Nattekat | zondag 3 maart 2019 @ 18:14 |
LONDEN - Formula One Management Limited, eigenaar van de Formule 1, heeft het Circuit van Zandvoort een concreet aanbod gedaan om reeds in 2020 een Grand Prix te organiseren. Daarmee zou de Grote Prijs van Nederland voor het eerst sinds 1985 weer in ons land worden gehouden.![]() Prins Bernhard van Oranje, eigenaar van het Zandvoortse circuit, bevestigt de actie van de Formule 1-top: „Als wij nu tekenen, dan heeft Nederland in 2020 weer een Grand Prix. Met Max Verstappen. Iedereen is er bij ons terdege van bewust dat dit een unieke kans is.” Het Circuit van Zandvoort is goed uit alle onderzoeken gekomen die door de betrokken partijen zijn gedaan. De fee die Zandvoort voor de rechten van de Grote Prijs moet betalen is circa 20 miljoen euro. De totale kosten voor de organisatie worden tussen de 30 en 40 miljoen euro geschat. Naast Zandvoort was ook het TT Circuit in Assen in de race om de Formule 1 naar Nederland te halen. Ook deze accommodatie kwam goed uit de rapportages, maar uiteindelijk zat het verschil in de historische waarde https://www.telegraaf.nl/(...)kiest-voor-zandvoort | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2019 @ 18:25 |
Hoop geld voor een speeltje van de prins. Gaat hij de CO2 uitstoot ook compenseren? | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2019 @ 18:27 |
Diezelfde uitstoot heb je ook op een normaal weekend waar er dan oude BMW's rondscheuren. | |
Mano_ | zondag 3 maart 2019 @ 18:29 |
Geen auto's in Zandvoort dat weekend. Lijkt me aardig gecompenseerd ja. | |
PzKpfw | zondag 3 maart 2019 @ 18:54 |
Daar gaat het helemaal niet om. | |
Zipportal | zondag 3 maart 2019 @ 18:55 |
HandleidingGod. | |
DeeBee | zondag 3 maart 2019 @ 18:59 |
Ik hoorde nog van iemand die friet verkoopt dat het toch Assen wordt!!!1!!! | |
opgebaarde | zondag 3 maart 2019 @ 19:20 |
Welke CO2 uitstoot, die van de toeschouwers of van de raceauto's? En daarna, waarom zou dat gecompenseerd moeten worden, want bij andere zaken vinden wij burgers die CO2 uitstoot oninteressant. | |
Nattekat | zondag 3 maart 2019 @ 23:04 |
Onze grote vriend heeft weer getweet. Nu weet ik het 100% zeker, dit is echt. Of een brilliant in scene gezette troll, maar gezien zijn reputatie denk ik het eerste. | |
sasquatsch | zondag 3 maart 2019 @ 23:14 |
Die van de racewagens wordt al ruim 20 jaar gecompenseerd door de FIA, inclusief het transport van de racewagens en personeel. https://www.autosport.com(...)n-neutral-since-1997 | |
Oscar. | zondag 3 maart 2019 @ 23:23 |
Mooi, kan onze prins nog wat meer huisjes uitmelken en op kosten van de belastingbetaler zijn raceje kijken | |
THEFXR | zondag 3 maart 2019 @ 23:38 |
dit gerucht is om meer sponsoren te trekken | |
DKUp | zondag 3 maart 2019 @ 23:39 |
Misschien gaan ze dan meer bier verkopen. | |
Lionheaad | maandag 4 maart 2019 @ 07:47 |
Er wordt zelfs een heel artikel geschreven over de tweets van de vlieger Autobahn: 'Formule 1 voor drie jaar naar Zandvoort' Alleen deze tweet is er dus niet meer ![]() | |
PzKpfw | maandag 4 maart 2019 @ 10:15 |
Overheidssteun was toch een voorwaarde van de FIA om een GP te mogen organiseren? | |
Kapitein_Schavuit | maandag 4 maart 2019 @ 10:35 |
Overheidssteun kan toch ook in de vorm van OV of een faciliterende rol? | |
PzKpfw | maandag 4 maart 2019 @ 10:52 |
Het ging specifiek om financiële steun vanuit de overheid. | |
Spockjuh_ | maandag 4 maart 2019 @ 12:09 |
Als het Zandvoort niet lukt om volgend jaar terug te keren op de Formule 1-kalender, dan komt er volgens de Nederlandse Sportraad helemaal geen Formule 1-race in Nederland. Ook niet in Assen. Dat stelt de NLsportraad, die gesprekken voerde met alle betrokkenen, in een open brief. "Uit rechtstreekse contacten met de verantwoordelijke manager bij het Formula One Management (FOM) is gebleken dat Circuit Zandvoort voor hen om verschillende redenen (historie, nabijheid grote steden en vliegvelden) de eerste en enige gegadigde is om de Formule 1 in Nederland te organiseren." "Mocht de businesscase van Zandvoort niet rond komen, dan gaat de Formule 1 - aldus de FOM - aan Nederland voorbij." De Nederlandse Sportraad (NLsportraad) is een onafhankelijk adviesorgaan, dat zich richt op het versterken van de betekenis van sport voor de samenleving en op het vergroten van het rendement van sportevenementen, inclusief het ontwikkelen van een aansprekende evenementenagenda. Voorzitter van de NLsportraad is Michael van Praag. De andere leden zijn Ahmed Aboutaleb, Pieter van den Hoogenband, Esther Vergeer, Duncan Stutterheim, Jaap de Groot, Merel van Vroonhoven, Leanne van den Hoek en Erik Scherder. Er is een principeovereenkomst met de organisatie van de Formule 1 over de terugkeer van Zandvoort op de kalender. Als de badplaats daadwerkelijk een grand prix wil, moet de begroting uiterlijk 31 maart dit jaar rond zijn. Daar zijn sponsors voor nodig, want de overheid zal er geen geld voor uittrekken. Circuit Assen heeft een andere lezing Circuit Assen, dat ook interesse heeft in het evenement en de financiering zelfs al nagenoeg rond heeft, denkt nog alle kans te hebben op het binnenhalen van de Formule 1. "Wij hebben geaccepteerd dat Zandvoort nu exclusiviteit heeft, maar na 31 maart is alles weer open", zegt initiatiefnemer Jos Vaessen. "Tot die tijd houden wij ons rustig. Het laatste wat we willen is ruzie met Zandvoort. Wij hebben hierover zelf contact met het FOM." (later meer) nos.nl | |
4-elements | maandag 4 maart 2019 @ 13:42 |
Geloof er voorlopig nog niets van dat dit werkelijk gaat gebeuren. Zou het graag willen (ga zeker die kant op dan), maar er zijn nog zoveel moeilijkheden te overwinnen voordat er een race op Zandvoort kan komen. Circuit verbouwen, vergunningen, financiering, etc. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 4 maart 2019 @ 16:33 |
https://www.gpupdate.net/(...)n-zandvoort-steunen/ | |
gias | maandag 4 maart 2019 @ 16:34 |
Heineken had in eerste instantie al aangeven niet te gaan sponsoren. Dit is niet een markt waar ze nog veel zieltjes moeten winnen, Dan kan je zulke grote budgetten beter steken in Azie waar ze nog niet zoveel naamsbekendheid hebben. en zeg nou zelf. Welke Nederlander gaat er meer Heineken drinken omdat zij de GP sponsoren? Precies, heeft dus niet zoveel zin dan. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 4 maart 2019 @ 16:37 |
Een Formule 1 race wordt wereldwijd door 1,5 miljard mensen bekeken. ![]() | |
Sjemmert | maandag 4 maart 2019 @ 16:40 |
Lijkt me heel sterk, bron ? | |
Nattekat | maandag 4 maart 2019 @ 16:42 |
Allereerste site in Google: https://www.independent.c(...)d-prix-a8648831.html | |
MrBadGuy | maandag 4 maart 2019 @ 16:48 |
15 races bij elkaar opgeteld heeft 1,3 miljard kijkers. De GP van Monaco, de meest bekeken, had 112,2 miljoen kijkers. Wel goed lezen hè ![]() | |
Sjemmert | maandag 4 maart 2019 @ 16:49 |
Dat zijn alle kijkers bij elkaar opgeteld van 15 races in totaal. Monaco had de meeste kijkers dat met jaar met 110 miljoen kijkers. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 4 maart 2019 @ 16:53 |
Ah, ok, was voor een heel seizoen. ![]() Maar dan nog, voor een bedrijf zijn 100 miljoen kijkers ook wel een aardig bereik. | |
Lionheaad | maandag 4 maart 2019 @ 16:55 |
Heineken heeft al een deal met de F1. Hierdoor komt toch al standaard reclame van ze langs bij de tv uitzendingen. Don't drink and drive.... | |
Sjemmert | maandag 4 maart 2019 @ 17:03 |
Dat is alsnog een aardig bereik inderdaad. | |
Nattekat | maandag 4 maart 2019 @ 17:24 |
Ik geef enkel bron die eerdere uitspraak ondersteunt. | |
ETA | maandag 4 maart 2019 @ 17:46 |
Ik heb twijfels of het klopt wat Devlieger zegt. Ik zit redelijk dicht bij het vuur, voor zover ik weet en de betrokkenen die ik heb gesproken is nog niks bevestigd. | |
Nattekat | maandag 4 maart 2019 @ 17:51 |
Als het was bevestigd waren het geen geruchten. | |
ETA | maandag 4 maart 2019 @ 17:54 |
Devlieger stelt het als een feit. We gaan het zien, persoonlijk zou ik het niet erg vinden, maar ik denk niet dat het zover komt. Toevallig het volgende artikel vandaag verschenen, toeval? Heineken moet meer uitgeven aan marketing, vinden analisten | |
Nattekat | maandag 4 maart 2019 @ 17:56 |
En een goede bekende van een medeforummer hier kwam toevallig op dezelfde dag met dezelfde boodschap. Tweet is verwijderd, maar Devlieger blijft erachter staan gezien zijn tweede tweet. Zegt ook wel wat. | |
JeMoeder | maandag 4 maart 2019 @ 17:59 |
Ik hoorde van Geke 8 hoog achter dat het een straatrace in Tytsjerksteradiel wordt. | |
MrBadGuy | maandag 4 maart 2019 @ 18:00 |
Ondersteunt == tegenspreekt? | |
Lionheaad | maandag 4 maart 2019 @ 18:49 |
NOS zegt dat Assen wel degelijk kans maakthttps://nos.nl/artikel/22(...)erland-te-halen.html | |
Nattekat | maandag 4 maart 2019 @ 18:50 |
Dat is nieuws van een jaar geleden. Ze moeten Assen ook niet willen. Genoeg prachtige banen in Europa die als alternatief op de kalender kunnen staan. | |
Lionheaad | maandag 4 maart 2019 @ 18:51 |
Vandaag 12.00 uur | |
Nattekat | maandag 4 maart 2019 @ 18:52 |
Dat is het nieuws over Zandvoort, dat over Assen weten we al een jaar. | |
Lionheaad | maandag 4 maart 2019 @ 18:55 |
Gaat erom dat een-of-andere bij elkaar geraapte sportraad een claim doet, die dus niet klopt. En in het artikel is blijkbaar netjes wederhoor gepleegd. | |
#ANONIEM | maandag 4 maart 2019 @ 19:26 |
Het lijkt me persoonlijk heel vreemd als Heineken niet de Nederlandse GP gaat hoofdsponsoren. Kan volgensmij ook prima binnen het budget dat ze aan marketing binnen de F1 willen uitgeven en kweekt goodwill bij de Nederlandse bevolking en belangrijker voor hen de Nederlandse regering. | |
Pedroso | maandag 4 maart 2019 @ 20:07 |
Michael van Praag heeft zich ook weer voor het karretje laten spannen van de machtige Zandvoort lobby. Heeft natuurlijk al veel ervaring opgedaan om dit soort karweitjes tot een goed einde te brengen, met dank aan zijn voorbeeld Sepp Blatter. | |
aesop | maandag 4 maart 2019 @ 21:49 |
Dat zal formeel kloppen, maar waarschijnlijk maakt Assen geen schijn van kans. De FOM wil Zandvoort, lukt dat niet dan schakelt men niet automatisch door naar Assen, wat Assen ons wil doen geloven, maar gaan ze verder kijken. Assen zal dan wellicht nog een keer overwogen worden, bij gebrek aan alternatieven. | |
beantherio | maandag 4 maart 2019 @ 21:57 |
Die "machtige Zandvoort lobby" maakt in ieder geval weinig indruk op de overheid: Regering draait niet bij: Geen geld naar F1 in Zandvoort Dat er om 5 voor 12 nog even om overheidsgeld gebedeld wordt wekt natuurlijk ook niet zoveel vertrouwen. Als ze een kans hadden willen hebben dan hadden ze een paar jaar geleden een zorgvuldig opgebouwde campagne zijn begonnen. Dit is vrij zinloos. | |
PzKpfw | maandag 4 maart 2019 @ 22:20 |
Als je zo gaat redeneren zou er überhaupt geen sprake mogen zijn van een GP in Zandvoort. | |
Nattekat | maandag 4 maart 2019 @ 22:25 |
Zandvoort heeft potentie, Assen is wat het is. | |
PzKpfw | maandag 4 maart 2019 @ 22:28 |
Potentie voor verkeerschaos wellicht. | |
THEFXR | dinsdag 5 maart 2019 @ 05:27 |
Nieuwschierig | dinsdag 5 maart 2019 @ 12:44 |
Het is allemaal net-niet - Zandvoort: moet te veel investeren - Assen: heeft een matig pacours - Amsterdam: heeft een groen stadsbestuur - Rotterdam: is niet Amsterdam | |
TagForce | dinsdag 5 maart 2019 @ 13:07 |
Johan Derksen is een nep-drent, die uiteraard de kant van Assen kiest. Feit is dat niemand weet wat er speelt, en al het gezeur is vanuit de onderbuik. Strikt gekeken naar waar de best race in Nederland gehouden kan worden wint Zandvoort het, met gemak, van Assen. Op dezelfde wijze als wanneer we het over de MotoGP hebben Assen met gemak wint van Zandvoort. Maar heel veel mensen maken hier een prestige ding van: Assen heeft de zaakjes wel op orde, Zandvoort heeft een logistiek probleem, Assen is qua faciliteiten ver vooruit op Zandvoort, Zandvoort is van die klojo Bernard. Maar dat is allemaal van ondergeschikt belang: De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort. | |
Nattekat | dinsdag 5 maart 2019 @ 13:11 |
Amen | |
Lionheaad | dinsdag 5 maart 2019 @ 13:18 |
Ze hebben allebei hun voor en tegens. Het ligt er maar net aan waar je het zwaartepunt neerlegt. De voordelen van Assen zijn duidelijk: moderner, beter bereikbaar (en waarschijnlijk financiën) Zandvoort heeft de historie en waarschijnlijk levert het daar een betere race op. Persoonlijk denk ik ook dat je het zwaartepunt bij de race moet leggen => dus Zandvoort | |
Lionheaad | dinsdag 5 maart 2019 @ 17:09 |
Rust bij de Kust noemt F1-race op Zandvoort 'de druppel Vooral de reacties..... Lol | |
Nattekat | dinsdag 5 maart 2019 @ 17:19 |
Kansloos... van GPUpdate om zo'n figuur een podium te geven. Reacties waren wel voorspelbaar ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 5 maart 2019 @ 17:49 |
Kansloos ook aangezien Zandvoort imho 12 geluidsdagen heeft en de GP binnen die dagen valt. | |
PzKpfw | dinsdag 5 maart 2019 @ 18:19 |
Zandvoort beroept zich enkel op zijn historie. Je stelling dat de race het best gehouden kan worden in Zandvoort komt ook enkel voort uit je eigen voorkeur. "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?" Dan zie ik nog eerder heil in Race Park Almere. | |
TAV74 | dinsdag 5 maart 2019 @ 18:32 |
Zandvoort is meer een autocircuit dan Assen en is vanuit de sport gezien de beste optie, daarover zijn we het eens. Maar om nu te doen of alles er omheen niet mee telt lijkt me te makkelijk. Faciliteiten en logistiek in Assen zijn beter en dat speelt toch echt wel een rol bij het organiseren van zo'n enorm evenement. In ieder geval tot Zandvoort garanties kan geven dat het op voldoende niveau is, gelijkwaardig is niet nodig.. | |
sasquatsch | dinsdag 5 maart 2019 @ 18:48 |
Dat is in Spa en Frankrijk (Paul Ricard is waarschijnlijk slechter bereikbaar dan Zandvoort) ook geen issue. | |
Joppy | dinsdag 5 maart 2019 @ 19:14 |
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd? Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files. Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten. De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt) Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT. | |
TagForce | dinsdag 5 maart 2019 @ 19:40 |
Zandvoort beroept zich op veel zaken, waar inderdaad voor de FOM de historie een belangrijke van is. Mijn stelling dat de race het beste daar gehouden kan worden komt echter voort uit een logische redenatie en mijn ervaring met races op beide circuits. Assen is prima geschikt voir autoraces, maar binnen autoraces heb je ook verschillende soorten. De soort waar we het hier over hebben, Formulewagens met heel erg veel downforce en vermogen, is een soort waar Assen niet geschikt voor is. Vanwege het karakter van de baan is het nagenoeg onmogelijk om binnen anderhalve seconde van je voorganger te rijden. Veel snelle knikken, hoge snelheidsbochten en weinig echt rechte stukken wat het voor motoren een briljante baan maakt maken het voor Formule 1 races dodwlijk saai. Race Park Almere was niet meer dan een hersenscheet, dus die neem ik in mijn redenatie niet mee. | |
TagForce | dinsdag 5 maart 2019 @ 19:44 |
Logistiek schijnt dus al een plan voor te zijn, en is voor de FOM schijnbaar onbelangrijk. Zie Paul Ricard. Faciliteiten zijn allang goedgekeurd door de FOM en de FIA, en de noodzakelijke wijzigingen daarin allang besproken en afgevinkt. Ik kijk dus puur naar waar de beste race gaat komen, en dat is Zandvoort. De rest is allemaal onderbuik van de fans, want als dat allemaal niet in orde was was er geen voorstel gedaan aan Zandvoort. | |
Meike26 | dinsdag 5 maart 2019 @ 19:47 |
Dat niet alleen, Historic GP op Zandvoort maakt meer herrie dan de huidige F1. Als Prins Bernard junior slim is nodigt hij deze stichting Calimero uit tijdens de Jumbo racedagen & Historic GP en geef ze een gratis Decibel meter mee. De groeten met je méér herrie ![]() ![]() | |
Nattekat | dinsdag 5 maart 2019 @ 19:53 |
Ik heb een leuk programmaatje geschreven ooit waarbij filedruk gemeten kan worden. Zal die eens aanslingeren voor alle plekken rond Zandvoort en de grote parkeerplaats van Assen. Al kan ik op basis van streetview al redelijk inschatten wat een chaos Assen gaat opleveren. Net zoals Zandvoort 2 toegangswegen, allebei 2x2. [ Bericht 2% gewijzigd door Nattekat op 05-03-2019 19:59:06 ] | |
TAV74 | dinsdag 5 maart 2019 @ 20:01 |
Assen is wel pal aan de snelweg,dat scheelt nogal met Zandvoort waar je dwars door steden moet. | |
Nattekat | dinsdag 5 maart 2019 @ 20:02 |
Dan staat de file op de snelweg, daarmee ook het doorgaand verkeer hinderend, nou top ![]() | |
TAV74 | dinsdag 5 maart 2019 @ 20:04 |
Zeg niet dat er geen file staat, maar het is nog steeds niet te vergelijken met een dichtslibbende wegen door een stad. Parkeren gaat er ook nog eens makkelijker. | |
Nattekat | dinsdag 5 maart 2019 @ 20:07 |
Wat ik wil zeggen is dat Assen ook niet zo heilig is als sommigen doen lijken ![]() | |
TAV74 | dinsdag 5 maart 2019 @ 20:09 |
Het is ook niet dat Assen heilig is, meer dat Zandvoort op drukke dagen een nachtmerrie is met de auto. Ieder druk evenement heeft te maken met files, wachttijden etc. Niet te voorkomen. Maar met OV kunnen ze in Zandvoort wel aardig wat oplossen, wat dus blijkbaar ook het plan is. | |
Nattekat | dinsdag 5 maart 2019 @ 20:10 |
Elke F1 race is een nachtmerrie met de auto. Spa heeft een miljoen toegangswegen en kent nog uren tijdverlies. | |
PzKpfw | dinsdag 5 maart 2019 @ 20:27 |
Zandvoort is verre van ideaal voor de hedendaagse F1 wagens. | |
Alexxxxx | dinsdag 5 maart 2019 @ 20:52 |
Bij het truckstar festival komen de 60.000 bezoekers voor een belangrijk deel met vrachtwagens en vallen de files ontzettend mee. | |
Alexxxxx | dinsdag 5 maart 2019 @ 20:54 |
Heb overigens op beide circuits veel gewerkt en heeft beide haar eigen charme. | |
Nattekat | dinsdag 5 maart 2019 @ 21:38 |
https://www.nieuwsmotor.n(...)oer-uiterst-moeizaam Bij de TT was het schijnbaar drama in 2017. | |
trein2000 | dinsdag 5 maart 2019 @ 21:39 |
Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen. | |
Nattekat | dinsdag 5 maart 2019 @ 21:44 |
Dat zeg ik toch ook? Dat het ook daar een ramp is? | |
TagForce | dinsdag 5 maart 2019 @ 23:43 |
Ik zeg ook niet dat Zandvoort ideaal is. Ik zeg dat het qua baan beter is dan Assen. Aangezien we in Nederland geen andere opties hebben is Zandvoort dus de beste keus. Maar het ligt niet aan de circuits, het ligt aan de auto's. Ik zeg: weg met downforce. Alle grip is mechanisch, zoals eind jaren 60. Maar dan met de veiligheidsmiddelen van nu. Dan is Assen ook een genot om te zien. | |
Fopje | dinsdag 5 maart 2019 @ 23:44 |
Zo, ga je lekker? ![]() | |
trein2000 | dinsdag 5 maart 2019 @ 23:50 |
Zou je denken ![]() | |
Nattekat | woensdag 6 maart 2019 @ 00:02 |
Moet ik een topic in R&P openen? | |
Fopje | woensdag 6 maart 2019 @ 07:06 |
Vorig jaar viel t best mee vond ik. | |
gias | woensdag 6 maart 2019 @ 10:08 |
Assen is met meerdere achteraf weggetjes bereikbaar. Niet al het publiek hoeft via de hoofdingang het circuit op. Paar keer bij de Gamma racing days geweest en telkens stonden we aan de achterkant op een grasveld geparkeerd. Weliswaar een niet al te brede weg, maar al het verkeer komt toch in 1 richting. Zo hebben ze vast meerdere veldjes in gebruik om het circuit en hoeft niet iedereen via dezelfde afslag erheen. Zandvoort ligt midden in het duingebied. Er is maar 1 ingang waar al het verkeer door naar binnen moet. Een weg langs de sterrenwacht, dwars door het duingebied zou natuurlijk een perfecte ontsluiting zijn. maar dat krijg je natuurlijk nooit voor elkaar bij de groene mafia. Ik denk dat dat het belangrijkste verschil is. | |
Nattekat | donderdag 7 maart 2019 @ 17:10 |
Het grote nieuws gaan ze toch niet mee wachten tot het einde van de maand toch? ![]() Ik moet het weten, ook al wijst alles erop dat het rond is. | |
Lionheaad | donderdag 7 maart 2019 @ 17:31 |
War wijst erop dat het rond is? Alleen een tweet van de Vlieger toch? | |
Nattekat | donderdag 7 maart 2019 @ 17:38 |
En die vriend van iemand hier. | |
THEFXR | donderdag 7 maart 2019 @ 18:03 |
ik geloof er niks van dat we een GP in NL krijgen, gewoon mensen die veel bij elkaar fantaseren in de hoop sponsoring te krijgen om het rond te maken. | |
Nattekat | donderdag 7 maart 2019 @ 19:03 |
Zandvoort is net als Mexico. Als het plaatje rond is, dan komt ie er. Mensen die Assen ten koste van alles ophemelen leven wel in een droomwereld. | |
Joppy | donderdag 7 maart 2019 @ 19:24 |
Mijn inziens is die ene weg (n200) van Overveen naar Zandvoort niet eens het grootste probleem. De verbindingen tussen de westelijke randweg (n208) en de n200, en tussen de A9 en de n208 zijn problematischer. De N208 is normaal al alleen vanaf Beverwijk echt soepel te bereiken. | |
Tinos85 | donderdag 7 maart 2019 @ 19:30 |
Het verkeer stroopt in Haarlem helemaal op natuurlijk. Je hebt daar geen goede doorgaande weg richting de A9 om het verkeer heen te leiden. Dan zou je alles de N208 op moeten leiden naar het noorden. Dan die verbindingsboog tussen de A22 en A9 openen voor het verkeer richting het zuiden. | |
ETA | donderdag 7 maart 2019 @ 20:04 |
Mijn redelijk goed geïnformeerde bronnen zeggen dat het nog niet rond is. Al staat het ook niet helemaal stil momenteel ![]() | |
Nattekat | donderdag 7 maart 2019 @ 20:11 |
Nog meer bronnen ![]() | |
rubbereend | vrijdag 8 maart 2019 @ 23:50 |
Het is best simpel, het verkeersplan. Je moet gewoon voor 75.000 bezoekers aan parkeerplaatsen in een straal van 50 km rond Zandvoort vinden en niet te dicht op Zandvoort, niet binnen de 25 km van Zandvoort. dan heb je veel controle op de verkeersstromen. Parkeerkaarten dienen vooraf gekocht te worden zodat mensen al vooraf weten waar ze heen moeten. En vanaf die parkeerplaatsen laat je afhankelijk van de grootte vanaf 7 uur elk half uur een bus pendelen. Parkeerplaatsen vanaf een paar honderd plekken voldoen al, zodat je goed kan spreiden. Het is een kostbare operatie, maar als die goed loopt dan is het prima mogelijk. Tal van festivals werken met pendelbussen. Ook moeten ze inzetten met busreizen vanuit de grote steden/samenwerken met partners als https://www.eventtravel.nl/. Zo hou je veel grip op de stromen en is het opzich te doen. Maar het een logistieke monsterklus. | |
Nieuwschierig | zaterdag 9 maart 2019 @ 08:55 |
Het grootste probleem is niet eens de aanvoer van het publiek maar de afvoer. De aanvoer is gespreid, de eersten zullen op 05:30 of zo voor de poort staan en zo gaat het de hele dag door. Er is een voorprogramma, er wordt gegeten en gedronken, opbouwen vaan de spanning, iedereen is blij. Maar zodra de laatste doorkomst voorbij is wil bijna iedereeen tegelijk naar huis. En dan pas loopt het gigantisch vast. Dan ben je uren later pas bij je auto en sta je daar vervolgens nog 2 uur vast. Mensen die hun auto dichtbij hebben staan gaan massaal lopen omdat ze niet op een bus willen wachten en de pendelbussen kunnen geen kant meer op. | |
Sinister-D- | zaterdag 9 maart 2019 @ 10:03 |
Zoals bij elk groot evenement op welk eender terrein dus.... | |
heywoodu | zaterdag 9 maart 2019 @ 10:09 |
Daarom gewoon met de trein gaan ![]() | |
Joppy | zaterdag 9 maart 2019 @ 10:11 |
Daarom ook zorgen voor een na-programma. Bij diverse races heb je al direct na de race een optreden van een of andere DJ. Dat kan al voor wat spreiding zorgen. Vlakbij het circuit heb je ook veel strandtenten, waar verschillende afterpartys georganiseerd kunnen worden. En dat hoeven natuurlijk niet allemaal dancefeestjes te zijn. | |
Joene | zaterdag 9 maart 2019 @ 10:11 |
Dat vastlopen kan je voorkomen door na de gp nog entertainment aan te bieden zodat niet iedereen tegelijk gaat. Maar persoonlijk zie ik het gewoon niet gebeuren op zandvoort. | |
Nieuwschierig | zaterdag 9 maart 2019 @ 10:53 |
Dat eerste klopt maar het tweede kan behoorlijk verschil maken. Mooi voorbeeld zijn de Luchtmacht open dagen. Die worden om en om in Leeuwarden en Volkel georganiseerd. In Leeuwarden gaan de pendelbussen gestroomlijnd over gereserveerde wegen naar de A7 waar alle auto's geparkeerd staan. In Volkel rijden de pendelbussen in de file van vertrekkend verkeer en lopers naar de diverse parkeerweilanden in de omtrek. Ik vrees dat de Zandvoortsituatie meer op Volkel lijkt. Ze krijgen het voor elkaar als ze de Leeuwarden-situatie kunnen nabootsen. | |
rubbereend | zaterdag 9 maart 2019 @ 11:25 |
zorgen voor een naprogramma en wat te doen in Zandvoort, meer kun je daar niet aan doen | |
rubbereend | zaterdag 9 maart 2019 @ 11:25 |
die capaciteit is maar beperkt natuurlijk | |
rubbereend | zaterdag 9 maart 2019 @ 11:27 |
als je zorgt dat er geen auto's voor de GP in een straal rond 30km van het circuit komen en de parkeerplaatsen ruim spreiden van noord naar zuid dan valt dat wel mee. | |
heywoodu | zaterdag 9 maart 2019 @ 11:27 |
Snap ik, maar ik wacht liever op de trein die uiteindelijk toch wel komt (heen en weer naar Haarlem is niet zo lang) dan dat ik in de auto zit met gekloot met steeds twee meter rijden, kwartier wachten, weer twee meter rijden, etc. | |
rubbereend | zaterdag 9 maart 2019 @ 11:29 |
vanaf parkeerplaatsen waar het gedoseerd aankomt vanwege pendelbussen zal je wel redelijk snel afkunnen. Bovendien moeten ze vooral ook geen parkeerplaatsen voor 10.000 auto's gaan maken. | |
Lionheaad | zaterdag 9 maart 2019 @ 19:17 |
Rechtstreekse trein vanuit Utrecht zou ook praktisch zijn. | |
rubbereend | zaterdag 9 maart 2019 @ 23:06 |
maar logistiek een nachtmerrie, dus dat zal niet gebeuren. Ze gaan gewoon pendelen vanaf Haarlem omdat dat het meest controleerbaar is | |
Five4Nine | zondag 10 maart 2019 @ 05:50 |
Ja. | |
Basp1 | zondag 10 maart 2019 @ 09:13 |
Hoeveel mensen passen er in een dubbeldekkertrein? En hoeveel kan men er per uur tussen Haarlem en zandvoort laten pendelen? | |
Tarado | zondag 10 maart 2019 @ 09:35 |
valt best tegen denk ik, op een mooie stranddag is het al superdruk | |
Basp1 | zondag 10 maart 2019 @ 10:04 |
Op een mooie stranddag wordt niet geanticipeerd met de maximaal lange treinen en maximale spoorbezetting met pendelen. ![]() | |
Tarado | zondag 10 maart 2019 @ 10:13 |
in de zomer meen ik van wel, waarschijnlijk niet op 100% capaciteit maar zeker aangepast, die spoorbezetting dan | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 10:21 |
Dan worden extra treinen ingezet. Die bestaan nu al in de dienstregeling, maar worden pas ingevuld als het mooi weer is. | |
Nieuwschierig | zondag 10 maart 2019 @ 10:54 |
Behalve dat het me wettelijk onmogelijk lijkt om de halve randstad af te sluiten zou ik werkelijk niet weten hoe je alle wegen en weggetjes over 100km lengte af kunt zetten. En iemand die een parkeerplaats bij familie/vrienden/kennissen/werkgever kan krijgen bij het circuit in de buurt? Kun je die verbieden om door te rijden? "Laat me er door lul, ik ga op familiebezoek. Zal ik anders dat verkeersregelaar-hesje van je eens in je muil proppen" | |
Nieuwschierig | zondag 10 maart 2019 @ 11:09 |
dubbel [ Bericht 98% gewijzigd door Nieuwschierig op 10-03-2019 11:15:39 ] | |
Nieuwschierig | zondag 10 maart 2019 @ 11:15 |
Marc Priestly heeft Zandvoort gisteren onder de loep genomen. Ik hoor nu voor het eerst dat de organisatie voor 5 jaar moet tekenen bij de FOM dus er is een garantie 100 miljoen nodig. | |
pvdplanet | zondag 10 maart 2019 @ 11:25 |
Gisteren opgenomen zo te zien, ik zie mijzelf langs het circuit na de Masters bocht | |
beantherio | zondag 10 maart 2019 @ 13:29 |
100 miljoen voor 5 jaar zou een koopje zijn. Volgens een onderzoek van Forbes was het tot voor kort 150 miljoen (oplopend tot 400 miljoen over 10 jaar). | |
#ANONIEM | zondag 10 maart 2019 @ 15:13 |
Wat is er nou uberhaupt bevestigd? Al die media berichten zijn gewoon een schreeuw om investeerders, alleen komen die dus niet. Of Bernard moet ff zn zak geld op tafel leggen maar daar heeft die uitbater weer geen zin in. Conclusie: gp in NL komt niet en stop met die nietszeggende mediaberichten. | |
danos | zondag 10 maart 2019 @ 15:24 |
Het enige dat we weten is dat Rotterdam en Zwolle geen GP willen organiseren ![]() | |
sasquatsch | zondag 10 maart 2019 @ 17:43 |
Klopt!
| |
rubbereend | zondag 10 maart 2019 @ 23:21 |
dat zeg ik ook niet. Je moet zorgen dat de parkeerplaatsen voor de GP in een ruime straal liggen zodat je voorkomt dat alle parkeerplaatsen op een hoop liggen en je daar alsnog een enorme verkeersdruk krijgt. Het enige gebied dat afgesloten zal worden zal de N201 vanaf Aerdenhout en de N200 vanaf Overveen zijn omdat die nodig zijn om alle fietsers en bussen aan en af te voeren. | |
SiGNe | maandag 11 maart 2019 @ 04:28 |
Zou me ergens niet verbazen als 't niet door zou gaan, niet omdat het geld niet rond komt maar omdat de organisatie veel teveel loopt te lullen. We hebben al eerder brieven van de FIA gezien en hier zit Bleekemoolen ook weer allemaal dingen te vertellen die hij volgens mij niet mag vertellen: Organisatie gaat kennelijk 20 miljoen per jaar kosten en 't zou een contract zijn voor 5 jaar. De pitboxen moeten in elk geval verlengd worden en de rechte stukken moeten 1,5 meter breder worden. | |
hoatzin | maandag 11 maart 2019 @ 09:35 |
Spa sucks@ 3 jaar geleden na uren file eindelijk op het circuit, waar vervolgens geen zak te zien is door de enorme drukte en het botweg weigeren om voor fors betalende bezoekers een fatsoenlijke sta- of zitplaats te genereren. ![]() Nooit meer Spa. Hoewel het een schitterend circuit is. | |
nils7 | maandag 11 maart 2019 @ 10:03 |
Voor de coureur een prachtbaan, voor de toeschouwer is het niks. Magny-Cours is voor de toeschouwer het mooist. | |
hoatzin | maandag 11 maart 2019 @ 10:18 |
Klopt, en zeer goed bereikbaar. Camping direct achter de baan, goede sfeer! | |
Nieuwschierig | maandag 11 maart 2019 @ 12:55 |
Nou ik ben benieuwd dan of het in Zandvoort dan beter gaat worden. Vooralsnog heeft Spa nog 10x meer tribunes en 2x zoveel lengte circuit waar je langs kunt staan. Weet je waar je trouwens ook prima kunt zitten: Assen | |
hoatzin | maandag 11 maart 2019 @ 12:59 |
Ja daar woon ik in de buurt. 15 jaar lang geen TT gemist, maar dat is nu ook verleden tijd met het klimmen der jaren... | |
Nieuwschierig | maandag 11 maart 2019 @ 13:10 |
Het type publiek dat op de F1 afkomt bestaat voor een aanzienlijk deel uit tokkies die zich niets zullen aantrekken van oproepen of aanwijzigingen van overheid en organisatie. Het wordt voor de politie het ideale evenement om niet betaalde boetes te innen en voor kaalplukteams om Porshes en Ferrari's in beslag te nemen. | |
rubbereend | maandag 11 maart 2019 @ 14:02 |
de 80.000 bezoekers bij de A1 GP konden ook redelijk moeiteloos een plekje vinden. | |
heywoodu | maandag 11 maart 2019 @ 14:05 |
De 110.000 bij de DTM stonden wel een klein beetje te dringen de hele dag ![]() | |
gias | maandag 11 maart 2019 @ 15:10 |
hahaha ![]() ![]() | |
Nattekat | donderdag 21 maart 2019 @ 14:07 |
| |
vosss | donderdag 21 maart 2019 @ 14:10 |
Die race gaat er komen ![]() | |
jpjedi | donderdag 21 maart 2019 @ 15:12 |
Dat was al ingecalculeerd begreep ik, gemeente is al jaren positief vwb F1 terughalen. | |
rubbereend | vrijdag 22 maart 2019 @ 09:30 |
met een miljoen per jaar heb je een substantiële bijdrage voor het verkeersplan | |
borisz | vrijdag 22 maart 2019 @ 09:35 |
In de raad is niemand tegen ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 22 maart 2019 @ 09:51 |
Porsches. | |
Lionheaad | vrijdag 22 maart 2019 @ 15:32 |
Jan L heeft aangegeven dat we 31 maart geen witte rook hoeven te verwachten. Gaat nog wel ff duren | |
rubbereend | vrijdag 22 maart 2019 @ 16:01 |
dan vervalt dus wel de exclusiviteit. | |
Nebelwerfer | vrijdag 22 maart 2019 @ 18:19 |
Meer dat ze niet naar buiten mogen treden mocht het gebeuren doorgaan. Geen nieuws zou dus goed nieuws zijn. | |
raptorix | maandag 25 maart 2019 @ 02:39 |
Misschien een leuk idee om een wandeltoch voor het goede doel te houden vanuit Haarlem, sla je 2 vliegen in 1 klap ![]() | |
Zipportal | dinsdag 26 maart 2019 @ 16:16 |
ZANDVOORT - De gemeenteraad van Zandvoort beslist dinsdagavond over een investering voor de terugkeer van de Formule 1 naar de badplaats. https://www.telegraaf.nl/(...)nvestering-formule-1 | |
Breaker.Faker | dinsdag 26 maart 2019 @ 21:17 |
Eerst heeft de gemeente de woonwijk uitgebreid en toen de circuit verbouwd omdat er naast het circuit een golfpark en vakantiehuizen moest komen. Was de vraag of de circuit wel kon blijven. En nu willen ze de formule 1 terug. Ze zijn 20 jaar te laat. Paddock is daar veel te klein. Pitboxxen zijn zwaar verouderd. En komt bij dat de circuit te gevaarlijk is voor de formule 1. De bezoekers zullen er niet komen zelf niet met de trein is daar niet op berekend. De formule 1 komt niet terug op Zandvoort. Ook omdat Zandvoort zelf heeft verpest door dingen te zeggen en niet gewoon hun mond te houden ook mede te danken aan F1 café van Ziggo afgelopen vrijdag. Assen zal kunnen kijk maar bijvoorbeeld naar TT,Champ Car,DTM en andere klasse. Die Zandvoort niet kan organiseren. | |
DaMart | dinsdag 26 maart 2019 @ 21:47 |
Welke woonwijk is uitgebreid dan? En Zandvoort heeft jarenlang de DTM georganiseerd, wat volgens mij vrij probleemloos ging hoor. Assen moet zich nog maar zien te bewijzen met de DTM... Die ene keer dat vervoer per trein echt een probleem was, was toen ze bij Prorail hadden bedacht dat het slim was om in het DTM-weekend werkzaamheden rond Haarlem te gaan uitvoeren, zodat er geen treinen konden rijden ( ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 26 maart 2019 @ 21:59 |
ChampCar was ook een processie. Dat zie ik bij de F1 niet anders. | |
TAV74 | dinsdag 26 maart 2019 @ 22:02 |
Toch knap dat jij dit allemaal al zo zeker weet terwijl ze nog wel serieus in onderhandeling zijn ![]() | |
Breaker.Faker | dinsdag 26 maart 2019 @ 22:19 |
Dat is toch duidelijk allemaal. En ze lullen allemaal. Net als die 4 miljoen waar ze vanavond pas over gaan praten met de gemeente. | |
NaturalScience | woensdag 27 maart 2019 @ 00:44 |
Gemeenteraad Zandvoort stemt unaniem in met investering voor Formule 1 Bron: https://www.nu.nl/formule(...)-voor-formule-1.html | |
VacaLoca | woensdag 27 maart 2019 @ 07:00 |
Vraag me af hoeveel kaarten naar fans uit buitenland zullen gaan of dat het meteen uitverkocht is aan Nederlanders. Jumbo racedagen trokken 110.000 bezoekers. Is dus gewoon mogelijk te faciliteren. Al dat gezeik hier over de logistiek.. Alsof buitenlandse circuits zo goed bereikbaar zijn.. denk aan een Spa of Paul Ricard. Als kind stond ik urenlang in de file na GP van Magny Cours en meer recent na GP Barcelona 1.5 uur op de bus te wachten. FYI zat ff te berekenen en perron Station Zandvoort is 240m lang. Dat biedt ruimte aan twee dubbeldekker treinstellen van type VIRM-IV. Elk treinstel heeft zo'n 420 zitplekken en 180 staanplaatsen officieel. Dus 1200 passagiers per rit moet iig kunnen maar zijn vast wel 1500 in te 'proppen'. Treinen kunnen niet verder na het perron dus je moet kunnen keren. Dus met binnenrijden, uitladen en weer perron vrijmaken kan je misschien net 1 trein per 8 minuten hanteren. Wel kan je beide perrons gebruiken voor treinen naar Zandvoort dus misschien zelfs 1 trein per 4/5 minuten dus laten we gemiddeld 6 min zeggen ivm capaciteit vertrekstations ook. Dus zou je 10 treinen per uur a 1500 reizigers kunnen afhandelen. Dus in 3 uur tijd waarin de meesten naar circuit komen zo'n 45.000 | |
Drekkoning | woensdag 27 maart 2019 @ 07:14 |
![]() | |
Tomatenboer | woensdag 27 maart 2019 @ 09:29 |
Belachelijk dat er overheidsgeld geinvesteerd wordt voor een commercieel sportevenement. Dat vind ik overigens ook als het om voetbal gaat. Ik ben Formule 1 liefhebber, maar ook al gaat het slechts om 4 miljoen, ik vind dat zo'n über-commerciële sport zichzelf dan maar moet bedruipen (en dat geldt dan dus ook voor de circuits). Bovendien vind ik Zandvoort zwaar verouderd, dus ik ben reuze benieuwd hoe ze dat circuit Grand Prix waardig gaan krijgen. | |
Nattekat | woensdag 27 maart 2019 @ 09:45 |
Er wordt overheidsgeld geïnvesteerd in een verwaarloosd circuit en infrastructuur, met als gevolg dat er een evenement dat heel veel mensen aantrekt georganiseerd kan worden. Alles is commercieel hè ![]() Pas als ze echt in de F1 gaan investeren wordt het een ander verhaal. | |
Dven | woensdag 27 maart 2019 @ 10:42 |
Buiten dat komt het uit een potje bekostigd door mensen waarvoor het in dit geval ook nog eens bedoeld is : Toeristen. Sowieso komt dat continu gejammer over belastingcentjes omdat het een keer wordt uitgegeven aan een doel waar je persoonlijk niets mee hebt me enorm de keel uithangen. De stad heeft jaarlijks een kwart miljard aan inkomsten dankzij toeristen maar de wereld is te klein als ze een relatief klein bedrag willen investeren om een gigantisch wereldevenement waar de stad veel geld aan gaat verdienen binnen te halen ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Dven op 27-03-2019 10:51:17 ] | |
JeMoeder | woensdag 27 maart 2019 @ 10:44 |
Mensen moeten niet klagen om een paar miljoen overheidsgeld voor de Formule 1 wanneer je ziet hoeveel er de afgelopen decennia wel niet het putje in is geflikkerd vanwege voetbal. | |
TAV74 | woensdag 27 maart 2019 @ 10:51 |
Ligt er nogal aan waar in geïnvesteerd wordt. Een investering in de infrastructuur is bijvoorbeeld niet alleen voor het sportevenement. | |
rubbereend | woensdag 27 maart 2019 @ 11:57 |
Brugemeester van Zandvoort wil een extra weg aanleggen voor veiligheid en ontsluiting. Capaciteit van NS is ongeveer 6.000 per uur | |
StretchingKoala | woensdag 27 maart 2019 @ 12:01 |
4 mil valt toch wel mee, als ik alleen al kijk wat gemeente Tilburg weggooit aan afzichtelijke kunst en bij voorbaat mislukte verkeersprojecten dan vind ik 4 mil voor een F1 GP en verbeterde infrastructuur een koopje. (laatste project in tilburg is een mini golfbaan op een city ring voor 150K) | |
rubbereend | woensdag 27 maart 2019 @ 12:02 |
Die 4 miljoen wordt ook voor een groot deel opgehoest door de toeristen dus de impact voor de bevolking is redelijk klein qua financiën | |
Nattekat | woensdag 27 maart 2019 @ 12:06 |
Dan ken je het verhaal van de A4 bij Leiden nog niet ![]() | |
Drekkoning | woensdag 27 maart 2019 @ 12:29 |
Zijn ze er nou al uit wat de uiteindelijke bedoeling is? | |
Nieuwschierig | woensdag 27 maart 2019 @ 12:46 |
Sigaar uit eigen doos dus | |
butz0rs | woensdag 27 maart 2019 @ 12:48 |
Ik hoop dat het doorgaat. Hopelijk in de zomer zodat het samen met alle strandbezoekers een totale chaos wordt. Ramptoerisme ![]() | |
heywoodu | woensdag 27 maart 2019 @ 12:49 |
Nu al zin in domme mensen die precies in dat weekeinde precies op dat strand moeten gaan liggen en dan boos gaan doen over de drukte ![]() | |
Nattekat | woensdag 27 maart 2019 @ 12:51 |
Nee | |
Fer | woensdag 27 maart 2019 @ 14:47 |
Zou mij niks verbazen als er 2M geïnvesteerd wordt en de andere 2M in de zakken van huiseigenaren verdwijnt die “schadeloos” gesteld willen worden voor hinder door een bredere weg. | |
rubbereend | woensdag 27 maart 2019 @ 14:52 |
het is 1 miljoen per jaar voor bereikbaarheid. Dat gaat dus in een extra weg bijvoorbeeld. en het zal wel gaan zitten extra voorzieningen rond het station en eventueel plekken waar tijdelijke busstations komen. | |
Tarado | woensdag 27 maart 2019 @ 14:59 |
voor 1 miljoen heb je niet veel weg | |
rubbereend | woensdag 27 maart 2019 @ 15:15 |
het gaar maar over een klein stukje aldus de burgemeester | |
Tarado | woensdag 27 maart 2019 @ 15:20 |
oftewel de bereikbaarheid wordt niet beter ![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 27 maart 2019 @ 15:22 |
Maakt wel verschilletje of je 4 plekken hebt om bussen te laten stoppen of 1. Klein detail maar kan best wat schelen. Sowieso willen ze vooral inzetten op openbaar vervoer. | |
Tarado | woensdag 27 maart 2019 @ 15:25 |
ze zullen wel moeten maar 1 miljoen is een druppel op een gloeiende plaat in dit geval | |
Frozen-assassin | woensdag 27 maart 2019 @ 15:26 |
Daarom hebben ze er ook wat meer nodig ![]() | |
TAV74 | woensdag 27 maart 2019 @ 15:26 |
Dat laatste, als ze ingrepen doen zal het zijn om die verbindingen en aansluitingen te verbeteren. Bereikbaarheid per auto ga je niet even snel verbeteren. | |
rubbereend | woensdag 27 maart 2019 @ 15:29 |
dat ja, een extra uitvalsweg zal ook misschien worden vrijgehouden voor spoeddiensten zodat de andere twee voor fietsers en pendelbussen ingezet wordt. | |
spectrumanalyser | woensdag 27 maart 2019 @ 15:33 |
31 Augustus 2019 moet men het weten. Tenminste, dat mag je aannemen. de season calendar van 2019 was op 31 Augustus 2018 gelanceerd. | |
butz0rs | woensdag 27 maart 2019 @ 15:43 |
De burgemeester kan ook alleen over wegen van zijn eigen gemeente beslissen. Het aanpassen van A en N wegen wordt door het rijk of de provincie gedaan. Oftewel, verkeersopstoppingen kan de burgemeester makkelijk afschuiven op de provincie en problemen met het openbaar vervoer op de betreffende vervoerder. | |
rubbereend | woensdag 27 maart 2019 @ 15:45 |
het vervoersplan wordt natuurlijk in samenwerking met allen betrokken partijen opgesteld | |
Nattekat | woensdag 27 maart 2019 @ 15:45 |
Ach, files op de wegen in en rond Haarlem zijn er zelden, het loopt vast voor Zandvoort. | |
Tarado | woensdag 27 maart 2019 @ 16:29 |
ik denk dat je het toch een beetje onderschat, op een weekend stranddag staat er toch echt wel file voor Haarlem | |
Nattekat | woensdag 27 maart 2019 @ 17:03 |
Dat is hooguit langzaam rijden. | |
Tarado | woensdag 27 maart 2019 @ 17:11 |
![]() | |
Nattekat | woensdag 27 maart 2019 @ 18:01 |
De chaos in Zandvoort, dat zijn pas files ![]() | |
Nober | woensdag 27 maart 2019 @ 21:15 |
Waarom niet een soort A2 Racer van Amsterdam naar Rotterdam via Den Haag, Utrecht, Eindhoven. als je maar boven de 300km uitkomt. ![]() | |
Fer | donderdag 28 maart 2019 @ 19:56 |
Blijf me toch afvragen hoe ze dat willen doen met al het verkeer, dat alleen bij Haarlem of Heemstede in beide gevallen over een smalle 30km weg door een woonwijk moet. Of gaan ze eindelijk de N205 direct op de N208 aansluiten via een tunnel? | |
rubbereend | donderdag 28 maart 2019 @ 23:33 |
die provinciale wegen gaan gewoon dicht | |
Fer | vrijdag 29 maart 2019 @ 01:07 |
En dan, met de boot? | |
SiGNe | vrijdag 29 maart 2019 @ 06:00 |
Gewoon met de trein.. | |
WEST | vrijdag 29 maart 2019 @ 08:20 |
Gewoon de auto bij de IKEA in haarlem neerzetten en met de trein verder | |
Tarado | vrijdag 29 maart 2019 @ 08:43 |
dat gaat niet lukken, zit natuurlijk wel meer dan alleen een circuit daar | |
Joppy | vrijdag 29 maart 2019 @ 09:03 |
Pendelbussen. Zorg voor een x aantal parkeerplaatsen op goed bereikbare plaatsen rondom Haarlem (denk aan westelijk havengebied, beverwijkse bazaar, Schiphol, floriade terrein hoofddorp). Toegang tot de parkeerterreinen alleen via voorverkoop icm ticket voor de GP. De toeloop kan je spreiden door een tijdvak te verbinden aan de parkeerkaart (aldanniet met prijsdifferentiatie voor de verschillende tijdvakken).Zo kan je de bussen ook gericht inzetten. Het lijkt mij sowieso verstandig om geen losse tickets te verkopen, maar altijd icm een vervoersmethode (treinkaartje, parkeerplaats, desnoods fietsenstalling). | |
Lionheaad | vrijdag 29 maart 2019 @ 09:15 |
Alleen voor de Engelsen ![]() Ferry van New Castle naar Ijmuiden. Laatste stukje met de bus ![]() | |
Drekkoning | vrijdag 29 maart 2019 @ 09:23 |
Alleen bewoners met ontheffing toelaten op evenementdagen. Gebeurt bij wel meer evenementen. | |
Tinos85 | vrijdag 29 maart 2019 @ 09:34 |
Mogen ze wel opschieten. Als ze nu beginnen zijn ze in 2024 pas klaar gok ik ![]() | |
rubbereend | vrijdag 29 maart 2019 @ 10:53 |
Trein, fiets bussen vanaf opstapplaatsen door heel Nederland of met pendelbussen vanaf een aantal grote parkeerplaatsen in de omgeving. Zo zullen ze het moeten doen om er geen chaos van te maken. De enige auto's die Zandvoort in zullen mogen zijn van de gasten die daar overnachten. En dat zullen er al heel wat zijn | |
rubbereend | vrijdag 29 maart 2019 @ 10:54 |
Kom je om een andere reden kun je een ontheffing aanvragen. gebieden worden wel vaker afgesloten voor verkeer met regelingen. Zandvoort onbeperkt bereikbaar laten zijn voor auto's is vragen om problemen | |
Tarado | vrijdag 29 maart 2019 @ 11:37 |
dat is een ding dat zeker is, wel benieuwd hoe ze het gaan doen mocht het zover komen | |
Fer | vrijdag 29 maart 2019 @ 18:08 |
En hoe doen we dat voor de crew? Mensen van de teams, van de FIA, van het circuit zelf. Alle personeel van de hospitality van ieder team en iedere grote sponsor, catering enz. F1 is een gigantisch circus, waar veel meer personeel bij hoort dan je denkt. Ik denk zelfs dat Zandvoort die niet eens zelf kan huisvesten. Daarnaast hebben we nog directeuren en hoge gasten/zakenpartners van grote sponsors die uitgenodigd worden. Moeten die tussen het volk met een volgepropte pendelbus? Iedereen invliegen met een heli is ook wel beetje overdreven. Tenslotte, waar leg je de grens? Beetje lullig als ik een pannekoek wil eten in Heemstede of Cruqius of en boodschap in Haarlem wil doen, dat ik er niet meer in mag. Of wil je echt voor Zandvoort pas afsluiten, maar dan is het leed al geschied. | |
Nattekat | vrijdag 29 maart 2019 @ 18:11 |
Spa ligt in niemandsland. De stad Spa zelf is nog een stuk rijden, het als Haarlem voor Zandvoort. Daar gaat het helemaal prima, dus dan moet het in toeristenoord Zandvoort ook wel lukken. | |
Fer | vrijdag 29 maart 2019 @ 18:23 |
Niet hetzelfde. Groen en Geel (vrijwel) direct aangesloten op de snelweg, met meerdere afritten. Crew zit vaak in lokale B&B’s en komen binnendoor vanuit het Westen aanrijden. Spa is veel minder ingeklemd dan Zandvoort. Het is zo erg, dat ik als Amsterdammer in de zomer liever naar Camperduin of Petten ga, of Langeveldse Slag, ipv Zandvoort. | |
Joppy | vrijdag 29 maart 2019 @ 18:27 |
Als er überhaupt geen ruimte zou zijn om op een racecircuit alle toebehoren voor een GP te kunnen huisvesten, dan moeten ze er al niet eens aan beginnen ![]() Alle crew en dergelijke, en inwoners van zandvoort, kan je een ontheffing geven, een paar duizend man kunnen die wegen echt wel aan. Zandvoort heeft twee toegangswegen, die moet je afsluiten. Dus na Bentveld/Aerdenhout en na Overveen/Bloemendaal. Zolang je maar zorgt dat je de massa qua verkeer daar maar weghoudt, door alleen dagkaarten te verkopen icm een verplichte parkeerplaats of treinkaartje. Als je dan de ontheffingshouders via de N201 (enkelbaans) laat rijden, kan je de N200 (dubbelbaans) gebruiken voor de pendelbussen. En verkeersregelaars op de kritische punten. | |
Nattekat | vrijdag 29 maart 2019 @ 18:28 |
Je maakt er een veel te groot probleem van. Het vervoer kan geregeld worden, klaar. | |
Joppy | vrijdag 29 maart 2019 @ 18:30 |
Zandvoort heeft dan weer het geluk dat het in de directe omgeving van het circuit barst van de hotels waar crew gebruik van kan maken. En het verschil met een mooie zomerdag is dat je nu precies weet wanneer het druk gaat worden en je er dus alles aan kan doen om het in goede banen te leiden. | |
Alexxxxx | vrijdag 29 maart 2019 @ 19:40 |
Ik parkeer op het paddock of ik kom niet hoor. | |
shiz | vrijdag 29 maart 2019 @ 19:54 |
De eerste en laatste race zal 't vast niet worden, maar is er al een idee wanneer 'ie dan in de kalender gaat vallen? | |
#ANONIEM | vrijdag 29 maart 2019 @ 21:18 |
Ergens van mei-augustus Maar dat maken ze vast nog niet bekend. Eerst moeten de hotelprijzen ed. omhoog die data ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 29 maart 2019 @ 21:25 |
3 mei 2020 zou de datum op de voorlopige kalender zijn. | |
shiz | vrijdag 29 maart 2019 @ 21:29 |
I see. Ze moeten natuurlijk wel een beetje bandentemperaturen kunnen genereren, humm, nou ja, zal me benieuwen of 't naar Zandvoort komt. Zou leuk zijn. Vanaf maandag woon ik daar zo'n beetje om de hoek, ga ik er gewoon te voet heen. ![]() | |
SiGNe | vrijdag 29 maart 2019 @ 21:37 |
Opvallend dat je nu wel bij bijv. Inside Line wel over Miami en Vietnam hoort maar er verder nog niks over Zandvoort gezegd is. | |
Doevelaer | maandag 1 april 2019 @ 19:14 |
1 april grap van Sikkom ![]() ![]() https://www.sikkom.nl/vid(...)rt-sportief-logisch/ | |
spectrumanalyser | donderdag 4 april 2019 @ 12:14 |
Ook zie je Zandvoort niet op de concept kalenders. zelfs niet als opmerking. | |
spectrumanalyser | donderdag 4 april 2019 @ 12:16 |
Ja. En in de duinen langs het circuit ga ik verhoogde scheidsrechterstoelen verhuren. je ziet ze weleens bij tennis. | |
WheeledWarrior | donderdag 4 april 2019 @ 12:19 |
Was er iemand die dat serieus al had verwacht dan voor 2020? Er moet nog genoeg gebeuren op en rond het circuit voordat je de F1 kunt ontvangen. Ik ga ervan uit dat als Zandvoort al terugkeert op de kalender, het op z'n vroegst in de tweede helft van 2021 zal zijn. Maar kan ook zomaar nog een jaar later zijn. | |
rubbereend | donderdag 4 april 2019 @ 12:20 |
zoals Lammers zei, als je de kans nu niet pakt krijg je voorlopig geen kans meer. | |
WheeledWarrior | donderdag 4 april 2019 @ 12:22 |
Kans pakken wil niet zeggen dat je volgend jaar al meteen op de kalender staat. Als er daadwerkelijk een deal komt dan kan het moment dat je daadwerkelijk wordt ingeroosterd zomaar nog 1 of 2 jaar later pas zijn. | |
rubbereend | donderdag 4 april 2019 @ 12:26 |
er komen alleen een aantal plekken vrij, dus de kans dient zich nu aan. En de FOM gaat echt niet jaren met je liggen leuren tot je wel of niet kan. De kans is er nu, dus moet je hem nu grijpen. | |
WheeledWarrior | donderdag 4 april 2019 @ 12:36 |
Dat ontken ik ook niet. Het is zeker belangrijk om nu die deal te maken. Maar in 2020 al op de kalender is gewoon niet zo realistisch. Dat weten ze in Zandvoort waarschijnlijk ook wel. Gewoon lekker insteken op 2021 en dat extra jaartje pakken om alles financieel, logistiek en circuittechnisch op orde te krijgen. | |
rubbereend | donderdag 4 april 2019 @ 12:37 |
wat zou er niet realistisch zijn? De ingrepen aan het circuit zijn relatief klein | |
WheeledWarrior | donderdag 4 april 2019 @ 12:40 |
Gaat altijd meer tijd kosten dan je denkt. Niet alleen het circuit, maar alles eromheen. Letterlijk en figuurlijk. Maar we zullen het wel zien. De conceptkalender voor het jaar erop verschijnt meestal ergens in augustus of zo dacht ik. | |
JeMoeder | donderdag 4 april 2019 @ 13:35 |
Juni. | |
spectrumanalyser | donderdag 4 april 2019 @ 16:51 |
Ik gok dat de Formule1 niet in Zandvoort komt. Wat komt er al wel naar Zandvoort? de Jettruck. Een vrachtauto met twee straalmotoren. volgende week 14 april, American Sunday. Eigenaar blijkt deze vrachtwagen gewoon bij z'n flat te parkeren. zijn vorige vlamtruck is daar in brand gestoken maar hij heeft alweer een nieuwe gebouwd. | |
Mansjester | donderdag 4 april 2019 @ 18:26 |
Zandvoort gaat niet gebeuren. Dit krijg je nooit binnen een jaar gefixed | |
Nattekat | donderdag 4 april 2019 @ 18:28 |
Als ze alleen nog maar groen licht nodig hebben en verder vergevorderde plannen, dan ligt er voor de winter een nieuw circuit en na de winter een nieuw pitcomplex. | |
TagForce | donderdag 4 april 2019 @ 18:33 |
Ik zou niet weten waarom niet. Alle plannen liggen al klaar voor uitvoer, alle betrokken aannemers zijn al klaar voor het werk. Het enige waar nu nog op gewacht wordt is het einde van het seizoen en groen licht van FOM. | |
Karstman | donderdag 4 april 2019 @ 21:53 |
Mompelt iets over omgevingsvergunningen... | |
spectrumanalyser | donderdag 4 april 2019 @ 23:24 |
En even hoor.. dingetje Als al die werkzaamheden zo goed gepland staan. Hoe werkt dat dan met de reeds bestaande planning van het circuit? Tot einde van dit jaar is het circuit zo goed als volgeboekt met activiteiten en evenementen. Ook door de week. Lijkt mij niet dat je een 'racing experience' kunt organiseren als de graafmachines over het circuit rijden. | |
Meike26 | vrijdag 5 april 2019 @ 05:59 |
Race Planet you theoretisch door kunnen gaan op het achterste deel van het circuit als ze de Hugenholtzbocht gaan aanpassen. Ook als het pitgebouw wordt aangepakt, kan er gereden worden vanaf het grote paddock terrein maar een gesloten pitstraat. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. | |
JayHovah | vrijdag 5 april 2019 @ 06:32 |
En dan komen ze bij de verbouw een vijver met een paar groene kikkers tegen, dan ligt de boel weer stil omdat de natuur fetisjisten gaan demonstreren... | |
SiGNe | vrijdag 5 april 2019 @ 06:39 |
Pitboxen wat uitbouwen en de baan wat breder maken is zo gebeurd, dat kan in 2-3 maanden klaar zijn. Moeilijker is de infrastructuur naar 't circuit toe maar mogelijk komt er een deal met de NS zodat je met de trein kan/moet. | |
Meike26 | vrijdag 5 april 2019 @ 10:04 |
Er zijn diverse manieren om dit qua infrastructuur zo goed mogelijk te regelen. Beschikbare huisjes op Centerparcs worden verhuurt aan Ziggo of Jumbo bijvoorbeeld, zodat er veel bezoekers van de GP in Zandvoort blijven. Dan een muziek festival op de zaterdag en zondag avond en je hebt nog eens 20 tot 30 duizend mensen die gestaag terug gaan in plaats van alles in één klap ná de GP. Dan nog iets als een pendeldienst van/naar Amsterdam Rai en Schiphol Noord en je hebt een groot deel van de autobezoekers opgevangen. Het zal een combinatie van mogelijkheden zijn die de filedruk verminderen, anders dan inderdaad de onvoorspelbare filedruk van zomer-badgasten. | |
TagForce | vrijdag 5 april 2019 @ 11:30 |
Hey... Ik wil daar zitten. Maar dat zal helaas niet gaan, gok ik, aangezien er voor het eerste weekend van mei (het beoogde weekend van de GP) geen boeking kan doen. Wel voor de week erna. Dus precies DAT weekend kun je niets boeken. | |
rubbereend | vrijdag 5 april 2019 @ 11:47 |
CP zal wel gebruikt gaan worden om monteurs te huisvesten, dat lijkt me een slim plan. De capaciteit die de FOM vraagt voor personeel en gasten zal wel geblokkeerd worden in Zandvoort en Amsterdam voor de hoge gasten. Je kan ongeveer 10.000 slaapgasten kwijt in Zandvoort en directe beloopbare omgeving. Hotelbedden zullen er niet veel overblijven. | |
Meike26 | vrijdag 5 april 2019 @ 11:48 |
Het was ook slechts een voorbeeld, maar het lijkt me zeer aannemelijk dat er zo'n deal op tafel komt voor Ziggo/Jumbo of andere sponsor en dat ze zo het park een weekend kunnen vullen voor het GP weekend. | |
Meike26 | vrijdag 5 april 2019 @ 11:49 |
Dat kunnen ze beter doen op de nabij gelegen campings met vaste staanplaatsen. Zonde om zo'n vakantiepark op te offeren voor personeel lijkt me? | |
shiz | vrijdag 5 april 2019 @ 11:49 |
www.verstappentravel.nl ![]() | |
rubbereend | vrijdag 5 april 2019 @ 11:59 |
Ze zullen enig comfort eisen voor het personeel. Die gaan niet in stacaravannetjes liggen. Zoveel van dergelijke plekken zijn er ook niet beschikbaar volgens mij. | |
Tarado | vrijdag 5 april 2019 @ 12:09 |
in NL is alles dichtbij dus dat is het probleem niet, ze zullen alleen heel vroeg op moeten staan | |
Nattekat | vrijdag 5 april 2019 @ 12:10 |
Personeel blijft gewoon in Zandvoort hoor. | |
Tarado | vrijdag 5 april 2019 @ 12:11 |
van de teams? Is toch helemaal niet nodig, die gasten komen en gaan op momenten dat het al of nog rustig is | |
Meike26 | vrijdag 5 april 2019 @ 12:12 |
Nee hoor. We hebben vorig jaar gekampeerd (soort van) met huurcamper, 8 km buiten Silverstone. Pubbaas wist ons te vertellen dat hele omgeving in straal van 20 km in teken staat van F1 als het zover is. Hij had op zijn grond een vrachtwagen staan, ex paardentransport. Wat aangepast en schoongemaakt als kampeerplek. Daar sliepen de laatste jaren gasten in van Pirelli tijdens het F1 weekend. Edit, niet gasten als gasten van pirelli, maar personeel van Pirelli ![]() | |
TagForce | vrijdag 5 april 2019 @ 12:29 |
Waarschijnlijk hebben ze dat al gedaan en kun je daarom als particulier daar nu niets boeken. | |
spectrumanalyser | vrijdag 5 april 2019 @ 13:03 |
Hoeveel treinen denk je dat er per uur op Zandvoort aan Zee kunnen halteren? Bij de Jumbo racedagen waren het 6 treinen per uur, met elk zitplaatsen voor 1002 passagiers. Het perron van Zandvoort is bij spoor1 240 meter, en spoor2 300 meter lang. de maximumlengte lijkt mij daarmee een trein met 10 treindelen (bakken). | |
Joppy | vrijdag 5 april 2019 @ 14:24 |
Als ik even snel kijk, zie ik naast Silverstone geen bungalowpark staan. Dus dan zullen de teams e.d. het idd verder zoeken. Als je wel een bungalowpark en/of stacaravans om de hoek hebt, zullen ze die echt wel zsm claimen. | |
Mansjester | vrijdag 5 april 2019 @ 18:11 |
Ik denk dat jij en ik beide geen idee hebben wat er verder allemaal bij komt kijken qua organisatie. Een jaar is dan heel kort,zeker omdat het de eerste keer is. | |
Alexxxxx | zaterdag 6 april 2019 @ 19:44 |
monteurs en zo slapen in de trailers op het paddock toch? | |
Alexxxxx | zaterdag 6 april 2019 @ 19:46 |
Ik heb op de Nürburgring wel eens ONDER zo'n racetrailer geslapen in plaats van er in trouwens, was me te heet ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 6 april 2019 @ 20:07 |
Ik vele jaren geleden op Zandvoort in het paddock in de bus van een F3 team. | |
Nattekat | zaterdag 6 april 2019 @ 20:18 |
Want wij in Nederland zijn niet in staat om zo'n grote operatie goed voor te bereiden. Logistiek gaat nooit een probleem zijn als je voor de zomer weet dat het gaat gebeuren. | |
potjecreme | zaterdag 6 april 2019 @ 20:18 |
Zelfs over het slapen wordt het een ver pissen wedstrijd. | |
sasquatsch | zaterdag 6 april 2019 @ 21:16 |
Zo was het niet bedoeld ![]() | |
Nattekat | zaterdag 6 april 2019 @ 21:32 |
Nee, dat is het feit dat Assen op Facebook adverteert dat F1 daarheen moet ![]() | |
bianconeri | zondag 7 april 2019 @ 14:09 |
In Zandvoort gaat het sowieso een probleem zijn. | |
Nattekat | zondag 7 april 2019 @ 14:10 |
| |
Fopje | maandag 8 april 2019 @ 20:25 |
https://www.motorsportweek.com/news/id/22297 | |
nils7 | maandag 8 april 2019 @ 21:17 |
Lees het inmiddels overal maar gebaseerd op dit artikel allemaal. | |
Mothzor | maandag 8 april 2019 @ 21:36 |
Vooral heel veel copy paste artikelen met inderdaad allemaal hetzelfde artikel als 'bron'. Zolang er geen grote sites met geruchten komen hecht ik er nog niet veel waarde aan. | |
Drekkoning | maandag 8 april 2019 @ 22:29 |
https://racingnews365.nl/(...)telijk-nog-niet-rond Nog even geduld mensen, maar het zal niet lang meer duren als ik tussen de regels door lees ![]() | |
heywoodu | maandag 8 april 2019 @ 22:29 |
Zoiets zou toch ook gewoon bevestigd moeten worden door F1 en/of CPZ lijkt me? ![]() | |
Nattekat | maandag 8 april 2019 @ 22:45 |
Dit is het tweede grote gehucht in een paar weken tijd. Nu nog groter dan de vorige. Waar rook is, is vuur. Het is gewoon wachten op bevestiging nu. | |
Drekkoning | maandag 8 april 2019 @ 22:50 |
De nuancering van Lammers wijst ook in de richting van 'losse eindjes' of formaliteiten, inderdaad. | |
Nieuwschierig | dinsdag 9 april 2019 @ 00:10 |
Wat een gelul weer. | |
trein2000 | dinsdag 9 april 2019 @ 00:15 |
Eens, dit zit wel goed | |
dokter.knakworst | dinsdag 9 april 2019 @ 00:15 |
Weer zo'n dooie mus gerucht dus ![]() | |
needakill | dinsdag 9 april 2019 @ 00:18 |
Vind het wel apart. Volgens Lammers moest alles rond wezen voor 31 maart. Bij Bahrein wist Formule1.nl te melden dat Zandvoort snel moest wezen anders waren ze dat plekje voor 2020 kwijt. Nu pas komt er een beetje geluid en alle sites nemen het maar klakkeloos over zonder enige bronvermelding. Hoe maak je van een mus een olifant ![]() | |
raptorix | dinsdag 9 april 2019 @ 07:01 |
Die van Zandvoort zijn zo een beetje maximaal, bij Overveen moet de conducteur op het andere spoor staan om te zien of iedereen binnen is ![]() | |
TAV74 | dinsdag 9 april 2019 @ 07:59 |
31 maart was een richtdatum, geen harde deadline. Je weet sowieso niet wat er dan rond moest zijn, wellicht zijn er voor die datum wel garanties, plannen oid afgegeven. | |
spectrumanalyser | dinsdag 9 april 2019 @ 09:08 |
Erik de Vlieger zit er meestal niet ver naast. weet iemand of er plannen zijn met de bocht voor het rechte stuk? in 2017 is een Franse c oureur daar overleden tijdens de eerste ronde van een klassiek formule1 evenement. https://www.ad.nl/binnenl(...)reanimeerd~a0e7c0aa/ [ Bericht 13% gewijzigd door spectrumanalyser op 09-04-2019 09:15:15 ] | |
TagForce | dinsdag 9 april 2019 @ 09:17 |
Duin weg, parkeerplaats weg, langere uitloopstrook. | |
sasquatsch | dinsdag 9 april 2019 @ 10:12 |
Volgens Joe Saward is de deal rond en is Zandvoort vanaf volgend jaar de plek voor de Grand Prix van Nederland. De deal zou voor vijf jaar zijn. | |
sasquatsch | dinsdag 9 april 2019 @ 10:13 |
Na de GP van China lees ik. | |
rubbereend | dinsdag 9 april 2019 @ 10:44 |
Duin opschuiven dan, die is nodig om geluid te temperen | |
Basp1 | dinsdag 9 april 2019 @ 10:48 |
Met een beetje goede wil van de ns zou ik verwachten dat er toch wel om de 3 minuten een pendel trein tussen alleen zandvoort en haarlem zou moeten kunnen gaan. ![]() | |
rubbereend | dinsdag 9 april 2019 @ 10:52 |
Burgemeester heeft al aangegeven dat de maximale veilige capaciteit 6.000 mensen per uur per trein zijn. Dus je kan met goede wil maximaal 30.000 mensen met de trein kunnen krijgen. | |
Basp1 | dinsdag 9 april 2019 @ 10:57 |
Hoe zit dat met koningsdag in Amsterdam de burgemeester moet daar dan eens gaan kijken. ![]() | |
raptorix | dinsdag 9 april 2019 @ 10:57 |
Er word nu al volop geboekt ![]() https://www.booking.com/s(...)p_filters=&from_sf=1 | |
rubbereend | dinsdag 9 april 2019 @ 10:58 |
goede vergelijking ![]() totaal ander station totaal ander spoorlay out totaal ander aantal richtingen totaal andere capaciteit omgeving De burgemeester weet waarover hij praat natuurlijk | |
raptorix | dinsdag 9 april 2019 @ 11:00 |
Ben je uberhaupt wel eens op het station van Zandvoort geweest? Dat zijn gewoon 2 (lange) perrons. Op koninginnedag in Amsterdam verdeelt men het over Sloterdijk, Centraal en Zuid. ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 9 april 2019 @ 11:02 |
Men wil blijkbaar hetzelfde als in Melbourne, waar trams zorgen voor een continue aan/afvoer van toeschouwers. | |
Spockjuh_ | dinsdag 9 april 2019 @ 11:05 |
ik dacht dat ze een weekend eerder op het oog hadden? blijft natuurlijk nog steeds gokken zonder lijst | |
TagForce | dinsdag 9 april 2019 @ 11:06 |
Alleen is het waarschijnlijk in het weekend van 1 t/m 3 mei. Dat weekend kun je namelijk ook Centerparcs Zandvoort niet boeken. De week(enden) ervoor en erna weer wel. | |
Spockjuh_ | dinsdag 9 april 2019 @ 11:08 |
ja precies, dat viel mij dus net ook al op ![]() | |
Basp1 | dinsdag 9 april 2019 @ 11:08 |
6000 mensen per uur dat zijn er maar 100 per minuut. Stel dat men 10 poortjes heeft gemiddeld 6 seconden per poortjes per persoon. Ik vind die 6000 per uur bizar weinig. Voor 6000 mensen heb je anders maar 120 bussen per uur nodig. Als de berekening zo gemaakt worden kunnen we beter het treinverkeer opdoeken en met bussen gaan rijden. | |
raptorix | dinsdag 9 april 2019 @ 11:13 |
Ben je echt zo dom? Het gaat niet om de poortjes maar dat er afstand tussen de treinen moet zitten, je kunt niet zomaar een intercity elke 2 minuten laten komen, daarnaast moeten de mensen ook uitstappen, dat gaat niet zo vlot met een smal perron. | |
sasquatsch | dinsdag 9 april 2019 @ 11:14 |
Dat dat waarschijnlijk de datum zou worden was volgens mij ook al langer bekend. | |
TagForce | dinsdag 9 april 2019 @ 11:15 |
Ja, want ik zit al vanaf half november te checken elke week of ik in mei Centerparcs kan boeken ![]() Nu dat eindelijk kan kan het alleen dat weekend niet. Dus dat is voor mij bevestiging dat het dat weekend is. | |
spectrumanalyser | dinsdag 9 april 2019 @ 11:20 |
de langste trein die kan stoppen op Zandvoort aan Zee heeft 1000 zitplaatsen. er kunnen gerust nog wat mensen staan, maar geen honderden. toch heb je bij deze getallen al snel het einde bereikt. het is onmogelijk om elke 3 minuten een trein te sturen. zodra twee treinen te dicht naderen, is er een veiligheidsprobleem. het baanvak is niet ingericht om met zulke hoge frequenties te rijden. om de 10 minuten een trein is realistisch. | |
DaMart | dinsdag 9 april 2019 @ 11:24 |
In het verleden is bij grote evenementen wel vaker met 8 treinen per uur tussen Haarlem en Zandvoort gereden. Dat kan prima dus ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 9 april 2019 @ 11:24 |
als je gelede bussen inzet, dan kun je per rit 191 passagiers vervoeren. in de bus is een zitplaats wel verplicht, meer dan 191 is niet toegestaan. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 april 2019 @ 11:30 |
't zal een combinatie moeten worden. Treinen laten pendelen met 6 treinen per uur. Gelede bussen naar P&R's buiten een 10km cirkel. En dan nog proberen om zoveel mogelijk mensen al eerder naar Zandvoort te laten komen zodat ze niet allemaal op hetzelfde moment hoeven te arriveren. Een Max Verstappen camping op loopafstand realiseren oid. In Oostenrijk kwam daar ook al rustig 20k man op af, dus daar kan je ook een flinke winst op de vervoersstroom mee realiseren. Alleen als iedereen tegelijk weer terug naar huis wilt op zondag... tsja ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2019 11:33:04 ] | |
rubbereend | dinsdag 9 april 2019 @ 11:31 |
ga er maar vanuit dat de organisatie alle capaciteit die ze voor de FOM moeten leveren al geblockt hebben | |
rubbereend | dinsdag 9 april 2019 @ 11:32 |
wel mooi dat je het beter denkt te weten dan de burgemeester die over de veiligheid gaat. Er is bijvoorbeeld een verschil in maximale capaciteit die kan en die je veilig zou willen. 120 bussen achter elkaar is trouwens een enorme slinger aan bussen | |
TagForce | dinsdag 9 april 2019 @ 11:35 |
Maar in Assen zitten de pendelbussen ook vol met mensen die staan. Dus dat kan prima. | |
spectrumanalyser | dinsdag 9 april 2019 @ 11:41 |
misschien. het kan ook wel verschillen per buschauffeur. de ene chauffeur gaat niet rijden als mensen staan, de ander gaat gewoon rijden. misschien heb ik alleen maar de evenementen meegemaakt waarbij dingen misgaan. zoals reizigers die geen geduld hadden tot de trein bij het perron stond, en gewoon zelf de noodbediening gebruikte om uit te stappen. gevolg; geen treinverkeer meer van en naar Amsterdam. leuke koninginnedag was dat. | |
Tinos85 | dinsdag 9 april 2019 @ 11:42 |
Ach lekker op het fietsje ![]() | |
ondeugend | dinsdag 9 april 2019 @ 11:46 |
| |
Basp1 | dinsdag 9 april 2019 @ 11:46 |
Ik had het over 3 minuten, met 2 perrons zit er dus 6 minuten tussen 2 treinen per perron. Hoe doet men het met concerten of voetbalwedstrijden bij de kuip om in korte tijd weer zoveel mensen te vervoeren met ook maar 2 perrons. | |
spectrumanalyser | dinsdag 9 april 2019 @ 11:46 |
laten we alvast speculeren over de ticketprijs. 250 euro toegang tot de duinen op racedag. is dat wat? | |
Nattekat | dinsdag 9 april 2019 @ 11:47 |
Dat is veel te veel. Spa GA is 130¤. | |
Tinos85 | dinsdag 9 april 2019 @ 11:49 |
Alleen het stuk tussen Haarlem en Zandvoort is maar twee sporen. Dan wordt het lastig om treinen achter elkaar te sturen als je ze in Zandvoort op twee perrons niet kwijt kan. | |
spectrumanalyser | dinsdag 9 april 2019 @ 11:49 |
het vervoer bij voetbalwedstrijden is echt een vak apart. soort veevervoer. De noodrem werkt dan niet, er is extra beveiliging bij en de trein heeft voorrang op alles. zandvoort is een eindstation, de trein moet keren. het helpt allemaal niet mee. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 april 2019 @ 11:51 |
20.000 man vanaf Amsterdam op het fietsje naar Amsterdam Beach, gaat ook ongenadig hard vastlopen op de kruisingen en fietsstroken in Haarlem. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2019 11:53:46 ] | |
raptorix | dinsdag 9 april 2019 @ 11:56 |
Je komt uberhaupt wel eens op een station? Ten eerste komen de mensen bij de Arena vanaf verschillende kanten, met verschillende treinen, bovendien komt de helft met de auto, een groot deel met de metro en of fiets, en maar een heel klein deel met de trein. | |
DaMart | dinsdag 9 april 2019 @ 11:57 |
Ik gok op nul euro als je in de duinen aan de andere kant van het hek gaat staan ![]() |