des avonds eet ik graag junk foodquote:Op donderdag 20 december 2018 17:18 schreef Ringo het volgende:
Goed plan.
We kunnen alle lidwoorden afschaffen. Net als in Latijn.
Maar dan wel naamvallen weder terug.
Dan krijg je dit:quote:Op donderdag 20 december 2018 17:18 schreef Ringo het volgende:
Goed plan.
We kunnen alle lidwoorden afschaffen. Net als in Latijn.
Maar dan wel naamvallen weder terug.
Hoe mislukt is mijn slechts dialectsprekende broer Tinus dan wel niet? En al die andere plattelanders en Friezen of Limburgers die ook geen goed Nederlands kunnen.quote:Als dan zelfs je zesjarige dochter je meermaals op een dag gaat corrigeren, dan voel je je echt mislukt. Dan wil je het echt onder de knie krijgen.
De gefrustreerde boosmeneertjes moeten natuurlijk wat vinden om over op te winden. Lachwekkend hoe makkelijk ze te baiten zijn. En die lui maar happen.quote:Op donderdag 20 december 2018 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
Iemand heeft een mening. Vlug, open een topic!
Echt niet. Het is gewoon de zoveelste manier om onze cultuur kapot te maken!quote:Op donderdag 20 december 2018 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
Oké, ik heb de moeite genomen om de column in kwestie te lezen.
Het is gewoon een grappig stukje over de Nederlandse taal en hoe lastig het is om die perfect onder de knie te krijgen.
Dat over die lidwoorden is vooral bedoeld als geintje.
Het corrigeren van taalfouten heeft weer een lange en bijzondere geschiedenis op FOK!. Meestal wordt het gebruikt om op die manier iemands stelling, bewering, OP etc. onderuit te halen. Maar ook was er jarenlang in TTK een topicreeks waarbij een select groepje users de taalfouten van andere users citeerden en dan voorzagen van kwinkslagen en snedig bedoelde commentaren. Op gegeven moment werd dat de lijdende voorwerpen een doorn in het oog en toen ontstond er nog een jarenlange vete tegen de usuals in betreffende topicreeks, waarna ten lange leste alleen geanonimiseerde taalfouten mochten worden gebruikt. Volgens mij ging de lol er daarna snel vanaf, wat natuurlijk aangaf dat het niet zozeer ging om didactische pogingen de diverse users correct taalgebruik aan te leren, maar om users te kleineren. Ik weet niet of de topicreeks nog bestaat btw.quote:Op donderdag 20 december 2018 17:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb diverse collega's met een migratie-achtergrond, en hier is het heel normaal dat we elkaar (op een respectvolle manier) corrigeren op taalfouten.
Toch zijn er in het dagelijks leven vrees ik meer mensen die reageren met "joh, je begrijpt toch wat ik bedoel? Zeik niet zo!"
Op FOK! heb ik het corrigeren van taalfouten al lang opgegeven. (Behalve wellicht bij mensen die fouten maken in het corrigeren van anderen, dan kan ik het echt niet laten.)
Wel een keer krom gelegen van het lachen door een taalfout van lucida destijds.quote:Op donderdag 20 december 2018 17:56 schreef Ringo het volgende:
Oe, dat klinkt als een prachttopicreeks.
Oe, daar had ik overheen gekeken.quote:Op donderdag 20 december 2018 15:51 schreef Ryan3 het volgende:
Staat nog een schrijffout in de TT ook btw..
Dat wist ik, maar blijf het raar vinden, de zout.quote:Op donderdag 20 december 2018 16:03 schreef Beathoven het volgende:
Zie de url-links in de post van me hierboven, mag beide.
Tja en dan zou je ook denken dat 'de' dan afgeschaft zou moeten worden, want dat is niet genderneutraal. 'Het' is tenminste onzijdig.quote:Op donderdag 20 december 2018 16:05 schreef EipNiC het volgende:
Na de traumatische geboortekaartkleurtjes, jongetjes die ongesteld kunnen worden en een vrouwelijke kerstman ben ik er wel even klaar mee voor deze week.
Dat zou kunnen, maar het zou ook kunnen van niet. De twijfel zegt alles over de tjidgeest waarin studenten die afstuderen op Vondel dat in het steenkolenengels moeten doen, middelmatige taalbeheersing de norm is in de media en er van alles en nog wat aangepast moet worden aan de meest achterlijke van de geimporteerde culturen.quote:Op donderdag 20 december 2018 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
Oké, ik heb de moeite genomen om de column in kwestie te lezen.
Het is gewoon een grappig stukje over de Nederlandse taal en hoe lastig het is om die perfect onder de knie te krijgen.
Dat over die lidwoorden is vooral bedoeld als geintje.
Ik vind "enigsinds" wel een leuke.quote:Op donderdag 20 december 2018 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wel een keer krom gelegen van het lachen door een taalfout van lucida destijds.
"rijkweidte"
Klassiekertjes idd. De varianten op sowieso werden destijds ook bijgehouden ergens, volgens mij.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind "enigsinds" wel een leuke.
Wat ik ook vaak hoor is "zo en zo" i.p.v. sowieso.
Ah, dus je dochter heeft het voor jan lul goed geleerd?quote:Op donderdag 20 december 2018 11:49 schreef BasEnAad het volgende:
„Als dan zelfs je zesjarige dochter je meermaals op een dag gaat corrigeren, dan voel je je echt mislukt.
Tweede persoon zonder 't' is niet per se fout.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klassiekertjes idd. De varianten op sowieso werden destijds ook bijgehouden ergens, volgens mij.
Wat ik zelf nog een aardige grammaticale fout vind, is de derde persoon enkelvoud van 'willen' met een 't' erachter (en soms tweede persoon zonder 't'). Ik zal zijn naam niet noemen, maar er is een oude user die dat altijd verkeerd doet. Bewust ook..
Van haar man Andreas 'zie je die plomp daar?" Kinneging idd.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:27 schreef luxerobots het volgende:
Naema, waar kennen we haar ook alweer van?
'Je wil' en 'u wil' is niet fout per se, zeg je?quote:Op donderdag 20 december 2018 18:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Tweede persoon zonder 't' is niet per se fout.
"U wil" lijkt me inderdaad niet goed, "je wil" is prima... doch informeel.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
'Je wil' en 'u wil' is niet fout pe se, zeg je?
Deze vorm van journalistiek word ik echt zo misselijk van.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:27 schreef luxerobots het volgende:
Naema, waar kennen we haar ook alweer van?
Ik snap die Kinneging niet, je zegt gewoon: Ik heb geen zin in een interview. Doei.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Deze vorm van journalistiek word ik echt zo misselijk van.Echt een walgelijk ventje die Rutger.
Mwah, als die vent zonder aankondiging of afspraak voor m'n deur staat dan denk ik niet dat ik nog vriendelijk blijf.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik snap die Kinneging niet, je zegt gewoon: Ik heb geen zin in een interview. Doei.
Ga je een beetje dreigen over mensen 'de plomp' in gooien
Hoe anders zou dat zijn als ze met een moslimman getrouwd was.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Van haar man Andreas 'zie je die plomp daar?" Kinneging idd.
Maar goed, ze heeft al flink wat boeken geschreven, en is ook een tijdje dus columnist geweest bij Buitenhof. Over het algemeen staat ze niet bekend als een doorgeslagen SJW typje, maar als een kritisch moslima.
Jij bent dan ook een heetgebakerd mannetje.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mwah, als die vent zonder aankondiging of afspraak voor m'n deur staat dan denk ik niet dat ik nog vriendelijk blijf.
Ik heb wellicht wat meer moeite met asociaal gedrag dan jij.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een heetgebakerd mannetje.
De ophef is er niet minder om.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoe anders zou dat zijn als ze met een moslimman getrouwd was.
Gelukkig heeft ze nu de vrijheid om zich op te winden over haar gebrekkige Nederlands.
'Man bijt hond' wel? Volgens mij belden die ook onaangekondigd aan.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb wellicht wat meer moeite met asociaal gedrag dan jij.
Laat ik daar heel duidelijk in zijn: zonder afspraak bij mensen aanbellen en ze een camera in hun gezicht duwen is a priori asociaal. Ongeacht wat je wilt vragen.
De meest asociale was die gewichtheffer op anabolen.quote:Op donderdag 20 december 2018 18:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb wellicht wat meer moeite met asociaal gedrag dan jij.
Laat ik daar heel duidelijk in zijn: zonder afspraak bij mensen aanbellen en ze een camera in hun gezicht duwen is a priori asociaal. Ongeacht wat je wilt vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |