abonnement Unibet Coolblue
pi_182732930
quote:
Profeet Mohammed pedofiel noemen terecht bestraft
De veroordeling die een Oostenrijkse vrouw kreeg opgelegd omdat ze had gezegd dat de profeet Mohammed pedofiele neigingen had, kan door de beugel. Ze overschreed daarmee een grens, en dat telt in dit geval zwaarder dan de vrijheid van meningsuiting, oordeelt het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.

De vrouw zei tijdens een seminar in 2009 dat de islamitische profeet het graag met kinderen deed, verwijzend naar diens huwelijk met de zesjarige Aïsha. Oostenrijkse rechters veroordeelden haar tot een boete van 480 euro vanwege minachting voor een religie. Ze stapte daarop naar het hof in Straatsburg met een beroep op de vrijheid van meningsuiting. Ze zou slechts een bijdrage hebben willen leveren aan een publiek debat.

Het mensenrechtenhof oordeelt dat de beschuldiging aan het adres van de profeet door hem als een pedofiel af te schilderen in dit geval te ver ging. De vrouw had moeten weten dat ze verontwaardiging zou oproepen. De opgelegde straf was bescheiden en niet buiten proportie, aldus de rechters, die ook wijzen op bescherming van de gevoelens van moslims en het bewaren van de religieuze vrede in Oostenrijk.
Bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)t-bestraft~a7fa62be/

Het zoveelste voorbeeld van rechtsongelijkheid. De rechten van gelovigen wegen weer eens zwaarder dan die van niet-gelovigen. Met de hand op de Bijbel of de Koran mag je van allerlei beledigende, kwetsende taal over andere mensen uitkramen, maar omgekeerd mag een niet-gelovige hetzelfde dus niet.

En dan gaat het nota bene ook nog om iets dat zwart op wit staat. Niet een verzonnen iets, niet een intolerante uiting, gewoon een kwalificatie op basis van een tekst. Mohammed trouwde Aïsha toen ze 6 was en consummeerde dat huwelijk toen ze 9 was. Volgens de huidige maatstaven heet zoiets pedofilie. We praten niet over een grensgevalletje; een meisje van 14-15 jaar, of iets dergelijks. We praten over een kind dat ruimschoots minderjarig was.

Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens is een lachertje. Een club die tot dit soort oordelen komt, is onmogelijk serieus te nemen. De vrijheid van meningsuiting wordt hier op onacceptabele wijze ingeperkt, alleen maar om moslims niet voor het hoofd te storen. Terwijl ze toch echt zelf met hun volle verstand geloven wat in de Koran staat en hun gewelddadige, pedofiele profeet als held afschilderen.

Weerzinwekkend.
pi_182732955
Trouwen met een 6 jarige en dan geen 'pedo' genoemd mogen worden..
8)7
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182732976
Het was een pedoseksueel, dat is een feit.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 12:33:10 #4
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182732999
Het is een historisch feit. Wordt het straks ook verboden te benoemen dat Napoleon zijn hand in zijn jas stopte? Kwets ik dan onnodig de gevoelens van de Fransen?

Wat de fuck zeg. Doe normaal!
pi_182733008
En dan gaan ze weer verbaasd opkijken als uiteindelijk het weer tot servisch achtige omstandigheden gaat komen elders in europa binnen afzienbare tijd.

Religie en die rare uitsluiting van de wet moet eens afgelopen zijn.
In sprookjes mag je best geloven hoor, maar het moet eens buiten alles gezet worden en niet boven alles.
pi_182733029
"Het mensenrechtenhof oordeelt dat de beschuldiging aan het adres van de profeet door hem als een pedofiel af te schilderen in dit geval te ver ging. De vrouw had moeten weten dat ze verontwaardiging zou oproepen. De opgelegde straf was bescheiden en niet buiten proportie, aldus de rechters, die ook wijzen op bescherming van de gevoelens van moslims en het bewaren van de religieuze vrede in Oostenrijk. "


Hoe kan een veroordeling hier op worden gebaseerd?
pi_182733042
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:36 schreef Luckyseven het volgende:
"Het mensenrechtenhof oordeelt dat de beschuldiging aan het adres van de profeet door hem als een pedofiel af te schilderen in dit geval te ver ging. De vrouw had moeten weten dat ze verontwaardiging zou oproepen. De opgelegde straf was bescheiden en niet buiten proportie, aldus de rechters, die ook wijzen op bescherming van de gevoelens van moslims en het bewaren van de religieuze vrede in Oostenrijk. "

Hoe kan een veroordeling hier op worden gebaseerd?
Ongelooflijk.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_182733046
Raar. In Nederland mag je je negatief uitlaten over een religie (het gezwelarrest), maar niet over de groep mensen die de religie aanhangt. Lijkt mij dat je negatief uitlaten over mohammed dan ook zou mogen in Nederland (zeker als je daar een argument bij hebt).

Waarom oordeelt het EHRM in dit geval anders? Dat zou dan immers ook voor Nederland moeten gelden.

Misschien dat iemand die de uitspraak heeft gelezen dit kan toelichten.

Edit: of moet ik het anders zien en oordeelt het EHRM enkel of de veroordeling niet onterecht was op basis van nationale wetgeving? Lijkt me niet, daar is de (Oostenrijkse versie van de) Hoge Raad toch voor?

[ Bericht 15% gewijzigd door Physsic op 25-10-2018 12:44:40 ]
  donderdag 25 oktober 2018 @ 12:39:52 #9
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_182733112
En nu? Kunnen we in heel Europa aangeklaagd worden als we Mo een pedo noemen?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_182733123
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)t-bestraft~a7fa62be/

En dan gaat het nota bene ook nog om iets dat zwart op wit staat. Niet een verzonnen iets, niet een intolerante uiting, gewoon een kwalificatie op basis van een tekst. Mohammed trouwde Aïsha toen ze 6 was en consummeerde dat huwelijk toen ze 9 was. Volgens de huidige maatstaven heet zoiets pedofilie. We praten niet over een grensgevalletje; een meisje van 14-15 jaar, of iets dergelijks. We praten over een kind dat ruimschoots minderjarig was.

Jij gelooft werkelijk wat er in de dit soort zgn heilige boeken staat? Of geloof je alleen maar specifiek dit stukje (wat trouwens niet eens letterlijk zo in de koran staat)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 12:42:47 #11
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_182733158
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:37 schreef Physsic het volgende:
Raar. In Nederland mag je je negatief uitlaten over een religie (het gezwelarrest), maar niet over de groep mensen die de religie aanhangt. Lijkt mij dat je negatief uitlaten over mohammed dan ook zou mogen in Nederland (zeker als je daar een argument bij hebt).

Waarom oordeelt het EHRM in dit geval anders? Dat zou dan immers ook voor Nederland moeten gelden.

Misschien dat iemand die de uitspraak heeft gelezen dit kan toelichten.
quote:
Decision of the Court
Article 10
The Court noted that those who choose to exercise the freedom to manifest their religion under
Article 9 of the Convention could not expect to be exempt from criticism. They must tolerate and
accept the denial by others of their religious beliefs. Only where expressions under Article 10 went
beyond the limits of a critical denial, and certainly where they were likely to incite religious
intolerance, might a State legitimately consider them to be incompatible with respect for the
freedom of thought, conscience and religion and take proportionate restrictive measures.


The Court observed also that the subject matter of the instant case was of a particularly sensitive
nature, and that the (potential) effects of the impugned statements, to a certain degree, depended
on the situation in the respective country where the statements were made, at the time and in the
context
they were made. Accordingly, it considered that the domestic authorities had a wide margin
of appreciation in the instant case, as they were in a better position to evaluate which statements
were likely to disturb the religious peace in their country.
The Court reiterated that it has distinguished in its case-law between statements of fact and value
judgments. It emphasised that the truth of value judgments was not susceptible to proof. However,
a value judgment without any factual basis to support it might be excessive.
The Court noted that the domestic courts comprehensively explained why they considered that the
applicant’s statements had been capable of arousing justified indignation; specifically, they had not
been made in an objective manner contributing to a debate of public interest (e.g. on child
marriage), but could only be understood as having been aimed at demonstrating that Muhammad
was not worthy of worship
. It agreed with the domestic courts that Mrs S. must have been aware
that her statements were partly based on untrue facts and apt to arouse indignation in others. The
national courts found that Mrs S. had subjectively labelled Muhammad with paedophilia as his
general sexual preference, and that she failed to neutrally inform her audience of the historical
background, which consequently did not allow for a serious debate on that issue.
Hence, the Court
saw no reason to depart from the domestic courts’ qualification of the impugned statements as
value judgments which they had based on a detailed analysis of the statements made.
The Court found in conclusion that in the instant case the domestic courts carefully balanced the
applicant’s right to freedom of expression with the rights of others to have their religious feelings
protected, and to have religious peace preserved in Austrian society.
The Court held further that even in a lively discussion it was not compatible with Article 10 of the
Convention to pack incriminating statements into the wrapping of an otherwise acceptable
expression of opinion and claim that this rendered passable those statements exceeding the
permissible limits of freedom of expression.
Lastly, since Mrs S. was ordered to pay a moderate fine and that fine was on the lower end of the
statutory range of punishment, the criminal sanction could not to be considered as disproportionate.

Under these circumstances, and given the fact that Mrs S. made several incriminating statements,
the Court considered that the Austrian courts did not overstep their wide margin of appreciation in
the instant case when convicting Mrs S. of disparaging religious doctrines. Overall, there had been no violation of Article 10.
ECHR is dus tegenwoordig een half politiek orgaan geworden :{
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_182733169
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jij gelooft werkelijk wat er in de dit soort zgn heilige boeken staat? Of geloof je alleen maar specifiek dit stukje (wat trouwens niet eens letterlijk zo in de koran staat)
Dus je mag niet citeren uit de Koran omdat dat kwetsend is voor de mensen die geloven in diezelfde bron onder het mom, die bron is niet geloofwaardig.

Dat is wel echt heel krom :D

Of is alles in de Koran waar, behalve dit stukje?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_182733174
Iemand die seks heeft met een 9-jarige een pedofiel noemen gaat wat ver. Nou, die houden we er in.
pi_182733190
Dus 'minachting voor een religie' is een strafbaar feit? Ik kan hier niet bij. Hoe kan het nou strafbaar zijn om een negatieve mening over een religie te hebben.
Zeer vreemde rechtsspraak dit.
En wederom een voorbeeld van hoe om één of andere reden de islam de hand boven het hoofd wordt gehouden, terwijl ik nog nooit heb gezien dat een moslim werd aangepakt omdat hij jodenhaat, homohaat etc. verspreidt.
It's okay to be white
pi_182733196
Nvm
pi_182733213
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:43 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dus je mag niet citeren uit de Koran omdat dat kwetsend is voor de mensen die geloven in diezelfde bron onder het mom, die bron is niet geloofwaardig.

Dat is wel echt heel krom :D

Of is alles in de Koran waar, behalve dit stukje?
Nogmaals, het staat niet in de Koran. De leeftijd van Aisha kan alleen geschat worden, de schattingen lopen uit een van 9-19 jaar, wat in lijn is met de toen geldende normen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_182733239
je mag hier al sinds jaar en dag de koning niet beledigen. hoor je nooit iemand over.

hij was geen pedo, want dat woord bestond toen nog niet. hij zou nu een pedo zijn, als hij dit nu deed. en die kans zou nu natuurlijk klein zijn. in die tijden was het vrij normaal om minderjarige meisjes te trouwen, overal, niet alleen in moslim gebieden. kan je net zo goed zeggen dat alle mannen vroeger pedos waren.

en als laatste; natuurlijk is het wel belangrijk dat dit soort uitspraken bedoeld zijn om te beledigen en moslims in een slecht daglicht te zetten. of om niet moslims een afkeer van de islam aan te praten. als je het dan nog hebt over wat er allemaal mis is met islam in 2018, dan kan ik het nog wel begrijpen. maar dit is kinderachtig en manipulatief.

maar goed, of het zou moeten mogen, om dit te zeggen... ik vind zelf eigenlijk van wel. mensen moeten ook domme dingen kunnen zeggen. ik kan ook gewoon even uitleggen hoe het verder zit, zoals hierboven. en dan moet je maar op de koop toe nemen dat dit soort lieden de maatschappij polariseert en haat aanwakkerd. helaas.

op zich wel mooi dat het europese hof denkt een minderheid in bescherming te moeten nemen. maar jammer dat ze dan net iets te ver gaan, kan averechts werken.
pi_182733246
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:42 schreef napoleonfour het volgende:

[..]


[..]

ECHR is dus tegenwoordig een half politiek orgaan geworden :{
Nu vind ik het nog vreemder. Wordt nou gezegd dat het zelfs in een publiek debat ontoelaatbaar zou zijn geweest.

:?
pi_182733262
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nogmaals, het staat niet in de Koran. De leeftijd van Aisha kan alleen geschat worden, de schattingen lopen uit een van 9-19 jaar, wat in lijn is met de toen geldende normen
ik zou dat ook wel eens willen zien dan, waar dat precies staat, van die 9 jaar.

in de joodse thora staat daadwerkelijk dat meisjes vanaf 9 jaar gechikt zijn voor het huwelijk.
pi_182733266
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nogmaals, het staat niet in de Koran. De leeftijd van Aisha kan alleen geschat worden, de schattingen lopen uit een van 9-19 jaar, wat in lijn is met de toen geldende normen
Hah algemeen is aangenomen dat het om een 9 jarig kind gaat. Dat er ook een schatting is van 19 maakt t wel heel ruim, maar het was gewoon een kind zoals staat beschreven in diverse hadiths.

Maar waarom voer ik uberhaupt deze discussie, het is raar dat je anno 2017 dit niet mag betitelen als pedofilie. Daar moet iedereen het over eens zijn lijkt mij.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:49 schreef pokkerdepok het volgende:


hij was geen pedo, want dat woord bestond toen nog niet.
Ah case closed.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 25 oktober 2018 @ 12:51:31 #21
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182733280
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:37 schreef Physsic het volgende:
Raar. In Nederland mag je je negatief uitlaten over een religie (het gezwelarrest), maar niet over de groep mensen die de religie aanhangt. Lijkt mij dat je negatief uitlaten over mohammed dan ook zou mogen in Nederland (zeker als je daar een argument bij hebt).

Waarom oordeelt het EHRM in dit geval anders? Dat zou dan immers ook voor Nederland moeten gelden.

Misschien dat iemand die de uitspraak heeft gelezen dit kan toelichten.

Edit: of moet ik het anders zien en oordeelt het EHRM enkel of de veroordeling niet onterecht was op basis van nationale wetgeving? Lijkt me niet, daar is de (Oostenrijkse versie van de) Hoge Raad toch voor?
Het gaat erom dat het EHRM oordeelt is dat een land het strafbaar mág stellen. Nederland kiest ervoor om dat niet te doen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 25 oktober 2018 @ 12:52:31 #22
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_182733291
Lees nu dat het punt dus is dat op basis van enkel Aisha niet gesteld kan worden dat Mo overwegend voor kleine meisjes ging, en dat daarom hem een pedo noemen te ver gaat... :{
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_182733295
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:49 schreef pokkerdepok het volgende:
je mag hier al sinds jaar en dag de koning niet beledigen. hoor je nooit iemand over.

Jawel hoor, ook daar is binnen Nederland veel discussie over geweest. Zelfs in de Tweede Kamer.

Naast dat de Koning de Koning is, is hij ook gewoon een persoon. Personen (en bepaalde groepen) mag je ook niet ‘zomaar’ beledigen. Dat geldt echter niet voor bijvoorbeeld religies of onderdelen daarvan.
Ik snap je vergelijking daarom niet helemaal.
pi_182733304
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:42 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

[..]

ECHR is dus tegenwoordig een half politiek orgaan geworden :{
Net als het leeuwendeel van de rechtspraak in West-Europa.
pi_182733308
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het EHRM oordeelt is dat een land het strafbaar mág stellen. Nederland kiest ervoor om dat niet te doen.
Als dat zo is, en het is in Oostenrijk strafbaar, dan snap ik de uitspraak. In dat geval bedankt. :)
  donderdag 25 oktober 2018 @ 12:53:55 #26
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_182733314
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nu vind ik het nog vreemder. Wordt nou gezegd dat het zelfs in een publiek debat ontoelaatbaar zou zijn geweest.

:?
Nee, in hoeverre ik het interpreteer van deze officiële samenvatting zou het wel mogen in een debat over bijvoorbeeld kindhuwelijken, de vrouw i.c. heeft het, volgens de Oostenrijkse rechtbanken vervolgens meegenomen door het ECHR, het louter als beledigend bedoeld en niet in een relevante setting. We kennen de setting alleen niet, als dit bijvoorbeeld tijdens een college zou worden gezegd en waarbij zij openstond voor discussie, daarnaast heeft het Hof haar kwalijk gemaakt dat de beweringen (i.e. dat Aischa minderjarig is) niet als waar kunnen worden beschouwd, daar er geen objectief bewijs voor is
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_182733320
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:52 schreef Physsic het volgende:

[..]

Jawel hoor, ook daar is binnen Nederland veel discussie over geweest. Zelfs in de Tweede Kamer.

Naast dat de Koning de Koning is, is hij ook gewoon een persoon. Personen (en bepaalde groepen) mag je ook niet ‘zomaar’ beledigen. Dat geldt echter niet voor bijvoorbeeld religies of onderdelen daarvan.
Ik snap je vergelijking daarom niet helemaal.
mohammed is een persoon, niet een religie. je mag hier de monarchie beledigen, maar niet willem of bea.
pi_182733337
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jij gelooft werkelijk wat er in de dit soort zgn heilige boeken staat? Of geloof je alleen maar specifiek dit stukje (wat trouwens niet eens letterlijk zo in de koran staat)
Natuurlijk geloof ik niet in sprookjes. Waar het om gaat, is dat moslims deze profeet aanbidden. Dat moeten ze vooral lekker doen (zal me jeuken), maar als blijkt dat de man trouwde met ruimschoots minderjarige meisjes dan moeten we hem volgens de huidige maatstaven een pedo kunnen noemen. Dat recht eis ik op, in het kader van de vrije meningsuiting en het publieke debat over religie als zodanig.

Zo propageert de Bijbel bijvoorbeeld slavernij. Dat vinden we inmiddels verwerpelijk, maar ik heb het volste recht om een christen erop te wijzen dat dergelijke teksten in de Bijbel staan.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 12:56:19 #29
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182733351
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als dat zo is, en het is in Oostenrijk strafbaar, dan snap ik de uitspraak. In dat geval bedankt. :)
Jep:

"Oostenrijkse rechters veroordeelden haar tot een boete van 480 euro vanwege minachting voor een religie. Ze stapte daarop naar het hof in Straatsburg met een beroep op de vrijheid van meningsuiting. Ze zou slechts een bijdrage hebben willen leveren aan een publiek debat."
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182733367
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Natuurlijk geloof ik niet in sprookjes. Waar het om gaat, is dat moslims deze profeet aanbidden. Dat moeten ze vooral lekker doen (zal me jeuken), maar als blijkt dat de man trouwde met ruimschoots minderjarige meisjes dan moeten we hem volgens de huidige maatstaven een pedo kunnen noemen. Dat recht eis ik op, in het kader van de vrije meningsuiting en het publieke debat over religie als zodanig.

Zo propageert de Bijbel bijvoorbeeld slavernij. Dat vinden we inmiddels verwerpelijk, maar ik heb het volste recht om een christen erop te wijzen dat dergelijke teksten in de Bijbel staan.
Het verschil is dat Christenen niet overgevoelig zijn en niet uit hun slof schieten. Die hoeven niet beschermd te worden, want ze veranderen niet zomaar in een gevaar voor de samenleving na wat kritiek.
pi_182733382
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:45 schreef Chokeme het volgende:
Dus 'minachting voor een religie' is een strafbaar feit? Ik kan hier niet bij. Hoe kan het nou strafbaar zijn om een negatieve mening over een religie te hebben.
Zeer vreemde rechtsspraak dit.
En wederom een voorbeeld van hoe om één of andere reden de islam de hand boven het hoofd wordt gehouden, terwijl ik nog nooit heb gezien dat een moslim werd aangepakt omdat hij jodenhaat, homohaat etc. verspreidt.
Ik vind dat ik het volste recht heb om minachting voor religie te koesteren en ook om dat openlijk kenbaar te maken. Omgekeerd laten gelovigen ook geen mogelijkheid onbenut om hun minachting jegens niet- of anders-gelovigen te laten blijken.

Dat is precies wat ik in de OP bedoel met rechtsongelijkheid. Met een Bijbel of Koran in de hand mag je veel meer dan wanneer je je niet op die sprookjesboeken beroept.
pi_182733424
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:28 schreef Elfletterig het volgende:
En dan gaat het nota bene ook nog om iets dat zwart op wit staat. Niet een verzonnen iets, niet een intolerante uiting, gewoon een kwalificatie op basis van een tekst. Mohammed trouwde Aïsha toen ze 6 was en consummeerde dat huwelijk toen ze 9 was. Volgens de huidige maatstaven heet zoiets pedofilie. We praten niet over een grensgevalletje; een meisje van 14-15 jaar, of iets dergelijks. We praten over een kind dat ruimschoots minderjarig was.
Het is duidelijk - zoals jij het ook zegt - met de huidige maatstaven verkeerd om op zulke leeftijd te trouwen en seks te hebben. Maar wat was toen 'normaal'?

Ik heb het zelf geprobeerd te vinden, maar ik kan niet zoveel vinden.

Probleem met terugblikken is dat er echt heel veel dingen zijn die botsen met de huidige maatstaven. Slavernij, kolonisatie, vrouwenrechten, kinderarbeid, noem het maar op. Er wordt *nu* heel anders naar al die zaken gekeken, terwijl het destijds *normaal* was.

Wat waren de levenstandaarden en de levensverwachting. Ik bedoel, tegenwoordig worden we met gemak 80, volgens mij leefde men in die tijd (middeleeuwen) 40/45 jaar. Alleen daardoor al werkte alles anders; met trouwde en baarde op een veel jongere leeftijd.

Hoe werd er destijds naar dit soort dingen bekeken? In de oudheid was homoseksualiteit heel normaal, terwijl 'we' er nu veel meer moeite mee hebben.

Waar ik heen wil: even los van dit specifiek onderwerp, mag je het verleden beoordelen met de huidige kijk op zaken? (Ja, huhu, alles mag, maar doe je het verleden dan niet tekort, is het wel zo verstandig?) Raak je de context dan niet kwijt?
pi_182733436
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:56 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Het verschil is dat Christenen niet overgevoelig zijn en niet uit hun slof schieten. Die hoeven niet beschermd te worden, want ze veranderen niet zomaar in een gevaar voor de samenleving na wat kritiek.
nu niet meer. maar dat heeft lang geduurd, hoor.
pi_182733443
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:49 schreef pokkerdepok het volgende:
je mag hier al sinds jaar en dag de koning niet beledigen. hoor je nooit iemand over.

hij was geen pedo, want dat woord bestond toen nog niet. hij zou nu een pedo zijn, als hij dit nu deed. en die kans zou nu natuurlijk klein zijn. in die tijden was het vrij normaal om minderjarige meisjes te trouwen, overal, niet alleen in moslim gebieden. kan je net zo goed zeggen dat alle mannen vroeger pedos waren.

en als laatste; natuurlijk is het wel belangrijk dat dit soort uitspraken bedoeld zijn om te beledigen en moslims in een slecht daglicht te zetten. of om niet moslims een afkeer van de islam aan te praten. als je het dan nog hebt over wat er allemaal mis is met islam in 2018, dan kan ik het nog wel begrijpen. maar dit is kinderachtig en manipulatief.

maar goed, of het zou moeten mogen, om dit te zeggen... ik vind zelf eigenlijk van wel. mensen moeten ook domme dingen kunnen zeggen. ik kan ook gewoon even uitleggen hoe het verder zit, zoals hierboven. en dan moet je maar op de koop toe nemen dat dit soort lieden de maatschappij polariseert en haat aanwakkerd. helaas.

op zich wel mooi dat het europese hof denkt een minderheid in bescherming te moeten nemen. maar jammer dat ze dan net iets te ver gaan, kan averechts werken.
Mensen een afkeer van religie aanpraten is een recht dat ik heb en wens te gebruiken. Het is net als met roken: het is schadelijk, onwenselijk en gevaarlijk. We kunnen niet vaak genoeg benadrukken wat er mis is met religie en met de islam in het bijzonder.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:02:38 #35
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182733454
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]

de schattingen lopen uit een van 9-19 jaar, wat in lijn is met de toen geldende normen
Oh dan is er niets aan de hand. Vroeger was slavenhandel en kinderarbeid ook normaal dus laten we daar ook niet moeilijk over doen hè.
pi_182733455
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Natuurlijk geloof ik niet in sprookjes. Waar het om gaat, is dat moslims deze profeet aanbidden. Dat moeten ze vooral lekker doen (zal me jeuken), maar als blijkt dat de man trouwde met ruimschoots minderjarige meisjes dan moeten we hem volgens de huidige maatstaven een pedo kunnen noemen. Dat recht eis ik op, in het kader van de vrije meningsuiting en het publieke debat over religie als zodanig.

Zo propageert de Bijbel bijvoorbeeld slavernij. Dat vinden we inmiddels verwerpelijk, maar ik heb het volste recht om een christen erop te wijzen dat dergelijke teksten in de Bijbel staan.
Volgens mij mag jij dat best vinden, maar het als voldongen feit neerleggen kun je niet daar het geen feit is gezien de sprookjesachtige aard van de bron
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:03:52 #37
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182733465
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:01 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nu niet meer. maar dat heeft lang geduurd, hoor.
Zou mooi zijn als het bij de moslims korter duurt. Hoe eerder we die lange tenen tot moes hebben gestampt, hoe beter.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:04:01 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182733466
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mensen een afkeer van religie aanpraten is een recht dat ik heb en wens te gebruiken. Het is net als met roken: het is schadelijk, onwenselijk en gevaarlijk. We kunnen niet vaak genoeg benadrukken wat er mis is met religie en met de islam in het bijzonder.
:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182733482
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:52 schreef Tyr80 het volgende:
Lees nu dat het punt dus is dat op basis van enkel Aisha niet gesteld kan worden dat Mo overwegend voor kleine meisjes ging, en dat daarom hem een pedo noemen te ver gaat... :{
Het probleem zit 'm erin dat het een nogal subjectief oordeel is om zoiets te betitelen als "het gaat te ver". Alleen maar omdat moslims mogelijk voor het hoofd worden gestoten hierdoor. Andere groepen mensen genieten deze bescherming niet.

Moslims die in Europa willen wonen, hebben er maar mee te leven dat er hier kritiek op (hun) religie bestaat en dat mensen het volste recht hebben om die kritiek te uiten. Als je een islamistische heilstaat wilt, ga je maar in Saoedi-Arabië of (hard op weg) Turkije wonen.
pi_182733502
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oh dan is er niets aan de hand. Vroeger was slavenhandel en kinderarbeid ook normaal dus laten we daar ook niet moeilijk over doen hè.
Gezien het feit dat Mo al lang dood is, is er idd geen reden om daar nog iets aan te doen.
Wat dus niet inhoudt dat we moeten accepteren dat mensen zaken als slavenhandel of kinderarbeid aan de hand van een boek proberen goed te praten.
Tijden zijn veranderd normen en waarden dus ook
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:07:03 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182733512
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het probleem zit 'm erin dat het een nogal subjectief oordeel is om zoiets te betitelen als "het gaat te ver". Alleen maar omdat moslims mogelijk voor het hoofd worden gestoten hierdoor. Andere groepen mensen genieten deze bescherming niet.

Moslims die in Europa willen wonen, hebben er maar mee te leven dat er hier kritiek op (hun) religie bestaat en dat mensen het volste recht hebben om die kritiek te uiten. Als je een islamistische heilstaat wilt, ga je maar in Saoedi-Arabië of (hard op weg) Turkije wonen.
Ach, wat mij betreft werkt het dan maar beide kanten op. Wat mij betreft dus prima dat moslims kritiek hebben op xenofobische ongelovige honden zoals jij. Waar jij dan weer boosjes op wordt wanneer dat gebeurt. Boter op je hoofd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:07:26 #42
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182733520
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:28 schreef Elfletterig het volgende:
En dan gaat het nota bene ook nog om iets dat zwart op wit staat. Niet een verzonnen iets, niet een intolerante uiting, gewoon een kwalificatie op basis van een tekst. Mohammed trouwde Aïsha toen ze 6 was en consummeerde dat huwelijk toen ze 9 was. Volgens de huidige maatstaven heet zoiets pedofilie. We praten niet over een grensgevalletje; een meisje van 14-15 jaar, of iets dergelijks. We praten over een kind dat ruimschoots minderjarig was.

Ho! Sinds wanneer bestaat Mohammed de profeet echt? Is daar bewijs voor?

Derhalve vind ik het ook enorm knap dat een verzinsel beledigen strafbaar is.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:09:15 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182733539
Topic trouwens gelijk weer ontvolgen. Jammer dat het na een relatief rustige periode weer drukker lijkt te worden met zelfmeelijfiguurtjes.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182733557
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Ach, wat mij betreft werkt het dan maar beide kanten op. Wat mij betreft dus prima dat moslims kritiek hebben op xenofobische ongelovige honden zoals jij. Waar jij dan weer boosjes op wordt wanneer dat gebeurt. Boter op je hoofd.
Het werkt inderdaad beide kanten op. Moslims mogen kritiek hebben op ongelovigen, ongelovigen mogen kritiek hebben op religie. Het kan niet zo zijn dat een rechter één van beide groepen expliciet beschermt en de andere groep veroordeelt tot het betalen van boetes. Dat is een verwerpelijk geval van rechtsongelijkheid.

Het is hoog tijd dat we eens ophouden met gelovigen boven de wet plaatsen.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:11:13 #45
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182733568
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:04 schreef Dven het volgende:

[..]

:')
Denk je zo ook over mensen die juist actief proberen om zieltjes te winnen voor dr religie?
pi_182733570
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:09 schreef Dven het volgende:
Topic trouwens gelijk weer ontvolgen. Jammer dat het na een relatief rustige periode weer drukker lijkt te worden met zelfmeelijfiguurtjes.
Zelfmedelijden vind je vooral bij moslims. Die zijn altijd gepikeerd, gekwetst en beledigd. Ik heb geen zelfmedelijden: ik stel gewoon een misstand aan de kaak.
pi_182733586
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:30 schreef Red_85 het volgende:
Trouwen met een 6 jarige en dan geen 'pedo' genoemd mogen worden..
8)7
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:32 schreef Nober het volgende:
Het was een pedoseksueel, dat is een feit.
pi_182733588
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oh dan is er niets aan de hand. Vroeger was slavenhandel en kinderarbeid ook normaal dus laten we daar ook niet moeilijk over doen hè.
Waren die slavenhandelaren toen - destijds - verkeerd bezig, als het de norm was?
Was kinderarbeid toen verkeerd, toen het de norm was?

Dat het nu verkeerd is, staat vast.

Maar kun je er in het heden allerlei labels op plakken, labels die gegeven zijn met de huidige maatstaven...? Als het *nu* zou gebeuren, natuurlijk, plak het erop.

Maar om terug te komen op het hoofdonderwerp: het zou gewoon gezegd mogen worden.
pi_182733598
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:07 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ho! Sinds wanneer bestaat Mohammed de profeet echt? Is daar bewijs voor?

Derhalve vind ik het ook enorm knap dat een verzinsel beledigen strafbaar is.
Godslastering...mooi woord he? :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182733632
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:07 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ho! Sinds wanneer bestaat Mohammed de profeet echt? Is daar bewijs voor?

Derhalve vind ik het ook enorm knap dat een verzinsel beledigen strafbaar is.
Het lijdt bijzonder weinig twijfel dat de historische figuur Mohammed echt heeft bestaan. Het was een sluwe, slimme koopman die een religie in elkaar heeft geshopt en die zichzelf met succes als profeet in de markt heeft gezet. Mohammed leende gretig van het toen al 6 eeuwen oude Christendom en bovendien van lokale Arabische religies. Zo is Allah een Arabische maangod die allang bestond voordat de islam werd uitgevonden. Mohammed wist dat hij Allah nodig had in zijn religie om voldoende steun onder de bevolking te vergaren.

Verder is alom dat Mohammed een wreed, gewelddadig figuur was die een spoor van vernielingen, dood en verderf heeft aanricht.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:16:00 #51
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182733650
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waren die slavenhandelaren toen - destijds - verkeerd bezig, als het de norm was?
Was kinderarbeid toen verkeerd, toen het de norm was?

Dat het nu verkeerd is, staat vast.

Maar kun je er in het heden allerlei labels op plakken, labels die gegeven zijn met de huidige maatstaven...? Als het *nu* zou gebeuren, natuurlijk, plak het erop.

Maar om terug te komen op het hoofdonderwerp: het zou gewoon gezegd mogen worden.
Volgens mij zijn wij het eens.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:16:52 #52
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182733664
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Godslastering...mooi woord he? :')
Even schandalig.. want hoe kun je iets of iemand belasteren die niet bestaat of waarvan het bestaan in ieder geval nooit is aangetoond?

Daarom vond ik onderstaand liedje ook zo mooi :)

Hans Teeuwen ^O^
pi_182733672
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:15 schreef Elfletterig het volgende:
Verder is alom dat Mohammed een wreed, gewelddadig figuur was die een spoor van vernielingen, dood en verderf heeft aanricht.
Dat hebben al die belangrijke figuren voor zijn tijd, tijdens zijn tijd en na zijn tijd gedaan... Je doet het klinken alsof het afwijkend gedrag was. Je mag het gewoon benoemen natuurlijk, maar het komt niet echt sterk over, zeg maar.

De mensheid is pas sindskort 'beschaafd'.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:18:09 #54
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_182733689
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nogmaals, het staat niet in de Koran. De leeftijd van Aisha kan alleen geschat worden, de schattingen lopen uit een van 9-19 jaar, wat in lijn is met de toen geldende normen
Juist. Daarnaast huwde hij vrede zij met hem voornamelijk oudere vrouwen, die in veel gevallen weduwen waren geworden.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:19:14 #55
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182733700
Islam afzeiken gelijk doodstraf allahaaaaalaaaaa takbir!

ofzo :@
Man of Steal.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:19:23 #56
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_182733705
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat hebben al die belangrijke figuren voor zijn tijd, tijdens zijn tijd en na zijn tijd gedaan... Je doet het klinken alsof het afwijkend gedrag was. Je mag het gewoon benoemen natuurlijk, maar het komt niet echt sterk over, zeg maar.

De mensheid is pas sindskort 'beschaafd'.
Hoho, behalve Jezus. Die was alleen maar bezig om dat smerige water te veranderen in wijn.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:19:25 #57
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_182733706
Mo jonge, ouwe geilneef dat die was.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:19:34 #58
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182733709
Met dank aan alle linkse mensen om u heen _O_
Man of Steal.
pi_182733710
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zelfmedelijden vind je vooral bij moslims. Die zijn altijd gepikeerd, gekwetst en beledigd. Ik heb geen zelfmedelijden: ik stel gewoon een misstand aan de kaak.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mensen een afkeer van religie aanpraten is een recht dat ik heb en wens te gebruiken. Het is net als met roken: het is schadelijk, onwenselijk en gevaarlijk. We kunnen niet vaak genoeg benadrukken wat er mis is met religie en met de islam in het bijzonder.
Helpt zo'n harde houding wel om je doel te bereiken?

Volgens mij heeft het nooit echt zin om keihard allerlei termen te slingeren tegen een bepaalde/specifieke houding/eigenschap/levensvisie van iemand...

Als je tot een dialoog met een roker wil komen, helpt het weinig om zo doelgericht negatief te zijn - al spreek je de waarheid. Het gaat namelijk niet altijd om de waarheid; het is een pyrrusoverwinning als je sterke argumenten hebt, maar de persoon tegen je niet kan overtuigen omdat je gedrag er alleen maar voor zorgt dat die persoon nog meer de hakken in het zand zet.

En da's met alles zo. Met een gelovige, met een ongelovige, met een roker, met een homoseksueel, met een allochtoon, met een Duitser - noem het maar op, welke eigenschap je van een persoon ook maar kan bedenken.

Denk niet dat er veel te winnen valt daarmee...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 13:20:12 ]
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:19:55 #60
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182733715
Daarom PVV/FVD *O*
Man of Steal.
pi_182733742
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Juist. Daarnaast huwde hij vrede zij met hem voornamelijk oudere vrouwen, die in veel gevallen weduwen waren geworden.

:{²
Ja, en :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:22:44 #62
455560 Logic91
Always stay rational
pi_182733746
Dit is feitelijk gewoon een blasfemie wet. Lijkt me niet echt gewenst om die richting te volgen als maatschappij zijnde. De vrijheid van meningsuiting sterft daar waar zulke wetten bestaan.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_182733774
De waarheid is blijkbaar te hard voor sommigen.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:24:58 #64
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_182733789
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind dat ik het volste recht heb om minachting voor religie te koesteren en ook om dat openlijk kenbaar te maken. Omgekeerd laten gelovigen ook geen mogelijkheid onbenut om hun minachting jegens niet- of anders-gelovigen te laten blijken.

Dat is precies wat ik in de OP bedoel met rechtsongelijkheid. Met een Bijbel of Koran in de hand mag je veel meer dan wanneer je je niet op die sprookjesboeken beroept.
Daar is artikel 6 van de Grondwet speciaal voor ingesteld.

Artikel 6
1 Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

2 De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.


In artikel 11 is het recht op de onaantastbaarheid van het lichaam vastgelegd

Artikel 11
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.


De KNMG ziet jongensbesnijdenis als een schending van de integriteit van het lichaam

De KNMG ziet niet-therapeutische circumcisie bij minderjarigen (jongensbesnijdenis) als een schending van de integriteit van het lichaam. Dit grondwettelijk vastgelegde recht beschermt mensen tegen ongewilde ingrepen in of aan het lichaam. Volgens de KNMG mogen minderjarigen alleen blootgesteld worden aan medische handelingen als er sprake is van ziekte of afwijkingen, of als overtuigend aangetoond kan worden dat de ingreep in het belang is van het kind, zoals bij vaccinaties. Het zonder medische reden chirurgisch verwijderen van de voorhuid bij jongens is schadelijk en een ernstige schending van fundamentele kinderrechten, stelt de KNMG in haar standpunt Niet-therapeutische circumcisie bij minderjarige jongens. De KNMG roept artsen op om jongensbesnijdenis te ontmoedigen en ouders die de ingreep overwegen actief en indringend op de hoogte te brengen van het ontbreken van medische voordelen en het gevaar van complicaties..

De Nederlandse rechter vindt het wel OK als de ouders het een goed idee vinden

De Nederlandse Hoge Raad heeft een paar jaar geleden geoordeeld dat jongensbesnijdenis onder bepaalde voorwaarden niet de delictsomschrijving van mishandeling vervult; een belangrijke voorwaarde is dat de ouders toestemming hebben gegeven.4 Dit oordeel sluit overigens niet uit dat de houding tegenover jongensbesnijdenis in Nederland aan het veranderen is. Zo heeft het Koninklijk Nederlands Medisch Genootschap (KNMG) officieel het standpunt ingenomen dat de praktijk op zijn minst ontmoedigd dient te worden.

Zo zie je dat religie een excuus is om de meest gruwelijke misdaden te plegen (kinderen verminken) en dat je bij de rechter bot vangt.
Non possumus non loqui
pi_182733803
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:19 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Hoho, behalve Jezus. Die was alleen maar bezig om dat smerige water te veranderen in wijn.
Volgens mij leefde Mohammed ten tijde van de donkere middeleeuwen (term die we tegenwoordig gebruiken). Toen we lekker met z'n allen in chaos verkeerden in Europa.

Om maar even te relativeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 13:43:23 ]
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:29:38 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182733869
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:22 schreef Logic91 het volgende:
Dit is feitelijk gewoon een blasfemie wet. Lijkt me niet echt gewenst om die richting te volgen als maatschappij zijnde. De vrijheid van meningsuiting sterft daar waar zulke wetten bestaan.
Correct. Dit Hof is een complete blamage.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:30:46 #67
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_182733893
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

Volgens mij leefde Mohammed ten tijde van de donkere middeleeuwen (term die tegenwoordig gebruiken). Toen we lekker met z'n allen in chaos verkeerden in Europa.

Om maar even te relativeren.
Ik geloof dat het begrip middeleeuwen ook al een trigger is, immers is het onze westerse middeleeuwen, niet die van bijvoorbeeld de Aziaten. Maar zou best kunnen, ik ken de geschiedenis van Mohammed niet, de Westerse Duistere Donkere Middeleeuwen waarvan van grofweg 500 tot 1500 n.c, dus dat zou best kunnen.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_182733926
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:45 schreef Chokeme het volgende:
Dus 'minachting voor een religie' is een strafbaar feit? Ik kan hier niet bij. Hoe kan het nou strafbaar zijn om een negatieve mening over een religie te hebben.
Zeer vreemde rechtsspraak dit.
En wederom een voorbeeld van hoe om één of andere reden de islam de hand boven het hoofd wordt gehouden, terwijl ik nog nooit heb gezien dat een moslim werd aangepakt omdat hij jodenhaat, homohaat etc. verspreidt.
Ik minacht elke religie. Sue me.

Overigens roept het hof dat deze opmerkingen ingaan tegen de vrijheid die hoort bij democratie, maar juist het aanvallen van dogmatische religie, theocratie en monarchie en het belachelijk maken van alles en iedereen. Dat is vrijheid.

De vrijheid om op tenen te stappen en wellicht zelf expres te provoceren. Als we daar mee ophouden dan stopt de vooruitgang.

Het zijn dezelfde argumenten als de inquisitie gebruikte maar dan wat mooier verpakt.
Whatever...
  † In Memoriam † donderdag 25 oktober 2018 @ 13:35:20 #69
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_182733951
Hoe krom, ze zouden iedereen die het onderwerp religie ter sprake brengt moeten bestraffen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_182734000
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:30 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Ik geloof dat het begrip middeleeuwen ook al een trigger is, immers is het onze westerse middeleeuwen, niet die van bijvoorbeeld de Aziaten. Maar zou best kunnen, ik ken de geschiedenis van Mohammed niet, de Westerse Duistere Donkere Middeleeuwen waarvan van grofweg 500 tot 1500 n.c, dus dat zou best kunnen.
Mohammed leefde tussen circa 570 - 632...

Waren volgens mij niet echt de meest plezierige eeuwen op dit planeet...

Maar goed. Ik vind dat context altijd belangrijk is, vooral als het verleden gaat beoordelen met de wetenschap van vandaag... Vooral roepen wat je wil roepen, doe je ding, maar dan laat je context mijns inziens achterwege en is dat zonde.
pi_182734023
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:30 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Ik geloof dat het begrip middeleeuwen ook al een trigger is, immers is het onze westerse middeleeuwen, niet die van bijvoorbeeld de Aziaten. Maar zou best kunnen, ik ken de geschiedenis van Mohammed niet, de Westerse Duistere Donkere Middeleeuwen waarvan van grofweg 500 tot 1500 n.c, dus dat zou best kunnen.
Man man man _O-
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_182734025
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mohammed leefde tussen circa 570 - 632...

Waren volgens mij niet echt de meest plezierige eeuwen op dit planeet...

Maar goed. Ik vind dat context altijd belangrijk is, vooral als het verleden gaat beoordelen met de wetenschap van vandaag... Vooral roepen wat je wil roepen, doe je ding, maar dan laat je context mijns inziens achterwege en is dat zonde.
Nu vraag je wel om erg veel nuance.

Ik bedoel, dat kindhuwelijken tot een kleine eeuw geleden nog heel normaal waren en er hele koninkrijken zijn gebaseerd op dit principe, lijkt ook niet belangrijk te zijn in deze discussie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 13:41:41 ]
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:42:23 #73
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_182734048
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mohammed leefde tussen circa 570 - 632...

Waren volgens mij niet echt de meest plezierige eeuwen op dit planeet...

Maar goed. Ik vind dat context altijd belangrijk is, vooral als het verleden gaat beoordelen met de wetenschap van vandaag... Vooral roepen wat je wil roepen, doe je ding, maar dan laat je context mijns inziens achterwege en is dat zonde.
Zeker, en dat is ook een van de grootste reden de rechters claims van (achter)kleinkinderen van slaven niet toelaat of voorlopig nog weren. Afgezien van het hele verjaringsprincipe, is het gewoon de huidige tijd vergelijken met een heel andere tijd een aparte context.

quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:41 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Man man man _O-
Ja duister en donker zijn wellicht ook nog triggers he?
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_182734058
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:42 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Zeker, en dat is ook een van de grootste reden de rechters claims van (achter)kleinkinderen van slaven niet toelaat of voorlopig nog weren. Afgezien van het hele verjaringsprincipe, is het gewoon de huidige tijd vergelijken met een heel andere tijd een aparte context.

[..]

Ja duister en donker zijn wellicht ook nog triggers he?
Eerder dat de datering niet klopt _O-
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_182734070
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:41 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nu vraag je wel om erg veel nuance.

Ik bedoel, dat kindhuwelijken tot een kleine eeuw geleden nog heel normaal waren en er hele koninkrijken zijn gebaseerd op dit principe, lijkt ook niet belangrijk te zijn in deze discussie.
Die worden dan ook niet de perfecte man(nen) genoemd waaraan je je moet spiegelen.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:45:18 #76
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182734077
Tof ook, dat er in dit soort topics altijd zoveel rechtsgeleerde, filosofisch onderlegde theologen zijn. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_182734081
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:44 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Die worden dan ook niet de perfecte man(nen) genoemd waaraan je je moet spiegelen.
En toch worden daar zelden NWS-reeksen over gevuld en valt het woord pedofilie zelden.
pi_182734093
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:45 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

En toch worden daar zelden NWS-reeksen over gevuld en valt het woord pedofilie zelden.
Goed verhaal.
pi_182734107
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:46 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Goed verhaal.
Dank je.
pi_182734141
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mensen een afkeer van religie aanpraten is een recht dat ik heb en wens te gebruiken. Het is net als met roken: het is schadelijk, onwenselijk en gevaarlijk. We kunnen niet vaak genoeg benadrukken wat er mis is met religie en met de islam in het bijzonder.
dat is puur gebaseert op jouw persoonlijke mening.
pi_182734158
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als het bij de moslims korter duurt. Hoe eerder we die lange tenen tot moes hebben gestampt, hoe beter.
stukje bij beetje, denk ik. je kan ook een tegenreactie triggeren. dan bereik je het tegenovergestelde van wat je wilt.
pi_182734280
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

mohammed is een persoon, niet een religie. je mag hier de monarchie beledigen, maar niet willem of bea.
Maar zo is het niet bestraft.
pi_182734289
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:12 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

[..]

Dit.
Verdere discussie is echt overbodig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182734303
Blijkbaar heeft een journalist, die daar undercover aanwezig was, dit aan de kaak gesteld met de vraag of de politie een onderzoek wilt openen. Voorbeeld nummer ontelbaar dat journalisten niet meer neutraal zijn, het is één grote linkse kliek die vooral hun zelfbenoemde "juiste" mening bewaken en verkondigen.

Dit is ook zo'n mooi stuk uit de uitspraak:

quote:
"Even though criticising child marriages was justifiable, she had accused a subject of religious worship of having a primary sexual interest in children’s bodies, which she had deduced from his marriage with a child, disregarding the notion that the marriage had continued until the Prophet’s death, when Aisha had already turned eighteen and had therefore passed the age of puberty."
_O-

Ik kan dus gewoon een kleuter neuken, zolang ik haar maar tot haar 18e neuk want dan ben je immers geen pedofiel. :')
pi_182734329
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar zo is het niet bestraft.
klopt. maar zo zou het in nederland misschien gan? verder heeft de koning wel een aparte status. die staat gewoon geheel boven de wet.
pi_182734344
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Correct. Dit Hof is een complete blamage.
Of de wet in Oostenrijk?
  donderdag 25 oktober 2018 @ 14:05:10 #87
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182734372
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
_O-

Ik kan dus gewoon een kleuter neuken, zolang ik haar maar tot haar 18e neuk want dan ben je immers geen pedofiel. :')
Je leest niet goed. Het gaat hier om het woord 'primary'. 8-) Dat was incorrect, want... De rechter zegt niet dat hij wel/ geen pedofiel was.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 14:10:13 #88
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182734444
Ook zo'n godsgeklaag! (hehehe)

De rechter zegt niet dat 'de profeet een pedofiel noemen' verboden is, het Europese hof zegt dat de rechtbank in Oostenrijk in dit geval gelijk had.

Net iets genuanceerder natuurlijk. Maar dat verontwaardigt natuurlijk niet zo lekker.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_182734461
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:02 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

klopt. maar zo zou het in nederland misschien gan? verder heeft de koning wel een aparte status. die staat gewoon geheel boven de wet.
Hmm, zover ik de jurisprudentie meen te kennen zou dit in Nederland niet worden bestraft, maar het is een grijs gebied. Er zijn voorbeelden van strafzaken waarbij iemand Allah en/of Mohammed heeft beledigd. Dan werd altijd artikel 137 ten laste gelegd.

Opmerkelijk is trouwens dat bij dergelijke zaken het Hof regelmatig anders oordeelt dan de Rechtbank.

Ja, de Koning heeft een aparte status wat betreft strafbaarheid van beledigen. Daar kan ik me ook niet zo in vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Physsic op 25-10-2018 16:16:26 (Jurisdrupentie, hahaha.) ]
pi_182734502
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:30 schreef Red_85 het volgende:
Trouwen met een 6 jarige en dan geen 'pedo' genoemd mogen worden..
8)7
ach dat waren vroegere tijden, nu zou dat niet meer kunnen.. vroeger werd echt iedereen op hun 9de al uitgehuwelijkt (ook omdat de levensverwachting erg laag was (35 /40 jaar) naar huidig gebruik pedofiel, maar in die tijd.. vrij normaal..
  donderdag 25 oktober 2018 @ 14:16:17 #91
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_182734543
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)t-bestraft~a7fa62be/

Het zoveelste voorbeeld van rechtsongelijkheid. De rechten van gelovigen wegen weer eens zwaarder dan die van niet-gelovigen. Met de hand op de Bijbel of de Koran mag je van allerlei beledigende, kwetsende taal over andere mensen uitkramen, maar omgekeerd mag een niet-gelovige hetzelfde dus niet.

En dan gaat het nota bene ook nog om iets dat zwart op wit staat. Niet een verzonnen iets, niet een intolerante uiting, gewoon een kwalificatie op basis van een tekst. Mohammed trouwde Aïsha toen ze 6 was en consummeerde dat huwelijk toen ze 9 was. Volgens de huidige maatstaven heet zoiets pedofilie. We praten niet over een grensgevalletje; een meisje van 14-15 jaar, of iets dergelijks. We praten over een kind dat ruimschoots minderjarig was.

Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens is een lachertje. Een club die tot dit soort oordelen komt, is onmogelijk serieus te nemen. De vrijheid van meningsuiting wordt hier op onacceptabele wijze ingeperkt, alleen maar om moslims niet voor het hoofd te storen. Terwijl ze toch echt zelf met hun volle verstand geloven wat in de Koran staat en hun gewelddadige, pedofiele profeet als held afschilderen.

Weerzinwekkend.
Komt dit van de speld?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 25 oktober 2018 @ 14:16:55 #92
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182734555
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

Of de wet in Oostenrijk?
Allebei.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 25 oktober 2018 @ 14:17:39 #93
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182734570
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:10 schreef SicSicSics het volgende:
Ook zo'n godsgeklaag! (hehehe)

De rechter zegt niet dat 'de profeet een pedofiel noemen' verboden is, het Europese hof zegt dat de rechtbank in Oostenrijk in dit geval gelijk had.

Net iets genuanceerder natuurlijk. Maar dat verontwaardigt natuurlijk niet zo lekker.
Het maakt de verontwaardiging alleen maar terecht natuurlijk. Hoezo maakt het uit dat het Oostenrijk is die in dit geval zo bizar de fout in gaat :??
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 25 oktober 2018 @ 14:22:20 #94
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182734653
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:17 schreef Fir3fly het volgende:
Het maakt de verontwaardiging alleen maar terecht natuurlijk. Hoezo maakt het uit dat het Oostenrijk is die in dit geval zo bizar de fout in gaat :??
Hoezo maakt het de verontwaardiging alleen maar terecht?

Mensen zijn hier NL'se wetten en uitgangspunten aan het projecteren op de Oostenrijkse, dat is één reden waarom het uitmaakt dat het in Oostenrijk was.
Tweede reden is dat mensen zeggen: Ik mag niet zeggen dat iemand die met 6 jarigen trouwt een pedofiel is... ;( ;( ;( en dat is ook niet waar, tenminste, dat kun je niet zeggen aan de hand van dit bericht. :)

Best relevant dus! O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 14:22:26 #95
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_182734655
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat is puur gebaseert op jouw persoonlijke mening.
Net als het geloof in eender welk opperwezen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 14:25:20 #96
74056 crew  ToT
pi_182734696
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:36 schreef Luckyseven het volgende:
"Het mensenrechtenhof oordeelt dat de beschuldiging aan het adres van de profeet door hem als een pedofiel af te schilderen in dit geval te ver ging. De vrouw had moeten weten dat ze verontwaardiging zou oproepen. De opgelegde straf was bescheiden en niet buiten proportie, aldus de rechters, die ook wijzen op bescherming van de gevoelens van moslims en het bewaren van de religieuze vrede in Oostenrijk. "

Hoe kan een veroordeling hier op worden gebaseerd?
Je mag dus zeggen wat je wil, zolang je maar geen moslims boos maakt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 14:31:14 #97
74056 crew  ToT
pi_182734805
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:45 schreef Chokeme het volgende:
Dus 'minachting voor een religie' is een strafbaar feit? Ik kan hier niet bij. Hoe kan het nou strafbaar zijn om een negatieve mening over een religie te hebben.
Zeer vreemde rechtsspraak dit.
The Four Horsemen (voor zover nog in leven) dus idd ook maar aankagen?
  donderdag 25 oktober 2018 @ 14:31:35 #98
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182734813
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:25 schreef ToT het volgende:
Je mag dus zeggen wat je wil, zolang je maar geen moslims boos maakt.
Dat zeggen ze niet. ;)
Ze zeggen alleen dat deze vrouw niet onterecht of te zwaar is gestraft.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 14:34:46 #99
74056 crew  ToT
pi_182734850
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:52 schreef Tyr80 het volgende:
Lees nu dat het punt dus is dat op basis van enkel Aisha niet gesteld kan worden dat Mo overwegend voor kleine meisjes ging, en dat daarom hem een pedo noemen te ver gaat... :{
Het gaat niet alleen om Aïsha. Zij is alleen het duidelijkste voorbeeld.
Hij verkrachtte ook veel slavinnen / meisjes van veroverde volkeren.

Staat weer in geschriften buiten de Koran (Hadiths enzo) dus mag dat uiteraard weer niet geloofd worden omdat Mo altijd zachtaardig en mededogend was. (Ook al gaf hij Aïsha ooit zo'n harde vuistslag op haar borst dat het haar vreselijk veel pijn deed.)
pi_182734860
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:28 schreef Elfletterig het volgende:

Het zoveelste voorbeeld van rechtsongelijkheid. De rechten van gelovigen wegen weer eens zwaarder dan die van niet-gelovigen. Met de hand op de Bijbel of de Koran mag je van allerlei beledigende, kwetsende taal over andere mensen uitkramen, maar omgekeerd mag een niet-gelovige hetzelfde dus niet.

Dit is gewoon niet waar.

Bovendien, waarom maak jij je zo druk om wetgeving in Oostenrijk? O wacht even, het gaat om moslims, dus dat triggert jou nogal snel.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 14:36:21 #101
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182734880
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet waar.

Bovendien, waarom maak jij je zo druk om wetgeving in Oostenrijk? O wacht even, het gaat om moslims, dus dat triggert jou nogal snel.
Oostenrijk? Dit is een uitspraak van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.
pi_182734898
Okay dus wat het Oostenrijkse hof betreft hoeven mensen die seks hebben met jonge kinderen niet bestraft te worden maar mensen die de daders pedofiel noemen wel????
pi_182734906
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:37 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Okay dus wat het Europese hof betreft hoeven mensen die seks hebben met jonge kinderen niet bestraft te worden maar mensen die de daders pedofiel noemen wel????
...nee?

Kun je lezen?
pi_182734915
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:37 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

...nee?

Kun je lezen?
Nee jij wel
pi_182734969
Volgens mij is het NIET JUIST dat Mohammed een pedofiel was.
Ten eerste: Hij had geen seks voordat zijn negenjarige echtgenote geslachtsrijp was, dwz niet vóórdat ze voor het eerst menstrueerde. Er waren geen bewijzen dat hij vóór die tijd toch seks had met haar.
Ten tweede: Een pedofiel voelt zich seksueel aangetrokken tot kinderen. Mohammeds huwelijk was een soort arrangement tussen hem en haar vader.
Ten derde: In die tijd werd zo'n huwelijk niet als schandelijk gezien.

Google.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 14:43:37 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 14:44:44 #106
74056 crew  ToT
pi_182735009
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:41 schreef Hexxenbiest het volgende:
Volgens mij is het NIET JUIST dat Mohammed een pedofiel was.
Ten eerste: Hij had geen seks voordat zijn negenjarige echtgenote geslachtsrijp was, dwz niet vóórdat ze voor het eerst menstrueerde. Er waren geen bewijzen dat hij vóór die tijd toch seks had met haar.
Ten tweede: Een pedofiel voelt zich seksueel aangetrokken tot kinderen. Mohammeds huwelijk was een soort arrangement tussen hem en haar vader.
Ten derde: In die tijd werd zo'n huwelijk niet als schandelijk gezien.

Google.
Google anders ook maar op "Aisha thighing" en kijk wanneer dat gebeurde.

Daarbij was zij zijn favoriete vrouw.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 14:48:26 #107
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182735063
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Oostenrijk? Dit is een uitspraak van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.
Klopt.
En het enige wat het EHRM zegt is dat zij vinden dat, gelet op alle omstandigheden, deze vrouw niet ten onrechte of te zwaar is gestraft door haar land. :)

Oostenrijk dus.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_182735106
Zo "grappig" die commentaren hier over iets wat niet helemaal zeker is. Terwijl dit https://nl.wikipedia.org/wiki/Maria_Henri%C3%ABtte_Stuart wel vaststaat maar daar heeft niemand het over. met 9.5 uitgehuwelijkt, een jaar later weg van alles wat je kent, en weer 3 jaar later officiele functies uitoefenen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_182735109
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:44 schreef ToT het volgende:

[..]

Google anders ook maar op "Aisha thighing" en kijk wanneer dat gebeurde.

Daarbij was zij zijn favoriete vrouw.
Ik zie niets wat op echte bewijzen lijkt. Discussies lijken mij niet iets wat je klakkeloos moet geloven.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 14:51:39 #110
74056 crew  ToT
pi_182735114
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:51 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik zie niets wat op echte bewijzen lijkt. Discussies lijken mij niet iets wat je klakkeloos moet geloven.
Net als de Koran! :Y
pi_182735143
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Net als de Koran! :Y
Of bijbel.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 14:53:25 #112
74056 crew  ToT
pi_182735153
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:52 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Of bijbel.
Ook dat! :Y

Wat mij betreft mag alle religie afgeschaft worden overigens. De islam het snelste graag.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 14:54:32 #113
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_182735169
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het is een historisch feit. Wordt het straks ook verboden te benoemen dat Napoleon zijn hand in zijn jas stopte?
Of gaan we op de bon als we Gerard Joling, Gordon en Paul de Leeuw homo's durven te noemen?
pi_182735200
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oostenrijk? Dit is een uitspraak van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.
Over een Oostenrijkse zaak.

Op welke rechtsstelsel zou dat in jouw beleving zijn gedaan?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 14:56:25 #115
74056 crew  ToT
pi_182735203
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:54 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Of gaan we op de bon als we Gerard Joling, Gordon en Paul de Leeuw homo's durven te noemen?
Alleen als je het risico loopt daarmee de LGTBOMGWTFBBQ-community daarmee boos te maken.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 14:57:27 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182735219
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:13 schreef King_Merc het volgende:

[..]

ach dat waren vroegere tijden, nu zou dat niet meer kunnen.. vroeger werd echt iedereen op hun 9de al uitgehuwelijkt (ook omdat de levensverwachting erg laag was (35 /40 jaar) naar huidig gebruik pedofiel, maar in die tijd.. vrij normaal..
Gemiddelde leeftijd is wat anders dan levensverwachting. Dat de gemiddelde leeftijd in vroeger jaren veel lager lag kwam vooral door de enorme kindersterfte. Als je de pubertijd overleefde kon je nog decennia leven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 15:00:27 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182735271
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Over een Oostenrijkse zaak.

Op welke rechtsstelsel zou dat in jouw beleving zijn gedaan?
Ze horen zich te orienteren aan het EU verdrag voor de rechten van de mens

quote:
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens baseert zijn uitspraken op het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). Het hof bestaat uit 47 rechters, één namens elke lidstaat van de Raad van Europa.
https://nl.wikipedia.org/(...)_Rechten_van_de_Mens
En dat verdrag staat hier

https://nl.wikipedia.org/(...)_Rechten_van_de_Mens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182735331
Vele Christenen vinden het een goed idee dat ik tot in de eeuwigheid gemarteld word als ik kom te overlijden, niet omdat ik een vreselijk mens ben maar enkel omdat ik niet geloof wat zij geloven. Wie heeft hier nou recht om zich verontwaardigd te voelen.
Ernstig dat zo veel toch behoorlijk opgeleide mensen zo compleet krankzinnig zijn.
pi_182735334
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:19 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Hoho, behalve Jezus. Die was alleen maar bezig om dat smerige water te veranderen in wijn.
En hoeren neuken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_182735446
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:04 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En hoeren neuken
Bron?
pi_182735468
Maar hij neukte toch een kind, zal destijds misschien anders zijn geweest maar naar onze normen een pedofiel lijkt mij.

Kærar kveðjur Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 15:17:27 #122
74056 crew  ToT
pi_182735562
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:03 schreef Alfje het volgende:
Vele Christenen vinden het een goed idee dat ik tot in de eeuwigheid gemarteld word als ik kom te overlijden, niet omdat ik een vreselijk mens ben maar enkel omdat ik niet geloof wat zij geloven. Wie heeft hier nou recht om zich verontwaardigd te voelen.
Ernstig dat zo veel toch behoorlijk opgeleide mensen zo compleet krankzinnig zijn.
Misverstand; het gaat om een eeuwigbrandend vuur waarin je ziel vernietigd wordt.
Dat het overgrote deel van de christenen gelooft dat je ziel er eeuwig in zal branden is meer wishful thinking van hen! ;) "Haha, jij gaat lekker eeuwig branden en ik lekker niet!" :T
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 15:18:04 #123
74056 crew  ToT
pi_182735577
quote:
16s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar hij neukte toch een kind, zal destijds misschien anders zijn geweest maar naar onze normen een pedofiel lijkt mij.

Kærar kveðjur Flip.
Ja en er wordt dus steeds geroepen dat je dat niet met hedendaagse maatstaven mag vergelijken, maar het maakt het idd niet minder waar.
pi_182735585
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:11 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Bron?
Paus Gregorius
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 15:20:41 #125
74056 crew  ToT
pi_182735629
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:18 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Paus Gregorius
idd; dat Maria Magdalena een hoer was, was een interpretatie van de Katholieke kerk.
Dat ze geneukt zouden hebben is iets wat niets meer dan logisch is natuurlijk, maar het staat nergens opgeschreven. :P
pi_182735638
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:20 schreef ToT het volgende:

[..]

idd; dat Maria Magdalena een hoer was, was een interpretatie van de Katholieke kerk.
Dat ze geneukt zouden hebben is iets wat niets meer dan logisch is natuurlijk, maar het staat nergens opgeschreven. :P
Ik had het over Maria de Zondares
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 15:22:32 #127
74056 crew  ToT
pi_182735654
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik had het over Maria de Zondares
Is dat een andere dan?
pi_182735658
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Is dat een andere dan?
ja
Jezus had wat met Maria's blijkbaar. Oedipus complexje denk ik
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 15:23:27 #129
74056 crew  ToT
pi_182735668
Religie.........
Eens kijken
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 15:23:54 #131
74056 crew  ToT
pi_182735676
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:23 schreef Maharski het volgende:
Religie.........
Dit sowieso ja!
pi_182735684
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Oh?
We komen in het Nieuwe Testament in totaal zeven vrouwen met de naam Miriam tegen, waarvan vijf in de evangeliën. Zoals gebruikelijk in die tijd worden deze vrouwen veelal door de vermelding van hun familiebanden of hun geboorte- of woonplaats geïdentificeerd. De twee bekendste Maria’s zijn Maria uit Nazareth (“de vrouw van Jozef”, “de moeder van Jezus”) en Maria uit Magdala.
.
Verder zijn er nog “Maria van Bethanië” (de zus van Martha en Lazarus in Lc. 10, 38-42 en Joh. 11, 28-37), Maria “de vrouw van Klopas” (Joh. 19, 25) en Maria “de moeder van Jakobus en Joses/Josef” (Mc. 15, 40 en 47; Lc. 24, 10).
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_182735685
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:23 schreef ToT het volgende:
Dit sowieso ja!
Eens kijken
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 15:26:00 #134
74056 crew  ToT
pi_182735711
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]

We komen in het Nieuwe Testament in totaal zeven vrouwen met de naam Miriam tegen, waarvan vijf in de evangeliën. Zoals gebruikelijk in die tijd worden deze vrouwen veelal door de vermelding van hun familiebanden of hun geboorte- of woonplaats geïdentificeerd. De twee bekendste Maria’s zijn Maria uit Nazareth (“de vrouw van Jozef”, “de moeder van Jezus”) en Maria uit Magdala.
.
Verder zijn er nog “Maria van Bethanië” (de zus van Martha en Lazarus in Lc. 10, 38-42 en Joh. 11, 28-37), Maria “de vrouw van Klopas” (Joh. 19, 25) en Maria “de moeder van Jakobus en Joses/Josef” (Mc. 15, 40 en 47; Lc. 24, 10).
En welke was die zondaar?
  donderdag 25 oktober 2018 @ 15:26:07 #135
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_182735714
Wanneer je al gestraft kunt worden wanneer je feiten noemt begint het wel een beetje eng te worden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 15:26:10 #136
74056 crew  ToT
pi_182735720
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:26 schreef ToT het volgende:

[..]

En welke was die zondaar?
volgens mij die van Bethanie
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 15:26:43 #138
74056 crew  ToT
pi_182735726
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:26 schreef PzKpfw het volgende:
Wanneer je al gestraft kunt worden wanneer je feiten noemt begint het wel een beetje eng te worden.
Je mag best feiten benoemen, zolang je maar geen moslims boos maakt, blijkbaar. (Gezien de letterlijke uitspraak van die rechter.)
pi_182735729
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

Helpt zo'n harde houding wel om je doel te bereiken?

Volgens mij heeft het nooit echt zin om keihard allerlei termen te slingeren tegen een bepaalde/specifieke houding/eigenschap/levensvisie van iemand...

Als je tot een dialoog met een roker wil komen, helpt het weinig om zo doelgericht negatief te zijn - al spreek je de waarheid. Het gaat namelijk niet altijd om de waarheid; het is een pyrrusoverwinning als je sterke argumenten hebt, maar de persoon tegen je niet kan overtuigen omdat je gedrag er alleen maar voor zorgt dat die persoon nog meer de hakken in het zand zet.

En da's met alles zo. Met een gelovige, met een ongelovige, met een roker, met een homoseksueel, met een allochtoon, met een Duitser - noem het maar op, welke eigenschap je van een persoon ook maar kan bedenken.

Denk niet dat er veel te winnen valt daarmee...
Of het helpt, doet niet ter zake. Als ik iemand van het roken af wil helpen, kan ik het heel vriendelijk vragen, voorzichtig suggereren dat het niet zo goed is voor de gezondheid én dat stoppen geld bespaart. Ik kan ook gewoon zeggen dat roken leidt tot kanker.

Het feit dat je homoseksuelen en allochtonen/Duitsers in één adem noemt met (on)gelovigen en rokers, is totaal bizar en bewijst dat er nog een lange, lange weg is te gaan.

Geaardheid en nationaliteit/ras zijn aangeboren kenmerken. Je gaat toch ook geen donkere man op 'andere gedachten' brengen om z'n huidkleur in blank te veranderen? :?

Net als roken is religie een keuze. Veel te vaak wordt religie als een soort onwrikbaar feit benaderd. Iets waarvoor we ontzag moeten hebben. Dat heb ik niet. Mensen gaan hun gang maar, maar ik eis het recht op om kritiek op hun keuze en op hun religie te leveren.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 15:28:10 #140
74056 crew  ToT
pi_182735750
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]

volgens mij die van Bethanie
Maar je weet het niet zeker?
pi_182735778
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:28 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar je weet het niet zeker?
Ach... het is een vrouw en alle vrouwen zijn hoeren toch :')
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 15:30:20 #142
74056 crew  ToT
pi_182735790
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ach... het is een vrouw en alle vrouwen zijn hoeren toch :')
_O- Zo kun je het ook zien. :P
pi_182735810
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ach... het is een vrouw en alle vrouwen zijn hoeren toch :')
Gewoon lulkoek dus.

En hoeren neuken is zover ik weet gewoon legaal, itt 9 jarige meisjes verkrachten.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 15:32:46 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182735825
Persoonlijk vind ik het kwalijker dat nog vandaag de dag de Kleuterneukerclub van Rome niet keihard wordt aangepakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182735828
en dit is ook waarom europa naar de klote gaat. Rechters die totaal niet weten wat ze doen en religie voorop stellen

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 15:33:47 ]
  donderdag 25 oktober 2018 @ 15:33:30 #146
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_182735836
Wanheda kom Skaikru
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_182735842
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hmm, zover ik de jurisdrupentie meen te kennen zou dit in Nederland niet worden bestraft, maar het is een grijs gebied. Er zijn voorbeelden van strafzaken waarbij iemand Allah en/of Mohammed heeft beledigd. Dan werd altijd artikel 137 ten laste gelegd.

Opmerkelijk is trouwens dat bij dergelijke zaken het Hof regelmatig anders oordeelt dan de Rechtbank.

Ja, de Koning heeft een aparte status wat betreft strafbaarheid van beledigen. Daar kan ik me ook niet zo in vinden.
ja het hof neems soms gewoon een soort fantsoens-bepalende taak op zich.
persoonlijk irriteer ik me meer aan de koning dan aan mohammed, een historisch figuur.
en ik ben ook stiekum blij dat een hof ervoor zorgt dat we niet in de US veranderen. vrijheid van meningsuiting is uiteraard een van de grootste goeden, maar mensen die bewust misbruik maken en zo proberen de maatschappij te polariseren.. daar mag je best doorheen prikken.
pi_182735859
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:26 schreef Elfletterig het volgende:
Net als roken is religie een keuze. Veel te vaak wordt religie als een soort onwrikbaar feit benaderd. Iets waarvoor we ontzag moeten hebben. Dat heb ik niet. Mensen gaan hun gang maar, maar ik eis het recht op om kritiek op hun keuze en op hun religie te leveren.
Ik zou het leven een conditionering dan wel indoctrinatie noemen.
Eens kijken
pi_182735896
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Net als het geloof in eender welk opperwezen.
uiteraard. ik bedoel, vrijheid heeft altijd grenzen, daar kan je niet omheen. en een persoonlijke mening kunnen doordrammen ten koste van van alles, is niet per se die grens. dat denkt men wel tegenwoordig. het word al gauw het verhaaltje van de ene bevolkingsgroep die een andere aanvalt. zo ging het bij ons niet. wij vielen ons eigen geloof aan.
pi_182735948
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:13 schreef King_Merc het volgende:

[..]

ach dat waren vroegere tijden, nu zou dat niet meer kunnen.. vroeger werd echt iedereen op hun 9de al uitgehuwelijkt (ook omdat de levensverwachting erg laag was (35 /40 jaar) naar huidig gebruik pedofiel, maar in die tijd.. vrij normaal..
Ook 1500 jaar terug waren mensen van 6 niet geslachtsrijp.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182735995
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:26 schreef Elfletterig het volgende:
Het feit dat je homoseksuelen en allochtonen/Duitsers in één adem noemt met (on)gelovigen en rokers, is totaal bizar en bewijst dat er nog een lange, lange weg is te gaan.

Geaardheid en nationaliteit/ras zijn aangeboren kenmerken. Je gaat toch ook geen donkere man op 'andere gedachten' brengen om z'n huidkleur in blank te veranderen? :?
Als je een dialoog/discussie met een homoseksueel wil over de mate van onveilige seks bij homoseksuelen is het niet handig om te roepen dat homo's minderwaardig zijn tegenover hetero's en dat anale seks vies is en dat ze genezen moeten worden.

Als je een dialoog/discussie met een Duitser wil over de tolheffing op Duitse snelwegen, is het niet zo handig om over Hitler te beginnen en te eindigen bij hoe ongezellig en humorloos Duitsers zijn.

Als je een dialoog/discussie wil met een allochtoon over het gedrag van de allochtone jongeren, is het niet zo verstandig om die allochtoon in de ogen aan te kijken en te zeggen dat allochtonen criminelen en verkrachters zijn.

Als je een dialoog/discussie wil met een donkere man over Zwarte Piet, is het niet zo verstandig om aan te geven dat Afrika bloeide onder de blanke kolonialisten en dat het witte ras superieur is.

Als je een dialoog/discussie wil met een gelovige over zijn religie, is het wellicht niet zo verstandig om zijn/haar religie direct met ferme taal aan te vallen, al spreek je waarheden. Als je een christen wil overtuigen, ga je niet zeggen dat de Kerk pedofilie aanmoedigt omdat allerlei schandalen die maar blijven gebeuren. Als je een moslim wil overtuigen, ga je niet één van de belangrijkste personen - zo niet de belangrijkste persoon - uitmaken voor pedofiel. Als je een jood wil overtuigen, ga je de religieuze besnijders niet uitmaken voor pedofiel, omdat zij na een na het snijden de penis van de baby in de mond nemen en erop zuigen om het bloeden te stoppen.

 
 

Ja, je kunt het allemaal doen, maar je bereikt er echt helemaal niets mee. Het werkt zelfs averechts, de kans dat die mensen een open en eerlijk gesprek met je voeren wordt nihil.


quote:
Mensen gaan hun gang maar, maar ik eis het recht op om kritiek op hun keuze en op hun religie te leveren.
Het gaat mij dus niet om het wel of niet mogen/kunnen leveren van kritiek, maar de manier waarop je dat tot uiting brengt.

Kritiek zou gewoon toegestaan moeten zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 15:46:34 ]
pi_182736013
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 13:32 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik minacht elke religie. Sue me.

Overigens roept het hof dat deze opmerkingen ingaan tegen de vrijheid die hoort bij democratie, maar juist het aanvallen van dogmatische religie, theocratie en monarchie en het belachelijk maken van alles en iedereen. Dat is vrijheid.

De vrijheid om op tenen te stappen en wellicht zelf expres te provoceren. Als we daar mee ophouden dan stopt de vooruitgang.

Het zijn dezelfde argumenten als de inquisitie gebruikte maar dan wat mooier verpakt.
Dit.
pi_182736197
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ook 1500 jaar terug waren mensen van 6 niet geslachtsrijp.
Oh ja joh?
This is a list of youngest birth mothers between 5 and 10 years of age.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 15:51:55 #154
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182736213
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:22 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hoezo maakt het de verontwaardiging alleen maar terecht?

Mensen zijn hier NL'se wetten en uitgangspunten aan het projecteren op de Oostenrijkse, dat is één reden waarom het uitmaakt dat het in Oostenrijk was.
Oostenrijk ligt in Europa. Niet zo gespeeld naief doen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_182736281
Hoe kan je nou een fictief iemand beledigen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 15:55:53 #156
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_182736293
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Je mag best feiten benoemen, zolang je maar geen moslims boos maakt, blijkbaar. (Gezien de letterlijke uitspraak van die rechter.)
Dat slaat echt werkelijk waar helemaal nergens op.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 25 oktober 2018 @ 15:55:58 #157
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182736295
quote:
18s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:51 schreef Fir3fly het volgende:
Oostenrijk ligt in Europa. Niet zo gespeeld naief doen.
Hoe bedoel je?
Ja. Oostenrijk ligt in Europa. Daarom mogen ze ook in de Raad van Europa zitten en daarom doen ze mee aan de EHRM en daarom mag de EHRM ook uitspraak doen in deze toetsingszaak.

Lijkt mij zeer relevant.

Dat alles zegt nog steeds niets over of de profeet wel of niet een pedofiel was, of je hem zo mag noemen of niet of de rechter religie boven iets anders stelt... niets van dat alles! :D

Allemaal misplaatste verontwaardiging omdat de rode lap weer eens gezwaaid wordt. :') Calimero gedrag, want: "Booslims huhuhuuuu ;( " _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_182736301
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja het hof neems soms gewoon een soort fantsoens-bepalende taak op zich.
persoonlijk irriteer ik me meer aan de koning dan aan mohammed, een historisch figuur.
en ik ben ook stiekum blij dat een hof ervoor zorgt dat we niet in de US veranderen. vrijheid van meningsuiting is uiteraard een van de grootste goeden, maar mensen die bewust misbruik maken en zo proberen de maatschappij te polariseren.. daar mag je best doorheen prikken.
Huichel niet zo. Als jij polariseren misbruik van de vrijheid van meningsuiting noemt ben je de vijand van de vrijheid van meningsuiting.

Dat is namelijk dezelfde vrijheid als die van jou om zalvend, sussend, buigend en slijmend maatschappelijke tegenstellingen onder het tapijt te vegen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 15:58:19 #159
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182736355
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:55 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Ja. Oostenrijk ligt in Europa. Daarom mogen ze ook in de Raad van Europa zitten en daarom doen ze mee aan de EHRM en daarom mag de EHRM ook uitspraak doen in deze toetsingszaak.

Lijkt mij zeer relevant.

Dat alles zegt nog steeds niets over of de profeet wel of niet een pedofiel was, of je hem zo mag noemen of niet of de rechter religie boven iets anders stelt... niets van dat alles! :D

Allemaal misplaatste verontwaardiging omdat de rode lap weer eens gezwaaid wordt. :') Calimero gedrag, want: "Booslims huhuhuuuu ;( " _O-
Het is juist andersom. Dit is een zeer kwalijke kwestie waar jij dan vervolgens totaal niet op ingaat want 'Oostenrijk en booslims huhuhu'.

Ook Nederland heeft te maken met dit halfbakken 'Hof', dus doe maar niet net alsof je dat niet weet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 15:58:29 #160
74056 crew  ToT
pi_182736357
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:55 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dat slaat echt werkelijk waar helemaal nergens op.
quote:
De vrouw had moeten weten dat ze verontwaardiging zou oproepen. De opgelegde straf was bescheiden en niet buiten proportie, aldus de rechters, die ook wijzen op bescherming van de gevoelens van moslims en het bewaren van de religieuze vrede in Oostenrijk.
pi_182736398
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:41 schreef Hexxenbiest het volgende:
Volgens mij is het NIET JUIST dat Mohammed een pedofiel was.
Trouwen met een kind doet wel een aantal belletjes rinkelen, niet?
quote:
Ten eerste: Hij had geen seks voordat zijn negenjarige echtgenote geslachtsrijp was, dwz niet vóórdat ze voor het eerst menstrueerde. Er waren geen bewijzen dat hij vóór die tijd toch seks had met haar.
Negen jaar. Dat is nog een kind. Een pedofiel is iemand die zich seksueel aangetrokken voelt tot een kind, niet strafbaar. Een pedoseksueel is iemand die seks heeft met een kind, wel strafbaar. Beide zijn ethisch niet verantwoord, omdat het het welzijn van een kind en de algehele moraal van het volk in gevaar brengt.
quote:
Ten tweede: Een pedofiel voelt zich seksueel aangetrokken tot kinderen. Mohammeds huwelijk was een soort arrangement tussen hem en haar vader.
Negenjarigen zijn kinderen. Ongeacht wat die vader dacht toen hij zijn dochter aan Mohammed gaf.
quote:
Ten derde: In die tijd werd zo'n huwelijk niet als schandelijk gezien.
Dat zal wel. Het geloof en de schrijfsels zijn echter nog steeds actueel door actieve belijdenis en geloofswijzes.
quote:
Google.
https://www.google.com/se(...)f-8&client=firefox-b
quote:
According to Sunni hadith sources, Aisha was six or seven years old when she was married to Muhammad in Mecca. The marriage was consummated after the Hegira to Medina, when she had reached the age of nine or ten years old.
bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Aisha welke weer dit als bron gebruikt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_182736409
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als je een dialoog/discussie met een homoseksueel wil over de mate van onveilige seks bij homoseksuelen is het niet handig om te roepen dat homo's minderwaardig zijn tegenover hetero's en dat anale seks vies is en dat ze genezen moeten worden.

Als je een dialoog/discussie met een Duitser wil over de tolheffing op Duitse snelwegen, is het niet zo handig om over Hitler te beginnen en te eindigen bij hoe ongezellig en humorloos Duitsers zijn.

Als je een dialoog/discussie wil met een allochtoon over het gedrag van de allochtone jongeren, is het niet zo verstandig om die allochtoon in de ogen aan te kijken en te zeggen dat allochtonen criminelen en verkrachters zijn.

Als je een dialoog/discussie wil met een donkere man over Zwarte Piet, is het niet zo verstandig om aan te geven dat Afrika bloeide onder de blanke kolonialisten en dat het witte ras superieur is.

Als je een dialoog/discussie wil met een gelovige over zijn religie, is het wellicht niet zo verstandig om zijn/haar religie direct met ferme taal aan te vallen, al spreek je waarheden. Als je een christen wil overtuigen, ga je niet zeggen dat de Kerk pedofilie aanmoedigt omdat allerlei schandalen die maar blijven gebeuren. Als je een moslim wil overtuigen, ga je niet één van de belangrijkste personen - zo niet de belangrijkste persoon - uitmaken voor pedofiel. Als je een jood wil overtuigen, ga je de religieuze besnijders niet uitmaken voor pedofiel, omdat zij na een na het snijden de penis van de baby in de mond nemen en erop zuigen om het bloeden te stoppen.


Ja, je kunt het allemaal doen, maar je bereikt er echt helemaal niets mee. Het werkt zelfs averechts, de kans dat die mensen een open en eerlijk gesprek met je voeren wordt nihil.

[..]

Het gaat mij dus niet om het wel of niet mogen/kunnen leveren van kritiek, maar de manier waarop je dat tot uiting brengt.

Kritiek zou gewoon toegestaan moeten zijn.
1) Ik wil geen discussies met homo's over onveilige seks. Ik wil (maatschappelijke) discussies over onveilige seks in het algemeen. Geaardheid is geen keuze en derhalve ook niet iets waar ik mensen in het bijzonder op aanspreek.

2) Duits-zijn is geen keuze. Als ik een discussie wil over tolwegen, zal ik me beperken tot inhoudelijke argumenten.

3) Als ik een discussie wil met een allochtoon over het gedrag van allochtone jongeren, is het relevante informatie om te spreken over de zware oververtegenwoordiging van deze groep in de foute lijstjes. Criminaliteit is een keuze.

4) Ik wil geen discussie met (donkere) mensen over Zwarte Piet. Zwarte Piet heeft namelijk helemaal niks met racisme, kolonialsme of slavernij te maken. Huidskleur is bovendien geen keuze en al helemaal geen reden om jezelf superieur te voelen. In discussies over de huidige stand van zaken in Afrika is het een relevant punt om te melden dat de situatie in sommmige landen sterk is verslechterd sinds het wegvallen van de blanke overheersing. Ongemakkelijk, maar helaas wel waar.

5) Ik hoef geen discussie met gelovigen over hun religie. Ik val, als ik daar zin in heb, hun religie keihard inhoudelijk aan. Ik veracht namelijk de misselijkmakende teksten waar de Bijbel en de Koran bol van staan. Ik zal niet nalaten om aan de kaak te stellen dat de RK-kerk feitelijk een criminele organisatie is. Ik zal ook niet nalaten om de ernstige mensenrechtenschendingen in moslimlanden te benoemen. Mohammed voor pedofiel uitmaken is voor mij geen doel op zich; er is meer dan genoeg andere munitie om de islam op aan te vallen.

Ik zal ook niet nalaten om mijn walging uit te spreken over het aantasten van de lichamelijke integritieit van kleine, weerloze baby's. Een barbaarse praktijk, waarvan het schandalig is dat het nodig steeds is toegestaan. Het is 2018; hoog tijd om primitieve religieuze praktijken en ongewenste extremistische uitwassen te bestrijden.

Ik hoef ook geen open en eerlijk gesprek. Ik wil wetten en regels die onze samenleving beschermen en die geen voorkeursbehandeling geven aan gelovigen. Ik wil als niet-gelovige niet op een achterstand worden gezet of minder rechten hebben dan gelovigen.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 16:07:09 #163
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182736548
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 14:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo "grappig" die commentaren hier over iets wat niet helemaal zeker is. Terwijl dit https://nl.wikipedia.org/wiki/Maria_Henri%C3%ABtte_Stuart wel vaststaat maar daar heeft niemand het over. met 9.5 uitgehuwelijkt, een jaar later weg van alles wat je kent, en weer 3 jaar later officiele functies uitoefenen.
Huwelijk werd paar jaar later pas geconsumeerd wegens te jonge leeftijd van het meisje. Margaret Beaufort de moeder van Henry VII was 13 jaar toen ze van hem beviel.
Kwam eeuwen geleden idd vaker voor dat jonge meisjes zodra ze geslachtsrijp waren het huwelijksbed in moesten. Maar ik weet niet zo gauw van een geval waarbij dit al gebeurde op 9 jarige leeftijd. Onder de 12 jaar is mij daarover niets bekend.
Maakt ook niet echt iets uit vind ik. Vroeger gebeurde er wel meer wat tegenwoordig niet meer kán. Probleem is dat moslims het als beledigend ervaren als hier over gesproken wordt. In sommige moslimlanden is de huwbare leeftijd van meisjes ook schrikbarend laag. Google er maar eens op.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 25 oktober 2018 @ 16:07:18 #164
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182736554
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:58 schreef Fir3fly het volgende:
Het is juist andersom. Dit is een zeer kwalijke kwestie waar jij dan vervolgens totaal niet op ingaat want 'Oostenrijk en booslims huhuhu'.
Nuh uh!

Er is geen kwalijke kwestie. Laat staan een zeer kwalijke. :')

Ben ik het eens met de veroordeling van de Oostenrijkse rechter? Nee zeker niet.
Is dat de vraag hier? Nee zeker niet! :D
quote:
Ook Nederland heeft te maken met dit halfbakken 'Hof', dus doe maar niet net alsof je dat niet weet.
Ik weet prima dat dit hof ook over Nederlandse zaken uitspraak kan en zal doen en dat is hartsikke mooi! O+

Als ik ooit nog eens onterecht veroordeeld wordt door zelfs de Hoge Raad, dan kan ik hier nog eens aankaarten om te toetsen of die veroordeling onterecht of buitenproportioneel is. O+ Dat is fijn! :D

Wat ik niet kan is vragen of ik, beste EHRM, 'de profeet mag beledigen', want daar gaan ze niet over. :{w
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_182736570
Elf _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182736574
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:00 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Trouwen met een kind doet wel een aantal belletjes rinkelen, niet?

[..]

Negen jaar. Dat is nog een kind. Een pedofiel is iemand die zich seksueel aangetrokken voelt tot een kind, niet strafbaar. Een pedoseksueel is iemand die seks heeft met een kind, wel strafbaar. Beide zijn ethisch niet verantwoord, omdat het het welzijn van een kind en de algehele moraal van het volk in gevaar brengt.

[..]

Negenjarigen zijn kinderen. Ongeacht wat die vader dacht toen hij zijn dochter aan Mohammed gaf.

[..]

Dat zal wel. Het geloof en de schrijfsels zijn echter nog steeds actueel door actieve belijdenis en geloofswijzes.

[..]

https://www.google.com/se(...)f-8&client=firefox-b

[..]

bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Aisha welke weer dit als bron gebruikt.
Dat allemaal geldt niet voor Mohammed sinds hij in een tijd leefde waar huwelijken met kinderen niet schandelijk waren. Bovendien, zoals ik eerder al zei, had hij geen seks voordat zij geslachtsrijp was.

Tegenwoordig is het anders en we zien ook geen moslims die met negenjarigen trouwen in deze tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 16:10:44 ]
pi_182736604
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:00 schreef Elfletterig het volgende:
Ik wil als niet-gelovige niet op een achterstand worden gezet of minder rechten hebben dan gelovigen.
Dat word je niet.

Moslims mogen niet beledigd worden. Niet door deze vrouw, niet door andere moslims, niet door een willekeurige Oostentenrijker, en ook niet door jou.

Ergo: iedereen gelijke rechten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 16:09:59 ]
pi_182736636
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat word je niet.

Moslims mogen niet beledigd worden. Niet door deze vrouw, niet door andere moslims, niet door een willekeurige Oostentenrijker, en ook niet door jou.

Ergo: iedereen gelijke rechten.
_O-
pi_182736655
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:08 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dat allemaal geldt niet voor Mohammed sinds hij in een tijd leefde waar huwelijken met kinderen niet schandelijk waren.
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:00 schreef Metalfrost het volgende:
Dat zal wel. Het geloof en de schrijfsels zijn echter nog steeds actueel door actieve belijdenis en geloofswijzes.
quote:
Bovendien, zoals ik eerder al zei, had hij geen seks voordat zij geslachtsrijp was.
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:00 schreef Metalfrost het volgende:
Negen jaar. Dat is nog een kind.
Wel blijven lezen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_182736656
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:08 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dat allemaal geldt niet voor Mohammed sinds hij in een tijd leefde waar huwelijken met kinderen niet schandelijk waren. Bovendien, zoals ik eerder al zei, had hij geen seks voordat zij geslachtsrijp was.

Tegenwoordig is het anders en we zien ook geen moslims die met negenjarigen trouwen in deze tijd.
Ok
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_182736663
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat word je niet.

Moslims mogen niet beledigd worden. Niet door deze vrouw, niet door andere moslims, niet door een willekeurige Oostentenrijker, en ook niet door jou.

Ergo: iedereen gelijke rechten.
Hoe kan ik nou fictieve figuren beledigen die lopen over water, met ezels / paarden vliegen en de maan door midden splijten. Oohja, jezus :') :')

Wat een etterbak was dat vroeger met z'n palm dood laten gaan omdat Maria geen schaduw had.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182736681
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Huwelijk werd paar jaar later pas geconsumeerd wegens te jonge leeftijd van het meisje. Margaret Beaufort de moeder van Henry VII was 13 jaar toen ze van hem beviel.
Kwam eeuwen geleden idd vaker voor dat jonge meisjes zodra ze geslachtsrijp waren het huwelijksbed in moesten. Maar ik weet niet zo gauw van een geval waarbij dit al gebeurde op 9 jarige leeftijd. Onder de 12 jaar is mij daarover niets bekend.
Maakt ook niet echt iets uit vind ik. Vroeger gebeurde er wel meer wat tegenwoordig niet meer kán. Probleem is dat moslims het als beledigend ervaren als hier over gesproken wordt. In sommige moslimlanden is de huwbare leeftijd van meisjes ook schrikbarend laag. Google er maar eens op.
Exact, en het mohammed gebeuren vond zelfs nog 1000 jaar eerder plaats dan dit (en dit is zeker, andere niet) En verder niet alleen in sommige moslim landen, ook in sommige staten in de VS is de huwbare leeftijd idioot laag
We have far more in common than that which devides us..
pi_182736729
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Huichel niet zo. Als jij polariseren misbruik van de vrijheid van meningsuiting noemt ben je de vijand van de vrijheid van meningsuiting.

Dat is namelijk dezelfde vrijheid als die van jou om zalvend, sussend, buigend en slijmend maatschappelijke tegenstellingen onder het tapijt te vegen.
lol..
nee, niks mis met je bezwaren aankaarten. dit komt gewoon neer op beledigen. je mag hier werelijk alles zeggen en vinden wat je maar wil, en dan gaan lopen zeuren dat je niet iemands geloof expres mag lopen afbranden met halve waarheden. als provocatie.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 16:14:39 #174
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182736745
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nuh uh!

Er is geen kwalijke kwestie. Laat staan een zeer kwalijke. :')

Ben ik het eens met de veroordeling van de Oostenrijkse rechter? Nee zeker niet.
Is dat de vraag hier? Nee zeker niet! :D

Natuurlijk is dat de vraag :?? Wat zou het anders zijn? Je bent tegen windmolens aan het vechten op deze manier. Het is bizar dat dit hof de Oostenrijkse rechter gelijk geeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 25 oktober 2018 @ 16:15:25 #175
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182736764
Volgens mij is t punt niet zozeer dat de man een kind mee naar bed nam, maar dat je niet mag zeggen dat dit verkeerd was. Het argument dat anderen dat ook deden en dat het toen niet zó abnormaal was is IMO niet steekhoudend. De man was verre van een perfect mens en dat mag best gezegd worden. Als moslims zich daardoor gekwetst voelen ( en menen in actie te mogen komen ) dan zitten zij dus zelf fout. Niet de mensen die gewoon een feit vaststellen.
Een meisje van 9 dat al menstrueert is nog steeds een kind. Mijn dochter was een jaar 10 toen het bij haar begon. Ze was echt nog gewoon een kind hoor. Mohammed heeft dat echt ook wel gezien. Lang niet alle mannen vielen toen op zulke zeer jonge meisjes. Het blijft gewoon een verwerpelijke zaak.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_182736781
Ze kwam toch met feiten?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_182736807
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:14 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

lol..
nee, niks mis met je bezwaren aankaarten. dit komt gewoon neer op beledigen. je mag hier werelijk alles zeggen en vinden wat je maar wil, en dan gaan lopen zeuren dat je niet iemands geloof expres mag lopen afbranden met halve waarheden. als provocatie.
Waarom zou ik niet iemands geloof mogen afbranden?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182736817
Misschien was Aisha wel 18-20?
pi_182736818
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:16 schreef HSG het volgende:
Ze kwam toch met feiten?
Da's moeilijk te zeggen. Niemand weet echt wat de definitie was van 'pedofiel' 15 eeuwen terug.

:s).
pi_182736835
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 15:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja het hof neems soms gewoon een soort fantsoens-bepalende taak op zich.
persoonlijk irriteer ik me meer aan de koning dan aan mohammed, een historisch figuur.
en ik ben ook stiekum blij dat een hof ervoor zorgt dat we niet in de US veranderen. vrijheid van meningsuiting is uiteraard een van de grootste goeden, maar mensen die bewust misbruik maken en zo proberen de maatschappij te polariseren.. daar mag je best doorheen prikken.
Ik ben er nog niet zo van overtuigd dat het verbieden (bestraffen) van dergelijke uitspraken het polariseren van de samenleving tegen gaat. Misschien zelfs wel integendeel.

Overigens vind ik ook dat er eens grens is, maar die ligt wat mij betreft zeker niet bij iets negatiefs zeggen over een mythologisch (kan even niet op het juiste woord komen) figuur.
pi_182736843
quote:
9s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:17 schreef Triggershot het volgende:
Misschien was Aisha wel 18-20?
Ik acht het geloofwaardiger dat ze nooit heeft bestaan. Mohammed ook niet trouwens.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182736862
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Da's moeilijk te zeggen. Niemand weet echt wat de definitie was van 'pedofiel' 15 eeuwen terug.

:s).
Mja zo werkt dat bij de zeehelden ook niet. :P

Verder wel met je eens daar niet van, heeft niet zo veel zin om met de normen van vandaag te vergelijken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 25 oktober 2018 @ 16:19:23 #183
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182736882
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:14 schreef Fir3fly het volgende:
Natuurlijk is dat de vraag :?? Wat zou het anders zijn? Je bent tegen windmolens aan het vechten op deze manier. Het is bizar dat dit hof de Oostenrijkse rechter gelijk geeft.
Dat was niet de vraag. :)
De vraag was niet: Heeft de Oostenrijkse rechter gelijk.
De vraag was: Is deze vrouw, gezien de omstandigheden, terecht veroordeeld en/ of was de straf binnen proporties.

Zeer groot verschil!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_182736903
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:18 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik acht het geloofwaardiger dat ze nooit heeft bestaan. Mohammed ook niet trouwens.
Aisha en Mohammed zijn bij verre niet zulke mythologische figuren als bijvoorbeeld een Jezus of Mozes. Het bestaan van Mohammed is vrij goed gedocumenteerd, van graf tot brieven, spullen en aan nageslacht via zijn dochter Fatima.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 16:20:25 #185
74056 crew  ToT
pi_182736910
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:08 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dat allemaal geldt niet voor Mohammed sinds hij in een tijd leefde waar huwelijken met kinderen niet schandelijk waren. Bovendien, zoals ik eerder al zei, had hij geen seks voordat zij geslachtsrijp was.

Tegenwoordig is het anders en we zien ook geen moslims die met negenjarigen trouwen in deze tijd.
Niet in Europa, nee. (Althans niet publiekelijk.)
In het Midden-Oosten gebeurt het zeer zeker nog wel en in Turkije is pas onlangs een wet aangenomen die dit gaat aanpakken.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 16:20:59 #186
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182736925
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:19 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat was niet de vraag. :)
De vraag was niet: Heet de Oostenrijkse rechter gelijk.
De vraag was: Is deze vrouw, gezien de omstandigheden, terecht veroordeeld en/ of was de straf binnen proporties.

Zeer grrot verschil!
Nee, dat komt op hetzelfde neer. Deze vrouw is natuurlijk compleet onterecht veroordeeld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_182736940
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Aisha en Mohammed zijn bij verre niet zulke mythologische figuren als bijvoorbeeld een Jezus of Mozes. Het bestaan van Mohammed is vrij goed gedocumenteerd, van graf tot brieven, spullen en aan nageslacht via zijn dochter Fatima.
Die leuke hockeyster?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 16:22:03 #188
74056 crew  ToT
pi_182736956
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:12 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Hoe kan ik nou fictieve figuren beledigen die lopen over water, met ezels / paarden vliegen en de maan door midden splijten. Oohja, jezus :') :')

Wat een etterbak was dat vroeger met z'n palm dood laten gaan omdat Maria geen schaduw had.
Mohammed knuffelde tenminste een boom om hem te troosten omdat die zo aan het huilen was omdat Mohammed niet onder hem stond te preken! :T

En Mohammed's eten was zo blij dat het door hem opgegeten werd dat het hem tijdens het eten zelfs toezong! :Y
pi_182736970
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Die leuke hockeyster?
Das een tata.
pi_182736989
quote:
9s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Das een tata.
Ik ook en ik ben ook leuk. }:|
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182737010
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik ook en ik ben ook leuk. }:|
Ga voor elkaar zou ik zeggen. Eigen volk eerst.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 16:24:57 #192
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182737025
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:20 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, dat komt op hetzelfde neer. Deze vrouw is natuurlijk compleet onterecht veroordeeld.
Nee, dat zijn twee hele verschillende dingen.
De ene is namelijk een toets op de wetgeving van Oostenrijk, dat mag niet.
De andere is een toets om te kijen of de indiener (van de klacht) persoonlijk en direct het slachtoffer is van een schending van een fundamenteel recht dat is vastgelegd in het EVRM of in één van de protocollen hierbij.

Dat zijn echt hele verschillende dingen. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_182737034
quote:
9s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ga voor elkaar zou ik zeggen. Eigen volk eerst.
Nou nee ze had mijn moeder kunnen zijn volgens mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 25 oktober 2018 @ 16:26:52 #194
455560 Logic91
Always stay rational
pi_182737062
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nogmaals, het staat niet in de Koran. De leeftijd van Aisha kan alleen geschat worden, de schattingen lopen uit een van 9-19 jaar, wat in lijn is met de toen geldende normen
Het staat meerdere malen vermeld in sahih bukhari dat Aisha 6 jaar was ten tijde van het huwelijk en 9 toen het huwelijk werd geconsumeerd. Ik weet dat dit orale tradities zijn en dat de historiciteit dus per definitie niet te verifiëren is maar dan heb je wel een probleem. Immers, waarom zou je enkel bij deze hadiths vraagtekens plaatsen en niet bij de overige hadiths? Alle overleveringen zijn op precies dezelfde methodiek verzameld en geclassificeerd door imam Bukhari. Als he twijfelt aan een hadith dan zijn alle hadiths twijfelachtig. Waarom zou men zo arbitrair zijn en dan uitgerekend een probleem hebben met de hadiths die niet overeenkomen met de intrinsieke normen en waarden van een individu? Lijkt me een klassiek gevalletje cognitieve dissonantie.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_182737073
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou nee ze had mijn moeder kunnen zijn volgens mij.
mocht je moeder willen.
pi_182737076
Ik heb hier niet eens meer woorden voor :|W
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 16:27:42 #197
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182737079
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee, dat zijn twee hele verschillende dingen.
De ene is namelijk een toets op de wetgeving van Oostenrijk, dat mag niet.
De andere is een toets om te kijen of de indiener (van de klacht) persoonlijk en direct het slachtoffer is van een schending van een fundamenteel recht dat is vastgelegd in het EVRM of in één van de protocollen hierbij.
Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen. De uitspraak van het Hof is duidelijk: de vrouw is terecht beboet specifiek vanwege haar daden. Dat vermelden ze zelfs, meerdere keren. Het Hof gaat hier niet alleen op de stoel van de rechter zitten maar ook op die van de moraalridder. Dat is zéér kwalijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_182737091
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

mocht je moeder willen.
Nou zeg. Dat je fantasievriendje kinderen neukt kan ik niks aan doen, hoef je niet op mij af te reageren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_182737180
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Aisha en Mohammed zijn bij verre niet zulke mythologische figuren als bijvoorbeeld een Jezus of Mozes. Het bestaan van Mohammed is vrij goed gedocumenteerd, van graf tot brieven, spullen en aan nageslacht via zijn dochter Fatima.
Daarom heten al die vrouwen Fatima! Thanks!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182737204
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat word je niet.

Moslims mogen niet beledigd worden. Niet door deze vrouw, niet door andere moslims, niet door een willekeurige Oostentenrijker, en ook niet door jou.

Ergo: iedereen gelijke rechten.
Dat word ik wél. Moslims (en andere gelovigen) krijgen extra wettelijke bescherming. Met de hand op de Koran of Bijbel mogen gelovigen wél van alles roepen wat door andere groepen mensen als beledigend of kwetsend kan worden ervaren. Dan heet het ineens religieuze vrijheid.

Geen enkele groep mensen verdient een afzonderlijk privilege om niet beledigd of gekwetst te worden. Of iedereen verdient dat recht of niemand, één van beiden.
pi_182737219
Het is een pedofiel, hoe meer pedofiel wil je iemand hebben? Tenminste in de boeken. Net zoals we straks hans en grietje over 3000 jaar ook als religie hebben. Want het staat geschreven.
pi_182737234
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:28 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou zeg. Dat je fantasievriendje kinderen neukt kan ik niks aan doen, hoef je niet op mij af te reageren.
plottwist dit.
pi_182737313
Terug naar de middeleeuwen!

In het gevang met den ketters!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182737365
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:38 schreef habitue het volgende:
Terug naar de middeleeuwen!

In het gevang met den ketters!
Ketters gingen niet naar de gevangenis
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  donderdag 25 oktober 2018 @ 16:41:33 #205
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_182737386
quote:
18s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:27 schreef Fir3fly het volgende:
Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen. De uitspraak van het Hof is duidelijk: de vrouw is terecht beboet specifiek vanwege haar daden. Dat vermelden ze zelfs, meerdere keren. Het Hof gaat hier niet alleen op de stoel van de rechter zitten maar ook op die van de moraalridder. Dat is zéér kwalijk.
Nee. Het Hof heeft gekeken of de vrouw onterecht gestraft is. Zij redeneren van niet, want ook de EVRM staan beperkingen op de vrijheid van meningsuiting.

Eigenlijk is het nog genuanceerder (toevoeging):
Het Hof heeft gekeken of de fundamentele rechten van de vrouw, die zijn vastgelegd in het EVRM of in één van de protocollen hierbij, zijn geschonden. Zij redeneren van niet, want ook de EVRM staan beperkingen op de vrijheid van meningsuiting.

Verder vegen ze de vloer aan met haar excuus dat ze het deed om een discussie te starten.

Daarna hebben ze gekeken of de straf proportioneel was en ze oordelen dat het niet disproportioneel is, want de Oostenrijkse wet biedt ruimte om veel hogere boetes op te leggen. Ze is dus licht gestraft binnen de Oostenrijkse stramaat.

[ Bericht 7% gewijzigd door SicSicSics op 25-10-2018 16:49:56 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_182737619
Kinderneuker een pedo noemen, en dan bestraft worden. :')
pi_182737738
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:34 schreef Cattivo het volgende:
Het is een pedofiel, hoe meer pedofiel wil je iemand hebben? Tenminste in de boeken. Net zoals we straks hans en grietje over 3000 jaar ook als religie hebben. Want het staat geschreven.
Zoals al eerder gezegd, in deze tijd wel ja, in de tijd dat hij leefde zal het misschien geen probleem zijn geweest, slavernij was tenslotte ook doodnormaal in die tijd. Andere tijden, andere gebruiken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_182737746
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Huwelijk werd paar jaar later pas geconsumeerd wegens te jonge leeftijd van het meisje. Margaret Beaufort de moeder van Henry VII was 13 jaar toen ze van hem beviel.
Kwam eeuwen geleden idd vaker voor dat jonge meisjes zodra ze geslachtsrijp waren het huwelijksbed in moesten. Maar ik weet niet zo gauw van een geval waarbij dit al gebeurde op 9 jarige leeftijd. Onder de 12 jaar is mij daarover niets bekend.
Maakt ook niet echt iets uit vind ik. Vroeger gebeurde er wel meer wat tegenwoordig niet meer kán. Probleem is dat moslims het als beledigend ervaren als hier over gesproken wordt. In sommige moslimlanden is de huwbare leeftijd van meisjes ook schrikbarend laag. Google er maar eens op.
En naar huidige maatstaven en definitie is dit pedofilie. Simpel zat.

Of dat iemand beledigt of niet, is niet relevant. Het is waar, tenminste de moslims zelf zeggen 6/7 jaar. En sex met 9/10. Een gerechtshof zou harde feiten nooit tot onwaarheid moeten kunnen verklaren alleen maar om geen 'gedoe' te krijgen met religieuzen.

En wat nou als ik ook ergens door beledigd ben, word ik dan beschermd door zo'n hof? Natuurlijk niet, want ik heb geen sprookjesboek en gewone man tot profeet benoemd. De intentie waarmee iets gezegd wordt is ook niet van belang, want die intentie is niet bewijsbaar. Feiten wel. Hier wordt de islamitische theologie tegen de islam gebruikt. En terecht.

Net zoals ooit de macht van de kerk is gebroken en de macht van europese koningshuizen. Zo moeten we ook de macht van de Islam in europa niet nog meer ruimte geven.

Ik ben benieuwd wat homo's te horen krijgen als ze mensen gaan vervolgen die homosexualiteit zonde noemen. Minstens net zo beledigend. Want Een religie kies je, homo ben je. Of dat je vrouwen die niet volledig gesluierd over straat hoeren noemt. Of onzedig. net zo beledigend. Maar dat mag dus wel. Want religie.

Alle religie moet kapot. Mensen moeten eens zelf leren nadenken en anders gesteriliseerd worden.
Whatever...
pi_182737756
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd, in deze tijd wel ja, in de tijd dat hij leefde zal het misschien geen probleem zijn geweest, slavernij was tenslotte ook doodnormaal in die tijd. Andere tijden, andere gebruiken.
Hey hey voor slavernij moeten we natuurlijk wel boeten.
Whatever...
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 16:59:21 #210
74056 crew  ToT
pi_182737794
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hey hey voor slavernij moeten we natuurlijk wel boeten.
pi_182737799
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hey hey voor slavernij moeten we natuurlijk wel boeten.
kunnen we dat niet afkopen of zo door 100 maagden te offeren?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 17:30:01 #212
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182738458
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En naar huidige maatstaven en definitie is dit pedofilie. Simpel zat.

Of dat iemand beledigt of niet, is niet relevant. Het is waar, tenminste de moslims zelf zeggen 6/7 jaar. En sex met 9/10. Een gerechtshof zou harde feiten nooit tot onwaarheid moeten kunnen verklaren alleen maar om geen 'gedoe' te krijgen met religieuzen.

En wat nou als ik ook ergens door beledigd ben, word ik dan beschermd door zo'n hof? Natuurlijk niet, want ik heb geen sprookjesboek en gewone man tot profeet benoemd. De intentie waarmee iets gezegd wordt is ook niet van belang, want die intentie is niet bewijsbaar. Feiten wel. Hier wordt de islamitische theologie tegen de islam gebruikt. En terecht.

Net zoals ooit de macht van de kerk is gebroken en de macht van europese koningshuizen. Zo moeten we ook de macht van de Islam in europa niet nog meer ruimte geven.

Ik ben benieuwd wat homo's te horen krijgen als ze mensen gaan vervolgen die homosexualiteit zonde noemen. Minstens net zo beledigend. Want Een religie kies je, homo ben je. Of dat je vrouwen die niet volledig gesluierd over straat hoeren noemt. Of onzedig. net zo beledigend. Maar dat mag dus wel. Want religie.

Alle religie moet kapot. Mensen moeten eens zelf leren nadenken en anders gesteriliseerd worden.
Kind huwelijken waren hij vroeger bijna altijd puur een zakelijke kwestie. Dat maakt het niet beter maar wel anders.
Moslims nemen geen kind in hun bed vanwege troonopvolging of om land/macht te verwerven maar omdat ze seks met een kind lekker vinden. Dat is dus gewoon pedofilie. Mohammed had geen gebrek aan bedgenotes, dus hij had Aisha best met rust kunnen laten tot zij ouder was.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_182738548
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 17:30 schreef deedeetee het volgende:
Moslims nemen geen kind in hun bed vanwege troonopvolging of om land/macht te verwerven maar omdat ze seks met een kind lekker vinden.
Jezus. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 17:34:30 ]
pi_182738559
Tijd om iedere journalist die ooit heeft geschreven over een veroordeelde pedofiel op te pakken. Wat de fuck is er mis met rechters als de waarheid zeggen strafbaar is?
pi_182738695
Tijd om de raad van Europa te verlaten. Nrveexit ofzo.
pi_182738991
quote:
Jesus gast.
}:|

Een paar uitzonderingen op de miljarden vrouwen die leven of geleefd hebben. Sick dat je die als 'bewijslast' toevoegt.
Of is dit goedpraterij voor de acties van die viespeuk?

In beide gevallen pittig ziek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182739012
Volgens de nu geldende definities is en was Mohammed gwn een vuile pedo die aan z'n ballen moet worden opgehangen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182739028
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 17:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jesus gast.
}:|

Een paar uitzonderingen op de miljarden vrouwen die leven of geleefd hebben. Sick dat je die als 'bewijslast' toevoegt.
Of is dit goedpraterij voor de acties van die viespeuk?

In beide gevallen pittig ziek.
Het is alleen 'goed praten' als we kunnen overeenkomen dat jij 'fout praat'. Het toont simpelweg aan dat het BS is wat jij beweert. Doe er verder mee wat je wilt.
pi_182739050
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 17:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is alleen 'goed praten' als we kunnen overeenkomen dat jij 'fout praat'. Het toont simpelweg aan dat het BS is wat jij beweert. Doe er verder mee wat je wilt.
Jij wil dus met dat lijstje uitzonderingen zeggen dat alle meiden van 6 geslachtsrijp zijn?
Ga je inschrijven bij Martijn ofso. Gek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182739060
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:26 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Het staat meerdere malen vermeld in sahih bukhari dat Aisha 6 jaar was ten tijde van het huwelijk en 9 toen het huwelijk werd geconsumeerd. Ik weet dat dit orale tradities zijn en dat de historiciteit dus per definitie niet te verifiëren is maar dan heb je wel een probleem.
Dit is nuet eens het probleem. Het probleem is dat je een leeftijd probeert te vinden van iemand uit een cultuur waar verjaardagen niet eens gevierd werden laat staan bijgehouden.
Bovendien zijn er ook vermeldingen waar ze over haar menstruatie praat vlak na het huwelijk. En op 6 of 9 jarige leeftijd komt dat niet voor
Verder is het sowieso een punt van discussie in de moslim wereld
http://www.cie.ugent.be/bogaert/bogaert39.htm

[ Bericht 10% gewijzigd door devlinmr op 25-10-2018 18:07:27 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_182739072
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij wil dus met dat lijstje uitzonderingen zeggen dat alle meiden van 6 geslachtsrijp zijn?
Ga je inschrijven bij Martijn ofso. Gek.
Dus als ik een lijstje aanhaal met Nederlandse pedofiele mannen ben jij, naast alle Nederlandse pedofielen, er ook een ofso?
Ga je inschrijven voor een gesticht ofso. Gek.

:')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 18:02:35 ]
pi_182739085
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat word je niet.

Moslims mogen niet beledigd worden. Niet door deze vrouw, niet door andere moslims, niet door een willekeurige Oostentenrijker, en ook niet door jou.

Ergo: iedereen gelijke rechten.
Maar hoezo kunnen ze beledigd worden als iemand gewoon de waarheid spreekt? Hij had sex met een minderjarige en of ie dat nu als een patroon deed of niet, doet weinig terzake, iemand die 1x een moord pleegt is toch ook een moordenaar!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182739089
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus als ik een lijstje aanhaal met Nederlandse pedofiele mannen ben jij, naast alle Nederlandse pedofielen, er ook een ofso?
Ga je inschrijven voor een gesticht ofso. Gek.

:')
088 - 933 4400
pi_182739101
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij wil dus met dat lijstje uitzonderingen zeggen dat alle meiden van 6 geslachtsrijp zijn?
Ga je inschrijven bij Martijn ofso. Gek.
Je zegt letterlijk dat vrouwen in die tijd niet geslachtsrijp waren, waarop Trigger een link post waaruit het tegendeel blijkt maar dat maakt hem een potentiële pedo.

Logica is niet je sterkste ding blijkbaar.
pi_182739109
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:03 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

088 - 933 4400
Of in jouw geval 0044 339 - 880
pi_182739123
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:28 schreef Elfletterig het volgende:
Het mensenrechtenhof oordeelt dat de beschuldiging aan het adres van de profeet door hem als een pedofiel af te schilderen in dit geval te ver ging. De vrouw had moeten weten dat ze verontwaardiging zou oproepen.
Dit is het faillissement van de rechtsstaat.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182739133
quote:
11s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of in jouw geval 0044 339 - 880
Nummer niet in gebruik
pi_182739142
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182739147
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:06 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Nummer niet in gebruik
Er zit een clue in je nick. That's all im gonna say.
pi_182739153
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Alle religie moet kapot. Mensen moeten eens zelf leren nadenken en anders gesteriliseerd worden.
Da's link hoor, want veel mensen kunnen niet voor zichzelf nadenken.

Als je georganiseerde religie kapot maakt, gaat iets dat vervangen. Dat zie je m.i. bij sommige radicaal linkse stromingen (met zonde, goed en kwaad denken, dogma, excommunicatie enzo), of je krijgt unscrupuleuze cultstichters (alhoewel Mohammed, Joseph Smith, en Ron Hubbard ook wel in dat hokje passen).
pi_182739179
quote:
9s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er zit een clue in je nick. That's all im gonna say.
Geflasht met mn eigen nick :')

Ik laat mezelf wel uit
pi_182739189
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:09 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Geflasht met mn eigen nick :')

Ik laat mezelf wel uit
Ik geloof er niks van. :D
pi_182739218
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus als ik een lijstje aanhaal met Nederlandse pedofiele mannen ben jij, naast alle Nederlandse pedofielen, er ook een ofso?
Ga je inschrijven voor een gesticht ofso. Gek.

:')
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zegt letterlijk dat vrouwen in die tijd niet geslachtsrijp waren, waarop Trigger een link post waaruit het tegendeel blijkt maar dat maakt hem een potentiële pedo.

Logica is niet je sterkste ding blijkbaar.
Je confronteert wat moslims met een zeer ongemakkelijke waarheid over hun pedoprofeet en zitten gelijk op de kast.

Geen zinnig woord mee te wisselen.

Laat ik even 1 ding zeggen hier: Je neukt geen kinderen. Nu niet, 1500 jaar terug niet. Zonder toelating van uitzonderingen.

En je praat het ook niet goed, stelletje smeerlappen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182739260
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Je confronteert wat moslims met een zeer ongemakkelijke waarheid over hun pedoprofeet en zitten gelijk op de kast.

Geen zinnig woord mee te wisselen.
Je 'ongemakkelijke waarheid' is simpelweg niet waar. Probeer eerst te beseffen. Anders heb je inderdaad niet iets zinnigs bij te dragen als je niet eens begrijpt dat je wordt gecorrigeerd op je eigen claim.

quote:
Laat ik even 1 ding zeggen hier: Je neukt geen kinderen. Nu niet, 1500 jaar terug niet. Zonder toelating van uitzonderingen.
En dat is dus wat anders dan je eerdere claim waarin je iets heel concreet ontkende als mogelijke verschijnsel.

quote:
En je praat het ook niet goed, stelletje smeerlappen.
Maar goed, als ik dus nu een lijst publiceer met Nederlandse pedofiele mannen, maakt dat dus jou dan nu ook een pedofiel of begrijp je ook dat niet? Zwakzinnige. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 18:15:19 ]
pi_182739275
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je 'ongemakkelijke waarheid' is simpelweg niet waar. Probeer eerst te beseffen. Anders heb je inderdaad niet iets zinnigs bij te dragen als je niet eens begrijpt dat je wordt gecorrigeerd op je eigen claim.

[..]

En dat is dus wat anders dan je eerdere claim waarin je iets heel concreet ontkende als mogelijke verschijnsel.

[..]

Maar goed, als ik dus nu een lijst publiceer met Nederlandse pedofiele mannen, maakt dat dus jou dan nu ook een pedofiel of begrijp je ook dat niet?
Ga maar lekker verder met het goedpraten van pedo handelingen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 25 oktober 2018 @ 18:16:15 #236
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_182739287
Het was natuurlijk een kwestie van tijd voordat de usual supects tevoorschijn kwamen om pedofilie goed te praten. :') Zucht.

Ja maar ze was al super geslachtsrijp heur!
pi_182739305
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ga maar lekker verder met het goedpraten van pedo handelingen.
Poepie toch, wordt het allemaal te ingewikkeld voor je?
pi_182739342
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het was natuurlijk een kwestie van tijd voordat de usual supects tevoorschijn kwamen om pedofilie goed te praten. :') Zucht.

Ja maar ze was al super geslachtsrijp heur!
Het was zo, kijk maar, hier heb je 3 voorbeelden uit de totale geschiedenis van 10 miljard menselijke vrouwen die geleefd hebben.

Inderdaad. Waaw.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182739351
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Poepie toch, wordt het allemaal te ingewikkeld voor je?
Blijkbaar kun je gewoon niet tegen de waarheid. Ik zeg het nogmaals: je aanbidt een vieze pedo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182739388
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Blijkbaar kun je gewoon niet tegen de waarheid. Ik zeg het nogmaals: je aanbidt een vieze pedo.
Over welke 'de waarheid' heb je het, die ene waar je al op bent tegengesproken? Je lijkt wel een dogmatische gelovige die blijft volhouden 'de waarheid in pacht te hebben' terwijl het bewezen onjuist is, maar goed. De ironie inzien zal je ook niet goed lukken vrees ik.
pi_182739408
Kunnen ze Moslims dan ook straffen als ze zich negatief uitlaten over joden en homo's? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door FL_Freak op 25-10-2018 18:30:44 ]
pi_182739425
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:23 schreef FL_Freak het volgende:
Kunnen we Moslims dan ook straffen als ze zich negatief uitlaten over joden en homo's? :)
Hoezo, zijn het de moslims die jou straffen wanneer je je negatief uitlaat over hen? :)
pi_182739485
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoezo, zijn het de moslims die jou straffen wanneer je je negatief uitlaat over hen? :)
Nee diegene die de straffen uitdelen moeten gelijke grenzen trekken.
pi_182739488
Niet dat ik veel verstand heb van de Koran en de Islam, want dat heb ik absoluut niet. Maar is dat boek en dat geloof niet ontzettend oud? Met andere woorden pedofilie en pedoseksualiteit heeft in de geest der tijd een hele andere betekenis gekregen in al die honderden jaren. Ik vind daarom juist dat je dit prima mag benoemen, al zit er verder geen waarde achter, gezien het in die tijd doodnormaal was te trouwen met jong volwassenen of in dit geval met kinderen. Ik kan me ook voorstellen dat kinderen in die tijd al veel eerder volwassen waren en veel minder beschermd dan nu. Gemiddelde mens toen sterft al voor ze 40 jaar is. Dan is 9 jaar helemaal zo gek nog niet, want voordat je het weet is ze dood en er moet wel kinderen gemaakt worden. Dus de levenscyclus zat in die tijd volgens mij ook heel anders in elkaar, dus van baby, naar kleuter, naar kind, naar volwassen, naar de dood toe. Dat was allemaal veel korter en de ontwikkeling ging veel sneller, gezien de dood op de loer ligt door ziekte of door gevaar.
pi_182739509
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:28 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Nee diegene die de straffen uitdelen moeten gelijke grenzen trekken.
Dan lijkt me onderstaande accurater met waar je op doelt, no?
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:23 schreef FL_Freak het volgende:
Kunnen we ze Moslims dan ook straffen als ze zich negatief uitlaten over joden en homo's? :)
pi_182739520
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan lijkt me onderstaande accurater met waar je op doelt, no?

[..]

Je hebt gelijk. Beetje ongelukkige woordkeuze.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 18:33:01 #247
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_182739560
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:28 schreef MakkieR het volgende:
en de ontwikkeling ging veel sneller
Bron?
pi_182739629
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het was natuurlijk een kwestie van tijd voordat de usual supects tevoorschijn kwamen om pedofilie goed te praten. :') Zucht.

Ja maar ze was al super geslachtsrijp heur!
Maar in een ander topic weer schreeuwen dat blanke mannen massaal in de pedofilie zitten. :')
pi_182739669
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar in een ander topic weer schreeuwen dat blanke mannen massaal in de pedofilie zitten. :')
Dat is opmerkelijk inderdaad, kan ook gewoon in dit topic.
pi_182739760
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Je confronteert wat moslims met een zeer ongemakkelijke waarheid over hun pedoprofeet en zitten gelijk op de kast.

Geen zinnig woord mee te wisselen.

Laat ik even 1 ding zeggen hier: Je neukt geen kinderen. Nu niet, 1500 jaar terug niet. Zonder toelating van uitzonderingen.

En je praat het ook niet goed, stelletje smeerlappen.
Je deed een stelling die ontkracht is. Als je daar uit meent te halen dat daar allerlei waardeoordelen in zitten dan mis je dusdanig veel basale logica dat een zinnige discussie met je niet te voeren valt.
pi_182739782
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het was natuurlijk een kwestie van tijd voordat de usual supects tevoorschijn kwamen om pedofilie goed te praten. :') Zucht.

Ja maar ze was al super geslachtsrijp heur!
Dus als iemand stelt dat er in die tijd meisjes geslachtsrijp waren dan praat je pedoseksualiteit goed, ja? Of vind je zelf dat seks met een minderjarige gewoon moet kunnen als die minderjarige geslachtsrijp is?
pi_182739783
Moslims die Mohammed proberen goed te praten, zo triest. Een 6-jarig kind mag je niet tot vrouw nemen, toen ook niet, nooit. Het is een vergrijp, altijd.
Om dat te begrijpen heb je je grijze kwabben gekregen. Duidelijke taal toch?
Discussie is hier nooit op zijn plaats. Nooit, Mohammed was in dit geval gewoon fout. Klaar.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 18:50:14 #253
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182739933
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:41 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee. Het Hof heeft gekeken of de vrouw onterecht gestraft is. Zij redeneren van niet, want ook de EVRM staan beperkingen op de vrijheid van meningsuiting.
En dat is natuurlijk een gotspe. Zeker gezien de motivering die het Hof geeft. Maar dat blijf je maar ontwijken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 18:56:33 #254
74056 crew  ToT
pi_182740060
Goed, kleuterneuken was dus heel normaal in Mohammed z'n tijd. Nu niet meer, dus die ideeën weggooien.
Alles in dat hele boek was normaal voor in die tijd. We zijn inmiddels 1500 jaar verder. Is buiten het kleuterneuken de rest van het boek nog WÉL relevant dan? En de bijbehorende geschriften zoals de hadiths enzo?

Alleen wel jammer dat niet iedereen er zo over denkt dat het iets van het verleden is.


Zijn natuurlijk allemaal stuk voor stuk verstandelijke huwelijken en heeft niets met liefde of seks te maken zoals sommigen hier suggereren. ;)
  donderdag 25 oktober 2018 @ 18:58:23 #255
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182740093
Binnenkort ook hier.

Daarom PVV stemmen allemaal.
Man of Steal.
pi_182740125
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:56 schreef ToT het volgende:
Goed, kleuterneuken was dus heel normaal in Mohammed z'n tijd. Nu niet meer, dus die ideeën weggooien.
Alles in dat hele boek was normaal voor in die tijd. We zijn inmiddels 150 jaar verder. Is buiten het kleuterneuken de rest van het boek nog WÉL relevant dan?
Mag ik je wat vragen? Zo ja, niet om je te denigreren, maar ben je bekend met de inhoud van 'dat hele boek', waarin Mohammed's seksleven zo goed als niet wordt besproken muv kuisheidsregels die betrekking hebben op alle moslims en al helemaal niet als inhoud de leeftijd van Mohammed en zijn vrouwen ten tijde van het trouwen / consumeren van het huwelijk bevatten.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 19:03:11 #257
74056 crew  ToT
pi_182740204
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mag ik je wat vragen? Zo ja, niet om je te denigreren, maar ben je bekend met de inhoud van 'dat hele boek', waarin Mohammed's seksleven zo goed als niet wordt besproken muv kuisheidsregels die betrekking hebben op alle moslims en al helemaal niet als inhoud de leeftijd van Mohammed en zijn vrouwen ten tijde van het trouwen / consumeren van het huwelijk bevatten.
Ik heb de Koran niet in zijn geheel gelezen nee, maar wel stukken ervan en van de hadiths en andere geschriften. Ook genoeg Youtube video's gekeken waarin het één en ander flink uitgediept werd en websites bekeken waarin er van alles besproken werd.
Van alles onderling vergeleken en kijken waar overeenkomsten waren en waar dingen elkaar tegenspraken.
Uiteraard weet ik lang niet alles meer uit mijn hoofd, maar ik heb wel de belangrijkste conclusies onthouden.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 19:05:02 #258
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182740244
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb de Koran niet in zijn geheel gelezen nee, maar wel stukken ervan en van de hadiths en andere geschriften. Ook genoeg Youtube video's gekeken waarin het één en ander flink uitgediept werd en websites bekeken waarin er van alles besproken werd.
Van alles onderling vergeleken en kijken waar overeenkomsten waren en waar dingen elkaar tegenspraken.
Uiteraard weet ik lang niet alles meer uit mijn hoofd, maar ik heb wel de belangrijkste conclusies onthouden.
Laat je niet gek maken door die islam sympathisanten het is en blijft vergif en we moeten er alles aan doen om het uit Nederland te weren
Man of Steal.
pi_182740285
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb de Koran niet in zijn geheel gelezen nee, maar wel stukken ervan en van de hadiths en andere geschriften. Ook genoeg Youtube video's gekeken waarin het één en ander flink uitgediept werd en websites bekeken waarin er van alles besproken werd.
Van alles onderling vergeleken en kijken waar overeenkomsten waren en waar dingen elkaar tegenspraken.
Uiteraard weet ik lang niet alles meer uit mijn hoofd, maar ik heb wel de belangrijkste conclusies onthouden.
Oke, bedankt voor je antwoord. Dat het voor de niet-moslim vast staat dat je de Koran niet moet willen hanteren in deze tijd, plaats en dag dat lijkt mij verder ook een gegeven. De gemiddelde moslim, zeker in het westen, zit verder ook niet te wachten op het feit dat zijn hand wordt afgehakt of zweepslagen krijgt bij ontucht etc, maar om nu de Koran aan te pakken op basis van iets, een onderwerp als dat van de OP, waar de Koran zo goed als niet over spreekt is dan ook weer apart als je het mij vraagt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 19:07:47 #260
74056 crew  ToT
pi_182740291
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:05 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Laat je niet gek maken door die islam sympathisanten het is en blijft vergif en we moeten er alles aan doen om het uit Nederland te weren
De wrede stukken in de Koran worden vaak uitgelegd als zelfverdediging of als straffen voor ongelovigen in het hiernamaals (wat engelen met hen zullen doen of zo) enz.
In de bijbehorende geschriften komt veel meer geweld voor en jihadi's enzo focussen zich vooral daarop.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 19:08:53 #261
74056 crew  ToT
pi_182740315
quote:
11s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oke, bedankt voor je antwoord. Dat het voor de niet-moslim vast staat dat je de Koran niet moet willen hanteren in deze tijd, plaats en dag dat lijkt mij verder ook een gegeven. De gemiddelde moslim, zeker in het westen, zit verder ook niet te wachten op het feit dat zijn hand wordt afgehakt of zweepslagen krijgt bij ontucht etc, maar om nu de Koran aan te pakken op basis van iets, een onderwerp als dat van de OP, waar de Koran zo goed als niet over spreekt is dan ook weer apart als je het mij vraagt.
pi_182740338
quote:
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet nu en of het uberhaupt wel een reactie is op mijn post, per slot van rekening kan ik voor ieder video (/citaat, vers, link, boek, lezing ) die jij dropt een ander video droppen waar het tegendeel wordt beweerd, ook weer op basis van de Koran en aanvullende literatuur. Dus weet niet of we daar iets mee opschieten?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2018 19:11:13 ]
pi_182740346
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 17:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Kind huwelijken waren hij vroeger bijna altijd puur een zakelijke kwestie. Dat maakt het niet beter maar wel anders.
Moslims nemen geen kind in hun bed vanwege troonopvolging of om land/macht te verwerven maar omdat ze seks met een kind lekker vinden. Dat is dus gewoon pedofilie. Mohammed had geen gebrek aan bedgenotes, dus hij had Aisha best met rust kunnen laten tot zij ouder was.
Dat was net Zo goed pedofilie. Intentie is niet van belang. Het gaat om het gedrag.

Neuken met een kind jong. Dat is pedofilie. Punt.

Net zo verachtelijk als we slavernij vinden. Mag toch hopen dat je dat mag zeggen. Of vinden we het dan ook een belediging voor onze nationale trots?

Het is onwaarschijnlijk hypocriet.

Sowieso moeten moslims maar eens leren omgaan met het feit dat er mensen zijn die hun religie achterlijk vinden, op hun heilige boek spugen en Mohammed een pedofiel vinden. Dat mag namelijk gewoon, iets vinden. De andere kant van de medaille is dat zij Mohammed hun profeet mogen vinden, kindhuwelijken ok mogen vinden en zelfs de jihad een warm hart mogen toedragen zolang ze de wet niet overtreden.
Whatever...
pi_182740374
Note to self; volgende keer dus gewoon echt PVV stemmen.

Bewuste provocatie en meer intolerantie.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_182740417
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 18:07 schreef Broomer het volgende:

[..]

Da's link hoor, want veel mensen kunnen niet voor zichzelf nadenken.

Als je georganiseerde religie kapot maakt, gaat iets dat vervangen. Dat zie je m.i. bij sommige radicaal linkse stromingen (met zonde, goed en kwaad denken, dogma, excommunicatie enzo), of je krijgt unscrupuleuze cultstichters (alhoewel Mohammed, Joseph Smith, en Ron Hubbard ook wel in dat hokje passen).
Zolang al die malloten geen wettelijk voorberechte status krijgen is dat geen probleem. Nu wordt religie beschermd en is er dus rechtsongelijkheid. De onzin die ik wellicht geloof is minder waard dan christelijke of islamitische onzin. Dat is oneerlijk.

Overigens zouden we serieus moeten nadenken over het a la China op de bon doen van kinderen krijgen. Net als een rijbewijs, eerst een diploma halen. En mensen die niet handelingsbekwaam zijn moeten ook geen kinderen kinnen krijgen.
Whatever...
pi_182740433
In China worden ze ten minste in hertopvoedingskampen gestopt om er voorbeeldige chinezen van te maken.
Eens kijken
  donderdag 25 oktober 2018 @ 19:15:54 #267
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182740447
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:15 schreef Maharski het volgende:
In China worden ze ten minste in hertopvoedingskampen gestopt om er voorbeeldige chinezen van te maken.
deden ze dat hier ook maar
Man of Steal.
pi_182740455
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:15 schreef SuperNeger het volgende:
deden ze dat hier ook maar
Mee eens. Zal ze goed doen.
Eens kijken
pi_182740559
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:14 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zolang al die malloten geen wettelijk voorberechte status krijgen is dat geen probleem. Nu wordt religie beschermd en is er dus rechtsongelijkheid. De onzin die ik wellicht geloof is minder waard dan christelijke of islamitische onzin. Dat is oneerlijk.

Becherming van religie afbouwen ben ik het wel mee eens. Dit is wel een heel schrijnend geval daarvan.
pi_182740567
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:15 schreef Maharski het volgende:
In China worden ze ten minste in hertopvoedingskampen gestopt om er voorbeeldige chinezen van te maken.
Heropvoedingskampen light voor draaideurcriminelen en hun ouders? Tokkies? Prima plan.

Uitkering en 3x veroordeeld? Prima om eens onder regime te komen. Hard werken en naar school, sporten, geen drugs drank of ander vertier. Bikkelen.
Whatever...
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 19:22:36 #271
74056 crew  ToT
pi_182740612
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet nu en of het uberhaupt wel een reactie is op mijn post, per slot van rekening kan ik voor ieder video (/citaat, vers, link, boek, lezing ) die jij dropt een ander video droppen waar het tegendeel wordt beweerd, ook weer op basis van de Koran en aanvullende literatuur. Dus weet niet of we daar iets mee opschieten?
Kijken, je ziet vanzelf wel een link met wat je zojuist zei. :)
pi_182740615
Belachelijk lage straf, maar die vrouw komt zichzelf natuurlijk nog wel tegen indien ze geen berouw heeft.
pi_182740628
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Aisha en Mohammed zijn bij verre niet zulke mythologische figuren als bijvoorbeeld een Jezus of Mozes. Het bestaan van Mohammed is vrij goed gedocumenteerd, van graf tot brieven, spullen en aan nageslacht via zijn dochter Fatima.
Dat zal best. Maar of die hele Koran een psychose was vaneen wat doorgedraaide krijgsheer of een echte channeling van de wetten van God, daar verschillen de meningen nogal.
Whatever...
pi_182740653
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:22 schreef Hamzoef het volgende:
Belachelijk lage straf, maar die vrouw komt zichzelf natuurlijk nog wel tegen indien ze geen berouw heeft.
Mohammed is een pedofiel. Kom ik nu in de hel?

De Koran is onzin. En nu?

Ga je me nu aanklagen? Ben je nu tot in je ziel gekwetst ?
Whatever...
pi_182740661
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Kijken, je ziet vanzelf wel een link met wat je zojuist zei. :)
De video is al vrij oud ---> Eerder gezien en meteen al zodra de beste man z'n mond open trekt heb ik al iets van 'hoe hypocriet ben je'. Dus nogmaals weet niet wat voor toegevoegde waarde het heeft om te reageren met een voorbeeld van een standpunt die net zo makkelijk weer gecountered kan worden met een ander voorbeeld van een ander standpunt?
pi_182740662
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:22 schreef Hamzoef het volgende:
Belachelijk lage straf, maar die vrouw komt zichzelf natuurlijk nog wel tegen indien ze geen berouw heeft.
Als één van de 72 maagden?
  donderdag 25 oktober 2018 @ 19:25:11 #277
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_182740667
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat was net Zo goed pedofilie. Intentie is niet van belang. Het gaat om het gedrag.

Neuken met een kind jong. Dat is pedofilie. Punt.

Net zo verachtelijk als we slavernij vinden. Mag toch hopen dat je dat mag zeggen. Of vinden we het dan ook een belediging voor onze nationale trots?

Het is onwaarschijnlijk hypocriet.

Sowieso moeten moslims maar eens leren omgaan met het feit dat er mensen zijn die hun religie achterlijk vinden, op hun heilige boek spugen en Mohammed een pedofiel vinden. Dat mag namelijk gewoon, iets vinden. De andere kant van de medaille is dat zij Mohammed hun profeet mogen vinden, kindhuwelijken ok mogen vinden en zelfs de jihad een warm hart mogen toedragen zolang ze de wet niet overtreden.
Het gedrag is altijd verkeerd, dat ben ik gewoon met je eens. Maar daarom verbieden we hier t nu gelukkig ook. Alleen de islam komt er wel mee weg. Want privé... enne oppassen dat je je niet in de vingers snijd want godsdienst vrijheid enzo.... Het blijft wel verboden, maar het besnijden van meisjes is ook verboden. Daar wordt ook niet echt iets aan gedaan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_182740689
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:23 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat zal best. Maar of die hele Koran een psychose was vaneen wat doorgedraaide krijgsheer of een echte channeling van de wetten van God, daar verschillen de meningen nogal.
Klopt, het recht daartoe om van mening te verschillen daarin is zelfs in de Koran vastgelegd. So?
pi_182740694
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 12:28 schreef Elfletterig het volgende:
de Bijbel of de Koran
Die 2 boeken over een kam scheren. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182740704
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:24 schreef Spanky78 het volgende:


Ga je me nu aanklagen?
Nee, ik geloof dat je hier vanzelf spijt van krijgt.
pi_182740712
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:24 schreef Spanky78 het volgende:
Kom ik nu in de hel?
Hoogstwaarschijnlijk wel ja.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 25 oktober 2018 @ 19:27:55 #282
74056 crew  ToT
pi_182740726
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De video is al vrij oud ---> Eerder gezien en meteen al zodra de beste man z'n mond open trekt heb ik al iets van 'hoe hypocriet ben je'. Dus nogmaals weet niet wat voor toegevoegde waarde het heeft om te reageren met een voorbeeld van een standpunt die net zo makkelijk weer gecountered kan worden met een ander voorbeeld van een ander standpunt?
Als video's van een paar jaartjes oud al niet meer relevant zouden zijn voor de islamitische wereld is het wel het meest progressieve geloof ter wereld, DAMN!!! _O_ _O_ _O_ Ik denk dat ik ook maar moslim ga worden dan! :Y
pi_182740758
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:22 schreef Hamzoef het volgende:
Belachelijk lage straf, maar die vrouw komt zichzelf natuurlijk nog wel tegen indien ze geen berouw heeft.
Meen je dit, ze mag toch zeggen wat ze denkt?
pi_182740770
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, ik geloof dat je hier vanzelf spijt van krijgt.
Ik niet. Tenzij ik in een theocratie a la saudi terechtkom. De hel bestaat niet.
Whatever...
pi_182740785
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:27 schreef ToT het volgende:

[..]

Als video's van een paar jaartjes oud al niet meer relevant zouden zijn voor de islamitische wereld is het wel het meest progressieve geloof ter wereld, DAMN!!! _O_ _O_ _O_ Ik denk dat ik ook maar moslim ga worden dan! :Y
Geen idee waar je uit haalt dat het niet relevant meer zou zijn, dat is nergens beweerd. Ik zit meer met de vraagtekens welke onderwerpen je zou willen bespreken en of de manier van 'bespreken' door linkdumps te plaatsen wel enige nut en zin heeft voor ons om onze tijd in te steken. Ik mag hopen dat je ook zelf inziet dat je onder je eigen niveau reageert. Niet lullig bedoeld overigens.
pi_182740802
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:29 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Meen je dit, ze mag toch zeggen wat ze denkt?
Ja, en nee,
  donderdag 25 oktober 2018 @ 19:33:46 #287
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_182740872
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:29 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Meen je dit, ze mag toch zeggen wat ze denkt?
Niet met religekkies discussiëren. Dat brengt alleen maar ellende.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 19:34:34 #288
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_182740889
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, ik geloof dat je hier vanzelf spijt van krijgt.
"Dreigen" met een sprookje.
Oei, nu kom ik zeker in De Hel met mijn onreine gedachten. *O* *O* *O*
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_182740899
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:34 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

"Dreigen" met een sprookje.
Oei, nu kom ik zeker in De Hel met mijn onreine gedachten. *O* *O* *O*
Dreigen? :')
pi_182740904
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:33 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Niet met religekkies discussiëren. Dat brengt alleen maar ellende.
Ik zal jou eens ellende brengen.
pi_182740912
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:33 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Niet met religekkies discussiëren. Dat brengt alleen maar ellende.
Ik ben zelf gelovig, stop maar svp.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:31 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, en nee,
Waarom mag een niet moslim niet zeggen wat zij denkt?

Al hoewel, als zij dit kan zeggen mag ik natuurlijk ook vrij over joden spreken en dat kan niet, dus ik begin je punt dan toch te begrijpen.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 19:35:38 #292
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182740921
quote:
Pedofilie is een term, die wordt gebruikt voor het zich seksueel primair aangetrokken voelen van volwassenen en bepaalde adolescenten tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn.
Misschien voelde hij zich wel niet aangetrokken tot.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_182740927
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:34 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

"Dreigen" met een sprookje.
Oei, nu kom ik zeker in De Hel met mijn onreine gedachten. *O* *O* *O*
Je kan ook gewoon in de hemel geloven, God oordeelt daar over :)
pi_182740942
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:34 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

"Dreigen" met een sprookje.
Oei, nu kom ik zeker in De Hel met mijn onreine gedachten. *O* *O* *O*
Zolang hij je daar zelf niet heen probeert te helpen is dat prima.

Ik geloof dat hij zijn leven weggooit door niet zelf na te denken. Van triggershot vind ik het zelfs enorm zonde. Lijkt me een intelligent en aardig persoon. Echt zonde van die religieuze indoctrinatie die erin zit. Maar ik vermoed dat we het prima zouden kunnen vinden.
Whatever...
pi_182740951
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:35 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Misschien voelde hij zich wel niet aangetrokken tot.
In die tijd waren kindhuwelijken normaal.

Vanwaar de behoefte constant de gebeurtenissen van toen te vergelijken met de huidige normen en waarden?
In 1945 werden moffenvriendinnetjes ook verkracht en vernederd, dat doen wij nu toch ook niet meer?
  donderdag 25 oktober 2018 @ 19:37:50 #296
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_182740981
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:35 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon in de hemel geloven, God oordeelt daar over :)
Je mag geloven wat je wil.
God zijn oordeel zie ik met vol vertrouwen tegemoet.
Want dat zal nooit komen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_182740983
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:36 schreef Spanky78 het volgende:
Van triggershot vind ik het zelfs enorm zonde. Lijkt me een intelligent en aardig persoon. Echt zonde van die religieuze indoctrinatie die erin zit. Maar ik vermoed dat we het prima zouden kunnen vinden.
O+ .
pi_182740991
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:36 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zolang hij je daar zelf niet heen probeert te helpen is dat prima.

Ik geloof dat hij zijn leven weggooit door niet zelf na te denken. Van triggershot vind ik het zelfs enorm zonde. Lijkt me een intelligent en aardig persoon. Echt zonde van die religieuze indoctrinatie die erin zit. Maar ik vermoed dat we het prima zouden kunnen vinden.
Indoctrinatie nog wel?
pi_182741003
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:37 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je mag geloven wat je wil.
God zijn oordeel zie ik met vol vertrouwen tegemoet.
Want dat zal nooit komen. :)
Dat is een gokje. De kans dat God bestaat is groter dan de kans dat hij niet bestaat.

Zegt onderzoek. Niet ik.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 19:40:01 #300
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_182741033
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:38 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Dat is een gokje. De kans dat God bestaat is groter dan de kans dat hij niet bestaat.

Zegt onderzoek. Niet ik.
Bewijs dat god bestaat?
Sinds wanneer?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_182741047
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 19:35 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik ben zelf gelovig, stop maar svp.

[..]

Waarom mag een niet moslim niet zeggen wat zij denkt?

Al hoewel, als zij dit kan zeggen mag ik natuurlijk ook vrij over joden spreken en dat kan niet, dus ik begin je punt dan toch te begrijpen.
Je mag best zeggen wat je niet ok vindt vanuit het joodse geloof. Of het gedrag van Israël.

Het wordt anders als je joden in het algemeen dingen gaat toewijzen. Dan wordt het racisme.

Er is nogal een verschil tussen niet praktiserende en chassidische joden. Alhoewel, juist die Zouden orthodoxe moslims moeten begrijpen. Net zo knettergek.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')