abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2019 @ 22:48:41 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185703799
Wat weten we nu:

18:31 Hoofdverdachte aangehouden

quote:
15:01
Burgemeester Jan van Zanen meldt net dat er drie doden zijn gevallen en negen gewonden door de schietpartij in Utrecht.
GemeenteUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:54:05 Burgemeester Jan van Zanen reageert op het schietincident eerder vandaag https://t.co/PzI6t2tPtX reageer retweet
quote:
quote:
In de Utrechtse wijk Kanaleneiland heeft maandagochtend een schietpartij plaatsgevonden. Het vuur werd geopend op de inzittenden van een tram bij het 24 Oktoberplein. Dit is wat we tot nu toe weten over het incident.
In het kort

Schutter gevlucht, politie zoekt 37-jarige verdachte
Omgeving 24 Oktoberplein afgezet
Dreigingsniveau 5 voor provincie Utrecht
Terroristisch motief niet uitgesloten
Een schutter opent rond 10.45 uur het vuur in een tram. Volgens een getuige "begon een man in het wilde weg te schieten". Meerdere inzittenden raken gewond en moeten met spoed naar het ziekenhuis.

Voor de slachtoffers is in Utrecht een calamiteitenhospitaal geopend. Het Rode Kruis heeft de website ikbenveilig.nl opengesteld voor mensen die zich ongerust maken over de situatie in Utrecht.

Het 24 Oktoberplein is na de schietpartij ruim afgezet. "Kom niet in de buurt van de plaats van het incident", meldt de politie. Bij een woning aan de Trumanlaan, in de buurt van het 24 Oktoberplein, zijn meerdere politie-eenheden ter plaatse. Volgens de NOS zijn hier en op andere plaatsen invallen gedaan.

https://www.nu.nl/schietp(...)rtij-in-utrecht.html

Livestream:

De verdachte:

PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 14:17:27 De politie vraagt u uit te kijken naar de 37-jarige Gökman Tanis (geboren in Turkije) in verband met het incident vanmorgen aan het #24oktoberplein in Utrecht. Benader hem niet zelf maar bel direct de opsporingstiplijn 0800-6070 https://t.co/QZ88s3Wl0k reageer retweet
Laatste nieuwsberichten
quote:
Ooggetuige Niels (21): ‘Hij schoot op die mensen die die vrouw hielpen’

De 21-jarige Niels zat in de tram in Utrecht waar vanmorgen ‘mogelijke terreurverdachte’ Gökman Tanis begon te schieten. Niels ‘had het gevoel’ dat de dader zich op één persoon richtte. ,,Hij mikte op die mensen die die vrouw probeerde te helpen.”

Niels is net weer thuis, na door de politie te zijn gehoord, nog stevig onder de indruk van wat hij heeft gezien. ,,Het gebeurde in het tramstel achter mij. Er was ineens commotie. De tram kwam stil te staan in een bocht dus ik kon goed zien wat er in het tramstel achter mij gebeurde. De deur van de tram werd geforceerd en er werden ramen ingeslagen. In ons tramstel was verwarring maar bleef het redelijk kalm.”

,,Er was op dat moment op zeker al geschoten in dat tramstel achter mij. Je hoorde van die plop-plop-plop-geluiden, alsof er een geluiddemper op zat. Daarna zag ik mensen naar buiten rennen, echt voor hun leven. Ik had het gevoel dat hij zich speciaal op een iemand richtte want ik zag een vrouw naar buiten kruipen. Omstanders probeerden haar weg te trekken maar toen ze dat deden ging die man speciaal achter haar aan en mikte op die omstanders.”

,,Nee, ik kon niet goed zien hoe hij eruit zag. Hij had een donkere jas aan, normaal postuur, en had een lang pistool in zijn hand. Gewoon zo’n handpistool, geen automatisch wapen, voor zover ik kon zien. Daarna ging ie nog achter iemand aan, met een geel hesje, die die vrouw probeerde te helpen, en daarna kon ik het niet meer zien.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)uw-hielpen~abd214eb/
quote:
Gezochte Gökmen Tanis stond terecht wegens schieten met vuurwapen en verkrachting
UTRECHT - De 37-jarige Gökmen Tanis, die wordt gezocht vanwege het schietdrama bij het 24 Oktoberplein, is vaak in aanraking geweest met justitie. Hij stond in 2014 terecht omdat hij zou hebben geschoten met een vuurwapen en wegens poging tot doodslag.

Zijn strafblad is lang: hij zou in oktober 2014 een vrouw hebben beledigd en naar haar hebben gespuugd. Ook beledigde en bedreigde hij toen een agent. Tevens zou hij dat jaar onder invloed hebben gereden.

Zeer recent stond hij ook voor de rechter: twee weken terug nog omdat hij een vrouw zou hebben verkracht. Ook zou hij zich onlangs schuldig hebben gemaakt aan het stelen van een fiets en een inbraak in een bedrijfspand. Die delicten dateren van september en oktober vorig jaar.

De verkrachting zou zijn gebeurd in juli 2017 in Utrecht. Precies twee weken geleden was een zogenoemde regiezitting.

De politie heeft een foto van Tanis verspreid. De man, die Turkse roots heeft, zou vanochtend hebben geschoten in of bij een tram op het 24 Oktoberplein. Daarbij is een nog onbekend aantal mensen gewond geraakt en er zijn mogelijk ook mensen overleden. Tanis is nog voortvluchtig.
PolitieUtrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 16:28:03 Het aantal gewonden is zojuist naar beneden bijgesteld. Het gaat om 5 gewonden in plaats van de eerder genoemde 9. Het aantal overledenen is op dit moment onveranderd. https://t.co/9tStbq1f0B reageer retweet
Liveblogs
Schietpartij Utrecht: Tanis opgepakt, morgen vlaggen halfstok
https://nos.nl/liveblog/2(...)trecht-verlaten.html

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1895347/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185703805
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:43 schreef skrn het volgende:

[..]

Zou het? Dader in 1 dag gepakt, een opsteker voor de coalitie zou ik zeggen.
Het gaat geen direct effect hebben deze woensdag, maar later wel. Denk aan nog scherpere privacywet oftewel de regering mag NOG meer weten en controleren. Dat soort dingen.
pi_185703813
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:44 schreef YoshiBignose het volgende: [..] [..] Nee, maar wat kan je nog meer doen? Respect voor slachtoffers... kom op zeg. Je moet toch een land draaiende houden of wat. Denk je nou echt dat het iets helpt als iedereen de hele dag alleen maar loopt te huilen?
Sinds wanneer valt zieltjes winnen door de smakeloze opportunist uit te hangen onder 'het land draaiende houden'?
  maandag 18 maart 2019 @ 22:49:32 #4
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185703814
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik behoor tot de Fokkers zonder Wajong dus was overdag met werk bezig..heb pas 's avonds mij wat meer verdiept
Post van de dag.
pi_185703825
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..] Denk aan nog scherpere privacywet oftewel de regering mag NOG meer weten en controleren. Dat soort dingen.
Precies
pi_185703830
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het land draaiende houden is wat anders dan in een zaal met blinde eigengeile toehoorders blaten dat het handelen van een individu moeiteloos is af te schuiven op politieke partijen en een grote bevolkingsgroep... of iets van die strekking tweeten
Why? Als ik het zo hoor gaat het de laatste maanden (jaren) alleen maar over immigratiebeleid, asielzoekers, allochtonen, afpakken van cultuur etc. etc. Blijkbaar zit dat veel mensen heel hoog. Dan is dit (als het al een terroristische aanslag was...) toch een vrij belangrijke gebeurtenis.

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Sinds wanneer valt zieltjes winnen door de smakeloze opportunist uit te hangen onder 'het land draaiende houden'?
Omdat dat "zieltjes winnen" zou kunnen betekenen dat we een heel ander kabinet krijgen met ander beleid, wat gevolgen kan hebben voor het hele land.
Facts don't care about your feelings
pi_185703832
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Xa1pt ouwe D66er! Zieltjes winnen :') Het is maar net wat je wil zien he. Het is een constatering van de FEITEN die 15 JAAR GELEDEN al werden genoemd. Er is geen ene kankeritus in dit land veranderd, maar blijf lekker wegkijken.
pi_185703850
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:45 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
De dader, ook aan het filmpje te zien, is niet al te slim. En ook vrij gestoord.

Las dat interview met de 47-jarige vrouw die hij heeft verkracht. Dat ze samen veel deden, samen drugs gebruiken en hij haar eens urenlang verkrachtte. Gok dat dit niks met eerwraak te maken heeft, ik denk zelfs dat ‘ie nog maar weinig familie heeft eigenlijk, gezien het feit dat hij al jarenlang een dikke drugsgebruiker is die niks vsn het leven maakt.

Het zal denk ik te maken hebben met zijn fucked up gesteldheid. Teveel drugs gehad, een beetje geradicaliseerd (net als zijn broer) en ook nog eens een laag IQ: dat maakt je wel heel gevaarlijk.

Tot zover mijn speculatie :+.
quote:
Burgemeester Van Zanen, het hoofd van de politie Midden-Nederland en de hoofdofficier van Justitie zeggen dat Gökmen Tanis verdacht wordt van doodslag met terroristisch motief, maar inmiddels is eerwraak het meest waarschijnlijke motief, aldus bronnen aan het AD. Ook de mogelijkheid van meerdere daders is nog niet uitgesloten.
https://www.hln.be/nieuws(...)-duidelijk~aecd02d7/
Zij weten duidelijk meer dan dat wij weten. En als het zelfs voor hun niet helemaal duidelijk is wat zijn motieven zijn geweest, dan is het voor ons al helemaal speculeren. Maar de burgemeester, hoofd van de politie en de hoofdofficier van Justitie roepen echt niet zomaar dat dat momenteel het hoofdmotief is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 22:51:53 #9
236264 crew  capricia
pi_185703853
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185703854
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Het gaat geen direct effect hebben deze woensdag, maar later wel. Denk aan nog scherpere privacywet oftewel de regering mag NOG meer weten en controleren. Dat soort dingen.
Dat zou idd kunnen. Ik denk dat de PVV en Forum niet direct gaan profiteren. Ook moeilijk campagne voeren zonder ranzig te zijn trouwens, wat beide ook laten zien .
pi_185703858
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Why? Als ik het zo hoor gaat het de laatste maanden (jaren) alleen maar over immigratiebeleid, asielzoekers, allochtonen, afpakken van cultuur etc. etc. Blijkbaar zit dat veel mensen heel hoog. Dan is dit (als het al een terroristische aanslag was...) toch een vrij belangrijke gebeurtenis.
Ik heb net Nieuwsuur gekeken. Ik beweer niet dat het een terroristische aanslag was, maar er wijzen wel heel veel dingen die kant uit.

Je kan het nu nog niet terug kijken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_185703862
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:51 schreef skrn het volgende:

[..]

Dat zou idd kunnen. Ik denk dat de PVV en Forum niet direct gaan profiteren. Ook moeilijk campagne voeren zonder ranzig te blijven trouwens.
EU gaat wel profiteren ;) Helaas
  maandag 18 maart 2019 @ 22:54:33 #13
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185703891
Politiek bedrijven kan in POL, laten we hier enkel de directe link met het nieuws bespreken
Laffe huichelaar
pi_185703892
quote:

[..]

Dat zou idd kunnen. Ik denk dat de PVV en Forum niet direct gaan profiteren. Ook moeilijk campagne voeren zonder ranzig te blijven trouwens.
Lijkt me toch wel een abc'tje dat die partijen profiteren. Wat gebeurde er in de peilingen na Mohammed B.?
  maandag 18 maart 2019 @ 22:54:49 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185703903
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik heb net Nieuwsuur gekeken. Ik beweer niet dat het een terroristische aanslag was, maar er wijzen wel heel veel dingen die kant uit.
Ik sluit het ook nog niet uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185703914
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:51 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is het nut hiervan vraag ik me altijd af. Er zijn 1000 mensen gestorven in Mozambique vandaag en in Nederland plegen er zo'n 7 mensen per dag zelfmoord. Als je de slachtoffers niet kent is het helemaal niet relevant wie het was. Of speur je iedere dag ook lijstjes af van alle overleden mensen in de buurt?
Facts don't care about your feelings
pi_185703918
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Zij weten duidelijk meer dan dat wij weten. En als het zelfs voor hun niet helemaal duidelijk is wat zijn motieven zijn geweest, dan is het voor ons al helemaal speculeren. Maar de burgemeester, hoofd van de politie en de hoofdofficier van Justitie roepen echt niet zomaar dat dat momenteel het hoofdmotief is.
Ik heb net Nieuwsuur gekeken. Er is niks gezegd over eerwraak of relationele sfeer. Wel over terrorisme. Die ‘bronnen’ kan ik niet serieus nemen, dan ga ik eerder op officiële uitspraken af.
pi_185703921
quote:

[..]

Of een sterk debat van 1 van de 2 leiders of zo'n aanslag door een Turk nu als laatste blijft hangen in het hoofd van de stemgerechtigde maakt verder ook niet veel uit. Baudet zou als enige niet eens bij het politieke debat van vanavond uitgenodigd zijn. Dat is, hoe cru dan ook, een opsteker voor hem.
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 22:56:12 #19
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_185703929
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:55 schreef Antaris het volgende:

[..]

Wat dan?
JaapJansen twitterde op maandag 18-03-2019 om 20:42:02 Theo Hiddema moet denken aan het stilleggen van de campagne na moord op Fortuyn en aan Rutte toen Turkse minister naar Rotterdam kwam en stoer deed ‘voor een overwinninkie’. ‘En nou zullen ze goddorie ons die gebeurtenissen in Kanaleneiland aanwrijven?’ https://t.co/1W61xCHfN5 reageer retweet
pi_185703942
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:56 schreef Slobeend het volgende:

[..]

JaapJansen twitterde op maandag 18-03-2019 om 20:42:02 Theo Hiddema moet denken aan het stilleggen van de campagne na moord op Fortuyn en aan Rutte toen Turkse minister naar Rotterdam kwam en stoer deed ‘voor een overwinninkie’. ‘En nou zullen ze goddorie ons die gebeurtenissen in Kanaleneiland aanwrijven?’ https://t.co/1W61xCHfN5 reageer retweet
Ik snap wel wat Hiddema bedoelt te zeggen. Ik herinner mij Fortuyn en de moord nog heel goed.
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 22:57:19 #21
236264 crew  capricia
pi_185703952
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:55 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat is het nut hiervan vraag ik me altijd af. Er zijn 1000 mensen gestorven in Mozambique vandaag en in Nederland plegen er zo'n 7 mensen per dag zelfmoord. Als je de slachtoffers niet kent is het helemaal niet relevant wie het was. Of speur je iedere dag ook lijstjes af van alle overleden mensen in de buurt?
Dit is een wijkgenoot van ons.
Ik ken deze man persoonlijk.

Dit is tevens de reden waarom de BSO vanmiddag dicht was. :'(
Mijn dochtertje zal kapot zijn morgen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185703967
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:55 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ik heb net Nieuwsuur gekeken. Er is niks gezegd over eerwraak of relationele sfeer. Wel over terrorisme. Die ‘bronnen’ kan ik niet serieus nemen, dan ga ik eerder op officiële uitspraken af.
Had ik dat nou goed gehoord dat die broer lid was van een salafistische beweging?
pi_185703976
Vanmiddag was er een getuige op het journaal die vertelde dat hij meerdere mensen "Schieten Schieten" had horen roepen. Even later kwam er een bericht naar buiten dat er op meerdere plekken in Nederland invallen werden gedaan en gezocht werd naar personen. Ook is er voor de "echte dader" al iemand opgepakt waarvan verteld werd dat het niet de "echte dader" zou zijn maar dat hij er wel het een of ander mee te maken had.

Al met al krijg ik door dit hele verhaal het idee dat er meerdere mensen in/bij die tram waren die gezamenlijk deze daad hebben gepleegd?
Of is mijn gedachte uit zijn verband gerukt?
pi_185703985
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:57 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Had ik dat nou goed gehoord dat die broer lid was van een salafistische beweging?
Ja dat is dus ook zo’n feit. Werd ook gezegd.
pi_185703995
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:58 schreef HetDonkertAan het volgende:
Vanmiddag was er een getuige op het journaal die vertelde dat hij meerdere mensen "Schieten Schieten" had horen roepen. Even later kwam er een bericht naar buiten dat er op meerdere plekken in Nederland invallen werden gedaan en gezocht werd naar personen. Ook is er voor de "echte dader" al iemand opgepakt waarvan verteld werd dat het niet de "echte dader" zou zijn maar dat hij er wel het een of ander mee te maken had.

Al met al krijg ik door dit hele verhaal het idee dat er meerdere mensen in/bij die tram waren die gezamenlijk deze daad hebben gepleegd?
Zou zomaar kunnen ja.
pi_185704004
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:56 schreef Slobeend het volgende:

[..]

tnx.
pi_185704015
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:58 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ja dat is dus ook zo’n feit. Werd ook gezegd.
Fijn dat jij het ook hoorde. Want toen krabbelde ik ook wel even achter mijn oren.
pi_185704021
Is Nederland daadwerkelijk onveiliger en onleefbaarder geworden of zijn we gewoon nu beter en sneller op de hoogte dankzij (Social) Media?

Ik heb het gevoel alsof Nederland onveiliger en onleefbaarder is geworden. Erg teleurstellend!
pi_185704025
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:55 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het nieuwsbericht tonen is een inhoudelijke reactie op de gebeurtenissen van vandaag en laat daarvan een gevolg zien.
Dat is het nut.
pi_185704036
Ik vind het overigens nogal opvallend dat half Nederland GEEN NL-Alert heeft ontvangen en dat terwijl het dreigingsniveau 5 was?
pi_185704037
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:58 schreef HetDonkertAan het volgende:

ik denk dat er een verschil is tussen ophitsen en medeplichtig zijn..
en met het ethische besef van een doperwt is dit onderscheid bij dergelijke kansenparels bijna niet te merken
  maandag 18 maart 2019 @ 23:01:23 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185704043
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:00 schreef GeschiktX het volgende:
Is Nederland daadwerkelijk onveiliger en onleefbaarder geworden of zijn we gewoon nu beter en sneller op de hoogte dankzij (Social) Media?

Ik heb het gevoel alsof Nederland onveiliger en onleefbaarder is geworden. Erg teleurstellend!
Dat gevoel heb ik eigenlijk absoluut niet.
Laffe huichelaar
  maandag 18 maart 2019 @ 23:01:38 #33
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185704047
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:01 schreef Poepz0r het volgende:
Ik vind het overigens nogal opvallend dat half Nederland GEEN NL-Alert heeft ontvangen en dat terwijl het dreigingsniveau 5 was?
In Utrecht
Laffe huichelaar
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 23:01:39 #34
236264 crew  capricia
pi_185704048
quote:
Dat was alleen in Utrecht.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185704054
quote:

Jij niet alleen ik ook, ik heb dat gevoel ook, alsof het land het aantrekken doet, echter niet alleen Nederland hoor, ik zou haast wensen grenzen terug.
pi_185704060
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]

In Utrecht
Vrienden van mij wonen 1 KM van plaats delict. Niks ontvangen.
pi_185704067
quote:
Waarschijnlijk werkt het niet eens.
pi_185704072
thejermaine twitterde op maandag 18-03-2019 om 22:33:53 Verdachte #Gökmen T. stond op 4 + 5 maart terecht in maar liefst drie (!) rechtszaken. Een zaak ging om een verkrachting in juli 2017, de andere zaak om een inbraak in september 2018 en de andere zaak om een diefstal van een fiets in oktober vorig jaar. #Utrecht reageer retweet
  maandag 18 maart 2019 @ 23:03:36 #39
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185704088
quote:

Misdaadcijfers dalen. En ik voel me nooit onveilig eigenlijk.
pi_185704091
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:02 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
thejermaine twitterde op maandag 18-03-2019 om 22:33:53 Verdachte #Gökmen T. stond op 4 + 5 maart terecht in maar liefst drie (!) rechtszaken. Een zaak ging om een verkrachting in juli 2017, de andere zaak om een inbraak in september 2018 en de andere zaak om een diefstal van een fiets in oktober vorig jaar. #Utrecht reageer retweet
Reden genoeg om hem vrij rondt te laten lopen.
pi_185704097
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:02 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Het OM gefaald?
pi_185704102
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij niet alleen ik ook, ik heb dat gevoel ook, alsof het land het aantrekken doet, echter niet alleen Nederland hoor, ik zou haast wensen grenzen terug.
Ik word hier gewoon verdrietig van. Bah :(
  maandag 18 maart 2019 @ 23:04:46 #43
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185704107
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:03 schreef Antaris het volgende:

[..]

*rond
pi_185704129
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:03 schreef Antaris het volgende:

[..]

Dat de rechtsgang niet zo snel is als we zouden willen zien heeft ook zijn redenen... Blijft lastig om iemand voordat er een proces heeft plaatsgevonden op te sluiten.
pi_185704139
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:03 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

NWS / We moeten misdrijven verkeerd registreren, zeggen agenten
pi_185704158
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:04 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

*rond
Oeps.
pi_185704171
quote:

[..]

Misdaadcijfers kunnen dalen, maar daar heb je als samenleving niets aan als de impact en grootte van de misdaden stijgen... :(
  maandag 18 maart 2019 @ 23:07:15 #48
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185704172
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]

In Utrecht
Ik woon zo'n beetje op loopafstand van die locatie, niks ontvangen hoor.
Huilen dan.
  maandag 18 maart 2019 @ 23:07:43 #49
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185704182
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:07 schreef GeschiktX het volgende:

[..]

Misdaadcijfers kunnen dalen, maar daar heb je als samenleving niets aan als de impact en grootte van de misdaden stijgen... :(
De impact door zo'n 'incident' als vandaag komt vooral door social media.
pi_185704186
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:05 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Dat de rechtsgang niet zo snel is als we zouden willen zien heeft ook zijn redenen... Blijft lastig om iemand voordat er een proces heeft plaatsgevonden op te sluiten.
Waarom zit die Limburger (B) dan nog vast?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2019 23:10:34 ]
pi_185704205
quote:
3s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik woon zo'n beetje op loopafstand van die locatie, niks ontvangen hoor.
Was je op dat moment wel in Utrecht?
  maandag 18 maart 2019 @ 23:08:40 #53
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185704206
Ligt het nou aan mij of valt deze gebeurtenis nogal mee?
Maar 3 doden en een paar gewonden en het hele land is in paniek.

Dit topic heeft 17 delen, waarom? :')

Het is wel wederom het zoveelste voorbeeld waarom we Islam en hun aanhangers kunnen missen als kiespijn in dit land. Maar verder dan dat is het allemaal niet erg schokkend.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_185704215
Live Jinek en Pauw op NPO1.
  maandag 18 maart 2019 @ 23:09:27 #55
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185704223
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat was alleen in Utrecht.
Ik ben de stad niet uit geweest vandaag, maar geen NL-alert ontvangen.
  maandag 18 maart 2019 @ 23:09:27 #56
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185704224
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Was je op dat moment wel in Utrecht?
Ziek in m'n bedje.
Huilen dan.
  PR/Manusje van alles maandag 18 maart 2019 @ 23:10:14 #57
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_185704244
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:05 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

nee hoor. Heel simpel.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_185704259
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom zit die Limburger dan nog vast?
Volgens t wetboek moet(en) er/een gegronde reden(en) zijn die tevens nadrukkelijk zijn beschreven als gegronde redenen in t wetboek om iemand dwangmatig de vrijheid te ontnemen alvorens het proces heeft plaatsgevonden. Bij Jos B was/is dat het geval en bij deze meneer van vanmiddag helaas niet...
pi_185704268
Hoor net op sbs een 3de dader aangehouden
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_185704269
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:08 schreef Harvest89 het volgende:

Het is wel wederom het zoveelste voorbeeld waarom we Islam en hun aanhangers kunnen missen als kiespijn in dit land. Maar verder dan dat is het allemaal niet erg schokkend.
Het was vrij veilig in Nederland in tegenstelling tot andere negatieve soortgelijke gebeurtenissen in nabije landen.

Met dit, verandert het verhaal. Als Nieuw Zeeland en Nederland niet veilig zijn.... dan is het logisch dat we in groot paniek zijn.
  maandag 18 maart 2019 @ 23:11:45 #61
62913 Blik
The one and Only!
pi_185704277
Over die NL-Alert, ik werk in Utrecht en diverse collega’s kregen hem. Ik heb hem niet ontvangen, eerder heb ik wel alerts ontvangen (tijdje geleden nog met lekkende vloeistof op een zaterdagochtend). 1 collega heeft 2 telefoons en de ene telefoon kreeg hem wel en de andere niet.

Werkt dus nog verre van vlekkeloos.
pi_185704304
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ziek in m'n bedje.
Welke ziekte heeft je vereerd?
Griep of de slingerschijt.
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 23:12:24 #63
236264 crew  capricia
pi_185704306
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:09 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Gaat iets niet goed dan.
Ik heb er twee ontvangen: eentje toen ik de randweg opreed. En eentje thuis.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185704312
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:11 schreef Blik het volgende:
Over die NL-Alert, ik werk in Utrecht en diverse collega’s kregen hem. Ik heb hem niet ontvangen, eerder heb ik wel alerts ontvangen (tijdje geleden nog met lekkende vloeistof op een zaterdagochtend). 1 collega heeft 2 telefoons en de ene telefoon kreeg hem wel en de andere niet.

Heb je wel naar de instellingen gekeken?
  maandag 18 maart 2019 @ 23:13:22 #65
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185704322
pauwnl twitterde op maandag 18-03-2019 om 23:12:41 In de loop van maandagavond is een derde verdachte aangehouden na de schietpartij in Utrecht. Het is niet duidelijk op welke wijze deze persoon betrokken is bij de aanslag. Dat heeft de politie bekend gemaakt in het tv-programma Pauw & Jinek. reageer retweet
pi_185704329
quote:

Ik was in een andere stad maar ook niet ontvangen.....!
  maandag 18 maart 2019 @ 23:13:42 #67
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185704331
De politie was net nog massaal aanwezig in/bij die woning aan de Oudenoord, terwijl de laatste cameraploeg aan het inpakken was.
  Redactie Frontpage maandag 18 maart 2019 @ 23:13:46 #68
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_185704332
quote:

Heel dat NL-Alert werkt voor geen meter, als er hier op Moerdijk weer eens een chemisch bedrijf ontploft krijg je met wat geluk 3 uur later een berichtje en dan 8 uur later het bericht wat eigenlijk daarvoor was verstuurd :').
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_185704334
rtvutrecht twitterde op maandag 18-03-2019 om 23:12:08 Derde verdachte aangehouden na schietincident 24 Oktoberplein https://t.co/PzDmfLaf62 #utrecht reageer retweet
pi_185704335
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:11 schreef MMXMMX het volgende:
Hoor net op sbs een 3de dader aangehouden
Brengen ze nog iets waar ik wat aan heb, ik heb het de hele dag al gehoord, ik kan er niks aan veranderen, heb liever afleiding als dit.
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 23:14:10 #71
236264 crew  capricia
pi_185704337
Ben er toch wel door aangeslagen. Dat iemand die ik persoonlijk ken, een buurtgenoot, doodgeschoten is. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 18 maart 2019 @ 23:14:31 #72
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_185704339
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:07 schreef GeschiktX het volgende:

[..]

Je hebt er als samenleving natuurlijk wel degelijk wat aan, maar je moet de feiten wel willen accepteren en je niet al te bang willen laten maken door situaties als die van vandaag. Verder valt het op zich natuurlijk nog wel mee..
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_185704346
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

nee hoor. Heel simpel.
Op de lange termijn zal het lastig blijken als je iedereen die ergens van wordt verdacht op gaat sluiten tot aan zijn proces.
Denk aan geld, voedsel, plek, vervoer, privé-problematiek.... En misschien is het een oplossing om de wettelijke grens die aangeeft wanneer iemand wel/niet mag worden vastgehouden te verschuiven.
  maandag 18 maart 2019 @ 23:15:31 #74
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_185704359
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:14 schreef capricia het volgende:
Ben er toch wel door aangeslagen. Dat iemand die ik persoonlijk ken, een buurtgenoot, doodgeschoten is. :{
Heel begrijpelijk, zal een heel vreemd gevoel geven. Sterkte!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_185704364
Even tussendoor;

TomasBXL twitterde op maandag 18-03-2019 om 21:28:52 #Utrecht several journalists had their cars smashed and equipment stolen while reporting in Kanaleneiland, including us. All this under the nose of the Dutch police https://t.co/ATYHCyuR30 reageer retweet
:') :r
  FOK!fotograaf maandag 18 maart 2019 @ 23:15:49 #76
364681 over_hedge
pi_185704366
quote:

quote:

Uiteindelijk valt het relatief mee ja. Maar dat weet je ook niet op het moment dat het gebeurt. Voor je het weet was dat het begin en had een groep ook op andere plekken aanslagen in de planning staan. Dus niet zo gek dat de overheid het zo serieus oppakte.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_185704375
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Brengen ze nog iets waar ik wat aan heb, ik heb het de hele dag al gehoord, ik kan er niks aan veranderen, heb liever afleiding als dit.
Jawel hoor
Der is nu reclame boodschappen
  maandag 18 maart 2019 @ 23:16:41 #78
62913 Blik
The one and Only!
pi_185704391
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:12 schreef GeschiktX het volgende:

[..]

Heb je wel naar de instellingen gekeken?
Welk onderdeel van dat ik in het verleden het wel ontvangen heb begrijp je niet, aantal weken geleden zelfs nog
  maandag 18 maart 2019 @ 23:17:58 #79
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185704416
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:14 schreef capricia het volgende:
Sterkte capricia :{
pi_185704422
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Welk onderdeel van dat ik in het verleden het wel ontvangen heb begrijp je niet, aantal weken geleden zelfs nog
Het deel dat je het ditmaal niet hebt ontvangen. Wellicht zijn je instellingen gewijzigd of reset door een software update ofzo?
  maandag 18 maart 2019 @ 23:18:14 #81
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185704423
quote:

Wat in de tering fuck heeft dit met de islam te maken? :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_185704432
Lult uit Ji nek
  maandag 18 maart 2019 @ 23:19:08 #83
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185704441
quote:
4s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:15 schreef SpaceOddity het volgende:
Even tussendoor;

TomasBXL twitterde op maandag 18-03-2019 om 21:28:52 #Utrecht several journalists had their cars smashed and equipment stolen while reporting in Kanaleneiland, including us. All this under the nose of the Dutch police https://t.co/ATYHCyuR30 reageer retweet
X-doubt
  maandag 18 maart 2019 @ 23:19:57 #84
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185704451
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Welke ziekte heeft je vereerd?
Griep of de slingerschijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huilen dan.
pi_185704455
quote:
Even tussendoor;

Zo kennen we Kanaleneiland weer
  maandag 18 maart 2019 @ 23:20:26 #86
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185704462
Volgens de politie bij Jinek nog geen relatie bekend tussen het slachtoffer en de dader.
pi_185704467
quote:
9s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beterschap!
  maandag 18 maart 2019 @ 23:21:05 #88
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_185704477
Hij wou alleen maar tüteren
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_185704481
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:18 schreef _--_ het volgende:

[..]

De dader was een aanhanger van de islam.
Maar ja, als ik als Donald Duck-lezer een aanslag pleeg zou het ook raar zijn dat mensen t op de Donald Duck af zouden geven.
Echter, omdat in het verleden, meerdere aanslagen zijn gepleegd in naam van islam wordt iets al gauw gezien als "iets dat met de islam te maken heeft" wat ik ook wel begrijpelijk vind.
Zelfde verhaal als met pedoseksuele katholieke priesters.
pi_185704484
quote:
Even tussendoor;

Een ieder weet toch wat meneer agent of vrouw, zegt laat niks zichtbaar in U voertuig achter.
pi_185704496
Herhaling: Jinek en Pauw live op NPO1.
  maandag 18 maart 2019 @ 23:22:18 #92
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185704501
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:21 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Maar ja, als ik als Donald Duck-lezer een aanslag pleeg zou het ook raar zijn dat mensen t op de Donald Duck af zouden geven.
Echter, omdat in het verleden, meerdere aanslagen zijn gepleegd in naam van islam wordt iets al gauw gezien als "iets dat met de islam te maken heeft" wat ik ook wel begrijpelijk vindt.
>drugs
>alcohol
>stelen
>populair bij politie

>moslim

Goeie grap wel. :D
Ik vind het walgelijk dat er nu al aannames worden gedaan. :{
pi_185704504
In Jinek : Oorzaak / Motief aanslag doet er niet toe ?
  maandag 18 maart 2019 @ 23:22:44 #94
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185704509
Stel je voor, IS-leden die alcohol consumeren. _O-
pi_185704514
quote:
9s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

SPOILER
Kan je een grapje hebben?

SPOILER
pi_185704527
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:09 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik ook niet en ik zat de hele dag 40 meter van het hele gebeuren af
No bitch to me
  maandag 18 maart 2019 @ 23:24:47 #97
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_185704557
quote:

[..]

De verdachte was een aanhanger van de islam, geradicaliseerd en heeft waarschijnlijk allah akbar geroepen?
pi_185704558
Dader was ook bedelaar :)
pi_185704576
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:22 schreef _--_ het volgende:

[..]

>drugs
>alcohol
>stelen
>populair bij politie

>moslim

Goeie grap wel. :D
Ik vind het walgelijk dat er nu al aannames worden gedaan. :{
Het zijn allemaal aannames en de enige aanname die ik doe is dat ik denk dat het een gestoord individu betreft.
Daarnaast mag iedereen geloven wat hij of zij wil maar ik kan goed begrijpen dat er aannames gedaan worden gezien aanslagen die eerder zijn gepleegd in naam van islam.

Is voor mij een beetje hetzelfde als er een jongentje middernacht huilend in z'n nakie naast het huis van de pastoor staat.
pi_185704583
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:23 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Ik ook niet en ik zat de hele dag 40 meter van het hele gebeuren af
https://crisis.nl/nl-alert/je-mobiele-telefoon/
  Moderator maandag 18 maart 2019 @ 23:25:39 #101
236264 crew  capricia
pi_185704585
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:17 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Sterkte capricia :{
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:15 schreef Strani het volgende:

[..]

Heel begrijpelijk, zal een heel vreemd gevoel geven. Sterkte!
Dank jullie.
Ja. Het is gewoon raar.
Ik ga maar proberen te slapen.

Fijne avond!
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 18 maart 2019 @ 23:26:23 #102
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185704602
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:24 schreef warp995 het volgende:

[..]

De verdachte was een aanhanger van de islam, geradicaliseerd en heeft waarschijnlijk allah akbar geroepen?
Owhja, we hebben er ook eentje die in fake news gelooft.

Ik zeg het je, democratie is een regelrechte gevaar voor de mensheid.
pi_185704622
quote:

[..]

Worden kunstmatig laag gehouden.

https://www.platform-inve(...)zeggen-agenten-zelf/

[ Bericht 17% gewijzigd door probeer op 18-03-2019 23:35:41 ]
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 18 maart 2019 @ 23:27:21 #104
407635 warp995
pi_185704631
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:26 schreef _--_ het volgende:

[..]

Dus het was een heiden volgens jou? Heb je daar een bron voor?
pi_185704641
quote:

[..]

? Wat lijkt jou een beter plan dan? Communisme? Dictatuur?
  maandag 18 maart 2019 @ 23:27:52 #106
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185704644
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:27 schreef warp995 het volgende:

[..]

Nee, integendeel tot jou schreeuw ik geen leugens rond.
pi_185704650
Diep triest wat er nu gebeurd is vandaag.

[ Bericht 44% gewijzigd door GeschiktX op 18-03-2019 23:41:48 ]
pi_185704654
quote:

[..]

Dat van allah akbar roepen kwam van een getuige op TV
pi_185704657
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:27 schreef warp995 het volgende:

[..]

Woonde die samen en neukte hij voor het huwelijk?
  maandag 18 maart 2019 @ 23:28:26 #110
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185704664
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:27 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

? Wat lijkt jou een beter plan dan? Communisme? Dictatuur?
Technocratie :)
Zoeits als de tweet van die VVD'er laatst. _O_
  Redactie Frontpage maandag 18 maart 2019 @ 23:28:49 #111
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_185704678
quote:

[..]

Kap gewoon eens even met al dat getroll hier.
_____
  maandag 18 maart 2019 @ 23:28:58 #112
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185704679
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:28 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. 1 getuige van de tientallen inzittenden ja. :)
pi_185704680
quote:

[..]

niet zozeer islam, maar wel herkenbaar bij mensen die het islamitische geloof nastreven
  maandag 18 maart 2019 @ 23:29:14 #114
407635 warp995
pi_185704690
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:27 schreef _--_ het volgende:

[..]

Nee, integendeel tot jou schreeuw ging leugens rond.
Als hij gelovig is, heeft de islam er toch wel wat mee te maken. Jezus zeg
  maandag 18 maart 2019 @ 23:29:34 #115
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185704700
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:28 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Kap gewoon eens even met al dat getroll hier.
Ik troll niet vriend. Als je zin hebt om te zaniken over de manier waarop ik schrijf contacteer je me maar via dm. Hier ga ik dan ook niet meer op in.
pi_185704708
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:21 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Echter, omdat in het verleden, meerdere aanslagen zijn gepleegd in naam van islam wordt iets al gauw gezien als "iets dat met de islam te maken heeft" wat ik ook wel begrijpelijk vind.
geen woord spaans aan
  maandag 18 maart 2019 @ 23:30:09 #117
407635 warp995
pi_185704722
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Woonde die samen en neukte hij voor het huwelijk?
Waarschijnlijk
pi_185704724
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:28 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. 1 getuige van de tientallen inzittenden ja. :)
De rest is dood of in het ziekenhuis dus ja deze was nog aanspreekbaar :)
  maandag 18 maart 2019 @ 23:30:37 #119
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185704733
quote:

[..]

Wat denk je zelf kerel?

quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
de 37-jarige Gökman Tanis (geboren in Turkije)
Er bestaat de mogelijkheid dat het om een christelijke Turk gaat, maar die kans is vrij klein. En naast Islam, is de Turkse cultuur ook zeker iets wat we moeten weren uit het Westen.
  maandag 18 maart 2019 @ 23:30:51 #120
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185704738
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:30 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

De rest is dood of in het ziekenhuis dus ja deze was nog aanspreekbaar :)
Owhja, er zaten 8 mensen in de tram. :')

Mijn heilige God. :') :') :')
  maandag 18 maart 2019 @ 23:31:15 #121
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_185704753
thejermaine twitterde op maandag 18-03-2019 om 19:42:14 In het appartement waar de verdachte is aangehouden is op dit moment technisch onderzoek gaande. Opvallend: de televisie staat nog aan, op NPO 1 ingeschakeld. Rond de aanhouding waren er uitzendingen van de @NOS te zien. #Utrecht https://t.co/1HcxuuTOOM reageer retweet

Woonde hij daar of was hij daar ondergedoken?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_185704761
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:30 schreef warp995 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk
Hoeveel maagden minder zijn dat, bij dat geloof?
Mits het waar is wat hier beweerd wordt.
  maandag 18 maart 2019 @ 23:32:50 #123
407635 warp995
pi_185704803
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel maagden minder zijn dat, bij dat geloof?
Mits het waar is wat hier beweerd wordt.
8 minder, blaast ie zichzelf nog eens op ergens, dan krijgt hij er weer 72
  maandag 18 maart 2019 @ 23:33:26 #124
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185704818
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf kerel?
[..]

Er bestaat de mogelijkheid dat het om een christelijke Turk gaat, maar die kans is vrij klein. En naast Islam, is de Turkse cultuur ook zeker iets wat we moeten weren uit het Westen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik voel m'n breincellen al uitsterven. ;(
pi_185704833
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:30 schreef _--_ het volgende:

[..]

Owhja, er zaten 8 mensen in de tram. :')

Mijn heilige God. :') :') :')
Jouw Heilige God bestaat niet !!! Er is geen God we stammen af van de visjes in de zee
  maandag 18 maart 2019 @ 23:35:22 #126
407635 warp995
pi_185704865
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:34 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Jouw Heilige God bestaat niet !!! Er is geen God we stammen af van de visjes in de zee
Maar dat is toch onder Gods begeleiding gebeurd?
pi_185704878
quote:

[..]

Waarom hebben we dan geen kieuwen?

Al denk ik dat mijn partner er wel hebben moet die lalt aan een stuk door, dat ik zit te kijken en vraag hoe haal je lucht.
  maandag 18 maart 2019 @ 23:36:23 #128
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185704890
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:29 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

geen woord spaans aan
Nou, wel een beetje. Dit heerschap is 'gewoon' een losgeslagen randdebiel die zo nu en dan een gelegenheidsmoslim geweest lijkt te zijn. Overmatig drugs- en alcoholgebruik, geweldsincidenten, diefstal, etc.

Hoe kan je dat rijmen met de islam?
Huilen dan.
  FOK!fotograaf maandag 18 maart 2019 @ 23:36:34 #129
364681 over_hedge
pi_185704895
Kan het God gezeur in een ander topic? Voegt weinig toe.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 18 maart 2019 @ 23:36:55 #130
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185704907
quote:

[..]

Onzin theorie. :{w

We zijn uit klei gemaakt door de Titaan Prometheus, daarna heeft Athena ons het leven ingeblazen.
pi_185704921
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:35 schreef warp995 het volgende:

[..]

Maar dat is toch onder Gods begeleiding gebeurd?
Het is een kwestie van geloof je gelooft het of niet en ik geloof het niet ;)
pi_185704932
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Onzin theorie. :{w

We zijn uit klei gemaakt door de Titaan Prometheus, daarna heeft Athena ons het leven ingeblazen.
Athena is vrouwelijk of mannelijk?
pi_185704944
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:28 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Lekker betrouwbaar.
pi_185704951
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:36 schreef over_hedge het volgende:
Kan het God gezeur in een ander topic? Voegt weinig toe.
Open jij er ff een dan ?
Ik doe mee :)
pi_185704955
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nou, wel een beetje. Dit heerschap is 'gewoon' een losgeslagen randdebiel die zo nu en dan een gelegenheidsmoslim geweest lijkt te zijn. Overmatig drugs- en alcoholgebruik, geweldsincidenten, diefstal, etc.

islam herkent zich in de minderwaardigheid naar vrouwen toe, democratie, westerse samenleving, en sexy uitziende vrouwen..
kijk dat filmpje maar weer terug uit 2011
  maandag 18 maart 2019 @ 23:39:07 #136
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185704959
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:38 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Lekker betrouwbaar.
Aha, verstandelijke mensen bestaan ook. Goeie toevoeging aan mijn virtuele technocratie.
pi_185704979
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:38 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Lekker betrouwbaar.
Dat weet ik ook niet natuurlijk ik was er niet bij.
pi_185705004
Overal zitten rotte appels tussen, in iedere soort.
  maandag 18 maart 2019 @ 23:40:33 #139
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185705005
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Athena is vrouwelijk of mannelijk?
Een godin. Vrouwelijk.
  FOK!fotograaf maandag 18 maart 2019 @ 23:41:27 #140
364681 over_hedge
pi_185705033
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:38 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Open jij er ff een dan ?
Ik doe mee :)
Filosofie & Levensbeschouwing veel plezier
pi_185705047
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Een godin. Vrouwelijk.
Dan mag deze mij leven ingeblazen hebben mits dat ze de juiste ventiel gevonden heeft, al vraag ik mij af hoe bij de vrouw ingeblazen, of zou deze toch uit een rib van een man zijn gemaakt?
  Redactie Frontpage maandag 18 maart 2019 @ 23:42:37 #142
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_185705056
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De gemiddelde moslim is echt niet zo vroom als het beeld dat altijd van ze wordt geschetst. Zeg voor de gein maar eens tegen een Turk dat raki eigenlijk maar een goedkoop aftreksel is van ouzo. Of kijk naar de consumptie van 'verboden' varkensvlees in Indonesië.

Maar in dit geval laat ik nog even in het midden of en hoe het wat met religie te maken heeft totdat er wat meer feiten bekend zijn over het motief.
_____
pi_185705095
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:42 schreef LTVDK het volgende:

[..]

De gemiddelde moslim is echt niet zo vroom als het beeld dat altijd van ze wordt geschetst. Zeg voor de gein maar eens tegen een Turk dat raki eigenlijk maar een goedkoop aftreksel is van ouzo. Of kijk naar de consumptie van 'verboden' varkensvlees in Indonesië.

Maar in dit geval laat ik nog even in het midden of en hoe het wat met religie te maken heeft totdat er wat meer feiten bekend zijn over het motief.
Het lijkt er op dat er nu 3 daders zijn en men sluit nu een mogelijke eerwraak uit :)
  maandag 18 maart 2019 @ 23:46:37 #144
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185705120
De vader van Gökmen T., die verdacht wordt van de dodelijke schietpartij in Utrecht, heeft bij een Turks persbureau gereageerd op de gebeurtenissen. "Wat kan ik doen? Niemand heeft het recht om iemand van het leven te beroven."

Over de schietpartij in Utrecht zegt hij: "Ik weet niet wat zijn gedachten waren op dat moment. Je kunt iemand nooit echt kennen, zelfs als je met iemand onder één dak hebt gewoond. Als hij het gedaan heeft, moet hij ervoor boeten. Dan zal hij de gevolgen van zijn daad moeten ondervinden."
pi_185705122
Fvd is wel echt walgelijk :r
  maandag 18 maart 2019 @ 23:47:19 #146
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185705133
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:46 schreef Cronometer het volgende:
Inderdaad. KoMt DoOr InTeGrItEiTsBeLeId
pi_185705143
quote:
Vertel ik volg ze niet!
pi_185705147
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:44 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Het lijkt er op dat er nu 3 daders zijn en men sluit nu een mogelijke eerwraak uit :)
Je kan nu de aflevering van Nieuwsuur terug kijken. Daarin zegt ook niemand iets over eerwraak.

https://www.npostart.nl/nieuwsuur/18-03-2019/VPWON_1297048
pi_185705151
quote:
Nee man ! De daders van deze schiet partij zijn walgelijk :)
Vergelijk een partij niet met de daders PL
pi_185705152
quote:

[..]

Waar lees je dat een eerwraak is uitgesloten?
No bitch to me
  maandag 18 maart 2019 @ 23:48:35 #151
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185705158
Waarom gooien mensen geruchten rond alsof het feiten zijn. :')
  maandag 18 maart 2019 @ 23:48:46 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185705161
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:42 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Hoe jr het ook wendt of keert, meneer lijkt op de eerste plek een volslagen idioot te zijn. Wellicht ziet hij zichzelf als moslim, als boeddhist of als sneeuwvlok, maar dat doet daar niks aan af.
Huilen dan.
pi_185705162
quote:

[..]

Waar staat dat ze eerwraak uitsluiten :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_185705173
quote:

[..]

Ik geloof er niks van. Met name door de getuigenis van die Niels die IN de tram zat. De dader liep GERICHT naar 1 specifiek persoon. Hoogstwaarschijnlijk is die ook nog eens moslim. Dat rijmt niet met eventueel terrorisme.
  maandag 18 maart 2019 @ 23:49:49 #155
24533 ACT-F
pi_185705182
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:48 schreef _--_ het volgende:
Waarom gooien mensen geruchten rond alsof het feiten zijn. :')
Omdat een slag om de arm te moeilijk is. Want het zijn er zoveel en dat moet je allemaal onthouden en analyseren. Het is makkelijker om te roepen: Dat is het gewoon!
pi_185705186
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoe jr het ook wendt of keert, meneer lijkt op de eerste plek een volslagen idioot te zijn. Wellicht ziet hij zichzelf als moslim, als boeddhist of als sneeuwvlok, maar dat doet daar niks aan af.
Dit is ook geen Spaans.
  Redactie Frontpage maandag 18 maart 2019 @ 23:51:22 #157
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_185705209
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja dat het een doorgesnoven klapjosti is is geloof ik al wel vrij duidelijk ja, die zal eerder de religie die die volgt als excuus gebruiken dan als motivatie.
_____
pi_185705214
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Omdat een slag om de arm te moeilijk is. Want het zijn er zoveel en dat moet je allemaal onthouden en analyseren. Het is makkelijker om te roepen: Dat is het gewoon!
Die broer van de aanslagpleger was lid van een Salafistische beweging. Volgens die journalist in Nieuwsuur.
pi_185705217
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:48 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Waar lees je dat een eerwraak is uitgesloten?
Ik schreef niet dat het uitgesloten word dacht ik ? Maar ik hoorde op TV dat men denkt dat een eerwraak minder aannemelijk is omdat er 3 daders zijn .
pi_185705222
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vertel ik volg ze niet!
Campagne voeren over de ruggen van lichamen die nog niet eens koud zijn. Bah.
  maandag 18 maart 2019 @ 23:52:19 #161
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185705233
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:51 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Ik schreef niet dat het uitgesloten word dacht ik ? Maar ik hoorde op TV dat men denkt dat een eerwraak minder aannemelijk is omdat er 3 daders zijn .
:')
  maandag 18 maart 2019 @ 23:52:37 #162
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185705236
Ik barst nu in lachen uit. ;( :')
  maandag 18 maart 2019 @ 23:52:42 #163
8369 speknek
Another day another slay
pi_185705241
quote:

[..]

Volgens mij zijn er drie mensen opgepakt, da's nog iets anders dan dat er 3 daders zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185705250
quote:

[..]

Bij een eerwraak is de hele familir betrokken man.
  Redactie Frontpage maandag 18 maart 2019 @ 23:53:08 #165
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_185705253
quote:
Ja ik ben er ook geen fan van, maar zoals al meermaals gezegd kun je dat beter hier uiten: Politiek
_____
pi_185705276
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er drie mensen opgepakt, da's nog iets anders dan dat er 3 daders zijn.
Ja ik ben niet van de politie hoor.
Ik noem ze gewoon daders lol
pi_185705280
quote:
Heb je dat ook al over de dader gemeld of zijn je prioriteiten fucked up?
pi_185705284
quote:

[..]

Die getuige in Nieuwsuur zei dan hij Allahu Akbar riep.

pi_185705286
quote:

[..]

Als zijn broer een salafistische beweging aanhangt zou het prima kunnen dat zijn broer het ook een heel strak plan vond om een in hun ogen afvallig familielid dood te schieten... en misschien dacht nummer 3 er ook zo over en heeft hij in de voorbereiding een bijdrage geleverd.... dan kunnen er dus nog prima meerdere verdachten zijn met eerwraak als een motief ondanks dat maar één iemand de kogels heeft afgevuurd
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 18 maart 2019 @ 23:55:19 #170
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185705293
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die broer van de aanslagpleger was lid van een Salafistische beweging. Volgens die journalist in Nieuwsuur.
En de aanslagpleger zelf zal er waarschijnlijk ook geen bezwaar tegen hebben gehad.
pi_185705294
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:52 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Bij een eerwraak is de hele familir betrokken man.
Ik hoorde dat de oudste zoon aan gewezen word om de eerwraak uit te voeren .
Maar goed ik vertel gewoon wat ik hoor :)
  maandag 18 maart 2019 @ 23:55:26 #172
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185705298
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Heb je dat ook al over de dader gemeld of zijn je prioriteiten fucked up?
Want jij hebt een waslijst van de dingen die je eerst walgelijk moet vinden voordat je over mag gaan tot de volgende? Wat is dit, een game met gesloten niveau's?
pi_185705303
quote:

[..]

Je schrijft letterlijk dat men (wie dat ook moge zijn) eerwraak uitsluit
No bitch to me
  maandag 18 maart 2019 @ 23:56:07 #174
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185705316
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En de aanslagpleger zelf zal er waarschijnlijk ook geen bezwaar tegen hebben gehad.
Aanname nummer 3 miljoen. :O
  maandag 18 maart 2019 @ 23:56:13 #175
24533 ACT-F
pi_185705318
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dus?
pi_185705330
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:55 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Ik hoorde dat de oudste zoon aan gewezen word om de eerwraak uit te voeren .
Maar goed ik vertel gewoon wat ik hoor :)
Ja, ik kan ook twintigduizend keer typen " kijk naar Nieuwsuur!'

Helpt ook nie.

Welterusten. ;)
pi_185705350
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar volgens de politie heeft tot dusver geen andere getuige dat bevestigd.
pi_185705355
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:55 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Je schrijft letterlijk dat men (wie dat ook moge zijn) eerwraak uitsluit
NEE NEEE NEE

Ik schreef letterlijk :

pi_185705356
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:55 schreef _--_ het volgende:

[..]

Want jij hebt een waslijst van de dingen die je eerst walgelijk moet vinden voordat je over mag gaan tot de volgende? Wat is dit, een game met gesloten niveau's?
Het is een beetje gek dat je in een topic over zoiets eventjes komt melden hoe smerig je een politieke partij vindt zonder de daad te veroordelen ja. Dan ben je wel ziek in je koppie.
pi_185705365
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:58 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Maar volgens de politie heeft tot dusver geen andere getuige dat bevestigd.
Deze getuige stond 10 meter van hem af.

Als er nou iemand gewoon even naar Nieuwsuur zou kijken. Daar vertelt hij het.
pi_185705369
Eerwraak of geen eerwraak. Het motief is toch verdorie niet leidend voor de daad?
De daad die gepleegd is moet op zichzelf beoordeeld worden. Ongeacht welk motief de dader heeft.
Dit is gewoon moord op meerdere mensen.
Hoort gewoon zwaar bestraft te worden zonder het motief af te wachten of ook maar enig(e) oordeel/waarde aan dat motief te geven. Vind ik.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:00:50 #182
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185705379
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:56 schreef _--_ het volgende:

[..]

Aanname nummer 3 miljoen. :O
Blijf maar lekker krampachtig alles ontkennen.

Dit was gewoon een normale NL jongen die alleen een stageplek nodig had. :')
pi_185705384
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:59 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Deze getuige stond 10 meter van hem af.

Als er nou iemand gewoon even naar Nieuwsuur zou kijken. Daaqr vertelt hij het.
De politie voert geen onderzoek uit op basis van Nieuwsuur interviews maar op basis van verklaringen. En dat één getuige dat verklaart maakt het nog niet persé waar.
pi_185705391
Rationele dingen zegt die Baudet.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_185705420
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:01 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

De politie voert geen onderzoek uit op basis van Nieuwsuur interviews maar op basis van verklaringen. En dat één getuige dat verklaart maakt het nog niet persé waar.
Wat de politie doet moeten hun maar weten wij halen de informatie wel van de TV ;)
pi_185705448
Waarom die kots reacties op fvd?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_185705449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:04 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Wat de politie doet moeten hun maar weten wij halen de informatie wel van de TV ;)
Ik mijn informatie ook en op TV zeiden ze dat geen enkele andere getuige tot dusver dit verhaal bevestigd heeft. Dat betekent niet dat het niet zo is. Maar om er nu gelijk vanuit te gaan omdat één getuige het heeft gezegd, is ook overdreven.
pi_185705462
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:06 schreef Slayage het volgende:
Waarom die kots reacties op fvd?
Ze profiteren van deze gebeurtenis. Vandaar.
pi_185705468
De getuige die de dader alah akbar hoorde roepen was nu in het Journaal en herhaald het nu zelfs 2x.
Ik geloof die jonge wel :)
pi_185705478
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Benieuwd of die getuige zo goed Arabisch beheerst :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_185705489
Geen relatie tussen slachtoffers en de dader(s) aldus de politie in het NOS journaal

(voorlopig)
pi_185705500
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:09 schreef Houtenbeen het volgende:
Geen relatie tussen slachtoffers en de dader(s) aldus de politie in het NOS journaal

(voorlopig)
Dit dus !!!
pi_185705503
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:07 schreef MMXMMX het volgende:
De getuige die de dader alah akbar hoorde roepen was nu in het Journaal en herhaald het nu zelfs 2x.
Ik ook. Dat was die jongen die dat meisje had gered. Was ook in Nieuwsuur. Maar jah. Ik geef het nu op.
pi_185705511
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:08 schreef Godshand het volgende:

[..]

Benieuwd of die getuige zo goed Arabisch beheerst :P
Mijn Fries is ook slecht, maar ik weet wel dat "it giet oan" betekent dat wij gaan schaatsen. Ook al spreek je een taal niet, sommige dingen begrijp je wel.
pi_185705513
quote:

(voorlopig)
Dan kan het eerwraak verhaal wel de prullenbak in. Dan is een terroristisch motief vooralsnog het meest waarschijnlijk. Of een soort psychose misschien?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:11:33 #196
407635 warp995
pi_185705515
quote:

(voorlopig)
Mocht dit waar zijn, dan wordt een eerwraak dus uitgesloten?
pi_185705528
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_185705529
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:11 schreef maan_man het volgende:

[..]

Mijn Fries is ook slecht, maar ik weet wel dat "it giet oan" betekent dat wij gaan schaatsen. Ook al spreek je een taal niet, sommige dingen begrijp je wel.
*O*
  Redactie Frontpage dinsdag 19 maart 2019 @ 00:12:39 #199
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_185705534
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik ook. Dat was die jongen die dat meisje had gered. Was ook in Nieuwsuur. Maar jah. Ik geef het nu op.
Maar welk programma moet ik nu precies kijken?
_____
pi_185705535
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:11 schreef warp995 het volgende:

[..]

Mocht dit waar zijn, dan wordt een eerwraak dus uitgesloten?
Politie zei bij Pauw en mevrouw. Op dit moment wijst niks op eerwraak, maar morgen kan alles anders zijn.
pi_185705541
Wat boeit het motief jullie toch zoveel?
Als een familielid van mij zou omkomen door zo een daad had ik lak aan het motief. En niet zo'n beetje ook.
pi_185705550
Hij zat zwaar aan de alcohol en drugs dus een psychose is m.i. dan niet uit te sluiten. Eventueel gecombineerd met jihadistische fantasieën. Maar als doorgesnoven beroepscrimineel lijkt hij me geen sec jihadist. Daar zijn die figuren te orthodox voor.
pi_185705554
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef HetDonkertAan het volgende:
Als een familielid van mij zou omkomen door zo een daad had ik lak aan het motief. En niet zo'n beetje ook.
Voor de nabestaanden maakt het natuurlijk geen verschil. Voor de samenleving wel.
  Redactie Frontpage dinsdag 19 maart 2019 @ 00:14:01 #204
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_185705556
quote:
Omdat je misschien wilt weten wat iemand er toe drijft om zoiets walgelijks te doen?
_____
pi_185705558
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Journaal 24:00 NPO 1 das de kortste klap
pi_185705563
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]

^O^
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:14:46 #207
407635 warp995
pi_185705569
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef westwoodblvd het volgende:
Hij zat zwaar aan de alcohol en drugs dus een psychose is m.i. dan niet uit te sluiten. Eventueel gecombineerd met jihadistische fantasieën. Maar als doorgesnoven beroepscrimineel lijkt hij me geen sec jihadist. Daar zijn die figuren te orthodox voor.
Een mooie combinatie daarvan dus
pi_185705573
quote:
Ons boeit het hele plaatje misschien wel ?
pi_185705584
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:11 schreef maan_man het volgende:

[..]

Niet altijd, want andere zinnen kunnen er op lijken...

Maar goed, benieuwd of er morgen nog meer nieuws is...
pi_185705598
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:15 schreef Godshand het volgende:

[..]

Niet altijd, want andere zinnen kunnen er op lijken...

Maar goed, benieuwd of er morgen nog meer nieuws is...
Het is al morgen LOL
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:17:05 #211
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_185705606

[ Bericht 53% gewijzigd door TeenWolf op 19-03-2019 00:18:28 (nvt) ]
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_185705615
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:16 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Het is al morgen LOL
Ha
Ha
Ha
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:18:15 #213
407635 warp995
pi_185705626
quote:
Oh ik wel hoor. Zou wel een verschil in zitten als een familielid uit eerwraak wordt gedood of gewoon op het verkeerde moment op het verkeerde tijdstip aanwezig was.
pi_185705637
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:14 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Omdat je misschien wilt weten wat iemand er toe drijft om zoiets walgelijks te doen?
Ik denk dat het goed is om daar inderdaad het nodige onderzoek naar te doen maar op een gegeven moment krijg ik t idee doordat iedereen maar naar motieven blijft zoeken vergeet wat voor een impact zo'n daad heeft en wat er nu eigenlijk gebeurd is; een man die zomaar in een trein om zich heen begint te schieten. Dan kun je eindeloos naar motieven gaan lopen zoeken maar geen motief zal helpen de daad echt te begrijpen en daarnaast vraag ik me af of je zoiets zou moeten willen begrijpen.
Derhalve boeit het motief me niet en leef ik mee met de mensen die dit meegemaakt hebben of hier iemand door verloren zijn en hoop ik dat ze de dader hetgene kunnen geven wat hij nodig heeft.
Eindeloos discussiëren en naar motieven zoeken houdt ook een keer op.
pi_185705689
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:18 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ik denk dat het goed is om daar inderdaad het nodige onderzoek naar te doen maar op een gegeven moment krijg ik t idee doordat iedereen maar naar motieven blijft zoeken vergeet wat voor een impact zo'n daad heeft en wat er nu eigenlijk gebeurd is; een man die zomaar in een trein om zich heen begint te schieten. Dan kun je eindeloos naar motieven gaan lopen zoeken maar geen motief zal helpen de daad echt te begrijpen en daarnaast vraag ik me af of je zoiets moet willen begrijpen.
Derhalve boeit het motief me niet en leef ik mee met de mensen die dit meegemaakt hebben of hier iemand door verloren zijn en hoop ik dat ze de dader hetgene kunnen geven wat hij nodig heeft.
Eindeloos discussiëren en naar motieven zoeken houdt ook een keer op.
Oke Doei ^O^ Dit is een Discussie forum dus ja eindeloos doorgaan dus :O
pi_185705706
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:07 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ze profiteren van deze gebeurtenis. Vandaar.
Of de andere partijtjes hangen de zieligheid zelf uit terwijl ze er juist NU moeten zijn voor de mensen. Laat nu je punt maar eens horen dan ipv weer weg te kijken.
pi_185705732
quote:
Omdat je wilt weten of er nog meer mensen rondlopen met zulke plannen?
pi_185705741
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die lopen er. Daar is geen hogere wiskunde voor nodig.
pi_185705744
Wordt eens tijd dat moeder aarde de mensheid van d'r reet gooit.
pi_185705750
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Daar kom je niet achter als de dader een bepaald motief geeft. En die mensen lopen er vast wel. Maar niet vergeten dat de meeste mensen gelukkig niet zulke plannen hebben.
pi_185705752
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:25 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Die lopen er. Daar is geen hogere wiskunde voor nodig.
Ja. Maar in je directe omgeving. Bedoel ik.
pi_185705777
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:26 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat zal heus wel. In 95% van de mensen schuilt een moordenaar. Soms is er niet veel nodig om het vonkje te laten springen.
pi_185705779
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:26 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Daar kom je niet achter als de dader een bepaald motief geeft. En die mensen lopen er vast wel. Maar niet vergeten dat de meeste mensen gelukkig niet zulke plannen hebben.
Maar ze hebben ondertussen al drie verdachten opgepakt en ze hebben zelfs de vuilniscontainer meegenomen voor onderzoek.

Was net op het nieuws.

Heb ik dus niet zelf verzonnen.
pi_185705782
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:26 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ook daar hebben mensen weleens rare plannen.
Het concreet maken van dat soort plannen is voor de gekken weggelegd. En die gekken die met rare plannen lopen die ze concreet willen maken laten dat vaak niet weten.
Nog lijkt me dat geen goed voornemen om on angst te gaan leven omdat de buurman wellicht boze plannen kan hebben.
pi_185705789
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:28 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ook daar hebben mensen weleens rare plannen.
Het concreet maken van dat soort plannen is voor de gekken weggelegd. En die gekken die met rare plannen lopen die ze concreet willen maken laten dat vaak niet weten.
Nog lijkt me dat geen goed voornemen om on angst te gaan leven omdat de buurman wellicht boze plannen kan hebben.
In ieder mens schuilt een gek ;)
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:29:30 #226
407635 warp995
pi_185705790
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:07 schreef MMXMMX het volgende:
Ik ook wel.
Wanneer je de reacties leest onder het Facebookfragment van NOS zie je dat iedereen met een buitenlandse naam zegt dat hij liegt :')
pi_185705792
Die jongen moet haast wel bionische ogen hebben..

Leipe shit ouwe
pi_185705800
Terroristische aanslag of niet dat wil ik weten meer niet ;)

Voor de rest leef ik mee met de doden en gewonden en de familie en Nederland en de wereld
in zijn geheel.

O ja en iedereen die ik vergeten ben
pi_185705802
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:29 schreef warp995 het volgende:

[..]

Ik ook wel.
Wanneer je de reacties leest onder het Facebookfragment van NOS zie je dat iedereen met een buitenlandse naam zegt dat hij liegt :')
Maar 1 andere getuige Niels zegt dat hij specifiek naar 1 persoon liep (vrouw) zonder Alluh Akhbar. Dusja wie spreekt de waarheid?
pi_185705806
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:29 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[ afbeelding ]
Of jij hebt gewoon hele slechte ogen ;)
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:30:54 #231
407635 warp995
pi_185705808
Wat is trouwens de reden dat er nu balkjes op foto's voor zijn ogen worden geplaatst?
Heb het ooit eens gelezen maar kan het me niet meer voor de geest halen..
pi_185705809
quote:

[ afbeelding ]
Die jongen heeft zijn eigen leven op het spel gezet om een meisje in veiligheid te brengen dat was neergeschoten.
pi_185705814
Nvm.
pi_185705817
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bedoel je die Niels van Grinsven die
Ken zijn achternaam niet, maar zou kunnen ja. Hij zat ook in die tram.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:31:41 #235
407635 warp995
pi_185705818
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Maar 1 andere getuige Niels zegt dat hij specifiek naar 1 persoon liep (vrouw) zonder Alluh Akhbar. Dusja wie spreekt de waarheid?
Hmmm, Nu je het zegt..
pi_185705820
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar ze hebben ondertussen al drie verdachten opgepakt en ze hebben zelfs de vuilniscontainer meegenomen voor onderzoek.

Was net op het nieuws.

Heb ik dus niet zelf verzonnen.
Het is ook wel goed dat ze het onderzoeken volgens mij maar ik vertelde dat ik het eindeloos zoeken naar een motief niet echt geweldige vind. In zo'n kwalijke zaak zal het mij namelijk een worst zijn wat het motief is of was.
pi_185705823
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:30 schreef warp995 het volgende:
Wat is trouwens de reden dat er nu balkjes op foto's voor zijn ogen worden geplaatst?
Werd gezocht, hij is nu opgepakt
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:32:29 #238
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185705829
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:30 schreef warp995 het volgende:
Het was eerst een klopjacht dus was het nuttig om die info openbaar te maken. Nu niet meer.
pi_185705836
quote:

[ afbeelding ]
Als zoiets gebeurt dan gaan je hersenen anders werken.
pi_185705838
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:31 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Het is ook wel goed dat ze het onderzoeken volgens mij maar ik vertelde dat ik het eindeloos zoeken naar een motief niet echt geweldige vind. In zo'n kwalijke zaak zal het mij namelijk een worst zijn wat het motief is of was.
Ook niet als een terroristisch motief strafverzwarend werkt?
pi_185705843
quote:

[ afbeelding ]
Hij ziet er jong en gezond uit . Ik moest op meer dan 10 meter een nummer plaat lezen voordat ik in een auto kon rijden dus ja dat dus :W
pi_185705849
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ken zijn achternaam niet, maar zou kunnen ja. Hij zat ook in die tram.
Nee, die ik bedoelde heette Nicky, niet Niels. Ik verstuurde de post per ongeluk te vroeg.
pi_185705856
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hij verklaarde dat die gast dat buiten de trein heeft geroepen hoor :{w
pi_185705863
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, dan ook niet. Ik vind dat welk motief er dan ook uit de mond van de dader of van bepaalde bevindingen rolt op geen enkele manier leidend mag zijn aan de straf die voor de ernst van de daad staat. Snappie?
pi_185705870
quote:
Ik ben zelf iemand verloren door een misdrijf en juist dat was het enige wat mij lang heeft bezig gehouden.
Waarom? Wat was het motief.

Overigens was ik totaal niet bezig met de straf die de dader heeft gekregen.
Dat boeide me totaal niet, terwijl ik eerst dacht juist met heel veel woede te blijven zitten.
Ik weet wel dat de dader over 5 tot 8 jaar mogelijk vrijkomt. Soms zit ik ergens wat te drinken of in de trein en dan denk ik wel eens hoe raar het zou zijn als hij dan ineens binnenkomt en rustig aan een tafeltje naast me gaat zitten. Dat geeft wel eens rillingen, maar bang of boos ben ik niet meer.
pi_185705873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:35 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Nee, dan ook niet. Ik vind dat welk motief er dan ook uit de mond van de dader of van bepaalde bevindingen rolt op geen enkele manier leidend mag zijn aan de straf die voor de ernst van de daad staat. Snappie?
Oke, want dat is wel zo hè.
pi_185705879
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:30 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Of jij hebt gewoon hele slechte ogen ;)
Klopt, daarom heb ik een bril met jampotglazen waardoor ik moeiteloos een kentekenplaat kan lezen op 25 meter.
Leipe shit ouwe
pi_185705882
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:36 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Klopt, daarom heb ik een bril met jampotglazen waardoor ik moeiteloos een kentekenplaat kan lezen op 25 meter.
^O^
pi_185705885
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar ik ben ook maar een mens en denk ondertussen dat als je iemand uit het raam gooit het ook wel handig is om te weten of dat expres of per ongeluk ging....
pi_185705888
Hoe dan ook hoop ik dat we na vandaag afscheid kunnen nemen van de valse tegenstelling tussen terrorist/jihadist en een verwarde man. Het is duidelijk dat die twee in elkaar over kunnen lopen en dat het één het ander niet uitsluit.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:37:58 #251
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185705890
Het is gewoon menselijk om de reden te weten, dat kan ons als soort beschermen. Waar moet je op letten enzo.
pi_185705896
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:36 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Mooi man :) *O* *O* *O* *O*
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:39:59 #253
407635 warp995
pi_185705912
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:37 schreef westwoodblvd het volgende:
Hoe dan ook hoop ik dat we na vandaag afscheid kunnen nemen van de valse tegenstelling tussen terrorist/jihadist en een verwarde man. Het is duidelijk dat die twee in elkaar over kunnen lopen en dat het één het ander niet uitsluit.
^O^
pi_185705935
quote:

[..]

Bestaan er dan in jouw ogen ook geen verzachtende omstandigheden?

Is het doden van iemand die je jarenlang fysiek heeft mishandeld en misbruikt even erg als het doden van een willekeurige kassamedewerker bij de supermarkt omdat je trek in chocola hebt?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:47:39 #255
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185705987
Ach wat moeten ze bang geweest zijn in die tram...

Ik lees hier de hele avond mee, maar hoe is het met de drie die in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht werden? Iemand daar iets over gelezen?
pi_185706001
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:42 schreef FYazz het volgende:

[..]

Bestaan er dan in jouw ogen ook geen verzachtende omstandigheden?

Is het doden van iemand die je jarenlang fysiek heeft mishandeld en misbruikt even erg als het doden van een willekeurige kassamedewerker bij de supermarkt omdat je trek in chocola hebt?
Die bestaan wel. En ik geef mezelf ongelijk. Het motief is wel degelijk belangrijk zie ik nu in.
Maar wat ik dan nog wel even wil zeggen, als kanttekening, in dit specifieke geval, als de dader straks zegt dat hij last had van de keel of even daarvoor gek was geworden van liefdesverdriet vind ik niet dat zoiets leidend moet zijn, zo kan ik ook wel van alles gaan lopen verzinnen waarom ik bijvoorbeeld naast de wc heb gepoept en alles met stront onder heb lopen smeren; dat het bijvoorbeeld m'n dag niet was of dat t thuis ff niet lekker ging.
Het mag gewoon niet, het kan gewoon niet.. Ervanuitgaande dat het motief volgens de dader inderdaad wordt meegewogen als factor in de strafberekening.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:50:04 #257
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185706023
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:48 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Die bestaan wel. En ik geef mezelf ongelijk. Het motief is wel degelijk belangrijk zie ik nu in.
Maar wat ik dan nog wel even wil zeggen, als kanttekening, in dit specifieke geval, als de dader straks zegt dat hij last had van de keel of even daarvoor gek was geworden van liefdesverdriet vind ik niet dat zoiets leidend moet zijn, zo kan ik ook wel van alles gaan lopen verzinnen waarom ik bijvoorbeeld naast de wc heb gepoept en alles met stront onder heb lopen smeren; dat het bijvoorbeeld m'n dag niet was of dat t thuis ff niet lekker ging.
Het mag gewoon niet, het kan gewoon niet.. Ervanuitgaande dat het motief volgens de dader inderdaad wordt meegewogen als factor in de strafberekening.
Die wordt gewoon een gevalletje long Stay.

Edit: de zaak van het koetsiertje, al loopt die klapjosti tegenwoordig ook weer buiten
pi_185706052
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:48 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Gelukkig zien rechters een slechte dag of gedoe thuis dan ook niet als verzachtende omstandigheden bij doodslag of moord. Daar is echt wel meer voor nodig.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:53:47 #259
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185706071
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Ach wat moeten ze bang geweest zijn in die tram...

Ik lees hier de hele avond mee, maar hoe is het met de drie die in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht werden? Iemand daar iets over gelezen?
Vreselijk idd, lees ook al her en der mee. Mijn dochter zit vaak in het OV en is ongeveer even oud als het 19-jarige slachtoffer. Verschrikkelijk, kippenvel als ik er alleen al denk..... Leef mee met de nabestaanden uiteraard.
pi_185706074
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:52 schreef FYazz het volgende:

[..]

Gelukkig zien rechters een slechte dag of gedoe thuis dan ook niet als verzachtende omstandigheden bij doodslag of moord. Daar is echt wel meer voor nodig.
Ik help je hopen.
Welterusten.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:54:34 #261
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_185706079
quote:

[..]

Nee, daar begrijp ik niet veel van. Het is wel een uitstekende manier om, in geval van een ideologisch geïnspireerde moord, de aanhangers van de betrokken ideologie uit de wind te houden.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  dinsdag 19 maart 2019 @ 00:59:26 #262
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185706116
Bijzonder trouwens dat het vanavond door de politieke partijen is geannuleerd...
Want misschien zeggen ze iets verkeerd, pluspunt voor Thierry.
pi_185706158
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:54 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ik help je hopen.
Welterusten.
Hoef niet te hopen, het is zo. Je kunt uitspraken van rechtzaken ook teruglezen trouwens, zijn gewoon openbaar.
Heb nog nooit zien staan dat een slechte dag een verzachtende omstandigheid was.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 01:04:26 #264
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185706171
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Bijzonder trouwens dat het vanavond door de politieke partijen is geannuleerd...
Zwak zou ik kiezen, niet bijzonder. En ik stem niet op Fvd.
pi_185706203
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:59 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik zie hier niet een pluspunt in. Ook geen minpunt trouwens.

De een kiest ervoor om bij elkaar te komen. De ander uit respect om dit niet te doen.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 01:07:54 #266
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185706208
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 01:04 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Zwak zou ik kiezen, niet bijzonder. En ik stem niet op Fvd.
Ze hebben alles vrij vroeg gecanceld, tenminste dat vind ik.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 01:12:01 #267
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185706256
Ik lees nu dat er ook een inval is geweest in de woning van de verdachte in Overvecht.
( https://nos.nl/artikel/22(...)at-hij-nog-vast.html )
Dat heb ik in dit topic nog niet voorbij zien komen.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 01:12:38 #268
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185706262
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 01:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze hebben alles vrij vroeg gecanceld, tenminste dat vind ik.
Ik ook, zwak dus. En alsnog stem ik niet op de "Fuck-it" partij
  dinsdag 19 maart 2019 @ 01:16:50 #269
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185706302
Ik heb het hele topic gelezen en twee dingen vielen me op:

1 geen kenmerken verdachte vrijgegeven, terwijl ze dat direct kunnen zien ( hier in metro’s zien ze alles binnen no time)
Wel dat moskeen de deuren gingen sluiten wat de indruk deed wekken dat het mogelijk een blanke dader was
2 de achtergrond van slachtoffer drie, in tegenstelling tot de andere twee slachtoffers
  dinsdag 19 maart 2019 @ 01:17:36 #270
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185706310
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 01:12 schreef Domnivoor het volgende:
Ik lees nu dat er ook een inval is geweest in de woning van de verdachte in Overvecht.
( https://nos.nl/artikel/22(...)at-hij-nog-vast.html )
Dat heb ik in dit topic nog niet voorbij zien komen.
Ik denk ook niet dat het om een terroristische aanval gaat, sorry hoor, maar beetje dom om een beetje rond te gaan schieten als je een statement wil maken.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 01:21:44 #271
24329 KNAK
ff w88,......
pi_185706365
Beetje apart hoe vandaag gelopen is...

Voelt aan dat ze 'eindelijk' de draaiboeken op tafel hebben kunnen smijten en de protocollen in werking hebben kunnen zetten;

Hele stad plat / overal beveiliging / vlaggen halfstok / meerdere persconferenties / allerlei afgelastingen / koninklijk huis erbij betrokken / etc etc etc...

Er zijn dagen dat er meer doden te betreuren zijn waar je geen fluit over hoort. Waarom pakken ze dit zo uit? Verkiezingen?
Mai pben rai~!
  dinsdag 19 maart 2019 @ 01:23:45 #272
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185706387
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 01:17 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat het om een terroristische aanval gaat, sorry hoor, maar beetje dom om een beetje rond te gaan schieten als je een statement wil maken.
Ik denk dat je nu de verkeerde quote(?)
pi_185706393
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 01:21 schreef KNAK het volgende:

Voelt aan dat ze 'eindelijk' de draaiboeken op tafel hebben kunnen smijten en de protocollen in werking hebben kunnen zetten;

Hele stad plat / overal beveiliging / vlaggen halfstok / meerdere persconferenties / allerlei afgelastingen / koninklijk huis erbij betrokken / etc etc etc...

Er zijn dagen dat er meer doden te betreuren zijn waar je geen fluit over hoort. Waarom pakken ze dit zo uit? Verkiezingen?
Omdat lange tijd onduidelijk was wat er nou precies aan de hand was. Dan heb ik liever achteraf onnodige voorzorgsmaatregelen dan dat de autoriteiten een situatie niet serieus nemen.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 01:24:21 #274
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185706397
quote:

Inperking van de laatste restjes vrijheid die we nog hebben. Deze doorgeflipte drugsmisbruiker gaat ons dat ontnemen.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 01:25:39 #275
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185706412
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 01:23 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu de verkeerde quote(?)
Ik denk dat ik je bevestig (oeh, ik ben vaak sarcastisch)
  dinsdag 19 maart 2019 @ 01:34:19 #276
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_185706504
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 01:25 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik denk dat ik je bevestig (oeh, ik ben vaak sarcastisch)
Uhhh oke...
Ik heb me er niet over uitgelaten of het een terroristische aanval is.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 01:36:38 #277
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_185706524
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 01:34 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Uhhh oke...
Ik heb me er niet over uitgelaten of het een terroristische aanval is.
Klopt, maar voel je niet persoonlijk aangevallen, ik quote je en voeg mijn mening eraan toe.

Jeetje
pi_185706677
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:00 schreef HetDonkertAan het volgende:
Eerwraak of geen eerwraak. Het motief is toch verdorie niet leidend voor de daad?
De daad die gepleegd is moet op zichzelf beoordeeld worden. Ongeacht welk motief de dader heeft.
Dit is gewoon moord op meerdere mensen.
Hoort gewoon zwaar bestraft te worden zonder het motief af te wachten of ook maar enig(e) oordeel/waarde aan dat motief te geven. Vind ik.
Ja en nee, als het zo zou zijn in de westerse cultuur zou iemand anders hem aandragen bij de desbetreffende instantie, bij deze echter of die de rotte appels aandragen?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 06:28:33 #279
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185707366
quote:

Schutter nog voortvluchtig, meerdere daders bij betrokken, religieus motief

Dan kan ik me wel voorstellen dat men kan denken dat dit nog niet voorbij is.

Ben trouwens benieuwd naar het vorige incident in Nederland waar 3 doden en 9 gewonden vielen en waar jegeenfluit over hoort.
Laffe huichelaar
  dinsdag 19 maart 2019 @ 06:30:34 #280
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185707370
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 01:07 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik zie hier niet een pluspunt in. Ook geen minpunt trouwens.

De een kiest ervoor om bij elkaar te komen. De ander uit respect om dit niet te doen.
Als je andere partijen min of meer de schuld geeft van het incident is dat wel een minpunt voor mij. Doorgaan waar je mee bezig bent is prima, maar terwijl de lijken nog nauwelijks koud zijn ze inzetten om andere partijen zwart te maken vind ik smerig
Laffe huichelaar
pi_185707397
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 06:28 schreef timmmmm het volgende:
Ben trouwens benieuwd naar het vorige incident in Nederland waar 3 doden en 9 gewonden vielen en waar jegeenfluit over hoort.
Ik denk niet dat je een dergelijk incident kunt vinden.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 06:45:10 #282
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_185707405
Dezelfde avond na de moord op Pim.
Werd er gewoon politiek bedreven bij Barend en van Dorp.

Het is gewoon een verkiezingsstunt geen campagne voeren.

Dat FvD gewoon campagne voert niks vreemds aan.
pi_185707414
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 06:45 schreef KingRadler het volgende:

Het is gewoon een verkiezingsstunt geen campagne voeren.

Dat FvD gewoon campagne voert niks vreemds aan.
Doorgaan met campangevoere is 1. Er actief proberen een slaatje uit te slaan is gewoon laag.
zie email 27 oktober
pi_185707419
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 06:45 schreef KingRadler het volgende:
Die werd dan ook vermoord vanwege verkiezingen, dus had de moordenaar een bonus gekregen als ze gestopt waren.
pi_185707420
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 06:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Doorgaan met campangevoere is 1. Er actief proberen een slaatje uit te slaan is gewoon laag.
Denk niet dat hun mening of partijprogramma deze nacht is veranderd door dit incident eigenlijk
Ze ventileren gewoon hetzelfde riedeltje als anders ik hoor niks nieuws.
pi_185707424
Het schijnt dat Fons Lanbie nog steeds iedere 2 minuten herhaalt dat Rutte het coalitieoverleg heeft afgebroken.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 06:56:47 #287
22565 asco
Los in deze tent
pi_185707437
Ik hoorde geen onwaarheden en dat geneuzel dat je nu dingen niet zou mogen zeggen is helemaal triest. Wordt eens wat harder, je gaat het nodig hebben komende decennia. Dit is nu eenmaal de maatschappij die gecreëerd is door diverse politieke partijen. Beter gaat het echt niet meer worden.
Kun je wel steeds een potje geschokt zitten zijn maar dat brengt helemaal niks.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 06:57:23 #288
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185707440
quote:

[..]

3 doden en 5 gewonden (cijfer is gisteren bijgesteld).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 19 maart 2019 @ 06:57:51 #289
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_185707444
Ik vind dat er al vrij snel het woord terrorisme boven kwam terwijl de dader gewoon een mafklapper met psychische issues is, die al het een en ander op zijn kerfstok heeft.

In plaats van naar feiten te kijken, wordt er maar van alles geroepen. Had al vrij snel in de gaten, na het verslag van een ooggetuige, dat dit geen terrorist was.
With love :*
pi_185707453
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 01:24 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Inperking van de laatste restjes vrijheid die we nog hebben. Deze doorgeflipte drugsmisbruiker gaat ons dat ontnemen.
Het laatste beetje vrijheid ontnemen... :')

Kijk eens even om je heen en vergelijk dat eens met buurlanden of bijvoorbeeld de vs, we hebben het hier absoluut niet slecht. Ook op dit gebied niet.
pi_185707456
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 00:35 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik ben zelf iemand verloren door een misdrijf en juist dat was het enige wat mij lang heeft bezig gehouden.
Waarom? Wat was het motief.

Overigens was ik totaal niet bezig met de straf die de dader heeft gekregen.
Dat boeide me totaal niet, terwijl ik eerst dacht juist met heel veel woede te blijven zitten.
Ik weet wel dat de dader over 5 tot 8 jaar mogelijk vrijkomt. Soms zit ik ergens wat te drinken of in de trein en dan denk ik wel eens hoe raar het zou zijn als hij dan ineens binnenkomt en rustig aan een tafeltje naast me gaat zitten. Dat geeft wel eens rillingen, maar bang of boos ben ik niet meer.
Heb je geen wraakgevoelens?
pi_185707462
quote:

[..]

Afgelopen weekend een ongeluk in Hooghalen met 3 doden en een zwaargewonde, levert slechts een klein berichtje op in landelijke media.
pi_185707463
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 06:57 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik vind dat er al vrij snel het woord terrorisme boven kwam terwijl de dader gewoon een mafklapper met psychische issues is, die al het een en ander op zijn kerfstok heeft.

In plaats van naar feiten te kijken, wordt er maar van alles geroepen. Had al vrij snel in de gaten, na het verslag van een ooggetuige, dat dit geen terrorist was.
Het is dan ook logisch dat men daar meteen aan denkt maar goed. Wat de reden het ook is dat je zoiets doet, het staat vast dat je ziek in hoofd bent.
pi_185707467
:)
pi_185707468
Hoe dan ook. Op naar de 18de.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')