abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178323692


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Powerlifting doelen 31-12-2016
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178323851
Geloof verder wel dat die natty zou kunnen zijn, maar dat iemand dat claimt zegt niet zo veel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178336002
Hoi iedereen, ik heb een vraag over de warming-up. Wanneer jullie steeds meer progressie maken gaat jullie warming up gewicht ook omhoog? Ik begon vandaag met deadlift;
100kgx5
125kgx5
135kgx5
145kgx5
160kgx2

Of zou ik het totaal anders moeten aanpakken?
pi_178336985
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 23:15 schreef BatWayne het volgende:
Hoi iedereen, ik heb een vraag over de warming-up. Wanneer jullie steeds meer progressie maken gaat jullie warming up gewicht ook omhoog? Ik begon vandaag met deadlift;
100kgx5
125kgx5
135kgx5
145kgx5
160kgx2

Of zou ik het totaal anders moeten aanpakken?
Ja warming up gaat ook mee omhoog. De stap van je laatste warm up naar je werkgewicht moet niet te groot zijn, maar je moet ook niet te kleine stappen maken waardoor je nodeloos lang bezig bent met opwarmen. Zelf begin ik altijd eerst met de lege barbell.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 6 april 2018 @ 07:55:48 #5
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178339622
Vond dat wel altijd mooi d eprogressie laten zien. Waar je begon met leeg en dan 20 erbij en dan nog eens 20 en zo door.
Ga je nu van leeg naar 40 erbij, 20erbij etc.

De laatste stappen doe ik zelf met meestal 5kg.
Laatste keer 5x5
15/35/55/75/85/95/100
Waar vroeger het ging van
15/35/55/65/75/80/85/90
  vrijdag 6 april 2018 @ 16:24:41 #6
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_178348796
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 23:15 schreef BatWayne het volgende:
Hoi iedereen, ik heb een vraag over de warming-up. Wanneer jullie steeds meer progressie maken gaat jullie warming up gewicht ook omhoog? Ik begon vandaag met deadlift;
100kgx5
125kgx5
135kgx5
145kgx5
160kgx2

Of zou ik het totaal anders moeten aanpakken?
Ik doe altijd 2 setjes met een lege bar. Dan voel je meteen waar je staat die dag, eventuele pijntjes zonder ze gelijk te overbelasten.
Deadlift dus altijd.

2 x 8 - 10 bar
3 x 8 60 kilo
3 x 75
2 x 80
2x 90
1 x 100

Daarna ligt het eraan wat ik doe die dag maar dit is mn basic warming up voor deads. Krijgt je een beetje warm, je gewrichten krijgen de kans zich voor te bereiden want die maken vocht aan. Het maakt niet uit of je max 200 of 400 is, een rustige warming up is belangrijk.
pi_178374095
Ben o.a. aan mijn deadlift form aan het werken, enige feedbackis welkom. :P
Dit was set 4 van de 5x3x120 die ik gedaan heb van

4 x 1 x 75
2 x 4 x 90
2 x 3 x 105
5 x 3 x 120

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onderrug mag rechter sowieso lijkt mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:27:19 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178374350
Ondervloer is zacht of niet? Wat een ellende :X

Maar denk iets meer schouderbladen naar elkaar toe.
En niet met de barbell gaan rollen, nergens voor nodig. Neerzetten, klaarstaan en tillen.
pi_178374657
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:27 schreef Cue_ het volgende:
Ondervloer is zacht of niet? Wat een ellende :X

Maar denk iets meer schouderbladen naar elkaar toe.
En niet met de barbell gaan rollen, nergens voor nodig. Neerzetten, klaarstaan en tillen.
Thanks voor de feedback!

Het geeft iets mee ja, niet ideaal maar heb er eigenlijk geen last van. Zal ze volgende keer wegleggen. :@

Het rollen komt volgens mij doordat ik achterover probeer te leunen met de barbell vast.


Pas ik dat verkeerd toe?

En schouderbladen naar elkaar toe trekken voor een "vastere" bovenrug?

Nogmaals bedankt voor de feedback probeer mijn techniek zo goed mogelijk te maken. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:41:22 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178374706
Ik vind de uitleg van Alan Thrall wel erg goed, op YouTube te vinden.
Volgens mij iets van de 5 step setup.
pi_178374782
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:41 schreef Cue_ het volgende:
Ik vind de uitleg van Alan Thrall wel erg goed, op YouTube te vinden.
Volgens mij iets van de 5 step setup.
Ja die heb ik ook gezien dacht ik, maar dat is toch barbell vast en vanuit de enkel achterover hangen zodat er een hefboomeffect ontstaat en er al een opwaartse kracht is?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:48:26 #12
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178374877
Vind 't lastig om 't tot de punt te analyseren, aangezien ik er niet getraind in ben ;)
Wat me wel opviel aan je video is dat je bij de eerste twee idd rolt omdat je terughangt zeg maar, maar bij de derde niet. En die laatste vond ik er het beste uitzien.
pi_178374928
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:48 schreef Cue_ het volgende:
Vind 't lastig om 't tot de punt te analyseren, aangezien ik er niet getraind in ben ;)
Wat me wel opviel aan je video is dat je bij de eerste twee idd rolt omdat je terughangt zeg maar, maar bij de derde niet. En die laatste vond ik er het beste uitzien.
Ja klopt die ging ook het beste, was bij de eerste twee niet de cue gebruikt om de aarde weg te duwen en bij de laatste wel.

Hmmm nou ja zat te doen iig. :P

Binnenkort nog maar eens filmen.

Voordeel van Sheiko is dat je niet vaak zwaar gaat en veel reps doet dus voldoende kans om te verbeteren. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178377652
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:48 schreef Cue_ het volgende:
Vind 't lastig om 't tot de punt te analyseren, aangezien ik er niet getraind in ben ;)
Wat me wel opviel aan je video is dat je bij de eerste twee idd rolt omdat je terughangt zeg maar, maar bij de derde niet. En die laatste vond ik er het beste uitzien.
Waarom vond je de derde rep er trouwens het beste uitzien, die voelde iig wel het makkelijkste inderdaad.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 8 april 2018 @ 00:15:49 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178377965
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 23:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom vond je de derde rep er trouwens het beste uitzien, die voelde iig wel het makkelijkste inderdaad.
Wat ik zei, niet gerold met de bar, niet vreemd achterover hangen. Gewoon omhoog tillen dat ding in een rechte lijn.
pi_178377974
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 00:15 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat ik zei, niet gerold met de bar, niet vreemd achterover hangen. Gewoon omhoog tillen dat ding in een rechte lijn.
Oké thanks. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 8 april 2018 @ 14:43:16 #17
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_178386405
quote:
16s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:19 schreef FlippingCoin het volgende:
Ben o.a. aan mijn deadlift form aan het werken, enige feedbackis welkom. :P
Dit was set 4 van de 5x3x120 die ik gedaan heb van

4 x 1 x 75
2 x 4 x 90
2 x 3 x 105
5 x 3 x 120

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onderrug mag rechter sowieso lijkt mij.
Kijk eens recht voor je uit in plaats van naar de jezelf in de spiegel. Neutrale nekhouding helpt al veel bij het rechten van de rug. Ik deadlift nooit meer voor een spiegel.

Schouderbladen naar achter en tijdens de rep je borst naar voren duwen. Zo trekt je rug recht tijdens de rep.

Voor je eerste rep een kleine pull doen zonder rep uit te oefenen, zodat er al wat spanning op je lats komt te staan.

Lijkt alsof je veel vanuit je onderrug tilt doordat je te ver van de bar staat. Je zou nooit moeten rollen. Druk je voeten de grond in, in plaats van dat je het gewicht omhoog tilt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ethanolic op 08-04-2018 14:49:37 ]
Deathlift or Die.
pi_178387747
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 14:43 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Kijk eens recht voor je uit in plaats van naar de jezelf in de spiegel. Neutrale nekhouding helpt al veel bij het rechten van de rug. Ik deadlift nooit meer voor een spiegel.

Schouderbladen naar achter en tijdens de rep je borst naar voren duwen. Zo trekt je rug recht tijdens de rep.

Voor je eerste rep een kleine pull doen zonder rep uit te oefenen, zodat er al wat spanning op je lats komt te staan.

Lijkt alsof je veel vanuit je onderrug tilt doordat je te ver van de bar staat. Je zou nooit moeten rollen. Druk je voeten de grond in, in plaats van dat je het gewicht omhoog tilt.
Thanks. ^O^

Nekhouding heb ik over het hoofd gezien inderdaad, goede tips ga ik mee aan de slag. ^O^

Alleen te ver van de bar, als in afstand tussen schenen en barbell? De barbell zou boven je middenvoet moeten liggen toch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178387899
Binnenkort ook maar eens mijn squat filmen. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 8 april 2018 @ 16:22:38 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178388597
Barbell moet idd midfoot zijn.
Dan de stang pakken en dan je je schenen er naartoe en dan tillen.
pi_178389210
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 16:22 schreef Cue_ het volgende:
Barbell moet idd midfoot zijn.
Dan de stang pakken en dan je je schenen er naartoe en dan tillen.
Cool thanks, nog zat te verbeteren. :9
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178445081

Niet helemaal Bodybuilding maar wel droog oud mannetje in de video
pi_178445315
Hebben jullie een paar goede bronnen puur om te leren hoe een oefening zoals bijvoorbeeld de deadlift correct wordt uitgevoerd?
pi_178445530
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:49 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hebben jullie een paar goede bronnen puur om te leren hoe een oefening zoals bijvoorbeeld de deadlift correct wordt uitgevoerd?
Mark rippetoe op youtube opzoeken.
  woensdag 11 april 2018 @ 12:07:20 #25
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178445638
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 14:43 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Kijk eens recht voor je uit in plaats van naar de jezelf in de spiegel. Neutrale nekhouding helpt al veel bij het rechten van de rug. Ik deadlift nooit meer voor een spiegel.

Schouderbladen naar achter en tijdens de rep je borst naar voren duwen. Zo trekt je rug recht tijdens de rep.

Voor je eerste rep een kleine pull doen zonder rep uit te oefenen, zodat er al wat spanning op je lats komt te staan.

Lijkt alsof je veel vanuit je onderrug tilt doordat je te ver van de bar staat. Je zou nooit moeten rollen. Druk je voeten de grond in, in plaats van dat je het gewicht omhoog tilt.
Recht vooruit kijken als in je nek in 1 lijn houden met je rug. Dus als je boven de barbell hangt niet geforceerd je hoofd omhoog doen om recht vooruit te kijken.

Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 11 april 2018 @ 12:12:17 #26
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178445737
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:49 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hebben jullie een paar goede bronnen puur om te leren hoe een oefening zoals bijvoorbeeld de deadlift correct wordt uitgevoerd?
Alan Thrall heeft goede videos op youtube hierover.
pi_178446492
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:07 schreef fathank het volgende:

[..]

Recht vooruit kijken als in je nek in 1 lijn houden met je rug. Dus als je boven de barbell hangt niet geforceerd je hoofd omhoog doen om recht vooruit te kijken.

[ afbeelding ]
^O^

Ga er aan denken straks.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178446605
Dogan Tekin legt t ook goed uit imo
pi_178446731
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:49 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hebben jullie een paar goede bronnen puur om te leren hoe een oefening zoals bijvoorbeeld de deadlift correct wordt uitgevoerd?
https://www.youtube.com/channel/UCZ5zo0Fs3HudoiPa9EJj48Q/feed
https://www.youtube.com/user/CanditoTrainingHQ/featured

En hier komen regelmatig de beste powerlifters en strongman langs met tips, wel meer voor amusement dan de andere twee dus niet iedere video gaat in op hoe je het beste kan liften et cetera; vond zijn video on how to bench wel een van de beste die ik tegen ben gekomen (hij benchte zelf ooit 375kg of zo).
https://www.youtube.com/user/supertraining06/featured

P.s.
Zijn allemaal powerlifting georiënteerd.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 11 april 2018 @ 13:14:31 #30
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178447017
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:50 schreef Vinniiee het volgende:
Dogan Tekin legt t ook goed uit imo
Alleen hijzelf is best irritant :X
  woensdag 11 april 2018 @ 14:58:02 #31
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_178448873
Ik zat gister Generation Iron 2 te kijken en daar kwam ook het vrouwelijke bobybuilden naar voren. Vrouwen die door de steroïden meer tussen man en vrouw zitten, en die qua hoofd en stem totaal verlept zijn. Snap niet waarom je dat zou willen.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  woensdag 11 april 2018 @ 18:02:24 #32
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178452524
Denk dat 't veelal ook niet meer opvalt op een gegeven moment. Eerst kleinbeetje en dan steeds meer.
Of je gaat de andere zaken belangrijker vinden, waardoor je 't voor lief neemt.
pi_178453548
Vandaag bench gefilmd (en deadlift zonder rollen), daar misschien nog feedback op? :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 11 april 2018 @ 19:16:15 #34
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178454008
Bewuste actie dat je je hoofd optilt? Ik weet dat 't bij sommige wedstrijdfederaties niet mag.
Niet dat r fout is ofzo. :)

Mbt je deadlift ziet het er beter uit.
Maar moet ik nog even beter voor zitten.
pi_178454066
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:16 schreef Cue_ het volgende:
Bewuste actie dat je je hoofd optilt? Ik weet dat 't bij sommige wedstrijdfederaties niet mag.
Niet dat r fout is ofzo. :)

Mbt je deadlift ziet het er beter uit.
Maar moet ik nog even beter voor zitten.
Is een beetje natuurlijk gegaan, om de barbell te kunnen zien. :o

Maar goed dat je het zegt inderdaad, kan ik beter ook niet meer doen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 11 april 2018 @ 20:05:11 #36
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178455050
Mbt je deadlift, weet niet of ik 't goed zie hoor of dat het überhaupt erg is.
Maar wat me opvalt is dat vanaf je knie je er nog redelijk boven blijft hangen. Meestal zie je dat je hem langs de bovenbenen heen' schaaft'.
Nu weet ik niet of dat door de hoek van filmen of hij bij jou gewoon in een rechte lijn gaat, want dan is 't wel goed.
Vind het ook lastig uit te leggen wat ik bedoel zoals je ziet :')
  woensdag 11 april 2018 @ 20:41:54 #37
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_178455853
Heeft iemand een tip voor voeding vóór training in cut? Merk dat ik weinig energie heb in cut (logisch)... en als ik train vóór het avondeten, moet ik toch wel ergens wat vandaan halen. Ik heb het gevoel dat ik toch wat suiker en caloriëen nodig heb en grijp dan snel iets met dus suiker en kcal voor energie... :+

Ook ben ik op zoek naar iets voor ná de training, neem uiteraard m'n whey.. maar lees hier en daar i.c.m. druivensuiker dan wel glutamine?
  woensdag 11 april 2018 @ 23:07:03 #38
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_178460351
PWO
Deathlift or Die.
  donderdag 12 april 2018 @ 00:37:26 #39
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_178461685
Ongelooflijk hoe je maag zich kan oprekken, ik kan nu dagelijks moeiteloos 4500kcal wegwerken. Een shake van 1400kcal deed ik eerst drie kwartier over en die kan ik nu gewoon atten. _O_
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_178464278
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:41 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
Heeft iemand een tip voor voeding vóór training in cut? Merk dat ik weinig energie heb in cut (logisch)... en als ik train vóór het avondeten, moet ik toch wel ergens wat vandaan halen. Ik heb het gevoel dat ik toch wat suiker en caloriëen nodig heb en grijp dan snel iets met dus suiker en kcal voor energie... :+

Ook ben ik op zoek naar iets voor ná de training, neem uiteraard m'n whey.. maar lees hier en daar i.c.m. druivensuiker dan wel glutamine?
Banaantje voor ?
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_178464292
Ongelooflijk ook hoe handig wielrennen is in de cut. Ik verbrand zo 850 kcal per uur
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  maandag 16 april 2018 @ 12:42:08 #42
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178550785
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 14:58 schreef Quotidien het volgende:
Ik zat gister Generation Iron 2 te kijken en daar kwam ook het vrouwelijke bobybuilden naar voren. Vrouwen die door de steroïden meer tussen man en vrouw zitten, en die qua hoofd en stem totaal verlept zijn. Snap niet waarom je dat zou willen.
Topsport is destructief, ik heb het ook nooit begrepen dat mannen zo ver gaan.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 16 april 2018 @ 13:21:59 #43
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_178551748
Tijd voor weer eens wat filmpjes. Vanmorgen waren de werksets 127,5 kilo, 5 singles. Dit is m'n tweede lift.


En m'n vierde, ik verloor een beetje controle waardoor ik de pin raakte. :P


Niet al te slecht. Meer leg drive zou goed zijn, en ik moet onthouden dat ik een pauze op de borst moet houden. Competitie is over 4 weken. Ik ga voor een 150 kilo bench.
  maandag 16 april 2018 @ 13:26:56 #44
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_178551899
Deze was voor de grap van afgelopen week. Deads voor Spanje met de platen in de kleur van de Spaanse vlag. :')

3 x 150 kilo double overhand. Voor de grap doorgegaan met double overhand, ik kan nu 180 kilo liften. Ik krijg hem locked maar kan dan niet langer dan 1 seconde de bar vast houden, normaal terug leggen gaat net. :D

pi_178554334
Lekker bezig Snakey, flinke bench zeg. _O_

Doe de laatste tijd ook setjes double overhand tot het niet meer lukt. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178554485
https://www.reddit.com/r/(...)y_wheels_409kg900lb/


900lb deadlift met 23 jaar, nog een hele zieke bench en squat ook plus een goede fysiek. :X :X :X
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 16 april 2018 @ 15:00:28 #47
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178554517
Ik doe eigenlijk altijd double overhand, maar sowieso hookgrip!
Met alles doe ik wel hookgrip :+
pi_178556358
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2018 15:00 schreef Cue_ het volgende:
Ik doe eigenlijk altijd double overhand, maar sowieso hookgrip!
Met alles doe ik wel hookgrip :+
Duurde het lang voor het geen pijn meer deed?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 16 april 2018 @ 17:18:56 #49
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178557631
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 16:22 schreef FlippingCoin het volgende:

Duurde het lang voor het geen pijn meer deed?
Het heeft nooit echt heel veel pijn gedaan moet ik zeggen.

En doordat ik er al heel erg aan gewend aan ben, is het bij zwaar tillen natuurlijk wel pijnlijker, maar nog niet te pijnlijk ofzo.
  maandag 16 april 2018 @ 17:33:59 #50
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_178557923
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2018 17:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het heeft nooit echt heel veel pijn gedaan moet ik zeggen.

En doordat ik er al heel erg aan gewend aan ben, is het bij zwaar tillen natuurlijk wel pijnlijker, maar nog niet te pijnlijk ofzo.
Ik heb het wel eens geprobeerd, viel wel mee inderdaad. Ik kan m'n duimen plat tegen de bar aanduwen, dat scheelt een hoop volgens mij want ik zie er genoeg die de zijkant van hun duim gebruiken waardoor je tegen je botten aan zit te duwen. Dat lijkt me niet zo prettig.
  maandag 16 april 2018 @ 17:35:33 #51
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178557961
Ik doe m'n duim trouwens niet plat onder de rest van de vingers. Mijn topje van de duim steekt tussen m'n ringvinger en middelvinger door.
Net als dat trukje dat je vroeger deed alsof je iemands neus vast had :')
  maandag 16 april 2018 @ 17:36:04 #52
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178557977
Zelfs met lifts die je absoluut niet hoeft te hookgrippen, ik doe t automatisch en herstel daarna :+
  maandag 16 april 2018 @ 17:38:24 #53
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_178558028
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 17:35 schreef Cue_ het volgende:
Ik doe m'n duim trouwens niet plat onder de rest van de vingers. Mijn topje van de duim steekt tussen m'n ringvinger en middelvinger door.
Net als dat trukje dat je vroeger deed alsof je iemands neus vast had :')
Hehehe, extra slotje.
  maandag 16 april 2018 @ 17:39:44 #54
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_178558052
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 17:36 schreef Cue_ het volgende:
Zelfs met lifts die je absoluut niet hoeft te hookgrippen, ik doe t automatisch en herstel daarna :+
Als ik de grappenmakers van de FB chat waar ik in zit moet geloven rukken ze zich zelfs af met hook grip. :D
  maandag 16 april 2018 @ 17:41:10 #55
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178558078
Hebben ze of hele grote handen of.... :D

Dus weet niet hoe slim 't is om zoiets te zeggen haha
  maandag 16 april 2018 @ 17:44:57 #56
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_178558140
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 17:41 schreef Cue_ het volgende:
Hebben ze of hele grote handen of.... :D

Dus weet niet hoe slim 't is om zoiets te zeggen haha
Geen idee, ik wil het ook niet weten. :P
  maandag 16 april 2018 @ 17:58:39 #57
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_178558408
Ik heb echt waardeloze grip. Bij 4*6 90kg glijdt ie meestal in de derde set al uit m'n klauwen. Gewoon double overhand zonder hook trouwens.

Overigens vind ik 4*6 een heerlijke set/rep combi. Lekker zwaar en toch prima volume.
Deathlift or Die.
  maandag 16 april 2018 @ 18:01:46 #58
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178558455
Ik gebruik tegenwoordig wel vaker straps met de deadlift. Toch iets fijner zowel bij weinig als veel reps.
Beetje m'n handen sparen voor andere lifts.
pi_178558465
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 17:58 schreef Ethanolic het volgende:
Ik heb echt waardeloze grip. Bij 4*6 90kg glijdt ie meestal in de derde set al uit m'n klauwen. Gewoon double overhand zonder hook trouwens.

Overigens vind ik 4*6 een heerlijke set/rep combi. Lekker zwaar en toch prima volume.
Barbells in de meeste gyms hebben ook wel kut knurling volgens mij.

Zelf geen gripproblemen, kan mijn werkgewicht nog double overhand. Deadlift nog niet zo veel ook dus eigenlijk gewoon kut. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178558508
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2018 17:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het heeft nooit echt heel veel pijn gedaan moet ik zeggen.

En doordat ik er al heel erg aan gewend aan ben, is het bij zwaar tillen natuurlijk wel pijnlijker, maar nog niet te pijnlijk ofzo.
Ah oké heb het voor ik gestopt was eens een paar keer geprobeerd maar voor mij voorlopig nog niet nodig ook. Candito deed ook altijd hook grip maar is er een tijdje terug ook mee gestopt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178602049
Nieuwe barbell mét knurling. :9
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 18 april 2018 @ 16:53:47 #62
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_178602863
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Nieuwe barbell mét knurling. :9
Ik pak tegenwoordig ook een nieuwe bb met knurling, hoewel ik eigenlijk voorstander ben van een oude bar die bijna glad is. Daarmee train je je grip in no time. :P
pi_178603563
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:53 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik pak tegenwoordig ook een nieuwe bb met knurling, hoewel ik eigenlijk voorstander ben van een oude bar die bijna glad is. Daarmee train je je grip in no time. :P
Die hebben we gelukkig wel genoeg, ook nog geen last mee maar een met knurling is wel fijn voor als ik ga maxen over 5 en halve week. :9
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178707897
Voor het eerst in meer dan een jaar weer eens voor het werk naar de gym geweest. Na al die tijd ipv thuis trainen weer eens het gemak van een gym ervaren was wel prettig. Ga vanaf nu 2x thuis en 2x in de gym trainen.
  dinsdag 24 april 2018 @ 12:26:58 #65
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_178711436
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 08:51 schreef Questular het volgende:
Voor het eerst in meer dan een jaar weer eens voor het werk naar de gym geweest. Na al die tijd ipv thuis trainen weer eens het gemak van een gym ervaren was wel prettig. Ga vanaf nu 2x thuis en 2x in de gym trainen.
Het lijkt me sowieso wel lekker om af te wisselen.
pi_178723230
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178735389
Random quote van een gozer hier:

Ja je tweede setje gaat altijd makkelijker dan de eerste door de supercompensatie.


Goed km te weten denk ik wel. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178741792
Is cardio na je workout slecht voor spieropbouw?
pi_178750210
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:24 schreef Dimachaerus het volgende:
Is cardio na je workout slecht voor spieropbouw?
Nee.
pi_178750264
Is eten na je workout slecht voor spieropbouw?
  donderdag 26 april 2018 @ 10:28:51 #71
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178750281
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 10:27 schreef Lamabal het volgende:
Is eten na je workout slecht voor spieropbouw?
Waarom zou het volgens jou wel slecht zijn?
pi_178750288
quote:
6s.gif Op donderdag 26 april 2018 10:28 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom zou het volgens jou wel slecht zijn?
Haphap
  donderdag 26 april 2018 @ 10:41:31 #73
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178750419
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 10:29 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Haphap
Ik hou van eten :9
pi_178750616
Nu ik ook weer naar de gym ga merk ik des te meer hoeveel goede apparatuur helpt. Thuis bankdrukken gaat beduidend lastiger puur omdat het bankje wat ik gebruikt niet zo goed is als het bankdruk station qua stevigheid en stabiliteit. Setjes van 90kg gingen een stuk beter/makkelijker.
pi_178785501
Strength Wars is ook weer terug _O_

Personal trainer and allround athlete Cornelia Ritzke from Berlin trains Calisthenics, HIIT and with weights. She fights against crazy strong Powerlifter Tara Mooney from Ireland in this first FEMALE Strength Wars Battle 2k18.

Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_178788517
Hier nog eens een update:
Ik heb een jaar eigenlijk bijna niks kunnen doen i.v.m. slaap problemen. Toch een beetje bijgehouden (pull ups/bp/squats/dl op lage intensiteit) en de laatste twee weken weer 5 a 6 x begonnen met zware krachttraining doordat ik beter slaap:

Wel altijd blijven clean bulken, met 3500 kcal per dag. Ondanks minder trainen. Go ecto genen :D

Doel is nog zo'n 5 kilo aankomen en misschien wat droger.

Stats
bp 105 kg
sq 120
dl 160

Supplementen
Creatine
Chlorella
Magnesium
Glycine
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_178790170
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 02:07 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Strength Wars is ook weer terug _O_

Personal trainer and allround athlete Cornelia Ritzke from Berlin trains Calisthenics, HIIT and with weights. She fights against crazy strong Powerlifter Tara Mooney from Ireland in this first FEMALE Strength Wars Battle 2k18.

Die dude met die paardenstaart zag ik filmpjes van Thor voorbij komen, zullen ze hem gestrikt hebben? :9
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178792932
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 12:07 schreef relativity het volgende:
Hier nog eens een update:
Ik heb een jaar eigenlijk bijna niks kunnen doen i.v.m. slaap problemen. Toch een beetje bijgehouden (pull ups/bp/squats/dl op lage intensiteit) en de laatste twee weken weer 5 a 6 x begonnen met zware krachttraining doordat ik beter slaap:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Wel altijd blijven clean bulken, met 3500 kcal per dag. Ondanks minder trainen. Go ecto genen :D

Doel is nog zo'n 5 kilo aankomen en misschien wat droger.

Stats
bp 105 kg
sq 120
dl 160

Supplementen
Creatine
Chlorella
Magnesium
Glycine
Not bad. Hoe heb je je slaapproblemen gefixt?
pi_178793099
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 13:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Die dude met die paardenstaart zag ik filmpjes van Thor voorbij komen, zullen ze hem gestrikt hebben? :9
filmpjes van Thor? :)
dat is Tetzel von der Halbgottschmiede
Degene die vorig seizoen alles heeft gewonnen in strength wars en naam heeft gemaakt is 'The Faceless' (Sébastian Kot)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_178793282
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 16:54 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

filmpjes van Thor? :)
dat is Tetzel von der Halbgottschmiede
Degene die vorig seizoen alles heeft gewonnen in strength wars en naam heeft gemaakt is 'The Faceless' (Sébastian Kot)
Jaaaa Tetzel dat was het.

Als die Hafthor strikt wint die alles maar goed die is ruim 50kg zwaarder dan de rest. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178794342
Vandaag laatste training van tweede macrocyclus Sheiko gedaan. Volgende macrocyclus maxen, komende woensdag al testen op 100-105% van mijn maxes; ben benieuwd hoe het gaat. :9
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178803963
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 april 2018 16:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Not bad. Hoe heb je je slaapproblemen gefixt?
Echt helemaal gefixt zijn ze niet, maar kan er wel beter mee omgaan. Ik doe momenteel SRT (sleep restriction therapy).

Heb op basis van mijn slaap, mijn slaap efficientie berekend. Dat was vrij laag, ergo ik lag veel wakker in bed. Aantal uren in bed / aantal uren slaap x 100. Ik kwam op zo'n 60 a 70 procent. Sommige dagen op 30 procent.

Daarop ben ik mijzelf gaan beperken in mijn slaap. Het klinkt tegenstrijdig, maar het werkt echt! En ik zit al 15+ jaar met slapeloosheid en heb alles geprobeerd. Dus elke dag 6 uur max in bed liggen. Zodat je je lichaam en geest weer gaat trainen om je bed te associëren met slaap. Als je efficientie boven de 80 procent is kan je weer opbouwen. Ik zit momenteel op 7.5 uur per nacht. Word ook niet meer wakker :) en val <10 min in slaap.

Ik gebruik wel glycine en magnesium ter ondersteuning van de slaap :) een aanrader als je slecht slaapt! Als je vragen hebt, hoor ik het wel :)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_178806445
Ik cut op 2350 kcal. Soms ga ik wielrennen waarmee ik 2000 verbrand. Ik eet die dag bv 4350, hiermee zit ik dus nog steeds in een calorie deficiëntie. Klopt het dat zon dag dan niet als refeed geldt? Ondanks dat ik bijna 2x zoveel voedingsstoffen binnenkrijg dan normaal?
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_178827167
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 09:37 schreef relativity het volgende:

[..]

Echt helemaal gefixt zijn ze niet, maar kan er wel beter mee omgaan. Ik doe momenteel SRT (sleep restriction therapy).

Heb op basis van mijn slaap, mijn slaap efficientie berekend. Dat was vrij laag, ergo ik lag veel wakker in bed. Aantal uren in bed / aantal uren slaap x 100. Ik kwam op zo'n 60 a 70 procent. Sommige dagen op 30 procent.

Daarop ben ik mijzelf gaan beperken in mijn slaap. Het klinkt tegenstrijdig, maar het werkt echt! En ik zit al 15+ jaar met slapeloosheid en heb alles geprobeerd. Dus elke dag 6 uur max in bed liggen. Zodat je je lichaam en geest weer gaat trainen om je bed te associëren met slaap. Als je efficientie boven de 80 procent is kan je weer opbouwen. Ik zit momenteel op 7.5 uur per nacht. Word ook niet meer wakker :) en val <10 min in slaap.

Ik gebruik wel glycine en magnesium ter ondersteuning van de slaap :) een aanrader als je slecht slaapt! Als je vragen hebt, hoor ik het wel :)
Nice, heb er veel goede verhalen over gehoord en gelezen ja. Je voelt je ook stukken beter ook nu gok ik. Mochten de problemen bij mij nog even aanhouden ga ik er ook eens voor zitten om zo'n schema te maken. Eerste periode lijkt me alleen zwaar, je hebt al een slaaptekort en ieder uur slaap wat je mee pakt is mooi meegenomen en dan ga je je lichaam nog eens verder uitputten.

Hoe heb je jezelf de eerste 2 weken uit bed geschopt dan?
pi_178833466
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 12:06 schreef DeLoet het volgende:
Ik cut op 2350 kcal. Soms ga ik wielrennen waarmee ik 2000 verbrand. Ik eet die dag bv 4350, hiermee zit ik dus nog steeds in een calorie deficiëntie. Klopt het dat zon dag dan niet als refeed geldt? Ondanks dat ik bijna 2x zoveel voedingsstoffen binnenkrijg dan normaal?
Waarom doe je in de eerste plaats een refeed day? Dan zou je kunnen bepalen of dit er een is of niet toch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178842675
quote:
7s.gif Op maandag 30 april 2018 07:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nice, heb er veel goede verhalen over gehoord en gelezen ja. Je voelt je ook stukken beter ook nu gok ik. Mochten de problemen bij mij nog even aanhouden ga ik er ook eens voor zitten om zo'n schema te maken. Eerste periode lijkt me alleen zwaar, je hebt al een slaaptekort en ieder uur slaap wat je mee pakt is mooi meegenomen en dan ga je je lichaam nog eens verder uitputten.

Hoe heb je jezelf de eerste 2 weken uit bed geschopt dan?
Ja dat klopt. Het werkt goed. Alleen het is zwaar. Erg zwaar. Maar na jarenlange slapeloosheid vind ik het wel waard. Van medicatie word ik ook echt beroerd. Soms heb ik weleens een terugval. Als ik 'per ongeluk' uitslaap. Dan begint de ellende van vooraf aan.

Maar ik voel me over het algemeen inderdaad een stuk beter. Kan me ook beter concentreren. Al zoek ik nog wel altijd door naar wat ik eraan kan doen om het nog meer te verbeteren haha! :) Wat heb jij allemaal al geprobeerd?

De eerste twee weken gingen eigenlijk vanzelf. Normaal sliep ik ook niet veel meer, dus dat was eigenlijk makkelijk ;) Alleen merk ik dat mijn slaapdruk nu gewoon hoger is. En daardoor ook eerder naar bed wil en wil uitslapen :)

Dat heb ik zaterdag op zondag gedaan. Resultaat vannacht: tot half 4 wakker en om 7 uur ging de wekker _O-

Je moet er wel een beetje je weg in vinden. Anyhow, ik moet over een paar weken weer naar een slaapkliniek toe. Benieuwd wat ze daar zeggen ~O>
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_178843663
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 19:03 schreef relativity het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Het werkt goed. Alleen het is zwaar. Erg zwaar. Maar na jarenlange slapeloosheid vind ik het wel waard. Van medicatie word ik ook echt beroerd. Soms heb ik weleens een terugval. Als ik 'per ongeluk' uitslaap. Dan begint de ellende van vooraf aan.

Maar ik voel me over het algemeen inderdaad een stuk beter. Kan me ook beter concentreren. Al zoek ik nog wel altijd door naar wat ik eraan kan doen om het nog meer te verbeteren haha! :) Wat heb jij allemaal al geprobeerd?

De eerste twee weken gingen eigenlijk vanzelf. Normaal sliep ik ook niet veel meer, dus dat was eigenlijk makkelijk ;) Alleen merk ik dat mijn slaapdruk nu gewoon hoger is. En daardoor ook eerder naar bed wil en wil uitslapen :)

Dat heb ik zaterdag op zondag gedaan. Resultaat vannacht: tot half 4 wakker en om 7 uur ging de wekker _O-

Je moet er wel een beetje je weg in vinden. Anyhow, ik moet over een paar weken weer naar een slaapkliniek toe. Benieuwd wat ze daar zeggen ~O>
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178855760
Ik heb een serieuze vraag mbt supercompensatie, zaterdag een goede sessie achter de rug met een vriend. Ik zou vandaag weer zelfde spiergroepen willen aanspreken, echter heb ik nog wel spierpijn van zaterdag. Betekent pijn altijd dat ik nog in herstelfase zit, of ben ik al wel hersteld genoeg (2,5 dag) om deze spieren te gebruiken?

quote:
10s.gif Op woensdag 25 april 2018 16:50 schreef FlippingCoin het volgende:
Random quote van een gozer hier:

Ja je tweede setje gaat altijd makkelijker dan de eerste door de supercompensatie.

Goed km te weten denk ik wel. :P
Oke die heeft supercompensatie niet echt begrepen:p
  Moderator dinsdag 1 mei 2018 @ 09:31:44 #89
236264 crew  capricia
pi_178855970
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 09:19 schreef Gymbaboon het volgende:
Ik heb een serieuze vraag mbt supercompensatie, zaterdag een goede sessie achter de rug met een vriend. Ik zou vandaag weer zelfde spiergroepen willen aanspreken, echter heb ik nog wel spierpijn van zaterdag. Betekent pijn altijd dat ik nog in herstelfase zit, of ben ik al wel hersteld genoeg (2,5 dag) om deze spieren te gebruiken?

[..]

Oke die heeft supercompensatie niet echt begrepen:p
Bij mijn weten zit het zo:
Je grow-window is 24 tot max 48 uur.
Als je echter dusdanig hard getraind hebt, dat je na 2 dagen nog steeds spierpijn hebt, dan heb je niet optimaal voor groei getraind. Je supercompensatie-periode is voorbij, maar je spieren zijn nog niet helemaal hersteld van de spierscheurtjes door die training. Eigenlijk jammer, als je puur voor groei gaat.

Overigens kun je best die spiergroep gewoon weer aanspreken, maar op een lagere intensiteit. De extra bloedtoevoer zal het goed doen. Maar helemaal voluit met spieren die nog niet hersteld zijn, is vragen om blessures.

My 2cents. :)
Definitely not CIA
  dinsdag 1 mei 2018 @ 09:32:14 #90
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178855975
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 09:19 schreef Gymbaboon het volgende:
Ik heb een serieuze vraag mbt supercompensatie, zaterdag een goede sessie achter de rug met een vriend. Ik zou vandaag weer zelfde spiergroepen willen aanspreken, echter heb ik nog wel spierpijn van zaterdag. Betekent pijn altijd dat ik nog in herstelfase zit, of ben ik al wel hersteld genoeg (2,5 dag) om deze spieren te gebruiken?

Moet je even doorheen, de spier moet ook wennen aan regelmatige belasting.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_178858472
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 09:19 schreef Gymbaboon het volgende:
Ik heb een serieuze vraag mbt supercompensatie, zaterdag een goede sessie achter de rug met een vriend. Ik zou vandaag weer zelfde spiergroepen willen aanspreken, echter heb ik nog wel spierpijn van zaterdag. Betekent pijn altijd dat ik nog in herstelfase zit, of ben ik al wel hersteld genoeg (2,5 dag) om deze spieren te gebruiken?

[..]

Oke die heeft supercompensatie niet echt begrepen:p
Zover ik weet zijn spierpijn en herstel niet hetzelfde en kan je als regel nemen dat je na 48 uur dezelfde spier nog een keer kan trainen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178883619
Even update mbt tot spierpijn/spierherstel. Ik zat zéker nog niet op supercompensatie......
Alles was zwaar en kwam niet tot juiste gewichten. Volgende keer neem ik een dag extra rust.
  woensdag 2 mei 2018 @ 18:56:52 #93
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_178896823
Ik deadlift nu sinds kort met een hex bar, nu lees via meerdere kanalen dat je daardoor veel meer de quadriceps aanspreekt. Is het dan wel verstandig om te gaan deadliften op je rug dag als je daarna een legday hebt waarbij je gaat squatten?
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_178903429
Vandaag squat, bench, deadlift en ohp moeten testen op 100%-105% van mijn maxes zoals toen ik met dit schema begon 9 weken geleden.

Squat max was 110kg, vandaag 115kg gedaan, unracken was lastig maar kwam nog redelijk omhoog zat zeker wel 120kg in.

Bench was 85kg, vandaag 90kg gedaan unracken zonder hulp van spotter gedaan en dat lukte zowat niet wat raar was omdat het verder goed ging zat ook meer in.


Deadlift was 150kg vandaag 155kg gedaan, ging aardig en zou eigenlijk voor 160kg(105%) gaan maar durfde de grind niet aan zonder riem dus hierbij gelaten.

OHP press was 65kg en vandaag kwam ik okk niet verder dan 65kg, OHP was een calculated max dus misschien te hoog ingezet.

Erg tevreden mee, vooral met bench daar dit altijd mijn kutste lift was en alles beltless was vandaag, ongeveer twee uur bezig geweest dus wel aardig dood. Deze maand nog een deload week en dan over 3,5 week echt maxen. :9
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178903701
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 23:01 schreef FlippingCoin het volgende:
Vandaag squat, bench, deadlift en ohp moeten testen op 100%-105% van mijn maxes zoals toen ik met dit schema begon 9 weken geleden.

Squat max was 110kg, vandaag 115kg gedaan, unracken was lastig maar kwam nog redelijk omhoog zat zeker wel 120kg in.

Bench was 85kg, vandaag 90kg gedaan unracken zonder hulp van spotter gedaan en dat lukte zowat niet wat raar was omdat het verder goed ging zat ook meer in.


Deadlift was 150kg vandaag 155kg gedaan, ging aardig en zou eigenlijk voor 160kg(105%) gaan maar durfde de grind niet aan zonder riem dus hierbij gelaten.

OHP press was 65kg en vandaag kwam ik okk niet verder dan 65kg, OHP was een calculated max dus misschien te hoog ingezet.

Erg tevreden mee, vooral met bench daar dit altijd mijn kutste lift was en alles beltless was vandaag, ongeveer twee uur bezig geweest dus wel aardig dood. Deze maand nog een deload week en dan over 3,5 week echt maxen. :9
Nice. Heerlijk gevoel is dat als je je 1RM hebt verlegd.

Vandaag sinds 2 weken weer goed geslapen. Gek genoeg kwam ik met squatten niet boven de 120, terwijl ik vorige week de 130 omhoog duwde.

Ach ja, sowieso is de motivatie meer dan die ooit is geweest. Door persoonlijke shit een tijdje 1 of 2 keer per week getraind. Op kracht weinig verloren en weer op het oude niveau. Als slapen nu ook weer goed blijft gaan moet het wel lukken om eind dit jaar m'n doelen te halen.

Nu BP 110, MP 65, SQ 130, DL160. Ergens eind dit jaar hoop ik BP 130, MP 80, SQ 150 en DL 200.
  donderdag 3 mei 2018 @ 07:16:19 #96
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178906734
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 18:56 schreef Robinhoo het volgende:
Ik deadlift nu sinds kort met een hex bar, nu lees via meerdere kanalen dat je daardoor veel meer de quadriceps aanspreekt. Is het dan wel verstandig om te gaan deadliften op je rug dag als je daarna een legday hebt waarbij je gaat squatten?
Het lijkt mij sowieso niet optimaal om de dag na je deadlifts te squatten, ongeacht wat voor bar je gebruikt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_178942432
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 23:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nice. Heerlijk gevoel is dat als je je 1RM hebt verlegd.

Vandaag sinds 2 weken weer goed geslapen. Gek genoeg kwam ik met squatten niet boven de 120, terwijl ik vorige week de 130 omhoog duwde.

Ach ja, sowieso is de motivatie meer dan die ooit is geweest. Door persoonlijke shit een tijdje 1 of 2 keer per week getraind. Op kracht weinig verloren en weer op het oude niveau. Als slapen nu ook weer goed blijft gaan moet het wel lukken om eind dit jaar m'n doelen te halen.

Nu BP 110, MP 65, SQ 130, DL160. Ergens eind dit jaar hoop ik BP 130, MP 80, SQ 150 en DL 200.
Zeker en ook weer stapje dichter bij mijn doelen. 100kg bench en 180kg deadlift komen in de buurt.

BW OHP nog niet echt. _O-

Mooie doelstellingen van jou en klinkt zeker niet onredelijk. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179063748
Zit een beetje in dubio wat eten betreft. Ik kom langzaam aan, 1 a 2 kilo per maand, maar eet nog teveel junkfood. Frikandelbroodjes, kapsalon, kebab, taart, koek, eieren met mayonaise, et cetera. Buiten de 3 maaltijden om is het maar net wat er voor handen is alhoewel ik wel dagelijks extra fruit en nog een blik tonijn en wat noten eet. Ontbijt bestaat uit overnight oats, lunch en avondeten eet ik vaak 2x warm.

Ik heb niet zo heel veel zin om te wegen en af te meten maar wat cleaner eten kan geen kwaad. Iemand tips om wat minder junkfood te vreten? Pasta voor 3 dagen met vlees of vis koken en dat zodra ik trek heb naar binnen werken? Of moet ik het gewoon een maandje eens proberen om consistent goed te eten en werpt dat wel z'n vruchten af qua gains en kracht?
pi_179064915
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:04 schreef Xa1pt het volgende:
Zit een beetje in dubio wat eten betreft. Ik kom langzaam aan, 1 a 2 kilo per maand, maar eet nog teveel junkfood. Frikandelbroodjes, kapsalon, kebab, taart, koek, eieren met mayonaise, et cetera. Buiten de 3 maaltijden om is het maar net wat er voor handen is alhoewel ik wel dagelijks extra fruit en nog een blik tonijn en wat noten eet. Ontbijt bestaat uit overnight oats, lunch en avondeten eet ik vaak 2x warm.

Ik heb niet zo heel veel zin om te wegen en af te meten maar wat cleaner eten kan geen kwaad. Iemand tips om wat minder junkfood te vreten? Pasta voor 3 dagen met vlees of vis koken en dat zodra ik trek heb naar binnen werken? Of moet ik het gewoon een maandje eens proberen om consistent goed te eten en werpt dat wel z'n vruchten af qua gains en kracht?
Opzich ben je er wel van bewust dat je "junkfood" aan het eten bent, dus dat is al een mooie stap. Waarom eet je het? Omdat het makkelijk is, of omdat je die sugarrush wil? Denk ook wel dat het meal preppen hier bij zou helpen. Dat je i.p.v junkfood naar je pasta grijpt.
  donderdag 10 mei 2018 @ 17:09:35 #100
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_179066229
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 15:04 schreef Xa1pt het volgende:
Zit een beetje in dubio wat eten betreft. Ik kom langzaam aan, 1 a 2 kilo per maand, maar eet nog teveel junkfood. Frikandelbroodjes, kapsalon, kebab, taart, koek, eieren met mayonaise, et cetera. Buiten de 3 maaltijden om is het maar net wat er voor handen is alhoewel ik wel dagelijks extra fruit en nog een blik tonijn en wat noten eet. Ontbijt bestaat uit overnight oats, lunch en avondeten eet ik vaak 2x warm.

Ik heb niet zo heel veel zin om te wegen en af te meten maar wat cleaner eten kan geen kwaad. Iemand tips om wat minder junkfood te vreten? Pasta voor 3 dagen met vlees of vis koken en dat zodra ik trek heb naar binnen werken? Of moet ik het gewoon een maandje eens proberen om consistent goed te eten en werpt dat wel z'n vruchten af qua gains en kracht?
Gewoon 80 - 20 regel aanhouden. Dus 80% gezond eten en 20% eten wat je wilt. Dan blijft er nog voldoende over om te snoepen. Beetje een huisvrouwenregel maar het werkt wel. Je hoeft echt niet alleen maar rijst met kip en broccoli naar binnen te werken. Dat houden er maar weinig vol.

Woon je nog thuis? Als je niet thuis woont is de oplossing heel simpel. Gewoon geen zooi in huis halen. Dan eet je al veel gezonder. Meal preppen kan ook een oplossing zijn inderdaad.
pi_179070549
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 16:16 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Opzich ben je er wel van bewust dat je "junkfood" aan het eten bent, dus dat is al een mooie stap. Waarom eet je het? Omdat het makkelijk is, of omdat je die sugarrush wil? Denk ook wel dat het meal preppen hier bij zou helpen. Dat je i.p.v junkfood naar je pasta grijpt.
Ja, vooral voor de makkelijke calorieën. Maar kwestie van even 2 of 3 keer per week een half uurtje in de keuken staan om een voorraadje gezonde meuk neer te zetten dus? Pasta, kip of tonijn, noten en wat groenten moet niet heel veel tijd kosten.
pi_179079478
Ervaringen met intermittent fasting hier?
  vrijdag 11 mei 2018 @ 21:48:40 #103
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_179095299
Ja
Deathlift or Die.
pi_179095624
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 23:53 schreef jappiejan het volgende:
Ervaringen met intermittent fasting hier?
Wat wil je weten? :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179111052
Ervaringen in het algemeen. Wanneer je echt verandering opmerkte? Dingen waar je op lange termijn tegen aan loopt misschien? Ook een specifieker vraagje: Als er een erg lange tijd gevast wordt (denk aan 24 uur) is dit goed voor je groeihormoon aanmaak. Weegt dit positief op ten opzichte van het kcals tekort mbt spierverlies?
pi_179112021
Misschien niet helemaal bodybuilding gerelateerd, maar hier zitten wel de ervaren sporters. Ik wil pull-ups gaan leren. Aangezien ik er helemaal geen kan begin ik van voor af aan met het verkrijgen van gripstrenght. Echter merk ik dat ik nog geen 3 seconden fatsoenlijk kan hangen voordat ik al pijn in mijn handen krijg. Heeft er iemand tips om dit te trainen naast vaak even hangen ? Misschien andere oefeningen die helpen ?
pi_179112374
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 19:55 schreef jappiejan het volgende:
Ervaringen in het algemeen. Wanneer je echt verandering opmerkte? Dingen waar je op lange termijn tegen aan loopt misschien? Ook een specifieker vraagje: Als er een erg lange tijd gevast wordt (denk aan 24 uur) is dit goed voor je groeihormoon aanmaak. Weegt dit positief op ten opzichte van het kcals tekort mbt spierverlies?
Is allemaal niet van toepassing voor mij, heb hewoon een kcal surplus, misschien iemand anders. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179112393
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:48 schreef Pinuts het volgende:
Misschien niet helemaal bodybuilding gerelateerd, maar hier zitten wel de ervaren sporters. Ik wil pull-ups gaan leren. Aangezien ik er helemaal geen kan begin ik van voor af aan met het verkrijgen van gripstrenght. Echter merk ik dat ik nog geen 3 seconden fatsoenlijk kan hangen voordat ik al pijn in mijn handen krijg. Heeft er iemand tips om dit te trainen naast vaak even hangen ? Misschien andere oefeningen die helpen ?
Gewoon even doorbijten?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179112525
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Gewoon even doorbijten?
Ik kan het gewoon niet langer houden. Dus moet sowieso veel oefenen totdat ik bijv. 20 seconden kan blijven hangen. Maar dacht misschien kan ik ook aanvullende oefeningen doen ?
  zaterdag 12 mei 2018 @ 21:27:57 #110
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_179113429
Als je nog geen paar seconden kan hangen ben je wel echt bizar slap. Probeer eens een pot augurken open te draaien.
Bedankt Hans.
pi_179113533
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:06 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ik kan het gewoon niet langer houden. Dus moet sowieso veel oefenen totdat ik bijv. 20 seconden kan blijven hangen. Maar dacht misschien kan ik ook aanvullende oefeningen doen ?
Heb je barbells of dumbells?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179114196
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:27 schreef bascross het volgende:
Als je nog geen paar seconden kan hangen ben je wel echt bizar slap. Probeer eens een pot augurken open te draaien.
I know. Daarom wil ik het ook trainen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Heb je barbells of dumbells?
Niet thuis, maar wel in de sportschool :)
pi_179114280
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:43 schreef Pinuts het volgende:

[..]

I know. Daarom wil ik het ook trainen.

[..]

Niet thuis, maar wel in de sportschool :)
Dan zou je bijvoorbeeld de helft van je lichaamsgewicht aan een barbell kunnen hangen, en dit zo lang mogelijk vast blijven houden. Dit dan iedere keer als je sport met minimaal een dag rust ertussen het gewicht 5kg omhoog kunnen doen tot je bij je lichaamsgewicht bent. En dat iedere training een paar keer herhalen.

Let wel op je techniek, een perfect deadlift techniek zal niet nodig zijn denk ik(ga ik vanuit bij een enigzins normaal lichaamsgewicht) maar hou je rug recht bij het optillen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 13 mei 2018 @ 02:52:02 #114
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_179126013
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 19:55 schreef jappiejan het volgende:
Ervaringen in het algemeen. Wanneer je echt verandering opmerkte? Dingen waar je op lange termijn tegen aan loopt misschien? Ook een specifieker vraagje: Als er een erg lange tijd gevast wordt (denk aan 24 uur) is dit goed voor je groeihormoon aanmaak. Weegt dit positief op ten opzichte van het kcals tekort mbt spierverlies?
Ik ben inmiddels 12kg verder en merk nog weinig verschil. Hopelijk de volgende 10kg wel. :')
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_179127931
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 02:52 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels 12kg verder en merk nog weinig verschil. Hopelijk de volgende 10kg wel. :')
Haha goed om te horen! Nice! Hoelang heb je hier over gedaan? En heb je ook gelet op macro's mbt vet en koolhydraten?
  zondag 13 mei 2018 @ 13:01:27 #116
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_179130528
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:43 schreef Pinuts het volgende:

[..]

I know. Daarom wil ik het ook trainen.
Ik zat gister op mijn mobiel, dus ik zag niet dat je een vrouw bent. Dat maakt het al minder erg.

De suggestie van FlippingCoin is een goede. Een andere is om je lichaamsgewicht te ondersteunen tijdens de pull-ups, of in jouw geval alleen nog het hangen, dus bijvoorbeeld een bankje eronder.
Bedankt Hans.
pi_179134032
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:48 schreef Pinuts het volgende:
Misschien niet helemaal bodybuilding gerelateerd, maar hier zitten wel de ervaren sporters. Ik wil pull-ups gaan leren. Aangezien ik er helemaal geen kan begin ik van voor af aan met het verkrijgen van gripstrenght. Echter merk ik dat ik nog geen 3 seconden fatsoenlijk kan hangen voordat ik al pijn in mijn handen krijg. Heeft er iemand tips om dit te trainen naast vaak even hangen ? Misschien andere oefeningen die helpen ?
Mij hielp het om assisted pullups te doen op zon machine
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  zondag 13 mei 2018 @ 15:49:56 #118
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179134107
Elastieken kunnen je helpen of ondersteuning van voeten evt.
Je kan ook omgekeerde pull ups doen. Dus springen en dan langzaam naar beneden.
En je armen training losstaand ervan. En je grip is ook wel handig.
  zondag 13 mei 2018 @ 15:49:57 #119
69994 seto
-|||--------|||-
pi_179134108
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:48 schreef Pinuts het volgende:
Misschien niet helemaal bodybuilding gerelateerd, maar hier zitten wel de ervaren sporters. Ik wil pull-ups gaan leren. Aangezien ik er helemaal geen kan begin ik van voor af aan met het verkrijgen van gripstrenght. Echter merk ik dat ik nog geen 3 seconden fatsoenlijk kan hangen voordat ik al pijn in mijn handen krijg. Heeft er iemand tips om dit te trainen naast vaak even hangen ? Misschien andere oefeningen die helpen ?
Bij mij hielp het om ze vaak te doen (3x per week), je kan beginnen met negatives of met elastieken inderdaad.

Assisted vond ik niet zo, ik merkte dat het een hele andere beweging is in vergelijking met een normale pull-up.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_179134721
Hoor inderdaad vaker dat assisted (met zo'n machine) voor je vorm niet zo goed is. Plan is nu dus om eerst gripstrenght te verbeteren, daarna negatives en met elastiek en hopelijk dan uiteindelijk een 'echte' pull up te kunnen.
pi_179134866
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 16:15 schreef Pinuts het volgende:
Hoor inderdaad vaker dat assisted (met zo'n machine) voor je vorm niet zo goed is. Plan is nu dus om eerst gripstrenght te verbeteren, daarna negatives en met elastiek en hopelijk dan uiteindelijk een 'echte' pull up te kunnen.
Je hoeft niet zo druk te maken om je vorm. :+

Als je zo'n assisted pull up machine hebt staan gewoon gebruiken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179134993
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 16:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Je hoeft niet zo druk te maken om je vorm. :+

Als je zo'n assisted pull up machine hebt staan gewoon gebruiken.
Dit idd. Komt dichter in de buurt dan een barbell vasthouden
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  maandag 14 mei 2018 @ 01:19:43 #123
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_179145502
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 10:32 schreef jappiejan het volgende:

[..]

Haha goed om te horen! Nice! Hoelang heb je hier over gedaan? En heb je ook gelet op macro's mbt vet en koolhydraten?
4 maanden. Alleen op calorieën en eiwitten gelet eigenlijk, en een beetje gezond en gevarieerd eten.

Enige nadeel is wel dat al mijn broeken te klein zijn. :P En t-shirts ook allemaal.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_179156475
Van tijd tot tijd kan ik die pre-workouts echt wel waarderen. Soms krijg je er zo'n heerlijke boost van O+ (De crash is wel kut)
  maandag 14 mei 2018 @ 16:10:54 #125
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179156570
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 16:06 schreef Lamabal het volgende:
Van tijd tot tijd kan ik die pre-workouts echt wel waarderen. Soms krijg je er zo'n heerlijke boost van O+ (De crash is wel kut)
Onlangs voor het eerst gebruikt. Had niet echt het gevoel dat ik er tijdens de workout wat van merkte.
Op wat misselijkheid na (kan ook komen doordta ik anders niet zoveel water drink vooraf zonder dat spul)
En achteraf wat hartkloppingen, of tenminste, meer aanwezig dan anders.
  maandag 14 mei 2018 @ 16:41:40 #126
69994 seto
-|||--------|||-
pi_179157138
quote:
6s.gif Op maandag 14 mei 2018 16:10 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Onlangs voor het eerst gebruikt. Had niet echt het gevoel dat ik er tijdens de workout wat van merkte.
Op wat misselijkheid na (kan ook komen doordta ik anders niet zoveel water drink vooraf zonder dat spul)
En achteraf wat hartkloppingen, of tenminste, meer aanwezig dan anders.
Ze doen ook niet bijzonder veel meer sinds DMAA werd verboden.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 14 mei 2018 @ 17:32:52 #127
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_179157997
quote:
9s.gif Op maandag 14 mei 2018 16:41 schreef seto het volgende:

[..]

Ze doen ook niet bijzonder veel meer sinds DMAA werd verboden.
vriend ik pak insane
aub ff klikken dan verdien ik geld

ik ga insane
het is waanzin om uberhaupt nog een andere pwo te overwegen

ik sloop iedere keer letterlijk de sportschool

al mijn vrienden slaan letterlijk alarm
sportschooleigenaar belt letterlijk de popo

laatst met de ohp de barbell door het plafond gegooid
met pushup de wereld omlaag gedrukt
met 60kg + 2 chicks erop dumbel fly gepakt
met dl alle schijven in de gym gebruikt
Deathlift or Die.
pi_179158680
vertel meer hierover
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  dinsdag 15 mei 2018 @ 08:45:04 #129
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179169899
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:06 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ik kan het gewoon niet langer houden. Dus moet sowieso veel oefenen totdat ik bijv. 20 seconden kan blijven hangen. Maar dacht misschien kan ik ook aanvullende oefeningen doen ?
Inverted rows blijken heel goed te zijn.
https://www.t-nation.com/(...)k-with-inverted-rows
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 11:04:25 #130
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179172022
http://www.menshealth.nl/Artikelen/Maaltijdsalade

Prima salade lijkt me dit. Jammer dat de voedingswaarde er niet bij staan.
Iemand toevallig een handige site waar dit soort salades samengesteld staan inclusief voedingswaarde?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 15 mei 2018 @ 12:03:20 #131
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_179173019
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:04 schreef onlogisch het volgende:
http://www.menshealth.nl/Artikelen/Maaltijdsalade

Prima salade lijkt me dit. Jammer dat de voedingswaarde er niet bij staan.
Iemand toevallig een handige site waar dit soort salades samengesteld staan inclusief voedingswaarde?
Het is een beetje werk maar het is vrij makkelijk zelf te berekenen.

https://www.voedingswaard(...)edingsmiddel/?id=268
pi_179227677
Heeft er iemand nog tips voor boeken die informatie geven over spieropbouw, oefeningen etc.
pi_179253638
531 BBB bevalt goed. Alleen op BP dag gaat 't nog niet helemaal lekker. Na BP als main lift dus 5 setjes van 10 reps op MP. Op de 50-60%. Ik krijg ze er gewoon niet uit. Alle andere dagen lukken goed om die 5 sets af te maken. Het is zwaar om eruit te persen maar hiermee zit ik rond de 5 reps al zo hard te verzuren dat ik er niet meer uit krijg dan 7 of max 8 de eerste set al. Gespeeld met breedte van vastpakken maar ook dat lijkt weinig te schelen. Is het slechte form of gewoon verzuring?
pi_179254043

Traantje weggepinkt, the myth, the legend #RIPRICH
pi_179256810
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:48 schreef Pinuts het volgende:
Heeft er iemand tips om dit te trainen naast vaak even hangen ?
Er zijn al een boel goeie tips gegeven:
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 15:46 schreef DeLoet het volgende:
Mij hielp het om assisted pullups te doen op zon machine
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:01 schreef bascross het volgende:
Een andere is om je lichaamsgewicht te ondersteunen tijdens de pull-ups, of in jouw geval alleen nog het hangen, dus bijvoorbeeld een bankje eronder.
Daarnaast zal ik gewoon twee keer in de week push-ups (assisted) doen en ook isolatie voor de biceps. Ik herken je probleem. Ik had eerst armen net zo dik als mijn pols :D
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_179260324
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 08:25 schreef relativity het volgende:
Daarnaast zal ik gewoon twee keer in de week push-ups (assisted) doen en ook isolatie voor de biceps. Ik herken je probleem. Ik had eerst armen net zo dik als mijn pols :D
Push ups of pull ups ? Push ups kan ik namelijk wel :)
pi_179269756
Hoi, ik heb een vraagje. Heeft iemand enig idee wat nou per gram eiwit de goedkoopste eiwitbron is die je kan vinden. Tot ben ik uitgekomen bij bijvoorbeeld magere kwark van de AH. Dan wel de goedkope variant uiteraard (Zaanse hoeve). Daarmee krijg je ongeveer 42 gram eiwitten voor 70 cent. Whey perfection van body&fit is ietstje duur per gram. Voor dezelfde 42 gram kom je omgerekend op ongeveer 85 cent uit.

Is er iets wat ik over het hoofd zie wat nog cheaper is dan deze alternatieven? Ik zou eigenlijk verwacht dat er wel iets op basis van peulvruchten of soja te vinden moet zijn wat per gram eiwit nog cheaper is, maar ik heb tot op heden niets kunnen vinden...

BIj voorbaat dank :)
  zaterdag 19 mei 2018 @ 18:50:43 #138
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_179270127
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:48 schreef Pinuts het volgende:
Misschien niet helemaal bodybuilding gerelateerd, maar hier zitten wel de ervaren sporters. Ik wil pull-ups gaan leren. Aangezien ik er helemaal geen kan begin ik van voor af aan met het verkrijgen van gripstrenght. Echter merk ik dat ik nog geen 3 seconden fatsoenlijk kan hangen voordat ik al pijn in mijn handen krijg. Heeft er iemand tips om dit te trainen naast vaak even hangen ? Misschien andere oefeningen die helpen ?
Check dit. Stap voor stap, progressie na progressie leer je hoe je pull ups doet, dips, handstanden en dan nog veel meer. Ook je probleem van zere handen pak je zo stapsgewijs aan.

Ik doe het nu zes maanden en voel me ontzettend sterk. Voor zowel mannen als vrouwen geschikt.

https://www.reddit.com/r/(...)/recommended_routine
Op het scherp van de snede.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 19:00:04 #139
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_179270337
Hier de Nederlandse versie. Tis even wat leeswerk, maar (mijns inziens) het zit erg goed in elkaar.

https://www.reddit.com/r/(...)mended_routine_dutch
Op het scherp van de snede.
pi_179273597
Thanks. Heb ik zeker wat aan !
pi_179277943
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 18:29 schreef ulq het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje. Heeft iemand enig idee wat nou per gram eiwit de goedkoopste eiwitbron is die je kan vinden. Tot ben ik uitgekomen bij bijvoorbeeld magere kwark van de AH. Dan wel de goedkope variant uiteraard (Zaanse hoeve). Daarmee krijg je ongeveer 42 gram eiwitten voor 70 cent. Whey perfection van body&fit is ietstje duur per gram. Voor dezelfde 42 gram kom je omgerekend op ongeveer 85 cent uit.

Is er iets wat ik over het hoofd zie wat nog cheaper is dan deze alternatieven? Ik zou eigenlijk verwacht dat er wel iets op basis van peulvruchten of soja te vinden moet zijn wat per gram eiwit nog cheaper is, maar ik heb tot op heden niets kunnen vinden...

BIj voorbaat dank :)
Dit is de heilige graal bro. Goedkoper ga je t niet vinden in de super.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_179278230
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 18:29 schreef ulq het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje. Heeft iemand enig idee wat nou per gram eiwit de goedkoopste eiwitbron is die je kan vinden. Tot ben ik uitgekomen bij bijvoorbeeld magere kwark van de AH. Dan wel de goedkope variant uiteraard (Zaanse hoeve). Daarmee krijg je ongeveer 42 gram eiwitten voor 70 cent. Whey perfection van body&fit is ietstje duur per gram. Voor dezelfde 42 gram kom je omgerekend op ongeveer 85 cent uit.

Is er iets wat ik over het hoofd zie wat nog cheaper is dan deze alternatieven? Ik zou eigenlijk verwacht dat er wel iets op basis van peulvruchten of soja te vinden moet zijn wat per gram eiwit nog cheaper is, maar ik heb tot op heden niets kunnen vinden...

BIj voorbaat dank :)
Denk dat je jezelf niet blind moet staren naar prijs/eiwit verhouding. Als je veel kcals binnen mag krijgen 2900+ kun je gewoon veel eten. Eiwitten red je dan wel. Zou bij hoge kcals eerder noten/peulvruchten aanraden om goede vetten bij te krijgen. Verder is magere kwark wel de goedkoopste eiwitbron.
  zondag 20 mei 2018 @ 14:32:18 #143
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_179284339
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 18:29 schreef ulq het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje. Heeft iemand enig idee wat nou per gram eiwit de goedkoopste eiwitbron is die je kan vinden. Tot ben ik uitgekomen bij bijvoorbeeld magere kwark van de AH. Dan wel de goedkope variant uiteraard (Zaanse hoeve). Daarmee krijg je ongeveer 42 gram eiwitten voor 70 cent. Whey perfection van body&fit is ietstje duur per gram. Voor dezelfde 42 gram kom je omgerekend op ongeveer 85 cent uit.

Is er iets wat ik over het hoofd zie wat nog cheaper is dan deze alternatieven? Ik zou eigenlijk verwacht dat er wel iets op basis van peulvruchten of soja te vinden moet zijn wat per gram eiwit nog cheaper is, maar ik heb tot op heden niets kunnen vinden...

BIj voorbaat dank :)
Misschien eens kwark van de Lidl of Aldi proberen?? Misschien scheelt het een cent of twee!
Deathlift or Die.
pi_179290707
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 18:29 schreef ulq het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje. Heeft iemand enig idee wat nou per gram eiwit de goedkoopste eiwitbron is die je kan vinden. Tot ben ik uitgekomen bij bijvoorbeeld magere kwark van de AH. Dan wel de goedkope variant uiteraard (Zaanse hoeve). Daarmee krijg je ongeveer 42 gram eiwitten voor 70 cent. Whey perfection van body&fit is ietstje duur per gram. Voor dezelfde 42 gram kom je omgerekend op ongeveer 85 cent uit.

Is er iets wat ik over het hoofd zie wat nog cheaper is dan deze alternatieven? Ik zou eigenlijk verwacht dat er wel iets op basis van peulvruchten of soja te vinden moet zijn wat per gram eiwit nog cheaper is, maar ik heb tot op heden niets kunnen vinden...

BIj voorbaat dank :)
Bij bulkpowders krijg je nu 5kg voor 58,49. Als je de nieuwsbrieven accepteert zie je soms wel 30% korting voorbij komen. En 5kg gaat zo lang mee dat je gewoon elke keer op aanbiedingen kunt wachten voor je volgende aankoop.

De enige spammail met toegevoegde waarde komt van supplement stores. Vooral aanmelden dus.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_179291236
5 kg whey nu voor 47,88 bij myprotein met kortingscode 30@25
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_179291332
Dat is 460g meer whey voor 12,02 minder dan bij body&shitshop !! Sla je slag!!!
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_179293678
quote:
9s.gif Op maandag 14 mei 2018 16:41 schreef seto het volgende:

[..]

Ze doen ook niet bijzonder veel meer sinds DMAA werd verboden.
Eeuwig zonde dat DMAA verboden is geworden.
pi_179293707
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 17:32 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

vriend ik pak insane
aub ff klikken dan verdien ik geld

ik ga insane
het is waanzin om uberhaupt nog een andere pwo te overwegen

ik sloop iedere keer letterlijk de sportschool

al mijn vrienden slaan letterlijk alarm
sportschooleigenaar belt letterlijk de popo

laatst met de ohp de barbell door het plafond gegooid
met pushup de wereld omlaag gedrukt
met 60kg + 2 chicks erop dumbel fly gepakt
met dl alle schijven in de gym gebruikt
insane is een goedkopere kopie van TF7 Labs Pre Workout Poison X



0-5 minuten: Laat Poison X oplossen in water en drink deze op nadat het bruisen stopt
15 minuten: Een lichte tinteling loopt over je hoofd en bovenlichaam
17 Minuten je begint te zweten en licht te trillen
20 minuten: Je gedachten gaan steeds sneller en je voelt je goed en zelfverzekerd
25 minuten: Je rijdt/fiets naar de sportschool en vraagt je af waarom de maximum snelheid geen 200km is! Je voelt je concentratie toenemen en een drang om te trainen opkomen.
30 minuten: Poison X begint nu vol te werken. Je bent zo sterk geconcentreerd op wat je doet dat de rest van de wereld in slow motion lijkt te bewegen. Je spieren beginnen opgepompt te worden, je wilt/moet gewoon trainen! Je krijgt een soort euforisch gevoel en bent enorm zelfverzekerd
30 minuten en daarna: Klaar om te gaan trainen merk je dat alles in de sportschool/wedstrijd om je heen vervaagt. Alleen jij en je training zijn belangrijk. Als je in de spiegel kijkt lijkt het alsof je spieren op knappen staan. Je krijgt een steeds grotere drang om sneller te trainen, harder en met meer gewicht.

De volgende dag wil ge meteen weer Poison X, en als de rush weg is wil je weer en weer, je wereld zal vanaf vandaag op Poison X draaien.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2018 05:37:04 ]
pi_179299087
Even terugkomend op mijn pull ups. Thanks iedereen voor alle tips ! Iemand een idee waar je zo'n elastieken (niet al te duur) kan aanschaffen? Op internet zie ik vooral sets van boven de 50 euro of losse banden. Maar dan moet ik iedere keer nieuwe aanschaffen als ik 'lichter' kan gaan trainen.
pi_179299327
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 12:33 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Push ups of pull ups ? Push ups kan ik namelijk wel :)
Pull ups inderdaad sorry.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 19:00 schreef DuizendGezichten het volgende:
Hier de Nederlandse versie. Tis even wat leeswerk, maar (mijns inziens) het zit erg goed in elkaar.

https://www.reddit.com/r/(...)mended_routine_dutch
Dat is inderdaad best een ideaal schema. Zoiets heb ik zelf ook gedaan.
Met lange setjes en veel herhalingen ga ik echt kapot. Daarom boekte ik vrijwel nooit vooruitgang.

Nu doe ik zware sets (85+ rm), 3-8 herhalingen en dan ga ik als een speer ;)

Wel zou ik adviseren telkens een wat andere oefening te pakken (barbel benchpress, dumbell benchpress, incline. decline, etc).
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:54 schreef McNulty het volgende:

[..]

Bij bulkpowders krijg je nu 5kg voor 58,49. Als je de nieuwsbrieven accepteert zie je soms wel 30% korting voorbij komen. En 5kg gaat zo lang mee dat je gewoon elke keer op aanbiedingen kunt wachten voor je volgende aankoop.

De enige spammail met toegevoegde waarde komt van supplement stores. Vooral aanmelden dus.
Inderdaad. Ik gebruik het ook niet heel veel. Meeste komt uit volle griekse yoghurt :D
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:39 schreef McNulty het volgende:
Dat is 460g meer whey voor 12,02 minder dan bij body&shitshop !! Sla je slag!!!
Ik haal nooit meer iets bij B&F, is vaker als slechtste uit de resultaten gekomen ;)
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:50 schreef Pinuts het volgende:
Even terugkomend op mijn pull ups. Thanks iedereen voor alle tips ! Iemand een idee waar je zo'n elastieken (niet al te duur) kan aanschaffen? Op internet zie ik vooral sets van boven de 50 euro of losse banden. Maar dan moet ik iedere keer nieuwe aanschaffen als ik 'lichter' kan gaan trainen.
Zet er anders in het begin even een stoeltje onder. En probeer elke keer meer reps te maken. Probeer steeds meer met je voeten te ondersteunen tot je zelfstandig reps kan maken :)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_179300025
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:50 schreef Pinuts het volgende:
Even terugkomend op mijn pull ups. Thanks iedereen voor alle tips ! Iemand een idee waar je zo'n elastieken (niet al te duur) kan aanschaffen? Op internet zie ik vooral sets van boven de 50 euro of losse banden. Maar dan moet ik iedere keer nieuwe aanschaffen als ik 'lichter' kan gaan trainen.
Je banden heb je niet nodig. Pull-ups doe je eigenlijk zonder hulpmiddelen.

Suggestie als je toch hulp nodig hebt, check eBay: https://www.ebay.co.uk/it(...)ZrHCrw8JGHVmg7H--Q9Q
Vanaf 5 euro heb j er 1.


En de luze van het plaatje: https://www.ebay.co.uk/it(...)3:g:haUAAOSwM6NZtrjc

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2018 13:14:02 ]
pi_179300152
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:06 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Je banden heb je niet nodig. Pull-ups doe je zonder hulpmiddelen.
Ik heb van de pr0s gehoord dat je niet eens je handen gebruikt bij pull-ups
pi_179300167
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:11 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Ik heb van de pr0s gehoord dat je niet eens je handen gebruikt bij pull-ups
Wel je handen maar geen polsen.

Nog een goede deal: https://www.ebay.co.uk/it(...)g-0AXneE36uImLzK2J1A

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2018 13:13:26 ]
pi_179301982
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:06 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Je banden heb je niet nodig. Pull-ups doe je eigenlijk zonder hulpmiddelen.
Uiteindelijk wel. Maar om ze te leren is met banden/hulpmiddelen toch fijner.
pi_179315709
quote:
6s.gif Op maandag 14 mei 2018 16:10 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Onlangs voor het eerst gebruikt. Had niet echt het gevoel dat ik er tijdens de workout wat van merkte.
Op wat misselijkheid na (kan ook komen doordta ik anders niet zoveel water drink vooraf zonder dat spul)
En achteraf wat hartkloppingen, of tenminste, meer aanwezig dan anders.
Pre-workouts is maatwerk, zowel qua hoeveelheid als qua merk.Sommige merken doen bij mij niet zoveel, sommige merken krijg ik een enorme crash van achteraf. Momenteel heb ik Jack 3D (de versie zonder DMAA dus) en iets van XXL. Die bevallen me wel goed. Maar dat kan voor iedereen anders zijn. Ook wel eens op de gok de hoeveelheid geschat (geen maatschepje bij me) en toen veel te veel genomen. Was ook wel heftig. Alles ging tintelen, zweten etc. :')
  dinsdag 22 mei 2018 @ 09:35:04 #156
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179316126
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 09:01 schreef CarbonC het volgende:
Pre-workouts is maatwerk, zowel qua hoeveelheid als qua merk.Sommige merken doen bij mij niet zoveel, sommige merken krijg ik een enorme crash van achteraf. Momenteel heb ik Jack 3D (de versie zonder DMAA dus) en iets van XXL. Die bevallen me wel goed. Maar dat kan voor iedereen anders zijn. Ook wel eens op de gok de hoeveelheid geschat (geen maatschepje bij me) en toen veel te veel genomen. Was ook wel heftig. Alles ging tintelen, zweten etc. :')
Hmm. Om het nou te kopen om mee te experimenteren of het wat is, vind ik ook een duur geintje. Deze van mn trainer gekregen.
Achja, dan maar zonder :)
pi_179331795
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:54 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel. Maar om ze te leren is met banden/hulpmiddelen toch fijner.
Welke ga je bestellen? Toch heb je ze niet nodig denk ik, gewoon omhoog springen en gecontroleerd laten zakken, hiermee zal je kracht opbouwen om later een echte pull up te kunnen doen. Je hebt die troep echt niet nodig.
pi_179333551
Zoveel moeite voor een pull up.. Ik heb hetzelfde gehad. Het is en blijft een combinatie van kracht maar ook je eigen gewicht. Heb je daar ook aan gedacht? Je zou een vriend/kennis van je kunnen vragen om desnoods je knieen wat mee omhoog te tillen. Anders inderdaad alleen de excentrische vorm oefenen, elke dag.
pi_179333705
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 02:36 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Welke ga je bestellen? Toch heb je ze niet nodig denk ik, gewoon omhoog springen en gecontroleerd laten zakken, hiermee zal je kracht opbouwen om later een echte pull up te kunnen doen. Je hebt die troep echt niet nodig.
Dit dus
pi_179334758
Ik heb ook nog steeds moeite met pull-ups. Wij hebben een assisted machine staan. Ik kan dan 10x35kg, 10x30kg, 10x25kg. Gewicht is dus hulpgewicht. Weeg zelf wel 100kg :')
pi_179334873
Ik krijg als ik heel goed mijn best doe 3x6 BW pull-ups met 100 kg lichaamsgewicht.
pi_179342619
Maar ik ben wel vrouw he. Over het algemeen hebben vrouwen altijd meer moeite met pull ups dan mannen.
pi_179346173
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 18:56 schreef Pinuts het volgende:
Maar ik ben wel vrouw he. Over het algemeen hebben vrouwen altijd meer moeite met pull ups dan mannen.
Achterstand creeëren doe je zelf.
pi_179348152
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 11:00 schreef CarbonC het volgende:
Ik heb ook nog steeds moeite met pull-ups. Wij hebben een assisted machine staan. Ik kan dan 10x35kg, 10x30kg, 10x25kg. Gewicht is dus hulpgewicht. Weeg zelf wel 100kg :')
Een machine gaat je niet helpen, je core word bijvoorbeeld te veel ontlast met een assisted machine .
Doe dit! Omhoog springen--->, vasthouden---> en gecontroleerd mogelijk laten zakken-->repeat.

Als je wilt kan ik je een voorbeeld video sturen als dat je helpt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2018 02:49:43 ]
pi_179355237
Iemand die traint in 's Hertogenbosch? Ga studeren in 's Hertogenbosch en ben opzoek naar gyms in de buurt. Alle suggesties zijn welkom. Ben opzoek naar gyms waar je de big 3 kan doen en genoeg aanbod hebt om verschillende spiergroepen te isoleren. Zoals dumbbels tot 50+ kg, verstelbare bankjes, verscheidende machines en cables. Uiteraard ga ik nog oriënteren, maar misschien zijn er fokkers die in 's Hertogenbosch of omstreken trainen. Alle suggesties zijn welkom! Viele dank.
pi_179357142
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 11:09 schreef Questular het volgende:
Ik krijg als ik heel goed mijn best doe 3x6 BW pull-ups met 100 kg lichaamsgewicht.
Niet slecht toch, ik red 3x8 met 60-62kg eigen lichaamsgewicht wel :+
pi_179358462
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:18 schreef Ieatmoneyforbreakfast het volgende:
Iemand die traint in 's Hertogenbosch? Ga studeren in 's Hertogenbosch en ben opzoek naar gyms in de buurt.
Hierbij alle locaties, ga er eens kijken zou ik zeggen :)
https://goo.gl/ZeTy4i


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2018 16:17:30 ]
pi_179363906
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 11:00 schreef CarbonC het volgende:
Ik heb ook nog steeds moeite met pull-ups. Wij hebben een assisted machine staan. Ik kan dan 10x35kg, 10x30kg, 10x25kg. Gewicht is dus hulpgewicht. Weeg zelf wel 100kg :')
Je bent stil? Ik hoop dat je Pull-ups aan het oefenen bent en niet je bolle buik aan het voederen ben ;)
pi_179366303
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 01:50 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Een machine gaat je niet helpen, je core word bijvoorbeeld te veel ontlast met een assisted machine .
Doe dit! Omhoog springen--->, vasthouden---> en gecontroleerd mogelijk laten zakken-->repeat.

Als je wilt kan ik je een voorbeeld video sturen als dat je helpt.
Ik ben momenteel op een punt dat ik me nog niet gecontroleerd kan laten zakken... :')
pi_179367288
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:20 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ik ben momenteel op een punt dat ik me nog niet gecontroleerd kan laten zakken... :')
Ben je een man of een vrouw?
pi_179374734
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:20 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ik ben momenteel op een punt dat ik me nog niet gecontroleerd kan laten zakken... :')
Wat zoek je dan in een bodybuilding topic?
pi_179374774
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:14 schreef jappiejan het volgende:

[..]

Wat zoek je dan in een bodybuilding topic?
Tips vragen? Mag toch
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_179374814
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:20 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ik ben momenteel op een punt dat ik me nog niet gecontroleerd kan laten zakken... :')
Dan zou ik gewoon pull-ups even laten voor wat het is en met oefeningen jezelf eerst eens wat sterker te maken :)
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:40:27 #174
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_179375187
Ik zoek een halterbank met safetybar voor thuis.
Bijvoorbeeld deze:

https://www.bol.com/nl/p/(...)nk/9200000057895573/

Iemand die er eentje kan aanraden? Het gaat mij puur om het bankdrukken, dus dat hele onderstel voor legcurls heb ik liever afwezig.
Dit, dus.
pi_179375269
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:18 schreef Ieatmoneyforbreakfast het volgende:
Iemand die traint in 's Hertogenbosch? Ga studeren in 's Hertogenbosch en ben opzoek naar gyms in de buurt. Alle suggesties zijn welkom. Ben opzoek naar gyms waar je de big 3 kan doen en genoeg aanbod hebt om verschillende spiergroepen te isoleren. Zoals dumbbels tot 50+ kg, verstelbare bankjes, verscheidende machines en cables. Uiteraard ga ik nog oriënteren, maar misschien zijn er fokkers die in 's Hertogenbosch of omstreken trainen. Alle suggesties zijn welkom! Viele dank.
Den Bosch is gewoon ruk:
- Flash gym, aan de ene kant soort van hard-core, maar matig onderhouden, geen fijne sfeer (mijn mening) en veel eeh minder leuke mensen.
- Olympia: was ooit wel aardig, maar na een doorstart niet heel bijzonder. Schijnt te gaan uitbreiden en samenwerken met een fysio.
- Solid Gym: voorheen Squash and fit, richt zich nu meer op bodybuilding, maar als ze nog steeds dezelfde bagger-appartuur en vooral dat gammele squat rackje hebben is het niet echt een aanrader.
- Nieuw: Trainstation073: goed materiaal, zo te zien en goede begeleiding, maar dat heeft natuurlijk een prijskaartje.
- Fitland: een pand dat van buiten vergane glorie oogt en van binnen redelijk was. Kost wel de hoofdprijs.
- Respect Gym: zit in een doodlopend straatje in een grote oude schuur. Vrij nieuwe gym, meer gericht op kickboxen etc. Schijven zijn b-merk, rubber coating verpulvert. Kans is groot dat het er 's zomers erg warm is. Wel mooi terras aan het water. Gerucht gaat dat er geld wit gewassen wordt.
50kg dumbbells ben ik nog niet tegen gekomen in Den Bosch.
- Bij het Willem-I college kan je goedkoop sporten, maar heeft geen echte mogelijkheden voor squat en deadlift, voor zover ik weet.

Edit: als je dezelfde studie goed in Eindhoven kunt doen, zo ik daar heen gaan en lekker gaan trainen bij Sport Arena (EHV-Noord) of Muscle Totaal gym (Veldhoven).
pi_179375294
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 16:16 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Hierbij alle locaties, ga er eens kijken zou ik zeggen :)
https://goo.gl/ZeTy4i
[ afbeelding ]
Echte ervaringen van serieuze krachttrainers zeggen meer dan tokkie-Google/Facebook beoordelingen.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:46:58 #177
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179375317
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:14 schreef jappiejan het volgende:

[..]

Wat zoek je dan in een bodybuilding topic?
Spuit verkeerd gezet ofzo?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179375334
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:14 schreef jappiejan het volgende:

[..]

Wat zoek je dan in een bodybuilding topic?
Iedereen die serieus is, is welkom, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 25-05-2018 12:06:38 ]
pi_179375440
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 20:57 schreef Lamabal het volgende:
Heeft er iemand nog tips voor boeken die informatie geven over spieropbouw, oefeningen etc.
Iets van 1 GB heb ik nog ergens staan.
pi_179375584
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:40 schreef Buitendam het volgende:
Ik zoek een halterbank met safetybar voor thuis.
Bijvoorbeeld deze:

https://www.bol.com/nl/p/(...)nk/9200000057895573/

Iemand die er eentje kan aanraden? Het gaat mij puur om het bankdrukken, dus dat hele onderstel voor legcurls heb ik liever afwezig.
Is er een reden waarom je het alleen puur voor het bankdrukken wilt doen?
Ik heb er bv voor gekozen en powercage te kopen waar je met safetybar kunt benchen, maar ook kunt dippen, squaten, pull-ups kunt doen.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:01:19 #181
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_179375677
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:57 schreef Questular het volgende:

[..]

Is er een reden waarom je het alleen puur voor het bankdrukken wilt doen?
Ik heb er bv voor gekozen en powercage te kopen waar je met safetybar kunt benchen, maar ook kunt dippen, squaten, pull-ups kunt doen.
Dat zou ook prima zijn, inderdaad. Denk dat ik daar eens naar ga zoeken.
Dit, dus.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 14:42:49 #182
76470 Multiply
LA Lakers
pi_179379641
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat zou ook prima zijn, inderdaad. Denk dat ik daar eens naar ga zoeken.
Ik heb deze thuis staan:

https://www.helisports.nl(...)70HR-Power-Rack.html

Kan hem ten zeerste aanraden!
pi_179380426
3 bekende leveranciers: Helisport, Fitnessseller en Powercage. Waarbij bij mij Helisport net iets minder aanzien heeft dan de andere twee.
pi_179383159
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:10 schreef CarbonC het volgende:
3 bekende leveranciers: Helisport, Fitnessseller en Powercage. Waarbij bij mij Helisport net iets minder aanzien heeft dan de andere twee.
En Rogue Europe?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179385864
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:47 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Iedereen die serieus is, is welkom, toch?
Ellelange bladzijdes over 1 pull up leren heeft 0 te maken met bodybuilding.
pi_179385874
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:18 schreef jappiejan het volgende:

[..]

Ellelange bladzijdes over 1 pull up leren heeft 0 te maken met bodybuilding.
Er over zeiken nog minder, grappig vind je niet?
pi_179386015
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:18 schreef jappiejan het volgende:

[..]

Ellelange bladzijdes over 1 pull up leren heeft 0 te maken met bodybuilding.
Nou ja dit topic was toch vrij... rustig, wat leven is wel leuk toch? Ik praat hier ook voor het grootste deel over powerliften en strongman zooi.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179387749
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:46 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Echte ervaringen van serieuze krachttrainers zeggen meer dan tokkie-Google/Facebook beoordelingen.
Ervaringen moet je zelf opdoen
CarbonC Als ik zo je reacties doorneem moet ik een beetje aan deze gozer hieronder denken n (Wilt ook rare hulpmiddelen (assisted machine) gebruiken, miept ook als een jonge nerd om zware oefeningen.En dat zeuren om een prima lijst met gyms en reviews die ik je aanbied):


:P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2018 21:03:48 ]
pi_179389281
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:14 schreef jappiejan het volgende:

[..]

Wat zoek je dan in een bodybuilding topic?
Qua bodybuilding niks. Maar qua vragen over sport en krachttraining zitten hier wel de experts denk ik. Ik lurk hier ook veel, omdat ik (zelfs als niet zo'n ervaren krachtsporter) hier veel kan leren.
pi_179389950
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:17 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Qua bodybuilding niks. Maar qua vragen over sport en krachttraining zitten hier wel de experts denk ik. Ik lurk hier ook veel, omdat ik (zelfs als niet zo'n ervaren krachtsporter) hier veel kan leren.
Duidelijk! Leuk hoe sommige hier meteen dan ook fel op mij reageren haha. Vroeg me gewoon af of je ergens anders niet beter af was, maar snap wel waarom je hier rond 'lurkt' !
pi_179401731
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:51 schreef jappiejan het volgende:

[..]

Duidelijk! Leuk hoe sommige hier meteen dan ook fel op mij reageren haha. Vroeg me gewoon af of je ergens anders niet beter af was, maar snap wel waarom je hier rond 'lurkt' !
hahaha
pi_179442887
Heb het afgelopen jaar mij vooral gericht op hypertrophy met een upper lower split en wil mij de komende drie maanden gaan richten op kracht om een wat sterkere Bench en Overhead Press te krijgen. Zit te denken aan een 5/3/1/ programma. Zijn er ook andere goede programma's die ik zou kunnen volgen? Ga ik nog spiermassa verliezen doordat ik waarschijnlijk een stuk minder volume ga hebben?
pi_179448275
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:02 schreef Jaeger85 het volgende:
Heb het afgelopen jaar mij vooral gericht op hypertrophy met een upper lower split en wil mij de komende drie maanden gaan richten op kracht om een wat sterkere Bench en Overhead Press te krijgen. Zit te denken aan een 5/3/1/ programma. Zijn er ook andere goede programma's die ik zou kunnen volgen? Ga ik nog spiermassa verliezen doordat ik waarschijnlijk een stuk minder volume ga hebben?
hypertrofie bedoel je?
pi_179457171
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:02 schreef Jaeger85 het volgende:
Heb het afgelopen jaar mij vooral gericht op hypertrophy met een upper lower split en wil mij de komende drie maanden gaan richten op kracht om een wat sterkere Bench en Overhead Press te krijgen. Zit te denken aan een 5/3/1/ programma. Zijn er ook andere goede programma's die ik zou kunnen volgen? Ga ik nog spiermassa verliezen doordat ik waarschijnlijk een stuk minder volume ga hebben?
Ik ben geen deskundige, maar zolang je blijft trainen, geen spiergroepen overslaat en goed eet ga je echt geen spiermassa verliezen
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  dinsdag 29 mei 2018 @ 08:31:27 #196
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179461148
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 14:42 schreef Multiply het volgende:

[..]

Ik heb deze thuis staan:

https://www.helisports.nl(...)70HR-Power-Rack.html

Kan hem ten zeerste aanraden!
Ik ga hem ook bestellen als ik helemaal flauw ben van mn huidige cheap-gorillasports squatrek.
Het is nu nog een soort van "lichte frustratie"
Maar de dag dat ik het rek uit elkaar trek en een ander bestel zit er wel aan te komen. _O-
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 29 mei 2018 @ 09:50:26 #197
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_179462382
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:02 schreef Jaeger85 het volgende:
Heb het afgelopen jaar mij vooral gericht op hypertrophy met een upper lower split en wil mij de komende drie maanden gaan richten op kracht om een wat sterkere Bench en Overhead Press te krijgen. Zit te denken aan een 5/3/1/ programma. Zijn er ook andere goede programma's die ik zou kunnen volgen? Ga ik nog spiermassa verliezen doordat ik waarschijnlijk een stuk minder volume ga hebben?
Je gaat geen spiermassa verliezen, maar je gaat er waarschijnlijk wel iets kleiner uitzien. Wat dan weer gecompenseerd wordt doordat je er sterker uit gaat zien.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 10:58:37 #198
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179463772
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:48 schreef Pinuts het volgende:
Misschien niet helemaal bodybuilding gerelateerd, maar hier zitten wel de ervaren sporters. Ik wil pull-ups gaan leren. Aangezien ik er helemaal geen kan begin ik van voor af aan met het verkrijgen van gripstrenght. Echter merk ik dat ik nog geen 3 seconden fatsoenlijk kan hangen voordat ik al pijn in mijn handen krijg. Heeft er iemand tips om dit te trainen naast vaak even hangen ? Misschien andere oefeningen die helpen ?
Door Cue_ ff deze oudere post van je gequoot
In deze video wordt heel duidelijk en in stappen uitgelegd hoe je van 0 naar pull-up(s) gaat
  woensdag 30 mei 2018 @ 10:59:24 #199
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179486720
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:02 schreef Jaeger85 het volgende:
Heb het afgelopen jaar mij vooral gericht op hypertrophy met een upper lower split en wil mij de komende drie maanden gaan richten op kracht om een wat sterkere Bench en Overhead Press te krijgen. Zit te denken aan een 5/3/1/ programma. Zijn er ook andere goede programma's die ik zou kunnen volgen? Ga ik nog spiermassa verliezen doordat ik waarschijnlijk een stuk minder volume ga hebben?
Met First Set Last(FSL) of Boring But Big(BBB) kun je aardig wat volume toevoegen aan 5/3/1.

FSL houdt in dat je na je werksets het gewicht van de eerste werkset nog 5x5 (of 3x8, of 5x8) doet.

BBB is zijn 5 sets van 10 reps. Of daar specifieke percentages voor staan of dat je dat ook met je eerste werkgewicht van die dag doet laat ik even in het midden, heb het boek niet bij de hand momenteel.

Je hebt ook de BBB 13 weeks challenge.
Als je de boeken wat doorneemt zijn er bakken aan opties.

SuperwormJim van hier weet nog veel meer van 5/3/1 dan ik volgens mij. ^O^


Ik zit weer in rugby offseason dus ben ook weer volop begonnen met krachttrainen,
Squatten voelde raar na een (lichte) knieblessure en m'n quads zijn nu helemaal naar de graftyfus. Verder lijk ik er weer aardig in te komen.
Doel is om in september fitter dan voorgaande jaar (fitter dan ooit eigenlijk) te beginnen aan het nieuwe seizoen. En daardoor misschien ook wat beter in de krachttraining te kunnen blijven.

Offseason word dus weinig rusten, Gewoon 4x per week kracht + conditioning.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_179486824
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 09:50 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je gaat geen spiermassa verliezen, maar je gaat er waarschijnlijk wel iets kleiner uitzien. Wat dan weer gecompenseerd wordt doordat je er sterker uit gaat zien.

Hoe komt het dat ik er kleiner uit ga zien terwijl ik geen spiermassa verlies?
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 10:59 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Met First Set Last(FSL) of Boring But Big(BBB) kun je aardig wat volume toevoegen aan 5/3/1.

FSL houdt in dat je na je werksets het gewicht van de eerste werkset nog 5x5 (of 3x8, of 5x8) doet.

BBB is zijn 5 sets van 10 reps. Of daar specifieke percentages voor staan of dat je dat ook met je eerste werkgewicht van die dag doet laat ik even in het midden, heb het boek niet bij de hand momenteel.

Je hebt ook de BBB 13 weeks challenge.
Als je de boeken wat doorneemt zijn er bakken aan opties.

SuperwormJim van hier weet nog veel meer van 5/3/1 dan ik volgens mij. ^O^


Ik zit weer in rugby offseason dus ben ook weer volop begonnen met krachttrainen,
Squatten voelde raar na een (lichte) knieblessure en m'n quads zijn nu helemaal naar de graftyfus. Verder lijk ik er weer aardig in te komen.
Doel is om in september fitter dan voorgaande jaar (fitter dan ooit eigenlijk) te beginnen aan het nieuwe seizoen. En daardoor misschien ook wat beter in de krachttraining te kunnen blijven.

Offseason word dus weinig rusten, Gewoon 4x per week kracht + conditioning.
Ik heb de eerste twee boeken van Jim gelezen. Alleen Building the Monolith komt qua volume in de buurt wat ik gewend ben. Dat lijkt mij echter een ontzettend slopend programma, vooral wanneer je niet gewend bent aan zijn trainingsprincipe.

Maakt het veel uit dat ik het aanbevolen conditionering werk niet echt kan doen? De prowler en dat soort apparaten heeft mijn sportschool niet.
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:31:05 #201
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179487281
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik heb de eerste twee boeken van Jim gelezen. Alleen Building the Monolith komt qua volume in de buurt wat ik gewend ben. Dat lijkt mij echter een ontzettend slopend programma, vooral wanneer je niet gewend bent aan zijn trainingsprincipe.

Maakt het veel uit dat ik het aanbevolen conditionering werk niet echt kan doen? De prowler en dat soort apparaten heeft mijn sportschool niet.
https://jimwendler.com/bl(...)ou-need-to-condition

Volgens de Wendler-bible wel,
maar naar mijn idee maakt het niet heel veel uit of je het als voorgeschreven doet (Prowlers/Hill Sprints of op je eigen manier. Prowler pushes en Hillsprints zijn natuurlijk ongelofelijk efficient en snel als je aan je conditioning wil werken + ze bouwen verschrikkelijk veel karakter.
Maar als je liever gaat hardlopen/sprinten kan dat ook prima als je het mij vraagt.

Zelf probeer ik 4x per week conditioning te doen waarvan ik 3x op de roeier te zitten na een training.
1e x lange afstand (nu nog 5k's, wil graag richting 10k's)
2e x middellange afstand (sets van 2k en korter)
3e x Sprints (sets van 500m en korter)
4e x conditioning is in principe rugby met m'n team

met het heerlijke weer zou ik een keer afwisselen met wat hillsprints en als ik bij m'n oude Crossfitbox kom zou ik vast en zeker wat tireflips en prowlerpushes doen.

Denk dat het vooral belangrijk is er íets aan te doen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 30 mei 2018 @ 22:40:12 #202
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179499551
Yeaah deadlift 100 kilo 5x
105 kilo 3* gelukt. :)

Daarna nog 10meter sled push
Begonnen met 75 kilo, elke keer 10 kilo erbij.
Geëindigd met 200 kilo :o
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:41:12 #203
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179507730
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 14:42 schreef Multiply het volgende:

[..]

Ik heb deze thuis staan:

https://www.helisports.nl(...)70HR-Power-Rack.html

Kan hem ten zeerste aanraden!
Kun jij mij de binnenmaat van de poten vertellen?

Heb er ook eentje besteld, wil nu alleen mijn platform uitbreiden zodat deze ook onder het rack valt.

Zou fijn zijn als ik dat dit weekend kan doen vóór ik hem geleverd krijg.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_179507870
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:41 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Kun jij mij de binnenmaat van de poten vertellen?

Heb er ook eentje besteld, wil nu alleen mijn platform uitbreiden zodat deze ook onder het rack valt.

Zou fijn zijn als ik dat dit weekend kan doen vóór ik hem geleverd krijg.
Ik zal even kijken of ik het vanavond kan opmeten.
  donderdag 31 mei 2018 @ 12:50:45 #205
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179509130
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:46 schreef Multiply het volgende:

[..]

Ik zal even kijken of ik het vanavond kan opmeten.
^O^ Zou ik zeer waarderen.

Dinsdag krijg ik hem geleverd. _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 1 juni 2018 @ 09:21:25 #206
76470 Multiply
LA Lakers
pi_179530796
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:50 schreef Rauw. het volgende:

[..]

^O^ Zou ik zeer waarderen.

Dinsdag krijg ik hem geleverd. _O_
105 cm :)

Disclaimer: 2 linkerhanden.. kan nog geen lamp verwisselen. ;)
  vrijdag 1 juni 2018 @ 13:11:26 #207
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179535760
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:21 schreef Multiply het volgende:

[..]

105 cm :)

Disclaimer: 2 linkerhanden.. kan nog geen lamp verwisselen. ;)
Hartelijk dank!

Had de leverancier ook even gevraagd. Die zeiden ~104.

Valt prima binnen mijn plan van 1.00m breed platform.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_179535962
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:40 schreef Cue_ het volgende:
Yeaah deadlift 100 kilo 5x
105 kilo 3* gelukt. :)

Daarna nog 10meter sled push
Begonnen met 75 kilo, elke keer 10 kilo erbij.
Geëindigd met 200 kilo :o
Netjes :)
  vrijdag 1 juni 2018 @ 13:32:07 #209
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179536320
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:19 schreef Questular het volgende:
Netjes :)
Tnx :)
Filmpje dat ervan gemaakt is vind ik erg leuk, elke eerste 5 sec ong van elke push is opgenomen. Wel leuke reeks om achter elkaar te zien.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 10:34:13 #210
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_179555617
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:40 schreef Cue_ het volgende:
Yeaah deadlift 100 kilo 5x
105 kilo 3* gelukt. :)

Daarna nog 10meter sled push
Begonnen met 75 kilo, elke keer 10 kilo erbij.
Geëindigd met 200 kilo :o
Zo'n sled is geniaal. Hebben die tegenwoordig ook. Afgelopen week gaan bearcrawlen met een harnas om en die slee (+100kg) achter me. Ongeveer het zwaarste dat ik ooit heb gedaan.
Deathlift or Die.
  maandag 4 juni 2018 @ 11:27:59 #211
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179596846
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 10:34 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Zo'n sled is geniaal. Hebben die tegenwoordig ook. Afgelopen week gaan bearcrawlen met een harnas om en die slee (+100kg) achter me. Ongeveer het zwaarste dat ik ooit heb gedaan.
800m wandeling met de geladen slee achter je aan en een 25kg schijf voor je is ook heerlijk.
Voor extra leukheid de schijf op borsthoogte houden met gestrekte armen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_179692349
gebruikt hier iemand RPE of RIR in zijn training?
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  maandag 25 juni 2018 @ 13:13:51 #213
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_180033712
Zo, even het topic weer reanimeren. :)

Vanmorgen bench press wat wel lekker voelde. 2 x 120 kg en een AMRAP met 100 kg, ik kwam tot 10 reps.

De video's zijn uncut, de eerste (120kg) kan je forwarden naar 30 seconden, de andere naar 18 seconden.


  dinsdag 26 juni 2018 @ 07:32:20 #214
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180052038
Het lijkt bij je hoofd net of je aan het overhead pressen bent en de bar probeert te ontwijken.

Krijg je daar geen last van je nek van?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 26 juni 2018 @ 07:36:47 #215
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180052096
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 07:32 schreef Rauw. het volgende:
Het lijkt bij je hoofd net of je aan het overhead pressen bent en de bar probeert te ontwijken.

Krijg je daar geen last van je nek van?
Had ik ook al eens gevraagd idd :)

Blijkbaar had ie het (destijds in ieder geval) niet eens door.
  Moderator dinsdag 26 juni 2018 @ 09:16:39 #216
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180053257
Vinden jullie zo'n reep nou 'gezond' of 'verantwoord' in een strak voedingsschema of puur vergif?

Persoonlijk ben ik niet zo van het gefabriceerde spul. Ik zie ook dat er 1 suikerklontje in zit. Anderzijds zit er ook 1 suikerklontje in magere kwark.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 26 juni 2018 @ 09:36:06 #217
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180053540
Ligt geheel aan de richtlijnen van je voedingsschema.

Noten, granen. Ik zie vezels, vetten, eiwitten en een beetje suikers. Vergif is het niet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 26 juni 2018 @ 09:40:36 #218
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_180053624
Het is maar net hoe je het bekijkt.

Die Bolletje repen, ze laten de ingrediënten (bewust?) niet zien op hun eigen site. Zoek je 't op zie je een vorm van toegevoegde suiker en toegevoegde oliën.Dat zijn dingen waarvan ik vind dat je ze absoluut niet nodig hebt en dat ze in principe slecht voor je zijn, maar vergif is een sterk woord.

Kwark zou ik om andere redenen mijden, maar de suiker die daarin zit, zit er waarschijnlijk van nature in (lactose). Ook dan moet je gewoon kijken of er suiker toegevoegd is of niet.

Als ik (nieuwe) producten scan, kijk ik gewoon even naar de ingrediëntenlijst, als er hoog in de lijst toegevoegde meuk zit ben ik er geen fan van.

Mijn favoriete repen waren die van Nakd, maar blijkbaar verkoopt de AH nu geen Crunch (met eiwitstukjes) meer :'(
WFPB!
  dinsdag 26 juni 2018 @ 09:51:17 #219
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_180053775
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 07:32 schreef Rauw. het volgende:
Het lijkt bij je hoofd net of je aan het overhead pressen bent en de bar probeert te ontwijken.

Krijg je daar geen last van je nek van?
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 07:36 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Had ik ook al eens gevraagd idd :)

Blijkbaar had ie het (destijds in ieder geval) niet eens door.
Nee, ik voel het niet. Ik ben me er wel bewust van though. Ik lifte m'n hoofd een stuk verder op eerder. Zo'n klein stukje is ook niet erg, de meeste bonds staan het toe. Ik geloof dat alleen dat het bij de IPF niet mag.
  Moderator dinsdag 26 juni 2018 @ 10:12:09 #220
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180054061
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:40 schreef Dizorn het volgende:
Het is maar net hoe je het bekijkt.

Die Bolletje repen, ze laten de ingrediënten (bewust?) niet zien op hun eigen site. Zoek je 't op zie je een vorm van toegevoegde suiker en toegevoegde oliën.Dat zijn dingen waarvan ik vind dat je ze absoluut niet nodig hebt en dat ze in principe slecht voor je zijn, maar vergif is een sterk woord.

Kwark zou ik om andere redenen mijden, maar de suiker die daarin zit, zit er waarschijnlijk van nature in (lactose). Ook dan moet je gewoon kijken of er suiker toegevoegd is of niet.

Als ik (nieuwe) producten scan, kijk ik gewoon even naar de ingrediëntenlijst, als er hoog in de lijst toegevoegde meuk zit ben ik er geen fan van.

Mijn favoriete repen waren die van Nakd, maar blijkbaar verkoopt de AH nu geen Crunch (met eiwitstukjes) meer :'(
Om welke redenen zou jij kwark mijden?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 26 juni 2018 @ 10:14:19 #221
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_180054093
Ik dacht dat ik het een tijdje geleden helemaal niet deed. Deze 127,5kg is van 16 april dit jaar, precies hetzelfde. :P


Bonus filmpje. 3 x 150kg deadlift double overhand van een kleine verhoging. In de kleuren van de Spaanse vlag want ik woon hier nu officieel. :D


Ik probeer het af en toe voor de lol. Ik deed vorige week een 2 x 180kg met double overhand van de vloer. Zodra ik de 2e rep lock moet ik de bar wel heel snel neerleggen anders slipt ie uit mijn handen.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 10:15:23 #222
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180054116
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 10:14 schreef Snakey het volgende:
anders slipt ie uit mijn handen
Geen hookgrip?
  dinsdag 26 juni 2018 @ 10:20:12 #223
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_180054190
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 10:15 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Geen hookgrip?
Nope. Echte double overhand zoals hierboven in het filmpje. Je kan m'n rechterduim om de bar zien.

Ik doe het om m'n grip te trainen. Ik pak die bumperplates die ik gebruik altijd met pinch grip op, ook de 25 kg platen. Ik kan die nu zonder probleem oppikken, naar de bench lopen (iets van 10 meter) en dan aan de bar hangen met 1 hand. :D
  dinsdag 26 juni 2018 @ 10:30:10 #224
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_180054351
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 07:32 schreef Rauw. het volgende:
Het lijkt bij je hoofd net of je aan het overhead pressen bent en de bar probeert te ontwijken.

Krijg je daar geen last van je nek van?
De bar ontwijken ziet er iets anders uit bij een OHP. :P

Oud filmpje, 10 x 60. De eerste rep mist doordat de knakker die het filmde te laat op het knopje drukte.


(Sorry voor het weer showen van mijn navel Etha :P )
  dinsdag 26 juni 2018 @ 13:14:07 #225
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_180056676
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 10:12 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Om welke redenen zou jij kwark mijden?
Omdat ik ervan overtuigd ben dat dierlijke producten niet gezond zijn, maar dat was niet per se een discussie die ik hier wilde voeren. Had het bij nader inzien helemaal niet hoeven noemen, maar te laat :P
WFPB!
  woensdag 27 juni 2018 @ 20:53:46 #226
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_180088392
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:16 schreef onlogisch het volgende:
Vinden jullie zo'n reep nou 'gezond' of 'verantwoord' in een strak voedingsschema of puur vergif?

Persoonlijk ben ik niet zo van het gefabriceerde spul. Ik zie ook dat er 1 suikerklontje in zit. Anderzijds zit er ook 1 suikerklontje in magere kwark.
Definieer gezond.

Waarom reken je in suikerklontjes?
Deathlift or Die.
  Moderator woensdag 27 juni 2018 @ 20:56:49 #227
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180088458
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 20:53 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Definieer gezond.

Waarom reken je in suikerklontjes?
Omdat ik suiker vergif vind.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_180097033
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2018 20:56 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Omdat ik suiker vergif vind.
Raar, mijn planten gaan niet dood door suiker.
  Moderator donderdag 28 juni 2018 @ 09:32:35 #229
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180097160
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:23 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Raar, mijn planten gaan niet dood door suiker.
Raar. Ik zeg ook nergens dat het een voldongen feit is. Zie de 'ik vind'.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 28 juni 2018 @ 09:34:22 #230
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180097186
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2018 20:56 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Omdat ik suiker vergif vind.
Dan kun je toch zo'n beetje wel nagaan dat met 1 suikerklontje zo'n reep super giftig is?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator donderdag 28 juni 2018 @ 09:53:37 #231
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180097536
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:34 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dan kun je toch zo'n beetje wel nagaan dat met 1 suikerklontje zo'n reep super giftig is?
Dat klopt. Maar daarom wil ik nog wel weten hoe anderen hier over denken :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_180098973
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:34 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dan kun je toch zo'n beetje wel nagaan dat met 1 suikerklontje zo'n reep super giftig is?
Ja man suiker is vergif, iedereen gaat dood.
  donderdag 28 juni 2018 @ 11:38:07 #233
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_180099192
Ik vind suiker geen vergif, dus prima reep.
Bedankt Hans.
  maandag 2 juli 2018 @ 13:54:56 #234
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180185173
Na een korte pauze mbt Powerlifting (rugbyseizoen viel zwaar) weer 2 cycles aan de slag met 5/3/1 nu met 3/4x per week conditioning.
Geen 5x5FSL meer maar 5x10FSL. Redenatie is als ik nu een maand of 2 hoog volume aan blijf houden in combinatie met veel conditioning is dat het komende rugbyseizoen misschien wat minder zwaar valt waardoor ik effectief kan blijven trainen met wellicht minder volume/minder tijd en hopelijk minder kleine pijntjes.

En waar upperbody cijfers voor de "pauze" niet bewogen lijken die momenteel omhoog te vliegen. _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 2 juli 2018 @ 16:20:40 #235
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180188059
Sporten de mensen hier trouwens bij ene reguliere sportschool of...?
Weet dat het er wel eens over gehad is. Maar de antwoorden weet ik niet meer. Ja 1 thuisporter en eentje in Spanje :+
pi_180188660
Ik sport 2dagen thuis en 2 dagen in mijn vaste sportschool.
  maandag 2 juli 2018 @ 17:06:39 #237
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180189058
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 16:20 schreef Cue_ het volgende:
Sporten de mensen hier trouwens bij ene reguliere sportschool of...?
Weet dat het er wel eens over gehad is. Maar de antwoorden weet ik niet meer. Ja 1 thuisporter en eentje in Spanje :+
Ik wel. Op dingen na die ik ook thuis kan doen
  maandag 2 juli 2018 @ 18:08:26 #238
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_180190926
Zijn er hier mensen die met een brosplit (dus 2x per week elke spiergroep) werken en zoja, hoe zijn de resultaten? Ik ben overgestapt van 3x per week naar zo'n split en het bevalt wel, alleen vraag ik me af of het niet een beetje overdadig is qua volume. Op chest day bijv heb ik bench press, DB press, incline press, en chest press op de machine.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_180190984
Ik doe al jaren een split. Chest/shoulders/triceps en Rug/biceps. Benen train ik verspreid over de week.Bevalt nog steeds prima.
  maandag 2 juli 2018 @ 18:51:27 #240
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180191798
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:08 schreef Quotidien het volgende:
Zijn er hier mensen die met een brosplit (dus 2x per week elke spiergroep) werken en zoja, hoe zijn de resultaten? Ik ben overgestapt van 3x per week naar zo'n split en het bevalt wel, alleen vraag ik me af of het niet een beetje overdadig is qua volume. Op chest day bijv heb ik bench press, DB press, incline press, en chest press op de machine.
nooit van brosplits gehoord maar hoe deel jij die 'alles 2x per week' in dan?

Liefst incl oefeningen, sets en reps :9
pi_180194279
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 18:51 schreef hugecooll het volgende:

[..]

nooit van brosplits gehoord maar hoe deel jij die 'alles 2x per week' in dan?

Liefst incl oefeningen, sets en reps :9
Maandag donderdag borst schouders triceps. Dinsdag en vrijdag rug en biceps. Oefeningen variëren. Elke spiergroep per training minimaal 3 verschillende oefeningen. Deadlift en squat maar 1x per week.
  maandag 2 juli 2018 @ 22:16:25 #242
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180199222
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 20:27 schreef Questular het volgende:

[..]

Maandag donderdag borst schouders triceps. Dinsdag en vrijdag rug en biceps. Oefeningen variëren. Elke spiergroep per training minimaal 3 verschillende oefeningen. Deadlift en squat maar 1x per week.
Gewoon een normaal PPL-schema dus :P Is volgens mij wel een van de betere en meest gebruikte schema's

[ Bericht 2% gewijzigd door hugecooll op 02-07-2018 22:25:43 ]
  maandag 2 juli 2018 @ 22:30:10 #243
69994 seto
-|||--------|||-
pi_180199728
Een brosplit was toch juist alleen maar borst en biceps?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 2 juli 2018 @ 23:15:11 #244
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_180201199
Ik bedoel een split van borst/biceps, rug/triceps en schouders/benen.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  maandag 2 juli 2018 @ 23:30:57 #245
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180201514
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:15 schreef Quotidien het volgende:
Ik bedoel een split van borst/biceps, rug/triceps en schouders/benen.
Wat is dat voor niet-logisch schema dan? :0
Zou afraden
borst+triceps
rug+biceps

niet andersom
  dinsdag 3 juli 2018 @ 16:51:53 #246
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_180213900
Weet iemand hier een goede gym in Nijmegen. Liefst PL of in ieder geval waar iemand uit de voeten kan met bench deads en squats zonder gezeik. :P
  dinsdag 3 juli 2018 @ 20:15:55 #247
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180218395
quote:
10s.gif Op maandag 2 juli 2018 22:30 schreef seto het volgende:
Een brosplit was toch juist alleen maar borst en biceps?
Buik+voetbal niet te vergeten
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 3 juli 2018 @ 20:41:49 #248
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_180219230
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 16:51 schreef Snakey het volgende:
Weet iemand hier een goede gym in Nijmegen. Liefst PL of in ieder geval waar iemand uit de voeten kan met bench deads en squats zonder gezeik. :P
Bij Atlas?
Fear is the path to the Dark Side.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 21:59:43 #249
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_180222004
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:30 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Wat is dat voor niet-logisch schema dan? :0
Zou afraden
borst+triceps
rug+biceps

niet andersom
Dit doe ik, geen idee waarom ik het in de andere volgorde had staan.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  dinsdag 3 juli 2018 @ 22:04:07 #250
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180222179
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 21:59 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dit doe ik, geen idee waarom ik het in de andere volgorde had staan.
Da's heel gangbaar, ja. Een andere variatie is om schouderoefeningen te verspreiden over die andere twee zodat je op 1 dag (of 2) echt puur je benen doet
  dinsdag 3 juli 2018 @ 22:22:09 #251
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180222768
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Buik+voetbal niet te vergeten
"Ik doe voetbal dus ik hoef mijn benen niet te trainen?"
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:45:32 #252
58789 Snakey
-||||--------||||-
  donderdag 5 juli 2018 @ 01:39:36 #253
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_180248765
Ik heb nog steeds moeite de bovenrug en borst te activeren. Alsof mijn lange armen de bottleneck zijn, want alles waar ik armen bij moet gebruiken (bench, rows, flyes) voel ik alleen de armen, en waar ik ze niet gebruik (hyperextensions, squats) worden die spieren gewoon goed geactiveerd.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_180253118
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 01:39 schreef Quotidien het volgende:
Ik heb nog steeds moeite de bovenrug en borst te activeren. Alsof mijn lange armen de bottleneck zijn, want alles waar ik armen bij moet gebruiken (bench, rows, flyes) voel ik alleen de armen, en waar ik ze niet gebruik (hyperextensions, squats) worden die spieren gewoon goed geactiveerd.
Meer stretchen misschien. Ga is met een elastiek bezig zijn voor je training om alles los te draaien. Zijn wel wat youtube video's die je hierbij helpen. Wel belangrijk om die mind muscle connection te hebben in je oefening natuurlijk
Ik neem btw wel aan dat je een lichter gewicht al geprobeerd hebt?
pi_180253319
Op het einde van je range of motion heel ff vast houden helpt mij altijd goed met het extra activeren van de spieren.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:49:40 #256
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180256967
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 01:39 schreef Quotidien het volgende:
Ik heb nog steeds moeite de bovenrug en borst te activeren. Alsof mijn lange armen de bottleneck zijn, want alles waar ik armen bij moet gebruiken (bench, rows, flyes) voel ik alleen de armen, en waar ik ze niet gebruik (hyperextensions, squats) worden die spieren gewoon goed geactiveerd.
kan in principe ook dat ze wel goed worden geactiveerd naar dat je armen je zwakke punt zijn. Dus dat de oefening te zwaar is voor je armen maar niet te zwaar is voor je borst.

Doe de oefening met 1 hand en leg je andere hand op de spier waarvan je wil checken of hij wordt geactiveerd.

Je kan ook de oefening zelf lichter maken en 'm langzamer doen. Of je kan 'm isometric doen. Dus bijv zo'n seated cable row naar je toe trekken en zo lang mogelijk vasthouden of doen alsof je dumbbell bench press gaat doen maar de dumbbells op 1 plek vast proberen te houden. Dan zou je 'vanzelf' die spieren moeten voelen

In het geval van die cable row is het wel mogelijk dat je onderarmen het sneller beu zijn dan je rug. In dat geval kan je ook straps gebruiken zodat zij geen beperkende factor meer zijn

Edit: en probeer met je elllebogen ipv je handen te leiden.

[ Bericht 2% gewijzigd door hugecooll op 05-07-2018 13:57:35 ]
  donderdag 5 juli 2018 @ 15:10:09 #257
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_180258206
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:33 schreef jappiejan het volgende:

[..]

Meer stretchen misschien. Ga is met een elastiek bezig zijn voor je training om alles los te draaien. Zijn wel wat youtube video's die je hierbij helpen. Wel belangrijk om die mind muscle connection te hebben in je oefening natuurlijk
Ik neem btw wel aan dat je een lichter gewicht al geprobeerd hebt?
Lichter gewicht heb ik geprobeerd. Ik zal dat stretchen eens proberen. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:45 schreef Questular het volgende:
Op het einde van je range of motion heel ff vast houden helpt mij altijd goed met het extra activeren van de spieren.
Ga ik ook doen.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:49 schreef hugecooll het volgende:

[..]

kan in principe ook dat ze wel goed worden geactiveerd naar dat je armen je zwakke punt zijn. Dus dat de oefening te zwaar is voor je armen maar niet te zwaar is voor je borst.

Doe de oefening met 1 hand en leg je andere hand op de spier waarvan je wil checken of hij wordt geactiveerd.

Je kan ook de oefening zelf lichter maken en 'm langzamer doen. Of je kan 'm isometric doen. Dus bijv zo'n seated cable row naar je toe trekken en zo lang mogelijk vasthouden of doen alsof je dumbbell bench press gaat doen maar de dumbbells op 1 plek vast proberen te houden. Dan zou je 'vanzelf' die spieren moeten voelen

In het geval van die cable row is het wel mogelijk dat je onderarmen het sneller beu zijn dan je rug. In dat geval kan je ook straps gebruiken zodat zij geen beperkende factor meer zijn

Edit: en probeer met je elllebogen ipv je handen te leiden.
Dat de armen zwakker zijn bedoel ik idd ook, dus ben ook veel armwerk aan het doen nu. Langer vasthouden en met ellebogen ga ik ook eens proberen.

Bedankt voor de tips.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_180258485
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 01:39 schreef Quotidien het volgende:
Ik heb nog steeds moeite de bovenrug en borst te activeren. Alsof mijn lange armen de bottleneck zijn, want alles waar ik armen bij moet gebruiken (bench, rows, flyes) voel ik alleen de armen, en waar ik ze niet gebruik (hyperextensions, squats) worden die spieren gewoon goed geactiveerd.
lager in gewicht, het gewicht is te zwaar voor je. Ik loop zelf niet meer in de gym rond maar pak eens lichte gewichten en probeer ze aan het eind van de beweging eens vast te houden, kijken of dit lukt, en daarna langzaam te laten zakken waarbij de spanning gehandhaaft blijft.
pi_180260677
Iemand ervaring met Barbarian multibench bankjes van fitness seller? Heb er 1 nodig voor een homegym, maar liefst stabiel.
pi_180302865
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2018 20:56 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Omdat ik suiker vergif vind.
Je bent niet goed.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 10:21:38 #261
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180303147
Moet toch eens kijken naar iets van een schema. Nu ingeschreven bij een sportschool en doe af en toe een open gym bij de crossfit. Dus is iets structuur wel makkelijk/beter :+
  Moderator zaterdag 7 juli 2018 @ 10:25:00 #262
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180303196
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 09:54 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Je bent niet goed.
Ok.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 7 juli 2018 @ 10:58:30 #263
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180303681
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2018 20:56 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Omdat ik suiker vergif vind.
In zijn geheel of in overdaad (vanaf hoeveel)?
  Moderator zaterdag 7 juli 2018 @ 10:58:59 #264
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180303687
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 10:58 schreef hugecooll het volgende:

[..]

In zijn geheel of in overdaad?
In overdaad natuurlijk.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator zaterdag 7 juli 2018 @ 10:59:42 #265
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180303699
Afgezien van direct na een workout probeer ik suikers zoveel mogelijk te mijden.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_180303773
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 10:59 schreef onlogisch het volgende:
Afgezien van direct na een workout probeer ik suikers zoveel mogelijk te mijden.
Waarom?
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:03:40 #267
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180303789
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 10:59 schreef onlogisch het volgende:
Afgezien van direct na een workout probeer ik suikers zoveel mogelijk te mijden.
Ah, oké. Ik maak niet zo'n probleem van eten of drinken waar geen suikers aan worden toegevoegd maar waar wel suiker in zit (bijv. fruit). Maar die consumeer ik dan wel met mate.
  Moderator zaterdag 7 juli 2018 @ 11:03:50 #268
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180303796
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:02 schreef jappiejan het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat suiker overal in zit.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator zaterdag 7 juli 2018 @ 11:05:58 #269
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180303842
Kijk natuurlijk eet ik fruit als bananen en kiwi, maar juist omdat daar ook al suiker inzit ben ik huiverig voor al die andere producten. Zo ook zo'n reep waar mijn vraag mee begon. Je kan bijna niks kopen waar geen suiker in zit :{
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:17:19 #270
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180304073
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:05 schreef onlogisch het volgende:
Kijk natuurlijk eet ik fruit als bananen en kiwi, maar juist omdat daar ook al suiker inzit ben ik huiverig voor al die andere producten. Zo ook zo'n reep waar mijn vraag mee begon. Je kan bijna niks kopen waar geen suiker in zit :{
Als je zo'n reep wil om op een lekkere manier aan je vezels te komen, dan lijkt het me niet verkeerd. 3,4 gram is nou ook weer niet zo'n ramp. Da's in suiker zo'n 2 autodropjes (oldtimers) maar wel bijna tien gram vezels. Op zich geen verkeerde verhouding imo. Moet je tuurlijk geen vier repen naar binnen werken om aan je 40 gram vezels te komen :+
pi_180310535
Lekker keto dieet beginnen dan, succes ermee!
  zaterdag 7 juli 2018 @ 17:36:39 #272
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180311495
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:39 schreef Faeroer het volgende:
Iemand ervaring met Barbarian multibench bankjes van fitness seller? Heb er 1 nodig voor een homegym, maar liefst stabiel.
Barbarian is prima spul voor zover ik weet. Wat heb je nog meer in je homegym?

Ik ben ook opzoek naar een racket+barbeel, liefst voor een beetje leuke prijs. Nog aanraders?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_180312042
Ik heb de Atx econ powerbar bevalt prima.
pi_180314245
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 17:36 schreef fathank het volgende:

[..]

Barbarian is prima spul voor zover ik weet. Wat heb je nog meer in je homegym?

Ik ben ook opzoek naar een racket+barbeel, liefst voor een beetje leuke prijs. Nog aanraders?
Thanks. Heb alles weggedaan behalve plates en een barbell vanwege verhuizing naar buitenland, ben binnenkort weer terug. Powerrack halen denk ik, of een halfrack. Ben er nog niet over uit om losse dumbbells te kopen of verstelbare, teveel gedoe.
pi_180314960
Het liefst zou ik gewoon een rack dumbells willen hebben. Van 10 tot 20 kg zou al voldoende zijn voor de meeste oefeningen. En dan de rest met mn losse. Helaas een prijzig grapje. Waar ga je naartoe verhuizen?
pi_180316187
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 19:39 schreef Questular het volgende:
Het liefst zou ik gewoon een rack dumbells willen hebben. Van 10 tot 20 kg zou al voldoende zijn voor de meeste oefeningen. En dan de rest met mn losse. Helaas een prijzig grapje. Waar ga je naartoe verhuizen?
Rack idd nice, neemt wat ruimte in maar ruimt ook snel op. Voor rows en benches een paar zwaardere.

Zuid-Holland weer, tijdje in China en Frankrijk gezeten (genoeg voor heel m'n leven :') ). Praktisch een jaar niet aan sporten toegekomen vanwege werk. Voorlopig even 5x5 met wat fluff, en dan weer 531/BB of PPL.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 22:52:44 #277
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180321247
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 19:39 schreef Questular het volgende:
Het liefst zou ik gewoon een rack dumbells willen hebben. Van 10 tot 20 kg zou al voldoende zijn voor de meeste oefeningen. En dan de rest met mn losse. Helaas een prijzig grapje.
Moet je aan het begin van het jaar tweedehands doen. Ergens begin februari of zo, wanneer mensen erachter komen dat ze hun goede voornemens niet vol gaan houden en wat van hun inleg terug willen :9
pi_180337781
Hey guys, weten jullie waar ik goedkoop dumbbells (pref 2x 18kg) online of in Rotterdam kan scoren?
pi_180348586
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 20:21 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Rack idd nice, neemt wat ruimte in maar ruimt ook snel op. Voor rows en benches een paar zwaardere.

Zuid-Holland weer, tijdje in China en Frankrijk gezeten (genoeg voor heel m'n leven :') ). Praktisch een jaar niet aan sporten toegekomen vanwege werk. Voorlopig even 5x5 met wat fluff, en dan weer 531/BB of PPL.
Het is te zien aan je fysiek, maatje. Gewoon weer langzaam opbouwen.
  maandag 9 juli 2018 @ 09:52:24 #280
76470 Multiply
LA Lakers
pi_180349082
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 19:39 schreef Questular het volgende:
Het liefst zou ik gewoon een rack dumbells willen hebben. Van 10 tot 20 kg zou al voldoende zijn voor de meeste oefeningen. En dan de rest met mn losse. Helaas een prijzig grapje. Waar ga je naartoe verhuizen?
Ja zo'n rack is inderdaad relaxed. Ik heb van 8 t/m 32 kg. Daar kan ik voorlopig wel mee los en als 32 kg niet meer genoeg is over naar de barbell.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 17:12:32 #281
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180378489
Deload week na een 1+ week vol PR's.

Saaaai
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_180678253
Hier een tijdje niet meer hier gepost maar redelijk steady doorgetraind.
Geen cut gedaan voor de zomer en om die reden mijn krachtdoelen voor 2018 nu al gehaald.
Dit waren:
5*100 BP
5*180 DL
5*BW+40kg pull ups
Voor OHP en SQ geen doelen gesteld voor 2018

Dit alles op 88kg lichaamsgewicht(1,90m).

Nu alsnog waarschijnlijk een kleine cut de rest van de zomer en dan vanaf september/oktober weer echt bulken.
pi_180763772
Als ik nu een aantal kilo wil afvallen, moet ik minder cal. binnen krijgen, dan dat ik nodig heb. Simpel.

Echter, ik heb niet graag trek omdat ik mijn porties verklein.

Wat zijn jullie tips als het gaat om voedzame maar calorie arme maaltijden, waar je toch redelijk vol van kan zijn?

Persoonlijk denk ik aan heul veel groenten, maar ik weet niet of dat the way to go is.

Wat is een gezond tempo van afvallen?
  vrijdag 27 juli 2018 @ 11:11:22 #284
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_180763835
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:07 schreef Gymbaboon het volgende:
Als ik nu een aantal kilo wil afvallen, moet ik minder cal. binnen krijgen, dan dat ik nodig heb. Simpel.

Echter, ik heb niet graag trek omdat ik mijn porties verklein.

Wat zijn jullie tips als het gaat om voedzame maar calorie arme maaltijden, waar je toch redelijk vol van kan zijn?

Persoonlijk denk ik aan heul veel groenten, maar ik weet niet of dat the way to go is.

Wat is een gezond tempo van afvallen?
Veel water drinken helpt het proces enorm. Alles wat betreft suikers en alcohol laten staan.
Dit, dus.
pi_180764035
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:07 schreef Gymbaboon het volgende:
Als ik nu een aantal kilo wil afvallen, moet ik minder cal. binnen krijgen, dan dat ik nodig heb. Simpel.

Echter, ik heb niet graag trek omdat ik mijn porties verklein.

Wat zijn jullie tips als het gaat om voedzame maar calorie arme maaltijden, waar je toch redelijk vol van kan zijn?

Persoonlijk denk ik aan heul veel groenten, maar ik weet niet of dat the way to go is.

Wat is een gezond tempo van afvallen?
Overnight oats.
50 gram havermout 60 ml melk 60 ml water, honing, kaneel en een geraspte appel. 'S avonds maken en in de koelkast zetten. Prima gezond ontbijt wat goed vult.
pi_180788330
Bear Grylls en cardio

Beste combi ooit
pi_180790465
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:40 schreef Doublepain het volgende:
Bear Grylls en cardio

Beste combi ooit
:')
pi_180791741
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 14:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
Normaal kijk ik naar dokter pol die een kalf uit een anus trekt
pi_180792173
My 1000lbs life is een mooie motivatie tijdens de cardio.
pi_180806648
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:07 schreef Gymbaboon het volgende:
Als ik nu een aantal kilo wil afvallen, moet ik minder cal. binnen krijgen, dan dat ik nodig heb. Simpel.

Echter, ik heb niet graag trek omdat ik mijn porties verklein.

Wat zijn jullie tips als het gaat om voedzame maar calorie arme maaltijden, waar je toch redelijk vol van kan zijn?

Persoonlijk denk ik aan heul veel groenten, maar ik weet niet of dat the way to go is.

Wat is een gezond tempo van afvallen?
Intermittent fasting is the way to go, honger is een emotie die je kunt uitzetten.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 07:24:48 #291
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180848209
Ik doe ook al een jaar of 30 Intermittent Fasting.
Ik eet alles binnen een window van zo'n 16 uur en dan ~8 uur lang eet ik niets.
Weinig hongergevoel.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 31 juli 2018 @ 07:46:39 #292
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180848346
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 07:24 schreef Rauw. het volgende:
Ik doe ook al een jaar of 30 Intermittent Fasting.
Ik eet alles binnen een window van zo'n 16 uur en dan ~8 uur lang eet ik niets.
Weinig hongergevoel.
Ja idd. Denk dat heel veel mensen dat doen stiekem :D
  dinsdag 31 juli 2018 @ 07:51:20 #293
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180848388
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 07:46 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ja idd. Denk dat heel veel mensen dat doen stiekem :D
Ga eens vakantie doen. Weg met dat internet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 31 juli 2018 @ 10:32:49 #294
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180850218
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 07:51 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ga eens vakantie doen. Weg met dat internet.
Heb genoeg vakantie! Net boven op de berg aangekomen O+
pi_180851127
Ik mis de gym toch wel hard. In maart een ongeval gehad dus hersenschade opgelopen en een gebroken hand met een vinger die scheef staat. Ik revalideer nog zeker tot september. Kans dat ik nog terug kan trainen? De neuropsycholoog vond krachttraining een slecht idee omdat het bloed naar m'n hersenen stijgt. Duurtraining mag ik dan weer wel. Ook met m'n hand waar m'n vinger krommer staat en sommige dagdagelijkse dingen gepaard gaan met een stram gevoel doen me niet bepaald positief denken.

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?
  dinsdag 31 juli 2018 @ 14:53:38 #296
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_180854885
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 11:24 schreef Googke het volgende:
Ik mis de gym toch wel hard. In maart een ongeval gehad dus hersenschade opgelopen en een gebroken hand met een vinger die scheef staat. Ik revalideer nog zeker tot september. Kans dat ik nog terug kan trainen? De neuropsycholoog vond krachttraining een slecht idee omdat het bloed naar m'n hersenen stijgt. Duurtraining mag ik dan weer wel. Ook met m'n hand waar m'n vinger krommer staat en sommige dagdagelijkse dingen gepaard gaan met een stram gevoel doen me niet bepaald positief denken.

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?
niet iets vergelijkbaars meegemaakt, maar is trainen met lichaamsgewicht dan ook niet mogelijk?
pi_180857512
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 11:24 schreef Googke het volgende:
Ik mis de gym toch wel hard. In maart een ongeval gehad dus hersenschade opgelopen en een gebroken hand met een vinger die scheef staat. Ik revalideer nog zeker tot september. Kans dat ik nog terug kan trainen? De neuropsycholoog vond krachttraining een slecht idee omdat het bloed naar m'n hersenen stijgt. Duurtraining mag ik dan weer wel. Ook met m'n hand waar m'n vinger krommer staat en sommige dagdagelijkse dingen gepaard gaan met een stram gevoel doen me niet bepaald positief denken.

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?
Ik zou naar je neuroloog luisteren.
pi_180902932
Ik wil jullie allemaal uitnodigen in dit topic: KLB / Dik zijn is een keuze

Zeker jullie input daar nodig, en niet trollen hè
  donderdag 2 augustus 2018 @ 22:10:29 #299
248821 Rauw.
op je bord.
pi_180906487
Stel je voor, de tijd die je in zo'n topic hangt onbeschoft negatief gelul te lezen kun je ook nuttig besteden om jezelf te verbeteren.

Als je serieus op zo'n dergelijke manier plezier haalt uit het schofferen van anderen dan ben je te weinig met jezelf bezig. Het is de energie echt niet waard.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_180955369
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:07 schreef Gymbaboon het volgende:
Als ik nu een aantal kilo wil afvallen, moet ik minder cal. binnen krijgen, dan dat ik nodig heb. Simpel.

Echter, ik heb niet graag trek omdat ik mijn porties verklein.

Wat zijn jullie tips als het gaat om voedzame maar calorie arme maaltijden, waar je toch redelijk vol van kan zijn?

Persoonlijk denk ik aan heul veel groenten, maar ik weet niet of dat the way to go is.

Wat is een gezond tempo van afvallen?
Ben nu ook een kleine cut gestart maar voor mij is het niet heel lastig. Ik ontbijt niet meer en de eiwitten die ik daardoor mis gooi ik 's avonds door mijn kwark ipv muesli en appel. Scheelt zo 800/900 kcal per dag zonder echt je eetpatroon te hoeven wijzigen.
Alleen je zal er dus geen probleem mee moet hebben om niet te ontbijten, soort intermittent fasting.
  zondag 5 augustus 2018 @ 13:32:55 #301
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_180959025
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:17 schreef ZetaOS het volgende:
Ik wil jullie allemaal uitnodigen in dit topic: KLB / Dik zijn is een keuze

Zeker jullie input daar nodig, en niet trollen hè
Ik zou niet durven
Man of Steal.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')