In dit geval is 'een dossier opbouwen' een middel om de orde te handhaven of af te dwingen. Wat is het uitgangspunt daarbij? Dat een linkse politieke orientatie i.h.a. een bedenkelijk standpunt is. Uiteraard zijn die scholen en universiteiten linkse bolwerken, als je zelf radicaal / extreem rechts bent (en dat is Baudet; hij vindt de VVD al links). Het lijkt op het organiseren van een McCarthy achtige heksenjacht. En ook als het niet al te ver doorslaat, heeft het een intimiderend effect.quote:Op donderdag 28 maart 2019 04:41 schreef SpecialK het volgende:
Even een systematische versie van mijn post
1. Buiten de overheid om
2. Onwenselijk gedrag in kaart brengen
3. Ongeacht of dat gedrag expliciet tegen de wet is
4. Van een bepaalde groepen mensen
5. Met als einddoel de het gedrag van deze mensen te veranderen
6. Of de algemene cultuur te veranderen waardoor deze mensen minder medestanders kunnen vinden in hun gedrag en zelfs meer druk voelen op er mee te stoppen
- #meetoo was OK tot het zich zwaar misdroeg en het op principieel vlak over de schreef ging.
- dit moet dus ook OK zijn totdat het over de schreef gaat.
Dat er zo hard gejankt wordt in dit topic is al licht tekenend dat links denkt speciale permissie te hebben om actie in te zetten maar het niemand anders gunt om nagenoeg exact hetzelfde te doen. Als dat niet een teken is van privilege-zoekend gedrag dan weet ik het ook niet meer.
En dit gaat over grensoverschrijdend gedrag van mannen en vrouwen in een positie van macht over kinderen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 04:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die vergelijking slaat nergens op. Dat metoo ging over grensoverschrijdend gedrag van machtige mannen.
Dat is wat men zei toen de eerste meetoo hysterie uit kwam... dat dit allemaal meeviel.. men zag spoken.quote:Dit gaat over spoken zien die er niet zijn.
Is ook geen probleem. Maar er is wel degelijk gedrag wat te ver gaat. Net zoals dat het geen probleem is dat je een beetje flirt op het kantoor maar zodra je dus mensen onder druk zet om je klaar te zuigen anders hebben "zien ze geen toekomst voor je" is het dus over de grens.quote:En zelfs al laat een leraar zijn/haar politieke voorkeur blijken hoeft dat nog geen probleem te zijn.
Zo lijkt alleen jij het te lezen. En andere mensen die denken dat dit een heksenjacht is.quote:Maar dat is ook helemaal niet waar het om gaat, want het meldpunt gaat alleen over zogenaamde 'linkse' voorkeuren.
Transgressies zal je herkennen. Of je nou links of rechts bent.quote:Op donderdag 28 maart 2019 05:38 schreef deelnemer het volgende:
[..]
In dit geval is 'een dossier opbouwen' een middel om de orde te handhaven of af te dwingen.
Ik vind dat eigenlijk allemaal niet zo overtuigend. Of je nou ultra links of ultra rechts bent dat is in principe geen probleem. En de meerderheid van Nederland zal niemand zijn/haar werk misgunnen omdat die persoon bepaalde overtuigingen heeft. Die vrijheid hebben we inmiddels wel gewaarborgt. Het gaat em er dan ook om hoe je er voor kiest die meningen te uiten.quote:Wat is het uitgangspunt daarbij? Dat een linkse politieke orientatie i.h.a. een bedenkelijk standpunt is. Uiteraard zijn die scholen en universiteiten linkse bolwerken, als je zelf radicaal / extreem rechts bent (en dat is Baudet; hij vindt de VVD al links). Het lijkt op het organiseren van een McCarthy achtige heksenjacht. En ook als het niet al te ver doorslaat, heeft het een intimiderend effect.
Fout. Het gaat over wat men bij de FvD grensoverschrijdend links gedrag vindt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En dit gaat over grensoverschrijdend gedrag van mannen en vrouwen in een positie van macht over kinderen.
Oh, nu is het ineens geen probleem? Wat is dan wel het probleem?quote:Is ook geen probleem. Maar er is wel degelijk gedrag wat te ver gaat. Net zoals dat het geen probleem is dat je een beetje flirt op het kantoor maar zodra je dus mensen onder druk zet om je klaar te zuigen anders hebben "zien ze geen toekomst voor je" is het dus over de grens.
Dat is wat er letterlijk staatquote:Zo lijkt alleen jij het te lezen.
Nee hoor.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Fout. Het gaat over wat men bij de FvD grensoverschrijdend links gedrag vindt.
Groot verschil tussen een voorkeur hebben en laten zien, maar duidelijk maken dat men binnen een (zelf-)kritische context moet blijven denken over de onderwerpenquote:[..]
Oh, nu is het ineens geen probleem? Wat is dan wel het probleem?
Nee. Men identificeert een linkse bias. Dat is de reden dat de FvD interesse heeft. Maar dat betekent niet dat elke vorm van meningsuiting geregistreerd gaat worden.quote:[..]
Dat is wat er letterlijk staat.
Er staat letterlijk: 'linkse indoctrinatie'.quote:
En wat denk je dat de FvD onder 'linkse indoctrinatie' verstaat?quote:Groot verschil tussen een voorkeur hebben en laten zien, maar duidelijk maken dat men binnen een (zelf-)kritische context moet blijven denken over de onderwerpen
... en kinderen beschamen omdat ze het niet met jouw onzintheorie van de week eens zijn.
Die niet bestaat. Of misschien is het zaak om die eerst dan eens even te onderbouwen?quote:Nee. Men identificeert een linkse bias.
En indoctrinatie lijkt mij ook niet wenselijk toch? Scholen zijn een plek waar je uiteindelijk kritisch moet leren denken. Niet plekken waar je geindoctrineerd moet worden.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er staat letterlijk: 'linkse indoctrinatie'.
Weet ik niet. Ik wil wel eens zien wat voor verhalen het register halen. Dan kan ik er meer over zeggen. Maar ik denk dat jij het stiekem ook niet weet hoe hoog of laag de drempel is. Het enige wat je hebt is een minachting voor de partij of mensen die het gaan doen.quote:[..]
En wat denk je dat de FvD onder 'linkse indoctrinatie' verstaat?
Ik heb het zelf gezien dat het bestaat. Dit IS een manier om verhalen te verzamelen om onmiskenbaar aan te tonen dat er een probleem is. Pas dan kan je echte stappen ondernemen. Eerst constateren, daarna reageren. Dit is constatering. Dossieropbouw.quote:[..]
Die niet bestaat. Of misschien is het zaak om die eerst dan eens even te onderbouwen?
Wat is een linkse bias, als mensen sociaal willen zijn ipv het recht van de sterkste moet gelden als dat al links?quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:23 schreef SpecialK het volgende:
[
Nee. Men identificeert een linkse bias. Dat is de reden dat de FvD interesse heeft. Maar dat betekent niet dat elke vorm van meningsuiting geregistreerd gaat worden.
Dat toch niet alleen. Ook op het gebruik van opnameapparatuur tijdens de les door leerlingen zou wat mij betreft standaard een flinke sanctie mogen staan. Het lijkt me nogal intimiderend om als docent bij de uitvoering van je werk steeds rekening te moeten houden met de mogelijkheid dat je aan een soort volksgericht onderworpen wordt.quote:Op donderdag 28 maart 2019 04:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat is niet ok:
- Doxxing
- Dogpiling
- Collectieve intimidatie
- Bedreigingen
- Guilty before proven innocent
Stropop much? Alsof links een patent heeft op sociaal zijn.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is een linkse bias, als mensen sociaal willen zijn ipv het recht van de sterkste moet gelden als dat al links?
Ik ben het met je eens dat ze alle vormen van cult-achtig gedrag in de klaslokalen moeten registreren maar ik denk dat de grootste overtreders zijn:quote:Men zou dan juist voor de egalitaire vorm alle mistanden moeten registreren maar dat komt deze mensen niet goed uit een slachtofferrol spelen zijn de PVV en fvd erg goed in. En het gepeupel slikt deze indoctrinatie onzin logica als zoete koek.
Heb ik nog geen vaste mening over. Maar is een interessante discussie wat zijn eigen topic waard is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:36 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat toch niet alleen. Ook op het gebruik van opnameapparatuur tijdens de les door leerlingen zou wat mij betreft standaard een flinke sanctie mogen staan. Het lijkt me nogal intimiderend om als docent bij de uitvoering van je werk steeds rekening te moeten houden met de mogelijkheid dat je aan een soort volksgericht onderworpen wordt.
Je hebt dus geen idee wat er nou eigenlijk geregistreerd moet gaan worden. De persoonlijke aanvallen en stropoppen kun je achterwege laten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:30 schreef SpecialK het volgende:
En indoctrinatie lijkt mij ook niet wenselijk toch? Scholen zijn een plek waar je uiteindelijk kritisch moet leren denken. Niet plekken waar je geindoctrineerd moet worden.
Weet ik niet. Ik wil wel eens zien wat voor verhalen het register halen. Dan kan ik er meer over zeggen.
Dat wat bestaat? Je kunt het tot nu toe gewoon niet beschrijven.quote:Ik heb het zelf gezien dat het bestaat.
Dat is dus niet wat dit initiatief aanspoort.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Er mag van mij op dit ALLES een grote schijnwerper worden gemikt... out with it.
Ik moet zeggen toen ik hier voor de eerste keer op reageerde was ik nog niet helemaal klaar voor hoe tekenend en ironisch dit statement is. En er valt denk ik nog wat interessants over te zeggen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is een linkse bias, als mensen sociaal willen zijn ipv het recht van de sterkste moet gelden als dat al links?
Ik val je nergens aan. Ik gebruik ook nergens stropoppen. Ik heb duidelijk aangegeven in meerdere posts wat wat mij betreft thuis hoort in het register. Nog in veel groter detail dan nagenoeg elke andere poster in dit topic.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je hebt dus geen idee wat er nou eigenlijk geregistreerd moet gaan worden. De persoonlijke aanvallen en stropoppen kun je achterwege laten.
Ik heb het beschreven. In het vorige topic kan je een post lezen over 1 van de meerdere persoonlijke ervaringen die ik heb met dit gedrag. Ik nodig je uit om het te lezen zonder je cynische petje op het liefst. Maar zelfs met petje zou het al fijn zijn.quote:[..]
Dat wat bestaat? Je kunt het tot nu toe gewoon niet beschrijven.
Nee. De FvD identificeert (correct) wie de grootste overtreder is en dat valt inderdaad toevallig binnen hun straatje (logisch want je gaat niet zeiken over iets waaruit straks gaat blijken dat het eigenlijk jouw mensen zijn die de grootste overtreders zijn). Dat betekent niet dat dit initiatief geen waarde heeft.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dus niet wat dit initiatief aanspoort.
Maar dat is niet relevant, we hebben het hier over wat de FvD vindt dat in het register moet komen te staan. Je verdedigt een fictieve versie van dit initiatief.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik val je nergens aan. Ik gebruik ook nergens stropoppen. Ik heb duidelijk aangegeven in meerdere posts wat wat mij betreft thuis hoort in het register.
Ik (en jij ook) weet nog niet wat de uiteindelijke uitwerking is. Ik herken slechts dat dit waarde zou kunnen hebben en dat ik benieuwd ben wat ze er mee gaan doen en dat ik DAN pas mijn waardeoordeel zal vellen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dat is niet relevant, we hebben het hier over wat de FvD vindt dat in het register moet komen te staan. Je verdedigt een fictieve versie van dit initiatief.
Dat klinkt goed, maar daarmee kun je niet simpelweg elke kritiek wegwuiven. Jij stapt al meteen over het kernpunt heen: de FvD gaat er vanuit dat 'linkse indoctrinatie' (wat dat dan ook mag zijn) schering en inslag is in scholen. Dat lijk jij onkritisch te slikken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik (en jij ook) weet nog niet wat de uiteindelijke uitwerking is. Ik herken slechts dat dit waarde zou kunnen hebben en dat ik benieuwd ben wat ze er mee gaan doen en dat ik DAN pas mijn waardeoordeel zal vellen.
Ik veroordeel het heel kritisch, puur en alleen op de woorden die men zelf gebruikt.quote:Daar waar nagenoeg iedereen in dit topic het onkritisch lijkt te veroordelen of lijkt te omarmen.
Ik wuif helemaal geen kritiek weg. Ik neem echt bizar veel tijd voor jullie om per bezwaar exact uit te leggen waar ik het mee eens ben en waar ik het niet mee eens ben. Wegwuiven kan je bij mij volgens mij niet aanwijzen hier.quote:Op donderdag 28 maart 2019 08:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klinkt goed, maar daarmee kun je niet simpelweg elke kritiek wegwuiven.
Omdat ik die ervaring deel (zeg ik nu al tegen jou voor de 5e keer). En ik besef me dat persoonlijke ervaring weinig waard is. Daarom wil ik dat de verhalen gewoon verzameld worden voor dossieropbouw zodat er sociale druk ontststaat om wellicht meldpunten te maken en om dit op objectievere manier in kaart te brengen. Niet om docenten in het nauw te drukken. Het gaat mij om de hufters.quote:Jij stapt al meteen over het kernpunt heen: de FvD gaat er vanuit dat 'linkse indoctrinatie' (wat dat dan ook mag zijn) schering en inslag is in scholen. Dat lijk jij onkritisch te slikken.
Ik denk dat je daarmee onbewust een waarheid aan het onderdrukken bent waarvan het besef nog niet erg groot is in de samenleving maar die er wel toe doet.quote:[..]
Ik veroordeel het heel kritisch, puur en alleen op de woorden die men zelf gebruikt.
Dat kun je nou wel zeggen, maar eerder gaf je al aan dat je eigenlijk geen idee hebt wat 'linkse indoctrinatie' precies is of wat de FvD er mee bedoelt. Dus het is totaal onduidelijk of dit initiatief doet wat jij graag zou zien. En ja, persoonlijke ervaring is in deze totaal irrelevant. Vandaar dat dit hele initiatief ook nooit tot een fatsoenlijk onderbouwde conclusie kan leiden. Niemand weet precies wat 'linkse indoctrinatie' is en het enige wat dit zal doen is mensen die denken te weten wat het is ervaringen laten opsturen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 08:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat ik die ervaring deel (zeg ik nu al tegen jou voor de 5e keer). En ik besef me dat persoonlijke ervaring weinig waard is. Daarom wil ik dat de verhalen gewoon verzameld worden voor dossieropbouw zodat er sociale druk ontststaat om wellicht meldpunten te maken en om dit op objectievere manier in kaart te brengen. Niet om docenten in het nauw te drukken. Het gaat mij om de hufters.
En dat baseer je totaal nergens op.quote:Ik denk dat je daarmee onbewust een waarheid aan het onderdrukken bent waarvan het besef nog niet erg groot is in de samenleving maar die er wel toe doet.
Waar gaf ik dat aan? Wijs even aan. Dit is al de 4e keer dat je mij woorden in de mond legt of gedrag toespeelt wat ik totaal niet heb vertoond.quote:Op donderdag 28 maart 2019 08:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat kun je nou wel zeggen, maar eerder gaf je al aan dat je eigenlijk geen idee hebt wat 'linkse indoctrinatie' precies is of wat de FvD er mee bedoelt.
Het heeft wat mij betreft potentie.quote:Dus het is totaal onduidelijk of dit initiatief doet wat jij graag zou zien.
Persoonlijke ervaring heeft waarde zolang je die waarde maar niet te hoog acht kan je er prima op acteren. Ik denk dat er iets te vinden is hier. Wetenschappers beginnen ook met een hypothese, niet met een voldongen theorie.quote:En ja, persoonlijke ervaring is in deze totaal irrelevant. Vandaar dat dit hele initiatief ook nooit tot een fatsoenlijk onderbouwde conclusie kan leiden.
Dat baseer ik op mijn persoonlijke ervaring. Niet "nergens op".quote:[..]
En dat baseer je totaal nergens op.
quote:Op donderdag 28 maart 2019 08:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waar gaf ik dat aan? Wijs even aan. Dit is al de 4e keer dat je mij woorden in de mond legt of gedrag toespeelt wat ik totaal niet heb vertoond.
Niet liegen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 07:30 schreef SpecialK het volgende:
[En wat denk je dat de FvD onder 'linkse indoctrinatie' verstaat]
Weet ik niet. Ik wil wel eens zien wat voor verhalen het register halen. Dan kan ik er meer over zeggen.
En jij schat je persoonlijke ervaring véél te hoog in. Wetenschappers beginnen met een hypothese en gaan vervolgens wetenschappelijk onderzoek doen. Onderzoek wat ook weer onderhevig aan kritiek kan zijn. Dat jij de kritiek op de methode van de FvD bij voorbaat al wegwuift zegt nogal wat.quote:Persoonlijke ervaring heeft waarde zolang je die waarde maar niet te hoog acht kan je er prima op acteren. Ik denk dat er iets te vinden is hier. Wetenschappers beginnen ook met een hypothese, niet met een voldongen theorie.
Ik weet dondersgoed wat linkse indoctrinatie is. Ik heb het zelf meegemaakt. Op 2 aparte scholen ook nog.quote:
Jij weet helemaal niet hoe hoog of laag ik persoonlijk mijn ervaring inschat denk ik.quote:[..]
En jij schat je persoonlijke ervaring véél te hoog in.
Eh nee. De hypothese is onderdeel van het wetenschappelijke proces.quote:Wetenschappers beginnen met een hypothese en gaan vervolgens wetenschappelijk onderzoek doen.
Klopt. En als hier resultaten uit komen dan zijn die open voor kritiek. Niet dat een social-awareness campagne per se de wetenschappelijke moeten moet volgen maargoed. Uiteindelijk wil je dat men statistieken opbouwd buiten dit soort prive-initiatieve om waarin men gewoon met de harde cijfers en feiten bezig zijn. Maar die urgentie is er niet zolang mensen (zoals jij) overtuigd zijn dat er totaal geen probleem is.quote:Onderzoek dat ook weer onderhevig aan kritiek kan zijn.
5e keer dat je claimt dat ik dingen wegwuif terwijl ik echt bizar veel tijd en energie aan het steken ben in inhoudelijk reageren. Zou je kunnen stoppen? Het is niet echt prettig en ik krijg eigenlijk zin om je te negeren.quote:Dat jij de kritiek op de methode van de FvD bij voorbaat al wegwuift zegt nogal wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |