Voor de nabestaanden maakt het natuurlijk geen verschil. Voor de samenleving wel.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef HetDonkertAan het volgende:
Wat boeit het motief jullie toch zoveel?
Als een familielid van mij zou omkomen door zo een daad had ik lak aan het motief. En niet zo'n beetje ook.
Omdat je misschien wilt weten wat iemand er toe drijft om zoiets walgelijks te doen?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef HetDonkertAan het volgende:
Als een familielid van mij zou omkomen door zo een daad had ik lak aan het motief. En niet zo'n beetje ook.
Journaal 24:00 NPO 1 das de kortste klapquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar welk programma moet ik nu precies kijken?
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar welk programma moet ik nu precies kijken?
Een mooie combinatie daarvan dusquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef westwoodblvd het volgende:
Hij zat zwaar aan de alcohol en drugs dus een psychose is m.i. dan niet uit te sluiten. Eventueel gecombineerd met jihadistische fantasieën. Maar als doorgesnoven beroepscrimineel lijkt hij me geen sec jihadist. Daar zijn die figuren te orthodox voor.
Ons boeit het hele plaatje misschien wel ?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef HetDonkertAan het volgende:
Niet altijd, want andere zinnen kunnen er op lijken...quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:11 schreef maan_man het volgende:
[..]
Mijn Fries is ook slecht, maar ik weet wel dat "it giet oan" betekent dat wij gaan schaatsen. Ook al spreek je een taal niet, sommige dingen begrijp je wel.
Het is al morgen LOLquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:15 schreef Godshand het volgende:
[..]
Niet altijd, want andere zinnen kunnen er op lijken...
Maar goed, benieuwd of er morgen nog meer nieuws is...
Oh ik wel hoor. Zou wel een verschil in zitten als een familielid uit eerwraak wordt gedood of gewoon op het verkeerde moment op het verkeerde tijdstip aanwezig was.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ik denk dat het goed is om daar inderdaad het nodige onderzoek naar te doen maar op een gegeven moment krijg ik t idee doordat iedereen maar naar motieven blijft zoeken vergeet wat voor een impact zo'n daad heeft en wat er nu eigenlijk gebeurd is; een man die zomaar in een trein om zich heen begint te schieten. Dan kun je eindeloos naar motieven gaan lopen zoeken maar geen motief zal helpen de daad echt te begrijpen en daarnaast vraag ik me af of je zoiets zou moeten willen begrijpen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Omdat je misschien wilt weten wat iemand er toe drijft om zoiets walgelijks te doen?
Oke Doeiquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:18 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik denk dat het goed is om daar inderdaad het nodige onderzoek naar te doen maar op een gegeven moment krijg ik t idee doordat iedereen maar naar motieven blijft zoeken vergeet wat voor een impact zo'n daad heeft en wat er nu eigenlijk gebeurd is; een man die zomaar in een trein om zich heen begint te schieten. Dan kun je eindeloos naar motieven gaan lopen zoeken maar geen motief zal helpen de daad echt te begrijpen en daarnaast vraag ik me af of je zoiets moet willen begrijpen.
Derhalve boeit het motief me niet en leef ik mee met de mensen die dit meegemaakt hebben of hier iemand door verloren zijn en hoop ik dat ze de dader hetgene kunnen geven wat hij nodig heeft.
Eindeloos discussiëren en naar motieven zoeken houdt ook een keer op.
Of de andere partijtjes hangen de zieligheid zelf uit terwijl ze er juist NU moeten zijn voor de mensen. Laat nu je punt maar eens horen dan ipv weer weg te kijken.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:07 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ze profiteren van deze gebeurtenis. Vandaar.
Omdat je wilt weten of er nog meer mensen rondlopen met zulke plannen?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef HetDonkertAan het volgende:
Die lopen er. Daar is geen hogere wiskunde voor nodig.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat je wilt weten of er nog meer mensen rondlopen met zulke plannen?
Daar kom je niet achter als de dader een bepaald motief geeft. En die mensen lopen er vast wel. Maar niet vergeten dat de meeste mensen gelukkig niet zulke plannen hebben.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat je wilt weten of er nog meer mensen rondlopen met zulke plannen?
Ja. Maar in je directe omgeving. Bedoel ik.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:25 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die lopen er. Daar is geen hogere wiskunde voor nodig.
Dat zal heus wel. In 95% van de mensen schuilt een moordenaar. Soms is er niet veel nodig om het vonkje te laten springen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja. Maar in je directe omgeving. Bedoel ik.
Maar ze hebben ondertussen al drie verdachten opgepakt en ze hebben zelfs de vuilniscontainer meegenomen voor onderzoek.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:26 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Daar kom je niet achter als de dader een bepaald motief geeft. En die mensen lopen er vast wel. Maar niet vergeten dat de meeste mensen gelukkig niet zulke plannen hebben.
Ook daar hebben mensen weleens rare plannen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja. Maar in je directe omgeving. Bedoel ik.
In ieder mens schuilt een gekquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:28 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ook daar hebben mensen weleens rare plannen.
Het concreet maken van dat soort plannen is voor de gekken weggelegd. En die gekken die met rare plannen lopen die ze concreet willen maken laten dat vaak niet weten.
Nog lijkt me dat geen goed voornemen om on angst te gaan leven omdat de buurman wellicht boze plannen kan hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |