Nee, dat is juist niet zo... ik heb het beestje diepgaand bestudeerd. Die keuze die jij noemt wordt echt zelden gemaakt. Men ziet de eigen reistijd en de extra impact op de capaciteit nooit als een probleem. Terwijl dat juist het probleem is die toenemende aanspraak die wij doen op de capaciteit. Ik vind dat volstrekt logisch eigenlijk.quote:Op zondag 25 november 2018 22:01 schreef AchJa het volgende:
Als die lui de keuze hebben om op fietsafstand te werken zullen ze dat allemaal gaan doen.
Wie zijn dat dan? Ik geloof er niet zo in nl.quote:Op zondag 25 november 2018 22:08 schreef Bart2002 het volgende:
Nee, dat is juist niet zo... ik heb het beestje diepgaand bestudeerd. Die keuze die jij noemt wordt echt zelden gemaakt. Men ziet de eigen reistijd en de extra impact op de capaciteit nooit als een probleem. Terwijl dat juist het probleem is die toenemende aanspraak die wij doen op de capaciteit. Ik vind dat volstrekt logisch eigenlijk.
Inderdaad dat techneutenforum wat jij noemde. Zij zien hun eigen aanspraak op de capaciteit van de wegen niet als een probleem. Wel hebben zij veel te zeuren over de gevolgen daarvan maar zien nooit in dat zij een onderdeel van het probleem zijn. Dat is menselijk blijkbaar dus geven we de schuld aan externe zaken en aan anderen. En aan de overheid.quote:Op zondag 25 november 2018 22:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie zijn dat dan? Ik geloof er niet zo in nl.
Zeker. Maar daar is een zeker dwang voor nodig. Werkgevers gaan dat niet doen en vanuit de overheid is daar vooralsnog niets van een visie te bekennen. Ook zorgelijk is dat er zoveel gigantische distributiecentra bijkomen. Daar is de infra niet op berekend en het NL volk heeft daar enkel nadeel van.quote:Op zondag 25 november 2018 22:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Werktijden. Daar moeten we wat mee doen.
Maar dat is dan ook niet een representatieve club filerijders... Als 5% van de file Tweaker is reken ik al ruim... En juist dat zijn de lui die voornamelijk thuis kunnen werken toch?quote:Op zondag 25 november 2018 22:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Inderdaad dat techneutenforum wat jij noemde. Zij zien hun eigen aanspraak op de capaciteit van de wegen niet als een probleem. Wel hebben zij veel te zeuren over de gevolgen daarvan maar zien nooit in dat zij een onderdeel van het probleem zijn. Dat is menselijk blijkbaar dus geven we de schuld aan externe zaken en aan anderen. En aan de overheid.
Maar als het meeste werk in de grote steden is moeten de meeste woningen ook wel in de grote steden zijn, voor alle lagen in de samenleving... Hoe groter de stad, hoe meer leraren, vuilnismannen etc... er moeten zijn. Lijkt me vanzelfsprekend dat die ook gemakkelijk een woning in de stad kunnen betrekken toch? Dan hoeven ze immers de auto niet meer te pakken! Dus zeg het maar, waar zijn die betaalbare woningen voor deze mensen in de stad?quote:Op zondag 25 november 2018 22:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee, dat is juist niet zo... ik heb het beestje diepgaand bestudeerd. Die keuze die jij noemt wordt echt zelden gemaakt. Men ziet de eigen reistijd en de extra impact op de capaciteit nooit als een probleem. Terwijl dat juist het probleem is die toenemende aanspraak die wij doen op de capaciteit. Ik vind dat volstrekt logisch eigenlijk.
Maar zoals gezegd: dat is werkelijk nooit een overweging die gemaakt wordt. Daardoor groeit het aanbod en slibt het vanzelf dicht. Er is een mentaliteitsomslag nodig. Omdat dat nooit vanzelf gaat is er dwang nodig. Het kan niet zo door gaan want dan is het over 10 jaar chaos.
binnen 30 km kan goed zonder dat je de snelweg op moet en dus geen last hebt van spits camera'squote:Op zondag 25 november 2018 22:23 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar als het meeste werk in de grote steden is moeten de meeste woningen ook wel in de grote steden zijn, voor alle lagen in de samenleving... Hoe groter de stad, hoe meer leraren, vuilnismannen etc... er moeten zijn. Lijkt me vanzelfsprekend dat die ook gemakkelijk een woning in de stad kunnen betrekken toch? Dan hoeven ze immers de auto niet meer te pakken! Dus zeg het maar, waar zijn die betaalbare woningen voor deze mensen in de stad?
Voor de kortste reistijd is er geen alternatief dan de auto op dat traject.quote:Op zondag 25 november 2018 21:38 schreef Bart2002 het volgende:
In principe is dat wel zo natuurlijk dat die keuze wel bestaat. Niemand dwingt jou met het pistool op het hoofd om die keuze te maken. We maken die keuze omdat het kan. De trend is derhalve dat we steeds meer reistijd en afstand accepteren. Je bent daar echter nog wel zelf bij en het gebeurt ook dat men de afstand terecht een probleem vindt en daar niet voor kiest.
Wat goed dat jij weet waarom ik van baan ben veranderd?quote:Het is eerder gemakzucht. Als men reistijd ook als werk zou zien dan valt het uurloon wat men er mee "wint" ook vaak tegen. Je veranderde van baan zoals je zelf zegt. Dat was inderdaad bewust en niet gedwongen.
ik werk 1 dag per week in Amsterdam. niet mn standplaats dus reistijd = werktijd. dus ja ik sta betaald in de file.quote:Op zondag 25 november 2018 20:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tijd welke verder geen geld kost... Of jij moet betaald in de file staan maar dat lijkt me sterk.
Maar goed, ik heb nog steeds niet helder hoe eea berekend wordt.
[..]
Rekeningrijden icm een spitsheffing is iig niet de oplossing.
Dan wel ja. Maar dat is 1 dag per week.quote:Op maandag 26 november 2018 09:21 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
ik werk 1 dag per week in Amsterdam. niet mn standplaats dus reistijd = werktijd. dus ja ik sta betaald in de file.
Eh, nee.quote:Op zondag 25 november 2018 17:14 schreef von_manstein het volgende:
Stel dat het verkeer in de spits zou halveren, dan sta je ipv 40 min 20 min vast
Dit.quote:Op zondag 25 november 2018 22:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat je nooit een wegennet kan aanleggen dat de spits goed kan verwerken. Dan heb je 80 procent van de tijd enorme overcapaciteit en het aanleggen ervan is peperduur.
Werktijden. Daar moeten we wat mee doen.
Bij 10% tot 15% minder verkeer halveren de files al.quote:Op zondag 25 november 2018 17:14 schreef von_manstein het volgende:
Stel dat het verkeer in de spits zou halveren, dan sta je ipv 40 min 20 min vast
Daarom rekening rijden invoeren, zodat ook de elektrische rijders betalen voor het gebruik van de wegen.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:57 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
We gaan toch al naar elektrisch. Als dit er daadwerkelijk komt rijden de meeste mensen denk ik al elektrisch als het eenmaal zo ver is.
Als je meer mensen thuis kan laten werken en meer mensen er van kan overtuigen buiten de spitsuren de weg op te gaan kom je gemakkelijk aan die 15% minder auto's.quote:https://www.rtlnieuws.nl/algemeen/binnenland/artikel/383041/reizigers-de-avondspits-zijn-vaak-niet-op-weg-naar-huis
Automobilisten die in de avondspits op pad gaan, zijn niet per se op weg naar huis. Ze reizen vaak met een andere reden en dat zorgt voor opstoppingen op de weg en in het openbaar vervoer.
Dat blijkt uit onderzoek van het CBS naar reisgedrag in 2014. In de ochtendspits stappen mensen wel in de auto of het ov om naar het werk of naar school te gaan, maar in de avond zijn er veel andere redenen.
Boodschappen doen
Zo zijn mensen in de avondspits relatief vaker op pad om boodschappen te doen of om bij mensen op bezoek te gaan. In de avondspits is er minder woon-werkverkeer dan in de ochtendspits.
In de ochtendspits:
8,3 miljoen reizen
46 procent woon-werkverkeer of zakelijk bezoek
31 procent onderwijs of een cursus
17 procent winkelen of andere bezoeken
7 procent sociaal bezoek
In de avondspits:
9,7 miljoen reizen
31 procent woon-werkverkeer of zakelijk bezoek
7 procent onderwijs of een cursus
33 procent winkelen of andere bezoeken
29 procent sociaal bezoek
en er gebeurt iets met werktijden als de spitsheffing wordt ingevoerdquote:Op zondag 25 november 2018 22:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat je nooit een wegennet kan aanleggen dat de spits goed kan verwerken. Dan heb je 80 procent van de tijd enorme overcapaciteit en het aanleggen ervan is peperduur.
Werktijden. Daar moeten we wat mee doen.
Denk zelf dat ze uiterst conservatief zijn door alleen de transportsector mee te nemen.quote:Op maandag 26 november 2018 09:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan wel ja. Maar dat is 1 dag per week.
En die miljarden kostende economische schade van files kan ook best waar zijn maar ik wil gewoon weten hoe ze dat becijferd hebben. Ik kan me nl. niet aan de indruk ontrekken dat ze van alles en nog wat meegerekend hebben.
Op wel praktijd voorbeeld baseer je dit?quote:Op maandag 26 november 2018 10:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bij 10% tot 15% minder verkeer halveren de files al.
Tijdens de crisis was er vanwege de hoge werkloosheid minder verkeer op de weg in de spits. Dat kleine verschil in verkeer zorgde al voor veel minder en kortere files (en dan heb ik het even niet over die sneeuw file waar ik ook in stond destijds).quote:Op maandag 26 november 2018 20:47 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Op wel praktijd voorbeeld baseer je dit?
Noem eens een land waar men al een rekeningrij systeem heeft wat 100% foolproof is en waar men betaald per gereden km vertrekpunt thuis tm de eind bestemming?
Klopt ja. Ik kreeg mijn eerste baan tijdens de crisis en de reistijd was toen korter. Maar b.v. tijdens de vakantieperiodes merk je het ook al dat files snel verminderen. Toen ik bij deze werkgever begon kon ik nog over de A2 rijden en een acceptabele tijd aankomen op het werk. Nu rij ik elke dag ca. 15 km om, sta op het andere traject iets korter in de file maar ben er eerder dan wanneer ik over de A2 rijd. Maar ook dat traject (A67) slipt steeds verder dicht.quote:Op maandag 26 november 2018 21:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tijdens de crisis was er vanwege de hoge werkloosheid minder verkeer op de weg in de spits. Dat kleine verschil in verkeer zorgde al voor veel minder en kortere files (en dan heb ik het even niet over die sneeuw file waar ik ook in stond destijds).
Sterker nog, Rutte stond zich al op z'n borst te kloppen omdat de VVD het fileprobleem aan het oplossen was met al dat extra asfalt (dat miljarden gekost heeft) ... tot de crisis ten einde kwam en we inmiddels alweer een paar filerecords gebroken hebben...
jij werkquote:Op maandag 26 november 2018 21:27 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik kreeg mijn eerste baan tijdens de crisis en de reistijd was toen korter. Maar b.v. tijdens de vakantieperiodes merk je het ook al dat files snel verminderen. Toen ik bij deze werkgever begon kon ik nog over de A2 rijden en een acceptabele tijd aankomen op het werk. Nu rij ik elke dag ca. 15 km om, sta op het andere traject iets korter in de file maar ben er eerder dan wanneer ik over de A2 rijd. Maar ook dat traject (A67) slipt steeds verder dicht.
Gelul. Geen enkele reden knelpunten niet aan te pakken. A30/A1 bijvoorbeeld, van Barneveld tot Amersfoort gewoon een baan ernaast scheelt enorm.quote:Op zondag 25 november 2018 22:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat je nooit een wegennet kan aanleggen dat de spits goed kan verwerken. Dan heb je 80 procent van de tijd enorme overcapaciteit en het aanleggen ervan is peperduur.
Werktijden. Daar moeten we wat mee doen.
Dat is wat anders dan het wegennet aanpassen om de gehele spits te verwerken, dat is niet te doen. Knelpunten moeten hoe dan ook aangepakt worden.quote:Op maandag 26 november 2018 21:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelul. Geen enkele reden knelpunten niet aan te pakken. A30/A1 bijvoorbeeld, van Barneveld tot Amersfoort gewoon een baan ernaast scheelt enorm.
Ik werkquote:Op maandag 26 november 2018 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij werk
jij knaheeknietwrekenjoh
Wat heb jij nou weer gezopen?quote:Op maandag 26 november 2018 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij werk
jij knaheeknietwrekenjoh
zij hebbe gewerktquote:Op maandag 26 november 2018 21:45 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Ik werk
Jij werkt
Wij werken.
Etc.
In 2013/2014 was de piek mbt werklozen (600k - 680k+) nu is deze net iets hoger (348k werklozen) dan in 2008 (~312k werklozen). (bron: cbs https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)beidsmarkt/werklozen )quote:Op maandag 26 november 2018 21:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tijdens de crisis was er vanwege de hoge werkloosheid minder verkeer op de weg in de spits. Dat kleine verschil in verkeer zorgde al voor veel minder en kortere files (en dan heb ik het even niet over die sneeuw file waar ik ook in stond destijds).
Sterker nog, Rutte stond zich al op z'n borst te kloppen omdat de VVD het fileprobleem aan het oplossen was met al dat extra asfalt (dat miljarden gekost heeft) ... tot de crisis ten einde kwam en we inmiddels alweer een paar filerecords gebroken hebben...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |