Het zou heel goed kunnen dat we over een paar maanden horen dat het maar een heel klein probleem is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat doen ze helemaal niet, ze spreken zich uit tegen linkse indoctrinatie en doen ook nog eens alsof dat een (groot) probleem op scholen zou zijn.
Rechtse indoctrinatie hebben ze het niet over, of ze vinden het geen probleem, of ze doen net alsof het niet voorkomt op scholen.
En het liefst zijn ze zelf ook nog eens degene die bepaalt of iets genuanceerd is of niet.
En het bepalen van nuance lijkt me niet aan een rechtse partij die als doel heeft instituties omver te werpen, want als dat je doel is ontbreekt het je aan nuance.
Website fvd, bijvoorbeeld. Uitspraken Baudet. Etc.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bron van dat ze alle docenten willen vervangen door FvD'ers?
Bankiers alloceren geld naar daar waar het het meeste waarde creeert, hoezo zou een bankier negatieve waardes genereren?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:18 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Hoogte inkomen =/= hoogte van toegevoegde waarde... Bankiers en reclamejongen leveren de maatschappij bv een negatieve waarde terwijl ze in de hogere inkomensgroepen vallen. De meest recente Tegenlicht uitzending belicht dat nog eens mooi.
Dat daargelaten zou het inderdaad wel meegewogen mogen/kunnen worden in de (morele) rechtvaardigingssom voor het (consumptie)gebruik van het individu wat mij betreft... maar dan dus inderdaad wel als 'waarde', niet als 'bedrag inkomen...'
Dat de VVD al als links beschouwd wordt dus.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het zijn radicaliserende ongenuanceerde users ter rechterzijde.
Die neigen ernaar gematigde rechtse users in het hokje 'links' te zetten.
Men vind hun vorm van "rechts" het echte rechtszijn
Bron? Hier kan ik niks mee.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Website fvd, bijvoorbeeld. Uitspraken Baudet. Etc.
Het probleem is dat er geen alternatief is: dat wat als 'anderen' omschrijven als 'neutraal' (overheid en haar instituten) staat juist ter discussie...dus die kan zelf niet de toetsing regelen. En uit de bevolking kun je nu slechts kiezen uit mensen die het er mee eens zijn dat er spraken is van indoctrinatie, en mensen die het ontkennen (of het wel best vinden). Wie moet het nu gaan toetsen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Leandra het volgende:
en vervolgens jezelf tot keizer laten kronen en je halve familie in andere landen op de troon zetten.
Denk je? Op basis van meldingen van pubers die in het wilde weg leerkrachten kunnen aangeven?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het zou heel goed kunnen dat we over een paar maanden horen dat het maar een heel klein probleem is.
Want een zichzelf respecterende onderzoek gebruikt ongefilterde resultaten van leerlingen?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Denk je? Op basis van meldingen van pubers die in het wilde weg leerkrachten kunnen aangeven?
Dat was natuurlijk al duidelijk op het moment dat meneer eerst afgeeft op 'de elite' om vervolgens in (belabberd slecht) Latijn pretentieuze praatjes te gaan houden.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is ook wel echt een fransman hoor, compleet met Napoleon-syndroom.
De koning onthoofden, want "de elite" en niet goed voor "het volk", en vervolgens jezelf tot keizer laten kronen en je halve familie in andere landen op de troon zetten.
Dat is gewoon hetzelfde als de manier waarop er geroepen wordt voor betere vrouwen rechten. Het is niet alsof je bij die stelling kunt concluderen dat mannen rechten er niet toe doen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:19 schreef Leandra het volgende:
Nee, dat doen ze helemaal niet, ze spreken zich uit tegen linkse indoctrinatie en doen ook nog eens alsof dat een (groot) probleem op scholen zou zijn.
Het is een minder aanwezig probleem, net zoals bij "mannen rechten"quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:19 schreef Leandra het volgende:
Rechtse indoctrinatie hebben ze het niet over, of ze vinden het geen probleem, of ze doen net alsof het niet voorkomt op scholen.
Je bent toch vrij om je eigen mening te vormen? Idem over die instituties, jij mag dat gebrek aan nuance vinden, no problemo.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:19 schreef Leandra het volgende:
En het liefst zijn ze zelf ook nog eens degene die bepaalt of iets genuanceerd is of niet.
En het bepalen van nuance lijkt me niet aan een rechtse partij die als doel heeft instituties omver te werpen, want als dat je doel is ontbreekt het je aan nuance.
Misschien een democratisch gekozen en samengestelde commissie?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:23 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Het probleem is dat er geen alternatief is: dat wat als 'anderen' omschrijven als 'neutraal' (overheid en haar instituten) staat juist ter discussie...dus die kan zelf niet de toetsing regelen. En uit de bevolking kun je nu slechts kiezen uit mensen die het er mee eens zijn dat er spraken is van indoctrinatie, en mensen die het ontkennen (of het wel best vinden). Wie moet het nu gaan toetsen?
Ja, mooi was dat; gelijk door de mand vallen, voor degenen die het wel beheersen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk al duidelijk op het moment dat meneer eerst afgeeft op 'de elite' om vervolgens in (belabberd slecht) Latijn pretentieuze praatjes te gaan houden.
Hoe ga je dat filteren en controleren dan?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want een zichzelf respecterende onderzoek gebruikt ongefilterde resultaten van leerlingen?
Meine himmel..... je hebt een complot ontdekt .quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Laat ik je ogen proberen te openen: het ware doel van de klimaatdoelen is helemaal niet om de aarde te redden of klimaatverandering tegen te gaan.
Het ware doel van de klimaatdoelen is om overheden, in combinatie met bepaalde megabedrijven, volledige controle te geven over elk aspect van jouw leven.
Het is dan ook bijzonder treurig dat mensen blijkbaar wel vallen voor de verdraaide feiten of regelrechte onwaarheden die gebracht worden met een zweem van wetenschappelijkheid en wijsheid.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, mooi was dat; gelijk door de mand vallen, voor degenen die het wel beheersen.
Ik verwijs je nogmaals naar Tegenlicht. Ik nam het voor het gemak slechts over, maar er zitten (redelijk complexe) formules achter. Als je eenmaal zo aan de slag gaat (jij begon immers over 'waarde', niet 'geld'), dan moet je wel...quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:22 schreef ludovico het volgende:
Bankiers alloceren geld naar daar waar het het meeste waarde creeert, hoezo zou een bankier negatieve waardes genereren?
Ik snap je toegevoegde waarde verhaaltje best in de zin van "vuilnisman voegt immens veel waarde toe" dat klopt ook, alleen als maatschappij in het geheel hebben we genoeg vuilnismannen en zal de welvaart niet af of toenemen als een enkeling stopt met die baan.
Dit argument zegt dus meer over een moreel argument voor herverdeling. Mij is alleen dan nog niet duidelijk waarom een vuilnisman meer zou moeten verdienen dan een dokter.
Om te beginnen onzin eruit filteren wat niks met indoctrinatie te maken heeft.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe ga je dat filteren en controleren dan?
Samengestelde commissie van mensen die opgeleid zijn aan diezelfde instituten zeker?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:25 schreef Leandra het volgende:
Misschien een democratisch gekozen en samengestelde commissie?
Wat als geschiedvervalsing op de loer ligt?
En hoe bepaal je of het waar is, of het klopt? En of het kwalijke indoctrinatie is of niet?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om te beginnen onzin eruit filteren wat niks met indoctrinatie te maken heeft.
Dit staat nergens?quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:30 schreef EipNiC het volgende:
Waarom is het jou alleen 'dan nog niet' duidelijk waarom een vuilnisman meer zou moeten verdienen dan een dokter...? Er is niets wat ik heb gezegd dat dát ook maar enigszins zou impliceren... je schopt tegen een stropop.
Mensen die niet opgeleid zijn dan? Want Baudet en Co. zijn ook opgeleid aan diezelfde instituten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:31 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Samengestelde commissie van mensen die opgeleid zijn aan diezelfde instituten zeker?
Ik ben erg blij dat ik dat niet hoef te bedenken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hoe bepaal je of het waar is, of het klopt? En of het kwalijke indoctrinatie is of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |