abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:07:32 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895031
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is de site van het FvD zelf, niet het onderzoeksinstituut.
Ja, want als het van de site van het FvD zelf komt dan staat dat helemaal los van wat het onderzoeksinstituut van het FvD doet of wil doen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:08:24 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895040
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Uiteraard.
Dus dan is indoctrinatie in het algemeen op scholen niet het punt, maar linkse indoctrinatie wel?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:10:09 #78
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185895074
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wie bepaalt dan wat die zogenaamde "linkse indoctrinatie" is? FvD?

Bestaat er overigens ook "rechtse indoctrinatie"?

Aan welke instituties moet ik dan denken?
Ik weet het niet, start een onderzoek en maak de resultaten bekend zodat wij allemaal weten wat nou de rechts geindoctrineerde instellingen zijn.
pi_185895083
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Omdat het duidelijk is dat het de fvd om "linkse indoctrinatie" (whatever that may be) gaat. Dan kan je hoog en laag springen en dat gaan ontkennen, maar jij en ik zijn allebei niet van gisteren.
Wat wil je nou zeggen?
So what?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185895088
Alle meldpunten van politieke partijen zijn in principe onzin. Ik begrijp wel het probleem dat ze willen aankaarten, maar er moeten betere manieren zijn om dit te doen.

Ik weet ook nog de periode vóór FvD dat Yernaz Ramautarsing al bezig was met 'linkse indoctrinatie op de universiteit'. Het lijkt me best aannemelijk dat zulke indoctrinatie bestaat, maar de voorbeelden waar hij mee kwam waren dan weer zo slap. Een economiedocent die zegt dat staatsingrijpen soms nodig is. En dan komt Yernaz bij Pauw & Witteman klagen dat dat indoctrinatie is, omdat in zijn boekje van Ayn Rand anders staat. Je kunt net zo goed klagen over evolutie-indoctrinatie en dan met de bijbel zwaaien.

Ik durf wel te wedden dat er veel gevallen zijn van lesmateriaal waarin veel vooringenomenheid zit, maar daar kun je nog wel over discussiëren in de klas. Interessant wordt het als leraren hun mening erdoor drukken en scholieren hard persoonlijk proberen te vernederen als ze een rechtse mening hebben. Of de hele les door impliceren dat een bepaalde politieke voorkeur dom is. Je moet juist discussie stimuleren.

Dit meldpunt kan nog enig nut hebben als je meer voorbeelden kunt achterhalen van het type "Volkert, waar ben je?" Ik denk dat ouders zouden schrikken als ze zich realiseren hoe extremistisch sommige leraren uit de hoek kunnen komen. En hoeveel er zelfs bewust voor maatschappijleer hebben gekozen om propaganda voor hun gedachtegoed te maken.

Ik zie verder geen raakvlakken met de NSB of docenten verlinken. Het is eerder vergelijkbaar met wat er eind jaren '60 op de universiteiten gebeurde, maar dan in de omgekeerde richting. Scholieren en studenten die in opstand komen tegen het dominante gedachtegoed. Wat dat betreft een koekje van eigen deeg. Maar het moet wel fatsoenlijk blijven en niet de rechten van leraren schenden of discussies doden.
pi_185895091
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:05 schreef Leandra het volgende:
Mijn grens ligt waar mijn portemonnee me brengt, dan wel bij welk deel van mijn portemonnee ik daarvoor uit wil geven.
Erg cynisch (en individualistisch) vind ik dit. Ik merk dat vaker op, hoe mensen ethiek en politiek weten te scheiden van hun eigen levensinrichting. Ook merk ik dat mensen in het 'verdienen' van (veel) geld een soort van impliciete rechtvaardiging zien om het te kunnen besteden naar wens; immers 'ik verdien het'. De noodzakelijke beloning; want waarom anders heb je gestudeerd, werk je (hard)..Want alhoewel je niet op vakantie gaat; het geld dat je verdient gaat op aan jezelf (het gezin); ofwel dmv vakanties, ofwel door groter te wonen.

''Nu mag ik er mee doen wat ik wil ook!'' + (of versus) "Ik ben nog steeds een goed mens want ik vind/stem...(zelfs als mijn stem het andere mensen lastiger maakt op punten waar ik geen problemen ondervind door wat ik verdien).''

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 12:13:40 ]
pi_185895098
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus dan is indoctrinatie in het algemeen op scholen niet het punt, maar linkse indoctrinatie wel?
Denk dat als mensen spreken over vrouwen rechten dat je ook niet zomaar de conclusie kunt trekken dat mannen rechten er niet toe doen. Het kaart dus gewoon aan waar de focus ligt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:11:31 #83
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895103
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat wil je nou zeggen?
So what?
Dat wordt je duidelijk wanneer je de discussie tussen Nattekat en mij even terugleest.
Huilen dan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 12:11:35 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185895106
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Omdat het duidelijk is dat het de fvd om "linkse indoctrinatie" (whatever that may be) gaat. Dan kan je hoog en laag springen en dat gaan ontkennen, maar jij en ik zijn allebei niet van gisteren.
Indoctrinatie of linkse indoctrinatie, het is allemaal iets wat absoluut niet thuis hoort op scholen in wat van vorm dan ook. Linkse indoctrinatie is een probleem, de andere kant hoor ik helemaal niks over, dus zo raar is het niet dat daar de focus van de partij ligt.

En dat instituut kan je gewoon los zien van de partij hè. Er zullen vast wel wat belangen zijn, maar laten we niet vol in BNW modus schieten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185895133
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:10 schreef Vasilevski het volgende:
Alle meldpunten van politieke partijen zijn in principe onzin. Ik begrijp wel het probleem dat ze willen aankaarten, maar er moeten betere manieren zijn om dit te doen.

Ik weet ook nog de periode vóór FvD dat Yernaz Ramautarsing al bezig was met 'linkse indoctrinatie op de universiteit'. Het lijkt me best aannemelijk dat zulke indoctrinatie bestaat, maar de voorbeelden waar hij mee kwam waren dan weer zo slap. Een economiedocent die zegt dat staatsingrijpen soms nodig is. En dan komt Yernaz bij Pauw & Witteman klagen dat dat indoctrinatie is, omdat in zijn boekje van Ayn Rand anders staat. Je kunt net zo goed klagen over evolutie-indoctrinatie en dan met de bijbel zwaaien.

Ik durf wel te wedden dat er veel gevallen zijn van lesmateriaal waarin veel vooringenomenheid zit, maar daar kun je nog wel over discussiëren in de klas. Interessant wordt het als leraren hun mening erdoor drukken en scholieren hard persoonlijk proberen te vernederen als ze een rechtse mening hebben. Of de hele les door impliceren dat een bepaalde politieke voorkeur dom is. Je moet juist discussie stimuleren.

Dit meldpunt kan nog enig nut hebben als je meer voorbeelden kunt achterhalen van het type "Volkert, waar ben je?" Ik denk dat ouders zouden schrikken als ze zich realiseren hoe extremistisch sommige leraren uit de hoek kunnen komen. En hoeveel er zelfs bewust voor maatschappijleer hebben gekozen om propaganda voor hun gedachtegoed te maken.

Ik zie verder geen raakvlakken met de NSB of docenten verlinken. Het is eerder vergelijkbaar met wat er eind jaren '60 op de universiteiten gebeurde, maar dan in de omgekeerde richting. Scholieren en studenten die in opstand komen tegen het dominante gedachtegoed. Wat dat betreft een koekje van eigen deeg. Maar het moet wel fatsoenlijk blijven en niet de rechten van leraren schenden of discussies doden.
Hey, een nuchtere kijk, wauw.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:13:12 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895137
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:10 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Erg cynisch (en individualistisch) vind ik dit. Ik merk dat vaker op, hoe mensen ethiek en politiek weten te scheiden van hun eigen levensinrichting. Ook merk ik dat mensen in het 'verdienen' van (veel) geld een soort van impliciete rechtvaardiging zien om het te kunnen besteden naar wens; immers 'ik verdien het'. De noodzakelijke beloning; want waarom anders heb je gestudeerd, werk je (hard)..Want alhoewel je niet op vakantie gaat; het geld dat je verdient gaat op aan jezelf (het gezin); ofwel dmv vakanties, ofwel door groter te wonen.

''Nu mag ik er mee doen wat ik wil ook!'' + (of versus) "Ik ben nog steeds een goed mens want ik vind/stem...(zelfs als mijn stem het andere mensen lastiger maakt op punten waar ik geen problemen heb door wat ik verdien.''
En toch wordt mij regelmatig verweten links te zijn.... het liefst door rechtse users.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895164
Gelukkig staan mensen al in de rij om docent te worden. Als je vervolgens dit soort zaken leest, krijg je er helemaal zin in.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185895165
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:10 schreef EipNiC het volgende:

[..]

''Nu mag ik er mee doen wat ik wil ook!'' + (of versus) "Ik ben nog steeds een goed mens want ik vind/stem...(zelfs als mijn stem het andere mensen lastiger maakt op punten waar ik geen problemen ondervind door wat ik verdien).''
Conclusie?

Je voegt veel waarde toe voor anderen, dan is het toch best terecht dat je daar een beetje beloning voor krijgt?
pi_185895168
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

En toch wordt mij regelmatig verweten links te zijn.... het liefst door rechtse users.
Hoe zou je het liefst genoemd worden? Hyperindividualist/kapitalist, neoliberaal, groei-ist, ik-ist?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 12:14:59 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:14:55 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895173
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Denk dat als mensen spreken over vrouwen rechten dat je ook niet zomaar de conclusie kunt trekken dat mannen rechten er niet toe doen. Het kaart dus gewoon aan waar de focus ligt.
Ja, dat is hetzelfde...

Je uitspreken voor iets is niet hetzelfde als tegen iets anders.

Je uitspreken tegen iets is wel het uitspreken tegen dat specifieke onderwerp.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895176
quote:

[..]

Lijkt me logisch. Linkse users zouden idem dito sneller een ander rechts noemen.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:15:57 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895187
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:14 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Hoe zou je het liefst genoemd worden? Hyperindividualist/kapitalist, neoliberaal, groei-ist, ik-ist?
Moet dit beestje een naam hebben?
Ik word er vooral moe van dat ik dingen genoemd word die ik niet ben omdat ik een mening heb die niet strookt met die van de ander.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895195
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat is hetzelfde...
Je uitspreken voor iets is niet hetzelfde als tegen iets anders.

Je uitspreken tegen iets is wel het uitspreken tegen dat specifieke onderwerp.
FvD spreekt zich uit vóór genuanceerd onderwijs, in de zin van dat alle politieke opvattingen gepresenteerd worden als meningen en niet als feiten.

Naja ik snap niet zo goed wat je probleem is eigenlijk...
pi_185895242
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:14 schreef ludovico het volgende:
Conclusie?

Je voegt veel waarde toe voor anderen, dan is het toch best terecht dat je daar een beetje beloning voor krijgt?
Hoogte inkomen =/= hoogte van toegevoegde waarde... Bankiers en reclamejongen leveren de maatschappij bv een negatieve waarde terwijl ze in de hogere inkomensgroepen vallen. De meest recente Tegenlicht uitzending belicht dat nog eens mooi.

Dat daargelaten zou het inderdaad wel meegewogen mogen/kunnen worden in de (morele) rechtvaardigingssom voor het (consumptie)gebruik van het individu wat mij betreft... maar dan dus inderdaad wel als 'waarde', niet als 'bedrag inkomen...'
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:18:54 #95
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185895243
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Indoctrinatie of linkse indoctrinatie, het is allemaal iets wat absoluut niet thuis hoort op scholen in wat van vorm dan ook. Linkse indoctrinatie is een probleem, de andere kant hoor ik helemaal niks over, dus zo raar is het niet dat daar de focus van de partij ligt.
Linkse indoctrinatie is een probleem? Hoe zit dat dan? En is rechtse indoctrinatie ook een probleem?

Verder is het nogal hypocriet dat een partij aan de ene kant heel hard moord en brand schreeuwt over linkse indoctrinatie, en vervolgens zonder blikken of blozen voornemens is om een 'eigen elite' op te leiden en een sociaal netwerk op te bouwen dat de huidige elite door alle instituties heen gaat vervangen.

quote:
En dat instituut kan je gewoon los zien van de partij hè. Er zullen vast wel wat belangen zijn, maar laten we niet vol in BNW modus schieten.
Het 'wetenschappelijk' instituut van de fvd is natuurlijk vrij nauw verbonden met de partij. Dat heeft niks met in een BNW-modus schieten te maken.
Huilen dan.
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:19:24 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895249
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

FvD spreekt zich uit vóór genuanceerd onderwijs, in de zin van dat alle politieke opvattingen gepresenteerd worden als meningen en niet als feiten.

Naja ik snap niet zo goed wat je probleem is eigenlijk...
Nee, dat doen ze helemaal niet, ze spreken zich uit tegen linkse indoctrinatie en doen ook nog eens alsof dat een (groot) probleem op scholen zou zijn.

Rechtse indoctrinatie hebben ze het niet over, of ze vinden het geen probleem, of ze doen net alsof het niet voorkomt op scholen.

En het liefst zijn ze zelf ook nog eens degene die bepaalt of iets genuanceerd is of niet.
En het bepalen van nuance lijkt me niet aan een rechtse partij die als doel heeft instituties omver te werpen, want als dat je doel is ontbreekt het je aan nuance.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185895265
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:15 schreef Leandra het volgende:
Moet dit beestje een naam hebben?
Ik word er vooral moe van dat ik dingen genoemd word die ik niet ben omdat ik een mening heb die niet strookt met die van de ander.
Categoriseren is een noodzakelijk kwaad... als ik verwijs naar mensen van Nederland een woontorencomplex willen maken, dan kan ik niet elke keer typen ''mensen die van Nederland een...''.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 12:21:12 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185895268
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Linkse indoctrinatie is een probleem? Hoe zit dat dan? En is rechtse indoctrinatie ook een probleem?

Verder is het nogal hypocriet dat een partij aan de ene kant heel hard moord en brand schreeuwt over linkse indoctrinatie, en vervolgens zonder blikken of blozen voornemens is om een 'eigen elite' op te leiden en een sociaal netwerk op te bouwen dat de huidige elite door alle instituties heen gaat vervangen.
[..]

Het 'wetenschappelijk' instituut van de fvd is natuurlijk vrij nauw verbonden met de partij. Dat heeft niks met in een BNW-modus schieten te maken.
Bron van dat ze alle docenten willen vervangen door FvD'ers?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185895269
quote:

[..]

Het zijn radicaliserende ongenuanceerde users ter rechterzijde.
Die neigen ernaar gematigde rechtse users in het hokje 'links' te zetten.
Men vind hun vorm van "rechts" het echte rechtszijn
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:21:27 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185895271
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[..]

Het is ook wel echt een fransman hoor, compleet met Napoleon-syndroom.
De koning onthoofden, want "de elite" en niet goed voor "het volk", en vervolgens jezelf tot keizer laten kronen en je halve familie in andere landen op de troon zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')