Het zou heel goed kunnen dat we over een paar maanden horen dat het maar een heel klein probleem is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat doen ze helemaal niet, ze spreken zich uit tegen linkse indoctrinatie en doen ook nog eens alsof dat een (groot) probleem op scholen zou zijn.
Rechtse indoctrinatie hebben ze het niet over, of ze vinden het geen probleem, of ze doen net alsof het niet voorkomt op scholen.
En het liefst zijn ze zelf ook nog eens degene die bepaalt of iets genuanceerd is of niet.
En het bepalen van nuance lijkt me niet aan een rechtse partij die als doel heeft instituties omver te werpen, want als dat je doel is ontbreekt het je aan nuance.
Website fvd, bijvoorbeeld. Uitspraken Baudet. Etc.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bron van dat ze alle docenten willen vervangen door FvD'ers?
Bankiers alloceren geld naar daar waar het het meeste waarde creeert, hoezo zou een bankier negatieve waardes genereren?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:18 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Hoogte inkomen =/= hoogte van toegevoegde waarde... Bankiers en reclamejongen leveren de maatschappij bv een negatieve waarde terwijl ze in de hogere inkomensgroepen vallen. De meest recente Tegenlicht uitzending belicht dat nog eens mooi.
Dat daargelaten zou het inderdaad wel meegewogen mogen/kunnen worden in de (morele) rechtvaardigingssom voor het (consumptie)gebruik van het individu wat mij betreft... maar dan dus inderdaad wel als 'waarde', niet als 'bedrag inkomen...'
Dat de VVD al als links beschouwd wordt dus.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het zijn radicaliserende ongenuanceerde users ter rechterzijde.
Die neigen ernaar gematigde rechtse users in het hokje 'links' te zetten.
Men vind hun vorm van "rechts" het echte rechtszijn
Bron? Hier kan ik niks mee.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Website fvd, bijvoorbeeld. Uitspraken Baudet. Etc.
Het probleem is dat er geen alternatief is: dat wat als 'anderen' omschrijven als 'neutraal' (overheid en haar instituten) staat juist ter discussie...dus die kan zelf niet de toetsing regelen. En uit de bevolking kun je nu slechts kiezen uit mensen die het er mee eens zijn dat er spraken is van indoctrinatie, en mensen die het ontkennen (of het wel best vinden). Wie moet het nu gaan toetsen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Leandra het volgende:
en vervolgens jezelf tot keizer laten kronen en je halve familie in andere landen op de troon zetten.
Denk je? Op basis van meldingen van pubers die in het wilde weg leerkrachten kunnen aangeven?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zou heel goed kunnen dat we over een paar maanden horen dat het maar een heel klein probleem is.
Want een zichzelf respecterende onderzoek gebruikt ongefilterde resultaten van leerlingen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Denk je? Op basis van meldingen van pubers die in het wilde weg leerkrachten kunnen aangeven?
Dat was natuurlijk al duidelijk op het moment dat meneer eerst afgeeft op 'de elite' om vervolgens in (belabberd slecht) Latijn pretentieuze praatjes te gaan houden.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is ook wel echt een fransman hoor, compleet met Napoleon-syndroom.
De koning onthoofden, want "de elite" en niet goed voor "het volk", en vervolgens jezelf tot keizer laten kronen en je halve familie in andere landen op de troon zetten.
Dat is gewoon hetzelfde als de manier waarop er geroepen wordt voor betere vrouwen rechten. Het is niet alsof je bij die stelling kunt concluderen dat mannen rechten er niet toe doen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:19 schreef Leandra het volgende:
Nee, dat doen ze helemaal niet, ze spreken zich uit tegen linkse indoctrinatie en doen ook nog eens alsof dat een (groot) probleem op scholen zou zijn.
Het is een minder aanwezig probleem, net zoals bij "mannen rechten"quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:19 schreef Leandra het volgende:
Rechtse indoctrinatie hebben ze het niet over, of ze vinden het geen probleem, of ze doen net alsof het niet voorkomt op scholen.
Je bent toch vrij om je eigen mening te vormen? Idem over die instituties, jij mag dat gebrek aan nuance vinden, no problemo.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:19 schreef Leandra het volgende:
En het liefst zijn ze zelf ook nog eens degene die bepaalt of iets genuanceerd is of niet.
En het bepalen van nuance lijkt me niet aan een rechtse partij die als doel heeft instituties omver te werpen, want als dat je doel is ontbreekt het je aan nuance.
Misschien een democratisch gekozen en samengestelde commissie?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:23 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Het probleem is dat er geen alternatief is: dat wat als 'anderen' omschrijven als 'neutraal' (overheid en haar instituten) staat juist ter discussie...dus die kan zelf niet de toetsing regelen. En uit de bevolking kun je nu slechts kiezen uit mensen die het er mee eens zijn dat er spraken is van indoctrinatie, en mensen die het ontkennen (of het wel best vinden). Wie moet het nu gaan toetsen?
Ja, mooi was dat; gelijk door de mand vallen, voor degenen die het wel beheersen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk al duidelijk op het moment dat meneer eerst afgeeft op 'de elite' om vervolgens in (belabberd slecht) Latijn pretentieuze praatjes te gaan houden.
Hoe ga je dat filteren en controleren dan?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want een zichzelf respecterende onderzoek gebruikt ongefilterde resultaten van leerlingen?
Meine himmel..... je hebt een complot ontdekt .quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Laat ik je ogen proberen te openen: het ware doel van de klimaatdoelen is helemaal niet om de aarde te redden of klimaatverandering tegen te gaan.
Het ware doel van de klimaatdoelen is om overheden, in combinatie met bepaalde megabedrijven, volledige controle te geven over elk aspect van jouw leven.
Het is dan ook bijzonder treurig dat mensen blijkbaar wel vallen voor de verdraaide feiten of regelrechte onwaarheden die gebracht worden met een zweem van wetenschappelijkheid en wijsheid.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, mooi was dat; gelijk door de mand vallen, voor degenen die het wel beheersen.
Ik verwijs je nogmaals naar Tegenlicht. Ik nam het voor het gemak slechts over, maar er zitten (redelijk complexe) formules achter. Als je eenmaal zo aan de slag gaat (jij begon immers over 'waarde', niet 'geld'), dan moet je wel...quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:22 schreef ludovico het volgende:
Bankiers alloceren geld naar daar waar het het meeste waarde creeert, hoezo zou een bankier negatieve waardes genereren?
Ik snap je toegevoegde waarde verhaaltje best in de zin van "vuilnisman voegt immens veel waarde toe" dat klopt ook, alleen als maatschappij in het geheel hebben we genoeg vuilnismannen en zal de welvaart niet af of toenemen als een enkeling stopt met die baan.
Dit argument zegt dus meer over een moreel argument voor herverdeling. Mij is alleen dan nog niet duidelijk waarom een vuilnisman meer zou moeten verdienen dan een dokter.
Om te beginnen onzin eruit filteren wat niks met indoctrinatie te maken heeft.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe ga je dat filteren en controleren dan?
Samengestelde commissie van mensen die opgeleid zijn aan diezelfde instituten zeker?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:25 schreef Leandra het volgende:
Misschien een democratisch gekozen en samengestelde commissie?
Wat als geschiedvervalsing op de loer ligt?
En hoe bepaal je of het waar is, of het klopt? En of het kwalijke indoctrinatie is of niet?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om te beginnen onzin eruit filteren wat niks met indoctrinatie te maken heeft.
Dit staat nergens?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:30 schreef EipNiC het volgende:
Waarom is het jou alleen 'dan nog niet' duidelijk waarom een vuilnisman meer zou moeten verdienen dan een dokter...? Er is niets wat ik heb gezegd dat dát ook maar enigszins zou impliceren... je schopt tegen een stropop.
Mensen die niet opgeleid zijn dan? Want Baudet en Co. zijn ook opgeleid aan diezelfde instituten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:31 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Samengestelde commissie van mensen die opgeleid zijn aan diezelfde instituten zeker?
Ik ben erg blij dat ik dat niet hoef te bedenken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hoe bepaal je of het waar is, of het klopt? En of het kwalijke indoctrinatie is of niet?
En of iets links is. Wat is links in deze?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hoe bepaal je of het waar is, of het klopt? En of het kwalijke indoctrinatie is of niet?
Dat laatste is toch nooit mogelijk, zolang de waarde van aandelen niet compleet duidelijk is en mensen beter zijn in die waardes interpreteren blijven er aandelen te goedkoop verkocht worden. Daar valt eenmaal veel aan te verdienen en dat ga je ook niet oplossen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:30 schreef EipNiC het volgende:
Als je op basis van toegevoegde waarde gaat belonen, dan kan ik mij wel goed voorstellen dat doktoren en vuilnismannen dichter bij elkaar zullen komen dan aandeelhandelaren en dokteren nu bij elkaar liggen.
Nee, je leest compleet langs me heen. Het is bijna knap. Bizar.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:32 schreef ludovico het volgende:
We begonnen deze discussie met:
Inkomensongelijkheid. Jij doet net alsof dat niet te rechtvaardigen is. Dus ben het niet echt met je eens dat je dat nergens lijkt te impliceren.
quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
https://forumvoordemocrat(...)-baudet-fvd-alv-2017
quote:Wij gaan bouwen. We gaan een partij bouwen met een opleidingsinstituut, lokale afdelingen, een sociaal netwerk. We gaan een nieuwe elite opleiden; we gaan de huidige leiders vervangen en verslaan. Jullie hebben vandaag ons team gezien – fantastische mensen met verschillende discplines, maar allemaal een grote drive om de noodzakelijke veranderingen te realiseren.
Gewoon een loterij houden onder de bevolking.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:32 schreef Leandra het volgende:
Mensen die niet opgeleid zijn dan? Want Baudet en Co. zijn ook opgeleid aan diezelfde instituten.
Geen tijd om heel dat ding door te lezen. Kan je een beetje een indruk geven waar het dan moet staan?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
https://forumvoordemocrat(...)-baudet-fvd-alv-2017
Is er enige aanwijzing dat er veel rechtse indoctrinatie aanwezig is op scholen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo is dat probleem minder aanwezig? Is dat al onderzocht?
Je bent toch vrij om je eigen mening te vormen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou verlicht mij, zou ik zeggen, want naar mijn indruk zat je een beetje zielig te doen over iemand die wat meer te besteden had.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:34 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Nee, je leest compleet langs me heen. Het is bijna knap. Bizar.
Het is ook wel typisch dat Baudet afgeeft op de 'linkse netwerken' die hij associeert met universiteiten, terwijl meneer z'n eigen (rechtse) netwerk ook grotendeels ontwikkeld heeft in datzelfde universitaire wereldje.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mensen die niet opgeleid zijn dan? Want Baudet en Co. zijn ook opgeleid aan diezelfde instituten.
Nou, je zit dat meldpunt wel te verdedigen, dus ik wil graag van je horen hoe men gaat controleren of dingen kloppen en hoe men de gemelde persoonsgegevens gaat opslaan, al dan niet om na inventarisatie te kunnen controleren of het klopt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben erg blij dat ik dat niet hoef te bedenken.
't Zal best zo overkomen bij iemand die niet kan lezen. Adieu.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou verlicht mij, zou ik zeggen, want naar mijn indruk zat je een beetje zielig te doen over iemand die wat meer te besteden had.
Post #134 van Leandra.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen tijd om heel dat ding door te lezen. Kan je een beetje een indruk geven waar het dan moet staan?
Dit komt op mij vooral over als de politiek veroveren, niet het vervangen van leerkrachten en dergelijke.quote:
In recente toespraken heeft Baudet het meermaals over leraren wanneer hij spreekt over de elite. Zo ook in de toespraak na de verkiezingsuitslag van een week geleden.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit komt op mij vooral over als de politiek veroveren, niet het vervangen van leerkrachten en dergelijke.
Waar je duim rechts zit, tenzij je iemand met open palmen tegemoet treedt, dan zit die duim ook links.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:33 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
En of iets links is. Wat is links in deze?
Aangezien ze voorheen zo stellig tegen de "elite" waren, vraag ik mij bij die tekst enkel af hoe Baudet "elite" in die zin eigenlijk definieert en waarom die van hem dan wel goed is.quote:
Nou goede discussie man. Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:36 schreef EipNiC het volgende:
[..]
't Zal best zo overkomen bij iemand die niet kan lezen. Adieu.
Als het niet onderzocht is dan weet je het niet, en gezien er nu gericht gezocht wordt naar linkse indoctrinatie doet men graag alsof dat het probleem is, terwijl het probleem (als het al bestaat) nog helemaal niet in kaart gebracht is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is er enige aanwijzing dat er veel rechtse indoctrinatie aanwezig is op scholen?
quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar je duim rechts zit, tenzij je iemand met open palmen tegemoet treedt, dan zit die duim ook links.
Er wordt toch ook niet naar mindere mannen rechten onderzocht? Dat komt simpelweg omdat er weinig geluid uit de samenleving komt die zo een probleem agendeert, vaak ook wel een teken dat het ook gewoon minder aanwezig is en dus minder interessant. Maar als je het wilt onderzoeken staat dat jou vrij hoor.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het niet onderzocht is dan weet je het niet, en gezien er nu gericht gezocht wordt naar linkse indoctrinatie doet men graag alsof dat het probleem is, terwijl het probleem (als het al bestaat) nog helemaal niet in kaart gebracht is.
Doe je nu alsof Baudet zijn woorden niet zorgvuldig heeft gekozen en maar wat geroepen heeft?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Aangezien ze voorheen zo stellig tegen de "elite" waren, vraag ik mij bij die tekst enkel af hoe Baudet "elite" in die zin eigenlijk definieert en waarom die van hem dan wel goed is.
Weer een verwijzing waar ik niks mee kan. Zo ver ik weet heeft hij het wordt leraar niet eens in de mond gehad.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In recente toespraken heeft Baudet het meermaals over leraren wanneer hij spreekt over de elite. Zo ook in de toespraak na de verkiezingsuitslag van een week geleden.
Hou eens op met dat gezeur over mannenrechten, ten eerste is het een niet-bestaand probleem, ten tweede is het niet het onderwerp.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er wordt toch ook niet naar mindere mannen rechten onderzocht? Dat komt simpelweg omdat er weinig geluid uit de samenleving komt die zo een probleem agendeert, vaak ook wel een teken dat het ook gewoon minder aanwezig is en dus minder interessant. Maar als je het wilt onderzoeken staat dat jou vrij hoor.
En drie keer raden wat het FvD hiermee wil bereiken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het niet onderzocht is dan weet je het niet, en gezien er nu gericht gezocht wordt naar linkse indoctrinatie doet men graag alsof dat het probleem is, terwijl het probleem (als het al bestaat) nog helemaal niet in kaart gebracht is.
Nee, ik zou toch aanraden om die tekst anders te formuleren gezien zijn anti houding tegen de elitequote:Op donderdag 28 maart 2019 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe je nu alsof Baudet zijn woorden niet zorgvuldig heeft gekozen en maar wat geroepen heeft?
Baudet? Werkelijk?
Is dat de modus operandi zodra hij iets gezegd blijkt te hebben dat niet zo lekker uitkomt?
Als "de zittende elite" vervangen moet worden door de eigen elite dan vallen alle groepen die hij elite noemt daar onder.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weer een verwijzing waar ik niks mee kan. Zo ver ik weet heeft hij het wordt leraar niet eens in de mond gehad.
En mocht het dan toch het geval zijn; heeft ie dan ook daadwerkelijk gezegd dat leraren vervangen moeten worden door FvD'ers?
Waarom is het een niet bestaand probleem? Je hebt het niet eens onderzocht, maar vrouwen rechten worden erg veel onderzocht.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hou eens op met dat gezeur over mannenrechten, ten eerste is het een niet-bestaand probleem, ten tweede is het niet het onderwerp.
Ik ga niet nog een keer die speech terugluisteren om jou een exact tijdstip te geven.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weer een verwijzing waar ik niks mee kan.
Zeer zeker wel.quote:Zo ver ik weet heeft hij het wordt leraar niet eens in de mond gehad.
Niet in letterlijke bewoordingen, maar wel impliciet. Dat volgt ook uit de redenatie dat leraren tot de elite behoren en dat de elite vervangen moet worden door een eigen 'nieuwe, betere' elite.quote:En mocht het dan toch het geval zijn; heeft ie dan ook daadwerkelijk gezegd dat leraren vervangen moeten worden door FvD'ers?
Nee, want ze willen vooral linkse indoctrinatie gemeld hebben.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En drie keer raden wat het FvD hiermee wil bereiken.
Nee, je houdt me geen spiegel voor, het feit dat vrouwenrechten op gelijke voet komen met mannenrechten doet niets af aan de mannenrechten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom is het een niet bestaand probleem? Je hebt het niet eens onderzocht, maar vrouwen rechten worden erg veel onderzocht.
Ik hou je een spiegel voor.
Baudet kiest zijn woorden dermate zorgvuldig dat iedereen weet wat hij bedoelt (nou ja, iedereen die over een aanzienlijke woordenschat beschikt), maar je hem er niet op aan kan spreken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe je nu alsof Baudet zijn woorden niet zorgvuldig heeft gekozen en maar wat geroepen heeft?
Baudet? Werkelijk?
Is dat de modus operandi zodra hij iets gezegd blijkt te hebben dat niet zo lekker uitkomt?
Mannen rechten worden prima benadeeld als je met iets als een vrouwen quotum op de proppen komt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je houdt me geen spiegel voor, het feit dat vrouwenrechten op gelijke voet komen met mannenrechten doet niets af aan de mannenrechten.
Mannen worden er ook niet door benadeeld, hoe graag sommige personen dan ook lijken te denken.
Dit.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Baudet kiest zijn woorden dermate zorgvuldig dat iedereen weet wat hij bedoelt (nou ja, iedereen die over een aanzienlijke woordenschat beschikt), maar je hem er niet op aan kan spreken.
Dus als ergens evenveel vrouwen als mannen moeten werken dan worden de mannenrechten met voeten getreden?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mannen rechten worden prima benadeeld als je met iets als een vrouwen quotum op de proppen komt.
Het feit dat rechtse indoctrinatie op gelijke voet komt met linkse indoctrinatie doet niets af aan linkse indoctrinatie.
Die quota gaan toch alleen over gewilde banen, sowieso is gelijkheid van uitkomst een filosofie om op te kotsen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus als ergens evenveel vrouwen als mannen moeten werken dan worden de mannenrechten met voeten getreden?
Nee, ze willen links indoctrinatie uitroeien, daarmee komt rechtse indoctrinatie dus niet op hetzelfde punt.
Maar goed, als nog niet eens onderzocht is wat de rol van indoctrinatie op scholen is, terwijl al wel bepaald is dat linkse indoctrinatie gemeld moet gaan worden, dan heb je helemaal niet de intentie werkelijk te onderzoeken wat de rol van indoctrinatie op scholen is, maar heb je alleen maar als intentie de vermeende linkse indoctrinatie aan te pakken.
Want? Omdat ze de woorden van Baudet serieus nemen en er niet en mooi "maar hij bedoelt het vast zus of zo" verhaal omheen verzinnen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:51 schreef ludovico het volgende:
De vooringenomenheid van anti FvD mensen is gigantisch.
Eerder andersom.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:51 schreef ludovico het volgende:
Als niet eens onderzocht is of het wel goed gaat met mannen rechten, terwijl al wel bepaald is dat vrouwen rechten ondermaats zijn, dan heb je alleen maar de intentie om vrouwen rechten aan te pakken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:52 schreef Leandra het volgende:
Nee, ze willen links indoctrinatie uitroeien, daarmee komt rechtse indoctrinatie dus niet op hetzelfde punt.
Maar goed, als nog niet eens onderzocht is wat de rol van indoctrinatie op scholen is, terwijl al wel bepaald is dat linkse indoctrinatie gemeld moet gaan worden, dan heb je helemaal niet de intentie werkelijk te onderzoeken wat de rol van indoctrinatie op scholen is, maar heb je alleen maar als intentie de vermeende linkse indoctrinatie aan te pakken.
Dus als vrouwen even veel kans op een gewilde baan moeten hebben als mannen dan is dat walgelijk?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die quota gaan toch alleen over gewilde banen, sowieso is gelijkheid van uitkomst een filosofie om op te kotsen.
Een kritische houding is niet meteen anti en vooringenomen. Eerder gezond.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:51 schreef ludovico het volgende:
Vrouwen hebben bij een vrouwen quotum méér kans op een gewilde baan.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus als vrouwen even veel kans op een gewilde baan moeten hebben als mannen dan is dat walgelijk?
Die kritische houding is alleen present tegen FvD wat dat betreft. Overigens is de emotionele lading te hoog om het niet vooringenomen te noemen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Een kritische houding is niet meteen anti en vooringenomen. Eerder gezond.
Met zo een gezonde houding ben je niet tot de conclusie gekomen dat het (hoger) onderwijs stinkt naar Marx?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Een kritische houding is niet meteen anti en vooringenomen. Eerder gezond.
Hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die kritische houding is alleen present tegen FvD wat dat betreft. Overigens is de emotionele lading te hoog om het niet vooringenomen te noemen.
Weinig concrete standpunten die bekritiseerd worden en een hoge emotionele lading.quote:
Nee.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:51 schreef ludovico het volgende:
Punt is dat vrouwenrechten de afgelopen 100 jaar behoorlijk achterliepen op mannenrechten, er moest dus nog heel veel rechtgezet worden wat heel erg krom was.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als niet eens onderzocht is of het wel goed gaat met mannen rechten, terwijl al wel bepaald is dat vrouwen rechten ondermaats zijn, dan heb je alleen maar de intentie om vrouwen rechten aan te pakken.
Niet letterlijk, mooi gezegd.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ga niet nog een keer die speech terugluisteren om jou een exact tijdstip te geven.
[..]
Zeer zeker wel.
[..]
Niet in letterlijke bewoordingen, maar wel impliciet. Dat volgt ook uit de redenatie dat leraren tot de elite behoren en dat de elite vervangen moet worden door een eigen 'nieuwe, betere' elite.
Inhoud is BNW.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Discussie gaat nergens meer over.
En wanneer hij dan geconfronteerd wordt met zijn uitspraken zegt hij zelf "oh maar ik bedoelde het zus en zo". Als voorbeeld de 'homeopathische verdunning' van Europa: wanneer hij daarop aangesproken werd ging het he-le-máál niet over ras, hij bedoelde het in een culturele context.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Hij zegt niet per ongeluk iets anders dan hij bedoelt, hij is uitermate precies in wat hij zegt, en bedoelt ook wat hij zegt.
Het grappige is alleen wel dat een hoop mensen dat niet begrijpen, en zelfs verzinnen dat hij iets anders bedoelde.
Mwah, ik ben net zo goed kritisch op SP, PVV, GL, VVD enz.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die kritische houding is alleen present tegen FvD wat dat betreft. Overigens is de emotionele lading te hoog om het niet vooringenomen te noemen.
Ik wil best aannemen dat dat vroeger zo was hoor, vrouwen kiesrecht enzo...quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Punt is dat vrouwenrechten de afgelopen 100 jaar behoorlijk achterliepen op mannenrechten, er moest dus nog heel veel rechtgezet worden wat heel erg krom was.
Gek hè, in een topic met als onderwerp het fvd dat een door het 1984 van Orwell geïnspireerd plan lanceert.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nope, want waarom zou hij A gezegd hebben als hij B bedoelde.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wanneer hij dan geconfronteerd wordt met zijn uitspraken zegt hij zelf "oh maar ik bedoelde het zus en zo". Als voorbeeld de 'homeopathische verdunning' van Europa: wanneer hij daarop aangesproken werd ging het he-le-máál niet over ras, hij bedoelde het in een culturele context.
Geloof jij 't?
Ik geloof het wel ja.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wanneer hij dan geconfronteerd wordt met zijn uitspraken zegt hij zelf "oh maar ik bedoelde het zus en zo". Als voorbeeld de 'homeopathische verdunning' van Europa: wanneer hij daarop aangesproken werd ging het he-le-máál niet over ras, hij bedoelde het in een culturele context.
Geloof jij 't?
Kijk, en dat is nu precies wat ik probeer uit te leggen: het is prima duidelijk wat Baudet bedoelt, maar je kan 'm er niet op vastpinnen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet letterlijk, mooi gezegd.
Jij denkt dus dat hij dat bedoelde.
Inderdaad, maar ook zeer leerzaam, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Eerder andersom.
Als ik zie hoe zaken hier goedgepraat worden of naar eigen believen ingevuld.
Ja, volgens Baudet. Maar dat zal je 'm dus niet LETTERLIJK horen zeggen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:04 schreef EipNiC het volgende:
De homeophatische verdunning van de Nederlandse cultuur als die van de (blanke) Nederlander zijn twee gerelateerde feiten.
Nee, zou ik ook niet toen in het tijdperk van de huilbabymedia.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, volgens Baudet. Maar dat zal je 'm dus niet LETTERLIJK horen zeggen.
Natuurlijk kan dat wel. Dat er een paar mensen lopen te zeuren dat hij het niet letterlijk gezegd heeft en dat het dus niet telt doet daar niet zoveel aan af, het gros van de mensen dat wel begrijpend kan lezen begrijpt prima wat er staat.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kijk, en dat is nu precies wat ik probeer uit te leggen: het is prima duidelijk wat Baudet bedoelt, maar je kan 'm er niet op vastpinnen.
Dit is niet alleen aan FvD of Baudet voorbehouden. Dat weet jij ook. Het is helaas het klimaat waarin we leven. Het is jammer dat ook politieke partijen dit giftige klimaat aanwakkeren door van wij en zij te spreken. Een warm gevoel geeft het idd niet.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weinig concrete standpunten die bekritiseerd worden en een hoge emotionele lading.
Baudet wordt aardig wat met Hitler vergeleken, vind je dat rationeel?
Vind je het normaal dat er gezegd wordt: "VOlkert, waar ben je? "
"als je thierry dood wilt schieten??"
Ik was gisteren ook ergens in discussie op Fok, waar mensen ook keihard een normale grens over gingen. Prima, vrijheid van meningsuiting maar echt, verwerpelijke meningen worden gespuit over Baudet niet normaal.
Ja. Dat ben je zeker. En zo zijn er meer mensen hier.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik ben net zo goed kritisch op SP, PVV, GL, VVD enz.
Ja en Wilders.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:07 schreef capricia het volgende:
Dit is niet alleen aan FvD of Baudet voorbehouden. Dat weet jij ook.
Dat laatste is in alle revoluties in de menselijke geschiedenis gebeurd. Groepen die aan de zijlijn stonden terwijl ze zo'n groot deel van de maatschappij uitmaakten dat dat al lang niet meer terecht was. Al die studenten in mei '68 die tegen het systeem waren, totdat zij ook een eigen huis, een eigen auto en een goede baan konden krijgen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ga niet nog een keer die speech terugluisteren om jou een exact tijdstip te geven.
[..]
Zeer zeker wel.
[..]
Niet in letterlijke bewoordingen, maar wel impliciet. Dat volgt ook uit de redenatie dat leraren tot de elite behoren en dat de elite vervangen moet worden door een eigen 'nieuwe, betere' elite.
Kiesrecht?quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik wil best aannemen dat dat vroeger zo was hoor, vrouwen kiesrecht enzo...
Alleen, leef iets meer in het heden... Of er nu nog veel rechtgezet moet worden gaat toch over mannen/vrouwen rechten in deze tijd? Niet die uit het verleden?
Ik wil dat Afrika dominant donker/gekleurd blijft, zoals het is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:11 schreef ludovico het volgende:
Nu vind ik wel dat je kritisch mag zijn op het stukje "hoofdzakelijk blank"
quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik wil dat Afrika dominant donker/gekleurd blijft, zoals het is.
Ik ben een racist. Want beschaving dicteert dat Afrika blank moet worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |