Jaquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:14 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ben je ook fan van joy division smiths cure talking heads enzo
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:14 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Behalve dat ook gewoon een prachtige foto imo
Vbl trouwens
huisgenoot was sla vergeten, maar met hete uien jaquote:Op dinsdag 26 februari 2019 20:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En met sambal en sla/uien/augurk mag ik hopen
kadjesquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:17 schreef Trollscience het volgende:
[ afbeelding ]
katjes om het topic op te fleuren
Radiohead?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:16 schreef Trollscience het volgende:
[..]
JaCure heb ik maar één album van geluisterd maar vind ik wel echt nice, moet nog steeds andere shit checken. Joy Division/Talking heads zijn allebei geweldig
alhoewel ik persoonlijk meer met JD heb.
[..]kun jij leuke jongens ook wel waarderen?
Ik wil ze aaienquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:17 schreef Trollscience het volgende:
[ afbeelding ]
Hoort er wel bij, anders is het zo saaiquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:17 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
huisgenoot was sla vergeten, maar met hete uien ja
Wat een bazenfoto.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:17 schreef Trollscience het volgende:
[ afbeelding ]
Radiohead vind ik ook heel goed, alhoewel ik het vroeger wel meer luisterde.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Radiohead?
Ben niet homoseksueel nee
Maar met een mooi mannenlichaam is niets verkeerd
*kuch* mods kunnen niet bannenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:19 schreef JanCees het volgende:
[..]
waarom hebben jullie klaas geband
Homos
lekker hoorquote:
hoiquote:
JcGodquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:19 schreef JanCees het volgende:
[..]
Homos
dat is zuurquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:22 schreef JanCees het volgende:
[..]
@:klaasweetalles oftewel klaasgod
je bent zelf een homoquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:19 schreef JanCees het volgende:
[..]
Homos
Ze hebben Klaas kapoet gemaakt.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:22 schreef JanCees het volgende:
[..]
@:klaasweetalles oftewel klaasgod
VBL-ban alleen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:26 schreef naatje_1 het volgende:
@:klaasweetalles is geen streepje doorheen hoor
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:19 schreef JanCees het volgende:
[..]
Homos
Wat heb je daar in lopen bageren dat je daar een ban krijgtquote:
is dat nou lekker papoeatje?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:27 schreef Trollscience het volgende:
[..]
[ [url=https://cdn.apartmenttherapy.info/image/fetch/f_auto,q_auto:eco,c_fill,g_auto,w_760/https://storage.googleapi(...)dc79.jpeg]afbeelding[/url] ]
humusquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:27 schreef Trollscience het volgende:
[..]
[ [url=https://cdn.apartmenttherapy.info/image/fetch/f_auto,q_auto:eco,c_fill,g_auto,w_760/https://storage.googleapi(...)dc79.jpeg]afbeelding[/url] ]
Wel jammer, hij begon toch onderdeel te worden van het meubilair.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:27 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
ah, vandaar dat ie in GC een topic opende
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wel jammer, hij begon toch onderdeel te worden van het meubilair.
ja niet zo gek ouwe stalkerquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:29 schreef Driepink het volgende:
[..]
Ik op je zusje![]()
Ze noemen het alleen een straatverbod
Alles om dichter bij jou te komenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja niet zo gek ouwe stalker
Nee is nee vrind
Iedereen hier heeft verstand van voetbalquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:32 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
sinds wanneer heb jij iets met VBL?
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:26 schreef Flippiee het volgende:
[..]
meen ik niet/
ik wou stoer doen
[..]
oeeeh lekker
Geen verstand hebben van voetbalquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:32 schreef Driepink het volgende:
[..]
Iedereen hier heeft verstand van voetbal
werd ook niet gesuggereerd dat hij dat niet heeftquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:32 schreef Driepink het volgende:
[..]
Flip nietquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:32 schreef Driepink het volgende:
[..]
Ajax pakt de intertotocupquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:32 schreef Driepink het volgende:
[..]
sowquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:31 schreef Driepink het volgende:
[..]
Alles om dichter bij jou te komen
waarom negeer jij mijquote:
Is hij zich nog meer aan het volproppen met frikandellen?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:36 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
die post al een tijdje niet meer
VBL is best gezelligquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:32 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
sinds wanneer heb jij iets met VBL?
geen ideequote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Is hij zich nog meer aan het volproppen met frikandellen?
Ik heb niets met paardenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
EN feyenoord erg he
Ik kijk warhorse nu dat is zooon prachtige film
Ze smaken goed.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:26 schreef Flippiee het volgende:
[..]
meen ik niet/
ik wou stoer doen
[..]
oeeeh lekker
Sinds hij fripsel op zijn account heeft laten posten is hij vrij snel op #anoniem gegaanquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:36 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
die post al een tijdje niet meer
In december ofzo zat ie nog in een discord, maar inmiddels ook niet meer, daarna niet meer gezien eigenlijkquote:
De hele oude GRTD-garde is vrijwel allemaal verdwenen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:37 schreef Driepink het volgende:
[..]
In december ofzo zat ie nog in een discord, maar inmiddels ook niet meer, daarna niet meer gezien eigenlijk
Ergens anders toch?quote:
Dus hoeven we niet naar VBLquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:38 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ja? Op z'n tijd wel, maar de leuke users daarvan posten nu ook gewoon hier, dus ja
waarom had die dat gedaan?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:37 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Sinds hij fripsel op zijn account heeft laten posten is hij vrij snel op #anoniem gegaan
@klaasweetalles kom hier posten.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:38 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ja? Op z'n tijd wel, maar de leuke users daarvan posten nu ook gewoon hier, dus ja
dankjequote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:38 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Vbl sc > onz scquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:39 schreef Driepink het volgende:
[..]
Dus hoeven we niet naar VBL
@:onlogisch en @:ggmm zullen dit ook waarderen
Ik heb daar 1 of 2 keer gepost, maar toen was het al doodquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De hele oude GRTD-garde is vrijwel allemaal verdwenen.
RIP
[..]
Ergens anders toch?
Jaaa @klaasweetalles maatquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
@:klaasweetalles kom hier posten.
wie is dat dan?quote:
Paar jaar geleden was dat echt mokerdruk in vakantietijden.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:40 schreef Driepink het volgende:
[..]
Ik heb daar 1 of 2 keer gepost, maar toen was het al dood
en zie waar we zijnquote:
Een leven hebbenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Paar jaar geleden was dat echt mokerdruk in vakantietijden.
Nu hebben de meeste mensen daar een leven.
Je hebt wel wat gemist danquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
wie is dat dan?had die een ban?
als banquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:44 schreef Trollscience het volgende:
zeggen jullie "ban" als "ban" of "ben"
Ben natuurlijkquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:44 schreef Trollscience het volgende:
Wtfquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:44 schreef I. het volgende:
Nou, ik heb het hier wel weer gezien vandaag
papoea zeg ikquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:44 schreef Trollscience het volgende:
Het is toch ook geen Ban Heistee joh.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:44 schreef Trollscience het volgende:
Niet alleen vandaagquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Naatje is tering vermoeiend vandaag
Komt die gast in het nieuwe seizoen van kees & co of laten ze hem dood?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het is toch ook geen Ban Heistee joh.
Dood uiteraard.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Komt die gast in het nieuwe seizoen van kees & co of laten ze hem dood?
ik heb zowaar aan de studie gezeten, misschien is dat hetquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Naatje is tering vermoeiend vandaag
he godverdommequote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dood uiteraard.
Alleen Simone Kleinsma zit erin van de oude reeks, voor de rest alleen maar nieuwe mensjes zoals Chantal Janszen. Dat gaat enorm kut worden
In dat topic erover waren mensen die naar de opnames waren geweest en ze vertelden o.a. dat de schrijvers niet eens precies wisten hoe Ben Heistee dood was gegaanquote:
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
In dat topic erover waren mensen die naar de opnames waren geweest en ze vertelden o.a. dat de schrijvers niet eens precies wisten hoe Ben Heistee dood was gegaan
Ze wilden gewoon een projectje met Simone en Chantal samen maken en ze hebben het maar die naam gegeven voor de herkenbaarheid. Hartstikkene leuk.
Muah denk het niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En toch gaan we het kijken @:jr-style-93
Ja ik nok er zo mee, ben een beetje moe.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jij reageert altijd zo lekker uitgebreid.
Morgen weer vroeg op voor Maja de Bij genot.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja ik nok er zo mee, ben een beetje moe.
Dat mag jij hebt hard gewerkt vandaagquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja ik nok er zo mee, ben een beetje moe.
Voor de makkelijke kijkcijfersquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
In dat topic erover waren mensen die naar de opnames waren geweest en ze vertelden o.a. dat de schrijvers niet eens precies wisten hoe Ben Heistee dood was gegaan
Ze wilden gewoon een projectje met Simone en Chantal samen maken en ze hebben het maar die naam gegeven voor de herkenbaarheid. Hartstikkene leuk.
ja sws maar is gwn grapjequote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:03 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
ligt toch best wel aan de klasse waarin je je bevind?
In dit geval toch ook.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:05 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
maar meestal zit in een meme wel een kern van waarheid
ja is toch ook zoquote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:05 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
maar meestal zit in een meme wel een kern van waarheid
de stereotypen van de twee verschillende klassen zijn spot on, maar of Amerikanen inderdaad enkel het posh stereotype in hun hoofd hebben zitten vraag ik me afquote:
Vast wel een paar Amerikanenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:08 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
de stereotypen van de twee verschillende klassen zijn spot on, maar of Amerikanen inderdaad enkel het posh stereotype in hun hoofd hebben zitten vraag ik me af
May heeft al bijna langer dan een jaar niet meer goed geslapen.quote:
thnxquote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:18 schreef stokj het volgende:
[..]
May heeft al bijna langer dan een jaar niet meer goed geslapen.
Tegenpartij van May (Corbyn) is opeens door omstandigheden partner van May
Noord-Ierse en Schotse afvaardiging doet moeilijk.
Kamervoorzitter zit er soms als een zak drop bij en valt bijna in slaap maar kan nog net zijn kat roepen.
ow wist ik niet, je leert iedere dagquote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zo heet dat toch waar ze op zit.
jAquote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zo heet dat toch waar ze op zit.
dat vraag ik me af bij jouquote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:47 schreef Trollscience het volgende:
[..]
ow wist ik niet, je leert iedere dag
Je had nog nooit van een poefje gehoord?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:47 schreef Trollscience het volgende:
[..]
ow wist ik niet, je leert iedere dag
neequote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:50 schreef Trollscience het volgende:
[..]
kun je dit verwijderen? vind dit erg gemeen
doen we niks meequote:
Marxgodquote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:16 schreef Trollscience het volgende:
Dit heb ik net binnen
[ afbeelding ]
sterfquote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:16 schreef Trollscience het volgende:
Dit heb ik net binnen
[ afbeelding ]
Je mag het oneens zijn met zijn denkbeelden, maar zijn vernuft als het gaat om het begrip ten aanzien van het economisch systeem was zijn tijd ver vooruitquote:
Dat is wel een lang tijdjequote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:24 schreef moemoe het volgende:
[..]
Ik heb al een tijdje een vacature open staan: ONZ / [GEZ] goedgeklede gezellige shop homo
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:24 schreef moemoe het volgende:
[..]
Ik heb al een tijdje een vacature open staan: ONZ / [GEZ] goedgeklede gezellige shop homo
Jaquote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:25 schreef Trollscience het volgende:
[..]moet ik hier serieus op ingaan
Hoop. Dromen. Weg.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:27 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Ik haat alle dingen die in de OP staan
wat een prachtig boekquote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:16 schreef Trollscience het volgende:
Dit heb ik net binnen
[ afbeelding ]
Een geschikte kandidaat vinden blijkt lastigquote:
Helaas geen leer liggen hier, anders had ik zo een fred van leer voor je gemaaktquote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:29 schreef moemoe het volgende:
[..]
Een geschikte kandidaat vinden blijkt lastig.
Ik wil gewoon iemand die een beetje is zoals Fred van Leer, that's all.
Zoveel is dat toch niet gevraagd?
voor een euro in de kringloop. er staat zelfs een met pen geschreven opmerking aan de binnenkaft daterend uit 1977quote:
oh jezus nicequote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:30 schreef Trollscience het volgende:
[..]
voor een euro in de kringloop. er staat zelfs een met pen geschreven opmerking aan de binnenkaft daterend uit 1977
kaft een beetje, maar voor de rest prima in ordequote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
oh jezus nice
beetje onbeschadigd nog?
nicequote:Op dinsdag 26 februari 2019 23:36 schreef naatje_1 het volgende:
Het boekje wat ik heb was dus het laatste exemplaar dat te koop wasNergens meer verkrijgbaar behalve in bibliotheken
Ja dat is helder.quote:Op woensdag 27 februari 2019 01:10 schreef Already_in_use het volgende:
[..]
Bedliggerigheid beter dan?
Niet eens even hoi zeggen. Tsssquote:Op woensdag 27 februari 2019 01:10 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
hallo
er is ook een nachtbagger, nu getiteld kwarkbagger, die is ietwat actiever
ik zeg toch hoi?quote:Op woensdag 27 februari 2019 01:11 schreef Already_in_use het volgende:
[..]
Niet eens even hoi zeggen. Tsss
oh, ik dacht dat we het over de semantiek hadden, maar het gaat dus over de letterlijke uitspraakquote:
Ik zie je niet meer in DTS? Wazzuup?quote:Op woensdag 27 februari 2019 01:13 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
oh, ik dacht dat we het over de semantiek hadden, maar het gaat dus over de letterlijke uitspraak
ik sta nog steeds op plek 19 hoorquote:Op woensdag 27 februari 2019 01:15 schreef Already_in_use het volgende:
[..]
Ik zie je niet meer in DTS? Wazzuup?
Sorry.quote:Op woensdag 27 februari 2019 01:11 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Kom je op een inactief moment posten.
Oh echt? Even kijken.quote:Op woensdag 27 februari 2019 01:18 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Sorry.
Ik had je nog een leuke snap gestuurd net.
Lekker knallen komende tijd.quote:Op woensdag 27 februari 2019 01:45 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Dankjee
Al ben ik pas weer begonnen sinds vorige week, maar de basis was er nog wel I guess.
Niet geklikt.quote:Op woensdag 27 februari 2019 01:49 schreef I. het volgende:
Boh, interessant artikeltje gevonden.
[ afbeelding ]
https://www.nytimes.com/i(...)-jobs-happiness.html
klinkt als de bullshit jobs waar Tegenlicht mee bezig is geweest/gaat zijnquote:Op woensdag 27 februari 2019 01:49 schreef I. het volgende:
[ afbeelding ]
Help me morgen als ik werk even herinneren dat ik een artikel met je deel. Ik las van de week via via ook een interessant artikel maar deze staat gebookmarked op mijn werklaptopquote:Op woensdag 27 februari 2019 01:49 schreef I. het volgende:
[ afbeelding ]
Zonde, wel echt de moeite waard.quote:
NEIN, dat is het dus niet.quote:Op woensdag 27 februari 2019 01:54 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
klinkt als de bullshit jobs waar Tegenlicht mee bezig is geweest/gaat zijn
Nice, is goed.quote:Op woensdag 27 februari 2019 01:54 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Help me morgen als ik werk even herinneren dat ik een artikel met je deel. Ik las van de week via via ook een interessant artikel maar deze staat gebookmarked op mijn werklaptop
Oké, volgens mij weet jij dan niet wat bullshit jobs zijn, want dit is echt precies datquote:Op woensdag 27 februari 2019 01:56 schreef I. het volgende:
[..]
Zonde, wel echt de moeite waard.
[..]
NEIN, dat is het dus niet.Artikeltje even lezen, dan begrijp je het beter.
Gaat in dit geval juist om mensen die goed verdienen, maar gewoon echt totaal geen plezier uit hun werk halen, tegenover mensen die weinig verdienen, maar veel meer voldoeningen plezier in hun werk hebben etc.
Euh, nee?quote:Op woensdag 27 februari 2019 02:01 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Oké, volgens mij weet jij dan niet wat bullshit jobs zijn, want dit is echt precies dat
Mensen die goed verdienen maar totaal geen plezier uit hun werk halen is één van de kernelementen van bullshit jobquote:
Wat een onzin dat artikelquote:Op woensdag 27 februari 2019 01:56 schreef I. het volgende:
[..]
Zonde, wel echt de moeite waard.
[..]
NEIN, dat is het dus niet.Artikeltje even lezen, dan begrijp je het beter.
Gaat in dit geval juist om mensen die goed verdienen, maar gewoon echt totaal geen plezier uit hun werk halen, tegenover mensen die weinig verdienen, maar veel meer voldoeningen plezier in hun werk hebben etc.
Net was het nog precies dat, en nu is het één van de kernelementen. Man man.quote:Op woensdag 27 februari 2019 02:03 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Mensen die goed verdienen maar totaal geen plezier uit hun werk halen is één van de kernelementen van bullshit job
Dan hoop ik maar dat chirurgen geen hekel aan hun baan hebben.quote:Op woensdag 27 februari 2019 02:03 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Mensen die goed verdienen maar totaal geen plezier uit hun werk halen is één van de kernelementen van bullshit job
Dan is chirurg zijn ook opeens een bullshit jobquote:Op woensdag 27 februari 2019 02:10 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Dan hoop ik maar dat chirurgen geen hekel aan hun baan hebben.
a form of paid employment that is so completely pointless, unnecessary, or pernicious that even the employee cannot justify its existence even though, as part of the conditions of employment, the employee feels obliged to pretend that this is not the case. (wiki)quote:Op woensdag 27 februari 2019 02:06 schreef I. het volgende:
[..]
Net was het nog precies dat, en nu is het één van de kernelementen. Man man.
Een bullshit-job is in definitie gewoon een 'nutteloze baan'. Dat anderen er andere labeltjes aan hangen maakt die definitie nog niet anders.
Ja, hier staat toch exact wat ik zeg? Snap niet hoe dit jouw punt moet verdedigen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 02:12 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
a form of paid employment that is so completely pointless, unnecessary, or pernicious that even the employee cannot justify its existence even though, as part of the conditions of employment, the employee feels obliged to pretend that this is not the case. (wiki)
vgl
Finding meaning, whether as a banker or a janitor, is difficult work. Usually life, rather than a business-school classroom, is the place to learn how to do it.
Ik vergeleek hier de laatste zin met de zin van wikipedia over bullshit job, om aan te geven dat daar similariteit ligt, net als deze zin in het artikel:quote:Op woensdag 27 februari 2019 02:14 schreef I. het volgende:
[..]
Ja, hier staat toch exact wat ik zeg? Snap niet hoe dit jouw punt moet verdedigen.
Maar daar gaat het dus helemaal niet om.quote:Op woensdag 27 februari 2019 02:19 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik vergeleek hier de laatste zin met de zin van wikipedia over bullshit job, om aan te geven dat daar similariteit ligt, net als deze zin in het artikel:
an underlying sense that their work isn’t worth the grueling effort they’re putting into it
meaning, of worth, termen die gaan over hoe waardevol een baan is, en als dat dus niet zo is, dan is het pointless
En een chirurg valt hier inderdaad buiten, over het algemeen(al worden die wel genoemd als sectoren met ook een groeiende dissatisfactie)
Wat is het volgens jou dan wel? Ik weet niet hoor, ik heb het artikel twee keer gelezen inmiddels en lees erin dat het gaat over mensen die door een zekere betekenisloosheid niet al te blij zijn met hun baanquote:Op woensdag 27 februari 2019 02:21 schreef I. het volgende:
[..]
Maar daar gaat het dus helemaal niet om.![]()
rtrtquote:Op woensdag 27 februari 2019 02:29 schreef hemarookworst het volgende:
Grootste gedeelte van die kantoorbanen zijn bullshit jobs, dat komt omdat de samenleving werken ziet als een deugd. Zoveel mensen die hun hele identiteit ontlenen uit hun maatschappelijk irrelevante baan. De 15 uurse werkweek die Keynes voorspelde komt mede hierdoor ook niks van terecht
Als je het artikel goed leest zie je dat er ook een baan van een schoonmaakster wordt aangehaald, die zich veel blijer voelt op haar werk, dan een vent die per dag miljoenen moet investeren om een bedrijf draaiende te houden.quote:Op woensdag 27 februari 2019 02:23 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Wat is het volgens jou dan wel? Ik weet niet hoor, ik heb het artikel twee keer gelezen inmiddels en lees erin dat het gaat over mensen die door een zekere betekenisloosheid niet al te blij zijn met hun baan
Maar dat is dus precies het punt van bullshit job, waar ik het over hadquote:Op woensdag 27 februari 2019 02:33 schreef I. het volgende:
[..]
Als je het artikel goed leest zie je dat er ook een baan van een schoonmaakster wordt aangehaald, die zich veel blijer voelt op haar werk, dan een vent die per dag miljoenen moet investeren om een bedrijf draaiende te houden.
Terwijl het laatste voorbeeld veel meer 'betekenis' heeft, heeft de schoonmaakster het veel meer naar haar zin, ondanks dat ze veel minder verdient, en het een vrij saaie "nutteloze" baan is. Kern van het verhaal is dan ook dat je nog zoveel kan verdienen, en je functie nog zo hoog en wél nuttig kan zijn, maar als je gewoon echt kutcollega's hebt waar je elke dag tegenaan moet zitten, constant in de stress zit en je daardoor ook een kutleven gaat lijden, je beter voor een plezierige 'simpele' baan kan gaan.
De term bullshit job vind ik dus eigenlijk totaal niet bij dit artikel passen. Oké, ze hebben het even over tevredenheid in je werk nav. je 'meaningfulness', maar dat is niet de rode draad.
Daar gaat het dus mis, want die schoonmaakbaan had net zo goed een baan van bijvoorbeeld een manager kunnen zijn, die wél gewoon flink geïnvesteerd heeft in zichzelf, wél veel verdient, maar ook gewoon helemaal op zijn/haar plek zit, en echt geniet van zijn/haar werk.quote:Op woensdag 27 februari 2019 02:38 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Maar dat is dus precies het punt van bullshit job, waar ik het over hadSchoonmaakster is in geen zin een nutteloze baan (vgl de titel ook van het boek van Bregman, waarom vuilnismannen meer verdienen dan bankiers) en de vraag is dus in hoezeer dat investeren uiteindelijk het nut heeft wat je zou denken dat het heeft door de kwantiteit aan geld die erin omgaat
Ik had het hier niet over investeren in jezelf, maar dat investeren als baanquote:Op woensdag 27 februari 2019 02:44 schreef I. het volgende:
[..]
Daar gaat het dus mis, want die schoonmaakbaan had net zo goed een baan van bijvoorbeeld een manager kunnen zijn, die wél gewoon flink geïnvesteerd heeft in zichzelf, wél veel verdient, maar ook gewoon helemaal op zijn/haar plek zit, en echt geniet van zijn/haar werk.
In dat geval is dat investeren juist een heel verstandige beslissing geweest.
Investeren als bedrijf in je personeel door hogere lonen te beloven is ook zeker nuttig, daarmee lok je toch mensen die juist dat doel nastreven.quote:Op woensdag 27 februari 2019 02:49 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik had het hier niet over investeren in jezelf, maar dat investeren als baanInvesteren in jezelf is nooit verkeerd.
Yo klaas, wat denk je van de halve finale,quote:Op woensdag 27 februari 2019 05:48 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik wordt overweeg een rechtszaak
Klaasweetalles laat zich niet discrimineren
IK heb mijn 3 advocaten ingeschakeld
we gaan 020 HELEMAAL KAPOET MAKENquote:Op woensdag 27 februari 2019 05:50 schreef sig000 het volgende:
[..]
Yo klaas, wat denk je van de halve finale,
Top gaan weer,quote:Op woensdag 27 februari 2019 05:59 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
we gaan 020 HELEMAAL KAPOET MAKEN
En? Alles in orde?quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zo dat was weer de jaarlijkse tandarts controle
Het is dat het goed voor je is, anders ging ik liever niet`quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zo dat was weer de jaarlijkse tandarts controle
Net werk dusquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:02 schreef Driepink het volgende:
[..]
Het is dat het goed voor je is, anders ging ik liever niet`
Faka chickquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:04 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Goodmorning guys and dolls!
Werk is echt kut jaquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:11 schreef Driepink het volgende:
[..]
Werk is niet goed voor jouzelf als persoon, maar meer voor je bankrekening
Is altijd makkelijk gezegd als je niet werktquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ik wil niks liever dan weer gaan werken hoor![]()
ik nietquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ik wil niks liever dan weer gaan werken hoor![]()
Ruilen? Ik werken en jij m'n pijnlijke heup?quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:14 schreef Kiid het volgende:
[..]
Is altijd makkelijk gezegd als je niet werkt
Dan investeert je werkgever bijzonder weinig in je persoonlijke ontwikkeling.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:11 schreef Driepink het volgende:
[..]
Werk is niet goed voor jouzelf als persoon, maar meer voor je bankrekening
why?quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:02 schreef Driepink het volgende:
[..]
Het is dat het goed voor je is, anders ging ik liever niet`
De mensen die echt plezier hebben in hun werk zijn echt in de minderheid hoorquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:16 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Dan investeert je werkgever bijzonder weinig in je persoonlijke ontwikkeling.
Mijn werk is mijn hobbyquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:19 schreef Driepink het volgende:
[..]
De mensen die echt plezier hebben in hun werk zijn echt in de minderheid hoor
Dat betwijfel ik ook ergens weer.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:19 schreef Driepink het volgende:
[..]
De mensen die echt plezier hebben in hun werk zijn echt in de minderheid hoor
Jij snapt hetquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:20 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ook ergens weer.
Maar misschien vergis ik het dan met voldoening.
zou wel willen, maar ik krijg niet betaald voor netflix kijken en fappenquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als je het niet naar je zin hebt op je werk moet je wat anders gaan doen.
ach, wij hebben nog de luxe om de hele dag te kunnen fokken onder werktijd.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:21 schreef gianni61 het volgende:
[..]
zou wel willen, maar ik krijg niet betaald voor netflix kijken en fappen
Ik zou er zelfs nog bier bij willen drinken.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:21 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dan weer niks.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:24 schreef Driepink het volgende:
[..]
Ik zou er zelfs nog bier bij willen drinken.
Toch weer een extra taak.
ja wie nietquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:25 schreef Driepink het volgende:
En begrijp me niet verkeerd, het werk dat ik doe vind ik leuk, maar als ik niet hoefde te werken dan bleef ik per direct thuis.
Verveelt ook sneller dan je denkt, gok ikquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:21 schreef gianni61 het volgende:
[..]
sneller dan werken? dat betwijfel ikquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:25 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Verveelt ook sneller dan je denkt, gok ik
ik niet de jouwe, met alle respect, maar de zorg zie ik niet zitten.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:27 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ik wil nu met liefde al jullie banen overnemen hoor boys
Ik bedoel vooral te zeggen dat thuiszitten gauw genoeg gaat vervelen.....quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
ik niet de jouwe, met alle respect, maar de zorg zie ik niet zitten.
Net zo snel, alles wat niet meer speciaal is, verveelt. En dat is een behoorlijk luxe om te hebben.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:27 schreef gianni61 het volgende:
[..]
sneller dan werken? dat betwijfel ik
maar goed, misschien verandert die mening als ik straks aan mn nieuwe functie begin
Koop een playstationquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:29 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral te zeggen dat thuiszitten gauw genoeg gaat vervelen.....
kweetnie, ben zelden thuis.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:29 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral te zeggen dat thuiszitten gauw genoeg gaat vervelen.....
ik probeer altijd door te gaan als ik ziek ben. Maar in jouw situatie gaat dat toch wat lastiger ja.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:31 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het snapt.....
Precies.....quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
ik probeer altijd door te gaan als ik ziek ben. Maar in jouw situatie gaat dat toch wat lastiger ja.
Heb je iets van fysiotherapie of Is het uitzitten tot het hersteld is/pijn minder is?quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:31 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het snapt.....
Ja is goed. Met een pijnlijke heup kan ik prima Fifa spelenquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:16 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ruilen? Ik werken en jij m'n pijnlijke heup?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |