quote:15:01
Burgemeester Jan van Zanen meldt net dat er drie doden zijn gevallen en negen gewonden door de schietpartij in Utrecht.
twitter:GemeenteUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:54:05Burgemeester Jan van Zanen reageert op het schietincident eerder vandaag https://t.co/PzI6t2tPtX reageer retweet
In het kortquote:quote:
In de Utrechtse wijk Kanaleneiland heeft maandagochtend een schietpartij plaatsgevonden. Het vuur werd geopend op de inzittenden van een tram bij het 24 Oktoberplein. Dit is wat we tot nu toe weten over het incident.
Laatste nieuwsberichtentwitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:17:27De politie vraagt u uit te kijken naar de 37-jarige Gökman Tanis (geboren in Turkije) in verband met het incident vanmorgen aan het #24oktoberplein in Utrecht. Benader hem niet zelf maar bel direct de opsporingstiplijn 0800-6070 https://t.co/QZ88s3Wl0k reageer retweet
quote:Ooggetuige Niels (21): ‘Hij schoot op die mensen die die vrouw hielpen’
De 21-jarige Niels zat in de tram in Utrecht waar vanmorgen ‘mogelijke terreurverdachte’ Gökman Tanis begon te schieten. Niels ‘had het gevoel’ dat de dader zich op één persoon richtte. ,,Hij mikte op die mensen die die vrouw probeerde te helpen.”
Niels is net weer thuis, na door de politie te zijn gehoord, nog stevig onder de indruk van wat hij heeft gezien. ,,Het gebeurde in het tramstel achter mij. Er was ineens commotie. De tram kwam stil te staan in een bocht dus ik kon goed zien wat er in het tramstel achter mij gebeurde. De deur van de tram werd geforceerd en er werden ramen ingeslagen. In ons tramstel was verwarring maar bleef het redelijk kalm.”
,,Er was op dat moment op zeker al geschoten in dat tramstel achter mij. Je hoorde van die plop-plop-plop-geluiden, alsof er een geluiddemper op zat. Daarna zag ik mensen naar buiten rennen, echt voor hun leven. Ik had het gevoel dat hij zich speciaal op een iemand richtte want ik zag een vrouw naar buiten kruipen. Omstanders probeerden haar weg te trekken maar toen ze dat deden ging die man speciaal achter haar aan en mikte op die omstanders.”
,,Nee, ik kon niet goed zien hoe hij eruit zag. Hij had een donkere jas aan, normaal postuur, en had een lang pistool in zijn hand. Gewoon zo’n handpistool, geen automatisch wapen, voor zover ik kon zien. Daarna ging ie nog achter iemand aan, met een geel hesje, die die vrouw probeerde te helpen, en daarna kon ik het niet meer zien.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)uw-hielpen~abd214eb/
quote:Gezochte Gökmen Tanis stond terecht wegens schieten met vuurwapen en verkrachting
UTRECHT - De 37-jarige Gökmen Tanis, die wordt gezocht vanwege het schietdrama bij het 24 Oktoberplein, is vaak in aanraking geweest met justitie. Hij stond in 2014 terecht omdat hij zou hebben geschoten met een vuurwapen en wegens poging tot doodslag.
Zijn strafblad is lang: hij zou in oktober 2014 een vrouw hebben beledigd en naar haar hebben gespuugd. Ook beledigde en bedreigde hij toen een agent. Tevens zou hij dat jaar onder invloed hebben gereden.
Zeer recent stond hij ook voor de rechter: twee weken terug nog omdat hij een vrouw zou hebben verkracht. Ook zou hij zich onlangs schuldig hebben gemaakt aan het stelen van een fiets en een inbraak in een bedrijfspand. Die delicten dateren van september en oktober vorig jaar.
De verkrachting zou zijn gebeurd in juli 2017 in Utrecht. Precies twee weken geleden was een zogenoemde regiezitting.
De politie heeft een foto van Tanis verspreid. De man, die Turkse roots heeft, zou vanochtend hebben geschoten in of bij een tram op het 24 Oktoberplein. Daarbij is een nog onbekend aantal mensen gewond geraakt en er zijn mogelijk ook mensen overleden. Tanis is nog voortvluchtig.
Liveblogstwitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:28:03Het aantal gewonden is zojuist naar beneden bijgesteld. Het gaat om 5 gewonden in plaats van de eerder genoemde 9. Het aantal overledenen is op dit moment onveranderd. https://t.co/9tStbq1f0B reageer retweet
Het gaat geen direct effect hebben deze woensdag, maar later wel. Denk aan nog scherpere privacywet oftewel de regering mag NOG meer weten en controleren. Dat soort dingen.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:43 schreef skrn het volgende:
[..]
Zou het? Dader in 1 dag gepakt, een opsteker voor de coalitie zou ik zeggen.
Sinds wanneer valt zieltjes winnen door de smakeloze opportunist uit te hangen onder 'het land draaiende houden'?quote:Op maandag 18 maart 2019 22:44 schreef YoshiBignose het volgende: [..] [..] Nee, maar wat kan je nog meer doen? Respect voor slachtoffers... kom op zeg. Je moet toch een land draaiende houden of wat. Denk je nou echt dat het iets helpt als iedereen de hele dag alleen maar loopt te huilen?
Post van de dag.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik behoor tot de Fokkers zonder Wajong dus was overdag met werk bezig..heb pas 's avonds mij wat meer verdiept
Preciesquote:Op maandag 18 maart 2019 22:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..] Denk aan nog scherpere privacywet oftewel de regering mag NOG meer weten en controleren. Dat soort dingen.
Why? Als ik het zo hoor gaat het de laatste maanden (jaren) alleen maar over immigratiebeleid, asielzoekers, allochtonen, afpakken van cultuur etc. etc. Blijkbaar zit dat veel mensen heel hoog. Dan is dit (als het al een terroristische aanslag was...) toch een vrij belangrijke gebeurtenis.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het land draaiende houden is wat anders dan in een zaal met blinde eigengeile toehoorders blaten dat het handelen van een individu moeiteloos is af te schuiven op politieke partijen en een grote bevolkingsgroep... of iets van die strekking tweeten
Omdat dat "zieltjes winnen" zou kunnen betekenen dat we een heel ander kabinet krijgen met ander beleid, wat gevolgen kan hebben voor het hele land.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sinds wanneer valt zieltjes winnen door de smakeloze opportunist uit te hangen onder 'het land draaiende houden'?
Xa1pt ouwe D66er! Zieltjes winnenquote:Op maandag 18 maart 2019 22:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sinds wanneer valt zieltjes winnen door de smakeloze opportunist uit te hangen onder 'het land draaiende houden'?
quote:Op maandag 18 maart 2019 22:45 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
De dader, ook aan het filmpje te zien, is niet al te slim. En ook vrij gestoord.
Las dat interview met de 47-jarige vrouw die hij heeft verkracht. Dat ze samen veel deden, samen drugs gebruiken en hij haar eens urenlang verkrachtte. Gok dat dit niks met eerwraak te maken heeft, ik denk zelfs dat ‘ie nog maar weinig familie heeft eigenlijk, gezien het feit dat hij al jarenlang een dikke drugsgebruiker is die niks vsn het leven maakt.
Het zal denk ik te maken hebben met zijn fucked up gesteldheid. Teveel drugs gehad, een beetje geradicaliseerd (net als zijn broer) en ook nog eens een laag IQ: dat maakt je wel heel gevaarlijk.
Tot zover mijn speculatie.
Zij weten duidelijk meer dan dat wij weten. En als het zelfs voor hun niet helemaal duidelijk is wat zijn motieven zijn geweest, dan is het voor ons al helemaal speculeren. Maar de burgemeester, hoofd van de politie en de hoofdofficier van Justitie roepen echt niet zomaar dat dat momenteel het hoofdmotief is.quote:Burgemeester Van Zanen, het hoofd van de politie Midden-Nederland en de hoofdofficier van Justitie zeggen dat Gökmen Tanis verdacht wordt van doodslag met terroristisch motief, maar inmiddels is eerwraak het meest waarschijnlijke motief, aldus bronnen aan het AD. Ook de mogelijkheid van meerdere daders is nog niet uitgesloten.
https://www.hln.be/nieuws(...)-duidelijk~aecd02d7/
Dat zou idd kunnen. Ik denk dat de PVV en Forum niet direct gaan profiteren. Ook moeilijk campagne voeren zonder ranzig te zijn trouwens, wat beide ook laten zien .quote:Op maandag 18 maart 2019 22:49 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het gaat geen direct effect hebben deze woensdag, maar later wel. Denk aan nog scherpere privacywet oftewel de regering mag NOG meer weten en controleren. Dat soort dingen.
Ik heb net Nieuwsuur gekeken. Ik beweer niet dat het een terroristische aanslag was, maar er wijzen wel heel veel dingen die kant uit.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Why? Als ik het zo hoor gaat het de laatste maanden (jaren) alleen maar over immigratiebeleid, asielzoekers, allochtonen, afpakken van cultuur etc. etc. Blijkbaar zit dat veel mensen heel hoog. Dan is dit (als het al een terroristische aanslag was...) toch een vrij belangrijke gebeurtenis.
EU gaat wel profiterenquote:Op maandag 18 maart 2019 22:51 schreef skrn het volgende:
[..]
Dat zou idd kunnen. Ik denk dat de PVV en Forum niet direct gaan profiteren. Ook moeilijk campagne voeren zonder ranzig te blijven trouwens.
Lijkt me toch wel een abc'tje dat die partijen profiteren. Wat gebeurde er in de peilingen na Mohammed B.?quote:Op maandag 18 maart 2019 22:51 schreef skrn het volgende:
[..]
Dat zou idd kunnen. Ik denk dat de PVV en Forum niet direct gaan profiteren. Ook moeilijk campagne voeren zonder ranzig te blijven trouwens.
Ik sluit het ook nog niet uit.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb net Nieuwsuur gekeken. Ik beweer niet dat het een terroristische aanslag was, maar er wijzen wel heel veel dingen die kant uit.
Wat is het nut hiervan vraag ik me altijd af. Er zijn 1000 mensen gestorven in Mozambique vandaag en in Nederland plegen er zo'n 7 mensen per dag zelfmoord. Als je de slachtoffers niet kent is het helemaal niet relevant wie het was. Of speur je iedere dag ook lijstjes af van alle overleden mensen in de buurt?quote:
Ik heb net Nieuwsuur gekeken. Er is niks gezegd over eerwraak of relationele sfeer. Wel over terrorisme. Die ‘bronnen’ kan ik niet serieus nemen, dan ga ik eerder op officiële uitspraken af.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Zij weten duidelijk meer dan dat wij weten. En als het zelfs voor hun niet helemaal duidelijk is wat zijn motieven zijn geweest, dan is het voor ons al helemaal speculeren. Maar de burgemeester, hoofd van de politie en de hoofdofficier van Justitie roepen echt niet zomaar dat dat momenteel het hoofdmotief is.
Of een sterk debat van 1 van de 2 leiders of zo'n aanslag door een Turk nu als laatste blijft hangen in het hoofd van de stemgerechtigde maakt verder ook niet veel uit. Baudet zou als enige niet eens bij het politieke debat van vanavond uitgenodigd zijn. Dat is, hoe cru dan ook, een opsteker voor hem.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:51 schreef skrn het volgende:
[..]
quote:
twitter:JaapJansen twitterde op maandag 18-03-2019 om 20:42:02Theo Hiddema moet denken aan het stilleggen van de campagne na moord op Fortuyn en aan Rutte toen Turkse minister naar Rotterdam kwam en stoer deed ‘voor een overwinninkie’. ‘En nou zullen ze goddorie ons die gebeurtenissen in Kanaleneiland aanwrijven?’ https://t.co/1W61xCHfN5 reageer retweet
Ik snap wel wat Hiddema bedoelt te zeggen. Ik herinner mij Fortuyn en de moord nog heel goed.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:56 schreef Slobeend het volgende:
[..]twitter:JaapJansen twitterde op maandag 18-03-2019 om 20:42:02Theo Hiddema moet denken aan het stilleggen van de campagne na moord op Fortuyn en aan Rutte toen Turkse minister naar Rotterdam kwam en stoer deed ‘voor een overwinninkie’. ‘En nou zullen ze goddorie ons die gebeurtenissen in Kanaleneiland aanwrijven?’ https://t.co/1W61xCHfN5 reageer retweet
Dit is een wijkgenoot van ons.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is het nut hiervan vraag ik me altijd af. Er zijn 1000 mensen gestorven in Mozambique vandaag en in Nederland plegen er zo'n 7 mensen per dag zelfmoord. Als je de slachtoffers niet kent is het helemaal niet relevant wie het was. Of speur je iedere dag ook lijstjes af van alle overleden mensen in de buurt?
Had ik dat nou goed gehoord dat die broer lid was van een salafistische beweging?quote:Op maandag 18 maart 2019 22:55 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Ik heb net Nieuwsuur gekeken. Er is niks gezegd over eerwraak of relationele sfeer. Wel over terrorisme. Die ‘bronnen’ kan ik niet serieus nemen, dan ga ik eerder op officiële uitspraken af.
Ja dat is dus ook zo’n feit. Werd ook gezegd.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Had ik dat nou goed gehoord dat die broer lid was van een salafistische beweging?
Zou zomaar kunnen ja.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:58 schreef HetDonkertAan het volgende:
Vanmiddag was er een getuige op het journaal die vertelde dat hij meerdere mensen "Schieten Schieten" had horen roepen. Even later kwam er een bericht naar buiten dat er op meerdere plekken in Nederland invallen werden gedaan en gezocht werd naar personen. Ook is er voor de "echte dader" al iemand opgepakt waarvan verteld werd dat het niet de "echte dader" zou zijn maar dat hij er wel het een of ander mee te maken had.
Al met al krijg ik door dit hele verhaal het idee dat er meerdere mensen in/bij die tram waren die gezamenlijk deze daad hebben gepleegd?
Of is mijn gedachte uit zijn verband gerukt?
tnx.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:56 schreef Slobeend het volgende:
[..]twitter:JaapJansen twitterde op maandag 18-03-2019 om 20:42:02Theo Hiddema moet denken aan het stilleggen van de campagne na moord op Fortuyn en aan Rutte toen Turkse minister naar Rotterdam kwam en stoer deed ‘voor een overwinninkie’. ‘En nou zullen ze goddorie ons die gebeurtenissen in Kanaleneiland aanwrijven?’ https://t.co/1W61xCHfN5 reageer retweet
Fijn dat jij het ook hoorde. Want toen krabbelde ik ook wel even achter mijn oren.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:58 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Ja dat is dus ook zo’n feit. Werd ook gezegd.
Het nieuwsbericht tonen is een inhoudelijke reactie op de gebeurtenissen van vandaag en laat daarvan een gevolg zien.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is het nut hiervan vraag ik me altijd af. Er zijn 1000 mensen gestorven in Mozambique vandaag en in Nederland plegen er zo'n 7 mensen per dag zelfmoord. Als je de slachtoffers niet kent is het helemaal niet relevant wie het was. Of speur je iedere dag ook lijstjes af van alle overleden mensen in de buurt?
ik denk dat er een verschil is tussen ophitsen en medeplichtig zijn..quote:Op maandag 18 maart 2019 22:58 schreef HetDonkertAan het volgende:
Vanmiddag was er een getuige op het journaal die vertelde dat hij meerdere mensen "Schieten Schieten" had horen roepen. Even later kwam er een bericht naar buiten dat er op meerdere plekken in Nederland invallen werden gedaan en gezocht werd naar personen. Ook is er voor de "echte dader" al iemand opgepakt waarvan verteld werd dat het niet de "echte dader" zou zijn maar dat hij er wel het een of ander mee te maken had.
Al met al krijg ik door dit hele verhaal het idee dat er meerdere mensen in/bij die tram waren die gezamenlijk deze daad hebben gepleegd?
Of is mijn gedachte uit zijn verband gerukt?
Dat gevoel heb ik eigenlijk absoluut niet.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:00 schreef GeschiktX het volgende:
Is Nederland daadwerkelijk onveiliger en onleefbaarder geworden of zijn we gewoon nu beter en sneller op de hoogte dankzij (Social) Media?
Ik heb het gevoel alsof Nederland onveiliger en onleefbaarder is geworden. Erg teleurstellend!
In Utrechtquote:Op maandag 18 maart 2019 23:01 schreef Poepz0r het volgende:
Ik vind het overigens nogal opvallend dat half Nederland GEEN NL-Alert heeft ontvangen en dat terwijl het dreigingsniveau 5 was?
Dat was alleen in Utrecht.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:01 schreef Poepz0r het volgende:
Ik vind het overigens nogal opvallend dat half Nederland GEEN NL-Alert heeft ontvangen en dat terwijl het dreigingsniveau 5 was?
Jij niet alleen ik ook, ik heb dat gevoel ook, alsof het land het aantrekken doet, echter niet alleen Nederland hoor, ik zou haast wensen grenzen terug.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:00 schreef GeschiktX het volgende:
Ik heb het gevoel alsof Nederland onveiliger en onleefbaarder is geworden. Erg teleurstellend!
Waarschijnlijk werkt het niet eens.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:01 schreef Poepz0r het volgende:
twitter:thejermaine twitterde op maandag 18-03-2019 om 22:33:53Verdachte #Gökmen T. stond op 4 + 5 maart terecht in maar liefst drie (!) rechtszaken. Een zaak ging om een verkrachting in juli 2017, de andere zaak om een inbraak in september 2018 en de andere zaak om een diefstal van een fiets in oktober vorig jaar. #Utrecht reageer retweet
Misdaadcijfers dalen. En ik voel me nooit onveilig eigenlijk.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:00 schreef GeschiktX het volgende:
Is Nederland daadwerkelijk onveiliger en onleefbaarder geworden of zijn we gewoon nu beter en sneller op de hoogte dankzij (Social) Media?
Reden genoeg om hem vrij rondt te laten lopen.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:02 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
twitter:thejermaine twitterde op maandag 18-03-2019 om 22:33:53Verdachte #Gökmen T. stond op 4 + 5 maart terecht in maar liefst drie (!) rechtszaken. Een zaak ging om een verkrachting in juli 2017, de andere zaak om een inbraak in september 2018 en de andere zaak om een diefstal van een fiets in oktober vorig jaar. #Utrecht reageer retweet
Het OM gefaald?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:02 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik word hier gewoon verdrietig van. Bahquote:Op maandag 18 maart 2019 23:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij niet alleen ik ook, ik heb dat gevoel ook, alsof het land het aantrekken doet, echter niet alleen Nederland hoor, ik zou haast wensen grenzen terug.
*rondquote:Op maandag 18 maart 2019 23:03 schreef Antaris het volgende:
[..]
Reden genoeg om hem vrij rondt te laten lopen.
Dat de rechtsgang niet zo snel is als we zouden willen zien heeft ook zijn redenen... Blijft lastig om iemand voordat er een proces heeft plaatsgevonden op te sluiten.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:03 schreef Antaris het volgende:
[..]
Reden genoeg om hem vrij rondt te laten lopen.
NWS / We moeten misdrijven verkeerd registreren, zeggen agentenquote:Op maandag 18 maart 2019 23:03 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Misdaadcijfers dalen. En ik voel me nooit onveilig eigenlijk.
Misdaadcijfers kunnen dalen, maar daar heb je als samenleving niets aan als de impact en grootte van de misdaden stijgen...quote:Op maandag 18 maart 2019 23:03 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
De impact door zo'n 'incident' als vandaag komt vooral door social media.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:07 schreef GeschiktX het volgende:
[..]
Misdaadcijfers kunnen dalen, maar daar heb je als samenleving niets aan als de impact en grootte van de misdaden stijgen...
Waarom zit die Limburger (B) dan nog vast?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:05 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Dat de rechtsgang niet zo snel is als we zouden willen zien heeft ook zijn redenen... Blijft lastig om iemand voordat er een proces heeft plaatsgevonden op te sluiten.
Goed gevonden.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
NWS / We moeten misdrijven verkeerd registreren, zeggen agenten
Was je op dat moment wel in Utrecht?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik woon zo'n beetje op loopafstand van die locatie, niks ontvangen hoor.
Ziek in m'n bedje.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Was je op dat moment wel in Utrecht?
nee hoor. Heel simpel.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:05 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Dat de rechtsgang niet zo snel is als we zouden willen zien heeft ook zijn redenen... Blijft lastig om iemand voordat er een proces heeft plaatsgevonden op te sluiten.
Volgens t wetboek moet(en) er/een gegronde reden(en) zijn die tevens nadrukkelijk zijn beschreven als gegronde redenen in t wetboek om iemand dwangmatig de vrijheid te ontnemen alvorens het proces heeft plaatsgevonden. Bij Jos B was/is dat het geval en bij deze meneer van vanmiddag helaas niet...quote:Op maandag 18 maart 2019 23:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom zit die Limburger dan nog vast?
Het was vrij veilig in Nederland in tegenstelling tot andere negatieve soortgelijke gebeurtenissen in nabije landen.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:08 schreef Harvest89 het volgende:
Ligt het nou aan mij of valt deze gebeurtenis nogal mee?
Maar 3 doden en een paar gewonden en het hele land is in paniek.
Dit topic heeft 17 delen, waarom?![]()
Het is wel wederom het zoveelste voorbeeld waarom we Islam en hun aanhangers kunnen missen als kiespijn in dit land. Maar verder dan dat is het allemaal niet erg schokkend.
Gaat iets niet goed dan.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:09 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ben de stad niet uit geweest vandaag, maar geen NL-alert ontvangen.
Heb je wel naar de instellingen gekeken?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:11 schreef Blik het volgende:
Over die NL-Alert, ik werk in Utrecht en diverse collega’s kregen hem. Ik heb hem niet ontvangen, eerder heb ik wel alerts ontvangen (tijdje geleden nog met lekkende vloeistof op een zaterdagochtend). 1 collega heeft 2 telefoons en de ene telefoon kreeg hem wel en de andere niet.
Werkt dus nog verre van vlekkeloos.
twitter:pauwnl twitterde op maandag 18-03-2019 om 23:12:41In de loop van maandagavond is een derde verdachte aangehouden na de schietpartij in Utrecht. Het is niet duidelijk op welke wijze deze persoon betrokken is bij de aanslag. Dat heeft de politie bekend gemaakt in het tv-programma Pauw & Jinek. reageer retweet
Ik was in een andere stad maar ook niet ontvangen.....!quote:Op maandag 18 maart 2019 23:11 schreef Blik het volgende:
Over die NL-Alert, ik werk in Utrecht en diverse collega’s kregen hem. Ik heb hem niet ontvangen, eerder heb ik wel alerts ontvangen (tijdje geleden nog met lekkende vloeistof op een zaterdagochtend). 1 collega heeft 2 telefoons en de ene telefoon kreeg hem wel en de andere niet.
Heel dat NL-Alert werkt voor geen meter, als er hier op Moerdijk weer eens een chemisch bedrijf ontploft krijg je met wat geluk 3 uur later een berichtje en dan 8 uur later het bericht wat eigenlijk daarvoor was verstuurdquote:Op maandag 18 maart 2019 23:11 schreef Blik het volgende:
twitter:rtvutrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 23:12:08Derde verdachte aangehouden na schietincident 24 Oktoberplein https://t.co/PzDmfLaf62 #utrecht reageer retweet
Brengen ze nog iets waar ik wat aan heb, ik heb het de hele dag al gehoord, ik kan er niks aan veranderen, heb liever afleiding als dit.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:11 schreef MMXMMX het volgende:
Hoor net op sbs een 3de dader aangehouden
Je hebt er als samenleving natuurlijk wel degelijk wat aan, maar je moet de feiten wel willen accepteren en je niet al te bang willen laten maken door situaties als die van vandaag. Verder valt het op zich natuurlijk nog wel mee..quote:Op maandag 18 maart 2019 23:07 schreef GeschiktX het volgende:
[..]
Misdaadcijfers kunnen dalen, maar daar heb je als samenleving niets aan als de impact en grootte van de misdaden stijgen...
Op de lange termijn zal het lastig blijken als je iedereen die ergens van wordt verdacht op gaat sluiten tot aan zijn proces.quote:
Heel begrijpelijk, zal een heel vreemd gevoel geven. Sterkte!quote:Op maandag 18 maart 2019 23:14 schreef capricia het volgende:
Ben er toch wel door aangeslagen. Dat iemand die ik persoonlijk ken, een buurtgenoot, doodgeschoten is.
twitter:TomasBXL twitterde op maandag 18-03-2019 om 21:28:52#Utrecht several journalists had their cars smashed and equipment stolen while reporting in Kanaleneiland, including us. All this under the nose of the Dutch police https://t.co/ATYHCyuR30 reageer retweet
quote:Op maandag 18 maart 2019 23:08 schreef Harvest89 het volgende:
Het is wel wederom het zoveelste voorbeeld waarom we Islam en hun aanhangers kunnen missen als kiespijn in dit land. Maar verder dan dat is het allemaal niet erg schokkend.
Uiteindelijk valt het relatief mee ja. Maar dat weet je ook niet op het moment dat het gebeurt. Voor je het weet was dat het begin en had een groep ook op andere plekken aanslagen in de planning staan. Dus niet zo gek dat de overheid het zo serieus oppakte.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:08 schreef Harvest89 het volgende:
Jawel hoorquote:Op maandag 18 maart 2019 23:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Brengen ze nog iets waar ik wat aan heb, ik heb het de hele dag al gehoord, ik kan er niks aan veranderen, heb liever afleiding als dit.
Welk onderdeel van dat ik in het verleden het wel ontvangen heb begrijp je niet, aantal weken geleden zelfs nogquote:Op maandag 18 maart 2019 23:12 schreef GeschiktX het volgende:
[..]
Heb je wel naar de instellingen gekeken?
Sterkte capriciaquote:Op maandag 18 maart 2019 23:14 schreef capricia het volgende:
Ben er toch wel door aangeslagen. Dat iemand die ik persoonlijk ken, een buurtgenoot, doodgeschoten is.
Het deel dat je het ditmaal niet hebt ontvangen. Wellicht zijn je instellingen gewijzigd of reset door een software update ofzo?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Welk onderdeel van dat ik in het verleden het wel ontvangen heb begrijp je niet, aantal weken geleden zelfs nog
Wat in de tering fuck heeft dit met de islam te maken?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:08 schreef Harvest89 het volgende:
X-doubtquote:Op maandag 18 maart 2019 23:15 schreef SpaceOddity het volgende:
Even tussendoor;twitter:TomasBXL twitterde op maandag 18-03-2019 om 21:28:52#Utrecht several journalists had their cars smashed and equipment stolen while reporting in Kanaleneiland, including us. All this under the nose of the Dutch police https://t.co/ATYHCyuR30 reageer retweet
![]()
quote:Op maandag 18 maart 2019 23:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Welke ziekte heeft je vereerd?
Griep of de slingerschijt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Zo kennen we Kanaleneiland weerquote:Op maandag 18 maart 2019 23:15 schreef SpaceOddity het volgende:
Even tussendoor;twitter:TomasBXL twitterde op maandag 18-03-2019 om 21:28:52#Utrecht several journalists had their cars smashed and equipment stolen while reporting in Kanaleneiland, including us. All this under the nose of the Dutch police https://t.co/ATYHCyuR30 reageer retweet
![]()
quote:Op maandag 18 maart 2019 23:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]Beterschap!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dader was een aanhanger van de islam.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:18 schreef _--_ het volgende:
[..]
Wat in de tering fuck heeft dit met de islam te maken?
Een ieder weet toch wat meneer agent of vrouw, zegt laat niks zichtbaar in U voertuig achter.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:15 schreef SpaceOddity het volgende:
![]()
>drugsquote:Op maandag 18 maart 2019 23:21 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
De dader was een aanhanger van de islam.
Maar ja, als ik als Donald Duck-lezer een aanslag pleeg zou het ook raar zijn dat mensen t op de Donald Duck af zouden geven.
Echter, omdat in het verleden, meerdere aanslagen zijn gepleegd in naam van islam wordt iets al gauw gezien als "iets dat met de islam te maken heeft" wat ik ook wel begrijpelijk vindt.
Zelfde verhaal als met pedoseksuele katholieke priesters.
quote:Op maandag 18 maart 2019 23:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]Kan je een grapje hebben?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook niet en ik zat de hele dag 40 meter van het hele gebeuren afquote:Op maandag 18 maart 2019 23:09 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ben de stad niet uit geweest vandaag, maar geen NL-alert ontvangen.
De verdachte was een aanhanger van de islam, geradicaliseerd en heeft waarschijnlijk allah akbar geroepen?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:18 schreef _--_ het volgende:
[..]
Het zijn allemaal aannames en de enige aanname die ik doe is dat ik denk dat het een gestoord individu betreft.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:22 schreef _--_ het volgende:
[..]
>drugs
>alcohol
>stelen
>populair bij politie
>moslim
Goeie grap wel.
Ik vind het walgelijk dat er nu al aannames worden gedaan.
https://crisis.nl/nl-alert/je-mobiele-telefoon/quote:Op maandag 18 maart 2019 23:23 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik ook niet en ik zat de hele dag 40 meter van het hele gebeuren af
quote:
Dank jullie.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk, zal een heel vreemd gevoel geven. Sterkte!
Owhja, we hebben er ook eentje die in fake news gelooft.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:24 schreef warp995 het volgende:
[..]
De verdachte was een aanhanger van de islam, geradicaliseerd en heeft waarschijnlijk allah akbar geroepen?
Worden kunstmatig laag gehouden.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:03 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dus het was een heiden volgens jou? Heb je daar een bron voor?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:26 schreef _--_ het volgende:
[..]
Owhja, we hebben er ook eentje die in fake news gelooft.
Ik zeg het je, democratie is een regelrechte gevaar voor de mensheid.
? Wat lijkt jou een beter plan dan? Communisme? Dictatuur?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:26 schreef _--_ het volgende:
[..]
Nee, integendeel tot jou schreeuw ik geen leugens rond.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:27 schreef warp995 het volgende:
[..]
Dus het was een heiden volgens jou? Heb je daar een bron voor?
Dat van allah akbar roepen kwam van een getuige op TVquote:Op maandag 18 maart 2019 23:26 schreef _--_ het volgende:
[..]
Woonde die samen en neukte hij voor het huwelijk?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:27 schreef warp995 het volgende:
[..]
Dus het was een heiden volgens jou? Heb je daar een bron voor?
Technocratiequote:Op maandag 18 maart 2019 23:27 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
? Wat lijkt jou een beter plan dan? Communisme? Dictatuur?
Kap gewoon eens even met al dat getroll hier.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:26 schreef _--_ het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. 1 getuige van de tientallen inzittenden ja.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:28 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Dat van allah akbar roepen kwam van een getuige op TV
niet zozeer islam, maar wel herkenbaar bij mensen die het islamitische geloof nastrevenquote:Op maandag 18 maart 2019 23:18 schreef _--_ het volgende:
[..]
Als hij gelovig is, heeft de islam er toch wel wat mee te maken. Jezus zegquote:Op maandag 18 maart 2019 23:27 schreef _--_ het volgende:
[..]
Nee, integendeel tot jou schreeuw ging leugens rond.
Ik troll niet vriend. Als je zin hebt om te zaniken over de manier waarop ik schrijf contacteer je me maar via dm. Hier ga ik dan ook niet meer op in.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kap gewoon eens even met al dat getroll hier.
geen woord spaans aanquote:Op maandag 18 maart 2019 23:21 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
De dader was een aanhanger van de islam.
Maar ja, als ik als Donald Duck-lezer een aanslag pleeg zou het ook raar zijn dat mensen t op de Donald Duck af zouden geven.
Echter, omdat in het verleden, meerdere aanslagen zijn gepleegd in naam van islam wordt iets al gauw gezien als "iets dat met de islam te maken heeft" wat ik ook wel begrijpelijk vind.
Zelfde verhaal als met pedoseksuele katholieke priesters.
Waarschijnlijkquote:Op maandag 18 maart 2019 23:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Woonde die samen en neukte hij voor het huwelijk?
De rest is dood of in het ziekenhuis dus ja deze was nog aanspreekbaarquote:Op maandag 18 maart 2019 23:28 schreef _--_ het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. 1 getuige van de tientallen inzittenden ja.
Wat denk je zelf kerel?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:18 schreef _--_ het volgende:
[..]
Er bestaat de mogelijkheid dat het om een christelijke Turk gaat, maar die kans is vrij klein. En naast Islam, is de Turkse cultuur ook zeker iets wat we moeten weren uit het Westen.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
de 37-jarige Gökman Tanis (geboren in Turkije)
Owhja, er zaten 8 mensen in de tram.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:30 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
De rest is dood of in het ziekenhuis dus ja deze was nog aanspreekbaar
twitter:thejermaine twitterde op maandag 18-03-2019 om 19:42:14In het appartement waar de verdachte is aangehouden is op dit moment technisch onderzoek gaande. Opvallend: de televisie staat nog aan, op NPO 1 ingeschakeld. Rond de aanhouding waren er uitzendingen van de @NOS te zien. #Utrecht https://t.co/1HcxuuTOOM reageer retweet
8 minder, blaast ie zichzelf nog eens op ergens, dan krijgt hij er weer 72quote:Op maandag 18 maart 2019 23:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel maagden minder zijn dat, bij dat geloof?
Mits het waar is wat hier beweerd wordt.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik voel m'n breincellen al uitsterven.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf kerel?
[..]
Er bestaat de mogelijkheid dat het om een christelijke Turk gaat, maar die kans is vrij klein. En naast Islam, is de Turkse cultuur ook zeker iets wat we moeten weren uit het Westen.
Jouw Heilige God bestaat niet !!! Er is geen God we stammen af van de visjes in de zeequote:Op maandag 18 maart 2019 23:30 schreef _--_ het volgende:
[..]
Owhja, er zaten 8 mensen in de tram.
Mijn heilige God.![]()
![]()
Maar dat is toch onder Gods begeleiding gebeurd?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:34 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Jouw Heilige God bestaat niet !!! Er is geen God we stammen af van de visjes in de zee
Waarom hebben we dan geen kieuwen?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:34 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Jouw Heilige God bestaat niet !!! Er is geen God we stammen af van de visjes in de zee
Nou, wel een beetje. Dit heerschap is 'gewoon' een losgeslagen randdebiel die zo nu en dan een gelegenheidsmoslim geweest lijkt te zijn. Overmatig drugs- en alcoholgebruik, geweldsincidenten, diefstal, etc.quote:
Onzin theorie.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:34 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Het is een kwestie van geloof je gelooft het of niet en ik geloof het nietquote:Op maandag 18 maart 2019 23:35 schreef warp995 het volgende:
[..]
Maar dat is toch onder Gods begeleiding gebeurd?
Athena is vrouwelijk of mannelijk?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Onzin theorie.![]()
We zijn uit klei gemaakt door de Titaan Prometheus, daarna heeft Athena ons het leven ingeblazen.
Lekker betrouwbaar.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:28 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Dat van allah akbar roepen kwam van een getuige op TV
Open jij er ff een dan ?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:36 schreef over_hedge het volgende:
Kan het God gezeur in een ander topic? Voegt weinig toe.
islam herkent zich in de minderwaardigheid naar vrouwen toe, democratie, westerse samenleving, en sexy uitziende vrouwen..quote:Op maandag 18 maart 2019 23:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, wel een beetje. Dit heerschap is 'gewoon' een losgeslagen randdebiel die zo nu en dan een gelegenheidsmoslim geweest lijkt te zijn. Overmatig drugs- en alcoholgebruik, geweldsincidenten, diefstal, etc.
Hoe kan je dat rijmen met de islam?
Aha, verstandelijke mensen bestaan ook. Goeie toevoeging aan mijn virtuele technocratie.quote:
Dat weet ik ook niet natuurlijk ik was er niet bij.quote:
Een godin. Vrouwelijk.quote:
Filosofie & Levensbeschouwing veel plezierquote:
Dan mag deze mij leven ingeblazen hebben mits dat ze de juiste ventiel gevonden heeft, al vraag ik mij af hoe bij de vrouw ingeblazen, of zou deze toch uit een rib van een man zijn gemaakt?quote:
De gemiddelde moslim is echt niet zo vroom als het beeld dat altijd van ze wordt geschetst. Zeg voor de gein maar eens tegen een Turk dat raki eigenlijk maar een goedkoop aftreksel is van ouzo. Of kijk naar de consumptie van 'verboden' varkensvlees in Indonesië.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, wel een beetje. Dit heerschap is 'gewoon' een losgeslagen randdebiel die zo nu en dan een gelegenheidsmoslim geweest lijkt te zijn. Overmatig drugs- en alcoholgebruik, geweldsincidenten, diefstal, etc.
Hoe kan je dat rijmen met de islam?
Het lijkt er op dat er nu 3 daders zijn en men sluit nu een mogelijke eerwraak uitquote:Op maandag 18 maart 2019 23:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De gemiddelde moslim is echt niet zo vroom als het beeld dat altijd van ze wordt geschetst. Zeg voor de gein maar eens tegen een Turk dat raki eigenlijk maar een goedkoop aftreksel is van ouzo. Of kijk naar de consumptie van 'verboden' varkensvlees in Indonesië.
Maar in dit geval laat ik nog even in het midden of en hoe het wat met religie te maken heeft totdat er wat meer feiten bekend zijn over het motief.
Inderdaad. KoMt DoOr InTeGrItEiTsBeLeIdquote:
Je kan nu de aflevering van Nieuwsuur terug kijken. Daarin zegt ook niemand iets over eerwraak.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:44 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat er nu 3 daders zijn en men sluit nu een mogelijke eerwraak uit
Nee man ! De daders van deze schiet partij zijn walgelijkquote:
Waar lees je dat een eerwraak is uitgesloten?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:44 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat er nu 3 daders zijn en men sluit nu een mogelijke eerwraak uit
Hoe jr het ook wendt of keert, meneer lijkt op de eerste plek een volslagen idioot te zijn. Wellicht ziet hij zichzelf als moslim, als boeddhist of als sneeuwvlok, maar dat doet daar niks aan af.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De gemiddelde moslim is echt niet zo vroom als het beeld dat altijd van ze wordt geschetst. Zeg voor de gein maar eens tegen een Turk dat raki eigenlijk maar een goedkoop aftreksel is van ouzo. Of kijk naar de consumptie van 'verboden' varkensvlees in Indonesië.
Maar in dit geval laat ik nog even in het midden of en hoe het wat met religie te maken heeft totdat er wat meer feiten bekend zijn over het motief.
Waar staat dat ze eerwraak uitsluitenquote:Op maandag 18 maart 2019 23:44 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Met name door de getuigenis van die Niels die IN de tram zat. De dader liep GERICHT naar 1 specifiek persoon. Hoogstwaarschijnlijk is die ook nog eens moslim. Dat rijmt niet met eventueel terrorisme.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:44 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Omdat een slag om de arm te moeilijk is. Want het zijn er zoveel en dat moet je allemaal onthouden en analyseren. Het is makkelijker om te roepen: Dat is het gewoon!quote:Op maandag 18 maart 2019 23:48 schreef _--_ het volgende:
Waarom gooien mensen geruchten rond alsof het feiten zijn.
Dit is ook geen Spaans.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe jr het ook wendt of keert, meneer lijkt op de eerste plek een volslagen idioot te zijn. Wellicht ziet hij zichzelf als moslim, als boeddhist of als sneeuwvlok, maar dat doet daar niks aan af.
Ja dat het een doorgesnoven klapjosti is is geloof ik al wel vrij duidelijk ja, die zal eerder de religie die die volgt als excuus gebruiken dan als motivatie.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe jr het ook wendt of keert, meneer lijkt op de eerste plek een volslagen idioot te zijn. Wellicht ziet hij zichzelf als moslim, als boeddhist of als sneeuwvlok, maar dat doet daar niks aan af.
Die broer van de aanslagpleger was lid van een Salafistische beweging. Volgens die journalist in Nieuwsuur.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Omdat een slag om de arm te moeilijk is. Want het zijn er zoveel en dat moet je allemaal onthouden en analyseren. Het is makkelijker om te roepen: Dat is het gewoon!
Ik schreef niet dat het uitgesloten word dacht ik ? Maar ik hoorde op TV dat men denkt dat een eerwraak minder aannemelijk is omdat er 3 daders zijn .quote:Op maandag 18 maart 2019 23:48 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Waar lees je dat een eerwraak is uitgesloten?
quote:Op maandag 18 maart 2019 23:51 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ik schreef niet dat het uitgesloten word dacht ik ? Maar ik hoorde op TV dat men denkt dat een eerwraak minder aannemelijk is omdat er 3 daders zijn .
Volgens mij zijn er drie mensen opgepakt, da's nog iets anders dan dat er 3 daders zijn.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:51 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ik schreef niet dat het uitgesloten word dacht ik ? Maar ik hoorde op TV dat men denkt dat een eerwraak minder aannemelijk is omdat er 3 daders zijn .
Bij een eerwraak is de hele familir betrokken man.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:51 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ja ik ben er ook geen fan van, maar zoals al meermaals gezegd kun je dat beter hier uiten: Politiekquote:
Ja ik ben niet van de politie hoor.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er drie mensen opgepakt, da's nog iets anders dan dat er 3 daders zijn.
Die getuige in Nieuwsuur zei dan hij Allahu Akbar riep.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:51 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Als zijn broer een salafistische beweging aanhangt zou het prima kunnen dat zijn broer het ook een heel strak plan vond om een in hun ogen afvallig familielid dood te schieten... en misschien dacht nummer 3 er ook zo over en heeft hij in de voorbereiding een bijdrage geleverd.... dan kunnen er dus nog prima meerdere verdachten zijn met eerwraak als een motief ondanks dat maar één iemand de kogels heeft afgevuurdquote:Op maandag 18 maart 2019 23:51 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
En de aanslagpleger zelf zal er waarschijnlijk ook geen bezwaar tegen hebben gehad.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die broer van de aanslagpleger was lid van een Salafistische beweging. Volgens die journalist in Nieuwsuur.
Ik hoorde dat de oudste zoon aan gewezen word om de eerwraak uit te voeren .quote:Op maandag 18 maart 2019 23:52 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Bij een eerwraak is de hele familir betrokken man.
Want jij hebt een waslijst van de dingen die je eerst walgelijk moet vinden voordat je over mag gaan tot de volgende? Wat is dit, een game met gesloten niveau's?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:54 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Heb je dat ook al over de dader gemeld of zijn je prioriteiten fucked up?
Je schrijft letterlijk dat men (wie dat ook moge zijn) eerwraak uitsluitquote:Op maandag 18 maart 2019 23:51 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Aanname nummer 3 miljoen.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En de aanslagpleger zelf zal er waarschijnlijk ook geen bezwaar tegen hebben gehad.
Dus?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die broer van de aanslagpleger was lid van een Salafistische beweging. Volgens die journalist in Nieuwsuur.
Ja, ik kan ook twintigduizend keer typen " kijk naar Nieuwsuur!'quote:Op maandag 18 maart 2019 23:55 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ik hoorde dat de oudste zoon aan gewezen word om de eerwraak uit te voeren .
Maar goed ik vertel gewoon wat ik hoor
Maar volgens de politie heeft tot dusver geen andere getuige dat bevestigd.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die getuige in Nieuwsuur zei dan hij Allahu Akbar riep.
https://www.npostart.nl/nieuwsuur/18-03-2019/VPWON_1297048
NEE NEEE NEEquote:Op maandag 18 maart 2019 23:55 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Je schrijft letterlijk dat men (wie dat ook moge zijn) eerwraak uitsluit
Het is een beetje gek dat je in een topic over zoiets eventjes komt melden hoe smerig je een politieke partij vindt zonder de daad te veroordelen ja. Dan ben je wel ziek in je koppie.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:55 schreef _--_ het volgende:
[..]
Want jij hebt een waslijst van de dingen die je eerst walgelijk moet vinden voordat je over mag gaan tot de volgende? Wat is dit, een game met gesloten niveau's?
Deze getuige stond 10 meter van hem af.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:58 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Maar volgens de politie heeft tot dusver geen andere getuige dat bevestigd.
Blijf maar lekker krampachtig alles ontkennen.quote:
De politie voert geen onderzoek uit op basis van Nieuwsuur interviews maar op basis van verklaringen. En dat één getuige dat verklaart maakt het nog niet persé waar.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Deze getuige stond 10 meter van hem af.
Als er nou iemand gewoon even naar Nieuwsuur zou kijken. Daaqr vertelt hij het.
Wat de politie doet moeten hun maar weten wij halen de informatie wel van de TVquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:01 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
De politie voert geen onderzoek uit op basis van Nieuwsuur interviews maar op basis van verklaringen. En dat één getuige dat verklaart maakt het nog niet persé waar.
Ik mijn informatie ook en op TV zeiden ze dat geen enkele andere getuige tot dusver dit verhaal bevestigd heeft. Dat betekent niet dat het niet zo is. Maar om er nu gelijk vanuit te gaan omdat één getuige het heeft gezegd, is ook overdreven.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:04 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Wat de politie doet moeten hun maar weten wij halen de informatie wel van de TV
Benieuwd of die getuige zo goed Arabisch beheerstquote:Op maandag 18 maart 2019 23:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die getuige in Nieuwsuur zei dan hij Allahu Akbar riep.
https://www.npostart.nl/nieuwsuur/18-03-2019/VPWON_1297048
Dit dus !!!quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:09 schreef Houtenbeen het volgende:
Geen relatie tussen slachtoffers en de dader(s) aldus de politie in het NOS journaal
(voorlopig)
Ik ook. Dat was die jongen die dat meisje had gered. Was ook in Nieuwsuur. Maar jah. Ik geef het nu op.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:07 schreef MMXMMX het volgende:
De getuige die de dader alah akbar hoorde roepen was nu in het Journaal en herhaald het nu zelfs 2x.
Ik geloof die jonge wel
Mijn Fries is ook slecht, maar ik weet wel dat "it giet oan" betekent dat wij gaan schaatsen. Ook al spreek je een taal niet, sommige dingen begrijp je wel.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Benieuwd of die getuige zo goed Arabisch beheerst
Dan kan het eerwraak verhaal wel de prullenbak in. Dan is een terroristisch motief vooralsnog het meest waarschijnlijk. Of een soort psychose misschien?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:09 schreef Houtenbeen het volgende:
Geen relatie tussen slachtoffers en de dader(s) aldus de politie in het NOS journaal
(voorlopig)
Mocht dit waar zijn, dan wordt een eerwraak dus uitgesloten?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:09 schreef Houtenbeen het volgende:
(voorlopig)
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:11 schreef maan_man het volgende:
[..]
Mijn Fries is ook slecht, maar ik weet wel dat "it giet oan" betekent dat wij gaan schaatsen. Ook al spreek je een taal niet, sommige dingen begrijp je wel.
Maar welk programma moet ik nu precies kijken?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ook. Dat was die jongen die dat meisje had gered. Was ook in Nieuwsuur. Maar jah. Ik geef het nu op.
Politie zei bij Pauw en mevrouw. Op dit moment wijst niks op eerwraak, maar morgen kan alles anders zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:11 schreef warp995 het volgende:
[..]
Mocht dit waar zijn, dan wordt een eerwraak dus uitgesloten?
Voor de nabestaanden maakt het natuurlijk geen verschil. Voor de samenleving wel.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef HetDonkertAan het volgende:
Wat boeit het motief jullie toch zoveel?
Als een familielid van mij zou omkomen door zo een daad had ik lak aan het motief. En niet zo'n beetje ook.
Omdat je misschien wilt weten wat iemand er toe drijft om zoiets walgelijks te doen?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef HetDonkertAan het volgende:
Als een familielid van mij zou omkomen door zo een daad had ik lak aan het motief. En niet zo'n beetje ook.
Journaal 24:00 NPO 1 das de kortste klapquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar welk programma moet ik nu precies kijken?
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar welk programma moet ik nu precies kijken?
Een mooie combinatie daarvan dusquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef westwoodblvd het volgende:
Hij zat zwaar aan de alcohol en drugs dus een psychose is m.i. dan niet uit te sluiten. Eventueel gecombineerd met jihadistische fantasieën. Maar als doorgesnoven beroepscrimineel lijkt hij me geen sec jihadist. Daar zijn die figuren te orthodox voor.
Ons boeit het hele plaatje misschien wel ?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef HetDonkertAan het volgende:
Niet altijd, want andere zinnen kunnen er op lijken...quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:11 schreef maan_man het volgende:
[..]
Mijn Fries is ook slecht, maar ik weet wel dat "it giet oan" betekent dat wij gaan schaatsen. Ook al spreek je een taal niet, sommige dingen begrijp je wel.
Het is al morgen LOLquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:15 schreef Godshand het volgende:
[..]
Niet altijd, want andere zinnen kunnen er op lijken...
Maar goed, benieuwd of er morgen nog meer nieuws is...
Oh ik wel hoor. Zou wel een verschil in zitten als een familielid uit eerwraak wordt gedood of gewoon op het verkeerde moment op het verkeerde tijdstip aanwezig was.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ik denk dat het goed is om daar inderdaad het nodige onderzoek naar te doen maar op een gegeven moment krijg ik t idee doordat iedereen maar naar motieven blijft zoeken vergeet wat voor een impact zo'n daad heeft en wat er nu eigenlijk gebeurd is; een man die zomaar in een trein om zich heen begint te schieten. Dan kun je eindeloos naar motieven gaan lopen zoeken maar geen motief zal helpen de daad echt te begrijpen en daarnaast vraag ik me af of je zoiets zou moeten willen begrijpen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Omdat je misschien wilt weten wat iemand er toe drijft om zoiets walgelijks te doen?
Oke Doeiquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:18 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik denk dat het goed is om daar inderdaad het nodige onderzoek naar te doen maar op een gegeven moment krijg ik t idee doordat iedereen maar naar motieven blijft zoeken vergeet wat voor een impact zo'n daad heeft en wat er nu eigenlijk gebeurd is; een man die zomaar in een trein om zich heen begint te schieten. Dan kun je eindeloos naar motieven gaan lopen zoeken maar geen motief zal helpen de daad echt te begrijpen en daarnaast vraag ik me af of je zoiets moet willen begrijpen.
Derhalve boeit het motief me niet en leef ik mee met de mensen die dit meegemaakt hebben of hier iemand door verloren zijn en hoop ik dat ze de dader hetgene kunnen geven wat hij nodig heeft.
Eindeloos discussiëren en naar motieven zoeken houdt ook een keer op.
Of de andere partijtjes hangen de zieligheid zelf uit terwijl ze er juist NU moeten zijn voor de mensen. Laat nu je punt maar eens horen dan ipv weer weg te kijken.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:07 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ze profiteren van deze gebeurtenis. Vandaar.
Omdat je wilt weten of er nog meer mensen rondlopen met zulke plannen?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef HetDonkertAan het volgende:
Die lopen er. Daar is geen hogere wiskunde voor nodig.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat je wilt weten of er nog meer mensen rondlopen met zulke plannen?
Daar kom je niet achter als de dader een bepaald motief geeft. En die mensen lopen er vast wel. Maar niet vergeten dat de meeste mensen gelukkig niet zulke plannen hebben.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat je wilt weten of er nog meer mensen rondlopen met zulke plannen?
Ja. Maar in je directe omgeving. Bedoel ik.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die lopen er. Daar is geen hogere wiskunde voor nodig.
Dat zal heus wel. In 95% van de mensen schuilt een moordenaar. Soms is er niet veel nodig om het vonkje te laten springen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja. Maar in je directe omgeving. Bedoel ik.
Maar ze hebben ondertussen al drie verdachten opgepakt en ze hebben zelfs de vuilniscontainer meegenomen voor onderzoek.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:26 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Daar kom je niet achter als de dader een bepaald motief geeft. En die mensen lopen er vast wel. Maar niet vergeten dat de meeste mensen gelukkig niet zulke plannen hebben.
Ook daar hebben mensen weleens rare plannen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja. Maar in je directe omgeving. Bedoel ik.
In ieder mens schuilt een gekquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:28 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ook daar hebben mensen weleens rare plannen.
Het concreet maken van dat soort plannen is voor de gekken weggelegd. En die gekken die met rare plannen lopen die ze concreet willen maken laten dat vaak niet weten.
Nog lijkt me dat geen goed voornemen om on angst te gaan leven omdat de buurman wellicht boze plannen kan hebben.
Ik ook wel.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:07 schreef MMXMMX het volgende:
De getuige die de dader alah akbar hoorde roepen was nu in het Journaal en herhaald het nu zelfs 2x.
Ik geloof die jonge wel
Maar 1 andere getuige Niels zegt dat hij specifiek naar 1 persoon liep (vrouw) zonder Alluh Akhbar. Dusja wie spreekt de waarheid?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:29 schreef warp995 het volgende:
[..]
Ik ook wel.
Wanneer je de reacties leest onder het Facebookfragment van NOS zie je dat iedereen met een buitenlandse naam zegt dat hij liegt
Of jij hebt gewoon hele slechte ogenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:29 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Die jongen moet haast wel bionische ogen hebben..
[ afbeelding ]
Die jongen heeft zijn eigen leven op het spel gezet om een meisje in veiligheid te brengen dat was neergeschoten.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:29 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[ afbeelding ]
Ken zijn achternaam niet, maar zou kunnen ja. Hij zat ook in die tram.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bedoel je die Niels van Grinsven die
Hmmm, Nu je het zegt..quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar 1 andere getuige Niels zegt dat hij specifiek naar 1 persoon liep (vrouw) zonder Alluh Akhbar. Dusja wie spreekt de waarheid?
Het is ook wel goed dat ze het onderzoeken volgens mij maar ik vertelde dat ik het eindeloos zoeken naar een motief niet echt geweldige vind. In zo'n kwalijke zaak zal het mij namelijk een worst zijn wat het motief is of was.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar ze hebben ondertussen al drie verdachten opgepakt en ze hebben zelfs de vuilniscontainer meegenomen voor onderzoek.
Was net op het nieuws.
Heb ik dus niet zelf verzonnen.
Werd gezocht, hij is nu opgepaktquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:30 schreef warp995 het volgende:
Wat is trouwens de reden dat er nu balkjes op foto's voor zijn ogen worden geplaatst?
Heb het ooit eens gelezen maar kan het me niet meer voor de geest halen..
Het was eerst een klopjacht dus was het nuttig om die info openbaar te maken. Nu niet meer.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:30 schreef warp995 het volgende:
Wat is trouwens de reden dat er nu balkjes op foto's voor zijn ogen worden geplaatst?
Heb het ooit eens gelezen maar kan het me niet meer voor de geest halen..
Als zoiets gebeurt dan gaan je hersenen anders werken.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:29 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[ afbeelding ]
Ook niet als een terroristisch motief strafverzwarend werkt?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:31 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Het is ook wel goed dat ze het onderzoeken volgens mij maar ik vertelde dat ik het eindeloos zoeken naar een motief niet echt geweldige vind. In zo'n kwalijke zaak zal het mij namelijk een worst zijn wat het motief is of was.
Hij ziet er jong en gezond uit . Ik moest op meer dan 10 meter een nummer plaat lezen voordat ik in een auto kon rijden dus ja dat dusquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:29 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, die ik bedoelde heette Nicky, niet Niels. Ik verstuurde de post per ongeluk te vroeg.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ken zijn achternaam niet, maar zou kunnen ja. Hij zat ook in die tram.
Hij verklaarde dat die gast dat buiten de trein heeft geroepen hoorquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar 1 andere getuige Niels zegt dat hij specifiek naar 1 persoon liep (vrouw) zonder Alluh Akhbar. Dusja wie spreekt de waarheid?
Nee, dan ook niet. Ik vind dat welk motief er dan ook uit de mond van de dader of van bepaalde bevindingen rolt op geen enkele manier leidend mag zijn aan de straf die voor de ernst van de daad staat. Snappie?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:32 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ook niet als een terroristisch motief strafverzwarend werkt?
Ik ben zelf iemand verloren door een misdrijf en juist dat was het enige wat mij lang heeft bezig gehouden.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef HetDonkertAan het volgende:
Oke, want dat is wel zo hè.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:35 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Nee, dan ook niet. Ik vind dat welk motief er dan ook uit de mond van de dader of van bepaalde bevindingen rolt op geen enkele manier leidend mag zijn aan de straf die voor de ernst van de daad staat. Snappie?
Klopt, daarom heb ik een bril met jampotglazen waardoor ik moeiteloos een kentekenplaat kan lezen op 25 meter.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Of jij hebt gewoon hele slechte ogen
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:36 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Klopt, daarom heb ik een bril met jampotglazen waardoor ik moeiteloos een kentekenplaat kan lezen op 25 meter.
Maar ik ben ook maar een mens en denk ondertussen dat als je iemand uit het raam gooit het ook wel handig is om te weten of dat expres of per ongeluk ging....quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:32 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ook niet als een terroristisch motief strafverzwarend werkt?
Mooi manquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:36 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Klopt, daarom heb ik een bril met jampotglazen waardoor ik moeiteloos een kentekenplaat kan lezen op 25 meter.
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:37 schreef westwoodblvd het volgende:
Hoe dan ook hoop ik dat we na vandaag afscheid kunnen nemen van de valse tegenstelling tussen terrorist/jihadist en een verwarde man. Het is duidelijk dat die twee in elkaar over kunnen lopen en dat het één het ander niet uitsluit.
Bestaan er dan in jouw ogen ook geen verzachtende omstandigheden?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:35 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Nee, dan ook niet. Ik vind dat welk motief er dan ook uit de mond van de dader of van bepaalde bevindingen rolt op geen enkele manier leidend mag zijn aan de straf die voor de ernst van de daad staat. Snappie?
Die bestaan wel. En ik geef mezelf ongelijk. Het motief is wel degelijk belangrijk zie ik nu in.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:42 schreef FYazz het volgende:
[..]
Bestaan er dan in jouw ogen ook geen verzachtende omstandigheden?
Is het doden van iemand die je jarenlang fysiek heeft mishandeld en misbruikt even erg als het doden van een willekeurige kassamedewerker bij de supermarkt omdat je trek in chocola hebt?
Die wordt gewoon een gevalletje long Stay.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:48 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Die bestaan wel. En ik geef mezelf ongelijk. Het motief is wel degelijk belangrijk zie ik nu in.
Maar wat ik dan nog wel even wil zeggen, als kanttekening, in dit specifieke geval, als de dader straks zegt dat hij last had van de keel of even daarvoor gek was geworden van liefdesverdriet vind ik niet dat zoiets leidend moet zijn, zo kan ik ook wel van alles gaan lopen verzinnen waarom ik bijvoorbeeld naast de wc heb gepoept en alles met stront onder heb lopen smeren; dat het bijvoorbeeld m'n dag niet was of dat t thuis ff niet lekker ging.
Het mag gewoon niet, het kan gewoon niet.. Ervanuitgaande dat het motief volgens de dader inderdaad wordt meegewogen als factor in de strafberekening.
Gelukkig zien rechters een slechte dag of gedoe thuis dan ook niet als verzachtende omstandigheden bij doodslag of moord. Daar is echt wel meer voor nodig.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:48 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Die bestaan wel. En ik geef mezelf ongelijk. Het motief is wel degelijk belangrijk zie ik nu in.
Maar wat ik dan nog wel even wil zeggen, als kanttekening, in dit specifieke geval, als de dader straks zegt dat hij last had van de keel of even daarvoor gek was geworden van liefdesverdriet vind ik niet dat zoiets leidend moet zijn, zo kan ik ook wel van alles gaan lopen verzinnen waarom ik bijvoorbeeld naast de wc heb gepoept en alles met stront onder heb lopen smeren; dat het bijvoorbeeld m'n dag niet was of dat t thuis ff niet lekker ging.
Het mag gewoon niet, het kan gewoon niet.. Ervanuitgaande dat het motief volgens de dader inderdaad wordt meegewogen als factor in de strafberekening.
Vreselijk idd, lees ook al her en der mee. Mijn dochter zit vaak in het OV en is ongeveer even oud als het 19-jarige slachtoffer. Verschrikkelijk, kippenvel als ik er alleen al denk..... Leef mee met de nabestaanden uiteraard.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Ach wat moeten ze bang geweest zijn in die tram...
Ik lees hier de hele avond mee, maar hoe is het met de drie die in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht werden? Iemand daar iets over gelezen?
Ik help je hopen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:52 schreef FYazz het volgende:
[..]
Gelukkig zien rechters een slechte dag of gedoe thuis dan ook niet als verzachtende omstandigheden bij doodslag of moord. Daar is echt wel meer voor nodig.
Nee, daar begrijp ik niet veel van. Het is wel een uitstekende manier om, in geval van een ideologisch geïnspireerde moord, de aanhangers van de betrokken ideologie uit de wind te houden.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:35 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Hoef niet te hopen, het is zo. Je kunt uitspraken van rechtzaken ook teruglezen trouwens, zijn gewoon openbaar.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:54 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik help je hopen.
Welterusten.
Zwak zou ik kiezen, niet bijzonder. En ik stem niet op Fvd.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Bijzonder trouwens dat het vanavond door de politieke partijen is geannuleerd...
Want misschien zeggen ze iets verkeerd, pluspunt voor Thierry.
Ik zie hier niet een pluspunt in. Ook geen minpunt trouwens.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Bijzonder trouwens dat het vanavond door de politieke partijen is geannuleerd...
Want misschien zeggen ze iets verkeerd, pluspunt voor Thierry.
Ze hebben alles vrij vroeg gecanceld, tenminste dat vind ik.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:04 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Zwak zou ik kiezen, niet bijzonder. En ik stem niet op Fvd.
Ik ook, zwak dus. En alsnog stem ik niet op de "Fuck-it" partijquote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze hebben alles vrij vroeg gecanceld, tenminste dat vind ik.
Ik denk ook niet dat het om een terroristische aanval gaat, sorry hoor, maar beetje dom om een beetje rond te gaan schieten als je een statement wil maken.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:12 schreef Domnivoor het volgende:
Ik lees nu dat er ook een inval is geweest in de woning van de verdachte in Overvecht.
( https://nos.nl/artikel/22(...)at-hij-nog-vast.html )
Dat heb ik in dit topic nog niet voorbij zien komen.
Ik denk dat je nu de verkeerde quote(?)quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:17 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het om een terroristische aanval gaat, sorry hoor, maar beetje dom om een beetje rond te gaan schieten als je een statement wil maken.
Omdat lange tijd onduidelijk was wat er nou precies aan de hand was. Dan heb ik liever achteraf onnodige voorzorgsmaatregelen dan dat de autoriteiten een situatie niet serieus nemen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:21 schreef KNAK het volgende:
Beetje apart hoe vandaag gelopen is...
Voelt aan dat ze 'eindelijk' de draaiboeken op tafel hebben kunnen smijten en de protocollen in werking hebben kunnen zetten;
Hele stad plat / overal beveiliging / vlaggen halfstok / meerdere persconferenties / allerlei afgelastingen / koninklijk huis erbij betrokken / etc etc etc...
Er zijn dagen dat er meer doden te betreuren zijn waar je geen fluit over hoort. Waarom pakken ze dit zo uit? Verkiezingen?
Inperking van de laatste restjes vrijheid die we nog hebben. Deze doorgeflipte drugsmisbruiker gaat ons dat ontnemen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:21 schreef KNAK het volgende:
Voelt aan dat ze 'eindelijk' de draaiboeken op tafel hebben kunnen smijten en de protocollen in werking hebben kunnen zetten;
Hele stad plat / overal beveiliging / vlaggen halfstok / meerdere persconferenties / allerlei afgelastingen / koninklijk huis erbij betrokken / etc etc etc...
Er zijn dagen dat er meer doden te betreuren zijn waar je geen fluit over hoort. Waarom pakken ze dit zo uit? Verkiezingen?
Ik denk dat ik je bevestig (oeh, ik ben vaak sarcastisch)quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:23 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik denk dat je nu de verkeerde quote(?)
Uhhh oke...quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:25 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ik denk dat ik je bevestig (oeh, ik ben vaak sarcastisch)
Klopt, maar voel je niet persoonlijk aangevallen, ik quote je en voeg mijn mening eraan toe.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:34 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Uhhh oke...
Ik heb me er niet over uitgelaten of het een terroristische aanval is.
Ja en nee, als het zo zou zijn in de westerse cultuur zou iemand anders hem aandragen bij de desbetreffende instantie, bij deze echter of die de rotte appels aandragen?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:00 schreef HetDonkertAan het volgende:
Eerwraak of geen eerwraak. Het motief is toch verdorie niet leidend voor de daad?
De daad die gepleegd is moet op zichzelf beoordeeld worden. Ongeacht welk motief de dader heeft.
Dit is gewoon moord op meerdere mensen.
Hoort gewoon zwaar bestraft te worden zonder het motief af te wachten of ook maar enig(e) oordeel/waarde aan dat motief te geven. Vind ik.
Schutter nog voortvluchtig, meerdere daders bij betrokken, religieus motiefquote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:21 schreef KNAK het volgende:
Als je andere partijen min of meer de schuld geeft van het incident is dat wel een minpunt voor mij. Doorgaan waar je mee bezig bent is prima, maar terwijl de lijken nog nauwelijks koud zijn ze inzetten om andere partijen zwart te maken vind ik smerigquote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:07 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik zie hier niet een pluspunt in. Ook geen minpunt trouwens.
De een kiest ervoor om bij elkaar te komen. De ander uit respect om dit niet te doen.
Ik denk niet dat je een dergelijk incident kunt vinden.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 06:28 schreef timmmmm het volgende:
Ben trouwens benieuwd naar het vorige incident in Nederland waar 3 doden en 9 gewonden vielen en waar jegeenfluit over hoort.
Doorgaan met campangevoere is 1. Er actief proberen een slaatje uit te slaan is gewoon laag.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 06:45 schreef KingRadler het volgende:
Dezelfde avond na de moord op Pim.
Werd er gewoon politiek bedreven bij Barend en van Dorp.
Het is gewoon een verkiezingsstunt geen campagne voeren.
Dat FvD gewoon campagne voert niks vreemds aan.
Die werd dan ook vermoord vanwege verkiezingen, dus had de moordenaar een bonus gekregen als ze gestopt waren.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 06:45 schreef KingRadler het volgende:
Dezelfde avond na de moord op Pim.
Werd er gewoon politiek bedreven bij Barend en van Dorp.
Denk niet dat hun mening of partijprogramma deze nacht is veranderd door dit incident eigenlijkquote:Op dinsdag 19 maart 2019 06:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Doorgaan met campangevoere is 1. Er actief proberen een slaatje uit te slaan is gewoon laag.
3 doden en 5 gewonden (cijfer is gisteren bijgesteld).quote:Op dinsdag 19 maart 2019 06:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Schutter nog voortvluchtig, meerdere daders bij betrokken, religieus motief
Dan kan ik me wel voorstellen dat men kan denken dat dit nog niet voorbij is.
Ben trouwens benieuwd naar het vorige incident in Nederland waar 3 doden en 9 gewonden vielen en waar jegeenfluit over hoort.
Het laatste beetje vrijheid ontnemen...quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:24 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Inperking van de laatste restjes vrijheid die we nog hebben. Deze doorgeflipte drugsmisbruiker gaat ons dat ontnemen.
Heb je geen wraakgevoelens?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:35 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik ben zelf iemand verloren door een misdrijf en juist dat was het enige wat mij lang heeft bezig gehouden.
Waarom? Wat was het motief.
Overigens was ik totaal niet bezig met de straf die de dader heeft gekregen.
Dat boeide me totaal niet, terwijl ik eerst dacht juist met heel veel woede te blijven zitten.
Ik weet wel dat de dader over 5 tot 8 jaar mogelijk vrijkomt. Soms zit ik ergens wat te drinken of in de trein en dan denk ik wel eens hoe raar het zou zijn als hij dan ineens binnenkomt en rustig aan een tafeltje naast me gaat zitten. Dat geeft wel eens rillingen, maar bang of boos ben ik niet meer.
Afgelopen weekend een ongeluk in Hooghalen met 3 doden en een zwaargewonde, levert slechts een klein berichtje op in landelijke media.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 06:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Schutter nog voortvluchtig, meerdere daders bij betrokken, religieus motief
Dan kan ik me wel voorstellen dat men kan denken dat dit nog niet voorbij is.
Het is dan ook logisch dat men daar meteen aan denkt maar goed. Wat de reden het ook is dat je zoiets doet, het staat vast dat je ziek in hoofd bent.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 06:57 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik vind dat er al vrij snel het woord terrorisme boven kwam terwijl de dader gewoon een mafklapper met psychische issues is, die al het een en ander op zijn kerfstok heeft.
In plaats van naar feiten te kijken, wordt er maar van alles geroepen. Had al vrij snel in de gaten, na het verslag van een ooggetuige, dat dit geen terrorist was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |