abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:37:51 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_182254394



Even een huishoudelijke mededeling. De moderators van LIF hebben besloten om het bijwerken van de lijst voortaan aan jullie over te laten. Er is een Wiki aangemaakt. Het enige wat je moet doen is even registeren en op bewerken klikken. Vervolgens de lijst kopiëren.
Het makkelijkste is dat de persoon die de topic sluit de lijst bijwerkt door de reacties terug te lezen. Je kan het natuurlijk ook in de tussentijd doen door je bijvoorbeeld zelf in de Wiki te plaatsen als een nieuwe stopper.

http://wiki.fok.nl/index.php/OP/StoppenMet_Roken


Stop met roken!
Hier krijg je steun van andere stoppers en kan je je frustraties even van je af schrijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je in het lijstje wil, zet dan even je stopdatum in de wiki. (zie boven)
Wie volhoudt, komt steeds hoger op de ladder. Wees zo sportief het ook even te melden als je weer bent begonnen.

Succes iedereen! :D

[ Bericht 80% gewijzigd door SQ op 17-05-2019 16:13:59 ]
disclaimer
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:41:04 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_182254486
Ik denk dat het tijd is om de OP eens een flinke update te geven. Is er nog behoefte aan een stopperslijst? Motiveert dat? Zo ja, dan beginnen we met een frisse lijst.
disclaimer
  Redactie Frontpage maandag 1 oktober 2018 @ 15:44:53 #3
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182254611
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, dat ongeluk was niet te missen :+
ik doel op het waarom van weer bewust gaan roken?
Mja, wat ik dus al zei, het was niet geheel vrijwillig, ik had ook niet echt een drang om te stoppen. Maar ik mis nu gewoon de 'rustmomentjes', ik rook alleen maar buiten dus voor een sigaret loop ik naar buiten en heb ik even een momentje voor mezelf. Ik rook dan ook het liefste alleen omdat ik dan even mijn hoofd kan leegmaken, dat helpt soms ook goed voor mijn werk (vormgever) om even alles weer te 'resetten'. En het zijn juist die momenten die ik nu mis, en waarom ik ook eigenlijk nooit de behoefte heb gehad om te stoppen. Kijk voor de nicotine hoef ik het niet te doen want dat zou je eventueel kunnen vervangen met elektronische dingen, maar daar mis je dan het afsluitende moment van de sigaret uitdrukken en klaar.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:48:42 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_182254716
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:44 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Mja, wat ik dus al zei, het was niet geheel vrijwillig, ik had ook niet echt een drang om te stoppen. Maar ik mis nu gewoon de 'rustmomentjes', ik rook alleen maar buiten dus voor een sigaret loop ik naar buiten en heb ik even een momentje voor mezelf. Ik rook dan ook het liefste alleen omdat ik dan even mijn hoofd kan leegmaken, dat helpt soms ook goed voor mijn werk (vormgever) om even alles weer te 'resetten'. En het zijn juist die momenten die ik nu mis, en waarom ik ook eigenlijk nooit de behoefte heb gehad om te stoppen. Kijk voor de nicotine hoef ik het niet te doen want dat zou je eventueel kunnen vervangen met elektronische dingen, maar daar mis je dan het afsluitende moment van de sigaret uitdrukken en klaar.
Dan loop je toch gewoon een blokje om? Een vast rondje uittekenen van 5 minuten, heb je dat rustmoment ook. En het is 300 keer gezonder dan in een hoekje staan met zo'n stinkpeuk ;)
Ik doe dat ook, elk uur even lopen, en dat helpt prima. Je kunt er zelfs een reminder-appje voor installeren op je computer of telefoon :Y
Echt hoor, als het alleen maar daarom gaat is weer gaan roken eeuwig zonde! Je maakt je lichaam er echt mee stuk.
disclaimer
  Redactie Frontpage maandag 1 oktober 2018 @ 15:54:07 #5
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182254848
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dan loop je toch gewoon een blokje om? Een vast rondje uittekenen van 5 minuten, heb je dat rustmoment ook. En het is 300 keer gezonder dan in een hoekje staan met zo'n stinkpeuk ;)
Ik doe dat ook, elk uur even lopen, en dat helpt prima. Je kunt er zelfs een reminder-appje voor installeren op je computer of telefoon :Y
Echt hoor, als het alleen maar daarom gaat is weer gaan roken eeuwig zonde! Je maakt je lichaam er echt mee stuk.
Ja dat klinkt in theorie leuk, maar zodra het weer slechter wordt dan ga je ook niet meer voor je plezier naar buiten rondlopen (althans ik niet :P).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:58:25 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_182254945
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:54 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja dat klinkt in theorie leuk, maar zodra het weer slechter wordt dan ga je ook niet meer voor je plezier naar buiten rondlopen (althans ik niet :P).
Ga je dan wel voor je plezier naar buiten stilstaan (waardoor je het nog kouder krijgt) met een peuk die je eigenlijk niet eens echt wil? :D
Ik probeer het te begrijpen, maar ik vind het lastig merk ik. Als je nou echt nog zwaar verslaafd was en hunkerde naar een peuk was het makkelijker :P
disclaimer
  Redactie Frontpage maandag 1 oktober 2018 @ 16:03:56 #7
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_182255074
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ga je dan wel voor je plezier naar buiten stilstaan (waardoor je het nog kouder krijgt) met een peuk die je eigenlijk niet eens echt wil? :D
Ik probeer het te begrijpen, maar ik vind het lastig merk ik. Als je nou echt nog zwaar verslaafd was en hunkerde naar een peuk was het makkelijker :P
Ja lichamelijk ben ik geloof ik ook niet echt meer verslaafd (daar hebben die maanden aan pijnstillers wel voor gezorgd :X), maar het zit denk ik meer tussen de oren. Ook omdat het zo plotseling is gebeurt zonder dat ik zelf achter de beslissing stond zal niet meehelpen. En ik mis denk ik gewoon het hele ritueeltje een beetje :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Forum Admin maandag 1 oktober 2018 @ 17:46:53 #8
58651 crew  murp
murp
pi_182257279
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat het tijd is om de OP eens een flinke update te geven. Is er nog behoefte aan een stopperslijst? Motiveert dat? Zo ja, dan beginnen we met een frisse lijst.
nu weet ik niet meer hoelang ik gestopt ben ;(
  maandag 1 oktober 2018 @ 17:47:54 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_182257302
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:46 schreef murp het volgende:

[..]

nu weet ik niet meer hoelang ik gestopt ben ;(
450 dagen!
disclaimer
  Forum Admin maandag 1 oktober 2018 @ 17:48:39 #10
58651 crew  murp
murp
pi_182257319
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:47 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

450 dagen!
echt geweldig!

Maar volgens mij iets meer :')
  maandag 1 oktober 2018 @ 17:55:51 #11
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_182257479
Succes StoptoberFokkers *O*
pi_182259488
Ondertussen tien weken en twee dagen gestopt, op wat stiekeme sigaretjes na. Ik heb het zelfs een keer voor mijn ouders verborgen. :')
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_182260584
Precies 3 maanden nu *O*
Succes voor alle lotgenoten die ons vandaag versterken :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_182271789
quote:
Sinds 1 augustus gestopt met sigaretten. Nog wel een e-smoker net als jij. Nicotine gaat komende week naar 0 dus dan zou het wel eens wat lastiger kunnen worden. Al denk ik dat het vooral de gewoonte is en niet zozeer de stoffen in de sigaret/nicotine in de e-liquid.
Sinds 15 september op 0 nicotine. Wel nog steeds e-sigaret, al merk ik wel dat ik deze al minder ga gebruiken met name 's avonds. Werkt dus goed voor mij.
pi_182275415
Dag 2 vandaag.

0 behoefte in een sigaret, alleen na het eten.. maar die nemen we gewoon niet (heb ze ook niet in huis meer)
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:32:36 #16
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_182275466
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat het tijd is om de OP eens een flinke update te geven. Is er nog behoefte aan een stopperslijst? Motiveert dat? Zo ja, dan beginnen we met een frisse lijst.
Ik zou het wel leuk vinden, en er dus in willen. Ben op 13 Augustus gestopt zonder hulpmiddelen kost me doordeweeks totaal geen moeite, met drank op heel soms maar dat is dan na een aantal seconden wel weer weg. In ieder geval nog geen trekje genomen sinds ik ben gestopt en merk het al een beetje met voetbal. (de positieve veranderingen) :) Succes alle stoppers!
pi_182309495
Vandaag dag 4.

Gister wel aardig moeite om geen sigaret te nemen maar niet gedaan ^O^
pi_182437199
Vandaag sinds 3 weken aan de champix en sinds 5 oktober niet meer gerookt. *O*

Vooralsnog goed te doen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_182919511
Vandaag precies 1 maand niet gerookt
Vandaag begonnen met trainen voor de 5 en daarna de 10 km hardlopen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_182952946
3 maanden niet gerookt, 1 week zonder e-sigaret. Het begint ergens op te lijken :D
pi_182961444
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 14:50 schreef devlinmr het volgende:
Vandaag precies 1 maand niet gerookt
Vandaag begonnen met trainen voor de 5 en daarna de 10 km hardlopen
Jaar geleden begonnen met hardlopen, vorige maand m'n eerste halve marathon gelopen O+
Het stoppen met roken (per 1 juli) heeft wel echt aanzienlijk m'n conditie verbeterd!
Succes!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_182961686
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 17:28 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Jaar geleden begonnen met hardlopen, vorige maand m'n eerste halve marathon gelopen O+
Het stoppen met roken (per 1 juli) heeft wel echt aanzienlijk m'n conditie verbeterd!
Succes!
Marathon of halve marathon is aan mij niet besteed. 10km is zat voor mij. Afwisselen met mtb en zwemmen dan vind ik het wel prima.
Vandaag iig aan t genieten van mijn spierpijn
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_182962449
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 17:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Marathon of halve marathon is aan mij niet besteed. 10km is zat voor mij. Afwisselen met mtb en zwemmen dan vind ik het wel prima.
Vandaag iig aan t genieten van mijn spierpijn
Was meer als peptalk bedoeld ;)
Hoe dan ook, goed bezig!
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 5 november 2018 @ 18:26:08 #24
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_182962594
Ruim 2 maanden gestopt! :D
  maandag 5 november 2018 @ 18:43:37 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182962904
Vandaag precies 2 jaar gestopt!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182964803
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 18:18 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Was meer als peptalk bedoeld ;)
Hoe dan ook, goed bezig!
Snap ik hoor.. wordt ook zeer zeker gewaardeerd :)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 5 november 2018 @ 20:12:44 #27
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_182965143
1 maand en 1 dag nu
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_182965362
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 10:21 schreef DuW2 het volgende:
3 maanden niet gerookt, 1 week zonder e-sigaret. Het begint ergens op te lijken :D
Vraagje als roker... voel je je nu ook echt anders / beter zoals ze wel eens zeggen ??
Ik was hier...
pi_182972775
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 20:21 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Vraagje als roker... voel je je nu ook echt anders / beter zoals ze wel eens zeggen ??
Ik heb voor mn gevoel wel meer lucht. Ben geen sporter (meer) dus op dat gebied heb ik geen antwoord. Verder voelt het natuurlijk gewoon super om gestopt te zijn.
pi_182973214
Vorig jaar op 23 september gestopt. Ruim een jaar dus nu.
Ik werd er erg onrustig van en ben op advies van de dokter gaan 'bewegen'.

Met Evy vanaf 0 begonnen en ik vind hardlopen leuker dan ik ooit had verwacht.
Ik loop dan ook regelmatig en mijn conditie is enorm verbeterd.

Alles wat al vaker is gezegd, zoals huid, haar en reukvermogen, het wordt gewoon beter als je stopt.

Volgens mijn omgeving ben ik zo'n echte zeikende ex-roker >:)
pi_182973654
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 09:43 schreef Persefoneia het volgende:
Vorig jaar op 23 september gestopt. Ruim een jaar dus nu.
Ik werd er erg onrustig van en ben op advies van de dokter gaan 'bewegen'.

Met Evy vanaf 0 begonnen en ik vind hardlopen leuker dan ik ooit had verwacht.
Ik loop dan ook regelmatig en mijn conditie is enorm verbeterd.

Alles wat al vaker is gezegd, zoals huid, haar en reukvermogen, het wordt gewoon beter als je stopt.

Volgens mijn omgeving ben ik zo'n echte zeikende ex-roker >:)
Oh ja reukvermogen! In mn voorgaande post niet benoemt maar dat is zeker waar! Niet altijd even prettig moet ik zeggen _O- huid en haar merk ik zelf nog geen verschil. Misschien nog te kort voor gestopt?

Hier geen zeikende ex-roker, tenminste niet naar mijn omgeving. Besef nu wel echt dat ik al die jaren een flink onaangename geur bij me droeg.
pi_183021878
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 20:21 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Vraagje als roker... voel je je nu ook echt anders / beter zoals ze wel eens zeggen ??
Nee, totaal niet (ben nu vijf en een halve maand gestopt) maar dat komt misschien ook omdat ik nogal last heb en had van hyperventilatie
pi_183022191
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 20:21 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Vraagje als roker... voel je je nu ook echt anders / beter zoals ze wel eens zeggen ??
Volgens mijn vrouw snurk ik nu niet meer.
Zelf merk ik vooral dat ik 's ochtends niet meer als een ouwe vent onder de douche sta te rochelen wat erg fijn is.
En dat na 1 maand gestopt te zijn.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_183022247
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 09:43 schreef Persefoneia het volgende:
Vorig jaar op 23 september gestopt. Ruim een jaar dus nu.
Ik werd er erg onrustig van en ben op advies van de dokter gaan 'bewegen'.

Met Evy vanaf 0 begonnen en ik vind hardlopen leuker dan ik ooit had verwacht.
Ik loop dan ook regelmatig en mijn conditie is enorm verbeterd.

Alles wat al vaker is gezegd, zoals huid, haar en reukvermogen, het wordt gewoon beter als je stopt.

Volgens mijn omgeving ben ik zo'n echte zeikende ex-roker >:)
Lol.. Ik heb Evy ook maar weer eens op mijn MP3 speler gezet. Les 4 nu :)
3-4 jaar geleden kon ik door Evy tot 10km hardlopen. Helaas verloor ik daarna mijn interesse voor lopen, dus nu weer van 0 af aan.

Gelukkig is ze nog steeds fier op me :s)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Redactie Frontpage donderdag 15 november 2018 @ 20:24:44 #35
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_183170565
Vandaag voor het eerst sinds een half jaar weer gerookt. Ik was natuurlijk niet vrijwillig gestopt, maar ik heb er eigenlijk weinig last van gehad qua drang naar een sigaret. Waarom vandaag dan wel? Ik liep buiten in de stralende zon en het was lekker koud, dat vind ik ideaal rookweer (sneeuw is nog lekkerder). En ik was gewoon benieuwd hoe het ook alweer smaakte, en dat was een beetje wennen, ook omdat het een pakje was dat al een half jaar open ligt. Verder was het vreemd om met links te moeten roken (rechterelleboog kan ik nog steeds niet ver genoeg buigen) en is inhaleren apart omdat ik nog niet goed met mijn buik kan ademen. Lichamelijk had ik verwacht duizelig te worden, maar daar had ik vreemd genoeg geen last van.

Maar zoals het nu voelt denk ik dat ik roken op eenzelfde manier ga aanpakken als alcohol, gewoon met beperkte mate en alleen als ik er trek in heb. Voor nu zal dat allemaal nog geen probleem zijn, denk dat de grootste uitdaging gaat zijn als ik weer aan het werk ben.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_183170951
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:24 schreef LTVDK het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds een half jaar weer gerookt. Ik was natuurlijk niet vrijwillig gestopt, maar ik heb er eigenlijk weinig last van gehad qua drang naar een sigaret. Waarom vandaag dan wel? Ik liep buiten in de stralende zon en het was lekker koud, dat vind ik ideaal rookweer (sneeuw is nog lekkerder). En ik was gewoon benieuwd hoe het ook alweer smaakte, en dat was een beetje wennen, ook omdat het een pakje was dat al een half jaar open ligt. Verder was het vreemd om met links te moeten roken (rechterelleboog kan ik nog steeds niet ver genoeg buigen) en is inhaleren apart omdat ik nog niet goed met mijn buik kan ademen. Lichamelijk had ik verwacht duizelig te worden, maar daar had ik vreemd genoeg geen last van.

Maar zoals het nu voelt denk ik dat ik roken op eenzelfde manier ga aanpakken als alcohol, gewoon met beperkte mate en alleen als ik er trek in heb. Voor nu zal dat allemaal nog geen probleem zijn, denk dat de grootste uitdaging gaat zijn als ik weer aan het werk ben.
Zonde.
Cuz I'm Mr. Brightside
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 november 2018 @ 13:47:39 #37
147316 crew  DJMO
#trut
pi_183456541
Ik heb, hopelijk, zojuist m'n laatste peuk uitgemaakt, na 30 jaar gerookt te hebben. Asbakken opgeruimd, dingen op het aanrecht anders neergezet zodat ik m'n vaste rookplekkie kwijt ben, alles wat verder aan roken herinnerd opgeruimd/weggegooid.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:57:53 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_183456733
Succes djmo!
disclaimer
pi_184195168
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 10:21 schreef DuW2 het volgende:
3 maanden niet gerookt, 1 week zonder e-sigaret. Het begint ergens op te lijken :D
5 maanden niet gerookt onderhand, 3,5 maand zonder nicotine, 2 maanden zonder e-sigaret.

Zijn er nog nieuwe stoppers (goede voornemens)?
pi_184195182
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:47 schreef DJMO het volgende:
Ik heb, hopelijk, zojuist m'n laatste peuk uitgemaakt, na 30 jaar gerookt te hebben. Asbakken opgeruimd, dingen op het aanrecht anders neergezet zodat ik m'n vaste rookplekkie kwijt ben, alles wat verder aan roken herinnerd opgeruimd/weggegooid.
Hoe gaat het nu?
  vrijdag 4 januari 2019 @ 10:16:14 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_184195319
4 maanden gestopt en het gaat prima! Steek er nooit een meer aan.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 12:02:39 #42
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_184196924
Gisteren 3 maanden geleden gestopt en ook ik denk er nooit weer eentje op te steken. *O*
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_184203067
Sinds 1 januari half jaar *O* op naar het tweede half jaar :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_184206416
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 10:06 schreef DuW2 het volgende:

[..]

5 maanden niet gerookt onderhand, 3,5 maand zonder nicotine, 2 maanden zonder e-sigaret.

Zijn er nog nieuwe stoppers (goede voornemens)?
19 oktober gestopt met roken en sindsdien aan de damper.
Wil daar dit jaar ook mee stoppen, maar heeft nog geen haast.
pi_184208345
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 20:22 schreef Poes. het volgende:

[..]

19 oktober gestopt met roken en sindsdien aan de damper.
Wil daar dit jaar ook mee stoppen, maar heeft nog geen haast.
31 december gestopt met roken. Van pakje per dag naar niets, zonder nicotinepleisters. ;)
Merk vandaag (4e dag) dat mijn reukvermogen sterk verbetert.
De drang naar sigaret steekt nog af en toe op, gelukkig minder erg dan twee dagen terug. Voor mijn gevoel wordt de trek in sigaret langzaam aan minder.
pi_184208378
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 21:55 schreef het_synergy_effect het volgende:

[..]

31 december gestopt met roken. Van pakje per dag naar niets, zonder nicotinepleisters. ;)
Merk vandaag (4e dag) dat mijn reukvermogen sterk verbetert.
De drang naar sigaret steekt nog af en toe op, gelukkig minder erg dan twee dagen terug. Voor mijn gevoel wordt de trek in sigaret langzaam aan minder.
Ik doe het je niet na :N Ben nog steeds een verstokte roker, krijg nu alleen minder schadelijke stoffen binnen. En het scheelt enorm veel geld.

Ooit kom ik er wel :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 4 januari 2019 @ 22:07:29 #47
147316 crew  DJMO
#trut
pi_184208555
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 10:07 schreef DuW2 het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu?
De dag dat ik hier postte dat ik wilde stoppen met roken, was ik er zo goed als klaar voor. Echter een paar uur na mijn post stapte mijn vriend, de reden waarom ik wilde stoppen met roken, binnen met een vol pakje sigaretten en hij ging nadien nog een pakje shag halen. Toen ben ik natuurlijk gezwicht en deed even vrolijk weer weer mee.

De afgelopen twee weken echter, hij is sinds drie weken wel volledig gestopt, heb ik wel bij mezelf een drastische vermindering opgemerkt. Voorheen rookte ik 3 a 4 pakjes zware shag in de week, deze week ben ik nog steeds aan m'n tweede pakje bezig ipv aan m'n vierde.

Ik hoop dit jaar toch nog volledig te kunnen stoppen, maar ik heb wel gemerkt dat out-of-the-blue stoppen niks voor mij is.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 4 januari 2019 @ 22:53:32 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184209528
Nu 2 jaar en 2 maanden van deze vloek verlost.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184212627
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 22:07 schreef DJMO het volgende:

[..]

De dag dat ik hier postte dat ik wilde stoppen met roken, was ik er zo goed als klaar voor. Echter een paar uur na mijn post stapte mijn vriend, de reden waarom ik wilde stoppen met roken, binnen met een vol pakje sigaretten en hij ging nadien nog een pakje shag halen. Toen ben ik natuurlijk gezwicht en deed even vrolijk weer weer mee.

De afgelopen twee weken echter, hij is sinds drie weken wel volledig gestopt, heb ik wel bij mezelf een drastische vermindering opgemerkt. Voorheen rookte ik 3 a 4 pakjes zware shag in de week, deze week ben ik nog steeds aan m'n tweede pakje bezig ipv aan m'n vierde.

Ik hoop dit jaar toch nog volledig te kunnen stoppen, maar ik heb wel gemerkt dat out-of-the-blue stoppen niks voor mij is.
3 a 4 pakjes shag per week? :D nooit shag gerookt, maar klinkt als best veel :P

Ik ben ook met het roken helemaal klaar. 2019 is het jaar van ermee stoppen! Op werkdagen is dat geen probleem, dan rook ik sowieso veel minder en onder werktijd helemaal niet. Maar in de vrije uurtjes.. komt goed denk ik. Gewoon de eerste maanden afleiding zoeken tijdens moeilijke momenten en dan moet het goed komen lijkt mij :)

Ben al eerder er helemaal mee gestopt doordeweeks. Daar heb ik geen moeite mee, maar de weekenden blijft lastig :N

[ Bericht 5% gewijzigd door Daksijs op 05-01-2019 01:22:51 ]
pi_184212673
dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door Daksijs op 05-01-2019 01:23:23 ]
  zaterdag 5 januari 2019 @ 20:45:53 #51
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_184225881


Ruim zes maanden gestopt nu en bevalt prima. Geen moeilijke momenten meer. Uiteraard denk ik er nog wel eens aan ('s morgens bij de koffie, na het eten), maar dat zijn slechts fracties van een seconde.
Een week of 6 na het stoppen kreeg ik vreselijk last van hoestbuien, terwijl ik in de jaren dat ik rookte (34 jaar) nooit hoestte. Dat heeft wel drie maanden geduurd en is nu zo goed als over.

Ik zag hierboven de vraag of de stoppers na een tijdje iets merken. Nou, ik heb niet meer lucht en geen betere smaak gekregen.
Wel een veel dikkere pens, want ik vreet mezelf een ongeluk. Ongeveer 8 kilo in een half jaar erbij. Maar goed, die vreetmanie zal ook wel weer eens ophouden 8-)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 5 januari 2019 @ 20:48:39 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_184225994
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:45 schreef Papabear het volgende:
[ afbeelding ]

Ruim zes maanden gestopt nu en bevalt prima. Geen moeilijke momenten meer. Uiteraard denk ik er nog wel eens aan ('s morgens bij de koffie, na het eten), maar dat zijn slechts fracties van een seconde.
Een week of 6 na het stoppen kreeg ik vreselijk last van hoestbuien, terwijl ik in de jaren dat ik rookte (34 jaar) nooit hoestte. Dat heeft wel drie maanden geduurd en is nu zo goed als over.

Ik zag hierboven de vraag of de stoppers na een tijdje iets merken. Nou, ik heb niet meer lucht en geen betere smaak gekregen.
Wel een veel dikkere pens, want ik vreet mezelf een ongeluk. Ongeveer 8 kilo in een half jaar erbij. Maar goed, die vreetmanie zal ook wel weer eens ophouden 8-)
Doe minibear op voetbal. je rent de kilo's er vanaf.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 5 januari 2019 @ 20:57:15 #53
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_184226306
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:48 schreef DJMO het volgende:

[..]

Doe minibear op voetbal. je rent de kilo's er vanaf.
Over twee jaar is 'ie de eerste. Mag pas vanaf 6 ;)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 5 januari 2019 @ 20:59:59 #54
147316 crew  DJMO
#trut
pi_184226386
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:57 schreef Papabear het volgende:

[..]

Over twee jaar is 'ie de eerste. Mag pas vanaf 6 ;)
Zwemmen en scouting al van af vierenhalf :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_184226432
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 20:59 schreef DJMO het volgende:

[..]

Zwemmen en scouting al van af vierenhalf :P
Bevers is toch pas vanaf 6.
I solemnly swear i'm up to no good
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 5 januari 2019 @ 21:07:49 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_184226680
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 21:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Bevers is toch pas vanaf 6.
afhankelijk van de groep. Bij don Bosco was het 4,5 en bij dirk duivel ook iets van vier a vijf jaar.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 5 januari 2019 @ 21:25:48 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_184227287
Sorry, ik dacht even dat dit het stoppen met roken topic was.
disclaimer
pi_184232103
Ruim een half jaartje gestopt nu.

Naja..van de sigaretten dan. Af en toe met gelegenheden een sigaartje.

Cold turkey gegaan...was de 3de poging maar dit lijkt goed te gaan door de juiste mindset.
pi_184236353
Vandaag op de kop af, 1 jaar en 7 maanden alweer :).

Heb nooit meer de behoefte om te willen roken, sterker nog, bij ons kantoren complex (waarbij binnen de hekken niet gerookt mag worden), zit dus de rookplek net buiten de poort.

Als ik dan 's avonds naar huis rijd zie ik de rokers daar staan, en dan ben ik toch iedere dag weer blij dat ik dat niet meer hoef mee te maken.

Zelfde als rookpauzes op werk, roken tijdens reizen (vlieg vrij veel voor werk), al die stress ben ik gelukkig van af…...
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_184255977
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 21:56 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik doe het je niet na :N Ben nog steeds een verstokte roker, krijg nu alleen minder schadelijke stoffen binnen. En het scheelt enorm veel geld.

Ooit kom ik er wel :Y
Haha, eerlijk gezegd wilde ik al geruime tijd stoppen. :@

Jij komt er zeker ook wel!

NB: sinds een week heb ik helemaal geen last van zweetvoeten meer!?!
Geen idee of het met stoppen van roken te maken heeft, ben er wel blij mee!
pi_184256841
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 22:07 schreef DJMO het volgende:

[..]

De dag dat ik hier postte dat ik wilde stoppen met roken, was ik er zo goed als klaar voor. Echter een paar uur na mijn post stapte mijn vriend, de reden waarom ik wilde stoppen met roken, binnen met een vol pakje sigaretten en hij ging nadien nog een pakje shag halen. Toen ben ik natuurlijk gezwicht en deed even vrolijk weer weer mee.

De afgelopen twee weken echter, hij is sinds drie weken wel volledig gestopt, heb ik wel bij mezelf een drastische vermindering opgemerkt. Voorheen rookte ik 3 a 4 pakjes zware shag in de week, deze week ben ik nog steeds aan m'n tweede pakje bezig ipv aan m'n vierde.

Ik hoop dit jaar toch nog volledig te kunnen stoppen, maar ik heb wel gemerkt dat out-of-the-blue stoppen niks voor mij is.
Zomaar stoppen was voor mij ook nooit een optie... dat ging altijd mis. Dampen was voor mij echt de oplossing, ben daar op over gegaan en met ongeveer 1,5 maand zat ik op 0 nicotine (ieder moet zn eigen tijd daarvoor nemen natuurlijk). Daarna is het nog de gewoonte eruit halen. Ging bij mij best snel voor mijn gevoel.
Ook de momenten dat ik denk van 'oh nu zou een sigaretje lekker zijn' zijn er nu haast niet meer. Zelfs met een biertje niet.

Misschien dat zoiets een optie is voor je? ;)
In ieder geval veel succes en hopelijk gaat het je dit jaar lukken!
pi_184688620
* Pleasureman_Gunther meldt

Gestopt sinds gisterenmiddag 16:15. Ben nu in een nieuwe werkomgeving waar niemand anders rookt. Gisterenavond bij het tankstation spontaan besloten om geen nieuwe sigaretten te kopen. Ik vond het de laatste weken vies ruiken (haren, kleding). Het is tijd oO<
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_184688709
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:14 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
* Pleasureman_Gunther meldt

Gestopt sinds gisterenmiddag 16:15. Ben nu in een nieuwe werkomgeving waar niemand anders rookt. Gisterenavond bij het tankstation spontaan besloten om geen nieuwe sigaretten te kopen. Ik vond het de laatste weken vies ruiken (haren, kleding). Het is tijd oO<
Succes.

In theorie is het inderdaad een kwestie van geen nieuwe kopen :)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184689708
Ik ben sinds zondag gestopt. Voor het eerst in mijn leven probeer ik het echt na 24 jaar roken :{
Gebruik van die pleisters heb wel het gevoel dat dat werkt, heb geen behoefte aan een sigaret.
Op mijn werk is het het lastigst, niet meer met collega's naar buiten voor een sigaretje... :7
pi_184691675
Een paar jaar geleden mijn eerste serieuze poging gedaan om te stoppen met roken dmv dampen. Ik was direkt van het roken af, zat op een gegeven moment op 0 nicotine. Maar ja kids nog in huis en die rookten toen nog en kwam ik in de verleiding om toch een peuk te roken. Dat ging dus helemaal mis en had geen behoefte meer aan dampen. Kon me er niet meer toe zetten

Vandaag zo opeens, ik wil het weer eens proberen. Dus nieuwe dampwaar gekocht en nu zonder iemand in huis die rookt moet het mij toch lukken? Ik heb er zin in *O*
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  dinsdag 29 januari 2019 @ 13:35:58 #66
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_184691769
3 maanden en 25 dagen een niet roker *O*
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_184692353
Ik ook 4 maanden vrijdag. Ik damp nu. Ondertussen afgebouwd naar 3 mg nicotine.

Als deze batch op is ga ik over op 0.

Iemand die daar veel verschil mee merkte?
pi_184692513
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:29 schreef maryen65 het volgende:
Vandaag zo opeens, ik wil het weer eens proberen. Dus nieuwe dampwaar gekocht en nu zonder iemand in huis die rookt moet het mij toch lukken? Ik heb er zin in *O*
Vrij impulsief. En met een vraagteken erbij, je bent niet zeker van je zaak.

Ik zou wat feller zijn. Je bent gestopt PUNT geen misschien, of "zal het wel lukken?"
pi_184693523
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:10 schreef Vinty het volgende:
Ik ook 4 maanden vrijdag. Ik damp nu. Ondertussen afgebouwd naar 3 mg nicotine.

Als deze batch op is ga ik over op 0.

Iemand die daar veel verschil mee merkte?
Ik ben net aan het afbouwen van 12 naar 6, merk minder throathit en dat vind ik jammer.. zal bij 3 en 0 nog wel minder of helemaal weg zijn.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 15:20:21 #70
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184693551
Ik ga lekker door met roken. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184693613
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:20 schreef Samuel24 het volgende:
Ik ga lekker door met roken. :')
Wat rebels!
  dinsdag 29 januari 2019 @ 15:26:58 #72
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184693672
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:24 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

Wat rebels!
Ik heb het ook geprobeerd hoor om te stoppen. Door middel van nicotinekauwgom. Maar ik kreeg erg last van winderigheid. :')
Nu toch maar weer begonnen met roken en ik voel mij al beter.
Ik probeer wel zo min mogelijk te roken.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184694702
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:10 schreef Vinty het volgende:
Ik ook 4 maanden vrijdag. Ik damp nu. Ondertussen afgebouwd naar 3 mg nicotine.

Als deze batch op is ga ik over op 0.

Iemand die daar veel verschil mee merkte?
Ben ook op die manier gestopt. Toen ik over ging van 3 naar 0 heb ik 1,5 week de damper bijna continu in de handen gehad (iets overdreven misschien). Daarna werd het minder tot zelfs het punt dat die gewoon bleef staan en "vergeten" werd. Nu 3 maand zonder dampen en 6 maand (op een paar dagen na) zonder sigaretten.
pi_184696374
Bijna 7 maanden *O* meer dan 500eu rijker *O* met mezelf de afspraak gemaakt dat ik al het geld mag uitgeven in m'n city trip in NYC :D en met nog een paar maanden te gaan is dat een mooi vooruitzicht!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_184701425
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:18 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Vrij impulsief. En met een vraagteken erbij, je bent niet zeker van je zaak.

Ik zou wat feller zijn. Je bent gestopt PUNT geen misschien, of "zal het wel lukken?"
Ik ben ook nog niet gestopt. De vorige keer met dampen taalde ik niet naar tabak. 2e poging, ik ga mijn best doen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:36:11 #76
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_184891508
Nu 10 dagen gestopt. Geen enkele zin meer in een sigaret. Ik ben er al een paar maanden mee 'bezig'. Pakje halen, 2 roken en dan pakje weggooien. Volgende dag weer halen, weer weggooien etc etc. Ik was in ieder geval allang niet meer de tevreden roker

Nu dus 10 dagen niks en nu komen de ontwenningsverschijnselen. Lage weerstand, strontverkouden, winderigheid.

Naja gaa vanzelf wel weer over :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_184928019
3e stopweek schijnt het lastigst te zijn. Veel mensen vallen hierin weer terug.

Lichamelijk ben je al na een paar dagen van de ontwenningsverschijnselen af, het geestelijke deel is lastiger.
pi_184946354
Ik ben nu 2 weken gestopt *)
Valt me tot nu toe nog best mee eigenlijk :o
pi_184947640
En toch vind ik het raar dat mensen claimen niet meer te roken maar ondertussen wel dampen en nicotine (en andere chemische troep) naar binnen hijsen
pi_184948207
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 22:55 schreef Prego het volgende:
En toch vind ik het raar dat mensen claimen niet meer te roken maar ondertussen wel dampen en nicotine (en andere chemische troep) naar binnen hijsen
'Ik rook niet meer, ik damp'
Jawel je rookt nog steeds, alleen geen sigaretten/nicotine meer :P
  donderdag 21 februari 2019 @ 07:10:41 #81
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_185139667
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:36 schreef DonDruiper het volgende:
Nu 10 dagen gestopt. Geen enkele zin meer in een sigaret. Ik ben er al een paar maanden mee 'bezig'. Pakje halen, 2 roken en dan pakje weggooien. Volgende dag weer halen, weer weggooien etc etc. Ik was in ieder geval allang niet meer de tevreden roker

Nu dus 10 dagen niks en nu komen de ontwenningsverschijnselen. Lage weerstand, strontverkouden, winderigheid.

Naja gaa vanzelf wel weer over :)
23 dagen nu.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_185139753
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2019 07:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

23 dagen nu.
Hoe gaat het met de verschijnselen die je eerder had?
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 21 februari 2019 @ 14:46:55 #83
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_185147482
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 07:26 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hoe gaat het met de verschijnselen die je eerder had?
Ik heb 20 jaar gerookt.

Mijn lichaam is bezig om het gif eruit te werken en ben bang dat dat nog wel even gaat duren.

Ik krijg meer zuurstof binnen dus heb wat last van hyperventilatie met alle gevolgen vandien.

Ook verkouden en het gevoel continue tegen een griepje aan te zitten.

Oh en vage keelpijn zo nu en dan.

Dus gaat wel lekker :')

Maar roken is geen optie meer.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_185150720
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:46 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik heb 20 jaar gerookt.

Mijn lichaam is bezig om het gif eruit te werken en ben bang dat dat nog wel even gaat duren.

Ik krijg meer zuurstof binnen dus heb wat last van hyperventilatie met alle gevolgen vandien.

Ook verkouden en het gevoel continue tegen een griepje aan te zitten.

Oh en vage keelpijn zo nu en dan.

Dus gaat wel lekker :')

Maar roken is geen optie meer.
Des te knapper als je het volhoudt! Succes in ieder geval :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_185229077
Vandaag 5 jaar gestopt met roken *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185229897
Nu 32 uur zonder sigaret en ik merk dat mijn reukvermogen en smaak enorm toenemen :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_185248595
Al twee hele dagen niet gerookt :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_185251524
Waar komt die continue honger toch vandaan? :{ Mijn lunch is al op. Ik wil niet dik worden ;(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_185251774
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:44 schreef Hallojo het volgende:
Waar komt die continue honger toch vandaan? :{ Mijn lunch is al op. Ik wil niet dik worden ;(
Ik ben sinds begin oktober gestopt met roken en begin januari begonnen met drastisch lijnen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_185251987
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:58 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik ben sinds begin oktober gestopt met roken en begin januari begonnen met drastisch lijnen.
Was het zo ernstig? :o :'(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_185252034
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 12:10 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Was het zo ernstig? :o :'(
Feestdagen hielpen ook niet
Dat ging best wel hard... inmiddels al weer wat kilo's kwijt.

Maar het is zeker niet ongewoon te groeien na het stoppen met roken
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 26 februari 2019 @ 14:06:50 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_185253866
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:44 schreef Hallojo het volgende:
Waar komt die continue honger toch vandaan? :{ Mijn lunch is al op. Ik wil niet dik worden ;(
dat komt vanuit onrust, je lichaam zoekt een vervanger voor het roken en dan is eten een logische keuze.
Je zou kunnen proberen het op te vangen door bijvoorbeeld worteltjes of komkommer. Dat is niet zo'n aantrekkelijke optie, maar het is beter dan chocolade.

Of ga wandelen, dat is eigenlijk nog een veel betere bliksemafleider O+
disclaimer
pi_185254713
Probeer inderdaad andere afleiding te zoeken. Ik ben bijna 20 kilo aangekomen toen ik stopte met roken..

De horror.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185257404
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 15:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Probeer inderdaad andere afleiding te zoeken. Ik ben bijna 20 kilo aangekomen toen ik stopte met roken..

De horror.
Hoe dan? :o :@

Ik ben overgestapt op een e-sig, dus gelukkig geen last van vreetbuien.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 19:29:58 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_185260122
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 17:10 schreef Poes. het volgende:

[..]

Hoe dan? :o :@

Ik ben overgestapt op een e-sig, dus gelukkig geen last van vreetbuien.
nou gewoon, door eten? Zo moeilijk is het niet om aan te komen hoor :+

En overstappen naar een e-sig is natuurlijk niet helemaal hetzelfde als stoppen met roken. Je stopt alleen met tabak roken.
disclaimer
pi_185260973
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nou gewoon, door eten? Zo moeilijk is het niet om aan te komen hoor :+

En overstappen naar een e-sig is natuurlijk niet helemaal hetzelfde als stoppen met roken. Je stopt alleen met tabak roken.
Niet alleen tabak, ook alle giftige rommel die er in zit natuurlijk. Lurk nu een beetje waterdamp naar binnen, prima alternatief :Y
pi_185262910
Shit is de lijst uit de OP.
pi_185263009
Inmiddels al ruim 4 maanden gestopt, bijna 5 *G*

Totaal geen spijt van gehad
pi_185263502
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 19:59 schreef Poes. het volgende:

[..]

Niet alleen tabak, ook alle giftige rommel die er in zit natuurlijk. Lurk nu een beetje waterdamp naar binnen, prima alternatief :Y
Die damp schijnt ook schadelijk te zijn. Je bent alleen van giftige stoffen gewisseld waarschijnlijk.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 26 februari 2019 @ 21:41:25 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_185263674
Nou ja, het grootste bezwaar met dampen is dat je de verslaving niet aanpakt, alleen het effect.
Maar goed, het is altijd beter dan sigaretten, dat wel ;)
disclaimer
pi_185264491
Ik ben nu 4 weken en 2 dagen gestopt met roken. Ben wel een beetje trots op mezelf :P
pi_185264506
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:41 schreef Stormqueen het volgende:
Nou ja, het grootste bezwaar met dampen is dat je de verslaving niet aanpakt, alleen het effect.
Maar goed, het is altijd beter dan sigaretten, dat wel ;)
kan die oude lijst niet in een spoiler? Vond het altijd wel handig.
pi_185269273
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:44 schreef Hallojo het volgende:
Waar komt die continue honger toch vandaan? :{ Mijn lunch is al op. Ik wil niet dik worden ;(
Bij mij geen honger, meer een verhevigde eetlust. Ben nu een jaar en 9 maanden gestopt en in totaal zo'n 7 kilo aangekomen. (maar kan dat wel hebben, zat altijd wel een beetje in het ondergewicht).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_185269494
Ik heb altijd gekampt met overgewicht. In 2017 ben ik definitief een hoop afgevallen. Daarom was ik bang om te stoppen met roken: mogelijk zou ik weer aankomen in gewicht.
Maar ik was afgevallen, gestopt met blowen, dus stoppen met roken zou de kers op de taart zijn!

En in het begin kwam ik inderdaad enkele kilo's aan. Daardoor ben ik nog meer gaan sporten en zit weer op m'n goede gewicht :)

Waar een wil is... Maar m'n leven ziet er wel flink anders :P
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 27 februari 2019 @ 07:30:45 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_185269643
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 22:20 schreef aloa het volgende:

[..]

kan die oude lijst niet in een spoiler? Vond het altijd wel handig.
als jij veel behoefte hebt aan zo'n lijst, prima. Ik opperde om een nieuwe te beginnen, is dat niks? Want ik weet gewoon dat 80% van de namen in die lijst óf niet meer op fok komen, óf allang weer roken.
disclaimer
pi_185269681
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

als jij veel behoefte hebt aan zo'n lijst, prima. Ik opperde om een nieuwe te beginnen, is dat niks? Want ik weet gewoon dat 80% van de namen in die lijst óf niet meer op fok komen, óf allang weer roken.
Prima. Ik keek af en toe, hoe lang ik gestopt was. Is wel handig.
pi_185271162
Gaat nog steeds goed hier! 7 maanden zonder sigaret, 5,5 maand zonder nicotine en 4 maanden zonder e-sigaret!
Het gaat me tot nu toe makkelijk af, zelfs wanneer er een paar biertjes gedronken worden in de kroeg. Alleen op de wintersport betrapte ik mezelf erop dat ik een paar keer gedacht heb van: oh, een sigaretje zou best lekker zijn nu. Uiteraard niet aan toegegeven.
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:21:42 #108
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_185275177
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:35 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Die damp schijnt ook schadelijk te zijn. Je bent alleen van giftige stoffen gewisseld waarschijnlijk.
Nee, het hele idee van dampen is juist dat je de schadelijke stoffen niet binnen krijgt.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:22:53 #109
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_185275207
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 21:41 schreef Stormqueen het volgende:
Nou ja, het grootste bezwaar met dampen is dat je de verslaving niet aanpakt, alleen het effect.
Maar goed, het is altijd beter dan sigaretten, dat wel ;)
De verslaving is voor de meeste mensen niet het probleem.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:41:42 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_185275584
Nee, dat begrijp ik, maar door het met een minder ongezonde verslaving te vervangen los je natuurlijk maar een deel van het probleem op ;)
Afijn, wat ik al zei, dampen is stukken beter dan roken, maar niet hetzelfde als stoppen.
disclaimer
pi_185276298
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:21 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nee, het hele idee van dampen is juist dat je de schadelijke stoffen niet binnen krijgt.
Dampen is ook niet gezond
https://www.rivm.nl/nieuw(...)lijk-voor-gezondheid

Stop met jezelf wijs te maken dat dampen goed is. Gebruik het als tussenstop, niet roken/dampen is uiteindelijk een verlossing
pi_185277437
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:23 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Dampen is ook niet gezond
https://www.rivm.nl/nieuw(...)lijk-voor-gezondheid

Stop met jezelf wijs te maken dat dampen goed is. Gebruik het als tussenstop, niet roken/dampen is uiteindelijk een verlossing
Artikel uit 2015, allang weer achterhaald.
  woensdag 27 februari 2019 @ 16:39:54 #113
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_185278582
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, dat begrijp ik, maar door het met een minder ongezonde verslaving te vervangen los je natuurlijk maar een deel van het probleem op ;)
Afijn, wat ik al zei, dampen is stukken beter dan roken, maar niet hetzelfde als stoppen.
Nogmaals; de verslaving zelf is voor veel mensen niet het probleem. Als het dus geen probleem is dan behoeft het ook geen oplossing.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  woensdag 27 februari 2019 @ 16:49:46 #114
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_185278735
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:23 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Dampen is ook niet gezond
https://www.rivm.nl/nieuw(...)lijk-voor-gezondheid

Stop met jezelf wijs te maken dat dampen goed is. Gebruik het als tussenstop, niet roken/dampen is uiteindelijk een verlossing
Van nicotine, propyleenglycol en glycerol is niet aangetoond dat het schadelijk voor de gezondheid kan zijn, tenzij in doses die bij normaal gebruik bij lange na niet worden gehaald. De andere genoemde stoffen ontstaan door fout gebruik van een damper. Dit soort tests worden gedaan door een machine te laten dampen die continue 'hijst' waardoor de temperatuur veel te heet wordt en het kantoen in een damper of zelfs andere onderdelen verbranden of smelten. Daadwerkelijke mensen doen dat niet omdat de eerst trek die daar ook maar een klein beetje bij in de buurt komt (je liquid is op waardoor je kantoen niet vochtig meer is en verband) te goor voor woorden is. Het onderzoek richtte zich dus op wat in theorie zou kunnen gebeuren met een damper, niet op de effecten van hoe mensen het daadwerkelijk gebruiken. Het is derhalve volstrekt waardeloos. Tevens zijn er inderdaad e-liquids waar kleine concentraties schadelijke stoffen in zaten maar dat is echt een verhaal van jaren geleden. Die worden niet meer gefabriceerd.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_185295603
Vandaag mijn vijfde rookvrije dag _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_185331880
Na 6 dagen zonder sigaret net een peuk gerookt om te ervaren hoe vies het zou smaken. Hij smaakte helaas bijzonder goed :{ Ik heb nu al zin om de volgende op te steken :{
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 23:08:18 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_185332152
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 23:00 schreef Hallojo het volgende:
Na 6 dagen zonder sigaret net een peuk gerookt om te ervaren hoe vies het zou smaken. Hij smaakte helaas bijzonder goed :{ Ik heb nu al zin om de volgende op te steken :{
da's niet zo slim. 6 dagen is echt bij verre nog niet lang genoeg voor zo'n experiment. Na 6 jaar kun je daar eens over nadenken.
Maareh, "om te ervaren hoe vies het zou smaken", daar fop je toch jezelf niet mee?

Hopelijk kun je toch doorpakken!
disclaimer
pi_185332429
Ah zonde. Die sigaret is op zo'n korte termijn nog veel te lekker. Doorpakken nu en afblijven van die shit. Want je moet jezelf niet voor de gek gaan houden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185333055
Het is niet helemaal mijn avond vanavond. Mijn vriendin wil ineens bij me weg om onbegrijpelijke redenen (zal morgen wel weer goed zijn (vrouwen :{w )) en dan laat ik net nog even mijn telefoon in 100.000 stukjes vallen. Ik denk dat ik het vanavond even opgeef en morgen weer opnieuw begin.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_185333606
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 23:41 schreef Hallojo het volgende:
Het is niet helemaal mijn avond vanavond. Mijn vriendin wil ineens bij me weg om onbegrijpelijke redenen (zal morgen wel weer goed zijn (vrouwen :{w )) en dan laat ik net nog even mijn telefoon in 100.000 stukjes vallen. Ik denk dat ik het vanavond even opgeef en morgen weer opnieuw begin.
Maar een sigaret gaat je telefoon niet fixen of je helpen je vriendin te begrijpen....

Sterkte er mee
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_185916321
Sinds maandag gestopt! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185916978
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:11 schreef Leonos het volgende:
Sinds maandag gestopt! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan ben je toch gewoon overgestapt van rookmiddel. Ik noem dat niet gestopt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_185917161
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Maar dan ben je toch gewoon overgestapt van rookmiddel. Ik noem dat niet gestopt.
Sow, niet zo negatief joh :P

Maar klopt wel, maar krijg nu alleen nico binnen ipv de rest van die slechte dingen.
pi_185928165
Sinds 17 feb gestopt mbv nicotinekauwgum. Paar keer per dag kauw ik even op die zooi en dan is het weer klaar. Wat mij nogal bezig houdt is dat mijn gezicht sindsdien onder de pukkels/meëeters zit. Komt iemand dat bekend voor? Is dat een soort van ontgiften en hoe lang kan dit aanhouden?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_186007266
Ben nu 11 weken gestopt, bijna 3 maanden :o
Nooit verwacht van mezelf :P
Maar nog steeds soms zin in, gelukkig duren die momenten wel kort..
  woensdag 3 april 2019 @ 22:42:08 #126
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_186021401
Mijlpaal!



Sorry, beetje groot geloof ik
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_186047465
Onlangs proberen te stoppen, maar ik voelde mij echt depressief worden dat ik maar weer begonnen ben. :')

Iemand tips om dit te voorkomen. Was heel de dag chagrijnig, prikkelbaar en had zin in niks. Sporten helpt wel, maar door een drukke baan heb ik enkel in het weekend tijd hiervoor....
pi_186047673
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 12:12 schreef Fushia2 het volgende:
Onlangs proberen te stoppen, maar ik voelde mij echt depressief worden dat ik maar weer begonnen ben. :')

Iemand tips om dit te voorkomen. Was heel de dag chagrijnig, prikkelbaar en had zin in niks. Sporten helpt wel, maar door een drukke baan heb ik enkel in het weekend tijd hiervoor....
Weet niet of het helpt, maar bij mij in ieder geval…..

Stop wanneer je uit je vaste stramien gaat…. dus werk, sport, eten, slapen etc...Theorie is dus dat rokers momenten hebben wanneer je naar de peuk grijpt (na het eten, om 10 uur 's ochtends met collega's etc.)

Dus, stop met roken als je in de gelegenheid bent om uit je vaste stramien te geraken, in mijn geval, toen we op vakantie gingen. Ga je dus uit je vaste stramien, en heb je dus niet meer die rook momenten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator vrijdag 17 mei 2019 @ 15:52:16 #129
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_186909024
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2009 19:58 schreef onlogisch het volgende:
onlogisch (22 februari, 2009)

Tijdje hier niet gepost mede omdat ik wéér ging roken :{

22 februari kan dus geschrapt worden.

Maar er is ook goed nieuws :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De post die je wilt quoten is 3620 dagen oud. Wil je deze echt quoten?

10 jaar. Waar blijft de tijd :D

Toen ik op 17 mei 2009 23:10 uur besloot te stoppen met roken was dat poging 4045. Niemand is zo vaak gestopt met roken als ik. Soms besloot ik te stoppen, en stak ik nóg eerder een sigaret op dan wanneer ik niet besloten had 'te stoppen met roken'.

Stoppen met roken is extreem eenvoudig. Stoppen met roken klinkt niet alleen eenvoudig, het is ook eenvoudig. En ik kan het weten. Alle voorgaande pogingen liepen stuk om één en dezelfde reden. Diep, heel diep van binnen wilde ik nooit stoppen. Dat is het fundamentele verschil met de laatste poging. Toen wist ik dat ik het wilde en koste het me 0 moeite.

Ik wil iedereen die wil stoppen een simpele vraag stellen :

Vraag jezelf af of je echt wil stoppen met roken. Als je die vraag met een volmondig ja kan beantwoorden dan ben je al gestopt met roken.

99.99% van de mensen die zeggen dat ze willen stoppen met roken willen dat eigenlijk helemaal niet. Die zetten wilskracht in om te stoppen. En wilskracht houdt niet eeuwig stand. Het besluit dat je stopt met roken moet de waarheid zijn.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 17 mei 2019 @ 15:54:16 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_186909052
10 jaar! Geweldig! Gefeliciteerd met 10 jaar vrijheid *O*
disclaimer
  vrijdag 17 mei 2019 @ 16:00:19 #131
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_186909152
10 jaar *O* en je hebt helemaal gelijk als je het echt wil is het een eitje.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 17 mei 2019 @ 16:15:02 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_186909380
Ik heb de OP weer gefikst.
Rest nog steeds de vraag of de OP niet een keer stevig moet worden opgeschoond ;)
disclaimer
pi_186909783
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 15:52 schreef onlogisch het volgende:

[..]

De post die je wilt quoten is 3620 dagen oud. Wil je deze echt quoten?

10 jaar. Waar blijft de tijd :D

Toen ik op 17 mei 2009 23:10 uur besloot te stoppen met roken was dat poging 4045. Niemand is zo vaak gestopt met roken als ik. Soms besloot ik te stoppen, en stak ik nóg eerder een sigaret op dan wanneer ik niet besloten had 'te stoppen met roken'.

Stoppen met roken is extreem eenvoudig. Stoppen met roken klinkt niet alleen eenvoudig, het is ook eenvoudig. En ik kan het weten. Alle voorgaande pogingen liepen stuk om één en dezelfde reden. Diep, heel diep van binnen wilde ik nooit stoppen. Dat is het fundamentele verschil met de laatste poging. Toen wist ik dat ik het wilde en koste het me 0 moeite.

Ik wil iedereen die wil stoppen een simpele vraag stellen :

Vraag jezelf af of je echt wil stoppen met roken. Als je die vraag met een volmondig ja kan beantwoorden dan ben je al gestopt met roken.

99.99% van de mensen die zeggen dat ze willen stoppen met roken willen dat eigenlijk helemaal niet. Die zetten wilskracht in om te stoppen. En wilskracht houdt niet eeuwig stand. Het besluit dat je stopt met roken moet de waarheid zijn.
Kanjer, gefeliciteerd! ^O^ :*
pi_186910242
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:37 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]

Even een huishoudelijke mededeling. De moderators van LIF hebben besloten om het bijwerken van de lijst voortaan aan jullie over te laten. Er is een Wiki aangemaakt. Het enige wat je moet doen is even registeren en op bewerken klikken. Vervolgens de lijst kopiëren.
Het makkelijkste is dat de persoon die de topic sluit de lijst bijwerkt door de reacties terug te lezen. Je kan het natuurlijk ook in de tussentijd doen door je bijvoorbeeld zelf in de Wiki te plaatsen als een nieuwe stopper.

http://wiki.fok.nl/index.php/OP/StoppenMet_Roken

Stop met roken!
Hier krijg je steun van andere stoppers en kan je je frustraties even van je af schrijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je in het lijstje wil, zet dan even je stopdatum in de wiki. (zie boven)
Wie volhoudt, komt steeds hoger op de ladder. Wees zo sportief het ook even te melden als je weer bent begonnen.

Succes iedereen! :D

''Poesopstokje 1 mei 2015'' mag veranderd worden naar ''Poes. 19 oktober 2018'' :)
  vrijdag 17 mei 2019 @ 17:04:18 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_186910268
Ik zal m hier aanpassen , maar verder kan iedereen dat zelf in de wiki :)
disclaimer
pi_186910273
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 17:04 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zal m hier aanpassen , maar verder kan iedereen dat zelf in de wiki :)
Thank you :)
pi_186911127
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 16:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb de OP weer gefikst.
Rest nog steeds de vraag of de OP niet een keer stevig moet worden opgeschoond ;)
Bedankt daarvoor ^O^

Ik ben over een week 11 jaar gestopt met roken...beste beslissing ooit :)

Het rare is dat ik een paar weken terug ineens zin had in een peuk :') heel vreemd was dat.
  zondag 19 mei 2019 @ 21:10:42 #138
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_186972361
Kom ik ineens dit topic weer tegen. Ik ben morgen 10 jaar gestopt zie ik :o *O* *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator dinsdag 21 mei 2019 @ 11:39:13 #139
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187000817
quote:
17s.gif Op zondag 19 mei 2019 21:10 schreef Vlindur het volgende:
Kom ik ineens dit topic weer tegen. Ik ben morgen 10 jaar gestopt zie ik :o *O* *O* *O*
Gefeliciteerd :s)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Forum Admin dinsdag 21 mei 2019 @ 11:46:12 #140
35723 crew  GGMM
pi_187000915
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 15:52 schreef onlogisch het volgende:

[..]

De post die je wilt quoten is 3620 dagen oud. Wil je deze echt quoten?

10 jaar. Waar blijft de tijd :D

Toen ik op 17 mei 2009 23:10 uur besloot te stoppen met roken was dat poging 4045. Niemand is zo vaak gestopt met roken als ik. Soms besloot ik te stoppen, en stak ik nóg eerder een sigaret op dan wanneer ik niet besloten had 'te stoppen met roken'.

Stoppen met roken is extreem eenvoudig. Stoppen met roken klinkt niet alleen eenvoudig, het is ook eenvoudig. En ik kan het weten. Alle voorgaande pogingen liepen stuk om één en dezelfde reden. Diep, heel diep van binnen wilde ik nooit stoppen. Dat is het fundamentele verschil met de laatste poging. Toen wist ik dat ik het wilde en koste het me 0 moeite.

Ik wil iedereen die wil stoppen een simpele vraag stellen :

Vraag jezelf af of je echt wil stoppen met roken. Als je die vraag met een volmondig ja kan beantwoorden dan ben je al gestopt met roken.

99.99% van de mensen die zeggen dat ze willen stoppen met roken willen dat eigenlijk helemaal niet. Die zetten wilskracht in om te stoppen. En wilskracht houdt niet eeuwig stand. Het besluit dat je stopt met roken moet de waarheid zijn.
Ik zie dit nu pas.

Gefeliciteerd maat, met deze knappe prestatie. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator dinsdag 21 mei 2019 @ 11:46:48 #141
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187000922
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 11:46 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik zie dit nu pas.

Gefeliciteerd maat, met deze knappe prestatie. :)
Bedankt vriend :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_189215730
Stoptober!
Moeten zij weten
pi_189215743
TT _O_ ookal was dit topic vorig jaar aangemaak
Moeten zij weten
pi_189216091
10 jaar super knap!

En je hebt gelijk. Je moet het echt echt willen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189217564
Inmiddels alweer 6 jaar gestopt, maar de laatste weken heb ik het ineens een soort "moeilijk"
Met een burnout incl paniekaanvallen thuis zitten maakt het idee van rustig een peukie roken soms heel aantrekkelijk... gelukkig zijn er nog genoeg redenen om het vooral NIET te doen...

Succes nieuwe stoppers! Jullie kunnen het!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:51:29 #146
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_189219075
Komt dit topic ook nog eens langs :D was alweer vergeten dat ik ondertussen afgelopen maand 6 jaar gestopt ben :7

Nog altijd de app geïnstalleerd en eens gecontroleerd:
-2212 dagen gestopt
-33183 peuken niet gerookt, zijnde 1659 pakjes.
-¤8113,32 niet uitgegeven aan een nutteloos iets (en dan tel ik de prijsstijgingen er niet bij)

Gaat lekker zo, nog geen enkele seconde moeite ermee gehad (*). Knop op en klaar ermee 8-)


SPOILER: (*)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_189247930
Prima te doen tot dusver
Moeten zij weten
pi_189248181
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 22:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Komt dit topic ook nog eens langs :D was alweer vergeten dat ik ondertussen afgelopen maand 6 jaar gestopt ben :7

Nog altijd de app geïnstalleerd en eens gecontroleerd:
-2212 dagen gestopt
-33183 peuken niet gerookt, zijnde 1659 pakjes.
-¤8113,32 niet uitgegeven aan een nutteloos iets (en dan tel ik de prijsstijgingen er niet bij)

Gaat lekker zo, nog geen enkele seconde moeite ermee gehad (*). Knop op en klaar ermee 8-)

SPOILER: (*)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dooddoener nummer 1; wat heb je met die 8k gedaan? :+

Hier bijna een jaar gestopt met roken *O* en sinds begin augustus ook met dampen.
pi_189248543
Sinds 1 juli vorig jaar gestopt met roken, sinds mei dit jaar ook definitief gestopt met blowen *O*
Geld opzij gezet vanaf week 1 en mezelf beloond met een weekje New York eerder dit jaar O+
Heb niet heel new York met dat budget betaald, maar ik had toch wel ineens 700 EU extra zakgeld :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_189248919
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:39 schreef Poes. het volgende:

[..]

Artikel uit 2015, allang weer achterhaald.
Hoe actueel...
pi_189249187
Ik ben nu 8 maanden gestopt *O*
1x tussendoor op vakantie 3 peuken gerookt. Erg onverstandig :X
Ik heb er ook nog steeds weleens zin in...
pi_189250311
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 17:52 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Hoe actueel...
Dankzij die domme Amerikanen die olie gaan inhaleren o|O
Dat doen ''wij'' hier niet in NL.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:33:52 #153
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_189250807
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 17:03 schreef Poes. het volgende:

[..]

Dooddoener nummer 1; wat heb je met die 8k gedaan? :+
Op gezopen o.a. :D


Even serieuzer, merk wel dat ik iets meer geld op de lopende rekening heb. Ondertussen zijn er wel 2 koters in ons gezin, en hebben we een nieuwbouw woning neer gezet. In beide gaat uiteraard veel geld zitten, maar echt traceerbaar is het dan weer niet.

quote:
Hier bijna een jaar gestopt met roken *O* en sinds begin augustus ook met dampen.
Goed bezig dus :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 3 oktober 2019 @ 22:41:55 #154
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_189255881
Hier ook een jaar rookvrij inmiddels en het gaat me makkelijker af dan gedacht.

Ik had trouwens wel meer voordelen verwacht zoals meer lucht, meer reuk, meer conditie en betere huid. Die beloftes zijn niet echt nagekomen.

Toch ben ik dolblij dat ik van de stress van het moeten roken af ben. Geen sigaretje in het voren roken omdat je een uurtje niet kan roken. Niet hoeven roken wanneer het werk het toestaat, want het werk staat het niet toe. Er kwam zo vaak weer wat tussen. Blij om van zulke frustraties af te zijn!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:36:33 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_189259005
Nog nieuwe stoppers dit jaar?

Hier deze maand 7 jaar gestopt. Vorige zomer heb ik in dronken opwellingen incidenteel een sigaret gerookt. Echt heel suf, want ik taal er echt nooit meer naar, maar als ik flink alcohol op heb en tussen rokers verblijf ruikt het toch ineens weer lekker :? En dan rookte ik er 1 en stond ik vervolgens diezelfde nacht nog uren onder de hete douche en met een borstel tot diep achterin mijn keelgat te raggen om die gruwelsmaak en -lucht weg te schrobben :')

Naja, (veel) alcohol blijft dus een achilleshiel. Misschien moet dat mijn volgende stopproject worden ;)
disclaimer
pi_189265162
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 07:36 schreef Stormqueen het volgende:
Nog nieuwe stoppers dit jaar?

Hier deze maand 7 jaar gestopt. Vorige zomer heb ik in dronken opwellingen incidenteel een sigaret gerookt. Echt heel suf, want ik taal er echt nooit meer naar, maar als ik flink alcohol op heb en tussen rokers verblijf ruikt het toch ineens weer lekker :? En dan rookte ik er 1 en stond ik vervolgens diezelfde nacht nog uren onder de hete douche en met een borstel tot diep achterin mijn keelgat te raggen om die gruwelsmaak en -lucht weg te schrobben :')

Naja, (veel) alcohol blijft dus een achilleshiel. Misschien moet dat mijn volgende stopproject worden ;)
Gewoon altijd 2 glazen drank vasthouden. Heb je geen plek voor de sigaret
Ik nu 1 jaar gestopt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:16:40 #157
46794 Berkery
Fat bastard
pi_189266663
Ik biets ook nog wel eens als ik teveel bier op heb. Maar dat is gelukkig niet zo vaak.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  woensdag 9 oktober 2019 @ 13:52:52 #158
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_189345941
Ik ben het er niet mee eens dat dampen en roken hetzelfde zijn. Dus wanneer je stopt met roken en je gaat over op dampen ben je in mijn optiek wel gestopt met roken. Alleen neem je nog wel nicotine tot je. Als iemand nicotinepleisters of kauwgom gebruikt is men toch ook gestopt met roken?? Ondanks dat ze nog wel nicotine krijgen?

Dit zeg ik natuurlijk omdat ik zelf inmiddels 79 dagen geleden gestopt ben met roken (pakje per dag) en ben gaan vapen. Nu trekt ik af en toe aan mijn (6mg sterkte) tankje daar waar ik normaal de ene na andere peuk opstak.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 16:31:22 #159
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189348287
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 13:52 schreef mossad_agent het volgende:
Ik ben het er niet mee eens dat dampen en roken hetzelfde zijn. Dus wanneer je stopt met roken en je gaat over op dampen ben je in mijn optiek wel gestopt met roken. Alleen neem je nog wel nicotine tot je. Als iemand nicotinepleisters of kauwgom gebruikt is men toch ook gestopt met roken?? Ondanks dat ze nog wel nicotine krijgen?

Dit zeg ik natuurlijk omdat ik zelf inmiddels 79 dagen geleden gestopt ben met roken (pakje per dag) en ben gaan vapen. Nu trekt ik af en toe aan mijn (6mg sterkte) tankje daar waar ik normaal de ene na andere peuk opstak.
Vanzelfsprekend is overstappen op dampen gelijk aan stoppen met roken. Je rookt immers niet meer?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  woensdag 9 oktober 2019 @ 16:38:41 #160
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_189348354
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 16:31 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend is overstappen op dampen gelijk aan stoppen met roken. Je rookt immers niet meer?
Precies, maar elders in dit topic las ik:

quote:
En overstappen naar een e-sig is natuurlijk niet helemaal hetzelfde als stoppen met roken. Je stopt alleen met tabak roken.
Vandaar ;)
pi_189351931
Zijn er hier partysmokers? Ik kan prima doordeweeks niet roken, maar na wat drankjes op een feestje moet ik gewoon paffen.

Niet/minder drinken is eigenlijk geen optie.
Moeten zij weten
  donderdag 10 oktober 2019 @ 00:20:25 #162
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189357315
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 16:38 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Precies, maar elders in dit topic las ik:
[..]

Vandaar ;)
Betreffende user begrijpt het denk ik niet helemaal.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189358645
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 00:20 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Betreffende user begrijpt het denk ik niet helemaal.
Punt is denk ik dat je een bepaalde afleiding zoekt die heel sterk op roken lijkt. Je rookt idd niet meer, maar je doet iets wat er zo sterk op lijkt dat er weinig sprake is van discipline ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 10 oktober 2019 @ 07:53:25 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_189358729
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 00:20 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Betreffende user begrijpt het denk ik niet helemaal.
Ik ben die betreffende user en mijn punt was dat je het verslavingsgedrag niet aanpakt, je vervangt enkel de ingrediënten ;) maar dát begrijpen veel andere mensen kennelijk niet helemaal :P
disclaimer
pi_189359315
35 jaar lang gerookt en na een boel mislukte pogingen uiteindelijk 3,5 jaar geleden cold turkey gestopt, zonder hulpmiddelen.
Nou had ik een enorme stok achter de deur want moest een kaakingreep ondergaan en er een grote kans was dat die ingreep slechte kans van slagen had als ik zou blijven roken. Om die reden was het stoppen en die eerste periode waarin men vaak terugvalt voor mij dan ook redelijk makkelijk want je hebt echt geen trek in een sigaret met 30 hechtingen in de kaak en een opgezwollen gezicht:+
Daarna ook gewoon helemaal nooit meer getaald naar roken en ik ben zielsgelukkig er vanaf te zijn.

Succes en volhouden!
  donderdag 10 oktober 2019 @ 12:38:05 #166
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_189362239
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 07:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik ben die betreffende user en mijn punt was dat je het verslavingsgedrag niet aanpakt, je vervangt enkel de ingrediënten ;) maar dát begrijpen veel andere mensen kennelijk niet helemaal :P
Ik hoef niet af te komen van de handeling/gedrag maar van de schadelijke stoffen ;)
pi_189362773
Ben nu wel echt helemaal klaar met roken sinds een jaar of twee. :) Ben overgestapt op vapen nu en dat voelt zo veel beter voor m'n gezondheid. Ik wilde af en toe nog wel eens een sigaret opsteken, maar dat is nu echt definitief voorbij. M'n laatste sigaret was een maand of twee geleden. Ik voelde me daarna gewoon een dag ziek, gadverdamme eigenlijk. Ik dacht echt dit is de grens, bye bye sigaretten. Ik blijf sowieso nog even doorgaan met vapen, ik weet niet hoe lang, maar wil dat wel proberen af te bouwen. Zit nu op 11 mg nicotine en ga de volgende keer naar 6.

Enige probleem is wel dat als ik wil blowen wél moet roken weer. ;( Voelt toch elke keer weer niet goed ofzo, telkens weer mezelf schuldig voelen daarover, maarja ik vind een keer per week wat cannabis roken wel echt heerlijk en het geeft me ook echt voldoening. Binnenkort ook maar investeren voor een vaporizer, maar die zijn duur...

En nu we toch bezig zijn, alcohol is ook wel goed om van af te zijn. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189362827
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 13:52 schreef mossad_agent het volgende:
Ik ben het er niet mee eens dat dampen en roken hetzelfde zijn. Dus wanneer je stopt met roken en je gaat over op dampen ben je in mijn optiek wel gestopt met roken.
Het voelt na verloop van tijd ook totaal verschillend en in de ervaring ben je wel degelijk gestopt met roken. Ondanks dat ik damp is de ervaring van het tegen roken zijn bij mij precies hetzelfde als iemand die nooit gerookt heeft. Ja, ik vind ook dat het stinkt en ik ben ook tegen roken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:20:49 #169
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_189362862
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Het voelt na verloop van tijd ook totaal verschillend en in de ervaring ben je wel degelijk gestopt met roken. Ondanks dat ik damp is de ervaring van het tegen roken zijn bij mij precies hetzelfde als iemand die nooit gerookt heeft. Ja, ik vind ook dat het stinkt en ik ben ook tegen roken.
Ja man die lucht vind ik ook niet lekker meer...
pi_189362988
Sinds 1 oktober gestopt, met pleisters. Ben (was) best een flinke roker maar tot nu toe valt het erg mee. Ben ook gestopt met alcohol anders steek ik meteen een peuk op. Merk zelf wel wanneer dat weer kan, stoptober is een goed moment. :P
pi_189363157
Ruim een jaar/bijna een jaar gestopt nu, wordt hierna wel duidelijk.

Sinds 5 augustus (2018) over gegaan op de e-sigaret (en geen gewone sigaret meer gehad), met 1.5 maand zat ik op 0 nicotine. Toen de moest enkel de gewoonte nog uit het systeem en sinds 1 november mocht mezelf als helemaal gestopt zien.
Nu na een jaar (of bijna een jaar, ligt eraan of je de periode van de esigaret zonder nicotine mee telt) zie ik mij zelf ook echt weer als een niet roker en niet als een ex-roker.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:53:51 #172
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_189364126
Ik zit nog op gebruik van 6mg vloeistof (mijn vriendin op 12mg) maar ga als mijn flesjes op zijn ook over op 3 mg. Mijn uiteindelijke doel is uiteraard ook volledig stoppen.
pi_189364200
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:53 schreef mossad_agent het volgende:
Ik zit nog op gebruik van 6mg vloeistof (mijn vriendin op 12mg) maar ga als mijn flesjes op zijn ook over op 3 mg. Mijn uiteindelijke doel is uiteraard ook volledig stoppen.
Ik ben gestopt met 6mg. Had m'n voorraad bijna opgemaakt, de ''vieze'' smaakjes bleven nog over en dat weerhield me ook wel om nog te willen dampen.
Stoppen met dampen kostte me veel minder moeite dan stoppen met roken (2x fullblown met Champix, de enige keer dat ik wél kon stoppen was met de e-sig ;) )
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:06:30 #174
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_189364282
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:00 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik ben gestopt met 6mg. Had m'n voorraad bijna opgemaakt, de ''vieze'' smaakjes bleven nog over en dat weerhield me ook wel om nog te willen dampen.
Stoppen met dampen kostte me veel minder moeite dan stoppen met roken (2x fullblown met Champix, de enige keer dat ik wél kon stoppen was met de e-sig ;) )
Ik denk ook dat de e-sig een hele goede manier is om te stoppen met roken. Ook omdat je de normale gewoontes van het roken veranderd. Immers lurk je nu op andere momenten aan je pijp dan dat je met een sigaret deed. Ik hoop dan ook dat het verbod niet doorgaat daar mensen dan moeilijker stoppen.
pi_189364794
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:06 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ik denk ook dat de e-sig een hele goede manier is om te stoppen met roken. Ook omdat je de normale gewoontes van het roken veranderd. Immers lurk je nu op andere momenten aan je pijp dan dat je met een sigaret deed. Ik hoop dan ook dat het verbod niet doorgaat daar mensen dan moeilijker stoppen.
Tabak heeft veeel meer verslavende stoffen dan alleen nicotine. De handeling is inderdaad ook anders, al lurkte ik nu veel vaker aan het ding omdat ik niet meer naar buiten hoefde :+
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:58:45 #176
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_189365098
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:38 schreef Poes. het volgende:

[..]

Tabak heeft veeel meer verslavende stoffen dan alleen nicotine. De handeling is inderdaad ook anders, al lurkte ik nu veel vaker aan het ding omdat ik niet meer naar buiten hoefde :+
Eens, ik lurk ook meer, maar dan maar een paar 'hijsjes' daar waar je normaal een hele peuk naar binnen moest jassen. Ik rook een tankje per dag ongeveer.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:22:39 #177
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189365439
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 07:44 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Punt is denk ik dat je een bepaalde afleiding zoekt die heel sterk op roken lijkt. Je rookt idd niet meer, maar je doet iets wat er zo sterk op lijkt dat er weinig sprake is van discipline ;)
Het topic gaat dan ook over stoppen met roken, niet over discipline.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:24:28 #178
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189365466
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 07:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik ben die betreffende user en mijn punt was dat je het verslavingsgedrag niet aanpakt, je vervangt enkel de ingrediënten ;) maar dát begrijpen veel andere mensen kennelijk niet helemaal :P
Misschien is niet verslaafd zijn voor jou belangrijk maar voor de meeste mensen zal gezondheid de belangrijkste reden zijn om te stoppen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:41:03 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_189365682
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:24 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Misschien is niet verslaafd zijn voor jou belangrijk maar voor de meeste mensen zal gezondheid de belangrijkste reden zijn om te stoppen.
Wellicht, maar dat mag dus niet volgens jou?
disclaimer
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:43:22 #180
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189365718
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wellicht, maar dat mag dus niet volgens jou?
Wat mag niet precies?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:45:17 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_189365751
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:43 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wat mag niet precies?
Nou ja, je lijkt een beetje te verkondigen dat het enkel om gezondheid mag gaan. Terwijl het afleren van de verslaving net zo belangrijk kan zijn voor iemand.
disclaimer
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:49:50 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_189365824
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prachtig dat zoveel mensen stoppen met tabak roken en het vervangen door waterdamp met iets er in, het is een goede ontwikkeling die ik alleen maar kan toejuichen. Maar het is gewoon niét hetzelfde als helemaal stoppen ;)
disclaimer
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:57:39 #183
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189365987
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou ja, je lijkt een beetje te verkondigen dat het enkel om gezondheid mag gaan. Terwijl het afleren van de verslaving net zo belangrijk kan zijn voor iemand.
Het tegenovergestelde is waar. Ik geef geen waardeoordeel over iemands motief om te willen stoppen met roken terwijl jij stelt dat overstappen naar dampen geen vorm van stoppen zou zijn omdat je dan de verslaving in stand houdt.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:58:17 #184
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189366006
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:49 schreef Stormqueen het volgende:
Maar het is gewoon niét hetzelfde als helemaal stoppen ;)
Dat is het dus wel. Roken is het inhaleren van rook. Bij dampen inhaleer je geen rook.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189366036
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:49 schreef Stormqueen het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prachtig dat zoveel mensen stoppen met tabak roken en het vervangen door waterdamp met iets er in, het is een goede ontwikkeling die ik alleen maar kan toejuichen. Maar het is gewoon niét hetzelfde als helemaal stoppen ;)
_O_
Het is niet enkel de verslaving aan tabak op zich inderdaad, het is vooral ook het doorbreken van een gewoonte.
Nou ben ik als ex-roker misschien wel zo'n hele irritante die alle alternatieven meteen veroordeeld maar serieus, dat gelurk aan zo'n e-sigaret vind ik heel eerlijk gezegd nog stommer uitzien dan gelurk aan een sigaret, het heeft iets pathetisch zo van: ik ben gestopt met roken dus ik ben cool maar heuj ik moet wél dampen.
Echt gestopt ben je pas als je ook dat niet meer nodig hebt.

Het is ook lastig, zal de laatste zijn dat niet toe te geven ik heb wel 20 pogingen ondernomen in al die jaren en had dus die niet te missen stok nodig.
Maar het is het zo erg waard geweest.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:00:03 #186
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189366042
Vind je dat mensen die kauwgum, pleisters, Champix, etc gebruiken ook niet gestopt zijn?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:02:55 #187
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189366096
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:59 schreef paarse_galadiool het volgende:

[..]

_O_
Het is niet enkel de verslaving aan tabak op zich inderdaad, het is vooral ook het doorbreken van een gewoonte.
Nou ben ik als ex-roker misschien wel zo'n hele irritante die alle alternatieven meteen veroordeeld maar serieus, dat gelurk aan zo'n e-sigaret vind ik heel eerlijk gezegd nog stommer uitzien dan gelurk aan een sigaret, het heeft iets pathetisch zo van: ik ben gestopt met roken dus ik ben cool maar heuj ik moet wél dampen.
Echt gestopt ben je pas als je ook dat niet meer nodig hebt.

Het is ook lastig, zal de laatste zijn dat niet toe te geven ik heb wel 20 pogingen ondernomen in al die jaren en had dus die niet te missen stok nodig.
Maar het is het zo erg waard geweest.
Gelukkig interesseert het de gemiddelde damper weinig dat er van die gefrustreerde ex-rokers bestaan die dampen afkeuren. En al helemaal niet omdat ze het er 'stom uit vinden zien'. :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189366160
Goede vraag. Om de één of andere reden vind ik afbouwen net iets anders dan het alternatief dampen. Waarschijnlijk omdat de handeling overeen komt of zo, kan het niet goed uitleggen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben bepaald niet roomser dan de paus na 35 jaar roken en 20 stoppogingen die jammerlijk mislukten maar dat dampen is nu ook weer ongezond gebleken/controversieel dus ja, ik vind eigenlijk dat je gestopt bent als je geen enkel hulpmiddel meer nodig hebt.

Ik raad iedereen die wil stoppen dan ook een stevige kaakoperatie aan, works like a charm :P

[ Bericht 3% gewijzigd door paarse_galadiool op 10-10-2019 17:19:54 ]
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:06:49 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_189366162
Volgens mij raak ik een gevoelige snaar.
disclaimer
pi_189366256
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:06 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens mij raak ik een gevoelige snaar.
Ook dat hoort bij het (proberen te) stoppen met roken, elke vorm van commentaar is ongewenst, been there, done that, got the t-shirt.
Niet zo gek want (proberen te) stoppen vergt ook nogal wat van je geduld en incasseringsvermogen, denk dat er geen één stopper is die niet minstens in zijn hoofd iemand op zijn gezicht heeft willen meppen. (proberen te) stoppen met roken maakt een mens in het begin niet bepaald aangenamer gezelschap. Maar ook dat waait over.
Ik ben in mijn eerdere pogingen vaak zo'n draak geweest dat manlief in wanhoop in de late avond bijna nog een tankstation ging zoeken om weer een leven te hebben. :+
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:39:29 #191
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189366578
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:06 schreef paarse_galadiool het volgende:
Goede vraag. Om de één of andere reden vind ik afbouwen net iets anders dan het alternatief dampen. Waarschijnlijk omdat de handeling overeen komt of zo, kan het niet goed uitleggen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben bepaald niet roomser dan de paus na 35 jaar roken en 20 stoppogingen die jammerlijk mislukten maar dat dampen is nu ook weer ongezond gebleken/controversieel dus ja, ik vind eigenlijk dat je gestopt bent als je geen enkel hulpmiddel meer nodig hebt.

Ik raad iedereen die wil stoppen dan ook een stevige kaakoperatie aan, works like a charm :P
Je snapt dat het hele idee van dampen nou juist is dat je de verslavingen een nicotine en gewoonte in stand kunt houden zonder dat je ongezonde stoffen binnen krijgt?

Het is prima dat iemand liever niet meer verslaafd wil zijn of bijvoorbeeld geld wil uitsparen of een andere reden heeft om niet meer te willen roken maar stoppen is stoppen en je bent gestopt wanneer je geen rook meer inhaleert. Simpel.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:41:26 #192
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189366594
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:13 schreef paarse_galadiool het volgende:

[..]

Ook dat hoort bij het (proberen te) stoppen met roken, elke vorm van commentaar is ongewenst, been there, done that, got the t-shirt.
Niet zo gek want (proberen te) stoppen vergt ook nogal wat van je geduld en incasseringsvermogen, denk dat er geen één stopper is die niet minstens in zijn hoofd iemand op zijn gezicht heeft willen meppen. (proberen te) stoppen met roken maakt een mens in het begin niet bepaald aangenamer gezelschap. Maar ook dat waait over.
Ik ben in mijn eerdere pogingen vaak zo'n draak geweest dat manlief in wanhoop in de late avond bijna nog een tankstation ging zoeken om weer een leven te hebben. :+
Dat zijn gevolgen van het jezelf onthouden van je verslavingen. Met dampen als alternatief heb je hier geen enkele last van.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189366703
Maar hoe sta jij dan in alle berichtgeving mbt alle berichtgeving over gezongheidsrisico's van het dampen, de signalen zijn wat dat betreft nou niet bepaald rustgevend.

Nogmaals: ik snap je, het is een verslaving dat roken maar zou jij je niet ook prettiger voelen als je gewoon zonder echt helemaal zonder alles wat er op lijkt kunt?
Ik denk dat jij het vapen verdedigd omdat je nog niet klaar bent voor het helemaal loslaten. Geeft echt niks, de één doet het zo, de ander zus. op je eigen tempo en op je eigen manier is de beste weg.
pi_189366820
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:41 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat zijn gevolgen van het jezelf onthouden van je verslavingen. Met dampen als alternatief heb je hier geen enkele last van.
Ga hier toch nog even apart op in: je zegt hier feitelijk mee dat jij je verslaving in stand wil houden maar dan op een minder ongezonde manier. Je wil feitelijk blijven roken maar dan "gezond".
Oprechte vraag: vindt jij dat vapen/dampen ook lekker vs een echte peuk?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:03:50 #195
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189366860
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:50 schreef paarse_galadiool het volgende:
Maar hoe sta jij dan in alle berichtgeving mbt alle berichtgeving over gezongheidsrisico's van het dampen, de signalen zijn wat dat betreft nou niet bepaald rustgevend.
Die recente berichtgeving is totale onzin. Het gaat namelijk om mensen die olie hebben geïnhaleerd, vermoedelijk een vitamine olie waarin THC zit opgelost met het doel om high te worden. Het is dus een kwestie van user error. Olie inhaleren is idioot en heeft niets met dampen te maken.

Er dampen inmiddels miljoenen mensen over de gehele wereld zonder klachten, ook niet na 5 tot 10 jaar. Er zijn talloze onderzoeken gedaan en geen enkele heeft vooralsnog aangetoond dat dampen, gedaan op de wijze waarop het hoort, schadelijk kan zijn.

quote:
Nogmaals: ik snap je, het is een verslaving dat roken maar zou jij je niet ook prettiger voelen als je gewoon zonder echt helemaal zonder alles wat er op lijkt kunt?
Ik ben bezig met het afbouwen van nicotine. Ik damp nog slechts <2 mg/ml. 4 jaar geleden begonnen met 18. Vanzelfsprekend wil ik er wel zonder kunnen. Echter is die stap voor mij nog niet 1% zo belangrijk als de stap om niet meer te roken.

quote:
Ik denk dat jij het vapen verdedigd omdat je nog niet klaar bent voor het helemaal loslaten
Nee, ik verdedig dampen omdat het aantoonbaar de meest succesvolle wijze is om te stoppen met roken.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:10:50 #196
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189366944
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:00 schreef paarse_galadiool het volgende:

[..]

Ga hier toch nog even apart op in: je zegt hier feitelijk mee dat jij je verslaving in stand wil houden maar dan op een minder ongezonde manier. Je wil feitelijk blijven roken maar dan "gezond".
Oprechte vraag: vindt jij dat vapen/dampen ook lekker vs een echte peuk?
Honderd miljoen keer zo lekker. Ik heb 4 jaar geleden op de gok een startersetje besteld. Na 1 probeer hijsje was ik direct verkocht en heb ik nooit weer een sigaret aangeraakt. Ik heb dus niet eens bewust stilgestaan bij de laatste sigaret van 19 jaar roken. Als ik nu rook ruik ga ik overigens ook over mijn nek.

Ik heb inderdaad weinig problemen met verslaafd zijn aan nicotine of de gewoonte maar ik vond mijn gezondheid wel heel belangrijk. Ik heb me destijds gerealiseerd dat verslaving mijn stoppogingen in de weg stond maar dat de verslaving zelf niet het probleem was. Ik ben ook verslaafd aan cafeïne in koffie en aan de stofjes die vrijkomen bij hardlopen, het genieten van de juiste muziek op het juiste moment, etc.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189366968
quote:
Nee, ik verdedig dampen omdat het aantoonbaar de meest succesvolle wijze is om te stoppen met roken.
Nou, ik kan je een een kaakoperatie waarbij je kaakbot geheel bloot wordt gelegd door het over je bot omhoogschrapen van je tandvlees en zo en weer terugschrapen en dan de boel weer aan elkaar gepunnik en genaaid en dat alles een paar weken nodig heeft om een beetje te genezen en te kunnen eten aanraden.
Dat is nog nét een ietwat succesvollere wijze :+

Maar het gaat je vast lukken, wat ik al zei, ieder doet het op zijn eigen manier.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:14:53 #198
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189366984
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:13 schreef paarse_galadiool het volgende:

Maar het gaat je vast lukken
Wat gaat me vast lukken?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:24:08 #199
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189367075
Je kan ook stoppen in kaptember of no-vember of neecember of ban-uari of geen-sigaretten-meer-bruari.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_189367358
Ik ging veel meer dampen dan dat ik rookte. Dat kon lekker binnen en niemand had er last van. Kon gerust de hele dag zitten hijsen. Voor mij was het geen goede manier om te minderen iig. Vriend wel. Die vind dampen zo dom dat hij maar gewoon stopte met roken en dampen terwijl ik weer ging roken. :+ Hij is nu alweer acht maanden gestopt.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:57:50 #201
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189367516
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:46 schreef Koettie het volgende:
Ik ging veel meer dampen dan dat ik rookte. Dat kon lekker binnen en niemand had er last van. Kon gerust de hele dag zitten hijsen. Voor mij was het geen goede manier om te minderen iig. Vriend wel. Die vind dampen zo dom dat hij maar gewoon stopte met roken en dampen terwijl ik weer ging roken. :+ Hij is nu alweer acht maanden gestopt.
Waarom ben je weer gaan roken ipv gewoon door te gaan met dampen? Als je het lekker vond dan is dat toch juist prima.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189371248
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:57 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Waarom ben je weer gaan roken ipv gewoon door te gaan met dampen? Als je het lekker vond dan is dat toch juist prima.
Deed het een tijd beide. Binnen dampen, buiten roken. Maar damper lekte dus dat was snel voorbij en toen weer over op de sigaretten.
pi_189377324
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:10 schreef Poes. het volgende:

[..]

Dankzij die domme Amerikanen die olie gaan inhaleren o|O
Dat doen ''wij'' hier niet in NL.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:39 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Je snapt dat het hele idee van dampen nou juist is dat je de verslavingen een nicotine en gewoonte in stand kunt houden zonder dat je ongezonde stoffen binnen krijgt?
https://www.ad.nl/binnenl(...)dse-artsen~aefe8f35/

“Van de veertig muizen die bloot werden gesteld aan e-sigaretten met nicotine gedurende 54 weken, kreeg 22,5 procent longkanker en 57, 5 procent ontwikkelde een voorstadium van blaaskanker. Geen van de twintig muizen die e-sigaretten rookten zonder nicotine ontwikkelde kanker gedurende de vier jaar dat de muizen werden onderzocht.”

Geen olie, of andere ongezonde stoffen. Nicotine is vergif.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2019 09:16:32 ]
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:36:14 #204
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_189377472
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:24 schreef SpecialK het volgende:
Je kan ook stoppen in kaptember of no-vember of neecember of ban-uari of geen-sigaretten-meer-bruari.
_O-
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:34:59 #205
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189378296
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:15 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)dse-artsen~aefe8f35/

“Van de veertig muizen die bloot werden gesteld aan e-sigaretten met nicotine gedurende 54 weken, kreeg 22,5 procent longkanker en 57, 5 procent ontwikkelde een voorstadium van blaaskanker. Geen van de twintig muizen die e-sigaretten rookten zonder nicotine ontwikkelde kanker gedurende de vier jaar dat de muizen werden onderzocht.”

Geen olie, of andere ongezonde stoffen. Nicotine is vergif.
_O-

36mg nicdamp gedurende 4 uur per dag in je systeem geblazen krijgen en je systeem is dat van een labmuis. Ja, dan snap ik wel dat dat schadelijk kan zijn. Als je een muis elke dag een liter water dwangvoert gaat 'ie ook dood.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat de er ook een muis van de tweede control groep (die met gefilterde schone lucht) longkanker kreeg. Wat uiteraard ook in het persartikel wordt verzwegen.

Maar goed; ik raad je aan om geen broccoli of tomaten meer te eten als je een muis bent. ;)

https://www.sciencemediac(...)-and-cancer-in-mice/

[ Bericht 5% gewijzigd door Byzantynixschii op 11-10-2019 10:49:30 ]
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189381594
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:15 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)dse-artsen~aefe8f35/

“Van de veertig muizen die bloot werden gesteld aan e-sigaretten met nicotine gedurende 54 weken, kreeg 22,5 procent longkanker en 57, 5 procent ontwikkelde een voorstadium van blaaskanker. Geen van de twintig muizen die e-sigaretten rookten zonder nicotine ontwikkelde kanker gedurende de vier jaar dat de muizen werden onderzocht.”

Geen olie, of andere ongezonde stoffen. Nicotine is vergif.
Zitten wel wat kanttekeningen aan,

quote:
Prof John Britton, Director of the UK Centre for Tobacco & Alcohol Studies and Consultant in Respiratory Medicine, University of Nottingham, said:

“This study explores the effect of exposure to nicotine ecig vapour on mice. It shows that exposure to ecig vapour with nicotine causes more cancers than fresh air, but no more than you might reasonably expect by chance.

“It also shows that e-cig vapour without nicotine causes fewer cancers than fresh air.

“The findings are based on very small numbers and need to be interpreted with extreme caution.

“The comparison between mice breathing vapour and mice breathing air is not statistically significant. There is no sample size justification and no power calculation. There is no message to the public here – I suspect these results are just noise.”



Prof Peter Hajek, Director of the Tobacco Dependence Research Unit, Queen Mary University of London (QMUL), said:

“The study has unclear relevance for human vapers.

“Rodents were exposed to what are for them huge concentrations of chemicals that bear no resemblance to human exposure from vaping. Several animals in fact died during these exposures.

“The authors assigned the effects they observed to a carcinogen NNK – but NNK has been measured before in human vapers, and it is known that exposure from vaping is either negligible or none.”

A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:26:42 #207
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189384179
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:34 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

_O-

36mg nicdamp gedurende 4 uur per dag in je systeem geblazen krijgen en je systeem is dat van een labmuis. Ja, dan snap ik wel dat dat schadelijk kan zijn. Als je een muis elke dag een liter water dwangvoert gaat 'ie ook dood.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat de er ook een muis van de tweede control groep (die met gefilterde schone lucht) longkanker kreeg. Wat uiteraard ook in het persartikel wordt verzwegen.

Maar goed; ik raad je aan om geen broccoli of tomaten meer te eten als je een muis bent. ;)

https://www.sciencemediac(...)-and-cancer-in-mice/
Als dit klopt is het wel een extreem waardeloos onderzoek :')
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:29:37 #208
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189384218
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 18:26 schreef leolinedance het volgende:
Ruim 2 maanden gestopt! :D
13 maanden gestopt *O* Wel nog een beetje dampen (met nicotine) in de avond :7
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:57:52 #209
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189384590
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als dit klopt is het wel een extreem waardeloos onderzoek :')
Dat is het ook. :Y
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_190093349
Even een kickje..

Ik baal echt als een stekker. Vanavond met voetbal weer finaal voor de bijl gegaan en een half pakje sigaretten weg geblaft.

Mijn eigen rook-gedrag heb ik nooit echt als heel problematisch gezien, maar ik besef dat ik inmiddels toch alweer zo'n tien jaar rook (af en aan). Sinds mijn studententijd is gestopt in 2015 is het wel een heel stuk minder geworden, maar zwakke momenten blijven nog wel als er bier gedronken wordt of als ik stress heb.

Dan wil ik toch nog wel regelmatig langs de pomp rijden om even een pakje te halen. Wie heeft goede tips om juist op dit soort kritische momenten niet steeds naar sigaretten te grijpen? In het dagelijkse (doordeweekse) leven overigens geen behoefte.
  maandag 16 december 2019 @ 21:29:38 #211
465093 Sexy_Lexy_83
Jeuk van Taalnazi&#8217;s
pi_190484683
*O* ik
Ben gestopt in Augustus en dat gaat prima!
Sweet but not that sweet !
pi_190484739
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 03:26 schreef Scrapyard het volgende:
Even een kickje..

Ik baal echt als een stekker. Vanavond met voetbal weer finaal voor de bijl gegaan en een half pakje sigaretten weg geblaft.

Mijn eigen rook-gedrag heb ik nooit echt als heel problematisch gezien, maar ik besef dat ik inmiddels toch alweer zo'n tien jaar rook (af en aan). Sinds mijn studententijd is gestopt in 2015 is het wel een heel stuk minder geworden, maar zwakke momenten blijven nog wel als er bier gedronken wordt of als ik stress heb.

Dan wil ik toch nog wel regelmatig langs de pomp rijden om even een pakje te halen. Wie heeft goede tips om juist op dit soort kritische momenten niet steeds naar sigaretten te grijpen? In het dagelijkse (doordeweekse) leven overigens geen behoefte.
Lastig lijkt mij dat.

Ik ben nu bijna 6 jaar gestopt en op de momenten dat ik dacht lekker een peuk te willen heb ik het heel bewust niet gedaan omdat ik dan wist dat ik voor de bijl zou gaan. Misschien toch wat strenger voor jezelf zijn en dat pakje niet pakken,
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 16 december 2019 @ 21:33:33 #213
465093 Sexy_Lexy_83
Jeuk van Taalnazi&#8217;s
pi_190484782
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 03:26 schreef Scrapyard het volgende:
Even een kickje..

Ik baal echt als een stekker. Vanavond met voetbal weer finaal voor de bijl gegaan en een half pakje sigaretten weg geblaft.

Mijn eigen rook-gedrag heb ik nooit echt als heel problematisch gezien, maar ik besef dat ik inmiddels toch alweer zo'n tien jaar rook (af en aan). Sinds mijn studententijd is gestopt in 2015 is het wel een heel stuk minder geworden, maar zwakke momenten blijven nog wel als er bier gedronken wordt of als ik stress heb.

Dan wil ik toch nog wel regelmatig langs de pomp rijden om even een pakje te halen. Wie heeft goede tips om juist op dit soort kritische momenten niet steeds naar sigaretten te grijpen? In het dagelijkse (doordeweekse) leven overigens geen behoefte.
Mijn tip ! Ik ben al heel vaak gestopt maar als ik denk aan je mag nooit weer gaan roken als je stress hebt of als je trek hebt door je omgeving.
Ik denk dan vandaag ga ik het nog niet opgeven, vandaag is de dag dat ik nog sterker ben dan de sigaret.
En het volgende moment wacht ik rustig af. Ik heb het gevoel dat als ik dat denk ik al rustiger word. En het dus niet doe. En als vandaag te groot lijkt beloof jezelf dan dit uur ben ik nog sterker dan mijn trek in een sigaret.

Succes!
Sweet but not that sweet !
pi_190497454
Sinds september dit jaar gestopt met roken, heb er nog steeds moeite mee. Ook voel ik me minder happy als toen ik rookte maar we houden vol.
pi_190510857
Zijn er hier mensen die gestopt zijn en het één en ander aan kilo's erbij hebben gekregen? Ik heb ook een paar keer geprobeerd te stoppen, maar ik heb niet zo heel veel zin in die extra kilo's. En de discipline om meer te bewegen en minder te snaaien heb ik ook niet echt. :D
  woensdag 18 december 2019 @ 09:23:13 #216
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190510926
Ben nu een turflijst bij het houden, over 1-2 weken ga ik een poging doen met nicotinepleisters. Jaartje terug was ik 11 weken gestopt. Moet toch echt wel langer kunnen.... :7
  woensdag 18 december 2019 @ 09:24:04 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_190510933
Wat turf je dan?
disclaimer
pi_190512164
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 09:23 schreef Puk1234 het volgende:
Ben nu een turflijst bij het houden, over 1-2 weken ga ik een poging doen met nicotinepleisters. Jaartje terug was ik 11 weken gestopt. Moet toch echt wel langer kunnen.... :7
Bij het woord poging gaat het al mis. Je gaat stoppen met roken, dat klinkt overtuigend.

Wel benieuwd naar die turflijst trouwens...
  woensdag 18 december 2019 @ 16:42:11 #219
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190520456
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 10:36 schreef DuW2 het volgende:

[..]

Bij het woord poging gaat het al mis. Je gaat stoppen met roken, dat klinkt overtuigend.

Wel benieuwd naar die turflijst trouwens...
Zondag ergens zal ik wel het resultaat posten, dan heb ik em precies een week bij gehouden.
  woensdag 18 december 2019 @ 17:01:40 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_190520785
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 16:42 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Zondag ergens zal ik wel het resultaat posten, dan heb ik em precies een week bij gehouden.
Maar wat ga je turven dan?
disclaimer
  woensdag 18 december 2019 @ 17:36:42 #221
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190521495
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2019 17:01 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar wat ga je turven dan?
Rookgedrag
  woensdag 18 december 2019 @ 18:18:43 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_190522389
Met welk doel? :D
disclaimer
  woensdag 18 december 2019 @ 18:22:52 #223
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190522454
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2019 18:18 schreef SQ het volgende:
Met welk doel? :D
Dosering van nicotinepleisters waar ik mee begin en in welke mate ik die ga afbouwen. Soort planning.
  woensdag 18 december 2019 @ 18:26:27 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_190522540
Roken afbouwen gaat sowieso niet werken en voor nicotinepleisters zitten volgens mij gewoon schema's in de verpakking?

Begrijp me niet verkeerd, maar ik denk echt dat het turven van elke sigaret averechts werkt, naast dat het je niets oplevert. Je weet dat je verslaafd bent en je weet dat je er vanaf wil. Door het zo onder de loep te leggen wordt stoppen alleen maar lastiger lijkt me.
disclaimer
pi_190650403
Ik ben benieuwd naar ervaringen in de eerste maand van stoppers.

10 dagen geleden laatste sigaret gerookt en tot op heden gaat het best goed, heel soms heb ik een moment dat ik er echt even naar verlang maar meestal is dat snel voorbij (en geen sigaretten in huis dus kan ook niet impulsief wat op steken).

Hoe liep bij jullie de eerste maand, kreeg je de neiging om toch te gaan roken? en zo ja in welke periode kreeg je die? Welke periode vond je het moeilijkste? Vanaf wanneer werd het allemaal stuk makkelijker?

Vwb dat laatste merk ik dat het toch verschilt per dag, de ene dag heb ik nergens last van maar de dag erna kan ik weer een enorme behoefte hebben. Het is niet dat het lineair afbouwt. Sterker, eerste anderhalve dag was bij mij het makkelijkst.

Nadeel is wel dat ik het oprecht nog steeds erg lekker vind. Ben gestopt omdat ik een vervelende rokershoest kreeg waarbij ik 's ochtends zwaar benauwd werd en koppijn kreeg ( :r ), daarvoor nooit echt last van gehad.

Maar goed, 10 dagen rookvrij, ¤65 85 uitgespaard en hoest is al een heel stuk minder :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door tjoptjop op 25-12-2019 21:56:34 ]
  donderdag 26 december 2019 @ 10:47:14 #226
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_190658887
*O* ik ben al 6 jaar gestopt.

*O* en ik mis het niet meer.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_190659766
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 20:32 schreef tjoptjop het volgende:
Ik ben benieuwd naar ervaringen in de eerste maand van stoppers.

10 dagen geleden laatste sigaret gerookt en tot op heden gaat het best goed, heel soms heb ik een moment dat ik er echt even naar verlang maar meestal is dat snel voorbij (en geen sigaretten in huis dus kan ook niet impulsief wat op steken).

Hoe liep bij jullie de eerste maand, kreeg je de neiging om toch te gaan roken? en zo ja in welke periode kreeg je die? Welke periode vond je het moeilijkste? Vanaf wanneer werd het allemaal stuk makkelijker?

Vwb dat laatste merk ik dat het toch verschilt per dag, de ene dag heb ik nergens last van maar de dag erna kan ik weer een enorme behoefte hebben. Het is niet dat het lineair afbouwt. Sterker, eerste anderhalve dag was bij mij het makkelijkst.

Nadeel is wel dat ik het oprecht nog steeds erg lekker vind. Ben gestopt omdat ik een vervelende rokershoest kreeg waarbij ik 's ochtends zwaar benauwd werd en koppijn kreeg ( :r ), daarvoor nooit echt last van gehad.

Maar goed, 10 dagen rookvrij, ¤65 85 uitgespaard en hoest is al een heel stuk minder :Y
De eerste 4-6 weken vond ik het zwaarste, maar ook in de weken daarna nog wel soms flinke trek gehad. Zelfs toen mijn zoontje na 3 jaar ernstig ziek kwam te liggen was ik bijna weer gaan roken... gelukkig niet gedaan en inmiddels al 6 jaar helemaal rookvrij
S. 2014
J. 2016
pi_190659985
De eerste 2 dagen had ik zweethanden en was ik flink chagrijnig. Ik vroeg me af waarom ik voor de moeilijke weg koos (stoppen) als ik ook gewoon weer kon genieten van een sigaretje. Dat is natuurlijk het duivelse stemmetje van de verslaving die het goed probeert te praten.

Achteraf gezien ben ik super blij dat ik daar geen gehoor aan heb gegeven, want dan had ik nu waarschijnlijk nog steeds gerookt. Maanden later had ik nog best wel eens momenten zin in een sigaret. Nu, anderhalf jaar later, vrijwel niet meer. Tis echt uit m'n systeem :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_190660609
1 jaar en 3 maanden nu alweer!

En eigenlijk denk ik er nooit meer aan behalve als er iemand in mijn buurt rookt. Ik vind de geur van een brandende sigaret ook nog steeds heerlijk en kan daar nog steeds van genieten gek genoeg. De geur van iemand die gerookt heeft, vind ik nu echt vies.

Verder heel blij dat ik de stress van ; "nog even snel een sigaretje" kwijt ben. *O*
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_190730115
Sterkte allemaal maar ik rook niet
pi_190730363
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 20:32 schreef tjoptjop het volgende:
Ik ben benieuwd naar ervaringen in de eerste maand van stoppers.

10 dagen geleden laatste sigaret gerookt en tot op heden gaat het best goed, heel soms heb ik een moment dat ik er echt even naar verlang maar meestal is dat snel voorbij (en geen sigaretten in huis dus kan ook niet impulsief wat op steken).

Hoe liep bij jullie de eerste maand, kreeg je de neiging om toch te gaan roken? en zo ja in welke periode kreeg je die? Welke periode vond je het moeilijkste? Vanaf wanneer werd het allemaal stuk makkelijker?

Vwb dat laatste merk ik dat het toch verschilt per dag, de ene dag heb ik nergens last van maar de dag erna kan ik weer een enorme behoefte hebben. Het is niet dat het lineair afbouwt. Sterker, eerste anderhalve dag was bij mij het makkelijkst.

Nadeel is wel dat ik het oprecht nog steeds erg lekker vind. Ben gestopt omdat ik een vervelende rokershoest kreeg waarbij ik 's ochtends zwaar benauwd werd en koppijn kreeg ( :r ), daarvoor nooit echt last van gehad.

Maar goed, 10 dagen rookvrij, ¤65 85 uitgespaard en hoest is al een heel stuk minder :Y
Mijn ervaring is dat je op de meest uiteenlopende gelegen heden een enorme trek in een sigaret krijgt. Daar moet je je dus overheen zetten. Wel was het bij mij zo, dat ik zin had in een sigaret, maar vreselijk geen zin in roken, rookplekken op werk, en de bijbehorende stank.

Op zich kwam ik daar redelijk makkelijk overheen. Nu had ik ook niemand verteld dat ik gestopt was, dus kreeg ook niet de vragen iedere dag, "of ik het nog wel volhield".

Inmiddels zit ik op 2 jaar en 7 maanden, en er zijn nu nog immer momenten dat ik wel zin heb in een sigaretje.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_190730372
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:15 schreef ondeugend het volgende:

Verder heel blij dat ik de stress van ; "nog even snel een sigaretje" kwijt ben. *O*
Of de stress van "waar kan ik roken" op kantoor, vliegvelden etc. Ik ben heel blij dat ik daar van af ben ...
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_190743864
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 07:59 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je op de meest uiteenlopende gelegen heden een enorme trek in een sigaret krijgt. Daar moet je je dus overheen zetten. Wel was het bij mij zo, dat ik zin had in een sigaret, maar vreselijk geen zin in roken, rookplekken op werk, en de bijbehorende stank.

Op zich kwam ik daar redelijk makkelijk overheen. Nu had ik ook niemand verteld dat ik gestopt was, dus kreeg ook niet de vragen iedere dag, "of ik het nog wel volhield".

Inmiddels zit ik op 2 jaar en 7 maanden, en er zijn nu nog immer momenten dat ik wel zin heb in een sigaretje.
zit nu op bijna 2 weken en merk dat er niet echt een bepaald moment is dat de zin opkomt, kan op ieder moment van de dag zijn bij mij ook.

Ik kijk wel een beetje op tegen morgen, feest met veel vrienden waar ook veel gerookt wordt.
  zondag 29 december 2019 @ 18:45:48 #234
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_190745145
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 08:00 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Of de stress van "waar kan ik roken" op kantoor, vliegvelden etc. Ik ben heel blij dat ik daar van af ben ...
ja heel veel van dat soort stress was normaal... zoveel momenten die je dan nu ook gratis hebt als het ware. De rust
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_190755044
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 18:02 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

zit nu op bijna 2 weken en merk dat er niet echt een bepaald moment is dat de zin opkomt, kan op ieder moment van de dag zijn bij mij ook.

Ik kijk wel een beetje op tegen morgen, feest met veel vrienden waar ook veel gerookt wordt.
Probeer niet te drinken. Alcohol verzwakt je wil en tja.. bij een biertje hoort een peuk
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_190845881
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 22:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Probeer niet te drinken. Alcohol verzwakt je wil en tja.. bij een biertje hoort een peuk
Toch een peuk opgestoken :') , gebleven bij één. Vandaag en gisteren geen enkele behoefte gehad om er nog een op te steken, dus dat is positief.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 januari 2020 @ 20:04:35 #237
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_190846945
Alweer ruim 13 jaar geleden gestopt met roken :o
Dus hou vol stoppers.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 12:01:17 #238
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_191128814
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

13 maanden gestopt *O* Wel nog een beetje dampen (met nicotine) in de avond :7
Dan ben je dus ook niet gestopt
#KICKOUTZP
pi_191131637
Vandaag 140 dagen gestopt met roken :D
pi_191136749
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 01:12 schreef Daksijs het volgende:

[..]

Ik ben ook met het roken helemaal klaar. 2019 is het jaar van ermee stoppen! Op werkdagen is dat geen probleem, dan rook ik sowieso veel minder en onder werktijd helemaal niet. Maar in de vrije uurtjes.. komt goed denk ik. Gewoon de eerste maanden afleiding zoeken tijdens moeilijke momenten en dan moet het goed komen lijkt mij :)

Ben al eerder er helemaal mee gestopt doordeweeks. Daar heb ik geen moeite mee, maar de weekenden blijft lastig :N
Morgen een jaar gestopt :o
  woensdag 22 januari 2020 @ 00:18:19 #241
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_191139167
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 12:01 schreef wollah het volgende:

[..]

Dan ben je dus ook niet gestopt
Oh oke telt dat ook al -O-
  woensdag 22 januari 2020 @ 01:27:27 #242
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_191139475
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Oh oke telt dat ook al -O-
Ja want je blijft nicotine verslaafd
#KICKOUTZP
  woensdag 22 januari 2020 @ 01:38:56 #243
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_191139507
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 01:27 schreef wollah het volgende:

[..]

Ja want je blijft nicotine verslaafd
Oh wist niet dat dat het criterium was.
  woensdag 22 januari 2020 @ 10:24:59 #244
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_191141545
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 01:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Oh wist niet dat dat het criterium was.
Is het ook niet. Stoppen met roken doe je vanwege de slechte stoffen die in een sigaret zitten. Met dampen heb je die stoffen niet. Je hebt alleen nog de nicotine, iets waar je niet ziek van wordt.

Ik ben vijf maanden gestopt met roken en overgegaan op dampen, voel me stukken beter en mijn portemonnee is een stuk voller ;)
  woensdag 22 januari 2020 @ 10:42:40 #245
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_191141715
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:24 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Is het ook niet. Stoppen met roken doe je vanwege de slechte stoffen die in een sigaret zitten. Met dampen heb je die stoffen niet. Je hebt alleen nog de nicotine, iets waar je niet ziek van wordt.

Ik ben vijf maanden gestopt met roken en overgegaan op dampen, voel me stukken beter en mijn portemonnee is een stuk voller ;)
Wanneer ben je ook verslaafd he? Niet normaal kunnen functioneren zonder e-smoker lijkt me ook niet ideaal. Ik gebruik het ding alleen maar als ik alcohol drink, 2-3x per week.
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:31:01 #246
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_191144352
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:24 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Is het ook niet. Stoppen met roken doe je vanwege de slechte stoffen die in een sigaret zitten. Met dampen heb je die stoffen niet. Je hebt alleen nog de nicotine, iets waar je niet ziek van wordt.

Ik ben vijf maanden gestopt met roken en overgegaan op dampen, voel me stukken beter en mijn portemonnee is een stuk voller ;)
Is het wel.
Je houdt jezelf nu alleen maar voor de gek.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:48:15 #247
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_191144566
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:31 schreef avotar het volgende:

[..]

Is het wel.
Je houdt jezelf nu alleen maar voor de gek.
prima.
pi_191146075
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:24 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Is het ook niet. Stoppen met roken doe je vanwege de slechte stoffen die in een sigaret zitten. Met dampen heb je die stoffen niet. Je hebt alleen nog de nicotine, iets waar je niet ziek van wordt.

Ik ben vijf maanden gestopt met roken en overgegaan op dampen, voel me stukken beter en mijn portemonnee is een stuk voller ;)
zo'n stom excuus dit. Je bent gewoon een roker maar bent overgestapt op een damper. Zitten nog steeds schadelijke stoffen in en het blijft een achterlijke verslaving. Je praat jezelf alleen maar aan dat het gezonder is.
Stop gewoon helemaal als je echt niet (meer) verslaafd bent.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:11:26 #249
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_191171091
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:53 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

zo'n stom excuus dit. Je bent gewoon een roker maar bent overgestapt op een damper. Zitten nog steeds schadelijke stoffen in en het blijft een achterlijke verslaving. Je praat jezelf alleen maar aan dat het gezonder is.
Stop gewoon helemaal als je echt niet (meer) verslaafd bent.
welke schadelijke stoffen zitten er allemaal in?
pi_191348418
10-02 is het zover. Laatste stoppoging was een jaar of 8 geleden, 2 maanden volgehouden en inmiddels in totaal al zo'n 12 jaar aan het roken.

Ik ben er klaar mee. Het kost me teveel geld en energie en staat me al een aantal weken heel erg tegen. Zie er erg tegenop omdat het me fucking zwaar gaat vallen, maar een aantal dagen bikkelen, goed trainen en er zijn zo 2 weken voorbij. Hoop ik maar. :+
  dinsdag 4 februari 2020 @ 23:56:18 #251
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191354922
quote:
8s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 18:21 schreef Xa1pt het volgende:
10-02 is het zover. Laatste stoppoging was een jaar of 8 geleden, 2 maanden volgehouden en inmiddels in totaal al zo'n 12 jaar aan het roken.

Ik ben er klaar mee. Het kost me teveel geld en energie en staat me al een aantal weken heel erg tegen. Zie er erg tegenop omdat het me fucking zwaar gaat vallen, maar een aantal dagen bikkelen, goed trainen en er zijn zo 2 weken voorbij. Hoop ik maar. :+
Jij bent een leuke user, hetgeen zeldzaam is hier, dus ik heb alle vertrouwen in je. :P

Mocht het niet lukken; dampen is echt een goed alternatief. Ik ben na zo'n 18 jaar roken en meerdere mislukte stoppogingen nu bijna 4,5 jaar rookvrij, met behulp van.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191376309
rokers :')
pi_191387280
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 23:56 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Jij bent een leuke user, hetgeen zeldzaam is hier, dus ik heb alle vertrouwen in je. :P

Mocht het niet lukken; dampen is echt een goed alternatief. Ik ben na zo'n 18 jaar roken en meerdere mislukte stoppogingen nu bijna 4,5 jaar rookvrij, met behulp van.
Nou ja, als leuk zijn meer garantie biedt op succes ben ik gedoemd om te falen. Maar on a more serious note: ik ga het cold turkey proberen. Pleisters werden me al aangeraden maar dan blijft de nicotine nog steeds deels aanwezig en actief en dat is juist hetgeen waar ik vanaf wil. Dat zou met een dag of 3 al verdwenen moeten zijn.

Vapen heb ik ook overwogen maar dat komt vooralsnog een beetje dubieus over. De gewoonte van de handeling om te paffen is er dan nog en ik ben bang dat dat voor mij de grens tussen roken en niet-roken weer verkleint. Alhoewel mijn broer er dan weer bij zweert en het nicotinegehalte stapsgewijs en met succes naar 0 heeft afgebouwd. Mocht dit niet lukken ga ik dat wellicht eens proberen, thanks voor de tip in ieder geval. :)
  vrijdag 7 februari 2020 @ 02:36:04 #254
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191387297
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 02:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, als leuk zijn meer garantie biedt op succes ben ik gedoemd om te falen. Maar on a more serious note: ik ga het cold turkey proberen. Pleisters werden me al aangeraden maar dan blijft de nicotine nog steeds deels aanwezig en actief en dat is juist hetgeen waar ik vanaf wil. Dat zou met een dag of 3 al verdwenen moeten zijn.

Vapen heb ik ook overwogen maar dat komt vooralsnog een beetje dubieus over. De gewoonte van de handeling om te paffen is er dan nog en ik ben bang dat dat voor mij de grens tussen roken en niet-roken weer verkleint. Alhoewel mijn broer er dan weer bij zweert en het nicotinegehalte stapsgewijs en met succes naar 0 heeft afgebouwd. Mocht dit niet lukken ga ik dat wellicht eens proberen, thanks voor de tip in ieder geval. :)
Het hangt af van je perspectief. Jij stelt dat je van je nicotine verslaving af wilt. Ik wilde juist van de gezondheidsrisico's af en secundair van de kosten. Verslaafd zijn aan nicotine enerzijds en verslaafd zijn aan de gewoonte anderzijds ervoer en ervaar ik niet als problematisch, hoogstens soms onhandig.

Geheel stoppen met alles is natuurlijk het fijnste als dat zonder negatieve resultaten gaat. Bij mijn vroegere cold turkey stoppogingen merkte ik dat ik wel zonder de nicotine kon maar zonder de gewoonte had ik een enorm sterk gevoel van verlies, waar ik me ontzettend onprettig bij voelde. Derhalve is dampen een goed alternatief want de gewoonte kan ik op die manier behouden.

Overigens ben ik ook aan het afbouwen. 4,5 jaar geleden begonnen op 16mg/ml en net vorige week nieuwe e-liquid base aangemaakt en daarbij gezakt van 1,5 naar 1. Van de zomer maar eens voorzichtig op 0 proberen.

But anyway, allemaal subjectief. Hoe dan ook succes!
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191406604
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 02:36 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Het hangt af van je perspectief. Jij stelt dat je van je nicotine verslaving af wilt. Ik wilde juist van de gezondheidsrisico's af en secundair van de kosten. Verslaafd zijn aan nicotine enerzijds en verslaafd zijn aan de gewoonte anderzijds ervoer en ervaar ik niet als problematisch, hoogstens soms onhandig.

Geheel stoppen met alles is natuurlijk het fijnste als dat zonder negatieve resultaten gaat. Bij mijn vroegere cold turkey stoppogingen merkte ik dat ik wel zonder de nicotine kon maar zonder de gewoonte had ik een enorm sterk gevoel van verlies, waar ik me ontzettend onprettig bij voelde. Derhalve is dampen een goed alternatief want de gewoonte kan ik op die manier behouden.

Overigens ben ik ook aan het afbouwen. 4,5 jaar geleden begonnen op 16mg/ml en net vorige week nieuwe e-liquid base aangemaakt en daarbij gezakt van 1,5 naar 1. Van de zomer maar eens voorzichtig op 0 proberen.

But anyway, allemaal subjectief. Hoe dan ook succes!
Waarom zit je dan niet allang op 0% nicotine?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 13:12:33 #256
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191407107
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 12:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Waarom zit je dan niet allang op 0% nicotine?
Het doel is om het op dusdanige wijze af te bouwen dat naar 0% gaan een zo'n klein mogelijke impact heeft.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191408290
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 13:12 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Het doel is om het op dusdanige wijze af te bouwen dat naar 0% gaan een zo'n klein mogelijke impact heeft.
Als dat voor jou werkt ^O^
Succes
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 15:31:04 #258
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191408660
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 14:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Als dat voor jou werkt ^O^
Succes
Ik hoop het, van 16>12>9>6>5>4>3>2>1,5 ging probleemloos. Nu straks naar 1 en dat zal ook wel goed gaan. De 0 gaan we in de toekomst zien.

thnx.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191418707
Nog FOK!'ers die zich 's nachts helemaal kapot zweten?
pi_191418805
Boek van Allen Carr al gelezen. Stoppen met roken.
  zondag 9 februari 2020 @ 00:53:56 #261
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191418860
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 15:31 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik hoop het, van 16>12>9>6>5>4>3>2>1,5 ging probleemloos. Nu straks naar 1 en dat zal ook wel goed gaan. De 0 gaan we in de toekomst zien.

thnx.
Mis je de throat hit niet met lagere waardes? Lijkt mij bij jou alleen om de handeling te gaan, niet om het gevoel. Stop gewoon ;)
  zondag 9 februari 2020 @ 11:15:56 #262
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191422585
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 00:53 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Mis je de throat hit niet met lagere waardes? Lijkt mij bij jou alleen om de handeling te gaan, niet om het gevoel. Stop gewoon ;)
Voor alsnog niet. Al heb ik wel besloten om qua base weer van 50/50 naar 70/30 PG/VG te gaan om te compenseren.

Het is overigens nog niet alleen de handeling, ik merk wel degelijk dat als ik een lange tijd niet heb gedampt dat mijn lijf nog om nicotine vraagt.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191422784
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 00:39 schreef Fushia2 het volgende:
Nog FOK!'ers die zich 's nachts helemaal kapot zweten?
Dat heet de overgang O-)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 9 februari 2020 @ 11:51:42 #264
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_191423107
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 13:12 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Het doel is om het op dusdanige wijze af te bouwen dat naar 0% gaan een zo'n klein mogelijke impact heeft.
Je kunt ook gewoon in 1x stoppen, zoals ik gedaan heb. Geen onzin met nicotine afbouwen. Werkt toch nooit. De enige manier om te stoppen met roken is cold turkey. Maar ja dan moet je wel een ruggengraat hebben natuurlijk
#KICKOUTZP
  zondag 9 februari 2020 @ 16:40:34 #265
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191428023
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 11:51 schreef wollah het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon in 1x stoppen, zoals ik gedaan heb. Geen onzin met nicotine afbouwen. Werkt toch nooit. De enige manier om te stoppen met roken is cold turkey. Maar ja dan moet je wel een ruggengraat hebben natuurlijk
Ga ergens anders janken, wollah.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191644480
Nu iets meer dan 5 weken gestopt met roken. In principe gaat het me goed af, denk er niet eens dagelijks meer aan en als ik lang mensen loop die roken/gerookt hebben vind ik het stinken.

Alleen nu ben ik eigenlijk sinds ik gestopt ben continu grieperig/verkouden/veel pijntjes hier en daar en vreselijk moe. Herkenbaar anyone?
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zondag 23 februari 2020 @ 14:18:27 #267
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191645106
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:37 schreef Luke83 het volgende:
Alleen nu ben ik eigenlijk sinds ik gestopt ben continu grieperig/verkouden/veel pijntjes hier en daar en vreselijk moe. Herkenbaar anyone?
Dat zijn bekende gevolgen van het afkicken.

Je lichaam herstelt zich van een lange verslaving en dat herstelproces kost erg veel energie waardoor je weerstand flink afneemt.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_192223504
Goed moment om te stoppen met roken nu we thuis zitten? :)
pi_192223871
quote:
4s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:41 schreef Leonos het volgende:
Goed moment om te stoppen met roken nu we thuis zitten? :)
I did. Vorige week zondag.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192224240
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]

I did. Vorige week zondag.
En, lukt het? :)
pi_192224709
quote:
4s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:41 schreef Leonos het volgende:
Goed moment om te stoppen met roken nu we thuis zitten? :)
Zit er wel serieus aan te denken!

Jij nog steeds gestopt?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_192224894
quote:
4s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:18 schreef Leonos het volgende:

[..]

En, lukt het? :)
Joah. Ik heb nog niet gerookt. :+ Ben er wel veel mee bezig. Ben licht onvlambaar, soms wat paranoide en labiel-ish.

Oh en ik hoest iedereen de moeder sinds 2 dagen. Alsof er allerlei meuk diep uit mn longen moet.

Ondertussen wel al veel beter ruiken, beduidend (lagere) rusthartslag en minder hoesten. Vandaag is echter een pleurisdag en ik zit de hele tijd op het randje van janken.

Het scheelt misschien dat ik wist wat ik kon verwachten. Ik ben 7 jaar geleden gestopt. En dat heb ik toen 2 jaar gedaan. En toen begon ik weer. :{w
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192225056
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:41 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Zit er wel serieus aan te denken!

Jij nog steeds gestopt?
Haha, nee :P
pi_192225075
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2020 13:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Joah. Ik heb nog niet gerookt. :+ Ben er wel veel mee bezig. Ben licht onvlambaar, soms wat paranoide en labiel-ish.

Oh en ik hoest iedereen de moeder sinds 2 dagen. Alsof er allerlei meuk diep uit mn longen moet.

Ondertussen wel al veel beter ruiken, beduidend (lagere) rusthartslag en minder hoesten. Vandaag is echter een pleurisdag en ik zit de hele tijd op het randje van janken.

Het scheelt misschien dat ik wist wat ik kon verwachten. Ik ben 7 jaar geleden gestopt. En dat heb ik toen 2 jaar gedaan. En toen begon ik weer. :{w
Ai, volhouden! Misschien helpt het als je hier je ervaringen vertelt :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 31 maart 2020 @ 16:34:21 #275
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192373969
Rokers zijn vanaf 1 april fors duurder uit
Dit was voor mij de aanleiding om mijn huisarts een email te sturen. Na 31 jaar roken vind ik dat ik de staatskas wel genoeg gespekt heb. Er is een recept voor champix en nicotinepleisters onderweg naar de apotheek. Ik wil deze week nog stoppen met roken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_192384581
quote:
16s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:34 schreef DJMO het volgende:
Rokers zijn vanaf 1 april fors duurder uit
Dit was voor mij de aanleiding om mijn huisarts een email te sturen. Na 31 jaar roken vind ik dat ik de staatskas wel genoeg gespekt heb. Er is een recept voor champix en nicotinepleisters onderweg naar de apotheek. Ik wil deze week nog stoppen met roken.
Sukses ! Ben (bijna) 3 jaar geleden gestopt, na 25 jaar roken en ben nog elke dag blij dat ik er vanaf ben !
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_192392258
Heeft iemand een goede bezigheid van een minuut of vijf per uur in de plaats van roken?
  vrijdag 3 april 2020 @ 11:27:48 #278
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192427681
TvP
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 3 april 2020 @ 11:38:23 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_192427928
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:11 schreef Nober het volgende:
Heeft iemand een goede bezigheid van een minuut of vijf per uur in de plaats van roken?
Gewoon even een stukje lopen. Paar trappen op en af. Is nog gezond ook ;)
disclaimer
pi_192428738
Inmiddels 46,5 uur gestopt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 april 2020 @ 14:50:05 #281
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192431139
Goed ik heb m'n medicatie binnen, zowel champix als nicotinepleisters.

Nou staat er bij de champix dat ik op dag 8, als ik op de volledige dosering zit, moet stoppen. Wat is dan wijsheid mbt de pleisters? Pas gaan plakken op de eerste stopdag?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_192431246
Gewoon zonder middelen stoppen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 april 2020 @ 15:01:45 #283
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192431288
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:59 schreef wielrennerdt het volgende:
Gewoon zonder middelen stoppen.
Dat vroeg ik niet. Dat heb ik al vaker geprobeerd en zonder succes, anders had ik die middelen niet voorgeschreven gekregen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_192433970
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 15:11 schreef Nober het volgende:
Heeft iemand een goede bezigheid van een minuut of vijf per uur in de plaats van roken?
Doe een pen in je mond en zuig daar vijf minuten aan. Is in essentie dezelfde bezigheid.

Klinkt onzinnig? Is het ook. Roken is geen gewoonte, roken is een verslaving. Zo moet je het ook aanpakken, anders kom je er nooit vanaf.

Loop desnoods een rondje.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_192433996
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:01 schreef DJMO het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet. Dat heb ik al vaker geprobeerd en zonder succes, anders had ik die middelen niet voorgeschreven gekregen :')
Hij heeft wel gelijk. Hoe dacht jij je nicotineverslaving te boven te komen door via allerlei alternatieve wegen nicotine tot je te nemen?

"Ik ben verslaafd aan aardbeien. Om te stoppen met aardbeien eten maak ik er nu smoothies van en die drink ik op. Dat doe ik zo'n 20 keer per dag. Veel beter."

[ Bericht 1% gewijzigd door BlackLining op 03-04-2020 18:02:46 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 april 2020 @ 18:25:08 #286
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192434472
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:57 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk. Hoe dacht jij je nicotineverslaving te boven te komen door via allerlei alternatieve wegen nicotine tot je te nemen?

"Ik ben verslaafd aan aardbeien. Om te stoppen met aardbeien eten maak ik er nu smoothies van en die drink ik op. Dat doe ik zo'n 20 keer per dag. Veel beter."
Joh schei uit. Ik weet heus wel dat het een verslaving is, ik rook al 31 jaar. De champix moet er voor zorgen dat de trek in een sigaret minder wordt, de nicotinepleisters gebruik ik slechts twaalf weken en die worden in sterkte geleidelijk afgebouwd zodat de lichamelijke ontwenningsverschijnselen niet al te heftig uitvallen. Voor de rest moet er knop om in m'n gewoonte om naar die peuk te grijpen, zoals 's ochtends bij het opstaan, 's avonds na het eten, en onderweg als ik op de trein sta te wachten.

Ik vraag niet hoe ik moet stoppen, ik vraag wat het handigste moment is om te beginnen met die pleisters; een vraag die ik ook al via de mail aan m'n huisarts heb gesteld, maar van wie ik nog geen antwoord heb gehad. Die zal het te druk hebben met coronapatiënten.

Maar goed, als ik dit soort reacties kan verwachten als 'hulp' tijdens mijn poging tot stoppen ontvolg ik dit topic wel want aan dit soort advies heb ik geen klote.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_192436722
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:25 schreef DJMO het volgende:

[..]

Joh schei uit. Ik weet heus wel dat het een verslaving is, ik rook al 31 jaar. De champix moet er voor zorgen dat de trek in een sigaret minder wordt, de nicotinepleisters gebruik ik slechts twaalf weken en die worden in sterkte geleidelijk afgebouwd zodat de lichamelijke ontwenningsverschijnselen niet al te heftig uitvallen. Voor de rest moet er knop om in m'n gewoonte om naar die peuk te grijpen, zoals 's ochtends bij het opstaan, 's avonds na het eten, en onderweg als ik op de trein sta te wachten.

Ik vraag niet hoe ik moet stoppen, ik vraag wat het handigste moment is om te beginnen met die pleisters; een vraag die ik ook al via de mail aan m'n huisarts heb gesteld, maar van wie ik nog geen antwoord heb gehad. Die zal het te druk hebben met coronapatiënten.

Maar goed, als ik dit soort reacties kan verwachten als 'hulp' tijdens mijn poging tot stoppen ontvolg ik dit topic wel want aan dit soort advies heb ik geen klote.
Vraag jezelf na elke hijs af wat je nou eigenlijk telkens aan het doen bent en hoe het smaakt.

Dat werkte bij mij afgelopen woensdag.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 april 2020 @ 20:46:52 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192436938
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:33 schreef Nober het volgende:

[..]

Vraag jezelf na elke hijs af wat je nou eigenlijk telkens aan het doen bent en hoe het smaakt.

Dat werkte bij mij afgelopen woensdag.
Dat vraag ik me elke keer af, zeker als ik weer eens kotsmisselijk ben door het hoesten van het roken. Toch heeft dat niet geholpen de afgelopen jaren. Daarom nu hulpmiddelen ingezet om wel succesvol te kunnen stoppen .
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_192437302
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:25 schreef DJMO het volgende:

[..]

Joh schei uit. Ik weet heus wel dat het een verslaving is, ik rook al 31 jaar. De champix moet er voor zorgen dat de trek in een sigaret minder wordt, de nicotinepleisters gebruik ik slechts twaalf weken en die worden in sterkte geleidelijk afgebouwd zodat de lichamelijke ontwenningsverschijnselen niet al te heftig uitvallen. Voor de rest moet er knop om in m'n gewoonte om naar die peuk te grijpen, zoals 's ochtends bij het opstaan, 's avonds na het eten, en onderweg als ik op de trein sta te wachten.

Ik vraag niet hoe ik moet stoppen, ik vraag wat het handigste moment is om te beginnen met die pleisters; een vraag die ik ook al via de mail aan m'n huisarts heb gesteld, maar van wie ik nog geen antwoord heb gehad. Die zal het te druk hebben met coronapatiënten.

Maar goed, als ik dit soort reacties kan verwachten als 'hulp' tijdens mijn poging tot stoppen ontvolg ik dit topic wel want aan dit soort advies heb ik geen klote.
Ben nou gewoon eens kritisch naar jezelf. Je moet het zélf doen. Niet een pleister je probleem laten oplossen.

Je wilt stoppen met roken, toch? En ik neem aan dat je mee gaat in het verhaal dat nicotine de verslavende stof is.

Nicotine gaat je echt niet helpen. Niet in een sigaret, niet in een pleister.

Kun je mijn verhaal afserveren als bullshit, maar ik ken meer succesverhalen van mensen die cold turkey stoppen dan van mensen die toch stiekem nicotine tot zich blijven nemen.

Je blijft er ook steeds mee bezig op die manier. Laatste uitdrukken en nooit meer aan denken. Is een beetje lastig, weet ik, maar sowieso makkelijker dan nog weken lang met die pleisters aankloten en blijven denken aan het roken. Terwijl nicotine al na een dag of 3, 4 uit je lichaam is nota bene. De lichamelijke afkickverschijnselen zijn er niet, en een gewoonte is het ook niet. Als je zeker weet dat het een gewoonte is, zou ik een stokje of pen ofzo meenemen om aan te zuigen op die momenten.


Doe ermee wat je wilt hoor. 'T is goed bedoeld geloof het of niet.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:30:04 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_192437711
Ik vind ook dat de toon wel anders kan. Prima dat dit joúw manier is, maar DJMO vroeg duidelijk iets anders. Als je het antwoord op die vraag niet weet of wil geven, zeg dan gewoon niks. Ga elkaar niet afbranden om de keuzes die we voor onszelf maken. Thanks.
disclaimer
pi_192437762
Eens met bovenstaande. Het zijn slechts hulpmiddelen. Je moet het nog steeds gewoon zelf doen.

Ik geloof niet in pleisters of champx. Ik zou gaan voor de verandering in je mindset. Door je manier van denken om te gooien zal de hunker verdwijnen.

Bijvoorbeeld:
Waarschijnlijk is de gedachte van nooit meer mogen roken veel te heftig. Beloof jezelf daarom alleen vandaag niet te roken. Dat kan je. Morgen ga je met jezelf dezelfde belofte aan.

Wil je hiermee verder? Lees het boek van Allen Carr. Zo ben ik na 20 jaar gestopt. Nu 6 jaar geleden en heb nooit meer een hunkering gehad sindsdien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2020 21:34:15 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 april 2020 @ 05:42:23 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192442220
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:30 schreef SQ het volgende:
Ik vind ook dat de toon wel anders kan. Prima dat dit joúw manier is, maar DJMO vroeg duidelijk iets anders. Als je het antwoord op die vraag niet weet of wil geven, zeg dan gewoon niks. Ga elkaar niet afbranden om de keuzes die we voor onszelf maken. Thanks.
kennelijk mag ik van de users hier niet op mijn manier stoppen. Jammer maar helaas. Ik zoek mijn steun wel elders.

*ontvolgt topic.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:24:40 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_192443419
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 05:42 schreef DJMO het volgende:

[..]

kennelijk mag ik van de users hier niet op mijn manier stoppen. Jammer maar helaas. Ik zoek mijn steun wel elders.

*ontvolgt topic.
dat is misschien ook wat dramatisch na 2 minder positieve reacties ;) je bent gewoon welkom hier. Helaas heb ik zelf geen ervaring met champix of pleisters, dus daar kan ik je niet aan helpen, maar ik wil wel even zeggen dat ik het supergoed vind dat je stopt!! Go DJMO!
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 april 2020 @ 09:35:34 #294
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192443517
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:24 schreef SQ het volgende:

[..]

dat is misschien ook wat dramatisch na 2 minder positieve reacties ;) je bent gewoon welkom hier. Helaas heb ik zelf geen ervaring met champix of pleisters, dus daar kan ik je niet aan helpen, maar ik wil wel even zeggen dat ik het supergoed vind dat je stopt!! Go DJMO!
Kun je nagaan, ik ben nu al lichtgeraakt en dan ben ik nog niet eens gestopt :') Maar serieus: ik heb weinig trek om negatieve reacties te lezen en te horen dat ik het fout doe, terwijl ik een serieuze poging doe na 31 jaar roken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:51:54 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_192443706
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:35 schreef DJMO het volgende:

[..]

Kun je nagaan, ik ben nu al lichtgeraakt en dan ben ik nog niet eens gestopt :') Maar serieus: ik heb weinig trek om negatieve reacties te lezen en te horen dat ik het fout doe, terwijl ik een serieuze poging doe na 31 jaar roken.
Dat begrijp ik wel. Maar je doet het voor jou, dus als dit jouw manier is, dan ga je 110% geven en die verslaving keihard beaten *O*
disclaimer
pi_192450534
Ach, ik vind het ook prima hoor. Ik ben al gestopt, naar grote tevredenheid, moet er niet aan denken weer te beginnen. Ik gun dat iedereen.

Nog één keer dan: er is geen lichamelijke verslaving. Oneens? Noem er één. Ik ben benieuwd. De verslaving zit tussen je oren. Elke dag ermee bezig blijven door je druk te maken over doseringen en pleisters is dé manier om het zo zwaar mogelijk te krijgen.

Ik ben er 100% van overtuigd dat die pleisters het alleen maar moeilijker maken. In je hoofd blijf je namelijk een nicotineverslaafde. En dat terwijl het stofje binnen een paar dagen uit je lichaam is.


Uitdrukken en niet meer aan denken. Geen alternatieven zoeken, geen andere 'gewoontes' aanleren, gewoon doorgaan met je leven. Klaar met die zooi. En het mooiste is, je verliest er helemaal niks mee. Oneens? Wederom, noem me één ding wat je opgeeft.


Zoek anders voor de grap eens één enkel succesverhaal van die pleisters wat niet afkomstig is van Chamonix zelf. Wat mij betreft horen die pleisters in de supermarkt, in een bruine verpakking, voorzien van een waarschuwing naast de echte sigaretten.


Laat ik zo afsluiten: als je had gezegd dat je pijp zou gaan roken in plaats van sigaretten had ik hetzelfde gezegd.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 5 april 2020 @ 17:04:15 #297
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192464152
Ben sinds dinsdag gestopt. Laatste sigaret gerookt en gewoon geen nieuwe gekocht

Maar ik mis het enorm. Zeker de vaste rookmomentjes
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  zondag 5 april 2020 @ 17:05:21 #298
447810 Treinhoer
Anuskloof
pi_192464175
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 17:04 schreef Mortaxx het volgende:
Ben sinds dinsdag gestopt. Laatste sigaret gerookt en gewoon geen nieuwe gekocht

Maar ik mis het enorm. Zeker de vaste rookmomentjes
Voor je het weet dan denk je er steeds minder aan en vliegen de gestopte dagen voorbij.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  zondag 5 april 2020 @ 17:09:13 #299
217702 Lonaa
Honger!
pi_192464230
Morgen 3 weken. Het gaat best oke.
Sterkheidsbaas van alles.
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 5 april 2020 @ 17:56:21 #300
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192464939
X
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 5 april 2020 @ 17:56:35 #301
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192464944
Y
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')