Ja, dat is wel zo'n beetje het minste!quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:32 schreef Regenbui het volgende:
Geen slecht idee, mits andere auto belastingen hiermee komen te vervallen.
De benzineprijs bestaat voor 65% uit belasting, is dat niet genoeg betalen voor gebruik?quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:32 schreef Regenbui het volgende:
Geen slecht idee, mits andere auto belastingen hiermee komen te vervallen.
Zeg nou zelf, betalen voor gebruik is toch een stuk eerlijker. Nu heb je een auto voor de deur waarbij je te allen tijde evenveel belasting betaald of je hem gebruikt of niet.
Goed punt, maar buiten benzine betalen we nu nog allerlei belastingen. Schaf die af en reken af op gebruik. Dan is het een keuze.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De benzineprijs bestaat voor 65% uit belasting, is dat niet genoeg betalen voor gebruik?
Dit.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:21 schreef BasEnAad het volgende:
De automobilist betaalt al voor gebruik en niet zo'n beetje ook.
We rekenen toch al af op gebruik met de accijnzen? Dan die er ook af en de kale brandstofprijs betalen.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:45 schreef Regenbui het volgende:
Goed punt, maar buiten benzine betalen we nu nog allerlei belastingen. Schaf die af en reken af op gebruik. Dan is het een keuze.
Dan is alleen de prikkel om juist niet tijdens de spits te rijden weg.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
We rekenen toch al af op gebruik met de accijnzen? Dan die er ook af en de kale brandstofprijs betalen.
We gaan toch al naar elektrisch. Als dit er daadwerkelijk komt rijden de meeste mensen denk ik al elektrisch als het eenmaal zo ver is.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
We rekenen toch al af op gebruik met de accijnzen? Dan die er ook af en de kale brandstofprijs betalen.
Dan zou het helemaal goed zijn het bezit van een auto te belasten, als je kijkt naar hoe milieuonvriendelijk het produceren van die accu's is.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:57 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
We gaan toch al naar elektrisch. Als dit er daadwerkelijk komt rijden de meeste mensen denk ik al elektrisch als het eenmaal zo ver is.
Precies dat dus. Hiermee pak je de mensen die afhankelijk zijn van een auto om bv op werk te komen.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:21 schreef BasEnAad het volgende:
De automobilist betaalt al voor gebruik en niet zo'n beetje ook.
En jij denkt dat dat gaat gebeuren?quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:32 schreef Regenbui het volgende:
Geen slecht idee, mits andere auto belastingen hiermee komen te vervallen.
Want men staat voor de lol in de file, gewoon een soort dagelijkse vakantie.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dan is alleen de prikkel om juist niet tijdens de spits te rijden weg.
Die betaalt dan ook al veel minder.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:58 schreef westwoodblvd het volgende:
Overigens een prima idee. Het is heel raar dat iemand die 8 uur per dag in de auto zit net zo veel wegenbelasting betaald als iemand die in het weekend naar de supermarkt en terug rijdt. B
Komt samen met dat tijdelijke kwartje.quote:Op zaterdag 24 november 2018 23:13 schreef Tyr80 het volgende:
Krijgen we reeds betaalde bpm dan ook weer terug svp?
Ik rij een lease auto en dit wordt voor mij nu al netjes bijgehouden. Start, stop, km etc. Daarnaast beschikt iedere op en afrit over een camera met kenteken herkenning. Dus de infra Is al aanwezig.quote:Op zaterdag 24 november 2018 23:04 schreef BasEnAad het volgende:
En hoe ga je dat allemaal bijhouden wie wanneer waar rijdt en hoe lang?
De overheid kennende zal dat wel een catastrofe woorden met een berg administratie waar je bang van wordt. Om nog maar te zwijgen over de ICT die gaat falen en de privacy van de gebruiker.
Hoe milieuonvriendelijk zou het zijn om per dag 96.000.000 (!) vaten olie uit de grond te halen?quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:59 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dan zou het helemaal goed zijn het bezit van een auto te belasten, als je kijkt naar hoe milieuonvriendelijk het produceren van die accu's is.
Dat is zeker waar. Maar productie van een elektrische auto is twee belastender voor het milieu dan een benzineauto. Belasting op bezit en niet alleen op gebruik vind ik daarom niet onterecht, nu niet en in de toekomst niet. En laten we niet vergeten dat de elektriciteit waar elektrische auto's op draaien vaak nog ouderwets van steenkool en bruinkool afkomt.quote:Op zondag 25 november 2018 00:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoe milieuonvriendelijk zou het zijn om per dag 96.000.000 (!) vaten olie uit de grond te halen?
Waarom?quote:Op zaterdag 24 november 2018 23:13 schreef Tyr80 het volgende:
Krijgen we reeds betaalde bpm dan ook weer terug svp?
Al met al is een electrische auto's beter voor het milieu dan benzine of diesel.quote:Op zondag 25 november 2018 00:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Maar productie van een elektrische auto is twee belastender voor het milieu dan een benzineauto. Belasting op bezit en niet alleen op gebruik vind ik daarom niet onterecht, nu niet en in de toekomst niet. En laten we niet vergeten dat de elektriciteit waar elektrische auto's op draaien vaak nog ouderwets van steenkool en bruinkool afkomt.
Uiteindelijk zal een elektrische auto beter zijn voor het milieu, maar nu nog niet.quote:Op zondag 25 november 2018 01:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Al met al is een electrische auto's beter voor het milieu dan benzine of diesel.
En laten we vooral niet vergeten dat we gewoon geen enkele keus hebben. We moeten overstappen op iets anders. Dan is janken om te janken over electrische rijden fucking dom
Waar haal je vandaan dat een electrische auto nu vervuilender is?quote:Op zondag 25 november 2018 01:17 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal een elektrische auto beter zijn voor het milieu, maar nu nog niet.
Dat gaat allemaal geleidelijk. Je kan niet verwachten dat iedereen nu opeens in een nieuwe elektrische auto gaat rijden en alle kolencentrales opeens verdwijnen. Dat is niet realistisch.
Zo is dat. Het is altijd kut.quote:Op zondag 25 november 2018 01:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Je denkt toch niet dat dat goedkoper gaat uitpakken voor de gemiddelde automobilist? Daarnaast zal het vast met een privacy invasief middel geregeld worden. Kastje van eurlings enzo..
quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:57 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
We gaan toch al naar elektrisch. Als dit er daadwerkelijk komt rijden de meeste mensen denk ik al elektrisch als het eenmaal zo ver is.
Variabele stroomprijzen + slim auto opladen geeft meer mogelijkheden aan het benutten van groene energie. Die smerige luchtvervuilende stroomopwekking mag inderdaad ook wel dood belast worden. Kernenergie in de ban doen en vervangen met bruinkool is wel het domste wat je kunt doen (Duitsland).quote:Op zondag 25 november 2018 00:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Maar productie van een elektrische auto is twee belastender voor het milieu dan een benzineauto. Belasting op bezit en niet alleen op gebruik vind ik daarom niet onterecht, nu niet en in de toekomst niet. En laten we niet vergeten dat de elektriciteit waar elektrische auto's op draaien vaak nog ouderwets van steenkool en bruinkool afkomt.
Ik vind het prima op de knelpunten tijdens spitstijden, mits de motorrijtuigbelasting en de BPM wordt afgeschaft, betalen per kmquote:Op zaterdag 24 november 2018 22:16 schreef Bocaj het volgende:
Mobiliteitstafel adviseert kabinet: laat automobilist betalen voor gebruik!
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-voor-gebruik.html
[ afbeelding ]
======================
Zou het wat zijn?
Zoja, dan ook weg met de bpm en wegenbelasting?!
Persoonlijk sta ik eigenlijk nauwelijks in de file....
In theorie is het goud hoe je middels economische prikkels gedrag kunt sturen die zorgen voor een efficiëntere allocatie van externaliteiten.quote:Op zondag 25 november 2018 10:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hoewel ik het principe van het belasten naar gebruik in plaats van bezit prima vind, ben ik toch zeer tegen rekeningrijden omdat je nu al wel kunt voorspellen dat de overheid niet in staat is een dergelijk project zowel technisch, financieel als ethisch fatsoenlijk uit te voeren.
tevens kan die kentekenregistratie en camera's met gezichtsherkenning gebruikt worden voor criminelen volgen, maar daar praat niemand overquote:Op zondag 25 november 2018 10:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
In theorie is het goud hoe je middels economische prikkels gedrag kunt sturen die zorgen voor een efficiëntere allocatie van externaliteiten.
Maar er komt inderdaad nogal wat inefficiëntie bij kijken als je bedenkt wat het allemaal moet kosten.,
dus betalen per kilometer maar hoeveel vervuiling je in die kilometer uitstoot maakt niks uit. Begrijp ik niks vanquote:Op zondag 25 november 2018 10:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik vind het prima op de knelpunten tijdens spitstijden, mits de motorrijtuigbelasting en de BPM wordt afgeschaft, betalen per km
kan een type / merk herkenning prijs ingebouwd worden aan de hand van kentekenquote:Op zondag 25 november 2018 10:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dus betalen per kilometer maar hoeveel vervuiling je in die kilometer uitstoot maakt niks uit. Begrijp ik niks van
Enig idee hoeveel iemand die veel rijdt betaald aan accijns?quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:58 schreef westwoodblvd het volgende:
Overigens een prima idee. Het is heel raar dat iemand die 8 uur per dag in de auto zit net zo veel wegenbelasting betaald als iemand die in het weekend naar de supermarkt en terug rijdt. B
ja die maakt veel gebruik van de weg dus , dus verhuizen of andere baan zoeken, beroeps maakt het niet uit dat gaat in de vervoersprijsquote:Op zondag 25 november 2018 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel iemand die veel rijdt betaald aan accijns?
Ah dat vind je wel primaquote:Op zondag 25 november 2018 10:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kan een type / merk herkenning prijs ingebouwd worden aan de hand van kenteken
Ja dan kun je zuinige autos toch belonen, aan de hand van kenteken en tijd kan de kosten vrij complex zijn, maar daar valt best mee te sturenquote:
Doen brandstof accijns al langquote:Op zondag 25 november 2018 10:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dan kun je zuinige autos toch belonen
Als je weinig rijd verbruik je dus minder brandstof en betaal je daardoor veel minder accijns die op de brandstof geheven word. Rekeningrijden daar naai je juist personen mee die niet zonder auto naar hun werk kunnen gaan.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:32 schreef Regenbui het volgende:
Geen slecht idee, mits andere auto belastingen hiermee komen te vervallen.
Zeg nou zelf, betalen voor gebruik is toch een stuk eerlijker. Nu heb je een auto voor de deur waarbij je te allen tijde evenveel belasting betaald of je hem gebruikt of niet.
Dat zal hem jeuken, het raakt hem niet.quote:Op zondag 25 november 2018 10:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als je weinig rijd verbruik je dus minder brandstof en betaal je daardoor veel minder accijns die op de brandstof geheven word. Rekening rijden daar naai je juist personen mee die niet zonder auto naar hun werk kunnen gaan.
Precies. En of je nu links of rechts bent dit is waar overheden op inspelen en zo word alles duurder en afgebroken.quote:Op zondag 25 november 2018 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zal hem jeuken, het raakt hem niet.
Het jubelcarousel
Overheid gebruikt het jubelcaroussel.
Zeg lastenverzwaring en de kiezer is boos, noem het milieu, gezondheid of bezuinigen en de idioten staan te jubelen. Kies je accijnzen of belastingen zo dat ze bepaalde groepen treffen en anderen staan te juichen. Maak de ene week roken duurder en de niet rokers jubelen, de week daarop frikandellen en de niet frikandel eters jubelen. Op het moment dat jij gepakt word jubelen de rokers en frikandel eters haha net goed.
Op deze manier speelt de overheid onder de mom van moraal mensen tegen elkaar uit en betalen we met zij allen steeds meer voor een steeds groter wordende overheid in bijzonder luxe ministeries en met goud gerande regelingen.
Ja ja makkelijk lullen voor iemand die met pensioen is zoals in jou geval.quote:Op zondag 25 november 2018 10:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja die maakt veel gebruik van de weg dus , dus verhuizen of andere baan zoeken, beroeps maakt het niet uit dat gaat in de vervoersprijs
Denk je nou werkelijk dat als ze rekeningrijden gaat invoeren dat ze de rest afschaffen? Tuurlijk niet. Dat komt er nog even boven op.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:45 schreef Regenbui het volgende:
[..]
Goed punt, maar buiten benzine betalen we nu nog allerlei belastingen. Schaf die af en reken af op gebruik. Dan is het een keuze.
Precies, maar dat kwartje valt maar niet.quote:Op zondag 25 november 2018 10:53 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat als ze rekeningrijden gaat invoeren dat ze de rest afschaffen? Tuurlijk niet. Dat komt er nog even boven op.
kloptquote:Op zondag 25 november 2018 10:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als je weinig rijd verbruik je dus minder brandstof en betaal je daardoor veel minder accijns die op de brandstof geheven word. Rekeningrijden daar naai je juist personen mee die niet zonder auto naar hun werk kunnen gaan.
Echt waar, wat bezielt je om mensen te dwingen te verhuizen en/of ander werk te zoeken dat helemaal niet zo eenvoudig is te straffen op die manier terwijl je zelf met pensioen bent. Wees blij dat ze werken en zorgen voor ons sociaal stelsel waar ik graag dmv belasting aan bijdraag.quote:Op zondag 25 november 2018 10:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
Dat is ook de bedoeling
mensen die in de spits blijven rijden 5 dagen per week en niet gaan verhuizen en geen andere baan zoeken en niet met de fiets de stad in willen
daar staat tegenover dat ze eerder op hun werk en weer thuis zijn
Dus hoeft er niks nieuws opgetuigd te worden. Maar ja, Den Haag ziet natuurlijk al een deel van hun inkomsten verdampen door de elektrische rijders.quote:
juist met KM herkenning kun je heel veel doen en heel veel sturenquote:Op zondag 25 november 2018 11:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus hoeft er niks nieuws opgetuigd te worden. Maar ja, Den Haag ziet natuurlijk al een deel van hun inkomsten verdampen door de elektrische rijders.
Geld is het enige waar het om gaat. Milieu, files etc. zijn de kutsmoezen om het te verkopen.
Blaiming the victimquote:Op zondag 25 november 2018 10:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
Dat is ook de bedoeling
mensen die in de spits blijven rijden 5 dagen per week en niet gaan verhuizen en geen andere baan zoeken en niet met de fiets de stad in willen
daar staat tegenover dat ze eerder op hun werk en weer thuis zijn
Dat ook nog.quote:Op zondag 25 november 2018 11:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus hoeft er niks nieuws opgetuigd te worden. Maar ja, Den Haag ziet natuurlijk al een deel van hun inkomsten verdampen door de elektrische rijders.
Geld is het enige waar het om gaat. Milieu, files etc. zijn de kutsmoezen om het te verkopen.
carpoolen scheelt ook veelquote:
Mensen die makkelijk kunnen poolen doen dat nu al.quote:Op zondag 25 november 2018 11:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
carpoolen scheelt ook veel
nieuwe initiatieven via internet en groups whatsapp
bla bla car
https://www.blablacar.nl/
Je bent een goed voorbeeld van het jubelenquote:Op zondag 25 november 2018 11:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
carpoolen scheelt ook veel
nieuwe initiatieven via internet en groups whatsapp
bla bla car
https://www.blablacar.nl/
quote:Op zondag 25 november 2018 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zal hem jeuken, het raakt hem niet.
Het jubelcarousel
Overheid gebruikt het jubelcaroussel.
Zeg lastenverzwaring en de kiezer is boos, noem het milieu, gezondheid of bezuinigen en de idioten staan te jubelen. Kies je accijnzen of belastingen zo dat ze bepaalde groepen treffen en anderen staan te juichen. Maak de ene week roken duurder en de niet rokers jubelen, de week daarop frikandellen en de niet frikandel eters jubelen. Op het moment dat jij gepakt word jubelen de rokers en frikandel eters haha net goed.
Op deze manier speelt de overheid onder de mom van moraal mensen tegen elkaar uit en betalen we met zij allen steeds meer voor een steeds groter wordende overheid in bijzonder luxe ministeries en met goud gerande regelingen.
Tja die files moeten wegquote:Op zondag 25 november 2018 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent een goed voorbeeld van het jubelen
[..]
Yup.quote:Op zondag 25 november 2018 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Je bent een goed voorbeeld van het jubelen
Helaas zo werkt het schijnbaar nu met alle gevolgen. Nu betaal je belasting over je loon. Prima als daarmee kinderen kunnen studeren, mensen kunnen genieten van een goed sociaal stelsel etc. Maar als je de werkende ook nog gaat straffen met dit soort maatregelingen krijgt de werkende steeds meer een aversie tegen alles dat niet werkt. En uiteindelijk word alles afgebroken voor de middenklasse.quote:Op zondag 25 november 2018 11:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup.
Als IK er geen last van heb mogen er draconische maatregelen ingevoerd worden.
Ik zie dat wel vaker voorbij komen... Hoe kost een file geld? Komt dat door het uurloon van de oostblokchauffeurs ofzo? Want ik heb het idee dat men de "verloren" tijd van iedereen rechtstreeks vermenigvuldigd heeft met het gemiddelde uurloon ofzo.quote:Op zondag 25 november 2018 11:26 schreef michaelmoore het volgende:
Tja die files moeten weg
dat kost veel meer en wordt steeds meer
Om draagvlak te krijgen zullen ze wel moeten (bpm misschien niet helemaal maar wegenbelasting wel!)quote:Op zondag 25 november 2018 10:53 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat als ze rekeningrijden gaat invoeren dat ze de rest afschaffen? Tuurlijk niet. Dat komt er nog even boven op.
Kijk ook naar de zorgverzekering, IK leef gezond dus de rokende buurman moet meer betalen ja!quote:Op zondag 25 november 2018 11:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Helaas zo werkt het schijnbaar nu met alle gevolgen. Nu betaal je belasting over je loon. Prima als daarmee kinderen kunnen studeren, mensen kunnen genieten van een goed sociaal stelsel etc. Maar als je de werkende ook nog gaat straffen met dit soort maatregelingen krijgt de werkende steeds meer een aversie tegen alles dat niet werkt.
ze moeten niets, want de nederland klaagt alleen maar doet verder toch niksquote:Op zondag 25 november 2018 11:31 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Om draagvlak te krijgen zullen ze wel moeten (bpm misschien niet helemaal maar wegenbelasting wel!)
En dat is dus ook zo. Ondanks dat ik een gelegenheidsroker ben betaal ik al meer voor mijn brandverzekering etc dan een niet roker. Het is een kwestie van tijd dat de bejaarde demente bewoner ook meer gaat betalen.quote:Op zondag 25 november 2018 11:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kijk ook naar de zorgverzekering, IK leef gezond dus de rokende buurman moet meer betalen ja!
De Anwb en Bovag zullen er wel voor terug willen voor de automobilisten.....quote:Op zondag 25 november 2018 11:32 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ze moeten niets, want de nederland klaagt alleen maar doet verder toch niks
Meer wegen aanleggenquote:Op zondag 25 november 2018 11:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tja die files moeten weg
dat kost veel meer en wordt steeds meer
Daar hoef je niks van te verwachten, die stonden ook te juichen bij het 6.7ct/km plan van Eurlings...quote:Op zondag 25 november 2018 11:37 schreef Bocaj het volgende:
De Anwb en Bovag zullen er wel voor terug willen voor de automobilisten.....
Je pensioen?quote:Op zondag 25 november 2018 11:42 schreef RobjeGeus het volgende:
Mag van mij zo snel mogelijk ingaan!
Mijn pensioen zal geen vetpot zijn aangezien ik niet meer hoef te werkenquote:
Ja, en met daarmee kun je de infra verbeteren op allerhande manieren.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De benzineprijs bestaat voor 65% uit belasting, is dat niet genoeg betalen voor gebruik?
Jubelcarrousel!quote:Op zondag 25 november 2018 11:46 schreef RobjeGeus het volgende:
Mijn pensioen zal geen vetpot zijn aangezien ik niet meer hoef te werken
Waar de "wegenbelasting" intieel voor bedoeld was... Maar ja, houderschapsbelasting geworden zodat het in de algemene middelen gestopt kan worden...quote:Op zondag 25 november 2018 11:49 schreef Cherni het volgende:
Meer wegen, herzien van diverse knooppunten, beter ov etc.
Dat kan nu toch ook al met de accijns op brandstof?quote:Op zondag 25 november 2018 11:52 schreef RobjeGeus het volgende:
En het is natuurlijk een mooi middel voor de overheid om op langer termijn meer geld uit de zakken van een ieder te kloppen.
Met dit systeem zitten ze vast aan het aantal kilo's.
Met het nieuwe systeem kun je beginnen met een x bedrag en dit elkaar mooi omhoog gooien en je medemens lekker naaien
Van die twee organisaties hoef je inderdaad geen hoge verwachtingen te koesteren. De Bovag is er vooral voor het bedrijfsleven, de ANWB is verworden tot een suf clubje voor unisex regenjassen dragende gepensioneerden.quote:Op zondag 25 november 2018 11:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar hoef je niks van te verwachten, die stonden ook te juichen bij het 6.7ct/km plan van Eurlings...
Natuurlijk, maar hoe mooi is het om de medemens dubbel te naaien? Dus brandstof en het x bedrag telkens omhoogquote:Op zondag 25 november 2018 11:55 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat kan nu toch ook al met de accijns op brandstof?
Dat is ook het bizarre van dit alles. Je gaat steeds meer belasting betalen maar er treden nauwelijks verbeteringen op en alles word afgebroken. Dan is het niet vreemd dat de bevolking een steeds grotere hekel krijgt aan overheden.quote:Op zondag 25 november 2018 11:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar de "wegenbelasting" intieel voor bedoeld was... Maar ja, houderschapsbelasting geworden zodat het in de algemene middelen gestopt kan worden...
Meer asfalt heeft tot dusver nauwelijks effect gehad op het terugdringen van files.quote:Op zondag 25 november 2018 11:49 schreef Cherni het volgende:
Meer wegen, herzien van diverse knooppunten, beter ov etc.
Opzich zou het huidige op gewicht gebaseerde stelsel ook een stijgende inkomstenbron voor de overheid moeten verzekeren. Auto's worden gemiddeld gezien namelijk steeds zwaarder.quote:Op zondag 25 november 2018 11:52 schreef RobjeGeus het volgende:
En het is natuurlijk een mooi middel voor de overheid om op langer termijn meer geld uit de zakken van een ieder te kloppen.
Met dit systeem zitten ze vast aan het aantal kilo's.
Met het nieuwe systeem kun je beginnen met een x bedrag en dit elkaar mooi omhoog gooien en je medemens lekker naaien
Rond Eindhoven werkt het primaquote:Op zondag 25 november 2018 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meer asfalt heeft tot dusver nauwelijks effect gehad op het terugdringen van files.
Dus rekeningrijden is eigenlijk iets positiefs, waarom zijn zo veel mensen er dan op tegen?quote:
Snelwegen rond Amsterdam hebben zes banen maar staan alsnog vast.quote:Op zondag 25 november 2018 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rond Eindhoven werkt het prima
Omdat woedend zijn een volkssport is geworden.quote:Op zondag 25 november 2018 12:02 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Dus rekeningrijden is eigenlijk iets positiefs, waarom zijn zo veel mensen er dan op tegen?
Met andere woorden dan wordt een auto voor de Henk en Anita welke een een uitkering trekken goedkoper/betaalbaar en voor de hard werkende mensen die al die uitkeringen betalen een stuk duurder. Dus de hard werkende houdt nog minder over en de uitkeringstrekkers nog meer.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:58 schreef westwoodblvd het volgende:
Overigens een prima idee. Het is heel raar dat iemand die 8 uur per dag in de auto zit net zo veel wegenbelasting betaald als iemand die in het weekend naar de supermarkt en terug rijdt. B
Is stukken minder geworden, en bedenk je eens hoe het had vast gestaan als het nog tweebaans was.quote:Op zondag 25 november 2018 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snelwegen rond Amsterdam hebben zes banen maar staan alsnog vast.
Ik zie liever minder verkeer.quote:Op zondag 25 november 2018 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is stukken minder geworden, en bedenk je eens hoe het had vast gestaan als het nog tweebaans was.
Je moet het ook combineren met het verbeteren van het ov en de knooppunten. En zeker de knooppunten leveren juist de meeste problemen op. Die tunnel onder Maastricht door is een typisch voorbeeld van een enorme verbetering. Dit is voor die stad het meest zinvolle project van de laatste tijd geweest.quote:Op zondag 25 november 2018 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meer asfalt heeft tot dusver nauwelijks effect gehad op het terugdringen van files.
Ik zie ook liever minder verkeer. Maar helaas kun je de mobiliteit die nodig is voor bv NL niet voorkomen. En moet je ze dus ook niet straffen met rekeningrijden maar moet je andere oplossingen bedenken.quote:
Dit komt omdat mensen niet kunnen rijden en vooral in -en uitvoegen schijnt voor velen hogere wiskunde te zijn.quote:Op zondag 25 november 2018 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snelwegen rond Amsterdam hebben zes banen maar staan alsnog vast.
Precies dat in -en uitvoegen bij knooppunten is een grote veroorzaker van files.quote:Op zondag 25 november 2018 12:10 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dit komt omdat mensen niet kunnen rijden en vooral in -en uitvoegen schijnt voor velen hogere wiskunde te zijn.
Bij Zwolle ook... Toen dat nog vierbaans was was dat daar standaard een drama. En vergeet knooppunt Joure ook niet dat gaat nu als de brandweer nu die zure rotonde verdwenen is.quote:
Op het moment dat het Jan Modaal fors meer geld gaat kosten zonder dat hij er wat aan kan veranderen is dat niet echt een volkssport of wel dan.quote:Op zondag 25 november 2018 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
Omdat woedend zijn een volkssport is geworden.
Het wordt duurder voor iedereen die veel rijdt, goedkoper voor iedereen die minder rijdt. Niet meer dan eerlijk dat als je veel vaker rijdt en dus veel meer bijdraagt aan slijtage van het wegennetwerk je dan ook meer moet bijdragen. En als die hardwerkende mensen meer over willen houden moeten ze eens de trein gaan overwegen of een elektrische auto kopen.quote:Op zondag 25 november 2018 12:05 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Met andere woorden dan wordt een auto voor de Henk en Anita welke een een uitkering trekken goedkoper/betaalbaar en voor de hard werkende mensen die al die uitkeringen betalen een stuk duurder. Dus de hard werkende houdt nog minder over en de uitkeringstrekkers nog meer.
Meer geld verdienen of minder gaan rijden, Jantje.quote:Op zondag 25 november 2018 12:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op het moment dat het Jan Modaal fors meer geld gaat kosten zonder dat hij er wat aan kan veranderen is dat niet echt een volkssport of wel dan.
Dat zijn allemaal van die mantra's waarbij mensen iets roepen die in de omstandigheden zitten ook van het ov gebruik kunnen maken of te kunnen verhuizen of een elektrische auto te kunnen aanschaffen of niet werken. Als ik van het ov gebruik kon maken deed ik dat want dat is in mijn geval zowat gratis. Helaas is dat maar voor 30% van mijn diensten mogelijk.quote:Op zondag 25 november 2018 12:24 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Het wordt duurder voor iedereen die veel rijdt, goedkoper voor iedereen diei der rijdt. Niet meer dan eerlijk dat als je veel vaker rijdt en dus veel meer bijdraagt aan slijtage van het wegennetwerk je dan ook meer moet bijdragen. En als die hardwerkende mensen meer over willen houden moeten ze eens de trein gaan overwegen of een elektrische auto kopen.
kloptquote:
Jij wellicht niet maar dit geldt voor velen niet.quote:Op zondag 25 november 2018 12:30 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal van die mantra's waarbij mensen iets roepen die in de omstandigheden zitten ook van het ov gebruik kunnen maken of te kunnen verhuizen of een elektrische auto te kunnen aanschaffen of niet werken. Als ik van het ov gebruik kon maken deed ik dat want dat is in mijn geval zowat gratis. Helaas is dat maar voor 30% van mijn diensten mogelijk.
Dat zeg jij. Ik zou het niet weten.quote:Op zondag 25 november 2018 12:38 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Jij wellicht niet maar dit geldt voor velen niet.
Jubelcarrousel...quote:Op zondag 25 november 2018 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meer geld verdienen of minder gaan rijden, Jantje.
Uiteraard. Dat komt ook vaak zat voorbij idd.quote:Op zondag 25 november 2018 12:42 schreef Cherni het volgende:
Omdat wonen in de randstad te duur is en je met lange wachttijden te maken hebt komen dezelfde personen die nu rekeningrijden graag invoeren ook nog met het idee om ergens in de polder te gaan wonen?
Doet diegene niet. Diegene die 8 uur per dag in de auto rijdt, betaald een vermogen meer aan brandstofkosten welke voor 2/3 uit accijns en belasting betaald.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:58 schreef westwoodblvd het volgende:
Overigens een prima idee. Het is heel raar dat iemand die 8 uur per dag in de auto zit net zo veel wegenbelasting betaald als iemand die in het weekend naar de supermarkt en terug rijdt. B
Nee, want die brandstofkosten zijn niet gediferentieerd naar drukte en tijdstip. Terwijl het voordeel van rekeningrijden nu juist is dat men kan beprijzen naar tijdstip, verkeersdrukte en locatie.quote:Op zondag 25 november 2018 12:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doet diegene niet. Diegene die 8 uur per dag in de auto rijdt, betaald een vermogen meer aan brandstofkosten welke voor 2/3 uit accijns en belasting betaald.
En daarmee heb je je rekeningrijden al lang geďmplementeerd.
Moet je kwalitatief beter en goedkoper ov invoeren. Dat er meer verkeer komt op een baanvak, is de getuige dat het ov in dat gebied faalt. Mensen pakken de auto omdat het sneller en/of minder kost dan het ov.quote:
Accijns =/= wegenbelasting, heeft een ander doel.quote:Op zondag 25 november 2018 12:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doet diegene niet. Diegene die 8 uur per dag in de auto rijdt, betaald een vermogen meer aan brandstofkosten welke voor 2/3 uit accijns en belasting betaald.
En daarmee heb je je rekeningrijden al lang geďmplementeerd.
Kijk, nog een jubelaarquote:Op zondag 25 november 2018 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, want die brandstofkosten zijn niet gediferentieerd naar drukte en tijdstip. Terwijl het voordeel van rekeningrijden nu juist is dat men kan beprijzen naar tijdstip, verkeersdrukte en locatie.
Dus je jaagt mensen uit de randstad vanwege lange wachttijden en de te dure prijzen naar de polder. En daar word bezuinigd op het ov en als toetje wil je de mensen nu rekeningrijden in de maag splitsen.quote:Op zondag 25 november 2018 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, want die brandstofkosten zijn niet gediferentieerd naar drukte en tijdstip. Terwijl het voordeel van rekeningrijden nu juist is dat men kan beprijzen naar tijdstip, verkeersdrukte en locatie.
Correct. Ik ben voor.quote:Op zondag 25 november 2018 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, want die brandstofkosten zijn niet gediferentieerd naar drukte en tijdstip. Terwijl het voordeel van rekeningrijden nu juist is dat men kan beprijzen naar tijdstip, verkeersdrukte en locatie.
Dus jij wil mensen straffen omdat ze in de spits moeten rijden? Denk je dat mensen dat al voor hun plezier doen? Wie mogen die kosten dan ophoesten? De werkgever die mensen verplicht op een bepaalde tijd op hun werk te komen of de werknemer? Ns zit ook aan een spitsheffing te denken.quote:Op zondag 25 november 2018 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, want die brandstofkosten zijn niet gediferentieerd naar drukte en tijdstip. Terwijl het voordeel van rekeningrijden nu juist is dat men kan beprijzen naar tijdstip, verkeersdrukte en locatie.
Hoe los je volgens jou files op?quote:Op zondag 25 november 2018 13:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus jij wil mensen straffen omdat ze in de spits moeten rijden? Denk je dat mensen dat al voor hun plezier doen? Wie mogen die kosten dan ophoesten? De werkgever die mensen verplicht op een bepaalde tijd op hun werk te komen of de werknemer? Ns zit ook aan een spitsheffing te denken.
Goed man. 'je werkt dus hier met je geld'
Verder: hoe meer je rijdt, hoe meer je verbruikt hoe meer accijns je betaald. Dus ja wel.
Uiteraard zal er ook fors in het OV moeten worden geďnvesteerd.quote:Op zondag 25 november 2018 13:02 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dus je jaagt mensen uit de randstad vanwege lange wachttijden en de te dure prijzen naar de polder. En daar word bezuinigd op het ov en als toetje wil je de mensen nu rekeningrijden in de maag splitsen.
Laten we er eens vanuit gaan dat niemand graag in de file staat.
Geld naar de fiscus of geld naar de fiscus.quote:Op zondag 25 november 2018 13:02 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Accijns =/= wegenbelasting, heeft een ander doel.
Maar nu ga je juist mensen straffen die willen spreiden. En op al die dorpen is er niet eens een fatsoenlijke bus verbinding.quote:Op zondag 25 november 2018 13:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Uiteraard zal er ook fors in het OV moeten worden geďnvesteerd.
Meer spreiding zou overigens helemaal niet zo verkeerd zijn. In plaats van allemaal op een kluitje in de randstad.
Beter ov in en van en naar de randstad.quote:
Volgens mij moeten we met z'n allen een flinke mentaliteitsverandering ondergaan. Velen zijn vastgeroest in ouderwets denken met hun "straffen om de spits in te moeten".quote:Op zondag 25 november 2018 13:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus jij wil mensen straffen omdat ze in de spits moeten rijden? Denk je dat mensen dat al voor hun plezier doen? Wie mogen die kosten dan ophoesten? De werkgever die mensen verplicht op een bepaalde tijd op hun werk te komen of de werknemer? Ns zit ook aan een spitsheffing te denken.
Goed man. 'je werkt dus hier met je geld'
Verder: hoe meer je rijdt, hoe meer je verbruikt hoe meer accijns je betaald. Dus ja wel.
Die fatsoenlijke busverbinding moet er dus komen (eigenlijk zelfs beter dan dat), en ik ben ook voor meer spreiding van de economische activiteiten / bedrijvigheid.quote:Op zondag 25 november 2018 13:06 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maar nu ga je juist mensen straffen die willen spreiden. En op al die dorpen is er niet eens een fatsoenlijke bus verbinding.
Maar een financiële incentive geven aan de mensen die dus op andere tijden zouden willen werken wil je niet... Dat vind je "ouderwets denken" Maar met de huidige maatschappij komt er geen verandering.quote:Op zondag 25 november 2018 13:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens mij moeten we met z'n allen een flinke mentaliteitsverandering ondergaan. Velen zijn vastgeroest in ouderwets denken met hun "straffen om de spits in te moeten".
Volgens mij is dit nog altijd een maatschappij brede keuze maar kunnen velen met gemak flexibeler werken. Andere tijdstippen, thuiswerken, dichterbij werken enz.
Ja, dat vergt wel op grote schaal een andere en meedenkende houding vanuit het bedrijfsleven. Maar Hey, we leven tenslotte al in een 24 / 7 economie toch?
Ja. Zoals ik. Ik kan makkelijk 1 dag per week thuiswerken. Technieken zijn beschikbaar, laptoppie mee, mobiel van t werk, alles. Dat is 20% minder km's.quote:Op zondag 25 november 2018 13:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens mij moeten we met z'n allen een flinke mentaliteitsverandering ondergaan. Velen zijn vastgeroest in ouderwets denken met hun "straffen om de spits in te moeten".
Volgens mij is dit nog altijd een maatschappij brede keuze maar kunnen velen met gemak flexibeler werken. Andere tijdstippen, thuiswerken, dichterbij werken enz.
Ja, dat vergt wel op grote schaal een andere en meedenkende houding vanuit het bedrijfsleven. Maar Hey, we leven tenslotte al in een 24 / 7 economie toch?
Rekeningrijden is een financiële incentive.quote:Op zondag 25 november 2018 13:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar een financiële incentive geven aan de mensen die dus op andere tijden zouden willen werken wil je niet... Dat vind je "ouderwets denken" Maar met de huidige maatschappij komt er geen verandering.
Een financiele incentive geven is niet gelijk aan iets duurder maken.quote:Op zondag 25 november 2018 13:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar een financiële incentive geven aan de mensen die dus op andere tijden zouden willen werken wil je niet... Dat vind je "ouderwets denken" Maar met de huidige maatschappij komt er geen verandering.
Ja, bovenop een basistarief plus de brandstofaccijnzen. Onder het motto driedubbel genaaid houdt beter.quote:Op zondag 25 november 2018 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Nee, want die brandstofkosten zijn niet gediferentieerd naar drukte en tijdstip. Terwijl het voordeel van rekeningrijden nu juist is dat men kan beprijzen naar tijdstip, verkeersdrukte en locatie.
Wegenbelasting (geld specifiek bedoeld voor de wegen en de bijbehorende infrastructuur) bestaat al lang niet meer.quote:Op zondag 25 november 2018 13:02 schreef westwoodblvd het volgende:
Accijns =/= wegenbelasting, heeft een ander doel.
Het probleem is dat de rekening en ook het initiatief steeds bij de arbeider komt te liggen. Zodra we rekeningrijden hebben ingevoerd komen die busverbindingen er alsnog niet en gaan bedrijven alsnog niet spreiden etc. Die meedenkende houding vanuit het bedrijfsleven kun je vergeten. Waarom zouden ze ook. Het is immers jou keuze om daar te werken. Want dat zal dan de volgende discussie zijn.quote:Op zondag 25 november 2018 13:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens mij moeten we met z'n allen een flinke mentaliteitsverandering ondergaan. Velen zijn vastgeroest in ouderwets denken met hun "straffen om de spits in te moeten".
Volgens mij is dit nog altijd een maatschappij brede keuze maar kunnen velen met gemak flexibeler werken. Andere tijdstippen, thuiswerken, dichterbij werken enz.
Ja, dat vergt wel op grote schaal een andere en meedenkende houding vanuit het bedrijfsleven. Maar Hey, we leven tenslotte al in een 24 / 7 economie toch?
Nou, het lijkt mij wel logisch dat tegenover invoering van een stelsel van rekeningrijden de MRB wordt afgeschaft en dat het netto voor een gemiddelde rijder niet duurder wordt, met het enige verschil dat er nu dus gestuurd wordt op tijdstip en locatie en de automobilist dus ook goedkoper uit kan zijn als deze die tijden en locaties / knelpunten mijdt.quote:Op zondag 25 november 2018 13:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, bovenop een basistarief plus de brandstofaccijnzen. Onder het motto driedubble genaaid houdt beter.
Straffen is hetzelfde als belonen, maar dat begrijp jij niet.quote:Op zondag 25 november 2018 13:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een financiele incentive geven is niet gelijk aan iets duurder maken.
Straffen werkt niet zo goed als belonen. Schijnen mensen ook niet te snappen.
Zie hier een berekening met het basistarief alleen en een enkele reisafstand van 40 km, ergo fors duurder: NWS / Middeninkomens in ons land staan onder zware drukquote:Op zondag 25 november 2018 13:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Nou, het lijkt mij wel logisch dat tegenover invoering van een stelsel van rekeningrijden de MRB wordt afgeschaft en dat het netto voor een gemiddelde rijder niet duurder wordt, met het enige verschil dat er nu dus gestuurd wordt op tijdstip en locatie en de automobilist dus ook goedkoper uit kan zijn als deze die tijden en locaties / knelpunten mijdt.
quote:Op woensdag 21 november 2018 18:11 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, om even terug te komen op het basistarief van 6.7 ct/km gaat je dat bij een enkele reisafstand naar het werk van 40km (niet echt heel bijzonder) zo'n 115 euro p/m kosten... Dan is het leuk dat men de MRB afschaft maar voor 115 euro p/m kun je nu een hele dikke diesel rijden...
Met het plan van Eurlings zouden we dit jaar op 6.7 ct/km als basistarief zitten... Daarbovenop zou nog een spitsheffing moeten komen...quote:Op zondag 25 november 2018 13:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Straffen is hetzelfde als belonen, maar dat begrijp jij niet.
Maak spitsrijden 5cent / kilometer en buiten de spits 2 cent.
Dan zeg je "buiten de spits 3 cent korting" i.p.v. "in de spits 3 cent duurder"
Ga jij er minder om autorijden? Die 100 euro aan wegenbelasting... Kun je 1500km / maand dit soort tarieven voor betalen.quote:Op zondag 25 november 2018 13:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met het plan van Eurlings zouden we dit jaar op 6.7 ct/km als basistarief zitten... Daarbovenop zou nog een spitsheffing moeten komen...
Dat bewijst dan toch gewoon dat het in theorie al niet werkt?quote:Op zondag 25 november 2018 13:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ga jij er minder om autorijden? Die 100 euro aan wegenbelasting... Kun je 1500km / maand dit soort tarieven voor betalen.
Geen gekke bedragen hoor.
In theorie zou ik voorstander zijn maar praktisch teveel onzekerheden m.b.t. privacy / hackbaarheid / uitvoering / kosten / andere zaken waar ze op falen.
Even hoor... 100 Euro p/m aan wegenbelasting dan zit je in de categorie diesel van 1251 t/m 1350 kg...quote:Op zondag 25 november 2018 13:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ga jij er minder om autorijden? Die 100 euro aan wegenbelasting... Kun je 1500km / maand dit soort tarieven voor betalen.
Geen gekke bedragen hoor.
In principe wel, alleen de uitvoering zal een vergelijkbaar miljoenen-verslindend project worden als de ov-chipkaart. Een paar private bedrijven zullen er fiks aan verdienen en de zakelijke veelrijder zal ontzien worden, want dat worden ze altijd.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:58 schreef westwoodblvd het volgende:
Overigens een prima idee. Het is heel raar dat iemand die 8 uur per dag in de auto zit net zo veel wegenbelasting betaald als iemand die in het weekend naar de supermarkt en terug rijdt. B
Dat denk ik ook , met kentekenherkenning kun je heel veel flikkenquote:Op zondag 25 november 2018 14:05 schreef Fer het volgende:
[..]
In principe wel, alleen de uitvoering zal een vergelijkbaar miljoenen-verslindend project worden als de ov-chipkaart. Een paar private bedrijven zullen er fiks aan verdienen en de zakelijke veelrijder zal ontzien worden, want dat worden ze altijd.
ik ben 30 jaar op de fiets gegaan 22 km heen en 22 km terug, met fiets van de zaak en toch reiskosten vergoedingquote:Op zondag 25 november 2018 13:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even hoor... 100 Euro p/m aan wegenbelasting dan zit je in de categorie diesel van 1251 t/m 1350 kg...
Bij de km prijs van 6.7 ct/km (basistarief!) ligt het omslagpunt (rekeningrijden duurder dan MRB) voor een benzine Polo op slechts 8 km enkele reis...
De lui die binnen 10km van hun werk wonen zijn echt niet de lui die de files veroorzaken.
Implementatie zal niet de schoonheidsprijs verdienen, maar de OV chipkaart is uiteindelijk toch een succes, of mis ik dan van alles ?quote:Op zondag 25 november 2018 14:05 schreef Fer het volgende:
[..]
In principe wel, alleen de uitvoering zal een vergelijkbaar miljoenen-verslindend project worden als de ov-chipkaart. Een paar private bedrijven zullen er fiks aan verdienen en de zakelijke veelrijder zal ontzien worden, want dat worden ze altijd.
Hoe goedkoop is die benzine polo dan wel niet in wegenbelasting?quote:Op zondag 25 november 2018 13:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even hoor... 100 Euro p/m aan wegenbelasting dan zit je in de categorie diesel van 1251 t/m 1350 kg...
Bij de km prijs van 6.7 ct/km (basistarief!) ligt het omslagpunt (rekeningrijden duurder dan MRB) voor een benzine Polo op slechts 8 km enkele reis...
De lui die binnen 10km van hun werk wonen zijn echt niet de lui die de files veroorzaken.
Het gaat om het prijsverschil op bepaalde tijden / in stedelijke gebieden. Niet om het basistarief daar wordt helemaal niks mee verdient. Dat is het idee daar van helemaal niet.quote:Op zondag 25 november 2018 13:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat bewijst dan toch gewoon dat het in theorie al niet werkt?
Tenzij je de tarieven echt hoog maakt, maar dan komt het vooral doordat je het armste deel van de bevolking van de weg prijst.
Nee. Jij snapt er niks van.quote:Op zondag 25 november 2018 13:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Straffen is hetzelfde als belonen, maar dat begrijp jij niet.
Maak spitsrijden 5cent / kilometer en buiten de spits 2 cent.
Dan zeg je "buiten de spits 3 cent korting" i.p.v. "in de spits 3 cent duurder"
73 euro per kwartaal in Noord Holland... (946 kg).quote:Op zondag 25 november 2018 14:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe goedkoop is die benzine polo dan wel niet in wegenbelasting?
Alleen dan heb je wel een beneden gemiddeld zware auto.quote:Op zondag 25 november 2018 14:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
73 euro per kwartaal in Noord Holland... (946 kg).
Maar dit is wel weer tekenend voor dit soort discussies. Mensen die totaal geen benul van de materie hebben gaan er weer wat van vinden.
Zaken zijn altijd relatief, je begrijpt mijn voorbeeld toch?quote:Op zondag 25 november 2018 14:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Jij snapt er niks van.
Je maakt het een gewoon duurder. Het andere niet goedkoper.
Dat staat volkomen los van deze discussie natuurlijk, iedereen mag zelf bepalen in wat voor auto die rond gaat rijden. Daarbij zie ik genoeg auto's van die categorie rondrijden op de snelwegen.quote:Op zondag 25 november 2018 14:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Alleen dan heb je wel een beneden gemiddeld zware auto.
In het middeninkomen topic heb ik al uitgelegd en aangetoond dat het op zijn minst budgetneutraal dient te gebeuren dus ik zie absoluut geen reden dat het goedkoper gaat worden dan 6.7 ct/km. Mind you, dat waren de plannen voor 2012... Denk je nou echt dat het 7 jaar later goedkoper zou worden?quote:Maar goed, naar mijn mening zou het basistarief voor rekeningrijden ook niet op 6,7 cent per kilometer moeten liggen maar misschien op hooguit de helft van dat bedrag.
Ja dat is geen drol, das goedkoop.quote:Op zondag 25 november 2018 14:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
73 euro per kwartaal in Noord Holland... (946 kg).
Maar dit is wel weer tekenend voor dit soort discussies. Mensen die totaal geen benul van de materie hebben gaan er weer wat van vinden.
Edit: Dus ook dat inspelen op dat "gebruik ipv bezit" is redelijk overdreven allemaal.
Voorbeeld.quote:Op zondag 25 november 2018 14:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zaken zijn altijd relatief, je begrijpt mijn voorbeeld toch?
Als iets duurder is is het ander altijd goedkoper. Andere zijde van het zelfde muntje.
Dat kun je vinden maar feit is dat Nederland 1 van de duurste landen is vwb belasting op autorijden...quote:
In bovenstaand artikel wordt redelijk laconiek over de brandstofprijs gedaan alsof dat hier allemaal meevalt, maar niks is minder waar natuurlijk:quote:'Nederland bij duurste autolanden in Europa'
Vooral de autobelastingen wegen in Nederland zwaar op het maandbudget. Zo heft ons land de hoogste belasting op diesel en is Nederland bij benzinemodellen het op één na duurste belastingland, na Noorwegen.
Me dunkt dat we ondertussen wel genoeg betalen, ergo, opflikkeren met die lastenverzwaring die rekeningrijden heet.quote:Nederland heeft duurste benzine van Europa
Nederland kent het hoogste tarief voor de benzine, met een adviesprijs van 1,72 voor euro 95 en zelfs 1,79 voor euro 98.
De dieselprijs van 1,30 per liter is ook nog relatief duur, maar daarin zijn Groot-Brittanië, Denemarken, Italië, Ierland,, Noorwegen, Zweden en Zwitserland toch nog net eventjes duurder.
Het één wordt duurder dan het ander, je doet nu alsof het bekostigen van zaken "straffen" is. Dat is het niet. Als je een korting wilt kunnen betalen zal je ergens dat geld vandaan moeten halen. Wil je een korting buiten de spits wordt het in de spits duurder.quote:Op zondag 25 november 2018 15:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voorbeeld.
Als manier A 20ct/km kost en manier B 25.
Maar de overheid vindt dat manier A niet meer zo populair mag zijn, kunnen ze 2 dingen doen.
Jij wil dat manier A een belasting krijg en dat het 30ct /km gaat worden. Dan is manier B goedkoper idd. Klopt. Maar je straft mensen.
Bij manier B 10ct goedkoper maken zodat het 15 wordt, gaan mensen eerder denken: ik ga B doen.
Belonen werkt beter dan straffen. Dat is al zeer vaak aangetoont in de menselijke psyche.
Maar je mag als een dictator blijven denken hoor. Geen bezwaar. Het is alleen best idioot.
Nee.quote:Op zondag 25 november 2018 15:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het één wordt duurder dan het ander, je doet nu alsof het bekostigen van zaken "straffen" is. Dat is het niet. Als je een korting wilt kunnen betalen zal je ergens dat geld vandaan moeten halen. Wil je een korting buiten de spits wordt het in de spits duurder.
Het is hetzelfde muntje.
Dat stukje menselijke psyche waar je het over hebt ken ik heel goed. Het gaat daarin om de framing, niet om een rationeel voordeel.
There is no free lunch.quote:Op zondag 25 november 2018 16:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.
Het is niet hetzelfde muntje, want je houdt minder over aan het einde. Zorg er voor dat mensen minder hoeven te betalen.
Klaar nu.
Als iets veranderd, waarom moet het dan altijd duurder worden?quote:Op zondag 25 november 2018 16:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
There is no free lunch.
Dingen zijn niet gratis man. Als iets de overheid duur maakt is het wel al die marginale cadeautjes die ze weggeven aan marginale partijtjes.
Wegen kosten geld. Dat financieren met het geld van de mensen die er gebruik van maken lijkt me redelijk. Daar hoeft de algemene belastingbetaler dan niet voor te betalen.
Daarnaast betalen we jaarlijks een flinke rekening aan “onderhoudskosten”quote:Op zondag 25 november 2018 14:14 schreef manny het volgende:
R
[..]
Implementatie zal niet de schoonheidsprijs verdienen, maar de OV chipkaart is uiteindelijk toch een succes, of mis ik dan van alles ?
rekeningrijden zal zeker een flinke implementatie met vallen en opstaan worden. Maar daarna heb je een systeem waarbij de vervuiler / veroorzaker betaalt. Dat lijkt me een prima te verdedigen uitgangspunt.
En natuurlijk heeft iedereen in zijn hoofd een reden bedacht waarom al die anderen wel een alternatief hebben, maar ze zelf echt, echt, echt in de spits moeten rijden... tja. precies daarom is die extra financiële duw nodig.
Omdat het vaak inefficiënter wordt.quote:Op zondag 25 november 2018 16:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als iets veranderd, waarom moet het dan altijd duurder worden?
Hier ook. Maar ov gewoon goedkoper dan auto rijden. En dan niet autorijden alleem duurder.
Ov kan veel beter en vele malen goedkoper en dan zie je opeens veel minder files.
Zolang er geen fatsoenlijke alternatieven zijn is rücksichtslos de autobelastingen verhogen asociaal.quote:Op zondag 25 november 2018 16:47 schreef Ringo het volgende:
Zolang de mensen nog in hun autootjes massaal op zondag naar Scheveningen-strand of het plaatselijke funshoppingplaza rijden, is autorijden niet duur genoeg.
Die alternatieven zijn er vaak heus wel, maar de mensen nemen de moeite niet ernaar te zoeken.quote:Op zondag 25 november 2018 17:15 schreef Worteltjestaart het volgende:
Zolang er geen fatsoenlijke alternatieven zijn is rücksichtslos de autobelastingen verhogen asociaal.
Vertel.quote:Op zondag 25 november 2018 17:27 schreef Ringo het volgende:
Die alternatieven zijn er vaak heus wel, maar de mensen nemen de moeite niet ernaar te zoeken.
Een uitkering en veel blowen in zijn gevalquote:
Dit soort gedachtes worden toch constant weersproken door de feiten. De file komt echt door een kritieke overbelasting aan verkeer, de laatste 5-10% auto's op de weg dus.quote:Op zondag 25 november 2018 17:14 schreef von_manstein het volgende:
Ik denk niet dat rekeningrijden de file gaat oplossen in de spits. Files ontstaan door dom en lomp rijgedrag bij het in/uitvoegen en het wisselen van rijstrook. Stel dat het verkeer in de spits zou halveren, dan sta je ipv 40 min 20 min vast en de extra kosten die bedrijven maken door rekeningrijden (of variant zoals spitsheffing) worden naar alle waarschijnlijkheid doorbelast aan de klanten.
Flexibele werktijden gecombineerd met thuiswerken en het verbeteren van het OV (betere aansluitingen en goedkoper) is imo de oplossing tegen het groeiende file probleem.
Ik vind Lubach leuk, maar dit stukje was slecht. Hij gooit de termen 'spitsheffing' en 'rekeningrijden' door elkaar. Het is aangetoond dat een spitsheffing werkt, maar van rekeningrijden is dat niet zo duidelijk.quote:
Een wat ouder bericht:quote:Op zondag 25 november 2018 16:08 schreef ludovico het volgende:
Wegen kosten geld. Dat financieren met het geld van de mensen die er gebruik van maken lijkt me redelijk. Daar hoeft de algemene belastingbetaler dan niet voor te betalen.
De autobezitters betalen al genoeg toch?quote:Slechts 11% autobelasting naar wegennet
Uit onderzoek van stichting Bovag-RAI is gebleken uit dat van de 16,6 miljard euro aan verkeersbelasting vorig jaar slechts 1,9 miljard werd besteed aan het Nederlandse hoofdwegennet. Dit betekent dus dat slechts 11,4 procent van alle inkomsten uit belastingen die gerelateerd zijn aan autobezit en autogebruik, zoals bpm, wegenbelasting, btw en brandstofaccijns, daadwerkelijk wordt gebruikt voor verbetering van het autoverkeer.
Lijkt er inderdaad wel op zo ja.quote:Op zondag 25 november 2018 17:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een wat ouder bericht:
[..]
De autobezitters betalen al genoeg toch?
Dus al die idioterie dat de gebruiker moet betalen en weet ik veel voor onzin is hiermee definitief van tafel. De gebruiker betaalt al fors alleen wordt dat geld voor andere zaken gebruikt...quote:
Jij denkt dat ik, tot ik van baan veranderde, bewust de keuze maakte om dagelijks meer dan een half uur in de file te staan als ik een alternatief had op zowel reistijd als reiskosten? Op een stuk van 43 km?quote:Op zondag 25 november 2018 17:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Die alternatieven zijn er vaak heus wel, maar de mensen nemen de moeite niet ernaar te zoeken.
Maar onderzoek heeft aangetoond dat er een slordige 10 tot 15% van de file waar jij in staat, bestaat uit mensen die helemaal niet precies op die tijd in de auto hoeven te zitten. En die jaag je er uit door een spitsheffing in te voeren. En dan betaal jij ook die spitsheffing, maar hebt geen file meer. Zou je dat fijn vinden?quote:Op zondag 25 november 2018 19:03 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik, tot ik van baan veranderde, bewust de keuze maakte om dagelijks meer dan een half uur in de file te staan als ik een alternatief had op zowel reistijd als reiskosten? Op een stuk van 43 km?
Praat niet zo dom man.
Ik vraag me dat af. De media brengt het in ieder geval zo dat het het "bedrijfsleven" geld kost. Er zal dus een lobbyclub een brandbrief hebben geschreven aan de media. Ondertussen kost het zeker de werknemer geld want die betaalt dat met zijn tijd.quote:Op zondag 25 november 2018 11:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zie dat wel vaker voorbij komen... Hoe kost een file geld? Komt dat door het uurloon van de oostblokchauffeurs ofzo? Want ik heb het idee dat men de "verloren" tijd van iedereen rechtstreeks vermenigvuldigd heeft met het gemiddelde uurloon ofzo.
Dit inderdaad. Men gelooft de onderzoeken niet dat is het probleem. Er is een hoog aandeel niet-noodzakelijk verkeer vooral in de avondspits.quote:Op zondag 25 november 2018 20:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar onderzoek heeft aangetoond dat er een slordige 10 tot 15% van de file waar jij in staat, bestaat uit mensen die helemaal niet precies op die tijd in de auto hoeven te zitten. En die jaag je er uit door een spitsheffing in te voeren. En dan betaal jij ook die spitsheffing, maar hebt geen file meer. Zou je dat fijn vinden?
Dat is nou juist het probleem, als veel mensen elektrisch gaan rijden op goedkope zelf opgewekte stroom, dan loopt "onze" overheid heel veel geld mis.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De benzineprijs bestaat voor 65% uit belasting, is dat niet genoeg betalen voor gebruik?
Tijd welke verder geen geld kost... Of jij moet betaald in de file staan maar dat lijkt me sterk.quote:[b]Op zondag 25 november 2018 20:28 schreef [url=http://forum.fok.nl]
Ik vraag me dat af. De media brengt het in ieder geval zo dat het het "bedrijfsleven" geld kost. Er zal dus een lobbyclub een brandbrief hebben geschreven aan de media. Ondertussen kost het zeker de werknemer geld want die betaalt dat met zijn tijd.
Rekeningrijden icm een spitsheffing is iig niet de oplossing.quote:Sowieso moet er iets veranderen aan de mentaliteit en de zienswijze van de mens want het gaat volkomen verkeerd. Ga tien jaar zo door en het is totale chaos. Dat er iets moet gebeuren is zeker.
Kortom, collectief "straffen" om een ruime minderheid (slechts een procent of 10) tot ander gedrag te dwingen...quote:Op zondag 25 november 2018 20:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar onderzoek heeft aangetoond dat er een slordige 10 tot 15% van de file waar jij in staat, bestaat uit mensen die helemaal niet precies op die tijd in de auto hoeven te zitten. En die jaag je er uit door een spitsheffing in te voeren. En dan betaal jij ook die spitsheffing, maar hebt geen file meer. Zou je dat fijn vinden?
Jij spreekt voor 90% van Nederland.quote:Op zondag 25 november 2018 20:42 schreef AchJa het volgende:
Die staan liever 30 minuten in de file dan.
Natuurlijk niet aangezien 90% van Nederland wat anders is dan 90% van de mensen die in de file staan.quote:Op zondag 25 november 2018 20:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Jij spreekt voor 90% van Nederland.
Alleen belast je dan puur het verbranden van brandstof.quote:Op zondag 25 november 2018 11:55 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat kan nu toch ook al met de accijns op brandstof?
En ook daar spreek jij niet voor.quote:Op zondag 25 november 2018 20:57 schreef AchJa het volgende:
Natuurlijk niet aangezien 90% van Nederland wat anders is dan 90% van de mensen die in de file staan.
Precies. Spitsheffing. In gebieden waar dat is toegepast (bijvoorbeeld rond de stad Stockholm) is de hoeveelheid verkeer in de spits significant afgenomen.quote:Op zondag 25 november 2018 20:58 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Alleen belast je dan puur het verbranden van brandstof.
En bevoordeel je zuinige auto's of bepaalde brandstoffen.
Afhankelijk van hoe rekeningrijden wordt toegepast zou je bijvoorbeeld een extra premie kunnen zetten op het gebruik van de snelweg in de spits.
Of langs een erg druk knooppunt rijden.
Dat weet ik niet. Maar goed, heb jij een bron dat het andersom is?quote:Op zondag 25 november 2018 20:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En ook daar spreek jij niet voor.
Nee. Maar net als elke keer met jou, ben jij degene die de ongefundeerde losse flodders de ruimte in slingert en niet ik. Dus ik ga je ook niet meer vragen om onderbouwing, want die is er nooit.quote:Op zondag 25 november 2018 21:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Maar goed, heb jij een bron dat het andersom is?
Ah, de argumenten zijn wederom weer eens op bij je... Wat een schertsvertoning ben je ook...quote:Op zondag 25 november 2018 21:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Nee. Maar net als elke keer met jou, ben jij degene die de ongefundeerde losse flodders de ruimte in slingert en niet ik. Dus ik ga je ook niet meer vragen om onderbouwing, want die is er nooit.
Koekoek. Wat een afgunst.quote:Op zondag 25 november 2018 16:47 schreef Ringo het volgende:
Zolang de mensen nog in hun autootjes massaal op zondag naar Scheveningen-strand of het plaatselijke funshoppingplaza rijden, is autorijden niet duur genoeg.
Tja. Klopt. Lijkt me handig met x kilometer weg, borden, politie, etc, etcquote:Op zondag 25 november 2018 16:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Daarnaast betalen we jaarlijks een flinke rekening aan “onderhoudskosten”
Afgunst? Ik pak gewoon de fiets naar het strand.quote:
De jubelcarrousel!quote:Op zondag 25 november 2018 21:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Afgunst? Ik pak gewoon de fiets naar het strand.
En wat de rest van Nederland betreft, dat bereis ik prima per trein of bus.
Woon-werkverkeer is een ander verhaal, maar "fijn een stukje rijden" kan in de meeste gevallen ook prima met het openbaar vervoer.
Dan moet je je daar alleen niet te goed voor voelen.
Heet dat tegenwoordig zo als iemand een ander standpunt inneemt dan wat er in de Telegraaf staat?quote:
klopt, ik ga a jaren niet meer naar Schiphol met de auto, trein is perfect ,quote:Op zondag 25 november 2018 21:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Afgunst? Ik pak gewoon de fiets naar het strand.
En wat de rest van Nederland betreft, dat bereis ik prima per trein of bus.
Woon-werkverkeer is een ander verhaal, maar "fijn een stukje rijden" kan in de meeste gevallen ook prima met het openbaar vervoer.
Dan moet je je daar alleen niet te goed voor voelen.
Neen.quote:Op zondag 25 november 2018 21:13 schreef Ringo het volgende:
Heet dat tegenwoordig zo als iemand een ander standpunt inneemt dan wat er in de Telegraaf staat?
quote:Op zondag 25 november 2018 21:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Heet dat tegenwoordig zo als iemand een ander standpunt inneemt dan wat er in de Telegraaf staat?
quote:Op zondag 25 november 2018 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het jubelcarousel
Overheid gebruikt het jubelcaroussel.
Zeg lastenverzwaring en de kiezer is boos, noem het milieu, gezondheid of bezuinigen en de idioten staan te jubelen. Kies je accijnzen of belastingen zo dat ze bepaalde groepen treffen en anderen staan te juichen. Maak de ene week roken duurder en de niet rokers jubelen, de week daarop frikandellen en de niet frikandel eters jubelen. Op het moment dat jij gepakt word jubelen de rokers en frikandel eters haha net goed.
Op deze manier speelt de overheid onder de mom van moraal mensen tegen elkaar uit en betalen we met zij allen steeds meer voor een steeds groter wordende overheid in bijzonder luxe ministeries en met goud gerande regelingen.
In principe is dat wel zo natuurlijk dat die keuze wel bestaat. Niemand dwingt jou met het pistool op het hoofd om die keuze te maken. We maken die keuze omdat het kan. De trend is derhalve dat we steeds meer reistijd en afstand accepteren. Je bent daar echter nog wel zelf bij en het gebeurt ook dat men de afstand terecht een probleem vindt en daar niet voor kiest.quote:Op zondag 25 november 2018 19:03 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik, tot ik van baan veranderde, bewust de keuze maakte om dagelijks meer dan een half uur in de file te staan als ik een alternatief had op zowel reistijd als reiskosten? Op een stuk van 43 km?
Ik wist niet dan een vast contract de norm was tegenwoordig...quote:Op zondag 25 november 2018 21:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In principe is dat wel zo natuurlijk dat die keuze wel bestaat. Niemand dwingt jou met het pistool op het hoofd om die keuze te maken. We maken die keuze omdat het kan. De trend is derhalve dat we steeds meer reistijd en afstand accepteren. Je bent daar echter nog wel zelf bij en het gebeurt ook dat men de afstand terecht een probleem vindt en daar niet voor kiest.
Ik vind het een wat fatalistische houding om te vinden dat men geen keuze heeft. Het is eerder gemakzucht. Als men reistijd ook als werk zou zien dan valt het uurloon wat men er mee "wint" ook vaak tegen. Je veranderde van baan zoals je zelf zegt. Dat was inderdaad bewust en niet gedwongen.
Zou het wel moeten zijn. Verder heeft hij het daar niet over dus dat weten we niet. Maar "gedwongen " is het nooit en verder lijkt het erop dat men daardoor altijd meer reistijd krijgt. Nooit minder. Dus we zien daar nooit tegenop en zien het niet als een probleem. Wat het wel is natuurlijk omdat het aanbod van vervoerskilometers daardoor stijgt. Bij gelijkblijvende capaciteit. Door die machinatie krijg je hoe dan ook een probleem.quote:Op zondag 25 november 2018 21:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik wist niet dan een vast contract de norm was tegenwoordig...
Natuurlijk wordt het wel als een probleem gezien maar als je moet kiezen tussen werkloos en je huis verkopen of meer WWV kilometers maken is de keuze niet heel ingewikkeld...quote:Op zondag 25 november 2018 21:47 schreef Bart2002 het volgende:
Zou het wel moeten zijn. Verder heeft hij het daar niet over dus dat weten we niet. Maar "gedwongen " is het nooit en verder lijkt het erop dat men daardoor altijd meer reistijd krijgt. Nooit minder. Dus we zien daar nooit tegenop en zien het niet als een probleem.
Als die lui de keuze hebben om op fietsafstand te werken zullen ze dat allemaal gaan doen. Maar de ervaring leert dat een vaste baan tegenwoordig niet zo vanzelfsprekend meer is en achter je werk aan verhuizen is ook niet meer iets wat zo makkelijk gaat omdat de politiek vond dat ook de vrouwen maar eens achter dat aanrecht vandaan moesten komen en moesten gaan arbeiden.quote:Op het techneutenforum vindt men het niet raar dat men 300+ woon-werkverkeer per dag doet. Dat zij vrij baan hebben daar moet de overheid voor zorgen. Zij vinden dat er niets mis is met die mentaliteit. Nooit denken ze erover na of die 40.000 kilometer per jaar en nutteloos verspilde tijd de norm zou moeten zijn.
Dat maak jij er nu van. Wij weten dat niet. Zoals gezegd doen ze dat op het techneutenforum voor een geringe salarisverhoging. Dat zal veel meer voorkomen als ik een educated guess mag doen. . Waarom het altijd zo in extremen getrokken vraag ik me dan af.quote:Op zondag 25 november 2018 22:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt het wel als een probleem gezien maar als je moet kiezen tussen werkloos en je huis verkopen of meer WWV kilometers maken is de keuze niet heel ingewikkeld...
Heb je het over Tweakers?quote:Op zondag 25 november 2018 22:05 schreef Bart2002 het volgende:
Dat maak jij er nu van. Wij weten dat niet. Zoals gezegd doen ze dat op het techneutenforum voor een geringe salarisverhoging. Dat zal veel meer voorkomen als ik een educated guess mag doen. . Waarom het altijd zo in extremen getrokken vraag ik me dan af.
Nee, dat is juist niet zo... ik heb het beestje diepgaand bestudeerd. Die keuze die jij noemt wordt echt zelden gemaakt. Men ziet de eigen reistijd en de extra impact op de capaciteit nooit als een probleem. Terwijl dat juist het probleem is die toenemende aanspraak die wij doen op de capaciteit. Ik vind dat volstrekt logisch eigenlijk.quote:Op zondag 25 november 2018 22:01 schreef AchJa het volgende:
Als die lui de keuze hebben om op fietsafstand te werken zullen ze dat allemaal gaan doen.
Wie zijn dat dan? Ik geloof er niet zo in nl.quote:Op zondag 25 november 2018 22:08 schreef Bart2002 het volgende:
Nee, dat is juist niet zo... ik heb het beestje diepgaand bestudeerd. Die keuze die jij noemt wordt echt zelden gemaakt. Men ziet de eigen reistijd en de extra impact op de capaciteit nooit als een probleem. Terwijl dat juist het probleem is die toenemende aanspraak die wij doen op de capaciteit. Ik vind dat volstrekt logisch eigenlijk.
Inderdaad dat techneutenforum wat jij noemde. Zij zien hun eigen aanspraak op de capaciteit van de wegen niet als een probleem. Wel hebben zij veel te zeuren over de gevolgen daarvan maar zien nooit in dat zij een onderdeel van het probleem zijn. Dat is menselijk blijkbaar dus geven we de schuld aan externe zaken en aan anderen. En aan de overheid.quote:Op zondag 25 november 2018 22:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie zijn dat dan? Ik geloof er niet zo in nl.
Zeker. Maar daar is een zeker dwang voor nodig. Werkgevers gaan dat niet doen en vanuit de overheid is daar vooralsnog niets van een visie te bekennen. Ook zorgelijk is dat er zoveel gigantische distributiecentra bijkomen. Daar is de infra niet op berekend en het NL volk heeft daar enkel nadeel van.quote:Op zondag 25 november 2018 22:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Werktijden. Daar moeten we wat mee doen.
Maar dat is dan ook niet een representatieve club filerijders... Als 5% van de file Tweaker is reken ik al ruim... En juist dat zijn de lui die voornamelijk thuis kunnen werken toch?quote:Op zondag 25 november 2018 22:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Inderdaad dat techneutenforum wat jij noemde. Zij zien hun eigen aanspraak op de capaciteit van de wegen niet als een probleem. Wel hebben zij veel te zeuren over de gevolgen daarvan maar zien nooit in dat zij een onderdeel van het probleem zijn. Dat is menselijk blijkbaar dus geven we de schuld aan externe zaken en aan anderen. En aan de overheid.
Maar als het meeste werk in de grote steden is moeten de meeste woningen ook wel in de grote steden zijn, voor alle lagen in de samenleving... Hoe groter de stad, hoe meer leraren, vuilnismannen etc... er moeten zijn. Lijkt me vanzelfsprekend dat die ook gemakkelijk een woning in de stad kunnen betrekken toch? Dan hoeven ze immers de auto niet meer te pakken! Dus zeg het maar, waar zijn die betaalbare woningen voor deze mensen in de stad?quote:Op zondag 25 november 2018 22:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee, dat is juist niet zo... ik heb het beestje diepgaand bestudeerd. Die keuze die jij noemt wordt echt zelden gemaakt. Men ziet de eigen reistijd en de extra impact op de capaciteit nooit als een probleem. Terwijl dat juist het probleem is die toenemende aanspraak die wij doen op de capaciteit. Ik vind dat volstrekt logisch eigenlijk.
Maar zoals gezegd: dat is werkelijk nooit een overweging die gemaakt wordt. Daardoor groeit het aanbod en slibt het vanzelf dicht. Er is een mentaliteitsomslag nodig. Omdat dat nooit vanzelf gaat is er dwang nodig. Het kan niet zo door gaan want dan is het over 10 jaar chaos.
binnen 30 km kan goed zonder dat je de snelweg op moet en dus geen last hebt van spits camera'squote:Op zondag 25 november 2018 22:23 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar als het meeste werk in de grote steden is moeten de meeste woningen ook wel in de grote steden zijn, voor alle lagen in de samenleving... Hoe groter de stad, hoe meer leraren, vuilnismannen etc... er moeten zijn. Lijkt me vanzelfsprekend dat die ook gemakkelijk een woning in de stad kunnen betrekken toch? Dan hoeven ze immers de auto niet meer te pakken! Dus zeg het maar, waar zijn die betaalbare woningen voor deze mensen in de stad?
Voor de kortste reistijd is er geen alternatief dan de auto op dat traject.quote:Op zondag 25 november 2018 21:38 schreef Bart2002 het volgende:
In principe is dat wel zo natuurlijk dat die keuze wel bestaat. Niemand dwingt jou met het pistool op het hoofd om die keuze te maken. We maken die keuze omdat het kan. De trend is derhalve dat we steeds meer reistijd en afstand accepteren. Je bent daar echter nog wel zelf bij en het gebeurt ook dat men de afstand terecht een probleem vindt en daar niet voor kiest.
Wat goed dat jij weet waarom ik van baan ben veranderd?quote:Het is eerder gemakzucht. Als men reistijd ook als werk zou zien dan valt het uurloon wat men er mee "wint" ook vaak tegen. Je veranderde van baan zoals je zelf zegt. Dat was inderdaad bewust en niet gedwongen.
ik werk 1 dag per week in Amsterdam. niet mn standplaats dus reistijd = werktijd. dus ja ik sta betaald in de file.quote:Op zondag 25 november 2018 20:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tijd welke verder geen geld kost... Of jij moet betaald in de file staan maar dat lijkt me sterk.
Maar goed, ik heb nog steeds niet helder hoe eea berekend wordt.
[..]
Rekeningrijden icm een spitsheffing is iig niet de oplossing.
Dan wel ja. Maar dat is 1 dag per week.quote:Op maandag 26 november 2018 09:21 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
ik werk 1 dag per week in Amsterdam. niet mn standplaats dus reistijd = werktijd. dus ja ik sta betaald in de file.
Eh, nee.quote:Op zondag 25 november 2018 17:14 schreef von_manstein het volgende:
Stel dat het verkeer in de spits zou halveren, dan sta je ipv 40 min 20 min vast
Dit.quote:Op zondag 25 november 2018 22:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat je nooit een wegennet kan aanleggen dat de spits goed kan verwerken. Dan heb je 80 procent van de tijd enorme overcapaciteit en het aanleggen ervan is peperduur.
Werktijden. Daar moeten we wat mee doen.
Bij 10% tot 15% minder verkeer halveren de files al.quote:Op zondag 25 november 2018 17:14 schreef von_manstein het volgende:
Stel dat het verkeer in de spits zou halveren, dan sta je ipv 40 min 20 min vast
Daarom rekening rijden invoeren, zodat ook de elektrische rijders betalen voor het gebruik van de wegen.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:57 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
We gaan toch al naar elektrisch. Als dit er daadwerkelijk komt rijden de meeste mensen denk ik al elektrisch als het eenmaal zo ver is.
Als je meer mensen thuis kan laten werken en meer mensen er van kan overtuigen buiten de spitsuren de weg op te gaan kom je gemakkelijk aan die 15% minder auto's.quote:https://www.rtlnieuws.nl/algemeen/binnenland/artikel/383041/reizigers-de-avondspits-zijn-vaak-niet-op-weg-naar-huis
Automobilisten die in de avondspits op pad gaan, zijn niet per se op weg naar huis. Ze reizen vaak met een andere reden en dat zorgt voor opstoppingen op de weg en in het openbaar vervoer.
Dat blijkt uit onderzoek van het CBS naar reisgedrag in 2014. In de ochtendspits stappen mensen wel in de auto of het ov om naar het werk of naar school te gaan, maar in de avond zijn er veel andere redenen.
Boodschappen doen
Zo zijn mensen in de avondspits relatief vaker op pad om boodschappen te doen of om bij mensen op bezoek te gaan. In de avondspits is er minder woon-werkverkeer dan in de ochtendspits.
In de ochtendspits:
8,3 miljoen reizen
46 procent woon-werkverkeer of zakelijk bezoek
31 procent onderwijs of een cursus
17 procent winkelen of andere bezoeken
7 procent sociaal bezoek
In de avondspits:
9,7 miljoen reizen
31 procent woon-werkverkeer of zakelijk bezoek
7 procent onderwijs of een cursus
33 procent winkelen of andere bezoeken
29 procent sociaal bezoek
en er gebeurt iets met werktijden als de spitsheffing wordt ingevoerdquote:Op zondag 25 november 2018 22:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat je nooit een wegennet kan aanleggen dat de spits goed kan verwerken. Dan heb je 80 procent van de tijd enorme overcapaciteit en het aanleggen ervan is peperduur.
Werktijden. Daar moeten we wat mee doen.
Denk zelf dat ze uiterst conservatief zijn door alleen de transportsector mee te nemen.quote:Op maandag 26 november 2018 09:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan wel ja. Maar dat is 1 dag per week.
En die miljarden kostende economische schade van files kan ook best waar zijn maar ik wil gewoon weten hoe ze dat becijferd hebben. Ik kan me nl. niet aan de indruk ontrekken dat ze van alles en nog wat meegerekend hebben.
Op wel praktijd voorbeeld baseer je dit?quote:Op maandag 26 november 2018 10:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bij 10% tot 15% minder verkeer halveren de files al.
Tijdens de crisis was er vanwege de hoge werkloosheid minder verkeer op de weg in de spits. Dat kleine verschil in verkeer zorgde al voor veel minder en kortere files (en dan heb ik het even niet over die sneeuw file waar ik ook in stond destijds).quote:Op maandag 26 november 2018 20:47 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Op wel praktijd voorbeeld baseer je dit?
Noem eens een land waar men al een rekeningrij systeem heeft wat 100% foolproof is en waar men betaald per gereden km vertrekpunt thuis tm de eind bestemming?
Klopt ja. Ik kreeg mijn eerste baan tijdens de crisis en de reistijd was toen korter. Maar b.v. tijdens de vakantieperiodes merk je het ook al dat files snel verminderen. Toen ik bij deze werkgever begon kon ik nog over de A2 rijden en een acceptabele tijd aankomen op het werk. Nu rij ik elke dag ca. 15 km om, sta op het andere traject iets korter in de file maar ben er eerder dan wanneer ik over de A2 rijd. Maar ook dat traject (A67) slipt steeds verder dicht.quote:Op maandag 26 november 2018 21:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tijdens de crisis was er vanwege de hoge werkloosheid minder verkeer op de weg in de spits. Dat kleine verschil in verkeer zorgde al voor veel minder en kortere files (en dan heb ik het even niet over die sneeuw file waar ik ook in stond destijds).
Sterker nog, Rutte stond zich al op z'n borst te kloppen omdat de VVD het fileprobleem aan het oplossen was met al dat extra asfalt (dat miljarden gekost heeft) ... tot de crisis ten einde kwam en we inmiddels alweer een paar filerecords gebroken hebben...
jij werkquote:Op maandag 26 november 2018 21:27 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik kreeg mijn eerste baan tijdens de crisis en de reistijd was toen korter. Maar b.v. tijdens de vakantieperiodes merk je het ook al dat files snel verminderen. Toen ik bij deze werkgever begon kon ik nog over de A2 rijden en een acceptabele tijd aankomen op het werk. Nu rij ik elke dag ca. 15 km om, sta op het andere traject iets korter in de file maar ben er eerder dan wanneer ik over de A2 rijd. Maar ook dat traject (A67) slipt steeds verder dicht.
Gelul. Geen enkele reden knelpunten niet aan te pakken. A30/A1 bijvoorbeeld, van Barneveld tot Amersfoort gewoon een baan ernaast scheelt enorm.quote:Op zondag 25 november 2018 22:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat je nooit een wegennet kan aanleggen dat de spits goed kan verwerken. Dan heb je 80 procent van de tijd enorme overcapaciteit en het aanleggen ervan is peperduur.
Werktijden. Daar moeten we wat mee doen.
Dat is wat anders dan het wegennet aanpassen om de gehele spits te verwerken, dat is niet te doen. Knelpunten moeten hoe dan ook aangepakt worden.quote:Op maandag 26 november 2018 21:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelul. Geen enkele reden knelpunten niet aan te pakken. A30/A1 bijvoorbeeld, van Barneveld tot Amersfoort gewoon een baan ernaast scheelt enorm.
Ik werkquote:Op maandag 26 november 2018 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij werk
jij knaheeknietwrekenjoh
Wat heb jij nou weer gezopen?quote:Op maandag 26 november 2018 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij werk
jij knaheeknietwrekenjoh
zij hebbe gewerktquote:Op maandag 26 november 2018 21:45 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Ik werk
Jij werkt
Wij werken.
Etc.
In 2013/2014 was de piek mbt werklozen (600k - 680k+) nu is deze net iets hoger (348k werklozen) dan in 2008 (~312k werklozen). (bron: cbs https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)beidsmarkt/werklozen )quote:Op maandag 26 november 2018 21:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tijdens de crisis was er vanwege de hoge werkloosheid minder verkeer op de weg in de spits. Dat kleine verschil in verkeer zorgde al voor veel minder en kortere files (en dan heb ik het even niet over die sneeuw file waar ik ook in stond destijds).
Sterker nog, Rutte stond zich al op z'n borst te kloppen omdat de VVD het fileprobleem aan het oplossen was met al dat extra asfalt (dat miljarden gekost heeft) ... tot de crisis ten einde kwam en we inmiddels alweer een paar filerecords gebroken hebben...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |