abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 februari 2019 @ 02:14:09 #226
370352 I
Eye for an I
pi_185268798
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2019 02:12 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

a form of paid employment that is so completely pointless, unnecessary, or pernicious that even the employee cannot justify its existence even though, as part of the conditions of employment, the employee feels obliged to pretend that this is not the case. (wiki)

vgl

Finding meaning, whether as a banker or a janitor, is difficult work. Usually life, rather than a business-school classroom, is the place to learn how to do it.

:P
Ja, hier staat toch exact wat ik zeg? Snap niet hoe dit jouw punt moet verdedigen. :+
  woensdag 27 februari 2019 @ 02:15:12 #227
370352 I
Eye for an I
pi_185268802
Denk toch echt dat je dat artikel maar even moet lezen, want het gaat echt over iets anders. Mja, blijkbaar kan jij op basis van één zin al bepalen dat dit niet het geval is.
pi_185268836
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 02:14 schreef I. het volgende:

[..]

Ja, hier staat toch exact wat ik zeg? Snap niet hoe dit jouw punt moet verdedigen. :+
Ik vergeleek hier de laatste zin met de zin van wikipedia over bullshit job, om aan te geven dat daar similariteit ligt, net als deze zin in het artikel:

an underlying sense that their work isn’t worth the grueling effort they’re putting into it

meaning, of worth, termen die gaan over hoe waardevol een baan is, en als dat dus niet zo is, dan is het pointless :P

En een chirurg valt hier inderdaad buiten, over het algemeen :+ (al worden die wel genoemd als sectoren met ook een groeiende dissatisfactie)
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  woensdag 27 februari 2019 @ 02:21:07 #229
370352 I
Eye for an I
pi_185268850
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2019 02:19 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ik vergeleek hier de laatste zin met de zin van wikipedia over bullshit job, om aan te geven dat daar similariteit ligt, net als deze zin in het artikel:

an underlying sense that their work isn’t worth the grueling effort they’re putting into it

meaning, of worth, termen die gaan over hoe waardevol een baan is, en als dat dus niet zo is, dan is het pointless :P

En een chirurg valt hier inderdaad buiten, over het algemeen :+ (al worden die wel genoemd als sectoren met ook een groeiende dissatisfactie)
Maar daar gaat het dus helemaal niet om. :') _O-
  woensdag 27 februari 2019 @ 02:22:15 #230
370352 I
Eye for an I
pi_185268862
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 02:21 schreef I. het volgende:

[..]

Maar daar gaat het dus helemaal niet om. :') _O-
Wat is het volgens jou dan wel? Ik weet niet hoor, ik heb het artikel twee keer gelezen inmiddels en lees erin dat het gaat over mensen die door een zekere betekenisloosheid niet al te blij zijn met hun baan
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_185268903
Grootste gedeelte van die kantoorbanen zijn bullshit jobs, dat komt omdat de samenleving werken ziet als een deugd. Zoveel mensen die hun hele identiteit ontlenen uit hun maatschappelijk irrelevante baan. De 15 uurse werkweek die Keynes voorspelde komt mede hierdoor ook niks van terecht
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_185268904
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 02:29 schreef hemarookworst het volgende:
Grootste gedeelte van die kantoorbanen zijn bullshit jobs, dat komt omdat de samenleving werken ziet als een deugd. Zoveel mensen die hun hele identiteit ontlenen uit hun maatschappelijk irrelevante baan. De 15 uurse werkweek die Keynes voorspelde komt mede hierdoor ook niks van terecht
rtrt
  woensdag 27 februari 2019 @ 02:33:30 #234
370352 I
Eye for an I
pi_185268920
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2019 02:23 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Wat is het volgens jou dan wel? Ik weet niet hoor, ik heb het artikel twee keer gelezen inmiddels en lees erin dat het gaat over mensen die door een zekere betekenisloosheid niet al te blij zijn met hun baan
Als je het artikel goed leest zie je dat er ook een baan van een schoonmaakster wordt aangehaald, die zich veel blijer voelt op haar werk, dan een vent die per dag miljoenen moet investeren om een bedrijf draaiende te houden.

Terwijl het laatste voorbeeld veel meer 'betekenis' heeft, heeft de schoonmaakster het veel meer naar haar zin, ondanks dat ze veel minder verdient, en het een vrij saaie "nutteloze" baan is. Kern van het verhaal is dan ook dat je nog zoveel kan verdienen, en je functie nog zo hoog en wél nuttig kan zijn, maar als je gewoon echt kutcollega's hebt waar je elke dag tegenaan moet zitten, constant in de stress zit en je daardoor ook een kutleven gaat lijden, je beter voor een plezierige 'simpele' baan kan gaan.

De term bullshit job vind ik dus eigenlijk totaal niet bij dit artikel passen. Oké, ze hebben het even over tevredenheid in je werk nav. je 'meaningfulness', maar dat is niet de rode draad.
  woensdag 27 februari 2019 @ 02:37:48 #235
370352 I
Eye for an I
pi_185268935
Maar misschien zien we het beiden gewoon heel anders.
pi_185268939
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 02:33 schreef I. het volgende:

[..]

Als je het artikel goed leest zie je dat er ook een baan van een schoonmaakster wordt aangehaald, die zich veel blijer voelt op haar werk, dan een vent die per dag miljoenen moet investeren om een bedrijf draaiende te houden.

Terwijl het laatste voorbeeld veel meer 'betekenis' heeft, heeft de schoonmaakster het veel meer naar haar zin, ondanks dat ze veel minder verdient, en het een vrij saaie "nutteloze" baan is. Kern van het verhaal is dan ook dat je nog zoveel kan verdienen, en je functie nog zo hoog en wél nuttig kan zijn, maar als je gewoon echt kutcollega's hebt waar je elke dag tegenaan moet zitten, constant in de stress zit en je daardoor ook een kutleven gaat lijden, je beter voor een plezierige 'simpele' baan kan gaan.

De term bullshit job vind ik dus eigenlijk totaal niet bij dit artikel passen. Oké, ze hebben het even over tevredenheid in je werk nav. je 'meaningfulness', maar dat is niet de rode draad.
Maar dat is dus precies het punt van bullshit job, waar ik het over had :D Schoonmaakster is in geen zin een nutteloze baan (vgl de titel ook van het boek van Bregman, waarom vuilnismannen meer verdienen dan bankiers) en de vraag is dus in hoezeer dat investeren uiteindelijk het nut heeft wat je zou denken dat het heeft door de kwantiteit aan geld die erin omgaat :P
pi_185268949
Lang geleden dat ik zo'n nachtdiscussie heb gevoerd
  woensdag 27 februari 2019 @ 02:44:41 #238
370352 I
Eye for an I
pi_185268960
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2019 02:38 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Maar dat is dus precies het punt van bullshit job, waar ik het over had :D Schoonmaakster is in geen zin een nutteloze baan (vgl de titel ook van het boek van Bregman, waarom vuilnismannen meer verdienen dan bankiers) en de vraag is dus in hoezeer dat investeren uiteindelijk het nut heeft wat je zou denken dat het heeft door de kwantiteit aan geld die erin omgaat :P
Daar gaat het dus mis, want die schoonmaakbaan had net zo goed een baan van bijvoorbeeld een manager kunnen zijn, die wél gewoon flink geïnvesteerd heeft in zichzelf, wél veel verdient, maar ook gewoon helemaal op zijn/haar plek zit, en echt geniet van zijn/haar werk.

In dat geval is dat investeren juist een heel verstandige beslissing geweest.
pi_185268981
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2019 02:44 schreef I. het volgende:

[..]

Daar gaat het dus mis, want die schoonmaakbaan had net zo goed een baan van bijvoorbeeld een manager kunnen zijn, die wél gewoon flink geïnvesteerd heeft in zichzelf, wél veel verdient, maar ook gewoon helemaal op zijn/haar plek zit, en echt geniet van zijn/haar werk.

In dat geval is dat investeren juist een heel verstandige beslissing geweest.
Ik had het hier niet over investeren in jezelf, maar dat investeren als baan :+ Investeren in jezelf is nooit verkeerd.
  woensdag 27 februari 2019 @ 02:50:10 #240
370352 I
Eye for an I
pi_185268983
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2019 02:49 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ik had het hier niet over investeren in jezelf, maar dat investeren als baan :+ Investeren in jezelf is nooit verkeerd.
Investeren als bedrijf in je personeel door hogere lonen te beloven is ook zeker nuttig, daarmee lok je toch mensen die juist dat doel nastreven.
pi_185269278
Ik wordt overweeg een rechtszaak

Klaasweetalles laat zich niet discrimineren

IK heb mijn 3 advocaten ingeschakeld
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_185269283
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 05:48 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik wordt overweeg een rechtszaak

Klaasweetalles laat zich niet discrimineren

IK heb mijn 3 advocaten ingeschakeld
Yo klaas, wat denk je van de halve finale,
pi_185269300
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2019 05:50 schreef sig000 het volgende:

[..]

Yo klaas, wat denk je van de halve finale,
we gaan 020 HELEMAAL KAPOET MAKEN
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_185269311
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 05:59 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

we gaan 020 HELEMAAL KAPOET MAKEN
Top gaan weer,
pi_185269356
Goedemorgen *O*
Sometimes when I close my eyes, I can't see.
pi_185269374
Murning
pi_185269407
Haags is laat
  woensdag 27 februari 2019 @ 07:33:58 #248
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_185269678
Goedemorgen
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_185269707