal veel aan te verdienen en dat ga je ook niet oplossen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:30 schreef EipNiC het volgende:
Als je op basis van toegevoegde waarde gaat belonen, dan kan ik mij wel goed voorstellen dat doktoren en vuilnismannen dichter bij elkaar zullen komen dan aandeelhandelaren en dokteren nu bij elkaar liggen.
Nee, je leest compleet langs me heen. Het is bijna knap. Bizar.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:32 schreef ludovico het volgende:
We begonnen deze discussie met:
Inkomensongelijkheid. Jij doet net alsof dat niet te rechtvaardigen is. Dus ben het niet echt met je eens dat je dat nergens lijkt te impliceren.
quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
https://forumvoordemocrat(...)-baudet-fvd-alv-2017
quote:Wij gaan bouwen. We gaan een partij bouwen met een opleidingsinstituut, lokale afdelingen, een sociaal netwerk. We gaan een nieuwe elite opleiden; we gaan de huidige leiders vervangen en verslaan. Jullie hebben vandaag ons team gezien – fantastische mensen met verschillende discplines, maar allemaal een grote drive om de noodzakelijke veranderingen te realiseren.
Gewoon een loterij houden onder de bevolking.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:32 schreef Leandra het volgende:
Mensen die niet opgeleid zijn dan? Want Baudet en Co. zijn ook opgeleid aan diezelfde instituten.
Geen tijd om heel dat ding door te lezen. Kan je een beetje een indruk geven waar het dan moet staan?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
https://forumvoordemocrat(...)-baudet-fvd-alv-2017
Is er enige aanwijzing dat er veel rechtse indoctrinatie aanwezig is op scholen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo is dat probleem minder aanwezig? Is dat al onderzocht?
Je bent toch vrij om je eigen mening te vormen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou verlicht mij, zou ik zeggen, want naar mijn indruk zat je een beetje zielig te doen over iemand die wat meer te besteden had.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:34 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Nee, je leest compleet langs me heen. Het is bijna knap. Bizar.
Het is ook wel typisch dat Baudet afgeeft op de 'linkse netwerken' die hij associeert met universiteiten, terwijl meneer z'n eigen (rechtse) netwerk ook grotendeels ontwikkeld heeft in datzelfde universitaire wereldje.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mensen die niet opgeleid zijn dan? Want Baudet en Co. zijn ook opgeleid aan diezelfde instituten.
Nou, je zit dat meldpunt wel te verdedigen, dus ik wil graag van je horen hoe men gaat controleren of dingen kloppen en hoe men de gemelde persoonsgegevens gaat opslaan, al dan niet om na inventarisatie te kunnen controleren of het klopt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben erg blij dat ik dat niet hoef te bedenken.
't Zal best zo overkomen bij iemand die niet kan lezen. Adieu.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou verlicht mij, zou ik zeggen, want naar mijn indruk zat je een beetje zielig te doen over iemand die wat meer te besteden had.
Post #134 van Leandra.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen tijd om heel dat ding door te lezen. Kan je een beetje een indruk geven waar het dan moet staan?
Dit komt op mij vooral over als de politiek veroveren, niet het vervangen van leerkrachten en dergelijke.quote:
In recente toespraken heeft Baudet het meermaals over leraren wanneer hij spreekt over de elite. Zo ook in de toespraak na de verkiezingsuitslag van een week geleden.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit komt op mij vooral over als de politiek veroveren, niet het vervangen van leerkrachten en dergelijke.
Waar je duim rechts zit, tenzij je iemand met open palmen tegemoet treedt, dan zit die duim ook links.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:33 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
En of iets links is. Wat is links in deze?
Aangezien ze voorheen zo stellig tegen de "elite" waren, vraag ik mij bij die tekst enkel af hoe Baudet "elite" in die zin eigenlijk definieert en waarom die van hem dan wel goed is.quote:
Nou goede discussie man. Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:36 schreef EipNiC het volgende:
[..]
't Zal best zo overkomen bij iemand die niet kan lezen. Adieu.
Als het niet onderzocht is dan weet je het niet, en gezien er nu gericht gezocht wordt naar linkse indoctrinatie doet men graag alsof dat het probleem is, terwijl het probleem (als het al bestaat) nog helemaal niet in kaart gebracht is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is er enige aanwijzing dat er veel rechtse indoctrinatie aanwezig is op scholen?
quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar je duim rechts zit, tenzij je iemand met open palmen tegemoet treedt, dan zit die duim ook links.
Er wordt toch ook niet naar mindere mannen rechten onderzocht? Dat komt simpelweg omdat er weinig geluid uit de samenleving komt die zo een probleem agendeert, vaak ook wel een teken dat het ook gewoon minder aanwezig is en dus minder interessant. Maar als je het wilt onderzoeken staat dat jou vrij hoor.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het niet onderzocht is dan weet je het niet, en gezien er nu gericht gezocht wordt naar linkse indoctrinatie doet men graag alsof dat het probleem is, terwijl het probleem (als het al bestaat) nog helemaal niet in kaart gebracht is.
Doe je nu alsof Baudet zijn woorden niet zorgvuldig heeft gekozen en maar wat geroepen heeft?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Aangezien ze voorheen zo stellig tegen de "elite" waren, vraag ik mij bij die tekst enkel af hoe Baudet "elite" in die zin eigenlijk definieert en waarom die van hem dan wel goed is.
Weer een verwijzing waar ik niks mee kan. Zo ver ik weet heeft hij het wordt leraar niet eens in de mond gehad.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In recente toespraken heeft Baudet het meermaals over leraren wanneer hij spreekt over de elite. Zo ook in de toespraak na de verkiezingsuitslag van een week geleden.
Hou eens op met dat gezeur over mannenrechten, ten eerste is het een niet-bestaand probleem, ten tweede is het niet het onderwerp.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er wordt toch ook niet naar mindere mannen rechten onderzocht? Dat komt simpelweg omdat er weinig geluid uit de samenleving komt die zo een probleem agendeert, vaak ook wel een teken dat het ook gewoon minder aanwezig is en dus minder interessant. Maar als je het wilt onderzoeken staat dat jou vrij hoor.
En drie keer raden wat het FvD hiermee wil bereiken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het niet onderzocht is dan weet je het niet, en gezien er nu gericht gezocht wordt naar linkse indoctrinatie doet men graag alsof dat het probleem is, terwijl het probleem (als het al bestaat) nog helemaal niet in kaart gebracht is.
Nee, ik zou toch aanraden om die tekst anders te formuleren gezien zijn anti houding tegen de elitequote:Op donderdag 28 maart 2019 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe je nu alsof Baudet zijn woorden niet zorgvuldig heeft gekozen en maar wat geroepen heeft?
Baudet? Werkelijk?
Is dat de modus operandi zodra hij iets gezegd blijkt te hebben dat niet zo lekker uitkomt?
Als "de zittende elite" vervangen moet worden door de eigen elite dan vallen alle groepen die hij elite noemt daar onder.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weer een verwijzing waar ik niks mee kan. Zo ver ik weet heeft hij het wordt leraar niet eens in de mond gehad.
En mocht het dan toch het geval zijn; heeft ie dan ook daadwerkelijk gezegd dat leraren vervangen moeten worden door FvD'ers?
Waarom is het een niet bestaand probleem? Je hebt het niet eens onderzocht, maar vrouwen rechten worden erg veel onderzocht.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hou eens op met dat gezeur over mannenrechten, ten eerste is het een niet-bestaand probleem, ten tweede is het niet het onderwerp.
Ik ga niet nog een keer die speech terugluisteren om jou een exact tijdstip te geven.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weer een verwijzing waar ik niks mee kan.
Zeer zeker wel.quote:Zo ver ik weet heeft hij het wordt leraar niet eens in de mond gehad.
Niet in letterlijke bewoordingen, maar wel impliciet. Dat volgt ook uit de redenatie dat leraren tot de elite behoren en dat de elite vervangen moet worden door een eigen 'nieuwe, betere' elite.quote:En mocht het dan toch het geval zijn; heeft ie dan ook daadwerkelijk gezegd dat leraren vervangen moeten worden door FvD'ers?
Nee, want ze willen vooral linkse indoctrinatie gemeld hebben.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En drie keer raden wat het FvD hiermee wil bereiken.
Nee, je houdt me geen spiegel voor, het feit dat vrouwenrechten op gelijke voet komen met mannenrechten doet niets af aan de mannenrechten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom is het een niet bestaand probleem? Je hebt het niet eens onderzocht, maar vrouwen rechten worden erg veel onderzocht.
Ik hou je een spiegel voor.
Baudet kiest zijn woorden dermate zorgvuldig dat iedereen weet wat hij bedoelt (nou ja, iedereen die over een aanzienlijke woordenschat beschikt), maar je hem er niet op aan kan spreken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe je nu alsof Baudet zijn woorden niet zorgvuldig heeft gekozen en maar wat geroepen heeft?
Baudet? Werkelijk?
Is dat de modus operandi zodra hij iets gezegd blijkt te hebben dat niet zo lekker uitkomt?
Mannen rechten worden prima benadeeld als je met iets als een vrouwen quotum op de proppen komt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je houdt me geen spiegel voor, het feit dat vrouwenrechten op gelijke voet komen met mannenrechten doet niets af aan de mannenrechten.
Mannen worden er ook niet door benadeeld, hoe graag sommige personen dan ook lijken te denken.
Dit.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Baudet kiest zijn woorden dermate zorgvuldig dat iedereen weet wat hij bedoelt (nou ja, iedereen die over een aanzienlijke woordenschat beschikt), maar je hem er niet op aan kan spreken.
Dus als ergens evenveel vrouwen als mannen moeten werken dan worden de mannenrechten met voeten getreden?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mannen rechten worden prima benadeeld als je met iets als een vrouwen quotum op de proppen komt.
Het feit dat rechtse indoctrinatie op gelijke voet komt met linkse indoctrinatie doet niets af aan linkse indoctrinatie.
Die quota gaan toch alleen over gewilde banen, sowieso is gelijkheid van uitkomst een filosofie om op te kotsen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus als ergens evenveel vrouwen als mannen moeten werken dan worden de mannenrechten met voeten getreden?
Nee, ze willen links indoctrinatie uitroeien, daarmee komt rechtse indoctrinatie dus niet op hetzelfde punt.
Maar goed, als nog niet eens onderzocht is wat de rol van indoctrinatie op scholen is, terwijl al wel bepaald is dat linkse indoctrinatie gemeld moet gaan worden, dan heb je helemaal niet de intentie werkelijk te onderzoeken wat de rol van indoctrinatie op scholen is, maar heb je alleen maar als intentie de vermeende linkse indoctrinatie aan te pakken.
Want? Omdat ze de woorden van Baudet serieus nemen en er niet en mooi "maar hij bedoelt het vast zus of zo" verhaal omheen verzinnen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:51 schreef ludovico het volgende:
De vooringenomenheid van anti FvD mensen is gigantisch.
Eerder andersom.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:51 schreef ludovico het volgende:
Als niet eens onderzocht is of het wel goed gaat met mannen rechten, terwijl al wel bepaald is dat vrouwen rechten ondermaats zijn, dan heb je alleen maar de intentie om vrouwen rechten aan te pakken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:52 schreef Leandra het volgende:
Nee, ze willen links indoctrinatie uitroeien, daarmee komt rechtse indoctrinatie dus niet op hetzelfde punt.
Maar goed, als nog niet eens onderzocht is wat de rol van indoctrinatie op scholen is, terwijl al wel bepaald is dat linkse indoctrinatie gemeld moet gaan worden, dan heb je helemaal niet de intentie werkelijk te onderzoeken wat de rol van indoctrinatie op scholen is, maar heb je alleen maar als intentie de vermeende linkse indoctrinatie aan te pakken.
Dus als vrouwen even veel kans op een gewilde baan moeten hebben als mannen dan is dat walgelijk?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die quota gaan toch alleen over gewilde banen, sowieso is gelijkheid van uitkomst een filosofie om op te kotsen.
Een kritische houding is niet meteen anti en vooringenomen. Eerder gezond.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:51 schreef ludovico het volgende:
Vrouwen hebben bij een vrouwen quotum méér kans op een gewilde baan.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus als vrouwen even veel kans op een gewilde baan moeten hebben als mannen dan is dat walgelijk?
Die kritische houding is alleen present tegen FvD wat dat betreft. Overigens is de emotionele lading te hoog om het niet vooringenomen te noemen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Een kritische houding is niet meteen anti en vooringenomen. Eerder gezond.
Met zo een gezonde houding ben je niet tot de conclusie gekomen dat het (hoger) onderwijs stinkt naar Marx?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Een kritische houding is niet meteen anti en vooringenomen. Eerder gezond.
Hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die kritische houding is alleen present tegen FvD wat dat betreft. Overigens is de emotionele lading te hoog om het niet vooringenomen te noemen.
Weinig concrete standpunten die bekritiseerd worden en een hoge emotionele lading.quote:
Nee.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:51 schreef ludovico het volgende:
Punt is dat vrouwenrechten de afgelopen 100 jaar behoorlijk achterliepen op mannenrechten, er moest dus nog heel veel rechtgezet worden wat heel erg krom was.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als niet eens onderzocht is of het wel goed gaat met mannen rechten, terwijl al wel bepaald is dat vrouwen rechten ondermaats zijn, dan heb je alleen maar de intentie om vrouwen rechten aan te pakken.
Niet letterlijk, mooi gezegd.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ga niet nog een keer die speech terugluisteren om jou een exact tijdstip te geven.
[..]
Zeer zeker wel.
[..]
Niet in letterlijke bewoordingen, maar wel impliciet. Dat volgt ook uit de redenatie dat leraren tot de elite behoren en dat de elite vervangen moet worden door een eigen 'nieuwe, betere' elite.
Inhoud is BNW.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Discussie gaat nergens meer over.
En wanneer hij dan geconfronteerd wordt met zijn uitspraken zegt hij zelf "oh maar ik bedoelde het zus en zo". Als voorbeeld de 'homeopathische verdunning' van Europa: wanneer hij daarop aangesproken werd ging het he-le-máál niet over ras, hij bedoelde het in een culturele context.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Hij zegt niet per ongeluk iets anders dan hij bedoelt, hij is uitermate precies in wat hij zegt, en bedoelt ook wat hij zegt.
Het grappige is alleen wel dat een hoop mensen dat niet begrijpen, en zelfs verzinnen dat hij iets anders bedoelde.
Mwah, ik ben net zo goed kritisch op SP, PVV, GL, VVD enz.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die kritische houding is alleen present tegen FvD wat dat betreft. Overigens is de emotionele lading te hoog om het niet vooringenomen te noemen.
Ik wil best aannemen dat dat vroeger zo was hoor, vrouwen kiesrecht enzo...quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Punt is dat vrouwenrechten de afgelopen 100 jaar behoorlijk achterliepen op mannenrechten, er moest dus nog heel veel rechtgezet worden wat heel erg krom was.
Gek hè, in een topic met als onderwerp het fvd dat een door het 1984 van Orwell geïnspireerd plan lanceert.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nope, want waarom zou hij A gezegd hebben als hij B bedoelde.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wanneer hij dan geconfronteerd wordt met zijn uitspraken zegt hij zelf "oh maar ik bedoelde het zus en zo". Als voorbeeld de 'homeopathische verdunning' van Europa: wanneer hij daarop aangesproken werd ging het he-le-máál niet over ras, hij bedoelde het in een culturele context.
Geloof jij 't?
Ik geloof het wel ja.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wanneer hij dan geconfronteerd wordt met zijn uitspraken zegt hij zelf "oh maar ik bedoelde het zus en zo". Als voorbeeld de 'homeopathische verdunning' van Europa: wanneer hij daarop aangesproken werd ging het he-le-máál niet over ras, hij bedoelde het in een culturele context.
Geloof jij 't?
Kijk, en dat is nu precies wat ik probeer uit te leggen: het is prima duidelijk wat Baudet bedoelt, maar je kan 'm er niet op vastpinnen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet letterlijk, mooi gezegd.
Jij denkt dus dat hij dat bedoelde.
Inderdaad, maar ook zeer leerzaam, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Eerder andersom.
Als ik zie hoe zaken hier goedgepraat worden of naar eigen believen ingevuld.
Ja, volgens Baudet. Maar dat zal je 'm dus niet LETTERLIJK horen zeggen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:04 schreef EipNiC het volgende:
De homeophatische verdunning van de Nederlandse cultuur als die van de (blanke) Nederlander zijn twee gerelateerde feiten.
Nee, zou ik ook niet toen in het tijdperk van de huilbabymedia.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, volgens Baudet. Maar dat zal je 'm dus niet LETTERLIJK horen zeggen.
Natuurlijk kan dat wel. Dat er een paar mensen lopen te zeuren dat hij het niet letterlijk gezegd heeft en dat het dus niet telt doet daar niet zoveel aan af, het gros van de mensen dat wel begrijpend kan lezen begrijpt prima wat er staat.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kijk, en dat is nu precies wat ik probeer uit te leggen: het is prima duidelijk wat Baudet bedoelt, maar je kan 'm er niet op vastpinnen.
Dit is niet alleen aan FvD of Baudet voorbehouden. Dat weet jij ook. Het is helaas het klimaat waarin we leven. Het is jammer dat ook politieke partijen dit giftige klimaat aanwakkeren door van wij en zij te spreken. Een warm gevoel geeft het idd niet.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weinig concrete standpunten die bekritiseerd worden en een hoge emotionele lading.
Baudet wordt aardig wat met Hitler vergeleken, vind je dat rationeel?
Vind je het normaal dat er gezegd wordt: "VOlkert, waar ben je? "
"als je thierry dood wilt schieten??"
Ik was gisteren ook ergens in discussie op Fok, waar mensen ook keihard een normale grens over gingen. Prima, vrijheid van meningsuiting maar echt, verwerpelijke meningen worden gespuit over Baudet niet normaal.
Ja. Dat ben je zeker. En zo zijn er meer mensen hier.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik ben net zo goed kritisch op SP, PVV, GL, VVD enz.
Ja en Wilders.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:07 schreef capricia het volgende:
Dit is niet alleen aan FvD of Baudet voorbehouden. Dat weet jij ook.
Dat laatste is in alle revoluties in de menselijke geschiedenis gebeurd. Groepen die aan de zijlijn stonden terwijl ze zo'n groot deel van de maatschappij uitmaakten dat dat al lang niet meer terecht was. Al die studenten in mei '68 die tegen het systeem waren, totdat zij ook een eigen huis, een eigen auto en een goede baan konden krijgen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ga niet nog een keer die speech terugluisteren om jou een exact tijdstip te geven.
[..]
Zeer zeker wel.
[..]
Niet in letterlijke bewoordingen, maar wel impliciet. Dat volgt ook uit de redenatie dat leraren tot de elite behoren en dat de elite vervangen moet worden door een eigen 'nieuwe, betere' elite.
Kiesrecht?quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik wil best aannemen dat dat vroeger zo was hoor, vrouwen kiesrecht enzo...
Alleen, leef iets meer in het heden... Of er nu nog veel rechtgezet moet worden gaat toch over mannen/vrouwen rechten in deze tijd? Niet die uit het verleden?
Ik wil dat Afrika dominant donker/gekleurd blijft, zoals het is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:11 schreef ludovico het volgende:
Nu vind ik wel dat je kritisch mag zijn op het stukje "hoofdzakelijk blank"
quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik wil dat Afrika dominant donker/gekleurd blijft, zoals het is.
Ik ben een racist. Want beschaving dicteert dat Afrika blank moet worden.
Zeg, niet zo moeilijk doen jij. Anders meld ik je op zo'n lijst..quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zeg je nou eigenlijk dat ik overal over zeik?![]()
Interesseert mij eigenlijk geen reet wat het kleurtje is, ik ben alleen bang dat culturen / etniciteiten weinig met elkaar samenleven.... Multiculturele samenleving is naar mijn optiek - op dit moment - geen succes.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik wil dat Afrika dominant donker/gekleurd blijft, zoals het is.
Ik ben een racist. Want beschaving dicteert dat Afrika blank moet worden.
Goede ouwe tijd.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kiesrecht?
Wat denk je van het feit dat vrouwen tot 1956 handelingsonbekwaam waren, een man tot 1971 het hoofd van het huwelijk was (wettelijk), tot 1998 een toeziend voogd moest worden aangewezen door de rechtbank als iemand alleenstaand ouder was, en een kind automatisch de naam van de vader kreeg, ook als de ouders niet getrouwd waren, maar het wel erkend was.
Sterker nog: toen wij het koopcontract uit 1980 van het huis van mijn ouders bekeken bleek dat mijn vader als enige eigenaar genoteerd stond, dat verklaarde ook waarom hij altijd de aanslagen gemeentelijke belastingen kreeg, want mijn moeder is 4 weken ouder dan mijn vader; ze was dus simpelweg niet als eigenaar op het koopcontract genoemd, had er ook niet voor hoeven tekenen.
En dat terwijl ze al in 1965 in gemeenschap van goederen getrouwd waren, en ze dat huis ook nooit hadden kunnen kopen zonder het vermogen van mijn moeder.
In feite had ze in 2013 niet eens voor de verkoop hoeven tekenen, want officieel geen eigenaar.
Nee, jij vindt dat hij dat bedoelde. Je legt hem woorden in de mond. Als het andersom gebeurt dan moet er uitgeweken worden naar BNW, want eng complot, maar in dit geval wordt het als feit gebracht.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kijk, en dat is nu precies wat ik probeer uit te leggen: het is prima duidelijk wat Baudet bedoelt, maar je kan 'm er niet op vastpinnen.
Maar hij wilt wel dat Europa hoofdzakelijk blank blijft, wat doet huidskleur er toe?quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, jij vindt dat hij dat bedoelde. Je legt hem woorden in de mond. Als het andersom gebeurt dan moet er uitgeweken worden naar BNW, want eng complot, maar in dit geval wordt het als feit gebracht.
Misschien moeten ze dan eens zorgen dat de salarissen in het onderwijs dusdanig zijn dat het voor de niet-linkse mens ook nog aantrekkelijk is er te gaan werken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:09 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat laatste is in alle revoluties in de menselijke geschiedenis gebeurd. Groepen die aan de zijlijn stonden terwijl ze zo'n groot deel van de maatschappij uitmaakten dat dat al lang niet meer terecht was. Al die studenten in mei '68 die tegen het systeem waren, totdat zij ook een eigen huis, een eigen auto en een goede baan konden krijgen.
Ik denk niet dat de geschiedenis zich exact herhaalt, maar wat dit betreft is er in ieder geval niets nieuws onder de zon. Bepaalde jongeren die zich afkeren tegen het gezag, maar die eigenlijk ook een plekje in dat gezag willen hebben. Dat wil niet zeggen dat het onderwijs met FvD-leden moet worden gevuld, maar wel dat mensen met soortgelijke meningen een stukje vertegenwoordiging opeisen wat nu nog zo'n beetje op het nulpunt ligt.
Het is iedere keer prima duidelijk wat hij bedoelt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, jij vindt dat hij dat bedoelde. Je legt hem woorden in de mond. Als het andersom gebeurt dan moet er uitgeweken worden naar BNW, want eng complot, maar in dit geval wordt het als feit gebracht.
Zet mij maar bij maatschappijleer, Hugo de Groot College Amersfoort.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeg, niet zo moeilijk doen jij. Anders meld ik je op zo'n lijst..
Baudet wil niet dat we er als beschaving op achteruitgaan door de culturele invloed van grote groepen immigranten uit Islamitische en onderontwikkelde landen die geen zin hebben om te integreren, maar hun eigen cultuur, normen en waarden willen exporteren, ook als die haaks staan op de onze. Heel simpel.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het is iedere keer prima duidelijk wat hij bedoelt.
Maar FvD fanboys beweren dan keer op keer dat hij het zo natuurlijk niet bedoelt en dat hij het zus en zo bedoelt.
Als hij het anders of genuanceerder bedoelt dan moet Baudet dat zeggen.
Anders moet hij en diens fanboys niet zeiken dat hij op bepaalde bedenkelijke uitspraken of ideeën aangesproken wordt.
Zoveel ruimte voor interpretatie laat hij echt niet namelijk.
Fanboys ja? Doe godverdomme even normaal.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het is iedere keer prima duidelijk wat hij bedoelt.
Maar FvD fanboys beweren dan keer op keer dat hij het zo natuurlijk niet bedoelt en dat hij het zus en zo bedoelt.
Als hij het anders of genuanceerder bedoelt dan moet Baudet dat zeggen.
Anders moet hij en diens fanboys niet zeiken dat hij op bepaalde bedenkelijke uitspraken of ideeën aangesproken wordt.
Zoveel ruimte voor interpretatie laat hij echt niet namelijk.
Het is goed te leven in Nederland. Wat dit betreft is het wel een succes.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:14 schreef ludovico het volgende:
.... Multiculturele samenleving is naar mijn optiek - op dit moment - geen succes.
Ja dat is prima, maar waarom dat hoofdzakelijke blanke?quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Baudet wil niet dat we er als beschaving op achteruitgaan door de culturele invloed van grote groepen immigranten uit Islamitische en onderontwikkelde landen die geen zin hebben om te integreren, maar hun eigen cultuur, normen en waarden willen exporteren, ook als die haaks staan op de onze. Heel simpel.
quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:23 schreef Bluesdude het volgende:
Diverse etnische groepen leven en werken redelijk vreedzaam naast elkaar, met elkaar.
Ahja het ligt aan de mening van rechts dat het niet goed gaat, waarom het niet goed gaat.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:23 schreef Bluesdude het volgende:
Want dan ben je een rem op het succesvol samenleven
Ik leg hem geen woorden in de mond: ik volg zijn redenatie en daaruit volgen implicaties.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij legt zijn eigen woorden in zijn eigen mond. En die woorden zijn vrij duidelijk.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fanboys ja? Doe godverdomme even normaal.
Jij vindt dat, jij legt hem woorden in de mond. Het is geen feit, het is een mogelijkheid.
Omdat er een hoge correlatie bestaat tussen huidskleur en de Europese cultuur die hij wil behouden.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja dat is prima, maar waarom dat hoofdzakelijke blanke?
Fanboys ja. Anders kan ik het kritiekloos volgen van de grote leider niet noemen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij vindt dat, jij legt hem woorden in de mond. Het is geen feit, het is een mogelijkheid.
Ik zou mezelf feminist noemen als de groep hoofdzakelijk vrouwen die zichzelf feminist noemt niet zo extremistisch zou zijn.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja?
Geen probleem dat vrouwen ook de afgelopen 65 jaar nog serieus achtergesteld werden op mannen, qua rechten.
Zo lang hij het niet letterlijk zegt of iets dat er wel heel erg dicht bij komt is het geen feit maar een aanname. Dit soort aannames zijn de bron van polarisatie, en polarisatie heeft geleid tot Trump en Brexit.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik leg hem geen woorden in de mond: ik volg zijn redenatie en daaruit volgen implicaties.
Als het over cultuur moet gaan moet die het daarbij houden vind ik. Dat "blank" had die zo nooit moeten uitspreken, vind je niet?quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat er een hoge correlatie bestaat tussen huidskleur en de Europese cultuur die hij wil behouden.
Ik denk dat je dat 'blank' in die zin moet interpreteren.
Anders kan ik het niet rijmen met waarom hij met een Yernaz of Aboutaleb wil samenwerken.
Centraal staat cultuur, beschaving, normen en waarden.
Zoals je ook 'black culture' hebt: https://en.wikipedia.org/wiki/Black_culture
Vrij duidelijk, maar niet LETTERLIJK. Dus ja, dat laat een beetje ruimte over en dan kan je je in allerlei rare bochten wringen om te ontkennen wat er bedoeld wordt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij legt zijn eigen woorden in zijn eigen mond. En die woorden zijn vrij duidelijk.
Ik hoor het wel weer als je met daadwerkelijke argumenten komt in plaats van stropoppen, zwartmakerij en persoonlijke aanvallen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Fanboys ja. Anders kan ik het kritiekloos volgen van de grote leider niet noemen.
Ook het continu recht praten wat krom is spreekt boekdelen.
Ik leg hem helemaal geen woorden in de mond, ook haal ik zijn uitspraken niet uit de context.
Ik beoordeel juist heel rechtlijnig wat hij nu eigenlijk feitelijk zegt.
Als hij het anders bedoelt dan moet hij niet zulke uitspraken doen.
Zwaktebod.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hoor het wel weer als je met daadwerkelijke argumenten komt in plaats van stropoppen, zwartmakerij en persoonlijke aanvallen.
Ik vind het een ongelukkige uitspraak, maar zoals altijd moet je alles in zijn context plaatsen. Je hebt een fragment geplaatst, je had beter het hele interview kunnen plaatsen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als het over cultuur moet gaan moet die het daarbij houden vind ik. Dat "blank" had die zo nooit moeten uitspreken, vind je niet?
Precies, dit dus.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vrij duidelijk, maar niet LETTERLIJK. Dus ja, dat laat een beetje ruimte over en dan kan je je in allerlei rare bochten wringen om te ontkennen wat er bedoeld wordt.
Ik ben er wel een beetje klaar mee, succes sterkte!
Hele interview inderdaad niet geluisterd, dit fragmentje was het snelste te vinden op youtube.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vind het een ongelukkige uitspraak, maar zoals altijd moet je alles in zijn context plaatsen. Je hebt een fragment geplaatst, je had beter het hele interview kunnen plaatsen.
Wat vermoed je dat Baudet zou willen doen als hij aan de macht zou komen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Fanboys ja. Anders kan ik het kritiekloos volgen van de grote leider niet noemen.
Ook het continu recht praten wat krom is spreekt boekdelen.
Ik leg hem helemaal geen woorden in de mond, ook haal ik zijn uitspraken niet uit de context.
Ik beoordeel juist heel rechtlijnig wat hij nu eigenlijk feitelijk zegt.
Als hij het anders bedoelt dan moet hij niet zulke uitspraken doen.
Ik noem mezelf helemaal geen feminist, en dat ben ik ook niet, maar ik heb echt geen enkel idee waarom vrouwen niet dezelfde rechten zouden moeten hebben als mannen, en waarom het gelijktrekken van de rechten de rechten van mannen nadelig zou beïnvloeden.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zou mezelf feminist noemen als de groep hoofdzakelijk vrouwen die zichzelf feminist noemt niet zo extremistisch zou zijn.
Niks mis met gelijke rechten voor vrouwen, maar ik herhaal even eerdere woorden: Gelijke uitkomst dicteren is een vorm van fascisme.
Dat hangt ervan af. Misschien werd er eerder wel gesproken over de zwarte en de blanke cultuur. Of over chocoladevla en blanke vla. Ik weet het niet.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hele interview inderdaad niet geluisterd, dit fragmentje was het snelste te vinden op youtube.
Zelfs binnen context is het ongelukkig lijkt mij
Ik weet het niet. Gezien zijn uitspraken belooft het weinig goeds.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat vermoed je dat Baudet zou willen doen als hij aan de macht zou komen?
Maar je meent zijn motieven en intenties toch te kennen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Gezien zijn uitspraken belooft het weinig goeds.
Maar ik verwacht dat in de praktijk de soep niet zo heet gegeten zal worden.
Maar dan moet hij niet zulke ongenuanceerde uitspraken doen.
Want het schept naar mijn mening wel een gevaarlijk klimaat (precies waar Baudet en diens aanhang zelf ook bezorgd over zijn).
Welke institutionele benadeling van vrouwen bestaat er nu nog dan?quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik noem mezelf helemaal geen feminist, en dat ben ik ook niet, maar ik heb echt geen enkel idee waarom vrouwen niet dezelfde rechten zouden moeten hebben als mannen, en waarom het gelijktrekken van de rechten de rechten van mannen nadelig zou beïnvloeden.
En ja, als ergens een achterstand is dan mag die best ingehaald worden, mits aan de eisen voldaan kan worden.
Het feit dat iemand meer mannelijke vriendjes op de golfbaan heeft is geen reden om een vrouw die de capaciteiten heeft niet tot de boardroom toe te laten.
Andersom ben ik ook voor meer mannen in het onderwijs, zeker als die er wel zijn.
Ik raad je aan om dit later eens terug te lezen zonder emotie. Wat zelfreflectie kan geen kwaad.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zwaktebod.
Maar ik ben niet anders gewend van je tot nu toe.
Binnen de bedrijven waar het al gedaan is was het anders uiterst succesvol, en het vullen van de functies was ook geen probleem.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Welke institutionele benadeling van vrouwen bestaat er nu nog dan?
Vrouwen die kans zouden maken op rationele gronden tot een topfunctie beslaan nog geen 10% van de kandidaten. Waarom dan die uit de lucht gegrepen 30%?
Niks mis met een streven maar dicteren is antiliberaal.
Ik beoordeel zijn uitspraken, degenen die ter discussie staan zijn inderdaad erg bedenkelijk.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar je meent zijn motieven en intenties toch te kennen?
Dan kun je je toch wel een soort toekomstbeeld voorstellen? In grote lijnen misschien?
Je kunt uiteraard vrouwen uit het buitenland trekken of de poel met vrouwen leegvissen voor de andere bedrijven.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Binnen de bedrijven waar het al gedaan is was het anders uiterst succesvol, en het vullen van de functies was ook geen probleem.
Tot nu toe is het ook niet gedicteerd, en waarom denk je dat slechts 10% op van de vrouwen kans zou maken op een topfunctie?
Zelfde als bijv. Erdogan en Orbán gedaan hebben, een schijndemocratie AKA een illiberale staatsvorm optuigen met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat vermoed je dat Baudet zou willen doen als hij aan de macht zou komen?
Tot nu toe ben je werkelijk pas 1 of 2 keer echt inhoudelijk ingegaan op argumenten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik raad je aan om dit later eens terug te lezen zonder emotie. Wat zelfreflectie kan geen kwaad.
Zo ook al gaan schelden als mod zijnde waarbij je je fanboys aangesproken voelt dat geeft het goede voorbeeld.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
.
Hij maakt je niet letterlijk zwart, dus je kan niet concluderen dat hij dat doet.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hoor het wel weer als je met daadwerkelijke argumenten komt in plaats van stropoppen, zwartmakerij en persoonlijke aanvallen.
Op dat niveau zijn er zat vrouwen die zoveel uren maken, dat er gemiddeld minder uren gemaakt wordt door vrouwen komt voornamelijk omdat er heel veel vrouwen zijn de niet op dat niveau werken en willen werken minder uren maken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kunt uiteraard vrouwen uit het buitenland trekken of de poel met vrouwen leegvissen voor de andere bedrijven.
Omdat er niet zoveel vrouwen zijn die zoveel uren maken, zoveel competenties hebben en zoveel ambities hebben als dat er mannen zijn onder die kwalificaties?
Recruiters spreken ook over 10%
Typfoutje? 26 vs 36. Gemiddeld.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alsof het geen effect heeft dat gemiddelde vrouw 20 uur maakt in de week terwijl gemiddelde man hier 36 uur maakt![]()
Oké, dus je bent het met me eens dat doembeelden van een herhaling van de NSDAP in Duitsland volslagen onrealistisch zijn.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik beoordeel zijn uitspraken, degenen die ter discussie staan zijn inderdaad erg bedenkelijk.
Daaruit lijkt hij "alle instituties" te willen zuiveren (mijn woorden) van alles dat naar links riekt bijvoorbeeld.
Dat vind ik een enge gedachte. Maar in de praktijk zal het daar heus niet van komen, we hebben in Nederland tenslotte een coalitiestelsel en Baudet zal nooit alleen heerser worden.
Maar hij schept wel een bepaald klimaat en een hetze tegen bepaalde instituties, beroepsgroepen en linkse mensen in het algemeen.
Jij denkt dus dat er een case is dat vrouwen qua gemiddeld aantal gewerkte uren een extremere normaal verdeling laten zien - met dus dikke staarten - dan bij mannen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:54 schreef Leandra het volgende:
Op dat niveau zijn er zat vrouwen die zoveel uren maken, dat er gemiddeld minder uren gemaakt wordt door vrouwen komt voornamelijk omdat er heel veel vrouwen zijn de niet op dat niveau werken en willen werken minder uren maken.
Nee, maar ik zeg toch niet dat ze er niet zijn? Al is 10% van de topfuncties door vrouwen bezet dan zijn dat er alsnog super veel?quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:54 schreef Leandra het volgende:
Ik ken een aantal vrouwen in topfuncties bij grote bedrijven en die werken allemaal fulltime.
Darn, een van die vrouwen heeft gewoon in haar uppie een huis van 7 ton kunnen kopen, dan moet je toch echt heel aardig verdienen, en dat lukt niet parttime.
Ja, dat kan toch?quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:54 schreef Leandra het volgende:
Verder een aantal die af en toe in het buitenland zitten voor hun werk, en hun gezin blijft dan ook gewoon door draaien. En dan nog een die de expat van hun huishouden was, man en kinderen volgden haar dus. Nu weer in NL en hun hypotheek is ook gewoon op haar inkomen, want hij had nog geen baan toen ze terugkwamen uit het buitenland.
Het gaat niet om het aantal uur dat een specifieke vrouw maakt. Het gaat erom dat het aantal vrouwen die kwalificeert voor zo een functie lager is dan het aantal mannen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Typfoutje? 26 vs 36. Gemiddeld.
Wat natuurlijk niets zegt over het aantal uur dat vrouwen werken die voor die topfuncties in aanmerking zouden komen.
quote:
De angst voor andere meningen wint het van het rationeel nadenken. Heel veel mensen denken oprecht dat Baudet een soort Hitler is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 14:37 schreef the-eye het volgende:
Als ik de reactie's doorlees zou een meldpunt op FOK! voor linkse eigenwijsheid misschien geen slecht plan zijn
Dit zeggen we niet expliciet, je moet ons geen woorden in de mond leggen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 14:40 schreef Nattekat het volgende:
Heel veel mensen denken oprecht dat Baudet een soort Hitler is.
Nu weet ik hoe Terry Baudet zich voelt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 14:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit zeggen we niet expliciet, je moet ons geen woorden in de mond leggen.
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat ook maar iemand dat werkelijk denkt maar is het mi gewoon framen door gebrek aan argumenten. Ik wil best geloven dat mensen zich druk maken om nieuwkomers e.d. maar nazi vergelijkingen zijn zo absurd dat ik niemand zo achterlijk schat daar echt in te geloven.quote:Op donderdag 28 maart 2019 14:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De angst voor andere meningen wint het van het rationeel nadenken. Heel veel mensen denken oprecht dat Baudet een soort Hitler is.
Jammer dat er dan weer voorbij wordt gegaan aan het daadwerkelijke probleem dat er mogelijk is.
Ze bestaan echt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 14:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat iemand dat werkelijk denkt maar is het mi gewoon framen door gebrek aan argumenten. Ik wil best geloven dat mensen zich druk maken om nieuwkomers e.d. maar nazi vergelijkingen zijn zo absurd dat ik niemand zo achterlijk schat daar echt in te geloven.
Je presenteert het als een feit. Terwijl de meeste schoolvakken niet over politiek gaan. En Nederland is geen land, waar de vakken die niet over politiek gaan, wel altijd eerst in een politieke ideologie worden geduid.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:16 schreef SpecialK het volgende:
Cult-achtig gedrag.
Dat hoort gewoon niet thuis is de klas en ik heb het met mijn eigen ogen zien gebeuren. Dus sorry maar ik ben gewoon niet onder de indruk van je argument hier.
Begin eens bij het onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Het is in en in triest hoe mensen de meest verschrikkelijke dingen erachter zoeken.quote:
Dat is volgens het FvD natuurlijk niet de bedoeling.quote:Docent Nederlands Thom van Duuren merkt in de praktijk ‘vrijwel niets van beschuldigen van ‘linkse indoctrinatie’ door leerlingen, ouders of collega’s’. Ook is er volgens hem ‘geen enkel algemeen bewijs dat docenten links gedachtegoed massaal opdringen aan leerlingen’. Volgens hem richten Forum van Democratie en de PVV met hun uitspraken over het onderwijs eigenlijk hun pijlen op de democratie:
‘Je zou bepaalde waarden of onderwerpen aan de linker- of rechterzijde van het politieke spectrum kunnen plaatsen, zoals veiligheid, natuur of immigratie. In het onderwijs maken leerlingen echter hoofdzakelijk kennis met democratische waarden, waarden die onze manier van samenleven mogelijk maken. Zo leren zij dat iedereen in Nederland gelijk is, ongeacht sekse, huidskleur, geloof of geaardheid; of wat het betekent om samen te leven met mensen die er andere opvattingen op nahouden. Ze krijgen een begrip van wetenschappelijke kennis en hoe deze verschilt van meningen. Ze leren kritisch denken, een mening vormen, hun identiteit ontwikkelen, maar ook de belangrijke rol die instituten als de pers en rechtspraak in een samenleving spelen.
Bron
Jij denkt dat ze in het hiernamaals op je linkse praatjes zitten te wachten?quote:Op donderdag 28 maart 2019 14:47 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik voel me gedemoniseerd, als ik doodga, is het jullie schuld!
Het is inderdaad vrij absurd om leerlingen te leren dat iedereen gelijk is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 14:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is volgens het FvD natuurlijk niet de bedoeling.
Je zag exact hetzelfde bij de LPF, de PVV en nu met FvD. Eerdmans verwoordde het correct;quote:Op donderdag 28 maart 2019 14:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat ook maar iemand dat werkelijk denkt maar is het mi gewoon framen door gebrek aan argumenten. Ik wil best geloven dat mensen zich druk maken om nieuwkomers e.d. maar nazi vergelijkingen zijn zo absurd dat ik niemand zo achterlijk schat daar echt in te geloven.
Verdachtmaking was er al, nu wordt er gekeken in hoeverre het ook daadwerkelijk het geval is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 14:55 schreef theunderdog het volgende:
Dit is pure verdachtmakerij. Er is geen bewijs dat er systematisch linkse indoctrinatie is in het Nederlandse onderwijs.
Nee. Er wordt opgeroepen om docenten te melden. Verklikken dus.quote:Op donderdag 28 maart 2019 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verdachtmaking was er al, nu wordt er gekeken in hoeverre het ook daadwerkelijk het geval is.
Nee, er worden voorbeelden gevraagd en die worden straks ingezet als 'ziejenouwel, hartstikke links'.quote:Op donderdag 28 maart 2019 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verdachtmaking was er al, nu wordt er gekeken in hoeverre het ook daadwerkelijk het geval is.
Ach, het is mooi om jonge geesten zoiets bij te brengen. Naarmate ze ouder worden, neemt het cynisme toe en beseffen dat iedereen in theorie gelijk is, maar de een in de praktijk net iets meer gelijk is dan de ander.quote:Op donderdag 28 maart 2019 14:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is inderdaad vrij absurd om leerlingen te leren dat iedereen gelijk is.
Noem het wat je wil. Onthoud echter dat je geen onderzoek kan doen zonder data.quote:Op donderdag 28 maart 2019 14:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Er wordt opgeroepen om docenten te melden. Verklikken dus.
Nou dan luistert men niet echt... 'omgaan met andere meningen', ja zolang die mening links is. Anders krijg je demonstraties, boycotten etcetc. Zie afgelopen weken en de hysterische paniek na de winst van Baudetquote:Op donderdag 28 maart 2019 14:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is volgens het FvD natuurlijk niet de bedoeling.
Er is geen sprake van valide onderzoek. Daarvoor is alleen al degene die het onderzoek gaat doen niet objectief genoeg voor.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Noem het wat je wil. Onthoud echter dat je geen onderzoek kan doen zonder data.
Ik hoop toch echt dat jij niet in een veld werkt waar je onderzoek hoeft te doen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Onderzoekers hebben altijd een zekere mate van vooringenomenheid.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is geen sprake van valide onderzoek. Daarvoor is alleen al degene die het onderzoek gaat doen niet objectief genoeg voor.
Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen: "goh, ja, dit gaat toch wel wat te ver allemaal" zodat je je niet in van die idiote bochten hoeft te wringen. Maar het is weer fanboy-gedrag wat de klok slaat.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Onderzoekers hebben altijd een zekere mate van vooringenomenheid.
En data kun je alleen gebruiken als het professioneel, op een correcte manier en door onverdachte personen is verzameld. Wat hier verzameld wordt is een hoop troep.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij onderzoeken naar mishandeling, racisme, discriminatie en dergelijke wordt ook gebruik gemaakt van de gegevens van meldpunten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
En data kun je alleen gebruiken als het professioneel, op een correcte manier en door onverdachte personen is verzameld. Wat hier verzameld wordt is een hoop troep.
Dat wisten we nog niet, bedankt Sherlock!quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Bij onderzoeken naar mishandeling, racisme, discriminatie en dergelijke wordt ook gebruik gemaakt van de gegevens van meldpunten.
Ja, maar daar is het geen meldpunt voor pubers die hun leraar aan kunnen geven en is de vraag ook niet zo gestuurd als hier.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Bij onderzoeken naar mishandeling, racisme, discriminatie en dergelijke wordt ook gebruik gemaakt van de gegevens van meldpunten.
Nee, schat. Mensen zijn gelijkwaardig. Nooit gelijk.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, het is mooi om jonge geesten zoiets bij te brengen. Naarmate ze ouder worden, neemt het cynisme toe en beseffen dat iedereen in theorie gelijk is, maar de een in de praktijk net iets meer gelijk is dan de ander.
quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Onderzoekers hebben altijd een zekere mate van vooringenomenheid.
Ik zou willen pleiten voor een voortzetting van maatschappijleer in de vervolg opleidingen na de middelbare school. Als mensen een maatschappelijk georienteerde vervolgstudie doen, hebben ze misschien niet door, dat je bij een studie wiskunde of natuurkunde nooit meer iets daarover verneemt. De samenleving?quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:44 schreef capricia het volgende:
Is het zinvol om een onderscheid te maken in voortgezet en hoger onderwijs? Naar gelang de leeftijd en het opleidingsniveau mag je een toenemende kritische en zelfstandige houding verwachten van de leerling/student.
Hoe wil je het anders doen? Alternatief is in iedere klas een camera, lijkt me niet echt wenselijk.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
En data kun je alleen gebruiken als het professioneel, op een correcte manier en door onverdachte personen is verzameld. Wat hier verzameld wordt is een hoop troep.
Een wetenschappelijke hypothese komt niet uit de lucht vallen. En gaat al helemaal niet samen met al het verdacht maken van mensen. Maar goed: dat begrijp jij ook wel.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel eens gehoord van de term 'hypothese'?
Mijn hypothese is dat er elke zondag Formule 1 is. Ik vraag mensen om voorbeelden in te sturen van zondagen waarop ze Formule 1 kijken. Wat blijkt; ik krijg superveel voorbeelden van mensen die op zondag formule 1 kijken. Dit bewijst maar weer dat er elke zondag formule 1 is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel eens gehoord van de term 'hypothese'?
Er wordt niet gevraagd om specifiek leraren aan te geven.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar daar is het geen meldpunt voor pubers die hun leraar aan kunnen geven en is de vraag ook niet zo gestuurd als hier.
Voel je je nu beter?quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat wisten we nog niet, bedankt Sherlock!
Straks ga je ons nog vertellen dat Slachtofferhulp ook mensen vraagt om informatie.
quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Mijn hypothese is dat er elke zondag Formule 1 is. Ik vraag mensen om voorbeelden in te sturen van zondagen waarop ze Formule 1 kijken. Wat blijkt; ik krijg superveel voorbeelden van mensen die op zondag formule 1 kijken. Dit bewijst maar weer dat er elke zondag formule 1 is.
Mensen die zeggen dat ik vooringenomen ben omdat ik bijvoorbeeld niet vraag naar zondagen waarop ze geen formule 1 kijken wijs ik lachend terecht; hebben zij wel eens van een hypothese gehoord?
Weer een succesvol onderzoek afgerond
Alternatief is dat je schoolbesturen vraagt om op te letten en ernstige gevallen door te geven aan de inspectie. En verder de methodes van de inspectie, die echt bijzonder goed is in Nederland, te gebruiken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders doen? Alternatief is in iedere klas een camera, lijkt me niet echt wenselijk.
Ooit gehoord van bias?quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ze het onderzoek openbaar maken zullen we zien of het goed gedaan is.quote:
Jij denkt echt dat ze dat gaan doen? Dit gaat een stille dood sterven. Net als dat Polenmeldpunt. Ze hebben hun nieuwsberichten en dus hun gratis publiciteit weer gehad, dat was natuurlijk het hoofddoel.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ze het onderzoek openbaar maken zullen we zien of het goed gedaan is.
Welk onderzoek? Ze verzamelen een heleboel voorbeelden, dat is geen onderzoek jongen. Dat snap je toch zelf ook wel?quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ze het onderzoek openbaar maken zullen we zien of het goed gedaan is.
Er is nog geen onderzoek.quote:Op donderdag 28 maart 2019 16:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Welk onderzoek? Ze verzamelen een heleboel voorbeelden, dat is geen onderzoek jongen. Dat snap je toch zelf ook wel?
Dit werkt bij al die moslimscholen ook zo fantastisch.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alternatief is dat je schoolbesturen vraagt om op te letten en ernstige gevallen door te geven aan de inspectie. En verder de methodes van de inspectie, die echt bijzonder goed is in Nederland, te gebruiken.
Maar wel dataverzameling. En zelfs als deze gegevens betrouwbaar zijn (betwijfel ik) wil het nog niet zeggen dat er sprake is van validiteit. Deze anekdotes kunnen niet gebruikt worden als indicatie voor hoe het staat met indoctrinatie (van links) in het onderwijs.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |