Tijd welke verder geen geld kost... Of jij moet betaald in de file staan maar dat lijkt me sterk.quote:[b]Op zondag 25 november 2018 20:28 schreef [url=http://forum.fok.nl]
Ik vraag me dat af. De media brengt het in ieder geval zo dat het het "bedrijfsleven" geld kost. Er zal dus een lobbyclub een brandbrief hebben geschreven aan de media. Ondertussen kost het zeker de werknemer geld want die betaalt dat met zijn tijd.
Rekeningrijden icm een spitsheffing is iig niet de oplossing.quote:Sowieso moet er iets veranderen aan de mentaliteit en de zienswijze van de mens want het gaat volkomen verkeerd. Ga tien jaar zo door en het is totale chaos. Dat er iets moet gebeuren is zeker.
Kortom, collectief "straffen" om een ruime minderheid (slechts een procent of 10) tot ander gedrag te dwingen...quote:Op zondag 25 november 2018 20:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar onderzoek heeft aangetoond dat er een slordige 10 tot 15% van de file waar jij in staat, bestaat uit mensen die helemaal niet precies op die tijd in de auto hoeven te zitten. En die jaag je er uit door een spitsheffing in te voeren. En dan betaal jij ook die spitsheffing, maar hebt geen file meer. Zou je dat fijn vinden?
Jij spreekt voor 90% van Nederland.quote:Op zondag 25 november 2018 20:42 schreef AchJa het volgende:
Die staan liever 30 minuten in de file dan.
Natuurlijk niet aangezien 90% van Nederland wat anders is dan 90% van de mensen die in de file staan.quote:Op zondag 25 november 2018 20:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Jij spreekt voor 90% van Nederland.
Alleen belast je dan puur het verbranden van brandstof.quote:Op zondag 25 november 2018 11:55 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat kan nu toch ook al met de accijns op brandstof?
En ook daar spreek jij niet voor.quote:Op zondag 25 november 2018 20:57 schreef AchJa het volgende:
Natuurlijk niet aangezien 90% van Nederland wat anders is dan 90% van de mensen die in de file staan.
Precies. Spitsheffing. In gebieden waar dat is toegepast (bijvoorbeeld rond de stad Stockholm) is de hoeveelheid verkeer in de spits significant afgenomen.quote:Op zondag 25 november 2018 20:58 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Alleen belast je dan puur het verbranden van brandstof.
En bevoordeel je zuinige auto's of bepaalde brandstoffen.
Afhankelijk van hoe rekeningrijden wordt toegepast zou je bijvoorbeeld een extra premie kunnen zetten op het gebruik van de snelweg in de spits.
Of langs een erg druk knooppunt rijden.
Dat weet ik niet. Maar goed, heb jij een bron dat het andersom is?quote:Op zondag 25 november 2018 20:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En ook daar spreek jij niet voor.
Nee. Maar net als elke keer met jou, ben jij degene die de ongefundeerde losse flodders de ruimte in slingert en niet ik. Dus ik ga je ook niet meer vragen om onderbouwing, want die is er nooit.quote:Op zondag 25 november 2018 21:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Maar goed, heb jij een bron dat het andersom is?
Ah, de argumenten zijn wederom weer eens op bij je... Wat een schertsvertoning ben je ook...quote:Op zondag 25 november 2018 21:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Nee. Maar net als elke keer met jou, ben jij degene die de ongefundeerde losse flodders de ruimte in slingert en niet ik. Dus ik ga je ook niet meer vragen om onderbouwing, want die is er nooit.
Koekoek. Wat een afgunst.quote:Op zondag 25 november 2018 16:47 schreef Ringo het volgende:
Zolang de mensen nog in hun autootjes massaal op zondag naar Scheveningen-strand of het plaatselijke funshoppingplaza rijden, is autorijden niet duur genoeg.
Tja. Klopt. Lijkt me handig met x kilometer weg, borden, politie, etc, etcquote:Op zondag 25 november 2018 16:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Daarnaast betalen we jaarlijks een flinke rekening aan “onderhoudskosten”
Afgunst? Ik pak gewoon de fiets naar het strand.quote:
De jubelcarrousel!quote:Op zondag 25 november 2018 21:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Afgunst? Ik pak gewoon de fiets naar het strand.
En wat de rest van Nederland betreft, dat bereis ik prima per trein of bus.
Woon-werkverkeer is een ander verhaal, maar "fijn een stukje rijden" kan in de meeste gevallen ook prima met het openbaar vervoer.
Dan moet je je daar alleen niet te goed voor voelen.
Heet dat tegenwoordig zo als iemand een ander standpunt inneemt dan wat er in de Telegraaf staat?quote:
klopt, ik ga a jaren niet meer naar Schiphol met de auto, trein is perfect ,quote:Op zondag 25 november 2018 21:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Afgunst? Ik pak gewoon de fiets naar het strand.
En wat de rest van Nederland betreft, dat bereis ik prima per trein of bus.
Woon-werkverkeer is een ander verhaal, maar "fijn een stukje rijden" kan in de meeste gevallen ook prima met het openbaar vervoer.
Dan moet je je daar alleen niet te goed voor voelen.
Neen.quote:Op zondag 25 november 2018 21:13 schreef Ringo het volgende:
Heet dat tegenwoordig zo als iemand een ander standpunt inneemt dan wat er in de Telegraaf staat?
quote:Op zondag 25 november 2018 21:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Heet dat tegenwoordig zo als iemand een ander standpunt inneemt dan wat er in de Telegraaf staat?
quote:Op zondag 25 november 2018 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het jubelcarousel
Overheid gebruikt het jubelcaroussel.
Zeg lastenverzwaring en de kiezer is boos, noem het milieu, gezondheid of bezuinigen en de idioten staan te jubelen. Kies je accijnzen of belastingen zo dat ze bepaalde groepen treffen en anderen staan te juichen. Maak de ene week roken duurder en de niet rokers jubelen, de week daarop frikandellen en de niet frikandel eters jubelen. Op het moment dat jij gepakt word jubelen de rokers en frikandel eters haha net goed.
Op deze manier speelt de overheid onder de mom van moraal mensen tegen elkaar uit en betalen we met zij allen steeds meer voor een steeds groter wordende overheid in bijzonder luxe ministeries en met goud gerande regelingen.
In principe is dat wel zo natuurlijk dat die keuze wel bestaat. Niemand dwingt jou met het pistool op het hoofd om die keuze te maken. We maken die keuze omdat het kan. De trend is derhalve dat we steeds meer reistijd en afstand accepteren. Je bent daar echter nog wel zelf bij en het gebeurt ook dat men de afstand terecht een probleem vindt en daar niet voor kiest.quote:Op zondag 25 november 2018 19:03 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik, tot ik van baan veranderde, bewust de keuze maakte om dagelijks meer dan een half uur in de file te staan als ik een alternatief had op zowel reistijd als reiskosten? Op een stuk van 43 km?
Ik wist niet dan een vast contract de norm was tegenwoordig...quote:Op zondag 25 november 2018 21:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In principe is dat wel zo natuurlijk dat die keuze wel bestaat. Niemand dwingt jou met het pistool op het hoofd om die keuze te maken. We maken die keuze omdat het kan. De trend is derhalve dat we steeds meer reistijd en afstand accepteren. Je bent daar echter nog wel zelf bij en het gebeurt ook dat men de afstand terecht een probleem vindt en daar niet voor kiest.
Ik vind het een wat fatalistische houding om te vinden dat men geen keuze heeft. Het is eerder gemakzucht. Als men reistijd ook als werk zou zien dan valt het uurloon wat men er mee "wint" ook vaak tegen. Je veranderde van baan zoals je zelf zegt. Dat was inderdaad bewust en niet gedwongen.
Zou het wel moeten zijn. Verder heeft hij het daar niet over dus dat weten we niet. Maar "gedwongen " is het nooit en verder lijkt het erop dat men daardoor altijd meer reistijd krijgt. Nooit minder. Dus we zien daar nooit tegenop en zien het niet als een probleem. Wat het wel is natuurlijk omdat het aanbod van vervoerskilometers daardoor stijgt. Bij gelijkblijvende capaciteit. Door die machinatie krijg je hoe dan ook een probleem.quote:Op zondag 25 november 2018 21:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik wist niet dan een vast contract de norm was tegenwoordig...
Natuurlijk wordt het wel als een probleem gezien maar als je moet kiezen tussen werkloos en je huis verkopen of meer WWV kilometers maken is de keuze niet heel ingewikkeld...quote:Op zondag 25 november 2018 21:47 schreef Bart2002 het volgende:
Zou het wel moeten zijn. Verder heeft hij het daar niet over dus dat weten we niet. Maar "gedwongen " is het nooit en verder lijkt het erop dat men daardoor altijd meer reistijd krijgt. Nooit minder. Dus we zien daar nooit tegenop en zien het niet als een probleem.
Als die lui de keuze hebben om op fietsafstand te werken zullen ze dat allemaal gaan doen. Maar de ervaring leert dat een vaste baan tegenwoordig niet zo vanzelfsprekend meer is en achter je werk aan verhuizen is ook niet meer iets wat zo makkelijk gaat omdat de politiek vond dat ook de vrouwen maar eens achter dat aanrecht vandaan moesten komen en moesten gaan arbeiden.quote:Op het techneutenforum vindt men het niet raar dat men 300+ woon-werkverkeer per dag doet. Dat zij vrij baan hebben daar moet de overheid voor zorgen. Zij vinden dat er niets mis is met die mentaliteit. Nooit denken ze erover na of die 40.000 kilometer per jaar en nutteloos verspilde tijd de norm zou moeten zijn.
Dat maak jij er nu van. Wij weten dat niet. Zoals gezegd doen ze dat op het techneutenforum voor een geringe salarisverhoging. Dat zal veel meer voorkomen als ik een educated guess mag doen. . Waarom het altijd zo in extremen getrokken vraag ik me dan af.quote:Op zondag 25 november 2018 22:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt het wel als een probleem gezien maar als je moet kiezen tussen werkloos en je huis verkopen of meer WWV kilometers maken is de keuze niet heel ingewikkeld...
Heb je het over Tweakers?quote:Op zondag 25 november 2018 22:05 schreef Bart2002 het volgende:
Dat maak jij er nu van. Wij weten dat niet. Zoals gezegd doen ze dat op het techneutenforum voor een geringe salarisverhoging. Dat zal veel meer voorkomen als ik een educated guess mag doen. . Waarom het altijd zo in extremen getrokken vraag ik me dan af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |