abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:11:04 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185893219
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. En omdat kapitalisme het systeem is waarbinnen wij met z'n allen bewegen.

Is inmiddels trouwens al duidelijk wat moet worden verstaan onder 'linkse indoctrinatie'?
Mag een leraar maatschappijleer of economie nog wel vragen wat de voor- en nadelen zijn van een basisinkomen, of gaat er dan gelijk een belletje naar het meldpunt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:13:08 #252
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_185893246
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op school word je sowieso geen echte richting in 'gepushed', is mijn ervaring.
Dat is ook niet mijn ervaring. Over het algemeen was de lesstof neutraal en apolitiek.

Maar we hadden enkele docenten die... mja onsmakelijk politiek beladen gedrag vertoonde richting leerlingen en het leek soort van "normaal" te zijn. En het was vooral links van aard.

(ik heb het over de middelbare school trouwens)

Oh en de andere kant op had ik een scheikundeleraar... ik vroeg hem een keertje na de les wat nou de drijfveer is van die protonen en neutronen om zich zo te gedragen. Ik kreeg meteen een boze blik en de opmerking dat "hij geen zin had in een religieuze discussie en dat hij vond dat ik het er maar bij moest laten" en wenkte dat ik de klas maar uit moest gaan.

Nog nooit zo verward geweest in mijn leven eigenlijk. Gelukkig mijn liefde en interesse voor wetenschap niet van die lul af laten hangen :')
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:13:21 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185893253
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nou denk ik dat rechtse indoctrinatie op een school wel mee valt, gezien de enorme ophef nav de verkiezingswinst van FvD. Dat zou echt wel naar buiten zijn gekomen via GL-leerlingen.

En GL-stickers zijn geen indoctrinatie.
Oh, je denkt dat het wel meevalt en daarom hoeft het niet gemeld te worden?

Of GL-leerlingen schreeuwen gewoon wat minder hard, maar het kan ook zijn dat rechtse stemmers minder bereid zijn zich in te zetten voor de samenleving en geen leerkracht willen worden (al dan niet vanwege het beroerde salaris).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185893322
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mag een leraar maatschappijleer of economie nog wel vragen wat de voor- en nadelen zijn van een basisinkomen, of gaat er dan gelijk een belletje naar het meldpunt?
Ik vind de vraag een beetje vreemd. Het kan slechts leiden tot een discussie, waarschijnlijk met argumenten die niet zijn gebaseerd op verzamelde gegevens van experimenten die hiermee zijn gedaan. Je krijgt er geen daadwerkelijke analyse va die voor- en nadelen van, terwijl je die wel kan onderzoeken.

Een docent zal de discussie dus waarschijnlijk aansturen. Als dan de bedoeling is om de leerlingen van een bepaald standpunt te overtuigen, en daarbij zijn autoriteitspositie gebruikt om zijn eigen overtuiging geloofwaardiger te maken, is dat wat mij betreft niet OK.

Als je het basisinkomen onder de loep neemt, zou je dus gewoon cijfers moeten hebben van landen waar dit wel is geprobeerd. Dan spreken de cijfers, de feiten, en heb je materiaal voor een discussie.

Maar zomaar om meningen vragen lijkt me niet erg constructief.
pi_185893371
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is ook niet mijn ervaring. Over het algemeen was de lesstof neutraal en apolitiek.

Oh en de andere kant op had ik een scheikundeleraar... ik vroeg hem een keertje na de les wat nou de drijfveer is van die protonen en neutronen om zich zo te gedragen. Ik kreeg meteen een boze blik en de opmerking dat "hij geen zin had in een religieuze discussie en dat hij vond dat ik het er maar bij moest laten" en wenkte dat ik de klas maar uit moest gaan.

Nog nooit zo verward geweest in mijn leven eigenlijk. Gelukkig mijn liefde en interesse voor wetenschap niet van die lul af laten hangen :')
Dan had die leraar het idee dat jij doelde op een goddelijke schepper als drijfveer.
Hij heeft gelijk om geen zin in zo'n discussie te hebben.
Gaf jij dan door eerdere opmerkingen aanleiding tot zijn vermoeden ?
pi_185893385
RoelofBouwman twitterde op donderdag 28-03-2019 om 09:08:47 Veel opschudding over het meldpunt 'indoctrinatie in het onderwijs' van FvD. Naar het meldpunt 'linkse schoolboeken' van de VVD kraaide in 2006 geen haan. Curieus. #meldpunt https://t.co/nirW6BMCy3 reageer retweet
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:22:44 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185893392
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik vind de vraag een beetje vreemd. Het kan slechts leiden tot een discussie, waarschijnlijk met argumenten die niet zijn gebaseerd op verzamelde gegevens van experimenten die hiermee zijn gedaan.

Een docent zal de discussie dus waarschijnlijk aansturen. Als dan de bedoeling is om de leerlingen van een bepaald standpunt te overtuigen, en daarbij zijn autoriteitspositie gebruikt om zijn eigen overtuiging geloofwaardiger te maken, is dat wat mij betreft niet OK.

Als je het basisinkomen onder de loep neemt, zou je dus gewoon cijfers moeten hebben van landen waar dit wel is geprobeerd. Dan spreken de cijfers, de feiten, en heb je materiaal voor een discussie.

Maar zomaar om meningen vragen lijkt me niet erg constructief.
Wat een nonsens, je moet toch in een klas kunnen discussiėren over bepaalde zaken?
En voor- en nadelen geven, en die standpunten verdedigen lijkt me een prima manier om een discussie op gang te brengen (en leerlingen te leren discussiėren), en om het economische aspect ervan uit te diepen.

Ik snap niet waarom gelijk weer bedacht wordt dat er een overtuiging geloofwaardig gemaakt zou worden, en de autoriteitspositie gebruikt dan wel misbruikt zou worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:24:26 #258
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185893414
Lekkere open instelling van dit groepje (toekomstige) filosofen. Ik dacht dat filosofen juist zo open minded waren maar niets blijkt minder waar. Wat een bekrompenheid zeg
"Hoka Hey!"
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:25:52 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185893424
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:22 schreef Aquarii het volgende:
RoelofBouwman twitterde op donderdag 28-03-2019 om 09:08:47 Veel opschudding over het meldpunt 'indoctrinatie in het onderwijs' van FvD. Naar het meldpunt 'linkse schoolboeken' van de VVD kraaide in 2006 geen haan. Curieus. #meldpunt https://t.co/nirW6BMCy3 reageer retweet
[ afbeelding ]
Die vermeende "linkse boeken" zijn dan ook wat anders dan "foute leerkrachten" melden.
Die boeken kunnen vrij simpel gecontroleerd worden op hun vermeend links zijn, het melden van een "foute leerkracht" of een "foute mening" van een leerkracht is van een wat ander kaliber.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185893439
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een nonsens, je moet toch in een klas kunnen discussiėren over bepaalde zaken?
En voor- en nadelen geven, en die standpunten verdedigen lijkt me een prima manier om een discussie op gang te brengen (en leerlingen te leren discussiėren), en om het economische aspect ervan uit te diepen.

Ik snap niet waarom gelijk weer bedacht wordt dat er een overtuiging geloofwaardig gemaakt zou worden, en de autoriteitspositie gebruikt dan wel misbruikt zou worden.
Ik zeg niet dat je niet moet kunnen discussiėren over bepaalde zaken. Dat maak jij ervan. Begrijpend lezen.

Wat ik zeg is dat je voor een constructieve discussie eerst met feiten op tafel moet komen, zodat je je argumentatie kan opbouwen op basis van wat er in de werkelijkheid afspeelt, in plaats van er maar op los te fantaseren.

Aangezien er al experimenten zijn gedaan met het basisinkomen, en je vraagt naar voor- en nadelen, zou je dus om te beginnen je leerlingen kunnen inlichten over dat experiment en de cijfers erbij halen. Waarom zou je dat niet doen?

Vervolgens kunnen leerlingen met die informatie ook zelf hun argumenten evalueren, in plaats van dat de leraar dat vanuit een autoriteitspositie doet.

De leraar is er om kennis door te geven, niet om de bron van kennis te zijn.
pi_185893447
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Begrepen dat het woord indoctrinatie, links en meldpunt helemaal niet voorkomt binnen de oproep van FvD over deze kwestie. Althans dat bevestigde gisteren de politiek commentator van Eenvandaag bij Jinek.

Als dit klopt wordt hierover weer onjuiste berichten verspreid met als doel een bepaald onderwerp of partij in een kwaad daglicht te zetten.

Ik schreef het net ook al in een andere reactie, interessant om te zien hoe FvD op deze wijze bepaalde mensen uit hun tent weet te lokken en ze daarmee bepaalde vooroordelen publiekelijk laat bevestigen. Of het nu die actievoerder is die Baudet verbaal met de dood bedreigde, de verongelijkte leraar die zichzelf aanmeld bij het mailadres of de tevergeefse oproep in Groningen om Paul Cliteur te weren.

FvD is zoveel sluwer dan de PVV. Dit gaat nog echt een interessant staartje krijgen.
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 10:30:32 #262
5428 crew  miss_sly
pi_185893480
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Begrepen dat het woord indoctrinatie, links en meldpunt helemaal niet voorkomt binnen de oproep van FvD over deze kwestie. Althans dat bevestigde gisteren de politiek commentator van Eenvandaag bij Jinek.

Als dit klopt wordt hierover weer onjuiste berichten verspreid met als doel een bepaald onderwerp of partij in een kwaad daglicht te zetten.

Ik schreef het net ook al in een andere reactie, interessant om te zien hoe FvD op deze wijze bepaalde mensen uit hun tent weet te lokken en ze daarmee bepaalde vooroordelen publiekelijk laat bevestigen. Of het nu die actievoerder is die Baudet verbaal met de dood bedreigde, de verongelijkte leraar die zichzelf aanmeld bij het mailadres of de tevergeefse oproep in Groningen om Paul Cliteur te weren.

FvD is zoveel sluwer dan de PVV. Dit gaat nog echt een interessant staartje krijgen.
https://www.renaissancein(...)en-en-universiteiten

Eigenlijk kunnen hier ook rechtse meningen van leerkrachten worden gemeld, maar ik vermoed dat dat niet de onwelgevallig meningen zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:31:09 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185893488
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je niet moet kunnen discussiėren over bepaalde zaken. Dat maak jij ervan. Begrijpend lezen.

Wat ik zeg is dat je voor een constructieve discussie eerst met feiten op tafel moet komen, zodat je je argumentatie kan opbouwen op basis van wat er in de werkelijkheid afspeelt, in plaats van er maar op los te fantaseren.

Aangezien er al experimenten zijn gedaan met het basisinkomen, zou je dus om te beginnen je leerlingen kunnen inlichten over dat experiment en de cijfers erbij halen. Waarom zou je dat niet doen?

Vervolgens kunnen leerlingen met die informatie ook zelf hun argumenten evalueren, in plaats van dat de leraar dat vanuit een autoriteitspositie doet.

De leraar is er om kennis door te geven, niet om de bron van kennis te zijn.
Of je stimuleert de leerlingen om met die feiten op tafel te komen door de discussie aan te zwengelen.
Je hoeft ze dat niet allemaal cadeau te doen, waarom moet je ze eerst inlichten over de experimenten die al gedaan zijn, kunnen ze dat zelf niet uitzoeken?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 10:32:00 #264
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185893507
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, je denkt dat het wel meevalt en daarom hoeft het niet gemeld te worden?

Of GL-leerlingen schreeuwen gewoon wat minder hard, maar het kan ook zijn dat rechtse stemmers minder bereid zijn zich in te zetten voor de samenleving en geen leerkracht willen worden (al dan niet vanwege het beroerde salaris).
Als ik kijk naar de staat van de samenleving, schreeuwt niemand zo hard als links. Het gaat zelfs zo ver dat er doodsverwensingen geplaatst worden. Je kan me lastig wijs maken dat er geen enkele uitgesproken leerling is, terwijl links het grootst is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:35:22 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185893563
quote:

[..]

"Oikofobe projecten"....
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:35:24 #266
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_185893565
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan had die leraar het idee dat jij doelde op een goddelijke schepper als drijfveer.
Hij heeft gelijk om geen zin in zo'n discussie te hebben.
Gaf jij dan door eerdere opmerkingen aanleiding tot zijn vermoeden ?
Ik ben atheist. Nooit geloofd, nooit ergens in de les indicatie gegeven dat ik gelovig was... gewoon een hele rare reactie van die leraar.

Wel grappig want dat was het perfecte moment voor hem om over de strong en weak nuclear force uit te leggen.

Maar gelukkig had ik een natuurkundeleraar die wel normaal was.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_185893585
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je stimuleert de leerlingen om met die feiten op tafel te komen door de discussie aan te zwengelen.
Je hoeft ze dat niet allemaal cadeau te doen, waarom moet je ze eerst inlichten over de experimenten die al gedaan zijn, kunnen ze dat zelf niet uitzoeken?
Mijn post was niet bedoeld om specifiek aan te wijzen wie de cijfers en gegevens moet aandragen, maar om te benadrukken dat de discussie moet worden gevoerd op basis van de informatie die we hebben over dat soort zaken.

Aangezien je daar niets over zei in je eerste vraag, maar alleen maar vroeg of het oké was om zo'n discussie te voeren, leek het me belangrijk om daar een opmerking over te plaatsen.

Ben je het met me eens dat een discussie over voor- en nadelen waarschijnlijk constructiever is als die wordt gebaseerd op gegevens die we al hebben over de voor- en nadelen?

Om de simpele reden dat je je dan baseert op wetenschappelijke gegevens in plaats van fantasie/ideologie/emoties etc., die vaak weinig objectieve pragmatische waarde hebben.
pi_185893589
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als ik kijk naar de staat van de samenleving, schreeuwt niemand zo hard als links.
Nou nou..... volgens mij schreeuwen ongenuanceerde rechtse types al jaren veel harder
Inclusief bedreigende taal
Die agressie is ook een bouwsteen voor islamietenhaat met her en der de moordpartijen.
Ik zie geen linkse extremisten met dat soort moordpogingen
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 10:37:19 #269
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185893594
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:01 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ja. Maar dan ben je dus sowieso incompetent en moet je je vak uitgezet worden, daar is echt geen politiek gemotiveerd meldpunt voor nodig. :+
Tja... dat gebeurt niet altijd. Sommige figuren weten het heel goed verborgen te houden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185893597
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

https://www.renaissancein(...)en-en-universiteiten

Eigenlijk kunnen hier ook rechtse meningen van leerkrachten worden gemeld, maar ik vermoed dat dat niet de onwelgevallig meningen zijn.
Het gaat erom wat er staat en wat je inhoudelijk kunt interpreteren.

Je ziet nu heel veel mensen losgaan op FvD en daarmee bepaalde eigen vooroordelen bevestigen die FvD juist aanstipt. Direct of indirect.

Bij dat indirecte zie je juist dat FvD zich wat op de achtergrond lijkt te houden, zo nu en dan eens rustig commentaar geeft (denk aan de reactie op Freek de Jonge) en vervolgens de ander laat uitrazen. Bovendien krijgt het ook nog eens flink wat media aandacht. Slimme tactische zet hoor. Een andere tactiek dan het overschreeuwen van die ander, wat je meer bij Wilders ziet.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 10:37:59 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185893599
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou nou..... volgens mij schreeuwen ongenuanceerde rechtse types al jaren veel harder
Inclusief bedreigende taal
Die agressie is ook een bouwsteen voor islamietenhaat met her en der de moordpartijen.
Ik zie geen linkse extremisten met dat soort moordpogingen
Los van dat dit een hele andere discussie is, volg jij overduidelijk het nieuws niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:38:05 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185893603
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als ik kijk naar de staat van de samenleving, schreeuwt niemand zo hard als links. Het gaat zelfs zo ver dat er doodsverwensingen geplaatst worden. Je kan me lastig wijs maken dat er geen enkele uitgesproken leerling is, terwijl links het grootst is.
Ik zeg ook niet dat er geen enkele uitgesproken leerling is, ik denk alleen wel dat de ultrarechtse leerlingen collectief meer herrie maken dan een enkele schreeuwende GL-leerling.

Maar uiteraard is het dan ook weer aan die ultrarechtse leerlingen om collectief erg verontwaardigd te zijn over wat die ene GL-leerling roept, als zou dat "de mening" van heel GL zijn :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185893613
quote:

[..]

Begrepen dat het woord indoctrinatie, links en meldpunt helemaal niet voorkomt binnen de oproep van FvD over deze kwestie.
https://forumvoordemocratie.nl/actueel/de-nieuwe-schoolstrijd-meldpunt-indoctrinatie-op-scholen-en-universiteiten

Het enige wat ontbreekt is "links". Echter wordt er dan wel weer opgeroepen om "Oikofobe" projecten te rapporteren. Daarnaast is het een oproep van FvD. Die partij heeft als core message dat links per definitie kut en gevaarlijk is. Thierry Baudet laat zich constant uit tegen alles wat "links" is. Iedereen met gezond verstand weet waarop ze doelen als ze het over indoctrinatie hebben op scholen en in de media. Je moet wel een betonplaat voor je kop hebben om niet door te hebben wat hier gebeurd.

En je hebt gelijk dat het FvD sluw is. Ze kiezen er bewust voor om niet specifiek links te noemen zodat zij en haar aanhang de vermoorde onschuld kunnen spelen.
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:40:35 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185893632
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Mijn post was niet bedoeld om specifiek aan te wijzen wie de cijfers en gegevens moet aandragen, maar om te benadrukken dat de discussie moet worden gevoerd op basis van de informatie die we hebben over dat soort zaken.

Aangezien je daar niets over zei in je eerste vraag, maar alleen maar vroeg of het oké was om zo'n discussie te voeren, leek het me belangrijk om daar een opmerking over te plaatsen.

Ben je het met me eens dat een discussie over voor- en nadelen waarschijnlijk constructiever is als die wordt gebaseerd op gegevens die we al hebben over de voor- en nadelen?

Om de simpele reden dat je je dan baseert op wetenschappelijke gegevens in plaats van fantasie/ideologie/emoties etc., die vaak weinig objectieve pragmatische waarde hebben.
Het hele doel van zo'n discussie is juist dat leerlingen feiten gaan verzamelen, dus ook de conclusies van eerdere experimenten gebruiken voor hun discussie.
Maar met het huidige meldpunt wordt zo'n leerkracht gewoon aangegeven, omdat er altijd een pubertje is dat verontwaardigd is over de opdracht, want je moest ook voordelen van het basisinkomen geven, hoe durft de leerkracht?! Indoctrinatie!!!!
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 10:40:46 #276
5428 crew  miss_sly
pi_185893638
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar dat is toch de basis van leren debatteren? Zoek je informatie op, de onderzoeken, de feiten, de geschiedenis, vorm een mening. Ga daarover open in gesprek met anderen en luister naar wat de ander aan argumenten voor de eigen mening heeft en weeg die voor jezelf. Eventueel pas je je mening aan.
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:41:56 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185893651
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Los van dat dit een hele andere discussie is, volg jij overduidelijk het nieuws niet.
Misschien volgen we wel ander nieuws, als je je nieuws voornamelijk uit bronnen als de Telegraaf haalt dan heb je idd waarschijnlijk een totaal ander beeld van het nieuws.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 10:42:18 #278
5428 crew  miss_sly
pi_185893654
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:37 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het gaat erom wat er staat en wat je inhoudelijk kunt interpreteren.

Je ziet nu heel veel mensen losgaan op FvD en daarmee bepaalde eigen vooroordelen bevestigen die FvD juist aanstipt. Direct of indirect.

Bij dat indirecte zie je juist dat FvD zich wat op de achtergrond lijkt te houden, zo nu en dan eens rustig commentaar geeft (denk aan de reactie op Freek de Jonge) en vervolgens de ander laat uitrazen. Bovendien krijgt het ook nog eens flink wat media aandacht. Slimme tactische zet hoor. Een andere tactiek dan het overschreeuwen van die ander, wat je meer bij Wilders ziet.
Zoals je kunt lezen in de link, van de site van FvD zelf, komen de worden 'indoctrinatie' en 'meldpunt' er wel degelijk in voor. Alleen 'links' niet. Daar reageer je dan niet op, waarom niet?
pi_185893665
Leolucassen twitterde op donderdag 28-03-2019 om 07:57:06 Als je tegen je studenten zegt dat er meldpunten en kliklijnen waren ten tijde van Mao, Stalin en Hitler, kun je dan ook worden gerapporteerd? Ik vraag dit voor een vriend. reageer retweet
yippp een niet zo genuanceerde FvD-aanhangende scholier/student kan dat opvatten als kritiek op de FvD en melden: kijk kijk........ linkse indoctrinatie
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:44:27 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185893687
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dat is toch de basis van leren debatteren? Zoek je informatie op, de onderzoeken, de feiten, de geschiedenis, vorm een mening. Ga daarover open in gesprek met anderen en luister naar wat de ander aan argumenten voor de eigen mening heeft en weeg die voor jezelf. Eventueel pas je je mening aan.
Je zou bijna denken dat vroeger wel alles beter was, want kennelijk snappen wij dat wel, en volgens mij zijn we allebei van voor het studiehuis :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 10:45:28 #281
236264 crew  capricia
pi_185893703
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:42 schreef Bluesdude het volgende:
Leolucassen twitterde op donderdag 28-03-2019 om 07:57:06 Als je tegen je studenten zegt dat er meldpunten en kliklijnen waren ten tijde van Mao, Stalin en Hitler, kun je dan ook worden gerapporteerd? Ik vraag dit voor een vriend. reageer retweet
Je kunt zo'n meldpunt natuurlijk wel goed in je lesstof verwerken:
- Wie hadden er nog meer dit soort meldpunten?
- Wat was de ideologie daarachter?
- Wat wilden ze daarmee bereiken?
- Welke gevolgen kan dit hebben, voor het individu, voor de maatschappij?
Etc.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 10:45:39 #282
5428 crew  miss_sly
pi_185893704
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat vroeger wel alles beter was, want kennelijk snappen wij dat wel, en volgens mij zijn we allebei van voor het studiehuis :D
:D!
pi_185893717
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het hele doel van zo'n discussie is juist dat leerlingen feiten gaan verzamelen, dus ook de conclusies van eerdere experimenten gebruiken voor hun discussie.
Dan zie ik het probleem niet. Als je dat had gepreciseerd in je eerste post, had ik dat meteen begrepen.

quote:
Maar met het huidige meldpunt wordt zo'n leerkracht gewoon aangegeven, omdat er altijd een pubertje is dat verontwaardigd is over de opdracht, want je moest ook voordelen van het basisinkomen geven, hoe durft de leerkracht?! Indoctrinatie!!!!
Nu voeg je er een element aan toe: iedereen _moet_ voordelen en nadelen geven. Eerst was het een discussie. Onder discussie versta ik een gesprek waarin je een positie inneemt, die hoeft niet per se elementen van de tegenovergestelde positie te bevatten.

Dus nu is het geen discussie, maar het maken van een lijst van voor- en nadelen, heb ik dat goed begrepen? Of dient de lijst om vervolgens een positie in te nemen en de discussie te voeren? Ik neem aan van wel.

Ik zie hier het probleem niet van in, want je wordt uitgedaagd om te zoeken na te denken.

Ook is het geen indoctrinatie, tenzjij jij als leerkracht als een positie hebt ingenomen en het jouw doel is om de leerlingen van die positie te overtuigen, en daarbij gebruik maakt van dubieuze methoden, zoals shaming, te kakken zetten, vernedering, ridiculisering, op de man spelen, etc., of doelbewust de feiten ander presenteert dan ze zijn.

Verder heb je denk ik niks te vrezen van het meldpunt. Zij verzamelen informatie. Ze komen niet bij jou aan de deur.
pi_185893725
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat aspect 'zoek informatie, onderzoeken, feiten, geschiedenis' kwam niet naar voren in haar eerste post. Daar stond alleen 'een discussie over de voor- en nadelen', zonder contextualisering. Dus dan weet ik niet of het simpelweg een groepsgesprek wordt dat de leraar leidt, of dat de leerlingen een opdracht krijgen om zich te informeren en gewapend met informatie die discussie met elkaar aan te gaan.
pi_185893737
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zoals je kunt lezen in de link, van de site van FvD zelf, komen de worden 'indoctrinatie' en 'meldpunt' er wel degelijk in voor. Alleen 'links' niet. Daar reageer je dan niet op, waarom niet?
Ik heb in een paar reacties terug verwezen naar die politiek commentator van Eenvandaag bij Jinek gisteren. Die had het erover dat het over een mailadres ging en herkende zich niet in het het woord indoctrinatie en links.

In de zin erna heb ik opgeschreven dat wanneer dat zou kloppen de berichtgeving hierover in de onjuiste context zou zijn geplaatst.

Je ziet veel mensen los gaan op de indirecte benoemde kwesties van FvD (zoals die speech) en er een eigen verhaal van maken. Tuurlijk ook om zichzelf te verdedigen. Maar je ziet tegelijkertijd ook dat ze zich door FvD nu uit hun tent laten spelen. Ik zie daar een slimme tactiek in mede doordat FvD zich wat op de achtergrond houdt maar het onderwerp tegelijkertijd veel media aandacht krijgt. Dat is wat ik in de kern bedoelde.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 10:49:57 #286
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185893753
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat er geen enkele uitgesproken leerling is, ik denk alleen wel dat de ultrarechtse leerlingen collectief meer herrie maken dan een enkele schreeuwende GL-leerling.

Maar uiteraard is het dan ook weer aan die ultrarechtse leerlingen om collectief erg verontwaardigd te zijn over wat die ene GL-leerling roept, als zou dat "de mening" van heel GL zijn :')
GL-leerlingen zijn in de meerderheid hč ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185893783
Case;
Biologiedocent middelbare school bespreekt de opwarming van de aarde.
Hij maakt zich zorgen daarover en vind dat de samenleving maatregelen moet nemen.

In de FvD-ideologie van Baudet is dit linkse indoctrinatie cq kritiek op zijn ontkennend gedrag.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 10:55:13 #288
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185893832
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:52 schreef Bluesdude het volgende:
Case;
Biologiedocent middelbare school bespreekt de opwarming van de aarde.
Hij maakt zich zorgen daarover en vind dat de samenleving maatregelen moet nemen.

In de FvD-ideologie van Baudet is dit linkse indoctrinatie cq kritiek op zijn ontkennend gedrag.
Dat verzin je. Er staat op de site niks anders dan indoctrinatie. Jouw voorbeeld is geen indoctrinatie en valt buiten het onderzoek.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185894006
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat verzin je. Er staat op de site niks anders dan indoctrinatie. Jouw voorbeeld is geen indoctrinatie en valt buiten het onderzoek.
Idd.... ik verzin dat... het is een hypothetische case. Zo gaat dat met die casevoorbeelden.

Maar zeker waar is dat Baudet de opwarming van de aarde en de menselijke betrokkenheid daarbij ontkent , dan wel bagatelliseert. En in zijn ideologie is dit 'links' , kritiek op hem ... dus linkse indoctrinatie

Verder met de hypothetische case:
Het debat in de klas gaat verder en de docent zegt dat hij veel goede dingen ziet in de huidige klimaatplannen van de Rutte III, een rechtse regering.
Is dit linkse indoctrinatie?
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 11:06:29 #291
236264 crew  capricia
pi_185894010
Het Renaissance instituut (wetenschappelijk instituut van Forum) heeft het over "De Lange Mars door de instituties begint hier!".

Ik heb dan ook de indruk dat het onderwijs niet de enige plek is waar ze dit soort meldpunten voor in willen richten. In de toespraak van Baudet zegt hij:
,,We worden ondermijnd door onze universiteiten, onze journalisten, door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen. En bovenal worden we ondermijnd door onze bestuurders’’.

En gezien ze zelf aangeven dat ze een lange mars door de instituties willen, denk ik dat er nog wel wat zal volgen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 28 maart 2019 @ 11:09:05 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185894040
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dan zie ik het probleem niet. Als je dat had gepreciseerd in je eerste post, had ik dat meteen begrepen.
Kom nou toch? Ik had het niet voldoende voorgezegd? Jeetje....
Misschien is het een niveau-dingetje? Dat deze manier van lesgeven te moeilijk is voor bepaalde onderwijsniveaus?

Dit is overigens al sinds de invoering van het studiehuis de bedoeling; leerlingen moeten worden aangemoedigd zelf te onderzoeken, dus ik weet niet of je voor of na 1998 op de middelbare hebt gezeten, maar als het na was dan zou je sowieso moeten weten dat dit de manier is waarop men tegenwoordig dient te leren.

Vroeger (toen alles beter was), hadden we overigens ook gewoon leerkrachten die hun politieke voorkeur niet onder stoelen of banken staken, maar ja.... toen werden we als leerlingen nog niet geacht zelf zaken te onderzoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185894066
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:06 schreef capricia het volgende:
Het Renaissance instituut (wetenschappelijk instituut van Forum) heeft het over "De Lange Mars door de instituties begint hier!".

Ik heb dan ook de indruk dat het onderwijs niet de enige plek is waar ze dit soort meldpunten voor in willen richten. In de toespraak van Baudet zegt hij:
,,We worden ondermijnd door onze universiteiten, onze journalisten, door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen. En bovenal worden we ondermijnd door onze bestuurders’’.

En gezien ze zelf aangeven dat ze een lange mars door de instituties willen, denk ik dat er nog wel wat zal volgen.
Precies wat ik gisteren al gekscherend zei. Het is wachten op een meldpunt "meld hier uw linkse collega!"

Overigens, hoe klinkt "De lange mars door de instituties begint hier!" niet nogal NSB en nogal verontrustend? :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 11:12:46 #294
236264 crew  capricia
pi_185894099
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Precies wat ik gisteren al gekscherend zei. Het is wachten op een meldpunt "meld hier uw linkse collega!"

Overigens, hoe klinkt "De lange mars door de instituties begint hier!" niet nogal NSB en nogal verontrustend? :')
Bij mij is het vooral bekend als een (linkse) oproep voor meer democratisering uit de jaren 60.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185894106
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kom nou toch? Ik had het niet voldoende voorgezegd? Jeetje....
Je kan nu wel doen alsof je zo expliciet was, maar dat ben ik toch echt niet met je eens. Jouw eerste post: Mag een leraar maatschappijleer of economie nog wel vragen wat de voor- en nadelen zijn van een basisinkomen, of gaat er dan gelijk een belletje naar het meldpunt?

Van 'vragen wat de voor- en nadelen zijn' vind ik het nogal een sprong naar een opdracht waarbij leerlingen informatie en gegevens moeten verzamelen en om vervolgens een discussie met elkaar te voeren. Je hebt geen enkele context gegeven.

quote:
Misschien is het een niveau-dingetje? Dat deze manier van lesgeven te moeilijk is voor bepaalde onderwijsniveaus?

Dit is overigens al sinds de invoering van het studiehuis de bedoeling; leerlingen moeten worden aangemoedigd zelf te onderzoeken, dus ik weet niet of je voor of na 1998 op de middelbare hebt gezeten, maar als het na was dan zou je sowieso moeten weten dat dit de manier is waarop men tegenwoordig dient te leren.

Vroeger (toen alles beter was), hadden we overigens ook gewoon leerkrachten die hun politieke voorkeur niet onder stoelen of banken staken, maar ja.... toen werden we als leerlingen nog niet geacht zelf zaken te onderzoeken.
Ik zat op de middelbare school van 1997 tot 2003, gymnasium. Wij zaten in de overgangsfase.
pi_185894108
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee hoor.... jij begint met een demonisering van " schreeuwt niemand zo hard als links"
Ik wijs op het geschreeuw van ongenuanceerde rechtse types. Dat is veel breder en agressiever.
Dat schept een voedingsbodem... waar moordende extremisten zich voeden met die haat.
Ik volg het nieuws zeker wel: Christchurch, Nieuw Zeeland .
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 11:14:00 #297
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185894120
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik vind dat we dit soort vergaande beschuldigingen gewoon niet moeten doen. Doe normaal, vraag je af wat de intentie daadwerkelijk kan zijn, en niet wat de worst case is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_185894122
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Bij mij is het vooral bekend als een (linkse) oproep voor meer democratisering uit de jaren 60.
Komt die oproep oorspronkelijk van D66 (Hans van Mierlo) ja?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_185894131
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vind dat we dit soort vergaande beschuldigingen gewoon niet moeten doen. Doe normaal, vraag je af wat de intentie daadwerkelijk kan zijn, en niet wat de worst case is.
Wat wordt er anders mee bedoeld? Kom op zeg.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2019 @ 11:15:14 #300
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185894139
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 11:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor.... jij begint met een demonisering van " schreeuwt niemand zo hard als links"
Ik wijs op het geschreeuw van ongenuanceerde rechtse types. Dat is veel breder en agressiever.
Dat schept een voedingsbodem... waar moordende extremisten zich voeden met die haat.
Ik volg het nieuws zeker wel: Christchurch, Nieuw Zeeland .
Volgens mij is er inmiddels bijna wekelijks een linkse demonstratie in Amsterdam. Dat heeft niks met demoniseren te maken, ze laten nou eenmaal vaker van zich horen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')