Ja, daar is de klassieker weerquote:Op donderdag 20 december 2018 15:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Tegenwoordig zie ik ook bergen taalfouten van gewone autochtone Nederlanders.
Heck, als ik een dubbeltje mocht ontvangen voor elke keer dat een autochtone Nederlander op FOK in de tegenwoordige tijd stam+d schrijft.... ("dat betekend ..." enzovoort...)
Yup, maar hij heeft er destijds toch mooi de krant mee gehaald.quote:Op donderdag 20 december 2018 12:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Topic is al bijna 17 jaar oud, wtf
Ik vind dat ik er dan ook wat van mag vinden.quote:Op donderdag 20 december 2018 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
Iemand heeft een mening. Vlug, open een topic!
Ik denk eerder dat ze gewoon een onderwerp heeft gekozen dat zoveel mogelijk ophef veroorzaakt, om haar carrière een duwtje te geven. Met haar naam en schijnheilige rotsmoel in een grote krant, een gewillige schietschijf voor de ''boze blanke mannen'' (red. een handjevol simpele Tokkies op Facebook en Twitter) zodat ze vanuit de slachtofferrol een onderdrukte heldin kan worden voor niet-blanke vrouwen in heel Nederland.quote:Op donderdag 20 december 2018 15:53 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens is Naema Tahir getrouwd met conservatief houwdegen Andreas "zie je die plomp daar?" Kinneging. Ik vermoed dat niet zozeer haar 6-jarige dochtertje haar constant loopt te verbeteren, maar eerder haar man. En dat ze dat een beetje beu aan het worden is.
Zie de url-links in de post van me hierboven, mag beide.quote:
Waar zou jij over schrijven als jij de vrije hand had?quote:Op donderdag 20 december 2018 15:27 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik zou mijn naam niet onder zo'n idioot stuk zetten persoonlijk.
https://onzetaal.nl/taaladvies/verwijswoorden/quote:Op donderdag 20 december 2018 15:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Lost dit het probleem van woord-geslachten in het bezittelijk voornaamwoord eigenlijk wel op? Ik probeer meer te vinden over hoe dat precies werkt in Engels, maar sofar no luck.
Het heeft je dus echt beziggehouden?quote:Op donderdag 20 december 2018 16:05 schreef EipNiC het volgende:
Na de traumatische geboortekaartkleurtjes, jongetjes die ongesteld kunnen worden en een vrouwelijke kerstman ben ik er wel even klaar mee voor deze week.
Nee maar waar dit allemaal uit voortkomt is natuurlijk wel meer dan een overweging waard.quote:Op donderdag 20 december 2018 16:14 schreef Beathoven het volgende:
Het heeft je dus echt beziggehouden?
waar komt het uit voort?quote:Op donderdag 20 december 2018 16:14 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Nee maar waar dit allemaal uit voortkomt is natuurlijk wel meer dan een overweging waard.
Zoals Leandra zegt: de mensen die zich het meeste storen aan buitenlanders blinken zelf uit in taalfouten.quote:Op donderdag 20 december 2018 15:32 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Ja, daar is de klassieker weerNederlanders doen het ook hoor
Gedurende een wandeling door de bergen met die vraag bezig zijn.quote:Op donderdag 20 december 2018 16:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
waar komt het uit voort?
En wat is sterker dan een overweging?
Dat moeten we niet willen op een meningen forum!quote:Op donderdag 20 december 2018 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
Das het schuld van Televaag, ik heb een kop van de artikel letterlijk overgenomenquote:Op donderdag 20 december 2018 15:51 schreef Ryan3 het volgende:
Staat nog een schrijffout in de TT ook btw..
Klopt en iedereen maakt fouten.quote:Op donderdag 20 december 2018 16:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals Leandra zegt: de mensen die zich het meeste storen aan buitenlanders blinken zelf uit in taalfouten.
Ja, die storen zich er niet aan dat ze de taal niet 100% correct machtig zijn, omdat er geen slachtofferrol smoes voor handen is.quote:Op donderdag 20 december 2018 16:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals Leandra zegt: de mensen die zich het meeste storen aan buitenlanders blinken zelf uit in taalfouten.
Ze word door haar dochter gecorrigeerd, het komt niet in haar op dat ze zelf gewoon een beetje moeite heeft met taal in het algemeen, wat heel normaal is, maar trekt gelijk de slachtofferrol kaart met haar ''lot van allochtonen''.quote:Ze beschrijft hoe ze na 34 jaar het „lot van ons allochtonen” ondergaat, omdat ze nog steeds spelfouten maakt. „Als dan zelfs je zesjarige dochter je meermaals op een dag gaat corrigeren, dan voel je je echt mislukt.
Hij is er gewoon een BN'er door geworden.quote:Op donderdag 20 december 2018 15:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, maar hij heeft er destijds toch mooi de krant mee gehaald.
Ik heb diverse collega's met een migratie-achtergrond, en hier is het heel normaal dat we elkaar (op een respectvolle manier) corrigeren op taalfouten.quote:Op donderdag 20 december 2018 16:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt en iedereen maakt fouten.
Men moet gewoon blijven leren en leren dat perfectie een streven is. Daarnaast zou het Nederlanders sieren om mensen wat meer aan te sporen ipv de grond in te boren.
Hoe kan het dan discriminatie zijn? Dat mens is gewoon laaggeletterd.. Ik ken ook een amerikaan die altijd danks zegt ipv thanks.. en dat is zn moedertaal..quote:Op donderdag 20 december 2018 11:48 schreef Kim-Holland het volgende:
„Als dan zelfs je zesjarige dochter je meermaals op een dag gaat corrigeren,
des avonds eet ik graag junk foodquote:Op donderdag 20 december 2018 17:18 schreef Ringo het volgende:
Goed plan.
We kunnen alle lidwoorden afschaffen. Net als in Latijn.
Maar dan wel naamvallen weder terug.
Dan krijg je dit:quote:Op donderdag 20 december 2018 17:18 schreef Ringo het volgende:
Goed plan.
We kunnen alle lidwoorden afschaffen. Net als in Latijn.
Maar dan wel naamvallen weder terug.
Hoe mislukt is mijn slechts dialectsprekende broer Tinus dan wel niet? En al die andere plattelanders en Friezen of Limburgers die ook geen goed Nederlands kunnen.quote:Als dan zelfs je zesjarige dochter je meermaals op een dag gaat corrigeren, dan voel je je echt mislukt. Dan wil je het echt onder de knie krijgen.
De gefrustreerde boosmeneertjes moeten natuurlijk wat vinden om over op te winden. Lachwekkend hoe makkelijk ze te baiten zijn. En die lui maar happen.quote:Op donderdag 20 december 2018 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
Echt niet. Het is gewoon de zoveelste manier om onze cultuur kapot te maken!quote:Op donderdag 20 december 2018 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
Oké, ik heb de moeite genomen om de column in kwestie te lezen.
Het is gewoon een grappig stukje over de Nederlandse taal en hoe lastig het is om die perfect onder de knie te krijgen.
Dat over die lidwoorden is vooral bedoeld als geintje.
Het corrigeren van taalfouten heeft weer een lange en bijzondere geschiedenis op FOK!. Meestal wordt het gebruikt om op die manier iemands stelling, bewering, OP etc. onderuit te halen. Maar ook was er jarenlang in TTK een topicreeks waarbij een select groepje users de taalfouten van andere users citeerden en dan voorzagen van kwinkslagen en snedig bedoelde commentaren. Op gegeven moment werd dat de lijdende voorwerpen een doorn in het oog en toen ontstond er nog een jarenlange vete tegen de usuals in betreffende topicreeks, waarna ten lange leste alleen geanonimiseerde taalfouten mochten worden gebruikt. Volgens mij ging de lol er daarna snel vanaf, wat natuurlijk aangaf dat het niet zozeer ging om didactische pogingen de diverse users correct taalgebruik aan te leren, maar om users te kleineren. Ik weet niet of de topicreeks nog bestaat btw.quote:Op donderdag 20 december 2018 17:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb diverse collega's met een migratie-achtergrond, en hier is het heel normaal dat we elkaar (op een respectvolle manier) corrigeren op taalfouten.
Toch zijn er in het dagelijks leven vrees ik meer mensen die reageren met "joh, je begrijpt toch wat ik bedoel? Zeik niet zo!"
Op FOK! heb ik het corrigeren van taalfouten al lang opgegeven. (Behalve wellicht bij mensen die fouten maken in het corrigeren van anderen, dan kan ik het echt niet laten.)
Wel een keer krom gelegen van het lachen door een taalfout van lucida destijds.quote:Op donderdag 20 december 2018 17:56 schreef Ringo het volgende:
Oe, dat klinkt als een prachttopicreeks.
Oe, daar had ik overheen gekeken.quote:Op donderdag 20 december 2018 15:51 schreef Ryan3 het volgende:
Staat nog een schrijffout in de TT ook btw..
Dat wist ik, maar blijf het raar vinden, de zout.quote:Op donderdag 20 december 2018 16:03 schreef Beathoven het volgende:
Zie de url-links in de post van me hierboven, mag beide.
Tja en dan zou je ook denken dat 'de' dan afgeschaft zou moeten worden, want dat is niet genderneutraal. 'Het' is tenminste onzijdig.quote:Op donderdag 20 december 2018 16:05 schreef EipNiC het volgende:
Na de traumatische geboortekaartkleurtjes, jongetjes die ongesteld kunnen worden en een vrouwelijke kerstman ben ik er wel even klaar mee voor deze week.
Dat zou kunnen, maar het zou ook kunnen van niet. De twijfel zegt alles over de tjidgeest waarin studenten die afstuderen op Vondel dat in het steenkolenengels moeten doen, middelmatige taalbeheersing de norm is in de media en er van alles en nog wat aangepast moet worden aan de meest achterlijke van de geimporteerde culturen.quote:Op donderdag 20 december 2018 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
Oké, ik heb de moeite genomen om de column in kwestie te lezen.
Het is gewoon een grappig stukje over de Nederlandse taal en hoe lastig het is om die perfect onder de knie te krijgen.
Dat over die lidwoorden is vooral bedoeld als geintje.
Ik vind "enigsinds" wel een leuke.quote:Op donderdag 20 december 2018 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wel een keer krom gelegen van het lachen door een taalfout van lucida destijds.
"rijkweidte"
Klassiekertjes idd. De varianten op sowieso werden destijds ook bijgehouden ergens, volgens mij.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind "enigsinds" wel een leuke.
Wat ik ook vaak hoor is "zo en zo" i.p.v. sowieso.
Ah, dus je dochter heeft het voor jan lul goed geleerd?quote:Op donderdag 20 december 2018 11:49 schreef BasEnAad het volgende:
„Als dan zelfs je zesjarige dochter je meermaals op een dag gaat corrigeren, dan voel je je echt mislukt.
Tweede persoon zonder 't' is niet per se fout.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klassiekertjes idd. De varianten op sowieso werden destijds ook bijgehouden ergens, volgens mij.
Wat ik zelf nog een aardige grammaticale fout vind, is de derde persoon enkelvoud van 'willen' met een 't' erachter (en soms tweede persoon zonder 't'). Ik zal zijn naam niet noemen, maar er is een oude user die dat altijd verkeerd doet. Bewust ook..
Van haar man Andreas 'zie je die plomp daar?" Kinneging idd.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:27 schreef luxerobots het volgende:
Naema, waar kennen we haar ook alweer van?
'Je wil' en 'u wil' is niet fout per se, zeg je?quote:Op donderdag 20 december 2018 18:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Tweede persoon zonder 't' is niet per se fout.
"U wil" lijkt me inderdaad niet goed, "je wil" is prima... doch informeel.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
'Je wil' en 'u wil' is niet fout pe se, zeg je?
Deze vorm van journalistiek word ik echt zo misselijk van.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:27 schreef luxerobots het volgende:
Naema, waar kennen we haar ook alweer van?
Ik snap die Kinneging niet, je zegt gewoon: Ik heb geen zin in een interview. Doei.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Deze vorm van journalistiek word ik echt zo misselijk van.Echt een walgelijk ventje die Rutger.
Mwah, als die vent zonder aankondiging of afspraak voor m'n deur staat dan denk ik niet dat ik nog vriendelijk blijf.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik snap die Kinneging niet, je zegt gewoon: Ik heb geen zin in een interview. Doei.
Ga je een beetje dreigen over mensen 'de plomp' in gooien
Hoe anders zou dat zijn als ze met een moslimman getrouwd was.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Van haar man Andreas 'zie je die plomp daar?" Kinneging idd.
Maar goed, ze heeft al flink wat boeken geschreven, en is ook een tijdje dus columnist geweest bij Buitenhof. Over het algemeen staat ze niet bekend als een doorgeslagen SJW typje, maar als een kritisch moslima.
Jij bent dan ook een heetgebakerd mannetje.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mwah, als die vent zonder aankondiging of afspraak voor m'n deur staat dan denk ik niet dat ik nog vriendelijk blijf.
Ik heb wellicht wat meer moeite met asociaal gedrag dan jij.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een heetgebakerd mannetje.
De ophef is er niet minder om.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoe anders zou dat zijn als ze met een moslimman getrouwd was.
Gelukkig heeft ze nu de vrijheid om zich op te winden over haar gebrekkige Nederlands.
'Man bijt hond' wel? Volgens mij belden die ook onaangekondigd aan.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb wellicht wat meer moeite met asociaal gedrag dan jij.
Laat ik daar heel duidelijk in zijn: zonder afspraak bij mensen aanbellen en ze een camera in hun gezicht duwen is a priori asociaal. Ongeacht wat je wilt vragen.
De meest asociale was die gewichtheffer op anabolen.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb wellicht wat meer moeite met asociaal gedrag dan jij.
Laat ik daar heel duidelijk in zijn: zonder afspraak bij mensen aanbellen en ze een camera in hun gezicht duwen is a priori asociaal. Ongeacht wat je wilt vragen.
In sommige gevallen dus, maar regel is het niet, en zeker niet bij 'u', dat blijft zelfs dus met 't' indien onderwerp achter gezegde staat. En derde persoon zonder 't' is dus gewoon niet goed.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
"U wil" lijkt me inderdaad niet goed, "je wil" is prima... doch informeel.
https://onzetaal.nl/taaladvies/je-wil-je-wilt/
Nooit echt gevolgd, maar dat principe geldt daar wmb net zo goed. Dat hangt niet af van wie dat bij wie doet.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
'Man bijt hond' wel? Volgens mij belden die ook onaangekondigd aan.
AUW!!quote:Op donderdag 20 december 2018 18:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In sommige gevallen dus, maar regel is het niet, en zeker niet bij 'u', dat blijft zelfs dus met 't' indien onderwerp achter gezegde staat. En derde persoon zonder 't' is dus gewoon niet goed.
Overigens is 'kan' en 'zal' ook wel toegestaan (met name indien je=men) maar ik vindt het zelf in de regel niet mooi.
Als je niet open doet, is er geen nieuws.,quote:Op donderdag 20 december 2018 18:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nooit echt gevolgd, maar dat principe geldt daar wmb net zo goed. Dat hangt niet af van wie dat bij wie doet.
Maar toch maakt het reacties los.quote:Op donderdag 20 december 2018 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Prikkelende dingen schrijven over zaken die ertoe doen ja.
Dit gaat echt nergens over.
Jij lijkt echt te denken dat Rutger hier niet de aso is. Succes ermee.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je niet open doet, is er geen nieuws.,
Als je open doet, en vriendelijk zegt dat je alleen interviews doet op afspraak, is er ook geen nieuws.
Maar uitgerekend deze professor moet zich uitermate agressief gedragen.
Je bent het pleidooi voor "hij wilt" vergetenquote:
Als iemand je niet aanraakt of bedreigt hoef je diegene ook niet beet te pakken en te bedreigen.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij lijkt echt te denken dat Rutger hier niet de aso is. Succes ermee.
Dat mensen zich agressief gedragen naar asocialen vind ik niet raar. Ook geen nieuws trouwens.
Trouw heeft ook gewoon nog Sylvain Ephimenco.quote:Op donderdag 20 december 2018 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mooie aan kwaliteitskranten is juist dat ze columnisten van alle kleuren en smaken een podium bieden en zich niet bemoeien met de inhoud.
In het verleden schreven Martin Bosma en Baudet bijvoorbeeld ook columns voor het NRC. En Martin Sommer is bijvoorbeeld een stuk rechtser dan zijn collega Bert Wagendorp (Volkskrant).
Je moet gewoon een beetje geinen met Rutger. Maar goed, hij zal nooit voor jouw of mijn voordeur zijn opwachting maken, dus het is een beetje theoretisch allemaal. Die Kinneging ging wmb duidelijk een beetje al te agressief te werk. Hij had beter de deur kunnen sluiten en de stekker van de bel uit het stopcontact kunnen halen, nadat hij had uitgelegd dat zijn vrouw aan het rusten was ivm 8 maanden zwangerschap. Op den duur was Rutger wel vertrokken wrs.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij lijkt echt te denken dat Rutger hier niet de aso is. Succes ermee.
Dat mensen zich agressief gedragen naar asocialen vind ik niet raar. Ook geen nieuws trouwens.
Ach ja, je moet ergens beginnen he.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:57 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je bent het pleidooi voor "hij wilt" vergeten![]()
Mensen die niet weten wat onregelmatige werkwoorden zijn
Zelf zo al het censurerenquote:Op donderdag 20 december 2018 12:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat is al jaren het geval. Elsevier en andere sites/bladen poepen al jaren artikelen eruit waarvan ze weten dat mensen erop gaan zeiken. Dat is hel hele idee.
Nee, dit is gewoon een foutje geweest, omdat ik in de zin bepaalde dingen had lopen aanpassen en die stam+t helaas over het hoofd had gezien. Toen ik de zin nog een keer aanpaste zag ik hem wel en verbeterde ik de taalfout, maar toen had Molurus die al gezien. My bad.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:57 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je bent het pleidooi voor "hij wilt" vergeten![]()
Mensen die niet weten wat onregelmatige werkwoorden zijn
Mwah, als ik daar stond zou ik vermoed ik een poging doen om die camera in de sloot te gooien. Ik vind het gedrag van Rutger in deze veel vreemder dan dat van Kinneging.quote:Op donderdag 20 december 2018 19:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je moet gewoon een beetje geinen met Rutger. Maar goed, hij zal nooit voor jouw of mijn voordeur zijn opwachting maken, dus het is een beetje theoretisch allemaal. Die Kinneging ging wmb duidelijk een beetje al te agressief te werk.
Had gekund ja. Maar dat doet wat weinig recht aan het echt zeer asociale gedrag van Rutger.quote:Op donderdag 20 december 2018 19:00 schreef Ryan3 het volgende:
Hij had beter de deur kunnen sluiten en de stekker van de bel uit het stopcontact kunnen halen, nadat hij had uitgelegd dat zijn vrouw aan het rusten was ivm 8 maanden zwangerschap. Op den duur was Rutger wel vertrokken wrs.
Oh joy, een ad hom en nog misplaatst ook.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar goed, als het een als links te boek staande presentator was geweest, had jij het ook weer prima gevonden. Zo rol jij ook.
Halsema liep ook altijd te geinen met Rutger. Ik zie niet in waarom je geen vrij relaxte houding kunt aannemen bij Rutger. Zie ook die Elbert Dijkgraaf van SGP destijds, voordat-ie uit de kamer vertrok. Nee, ikzelf moet altijd wel lachen om Rutger. Het is een beetje een boefje.quote:Op donderdag 20 december 2018 19:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mwah, als ik daar stond zou ik vermoed ik een poging doen om die camera in de sloot te gooien. Ik vind het gedrag van Rutger in deze veel vreemder dan dat van Kinneging.
[..]
Had gekund ja. Maar dat doet wat weinig recht aan het echt zeer asociale gedrag van Rutger.
Gewoon afschaffen die handel. Zoveel talen hebben geen lidwoorden.quote:Op donderdag 20 december 2018 19:01 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zelf zo al het censureren![]()
En buitenlanders die de h niet kunnen zeggen maken er el van. Wat maar een stap verwijderd is van al. U weet wel, Arabisch lidwoord![]()
Al park, al meisje, al huis, al beit.
Iemand mag gewoon met een draaiende camera bij je aanbellen, als diegene op de openbare weg staat, mag dat.quote:Op donderdag 20 december 2018 19:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Had gekund ja. Maar dat doet wat weinig recht aan het echt zeer asociale gedrag van Rutger.
Rutger kennende is dit zijn 20e pogingquote:Op donderdag 20 december 2018 19:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iemand mag gewoon met een draaiende camera bij je aanbellen, als diegene op de openbare weg staat, mag dat.
Je hebt dan een aantal keuzes:
- Je doet niet open.
- Je gaat een normaal interview aan.
- Je zegt dat je er geen zin in hebt en wenst ze een prettige dag.
- Of, je wordt agressief, pakt diegene beet en dreigt ermee om hem in de plomp te gooien.
Preciesquote:Op donderdag 20 december 2018 11:54 schreef hugecooll het volgende:
Alsof zij, iemand die meerdere malen per dag wordt gecorrigeerd door een zesjarige, weet wanneer iemand foutloos Nederlands kan spreken
Jezus wat triest, als je columniste bent en niet eens kan spellen dan moet je opzouten, de regels willen veranderen omdat ze te moeilijk voor je zijn is loser gedrag, ik vind het juist geinig als buitenlanders na 20jaar in NL daar nog over struikelen.quote:Op donderdag 20 december 2018 11:48 schreef Kim-Holland het volgende:
Naema Tahir, columniste van dagblad Trouw, pleit ervoor om ’het’ uit de Nederlandse taal te verbannen. De lidwoord zou onze taal onnodig moeilijk maken voor allochtonen.
In Pakistan hebben ze Punjabi als taal...quote:Op donderdag 20 december 2018 20:15 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Jezus wat triest, als je columniste bent en niet eens kan spellen dan moet je opzouten, de regels willen veranderen omdat ze te moeilijk voor je zijn is loser gedrag, ik vind het juist geinig als buitenlanders na 20jaar in NL daar nog over struikelen.
Ik ga in Pakistan toch ook niet janken dat ik Perzisch niet begrijp?
Echt ik wordt zo nijdig van dit gejank....
Ik vind het nog veel grappiger als mensen die sinds hun geboorte in Nederland wonen zulke taalfouten maken.quote:Op donderdag 20 december 2018 20:15 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Jezus wat triest, als je columniste bent en niet eens kan spellen dan moet je opzouten, de regels willen veranderen omdat ze te moeilijk voor je zijn is loser gedrag, ik vind het juist geinig als buitenlanders na 20jaar in NL daar nog over struikelen.
Ik ga in Pakistan toch ook niet janken dat ik Perzisch niet begrijp?
Echt ik wordt zo nijdig van dit gejank....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer aanwezig in dit forum.
Je begrijpt het verschil tussen asociaal en bij wet verboden niet?quote:Op donderdag 20 december 2018 19:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iemand mag gewoon met een draaiende camera bij je aanbellen, als diegene op de openbare weg staat, mag dat.
verschrikkelijke reclame. Eng gewoon.quote:Op donderdag 20 december 2018 12:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Doet me denken aan de reclamespot van Anderzorg... "zorg voor de leven".
Echt, tyf een eind op zeg met deze onzin...
links tuig gespotquote:Op donderdag 20 december 2018 19:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Oh joy, een ad hom en nog misplaatst ook.
Voor alle duidelijkheid nog een keer: zonder afspraak bij mensen aanbellen en ze een camera in hun gezicht drukken is a priori asociaal. Ongeacht wie dat bij wie doet.
Het zal me worst zijn of dat Rutger is of wat jij een "linkse presentator" noemt. Het enige dat we ervan kunnen zeggen is dat Rutger er zo 1 is die z'n brood verdient met het uitlokken van reacties op zijn asociale gedrag. Da's geen journalistiek, die vent mogen ze wmb gewoon opsluiten.
Ik ken het geval niet en wil het ook niet kennen want ik vind Rutger best ok als persoon en hij heeft beslist z'n talenten maar ik zie hem liever in een minder goedkoop format en het is dat format waar ik niets mee heb.quote:Op donderdag 20 december 2018 19:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mwah, als ik daar stond zou ik vermoed ik een poging doen om die camera in de sloot te gooien. Ik vind het gedrag van Rutger in deze veel vreemder dan dat van Kinneging.
Dat moet zo en zo.. kan bij een instructie, in de context van sowieso hoor ik 'm niet zo heel vaak eigenlijk.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind "enigsinds" wel een leuke.
Wat ik ook vaak hoor is "zo en zo" i.p.v. sowieso.
Dat Rutger vrijwillig meedoet aan dit format zegt voor mij meer dan voldoende.quote:Op donderdag 20 december 2018 21:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik ken het geval niet en wil het ook niet kennen want ik vind Rutger best ok als persoon en hij heeft beslist z'n talenten maar ik zie hem liever in een minder goedkoop format en het is dat format waar ik niets mee heb.
Wat dacht je van eerst telefonisch of via email informeren of zo iemand een interview wil doen? Je gaat toch niet op de bonnefooi met een lopende camera bij iemand thuis aanbellen? In mijn ogen is dat asociaal, nog voordat ie z'n mond opentrekt.quote:Op donderdag 20 december 2018 21:45 schreef Beathoven het volgende:
Verder.. misschien zit ik er helemaal naast, maar iemand kan toch aan het begin tijdens de opname het statement 'ik wil niet opgenomen worden' of iets in de trant doen. Zeker anno 2018 lijkt iemand me meer dan voldoende beschermd buiten de persconferenties en afspraken om.
Mwa..quote:Op donderdag 20 december 2018 12:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat is al jaren het geval. Elsevier en andere sites/bladen poepen al jaren artikelen eruit waarvan ze weten dat mensen erop gaan zeiken. Dat is hel hele idee. Soms wordt er gewoon zelfs iets gewoon verzonnen. Clicks = geld tenslotte. Maakt niet uit waarom mensen op de site komen.
Op de bonnefooi met lopende camera bij mensen aanbellen.quote:Op donderdag 20 december 2018 22:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat Rutger vrijwillig meedoet aan dit format zegt voor mij meer dan voldoende.
[..]
Wat dacht je van eerst telefonisch of via email informeren of zo iemand een interview wil doen? Je gaat toch niet op de bonnefooi met een lopende camera bij iemand thuis aanbellen? In mijn ogen is dat asociaal, nog voordat ie z'n mond opentrekt.
Ja.quote:Op donderdag 20 december 2018 23:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Op de bonnefooi met lopende camera bij mensen aanbellen.
Echt enorm asociaal.
Toch wel opvallend dat het vooral de mensen van linkse signatuur zijn die Rutger asociaal vinden. Dezelfde mensen die zich niet laten horen bij daadwerkelijk links geweld.quote:
Vind Rutger zelf niet per se asociaal. Vind onaangekondigd bij iemand aanbellen met draaiende camera's simpelweg asociaal. Dat doe je niet als media.quote:Op donderdag 20 december 2018 23:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Toch wel opvallend dat het vooral de mensen van linkse signatuur zijn die Rutger asociaal vinden. Dezelfde mensen die zich niet laten horen bij daadwerkelijk links geweld.
Of gewoon lui.quote:Op donderdag 20 december 2018 20:38 schreef Shaken63 het volgende:
Als ze na zo veel tijd ‘het’ gebruik van ‘het’ niet snapt of begrijpt moet Ik toch concluderen dat ze niet één van de slimste is, een beetje...dom... dus.
Dit jaar geen All you need is love kerstspecial wat jou betreft?quote:Op donderdag 20 december 2018 23:38 schreef KoosVogels het volgende:
Vind onaangekondigd bij iemand aanbellen met draaiende camera's simpelweg asociaal. Dat doe je niet als media.
Veelal een eufemisme voor niet-Westerse allochtoon. Te lui om te werken, te lui om in te burgeren, te lui om de taal te leren, te lui om je sociaal op te stellen. Het is dat er nog wat goede appels in de mand met afgekeurde rotte appels zitten.quote:
CorrigeerT!quote:Op vrijdag 21 december 2018 01:17 schreef Silven het volgende:
En inderdaad, als je zesjarige dochtertje je corrigeerd dan ben je op zeker mislukt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
quote:Op vrijdag 21 december 2018 10:11 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ben jij zijn 6-jarige dochter?
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 21 december 2018 10:09 schreef PiyeReloaded het volgende:
Na het lezen van de column, zijn het bericht van de Telegraaf en dit topic echt bijzonder treurig.
Ik FOK! sneller dan mijn schaduw.quote:Op vrijdag 21 december 2018 10:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je bent net iets sneller dan mijn aanpassing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die vond het of een goed idee om de boel bewust een beetje op te stoken, of mist de capaciteit om de column juist te interpreteren. Eerlijk gezegd zou het me geen van beide verbazen met de Telegraaf.quote:Op vrijdag 21 december 2018 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Je vraagt je af wat dat redacteurtje van De Telegraaf in vredesnaam heeft bezield.
Ik schaam me een beetje dat ik er ook intrapte, in plaats van simpelweg te reageren met 'de telegraaf'.
quote:Op vrijdag 21 december 2018 10:21 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik FOK! sneller dan mijn schaduw.Het stemt mij overigens droevig dat er nog altijd fel wordt gereageerd in dit topic. Want als je de moeite neemt de column te lezen, dan zie je dat de auteur het allemaal niet ze serieus bedoelt, maar dat het eerder een stukje zelfspot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Die vond het of een goed idee om de boel bewust een beetje op te stoken, of mist de capaciteit om de column juist te interpreteren. Eerlijk gezegd zou het me geen van beide verbazen met de Telegraaf.
Ik schaam me een beetje dat ik er ook intrapte, in plaats van simpelweg te reageren met 'de telegraaf'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Sommige mensen zijn overgevoelig voor het verwijt van discriminatie. Schuldgevoel verdringend ? De agressie in het zp-debat heeft dit laten zienquote:Op vrijdag 21 december 2018 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het stemt mij overigens droevig dat er nog altijd fel wordt gereageerd in dit topic. Want als je de moeite neemt de column te lezen, dan zie je dat de auteur het allemaal niet ze serieus bedoelt, maar dat het eerder een stukje zelfspot.
Ik zou zeggen, start zelf een kwaliteitstopicquote:Op vrijdag 21 december 2018 11:28 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Wat een diarree aan dit soort topics de laatste tijd. Ik vraag me serieus af hoe de dagbesteding van mensen eruit zien die hier zo schuimbekkend op reageren.
Gaat druk worden.quote:Op vrijdag 21 december 2018 11:56 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, start zelf een kwaliteitstopic
Ik wel. Echt vaak. Mijn schoonmoeder heeft er een handje van.quote:Op donderdag 20 december 2018 21:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat moet zo en zo.. kan bij een instructie, in de context van sowieso hoor ik 'm niet zo heel vaak eigenlijk.
Och als het Winston of Gaston is, vind ik het niet erg.quote:Op donderdag 20 december 2018 19:07 schreef Molurus het volgende:
Voor alle duidelijkheid nog een keer: zonder afspraak bij mensen aanbellen en ze een camera in hun gezicht drukken is a priori asociaal. Ongeacht wie dat bij wie doet.
Iemand heeft een mening, over de mening van een buitenlander die doodleuk meent dat de NL taal zich maar aan hun dient aan te passen, en vanzelfsprekend past het niet in mijn straatje, dus: vlug, maak het belachelijk!quote:Op donderdag 20 december 2018 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
Want dan is het minder belachelijk?quote:Op vrijdag 21 december 2018 12:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hebben de boosmensen door dat het hier een column betreft?
Uhm nee, in de zin dat het een column met een ironische ondertoon betreft.quote:Op vrijdag 21 december 2018 12:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want dan is het minder belachelijk?
Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar ik in ieder geval, was niet in de veronderstelling dat dit de aankondiging was van dat het per direct wettelijk was geregeld, ofzo.
Nogal wat mensen lijken het verschil tussen een column en headline nieuws niet echt te begrijpen. Zoals gezegd: daar verdient de Telegraaf haar geld mee.quote:Op vrijdag 21 december 2018 12:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hebben de boosmensen door dat het hier een column betreft?
En iedereen, en niet alleen de usual suspects zien die ironie?quote:Op vrijdag 21 december 2018 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee, in de zin dat het een column met een ironische ondertoon betreft.
Goeiedag zeg...quote:Op vrijdag 21 december 2018 12:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
En iedereen, en niet alleen de usual suspects zien die ironie?
Maar dat is een relatief nieuwe merk ik?
Recalcitrant en provocatief gedrag wegzetten als "ironie".
In de lange lijn der traditie waar buitenlanders ineens "allochtonen" werden, terroristen anno nu toch vooral "verward" zijn, etc, etc, etc.
Een fucking column. Waarin iemand het voorstel doet om de Nederlandse grammatica te veranderen. Help, onze taal onze cultuur onze identiteit wat doet ze?quote:Op vrijdag 21 december 2018 12:49 schreef ExTec het volgende:
Recalcitrant en provocatief gedrag wegzetten als "ironie".
In de lange lijn der traditie waar buitenlanders ineens "allochtonen" werden, terroristen anno nu toch vooral "verward" zijn, etc, etc, etc.
Je mag je gemakzuchtige projectie voor je houden.quote:Op vrijdag 21 december 2018 14:49 schreef Ringo het volgende:
Help, onze taal onze cultuur onze identiteit wat doet ze?
Heb je de column gelezen ondertussen?quote:Op vrijdag 21 december 2018 12:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want dan is het minder belachelijk?
Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar ik in ieder geval, was niet in de veronderstelling dat dit de aankondiging was van dat het per direct wettelijk was geregeld, ofzo.
Valt de kritiek je weer zwaar?quote:Op vrijdag 21 december 2018 14:51 schreef ExTec het volgende:
Je mag je gemakzuchtige projectie voor je houden.
Kan em niet vinden.quote:Op vrijdag 21 december 2018 14:51 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Heb je de column gelezen ondertussen?
Ik denk dat het voor de sfeer niet bevorderlijk is als ik jou hetzelfde ga behandelen als dat jij mij doet.quote:
Dank je welquote:Op vrijdag 21 december 2018 14:56 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/same(...)integratie~ac961ed6/
Nee, je maakt je druk om de flauwe column van een academische dame, noemt haar grappenmakerij ʼrecalcitrant en provocatief gedragʼ en maakt en passant ook nog een link met terrorisme.quote:Op vrijdag 21 december 2018 14:57 schreef ExTec het volgende:
Net zoals dat het een cliché is dat ik me nu ineens op mijn zolderkamertje zeer druk zit te maken over de teloorgang van onze taal, cultuur, whatever.
Het is toch jóuw safe space, met je afkeer van ironie en “recalcitrant en provocatief gedrag”? (in een columnquote:
Voor Extec gaat die ironie véél te ver, zeker als ze afkomstig is van allochtonen, terroristen of een amandelogige academica.quote:Op vrijdag 21 december 2018 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
Als je na het lezen van de column nog steeds niet doorhebt dat de auteur het allemaal niet heel serieus bedoelt, dan zou ik toch echt bij mezelf te rade gaan.
quote:Op vrijdag 21 december 2018 15:19 schreef popolon het volgende:
Nou goed, het is een column he?
Dramadrollen.
Ik weet het tegenwoordig echt niet meer.quote:Op vrijdag 21 december 2018 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
Als je na het lezen van de column nog steeds niet doorhebt dat de auteur het allemaal niet heel serieus bedoelt, dan zou ik toch echt bij mezelf te rade gaan.
Zegt dit niet meer over haar vrienden-/kennissenkring?quote:Op donderdag 20 december 2018 11:48 schreef Kim-Holland het volgende:
[ afbeelding ]
Discriminatie
Zelf schrijft ze geen enkele allochtoon te kennen die foutloos Nederlands spreekt.
Door te impliceren dat je denkt dat dit louter een kwestie is van intelligentie heb je blijk gegeven van het gegeven dat je zelf op z'n minst een beetje dom bent.quote:Op vrijdag 21 december 2018 21:46 schreef RickoKun het volgende:
Dat die buitenlanders hersencellen missen is ons probleem niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |