abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 mei 2018 @ 14:28:58 #1
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_179379283
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>>Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2018 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_179379734
Ik loop ZONdag wel gewoon, slechter dan de vorige twee 10ks kan het toch niet gaan :P mijn doel is vooral om nu eens een 10k met weinig verval te lopen. De grote vraag is alleen op welk tempo ik daarvoor (met dit weer) moet starten..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179386059
Ik ga zondag ook van start, in Den Bosch. 5 km recovery run :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_179386171
Zin in zondag :) vanaf morgen flink water drinken. Waar ik normaal rond de 11/11,5km per uur ren, hou ik het tussen de 10 en 10,5 tot 8km. Afhankelijk van hoe ik me dan voel zal ik de laatste 2km nog even aanzetten. Erg benieuwd naar m'n eerste run O+
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 25 mei 2018 @ 21:08:44 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_179388048
Ik loop morgen rond zessen een 10km in Gemert. Ben benieuwd.

Oh nee, lees pas om 19;30..
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_179388085
Mijn plan is zondagochtend heul HEUL vroeg een duurloop.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zaterdag 26 mei 2018 @ 08:55:22 #8
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_179395046
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 14:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik loop ZONdag wel gewoon, slechter dan de vorige twee 10ks kan het toch niet gaan :P mijn doel is vooral om nu eens een 10k met weinig verval te lopen. De grote vraag is alleen op welk tempo ik daarvoor (met dit weer) moet starten..
Dan moet je op je tempo starten van je 1 km intervals zou ik zeggen. Zou lager moeten liggen dan je PR en misschien in de laatste km nog lekker doorversnellen.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_179395802
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 08:55 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Dan moet je op je tempo starten van je 1 km intervals zou ik zeggen. Zou lager moeten liggen dan je PR en misschien in de laatste km nog lekker doorversnellen.
Ik train al twee jaar niet meer op de souplessemethode nu he? Intervallen zijn bij ons nu altijd wedstrijdtempo of harder.

Pfff het wordt wel echt een kluif morgen zeg. Net in de redelijke vroegte mijn wvb gedaan, maar na wat heuvelsprints ben je gewoon overgekookt en gaat de hartslag niet meer naar beneden..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 26 mei 2018 @ 12:33:12 #10
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_179397487
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 09:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik train al twee jaar niet meer op de souplessemethode nu he? Intervallen zijn bij ons nu altijd wedstrijdtempo of harder.

Pfff het wordt wel echt een kluif morgen zeg. Net in de redelijke vroegte mijn wvb gedaan, maar na wat heuvelsprints ben je gewoon overgekookt en gaat de hartslag niet meer naar beneden..
pak je wedstrijd tempo en tel er 10s bovenop per km, dan loop je op souplesse en mocht het echt te langzaam voelen kan je na 5 km altijd nog versnellen
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_179406728
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 12:33 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

pak je wedstrijd tempo en tel er 10s bovenop per km, dan loop je op souplesse en mocht het echt te langzaam voelen kan je na 5 km altijd nog versnellen
Ja zoiets zal het worden, maar wat precies mijn wedstrijdtempo is, is ook ongewis want de laatste paar wedstrijden gingen om verschillende redenen erg slecht :P Ik denk dat ik ga proberen om onder de 4.15/km te lopen of zo.

Vandaag met 2 loopgenootjes een fotoshoot gehad voor het boekje "Den Haag rent", dat was erg leuk om te doen! Wel moeilijk om met zijn 3en precies synchroon te lopen (dat was het mooiste) en dan ook nog op je eigen loophouding letten. Ben benieuwd naar het resultaat..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179410363
Ik had vandaag extra veel waar voor mijn inschrijfgeld. 60 km trail werd uiteindelijk 67 km en door het warme weer lekker lang erover kunnen doen.
Even gedacht aan uitstappen op de 46 km post, door het warme weer kwam ik wat zouten tekort en liep voortdurend tegen kramp in de kuiten aan. Het was een gevecht tussen "dit heeft weinig zin, stop maar" en "quiters never win, winners never quit". Het laatste heeft gewonnen.
Prachtig parcours trouwens vandaag, echt wel daarvan genoten, van de brandende zon iets minder.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_179415749
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 22:52 schreef Guard het volgende:
"quiters never win, winners never quit"
Wat een complete bullshit-zin. Om beter te worden moet je soms uitstappen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator zondag 27 mei 2018 @ 06:26:17 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_179415765
quote:
99s.gif Op zondag 27 mei 2018 06:17 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Wat een complete bullshit-zin. Om beter te worden moet je soms uitstappen.
Als het helpt om je er mentaal doorheen te trekken, is er toch niks mis mee?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179415777
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 06:26 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Als het helpt om je er mentaal doorheen te trekken, is er toch niks mis mee?
Dan niet, maar inhoudelijk impliceert het zo veel onzin. Alsof je een loser bent als je een keer uitstapt, alsof je daar niet beter van kan worden.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator zondag 27 mei 2018 @ 07:27:52 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_179415836
quote:
99s.gif Op zondag 27 mei 2018 06:33 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dan niet, maar inhoudelijk impliceert het zo veel onzin. Alsof je een loser bent als je een keer uitstapt, alsof je daar niet beter van kan worden.
Ik had het, zeker in deze context, niet zo geïnterpreteerd. En volgens mij is het zo ook totaal niet bedoeld.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179416666
Mensen die gaan lopen succes vandaag

Ik liep mijn wekelijkse rondje maar viel wel wat tegen.
pi_179416789
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 08:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Mensen die gaan lopen succes vandaag

Ik liep mijn wekelijkse rondje maar viel wel wat tegen.
Balen. Ik heb al heerlijk 18km gelopen vanmorgen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179416874
quote:
99s.gif Op zondag 27 mei 2018 08:49 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Balen. Ik heb al heerlijk 18km gelopen vanmorgen.
Jij bent een stuk getrainder. Ik kom helaas momenteel maar aan 1x pw en dat merk ik. En wat last van de pollen.
  Moderator zondag 27 mei 2018 @ 08:58:08 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_179416939
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 08:53 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Jij bent een stuk getrainder. Ik kom helaas momenteel maar aan 1x pw en dat merk ik. En wat last van de pollen.
En toch goed dat je gegaan bent! De volgende keer gaat het vast weer beter (zijn er hopelijk ook weer minder pollen).
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179416989
quote:
99s.gif Op zondag 27 mei 2018 06:17 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Wat een complete bullshit-zin. Om beter te worden moet je soms uitstappen.
In sommige gevallen is het beter om uit te stappen, als je geblesseerd bent of last hebt van warmte stuwing wat gisteren zomaar had kunnen gebeuren bij voorbeeld.
Maar dat is niet zo als je jezelf voornamelijk zielig vindt en je redenen aan het zoeken bent om uit te stappen.
Dan wordt je echt niet beter van uitstappen, sterker nog, daarmee maak je het normaal dat je zomaar opgeeft. Dat is niet beter worden in mijn optiek.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_179418823
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 22:52 schreef Guard het volgende:
Ik had vandaag extra veel waar voor mijn inschrijfgeld. 60 km trail werd uiteindelijk 67 km en door het warme weer lekker lang erover kunnen doen.
Even gedacht aan uitstappen op de 46 km post, door het warme weer kwam ik wat zouten tekort en liep voortdurend tegen kramp in de kuiten aan. Het was een gevecht tussen "dit heeft weinig zin, stop maar" en "quiters never win, winners never quit". Het laatste heeft gewonnen.
Prachtig parcours trouwens vandaag, echt wel daarvan genoten, van de brandende zon iets minder.
Wat een held ben jij!
quote:
99s.gif Op zondag 27 mei 2018 06:17 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Wat een complete bullshit-zin. Om beter te worden moet je soms uitstappen.
Het lijkt me dat je 'quitting' ook wat meer in de metaforische zin van het woord moet lezen. Uitstappen als de omstandigheden daartoe dwingen is geen opgeven.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179418860
Ik probeerde vanmorgen ook voor de hitte uit te gaan maar ik vond het ondanks vroeg al pittig. En ik moet toch weer meer core-oefeningen doen :'). Maar de last die ik vorige week had van mijn knie viel nu mee! Scheelt ook dat ik maar een kort rondje ben gegaan nu denk ik.
  zondag 27 mei 2018 @ 11:37:20 #24
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_179419346
D-day, met onweer voorspeld tijdens mijn run.
Gelukkig goed geslapen, nog even flink wat water drinken, over 3 kwartier langzaam richting de Vestingsloop O+ heel veel zin in!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_179419785
Vanmorgen ook om een uur of 9 in het bos gelopen. Een rondje van 7 km. Het was nog te doen maar het was harder zweten dan normaal.
  Forum Admin zondag 27 mei 2018 @ 12:14:25 #26
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_179419852
Veel plezier allemaal!
Guard, wat een afstand met dat weer!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_179419978
Ik ben nooit zenuwachtig voor loopjes, maar misschien moet ik minder relaxed worden en meer wedstrijdspanning voelen!

Gisteren te laat vertrokken waardoor ik ongeveer 20 seconden voor de start mijn startnummer in mijn handen kreeg en in het startvak tijdens het lopen over de mat nog heb kunnen opspelden (2 speldjes!). :')
Door de adrenaline wat hard gestart. Gelukkig waren er heel veel klimmetjes en trappetjes (jaja, een trail) waardoor ik gedwongen werd te wandelen. Halverwege was ik al door mijn water heen, de drankpost kwam net op tijd. Flesjes gevuld, water over me heen gegoten en een Tucje gepakt. Vies, nat en bezweet, maar zeer tevreden dat ik niets van mijn hamstring, kuit of rug heb gevoeld. *O* (Inderdaad wat LT zegt, blessures duren altijd te lang, maar soms zijn ze ook opeens weg!)

Nu ook maar even opschieten met aankleden en zo. Ik moet over een klein uurtje weer. :P
pi_179419995
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 11:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
D-day, met onweer voorspeld tijdens mijn run.
Gelukkig goed geslapen, nog even flink wat water drinken, over 3 kwartier langzaam richting de Vestingsloop O+ heel veel zin in!
Succes met je eerste loop!
pi_179420417
Ondertussen schalen de hulpdiensten op naar Grip1 (een van de hoogste staten van paraatheid) bij de marathon in Leiden. Ook de traumaheli is er al opgeroepen.

quote:
LEIDEN - Tijdens de Leiden Marathon zijn zondagmiddag zeker tien mensen onwel geworden door de hitte. Hulpdiensten zijn massaal aanwezig in Leiden, meldt een politiewoordvoerder.

Ook ambulance's uit andere regio's zoals Amsterdam zouden onderweg zijn naar Leiden. Nadere bijzonderheden ontbreken nog.
BRON: Omroep West


[ Bericht 58% gewijzigd door mosselmossel op 27-05-2018 13:02:00 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 27 mei 2018 @ 15:37:44 #30
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_179423777
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 12:23 schreef wyccie het volgende:

[..]

Succes met je eerste loop!
Dankjewel! Het was echt super :D
Overal mensen langs de weg die je aanmoedigen en het is echt voorbij gevlogen. Precieze tijd komt over een uurtje online, maar m'n app geeft iets meer dan 54 minuten aan. Erg tevreden mee gezien de weersomstandigheden.
Dit smaakt naar meer event runs O+
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 27 mei 2018 @ 15:44:38 #31
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179423944
quote:
99s.gif Op zondag 27 mei 2018 12:56 schreef mosselmossel het volgende:
Ondertussen schalen de hulpdiensten op naar Grip1 (een van de hoogste staten van paraatheid) bij de marathon in Leiden. Ook de traumaheli is er al opgeroepen.

[..]

Oef -O-

quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:37 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dankjewel! Het was echt super :D
Overal mensen langs de weg die je aanmoedigen en het is echt voorbij gevlogen. Precieze tijd komt over een uurtje online, maar m'n app geeft iets meer dan 54 minuten aan. Erg tevreden mee gezien de weersomstandigheden.
Dit smaakt naar meer event runs O+
Gaaf is dat hé :D Mooi dat het zo goed is gegaan
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator zondag 27 mei 2018 @ 15:44:44 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_179423946
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:37 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dankjewel! Het was echt super :D
Overal mensen langs de weg die je aanmoedigen en het is echt voorbij gevlogen. Precieze tijd komt over een uurtje online, maar m'n app geeft iets meer dan 54 minuten aan. Erg tevreden mee gezien de weersomstandigheden.
Dit smaakt naar meer event runs O+
Super goed gedaan!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179429138
Dat Suunto Movescount wordt ook met de dag brakker. Ik ben nog steeds tevreden over de Ambit3 Peak maar twijfel of de volgende weer Suunto wordt.
pi_179433765
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 19:01 schreef Devv het volgende:
Dat Suunto Movescount wordt ook met de dag brakker. Ik ben nog steeds tevreden over de Ambit3 Peak maar twijfel of de volgende weer Suunto wordt.
Vooral de sync met Strava is volledige wilekeur... Soms direct, soms een halve dag later...
Syncen met movescount gaat wel vrij soepel, zelfs met een activiteit van 10+ uur dit weekend.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_179435100
Guard, Neo-Mullen: gefeliciteerd!
pi_179435192
Ik ben ook tevreden! 42.47, toch weer bijna een minuut harder dan 2 weken geleden in Delft, en bij 27 graden dus bij koelere temperaturen ga je nog wel een minuutje harder. Hooikoorts blijft wel een ding, de paar km door het bos had ik ineens weer veel minder lucht en schoten mijn tijden omhoog. Wordt tijd dat dat klaar is.

Onverwacht was ik ook nog 3e op het "Haags kampioenschap" (wat precies onder Haags verstaan wordt is onduidelijk, iig van Westland tot en met Leiden) en kreeg ik een mooi schoentje als beker en prijzengeld!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179435729
Poeh, erg warm en benauwd bij de Marikenloop. Gelukkig bleef het bewolkt en uiteindelijk zelfs lekker wat regen.
Toen ik naar de start van de tweede afstand liep, baalde ik dat ik vergeten was even iets naar binnen te proppen. Maar gelukkig heb ik de 10 prima kunnen uitlopen. Zoals gepland op een langzamer tempo, maar wel heel mooi constant gelopen en ook best wat mensen rustig kunnen inhalen.
Door de hitte en veel drinken wat aan de racekak, maar gelukkig was ik toen al thuis. :+
pi_179437188
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 21:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben ook tevreden! 42.47, toch weer bijna een minuut harder dan 2 weken geleden in Delft, en bij 27 graden dus bij koelere temperaturen ga je nog wel een minuutje harder. Hooikoorts blijft wel een ding, de paar km door het bos had ik ineens weer veel minder lucht en schoten mijn tijden omhoog. Wordt tijd dat dat klaar is.

Onverwacht was ik ook nog 3e op het "Haags kampioenschap" (wat precies onder Haags verstaan wordt is onduidelijk, iig van Westland tot en met Leiden) en kreeg ik een mooi schoentje als beker en prijzengeld!
Nice, toch weer een podium, gefeliciteerd!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_179437379
Ik ging vandaag "uitlopen" op de 5 van de Vestingloop in Den Bosch. Rekening houdend met de invulling van de rest van het weekend had ik een verwachte eindtijd van 25 min opgegeven. Op basis daarvan mocht ik in het eerste startvak starten, wat vreemd was, want de pacer van de 25 min stond in het tweede vak (ja ze hadden pacers op de 5 km).
Wel een pacer voor de 22:30 vlak voor mijn neus, dus toen het startschot gevallen was maar besloten om die te volgen. Tot km 2, we moesten lichtjes omlaag, tunnel onder het station. Ineens liep ik voor de pacer. Maar het ging verbazingwekkend lekker (verbazingwekkend want de trap af vanochtend ging niet echt soepel :D ) dus maar doorgelopen.
Uiteindelijk een sub 22 volgens de officiële uitslag en in de top 30 van de ruim 1200 deelnemers.
Hiermee is maar weer eens gebleken dat ik, zeker op de weg, niet rustig aan kan doen. Hang een doek met start erop boven de weg en zet er een wethouder oid met een startpistool naast en ik ga los :P
Na de race gezellig napraten met collega's onder het genot van een biertje in de gezellige Bossche binnenstad.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_179437529
Bizarre prestatie na gisteren!!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179441299
Ik heb grote bewondering voor alle prestaties van de afgelopen dagen.
Knap gedaan en felicitaties!
pi_179443304
Gefeliciteerd LT! En Guard wauw dat is een knappe prestatie na zaterdag!

Respect voor jullie allemaal die in de warmte liepen! ^O^ Ik moet denk ik nog een 3 weekjes wachten voordat ik mag rennen :'( Duurt lang. Daarna weer lekker rustig opbouwen :)
pi_179448000
Hi!

Ook ik ben een redelijk fanatieke hardloper en lijkt me leuk om hier af en toe mee te lezen/wat te posten! Ik zag hier eerder al aardig wat snelle tijden voorbij komen haha, zo snel ben ik helaas dan weer niet 8)7 Gisteren de 10km van de Leiden Marathon gerend in 54 minuten, was ik al erg blij mee. En aanstaande donderdag ga ik een 5km lopen waarbij ik toch wel onder de 23 minuten wil duiken, maar eerst maar eens zien of dat lukt. Meestal ren ik bij een wedstrijd toch wat harder dan normaal, want tijdens een training zou ik dat niet redden ben ik bang :')

Voor de rest nog niet zo heel veel op de planning staan, ik wil uiteindelijk ooit nog een keer een marathon gaan lopen, maar zo ver ben ik nog lang niet. Het verste wat ik tot nu toe heb gelopen is 16,5km.
pi_179448165
Nog maar 12 plekken beschikbaar bij de Ekiden, en wij zoeken nog 1 deelnemer. Wie komt meelopen met de gezelligste wedstrijd van het jaar? (Met misschien weer BBQ na afloop!)
pi_179449244
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 15:18 schreef Kyrez het volgende:
Hi!

Ook ik ben een redelijk fanatieke hardloper en lijkt me leuk om hier af en toe mee te lezen/wat te posten! Ik zag hier eerder al aardig wat snelle tijden voorbij komen haha, zo snel ben ik helaas dan weer niet 8)7 Gisteren de 10km van de Leiden Marathon gerend in 54 minuten, was ik al erg blij mee. En aanstaande donderdag ga ik een 5km lopen waarbij ik toch wel onder de 23 minuten wil duiken, maar eerst maar eens zien of dat lukt. Meestal ren ik bij een wedstrijd toch wat harder dan normaal, want tijdens een training zou ik dat niet redden ben ik bang :')

Voor de rest nog niet zo heel veel op de planning staan, ik wil uiteindelijk ooit nog een keer een marathon gaan lopen, maar zo ver ben ik nog lang niet. Het verste wat ik tot nu toe heb gelopen is 16,5km.
Waarom zit er zo enorm veel verschil in je snelheid op de 5 en 10 dan? Met 54 minuten lijkt mij rond de 26 op de 5 vergelijkbaarder..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 28 mei 2018 @ 20:59:53 #46
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_179454689
Zaterdag weer een halve lopen in Nuenen. Ik neig ernaar me ook in te schrijven voor de St. Pietersbeartrail.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_179455121
quote:
14s.gif Op maandag 28 mei 2018 20:59 schreef SEMTEX het volgende:
Zaterdag weer een halve lopen in Nuenen. Ik neig ernaar me ook in te schrijven voor de St. Pietersbeartrail.
Jij loopt weer redelijk veel halfjes of heb ik het mis? Goed hoor!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 28 mei 2018 @ 22:39:50 #48
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_179456764
quote:
99s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:19 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Jij loopt weer redelijk veel halfjes of heb ik het mis? Goed hoor!
Dat wordt de 30e. Halfjes zijn het allerleukst O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_179457167
Halfjes vind ik ook erg leuk. Ik denk dat ik waarschijnlijk ook wel richting de 30 heb gelopen. Wil ook weer meer HM's lopen, maar komend weekend eerst weer een marathon.

In juni is er ook de Summer city runs, een serie van drie loopjes in Den Bosch, met een combiklassement, beetje zoals MD dat ook deed bij het Rivierencircuit.
Lijkt me best leuk, dus ik denk dat ik me ga inschrijven.
http://summercityruns.nl/
pi_179457969
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 15:18 schreef Kyrez het volgende:
Hi!

Ook ik ben een redelijk fanatieke hardloper en lijkt me leuk om hier af en toe mee te lezen/wat te posten! Ik zag hier eerder al aardig wat snelle tijden voorbij komen haha, zo snel ben ik helaas dan weer niet 8)7 Gisteren de 10km van de Leiden Marathon gerend in 54 minuten, was ik al erg blij mee. En aanstaande donderdag ga ik een 5km lopen waarbij ik toch wel onder de 23 minuten wil duiken, maar eerst maar eens zien of dat lukt. Meestal ren ik bij een wedstrijd toch wat harder dan normaal, want tijdens een training zou ik dat niet redden ben ik bang :')

Voor de rest nog niet zo heel veel op de planning staan, ik wil uiteindelijk ooit nog een keer een marathon gaan lopen, maar zo ver ben ik nog lang niet. Het verste wat ik tot nu toe heb gelopen is 16,5km.
Tof! We zitten ongeveer op hetzelfde niveau :D mijn snelste 10k is 52:36 en m'n verste is 15k. Ik zat vanmiddag te denken om me aan te melden voor de HM van Eindhoven, maar dat ga ik niet redden ben ik bang. Des te meer mooie doelen voor volgend jaar :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_179459982
quote:
2s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:39 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat wordt de 30e. Halfjes zijn het allerleukst O+
Dat je dat bijhoudt. Ik heb er nog geen 10 (denk ik) gelopen en ik weet niet eens hoe veel precies.

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 23:08 schreef wyccie het volgende:
Halfjes vind ik ook erg leuk. Ik denk dat ik waarschijnlijk ook wel richting de 30 heb gelopen. Wil ook weer meer HM's lopen, maar komend weekend eerst weer een marathon.

In juni is er ook de Summer city runs, een serie van drie loopjes in Den Bosch, met een combiklassement, beetje zoals MD dat ook deed bij het Rivierencircuit.
Lijkt me best leuk, dus ik denk dat ik me ga inschrijven.
http://summercityruns.nl/
Dit zijn ook hele leuke loopjes. Heel gezellig, niet zo groot (hoewel je JBL nog best groot is)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 29 mei 2018 @ 07:40:38 #52
3878 Vork
Manisch creatief
pi_179460337
quote:
2s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:39 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat wordt de 30e. Halfjes zijn het allerleukst O+
Zoveel heb ik er nog lang niet gelopen, maar de halfjes bevallen me tot nu toe wel. Dit weekend weer een. Ik denk dat ik, ondanks het weer nog wel iets van m'n PR af kan halen.
pi_179460534
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 00:11 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Tof! We zitten ongeveer op hetzelfde niveau :D mijn snelste 10k is 52:36 en m'n verste is 15k. Ik zat vanmiddag te denken om me aan te melden voor de HM van Eindhoven, maar dat ga ik niet redden ben ik bang. Des te meer mooie doelen voor volgend jaar :)
Als je nu qua afstand op 15 km zit lukt het echt wel om in okt een halve marathon te kunnen uitlopen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_179461080
Ik vond halfjes zo leuk dat ik na er 3 gelopen te hebben ben overgestapt naar de middellange afstand :P

10km vind ik nog wel leuk, maar dat is eigenlijk niet goed voor je 800m-tempo.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 08:34:24 #55
3878 Vork
Manisch creatief
pi_179461180
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 08:26 schreef hatsaflats het volgende:
Ik vond halfjes zo leuk dat ik na er 3 gelopen te hebben ben overgestapt naar de middellange afstand :P

10km vind ik nog wel leuk, maar dat is eigenlijk niet goed voor je 800m-tempo.
Ik heb dat een soort van andersom gedaan. Vorig jaar liep ik meer 3-en 5km's en ik zag ook wel een beetje op tegen een hm. Maar eenmaal gelopen, zie ik intussen wel een beetje op tegen een 5km. Dat is gewoon 20 minuten sterven. :+
pi_179461639
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 08:34 schreef Vork het volgende:

[..]

Ik heb dat een soort van andersom gedaan. Vorig jaar liep ik meer 3-en 5km's en ik zag ook wel een beetje op tegen een hm. Maar eenmaal gelopen, zie ik intussen wel een beetje op tegen een 5km. Dat is gewoon 20 minuten sterven. :+
Dat maakt een 5km zo gaaf om te lopen. Je sterft de hele tijd bijna, maar kan het nog net aan volhouden of je sterft echt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179462694
Dat gevoel heb ik ook bij een halve marathon hoor...4x5 kilometer en een beetje sterven :+ .
pi_179465105
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 10:04 schreef Devv het volgende:
Dat gevoel heb ik ook bij een halve marathon hoor...4x5 kilometer en een beetje sterven :+ .
Da's anders Devv, dat weet jij ook wel.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179465206
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 16:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waarom zit er zo enorm veel verschil in je snelheid op de 5 en 10 dan? Met 54 minuten lijkt mij rond de 26 op de 5 vergelijkbaarder..
Wat bedoel je precies qua zo enorm veel verschil in je snelheid? Ik heb een tijd geleden tijdens een wedstrijd de 7km in 33 minuten gelopen, vandaar dat ik wel denk dat ik onder de 23 op de 5 zou kunnen duiken, maar hier moet ik misschien wel weer even voor trainen waar ik sinds kort weer mee bezig ben. Bovendien vind ik een 5 snel lopen nog net iets makkelijker dan de 10, is toch wat korter haha, dus vaak gaat dat toch net iets sneller. Ik ben trouwens een vrouw, mocht dat relevante informatie voor mijn tijden zijn :')

Ik wil gewoon eerst proberen de 5 wat sneller te lopen en dit dan weer door te trekken naar de 10 en zo steeds een stapje verder :) Met af en toe wat duurloopjes tussendoor.

quote:
Tof! We zitten ongeveer op hetzelfde niveau :D mijn snelste 10k is 52:36 en m'n verste is 15k. Ik zat vanmiddag te denken om me aan te melden voor de HM van Eindhoven, maar dat ga ik niet redden ben ik bang. Des te meer mooie doelen voor volgend jaar :)
Nice! Ik zit er wel aan te denken om in oktober de halve marathon in Amsterdam te doen, maar even kijken hoe het trainen gaat. Ik voetbal gelukkig wel al 20 jaar, waardoor mijn conditie goed is, alleen mijn benen moeten wel aan een wat langere afstand wennen..
pi_179465249
Ik vind de 10 km al een duurloopje eigenlijk..
pi_179465267
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 12:17 schreef BrrrKoud het volgende:
Ik vind de 10 km al een duurloopje eigenlijk..
Is ook wel zo eigenlijk haha :+
pi_179465318
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 12:17 schreef BrrrKoud het volgende:
Ik vind de 10 km al een duurloopje eigenlijk..
Ik loop ook weleens een duurloop van 5km. Duurloop betekent niet dat je per se heel ver moet lopen.Gaat er meer om dat het een loopje is op een relatief langzaam tempo, zonder snelheidswisselingen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179465334
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 12:22 schreef mosselmossel het volgende:
Ik loop ook weleens een duurloop van 5km. Duurloop betekent niet dat je per se heel ver moet lopen.Gaat er meer om dat het een loopje is op een relatief langzaam tempo, zonder snelheidswisselingen.
Ah my bad, ik had het geïnterpreteerd als langere afstanden. Dan moet je dat stukje maar even vergeten ;)
pi_179465356
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 12:23 schreef Kyrez het volgende:

[..]

Ah my bad, ik had het geïnterpreteerd als langere afstanden. Dan moet je dat stukje maar even vergeten ;)
Geeft niet, we zijn hier ook om van elkaar te leren :) :Y
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179465392
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 12:13 schreef Kyrez het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies qua zo enorm veel verschil in je snelheid? Ik heb een tijd geleden tijdens een wedstrijd de 7km in 33 minuten gelopen, vandaar dat ik wel denk dat ik onder de 23 op de 5 zou kunnen duiken, maar hier moet ik misschien wel weer even voor trainen waar ik sinds kort weer mee bezig ben. Bovendien vind ik een 5 snel lopen nog net iets makkelijker dan de 10, is toch wat korter haha, dus vaak gaat dat toch net iets sneller. Ik ben trouwens een vrouw, mocht dat relevante informatie voor mijn tijden zijn :')

Ik wil gewoon eerst proberen de 5 wat sneller te lopen en dit dan weer door te trekken naar de 10 en zo steeds een stapje verder :) Met af en toe wat duurloopjes tussendoor.

[..]

Nice! Ik zit er wel aan te denken om in oktober de halve marathon in Amsterdam te doen, maar even kijken hoe het trainen gaat. Ik voetbal gelukkig wel al 20 jaar, waardoor mijn conditie goed is, alleen mijn benen moeten wel aan een wat langere afstand wennen..
Nou 22:59 op de 5km is 4.35/km en 54:00 op de 10 is 5.24/km.. als je goed getraind bent op beide afstanden zou er ongeveer 10-15 sec/km maximaal verschil tussen moeten zitten.. Dus of je duurvermogen is niet goed getraind en je 10km zou veel harder moeten kunnen, of je streefdoel is niet realistisch. Gebaseerd op de 7km denk ik dat allebei een beetje waar zijn, maar vooral dat eerste!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179465409
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 12:25 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Geeft niet, we zijn hier ook om van elkaar te leren :) :Y
Ik moet af en toe nog een beetje wennen aan al die termen haha. Ik volg af en toe wel schema's, maar vind het af en toe wel lastig hoe je nou precies het beste kunt trainen voor, bijvoorbeeld, een halve marathon :X Ik kan namelijk geen 5 dagen per week hardlopen omdat ik ook nog voetbal, skeeler en fitness..dus vind het soms lastig om te bepalen wat nou het beste werkt 8)7
pi_179465410
Neem maar eens een kijkje op Corniel.nl/runs 😉 blijft handig!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179465442
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 12:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou 22:59 op de 5km is 4.35/km en 54:00 op de 10 is 5.24/km.. als je goed getraind bent op beide afstanden zou er ongeveer 10-15 sec/km maximaal verschil tussen moeten zitten.. Dus of je duurvermogen is niet goed getraind en je 10km zou veel harder moeten kunnen, of je streefdoel is niet realistisch. Gebaseerd op de 7km denk ik dat allebei een beetje waar zijn, maar vooral dat eerste!
Ja sowieso mijn duurvermogen hoor haha! Ik ben daar ook mee bezig om dat op te bouwen, maar ik voetbal al jaren en ben vooral erg goed in keihard sprinten op kortere afstanden en dat vind ik ook leuk. Dus ik ben nu wel langere afstanden aan het opbouwen, maar vind het nog niet realistisch om die in 4.35/km te lopen :P
pi_179465652
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 12:30 schreef Kyrez het volgende:

[..]

Ja sowieso mijn duurvermogen hoor haha! Ik ben daar ook mee bezig om dat op te bouwen, maar ik voetbal al jaren en ben vooral erg goed in keihard sprinten op kortere afstanden en dat vind ik ook leuk. Dus ik ben nu wel langere afstanden aan het opbouwen, maar vind het nog niet realistisch om die in 4.35/km te lopen :P
Je kunt al leidraad grofweg aanhouden dat je bij een verdubbeling van de afstand 10% extra tijd kwijt bent. Dus een 5 km in 23 minuten zou moeten leiden tot een 10 km in ongeveer (2*23+2,3=)48,3 minuten, dus ergens rond de 48.20.
Maar de link die LT gaf is nog iets beter volgens mij. Er zit hoe dan ook nog genoeg rek in je 10 km tijd, maar dat had je zelf ook al door geloof ik.
pi_179466088
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 12:41 schreef McTwente het volgende:
Je kunt al leidraad grofweg aanhouden dat je bij een verdubbeling van de afstand 10% extra tijd kwijt bent. Dus een 5 km in 23 minuten zou moeten leiden tot een 10 km in ongeveer (2*23+2,3=)48,3 minuten, dus ergens rond de 48.20.
Maar de link die LT gaf is nog iets beter volgens mij. Er zit hoe dan ook nog genoeg rek in je 10 km tijd, maar dat had je zelf ook al door geloof ik.
Ja zeker! Ik heb ook de ambitie om uiteindelijk onder de 50 minuten uit te komen op de 10km, maar ik moet daar inderdaad meer op gaan trainen :) Thanks voor de tips in ieder geval allemaal, altijd fijn om weer wat te leren haha.
pi_179468085
Dit weekend voor het eerst 10km gelopen. Duurde 1:03:54 - want probeerde nieuwe loopmethode uit.

Ik ga maar eens op zoek naar 180bpm muziek ;-)
pi_179472983
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 08:34 schreef Vork het volgende:

[..]

Ik heb dat een soort van andersom gedaan. Vorig jaar liep ik meer 3-en 5km's en ik zag ook wel een beetje op tegen een hm. Maar eenmaal gelopen, zie ik intussen wel een beetje op tegen een 5km. Dat is gewoon 20 minuten sterven. :+
Ik train vooral voor 800 meter. Dat is maar heel kort sterven. 1500 meter vind ik hel op aarde, maar 5km vind ik dan wel weer leuk.

Ik heb vandaag voor het eerst na 58km fietsen een klein rondje gerend. Viel me alles mee!
  woensdag 30 mei 2018 @ 08:03:04 #73
3878 Vork
Manisch creatief
pi_179484272
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 18:34 schreef hatsaflats het volgende:
Ik train vooral voor 800 meter. Dat is maar heel kort sterven. 1500 meter vind ik hel op aarde, maar 5km vind ik dan wel weer leuk.

Ik heb vandaag voor het eerst na 58km fietsen een klein rondje gerend. Viel me alles mee!
Ik vind zelf de 3km relaxter dan 5. Los van dat het korter sterven is, kan ik tot dat punt meestal nog wel het hoge tempo rekken.Na 3km heb ik meestal niet meer zoveel in me om nog een eindsprint van nog 2km te volbrengen. Maar verder zijn ze wel leuk hoor, die 5jes.
pi_179484346
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 18:34 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik train vooral voor 800 meter. Dat is maar heel kort sterven. 1500 meter vind ik hel op aarde, maar 5km vind ik dan wel weer leuk.

Dat klinkt ook wel leuk. Maak je dan toch veel km's in de week?
pi_179489418
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:11 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Dat klinkt ook wel leuk. Maak je dan toch veel km's in de week?
Als ik genoeg tijd zou hebben om braaf al mn trainingen af te werken zou ik denk ik op 30 uitkomen. Nu ben ik blij met 20.
pi_179492815
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 13:17 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Als ik genoeg tijd zou hebben om braaf al mn trainingen af te werken zou ik denk ik op 30 uitkomen. Nu ben ik blij met 20.
Dat lijkt mee te vallen, maar ik kan me voorstellen dat het ontzettend intensief is.
  Forum Admin woensdag 30 mei 2018 @ 16:55:26 #77
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_179493310
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 12:28 schreef Kyrez het volgende:

[..]

Ik moet af en toe nog een beetje wennen aan al die termen haha. Ik volg af en toe wel schema's, maar vind het af en toe wel lastig hoe je nou precies het beste kunt trainen voor, bijvoorbeeld, een halve marathon :X Ik kan namelijk geen 5 dagen per week hardlopen omdat ik ook nog voetbal, skeeler en fitness..dus vind het soms lastig om te bepalen wat nou het beste werkt 8)7
Ik heb naar de halve en hele marathon toegetraind met max 3x week, zonder andere sportactiviteiten. Staar je niet blind op die 5x week.

Rust is voor van alles en nog wat ook belangrijk.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_179493526
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 16:55 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik heb naar de halve en hele marathon toegetraind met max 3x week, zonder andere sportactiviteiten. Staar je niet blind op die 5x week.

Rust is voor van alles en nog wat ook belangrijk.
Inderdaad. Ik liep drie marathons. Het beste ging het toen ik gewoon op maandag en donderdag met de club meetrainde en in het weekend gewoon een beetje mijn duurloopjes opbouwde. Zonder verder schema.
Bij de eerste twee keer merkte ik dat ook op woensdag nog 5km rustigaan gewoon te veel was voor mijn lijf.Loop ik constant tegen blessures aan.
Dus mocht ik ooit nog een marathon lopen, dan ga ik dat lekker weer met 3x per week doen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179493639
Volgens mij heb je geen trainingsschema's nodig voor het uitlopen van een halve marathon. Als je, zoals Pharkus zegt, drie keer in de week loopt, dan bouw je vanzelf de benodigde conditie op.

Ik weet niet wat je niveau nu is, maar stel je begint met drie keer in de week 5km lopen, dan kun je dat opbouwen naar 3 keer 10km door steeds wat verder te lopen. Vervolgens kun je wat meer variatie in je training brengen, bijvoorbeeld de ene training loop je rustig 15 km, de andere training 6km snel, bijvoorbeeld met intervallen van 800m en twee km opwarmen/afkoelen, de volgende training 10km op een gemiddeld tempo. Na verloop van tijd kun je je rustige duurloop uitbreiden naar 20 km of zelfs 25 km met wat versnellingen.
pi_179494060
Als een halve marathon het doel is, hoef je echt geen duurlopen van 25 km te doen.
Met een paar langste duurlopen van een km of 17 - 19 loop je ook een halve marathon uit.
Natuurlijk kun je wel 25 km duurlopen doen, maar nodig? Neuh
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_179496248
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 16:31 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Dat lijkt mee te vallen, maar ik kan me voorstellen dat het ontzettend intensief is.
Je kunt alles zo intensief maken als je zelf wilt ;) Ik train voor m’n gevoel ook altijd maar een beetje halfbakken. Ik vind de intensieve trainingen op hoog tempo altijd het leukst en die gaan het makkelijkst, terwijl de langere intervallen die relaxter zouden moet zijn voor mij altijd ellende zijn. Maar als je langere afstanden gewend bent zijn mijn snelle tempo’s juist weer ellendig, en dan ben ik nog traag.

Ach, voor iedereen is er iets anders leuks en iedereen kan mooi z’n eigen ding hebben. Ik heb m’n ding aardig gevonden in de snelle trainingen, maar ik ben verder aardig doelloos.
pi_179497194
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 19:50 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Je kunt alles zo intensief maken als je zelf wilt ;) Ik train voor m’n gevoel ook altijd maar een beetje halfbakken. Ik vind de intensieve trainingen op hoog tempo altijd het leukst en die gaan het makkelijkst, terwijl de langere intervallen die relaxter zouden moet zijn voor mij altijd ellende zijn. Maar als je langere afstanden gewend bent zijn mijn snelle tempo’s juist weer ellendig, en dan ben ik nog traag.

Ach, voor iedereen is er iets anders leuks en iedereen kan mooi z’n eigen ding hebben. Ik heb m’n ding aardig gevonden in de snelle trainingen, maar ik ben verder aardig doelloos.
Geeft toch niet, je bereikt sommige doelen bereik je al vanzelf: gezond, slank, snel, beter slapen, bijvoorbeeld. Dan is het bijzaak dat je niet x km in x tijd kan lopen.

Ik vroeg me ook af wat ik me voor moet stellen bij het trainen voor korte afstanden, het lijkt me best leuk namelijk. Is iedere training dan een soort intervaltraining met wandelrust? Bijvoorbeeld 4x per week 5km in intervallen van 400 of 800 meter?
  woensdag 30 mei 2018 @ 20:47:54 #83
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_179497395
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 17:33 schreef Guard het volgende:
Als een halve marathon het doel is, hoef je echt geen duurlopen van 25 km te doen.

volgens mij schiet je dan inderdaad het doel voorbij :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_179498024
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 20:39 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Geeft toch niet, je bereikt sommige doelen bereik je al vanzelf: gezond, slank, snel, beter slapen, bijvoorbeeld. Dan is het bijzaak dat je niet x km in x tijd kan lopen.

Ik vroeg me ook af wat ik me voor moet stellen bij het trainen voor korte afstanden, het lijkt me best leuk namelijk. Is iedere training dan een soort intervaltraining met wandelrust? Bijvoorbeeld 4x per week 5km in intervallen van 400 of 800 meter?
Op mijn schema staat voor elke week globaal gezien hetzelfde:
1x korte intervallen (150 tot 300m)
1x lange intervallen (400 tot 800m)
1x fartlek in de duinen
1x duurloop van max 10km
1 of 2 herstelloopjes
1x kracht.

‘s Winters is alles wat langer, want door de kou mag je niet zo hard en train je vooral voor crossjes.

Ik doe wat ik kan, behalve fartlek want anders kom ik in de knel met m’n vrije tijd :’) Maar met mooi weer fiets ik er nog een rondje bij.
pi_179498340
Wat een heerlijk loopweer vanavond :Y fijn! Wel minder dat ik sinds 2 weken last heb van mn knie, aan de buitenkant. Een aanhechting waarschijnlijk zei de trainer -O- en 'rustig aan'. Weet niet precies hoe rustig dat is, meh.
pi_179499051
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 20:47 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

volgens mij schiet je dan inderdaad het doel voorbij :D
Zo vreemd is dat toch niet, verder lopen dan de wedstrijd afstand? Er van uitgaande dat uitlopen opzich niet het doel is.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 30 mei 2018 @ 22:17:49 #87
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_179499113
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat toch niet, verder lopen dan de wedstrijd afstand? Er van uitgaande dat uitlopen opzich niet het doel is.
als je dat doet dan vraag ik me af, train je voor een HM of gebruik je de HM als training
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_179499237
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:17 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

als je dat doet dan vraag ik me af, train je voor een HM of gebruik je de HM als training
Als je voor een snelle 5 km traint loop je toch ook verder tijdens een duurloop dan 5 km? Waarom zou dat niet nuttig kunnen zijn om voor een halve marathon eens een aantal keer iets verder te lopen? Lijkt mij conditioneel en mentaal alleen maar voordeel bieden. Of is er ergens een omslagpunt?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 30 mei 2018 @ 22:26:37 #89
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_179499284
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Als je voor een snelle 5 km traint loop je toch ook verder tijdens een duurloop dan 5 km? Waarom zou dat niet nuttig kunnen zijn om voor een halve marathon eens een aantal keer iets verder te lopen? Lijkt mij conditioneel en mentaal alleen maar voordeel bieden. Of is er ergens een omslagpunt?
ik weet niet of er een "officieel" omslagpunt is maar ik zou dat zelf bij de 10km zetten.
Als je je specifiek op een bepaalde afstand richt dan lijkt het mij niet echt nodig om verder dan die afstand te lopen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_179499343
Er is wel veel geschreven over waarom het voor recreatieve lopers vaak niet goed is om langer dan 1.5 uur te trainen. Vaak wordt je lichaam dan te moe en je techniek te belabberd, waardoor je juist slechte looptechniek in gaat slijten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 30 mei 2018 @ 23:18:59 #91
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_179500490
Baantraining gehad, intensieve interval op basis van volledig herstel. Was best wel heul warm, maar het ging wel ok. Blessure is wel voorbij en de trainingen werpen z'n vruchten af.

3(600) 3(400) 3(200) P4min/3min/1min30 liepen we
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_179514187
Ik mag maandag waarsschijnlijk weer gaan beginnen met hardlopen!! Yess.

En ik ga voor mijn eerste hm trainen.. Maar ik ga echt niet meer dan 18/19 km lopen hoor. En stel ik zou dat wel doen verder dan een hm, dan is het idee dat je hem voor het eerst loopt weg. Dan weet je al hoe het voelt. Ik wil dat graag gewoon in een wedstrijdje doen en niet eerder :P. Bovendien lijkt me het sws niet supergoed om verder dan nodig is te lopen...
Ik ga het sws houden op mijn 2 loopgroep avondjes en dan proberen/moet ik op zaterdag de duurloop gaan inbouwen... En dan kan ik het beste gewoon langzaam hardlopen toch op zone 1? Daar word je sneller van zegt mijn trainer altijd :P (ik denk dan; nog LANGZAMER??! :'( :D )
Ik vind het allemaal best spannend! Maar het
hotel is al geboekt. Kwartiertje van de start af :)
pi_179514316
Gisteren een PR gezet qua afstand lopen (15 km), maar moet toch wat meer gaan werken met echte trainingen etc. Want blijk weer 150 passen met minuut te hebben gelopen, dat is te weinig.

En mijn knieen hebben het redelijk zwaar te verduren gehad - nadat ik thuis kwam kon ik nauwelijks meer een paar meter lopen naar de keuken :{
pi_179515035
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:53 schreef BrrrKoud het volgende:
Gisteren een PR gezet qua afstand lopen (15 km), maar moet toch wat meer gaan werken met echte trainingen etc. Want blijk weer 150 passen met minuut te hebben gelopen, dat is te weinig.

En mijn knieen hebben het redelijk zwaar te verduren gehad - nadat ik thuis kwam kon ik nauwelijks meer een paar meter lopen naar de keuken :{
Loop je niet te snel? Misschien let je ook teveel op je techniek waarbij je het door het nadenken onbewust verkeerd gaat en je knie dus verkeerd belast. En ik weet niet of je met je telefoon loopt maar anders kun je een metronoom app downloaden en die kun je dan op het gewenste aantal stappen zetten ( je kunt dan op 155 beginnen en steeds zo opbouwen ofzo evt.) Dat gaat steeds beter worden :) Ik moet er zelf niet teveel aan denken dan gaat het wel goed :P
pi_179515160
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:23 schreef xMissi het volgende:

[..]

Loop je niet te snel? Misschien let je ook teveel op je techniek waarbij je het door het nadenken onbewust verkeerd gaat en je knie dus verkeerd belast. En ik weet niet of je met je telefoon loopt maar anders kun je een metronoom app downloaden en die kun je dan op het gewenste aantal stappen zetten ( je kunt dan op 155 beginnen en steeds zo opbouwen ofzo evt.) Dat gaat steeds beter worden :) Ik moet er zelf niet teveel aan denken dan gaat het wel goed :P
Wellicht dat zo'n metronoom app zou kunnen werken ;-)

Verder doe ik maar wat, geen sprintjes of andere oefeningen.
pi_179521408
Als je zo gefocust bent op je techniek, zou je beter naar een AV gaan, en onder begeleiding aan je techniek werken. Want zomaar wat doen wordt het niet beter van
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_179522221
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 20:57 schreef Guard het volgende:
Als je zo gefocust bent op je techniek, zou je beter naar een AV gaan, en onder begeleiding aan je techniek werken. Want zomaar wat doen wordt het niet beter van
Klopt wel. Dan krijg je namelijk het complete plaatje: je houding, je passen, loopscholing.

Wat je nu doet, eerlijk gezegd, slaat nergens op.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179531820
quote:
99s.gif Op donderdag 31 mei 2018 21:18 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Klopt wel. Dan krijg je namelijk het complete plaatje: je houding, je passen, loopscholing.

Wat je nu doet, eerlijk gezegd, slaat nergens op.
Ik ben aan het hardlopen juist omdat ik zelf mijn tijden kan kiezen.
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 10:18:31 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_179531904
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 10:14 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Ik ben aan het hardlopen juist omdat ik zelf mijn tijden kan kiezen.
Je zou bijvoorbeeld toch ook één dag in de week kunnen meetrainen? Ik ben ook lid van een vereniging (triathlon, maar dan nog) en ik doe ook niet álle trainingen mee. Vaak ga ik ook gewoon lekker zelf, op een tijd die het mij uitkomt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179533542
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:53 schreef BrrrKoud het volgende:
Gisteren een PR gezet qua afstand lopen (15 km), maar moet toch wat meer gaan werken met echte trainingen etc. Want blijk weer 150 passen met minuut te hebben gelopen, dat is te weinig.

En mijn knieen hebben het redelijk zwaar te verduren gehad - nadat ik thuis kwam kon ik nauwelijks meer een paar meter lopen naar de keuken :{
Zag je dinsdag posten dat je dat weekend voor het eerst 10k hebt gelopen (in iets meer dan een uur), en de woensdag erna meteen 15km? Dan is het niet zo gek dat je dat goed voelt.

Niet om het een of ander, maar dit is vooral een snelle weg naar blessures. Bouw het goed op en laat je lichaam herstellen.

Weet niet wat je voor die 10k als langste afstand had gelopen?

Daarnaast, je zal dan richting 1:40 over die 15k hebben gedaan? Met lagere pace is een lager stapfrequentie ook niet zo gek.
pi_179534051
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:30 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Zag je dinsdag posten dat je dat weekend voor het eerst 10k hebt gelopen (in iets meer dan een uur), en de woensdag erna meteen 15km? Dan is het niet zo gek dat je dat goed voelt.

Niet om het een of ander, maar dit is vooral een snelle weg naar blessures. Bouw het goed op en laat je lichaam herstellen.

Weet niet wat je voor die 10k als langste afstand had gelopen?

Daarnaast, je zal dan richting 1:40 over die 15k hebben gedaan? Met lagere pace is een lager stapfrequentie ook niet zo gek.
Ha de afstanden voor de 10 km waren 9.8 km en 9.7 km. Kwam dan thuis tot de ontdekking dat ik nét geen 10km had gelopen.

Nu raakte ik een beetje verdwaald, en liep ik overigens net wat minder dan 15 km. Deed 13,7 km in 1:17.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 15:20:38 #102
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_179538877
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_179544569
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:51 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Ha de afstanden voor de 10 km waren 9.8 km en 9.7 km. Kwam dan thuis tot de ontdekking dat ik nét geen 10km had gelopen.

Nu raakte ik een beetje verdwaald, en liep ik overigens net wat minder dan 15 km. Deed 13,7 km in 1:17.
Super dat je zo enthousiast bent, maar ga óf bij een loopgroep/atletiekvereniging lopen óf doe een beetje rustig aan als je graag zo enthousiast wilt blijven lopen. Hoe je het nu doet - snel tempo en afstand opbouwen, geforceerd en zonder begeleiding je techniek veranderen - is vragen om problemen. Maar waarschijnlijk praat ik, net als alle anderen hier, ook gewoon tegen een muur.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 19:29:00 #104
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_179544741
Hardlopers zijn doodlopers, die uitdrukking komt niet zomaar ergens vandaan.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_179560649
Nou dat heb ik vandaag zeker gemerkt.. Ik weet niet wat er precies aan de hand was maar ik had een extreem hoge hartslag bij langzame tempos, al vanaf het begin. Op de terugweg heb ik echt lopen zwalken en moest ik om de haverklap wandelen om energie te verzamelen om thuis te komen.. UIteindleijk op de parkeerplaats half in elkaar gezakt en volgens anderen redelijk in de war.

Ik was bij thuiskomst ook ruim 2kg lichter, het weer was wel erg drukkend, maar aangezien ik vanaf het begin al slecht ging weet ik niet of dat het was. Na overleg met mijn trainer ga ik binnenkort maar eens naar de sportarts om te onderzoeken wat er nu aan de hand is het laatste halfjaar. Het is steeds 1 stap vooruit en dan weer 3 stappen terug.

Nu besteed ik mijn zaterdag dus horizontaal in bed :/
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179561206
Ai, LT wat schrikken! En balen -O- hoop dat een arts iets kan verklaren dan.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 17:11:13 #107
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179561754
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 16:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou dat heb ik vandaag zeker gemerkt.. Ik weet niet wat er precies aan de hand was maar ik had een extreem hoge hartslag bij langzame tempos, al vanaf het begin. Op de terugweg heb ik echt lopen zwalken en moest ik om de haverklap wandelen om energie te verzamelen om thuis te komen.. UIteindleijk op de parkeerplaats half in elkaar gezakt en volgens anderen redelijk in de war.

Ik was bij thuiskomst ook ruim 2kg lichter, het weer was wel erg drukkend, maar aangezien ik vanaf het begin al slecht ging weet ik niet of dat het was. Na overleg met mijn trainer ga ik binnenkort maar eens naar de sportarts om te onderzoeken wat er nu aan de hand is het laatste halfjaar. Het is steeds 1 stap vooruit en dan weer 3 stappen terug.

Nu besteed ik mijn zaterdag dus horizontaal in bed :/
Oh bah -O- beterschap :*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_179561944
Jeumig. Dat klinkt inderdaad niet goed.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179562492
Dat zijn linkere zaken... Hopelijk kan de sportarts duidelijkheid geven.
  Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 20:26:25 #110
155227 crew  Guppy
dus
pi_179565898
Jeetje... blij dat je veilig thuisgekomen bent!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Forum Admin zaterdag 2 juni 2018 @ 20:33:58 #111
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_179566062
Sterkte LT ik hoop dat er duidelijkheid komt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_179566163
Lt hopelijk snel duidelijkheid.
Ik zou je bloed even laten testen en een hartfilmpje laten maken.

Je volgt geen dieet oid?
pi_179566243
Bedankt voor de lieve berichten, ik hoop inderdaad dat er bloed geprikt kan worden. Ik eet sinds een tijdje geen vlees meer, wie weet is het ijzer. Al at ik voorheen ook al nauwelijks vlees.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179566481
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 20:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Bedankt voor de lieve berichten, ik hoop inderdaad dat er bloed geprikt kan worden. Ik eet sinds een tijdje geen vlees meer, wie weet is het ijzer. Al at ik voorheen ook al nauwelijks vlees.
Als eerste ik ben geen arts.
Maar ik herken het wel. Al viel ik wel echt flauw of bijna flauw.
Hoge hartslag, zweten, zwalken. Bij mij was het suiker tekort of een dip erin. Heb het nog weleens maar niet meer zovaak gelukkig.

Maar bij jou kan het iets heel anders zijn. Dus zeker laten checken
pi_179566656
Sportarts? Je zou ook je huisarts kunnen vragen om een formulier voor bloedafname: dan kan je hemoglobine en ijzer-, foliumzuur- en vitamine B12-voorrad getest worden om te kijken of je bloedarmoede hebt en zo ja, wat de oorzaak daarvan is.

Ik hoop dat er niets ernstigs met je aan de hand is en wens je veel beterschap.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:23 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Op mijn schema staat voor elke week globaal gezien hetzelfde:
1x korte intervallen (150 tot 300m)
1x lange intervallen (400 tot 800m)
1x fartlek in de duinen
1x duurloop van max 10km
1 of 2 herstelloopjes
1x kracht.

‘s Winters is alles wat langer, want door de kou mag je niet zo hard en train je vooral voor crossjes.

Ik doe wat ik kan, behalve fartlek want anders kom ik in de knel met m’n vrije tijd :’) Maar met mooi weer fiets ik er nog een rondje bij.
Lijk me een leuke manier van trainen. Je woont dus dicht bij het strand? Daar word ik word ik wel een beetje jaloers van!
pi_179566719
Wow dat is schrikken LT!
Beterschap!! Hopelijk krijg je snel duidelijkheid bij de sportarts. :*
pi_179566792
Klinkt naar LT, hopelijk snel duidelijkheid en iets wat ook goed en snel aan te pakken is!
pi_179575293
Beterschap LT, hopen dat een bloedonderzoek o.i.d. duidelijkheid geeft.
pi_179575602
Balen LT!
Wees zuinig op jezelf, je hebt er maar één van.

Hopen dat je inderdaad de vinger achter een oorzaak krijgt. Erg vervelend, die vage klachten die maar aanhouden. En helemaal zo'n enige ervaring tijdens je laatste loop.
pi_179576467
Beterschap LT. Hopelijk snel duidelijkheid. Naar zo'n ervaring.
pi_179582674
Omdat ik een tijdje in het buitenland zit en hier niet echt een goede hardloopshop kan vinden waar je ook een loop test kan laten doen probeer ik het hier even met mijn oude hardloop schoenen.

Zoals je ziet is er vooral slijtage bij de hak van de schoen en dan vooral bij de linker (ik ben ook links, weet niet of dit er iets mee te maken heeft) aan de buiten kant.
Raden jullie een neutrale schoen aan?


pi_179583445
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 17:11 schreef Dirkos1987 het volgende:
Omdat ik een tijdje in het buitenland zit en hier niet echt een goede hardloopshop kan vinden waar je ook een loop test kan laten doen probeer ik het hier even met mijn oude hardloop schoenen.

Zoals je ziet is er vooral slijtage bij de hak van de schoen en dan vooral bij de linker (ik ben ook links, weet niet of dit er iets mee te maken heeft) aan de buiten kant.
Raden jullie een neutrale schoen aan?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ga gewoon naar een winkel. Loop een stukkie hard op een zooi schoenen. Waarschijnlijk is de schoen waarop je het lekkerst loopt de juiste schoen voor je.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 3 juni 2018 @ 18:38:45 #123
3878 Vork
Manisch creatief
pi_179584123
Vandaag liep ik de zwaarste hm tot nu toe. Niet vanwege het weer of het parcours in Hoorn, want dat was allemaal prima, niet te warm en supervlak, nee ik was te snel gestart (en ook niet helemaal fit).

Het doel was om 1:37 te lopen en ik had in m'n hoofd zitten dat ik gewoon de hele tijd 4:35 min/km moest lopen, niet langzamer, niet sneller. Maar dat liep toch anders. De eerste 3km liepen door het centrum van de stad en blijkbaar had m'n horloge wat moeite met het GPS signaal. De weergegeven snelheid was verre van correct en die bleek na de eerste twee km rond 4:15 te zitten. Toen wist ik dat het heel zwaar zou gaan worden, want ik liep veel te lekker op het snellere tempo, dus de eerste 5 vlogen voorbij en de 10km doorkomst was binnen 45 minuten, terwijl ik al iets heb geprobeerd terug te schakelen. Daarna liep het allemaal zeer stroef, kilometertijden gingen omhoog evenals de hartslag (want ik zat al boven de 180). Uiteindelijk heb ik bewust terug moeten schakelen met het idee in m'n achterhoofd dat als ik de laatste 5:00min/km zou lopen in ieder geval nog een PR eruit kon halen. Gelukkig bleef ik daar net onder.

De laatste 1,5km ging weer door het centrum en die duurde godsgruwelijk lang. Ik kon ook amper versnellen, hooguit lijden en zoveel mogelijk laten lijken dat het niet zo was. Gelukkig was alle moeite niet voor niks, want met 1:37:42 heb ik toch nog nog bijna een minuut van m'n PR af weten te halen en weer een fraai stukje geboortegrond belopen. Ook wat waard, want er valt onderweg genoeg te zien. Op naar de 1:35. Dat gaat vast wel 'n keertje lukken.

Linkje als bewijs: https://www.strava.com/activities/1613931920
pi_179585375
Prima tijd toch. Hoezo was je niet fit?

Schoenen: waarom koop je niet hetzelfde model, vind je de schoenen waar je nu oploopt niet prettig of wil je iets anders proberen?

Ik heb zelf ook slijtage op de hak, terwijl ik vooral op de voorvoet land. Ik ben blij met de Fresh Foam 1080, omdat ik de demping onder voorvoet fijn vind: zacht, maar toch verend. Ik heb ook ervaring met de Fresh Foam Zante: het eerste paar dat ik versleten heb voelde snel en comfortabel, het tweede paar had te weinig demping voor marathon training. Mijn eerste paar schoenen waren Asics, maar die vond ik te zacht en te instabiel, waardoor ik juist last kreeg van blessures.

Ik hoop dat dit helpt bij het maken van een keuze. Ik vind lopen op een tredmolen in een sportzaak niet vergelijkbaar met buiten op asfalt rennen.

[ Bericht 91% gewijzigd door Drieklank op 03-06-2018 19:42:24 ]
  zondag 3 juni 2018 @ 19:43:54 #125
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_179585721
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:22 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Super dat je zo enthousiast bent, maar ga óf bij een loopgroep/atletiekvereniging lopen óf doe een beetje rustig aan als je graag zo enthousiast wilt blijven lopen. Hoe je het nu doet - snel tempo en afstand opbouwen, geforceerd en zonder begeleiding je techniek veranderen - is vragen om problemen. Maar waarschijnlijk praat ik, net als alle anderen hier, ook gewoon tegen een muur.
Oprechte vraag ; hoeveel mensen hier en hoeveel mensen die hardlopen zitten of zaten bij een hardloopgroep cq athletiekvereniging?
Overal verstand van.
  zondag 3 juni 2018 @ 19:49:27 #126
3878 Vork
Manisch creatief
pi_179585854
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:31 schreef Drieklank het volgende:
Prima tijd toch. Hoezo was je niet fit?
Tijd is an sich, al had ik wel op net een minuutje sneller gehoopt, wat misschien nog wel had gekund met een net iets betere krachtenverdeling.

En wat betreft niet fit, ik heb vooral heel erg veel gewerkt de afgelopen tijd en de laatste twee weken mede daardoor nog amper kunnen lopen. Gewoon niet uitgerust en vermoeid. Dat verklaart ook wel de hoge hartslag tijdens de loop, 179 gemiddeld, dat is zelfs voor mijn doen eigenlijk gewoon te hoog.
pi_179585916
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:43 schreef macondo het volgende:

[..]

Oprechte vraag ; hoeveel mensen hier en hoeveel mensen die hardlopen zitten of zaten bij een hardloopgroep cq athletiekvereniging?
Ik post nu vijf jaar in dit topic. Van degenen die destijds ook al postten, zit volgens mij 95% ook bij een loop/atletiekvereniging. Volgens mij doet alleen Guard dwars, maar elk dorp heeft z'n gek.
EN van de mensen die korter posten lopen er ook bewst wel wat bij een club.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179586052
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:49 schreef Vork het volgende:

[..]

Tijd is an sich, al had ik wel op net een minuutje sneller gehoopt, wat misschien nog wel had gekund met een net iets betere krachtenverdeling.

En wat betreft niet fit, ik heb vooral heel erg veel gewerkt de afgelopen tijd en de laatste twee weken mede daardoor nog amper kunnen lopen. Gewoon niet uitgerust en vermoeid. Dat verklaart ook wel de hoge hartslag tijdens de loop, 179 gemiddeld, dat is zelfs voor mijn doen eigenlijk gewoon te hoog.
Is weinig lopen voor een evenement niet gunstig voor je herstel? Ik kan me wel voorstellen dat je wat minder stress en meer slaap had gewild. Ik vraag me ook af of je je per se iets aan moet trekken van je hartslag en je pacing tijdens een evenement, dat zijn allerlei zorgen, terwijl je ook op je gevoel lopen kan lopen en je eindtijd accepteren als het beste wat voor je gevoel mogelijk was, toch?
pi_179586260
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:43 schreef macondo het volgende:

[..]

Oprechte vraag ; hoeveel mensen hier en hoeveel mensen die hardlopen zitten of zaten bij een hardloopgroep cq athletiekvereniging?
Ik heb het opgebouwd bij een loopgroep. Daarna bleek dat lopen in een groep voor mij niet werkt. Maar het rustig opbouwen en de looptrainingen waren wel erg fijn.
  zondag 3 juni 2018 @ 20:04:02 #130
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_179586303
quote:
99s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:51 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik post nu vijf jaar in dit topic. Van degenen die destijds ook al postten, zit volgens mij 95% ook bij een loop/atletiekvereniging. Volgens mij doet alleen Guard dwars, maar elk dorp heeft z'n gek.
EN van de mensen die korter posten lopen er ook bewst wel wat bij een club.
Ik sta daar echt van te kijken. Ik zal eens om mij heen kijken naar wat er hier in de buurt mogelijk is.

Wil ook beginnen met hardlopen, naast het wielrennen. (nee, zwemmen begin ik niet aan)
Overal verstand van.
  zondag 3 juni 2018 @ 20:05:48 #131
3878 Vork
Manisch creatief
pi_179586342
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:56 schreef Drieklank het volgende:

Is weinig lopen voor een evenement niet gunstig voor je herstel? Ik kan me wel voorstellen dat je wat minder stress en meer slaap had gewild. Ik vraag me ook af of je je per se iets aan moet trekken van je hartslag en je pacing tijdens een evenement, dat zijn allerlei zorgen, terwijl je ook op je gevoel lopen kan lopen en je eindtijd accepteren als het beste wat voor je gevoel mogelijk was, toch?
Hartslag let ik niet zo op tijdens de wedstrijd. Ik zie het, ik zie ook dat het heel hoog is en verder is dat niet de factor die bepaalt of ik harder of minder hard ga of kan lopen, dat is het gevoel en ook wel de pace, maar ik kan niet een pace blijven lopen als het gevoel me vertelt dat ik dat niet meer trek. Het illustreert een beetje hoe zo'n race verloopt.

Verder heb ik het gewoon niet beter kunnen doen dan dit onder deze omstandigheden, nouja behalve dan misschien iets langzamer starten.
pi_179586925
quote:
99s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:51 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik post nu vijf jaar in dit topic. Van degenen die destijds ook al postten, zit volgens mij 95% ook bij een loop/atletiekvereniging. Volgens mij doet alleen Guard dwars, maar elk dorp heeft z'n gek.
EN van de mensen die korter posten lopen er ook bewst wel wat bij een club.
:D maar ik doe dan ook nauwelijks aan hardlopen :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 3 juni 2018 @ 20:41:47 #133
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_179587271
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 16:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou dat heb ik vandaag zeker gemerkt.. Ik weet niet wat er precies aan de hand was maar ik had een extreem hoge hartslag bij langzame tempos, al vanaf het begin. Op de terugweg heb ik echt lopen zwalken en moest ik om de haverklap wandelen om energie te verzamelen om thuis te komen.. UIteindleijk op de parkeerplaats half in elkaar gezakt en volgens anderen redelijk in de war.

Ik was bij thuiskomst ook ruim 2kg lichter, het weer was wel erg drukkend, maar aangezien ik vanaf het begin al slecht ging weet ik niet of dat het was. Na overleg met mijn trainer ga ik binnenkort maar eens naar de sportarts om te onderzoeken wat er nu aan de hand is het laatste halfjaar. Het is steeds 1 stap vooruit en dan weer 3 stappen terug.

Nu besteed ik mijn zaterdag dus horizontaal in bed :/
WTF... misschien een lage bloeddruk?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_179587312
clubjes zijn eng.
  zondag 3 juni 2018 @ 20:44:25 #135
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_179587336
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 17:11 schreef Dirkos1987 het volgende:
Omdat ik een tijdje in het buitenland zit en hier niet echt een goede hardloopshop kan vinden waar je ook een loop test kan laten doen probeer ik het hier even met mijn oude hardloop schoenen.

Zoals je ziet is er vooral slijtage bij de hak van de schoen en dan vooral bij de linker (ik ben ook links, weet niet of dit er iets mee te maken heeft) aan de buiten kant.
Raden jullie een neutrale schoen aan?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb exact dezelfde schoenen en exact dezelfde slijtage. Je overproneert (naar buiten). Deze schoen heeft bovendien niet echt een stevige slijtvaste zool (het is ook de laatste Lunareclipse die gemaakt is). Maar de Lunareclipse ís al een neutrale schoen die alle soorten pronatie corrigeert.

Ik zou 's naar een hardloopwinkel gaan om iets anders te laten aanmeten (ik loop zelf nu op de Asics Gel nimbus 19 en dat gaat redelijk. Ff wennen aan de veters.).
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Forum Admin zondag 3 juni 2018 @ 20:44:55 #136
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_179587353
Ik ga ooit wel bij een clubje.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 3 juni 2018 @ 20:44:57 #137
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_179587354
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:43 schreef macondo het volgende:

[..]

Oprechte vraag ; hoeveel mensen hier en hoeveel mensen die hardlopen zitten of zaten bij een hardloopgroep cq athletiekvereniging?
Ik ben lid van een atletiekvereniging. Ooit lid geworden omdat ik een wedstrijdlicentie wilde. Toen bleek dat ik er ook nog wat van opstak. En die licentie heb ik nog steeds :P
Mijn huidige vereniging heeft een mooie atletiekbaan waar ik lekker gedachteloos intervalletjes kan lopen. Zij zijn ook de vereniging die mijn eerste marathontrainingen met me hebben gelopen (en daarna ben ik blijven plakken).
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 3 juni 2018 @ 20:47:38 #138
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_179587408
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 20:05 schreef Vork het volgende:

[..]

Hartslag let ik niet zo op tijdens de wedstrijd. Ik zie het, ik zie ook dat het heel hoog is en verder is dat niet de factor die bepaalt of ik harder of minder hard ga of kan lopen, dat is het gevoel en ook wel de pace, maar ik kan niet een pace blijven lopen als het gevoel me vertelt dat ik dat niet meer trek. Het illustreert een beetje hoe zo'n race verloopt.

Verder heb ik het gewoon niet beter kunnen doen dan dit onder deze omstandigheden, nouja behalve dan misschien iets langzamer starten.
Oh jíj bent Maarten N., je gaat lekker man!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 3 juni 2018 @ 21:13:46 #139
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179588113
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:43 schreef macondo het volgende:

[..]

Oprechte vraag ; hoeveel mensen hier en hoeveel mensen die hardlopen zitten of zaten bij een hardloopgroep cq athletiekvereniging?
Ik ga van de zomer verhuizen en wil dan wel lid worden van een atletiekvereniging in mijn nieuwe dorp :Y Denk wel dat ik er goed aan doe
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_179588749
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:49 schreef Vork het volgende:

[..]

Tijd is an sich, al had ik wel op net een minuutje sneller gehoopt, wat misschien nog wel had gekund met een net iets betere krachtenverdeling.

En wat betreft niet fit, ik heb vooral heel erg veel gewerkt de afgelopen tijd en de laatste twee weken mede daardoor nog amper kunnen lopen. Gewoon niet uitgerust en vermoeid. Dat verklaart ook wel de hoge hartslag tijdens de loop, 179 gemiddeld, dat is zelfs voor mijn doen eigenlijk gewoon te hoog.
Wat is je maximale hartslag dan? Ik heb ook wel halve marathons nét onder mijn verzuringsdempel gelopen (rond de 194 gemiddeld)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179588969
In mijn vorige hardloopleven, een jaar of 15 geleden, ben ik een aantal jaar lid geweest van een vereniging. Na langdurige blessures even helemaal gestopt en daarna op eigen kracht weer opgebouwd (vooral de laatste 5-6 jaar). Omdat ik het gevoel had dat de vooruitgang wat minder werd train ik sinds januari weer bij de vereniging.

Ik ben erg positief. Naast de betere discipline bij specifieke trainingen en aandacht voor techniek, waardoor mijn snelheid toeneemt, is het ook gewoon gezellig met al die hardlopers. Een beetje als hier, maar dan in real life: ouwehoeren over hardlopen, ervaringen met wedstrijden delen etc.

Alleen kun je ook best een eind komen, maar dan moet je het ook leuk vinden je te verdiepen in allerlei trainingstheorie (als je het serieus wil aanpakken). Maar met een club, al is het maar 1x per week, heeft zeker voordelen.
  Moderator zondag 3 juni 2018 @ 21:54:05 #142
155227 crew  Guppy
dus
pi_179589077
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:43 schreef macondo het volgende:

[..]

Oprechte vraag ; hoeveel mensen hier en hoeveel mensen die hardlopen zitten of zaten bij een hardloopgroep cq athletiekvereniging?
Ik niet. Ik ben wel bij een triathlon vereniging, maar train de hardlooptrainingen eigenlijk zelden mee. Werkt niet voor mij
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 3 juni 2018 @ 22:05:28 #143
3878 Vork
Manisch creatief
pi_179589428
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 21:40 schreef La_Tramposa het volgende:

Wat is je maximale hartslag dan? Ik heb ook wel halve marathons nét onder mijn verzuringsdempel gelopen (rond de 194 gemiddeld)
Ik kan ongeveer tot 195. In principe loop ik een afstand zoals een hm het liefst tussen 170 en 180, verzuringsdrempel ligt gevoelsmatig ongeveer op 184 en daar zat ik nu veel langer dan normaal dus net onder.

Vermoeidheid maakte denk ik mijn hartslag sowieso hoger dan normaal. Dat is in trainingen ook al wel opgevallen.
  zondag 3 juni 2018 @ 22:06:17 #144
3878 Vork
Manisch creatief
pi_179589453
quote:
14s.gif Op zondag 3 juni 2018 20:47 schreef SEMTEX het volgende:

Oh jíj bent Maarten N., je gaat lekker man!
wie dacht je dan dat ik was?
pi_179589530
Ik ben ook lid bij een vereniging en ik vind het super, van de atletiekbaan, tot de goede trainers, tot de leuke loopmaatjes, trainingsweekenden, altijd support bij wedstrijden, en een vereniging/clubhuis wat een beetje je tweede huiskamer geweest. Vandaag de hele dag vrijwilliger geweest bij het NK meerkamp voor junioren bij ons, was vermoeiend maar ook leuk!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 3 juni 2018 @ 22:15:00 #146
3878 Vork
Manisch creatief
pi_179589761
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 22:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben ook lid bij een vereniging en ik vind het super, van de atletiekbaan, tot de goede trainers, tot de leuke loopmaatjes, trainingsweekenden, altijd support bij wedstrijden, en een vereniging/clubhuis wat een beetje je tweede huiskamer geweest. Vandaag de hele dag vrijwilliger geweest bij het NK meerkamp voor junioren bij ons, was vermoeiend maar ook leuk!
Dat is inderdaad leuk. In een vorig sportleven was ik ook lid van de atletiekvereniging en daar heb ik ook nog een tijdje gejureerd bij wedstrijden. Het is dat er en geen toffe vereniging in de buurt zit en ik qua tijd niet op vaste momenten kan trainen, anders zou ik dat zeker om die redenen ook zijn gaan doen.

Hoe is het trouwens nu, weer een beetje bijgekomen na gisteren?
pi_179589805
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 22:15 schreef Vork het volgende:

[..]

Dat is inderdaad leuk. In een vorig sportleven was ik ook lid van de atletiekvereniging en daar heb ik ook nog een tijdje gejureerd bij wedstrijden. Het is dat er en geen toffe vereniging in de buurt zit en ik qua tijd niet op vaste momenten kan trainen, anders zou ik dat zeker om die redenen ook zijn gaan doen.

Hoe is het trouwens nu, weer een beetje bijgekomen na gisteren?
Nog steeds wel moe, maar een hele dag buiten zijn maakt je ook moe.. Heb ook een beetje spierpijn in mijn schouders zoals je na griep hebt ook dus toch wel gek. Maar vandaag niet gesport, morgen eens kijken of ik weer zin heb in een rustig rondje of niet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 3 juni 2018 @ 22:29:15 #148
3878 Vork
Manisch creatief
pi_179590162
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 22:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nog steeds wel moe, maar een hele dag buiten zijn maakt je ook moe.. Heb ook een beetje spierpijn in mijn schouders zoals je na griep hebt ook dus toch wel gek. Maar vandaag niet gesport, morgen eens kijken of ik weer zin heb in een rustig rondje of niet.
Mooi dat het weer wat beter gaat, maar vervelend natuurlijk dat het allemaal niet meewerkt. Ik hoop dat een bloedtest je wat meer duidelijkheid zal gaan geven.
pi_179593669
Geen vereniging hier. Wel over getwijfeld, maar moet dan eerst naar een ander dorp en daardoor verlies ik juist de vrijheid die lopen mij geeft. Dan maar geen toptijden hèhè.

Goed gedaan Vork! Mooie hm in het najaar opzoeken voor die 1.35?
pi_179594028
Toen ik begon met hardlopen deed ik dat altijd alleen. Ik vond het juist een uitkomst dat hardlopen een sport is die super alleen te doen is, 's morgens of 's nachts, tijdstip, welke dag, je kunt het volledig naar eigen wens invullen. Bovendien ben ik niet heel erg 'goed' in sociale contacten.

Maar ik ontdekte mijn hardloopgroep op internet en ben toch eens gaan kijken. Het is een groep vrijwilligers, geen vereniging, vaste loopdagen maar 'niets moet'.
Inmiddels loop ik 1 a 2 keer per week met hen mee en het zijn zowaar ook nog best enorm aardige mensen. :D
Zo gaan we op 23 juni met een aantal de TT-run doen. Samen op pad, ik vind het een avontuur.

Maar ik blijf het alleen lopen ook heerlijk vinden. Eigen bubble, hartstikke fijn.
Gister de Mooi Ruinen Run nog gelopen, zelf heen gegaan. Daar was ook iemand van mijn cluppie, die veel sneller binnen was dan ik. Bij de finish liep hij de laatste meters aan mijn zijde en moedigde mij aan, en heeft mij op tempo over de streep geloodst. Dat was echt heel erg leuk!
pi_179594853
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:43 schreef macondo het volgende:

[..]

Oprechte vraag ; hoeveel mensen hier en hoeveel mensen die hardlopen zitten of zaten bij een hardloopgroep cq athletiekvereniging?
Ik twijfel geen seconde over het nut van een AV of hardloopgroep, maar ik zit er (nog) niet bij...

Meerdere redenen, vooral een kwestie van prioriteiten. Ten eerste vind ik het voordeel van lopen juist dat het zo vrij is, ik vind het ook heerlijk om gewoon in mijn eentje op pad te gaan (ook mijn duurlopen voor de marathon had ik amper problemen mee). En hoewel het bij een AV alsnog geen enkele verplichting is, wordt het meer iets vasts.

Ook altijd veel last gehad van (kleine) blessures, waarbij een AV daar juist bij kan helpen natuurlijk wilde ik ook eerst steeds 'heel' worden voordat ik zoiets ging proberen.

Laatste jaar een erg zwaar en hectisch jaar (niet op hardloopgebied) waardoor het ook weer compleet van de baan is.

Al met al ben ik wel van plan het nog eens te gaan doen/proberen, ook om de volgende stappen in mijn prestaties te kunnen gaan zetten.

Hoe dan ook, ik heb blijkbaar qua looptechniek wel een goede techniek waar weinig aan veranderen moet (loopanalyses gedaan, sportmedische keuring gedaan, paar keer bij het kopen van schoenen laten analyseren) dus in dat opzicht is het niet direct nodig, maar toch zou ook ik er veel baat bij hebben.

Wil niet zeggen dat je het MOET doen om blessurevrij, met plezier, op een aardig tempo, etc te kunnen lopen. Vooral doen wat voor jou past.
pi_179596513
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 08:41 schreef Persefoneia het volgende:
Toen ik begon met hardlopen deed ik dat altijd alleen. Ik vond het juist een uitkomst dat hardlopen een sport is die super alleen te doen is, 's morgens of 's nachts, tijdstip, welke dag, je kunt het volledig naar eigen wens invullen. Bovendien ben ik niet heel erg 'goed' in sociale contacten.

Maar ik ontdekte mijn hardloopgroep op internet en ben toch eens gaan kijken. Het is een groep vrijwilligers, geen vereniging, vaste loopdagen maar 'niets moet'.
Inmiddels loop ik 1 a 2 keer per week met hen mee en het zijn zowaar ook nog best enorm aardige mensen. :D
Zo gaan we op 23 juni met een aantal de TT-run doen. Samen op pad, ik vind het een avontuur.

Maar ik blijf het alleen lopen ook heerlijk vinden. Eigen bubble, hartstikke fijn.
Gister de Mooi Ruinen Run nog gelopen, zelf heen gegaan. Daar was ook iemand van mijn cluppie, die veel sneller binnen was dan ik. Bij de finish liep hij de laatste meters aan mijn zijde en moedigde mij aan, en heeft mij op tempo over de streep geloodst. Dat was echt heel erg leuk!
Wat je schrijft verschilt ook werkelijk niets met een atletiekvereniging hoor (hoeel die vaak net iets groter zijn)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179597847
Vork, gefeliciteerd met de verbetering van je PR!
LT, wat schrikken! Hopelijk ben je snel achter de oorzaak en is deze simpel te verhelpen.

Ik was afgelopen weekend vanwege een bruiloft het hele weekend in Zuid-Limburg, in de buurt van Landgraaf. Zaterdag heb ik voor het ontbijt de omgeving hardlopend verkend. Omdat we op een steenworp afstand van Snowworld zaten, heb ik de langste trap van Nederland ook meegenomen in mijn route.

Voor een idee hoe steil de trap is, een foto van internet:


SPOILER: Sfeerimpressie onderweg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat ik op een stuk met single trails een ontmoeting met de plaatselijke flora had in de vorm van brandnetels, verder een leuk tochtje en ruim 16 km "hoogtestage" gedaan. Nog krap een week tot de HM van Amersfoort.
  maandag 4 juni 2018 @ 17:31:27 #154
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_179604120
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:08 schreef McTwente het volgende:
Vork, gefeliciteerd met de verbetering van je PR!
LT, wat schrikken! Hopelijk ben je snel achter de oorzaak en is deze simpel te verhelpen.

Ik was afgelopen weekend vanwege een bruiloft het hele weekend in Zuid-Limburg, in de buurt van Landgraaf. Zaterdag heb ik voor het ontbijt de omgeving hardlopend verkend. Omdat we op een steenworp afstand van Snowworld zaten, heb ik de langste trap van Nederland ook meegenomen in mijn route.

Voor een idee hoe steil de trap is, een foto van internet:
[ afbeelding ]

SPOILER: Sfeerimpressie onderweg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat ik op een stuk met single trails een ontmoeting met de plaatselijke flora had in de vorm van brandnetels, verder een leuk tochtje en ruim 16 km "hoogtestage" gedaan. Nog krap een week tot de HM van Amersfoort.
:D mijn ouders wonen daar om de hoek. Ik ga er komend weekend ook weer naartoe. Heb die trappen nog nooit op gerend, alleen wandelend. Eens kijken hoe ik het conditioneel vol ga houden :+

Oh en net terug van een duurloop van 7km. Was afzien in de volle zon, maar de laatste 4km toch rond 5min/km gehaald :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_179607534
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2018 20:44 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik heb exact dezelfde schoenen en exact dezelfde slijtage. Je overproneert (naar buiten). Deze schoen heeft bovendien niet echt een stevige slijtvaste zool (het is ook de laatste Lunareclipse die gemaakt is). Maar de Lunareclipse ís al een neutrale schoen die alle soorten pronatie corrigeert.

Ik zou 's naar een hardloopwinkel gaan om iets anders te laten aanmeten (ik loop zelf nu op de Asics Gel nimbus 19 en dat gaat redelijk. Ff wennen aan de veters.).
Ik heb toen deze Nikes ook laten aanmeten. Mis beetje demping, vind ze vrij hard.

Edit: Het is overigens de Lunarglide 6, niet de Lunareclipse :)
pi_179610180
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 22:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nog steeds wel moe, maar een hele dag buiten zijn maakt je ook moe.. Heb ook een beetje spierpijn in mijn schouders zoals je na griep hebt ook dus toch wel gek. Maar vandaag niet gesport, morgen eens kijken of ik weer zin heb in een rustig rondje of niet.
Wat vervelend. Hopelijk krijg je zo snel mogelijk duidelijkheid.
  maandag 4 juni 2018 @ 22:59:26 #157
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179611649
Whehe.. als ik de uitslagen goed lees ben ik laatste geworden van de vrouwen bij een lokale loop _O-

ach, iemand moet het zijn :')

edit: Toch niet :o Er is iets mis gegaan bij mijn registratie bij de start -O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_179612894
Weer een beetje bijgekomen, LT? Had je niet een zonnesteek? Zaterdag was het hier toch nog wel warm?

Ik zit trouwens wel bij een AV en een TV, maar dat is alleen maar zodat ik een stok achter de deur heb, niet omdat ik er iets van opsteek. :') Anders zou ik het lopen steeds uitstellen en mezelf weer vervloeken dat ik lui ben geweest. Vooral in de winter dus. Ik blijf er ook wel hangen omdat het gezellig is.
Van de AV eigenlijk nooit echte techniektips, misschien omdat ik al redelijk netjes loop. Van de TV alleen maar opmerkingen dat ik sneller kan als ik nou eens mezelf wat meer push, en dat ik rustig aan moet doen na een marathon.

Maar ik denk dat het voor de meesten echt wel een meerwaarde heeft!
  dinsdag 5 juni 2018 @ 00:09:50 #159
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179612989
Ik geloof dat ik hetzelfde heb als Wyccie, alleen ik denk ook dat de variatie in soorten trainingen ook groter is. Voor mij een win-win :)

Heb me overigens net overal uitgeschreven en dat is prima. Heeft geen zin om dingen te blijven pushen als ze niet gaan. Prima wil overigens niet zeggen dat ik het niet echt echt echt echt heel erg jammer vind.

Sterkte met je zoektocht naar de oorzaak LT! Vervelend.
pi_179613346
Wat ontzettend balen is dat, Quoi. Maar misschien geeft dit je meer rust en kan je gewoon weer goed herstellen.

Morgen een race-/reisverslag van mijn eerste buitenlandse marathon!
pi_179619376
Nou. Startnummer binnen. Zondag voor het eerst in 15 maanden weer een halve marathon, in Amersfoort. Ik heb er zin en vertrouwen in.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179619561
Succes mossel! Hopelijk met mooi weer!

Ik voel mijn knie nog steeds na bijna een week rust. Niet pijnlijk, maar ben me er wel bewust van. Als het na het weekend nog zo is ga ik me geloof ik even orienteren op de gym hier om de hoek, want ik word nogal rusteloos }:|.
pi_179620321
Ik ga Amersfoort toch niet lopen, lijkt me een zinloze exercitie nu.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179620371
Balen LT, maar het klinkt wel verstandig!
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:10:03 #165
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_179628500
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:43 schreef macondo het volgende:

[..]

Oprechte vraag ; hoeveel mensen hier en hoeveel mensen die hardlopen zitten of zaten bij een hardloopgroep cq athletiekvereniging?
begonnen bij een harriersclub. Aan het begin veel aan gehad, vooral qua motivatie maar omdat mijn doelstellingen niet meer overeen komen met dat van de (voornamelijk) wegatleten bij de harriers nu al een paar jaar geen lid meer.
Wel loop ik nog steeds regelmatig met gelijkgestemde mensen met de zelfde ideeen, plannen en doelen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_179630427
Mijn jaar tot nu toe stond een beetje in het teken van de marathon van afgelopen zaterdag. De weg er naartoe ging niet helemaal zonder horten of stoten. Naast blessures was de grote tegenvaller de laatste week het weer, want hoe train je voor een marathon boven de poolcirkel als het hier zo heet en benauwd is?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Post-marathon: mijn benen voelen goed, ik wil weer terug! Heerlijk nagenieten.
  woensdag 6 juni 2018 @ 04:03:20 #167
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_179631601
prachtige ervaring Wyccie!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator woensdag 6 juni 2018 @ 06:10:28 #168
155227 crew  Guppy
dus
pi_179631808
*O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179631951
Zo gaaf! _O_
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Forum Admin woensdag 6 juni 2018 @ 07:29:13 #170
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_179632164
Wat een mooie ervaring wyccie! Petje af
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_179632186
Mooie herinnering vandaag op FB: Marathon Via Belgica, de eerste en laatste editie van de marathon die geen marathon was, maar langer.
Samen met Semtex, stipstreep en TWC een warm maar mooi dagje gehad 3 jaar geleden.
"Iech hub hum geloapen!" :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 06-06-2018 07:47:41 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_179638041
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 15:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga Amersfoort toch niet lopen, lijkt me een zinloze exercitie nu.
Jammer! Ik heb me gisteren juist ingeschreven.
pi_179638083
Wyccie *O*
  Moderator woensdag 6 juni 2018 @ 16:56:58 #174
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179639604
Na een lange pauze van een aantal jaar, afgelopen januari weer terug begonnen met hardlopen. Eerst bij een beginnersgroepje en nu bij een reguliere groep van de lokale atletiekvereniging. Het fijne daaraan is dat er een goed schema is waar ik zelf dus niet meer over hoef na te denken, en ik ook regelmatig tips krijg over m'n techniek. Ook is het een goede stok achter de deur, want anders loop ik veel te weinig.

Vanavond m'n tweede wedstrijd 5km sinds m'n "comback :P". Beetje jammer wel van het hete weer, nu zeker maar niet te hard van start gaan.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_179643452
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 15:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga Amersfoort toch niet lopen, lijkt me een zinloze exercitie nu.
Balen. Ben je al bij de dokter geweest?
pi_179643540
Erg mooi verslag, Wyccie!
pi_179644933
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:36 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Balen. Ben je al bij de dokter geweest?
Nee dat duurt nog wel even, je moet eerst nog naar de huisarts, dan krijg je een verwijzing voor de sportarts die waarschijnlijk pas over weken tijd heeft, dan nog wachten op de uitslag van zo'n bloedonderzoek.. ik vraag me wel af of dat echt zin heeft.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179645077
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee dat duurt nog wel even, je moet eerst nog naar de huisarts, dan krijg je een verwijzing voor de sportarts die waarschijnlijk pas over weken tijd heeft, dan nog wachten op de uitslag van zo'n bloedonderzoek.. ik vraag me wel af of dat echt zin heeft.
Je hebt toch geen verwijzing naar een sportarts nodig? Je zegt hoe kut je je voelt, dat je vegetariër bent, dat je bang bent dat je misschien een tekort aan voedingsstoffen hebt en de huisarts geeft je zelf een formulier mee waarop ijzer, foliumzuur, vitamine B12, Hb en ferritine staat aangevinkt. Daar wandel je mee naar het lab, prikken en de volgende dag heb je de uitslag.

Dit kan in 1 week geregeld worden. ;)
pi_179645206
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:53 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Je hebt toch geen verwijzing naar een sportarts nodig? Je zegt hoe kut je je voelt, dat je vegetariër bent, dat je bang bent dat je misschien een tekort aan voedingsstoffen hebt en de huisarts geeft je zelf een formulier mee waarop ijzer, foliumzuur, vitamine B12, Hb en ferritine staat aangevinkt. Daar wandel je mee naar het lab, prikken en de volgende dag heb je de uitslag.

Dit kan in 1 week geregeld worden. ;)
Naar wat ik van mijn trainer en trainingsgenoot die op heel hoog niveau loopt begrijpt, is een sportarts beter in staat die resultaten te lezen. Het gaat vaak bij sporters niet om extreme afwijkingen maar een combinatie van net lage waarde op bepaalde stoffen die kan wijzen op tekorten of overtraining.. Dat kan een huisarts moeilijker vaststellen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 6 juni 2018 @ 22:02:54 #180
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_179645351
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Naar wat ik van mijn trainer en trainingsgenoot die op heel hoog niveau loopt begrijpt, is een sportarts beter in staat die resultaten te lezen. Het gaat vaak bij sporters niet om extreme afwijkingen maar een combinatie van net lage waarde op bepaalde stoffen die kan wijzen op tekorten of overtraining.. Dat kan een huisarts moeilijker vaststellen.
Kijk, dit is informatie waar we wat aan hebben!!
Niet zo zeer hier maar vooral op FB kom je op iedere hardlooppagina "wonderdokters" tegen die het vaak allemaal beter weten dan welke (sport)arts dan ook.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Forum Admin woensdag 6 juni 2018 @ 22:05:34 #181
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_179645416
Waarom niet snel een bloedbeeld door je huisarts laten beoordelen om 'gewone' ziektebeelden uit te sluiten dan wel vast te stellen en daarna hetzelfde riedeltje bij een sportarts die vanuit zijn invalshoek kijkt?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_179645714
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:05 schreef Pharkus het volgende:
Waarom niet snel een bloedbeeld door je huisarts laten beoordelen om 'gewone' ziektebeelden uit te sluiten dan wel vast te stellen en daarna hetzelfde riedeltje bij een sportarts die vanuit zijn invalshoek kijkt?
Nouja ik zal bij mijn afspraak met de HA de situatie uitleggen en dan zien we wel weer verder..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179681376
Net even wat tijd doorgebracht bij de Decathlon, erg leuke broekjes met veel zakjes voor gels, maar helaas niet in mijn maat. ;(

Wel deze gehaald, zit heel erg lekker. Heel zacht en licht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ritszakje achterop is zelfs groot genoeg voor mijn nieuwe telefoon (ik baal ervan dat telefoons steeds groter worden).
pi_179682423
Ik heb daar laatst een vlinderbroekje gehaald voor m.n. wedstrijden. Ook al zo'n heerlijk licht en glad materiaal. En toen ook meteen een 'trail'tight gehaald met een hele batterij aan vakjes en zakjes. Is inderdaad enorm praktisch, ook als je niet trailt.
pi_179682483
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 21:08 schreef wyccie het volgende:
Net even wat tijd doorgebracht bij de Decathlon, erg leuke broekjes met veel zakjes voor gels, maar helaas niet in mijn maat. ;(

Wel deze gehaald, zit heel erg lekker. Heel zacht en licht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ritszakje achterop is zelfs groot genoeg voor mijn nieuwe telefoon (ik baal ervan dat telefoons steeds groter worden).
DIe heb ik in het roze! Super fijn bij heet weer.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 8 juni 2018 @ 22:16:37 #186
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179682703
Ik heb zondag mijn eerste 10k trail run *O* Tips? :P

edit: niet in de natuur, maar door gebouwen in de stad
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_179689217
Ik zat bij een AV, maar bij de derde training is het in mijn geval misgegaan, en heb er daardoor niet zo beste ervaring mee. Die training was best hard en nadien een enorme pijn aan de peesplaat, en een bult erop.
Al denk ik dat ik zonder AV dit uiteindelijk ook wel had gekregen.

Daarna weer vooral voor mezelf gerend, nog verschillende wedstrijden, maar pijn en die bult natuurlijk, en uiteindelijk naar de fysio gegaan met die peesplaat.

Na de vaststelling wat het was heb ik nog 1x hardgelopen.. had ik niet moeten doen, want toen kreeg ik het probleem ook op de linker peesplaat.
Hardlopen is uit den boze nu, voor altijd. En ook gewoon lopen wordt steeds moeilijker. Hopelijk komt er ooit een oplossing. Maar ik mis het hardlopen nog elke dag. Nieuwe paden verkennen..

Wel zie ik op internet mensen verschillend erop reageren. Artsen zeggen: niet zware belastingen doen.
Enkele mensen die het hebben zeggen: ook al wordt het erger, ik ga door.. ook beter voor je kop.

Maar wat is wijsheid, en ik vraag me af: hoe loop je dan? Met pijnstillers?! Bij mij is 400m lopen nu al met scheuten..

[ Bericht 5% gewijzigd door Glijdt_licht op 09-06-2018 11:38:49 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_179691080
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 11:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik zat bij een AV, maar bij de derde training is het in mijn geval misgegaan, en heb er daardoor niet zo beste ervaring mee. Die training was best hard en nadien een enorme pijn aan de peesplaat, en een bult erop.
Al denk ik dat ik zonder AV dit uiteindelijk ook wel had gekregen.

Daarna weer vooral voor mezelf gerend, nog verschillende wedstrijden, maar pijn en die bult natuurlijk, en uiteindelijk naar de fysio gegaan met die peesplaat.

Na de vaststelling wat het was heb ik nog 1x hardgelopen.. had ik niet moeten doen, want toen kreeg ik het probleem ook op de linker peesplaat.
Hardlopen is uit den boze nu, voor altijd. En ook gewoon lopen wordt steeds moeilijker. Hopelijk komt er ooit een oplossing. Maar ik mis het hardlopen nog elke dag. Nieuwe paden verkennen..

Wel zie ik op internet mensen verschillend erop reageren. Artsen zeggen: niet zware belastingen doen.
Enkele mensen die het hebben zeggen: ook al wordt het erger, ik ga door.. ook beter voor je kop.

Maar wat is wijsheid, en ik vraag me af: hoe loop je dan? Met pijnstillers?! Bij mij is 400m lopen nu al met scheuten..
Eerst helemaal laten herstellen natuurlijk. Maar of dat betekent dat hardlopen voor altijd uit den boze is, die conclusie kan je nu nog niet trekken lijkt me. Zodra je weer pijnvrij bent weer heel rustig opbouwen en de structurele oorzaak van het probleem aanpakken met oefeningen bijvoorbeeld.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179691494
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:54 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Eerst helemaal laten herstellen natuurlijk. Maar of dat betekent dat hardlopen voor altijd uit den boze is, die conclusie kan je nu nog niet trekken lijkt me. Zodra je weer pijnvrij bent weer heel rustig opbouwen en de structurele oorzaak van het probleem aanpakken met oefeningen bijvoorbeeld.
Het is 100% zeker dat ik niet meer mag hardlopen. Heb een bindweefselprobleem ;) die is getriggerd door te hard trainen.

Viking disease, maar dan in de voeten. Ledderhose heet het. In de handen het het Dupuytren.
Oplossing bestaat niet, heb inmiddels al bestraling gehad om het te vertragen en minder pijnlijk te maken.

Behandeling was experimenteel en heb ik daardoor volledig zelf moeten betalen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Glijdt_licht op 09-06-2018 14:26:06 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_179691681
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:20 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Het is 100% zeker dat ik niet meer mag hardlopen. Heb een bindweefselprobleem ;) die is getriggerd door te hard trainen.

Viking disease, maar dan in de voeten. Ledderhose heet het. In de handen het het Dupuytren.
Oplossing bestaat niet, heb inmiddels al bestraling gehad om het te vertragen en minder pijnlijk te maken.

Behandeling was experimenteel en heb ik daardoor volledig zelf moeten betalen.
Ah oke.. maar van wat ik er over lees komt dat niet door het hardlopen, is het erfelijk?
Wat naar zeg :( Mag je wel low-impact sporten doen zoals zwemmen of fietsen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179692237
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ah oke.. maar van wat ik er over lees komt dat niet door het hardlopen, is het erfelijk?
Wat naar zeg :( Mag je wel low-impact sporten doen zoals zwemmen of fietsen?
Het is erfelijk, maar er is een trigger. Het moment van beschadiging.

Fietsen en zwemmen zijn prima. Ik heb me qua sport nu dan ook op mountainbiken gegooid. De omgeving hier leent zich daar goed voor.

Overigens zijn er sites die zeggen dat het pijnloos is.. Wat het juist absoluut niet is
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_179699962
Vandaag kroondomeinentrial gelopen. Kleine race, 7,3 km (strava 7,8). Ondanks de afgelopen week dikke verkoudheid en volle kop, toch tijd van vorig jaar verbeterd. Goed ingedeeld en 2de van de 24 geworden.
  zondag 10 juni 2018 @ 04:11:46 #193
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_179703773
Hier ook maar ff mijn verslag van fb. Ik loop nog steeds, met nog wat moeite ;)

Vanavond de halve van Zwolle gelopen. Heb me in de afgelopen jaren al 2 x eerder ingeschreven maar door andere zaken kwam het er niet van.

Vandaag dus met de trein naar Zwolle samen met Lars en Niels. Ruim op tijd daar dus lekker rustig inkomen en daarna naar het overvolle startvak (daar liggen verbetermogelijkheden). Eenmaal begonnen liep ik gelijk best lekker op 5.30 en dat besloot ik in ieder geval de eerste ronde (van 3) aan te houden. Helaas zijn het dus ronden en is het soms best smal waardoor je door de drukte in je snelheid wordt getemperd.

In ronde 2 bedacht ik me om iets aan te zetten, de snelsten waren al binnen dus er was ietwat meer ruimte op de straat. Dit kwam me op een gegeven moment (heuvel af en met mijn collega meelopen) enigzins duur te staan want op dat moment ben ik zo nu en dan door ronde 3 gaan wandelen. Dat wandelen was sowieso de bedoeling bij het nemen van de gelletjes die ik mee had (niet te haggelen zo warm) maar ook bij de drinkposten heb ik de tijd genomen.

Mijn doel vooraf was onder de 2 uur. Na blessures en weinig lange duurlopen een redelijk streven, en dat is ook gelukt met 1.59.39 :)

Toch ben ik niet helemaal tevreden want ik leek voor mezelf vlotter te lopen dan ik in werkelijkheid deed. Maar ik geef de warmte en de drukte op de kop!

Het is sowieso een verbetering van Enschede, wat aangeeft dat ik sneller ben gaan lopen en meer gewend ben aan de warmte. PR's gaan gebroken worden!

Leuk dat je er was McTwente *O*
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_179704115
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 04:11 schreef Daywalk3r het volgende:
Hier ook maar ff mijn verslag van fb. Ik loop nog steeds, met nog wat moeite ;)

Vanavond de halve van Zwolle gelopen. Heb me in de afgelopen jaren al 2 x eerder ingeschreven maar door andere zaken kwam het er niet van.

Vandaag dus met de trein naar Zwolle samen met Lars en Niels. Ruim op tijd daar dus lekker rustig inkomen en daarna naar het overvolle startvak (daar liggen verbetermogelijkheden). Eenmaal begonnen liep ik gelijk best lekker op 5.30 en dat besloot ik in ieder geval de eerste ronde (van 3) aan te houden. Helaas zijn het dus ronden en is het soms best smal waardoor je door de drukte in je snelheid wordt getemperd.

In ronde 2 bedacht ik me om iets aan te zetten, de snelsten waren al binnen dus er was ietwat meer ruimte op de straat. Dit kwam me op een gegeven moment (heuvel af en met mijn collega meelopen) enigzins duur te staan want op dat moment ben ik zo nu en dan door ronde 3 gaan wandelen. Dat wandelen was sowieso de bedoeling bij het nemen van de gelletjes die ik mee had (niet te haggelen zo warm) maar ook bij de drinkposten heb ik de tijd genomen.

Mijn doel vooraf was onder de 2 uur. Na blessures en weinig lange duurlopen een redelijk streven, en dat is ook gelukt met 1.59.39 :)

Toch ben ik niet helemaal tevreden want ik leek voor mezelf vlotter te lopen dan ik in werkelijkheid deed. Maar ik geef de warmte en de drukte op de kop!

Het is sowieso een verbetering van Enschede, wat aangeeft dat ik sneller ben gaan lopen en meer gewend ben aan de warmte. PR's gaan gebroken worden!

Leuk dat je er was McTwente *O*
Ik vond het leuk om jou en indepoeier aan te kunnen moedigen. En beide zeer verdienstelijk gelopen! *O*

Vandaag mag ik zelf weer lopen, met onder andere pijll. Jammer dat LT af moest haken...
pi_179704628
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 08:05 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ik vond het leuk om jou en indepoeier aan te kunnen moedigen. En beide zeer verdienstelijk gelopen! *O*

Vandaag mag ik zelf weer lopen, met onder andere pijll. Jammer dat LT af moest haken...
Succes! Prima omstandigheden wel zo te zien!

En ja zeker jammer :( Maar gezien hoe de training van gisteren weer verliep zeker geen verkeerde keuze.. Mijn trainer fietste gisteren met ons mee dus die kon goed analyseren wat er aan de hand was.. hij denkt nu aan parasympathische overtraining. Maar voor de zekerheid ook maar vragen om een bloedtest op ijzer en vitaminen en zulks.. zou fijner zijn als het daaraan ligt, dan is het snel opgelost.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179705780
Hier zo de Engelenrun in Den Bosch! Heeeeet. 8-)
pi_179709969
Vandaag was de halve marathon in Amersfoort. Dat was ook de tweede halve die ik ooit liep, lang geleden in een stelsel hier ver vandaan. Leuk loopje is het, met een gezellig start/finishgebied en een mooie route. Hard gelopen, best kapot gegaan. Op 15 en 18 km (ofzo) even stilgestaan bij de drankposten om echt goed te drinken. Minuutje boven mijn pr, ook netjes, met deze temperatuur. Een klein beetje duizelig na de finish, dus even bij de EHBO gezeten voor een natte theedoek in m'n nek en wat druivensuiker. Topdag.

https://connect.garmin.com/modern/activity/2765980525

[ Bericht 2% gewijzigd door mosselmossel op 10-06-2018 16:21:03 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179713400
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 09:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Succes! Prima omstandigheden wel zo te zien!

En ja zeker jammer :( Maar gezien hoe de training van gisteren weer verliep zeker geen verkeerde keuze.. Mijn trainer fietste gisteren met ons mee dus die kon goed analyseren wat er aan de hand was.. hij denkt nu aan parasympathische overtraining. Maar voor de zekerheid ook maar vragen om een bloedtest op ijzer en vitaminen en zulks.. zou fijner zijn als het daaraan ligt, dan is het snel opgelost.
"Overtraining" in de zin van een medische aandoening of bedoelt hij eigenlijk "overreaching" die gaat leiden tot supercompensatie als je nu rust neemt? :)

Ik heb trouwens bewondering voor iedereen die de afgelopen tijd evenementen heeft gelopen met deze warmte.
pi_179713630
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 19:44 schreef Drieklank het volgende:

[..]

"Overtraining" in de zin van een medische aandoening of bedoelt hij eigenlijk "overreaching" die gaat leiden tot supercompensatie als je nu rust neemt? :)

Ik heb trouwens bewondering voor iedereen die de afgelopen tijd evenementen heeft gelopen met deze warmte.
Nou die supercompensatie zou dan wel ineens als een wonder bij heldere hemel komen :P
En dat speelt zich meestal binnen een cyclus van 1-2 weken af, ik struggle al maanden met vorm en fitheid. De huisarts lacht je waarschijnlijk uit als je zegt 'ik wil weten wat er aan de hand is want ik ren al maanden niet harder dan 42 minuten op de 10km' maar hopelijk kan de sportarts wel dingen uitsluiten of het probleem vinden ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179713936
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 19:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou die supercompensatie zou dan wel ineens als een wonder bij heldere hemel komen :P
En dat speelt zich meestal binnen een cyclus van 1-2 weken af, ik struggle al maanden met vorm en fitheid. De huisarts lacht je waarschijnlijk uit als je zegt 'ik wil weten wat er aan de hand is want ik ren al maanden niet harder dan 42 minuten op de 10km' maar hopelijk kan de sportarts wel dingen uitsluiten of het probleem vinden ;)
Ik dacht dat je je pas sinds kort zo rot voelde!

Nee, dat is ook niet hoe je het probleem aan de huisarts uit moet leggen. Je wilt toch in ieder geval uitsluiten dat het aan je gezondheid ligt? Ik snap dat we hierover van mening verschillen en ik wil je niet de les lezen, maar ik maak me ook meer zorgen om je gezondheid dan je sportprestaties.

Hoe dan ook, ik hoop dat je je toch snel weer beter voelt. Je bent duidelijk erg gemotiveerd en dan is gedwongen rust nemen een bittere pil. -O-
pi_179714372
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 20:09 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik dacht dat je je pas sinds kort zo rot voelde!

Nee, dat is ook niet hoe je het probleem aan de huisarts uit moet leggen. Je wilt toch in ieder geval uitsluiten dat het aan je gezondheid ligt? Ik snap dat we hierover van mening verschillen en ik wil je niet de les lezen, maar ik maak me ook meer zorgen om je gezondheid dan je sportprestaties.

Hoe dan ook, ik hoop dat je je toch snel weer beter voelt. Je bent duidelijk erg gemotiveerd en dan is gedwongen rust nemen een bittere pil. -O-

Ja daar heb je ook helemaal gelijk in natuurlijk, gezondheid is het allerbelangrijkste. Maar volgens de 'normale' standaard ben ik wel gezond denk ik. Ik ben niet heel moe op mijn werk of zo. Maar ik merk gewoon aan hoe mijn lichaam reageert tijdens trainingen en hoe het herstelt dat het niet helemaal klopt.
En gedwongen rust nemen is wel vervelend ja, maar als je weet waar je aan toe bent en een duidelijk plan krijgt van wat je wel en niet moet doen, is het wel te overkomen. De afgelopen maanden heb ik alles geprobeerd maar elke keer als ik dacht dat ik weer een stap vooruit was ging ik later weer 3 stappen terug. Maar misschien verwacht ik teveel van die uitkomsten en is het gewoon een periode waar je langzaam doorheen moet, ik weet het niet. Bedankt voor je bezorgdheid in ieder geval.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 10 juni 2018 @ 21:00:13 #202
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_179715316
Ik zit er aan te denken om in oktober de halve marathon van Amsterdam te doen :o
Ambitieus als je weet dat de 10k vestingloop van 2 weken terug m'n eerste officiële run is :') echter heb ik wel eens de 15 aangetikt en denk ik dat het met wat training te doen moet zijn. Wat denken jullie? Ook moet ik met zulke afstanden gaan denken over tussendoor eten en drinken. Ik haat het om buiten m'n telefoon iets extra's bij me te dragen, hebben jullie daar tips voor?

Benieuwd hoe jullie erover denken.

Oh en ik kies bewust voor die van Amsterdam, omdat ik van Amsterdam hou en daar m'n debuut op de halve wil maken :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_179716052
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:00 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik zit er aan te denken om in oktober de halve marathon van Amsterdam te doen :o
Ambitieus als je weet dat de 10k vestingloop van 2 weken terug m'n eerste officiële run is :') echter heb ik wel eens de 15 aangetikt en denk ik dat het met wat training te doen moet zijn. Wat denken jullie? Ook moet ik met zulke afstanden gaan denken over tussendoor eten en drinken. Ik haat het om buiten m'n telefoon iets extra's bij me te dragen, hebben jullie daar tips voor?

Benieuwd hoe jullie erover denken.

Oh en ik kies bewust voor die van Amsterdam, omdat ik van Amsterdam hou en daar m'n debuut op de halve wil maken :)
Je bent op tijd, als je nu zonder problemen de afstand van 10km aankunt. Echter zal je waarschijnlijk wel de training wat op moeten voeren dus het is altijd even kijken hoe je lichaam daarop reageert. Maar ik zou gewoon op zoek gaan naar een verstandig opbouwschema, niet teveel zorgen maken om de tijd maar vooral om de afstand uitbreiden.

Wat betreft drinken en eten onderweg zijn er verschillende opties. Eten is in principe niet echt nodig nog bij deze afstand, zeker in training niet. Maar het kan wel fijn zijn om toch wat koolhydraten in de vorm van een gelletje te nemen tijdens de halve. Deze kun je in een training makkelijk meenemen in een zakje van je broek of zo. Qua drinken kun je een flesjesriem of een waterrugtas aanschaffen, of je route in verschillende loops om je huis of een andere plek plannen waar je een flesje water achterlaat. Ook zijn er veel watertappunten, die kun je hier bekijken: https://drinkwaterkaart.nl/
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 10 juni 2018 @ 21:27:58 #204
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_179716158
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:00 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik zit er aan te denken om in oktober de halve marathon van Amsterdam te doen :o
Ambitieus als je weet dat de 10k vestingloop van 2 weken terug m'n eerste officiële run is :') echter heb ik wel eens de 15 aangetikt en denk ik dat het met wat training te doen moet zijn. Wat denken jullie? Ook moet ik met zulke afstanden gaan denken over tussendoor eten en drinken. Ik haat het om buiten m'n telefoon iets extra's bij me te dragen, hebben jullie daar tips voor?

Benieuwd hoe jullie erover denken.

Oh en ik kies bewust voor die van Amsterdam, omdat ik van Amsterdam hou en daar m'n debuut op de halve wil maken :)
Als je nu de 10 aan kan, de 15 al eens hebt gelopen. Moet de HM over 4 maanden geen probleem zijn.

Ik zou in ieder geval kijken of je nog in de tussentijd een 10 Engelse mijl kan lopen (bijvoorbeeld Dam tot Dam). Dat is een goede opmaat naar een HM.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 10 juni 2018 @ 23:03:31 #205
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_179719356
Vandaag voor het eerst een wedstrijd meegelopen: Ik kon voor iemand invallen op de 10km in Amersfoort. Ik zag er nooit wat in om met zoiets mee te doen, maar het is toch eigenlijk wel leuk. Leuk georganiseerd en het motiveert tijdens het lopen ook wel.

Heb een redelijke tijd gelopen, 46min. De eerste 4km waren wel heel druk, vooral omdat ik vrijwel achteraan startte (wist ik veel). Ze hadden ook geen vakken voor verschillende tempo's. Ik heb iets harder gelopen dan ik normaal tijdens m'n wekelijkse rondje doe.

Na afloop even m'n fitbit gechecked, wat me opvalt is dat m'n hartslag enorm hoog is. Gemiddeld 188 met een pieken tot 195. Is dat nou normaal? Tijdens het lopen heb ik er geen last van en heb ik ook geheel niet door dat m'n hartslag vrij hoog is. Na afloop ben ik ook gewoon snel hersteld, dus het lijkt me niet echt problematisch.
pi_179719444
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 23:03 schreef Schuifpui het volgende:
Vandaag voor het eerst een wedstrijd meegelopen: Ik kon voor iemand invallen op de 10km in Amersfoort. Ik zag er nooit wat in om met zoiets mee te doen, maar het is toch eigenlijk wel leuk. Leuk georganiseerd en het motiveert tijdens het lopen ook wel.

Heb een redelijke tijd gelopen, 46min. De eerste 4km waren wel heel druk, vooral omdat ik vrijwel achteraan startte (wist ik veel). Ze hadden ook geen vakken voor verschillende tempo's. Ik heb iets harder gelopen dan ik normaal tijdens m'n wekelijkse rondje doe.

Na afloop even m'n fitbit gechecked, wat me opvalt is dat m'n hartslag enorm hoog is. Gemiddeld 188 met een pieken tot 195. Is dat nou normaal? Tijdens het lopen heb ik er geen last van en heb ik ook geheel niet door dat m'n hartslag vrij hoog is. Na afloop ben ik ook gewoon snel hersteld, dus het lijkt me niet echt problematisch.
Het is een wedstrijd, als het goed is een maximale inspanning dus helemaal niet gek dat je hartslag dan hoog is hoor!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 10 juni 2018 @ 23:18:45 #207
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_179719827
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 23:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het is een wedstrijd, als het goed is een maximale inspanning dus helemaal niet gek dat je hartslag dan hoog is hoor!
Ja, maak me er ook geen zorgen over of zo. Ik dacht alleen dat je hartslag voor een duurloop wat lager zou liggen.

Net de rest ook even teruggekeken. Alle laatste trainingen zijn eigenlijk vrij hoog, terwijl m'n hartslag voor een min of meer gelijk tempo in de winter gewoon ruim 15 slagen lager ligt. Warmte doet blijkbaar een hoop.
  maandag 11 juni 2018 @ 08:04:27 #208
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179722242
Gisteren meegedaan met de Utrecht Urban Trail. Wat een leuke ervaring :D Je moet geen goede tijd neer willen zetten (tussen mijn PR en eindtijd zat 25 minuten op de 10k _O-) maar wel heel grappig om door een Bijenkorf te hardlopen, een gevangenis en door allemaal verschillende kroegen. Je komt echt op plekken waar je anders nooit zou komen. Het was de 2e editie, dus er zaten nog wat kinderziektes in, maar zou volgend jaar zo weer meedoen :Y

Filmpje: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1778994/
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_179722665
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 09:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Succes! Prima omstandigheden wel zo te zien!
Ik vond het wel weer erg warm. Vooral het laatste stuk, waar je eerst vol in de zon liep (van Schothorst richting het centrum) en vervolgens tussen de gebouwen was zwaar.

Ik typ later nog even een verslagje.
pi_179723450
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 09:01 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ik vond het wel weer erg warm. Vooral het laatste stuk, waar je eerst vol in de zon liep (van Schothorst richting het centrum) en vervolgens tussen de gebouwen was zwaar.

Ik typ later nog even een verslagje.
Ja ‘s ochtends leek het vrij koel maar een paar uur later scheen de zon flink ja! Het is een heerlijk voorjaar maar niet echt voor langeafstandslopers die PRs willen halen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179723662
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 10:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja ‘s ochtends leek het vrij koel maar een paar uur later scheen de zon flink ja! Het is een heerlijk voorjaar maar niet echt voor langeafstandslopers die PRs willen halen :P
Dat merkte ik ook ja. De tweede helft was het zo warm. Terwijl het bij de bewolking die er het eerste uur nog was, echt wel mogelijk was geweest een pr te lopen. Kwam een minuutje tekort. Door de snel opkomende hitte kon ik alleen het tempo niet meer vasthouden.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator maandag 11 juni 2018 @ 11:55:56 #212
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179724838
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 23:03 schreef Schuifpui het volgende:
Vandaag voor het eerst een wedstrijd meegelopen: Ik kon voor iemand invallen op de 10km in Amersfoort. Ik zag er nooit wat in om met zoiets mee te doen, maar het is toch eigenlijk wel leuk. Leuk georganiseerd en het motiveert tijdens het lopen ook wel.

Heb een redelijke tijd gelopen, 46min. De eerste 4km waren wel heel druk, vooral omdat ik vrijwel achteraan startte (wist ik veel). Ze hadden ook geen vakken voor verschillende tempo's. Ik heb iets harder gelopen dan ik normaal tijdens m'n wekelijkse rondje doe.

Na afloop even m'n fitbit gechecked, wat me opvalt is dat m'n hartslag enorm hoog is. Gemiddeld 188 met een pieken tot 195. Is dat nou normaal? Tijdens het lopen heb ik er geen last van en heb ik ook geheel niet door dat m'n hartslag vrij hoog is. Na afloop ben ik ook gewoon snel hersteld, dus het lijkt me niet echt problematisch.
Erg nette tijd voor zo'n eerste 10km wedstrijd hoor.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_179724928
Zoals beloofd een verslag van mijn halve marathon in Amersfoort.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Niet gefotografeerd is niet gelopen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179726965
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je bent op tijd, als je nu zonder problemen de afstand van 10km aankunt. Echter zal je waarschijnlijk wel de training wat op moeten voeren dus het is altijd even kijken hoe je lichaam daarop reageert. Maar ik zou gewoon op zoek gaan naar een verstandig opbouwschema, niet teveel zorgen maken om de tijd maar vooral om de afstand uitbreiden.

Wat betreft drinken en eten onderweg zijn er verschillende opties. Eten is in principe niet echt nodig nog bij deze afstand, zeker in training niet. Maar het kan wel fijn zijn om toch wat koolhydraten in de vorm van een gelletje te nemen tijdens de halve. Deze kun je in een training makkelijk meenemen in een zakje van je broek of zo. Qua drinken kun je een flesjesriem of een waterrugtas aanschaffen, of je route in verschillende loops om je huis of een andere plek plannen waar je een flesje water achterlaat. Ook zijn er veel watertappunten, die kun je hier bekijken: https://drinkwaterkaart.nl/
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:27 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Als je nu de 10 aan kan, de 15 al eens hebt gelopen. Moet de HM over 4 maanden geen probleem zijn.

Ik zou in ieder geval kijken of je nog in de tussentijd een 10 Engelse mijl kan lopen (bijvoorbeeld Dam tot Dam). Dat is een goede opmaat naar een HM.
Bedankt voor de adviezen :)
Ik ga m'n trainingen uitbreiden en de komende maanden de kilometers opschroeven. Hoop alleen echt niet dat ik tegen een blessure aan ga lopen. Heb me er nu wel aardig op ingesteld.
Dat van die gels hoor en lees ik vaker. Is het verstandig om gels te kopen die je zonder water kunt wegwerken? Ik begrijp namelijk dat die minder effectief zijn dan de gels die je met water moet mengen.

Hoop trouwens dat een maat van mij mee wil lopen. Fijn om een trainingsmaatje te hebben. Daarnaast ook wel fijn om iemand te hebben om na afloop een biertje mee te drinken. Na de vestingloop in Den Bosch heb ik nog even een rondje gelopen tussen de mensen, maar ben geen bekende tegengekomen en dat is toch wel naar als je zelf zo euforisch over de eindstreep binnenkomt :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_179727346
quote:
7s.gif Op maandag 11 juni 2018 14:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
Is het verstandig om gels te kopen die je zonder water kunt wegwerken? Ik begrijp namelijk dat die minder effectief zijn dan de gels die je met water moet mengen.
Ook al kan het zonder water. Je wil water na of tijdens een gel. Je wil namelijk hoe dan ook de smaak wegspoelen. Er is geen enkele gel die je voor je plezier neemt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179730788
Nou probeer de mojito gel eens! Echt een feestje! ;)

Ik krijg de isotone gels wel goed weg zonder water, al is het wel fijn om binnen een kwartier of zo dan wel wat te drinken. En er is niet echt een mate van effectief of niet effectief bij die gels, het gaat om hoeveel gram suikers je binnen weet te krijgen. Bij lange inspanningen heb je ongeveer 60 g per uur nodig. Dus bij de isotone gels moet je iets meer volume wegwerken, maar de meesten bevatten rond de 20g. Meestal staat er tijdens een marathon ook wel sportdrank waar je de suikers kunt aanvullen, dan heb je aan ongeveer 2 per uur genoeg. Bij een halve zou je er een kunnen nemen na 1-1.5 uur, afhankelijk van hoe lang je erover doet. Verder zit in sommige gels nog cafeïne, dat kan een extra boost geven. Maar niet ieders maag/darmen reageren even goed op elke gel, probeer er dus eerst een paar uit in trainingen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179731110
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 18:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou probeer de mojito gel eens! Echt een feestje! ;)

Ik krijg de isotone gels wel goed weg zonder water, al is het wel fijn om binnen een kwartier of zo dan wel wat te drinken. En er is niet echt een mate van effectief of niet effectief bij die gels, het gaat om hoeveel gram suikers je binnen weet te krijgen. Bij lange inspanningen heb je ongeveer 60 g per uur nodig. Dus bij de isotone gels moet je iets meer volume wegwerken, maar de meesten bevatten rond de 20g. Meestal staat er tijdens een marathon ook wel sportdrank waar je de suikers kunt aanvullen, dan heb je aan ongeveer 2 per uur genoeg. Bij een halve zou je er een kunnen nemen na 1-1.5 uur, afhankelijk van hoe lang je erover doet. Verder zit in sommige gels nog cafeïne, dat kan een extra boost geven. Maar niet ieders maag/darmen reageren even goed op elke gel, probeer er dus eerst een paar uit in trainingen.
Ik lees even stiekem mee, thanks voor je tips!
Nog een vraagje, ik zie ook wel eens mensen met een soort knijpfruit ding, zou dat ook werken? Ik heb nog nooit gelletjes op maar als ik het zo lees is het dus niet te drinken.. Zo’n knijpfruit lust ik wel :) Maar als het niet helpt heeft dat niet echt nut natuurlijk!
pi_179731140
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 19:11 schreef xMissi het volgende:

[..]

Ik lees even stiekem mee, thanks voor je tips!
Nog een vraagje, ik zie ook wel eens mensen met een soort knijpfruit ding, zou dat ook werken? Ik heb nog nooit gelletjes op maar als ik het zo lees is het dus niet te drinken.. Zo’n knijpfruit lust ik wel :) Maar als het niet helpt heeft dat niet echt nut natuurlijk!
Even checken hoeveel gram suiker erin zit, als dat maar 5gr is kan het wel lekkerder zijn maar heb je er niet veel aan. En verder gewoon uitproberen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179731402
En vooral ook eens tijdens een training proberen. Mijn suikerspiegel kan niet zoveel hebben, dus voor mij is het snel teveel. Niet heel fijn om daar tijdens een loopje achter te komen.

De laatste keren dat ik iets langer liep had ik Haribo beertjes en colaflesjes mee. Die zijn goed te doseren en ik had op zn minst het idee dat het effect had :D
  Redactie Sport maandag 11 juni 2018 @ 19:57:39 #220
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_179731838
Ik gebruikte een knijpfruit achtig ding van de Decathlon tijdens de trainingen en de marathon. Was een welkome afwisseling op de gelletjes :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator maandag 11 juni 2018 @ 20:03:07 #221
155227 crew  Guppy
dus
pi_179731909
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 12:01 schreef McTwente het volgende:
Zoals beloofd een verslag van mijn halve marathon in Amersfoort.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Niet gefotografeerd is niet gelopen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179733602
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:55 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Erg nette tijd voor zo'n eerste 10km wedstrijd hoor.
Thanks :)

Loop al wel een jaar of 10 eens per week een vergelijkbare afstand, dus was aardig voorbereid.
pi_179735673
Afgelopen zaterdag de halve marathon van Zwolle gelopen. Helaas de hoofdprijs, een koe, niet binnengesleept. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondanks de drukte op sommige punten in het parcours is dit echt een aanrader.

En een paar previews van (nog) niet betaalde marathonphoto's die ik bijna overweeg aan te schaffen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179758158
Hier nog Ekiden Rotterdam lopers? Zag dat de limiet van 250 teams bijna bereikt is. Ik ben weer van de partij met een bedrijventeam.
Weer eens een poging ondernemen mijn 10km PR te verbeteren.
pi_179758488
Mooi verslag McTwente, en leuke foto's! ^O^
pi_179760754
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 07:18 schreef RunnerAdd het volgende:
Hier nog Ekiden Rotterdam lopers? Zag dat de limiet van 250 teams bijna bereikt is. Ik ben weer van de partij met een bedrijventeam.
Weer eens een poging ondernemen mijn 10km PR te verbeteren.
We zijn met 5 loopwilligen; dat is dus niet genoeg voor een team.
pi_179763513
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 08:21 schreef Persefoneia het volgende:
Mooi verslag McTwente, en leuke foto's! ^O^
Thanks!
pi_179782425
Mooie verslagen van Zwolle en Amersfoort. Lijken me wel mooie, sfeervolle loopjes. Ik weet dat je in Amersfoort een esafettemarathon kunt lopen, dat lijkt me wel wat met wat Fokkers. Volgend jaar misschien? Voor een volle marathon vind ik 'm echt veel te warm. :P
pi_179798237
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:06 schreef wyccie het volgende:
Mooie verslagen van Zwolle en Amersfoort. Lijken me wel mooie, sfeervolle loopjes. Ik weet dat je in Amersfoort een esafettemarathon kunt lopen, dat lijkt me wel wat met wat Fokkers. Volgend jaar misschien? Voor een volle marathon vind ik 'm echt veel te warm. :P
Nadeel van Amersfoort inderdaad. Eigenlijk altijd warm, de afgelopen 5 jaar altijd 20+ als het geen 25+ is. Maar je mag mij noteren als tweede loper.
pi_179807169
Ik wilde (voor een stille meelezer) wat meer sfeerfoto's posten van Spitsbergen, maar hoe zit dat met de nieuwe privacywet?




Nou ja, hier staan ze onherkenbaar op.
pi_179831919
Iemand die dinsdagavond een 10k in Den Bosch wil lopen?
Ik had me opgegeven zodat ik mee kon doen met het zomerklassement, maar de inschrijving van de laatste loop was 4 weken van tevoren al gesloten.
Aangezien ik morgen ook al een lokaal loopje doe en maandag en woensdag training heb loop ik dinsdag niet meer en hopelijk kan ik iemand dan blij maken met een startbewijs.
Het gaat om deze: https://jeroenboschloop.nl/
pi_179832775
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:46 schreef wyccie het volgende:
Iemand die dinsdagavond een 10k in Den Bosch wil lopen?
Ik had me opgegeven zodat ik mee kon doen met het zomerklassement, maar de inschrijving van de laatste loop was 4 weken van tevoren al gesloten.
Aangezien ik morgen ook al een lokaal loopje doe en maandag en woensdag training heb loop ik dinsdag niet meer en hopelijk kan ik iemand dan blij maken met een startbewijs.
Het gaat om deze: https://jeroenboschloop.nl/
Op een doordeweekse dinsdag naar Den Bosch voor een loopje is voor mij niet echt praktisch.

Ik twijfel deze week tussen een klein loopje in de buurt (rondjes van 2,5km en dan 2 of 4x) of baanwedstrijden bij de club op donderdag. Daar is ook een 5km. Maar da's nog meer rondjes...
  Moderator zaterdag 16 juni 2018 @ 19:31:40 #233
155227 crew  Guppy
dus
pi_179833069
Misschien iets voor Mossel? Onze Bossche Zeeuw ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179841952
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 18:46 schreef wyccie het volgende:
Iemand die dinsdagavond een 10k in Den Bosch wil lopen?
Ik had me opgegeven zodat ik mee kon doen met het zomerklassement, maar de inschrijving van de laatste loop was 4 weken van tevoren al gesloten.
Aangezien ik morgen ook al een lokaal loopje doe en maandag en woensdag training heb loop ik dinsdag niet meer en hopelijk kan ik iemand dan blij maken met een startbewijs.
Het gaat om deze: https://jeroenboschloop.nl/
Ja, kom maar door. Was toch al van plan te gaan lopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 17 juni 2018 @ 14:27:48 #235
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_179847561
Vandaag weer een goeie duurloop van 15km achter de rug met een gemiddelde van 5:40/km :) nog een paar km erbij trainen de komende maanden en laat die HM van Amsterdam maar komen :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_179848071
Best hardlopers wat zijn nu goede in ear bluetooth oordopjes? Die ik nu heb hebben zo'n dikker stuk waarmee je geluid ed kunt regelen. Die komt dus telkens tegen mijn schouder. Wat niet fijn rent.
pi_179848557
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
Vandaag weer een goeie duurloop van 15km achter de rug met een gemiddelde van 5:40/km :) nog een paar km erbij trainen de komende maanden en laat die HM van Amsterdam maar komen :D
Over twee weken 17 of 18 lopen, kan je half juli en halve doen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179849339
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:52 schreef wyccie het volgende:
Ik wilde (voor een stille meelezer) wat meer sfeerfoto's posten van Spitsbergen, maar hoe zit dat met de nieuwe privacywet?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nou ja, hier staan ze onherkenbaar op.
Gaaf! :o

Ik heb geen conditie meer trouwens. Lege ijzervoorraden en bloedarmoede door ziekte van Crohn. Na de marathon in april dus rustig 4km lopen in juni. :P
  zondag 17 juni 2018 @ 18:30:06 #239
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_179852661
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 15:11 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Over twee weken 17 of 18 lopen, kan je half juli en halve doen.
:D dat is erg optimistisch denk ik.
Zal er iets langer de tijd voor nodig hebben, en dat is niet erg. Maar het ging lekker en op het einde aardig kapot.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_179854576
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:30 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

:D dat is erg optimistisch denk ik.
Zal er iets langer de tijd voor nodig hebben, en dat is niet erg. Maar het ging lekker en op het einde aardig kapot.
Nee. Je hebt naar 15 opgebouwd. Die twee, drie kilometer in een extra training kunnen makkelijk en op zich heb je dan voldoende training voor een halve. Is vrij normaal hoor, om te trainen tot een kilometer op 17 á 18 en dan je eerste halve.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179864544
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:30 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

:D dat is erg optimistisch denk ik.
Zal er iets langer de tijd voor nodig hebben, en dat is niet erg. Maar het ging lekker en op het einde aardig kapot.
Liep je wel duurlooptempo dan?
Hoe hard wil je tijdens je hm gaan?
pi_179865362
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 07:31 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Liep je wel duurlooptempo dan?
Hoe hard wil je tijdens je hm gaan?
Nee joh, hij loopt veel te hard, bouwt veel te snel op. Het slaat nergens op wat hij doet. Recipe for disaster, maar voor hem werkt het (zegt hij zelf.).
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179866924
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:30 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

:D dat is erg optimistisch denk ik.
Zal er iets langer de tijd voor nodig hebben, en dat is niet erg. Maar het ging lekker en op het einde aardig kapot.
Wat was je hartslag? En wat is je normale tempo als je gaat lopen?
pi_179870701
Hier dan de stille meelezer voor wie Wyccie de Spitsbergen-foto's postte :-)
Na 30 jaar niet sporten (en wel heul veul roken) ben ik anderhalf jaar geleden begonnen met lopen.
Opbouwschemaatje vanaf 1 min rennen/2 min wandelen en dat 12x ... was kapót de eerste keren.
Na 6 weken lukte 30 min aan één stuk, vervolgens 5km binnen een half uur, paar weken later de 10.
Hoe langer het werd, hoe meer lol ik er in kreeg, dus in training rustigaan de km's steeds wat verder uitgebouwd.
Na een jaartje mijn 1e (off.) halve gelopen in Linschoten; apetrots dat mijn wedstrijdplannetje helemaal lukte en ook nog ruim < 2:00:00.
Van het begin af aan heb ik 3-4x per week gelopen. Snel verveeld, dus telkens nieuwe routes, andere afstanden, wisselende trainingen, onnodig veel schoenen etc. Paar maanden meegelopen op de atletiekvereniging, maar slecht combineerbaar met werk. Dus veelal loop ik vlgs. eigen trainingsschema.
Vanaf januari marathonvoorbereiding gelopen - niet met een marathon als doel, maar om te kijken of dat inderdaad zo 'niet verstandig' voor een beginnende hardloper is als men zegt. Viel me eigenlijk reuze mee. Nog even de marathon van Enschede overwogen - maar ik loop voor mijn lol, en 'warm' is wat mij betreft niet lollig, dus toch maar niet.

En toen zag ik opeens Wyccie's post over de Spitsbergen-marathon, en dat wás 'm:
ik hoef niet zo nodig een marathon te lopen, maar wanneer tóch, dan graag iets bijzonders.
Daarnaast hou ik niet van asfalt, steden, grootschaligheid, prestatiesfeer. Bovendien affiniteit met Scandinavië, mooie tijd om voorafgaand te trainen, toch meestal vrij van werk in die periode....
Dus yes - met dank aan Wyccie :-) - ik heb geboekt voor volgend jaar!
pi_179871912
quote:
17s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:17 schreef nevache het volgende:
Hier dan de stille meelezer voor wie Wyccie de Spitsbergen-foto's postte :-)
Na 30 jaar niet sporten (en wel heul veul roken) ben ik anderhalf jaar geleden begonnen met lopen.
Opbouwschemaatje vanaf 1 min rennen/2 min wandelen en dat 12x ... was kapót de eerste keren.
Na 6 weken lukte 30 min aan één stuk, vervolgens 5km binnen een half uur, paar weken later de 10.
Hoe langer het werd, hoe meer lol ik er in kreeg, dus in training rustigaan de km's steeds wat verder uitgebouwd.
Na een jaartje mijn 1e (off.) halve gelopen in Linschoten; apetrots dat mijn wedstrijdplannetje helemaal lukte en ook nog ruim < 2:00:00.
Van het begin af aan heb ik 3-4x per week gelopen. Snel verveeld, dus telkens nieuwe routes, andere afstanden, wisselende trainingen, onnodig veel schoenen etc. Paar maanden meegelopen op de atletiekvereniging, maar slecht combineerbaar met werk. Dus veelal loop ik vlgs. eigen trainingsschema.
Vanaf januari marathonvoorbereiding gelopen - niet met een marathon als doel, maar om te kijken of dat inderdaad zo 'niet verstandig' voor een beginnende hardloper is als men zegt. Viel me eigenlijk reuze mee. Nog even de marathon van Enschede overwogen - maar ik loop voor mijn lol, en 'warm' is wat mij betreft niet lollig, dus toch maar niet.

En toen zag ik opeens Wyccie's post over de Spitsbergen-marathon, en dat wás 'm:
ik hoef niet zo nodig een marathon te lopen, maar wanneer tóch, dan graag iets bijzonders.
Daarnaast hou ik niet van asfalt, steden, grootschaligheid, prestatiesfeer. Bovendien affiniteit met Scandinavië, mooie tijd om voorafgaand te trainen, toch meestal vrij van werk in die periode....
Dus yes - met dank aan Wyccie :-) - ik heb geboekt voor volgend jaar!
Mooi verhaal! Veel plezier, maar dat gaat lukken, als ik het zo lees.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179880465
quote:
17s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:17 schreef nevache het volgende:
...Dus yes - met dank aan Wyccie :-) - ik heb geboekt voor volgend jaar!
Leuk!
Afgaande van wat ik op Strava zie langskomen gaat dat helemaal goedkomen.

En verder voldoen de meeste trailruns natuurlijk ook wel aan je voorkeuren: geen asfalt, minder competitief, niet te massaal.
  maandag 18 juni 2018 @ 22:07:07 #247
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179883136
Zit gewoon op 50% van mijn challenge *O*



En tevens meeste km's in een jaar ooit O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 18 juni 2018 @ 22:15:12 #248
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179883420
quote:
17s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:17 schreef nevache het volgende:
Dus yes - met dank aan Wyccie :-) - ik heb geboekt voor volgend jaar!
^O^
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_179884770
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:02 schreef indepoeier het volgende:

Leuk!
Afgaande van wat ik op Strava zie langskomen gaat dat helemaal goedkomen.

En verder voldoen de meeste trailruns natuurlijk ook wel aan je voorkeuren: geen asfalt, minder competitief, niet te massaal.
Klopt, heeft ook mijn voorkeur - afgelopen weekend de Veluwezoomtrail gelopen, over 2 weken de Vechtdaltrail. Later dit jaar nog de Wisenttrail, RFR Springendal en Devil's Trail Nijmegen.
En anders hobbel ik gewoon in m'n uppie over Soesterduinen, Kootwijkerzand of SallandsHeuvelrug.
pi_179885124
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:58 schreef nevache het volgende:

[..]

Klopt, heeft ook mijn voorkeur - afgelopen weekend de Veluwezoomtrail gelopen, over 2 weken de Vechtdaltrail. Later dit jaar nog de Wisenttrail, RFR Springendal en Devil's Trail Nijmegen.
En anders hobbel ik gewoon in m'n uppie over Soesterduinen, Kootwijkerzand of SallandsHeuvelrug.
Welke afstand van de Vechtdaltrail loop je? Ik doe mee aan de 35.

Springendal heb ik vorig jaar gelopen (25), ook een erg mooie loop in een prachtige omgeving!
pi_179885667
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 23:09 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Welke afstand van de Vechtdaltrail loop je? Ik doe mee aan de 35.

Springendal heb ik vorig jaar gelopen (25), ook een erg mooie loop in een prachtige omgeving!
Vechtdaltrail de 20, Springendal 25, Wisenttrail 18 en DevilsTrail 22km
pi_179885686
Wat leuk dat je hebt geboekt en nu ook meepost!

Je loopt nog niet superlang, maar bent toch al wel best ervaren. Redelijk snel op kunnen bouwen en ook best degelijk, als ik het zo lees. Gewoon zo blijven trainen zoals je nu doet, niet ineens gekke dingen gaan doen, dan blijf je blessurevrij.
Ik denk dat ik volgend jaar ook weer naar Spitsbergen ga. :@ Dus dan zie ik je daar, en misschien bij de Devil's Trail, want dat is een thuiswedstrijdje. Maar ik ben dan weer juist een asfaltjunkie.

Trouwens ... onnodig veel schoenen ... haha, dat betekent dat je verslaafd bent aan hardlopen.
pi_179885786
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 23:34 schreef wyccie het volgende:
......

Trouwens ... onnodig veel schoenen ... haha, dat betekent dat je verslaafd bent aan hardlopen.
Mijn grote en overtuigende excuus, voor alle 8 paar, is "Blessurepreventie" ;)
pi_179885882
Trouwens, ik heb gisteren voor het eerst, en zeer waarschijnlijk ook voor het laatst, een loopje gewonnen!
Het was een heel kleinschalig loopje, georganiseerd vanwege een wijkdag. Ik had maar 5 concurrentes. _O-
Ik weet dat het niet eens een snelle tijd was en dat ik op elk ander willekeurig loopje misschien nog maar net linkerijtje zou lopen, maar ik was er heel blij mee. Ik kreeg zelfs een bekertje. :D
Het leukste was nog dat ik samen met twee clubgenootjes meedeed en we allemaal in de prijzen vielen.
pi_179891717
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:58 schreef nevache het volgende:

[..]

Klopt, heeft ook mijn voorkeur - afgelopen weekend de Veluwezoomtrail gelopen, over 2 weken de Vechtdaltrail. Later dit jaar nog de Wisenttrail, RFR Springendal en Devil's Trail Nijmegen.
En anders hobbel ik gewoon in m'n uppie over Soesterduinen, Kootwijkerzand of SallandsHeuvelrug.
Grappig, dat komt grotendeels overeen met waar ik regelmatig loop. Soesterduinen is wekelijkse kost, Salland/Twente loop ik ook regelmatig. Aankomend weekend met een aantal mensen van onze loopgroep naar Holten, dus dat wordt weer lopen en fietsen over de Sallandse heuvelrug.
pi_179891722
quote:
17s.gif Op maandag 18 juni 2018 23:43 schreef wyccie het volgende:
Trouwens, ik heb gisteren voor het eerst, en zeer waarschijnlijk ook voor het laatst, een loopje gewonnen!
Het was een heel kleinschalig loopje, georganiseerd vanwege een wijkdag. Ik had maar 5 concurrentes. _O-
Ik weet dat het niet eens een snelle tijd was en dat ik op elk ander willekeurig loopje misschien nog maar net linkerijtje zou lopen, maar ik was er heel blij mee. Ik kreeg zelfs een bekertje. :D
Het leukste was nog dat ik samen met twee clubgenootjes meedeed en we allemaal in de prijzen vielen.
*O*
pi_179919141
Lekker gelopen gisteren met het startnummer van wyccie op m'n buik. Samen met een clubgenote naar enkele seconden boven de 55 minuten gelopen op de 10. Voor haar een pr. Was een fijne avond. Leuk loopje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179933688
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 07:31 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Liep je wel duurlooptempo dan?
Hoe hard wil je tijdens je hm gaan?
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Wat was je hartslag? En wat is je normale tempo als je gaat lopen?
Normaliter loop ik rond de 5:30/km, maar dan over een afstand van 8-10km.
Met deze 15km heb ik de eerste 13 rond 5:50 gezeten omdat ik met iemand samen liep en de laatste 2km flink versneld om het gemiddelde op te krikken, vandaar de vermoeidheid aan het einde.
Als ik dezelfde snelheid had aangehouden had ik er ook nog wel een 16e km uitgesleept.

Hartslag weet ik niet, want ik heb geen apparatuur die dat meet.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_179934090
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2018 22:56 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]


[..]

Normaliter loop ik rond de 5:30/km, maar dan over een afstand van 8-10km.
Met deze 15km heb ik de eerste 13 rond 5:50 gezeten omdat ik met iemand samen liep en de laatste 2km flink versneld om het gemiddelde op te krikken, vandaar de vermoeidheid aan het einde.
Als ik dezelfde snelheid had aangehouden had ik er ook nog wel een 16e km uitgesleept.

Hartslag weet ik niet, want ik heb geen apparatuur die dat meet.
Voor een duurloopje liep je dan waarschijnlijk eigenlijk te snel. Snelheid zou dan eigenlijk ondergeschikt moeten zijn.
pi_179934504
Je mag best een beetje moe worden van een duurloop ;) ...maar met je tong op het asfalt eindigen lijkt mij niet handig. Dan ben je wel iets te hard gegaan.
pi_179935019
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juni 2018 13:39 schreef mosselmossel het volgende:
Lekker gelopen gisteren met het startnummer van wyccie op m'n buik. Samen met een clubgenote naar enkele seconden boven de 55 minuten gelopen op de 10. Voor haar een pr. Was een fijne avond. Leuk loopje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^
Hopelijk lukt het me volgend jaar om met het klassement mee te doen.
pi_179939272
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juni 2018 13:39 schreef mosselmossel het volgende:
Lekker gelopen gisteren met het startnummer van wyccie op m'n buik. Samen met een clubgenote naar enkele seconden boven de 55 minuten gelopen op de 10. Voor haar een pr. Was een fijne avond. Leuk loopje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een mooie omgeving om in te lopen.
pi_179945243
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2018 10:31 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Wat een mooie omgeving om in te lopen.
Yup, mooi stukkie Den Bosch, vrijwel helemaal asfalt ook, dus loopt heerlijk.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179951422
Leuk verhaal in de Volkskrant over allerlei hardlopersmythen.

https://www.volkskrant.nl(...)er-de-loep~b93a7416/
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179957211
Leuk en herkenbaar. Ik denk dat je er vooral zelf in moet geloven dat iets werkt.
pi_179986847
Nog meer die in Sneek lopen vandaag?
pi_180031618
Drie weken geleden heb ik 10 km wedstrijd gelopen. Ik startte in het midden en haalde 44 minuten, parcours is vlak.
Gisteren startte ik bij de andere 10 km wedstrijd helemaal vooraan en liep een puike tijd van 41 minuten, ondanks dat de parcours heuvelachtig was! Een wereld van verschil!

Ik moet dus eigenlijk voortaan zo vooruit mogelijk starten, dat betekent dus bij de start voordringen?
pi_180032967
Ik heb gisteren met een training m'n PR gebroken op de 10km. Wilde kijken wat ik in m'n mars had en heb een tijd van 50:29 neergezet, waar m'n vorige PR 52:33 was. Dus best trots op mezelf en dus gezien dat er een mooie progressie is :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_180034060
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:32 schreef daniela_007 het volgende:
Drie weken geleden heb ik 10 km wedstrijd gelopen. Ik startte in het midden en haalde 44 minuten, parcours is vlak.
Gisteren startte ik bij de andere 10 km wedstrijd helemaal vooraan en liep een puike tijd van 41 minuten, ondanks dat de parcours heuvelachtig was! Een wereld van verschil!

Ik moet dus eigenlijk voortaan zo vooruit mogelijk starten, dat betekent dus bij de start voordringen?
Goed gedaan! Ja, eerder het startvak in dus de volgende keer. Zodat je verder naar voren start.

quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 12:30 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb gisteren met een training m'n PR gebroken op de 10km. Wilde kijken wat ik in m'n mars had en heb een tijd van 50:29 neergezet, waar m'n vorige PR 52:33 was. Dus best trots op mezelf en dus gezien dat er een mooie progressie is :D
Een pr loop je in wedstrijden, niet in trainingen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180037713
quote:
99s.gif Op maandag 25 juni 2018 13:30 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Goed gedaan! Ja, eerder het startvak in dus de volgende keer. Zodat je verder naar voren start.

[..]

Een pr loop je in wedstrijden, niet in trainingen.
In de zin van: het telt niet als je het niet in wedstrijden doet? Of als in: je moet nooit voluit gaan in trainingen?
Dat eerste zou ik snappen, dat tweede niet :P
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_180038220
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 16:44 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

In de zin van: het telt niet als je het niet in wedstrijden doet? Of als in: je moet nooit voluit gaan in trainingen?
Dat eerste zou ik snappen, dat tweede niet :P
Een tien kilometer in een training is vrijwel nooit precies tien kilometer. Bijgecertificeerde wedstrijden mag je er van uit gaan dat je minimaal 10 km loopt.
pi_180038548
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 16:44 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

In de zin van: het telt niet als je het niet in wedstrijden doet? Of als in: je moet nooit voluit gaan in trainingen?
Dat eerste zou ik snappen, dat tweede niet :P
Allebei. En wat TWC zegt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180038770
quote:
99s.gif Op maandag 25 juni 2018 17:34 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Allebei. En wat TWC zegt.
Waarom zou je tijdens een training niet voluit moeten gaan? Vind het af en toe gewoon prettig om te kijken wat ik in huis heb. Wedstrijden heb ik pas 1x gedaan. 't hoeft wat mij betreft allemaal niet zo officieel. Haal er recreatief namelijk net zo goed een hoop plezier uit.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_180038827
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 17:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Een tien kilometer in een training is vrijwel nooit precies tien kilometer. Bijgecertificeerde wedstrijden mag je er van uit gaan dat je minimaal 10 km loopt.
True that, logische verklaring ook wel. En zal 't de volgende keer voor me houden als ik een prestatie tijdens een training neerzet :P
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_180039444
Bij wedstrijden loop je ook nooit helemaal precies de afstand. Soms wijkt het parcours al wat af van de afstand, en je loopt ook nooit helemaal over de optimale lijn waarvoor de meting geldt. En soms zetten ze hekken verkeerd neer, zoals vorig jaar bij het gecertificeerde parcours van Groet uit Schoorl.

Belangrijkst is dat je niet te vaak piekt. Als je nauwelijks tot geen wedstrijden loopt kun je best af en toe in een training maximaal gaan. Zolang je het niet te vaak doet kan het best, en als je een beetje een fatsoenlijke GPS-meting hebt is de afstand niet altijd onbetrouwbaarder dan een wedstrijd.

Wedstrijdjes zijn overigens wel heel leuk, en de extra adrenaline kan je helpen om toch net iets meer uit jezelf te halen.
pi_180039660
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:13 schreef hatsaflats het volgende:
Bij wedstrijden loop je ook nooit helemaal precies de afstand. Soms wijkt het parcours al wat af van de afstand, en je loopt ook nooit helemaal over de optimale lijn waarvoor de meting geldt. En soms zetten ze hekken verkeerd neer, zoals vorig jaar bij het gecertificeerde parcours van Groet uit Schoorl.
Was dat niet al in 2016? Tijdens het NK?
Ze doen dat toch geen twee keer fout hoop ik...
pi_180042214
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:22 schreef McTwente het volgende:

[..]

Was dat niet al in 2016? Tijdens het NK?
Ze doen dat toch geen twee keer fout hoop ik...
Oei, tijd gaat blijkbaar echt harder dan ik door heb :’) NK is daar trouwens sinds 2014 elk jaar, lekker rap (en mooi) parcours!
pi_180043140
Ik had een heerlijke vakantie met ook veel beweging in de heerlijke Vulkaaneiffel. Vooral veel gefietst (of nouja, voor mijn doen) maar ook één flink goede hardlooptraining gedaan en nog twee korte loopjes. Niet gelet op hartslag of tempo. Hopelijk betekent dit dat de weg omhoog weer is ingezet, heb in ieder geval plezier gehad. Morgen nog even naar de sportarts met mijn bloeduitslagen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_180048058
Sneek was leuk, mooi georganiseerd en voor de meesten waarschijnlijk een prima parcours.
Er zat een stuk oneffen grasland in en daarbij word ik altijd zijwaarts gelanceerd. Dat kostte me erg veel energie om tempo te blijven maken. Ik ging ook wel te hard weg.
Ik had vervolgens last van mijn maag, en na mijn tweede gel die ik al had uitgesteld omdat ik het gevoel had nog vol te zitten ging het heel slecht. De derde gel heb ik nog wel geprobeerd, maar pas na 23k. Het tempo ging drastisch omlaag omdat ik misselijk bleef. Mijn duurloopjes gaan doorgaans nog sneller. :')
Gelukkig verdween het nare gevoel bij 40k en kon ik weer tempo maken en er zat zelfs nog een goede versnelling in in de laatste 2 kilometer, waarbij ik zelfs de laatste paar honderd meter op 4:41/km naar de finish sprintte.

Had gehoopt op onder 4 uur, omdat Spitsbergen zo soepel ging en dit parcours vlak is. Maar ach, was wel weer een mooie mentale training.
pi_180048519
Vroegah waren er in de zomermaanden nauwlijks loopjes, maar er zijn nu toch best wel wat (midzomer)loopjes. Fijn, want dan kan ik ook in de zomer lekker blijven lopen.
Deze week heb ik er 3 staan. *O* En het wordt heet. -O-

quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 12:30 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb gisteren met een training m'n PR gebroken op de 10km. Wilde kijken wat ik in m'n mars had en heb een tijd van 50:29 neergezet, waar m'n vorige PR 52:33 was. Dus best trots op mezelf en dus gezien dat er een mooie progressie is :D
Dat is een snelle verbetering. Vier dagen eerder schreef je nog dat je normaliter 5:30/km loopt, dit is bijna 5:00/km. :o
Nu niet geblesseerd raken, hè. Gewoon lekker blijven lopen.
pi_180055449
Warmte is een goed trainingselement om nog efficiënter met je energie om te gaan ;) .
pi_180063218
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 11:53 schreef Devv het volgende:
Warmte is een goed trainingselement om nog efficiënter met je energie om te gaan ;) .
Ja, heb nog even heerlijk een uurtje op m'n balkon liggen dutten net :P
pi_180063977
Heel raar. Ik ben zaterdag wezen crossfitten (voor het eerst), zondag duurloop, gister baantraining en vandaag hoef ik niks en heb ik nu een beetje zo'n raar onbestemd gevoel omdat ik niks aan het doen ben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 19:03 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ja, heb nog even heerlijk een uurtje op m'n balkon liggen dutten net :P
Ik eind van de middag ook ja.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180066036
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 23:14 schreef wyccie het volgende:
Vroegah waren er in de zomermaanden nauwlijks loopjes, maar er zijn nu toch best wel wat (midzomer)loopjes. Fijn, want dan kan ik ook in de zomer lekker blijven lopen.
Deze week heb ik er 3 staan. *O* En het wordt heet. -O-

[..]

Dat is een snelle verbetering. Vier dagen eerder schreef je nog dat je normaliter 5:30/km loopt, dit is bijna 5:00/km. :o
Nu niet geblesseerd raken, hè. Gewoon lekker blijven lopen.
Komt goed, ben zeker niet van plan om regelmatig zo m'n piek op te zoeken :) komende dagen weer trainen m'n eerste HM :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 30 juni 2018 @ 10:00:30 #285
3878 Vork
Manisch creatief
pi_180135889
Geen Ekiden dit jaar helaas, dus liep ik gisterenavond maar een ander loopje om (eindelijk) mijn 10km PR weer wat aan te scherpen, want die (46:01) was wel voor verbetering vatbaar. Het werd de Eiland run, 10km zweten rondom de spiegelwaal in Nijmegen. Dit is een stuk van de Waal wat een aantal jaar geleden is gecreëerd om het waterpeil te verlagen en de capaciteit van de Waal te vergroten. Handig bij eventueel overstromingsgevaar. Als onderdeel daarvan is een deel van Lent een eiland geworden. Door de aanleg van wat bruggetjes is het tevens een ideaal hardloopgebied.

Eiland run is een kleinschalig evenement en onderdeel van een serie loopjes in en rondom Nijmegen. Het is een mooie route, langs het water met best nog wat verschillende ondergronden, bruggetjes en dijkjes op en af. Een vlak parcours, maar zeker geen gladgestreken biljartlaken. En dan stond er ook nog best wat wind en zon. Dat alles maakte het uiteindelijk toch nog wel tot een pittig parcours. Doel: sub 44 lopen.

Net als zovelen ging ik natuurlijk weer iets te hard van start, maar vanaf de tweede kilometer zat ik ongeveer op het beoogde tempo van 4:20/km. Ondanks de zon en de wind kon ik dat tot zo'n 7km wel volhouden. Tussen kilometer 5 en 7 loopt de route over dezelfde weg met een keerpunt rondom 6km. Richting het keerpunt zag ik de eerste loper me dus tegemoet komen. Ik had verwacht om er nog best wat tegen te komen voordat ik zelf moest keren, maar het keerpunt verscheen al vrij snel en zoveel man had ik helemaal nog niet zien passeren. Liep ik dan zo hard?

Vanaf daar liep de route weer richting finish met nog een lus aan de andere kant van het eiland. Daar was de tank wel leeg en ging het tempo iets omlaag. Niet alleen bij mij maar ook bij enkele lopers om te heen, waardoor ik ondanks er intussen wel stoom uit de oren kwam, toch nog wat mensen in heb kunnen halen. De laatste waterpost stond ergens in de laatste kilometer, beetje vreemde plek, in ieder geval om nog wat te drinken. In plaats daarvan stonden ze dus met water te gooien, prima. Met een kletsnat shirt en wat wind op het laatste bruggetje was het nog goed uit te houden richting de finish. De sprint die een andere loper op het laatst met me aan wilde gaan sloeg nergens meer op, maar uiteindelijk was het toch gelukt om binnen de 44 minuten te finishen in 43:47! Nieuw PR dus en als 20e over de streep. Er zaten er dus echt helemaal niet zoveel voor me.

De organisatie was trouwens prima in orde. Er stond na de finish niet alleen voldoende water, maar ook fruit, snoep, koek, wat al niet meer. Het leek wel een trail. En sorry alvast voor de deelnemers die later waren gefinished en graag een stuk watermeloen hadden gewild. :P Uiteraard was wyccie er ook. Die liep ondanks de hitte nog een mooi vlak schema.

Voor de liefhebbers, hier nog een linkje, want niet gelogd is tenslotte niet gelopen.
  Forum Admin zaterdag 30 juni 2018 @ 10:26:42 #286
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_180136229
Gefeliciteerd Vork met je nieuwe pr(estatie). En dat met deze temperaturen.

Mijn midzomerruns worden geblokkeerd door wat verjaardagen, wat dan ook zijn weerslag heeft op mijn trainingsdiscipline. Dan maar in het najaar de pijlen op pr's gaan leggen. Mijn 10 km pr loop ik in trainingen zo'n beetje.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_180150995
Mooi verslag, Vork!

Gisteren liep ik dus inderdaad ook de Eilandrun. De voorgaande twee edities waren erg modderig en nat, terwijl het zo'n fijne plek is om na de run nog te genieten van de zomerzon, inclusief muziek en BBQ. Maar drie keer is scheepsrecht. Dus hadden we nu gelijk maar te maken met een van de heetste dagen van het jaar.

Vork had me al gerustgesteld dat het met de hitte wel meeviel omdat er een windje stond. Was wind nog een ongenode gast tijdens de laatste Nijmeegse loop (de epische Stevensloop '18 - daar zouden ze een film van moeten maken :P), nu was het zeer welkom en zorgde het enigszins voor afkoeling.

Aangezien ik een beetje voorzichtig moet zijn nadat ik een week geleden een marathon had gelopen, twee dagen later bloed had gegeven en woensdag ook nog een iets te snel loopje in de hitte had gedaan, besloot ik nu eens echt rustig aan te doen, en vooral stabiel te lopen.

Aangezien ik zeer slecht loop in de hitte, had ik van tevoren al gekeken hoe het parcours precies liep (wéér veranderd) en waar de waterposten waren:
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:00 schreef Vork het volgende:
De laatste waterpost stond ergens in de laatste kilometer, beetje vreemde plek
Dat vond ik ook en had er over gemaild met de organisatie, maar helaas kon dat niet veranderd worden. Dus weer eens mijn flesjesriem gebruikt en bij alle waterposten een bekertje gegrist en naar binnen gegoten. Het lukte me het tempo vast te houden, zonder zelfs bij de waterposten te stoppen.
Dat voelde goed! Ik zag best veel mensen hard starten en halverwege wandelen. Dus de laatste kilometer heb ik zelfs nog mensen ingehaald en er zat ook nog een klein eindsprintje in. Niet ál te hard, want dat laatste stuk loopt af, over wat grote stenen/keien met grote 'voegen', ik hoef natuurlijk niet voor de finish op mijn bek.

Na afloop nog even met Vork blijven zitten en genoten van onze prestaties. Ik had inderdaad geen watermeloen meer gezien.
pi_180151753
Vandaag de afsluitende loop van juni, de On run to Zurich.
Powered by On, een Zwitsers hardloopschoenenmerk. Deels ter ere van de lancering van hun nieuwste model, de Cloud Ace, werd een loopje georganiseerd over de Afsluitdijk naar Zurich (Friesland, 168 inwoners), omdat hun hoofdkantoor in Zürich (Zwitserland, 384.786 inwoners) staat.

Samen met Guard, en twee loopmaatjes van hem, zijn we in alle vroegte naar Fryslân gereden. Pfff, wat een pokke-eind. Daar aangekomen konden we On schoenen passen en desgewenst ook gelijk uittesten tijdens de loop. We liepen alle vier 17k, ook met nieuwe schoenen moet dat te doen zijn bedacht ik (ik had een blaarpleister bij me).
Nadat we ons hadden ingesmeerd, een paar keer de Dixi's bezochten en afwisselend de zon en de schaduw opzochten, konden we de bus in om 17k verderop afgezet te worden. De andere bus reed per ongeluk door. Oeps. Bij het startpunt moesten we nog even op het startschot wachten en in de tussentijd kwamen er wielrenners voorbij die een warm onthaal ontvingen van ons. :D

Om twaalf uur werden we weggeschoten. Iedereen stoof me voorbij, en ik wist dat dit moeilijk zou worden. Deze hitte midden op de dag, zonder beschutting en wind tegen. Enerzijds blij dat er wind was, want dat maakte het een beetje draaglijk, anderzijds was het soms ook net iets te hard. En soms was de wind ook gewoon te warm.
Na amper 1 kilometer merkte ik al dat deze schoenen niet goed genoeg waren voor mij. Ik heb beslist meer demping nodig. Ik voelde mijn kuiten al, poeh. Ook nu probeerde ik weer een redelijk stabiel tempo te lopen. Dat lukte min of meer. Vandaag was elke waterpost wel een stilstaanpost voor mij. Wat was dat water lekker! :D

Ergens halverwege de eerste en tweede post kreeg ik het wat moeilijk met de wind. Twee andere lopers hielden me daarna een beetje uit de wind. Tot ik de sluizen en bijbehorende helling zag. Ik wilde ze al bedanken en me laten afzakken tot zij opeens langzamer gingen en ik opeens nog wel de kracht had. Dus ik liep op mijn diesel stug omhoog, hopend dat ik ze mee kon trekken. Dat lukte niet helemaal, maar ik moest ook bijkomen en zo konden ze toch nog achter me aan blijven lopen tot de tweede post. Water!

Ergens halverwege de tweede post en de finish, op een hellinkje, had ík het nu zwaar en toen namen de andere twee het weer over. Het was pittig, dat was één van de momenten dat ik bijna wilde wandelen. Maar ik wist dat ik bij ze moest blijven, omdat ik anders de moed zou opgeven en niet meer in mijn ritme zou komen. Ik wilde er niet aan toegeven. Dus op mijn tanden bijtend en huffend en puffend boven aangekomen, liepen we over naar de andere kant van de dijk. Daar vingen we minder wind, en dus was het warmer. Maar ook liepen we nu op een schuin vlak. Dit was voor iedereen zwaar, getuige het aantal mannen dat daar wandelde. Nu was het weer mijn beurt om op kop te lopen.
Even later moesten we de dijk weer oversteken, zo liepen we dan het dorp in, en we verwisselden weer van stuivertje. Met de finish in zicht begon de vrouw aan te zetten, en dat lukte mij ook wel. De man bleef achter, en ik spoorde hem aan. Zo kwamen we sprintend de finish over.
Poeh poeh, hè hè, zo zo. Pfffffff. Water! _O_

Bij de 'foodtrucks' heb ik een patatje, cola en jawel, een stuk watermeloen gehaald.
Daarna volgde nog een zeer warme en lange autorit. Ik denk dat ik dat nog het allerzwaarst vond. :')
pi_180156446
Jij bent echt een machine, wyccie.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180160815
Tja Afsluitdijk dus, de On run naar Zurich. Ik werd door de organisator van deze run, een vertegenwoordiger van On, op deze wedstrijd geattendeerd en in tegenstelling tot de, afgelaste, Afsluitdijk run van een paar jaar geleden as deze wel te betalen (¤10). Dus inschrijven maar. Het zou mijn vierde weg evenement van dit jaar worden (maar wel mijn zesde afstand op de weg, dankzij de Stevensloop 3-klapper). Wyccie zou ook meedoen, en 2 van mijn niet-Fok!ende hardloopmaatjes. Gezellig clubje om maar weer eens de veel te lange autorit naar Friesland te ondernemen.
Aangekomen op de locatie waren we een beetje aan de vroege kant (we mochten het terrein nog niet op). Dus tijd om even wat foto's en video's te maken van de Waddenzee. Toen we eenmaal wel het terrein op mochten een paar On cloudace testschoenen opgepikt, startnummer opgehaald en genoten van de stress bij de organisatie :P
Busreis ging niet voor iedere bus even vlekkeloos zoals Wyccie al vermeldde :P
Het aanmoedigen van de wielrenners was hilarisch, en de wielrenners genoten er zelf ook zichtbaar van, menig filmpje is vanaf de fiets geschoten :D
Toen we weg mochten was het heel zoeken naar ruimte op het fietspad maar toen die er ook was liep ik eigenlijk meteen in een lekker tempo.
Er waren natuurlijk weer zat mensen die te snel gestart waren zodat ik eigenlijk altijd wel een mikpunt voor me had lopen waar ik langzaam maar zeker naar toe kon lopen en vervolgens voorbij te lopen en me te richten op de persoon die daarvoor liep.
Wel fijn want een leeg fietspad zou toch minder geweest zijn. Hat rare van zo'n lange rechte weg zonder al te veel referentiepunten is dat de weg in mijn optiek vals plat omhoog leek te lopen. Is natuurlijk niet, en zo voelde het ook niet (gelukkig maar want op sommige stukken was de tegenwind vrij fors).
De verzorgingsposten waren wel welkom, even wat water drinken, en wat in de nek, handheld bij bijvullen en weer door. Voorbij de sluizen zag ik de startboog van de 6 km al in de verte opdoemen, en ik zag nog net de bussen terug rijden die de deelnemers van de 6 naar die boog hadden gebracht. Bij de boog vertelde een toeschouwer me dat ik de nummer 17 was van de 17 km. Even later de nummer 16 ingehaald en dat werd later door een andere toeschouwer bevestigd.
Leuk, maar niet mijn doel, een goede klassering. Ik liep notabene langzamer dan marathon tempo.
Inmiddels had ik de achterhoede van de 6 km bijgehaald en kon ik nog lekkerder van de ene naar de andere loper toelopen, en natuurlijk ook deze toppers nog even aanmoedigen in het voorbij gaan, want het was toch wel warm, ondanks de wind.
Op zo'n km voor de finish zag ik iemand langs de kant liggen, blijkbaar bevangen door de warmte. Er stonden al behoorlijk wat toeschouwers en deelnemers bij en in de verte zag ik de geel geheste EHBO ook al komen snellen. Ik ben dus maar doorgelopen, aangezien ik niks voor die persoon kon doen, behalve in de weg lopen. Nog wel even de EHBO geroepen dat de persoon bij het hek lag waar ze naar op weg waren.
Ik was inmiddels in de laatste km en het 'klimmetje' de dijk op en af richting de finish. Ik riep de cameraman nog toe dat ie wel met mij mee kon lopen om te filmen, maar die antwoordde meteen dat dat te snel voor hem ging.

Na de finish nog even lekker gelounged op het veld, om daarna weer de auto in te klimmen. Afzien in de auto, veel te warm.

Was een leuke dag, parcours super saai, voor de rest wel een prima sfeertje.

De testschoenen, daar kan ik kort over zijn, niks voor mij. Te smal bij de voorvoet. Resultaat: een blaar. Maar goed, dan weet ik dat ook weer.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_180160926
Ja, een vieze, oude diesel, dat ben ik. :P

Ik ben ook wel erg blij dat ik weer fit en blessurevrij ben (afkloppen). Voelt goed.
pi_180160973
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 13:13 schreef Guard het volgende:
Op zo'n km voor de finish zag ik iemand langs de kant liggen, blijkbaar bevangen door de warmte.
Later was er nog een ambu naartoe gereden. Toen we bij dat hek waren, was de loper al weer bij zinnen, want ze waren al aan het opruimen.
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 13:57:40 #293
155227 crew  Guppy
dus
pi_180161362
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 13:22 schreef wyccie het volgende:
Ja, een vieze, oude diesel, dat ben ik. :P

Ik ben ook wel erg blij dat ik weer fit en blessurevrij ben (afkloppen). Voelt goed.
Zolang je niet sjoemelt is er niks aan de hand :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180169385
Ik ben zeven weken geleden weer begonnen met hardlopen, na jaren niet gesport te hebben. Ik heb een trainingsschema voor beginners gedownload en tot nu toe ging het best okay. Bij de laatste keer heb ik er een aantal minuten bij geplakt, omdat ik nog energie over had.

Nou moest ik gisteren weer, maar na een paar honderd meter ben ik gestopt vanwege een stekende pijn in mijn knie die steeds erger werd. Na enig zoeken op internet lijken de symptomen op Lopersknie, maar bij mij voelt mijn knie ook wankel aan, alsof je elk moment door je knie kan gaan.

Iemand een idee hoe lang zo'n blessure duurt voordat ik weer kan hardlopen?
pi_180169580
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 19:24 schreef FlipjeHolland het volgende:
Ik ben zeven weken geleden weer begonnen met hardlopen, na jaren niet gesport te hebben. Ik heb een trainingsschema voor beginners gedownload en tot nu toe ging het best okay. Bij de laatste keer heb ik er een aantal minuten bij geplakt, omdat ik nog energie over had.

Nou moest ik gisteren weer, maar na een paar honderd meter ben ik gestopt vanwege een stekende pijn in mijn knie die steeds erger werd. Na enig zoeken op internet lijken de symptomen op Lopersknie, maar bij mij voelt mijn knie ook wankel aan, alsof je elk moment door je knie kan gaan.

Iemand een idee hoe lang zo'n blessure duurt voordat ik weer kan hardlopen?
Ik ben geen specialist, geen huisarts of wat dan ook. Maar gewoon rust houden doet meestal de truc wel. Even wat minder of even wat minder snel.

Valt mee dat google niet zegt dat je been afsterft trouwens.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180171316
Flipje, inderdaad gewoon even rust houden en weer rustig opbouwen. Aangezien je zo lang niet hebt gesport, zou ik je aanraden wel om dat schema gewoon te volgen en niet te veel ervan afwijken.
En je loopt wel op hardloopschoenen?
pi_180173348
In ander nieuws. Na drie jaar geen marathons heb ik besloten in oktober weer mee te doen met de Kustmarathon. Dat wordt de derde keer voor mij, vierde marathon in totaal. Had vorig jaar op hardloopgebied een baaljaar. Toen ik op 1 januari een rondje rond de IJzeren Man bij Vught liep met Gogo (mijn vrouw) had ik het daarover en dat ik best nog wel een keer de Kustmarathon zou willen lopen. ,,Schrijf je je toch gewoon in?'', zei ze toen. ,,Niet meedoen kan altijd'.'' En dat heb ik toen stiekem al gedaan. Begin van het jaar leek het allemaal nog in duigen te vallen met drie keer griep en veel verkouden. Stevensloop lukte door ziekte niet, maar drie weken terug liep ik steengoed op de Amersfoort HM. Dus nu maar gewoon in the open. Ik train weer naar een marathon :D

Om jullie helemaal met de oren te doen klapperen. Ik ben afgelopen week ook nog begonnen met crossfit. Om sterker te worden en dat is handig met lopen. Dus planning wordt drie keer lopen, twee keer crossfitten per week. Gogo doet dat ook al bijna een halfjaar en zij heeft het goed naar haar zin, dus ik ga het ook proberen. Nooit verwacht dat ik ooit vijftig burpees op één avond zou gaan doen, maar afgelopen vrijdag wel gedaan. En meer van dat soort meuk.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator zondag 1 juli 2018 @ 22:22:22 #298
155227 crew  Guppy
dus
pi_180174686
Burpees. Gádverdamme :r

Goed bezig mossel! Je gaat die marathon rocken! ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180176339
Oeh, jij wordt ook een machine, mossel! :o

Ik heb blauwe knieën van de burpees, maar een bootcamp zonder burpee is geen bootcamp.
pi_180176373
Je kan de Zeeuw wel uit Zeeland halen....
Succes met de rest van de voorbereiding, en op naar die hattrick voor de Zeeuwse kustmarathon ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_180177850
Hoi :W

Nog steeds leuke resultaten hier en een Wyccie die elke dag een evenement loopt, niets veranderd dus. _O_

Ik wou ook weer even gedag zeggen aangezien ik weer een beetje aan het lopen ben. Vanaf augustus vorig jaar ging het ontzettend hard bergaf en dit jaar heb ik nog ontzettend weinig gelopen voor mijn doen en moet ik weer behoorlijk wat opbouwen.
De laatste 4 weken heb ik net zoveel gelopen als de rest van 2018 8)7 . Het gaat dus gelukkig weer wat de goede kant op. Maar alsnog heb ik dit jaar maar 320km lopend erop zitten, vorig jaar was dat nog ruim boven de 1000km.

Nu maar weer een beetje in vorm proberen te komen en mijn eerste evenement van het jaar gaan doen. :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')