abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 januari 2019 @ 21:35:59 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184269232
quote:
Honderden predikanten tekenen homofobe en transfobe Nashville-verklaring

Honderden predikanten uit onder meer Gelderland hebben hun handtekening gezet onder de zogeheten Nashville-verklaring. Een vertaling van de Amerikaanse verklaring uit 2017 waarin zeer conservatieve standpunten over homoseksualiteit en transseksualiteit worden opgetekend in 14 artikelen. In de tekst – die momenteel rondgaat in protestantse kringen – worden seksuele handelingen buiten het huwelijk, huwelijken tussen mensen van hetzelfde geslacht, homoseksualiteit en transseksualiteit streng veroordeeld, omdat die zaken volgens de opstellers in strijd zouden zijn met ‘Gods wil’.

Artikel 1 gaat over het huwelijk:

WIJ BEVESTIGEN dat God het huwelijk heeft bedoeld als een levenslange verbondsrelatie tussen één man en één vrouw, waarbinnen seksualiteit een plaats heeft en waaruit kinderen kunnen voortkomen. Het doel van het huwelijk is de verbondsliefde tussen Christus en Zijn bruid, de Kerk, zichtbaar te maken. WIJ ONTKENNEN dat God het huwelijk heeft bedoeld als een homoseksuele, polygame of polyamoreuze relatie. Wij ontkennen ook dat het huwelijk een louter menselijk contract is in plaats van een verbond gesloten voor God.

In de volgende artikelen ligt sterk de nadruk op het veroordelen van LHB- en transgender personen. Zelfs christenen die het niet nodig vinden om mensen te verketteren om hun seksuele of genderidentiteit worden aangespoord om dat voortaan wel te doen:

WIJ ONTKENNEN dat gevoelens, verlangens of beloften van toewijding (in welke vorm dan ook) seksuele gemeenschap voor of buiten het huwelijk ooit kunnen rechtvaardigen, evenmin als enige vorm van seksuele onreinheid… WIJ ONTKENNEN dat fysieke afwijkingen of psychische gesteldheden de door God ingestelde band tussen het biologische geslacht en het zelfverstaan als mannelijk en vrouwelijk tenietdoen. WIJ ONTKENNEN dat het in overeenstemming met deze heilige bedoelingen is wanneer mensen zichzelf bewust willen zien en positioneren als personen met een homoseksuele of transgenderidentiteit… WIJ ONTKENNEN dat de goedkeuring van homoseksuele onreinheid of transgenderisme een moreel neutrale zaak is, waarover getrouwe christenen onderling van mening mogen verschillen… WIJ ONTKENNEN elke verplichting om in ons spreken God te onteren door in te gaan tegen Zijn bedoeling die Hij heeft gehad met het scheppen van mensen als Zijn beelddragers als mannelijk en vrouwelijk… WIJ ONTKENNEN dat de genade van God in Christus een zelfverstaan rechtvaardigt dat niet in overeenstemming is met Gods geopenbaarde wil.

Er is veel kritiek op de verklaring, ook onder predikanten. Emeritus PKN-voorganger Bart Bomer uit Doesburg zegt tegen Omroep Gelderland:

Zo’n verklaring, dat kan gewoon niet door de beugel. In de eerste plaats niet op het kerkelijk erf, maar ook in de samenleving kan het zo langzamerhand niet meer. Als ik lees “WIJ ONTKENNEN dat God het huwelijk heeft ingesteld als een homoseksuele, polygame of poly-amoreuze relatie” begin ik al inwendig te steigeren omdat het bijna de suggestie wekt dat een homoseksuele relatie ook polygaam is. Het gaat in het huwelijk om liefde en trouw.
Dit nieuws komt tot ons via de Joop, wrs omdat de redacties van protestants-christelijke websites op zondag even op zwart gaan...

Zal wrs morgen wel wat groter worden uitgemeten in de landelijke pers.

Mijn eerste reactie is: wat kun je anders verwachten van die lui dan?
Loop er gewoon met een boog omheen oid?
Christendom is een aflopende zaak in NL, dit zijn wrs de laatste stuiptrekkingen.

Leesvoer Trouw: https://www.trouw.nl/reli(...)ksualiteit~a1ef31ef/

NIET MIJN OP
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184269243
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:34 schreef rutger05 het volgende:
, waarbij het ongevraagde publieke debat en ophef door veelal niet-christenen (die zijn dus niet de doelgroep) hier buiten moet worden gelaten. Dat wil niet zeggen dat dit debat niet binnen de eigen gemeenschap voor heftige meningsverschillen en ophef zal zorgen.
Wie alleen een debat wil met leden van het eigen geloof. moet dat vooral doen.
Maar het is veel zinniger om buiten die bubbel te kijken en daar het debat ook aangaan, of minstens er kennis van nemen.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 21:36:44 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269247
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:34 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Er staat geen homo's maar (HZV): wanneer een man met een andere man slaapt, zoals men met een vrouw slaapt

Verder staat er niet wie er moet doden. De thesis dat Christenen dat zouden moeten doen is in het geheel uit de lucht gegrepen en toont grove onkunde of bewuste misleiding van degene die een dergelijke thesis verdedigen.
ja .... neuken dus

mensen die dat doen, die moeten letterlijk ter dood gebracht worden, volgens de bijbel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184269264
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja .... neuken dus
Dat maakt iemand nog niet homoseksueel.
quote:
mensen die dat doen, die moeten letterlijk ter dood gebracht worden
maar niet door Christenen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 7 januari 2019 @ 21:38:40 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184269277
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja .... neuken dus

mensen die dat doen, die moeten letterlijk ter dood gebracht worden, volgens de bijbel
Maar niet door christenen hoor. Heus niet. God geeft er wel opdracht toe, maar die opdracht is gericht ad kaboutertjes ofzo 8)7
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184269283
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Een partij als de SGP zou op grond van dit artikel verboden moeten worden. Aangezien zij weigeren dit eerste artikel van onze grondwet in hun doen en laten te onderschrijven.

Sterker nog, ze vinden het zelfs heel normaal om te proberen hun discriminerende gedrag via de politiek in de wet te verankeren.

Nu vond de heer van der Staaij het weer nodig om het intollerante Nashville manifest te ondertekenen.

Ik zeg geloven doe je maar thuis, of in de kerk.

Teken de petitie:


https://secure.avaaz.org/(...)utm_term=YZsDlb%2Bnl
see what is invisible to others.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 21:39:24 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269290
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:37 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat maakt iemand nog niet homoseksueel.
lekker belangrijk :')

quote:
[..]

maar niet door Christenen.
technisch gezien door iedereen, dat is verder niet gespecificeerd natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184269303
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie alleen een debat wil met leden van het eigen geloof. moet dat vooral doen.
Maar het is veel zinniger om buiten die bubbel te kijken en daar het debat ook aangaan, of minstens er kennis van nemen.
Ik denk dat het altijd zinvol en verstandig is om buiten de eigen bubbel te blijven kijken en niet gaan navelstaren. Daarbij moeten de kritische en zinnige reacties in het publieke debat worden meegenomen.
pi_184269309
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:36 schreef sp3c het volgende:

mensen die dat doen, die moeten letterlijk ter dood gebracht worden, volgens de bijbel
[Team nuance/relativering incomming...]

Dat is interpretatie #24987213432 van ∞ interpretatiemogelijkheden.

[/Team nuance out]

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2019 21:42:01 ]
pi_184269314
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

lekker belangrijk :')
Voor jouw -onjuiste- bewering wel.
quote:
[..]

technisch gezien door iedereen, dat is verder niet gespecificeerd natuurlijk
Nee, er staat ook niet iedereen. Ook dat is jouw subjectieve interpretatie.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 21:40:46 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269321
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:40 schreef EipNiC het volgende:

[..]

[Team nuance/relativering incomming...]

Dat is intepretatie #24987213432 van ∞ interpretatiemogelijkheden.

[/Team nuance out]
voor mij zijn er weinig interpretaties mogelijk team nuance
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184269329
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:39 schreef IShootPeople het volgende:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Een partij als de SGP zou op grond van dit artikel verboden moeten worden. Aangezien zij weigeren dit eerste artikel van onze grondwet in hun doen en laten te onderschrijven.

Sterker nog, ze vinden het zelfs heel normaal om te proberen hun discriminerende gedrag via de politiek in de wet te verankeren.

Nu vond de heer van der Staaij het weer nodig om het intollerante Nashville manifest te ondertekenen.

Ik zeg geloven doe je maar thuis, of in de kerk.

Teken de petitie:


https://secure.avaaz.org/(...)utm_term=YZsDlb%2Bnl
Gaat het?
  Beste debater 2022 maandag 7 januari 2019 @ 21:41:46 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184269334
Sowieso is dat gedweep van conservatievelingen met de SGP braakneiging opwekkend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184269348
SGP gaat straks nog een zetel stijgen.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 21:42:43 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269349
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:40 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Voor jouw -onjuiste- bewering wel.
niet echt maar voor het punt doet het er ook niet zoveel toe

quote:
[..]

Nee, er staat ook niet iedereen. Ook dat is jouw subjectieve interpretatie.
nee dat bedoel ik met dat het verder niet gespecificeerd is

er staat niet christenen mogen het niet doen natuurlijk, er staat enkel dat homo's (of mensen die homosexuele handelingen verrichten) ter dood gebracht moeten worden

lijkt mij vrij helder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184269350
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:39 schreef IShootPeople het volgende:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Een partij als de SGP zou op grond van dit artikel verboden moeten worden. Aangezien zij weigeren dit eerste artikel van onze grondwet in hun doen en laten te onderschrijven.

Sterker nog, ze vinden het zelfs heel normaal om te proberen hun discriminerende gedrag via de politiek in de wet te verankeren.

Nu vond de heer van der Staaij het weer nodig om het intollerante Nashville manifest te ondertekenen.

Ik zeg geloven doe je maar thuis, of in de kerk.

Teken de petitie:

https://secure.avaaz.org/(...)utm_term=YZsDlb%2Bnl
Discrimineren is niet per definitie illegaal.
pi_184269356
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sowieso is dat gedweep van conservatievelingen met de SGP braakneiging opwekkend.
DENK bestaat ook, van hetzelfde laken een pak. Conservatieven blijf je nu eenmaal altijd houden bij gelovigen.
  maandag 7 januari 2019 @ 21:43:10 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184269360
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:40 schreef EipNiC het volgende:

[..]

[Team nuance/relativering incomming...]

Dat is intepretatie #24987213432 van ∞ interpretatiemogelijkheden.

[/Team nuance out]
Really?

Het staat in de Bijbel toch? Tot wie richt God zich in de Bijbel?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Beste debater 2022 maandag 7 januari 2019 @ 21:43:20 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184269364
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:42 schreef SuzieQ89 het volgende:
SGP gaat straks nog een zetel stijgen.
Dat sowieso... is helemaal hip en trendy nu.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184269375
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Really?

Het staat in de Bijbel toch? Tot wie richt God zich in de Bijbel?
Anders dan de Koran is de Bijbel niet het woord van God aan de mens.
  maandag 7 januari 2019 @ 21:43:59 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184269377
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:42 schreef SuzieQ89 het volgende:
SGP gaat straks nog een zetel stijgen.
Reken er maar niet op.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184269386
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:39 schreef IShootPeople het volgende:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Een partij als de SGP zou op grond van dit artikel verboden moeten worden. Aangezien zij weigeren dit eerste artikel van onze grondwet in hun doen en laten te onderschrijven.

Sterker nog, ze vinden het zelfs heel normaal om te proberen hun discriminerende gedrag via de politiek in de wet te verankeren.

Nu vond de heer van der Staaij het weer nodig om het intollerante Nashville manifest te ondertekenen.

Ik zeg geloven doe je maar thuis, of in de kerk.

Teken de petitie:


https://secure.avaaz.org/(...)utm_term=YZsDlb%2Bnl
Als geen enkele partij de grondwet mag proberen te veranderen, is de democratie dood.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 21:44:22 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269389
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:43 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Anders dan de Koran is de Bijbel niet het woord van God aan de mens.
leviticus wel toch
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184269409
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:39 schreef IShootPeople het volgende:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Een partij als de SGP zou op grond van dit artikel verboden moeten worden. Aangezien zij weigeren dit eerste artikel van onze grondwet in hun doen en laten te onderschrijven.

Dan zou ook de PVV verboden moeten worden - deze redeneerstijl volgend- Immers die club wil islamieten burgerrechten afpakken.
pi_184269417
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

leviticus wel toch
Een deel van de verzameling kan als zo geïnterpreteerd worden; het geheel niet.
  Beste debater 2022 maandag 7 januari 2019 @ 21:46:04 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184269422
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

DENK bestaat ook, van hetzelfde laken een pak. Conservatieven blijf je nu eenmaal altijd houden bij gelovigen.
Ach ja, DENK... zelfde laken een pak idd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184269424
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet echt maar voor het punt doet het er ook niet zoveel toe
Het doet er zeker toe. Jij doet net alsof het ontlenen van een identiteit aan homoseksuele gevoelens een grond is voor het doden van mensen. Terwijl het gaat om het plegen van homoseksualiteit.
quote:
[..]

nee dat bedoel ik met dat het verder niet gespecificeerd is
Dan zou het sierlijk zijn, als je wijselijk je mond zou houden i.p.v. er dingen bij te verzinnen die er niet staan.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184269436
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan zou ook de PVV verboden moeten worden - deze redeneerstijl volgend- Immers die club wil islamieten burgerrechten afpakken.
PvdD evengoed met hunner afgunst jegens dierenmishandelaars.
  maandag 7 januari 2019 @ 21:47:13 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184269450
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:43 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Anders dan de Koran is de Bijbel niet het woord van God aan de mens.
Owh? Tegen wie spreekt Hij dan? En waarom roepen alle grefo's hier "maar in de Bijbel staat X!!!"?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 21:49:24 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269487
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:46 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Het doet er zeker toe. Jij doet net alsof het ontlenen van een identiteit aan homoseksuele gevoelens een grond is voor het doden van mensen. Terwijl het gaat om het plegen van homoseksualiteit.
ik vind dat een beetje mierenneuken maar als jij die nuance graag aan wil brengen:
quote:
mannen die met mannen naar bed gaan moeten ter dood gebacht worden
maakt de tekst niet echt beter
quote:
[..]

Dan zou het sierlijk zijn, als je wijselijk je mond zou houden i.p.v. er dingen bij te verzinnen die er niet staan.
ik doe lekker waar ik zin in heb joh _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 7 januari 2019 @ 21:49:27 #31
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184269488
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh? Tegen wie spreekt Hij dan? En waarom roepen alle grefo's hier "maar in de Bijbel staat X!!!"?
God heeft de bijbel niet geschreven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184269494
quote:
15s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:46 schreef EipNiC het volgende:

[..]

PvdD evengoed met hunner afgunst jegens dierenmishandelaars.
Denk je?
Het mishandelen van dieren is tegen de wet en die wet geldt voor iedereen.
Dus alle soorten mensen moeten gelijk behandeld worden door justitie als ze die wet overtreden>
Burgers kunnen pleiten voor andere wetten. Soepeler of strenger.
Zover ik weet wil PvdD niet de burgerrechten van dierenmishandelaars afpakken.
pi_184269498
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:39 schreef IShootPeople het volgende:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Een partij als de SGP zou op grond van dit artikel verboden moeten worden. Aangezien zij weigeren dit eerste artikel van onze grondwet in hun doen en laten te onderschrijven.
Sinds wanneer kan iemand (een individu of een politieke partij) op basis van artikel 1 van de grondwet gestraft of zelfs verboden worden? Artikel 1 gaat niet over burgers onderling of over welke opvattingen politieke partijen wel of niet mogen hebben. Sowieso is het verbieden van partijen niet helemaal des grondwets.
  maandag 7 januari 2019 @ 21:50:29 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184269499
Anyway: dit wanhopige bochtengewring van deze en gene ben ik wel zat voor vandaag. Fijne avond nog voor allen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184269500
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:49 schreef sp3c het volgende:
maakt de tekst niet echt beter
Het gaat er niet om hoe jij de tekst zou veranderen, zodat hij beter klinkt, het gaat er om wat er feitelijk staat.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184269503
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh? Tegen wie spreekt Hij dan? En waarom roepen alle grefo's hier "maar in de Bijbel staat X!!!"?
Waar sprak hij überhaupt? Itt in het christendom is dat in de islam wél evident: daar waar Mohammed was. De afwezigheid van een directe overlevering is een probleem voor de validiteit van zowel de Bijbel als het Christendom en haar vertakkingen.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 21:50:56 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269506
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:50 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Het gaat er niet om hoe jij de tekst zou veranderen, zodat hij beter klinkt, het gaat er om wat er feitelijk staat.
er staat feitelijk dat je ze ter dood moet brengen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 7 januari 2019 @ 21:51:24 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184269517
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

God heeft de bijbel niet geschreven.
Allah de Koran ook niet.
Maar ik was er weg van.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184269520
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

er staat feitelijk dat je ze ter dood moet brengen
Nee, er staat niet dat "je" dat moet doen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 7 januari 2019 @ 21:53:05 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184269545
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Allah de Koran ook niet.
Maar ik was er weg van.
Jep, de Koran is het directe woord van Allah.

De bijbel is opgesteld door vele menselijke auteurs.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184269550
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Denk je?
Het mishandelen van dieren is tegen de wet en die wet geldt voor iedereen.
Dus alle soorten mensen moeten gelijk behandeld worden door justitie als ze die wet overtreden>
Burgers kunnen pleiten voor andere wetten. Soepeler of strenger.
Dus? Als we homoseksualiteit verbieden in de wet dan geldt dezelfde redenatie.
Discrimineren op zichzelf is niet het kwaad. Het zal altijd over de vraag op basis waarvan we wel of niet wensen te discrimineren gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2019 21:54:36 ]
pi_184269565
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Really?

Het staat in de Bijbel toch? Tot wie richt God zich in de Bijbel?
Tot de joden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_184269571
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Allah de Koran ook niet.
Maar ik was er weg van.
Jawel, via Mohammed. Dat is de crux nu juist. Een fundamenteel verschil tussen de islam en christendom: de Koran is (tot de volgende profeet) het onfeilbare woord van Allah.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 7 januari 2019 @ 21:54:21 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184269574
quote:
18s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:53 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Tot de joden
Oohja, want de joden zijn het kwaad :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184269576
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jep, de Koran is het directe woord van Allah.

De bijbel is opgesteld door vele menselijke auteurs.
Telepathie tussen Mo en god ofzo?
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 21:54:47 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269586
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:51 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, er staat niet dat "je" dat moet doen.
iemand moet het doen wie doet er voor mij niet toe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184269600
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:51 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, er staat niet dat "je" dat moet doen.
De bijbel staat vol met "doe wat god wil' en Leviticus 20 wordt als gods wil gepresenteerd
De boodschap word zo: .... dus zijn die moordplannen de wil van god die gelovigen moeten volgen
pi_184269608
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

iemand moet het doen wie doet er voor mij niet toe
he wacht. Net probeerde je Christenen nog valselijk te beschuldigen en nu doet het er ineens niet meer toe?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184269611
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:54 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Telepathie tussen Mo en god ofzo?
Dat is wat moslims geloven. (Nou ja, geen telapathie; hij was simpelweg uitverkozen en heeft *op een of andere wijze * de woorden van Allah tot zich gekregen). Vervolgens zijn die woorden enkele generaties *zonder een enkele fout* verbaal doorgegeven en daarna pas opgeschreven.
pi_184269619
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De bijbel staat vol met "doe wat god wil' en Leviticus 20 wordt als gods wil gepresenteerd
.... dus is die moordplannen de wil van god die gelovigen moeten volgen
Jouw interpretatie...
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 21:56:49 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269625
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:55 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

he wacht. Net probeerde je Christenen nog valselijk te beschuldigen en nu doet het er ineens niet meer toe?
het deed er net ook niet toe en voor mij is het gewoon gericht aan christenen

hun geloof, hun boek en dat boek zegt dat je homo's moet killen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184269627
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:56 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dat is wat moslims geloven. (Nou ja, geen telapathie; hij was simpelweg uitverkozen en heeft *op een of andere wijze * de woorden van Allah tot zich gekregen). Vervolgens zijn die woorden enkele generaties *zonder een enkele fout* verbaal doorgegeven en daarna pas opgeschreven.
Dat is knap, zonder een enkele fout generaties lang hetzelfde verhaal mondeling overleveren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_184269640
quote:
6s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is knap, zonder een enkele fout generaties lang hetzelfde verhaal mondeling overleveren.
Ja, het komt de geloofwaardigheid niet ten goede wmb maar goed... dat is religie.
  maandag 7 januari 2019 @ 21:58:00 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184269643
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:54 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Telepathie tussen Mo en god ofzo?
Ik weet niet of telepathie het goede woord is.
Religie staat uiteraard bol van de symboliek.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184269646
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

het deed er net ook niet toe
Toch vreemd dat je deze discussie dan voert.
quote:
en voor mij is het gewoon gericht aan christenen
voor jou
quote:
hun geloof, hun boek en dat boek zegt dat je homo's moet killen
Nee dat zegt het niet.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184269661
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:53 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dus? Als we homoseksualiteit verbieden in de wet dan geldt dezelfde redenatie.
Maar dat doen we niet. Het is ook in strijd met artikel 1 van de grondwet
quote:
Discrimineren op zichzelf is niet het kwaad. Het zal altijd over de vraag op basis waarvan we wel of niet wensen te discrimineren gaan.
Zeker is discriminatie een kwaad. Wordt ook in artikel 1 beschreven.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 21:59:20 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269666
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:58 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Toch vreemd dat je deze discussie dan voert.
och het onderwerp doet er voor mij ook niet toe in een discussie

ik ben er mee bekend en dus praat ik er wat over ... noem het tijdverdrijf

quote:
[..]

voor jou

[..]

Nee dat zegt het niet.
wel, letterlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184269702
Uganda is one of 36 countries in Africa where homosexuality is illegal.

Je eigen vooral druk maken om een paar SGPers er zijn nog meer dierengekkies in Nederland.

En waarschijnlijk doen sommige (schijnheiligen) partijen zoals D66 gewoon dmv de EU of NL zaken met 1 van die 36 landen zonder constant te huilen als een baby.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 22:01:39 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269710
wat boeit iemand Uganda nu in godsnaam
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184269716
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:59 schreef sp3c het volgende:
och het onderwerp doet er voor mij ook niet toe in een discussie

ik ben er mee bekend en dus praat ik er wat over ... noem het tijdverdrijf
Dus deze discussie is geen waarheidsvinding, maar tijdsverdrijf. Eerst op misleidende manier proberen je punt te maken en dan vlug de grot inkruipen.

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:59 schreef sp3c het volgende:
wel, letterlijk
Toch vreemd dat je er woorden bij moet verzinnen, als het er letterlijk staat.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184269729
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:58 schreef Bluesdude het volgende:
Maar dat doen we niet. Het is ook in strijd met artikel 1 van de grondwet
Vrouwenzwemmen en mannenplashokjes zijn dat ook. En toch zijn deze vormen van discriminatie legaal. Waarom? Omdat het primaire morele argument hieronder voorrang verkrijgt.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 22:03:50 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269757
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:01 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dus deze discussie is geen waarheidsvinding, maar tijdsverdrijf. Eerst op misleidende manier proberen je punt te maken en dan vlug de grot inkruipen.
ow nee hoor ik blijf gewoon bij wat ik zeg

de bijbel zegt letterlijk dat homo's mannen die met elkaar naar bed gaan ( :') ) ter dood moeten worden gebracht

quote:
[..]

Toch vreemd dat je er woorden bij moet verzinnen, als het er letterlijk staat.
het is wat oudige taal, dan ontkom je er niet aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 7 januari 2019 @ 22:04:03 #63
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184269763
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Really?

Het staat in de Bijbel toch? Tot wie richt God zich in de Bijbel?
Dat verschilt, en de boodschap is ook niet steeds hetzelfde. Wel besnijden (OT, de Israëlieten), niet besnijden (NT, Paulus' kerk), wel stenigen (Israëlieten), niet stenigen (Jezus en de overspelige vrouw), etc.
pi_184269800
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:01 schreef sp3c het volgende:
wat boeit iemand Uganda nu in godsnaam
Meer dat wij gewoon zaken doen met veel van die 36 landen. En dan hoor je meneer klaver/die nieuwe van d66 of hun evenknie in het EU parlement waarschijnlijk wat minder hard.

Staat idd wat los van de discussie op dit moment. Wat deels een christen/religie bash gevalleke aan het worden is.
pi_184269828
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:03 schreef sp3c het volgende:
de bijbel zegt letterlijk dat homo's mannen die met elkaar naar bed gaan ( :') ) ter dood moeten worden gebracht
Er staat dus nergens dat Christenen homo's moeten (mogen) doden wat jij aanvankelijk beweerde.

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:03 schreef sp3c het volgende:
het is wat oudige taal, dan ontkom je er niet aan
Misschien kun je de volgende keer er bij verzinnen dat mods op fok! salaris moeten krijgen, als je dan toch bezig bent...
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184269863
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:05 schreef SuzieQ89 het volgende:
Wat deels een christen/religie bash gevalleke aan het worden is.
Dat is het al de hele tijd. We zijn nu niet in het vierde deel beland omdat de maatschappij het toonbeeld van inclusiviteit is.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184269866
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:05 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Meer dat wij gewoon zaken doen met veel van die 36 landen. En dan hoor je meneer klaver/die nieuwe van d66 of hun evenknie in het EU parlement waarschijnlijk wat minder hard.

Staat idd wat los van de discussie op dit moment. Wat deels een christen/religie bash gevalleke aan het worden is.
Alleen tegenover de conservatieve christen durft de progressieve deuger haar bestaansrecht nog op te eisen. De kreupel geslagen homostelletjes van Nederland weten genoeg.
pi_184269903
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 19:03 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Goeie post, bedankt voor het inzicht. Ik ben misschien te heftig in Mn mening hierover, waarbij ik andermans emotie neig weg te bagataliseren. Dat is ook niet de bedoeling natuurlijk. Als dat zo overkwam; sorry daarvoor.
Oh, zo kwam het niet over, hoor. Maar ik wilde wel wat nuanceren en toelichten. Mooi dat je het kan waarderen :)
quote:
Het is alleen zo dat ik hierbij enorm moeite heb met de selectieve verontwaardiging. In plaats van elkaar op te zoeken om eventuele gekwetsten te steunen, zoekt men een podium op om de andere groep naar de hel te verdoemen ofzo. Besteed je tijd nuttiger en liefdevoller denk ik dan. Zeg wat je ervan vindt en laat ook deze mensen in hun waarde, ondanks hun bedenkelijke standpunten.
Doe ik ook, af en toe, in individuele gesprekken. Maar ik merk zelf dat ik nog teveel in mijn emotie zit om echt een goed gesprek te hebben. Wordt aan gewerkt, zeg maar. Heeft z'n tijd nodig. En dingen zijn niet altijd klip en klaar, ook voor mij niet.
Somebody that I used to know
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 22:10:07 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269911
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:06 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Er staat dus nergens dat Christenen homo's moeten (mogen) doden wat jij aanvankelijk beweerde.
euh nee jij haalde de Christenen er bij

mijn bewering was en is dat er letterlijk in de bijbel staat dat homo's ter dood gebracht moeten worden
quote:
[..]

Misschien kun je de volgende keer er bij verzinnen dat mods op fok! salaris moeten krijgen, als je dan toch bezig bent...
waarom zou ik?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184270108
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

euh nee jij haalde de Christenen er bij
Nee, ik postte in reactie op Elfletterig:

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:00 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Ga je nu nog vertellen waar in de Bijbel staat dat Christenen plegers van homoseksualiteit mogen doden? Of staat dat soms niet in de Bijbel?
En daarop antwoorde jij:

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

You shall not lie with a male as with a woman; it is an abomination. (Leviticus 18:22)

If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood is upon them. (Leviticus 20:13)
Ofwel jij voerde initieel Leviticus 20:13 aan, om te ondersteunen dat Christenen plegers van homoseksualiteit mogen doden. Hetgeen niet waar (en ook niet gebleken) is.
quote:
mijn bewering was en is dat er letterlijk in de bijbel staat dat homo's ter dood gebracht moeten worden
Ben bang dat je halverwege je bewering bent gaan veranderen. ;(
quote:
[..]

waarom zou ik?
Als je toch denkt dat het Woord van God veranderlijk is, kun je het maar beter aanpassen op een manier die beter uitkomt om je eigen vleeselijke behoeftes in te vullen. Althans dat zou je kunnen denken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 22:24:45 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184270263
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:18 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, ik postte in reactie op Elfletterig:

[..]

En daarop antwoorde jij:

[..]

Ofwel jij voerde initieel Leviticus 20:13 aan, om te ondersteunen dat Christenen plegers van homoseksualiteit mogen doden. Hetgeen niet waar (en ook niet gebleken) is.

[..]

Ben bang dat je halverwege je bewering bent gaan veranderen. ;(
nee ik gaf alleen de passages

mijn eigen waardeoordeel stond daar niet bij, die kwam later en die is ook niet veranderd

afgezien van de nuance dat homo's niet homo's is maar mensen die aan homosex doen, die moet je doden, volgens de bijbel

quote:
[..]

Als je toch denkt dat het Woord van God veranderlijk is, kun je het maar beter aanpassen op een manier die beter uitkomt om je eigen vleeselijke behoeftes in te vullen. Althans dat zou je kunnen denken.
ik denk dat je gelijk hebt als je dat zou denken :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184270274
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:06 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Er staat dus nergens dat Christenen homo's moeten (mogen) doden wat jij aanvankelijk beweerde.

Dat wordt wel gesuggereerd in Leviticus 20. Het is gods wil, staat er en de bijbel en het orale geloof is dat gelovigen gods wil moeten volgen.
Oa deze tekst is de basis van de nashvilleverklaring....
pi_184270333
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee ik gaf alleen de passages
Ter ondersteuning van een eerdere stelling. Als je alleen de passages had willen geven, had je deze stelling niet moeten citeren, of minstens het verschil met het punt dat jij tracht te maken aanduiden.
quote:
afgezien van de nuance dat homo's niet homo's is maar mensen die aan homosex doen, die moet je doden, volgens de bijbel
Dat van "je" heb je er zelf bijbedacht. En over Christenen ging je stelling toch ook niet meer? :?
quote:
ik denk dat je gelijk hebt als je dat zou denken :Y
Dan zou het toch jammer zijn, als zou blijken dat het woord van God onveranderlijk is?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184270361
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:08 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat is het al de hele tijd. We zijn nu niet in het vierde deel beland omdat de maatschappij het toonbeeld van inclusiviteit is.
Tsja gelovigen staan nu eenmaal niet bekend om hun tolerantie... Alhoewel het vaak wel dom volk is, dus of je het ze echt kwalijk kan nemen...
pi_184270374
Iedere gek die nu nog naar een kerk van zo'n predikant gaat of op de SGP stemt zou zich dood moeten schamen. Ook in de tweede kamer moet je die onbenullen verder negeren.
pi_184270378
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat wordt wel gesuggereerd in Leviticus 20.
Dat is jouw interpretatie. Een interpretatie die voornamelijk gedragen wordt door mensen die Christenen willen aanvallen.
quote:
Het is gods wil,
Dus? Denk je dat God mensen nodig heeft om zijn wil uit te voeren?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184270412
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:30 schreef Linkse_krijger het volgende:
Iedere gek die nu nog naar een kerk van zo'n predikant gaat of op de SGP stemt zou zich dood moeten schamen.
Ik stem op de SGP *O* *O* *O*

En daar schaam ik mij niet voor.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184270422
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:32 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik stem op de SGP *O* *O* *O*

En daar schaam ik mij niet voor.
Minder dan het vuil onder mijn schoenen dus.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 22:33:33 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184270430
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:28 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ter ondersteuning van een eerdere stelling. Als je alleen de passages had willen geven, had je deze stelling niet moeten citeren, of minstens het verschil met het punt dat jij tracht te maken aanduiden.
nee ik zie dat niet als relevant voor het punt wat ik maak

de bijbel stelt dat homo's ter dood gebracht moeten worden, wie dat dan doet vind ik niet heel belangrijk

quote:
[..]

Dat van "je" heb je er zelf bijbedacht. En over Christenen ging je stelling toch ook niet meer? :?
ging het nooit, joden kan ook :P

mensen die het boek als heilig zien iig

quote:
[..]

Dan zou het toch jammer zijn, als zou blijken dat het woord van God onveranderlijk is?
waarom niet?

er worden geen homo's meer ter dood gebracht dus het is blijkbaar niet per definitie wet
dan kies ik er voor om alles over homosexualiteit te schrappen, boeit me niet, doet me niets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 7 januari 2019 @ 22:40:16 #80
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184270570
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat wordt wel gesuggereerd in Leviticus 20. Het is gods wil, staat er en de bijbel en het orale geloof is dat gelovigen gods wil moeten volgen.
Oa deze tekst is de basis van de nashvilleverklaring....
Dat OT-Jahweh en NT-God homoseksualiteit afkeuren is wel duidelijk, maar het NT is over het algemeen wat spiritueler en minder "wettisch" en is geneigd de gevolgen van slecht gedrag naar een hiernamaals te verleggen. Jezus laat de vrouw tenslotte ook gaan, terwijl ze volgens de letter van de OT-wet zou moeten worden gestenigd. Dat wil niet zeggen dat ze geen straf verdient, maar ze krijgt een kans zich te beteren zolang dat nog mogelijk is.
pi_184270610
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee ik zie dat niet als relevant voor het punt wat ik maak
Ik denk toch echt, dat vele mensen jouw initiele post hebben gezien als ondersteuning voor de stelling "Christenen moeten homo's doden". Het lijkt me lastig dat achteraf te ontkennen of af te zwakken. Ondertussen is wel duidelijk geworden dat jouw punt is:
quote:
de bijbel stelt dat homo's ter dood gebracht moeten worden, wie dat dan doet vind ik niet heel belangrijk

Wat dus geen betrekking op Christenen heeft.
quote:
ging het nooit, joden kan ook :P
Dan is het een beetje zwak om Christenen er op aan te vallen.
quote:
er worden geen homo's meer ter dood gebracht dus het is blijkbaar niet per definitie wet
Dat is het voor Christenen ook nooit geweest. Want het woord van God is immers niet veranderd. Nu zullen er best mensen de naam van Christus hebben misbruikt om plegers van homoseksualiteit te doden, dat maakt hun echter nog geen Christenen.
quote:
dan kies ik er voor om alles over homosexualiteit te schrappen, boeit me niet, doet me niets
Zou leuk zijn he, als je de wil van God kon veranderen? Denk je dat God het ineens soms ook niet meer boeit dat mensen homoseksualiteit plegen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184270630
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

het deed er net ook niet toe en voor mij is het gewoon gericht aan christenen

hun geloof, hun boek en dat boek zegt dat je homo's moet killen
Als je de bijbel letterlijk neemt, was ik allang ter dood veroordeeld omdat ik op zondag werk.

...en mijn moeder ook.

Mijn zus ook, want die werkt ook in de zorg.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 22:45:25 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184270669
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:42 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik denk toch echt, dat vele mensen jouw initiele post hebben gezien als ondersteuning voor de stelling "Christenen moeten homo's doden". Het lijkt me lastig dat achteraf te ontkennen of af te zwakken. Ondertussen is wel duidelijk geworden dat jouw punt is:

[..]

Wat dus geen betrekking op Christenen heeft.

[..]

Dan is het een beetje zwak om Christenen er op aan te vallen.
volgens mij val ik helemaal niemand aan

quote:
[..]

Dat is het voor Christenen ook nooit geweest. Want het woord van God is immers niet veranderd. Nu zullen er best mensen de naam van Christus hebben misbruikt om plegers van homoseksualiteit te doden, dat maakt hun echter nog geen Christenen.

[..]

Zou leuk zijn he, als je de wil van God kon veranderen? Denk je dat God het ineens soms ook niet meer boeit dat mensen homoseksualiteit plegen?
ik denk dat het god aan het einde van de rit weinig kan schelen of ik wel of niet moeilijk loop te doen tegen homo's nee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184270678
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:43 schreef tesssssssss het volgende:
Als je de bijbel letterlijk neemt, was ik allang ter dood veroordeeld omdat ik op zondag werk.
Op zondag nog wel. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184270703
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:45 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Op zondag nog wel. :')
Ja, mijn zus en mijn moeder ook, we werken allemaal in de zorg. Mijn moeder nu niet meer. Maar eigenlijk zou zo een beetje mijn halve familie dan dood zijn.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184270734
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens mij val ik helemaal niemand aan
Ok. Je vind het dus gewoon oke dat Christenen homoseksualiteit afkeuren?
quote:
ik denk dat het god aan het einde van de rit weinig kan schelen of ik wel of niet moeilijk loop te doen tegen homo's nee
Het gaat niet om moeilijk doen tegen, het gaat om het afkeuren van homoseksualiteit. En zowel het Oude als Nieuwe Testament keuren homoseksualiteit af. Dus ik denk dat God dat wel boeit.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184270752
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, mijn zus en mijn moeder ook, we werken allemaal in de zorg. Mijn moeder nu niet meer. Maar eigenlijk zou zo een beetje mijn halve familie dan dood zijn.
Waar staat het woord zondag dan in de Bijbel? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 22:49:25 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184270763
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:48 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ok. Je vind het dus gewoon oke dat Christenen homoseksualiteit afkeuren?
nope
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184270794
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

nope
En dat laat je merken ook en ondertussen beweer je dat je Christenen niet aanvalt?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184270896
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja .... neuken dus

mensen die dat doen, die moeten letterlijk ter dood gebracht worden, volgens de bijbel
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar niet door christenen hoor. Heus niet. God geeft er wel opdracht toe, maar die opdracht is gericht ad kaboutertjes ofzo 8)7
Ik word moe van mensen die helemaal niks van de Bijbel snappen maar wel domme uitlatingen maken. De wetten waar het over homoseksualiteit gaat staan in Leviticus, dat is in de oude testament en is onderdeel van de Mosaic covenant. Gentiles ( Christenen dus ) hoeven die wetten in principe niet te volgen omdat die wetten specifiek gegeven is aan Israël en de Israëlieten.
pi_184270897
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:48 schreef oranjevogel1 het volgende:

Het gaat niet om moeilijk doen tegen, het gaat om het afkeuren van homoseksualiteit. En zowel het Oude als Nieuwe Testament keuren homoseksualiteit af. Dus ik denk dat God dat wel boeit.
Het verhaal in de bijbel is dat het god zoveel boeit dat hij stelt dat alle homo's (en andere ontuchtelijken) moeten worden gedood .
Dat moeten zijn volgelingen toch doen?
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 22:54:57 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184270900
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:50 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

En dat laat je merken ook en ondertussen beweer je dat je Christenen niet aanvalt?
nee dat laat ik niet merken, je vroeg ernaar en dan krijg je antwoord
dat is niet hetzelfde als iemand aanvallen

enige wat ik gezegd heb is dat de bijbel stelt dat homo's doodgemaakt moeten worden

dan vind ik 'de bijbel stelt dat mensen die sexuele handelingen uitvoeren met mensen van hetzelfde geslacht door niet nader gespecificeerde personen en/of entiteiten ter dood gebracht moeten worden' een zinloze nuance
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 22:55:31 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184270904
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:54 schreef vigen98 het volgende:

[..]

[..]

Ik word moe van mensen die helemaal niks van de Bijbel snappen maar wel domme uitlatingen maken. De wetten waar het over homoseksualiteit gaat staan in Leviticus, dat is in de oude testament en is onderdeel van de Mosaic covenant. Gentiles ( Christenen dus ) hoeven die wetten in principe niet te volgen omdat die wetten specifiek gegeven is aan Israël en de Israëlieten.
hoe zit dat met de tien geboden?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184270910
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:54 schreef vigen98 het volgende:

[..]

[..]

Ik word moe van mensen die helemaal niks van de Bijbel snappen maar wel domme uitlatingen maken. De wetten waar het over homoseksualiteit gaat staan in Leviticus, dat is in de oude testament en is onderdeel van de Mosaic covenant. Gentiles ( Christenen dus ) hoeven die wetten in principe niet te volgen omdat die wetten specifiek gegeven is aan Israël en de Israëlieten.
no can do..... de christelijke opvatting is .... de bijbel=gods woord voor zijn volgelingen
pi_184270917
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoe zit dat met de tien geboden?
De 10 geboden zijn geen Mosaic wetten _O- Die moeten wel opgevolgd worden.
pi_184270922
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:48 schreef oranjevogel1 het volgende:

Waar staat het woord zondag dan in de Bijbel?
Ik denk dat er Sabbath staat. Maar ik lees de bijbel niet elke dag.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 22:56:41 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184270924
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:56 schreef vigen98 het volgende:

[..]

De 10 geboden zijn geen Mosaic wetten _O- Die moeten wel opgevolgd worden.
wel oude testament
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 7 januari 2019 @ 22:57:01 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184270931
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:54 schreef vigen98 het volgende:

[..]


[..]

Ik word moe van mensen die helemaal niks van de Bijbel snappen maar wel domme uitlatingen maken. De wetten waar het over homoseksualiteit gaat staan in Leviticus, dat is in de oude testament en is onderdeel van de Mosaic covenant. Gentiles ( Christenen dus ) hoeven die wetten in principe niet te volgen omdat die wetten specifiek gegeven is aan Israël en de Israëlieten.
10 geboden tellen ook niet dus? _O- :|W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184270933
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het verhaal in de bijbel is dat het god zoveel boeit dat hij stelt dat alle homo's (en andere ontuchtelijken) moeten worden gedood .
Dat moeten zijn volgelingen toch doen?
Nee, dat staat nergens.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184270960
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:57 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ja, het komt de geloofwaardigheid niet ten goede wmb maar goed... dat is religie.
Waarom is dat ongeloofwaardig? Je gelooft niet dat de recitatie van de Koran 1400 jaar lang hetzelfde zijn gebleven? Besef je wel dat het nou niet een ondergeschoven kindje is dat reciteren?
pi_184270962
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

no can do..... de christelijke opvatting is de bijbel=gods woord voor zijn volgelingen
Wat zit je dom te lullen? Ik ben zelf Christelijk en heb me verdiept in de Bijbel en leer nog elke dag meer en je hebt het gewoon verkeerd. Gentiles aka Christenen hoeven de Mosaic wetten niet te volgen omdat wij niet van het volk van Israël zijn.
pi_184270977
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:54 schreef vigen98 het volgende:
Gentiles ( Christenen dus )
Gentiles vertaalt zich in het Nederlands als heidenen en daar vallen dus alle niet Joodse volken onder, of ze nu Christen zijn of niet.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 7 januari 2019 @ 22:59:00 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184270981
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:56 schreef vigen98 het volgende:

[..]

De 10 geboden zijn geen Mosaic wetten _O- Die moeten wel opgevolgd worden.
Niet? Moses (gaat Mosaic daar over?) heeft ze opgetekend. Of op zijn minst in ontvangst genomen.

En het staat in het OT.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184270995
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

wel oude testament
Snap jij wel hoe de Bijbel werkt?
pi_184271013
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:58 schreef up7 het volgende:

[..]

Waarom is dat ongeloofwaardig? Je gelooft niet dat de recitatie van de Koran 1400 jaar lang hetzelfde zijn gebleven? Besef je wel dat het nou niet een ondergeschoven kindje is dat reciteren?
Reciteren impliceert oplezen toch? Dat is niet waar we het over hebben. Dit was een uitsluitend verbale gelegenheid van ik dacht iets rond de 100 jaar?
pi_184271016
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:54 schreef sp3c het volgende:
nee dat laat ik niet merken, je vroeg ernaar en dan krijg je antwoord
Nee, ik vroeg daar helemaal niet naar. Ik vroeg of er in de Bijbel stond dat Christenen homo's moeten doden. En ondanks de vele woorden heb je dat niet aan kunnen tonen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:00:48 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271030
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:58 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Gentiles vertaalt zich in het Nederlands als heidenen en daar vallen dus alle niet Joodse volken onder, of ze nu Christen zijn of niet.
Lijkt mij "mensen" te betekenen. Van (nu) gents of gente.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271037
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:56 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik denk dat er Sabbath staat.
Dat is dus geen zondag. :)
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 23:01:38 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184271052
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Snap jij wel hoe de Bijbel werkt?
redelijk :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:01:40 #110
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271054
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:01 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat is dus geen zondag. :)
De christelijke sabbath is de zondag anders.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271066
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat zit je dom te lullen? Ik ben zelf Christelijk en heb me verdiept in de Bijbel en leer nog elke dag meer en je hebt het gewoon verkeerd. Gentiles aka Christenen hoeven de Mosaic wetten niet te volgen omdat wij niet van het volk van Israël zijn.
Ik ben Rooms-katholiek opgevoed en ik hoef die wetten ook niet te volgen, Lijkt me sterk dat dat toeval is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184271078
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lijkt mij "mensen" te betekenen.
Mijn Bijbel vertaalt het als Heidenen, een begrip dat breder is als Christenen, al is het natuurlijk wel zo dat een ieder Christen kan worden.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 23:02:41 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184271079
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:00 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, ik vroeg daar helemaal niet naar.
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:48 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ok. Je vind het dus gewoon oke dat Christenen homoseksualiteit afkeuren?
gast :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184271080
Ik hoef ze ook niet te volgen, bizar...
pi_184271083
Thans volgt hier een afbeelding van de opsteller van de Nederlandse versie van de Nashville-verklaring.



Commentaar overbodig, zou ik zeggen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 7 januari 2019 @ 23:02:55 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271087
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:00 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, ik vroeg daar helemaal niet naar. Ik vroeg of er in de Bijbel stond dat Christenen homo's moeten doden. En ondanks de vele woorden heb je dat niet aan kunnen tonen.
En jij niet wie dat dan wel zouden moeten doen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271090
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De christelijke sabbath is de zondag anders.
Dat staat dus niet in de Bijbel.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184271099
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Snap jij wel hoe de Bijbel werkt?
Het is opvallend dat mensen die altijd vrij coulant zijn t.a.v. de islam en doch altijd met passie van leer trekken tegen het christendom van beide religies geen kaas gegeten hebben.
pi_184271106
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

gast :')
:{w Daar begon heel deze discussie niet mee.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 23:03:59 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184271119
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:03 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Het is opvallend dat mensen die altijd vrij coulant zijn t.a.v. de islam en doch altijd met passie van leer trekken tegen het christendom van beide religies geen kaas gegeten hebben.
ik ben niet altijd vrij coulant tav de islam

ik trek ook niet van leer tegen het christendom
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 23:04:15 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184271129
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:03 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

:{w Daar begon heel deze discussie niet mee.
je stelt die vraag toch of niet?

verder heb ik het er niet over gehad
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184271145
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat zit je dom te lullen? Ik ben zelf Christelijk en heb me verdiept in de Bijbel en leer nog elke dag meer en je hebt het gewoon verkeerd. Gentiles aka Christenen hoeven de Mosaic wetten niet te volgen omdat wij niet van het volk van Israël zijn.
Je zit die foute teksten goed te praten.
Ben je van mening dat de bijbel=gods woord?
Je kunt niet bepaalde teksten wel als gods woord zien en dus opdrachten aan de gelovigen en anderen weer niet... dat is cherrypicking en schijnheilig.
pi_184271148
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En jij niet wie dat dan wel zouden moeten doen.
Omdat dat niet in de Bijbel staat. En ik voer niet de stelling dat Christenen homo's moeten doden, dus hoef ik die stelling ook niet te bewijzen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:06:21 #124
455560 Logic91
Always stay rational
pi_184271185
Religie is een achterlijk fenomeen dat al minstens 500 jaar geleden had moeten uitsterven. Jammer genoeg zijn we als geëvolueerde primaten nou eenmaal irrationeel. Dit verklaart ook georganiseerde religie met haar vele irrationele overtuigingen zoals homohaat.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_184271192
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:04 schreef sp3c het volgende:
je stelt die vraag toch of niet?
ter verduidelijking. Lijkt me niet dat jij zoveel woorden vuil had gemaakt als jij het wel oke vond dat Christenen homoseksualiteit afkeuren. Ik zie op het afkeuren van Christenen na, geen enkele motivatie aan jouw kant om deze discussie te voeren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:06:52 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271200
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:03 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat staat dus niet in de Bijbel.
En wat boeit dat? Zondag is de christelijke rustdag toch? De fag wanneer grefo's helemaal over de rooie gaan als je je was doet. Of een muurtje metselt. Of op internet post.

Of volgend de grefo's de Bijbel beroerd en zijn het nep-christenen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271204
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je zit die foute teksten goed te praten.
Ben je van mening dat de bijbel=gods woord?
Je kunt niet bepaalde teksten wel als gods woord zien en dus opdrachten aan de gelovigen en anderen weer niet... dat is cherrypicking en schijnheilig.
Oké je bent duidelijk niet serieus. Alles in de Bijbel is God's woord. Maar als jij geen context snapt dan snap ik wel waarom je zo'n domme vraag zou stellen. Ik ga niet in discussie met jou. Verdiep je er eens meer in aub ;)
pi_184271220
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:03 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat staat dus niet in de Bijbel.
In Openbaring 1:10 is Johannes aan het woord en zegt: "Ik was in de geest op de dag des Heeren." Letterlijk staat er: Ik kwam (was) in (de) Geest op de dag van de Heer. In de oorspronkelijke Griekse taal staat hier een bijvoeglijk naamwoord van "Heere" afgeleid, in de zin van "toebehorend aan de Heere" (kuriake). Een heer-lijke dag. In het Engels zien we dat nog terug waar de zondag genoemd wordt: the Lord’s day.

Dus anders dan bijvoorbeeld in 1 Thess. 5:2: dag des Heeren (kuriou): daar gaat het over de oordeelsdag en wordt dan ook een ander Grieks woord gebruikt.

Conclusie: Op 1:10 gaat over de zondag, de eerste dag van de week, de dag waarop Johannes de gelovigen moest missen, maar het werd hem vergund in het gezelschap van de Heere Jezus te zijn. Hij kwam in Geestvervoering op die dag.

De dag des heeren. Dan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184271224
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:07 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oké je bent duidelijk niet serieus. Alles in de Bijbel is God's woord. Maar als jij geen context snapt dan snap ik wel waarom je zo'n domme vraag zou stellen. Ik ga niet in discussie met jou. Verdiep je er eens meer in aub ;)
God bestaat zeer waarschijnlijk niet he...
pi_184271225
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En wat boeit dat?
Misschien moet je de post waar ik initeel op antwoorde eens terug lezen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 23:08:41 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184271242
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:06 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

ter verduidelijking. Lijkt me niet dat jij zoveel woorden vuil had gemaakt als jij het wel oke vond dat Christenen homoseksualiteit afkeuren. Ik zie op het afkeuren van Christenen na, geen enkele motivatie aan jouw kant om deze discussie te voeren.
nu zit jij er vanalles bij te verzinnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184271245
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:04 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Omdat dat niet in de Bijbel staat. En ik voer niet de stelling dat Christenen homo's moeten doden, dus hoef ik die stelling ook niet te bewijzen.
Maar dat gelovigen homo's ( en andere ontuchtelijken) moeten vermoorden wordt wel gesuggereerd in Leviticus 20 Dat gelovigen dat massaal niet doen is natuurlijk prima,
maar stel dan openlijk dat deze tekst hoogst onfatsoenlijk is en gods woord niet kan zijn, en alswel dan is die god een schoft.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:08:49 #134
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271246
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:04 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Omdat dat niet in de Bijbel staat. En ik voer niet de stelling dat Christenen homo's moeten doden, dus hoef ik die stelling ook niet te bewijzen.
Jij voert de stelling dat christenen dat NIET zouden hoeven doen. Bewijs graag. Ook mbt wie het wel zou moeten doen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271259
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:07 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

God bestaat zeer waarschijnlijk niet he...
En misschien poept er op dit moment een onzichtbare eenhoorn op jouw hoofd :')
pi_184271263
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:00 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Reciteren impliceert oplezen toch? Dat is niet waar we het over hebben. Dit was een uitsluitend verbale gelegenheid van ik dacht iets rond de 100 jaar?
Nee, dat impliceert niet oplezen. Tot ver in de 20ste eeuw was een groot deel van de wereldbevolking en een groot deel van de moslims analfabeet. Toch konden net als nu miljoenen moslims de gehele Koran woord voor woord uit hun hoofd en nog veel meer kenden grote delen van de Koran woord voor woord uit hun hoofd. Ze gebruiken het ook nog 5x per dag en doen dat regelmatig ook als collectief dus als iemand verkeerd zou reciteren wordt dat gauw genoeg duidelijk.
pi_184271275
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:09 schreef vigen98 het volgende:

[..]

En misschien poept er op dit moment een onzichtbare eenhoorn op jouw hoofd :')
De eenhoorn vertelt me dat jouw posts godslastering zijn. Gelieve deze te verwijderen.
pi_184271284
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:07 schreef tesssssssss het volgende:
In het Engels
Wat boeit het Engels?
quote:
Conclusie: Op 1:10 gaat over de zondag,
Dat is een bepaalde interpretatie, geen conclusie.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184271289
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jij voert de stelling dat christenem dat NIETA zouden hoeven doen. Bewijs graag. Ook mbt wie het wel zou moeten doen.
https://www.desiringgod.o(...)homosexuals-to-death
pi_184271296
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

nu zit jij er vanalles bij te verzinnen
Wat verzin ik er dan bij? Waarom voer je deze discussie?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 23:11:14 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184271306
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:10 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Wat verzin ik er dan bij? Waarom voer je deze discussie?
omdat ik dat leuk vind
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:11:22 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271310
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:07 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Misschien moet je de post waar ik initeel op antwoorde eens terug lezen.
Nee hoor. Of wil je ontkennen dat de zondag de rustdag is voor christenen?

Of wellicht geef je aan dat christenen de Bijbel helemaal niet altijd strikt volgen? Ondermijnt je argumemten natuurlijk nogal, dat wel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271320
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:09 schreef up7 het volgende:

[..]

Nee, dat impliceert niet oplezen. Tot ver in de 20ste eeuw was een groot deel van de wereldbevolking en een groot deel van de moslims analfabeet. Toch konden net als nu miljoenen moslims de gehele Koran woord voor woord uit hun hoofd en nog veel meer kenden grote delen van de Koran woord voor woord uit hun hoofd. Ze gebruiken het ook nog 5x per dag en doen dat regelmatig ook als collectief dus als iemand verkeerd zou reciteren wordt dat gauw genoeg duidelijk.
Die konden zich allen baseren op dat wat al geschreven was. Mo zijn woorden zijn in zijn eigen generatie nooit op papier gezet dus het is onmogelijk om te weten of exact zijn woorden op papier zijn gekomen .
pi_184271343
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:10 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Wat boeit het Engels?

[..]

Dat is een bepaalde interpretatie, geen conclusie.
Maar wat is eigenlijk het punt dat je wilt maken over zondag/Sabbath/dagdesheeren?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 7 januari 2019 @ 23:13:24 #145
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184271357
Je kan ook alle andere dingen uit het oude testament letterlijk nemen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 7 januari 2019 @ 23:13:52 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271368
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271376
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar dat gelovigen homo's ( en andere ontuchtelijken) moeten vermoorden wordt wel gesuggereerd in Leviticus 20
Nee, dat is jouw interpretatie.
quote:
maar stel dan openlijk dat deze tekst hoogst onfatsoenlijk is en gods woord niet kan zijn, en alswel dan is die god een schoft.
Nee, ik vind die tekst niet onfatsoenlijk. Voor plegers van homoseksualiteit die geen vergiffenis vragen en dus niet vrijgekocht zijn door het bloed van Jezus is geen plaats in de Hemel. Hun wacht de dood. Als dat niet zo zou zijn, dan zou het in de hemel net zo een chaos worden als op Aarde en zou ook in de Hemel de zonde vieren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184271388
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, dag..
Wat? Je vraagt bewijs en dat wordt gegeven. Ga dan ook niet vragen om bewijs :)
pi_184271405
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jij voert de stelling dat christenen dat NIET zouden hoeven doen. Bewijs graag.
Het bewijs is dat het niet in de Bijbel staat. Niet dat ik een omgekeerde bewijslast zou moeten aandragen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:15:29 #150
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271407
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:14 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, dat is jouw interpretatie.

[..]

Nee, ik vind die tekst niet onfatsoenlijk. Voor plegers van homoseksualiteit die geen vergiffenis vragen en dus niet vrijgekocht zijn door het bloed van Jezus is geen plaats in de Hemel. Hun wacht de dood. Als dat niet zo zou zijn, dan zou het in de hemel net zo een chaos worden als op Aarde en zou ook in de Hemel de zonde vieren.
Geschift. Walgelijk.
Sorry, mijn mening.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 7 januari 2019 @ 23:15:35 #151
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184271410
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jij voert de stelling dat christenem dat NIETA zouden hoeven doen. Bewijs graag. Ook mbt wie het wel zou moeten doen.
Christenen hoeven van de schrijvers van het NT wel meer dingen niet die de Israëlieten in het OT wel moesten doen. Geen voedselwetten, geen besnijdenis, genade voor overspeligen, en als nieuwe vondst ook nog eens je vijand liefhebben en bidden voor je vervolgers. Waarom zou het doden van homoseksuelen daarop een uitzondering zijn?
  maandag 7 januari 2019 @ 23:16:16 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271428
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:15 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Het bewijs is dat het niet in de Bijbel staat. Niet dat ik een omgekeerde bewijslast zou moeten aandragen.
Wie moet ze dan doden? God? Dan faalt Hij nogal....
En al milennia ook.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271434
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat ik dat leuk vind
ben je stiekem eigenlijk een forumtroll? :)
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184271445
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wie moet ze dan doden? God? Dan fsalt Hij nogal
HIV onder homoseksuelen is veel hoger dan bij heteroseksuelen. Tja...
pi_184271466
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

In Openbaring 1:10 is Johannes aan het woord en zegt: "Ik was in de geest op de dag des Heeren."
Hij had teveel gezopen dus !
see what is invisible to others.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:18:17 #156
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271474
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:17 schreef vigen98 het volgende:

[..]

HIV onder homoseksuelen is veel hoger dan bij heteroseksuelen. Tja...
Owh, in 1980 besloot Hij ineens op te treden maar strafte hetero's ook? Onwijs logisch...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 23:19:03 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184271488
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:16 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

ben je stiekem eigenlijk een forumtroll? :)
nee, waar slaat dat nou weer op :')

je komt hier om te discussieren, dat wil ik, dat doe ik, dat jij dat dan als trollen en een algehele aanval op het wereldwijde christendom ziet zegt veel over jou en niets over mij

ben jij niet stiekem een forumtroll?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184271499
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:17 schreef vigen98 het volgende:

[..]

HIV onder homoseksuelen is veel hoger dan bij heteroseksuelen. Tja...
Lieten gelovigen zich ook maar 'genezen' door god, zou een hoop schelen.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:20:27 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271514
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:15 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Christenen hoeven van de schrijvers van het NT wel meer dingen niet die de Israëlieten in het OT wel moesten doen. Geen voedselwetten, geen besnijdenis, genade voor overspeligen, en als nieuwe vondst ook nog eens je vijand liefhebben en bidden voor je vervolgers. Waarom zou het doden van homoseksuelen daarop een uitzondering zijn?
Waarom zou overspel een uitzondering zijn? Of homoseksueel zijn? Of waarom zouden de 10 genoden een uitzondering zijn?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271515
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee hoor. Of wil je ontkennen dat de zondag de rustdag is voor christenen?
Sommige Christenen nemen zondag als rustdag, andere Christenen zaterdag.
quote:
Of wellicht geef je aan dat christenen de Bijbel helemaal niet altijd strikt volgen?
In de Bijbel staat duidelijk dat er een rustdag gehouden moet worden. Er staat niet in dat deze op zondag gehouden moet worden. Vanuit theologisch oogpunt gezien zijn er meerdere interpretaties. En nee, christenen volgen de Bijbel niet wettisch. Christenen conformeren zich aan de wil van God, bijvoorbeeld door het houden van rustdagen of het afkeuren van homoseksualiteit.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184271523
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh, in 1980 besloot Hij ineens op te treden maar strafte hetero's ook? Onwijs logisch...
Tja ik zeg niet dat het precies een straf is van God maar toch is het iets wat homo's harder raakt dan heteroseksuelen.

Maar geen zorgen niemand zal zijn of haar straf ontlopen na de dood :)

Of voor de mensen die gezegend zijn, zijn of haar beloning :)
pi_184271532
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:19 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Lieten gelovigen zich ook maar 'genezen' door god, zou een hoop schelen.
Dat zou zeker het probleem van de overbevolking snel oplossen als dat in alle religies van toepassing zou zijn.

Grapje.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184271555
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom zou overspel een uitzondering zijn? Of homoseksueel zijn? Of waarom zouden de 10 genoden een uitzondering zijn?
Er is meer genade voor overspel, het is technisch gezien gewoon een zonde maar ken je het verhaal van Jezus niet die genade had op de vrouw die overspel had gepleegd? We kunnen een les daaruit trekken, heb genade en vergiffenis voor je naaste mens.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:22:17 #164
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184271558
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wie moet ze dan doden? God? Dan faalt Hij nogal....
En al milennia ook.
Niemand? Het idee is dat het liefhebben van God en het volgen van zijn geboden tot het eeuwige leven leidt en het volharden in zondig gedrag tot de eeuwige dood. In die gedachtegang gaat de zondaar dus na zijn dood naar de hel, wat dat ook moge zijn.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:22:39 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271563
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:20 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Sommige Christenen nemen zondag als rustdag, andere Christenen zaterdag.

[..]

In de Bijbel staat duidelijk dat er een rustdag gehouden moet worden. Er staat niet in dat deze op zondag gehouden moet worden. Vanuit theologisch oogpunt gezien zijn er meerdere interpretaties. En nee, christenen volgen de Bijbel niet wettisch. Christenen conformeren zich aan de wil van God, bijvoorbeeld door het houden van rustdagen of het afkeuren van homoseksualiteit.
Grappig dat grefo's zoals jij dan helemaal ontploffen als ongelovigrn op zondag de sutoa wassen, de was doen of aan hun aanbouw werken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271571
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar wat is eigenlijk het punt dat je wilt maken over zondag/Sabbath/dagdesheeren?
Mijn punt is, dat dit niet klopt:

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:43 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als je de bijbel letterlijk neemt, was ik allang ter dood veroordeeld omdat ik op zondag werk.

...en mijn moeder ook.

Mijn zus ook, want die werkt ook in de zorg.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184271573
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:20 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Tja ik zeg niet dat het precies een straf is van God maar toch is het iets wat homo's harder raakt dan heteroseksuelen.

Maar geen zorgen niemand zal zijn of haar straf ontlopen na de dood :)

Of voor de mensen die gezegend zijn, zijn of haar beloning :)
Borstkanker is er zeker ook omdat god alle vrouwen kuthoeren vindt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184271575
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Grappig dat grefo's zoals jij dan helemaal ontploffen als ongelovigrn op zondag de sutoa wassen, de was doen of aan hun aanbouw werken.
Adhoms maakt je argument niet beter :)
pi_184271584
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Borstkanker is er zeker ook omdat god alle vrouwen kuthoeren vindt.
:')
  maandag 7 januari 2019 @ 23:24:08 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271592
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:22 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Er is meer genade voor overspel, het is technisch gezien gewoon een zonde maar ken je het verhaal van Jezus niet die genade had op de vrouw die overspel had gepleegd? We kunnen een les daaruit trekken, heb genade en vergiffenis voor je naaste mens.
Maar niet voor homo's of transgenders kennelijk. Volgens jou.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271593
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geschift. Walgelijk.
Sorry, mijn mening.
Die mening mag je hebben en uiten. Net zoals ik een mening mag hebben en uiten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 23:24:33 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184271604
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Borstkanker is er zeker ook omdat god alle vrouwen kuthoeren vindt.
nee dat is er omdat de mens dat probleem nog niet heeft opgelost

het is niet dat vrouwen die dood gaan aan borstkanker per definitie naar de hel gaan ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:24:42 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271608
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:23 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Adhoms maakt je argument niet beter :)
Wat klopt er niet aan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 7 januari 2019 @ 23:26:01 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271628
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:22 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Niemand? Het idee is dat het liefhebben van God en het volgen van zijn geboden tot het eeuwige leven leidt en het volharden in zondig gedrag tot de eeuwige dood. In die gedachtegang gaat de zondaar dus na zijn dood naar de hel, wat dat ook moge zijn.
Hij meende het niet ofzo?! :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271629
Het voordeel van gelovigen die hun mening geven is wel dat je meteen kan bepalen welke meningen irrelevant zijn in de toekomst.
pi_184271631
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar niet voor homo's of transgenders kennelijk. Volgens jou.
? Hoe bedoel je? Ik gooi homo's of transgender niet van daken af hoor. Maar heb ik geen naastenliefde omdat ik zeg wat je doet een zonde is? Dat is juist naastenliefde, het voorkomen dat zo'n persoon de hel in gaat :)
pi_184271641
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:23 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:')
Tja, als je "X raakt groep Y harder, dus wellicht is het een straf van God" gaat hanteren is dat het soort redeneringen dat je krijgt. En gezien alle natuurlijke ellende in Afrika onder de Sahara zou je volgens die logica denken dat god ook een witte puntmuts draagt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184271651
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tja, als je "X raakt groep Y harder, dus wellicht is het een straf van God" gaat hanteren is dat het soort redeneringen dat je krijgt. En gezien alle natuurlijke ellende in Afrika onder de Sahara zou je volgens die logica denken dat god ook een witte puntmuts draagt.
Misschien is het wel een witte puntmuts? #durftevragen
pi_184271654
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:26 schreef MadJackthePirate het volgende:
Het voordeel van gelovigen die hun mening geven is wel dat je meteen kan bepalen welke meningen irrelevant zijn in de toekomst.
Jij bent wel edgy man.
pi_184271655
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wie moet ze dan doden? God? Dan faalt Hij nogal....
Hoezo dat?
quote:
En al milennia ook.
Profiteer er van zou ik zeggen, maak gebruik van je mogelijkheid om belijdenis te doen en Jezus te volgen. Stel je voor dat God nog ogenblikkelijk zondaars zou doden. Ik durf te stellen dat zowel jij als ik hier dan al niet meer rondliepen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:27:30 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271663
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:24 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Die mening mag je hebben en uiten. Net zoals ik een mening mag hebben en uiten.
Heel fijn. Dus mensen mogen ook
kritiek hebben op de Nashvilleverklaring?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271681
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Borstkanker is er zeker ook omdat god alle vrouwen kuthoeren vindt.
}:|
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:28:53 #183
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184271692
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom zou overspel een uitzondering zijn? Of homoseksueel zijn? Of waarom zouden de 10 genoden een uitzondering zijn?
Ik noemde overspel. Jezus keurt het af als een zonde, maar op het moment dat een aantal vrome joden een overspelige vrouw wil stenigen volgens de wet van Mozes, laat hij haar gaan. Homoseksualiteit lijkt me een vergelijkbare categorie. Beide vallen ze onder de noemer van ontucht, en op beide staan zware straffen in het OT.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:29:16 #184
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271705
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:26 schreef vigen98 het volgende:

[..]

? Hoe bedoel je? Ik gooi homo's of transgender niet van daken af hoor. Maar heb ik geen naastenliefde omdat ik zeg wat je doet een zonde is? Dat is juist naastenliefde, het voorkomen dat zo'n persoon de hel in gaat :)
Je sluit ze alleen uit en keurt ze af? Nou, gelukkig moordt je ze niet uit zeg...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271723
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:19 schreef sp3c het volgende:

je komt hier om te discussieren, dat wil ik, dat doe ik, dat jij dat dan als trollen en een algehele aanval op het wereldwijde christendom ziet zegt veel over jou en niets over mij
Oh.. Je was niet aan het aanvallen, niet aan het trollen, maar aan het discussieren over een tekst die zwart op wit staat, terwijl je je punt niet kon maken zonder iets aan die tekst toe te voegen?

Ik vind je vandaag niet echt scherp. Sorry :{
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:30:47 #186
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271751
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:27 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Hoezo dat?

[..]

Profiteer er van zou ik zeggen, maak gebruik van je mogelijkheid om belijdenis te doen en Jezus te volgen. Stel je voor dat God nog ogenblikkelijk zondaars zou doden. Ik durf te stellen dat zowel jij als ik hier dan al niet meer rondliepen.
Ik geloof niet in God. Noch in Zijn concepten over "zonde".
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271756
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Heel fijn. Dus mensen mogen ook
kritiek hebben op de Nashvilleverklaring?
Ja hoor. Maar wat bereik je ermee eerlijk gezegd? Ik betwijfel dat iemand het kende dus nu heb je voor meer bekendheid ervoor gezorgd. Was dat jouw doel?
pi_184271774
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:22 schreef vigen98 het volgende:
Er is meer genade voor overspel,
_O- Nee hoor.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184271780
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je sluit ze alleen uit en keurt ze af? Nou, gelukkig moordt je ze niet uit zeg...
Ik sluit ze uit hoe bedoel je? Ik keur ze af ja maar dat betekent niet dat ik ze als dieren ga behandelen ofzo.

Sluit je salafisten ook uit of ga je hypocriet doen dat alleen de mensen die jij mag niet afgekeurd mogen worden?
  maandag 7 januari 2019 @ 23:32:20 #190
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184271783
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij meende het niet ofzo?! :?
Ik kan het niet helpen dat die hele bijbel zo vol tegenstrijdigheden zit. Dat zal wel te maken hebben met het feit dat de teksten in verschillende tijden en in verschillende culturele milieus tot stand zijn gekomen.
pi_184271785
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Grappig dat grefo's zoals jij dan helemaal ontploffen als ongelovigrn op zondag de sutoa wassen, de was doen of aan hun aanbouw werken.
Nee, hoor. Je moet nu niet iedereen over een kam scheren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 23:32:44 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184271794
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:29 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Oh.. Je was niet aan het aanvallen, niet aan het trollen, maar aan het discussieren over een tekst die zwart op wit staat, terwijl je je punt niet kon maken zonder iets aan die tekst toe te voegen?

Ik vind je vandaag niet echt scherp. Sorry :{
mijn punt is gewoon duidelijk, de bijbel stelt in mijn ogen letterlijk dat homosexuelen ter dood gebracht moeten worden
meer zeg ik eigenlijk niet, jij bent het er niet mee eens, kan gebeuren :)

ongeloofwaardige excuses zijn verder niet nodig forumtroll1
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184271800
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:31 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

_O- Nee hoor.
Ik zei het verkeerd :P Ik bedoel meer van we kunnen van Jezus leren toen hij de vrouw genade gaf we daaruit een les kunnen trekken. Maar het is gewoon een zonde die je naar de hel zal gaan sturen als je geen berouw hebt ja.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:33:20 #194
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271804
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:29 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Oh.. Je was niet aan het aanvallen, niet aan het trollen, maar aan het discussieren over een tekst die zwart op wit staat, terwijl je je punt niet kon maken zonder iets aan die tekst toe te voegen?

Ik vind je vandaag niet echt scherp. Sorry :{
Ik heb geen zin in een theologische discussie hoor. Maar zoek zelf eens op wat het volgens verschillende christenen betekent. Ook die van jouw stroming.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271838
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:11 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Die konden zich allen baseren op dat wat al geschreven was. Mo zijn woorden zijn in zijn eigen generatie nooit op papier gezet dus het is onmogelijk om te weten of exact zijn woorden op papier zijn gekomen .
Ook al zou er nooit iets op papier zijn gezet dan zou dat nog steeds niets veranderen aan de recitatie. Koran betekent letterlijk de recitatie. Bizar eigenlijk dat dit zo slecht bekend is bij niet-moslims. Dat je iets op papier zet wil natuurlijk niet zeggen dat je daarmee de tekst beschermt hebt tegen veranderingen. Want wat hield mensen tegen om met hun eigen "Koran" te komen? Nee, de recitatie van de Koran heeft zijn effect gehad. Als je ook maar een woord veranderd zou en zal dat gehoord worden. Daarnaast werd de Koran al vanaf het begin door velen opgeschreven op allerlei materialen (papier, doek, leer, botten ect.) met en zonder aantekeningen. Pas toen Islam zich verder verspreidde vond de eerste kalief het verstandig om de Koran in boekvorm te bundelen. Dat heden ten dage ondanks alle verschillende moslimstromingen en onenigheid onderling wereldwijd geen verschillende opvattingen bestaan over de Korantekst is toch vrij opvallend.

Ik kan wel uitgebreid gaan uitleggen hoe het zit en waarom er zoveel vertrouwen is dat het al die tijd hetzelfde is gebleven maar dat is hier wat off-topic.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:34:38 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271839
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:32 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, hoor. Je moet nu niet iedereen over een kam scheren.
Maar je ontkent het verschijnsel (wijd verbreid in de Bible Belt) niet?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271846
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Heel fijn. Dus mensen mogen ook
kritiek hebben op de Nashvilleverklaring?
Natuurlijk mag dat. Mag ik nu homoseksualiteit ook afkeuren? Of mag ik mijn mening van jou soms niet uiten?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184271860
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik geloof niet in God. Noch in Zijn concepten over "zonde".
Dat blijkt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184271867
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar je ontkent het verschijnsel (wijd verbreid in de Bible Belt) niet?
Wat heeft dat te maken over wat hij zegt? Je hebt toch een discussie met hem en niet de hele Bible Belt.
pi_184271900
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

mijn punt is gewoon duidelijk, de bijbel stelt in mijn ogen letterlijk dat homosexuelen ter dood gebracht moeten worden
meer zeg ik eigenlijk niet, jij bent het er niet mee eens, kan gebeuren :)
Dat we het niet eens zijn is iets waar we het over eens kunnen zijn.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 23:37:53 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184271917
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:37 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat we het niet eens zijn is iets waar we het over eens kunnen zijn.
ok man :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:38:29 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271930
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:34 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat. Mag ik nu homoseksualiteit ook afkeuren? Of mag ik mijn mening van jou soms niet uiten?
Van mij wel hoor. Zolang je kritiek gewoon accepteert. Want ook een mening die geuit mag worden :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271933
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:33 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik zei het verkeerd :P Ik bedoel meer van we kunnen van Jezus leren toen hij de vrouw genade gaf we daaruit een les kunnen trekken. Maar het is gewoon een zonde die je naar de hel zal gaan sturen als je geen berouw hebt ja.
Precies, net zoals dat plegers van homoseksualiteit hun zonde kunnen belijden, vergiffenis kunnen vragen en vrijgekocht kunnen worden. :)
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:39:39 #204
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271950
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:38 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Precies, net zoals dat plegers van homoseksualiteit hun zonde kunnen belijden, vergiffenis kunnen vragen en vrijgekocht kunnen worden. :)
Maar nooit zichzelf mogen zijn. Wow, wat fijn...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271961
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb geen zin in een theologische discussie hoor. Maar zoek zelf eens op wat het volgens verschillende christenen betekent. Ook die van jouw stroming.
Ik ken geen Christenen die stellen dat ze "homo's" mogen doden. Ook niet van andere stromingen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184271973
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:34 schreef up7 het volgende:
Ook al zou er nooit iets op papier zijn gezet dan zou dat nog steeds niets veranderen aan de recitatie. Koran betekent letterlijk de recitatie. Bizar eigenlijk dat dit zo slecht bekend is bij niet-moslims. Dat je iets op papier zet wil natuurlijk niet zeggen dat je daarmee de tekst beschermt hebt tegen veranderingen. Want wat hield mensen tegen om met hun eigen "Koran" te komen? Nee, de recitatie van de Koran heeft zijn effect gehad. Als je ook maar een woord veranderd zou en zal dat gehoord worden. Daarnaast werd de Koran al vanaf het begin door velen opgeschreven op allerlei materialen (papier, doek, leer, botten ect.) met en zonder aantekeningen. Pas toen Islam zich verder verspreidde vond de eerste kalief het verstandig om de Koran in boekvorm te bundelen. Dat heden ten dage ondanks alle verschillende moslimstromingen en onenigheid onderling wereldwijd geen verschillende opvattingen bestaan over de Korantekst is toch vrij opvallend.

Ik kan wel uitgebreid gaan uitleggen hoe het zit en waarom er zoveel vertrouwen is dat het al die tijd hetzelfde is gebleven maar dat is hier wat off-topic.
Je hebt gelijk: óók dat weten we niet. Het citeren als overschrijven is de mens kennende waarschijnlijk niet perfect gegaan. Alleen als je de Arabieren van weleer een speciale 'supermensen' status wenst toe schrijven zul je er in niet in kunnen volharden dat Allah zijn woorden van Mo tot aan mijn lokale kebabmeester onvervuild aangekomen zijn.

Ik vind het overigens volstrekt logisch dat er wereldwijd consensus bestaat mbt de Koran en haar oorsprong. Het is wat ik nuance-deugers al sinds jaar en dag poog mee te geven: ongeacht enkele 'opsplitsingen' geven alle moslims goeddeels gehoor aan hetzelfde werk met maar beperkte ruimte voor interpretatie.
pi_184271975
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:38 schreef oranjevogel1 het volgende:
Precies, net zoals dat plegers van homoseksualiteit hun zonde kunnen belijden, vergiffenis kunnen vragen en vrijgekocht kunnen worden. :)
Dus ze kunnen gewoon trouwen etc? Als ze maar toch berouw tonen naar God toe? Dat het "vlees dan te zwak" is maakt het niet dat ze minder kans hebben op vergiffenis?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 7 januari 2019 @ 23:41:15 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184271982
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:40 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik ken geen Christenen die stellen dat ze "homo's" mogen doden. Ook niet van andere stromingen.
Dat is niet mijn probleem.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184271993
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:20 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Tja ik zeg niet dat het precies een straf is van God maar toch is het iets wat homo's harder raakt dan heteroseksuelen.

Maar geen zorgen niemand zal zijn of haar straf ontlopen na de dood :)

Of voor de mensen die gezegend zijn, zijn of haar beloning :)
De vraag is of überhaupt iemand wel een beloning krijgt.

:s)
ROBODEMONS..................|:(
pi_184271996
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar je ontkent het verschijnsel (wijd verbreid in de Bible Belt) niet?
Dat verschijnsel zal er zeker zijn, maar dat maakt het niet Bijbels en het maakt ook niet dat het Woord van God minder waard is, omdat er wat mensen religieus doen en het maakt ook niet dat het gezond is om 7 dagen per week te werken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184272011
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:28 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik noemde overspel. Jezus keurt het af als een zonde, maar op het moment dat een aantal vrome joden een overspelige vrouw wil stenigen volgens de wet van Mozes, laat hij haar gaan. Homoseksualiteit lijkt me een vergelijkbare categorie. Beide vallen ze onder de noemer van ontucht, en op beide staan zware straffen in het OT.
Dat is wel heel kortzichtig. Er waren geen aanklagers. Als dat anders lag dan weet ik nog niet of Jezus op dezelfde wijze gehandeld zou hebben. Dit is feitelijk net zoals in de sharia, als je niet meerdere getuigen hebt die de penetratie hebben gezien, dus enkel het treffen van de vrouw in bed van een andere man is niet voldoende, kan er geen straf opgelegd worden.

Johannes 8:10-11
Jezus nu richtte Zich op en toen Hij niemand zag dan de vrouw, zei Hij tegen haar: Vrouw, waar zijn die aanklagers van u? Heeft niemand u veroordeeld?
En zij zei: Niemand, Heere.
En Jezus zei tegen haar: Ook Ik veroordeel u niet; ga heen en zondig niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door up7 op 07-01-2019 23:59:33 ]
pi_184272012
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Want ook een mening die geuit mag worden :)
Blij dat we het daar over eens zijn. :)
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:43:13 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272019
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:40 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Dus ze kunnen gewoon trouwen etc? Als ze maar toch berouw tonen naar God toe? Dat het "vlees dan te zwak" is maakt het niet dat ze minder kans hebben op vergiffenis?
Haha..

Maar de islam is niet toleranter.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 7 januari 2019 @ 23:44:44 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272050
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:41 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat verschijnsel zal er zeker zijn, maar dat maakt het niet Bijbels en het maakt ook niet dat het Woord van God minder waard is, omdat er wat mensen religieus doen en het maakt ook niet dat het gezond is om 7 dagen per week te werken.
Right. Maar jij volgt de Bijbel wel strikt en de sabbath is jouw rustdag?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272056
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar je ontkent het verschijnsel (wijd verbreid in de Bible Belt) niet?
Er zijn ook gematigde gelovigen. Het is toch ook niet zo dat elke Islamiet homoseksuelen van een toren afgooit?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184272062
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar nooit zichzelf mogen zijn.
Christen zijn gaat niet om het toegeven aan de zwaktes van het vlees, maar om het verheerlijken van God en om de wedergeboorte (vrij van de homoseksuele zonde) in Jezus de Christus.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 23:45:31 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184272068
dat doet er toch allemaal niet toe, de dominee werkt ook op zondag

die neemt een andere rustdag er wordt volgens mij enkel gesteld dat je op de zevende dag rust moet houden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:46:00 #218
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184272079
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:43 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als je de bijbel letterlijk neemt, was ik allang ter dood veroordeeld omdat ik op zondag werk.

...en mijn moeder ook.

Mijn zus ook, want die werkt ook in de zorg.
Dat zieken ook op Sabbath verzorgd worden lijkt me consistent met het NT. Jezus genas op die dag kreupelen in de synagoge.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:47:24 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272106
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Er zijn ook gematigde gelovigen. Het is toch ook niet zo dat elke Islamiet homoseksuelen van een toren afgooit?
Die volgen de Bijbel niet volgens de Nashvilleverklaring.

En ik ken geen moslim die dat doet idd.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272141
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:40 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Dus ze kunnen gewoon trouwen etc?
Nee, de Bijbel kent enkel een verbond tussen man en vrouw.
quote:
Dat het "vlees dan te zwak" is maakt het niet dat ze minder kans hebben op vergiffenis?
Een ieder die in God gelooft kan belijdenis doen en vergiffenis ontvangen. Degene die oprecht belijdenis doen, zullen niet langer smachten naar de homoseksuele zonde.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:49:05 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272143
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:45 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Christen zijn gaat niet om het toegeven aan de zwaktes van het vlees, maar om het verheerlijken van God en om de wedergeboorte (vrij van de homoseksuele zonde) in Jezus de Christus.
Wat heeft homoseksualiteit met wedergeboorte te maken?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272169
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is niet mijn probleem.
Je doet nu net alsof die wijd verspreid zijn en ik een roepende in de woestijn ben, die roept dat Christenen plegers van homoseksualiteit niet mogen doden.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184272180
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:40 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Dus ze kunnen gewoon trouwen etc? Als ze maar toch berouw tonen naar God toe? Dat het "vlees dan te zwak" is maakt het niet dat ze minder kans hebben op vergiffenis?
Trouwen met hetzelfde geslacht is wel heel dubieus als christen die gelooft dat het zondig is. Dat vereist toch veel meer voorbereiding en daarmee stel je voor jezelf dat het hebben van homoseks legitiem is. Als je dan ook nog op vergiffenis vraagt dan klopt er toch iets niet. :?
pi_184272197
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:40 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Dus ze kunnen gewoon trouwen etc? Als ze maar toch berouw tonen naar God toe? Dat het "vlees dan te zwak" is maakt het niet dat ze minder kans hebben op vergiffenis?
Trouwen als in wat de staat erkent is niet hetzelfde soort trouwen als dat het ''geblessed'' is door God, u know what I mean.
pi_184272221
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die volgen de Bijbel niet volgens de Nashvilleverklaring.

En ik ken geen moslim die dat doet idd.
En ook niet iedereen staat achter die nashville verklaring .

http://www.openrotterdam.(...)content/item?1115814

Iedereen interpreteert de bijbel anders. Maar dat krijg je toch nooit uitgelegd.

Dat begrijp ik ook wel.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184272222
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Right. Maar jij volgt de Bijbel wel strikt
Beweer ik dat ergens? Alleen het verschil tussen jou en mij is dat ik belijdenis doe van mijn zond en vergiffenis vraag.
quote:
en de sabbath is jouw rustdag?
Ik probeer minstens 1 van de 7 dagen te rusten, net zoals God dat deed toen hij de Aarde schiep. En ik zal me daar best wel een keertje niet aan hebben gehouden. Alleen streef ik er niet na de rustdag te breken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184272244
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Die volgen de Bijbel niet volgens de Nashvilleverklaring.
want in de Nashvilleverklating staat dat Christenen homo's moeten doden? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184272252
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:46 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat zieken ook op Sabbath verzorgd worden lijkt me consistent met het NT. Jezus genas op die dag kreupelen in de synagoge.
Dank je. :)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184272262
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat heeft homoseksualiteit met wedergeboorte te maken?
Het is een zonde en Jezus kan je daar samen met al je andere zonden vrij van maken, zodat je als Christen vrij van zonde weder kan worden geboren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  maandag 7 januari 2019 @ 23:56:25 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272267
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:53 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

En ook niet iedereen staat achter die nashville verklaring .

http://www.openrotterdam.(...)content/item?1115814

Iedereen interpreteert de bijbel anders. Maar dat krijg je toch nooit uitgelegd.

Dat begrijp ik ook wel.
Joh, echt? Het overgrote merendeel vd christenen niet gelukkig
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 7 januari 2019 @ 23:57:40 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272282
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:55 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

want in de Nashvilleverklating staat dat Christenen homo's moeten doden? :?
Le-zen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272285
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Le-zen.
Doe eens een citaat.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:00:52 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272311
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dank je. :)
Nee, ik dacht echt dat de ziekenhuizen sloten op de heilige dagen vd Abrahamitische godsdiensten en dat alle IC-apparatuur uit ging en dat de mensen die eerste hulp behoefden voor een dichte deur stonden dan..
|:( |:( |:(
We zijn niet allemaal zo dom als jij...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:01:45 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272322
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:58 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Doe eens een citaat.
Mijn posts, niet de verklaring Einstein :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272324
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, ik dacht echt dat de ziekenhuizen sloten op de heilige dagen vd Abrahamitische godsdiensten en dat alle IC-apparatuur uit ging en dat de mensen die eerste hulp behifeden voor een dichte deur stonden dan..
|:( |:( |:(
We zijn niet allemaal zo dom als jij...
Nounounou, beetje beleefdheid is wel gewenst.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:03:10 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272346
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:01 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nounounou, beetje beleefdheid is wel gewenst.
Kom op Vigen, wie zou dat nou serieus denken?!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272354
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Joh, echt? Het overgrote merendeel vd christenen niet gelukkig
...en dus wil het overgrote deel van Christenen ook geen homoseksuelen vermoorden.

Volgens mij is zelfmoord plegen ook een zonde. Dan ga je ook niet naar de hemel. Want " gij zult niet doden."

Dus ook jezelf niet.

Dat is nu eenmaal zo.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184272362
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mijn posts, niet de verklaring Einstein :P
want? Gematigde Christenen zouden volgens jou de Nashville verklaring niet kunnen ondersteunen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184272369
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Er zijn ook gematigde gelovigen. Het is toch ook niet zo dat elke Islamiet homoseksuelen van een toren afgooit?
Gematigd? Zelfs de meest conservatieve moslims kunnen niet stellen dat ze eigenhandig homoseksuelen van een toren kunnen gooien volgens de Islam. Het heeft dus werkelijk niets met gematigd te maken.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:05:10 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272377
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:03 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

...en dus wil het overgrote deel van Christenen ook geen homoseksuelen vermoorden.

Volgens mij is zelfmoord plegen ook een zonde. Dan ga je ook niet naar de hemel. Want " gij zult niet doden."

Dus ook jezelf niet.

Dat is nu eenmaal zo.
Niemand zegt dat ze dat willen...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272380
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, ik dacht echt dat de ziekenhuizen sloten op de heilige dagen vd Abrahamitische godsdiensten en dat alle IC-apparatuur uit ging en dat de mensen die eerste hulp behoefden voor een dichte deur stonden dan..
|:( |:( |:(
We zijn niet allemaal zo dom als jij...

Ik denk dat ik de verkeerde heb gequote dan. Mijn excuses.

Fjne avond nog.

Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:06:27 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272394
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:04 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

want? Gematigde Christenen zouden volgens jou de Nashville verklaring niet kunnen ondersteunen?
Niet willen.
Zelfs de VU rees de regenboogvlag vandaag.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:06:52 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272398
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Leer quoten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272400
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niemand zegt dat ze dat willen...
Je hebt helemaal gelijk, Fijne nacht nog.

Prettige voortzetting.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184272404
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Leer quoten.
Ik zal mijn best doen :)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184272411
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kom op Vigen, wie zou dat nou serieus denken?!
_O-
pi_184272412
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet willen.
Dat bepaal jij voor alle gematigde Christenen?
quote:
Zelfs de VU rees de regenboogvlag vandaag.
wie?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184272420
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 23:50 schreef up7 het volgende:
Trouwen met hetzelfde geslacht is wel heel dubieus als christen die gelooft dat het zondig is. Dat vereist toch veel meer voorbereiding en daarmee stel je voor jezelf dat het hebben van homoseks legitiem is. Als je dan ook nog op vergiffenis vraagt dan klopt er toch iets niet. :?
Trouwen is dan wel een slecht voorbeeld ja. Maar dan een relatie. Er zullen toch ook gevallen zijn van christenen die weten of geloven dat hun (homoseksuele) relatie fout is, maar "te zwak zijn" om er permanent een punt achter te zetten. En dus iets doen waarvoor ze wel gewetenswroeging en spijt hebben, "maar het is niet anders helaas". Zoals heel veel gelovigen met vele andere zondes omgaan, berouw hebben, maar er terug in vervallen, etc.

Heel je leven nooit je seksuele gevoelens vorm aan mogen geven is wel erg bruut te verkondigen aan homo's. En doe je het wel? Dan is "je berouw niet oprecht, dus geen vergiffenis bro en dus de Hel".
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:08:49 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272423
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:08 schreef vigen98 het volgende:

[..]

_O-
Jij? :o
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272447
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jij? :o
Nee natuurlijk denk ik dat niet :P
pi_184272456
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:08 schreef Aloulu het volgende:
Er zullen toch ook gevallen zijn van christenen die weten of geloven dat hun (homoseksuele) relatie fout is, maar "te zwak zijn" om er permanent een punt achter te zetten.
Dan volgen ze dus niet Christus, omdat ze liever de zwaktes van hun vlees najagen. Mensen die Christus niet volgen, kun je moeilijk Christenen noemen, al is het uiteindelijk aan God om te (ver)oordelen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184272520
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:11 schreef oranjevogel1 het volgende:
Dan volgen ze dus niet Christus, omdat ze liever de zwaktes van hun vlees najagen. Mensen die Christus niet volgen, kun je moeilijk Christenen noemen, al is het uiteindelijk aan God om te (ver)oordelen.
Maar dan moet je consequent zijn en niet selectief zijn door enkel deze zonde (homoseksualiteit) eruit te lichten en alle andere zondes die mensen en dus ook Christenen begaan weg te laten?

Dus de mens eigen en ook Christenen die herhaaldelijk zondes begaan, omdat men nou eenmaal zwak is, volgen allemaal Christus niet en kan je eigenlijk geen Christenen noemen? Wat een slechte boodschap dan zeg die de lat zo ontzettend hoog legt dat er geen enkele rekening wordt gehouden met de zwakte van de mens.

Jij probeert een grijs gebied uit te wissen. Zodat het voor jezelf lekker duidelijk blijft, zeker in relatie tot homoseksualiteit. Er is in het algemeen voor heel voor gelovigen van welke religie ook een groot grijs gebied in de dagelijkse realiteit mbt hun geloof. Ze weten dat zaken niet kunnen, doen het toch, een deel heeft daar wel enige gewetenswroeging over en/of spijt, maar kan niet direct een punt achter zonde X zetten.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:21:12 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272540
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:19 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Maar dan moet je consequent zijn en niet selectief zijn door enkel deze zonde (homoseksualiteit) eruit te lichten en alle andere zondes die mensen en dus ook Christenen begaan weg te laten?

Dus de mens eigen en ook Christenen die herhaaldelijk zondes begaan, omdat men nou eenmaal zwak is, volgen allemaal Christus niet en kan je eigenlijk geen Christenen noemen? Wat een slechte boodschap dan zeg die de lat zo ontzettend hoog legt dat er geen enkele rekening wordt gehouden met de zwakte van de mens.
Loulou O+

Al is de islam echt niet beter -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272578
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:19 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Maar dan moet je consequent zijn en niet selectief zijn door enkel deze zonde (homoseksualiteit) eruit te lichten en alle andere zondes die mensen en dus ook Christenen begaan weg te laten?
Je moet ook consequent zijn.
quote:
Dus de mens eigen en ook Christenen die herhaaldelijk zondes begaan, omdat men nou eenmaal zwak is, volgen allemaal Christus niet en kan je eigenlijk geen Christenen noemen?
Het is zeker de mens eigen om herhaaldelijk zondes te begaan. Maar een mens kan zich er zo veel mogelijk tegen verzetten of er aan toe geven. Iemand die samen blijft met een man, waarmee hij homoseksualiteit heeft gepleegd verzet zich op geenerlei wijze tegen de zonde. Een man die oprecht berouw heeft van zijn homoseksuele zonde daarentegen gaat weg bij de man, waarmee hij homoseksualiteit heeft gepleegd uit liefde voor Jezus. God zal deze man gerechtigheid toerekenen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:27:17 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272583
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:26 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Je moet ook consequent zijn.

[..]

Het is zeker de mens eigen om herhaaldelijk zondes te begaan. Maar een mens kan zich er zo veel mogelijk tegen verzetten of er aan toe geven. Iemand die samen blijft met een man, waarmee hij homoseksualiteit heeft gepleegd verzet zich op geenerlei wijze tegen de zonde. Een man die oprecht berouw heeft van zijn homoseksuele zonde daarentegen gaat weg bij de man, waarmee hij homoseksualiteit heeft gepleegd uit liefde voor Jezus. God zal deze man gerechtigheid toerekenen.
Homoseksualiteit is een geaardheid. Geen keuze.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272590
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Homoseksualiteit is een geaardheid. Geen keuze.
Dat zijn jouw woorden. Woorden die ik niet in de Bijbel kan terug vinden.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:28:46 #257
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184272594
Rare jongens, die christenen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:29:46 #258
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272605
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:28 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden. Woorden die ik niet in de Bijbel kan terug vinden.
Je hebt zelf geen hersens?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272615
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je hebt zelf geen hersens?
Lijkt me lastig zo typen zonder hersens.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:30:39 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272616
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:28 schreef Molurus het volgende:
Rare jongens, die christenen.
Ratiteitenkabinet hier iig
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:31:54 #261
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184272628
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ratiteitenkabinet hier iig
Ik vraag me overigens af of die verklaring niet direct in strijd is met wet- en regelgeving in Nederland.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184272642
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vraag me overigens af of die verklaring niet direct in strijd is met wet- en regelgeving in Nederland.
Hoe zou zo'n verklaring in God's naam in strijd kunnen zijn met wet- en regelgeving? Leg dat eens uit? :?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:34:32 #263
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184272651
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:33 schreef up7 het volgende:

[..]

Hoe zou zo'n verklaring in God's naam in strijd kunnen zijn met wet- en regelgeving? Leg dat eens uit? :?
Discriminatie van homoseksuelen is niet toegestaan hier. Dat er kamerleden een handtekening zetten onder een verklaring die homoseksuelen discrimineert is minimaal dubieus te noemen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:34:43 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272656
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vraag me overigens af of die verklaring niet direct in strijd is met wet- en regelgeving in Nederland.
Er is aangifte gedaan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:34:55 #265
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184272660
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er is aangifte gedaan.
Top. ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:35:29 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272668
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:33 schreef up7 het volgende:

[..]

Hoe zou zo'n verklaring in God's naam in strijd kunnen zijn met wet- en regelgeving? Leg dat eens uit? :?
Geen jurist zeker?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272675
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geen jurist zeker?
jij wel?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:36:45 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272681
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:36 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

jij wel?
Ja
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272692
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja
Dan zou je dus ook uitleg kunnen geven?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:39:39 #270
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184272700
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:38 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dan zou je dus ook uitleg kunnen geven?
Is het nou echt zo lastig om de relevante wetsartikelen zelf even op te zoeken? Daar hoef je toch geen jurist voor te zijn?

Bovendien: elke Nederlander wordt geacht de wet te kennen. Ook als ie een compleet naieve niet-jurist is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184272713
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is het nou echt zo lastig om de relevante wetsartikelen zelf even op te zoeken?
Blijkbaar wel, anders had jij dat al lang gedaan i.p.v. met deze rethoriek te komen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:42:06 #272
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184272716
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:41 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, anders had jij dat al lang gedaan i.p.v. met deze rethoriek te komen.
Jij stelt een domme vraag. Ik ga jouw zoekwerk niet voor je doen hoor.

Jij wordt geacht de wet te kennen. Ook als je hem niet kent.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184272738
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:39 schreef Molurus het volgende:
Bovendien: elke Nederlander wordt geacht de zich aan de wet te kennen. Ook als ie een compleet naieve niet-jurist is.
Nee, hoor. Ieder rechtssubject dat onder de jurisdictie van Nederland valt hoort de wet te kennen. Dat kunnen dus ook fysieke personen zijn die niet over het Nederlandse staatsburgerschap bezitten. Daarnaast zijn er niet-ingezetene Nederlanders die slechts voor bepaalde wetten onder de jurisdictie van Nederland vallen, daar vele wetten slechts van kracht zijn op Nederlands (en daaraan gelijkgesteld) grondgebied.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184272748
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:42 schreef Molurus het volgende:
Jij stelt een domme vraag.
Nee, het was mijn vraag niet eens. En wat betreft domme vragen, zullen we het eens over jouw antwoord hebben? Of aan het gebrek van een inhoudelijk antwoord?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:48:09 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272765
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:44 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, hoor. Ieder rechtssubject dat onder de jurisdictie van Nederland valt hoort de wet te kennen. Dat kunnen dus ook fysieke personen zijn die niet over het Nederlandse staatsburgerschap bezitten. Daarnaast zijn er niet-ingezetene Nederlanders die slechts voor bepaalde wetten onder de jurisdictie van Nederland vallen, daar vele wetten slechts van kracht zijn op Nederlands (en daaraan gelijkgesteld) grondgebied.
Blabla. Niets inhoudelijks of juridisch corrects.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272773
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Blabla. Niets inhoudelijks of juridisch corrects.
verbeter het dan, jurist
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:49:31 #277
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184272775
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:45 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, het was mijn vraag niet eens. En wat betreft domme vragen, zullen we het eens over jouw antwoord hebben? Of aan het gebrek van een inhoudelijk antwoord?
Nogmaals, ik ben niet van plan jouw naiviteit tav anti-discriminatiewetgeving te gaan bestrijden. Dat mag je zelf doen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:49:59 #278
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184272777
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:49 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

verbeter het dan, jurist
Ga nou eerst *zelf* eens de relevante wetsartikelen opzoeken. Kom dan nog eens terug.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184272780
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Discriminatie van homoseksuelen is niet toegestaan hier. Dat er kamerleden een handtekening zetten onder een verklaring die homoseksuelen discrimineert is minimaal dubieus te noemen.
Dit is een verklaring die de christelijke overtuiging uitlegt voor christenen waarin aangegeven worden dat er binnen het christendom geen plaats is voor een huwelijk tussen personen van hetzelfde geslacht. Waar worden homoseksuelen gediscrimineerd? Volgens de verklaring kunnen ook "homoseksuelen" een huwelijk aangaan tussen man en vrouw. :?

Dat de verklaring niets veranderd aan de mogelijkheid tot het aangaan van een homohuwelijk is ook voor iedereen duidelijk noch zie ik dat pogingen om het homohuwelijk eventueel te verbieden strafbaar zou kunnen zijn. Roepen dat dit (ongeoorloofde) discriminatie is net zoiets als roepen dat het discriminatie is als er een verklaring komt die stelt dat je als "gelovige" alleen maar met mooie gehoorzame vrouwen van onder de 30 moet trouwen. Wat wil je daar tegen doen, boetes uitdelen, taakstraf, de cel? _O-
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:51:27 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272786
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:49 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

verbeter het dan, jurist
Domheid mag geëtaleerd worden..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272787
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nogmaals, ik ben niet van plan jouw naiviteit tav anti-discriminatiewetgeving te gaan bestrijden. Dat mag je zelf doen.
Fijn dat je dat even meldt. ^O^ Voegt echt wat toe aan de discussie en geeft een blijk van jouw kennis.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184272788
Users als Molu en Whiskers begrijpen het niet. Hoe dat? Dat mogen ze zelf opzoeken in de relevante wetsartikelen.
pi_184272790
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ga nou eerst *zelf* eens de relevante wetsartikelen opzoeken. Kom dan nog eens terug.
Vraag je nu of ik mijn vermeende eigen ongelijk kan aantonen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184272791
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:26 schreef oranjevogel1 het volgende:
Je moet ook consequent zijn.
De Bijbel noemt liegen, schelden, Gods naam ijdel gebruiken, zweren, ook alle een zonde bij naam en toenaam.
Terwijl er vele Christenen zijn die hierin blijven "vallen", ondanks dat ze erna (weer) oprecht spijt daarvan hebben. En er weer in vervallen. "Geen echte Christenen? Vergiffenis dus niet geaccepteerd want anders hadden ze zich er niet schuldig aan gemaakt herhaaldelijk?". Ik betwijfel of jij consequent ben mbt andere zonden die de Bijbel en ook Oude Testament noemt.

quote:
Het is zeker de mens eigen om herhaaldelijk zondes te begaan. Maar een mens kan zich er zo veel mogelijk tegen verzetten of er aan toe geven. Iemand die samen blijft met een man, waarmee hij homoseksualiteit heeft gepleegd verzet zich op geenerlei wijze tegen de zonde. Een man die oprecht berouw heeft van zijn homoseksuele zonde daarentegen gaat weg bij de man, waarmee hij homoseksualiteit heeft gepleegd uit liefde voor Jezus. God zal deze man gerechtigheid toerekenen.
Je haalt graag voorbeelden aan die je punt sterker maken. Er zijn vele grijze gebieden en voorbeelden die niet opgaan in het punt dat jij maakt. Homo's die weldegelijk probeerden en proberen weg ervan te blijven. Die een vrouw huwen ondanks dat ze weten van hun geaardheid. En toch uiteindelijk het vlees zwak is, of ze lopen uiteindelijk tegen geestelijke ernstige problemen aan met alle gevolgen van dien.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_184272793
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Domheid mag geëtaleerd worden..
Domheid kan geetaleerd worden door de onjuistheid aan te tonen. Iets zegt mij, dat jij moeite hebt om de onjuistheid van mijn post aan te tonen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:53:44 #286
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272794
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:51 schreef EipNiC het volgende:
Users als Molu en Whiskers begrijpen het niet. Hoe dat? Dat mogen ze zelf opzoeken in de relevante wetsartikelen.
Kerel.... WTF 😂
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:54:58 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272801
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:53 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Domheid kan geetaleerd worden door de onjuistheid aan te tonen. Iets zegt mij, dat jij moeite hebt om de onjuistheid van mijn post aan te tonen.
Iets zegt mij van niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272808
:') Als mensen hier denken dat zo'n verklaring tegen de wet is moeten jullie misschien beter opletten. Het valt onder de vrijheid van godsdienst, volgens de Bijbel mag dit niet. Nergens zeggen ze dat de staat niet zelf hun eigen wetten mogen hebben.
pi_184272817
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:52 schreef Aloulu het volgende:
Ik betwijfel of jij consequent ben mbt andere zonden die de Bijbel en ook Oude Testament noemt.
Ik veroordeel consequent alle geldende zonden. Ook mijn eigen zonden praat ik niet goed, opdat anderen ze ook niet tevens begaan.
quote:
Je haalt graag voorbeelden aan die je punt sterker maken.
Jij niet dan?
quote:
Er zijn vele grijze gebieden en voorbeelden die niet opgaan in het punt dat jij maakt.
Daarom is het uiteindelijk aan God om te oordelen. En zijn oordeel zal rechtvaardig zijn. En tot dat oordeel zal ik tegen alle zonde prediken, zonder zelf op de troon van God te gaan zitten en uit eigen kracht de zonde goed te praten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184272822
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Iets zegt mij van niet.
Dan zul je dat toch echt moeten onderbouwen, om mensen te overtuigen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184272824
Ik vraag me serieus wel af hoe een handeling als het ondertekenen van een verklaring gewogen kan worden. Als ik op papier schrijf dat ik de Bijbel, Koran, Mein Kampf of de Torah onderschrijf, ben ik dan strafbaar?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2019 00:58:54 ]
  dinsdag 8 januari 2019 @ 00:58:55 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272828
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:57 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ik veroordeel consequent alle geldende zonden. Ook mijn eigen zonden praat ik niet goed, opdat anderen ze ook niet tevens begaan.

[..]

Jij niet dan?

[..]

Daarom is het uiteindelijk aan God om te oordelen. En zijn oordeel zal rechtvaardig zijn. En tot dat oordeel zal ik tegen alle zonde prediken, zonder zelf op de troon van God te gaan zitten en uit eigen kracht de zonde goed te praten.
Zo grappig :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272836
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:58 schreef EipNiC het volgende:
Ik vraag me serieus wel af hoe een handeling als het ondertekenen van een verklaring gewogen kan worden. Als ik op papier schrijf dat ik de Bijbel, Koran, Mein Kampf of de Torah onderschrijf, ben ik dan strafbaar?
In sommige totalitaire staten wel.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 01:00:50 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272839
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:57 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dan zul je dat toch echt moeten onderbouwen, om mensen te overtuigen.
Practice what you preach.
I'll wait.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272840
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:57 schreef oranjevogel1 het volgende:
Ik veroordeel consequent alle geldende zonden. Ook mijn eigen zonden praat ik niet goed, opdat anderen ze ook niet tevens begaan.
Maar doe je dat dan net zo goed hardop?
  dinsdag 8 januari 2019 @ 01:01:46 #296
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_184272846
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 01:00 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

In sommige totalitaire staten wel.
_O- _O- _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_184272848
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 01:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Practice what you preach.
I'll wait.
Waar wacht je dan op? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 01:01:59 #298
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184272850
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

God heeft de bijbel niet geschreven.
Hij heeft ook de Koran niet geschreven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 8 januari 2019 @ 01:02:28 #299
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_184272855
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:52 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Vraag je nu of ik mijn vermeende eigen ongelijk kan aantonen?
Artikel 1 grondwet (waaraan van der Staaij trouw heeft gezworen als kamerlid)

Wet gelijke behandeling

Strafrechtelijke bepalingen

Dit had je natuurlijk ook zelf allemaal op kunnen (en moeten) zoeken. Succes ermee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184272856
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 01:01 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Maar doe je dat dan net zo goed hardop?
Ik zeg net zo goed hardop dat je niet mag liegen, stelen, overspel bedrijven. Als je dat bedoelt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 01:02:56 #301
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184272857
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 00:58 schreef EipNiC het volgende:
Ik vraag me serieus wel af hoe een handeling als het ondertekenen van een verklaring gewogen kan worden. Als ik op papier schrijf dat ik de Bijbel, Koran, Mein Kampf of de Torah onderschrijf, ben ik dan strafbaar?
Nee, maar het kan wel gewogen worden. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')