abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 21:56:49 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269625
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:55 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

he wacht. Net probeerde je Christenen nog valselijk te beschuldigen en nu doet het er ineens niet meer toe?
het deed er net ook niet toe en voor mij is het gewoon gericht aan christenen

hun geloof, hun boek en dat boek zegt dat je homo's moet killen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184269627
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:56 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dat is wat moslims geloven. (Nou ja, geen telapathie; hij was simpelweg uitverkozen en heeft *op een of andere wijze * de woorden van Allah tot zich gekregen). Vervolgens zijn die woorden enkele generaties *zonder een enkele fout* verbaal doorgegeven en daarna pas opgeschreven.
Dat is knap, zonder een enkele fout generaties lang hetzelfde verhaal mondeling overleveren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_184269640
quote:
6s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is knap, zonder een enkele fout generaties lang hetzelfde verhaal mondeling overleveren.
Ja, het komt de geloofwaardigheid niet ten goede wmb maar goed... dat is religie.
”Hun geest zit gevangen in hun goede geweten. De domheid van de goeden is ondoorgrondelijk schrander. Maar dat is de waarheid: de goeden moeten farizeeŽrs zijn – ze hebben geen keuze.” - F.N.
  maandag 7 januari 2019 @ 21:58:00 #54
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_184269643
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:54 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Telepathie tussen Mo en god ofzo?
Ik weet niet of telepathie het goede woord is.
Religie staat uiteraard bol van de symboliek.
pi_184269646
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

het deed er net ook niet toe
Toch vreemd dat je deze discussie dan voert.
quote:
en voor mij is het gewoon gericht aan christenen
voor jou
quote:
hun geloof, hun boek en dat boek zegt dat je homo's moet killen
Nee dat zegt het niet.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184269661
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:53 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Dus? Als we homoseksualiteit verbieden in de wet dan geldt dezelfde redenatie.
Maar dat doen we niet. Het is ook in strijd met artikel 1 van de grondwet
quote:
Discrimineren op zichzelf is niet het kwaad. Het zal altijd over de vraag op basis waarvan we wel of niet wensen te discrimineren gaan.
Zeker is discriminatie een kwaad. Wordt ook in artikel 1 beschreven.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 21:59:20 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269666
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:58 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Toch vreemd dat je deze discussie dan voert.
och het onderwerp doet er voor mij ook niet toe in een discussie

ik ben er mee bekend en dus praat ik er wat over ... noem het tijdverdrijf

quote:
[..]

voor jou

[..]

Nee dat zegt het niet.
wel, letterlijk
pi_184269702
Uganda is one of 36 countries in Africa where homosexuality is illegal.

Je eigen vooral druk maken om een paar SGPers er zijn nog meer dierengekkies in Nederland.

En waarschijnlijk doen sommige (schijnheiligen) partijen zoals D66 gewoon dmv de EU of NL zaken met 1 van die 36 landen zonder constant te huilen als een baby.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 22:01:39 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269710
wat boeit iemand Uganda nu in godsnaam
pi_184269716
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:59 schreef sp3c het volgende:
och het onderwerp doet er voor mij ook niet toe in een discussie

ik ben er mee bekend en dus praat ik er wat over ... noem het tijdverdrijf
Dus deze discussie is geen waarheidsvinding, maar tijdsverdrijf. Eerst op misleidende manier proberen je punt te maken en dan vlug de grot inkruipen.

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:59 schreef sp3c het volgende:
wel, letterlijk
Toch vreemd dat je er woorden bij moet verzinnen, als het er letterlijk staat.
pi_184269729
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:58 schreef Bluesdude het volgende:
Maar dat doen we niet. Het is ook in strijd met artikel 1 van de grondwet
Vrouwenzwemmen en mannenplashokjes zijn dat ook. En toch zijn deze vormen van discriminatie legaal. Waarom? Omdat het primaire morele argument hieronder voorrang verkrijgt.
”Hun geest zit gevangen in hun goede geweten. De domheid van de goeden is ondoorgrondelijk schrander. Maar dat is de waarheid: de goeden moeten farizeeŽrs zijn – ze hebben geen keuze.” - F.N.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 22:03:50 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269757
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:01 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dus deze discussie is geen waarheidsvinding, maar tijdsverdrijf. Eerst op misleidende manier proberen je punt te maken en dan vlug de grot inkruipen.
ow nee hoor ik blijf gewoon bij wat ik zeg

de bijbel zegt letterlijk dat homo's mannen die met elkaar naar bed gaan ( :') ) ter dood moeten worden gebracht

quote:
[..]

Toch vreemd dat je er woorden bij moet verzinnen, als het er letterlijk staat.
het is wat oudige taal, dan ontkom je er niet aan
pi_184269763
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Really?

Het staat in de Bijbel toch? Tot wie richt God zich in de Bijbel?
Dat verschilt, en de boodschap is ook niet steeds hetzelfde. Wel besnijden (OT, de IsraŽlieten), niet besnijden (NT, Paulus' kerk), wel stenigen (IsraŽlieten), niet stenigen (Jezus en de overspelige vrouw), etc.
pi_184269800
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:01 schreef sp3c het volgende:
wat boeit iemand Uganda nu in godsnaam
Meer dat wij gewoon zaken doen met veel van die 36 landen. En dan hoor je meneer klaver/die nieuwe van d66 of hun evenknie in het EU parlement waarschijnlijk wat minder hard.

Staat idd wat los van de discussie op dit moment. Wat deels een christen/religie bash gevalleke aan het worden is.
pi_184269828
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:03 schreef sp3c het volgende:
de bijbel zegt letterlijk dat homo's mannen die met elkaar naar bed gaan ( :') ) ter dood moeten worden gebracht
Er staat dus nergens dat Christenen homo's moeten (mogen) doden wat jij aanvankelijk beweerde.

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:03 schreef sp3c het volgende:
het is wat oudige taal, dan ontkom je er niet aan
Misschien kun je de volgende keer er bij verzinnen dat mods op fok! salaris moeten krijgen, als je dan toch bezig bent...
pi_184269863
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:05 schreef SuzieQ89 het volgende:
Wat deels een christen/religie bash gevalleke aan het worden is.
Dat is het al de hele tijd. We zijn nu niet in het vierde deel beland omdat de maatschappij het toonbeeld van inclusiviteit is.
pi_184269866
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:05 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Meer dat wij gewoon zaken doen met veel van die 36 landen. En dan hoor je meneer klaver/die nieuwe van d66 of hun evenknie in het EU parlement waarschijnlijk wat minder hard.

Staat idd wat los van de discussie op dit moment. Wat deels een christen/religie bash gevalleke aan het worden is.
Alleen tegenover de conservatieve christen durft de progressieve deuger haar bestaansrecht nog op te eisen. De kreupel geslagen homostelletjes van Nederland weten genoeg.
pi_184269903
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 19:03 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Goeie post, bedankt voor het inzicht. Ik ben misschien te heftig in Mn mening hierover, waarbij ik andermans emotie neig weg te bagataliseren. Dat is ook niet de bedoeling natuurlijk. Als dat zo overkwam; sorry daarvoor.
Oh, zo kwam het niet over, hoor. Maar ik wilde wel wat nuanceren en toelichten. Mooi dat je het kan waarderen :)
quote:
Het is alleen zo dat ik hierbij enorm moeite heb met de selectieve verontwaardiging. In plaats van elkaar op te zoeken om eventuele gekwetsten te steunen, zoekt men een podium op om de andere groep naar de hel te verdoemen ofzo. Besteed je tijd nuttiger en liefdevoller denk ik dan. Zeg wat je ervan vindt en laat ook deze mensen in hun waarde, ondanks hun bedenkelijke standpunten.
Doe ik ook, af en toe, in individuele gesprekken. Maar ik merk zelf dat ik nog teveel in mijn emotie zit om echt een goed gesprek te hebben. Wordt aan gewerkt, zeg maar. Heeft z'n tijd nodig. En dingen zijn niet altijd klip en klaar, ook voor mij niet.
Somebody that I used to know
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 22:10:07 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184269911
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:06 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Er staat dus nergens dat Christenen homo's moeten (mogen) doden wat jij aanvankelijk beweerde.
euh nee jij haalde de Christenen er bij

mijn bewering was en is dat er letterlijk in de bijbel staat dat homo's ter dood gebracht moeten worden
quote:
[..]

Misschien kun je de volgende keer er bij verzinnen dat mods op fok! salaris moeten krijgen, als je dan toch bezig bent...
waarom zou ik?
pi_184270108
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

euh nee jij haalde de Christenen er bij
Nee, ik postte in reactie op Elfletterig:

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:00 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Ga je nu nog vertellen waar in de Bijbel staat dat Christenen plegers van homoseksualiteit mogen doden? Of staat dat soms niet in de Bijbel?
En daarop antwoorde jij:

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 21:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

You shall not lie with a male as with a woman; it is an abomination. (Leviticus 18:22)

If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood is upon them. (Leviticus 20:13)
Ofwel jij voerde initieel Leviticus 20:13 aan, om te ondersteunen dat Christenen plegers van homoseksualiteit mogen doden. Hetgeen niet waar (en ook niet gebleken) is.
quote:
mijn bewering was en is dat er letterlijk in de bijbel staat dat homo's ter dood gebracht moeten worden
Ben bang dat je halverwege je bewering bent gaan veranderen. ;(
quote:
[..]

waarom zou ik?
Als je toch denkt dat het Woord van God veranderlijk is, kun je het maar beter aanpassen op een manier die beter uitkomt om je eigen vleeselijke behoeftes in te vullen. Althans dat zou je kunnen denken.
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 22:24:45 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184270263
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:18 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, ik postte in reactie op Elfletterig:

[..]

En daarop antwoorde jij:

[..]

Ofwel jij voerde initieel Leviticus 20:13 aan, om te ondersteunen dat Christenen plegers van homoseksualiteit mogen doden. Hetgeen niet waar (en ook niet gebleken) is.

[..]

Ben bang dat je halverwege je bewering bent gaan veranderen. ;(
nee ik gaf alleen de passages

mijn eigen waardeoordeel stond daar niet bij, die kwam later en die is ook niet veranderd

afgezien van de nuance dat homo's niet homo's is maar mensen die aan homosex doen, die moet je doden, volgens de bijbel

quote:
[..]

Als je toch denkt dat het Woord van God veranderlijk is, kun je het maar beter aanpassen op een manier die beter uitkomt om je eigen vleeselijke behoeftes in te vullen. Althans dat zou je kunnen denken.
ik denk dat je gelijk hebt als je dat zou denken :Y
pi_184270274
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:06 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat wordt wel gesuggereerd in Leviticus 20. Het is gods wil, staat er en de bijbel en het orale geloof is dat gelovigen gods wil moeten volgen.
Oa deze tekst is de basis van de nashvilleverklaring....
pi_184270333
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee ik gaf alleen de passages
Ter ondersteuning van een eerdere stelling. Als je alleen de passages had willen geven, had je deze stelling niet moeten citeren, of minstens het verschil met het punt dat jij tracht te maken aanduiden.
quote:
afgezien van de nuance dat homo's niet homo's is maar mensen die aan homosex doen, die moet je doden, volgens de bijbel
Dat van "je" heb je er zelf bijbedacht. En over Christenen ging je stelling toch ook niet meer? :?
quote:
ik denk dat je gelijk hebt als je dat zou denken :Y
Dan zou het toch jammer zijn, als zou blijken dat het woord van God onveranderlijk is?
pi_184270361
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 22:08 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat is het al de hele tijd. We zijn nu niet in het vierde deel beland omdat de maatschappij het toonbeeld van inclusiviteit is.
Tsja gelovigen staan nu eenmaal niet bekend om hun tolerantie... Alhoewel het vaak wel dom volk is, dus of je het ze echt kwalijk kan nemen...
  maandag 7 januari 2019 @ 22:30:36 #75
480915 Linkse_krijger
Drie keer rechts is ook links
pi_184270374
Iedere gek die nu nog naar een kerk van zo'n predikant gaat of op de SGP stemt zou zich dood moeten schamen. Ook in de tweede kamer moet je die onbenullen verder negeren.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')