abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juli 2017 @ 18:19:00 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172789649
Het lijkt de laatste tijd of het feminisme een soort favoriet doelwit is geworden van bittere mannen om hun frustraties mbt hun onvermogen om bij vrouwen in de smaak te vallen op te kunnen spuien.

Laat ik voorop stellen dat ik het ook niet altijd met feministen eens ben. Ik ben tegen vrouwenquota omdat ik denk dat ze het gezag van vrouwen ondermijnen. En ook op andere fronten vind ik ze soms hypocriet. Maar graag ga ik die discussie gewoon aan met argumenten en doe dat op een vriendelijke en respectvolle manier. En verder heeft het feminisme mooie dingen gebracht. Ik vind zelfstandige vrouwen met een eigen carriere en eigen mening veel leuker en aantrekkelijker dan volgzame huisvrouwen die alles maar van hun man aannemen.

Een andere groep daarentegen, die prominent op het forum aanwezig is, vind het echter nodig om ongegeneerde scheldkannonades richting vrouwen te kunnen doen. Het zijn azijngleuven en ze willen verkracht worden door vluchtelingen etc. Ze zien het feminisme als aanstichter dat vrouwen kritisch zijn en ook wensen hebben om rekening mee te houden. En ze zijn natuurlijk bang daar nooit aan te kunnen voldoen en verlangen dus naar een man-vrouw verhouding die niet meer bestaat en ook niet terug komt.

Waarom realiseren jullie je niet dat je misschien eens in de spiegel moet kijken om uit te vinden waarom het niet lukt bij de vrouwen? En dat dit trieste verbitterde gedoe je alleen maar nog onaantrekkelijker maakt. Het feminisme de schuld geven van je eigen falen is lekker makkelijk slachtoffergedrag. Maar het gaat je het geluk zeker niet brengen.
  zondag 30 juli 2017 @ 18:20:45 #2
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_172789685
De vorige eeuw belde: ze willen hun struggles terug
Fade to Black
pi_172789697
Natuurlijk is het een bedreiging. Zonder feminisme hadden mannen hun vrouw gewoon aan de haren hun grot in kunnen slepen. Nu zitten ze te fokken. Tja.
  Moderator zondag 30 juli 2017 @ 18:21:56 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_172789714
Waar ben jij eigenlijk mod van?
Voor zover ik weet heeft fok geen antifa forum
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_172789735
Jammer dat je feministen wel als groep benadert met een eensgezinde visie. Alsof alle feministen voor vrouwenquota zijn.

Wel terechte klacht verder. En dat gejank vanwege Anne F. Dekker is ook ongekend triest.
pi_172789748
3rd wave Feministen zijn gewoon de nieuwe seksisten. :')
  zondag 30 juli 2017 @ 18:24:28 #7
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_172789765
Ik denk dat het vooral veel pubers zijn die zo reageren.

Ik persoonlijk behandel feministen met respect hoewel ik liever zou zien dat men het egalitarisme aanhangt, of hoe dat ook heet in het Nederlands.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zondag 30 juli 2017 @ 18:27:19 #8
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_172789836

Mooi feministje, alleen jammer dat ze best wel kleine tietjes heeft.
  zondag 30 juli 2017 @ 18:28:11 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_172789859
Gelegenheidsfeministen zijn een beetje meh
Vooral wanneer ze het dan hebben over gelijkheid in het algemeen maar eigenlijk alleen voor vrouwendingen 'vechten'. Of antimannendingen, wat jij wil.
pi_172789898
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:24 schreef Strani het volgende:

Ik persoonlijk behandel feministen met respect hoewel ik liever zou zien dat men het egalitarisme aanhangt, of hoe dat ook heet in.het Nederlands.
feministen zijn ook jankende pubers.

Equalitarianism is wel iets waar ik volledig achter sta.
  zondag 30 juli 2017 @ 18:31:39 #11
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_172789944
Wacht maar tot de feministen er achter komen dat jij de man-vrouw verhouding reduceert tot iets waarbij mannen 'in de smaak willen vallen bij vrouwen'.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  zondag 30 juli 2017 @ 18:32:38 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172789964
quote:

Ik heb daarbij idd ook het stereotype in mijn hoofd van een man van 20-25 die seksueel onvolwassen is en die door vrouwen geen blik waardig wordt gegund, zonder te begrijpen waarom.
  zondag 30 juli 2017 @ 18:33:41 #13
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_172789984
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb daarbij idd ook het stereotype in mijn hoofd van een man van 20-25 die seksueel onvolwassen is en die door vrouwen geen blik waardig wordt gegund, zonder te begrijpen waarom.
Ben jij voor of tegen rape-jokes?
  zondag 30 juli 2017 @ 18:33:55 #14
179075 hugecooll
pi_172789990
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:19 schreef Hexagon het volgende:
Maar graag ga ik die discussie gewoon aan met argumenten en doe dat op een vriendelijke en respectvolle manier.
quote:
is ook
pi_172790078
quote:
En verder heeft het feminisme mooie dingen gebracht. Ik vind zelfstandige vrouwen met een eigen carriere en eigen mening veel leuker en aantrekkelijker dan volgzame huisvrouwen die alles maar van hun man aannemen.
Eerst de moral high ground claimen, en dan dit als voorbeeld noemen voor mooie dingen die het feminisme heeft gebracht. Vrouwen en hun emancipatie is er niet om jou meer potentiele partners te brengen :r Wat een triest mannetje ben jij zeg :')
  zondag 30 juli 2017 @ 18:41:12 #16
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_172790127
Het grootste kritiekpunt van Feminisme is dat ze te weinig doen tegen slut-shaming; en ik haat slut-shaming, omdat dit ervoor zorgt dat er minder geneukt wordt. En neuken is nog het enige leuke in deze verziekte maatschappij.
pi_172790160
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:33 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]

Ben jij voor of tegen rape-jokes?
alleen als t grappig us, maar dode baby grapjes zijn vaak leuker
pi_172790175
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:38 schreef Drug het volgende:

[..]

Eerst de moral high ground claimen, en dan dit als voorbeeld noemen voor mooie dingen die het feminisme heeft gebracht. Vrouwen en hun emancipatie is er niet om jou meer potentiele partners te brengen :r Wat een triest mannetje ben jij zeg :')
dit was echt een headshot _O_
  zondag 30 juli 2017 @ 18:43:59 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172790187
quote:

[..]

Ik laat alleen maar een voorbeeld zien waarom we ook als mannen beter zijn geworden van het feminisme
pi_172790220
quote:

[..]

je bent nogal een verziekte geest
pi_172790260
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik laat alleen maar een voorbeeld zien waarom we ook als mannen beter zijn geworden van het feminisme
:') :')
pi_172790282
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je bent nogal een verziekte geest
je quoot de verkeerde
pi_172790297
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:48 schreef Drug het volgende:

[..]

je quoot de verkeerde
jammer dat je zo kinderachtig bent
  zondag 30 juli 2017 @ 18:49:00 #24
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_172790301
quote:

[..]

_O_
pi_172790311
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

jammer dat je zo kinderachtig bent
niet voor mij
  zondag 30 juli 2017 @ 18:53:25 #26
438758 zeer
Opritsjniki
pi_172790415
quote:

[..]

juist mooi toch, zij denken dat ze waardevoller zijn, wij gaan een keer meer op vakantie en ze kan d'r eigen auto betalen
  zondag 30 juli 2017 @ 18:54:43 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_172790447
Helaas zijn veel van de mensen waar je het over hebt de 20 al ver gepasseerd. Ze zitten vooral op het forum om af te geven. Shit rolls downhill, dus als je maar genoeg afgeeft op anderen, dan maskeer je dat jezelf de shit in het verhaal bent.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_172790489
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:53 schreef zeer het volgende:

[..]

juist mooi toch, zij denken dat ze waardevoller zijn, wij gaan een keer meer op vakantie en ze kan d'r eigen auto betalen
vooruitgang _O_
pi_172790497
Feministen zijn oververtegenwoordigt door vrouwen die luidroepen en in zo'n wij hebben meer dan jullie geleden mentaliteit. Terwijl mensen in derde wereldlanden het veel zwaarder hebben dan wij nu.

Heb geen problemen met feminisme maar wel met die kern feministen die doorgeslagen zijn. Vrouwen zijn hartstikke leuk totdat ze echt comolete mannenhaters worden. Helaas herbergt het feminisme veel mannen haters die dan enkel houden van hun man want hij is niet zo.

Maar feministen zijn vaak wereldvreemd. Als feminist zou je ook moeten strijden voor langer verlof van de man bij een zwangerschap of zo. Dit omdat de man dan mee kan zorgen etc. Ik zie ze dit te weinig doen.

Feminisme anno nu is mannen omlaag praten en vrouwen omhoog. Dat is jammer.
pi_172790621
Helemaal mee eens.

Ik ben het ook lang niet altijd met de feministische visie eens, maar over het geheel genomen is het feminisme hartstikke prima. Daarnaast is de ene feminist de andere niet. Als iemand, die zich feminist noemt, eens een keer onaardig tegen je was, dan is dat nog geen reden om feminisme als vertegenwoordiging van het kwaad te zien.

*O* Feminisme *O*
pi_172791039
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:19 schreef Hexagon het volgende: Ik vind zelfstandige vrouwen met een eigen carriere en eigen mening veel leuker en aantrekkelijker dan volgzame huisvrouwen die alles maar van hun man aannemen.
Waarom denigreer jij vrouwen die kiezen voor een bestaan als huisvrouw?
Dit is nu mijn probleem met het feminisme, we kleineren de natuurlijke rol van een vrouw en we kiezen er voor om vrouwen iets te laten doen wat eigenlijk onnatuurlijk is.
Ik wil natuurlijk niet zeggen dat vrouwen geen carričre mogen maken, maar het denigrerende naar huisvrouwen moet gewoon stoppen.
Huisvrouwen die kinderen baren is gewoon noodzaak om de samenleving op peil te houden.
Bovendien is het aangetoond dat vrouwen over het algemeen gelukkiger zijn als huisvrouw dan als carričretijger.

http://www.dailymail.co.u(...)fied-profession.html
pi_172791136
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dit is nu mijn probleem met het feminisme, we kleineren de natuurlijke rol van een vrouw en we kiezen er voor om vrouwen iets te laten doen wat eigenlijk onnatuurlijk is.
Ik wil natuurlijk niet zeggen dat vrouwen geen carričre mogen maken, maar het denigrerende naar huisvrouwen moet gewoon stoppen.
Huisvrouwen die kinderen baren is gewoon noodzaak om de samenleving op peil te houden.
Bovendien is het aangetoond dat vrouwen over het algemeen gelukkiger zijn als huisvrouw dan als carričretijger.

Iedere vrouw moet dat zelf kiezen. Ik vind dat zowel een huisvader als huisvrouw gewoon gerespecteerd moet worden in zijn of haar keuze.

Tis van de zotte dat andere gaan bepalen wat wel en niet mag.
  zondag 30 juli 2017 @ 19:32:23 #33
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_172791203
Het feminisime zoals het in oorpsrong was, met het streven voor gelijkheid vind ik een mooi iets; dingen als quota's ben ik wel tegen, maar meer omdat er naar mijn idee geen zogenoemde positieve discriminatie is zonder negatieve. Verder voel ik mij ook niet aangespreken door je OP, maar is het niet gewoon zo dat de meeste meningen online minder tactloos gebracht worden om het maar even te bagataliseren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 30 juli 2017 @ 19:37:38 #34
459912 FlippingCoin
pi_172791325
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Denk je niet dat feminisme en de conversatieve rolverdeling hand in hand kunnen gaan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_172791329
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:29 schreef Argo het volgende:

[..]

Iedere vrouw moet dat zelf kiezen.
Dat ben ik met je eens, alleen word er over huisvrouwen erg denigrerend gedaan zelfs door ts die pretendeert vrouwen te verdedigen.
pi_172791356
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Jouw echte probleem lijkt meer dat je een mongool bent.
Nee hoor. Het is gewoon waar. Ik heb het zelf van nabij meegemaakt dat die ongewassen tuinbroeken vrouwen die dit kozen, meedogenloos verketterden.
De zgn. 'wie niet voor ons is, is tegen ons' mentaliteit.
  zondag 30 juli 2017 @ 19:39:49 #37
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_172791371
quote:

[..]

touché
  zondag 30 juli 2017 @ 19:40:36 #38
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_172791383
TS probeert in veel van zijn posts te laten doorschijnen dat hij nogal gewild en succesvol is bij de vrouwen. Dat zou best kunnen hoor, maar dat lijken mij geen pareltjes op de beurs. Ik moet erbij zeggen dat vrouwen rond die leeftijd wel gemakkelijker zijn, omdat ze bang zijn om alleen achter te blijven.

En wat betreft feministen. Vrouwen die een eigen carričre nastreven en niet teren op het salaris van hun partner zijn mijn helden. Figuren als Anne Fleur zijn alleen maar irritant.
Bedankt Hans.
  zondag 30 juli 2017 @ 19:41:00 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172791396
quote:

[..]

Degenen die daar gelukkiger mee zijn moeten daar dan maar voor kiezen.

Maar ik pluk in deze liever de vruchten van het feminisme.
pi_172791415
quote:

Dat is niet wat dat onderzoek aantoont :')

Verder maakt het artikel ook geen onderscheid tussen mannen en vrouwen :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2017 19:43:10 ]
pi_172791447
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die iets tegen vrouwen 'met een eigen mening en een eigen carričre' hebben. Wel met de doorgeschoten interpretatie daarvan. Kan je wat van vinden. Maar om die mensen in werkelijk elke post weg te zetten als een groep gefrustreerde maagden, die 'misschien eens in de spiegel moet kijken om uit te vinden waarom het niet lukt bij de vrouwen' geeft nu niet bepaald blijk van de 'discussie gewoon aangaan met argumenten en doe dat op een vriendelijke en respectvolle manier'. Beetje overdreven bewijsdrang.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_172791453
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Degenen die daar gelukkiger mee zijn moeten daar dan maar voor kiezen.

Maar ik pluk in deze liever de vruchten van het feminisme.
Maar zo kom je totaal niet over, je hemelt vrouwen op die een carričre nastreven en je boort vrouwen de grond in die er voor kiezen om huisvrouw te zijn.
De rol van huisvrouw word in de westerse samenleving enorm onderschat en ondergewaardeerd.
Met als gevolg dat de geboortecijfers dalen en we tegen een vergrijzing aan kijken.
Toegegeven het feminisme zal wel niet de enige oorzaak zijn maar het is zeker wel een factor.
pi_172791459
quote:

[..]

Ten opzichte van 'civil servants or sales'. Ja daar zou ik ook niet gelukkig van worden. Maar elke dag alleen met de kinderen en zeker wanneer ze naar school gaan, dat lijkt me vreselijk. Gelukkig heb ik geen keus: ik moet uren maken voor de registratie.
  zondag 30 juli 2017 @ 19:45:00 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_172791466
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dit was te verwachten, heb je nog een argument of blijf je je eigen domheid ten toon spreiden?
Argument? Zelfs al zou je enig bewijs van een natuurlijke orde der dingen kunnen geven en niet slechts uitingen van cultuur, dan is jouw klassieke appeal to nature denkfout toch zeker geen argument?

Nee je dacht door te trollen je stoer te voelen en nu voel je je wat minder stoer. C'est la vie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_172791550
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:41 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dat is niet wat dat onderzoek aantoont :')

Verder maakt het artikel ook geen onderscheid tussen mannen en vrouwen :')
Dat toont het onderzoek dus wel aan, van alle beroepen die de meeste voldoening en geluk geven is huisvrouw het beste wat een vrouw kan doen.
Dat het artikel geen onderscheid maakt tussen man en vrouw vind ik niet relevant want er staat ook dat het overgrote gedeelte van de mensen die thuisblijven vrouw zijn.
pi_172791594
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Argument? Zelfs al zou je enig bewijs van een natuurlijke orde der dingen kunnen geven en niet slechts uitingen van cultuur, dan is jouw klassieke appeal to nature denkfout toch zeker geen argument?

Nee je dacht door te trollen je stoer te voelen en nu voel je je wat minder stoer. C'est la vie.
Over bijna de hele wereld is het de man die voor de levensmiddelen zorgt en de vrouw die voor de kinderen en het huishouden zorgt.
Misschien dat je hier en daar wat stammen hebt die er anders over denken maar het is absoluut niet representatief voor de mensheid.
  zondag 30 juli 2017 @ 19:51:18 #47
451005 Grems
Clown World
pi_172791596
Mits je geen kinderen neemt is feminisme het allerbeste wat mannen ooit overkomen is.
pi_172791667
Bedreigd voelen door feministen die Nederland kapot maken. :')
pi_172791677
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:49 schreef Chivaz het volgende:
Dat toont het onderzoek dus wel aan, van alle beroepen die de meeste voldoening en geluk geven is huisvrouw het beste wat een vrouw kan doen.
Nee, dat is niet wat het onderzoek zegt :')
Huisvrouwen geven het minst vaak aan ongelukkig te zijn. Dat betekent niet meteen dat werkende vrouwen gelukkiger zouden zijn als huisvrouw :')
Ontevredenheid over hun leven zou ook kunnen komen door bijv. spijt over de carričrekeuze. Je conclusie is echt veel te voorbarig.

quote:
Dat het artikel geen onderscheid maakt tussen man en vrouw vind ik niet relevant want er staat ook dat het overgrote gedeelte van de mensen die thuisblijven vrouw zijn.
Dat betekent niet dat het geconstateerde effect vrouw-specifiek is, terwijl dat wel iets is wat je met je 'natuurlijke rol'-verhaal suggereert.
pi_172791860
quote:
13s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Nee, dat is niet wat het onderzoek zegt :')
Huisvrouwen geven het minst vaak aan ongelukkig te zijn. Dat betekent niet meteen dat werkende vrouwen gelukkiger zouden zijn als huisvrouw :')
Ontevredenheid over hun leven zou ook kunnen komen door bijv. spijt over de carričrekeuze. Je conclusie is echt veel te voorbarig.

Dat betekent niet dat het geconstateerde effect vrouw-specifiek is, terwijl dat wel iets is wat je met je 'natuurlijke rol'-verhaal suggereert.
Jij gelooft niet in een natuurlijke rolverdeling?
  zondag 30 juli 2017 @ 20:05:26 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172791919
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:40 schreef bascross het volgende:
TS probeert in veel van zijn posts te laten doorschijnen dat hij nogal gewild en succesvol is bij de vrouwen. Dat zou best kunnen hoor, maar dat lijken mij geen pareltjes op de beurs. Ik moet erbij zeggen dat vrouwen rond die leeftijd wel gemakkelijker zijn, omdat ze bang zijn om alleen achter te blijven.

En wat betreft feministen. Vrouwen die een eigen carričre nastreven en niet teren op het salaris van hun partner zijn mijn helden. Figuren als Anne Fleur zijn alleen maar irritant.
Ik ben verre van een player en gewoon gemiddeld succesvol maar zeker niet ontevreden. En dat er mannen zijn die helemaal niks voor elkaar krijgen op dat gebied vind ik best vervelend voor ze.

Maar ik kan er geen begrip voor opbrengen dat ze daarmee omgaan door hier allerlei tirades tegen vrouwen en het feminisme te gaan afsteken en hen de schuld van hun onvermogen te geven.
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2017 @ 20:06:23 #52
230491 Zith
pls tip
pi_172791942

Ik heb een hekel aan dit soort feministen; degenen die het over 'the patriarchy' hebben, niet degenen die werken of auto rijden.

quote:
Waarom realiseren jullie je niet dat je misschien eens in de spiegel moet kijken om uit te vinden waarom het niet lukt bij de vrouwen? En dat dit trieste verbitterde gedoe je alleen maar nog onaantrekkelijker maakt. Het feminisme de schuld geven van je eigen falen is lekker makkelijk slachtoffergedrag. Maar het gaat je het geluk zeker niet brengen.
Dit soort comments :') Dit soort dingen zie je over 5 jaar per ongeluk weer terug en dan schaam je je omdat je zo dom aan het doen was destijds. Heb ik ook wel eens,

quote:
Maar graag ga ik die discussie gewoon aan met argumenten en doe dat op een vriendelijke en respectvolle manier.
Moeite doen met discussieren op fora ben ik 15 jaar geleden al uit gegroeid. Fok zou een stuk fijner zijn als de rest ook eens volwassen werd en in zou zien dat online discussieren geen nut heeft.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 30 juli 2017 @ 20:07:16 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172791962
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Maar zo kom je totaal niet over, je hemelt vrouwen op die een carričre nastreven en je boort vrouwen de grond in die er voor kiezen om huisvrouw te zijn.
De rol van huisvrouw word in de westerse samenleving enorm onderschat en ondergewaardeerd.
Met als gevolg dat de geboortecijfers dalen en we tegen een vergrijzing aan kijken.
Toegegeven het feminisme zal wel niet de enige oorzaak zijn maar het is zeker wel een factor.
Op lange termijn nog een goede zaak van het feminisme. Het medicijn tegen overbevolking.
  zondag 30 juli 2017 @ 20:08:20 #54
459912 FlippingCoin
pi_172791994
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Op lange termijn nog een goede zaak van het feminisme. Het medicijn tegen overbevolking.
Maar vergrijzing is wel een serieus probleem hier meen ik.
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2017 @ 20:08:54 #55
230491 Zith
pls tip
pi_172792008
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ook maar tijdelijk.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 30 juli 2017 @ 20:10:00 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172792041
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat zullen we moeten uitzieken. We kunnen het niet oplossen met piramidespel achtige bevolkingsgroei
  zondag 30 juli 2017 @ 20:10:02 #57
459912 FlippingCoin
pi_172792042
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:08 schreef Zith het volgende:

[..]

Ook maar tijdelijk.
Een tiental jaar, tot de babyboomers allemaal zijn gaan hemelen?
  zondag 30 juli 2017 @ 20:10:48 #58
459912 FlippingCoin
pi_172792063
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat zullen we moeten uitzieken. We kunnen het niet oplossen met piramidespel achtige bevolkingsgroei
Nee dat denk ik ook niet, nog meer mensen is ook geen succes inderdaad.
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2017 @ 20:11:02 #59
230491 Zith
pls tip
pi_172792071
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Een tiental jaar, tot de babyboomers allemaal zijn gaan hemelen?
Onder andere, maar ook onze generatie zal minder kinderen krijgen.

Boeiend.
  zondag 30 juli 2017 @ 20:11:44 #60
459912 FlippingCoin
pi_172792100
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:11 schreef Zith het volgende:

[..]

Onder andere, maar ook onze generatie zal minder kinderen krijgen.

Boeiend.
Nouwja, op zich wel denk ik, wel iets om aan te denken lijkt mij.
pi_172792191
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Overbevolking is vooral een probleem in Afrika. Hier is de bevolking aan het krimpen met alle gevolgen van dien.
Uiteindelijk lost dat probleem zichzelf wel op maar niet zonder gevolgen voor onze generatie.
  zondag 30 juli 2017 @ 20:16:29 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_172792213
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Over bijna de hele wereld is het de man die voor de levensmiddelen zorgt en de vrouw die voor de kinderen en het huishouden zorgt.
Misschien dat je hier en daar wat stammen hebt die er anders over denken maar het is absoluut niet representatief voor de mensheid.
Tot voor kort was er bijna over de hele wereld kinderarbeid. Misschien moeten we daarnaar terug. Er is vast een onderzoekje dat kinderen ongelukkig zijn op school. Of we mogen ons gelukkig prijzen dat we niet meer in zo'n maatschappij hoeven te leven.
pi_172792277
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Tot voor kort was er bijna over de hele wereld kinderarbeid. Misschien moeten we daarnaar terug. Er is vast een onderzoekje dat kinderen ongelukkig zijn op school. Of we mogen ons gelukkig prijzen dat we niet meer in zo'n maatschappij hoeven te leven.
Mooie vergelijking, wat is de toegevoegde waarde van kinderen die werken ipv een opleiding volgen?
En is naar school gaan ook niet een vorm van arbeid? Genoeg kinderen die depressief of oververmoeid raken van school.
pi_172792350
quote:

[..]

Probleem is natuurlijk dat gedweep met een zogenaamd natuurlijke rolverdeling. Er is niks mis mee als een vrouw het huishouden op zich neemt, maar er is ook niks mis mee als ze carričre wil maken. Net zoals er niks mis is met zowel de man die het huishouden op zich neemt, als met de man die carričre wil maken.

Ondanks dat er best wat feministen zijn die neerkijken op huismoeders, is de visie dat je moet doen waar je gelukkig van wordt, een stuk breder gedragen onder femnisten, dan onder anti-feministen.
  zondag 30 juli 2017 @ 20:39:41 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172792853
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Overbevolking is vooral een probleem in Afrika. Hier is de bevolking aan het krimpen met alle gevolgen van dien.
Uiteindelijk lost dat probleem zichzelf wel op maar niet zonder gevolgen voor onze generatie.
Verbeter de wereld en het begin was bij onszelf. Maar het feminisme lijkt me een heel goed exportproduct.
  zondag 30 juli 2017 @ 20:40:14 #66
459912 FlippingCoin
pi_172792871
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Verbeter de wereld en het begin was bij onszelf. Maar het feminisme lijkt me een heel goed exportproduct.
Dat zeker. ^O^
  zondag 30 juli 2017 @ 20:41:38 #67
179075 hugecooll
pi_172792911
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:22 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Probleem is natuurlijk dat gedweep met een zogenaamd natuurlijke rolverdeling.
Hoezo zogenaamd?
pi_172793049
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:41 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hoezo zogenaamd?
laat dan zien waar in de natuur die rolverdeling staat? anders inderdaad verzonnen.
pi_172793085
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:41 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hoezo zogenaamd?
Omdat de rolverdeling per definitie gesocialiseerd is. Van nature zijn we jagers/verzamelaars en dat is nogal wat anders dan een kantoorpik/huisvrouwsamenleving.
  zondag 30 juli 2017 @ 20:49:43 #70
179075 hugecooll
pi_172793097
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:47 schreef Drug het volgende:

[..]

laat dan zien waar in de natuur die rolverdeling staat? anders inderdaad verzonnen.
Vrouwen dragen het kind bij zich en geven bijv borstvoeding. En dat dan bij alle zoogdieren (eventuele uitzonderingen daargelaten)
  zondag 30 juli 2017 @ 20:50:45 #71
179075 hugecooll
pi_172793125
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:49 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Omdat de rolverdeling per definitie gesocialiseerd is. Van nature zijn we jagers/verzamelaars en dat is nogal wat anders dan een kantoorpik/huisvrouwsamenleving.
Eigenlijk is vooral de man wat anders gaan doen. Het 'huis' waar de vrouw op past is er gewoon nog steeds en kinderen zijn er ook nog steeds.
pi_172793153
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Eigenlijk is vooral de man wat anders gaan doen. Het 'huis' waar de vrouw op past is er gewoon nog steeds en kinderen zijn er ook nog steeds.
Behalve dan dat we het in het merendeel van onze geschiedenis niet konden veroorloven dat een vrouw haar taak slechts het passen op het huis en de kinderen was. Die moesten ook gewoon de klauwtjes uit de mouwen steken, om alle monden te voeden.
  zondag 30 juli 2017 @ 20:54:05 #73
179075 hugecooll
pi_172793219
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:51 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Behalve dan dat we het in het merendeel van onze geschiedenis niet konden veroorloven dat een vrouw haar taak slechts het passen op het huis en de kinderen was. Die moesten ook gewoon de klauwtjes uit de mouwen steken, om alle monden te voeden.
Ja omdat ze vier dingen doet is ineens het huishouden daar geen meer van

of zoiets

je geeft toch gewoon aan dat o.a. dat sinds oudsher de taak van de vrouw is man
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2017 @ 20:57:48 #74
230491 Zith
pls tip
pi_172793323
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:51 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Behalve dan dat we het in het merendeel van onze geschiedenis niet konden veroorloven dat een vrouw haar taak slechts het passen op het huis was.
IK heb haastig zitten zoeken maar kon nergens vinden dat vrouwen ook meededen met het jagen en oorlog voeren in de prehistory. Zou denk ik ook dom zijn want vrouwen zijn slapper dan slap.

Vrouwen deden vooral aan voedselbewerking (koken, voorbereiden), grothouden, water verzamelen, besjes en mooie bloemen verzamelen, origami, hout zoeken, roddelen en kinderen baren (wat maanden per jaar kost).
pi_172793443
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:54 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja omdat ze vier dingen doet is ineens het huishouden daar geen meer van

of zoiets

je geeft toch gewoon aan dat o.a. dat sinds oudsher de taak van de vrouw is man
Nee, een groot aandeel van de huishoudelijke taken zijn geen taken die ook in een jagers/verzamelaarssamenleving moeten gebeuren. Verder zie je dat in die samenlevingen er een minder rigide onderscheid is tussen de taken van een man en vrouw. Dat is dus socialisatie.
  zondag 30 juli 2017 @ 21:07:03 #76
179075 hugecooll
pi_172793560
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:02 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Nee, een groot aandeel van de huishoudelijke taken zijn geen taken die ook in een jagers/verzamelaarssamenleving moeten gebeuren. Verder zie je dat in die samenlevingen er een minder rigide onderscheid is tussen de taken van een man en vrouw. Dat is dus socialisatie.
Ja tuurlijk zijn dat wel taken die moeten gebeuren. Je weet het wel mooi te brengen ja :') Het helemaal terugbrengen naar jagen en verzamelen en dan zeggen dat alle nieuwe dingen daar niet bij horen. Hoort dat meer bij jagen, soldaat spelen en zware fysieke arbeid of meer bij verzamelen, kinderen opvoeden en dergelijke? :T
pi_172793611
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:57 schreef Zith het volgende:

[..]

IK heb haastig zitten zoeken maar kon nergens vinden dat vrouwen ook meededen met het jagen en oorlog voeren in de prehistory. Zou denk ik ook dom zijn want vrouwen zijn slapper dan slap.

Vrouwen deden vooral aan voedselbewerking (koken, voorbereiden), grothouden, water verzamelen, besjes en mooie bloemen verzamelen, origami, hout zoeken, roddelen en kinderen baren (wat maanden per jaar kost).
Mannen zijn ook slap, we zijn geen diersoort die het van onze kracht moeten hebben, maar eentje die het van van onze inventiviteit moet hebben. Wel is jagen op grote dieren een taak die voornamelijk door mannen werd en wordt uitgevoerd.

Daaruit volgt echter niet dat vrouwen "thuis" zaten, omdat we ten eerste niet zo gebonden aan één plek waren en ten tweede er simpelweg te weinig voedsel binnenkomt van de jacht op grote dieren alleen. Ook is bijvoorbeeld eten bewerken een vaardigheid die beide geslachten moeten kunnen, want een jacht kan vrij lang duren en tussendoor zal je toch moeten eten. Als alleen de vrouwen je voedsel voor kunnen zetten heb je een probleem.
pi_172793661
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:49 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Vrouwen dragen het kind bij zich en geven bijv borstvoeding. En dat dan bij alle zoogdieren (eventuele uitzonderingen daargelaten)
Het kind dragen duurt 9 maanden. Vrouwen lacteren, mannen kunnen ook voeden. En moedermelk is niet de enige voeding die beschikbaar is natuurlijk. Ik zie hierin geen natuurlijke rolverdeling.
pi_172793709
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:07 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja tuurlijk zijn dat wel taken die moeten gebeuren. Je weet het wel mooi te brengen ja :') Het helemaal terugbrengen naar jagen en verzamelen en dan zeggen dat alle nieuwe dingen daar niet bij horen. Hoort dat meer bij jagen, soldaat spelen en zware fysieke arbeid of meer bij verzamelen, kinderen opvoeden en dergelijke? :T
Dat is dus het punt. Onze maatschappij is nogal veranderd met de jaren. Daarom noemen we wat we doen ook "cultuur", om het te onderscheiden van natuur. Daarom is het zo'n onzin om allerlei maatschappelijke inrichtingen natuurlijke aanleg te noemen. Dat is het niet, he is gebaseerd op wat uitkwam, op het moment dat het relevant was. Dat betekent echter niet dat we het per se zo moeten blijven doen.
  zondag 30 juli 2017 @ 21:13:44 #80
459912 FlippingCoin
pi_172793730
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:08 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Mannen zijn ook slap, we zijn geen diersoort die het van onze kracht moeten hebben, maar eentje die het van van onze inventiviteit moet hebben. Wel is jagen op grote dieren een taak die voornamelijk door mannen werd en wordt uitgevoerd.

Daaruit volgt echter niet dat vrouwen "thuis" zaten, omdat we ten eerste niet zo gebonden aan één plek waren en ten tweede er simpelweg te weinig voedsel binnenkomt van de jacht op grote dieren alleen. Ook is bijvoorbeeld eten bewerken een vaardigheid die beide geslachten moeten kunnen, want een jacht kan vrij lang duren en tussendoor zal je toch moeten eten. Als alleen de vrouwen je voedsel voor kunnen zetten heb je een probleem.
De mens moest het voornamelijk van het uithoudingsvermogen hebben bij het jagen op dieren, het lang achter dieren aan blijven rennen, en dat is weldegelijk iets waarin een man fysiek voordeel heeft boven een vrouw.
  zondag 30 juli 2017 @ 21:14:46 #81
459912 FlippingCoin
pi_172793766
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:12 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat is dus het punt. Onze maatschappij is nogal veranderd met de jaren. Daarom noemen we wat we doen ook "cultuur", om het te onderscheiden van natuur. Daarom is het zo'n onzin om allerlei maatschappelijke inrichtingen natuurlijke aanleg te noemen. Dat is het niet, he is gebaseerd op wat uitkwam, op het moment dat het relevant was. Dat betekent echter niet dat we het per se zo moeten blijven doen.
Maar het ging over de al dan niet zogenaamde natuurlijke rolverdeling.
pi_172793782
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

De mens moest het voornamelijk van het uithoudingsvermogen hebben bij het jagen op dieren, het lang achter dieren aan blijven rennen, en dat is weldegelijk iets waarin een man fysiek voordeel heeft boven een vrouw.
Klopt helemaal. Voor grote dieren tenminste.
pi_172793821
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar het ging over de al dan niet zogenaamde natuurlijke rolverdeling.
Dat klopt en de meeste dingen die we tegenwoordig doen passen helemaal niet in een natuurlijke rolverdeling. Gewoon doen wat je ligt dus.
  zondag 30 juli 2017 @ 21:17:30 #84
459912 FlippingCoin
pi_172793857
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:16 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat klopt en de meeste dingen die we tegenwoordig doen passen helemaal niet in een natuurlijke rolverdeling. Gewoon doen wat je ligt dus.
Oh nee zeker, ik ben een voorstander van gelijkheid, maar dat betekent niet dat we de biologische verschillen tussen man en vrouw moeten ontkennen.
  zondag 30 juli 2017 @ 21:21:57 #85
179075 hugecooll
pi_172793981
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:10 schreef Drug het volgende:

[..]

Het kind dragen duurt 9 maanden. Vrouwen lacteren, mannen kunnen ook voeden. En moedermelk is niet de enige voeding die beschikbaar is natuurlijk. Ik zie hierin geen natuurlijke rolverdeling.
Ja hoor
De natuurlijke manier is dat de man zo'n baby ook kan voeden. Moet ie ff wachten tot hij van de vrouw melk heeft gekregen want vroeger hadden ze tuurlijk geen babyvoeding in rekken staan he, twee mensen op een taak :T

quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:12 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Het betekent niet dat we dat moeten blijven doen, maar wel dat dat de natuurlijke manier was. De meest logische rolverdeling, al sinds oudsher.
Dat we nu zo ver ontwikkeld zijn dat je je daar niet meer aan hoeft te houden, betekent niet ineens dat die rolverdeling 'zogenaamd' natuurlijk is
  zondag 30 juli 2017 @ 21:23:10 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_172794028
quote:

[..]

Yep. We hebben een energiezuinige manier van hardlopen, dat is het enige (naast de intelligentie) waar we aanspraak op kunnen maken. Overigens doen vrouwen daar ook niet heel veel voor onder. Verder kan de synchronisatie van de vrouwelijke cyclus erop wijzen dat er omstebeurt op kinderen gepast kan worden zodat de andere mannen/vrouwen konden foerageren.

Maar betekent dat, dat ik gelukkiger zou zijn als ik vier dagen lang zonder te slapen of te eten in de zinderende hitte van de Afrikaanse savanne achter een wrattenzwijn aan zou rennen?

Rot toch op. Als ik het al zou overleven zou ik mijn leven haten. In plaats daarvan stap ik elke dag in de trein, zit achter mijn bureau op het internet, en speel thuis nadat de kinderen naar bed zijn gebracht computerspelletjes. 0,0% natuurlijk. Fantastisch.
pi_172794043
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:21 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja hoor
De natuurlijke manier is dat de man zo'n baby ook kan voeden. Moet ie ff wachten tot hij van de vrouw melk heeft gekregen want vroeger hadden ze tuurlijk geen babyvoeding in rekken staan he, twee mensen op een taak :T
maar we leven toch niet vroeger?
  zondag 30 juli 2017 @ 21:24:16 #88
459912 FlippingCoin
pi_172794063
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Yep. We hebben een energiezuinige manier van hardlopen, dat is het enige (naast de intelligentie) waar we aanspraak op kunnen maken. Overigens doen vrouwen daar ook niet heel veel voor onder. Verder kan de synchronisatie van de vrouwelijke cyclus erop wijzen dat er omstebeurt op kinderen gepast kan worden zodat de andere mannen/vrouwen konden foerageren.

Maar betekent dat, dat is gelukkiger zou zijn als ik vier dagen lang zonder te slapen of te eten in de zinderende hitte van de Afrikaanse savanne achter een wrattenzwijn aan zou rennen?

Rot toch op. Ik stap elke dag in de trein, zit achter mijn bureau op het internet, en speel thuis nadat de kinderen naar bed zijn gebracht computerspelletjes. 0,0% natuurlijk. Fantastisch.
Nou zeg, ik zie mij nergens beweren dat het ideaal is om lekker de jager dan wel de verzamelaar uit te hangen. -O-
  zondag 30 juli 2017 @ 21:24:46 #89
179075 hugecooll
pi_172794087
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:23 schreef Drug het volgende:

[..]

maar we leven toch niet vroeger?
Nee maar dat maakt de rolverdeling niet minder natuurlijk. De natuurlijke manier is ook dat mensen aan allerlei ziekten sterven. Dat wij dat kunnen veranderen maakt het niet minder natuurlijk
  zondag 30 juli 2017 @ 21:32:57 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_172794303
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou zeg, ik zie mij nergens beweren dat het ideaal is om lekker de jager dan wel de verzamelaar uit te hangen. -O-
Sorry alleen de eerste paragraaf was een reactie op jou.
  zondag 30 juli 2017 @ 21:34:44 #91
459912 FlippingCoin
pi_172794337
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Sorry alleen de eerste paragraaf was een reactie op jou.
Haha, oké. :P
pi_172794531
Lekker toch feminisme, van die halve kerels met tieten die hun mening roeptoeteren als de absolute waarheid en van die verwijfde 'mannen' die er als hondjes achteraan lopen. Iedereen is gelijk en de wereld is van iedereen. :')
pi_172794561
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:40 schreef MadJackthePirate het volgende:
Lekker toch feminisme, van die halve kerels met tieten die hun mening roeptoeteren als de absolute waarheid en van die verwijfde 'mannen' die er als hondjes achteraan lopen. Iedereen is gelijk en de wereld is van iedereen. :')
hier iemand waar de OP overgaat :')
pi_172794586
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:40 schreef Prego het volgende:

[..]

hier iemand waar de OP overgaat :')
TS gespot :')
  zondag 30 juli 2017 @ 21:54:48 #95
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172794934
quote:

[..]

Jagen kan op meer manieren dan persistence hunting. Er bestaan al erg lang wapens waarmee gejaagd kan worden, en die zijn steeds verbeterd waardoor er minder kracht voor nodig was (zie slinger en speerwerper). Buiten dat was vlees in veel gemeenschappen maar een klein deel van de voedselvoorziening. En tot slot leven we niet meer in prehistorische tijden dus is het niet meer zo erg van belang.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 30 juli 2017 @ 21:55:52 #96
459912 FlippingCoin
pi_172794968
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Jagen kan op meer manieren dan persistence hunting. Er bestaan al erg lang wapens waarmee gejaagd kan worden, en die zijn steeds verbeterd waardoor er minder kracht voor nodig was (zie slinger en speerwerper). Buiten dat was vlees in veel gemeenschappen maar een klein deel van de voedselvoorziening. En tot slot jagen mensen niet meer dus is het niet meer zo erg van belang.
Hence the moest. ;)
  zondag 30 juli 2017 @ 22:03:24 #97
179075 hugecooll
pi_172795185
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Jagen kan op meer manieren dan persistence hunting. Er bestaan al erg lang wapens waarmee gejaagd kan worden, en die zijn steeds verbeterd waardoor er minder kracht voor nodig was
Aapjes trainen zodat ze everzwijnen moe maken _O_
  zondag 30 juli 2017 @ 22:06:33 #98
pi_172795255
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hence the moest. ;)
Nou ja oké, maar welk tijdperk wil je dan als referentie nemen? De aapjestijd, primitieve wapenstijd, minder primitieve wapenstijd? Het is allemaal een beetje triviaal vind ik.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 30 juli 2017 @ 22:08:03 #99
pi_172795295
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:03 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Aapjes trainen zodat ze everzwijnen moe maken _O_
Maar kunnen damesaapjes dat ook?
  zondag 30 juli 2017 @ 22:08:08 #100
459912 FlippingCoin
pi_172795298
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nou ja oké, maar welk tijdperk wil je dan als referentie nemen? De aapjestijd, primitieve wapenstijd, minder primitieve wapenstijd? Het is allemaal een beetje triviaal vind ik.
Ten tijde waarin het nog noodzakelijk was om achter dieren aan te rennen om deze daarna op te kunnen smikkelen uiteraard. :P
  zondag 30 juli 2017 @ 22:08:43 #101
179075 hugecooll
pi_172795316
quote:
11s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Maar kunnen damesaapjes dat ook?
Ja dat zijn de vragen waar we ons vanavond niet mee bezig gaan houden :9
  zondag 30 juli 2017 @ 22:11:35 #102
pi_172795393
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ten tijde waarin het nog noodzakelijk was om achter dieren aan te rennen om deze daarna op te kunnen smikkelen uiteraard. :P
Jagen vanuit een schuilplaats met bijvoorbeeld een slinger bestond toen ook al. En strikken en vallen ook. Zo waren er vast wel vrouwen die jaagden, en ook mannen die dat niet deden. Het is allemaal niet zo vastomlijnd als sommige mensen voorstellen, mensen deden gewoon wat ze konden.
  zondag 30 juli 2017 @ 22:14:37 #103
pi_172795473
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:08 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja dat zijn de vragen waar we ons vanavond niet mee bezig gaan houden :9
Had ik juust op gehoopt ;( Oké, weer een onvoldane avond voor de zeenaald dan.
pi_172795517
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:24 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee maar dat maakt de rolverdeling niet minder natuurlijk. De natuurlijke manier is ook dat mensen aan allerlei ziekten sterven. Dat wij dat kunnen veranderen maakt het niet minder natuurlijk
wat zijn dan de implicaties van die primitieve, op natuur gebaseerde rolverdeling voor de huidige samenleving? want die rollen zijn volgens mij behoorlijk geëvolueerd, hun natuurlijke oorsprong nog nauwelijks te traceren, dus veeleer een gecultiveerd verschijnsel.
  zondag 30 juli 2017 @ 22:16:41 #105
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_172795538
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:29 schreef Murdera het volgende:

[..]

feministen zijn ook jankende pubers.

Equalitarianism is wel iets waar ik volledig achter sta.
Dat was 'm inderdaad!
  zondag 30 juli 2017 @ 22:16:44 #106
459912 FlippingCoin
pi_172795542
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Jagen vanuit een schuilplaats met bijvoorbeeld een slinger bestond toen ook al. En strikken en vallen ook. Zo waren er vast wel vrouwen die jaagden, en ook mannen die dat niet deden. Het is allemaal niet zo vastomlijnd als sommige mensen voorstellen, mensen deden gewoon wat ze konden.
Nouwja het ging om of er een natuurlijke roldverdeling is, of is geweest, en er is een tijd geweest waarin dit zo was. Het heeft dan verder niet zo veel nut om dit moment te pinpointen toch?
  Forum Admin zondag 30 juli 2017 @ 22:17:11 #107
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_172795556
Zoals ik ons huishouden zie, een totaalpakket aan taken die we gezamenlijk moeten zien te klaren en we hebben het zo verdeeld om iedereens voorkeuren en talenten zo optimaal te benutten. Sommige taken zijn verdeeld volgens het traditionele man/vrouw jaren 50 stramien en andere onderdelen weer niet.

En dat zal voor ieders relatie een andere soort verdeling opleveren van taken. En vaak is er een wisselwerking dat de een de ander opvangt, in voor en tegenspoed.

Allang niet meer de bijbelse rolverdeling waarbij een vrouw een eigendom was van de man.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 30 juli 2017 @ 22:18:28 #108
459912 FlippingCoin
pi_172795589
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:17 schreef Pharkus het volgende:
Zoals ik ons huishouden zie, een totaalpakket aan taken die we gezamenlijk moeten zien te klaren en we hebben het zo verdeeld om iedereens voorkeuren en talenten zo optimaal te benutten. Sommige taken zijn verdeeld volgens het traditionele man/vrouw jaren 50 stramien en andere onderdelen weer niet.

En dat zal voor ieders relatie een andere soort verdeling opleveren van taken. En vaak is er een wisselwerking dat de een de ander opvangt, in voor en tegenspoed.

Allang niet meer de bijbelse rolverdeling waarbij een vrouw een eigendom was van de man.
Die bijbelse rolverdeling is er zeker nog wel, helaas.
  zondag 30 juli 2017 @ 22:23:54 #109
179075 hugecooll
pi_172795739
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:16 schreef Drug het volgende:

[..]

wat zijn dan de implicaties van die primitieve, op natuur gebaseerde rolverdeling voor de huidige samenleving? want die rollen zijn volgens mij behoorlijk geëvolueerd, hun natuurlijke oorsprong nog nauwelijks te traceren, dus veeleer een gecultiveerd verschijnsel.
Natuurlijk: overeenkomstig de regelmatige gang van de natuur
Maar bij mensen is het ineens cultuur

ja vast
Dan verwacht ik een lijst met minstens 250 andere zoogdiersoorten waarbij dat zo is
  Forum Admin zondag 30 juli 2017 @ 22:23:59 #110
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_172795742
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Die bijbelse rolverdeling is er zeker nog wel, helaas.
In de biblebelt allicht en in de traditionele islamitische gezinnen. Helaas zijn dat niet waar de pijlen van de huidige feministische golf op gericht zijn. Niet dat ik last heb van deze feministen verder, behalve de excessieve media aandacht die het trekt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 30 juli 2017 @ 22:24:36 #111
pi_172795760
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nouwja het ging om of er een natuurlijke roldverdeling is, of is geweest, en er is een tijd geweest waarin dit zo was. Het heeft dan verder niet zo veel nut om dit moment te pinpointen toch?
Dat is het punt. Misschien deden mensen wel gewoon wat ze konden. Mannen konden beter persistence hunten enzo dan vrouwen, maar dat konden ze vast niet allemaal. Dus minder sterke, oudere en gewonde mannen deden andere klusjes die vrouwen vooral deden, en misschien konden sommige vrouwen ook wel jagen. Dat lijkt me het meest praktisch, gewoon doen wat je kunt en niet doen wat je niet kunt. Als er vaste rollen waren zal dat door cultuur zijn. En dan is de logische vraag: wat hebben wij nu nog te maken met een cultuur van duizenden jaren geleden en waarom zouden we daar in vredesnaam een voorbeeld aan nemen?
  zondag 30 juli 2017 @ 22:25:43 #112
459912 FlippingCoin
pi_172795796
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat is het punt. Misschien deden mensen wel gewoon wat ze konden. Mannen konden beter persistence hunten enzo dan vrouwen, maar dat konden ze vast niet allemaal. Dus minder sterke, oudere en gewonde mannen deden andere klusjes die vrouwen vooral deden, en misschien konden sommige vrouwen ook wel jagen. Dat lijkt me het meest praktisch. Als er vaste rollen waren zal dat door cultuur zijn. En dan is de logische vraag: wat hebben wij nu nog te maken met een cultuur van duizenden jaren geleden en waarom zouden we daar in vredesnaam een voorbeeld aan nemen?
Ik stel ook niet dat we hier een voorbeeld aan dienen te nemen of überhaupt iets mee hebben te maken in deze zin. :)
  zondag 30 juli 2017 @ 22:26:22 #113
459912 FlippingCoin
pi_172795812
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:23 schreef Pharkus het volgende:

[..]

In de biblebelt allicht en in de traditionele islamitische gezinnen. Helaas zijn dat niet waar de pijlen van de huidige feministische golf op gericht zijn. Niet dat ik last heb van deze feministen verder, behalve de excessieve media aandacht die het trekt.
Geen idee hoe groot deze groep is en of deze groeiende is of niet, mag hopen dat die rap kleiner wordt in ieder geval.
  zondag 30 juli 2017 @ 22:29:05 #114
pi_172795887
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik stel ook niet dat we hier een voorbeeld aan dienen te nemen of überhaupt iets mee hebben te maken in deze zin. :)
Sorry, heb niet alles gelezen wat je had gepost :)
  zondag 30 juli 2017 @ 22:29:29 #115
459912 FlippingCoin
pi_172795902
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Sorry, heb niet alles gelezen wat je had gepost :)
Geen punt, volgens mij ben ik het aardig met je eens. :P
pi_172796228
Was het allemaal maar net zo als vroeger, polygamie all he way. Dan waren die jank mannen die voor feministen zijn, allang uitgestorven. Een echte man toont namelijk leiderschap en zelfvertrouwen.
  zondag 30 juli 2017 @ 22:44:15 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172796274
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:42 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Was het allemaal maar net zo als vroeger, polygamie all he way. Dan waren die jank mannen die voor feministen zijn, allang uitgestorven. Een echte man toont namelijk leiderschap en zelfvertrouwen.
:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172796873
quote:
Laat ik voorop stellen dat ik het ook niet altijd met feministen eens ben.
Feministen? Geen probleem.
Feminazis! Dat is hele andere koek en daar ben ik tegen! :7

pi_172797771
Misschien voelen juist vrouwen zich "bedreigd" door het "feminisme", bijvoorbeeld omdat vrouwen onder steeds grotere druk staan om te moeten "presteren" en om te voldoen aan tegenstrijdige verwachtingen.

Bijvoorbeeld: vrouwen "moeten" hoger opgeleid worden en carričre maken, maar tegelijkertijd ook een goede moeder zijn die veel tijd heeft voor haar kinderen. Vrouwen " moeten" aantrekkelijk zijn, maar niet te veel de aandacht trekken. Vrouwen "moeten" baas zijn over eigen lijf, maar niet te veel seks hebben, anders worden ze eerder nog door andere vrouwen dan door mannen voor "slet" uitgemaakt.

Misschien zie ik dat helemaal verkeerd, maar anders verbaast het me dat vrouwen daar niet zo uitgesproken ongelukkig mee zijn.
pi_172798698
quote:
Het lijkt de laatste tijd of het feminisme een soort favoriet doelwit is geworden van bittere mannen om hun frustraties mbt hun onvermogen om bij vrouwen in de smaak te vallen op te kunnen spuien.

Laat ik voorop stellen dat ik het ook niet altijd met feministen eens ben. Ik ben tegen vrouwenquota omdat ik denk dat ze het gezag van vrouwen ondermijnen. En ook op andere fronten vind ik ze soms hypocriet. Maar graag ga ik die discussie gewoon aan met argumenten en doe dat op een vriendelijke en respectvolle manier. En verder heeft het feminisme mooie dingen gebracht. Ik vind zelfstandige vrouwen met een eigen carriere en eigen mening veel leuker en aantrekkelijker dan volgzame huisvrouwen die alles maar van hun man aannemen.

Een andere groep daarentegen, die prominent op het forum aanwezig is, vind het echter nodig om ongegeneerde scheldkannonades richting vrouwen te kunnen doen. Het zijn azijngleuven en ze willen verkracht worden door vluchtelingen etc. Ze zien het feminisme als aanstichter dat vrouwen kritisch zijn en ook wensen hebben om rekening mee te houden. En ze zijn natuurlijk bang daar nooit aan te kunnen voldoen en verlangen dus naar een man-vrouw verhouding die niet meer bestaat en ook niet terug komt.

1. Volgens mij is feminisme niet het kernprobleem. Eerder de feminisering van de samenleving.
2. Hoe vaak kom je feministen tegen en hoe vaak ga je de discussie aan? En hoe vaak staan die mensen dan open voor discussie?
3. Er is een behoorlijk verschil tussen eerste en tweede golf feministen en hedendaagse derde golf feministen.
4. Hoe groot acht jij de groep Nederlandse vrouwen die zich achter het feminisme scharen? (scharen haha)
5. Waarom denk jij dat er een causaal verband zit tussen het iemands mening omtrent het feminisme en iemands relationele leven?
:)
paypal.me/taaladvies
pi_172798735
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:42 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
_O_
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:') :') :')
Jankman gespot.
paypal.me/taaladvies
  maandag 31 juli 2017 @ 01:18:46 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172798739
quote:
10s.gif Op maandag 31 juli 2017 01:18 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

_O_

[..]

Jankman gespot.
Ga eens aan de arbeid..
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172798751
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 01:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ga eens aan de arbeid..
Morgen weer.
paypal.me/taaladvies
  maandag 31 juli 2017 @ 01:21:25 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172798772
quote:
14s.gif Op maandag 31 juli 2017 01:19 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Morgen weer.
Neen, nu... echte mannen slapen niet
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172798788
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 01:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Neen, nu... echte mannen slapen niet
#altijdready
paypal.me/taaladvies
pi_172798972
Feministen :') Gewoon voor een buitenlands meisje gaan toch O+
pi_172798987
Drogredeneren in KLB, goed gedaan TS.

Feministen. :')
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172798996
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 01:40 schreef Fatoeman het volgende:
Dat sowieso. Als het maar geen negerin is. Let op, volgens TS ben ik nu een racist. :')
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172799079
quote:
6s.gif Op maandag 31 juli 2017 01:43 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Dat sowieso. Als het maar geen negerin is. Let op, volgens TS ben ik nu een racist. :')
Negerinnen zijn knap O+
pi_172799178
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 01:50 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Negerinnen zijn knap O+
Zijn anders best dom.
  maandag 31 juli 2017 @ 10:48:22 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172802561
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 01:15 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

1. Volgens mij is feminisme niet het kernprobleem. Eerder de feminisering van de samenleving.
Daar ben je toch zelf bij? Het heeft ook een deel met gebrek aan ruggengraat te maken.

quote:
2. Hoe vaak kom je feministen tegen en hoe vaak ga je de discussie aan? En hoe vaak staan die mensen dan open voor discussie?
Die kom ik in het politieke wereldje wel eens tegen en je kunt er gewoon mee praten. Ze gaan me niet met maandverbanden bekogelen ofzo. En ook op FOK heb je wel users met een feministische inslag die gewoon aanspreekbaar zijn.

quote:
3. Er is een behoorlijk verschil tussen eerste en tweede golf feministen en hedendaagse derde golf feministen.
Veel van de users waarover ik het heb willen het liefst terug naar verhoudingen uit de 19e eeuw

quote:
4. Hoe groot acht jij de groep Nederlandse vrouwen die zich achter het feminisme scharen? (scharen haha)
Ik denk dat er weinig zich bewist zo noemen maar wel dat het grootste deel sterk beinvloed is door zaken uit het feminisme.

quote:
5. Waarom denk jij dat er een causaal verband zit tussen het iemands mening omtrent het feminisme en iemands relationele leven?
:)
Omdat ik heel vaak datzelfde patroon terug zie op dit forum. Mannen die niet goed om kunnen gaan met vrouwen en vaak afgewezen zijn. Maar ook mannen die niet voor zichzelf op durven komen tov mannen. En die dat vervolgens wijten aan de vrouwen zelf in plaats van aan hun eigen gedrag. Ze zien het feminisme als schuldige aan het feit dat vrouwen ook wat mogen vinden. Die mannen zien alle vrouwen als een soort prinsesjes die zoveel eisen hebben waar ze nooit aan kunnen voldoen. Een verwrongen beeld van de werkelijkheid. Maar het is gemakkelijk het feminisme de schuld te kunnen geven.
  maandag 31 juli 2017 @ 10:59:45 #132
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172802774
Niks mis met feministen zoals bijvoorbeeld Emma Watson maar een beetje zoals Werkman ook uitbeeld in het plaatje is er wel een scheidslijn met doorgeschoten feministen die soms wel eens feminazi's genoemd worden. Die doen meer kwaad dan goed.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 31 juli 2017 @ 11:31:50 #133
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172803310
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:21 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja hoor

[..]

Het betekent niet dat we dat moeten blijven doen, maar wel dat dat de natuurlijke manier was. De meest logische rolverdeling, al sinds oudsher.
Dat we nu zo ver ontwikkeld zijn dat je je daar niet meer aan hoeft te houden, betekent niet ineens dat die rolverdeling 'zogenaamd' natuurlijk is
De vrouw met een zogend kind bleef niet thuis in die jagers/verzamelaars wereld. Die nam dat kind mee om kleine dieren te jagen, eieren te zoeken, plantaardig voedsel te zoeken. Vlees te drogen, huiden te prepareren en ga zo maar door en door.
Erg veel van die taken werden door zowel man als vrouw gedaan. De jacht op grote prooien was niet het hele jaar rond even intensief. Het verdere werk was voldoende om zowel man als vrouw stevig bezig te houden.
Men had de luxe niet om strakke rol verdelingen te hebben, elk talent moest benut worden en elk individu moest de dagelijkse taken onder de knie hebben.

Vergeet ook niet dat de mens in die tijd vaak ging voor meerdere grote prooien tegelijkertijd. Daar was een half dorp voor nodig. De dieren naar een bepaalde plek leiden, ze doden, ze verwerken zodat je niets onnodig heen en weer moet sjouwen , het vlees e.d. naar het kamp brengen. Dat was een enorm karwei.
Er gingen ook vrouwen mee om mee te helpen. Alhoewel bij de daadwerkelijke jacht het grotendeels mannen waren omdat die daar lichamelijk gemiddeld gezien beter geschikt voor zijn.

Het hele vrouwtjes bleven thuis omdat ze kinderen kunnen baren was er niet, dat kon gewoon niet in die omstandigheden. Vrouwen zoogde ook elkaars baby's zodat zodat de vrouwtjes weer sneller verder weg konden van het kamp/beter door konden werken. Kinderen waren veel meer van de groep dan van de ouders alleen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  † In Memoriam † maandag 31 juli 2017 @ 11:44:15 #134
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_172803563
Het gaat ook niet om traditionele feministen die voor gelijkheid tussen de geslachten zijn. Als weldenkend westers mens ben je daar gewoon voorstander van.

De kritiek is op de postmodernistische extreme variant die constant met onjuiste beweringen komen of zelfs feiten als geheel als 'onderdeel van het probleem' zien. Een vrouwen quotum is een normale stelling waar de meesten een normaal debat over kunnen voeren. Als een of andere tokkie gaat schreeuwen dat vrouwen verkracht moeten worden door vluchtelingen zijn er weinig fokkers daar het mee eens.

Maar Als zaken als 'mansplaining', 'micro-agression', 'male/white privilege', 'trigger warnings', 'cultural appropriation', 'gender op een spectrum', etc ter sprake komen is dat voor velen waaronder ik reden voor ergernis. Met dergelijke types is meestal geen debat te voeren zonder direct een ad hominem te krijgen op basis.van je geslacht. Als vrouw kun je niet seksistisch zijn, volgens menig derde golf-feminist. Dit soort extremistische denkbeelden zijn op zichzelf meestal seksistisch en racistisch. Dit zijn omdemocratiache revolutionairen. Je moet het er als man mee eens zijn en je bek houden, anders ben je 'onderdeel van het probleem'.

Niet gek dus dat vele mannen zich hier aan ergeren.

Dit artikel legt aardig uit hoe postmodernisme het feminisme als strijd voor gelijkheid om zeep heeft geholpen https://areomagazine.com/(...)ntify-as-a-feminist/
Hoewel er langer radicale feminstische groepen bestonden hebben ze nu de overhand.

[ Bericht 12% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 31-07-2017 11:51:06 ]
:')
pi_172804143
Beetje jammer dat het feminisme zo gekaapt word door schreeuwige sjw's.

Overigens vind ik de gefrustreerde maagden topics altijd wel grappig om te lezen.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_172804196
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 01:40 schreef Fatoeman het volgende:
Net of die niet feministisch kunnen zijn.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  maandag 31 juli 2017 @ 12:18:57 #137
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_172804339
quote:
14s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:59 schreef jogy het volgende:
iks mis met feministen zoals bijvoorbeeld Emma Watson maar een beetje zoals Werkman ook uitbeeld in het plaatje is er wel een scheidslijn met doorgeschoten feministen die soms wel eens feminazi's genoemd worden. Die doen meer kwaad dan goed.
Juist bij uitstek feministen als Emma Watson stoor ik me aan.
Vrouwen in de Westerse wereld, helemaal miljonairs, die doen alsof ze het zwaar hebben door zich te vergelijken met vrouwen uit bijvoorbeeld Saudi Arabië die het echt zwaar hebben.

Vrouwen die claimen dat feminisme nodig is omdat ze in alle 7 films die ze heeft gemaakt, ze niet evenveel mannen als vrouwen als director hebben gehad. Goh, wat een probleem! Het patriarchaat moet eraan!

Nee, feministen als Emma Watson zorgen ervoor dat ik een teringhekel aan het woord heb gekregen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_172804406
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 12:18 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Vrouwen die claimen dat feminisme nodig is omdat ze in alle 7 films die ze heeft gemaakt, ze niet evenveel mannen als vrouwen als director hebben gehad. Goh, wat een probleem! Het patriarchaat moet eraan!
Dit. :r hartstikke privileged zijn en maar blijven zeiken over zulke meuk, terwijl er in andere landen nog vrouwen gestenigd worden.
  maandag 31 juli 2017 @ 12:24:15 #139
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172804436
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 12:18 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Juist bij uitstek feministen als Emma Watson stoor ik me aan.
Vrouwen in de Westerse wereld, helemaal miljonairs, die doen alsof ze het zwaar hebben door zich te vergelijken met vrouwen uit bijvoorbeeld Saudi Arabië die het echt zwaar hebben.

Nee, feministen als Emma Watson zorgen ervoor dat ik een teringhekel aan het woord heb gekregen.
Volgens mij(!) zet ze zich juist in voor de vrouwen die het minder hebben dan de meeste vrouwen in het Westen. En dingetjes als dat vrouwen minder verdienen dan mannen is wel iets wat serieus genomen zou moeten worden.
Vrijheid
  maandag 31 juli 2017 @ 12:40:05 #140
459912 FlippingCoin
pi_172804710
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 12:22 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Dit. :r hartstikke privileged zijn en maar blijven zeiken over zulke meuk, terwijl er in andere landen nog vrouwen gestenigd worden.
Ik ken Watson d'r standpunten niet, maar dat het elders nog kutter gaat is natuurlijk geen reden om hier niet te mogen klagen.
  maandag 31 juli 2017 @ 12:49:18 #141
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_172804887
Om deze reden : Doorgeslagen feminisering:

Mannen en vrouwen zijn NIET gelijk, deal with it.
gelijke behandeling: Logisch maar alles maar in hetzelfde hokje proppen is gewoon wereldvreemdheid 1e klas.
Niet voor niks dat SIRE pas met een oproep kwam om jongens jongens te laten zijn op school.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_172805097
dit topic:

..///
pi_172805573
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 12:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik ken Watson d'r standpunten niet, maar dat het elders nog kutter gaat is natuurlijk geen reden om hier niet te mogen klagen.
Daar heb je natuurlijk een punt. Ik vind alleen het contrast zo groot. Beetje lopen zeiken dat een man ipv een vrouw een of andere film regisseert. Who cares, echt.
pi_172806780
quote:
6s.gif Op maandag 31 juli 2017 01:59 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Zijn anders best dom.
Ik zie er genoeg op het hbo a neef
  maandag 31 juli 2017 @ 14:40:31 #145
459912 FlippingCoin
pi_172806967
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 13:22 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk een punt. Ik vind alleen het contrast zo groot. Beetje lopen zeiken dat een man ipv een vrouw een of andere film regisseert. Who cares, echt.
Ja oké, sommige mensen kunnen beter hun kop houden. :P
  maandag 31 juli 2017 @ 14:51:41 #146
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172807168
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 12:49 schreef Metro2005 het volgende:
Om deze reden : Doorgeslagen feminisering:

Mannen en vrouwen zijn NIET gelijk, deal with it.
gelijke behandeling: Logisch maar alles maar in hetzelfde hokje proppen is gewoon wereldvreemdheid 1e klas.
Niet voor niks dat SIRE pas met een oproep kwam om jongens jongens te laten zijn op school.

En dan neem je een vb die ook in Zweden uitzonderlijk is? Kinderen van een intersex persoon die daar nogal fanatiek in is? Die bewust een school heeft gekozen waar men niet aan gender rollen doet en waar dat kind alsnog een uitzondering is?

Wat is er zo mis met scholen die meegeven dat wat voor geslacht je hebt niet zo uitmaakt voor wat je leuk vindt en wat je wil doen? Die als iemand geen hem/haar genoemd wil worden dat ook niet doen? Ruimte geven voor jongen/meisje zijn, maar ook voor anders of wat tijdelijk experimenteren met kleding/haar of wat dan ook bij kleintjes?

Vond het eigenlijk wel een goede docu om te zien hoe relaxed je om kan gaan met mensen die zichzelf anders zien. Bv bij dat screenen van een nieuwe school.
Dat de kinderen daar gelijk aan de juf vroegen of het nu een meisje of een jongen was, of dat ze dat kind met 'hen' aan moesten spreken. En dat de juf zei dat ze dat maar aan dat kind moesten vragen, het gewoon neutraal hield. Kind/persoon/naam en dat die dat zelf wel aan zou geven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 31 juli 2017 @ 14:56:36 #147
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_172807277
Als je je als man daardoor bedreigd voelt, ben je geen echte man, maar een halve vrouw..
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĄ
pi_172807497
quote:
Dat is het juist, Het Feminisme heeft alle grote beslissende veldslagen in de westerse maatschappij al gewonnen.
Het enige wat er nog overblijft zijn een paar kleine punten die nog gladgestreken moeten worden.
Nodig, inderdaad, geef ik toe, maar niet echt baanbrekend meer.

Vergelijk de huidige generatie feminazi's eens met een ploeg schilders, die kunnen nu alleen nog het huis afwerken die hun voorgangers hebben afgebouwd, maar de grote roemruchte klussen zoals de fundering en het timmer en metselwerk zijn al afgemaakt en afgeleverd door de echte feministen.

Voor deze generatie feminazi's is dus geen eer meer te behalen, dus wat gaan ze doen?
Ze proberen naam te maken door van kleine dingen grote dingen te maken, voorbeelden van onderdrukking uit het verleden aan te halen uit een lang vervlogen tijdperk.
In extreme gevallen (zoals mijn topic) ''verkrachting!'' in het rond te schreeuwen om zo naam te kunnen maken.
Ze zijn niet uit op gelijkheid en gelijke rechten maar op aandacht en applaus.
  maandag 31 juli 2017 @ 15:11:16 #149
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172807569
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:07 schreef Werkman het volgende:

[..]

Dat is het juist, Het Feminisme heeft alle grote beslissende veldslagen in de westerse maatschappij al gewonnen.
Het enige wat er nog overblijft zijn een paar kleine punten die nog gladgestreken moeten worden.

Vergelijk de huidige generatie feminazi's eens met een ploeg schilders, die kunnen nu alleen nog het huis afwerken die hun voorgangers hebben afgebouwd, maar de grote roemruchte klussen zoals de fundering en het timmer en metselwerk zijn al afgemaakt en afgeleverd door de echte feministen.

Voor deze generatie feminazi's is dus geen eer meer te behalen, dus wat gaan ze doen?
Ze proberen naam te maken door van kleine dingen grote dingen te maken, voorbeelden van onderdrukking uit het verleden aan te halen uit een lang vervlogen tijdperk.
In extreme gevallen (zoals mijn topic) ''verkrachting!'' in het rond te schreeuwen om zo naam te kunnen maken.
_O_.
Vrijheid
pi_172807634
quote:

[..]

Mooi dat je je gimmick toch kan doortrekken als metafoor in deze post _O_
pi_172810417
quote:

[..]

Goede post, die aandachtshoeren hebben ook niets meer met feminisme te maken, maar geven het wel een slechte naam.

Nu is er ook in de Westerse wereld nog wel een slag te winnen op het gebied van gelijkwaardigheid en gelijke rechten, want dat werkt twee kanten op. Bijvoorbeeld http://www.hartvannederla(...)baar-worden-gesteld/
  maandag 31 juli 2017 @ 17:46:11 #153
459912 FlippingCoin
pi_172810824
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 14:56 schreef wise het volgende:
Als je je als man daardoor bedreigd voelt, ben je geen echte man, maar een halve vrouw..
Ironisch.
  maandag 31 juli 2017 @ 17:49:19 #154
459912 FlippingCoin
pi_172810914
Een mooie strijd voor het feminisme zou het vaderschapsverlof zijn imo, hiermee ga je zowel tegen de conversatieve rolverdeling in én werk je naar een betere band tussen vader en kind.
pi_172810962
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Een mooie strijd voor het feminisme zou het vaderschapsverlof zijn imo
Als je het goed wilt doen moet je als man dan wel natuurlijk borstimplantaten in laten zetten waarin je melk kunt opslaan en afgeven, vadermelk! ^O^
pi_172810983
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:51 schreef Werkman het volgende:

[..]

Als je het goed wilt doen moet je als man dan wel natuurlijk borstimplantaten in laten zetten waarin je melk kunt opslaan en afgeven, vadermelk! ^O^
Dat noemen ze een white russian
  maandag 31 juli 2017 @ 17:54:24 #157
459912 FlippingCoin
pi_172811024
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:51 schreef Werkman het volgende:

[..]

Ik stem voor. :D Ik denk alleen dat de mannelijke kantoorprestaties wat kelderen wanneer ze ineens borsten hebben. :P
pi_172811043
Ik heb duidelijk uitgelegd waarom het feminisme problematisch is. Ik zal het nog kort opsommen:
- Het zorgt voor seksisme t.o.v mannen
- Radicale derde golfs feministen willen rechten van mannen ontnemen
- Jongens moeten "dankzij" het feminisme net als meisjes zijn, en mogen zichzelf niet zijn.
- "Dankzij" het feminisme kunnen zogenaamde "vluchtelingen" makkelijk Nederland binnenkomen.
- Het heeft ervoor gezorgd dat er specifieke problemen zijn ontstaan. (Wat ik hier precies wou zeggen ben ik even vergeten, maar als ik het weer weet zal ik het via een edit toevoegen.)
- "Dankzij" het feminisme moet men mentale stoornissen als transgenderisme als normaal zien.
- Het zorgt voor immoraliteit en acceptatie van probleemgedrag.
- Bij het minste of geringste wordt er abortus gepleegd. Natuurlijk moet een vrouw die is verkracht abortus kunnen plegen om te voorkomen dat ze een ongewenst kindje krijgt. Maar als een vrouw eerst besluit een kind te nemen en zich vervolgens bedenkt heeft ze gewoon pech gehad. Je acties hebben gevolgen, ze had dus beter na moeten denken.

Voor meer informatie: KLB / Het feminisme

Aan die scheldkannonades heb ik niet meegedaan. Overigens was ik de eerste op dit forum die begon met het bekritiseren van het feminisme. En het was zeker een goede actie, ik heb er geen spijt van.

Vrouwen hebben wensen waar mannen aan moeten voldoen, maar hun eisen zijn veel te hoog. Ze eisen een prins die alles doet wat zij willen en zichzelf voor hun opoffert. Hun eisen zijn gewoon onrealistisch, veel mannen kunnen daar niet aan voldoen. Daarnaast worden veel mannen door hun vrouw gemanipuleerd, bijvoorbeeld als ze pikstraf krijgen. Het lijkt me dan ook verstandig om bedorven feministische westerse vrouwen links te laten liggen en in plaats daarvan single te blijven of een niet-feministische Oosterse vrouw te zoeken.

quote:

Ik persoonlijk behandel feministen met respect hoewel ik liever zou zien dat men het egalitarisme aanhangt, of hoe dat ook heet in het Nederlands.
Als je feministen met respect behandelt heb je een bord voor je kop. Denk eens goed na over je acties zou ik zeggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2017 17:56:43 ]
pi_172811062
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik stem voor. :D Ik denk alleen dat de mannelijke kantoorprestaties wat kelderen wanneer ze ineens borsten hebben. :P
  maandag 31 juli 2017 @ 18:29:30 #160
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_172811860
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:55 schreef Firewarrior het volgende:
Ik heb duidelijk uitgelegd waarom het feminisme problematisch is. Ik zal het nog kort opsommen:
- Jongens moeten "dankzij" het feminisme net als meisjes zijn, en mogen zichzelf niet zijn.
- "Dankzij" het feminisme kunnen zogenaamde "vluchtelingen" makkelijk Nederland binnenkomen.
- Het heeft ervoor gezorgd dat er specifieke problemen zijn ontstaan. (Wat ik hier precies wou zeggen ben ik even vergeten, maar als ik het weer weet zal ik het via een edit toevoegen.)
- "Dankzij" het feminisme moet men mentale stoornissen als transgenderisme als normaal zien.
- Bij het minste of geringste wordt er abortus gepleegd. Natuurlijk moet een vrouw die is verkracht abortus kunnen plegen om te voorkomen dat ze een ongewenst kindje krijgt. Maar als een vrouw eerst besluit een kind te nemen en zich vervolgens bedenkt heeft ze gewoon pech gehad. Je acties hebben gevolgen, ze had dus beter na moeten denken.

Aan die scheldkannonades heb ik niet meegedaan. Overigens was ik de eerste op dit forum die begon met het bekritiseren van het feminisme. En het was zeker een goede actie, ik heb er geen spijt van.

Vrouwen hebben wensen waar mannen aan moeten voldoen, maar hun eisen zijn veel te hoog. Ze eisen een prins die alles doet wat zij willen en zichzelf voor hun opoffert. Hun eisen zijn gewoon onrealistisch, veel mannen kunnen daar niet aan voldoen. Daarnaast worden veel mannen door hun vrouw gemanipuleerd, bijvoorbeeld als ze pikstraf krijgen. Het lijkt me dan ook verstandig om bedorven feministische westerse vrouwen links te laten liggen en in plaats daarvan single te blijven of een niet-feministische Oosterse vrouw te zoeken.

[..]

Als je feministen met respect behandelt heb je een bord voor je kop. Denk eens goed na over je acties zou ik zeggen.
Jij hebt weer hele andere issues zo te zien. Hoewel ik het niet op alle fronten met het feminisme eens ben (en het daarom ook niet 100% steun), zit jij helemaal in het andere extreem van het spectrum. Dan vind ik jouw inzichten nog veel zorgwekkender.
pi_172815593
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 18:29 schreef Strani het volgende:

[..]

Jij hebt weer hele andere issues zo te zien. Hoewel ik het niet op alle fronten met het feminisme eens ben (en het daarom ook niet 100% steun), zit jij helemaal in het andere extreem van het spectrum. Dan vind ik jouw inzichten nog veel zorgwekkender.
Ik heb gelijk, maar dat zie je misschien pas in als het te laat is.
  maandag 31 juli 2017 @ 21:06:50 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172816184
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:55 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

:Z :Z :Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172816212
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:Z :Z :Z
Met andere woorden; je hebt niks nuttigs te zeggen. Maar dan kun je beter ook niks zeggen.
  maandag 31 juli 2017 @ 21:08:08 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172816229
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:07 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Met andere woorden; je hebt niks nuttigs te zeggen. Maar dan kun je beter ook niks zeggen.
Vent kap nou eens met die onzin man.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172816272
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vent kap nou eens met die onzin man.
Welke onzin? Ik verkondig hier gewoon mijn mening.
  maandag 31 juli 2017 @ 21:09:55 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172816286
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:09 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Welke onzin? Ik verkondig hier gewoon mijn mening.
'Het feminisme afschaffen'...

LOL
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172816319
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

'Het feminisme afschaffen'...

LOL
Heb ik het daar nu over dan? Overigens zou het naar mijn idee niet erg zijn als het feminisme verboden of bestraft zou worden. We moeten toch wel actie ondernemen, ook al moet het op een harde manier. Da's beter dan achteruitgang boeken ipv vooruitgang.
  maandag 31 juli 2017 @ 21:11:19 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172816327
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:10 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Heb ik het daar nu over dan? Overigens zou het naar mijn idee niet erg zijn als het feminisme verboden of bestraft zou worden. We moeten toch wel actie ondernemen, ook al moet het op een harde manier. Da's beter dan achteruitgang boeken ipv vooruitgang.
Uhhuh en hoe ga je dat doen? Die 'harde actie'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172816333
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhhuh en hoe ga je dat doen? Die 'harde actie'?
Niet. Daar heb ik de macht niet voor.
  maandag 31 juli 2017 @ 21:11:59 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172816345
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:11 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Maar vertel, hoe zou die actie eruit zien
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 31 juli 2017 @ 21:13:44 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172816400
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:11 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Die achteruitgang krijgen we daarbij vooral van types als jij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172816476
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar vertel, hoe zou die actie eruit zien
De cel in of het land uit.
  maandag 31 juli 2017 @ 21:16:50 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172816499
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:16 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

De cel in of het land uit.
De cel in voor wat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172816508
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De cel in voor wat?
Radicale derde golfs feminist zijn.
  maandag 31 juli 2017 @ 21:17:24 #175
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172816518
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:17 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Radicale derde golfs feminist zijn.
Uhhuh...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172816527
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhhuh...
Je moet maatregelen treffen ipv zomaar alles te accepteren.
  maandag 31 juli 2017 @ 21:19:30 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172816582
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:17 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Je moet maatregelen treffen ipv zomaar alles te accepteren.
Dat zeiden de eerste feministen ook en terecht. :7
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172817415
Het is meestal gewoon haantjesgedrag om denigrerend over vrouwen te praten wat je niet al te serieus moet nemen. De meeste vrouwelijke FOK!ers nemen het ook niet serieus en voelen zich niet aangesproken. En wanneer er weer gelachen wordt om het zoveelste kortpittigkapsel-topic doen vrouwelijke FOK!ers daar ook aan mee.

Verder wordt het vooral getriggerd door heutemeteuten die in de media verschijnen. Je zou bijvoorbeeld van Neelie Kroes die zakelijk en politiek heel veel heeft bereikt moeten verwachten dat ze zinnige dingen zegt, maar het is meestal labiel dom geblaat dat er te weinig vrouwen in de politiek zijn omdat het toch een mannenwereld is die op vrouwen neerkijkt. En ook dat artikel waar Werkman mee kwam is weer een bevestiging dat er types zijn die echt niet kunnen relativeren, maar die toch een podium krijgen en serieus worden genomen in hoe vrouwonvriendelijk de maatschappij wel niet is. Een commercial van Sire over Boys will be boys. Schande! Hoe durven ze de agressieve barbaarse aard van de man die bij voorbaat al niet deugt goed te praten?

En het woord "azijngleuf" daar moest ik wel om lachen. Ik koppel het aan een bepaald type vrouw en niet aan alle vrouwen.
  maandag 31 juli 2017 @ 23:19:16 #179
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172819927
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:45 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het is meestal gewoon haantjesgedrag om denigrerend over vrouwen te praten wat je niet al te serieus moet nemen. De meeste vrouwelijke FOK!ers nemen het ook niet serieus en voelen zich niet aangesproken. En wanneer er weer gelachen wordt om het zoveelste kortpittigkapsel-topic doen vrouwelijke FOK!ers daar ook aan mee.

Verder wordt het vooral getriggerd door heutemeteuten die in de media verschijnen. Je zou bijvoorbeeld van Neelie Kroes die zakelijk en politiek heel veel heeft bereikt moeten verwachten dat ze zinnige dingen zegt, maar het is meestal labiel dom geblaat dat er te weinig vrouwen in de politiek zijn omdat het toch een mannenwereld is die op vrouwen neerkijkt. En ook dat artikel waar Werkman mee kwam is weer een bevestiging dat er types zijn die echt niet kunnen relativeren, maar die toch een podium krijgen en serieus worden genomen in hoe vrouwonvriendelijk de maatschappij wel niet is. Een commercial van Sire over Boys will be boys. Schande! Hoe durven ze de agressieve barbaarse aard van de man die bij voorbaat al niet deugt goed te praten?

En het woord "azijngleuf" daar moest ik wel om lachen. Ik koppel het aan een bepaald type vrouw en niet aan alle vrouwen.
Wie zal beter weten hoe het in de politiek werkt? Neelie Kroes of jij?
Het is niet dat haar mening op dit gebied zo wordt tegen gesproken of wordt ontkracht in de politiek. Sterker nog, haar ideeën over hoe dit op te lossen worden meegenomen in beleid.
Ze drukt zich soms wat sterk uit, maar ze blaat geen onzin.
pi_172819945
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daar ben je toch zelf bij? Het heeft ook een deel met gebrek aan ruggengraat te maken.

[..]

Die kom ik in het politieke wereldje wel eens tegen en je kunt er gewoon mee praten. Ze gaan me niet met maandverbanden bekogelen ofzo. En ook op FOK heb je wel users met een feministische inslag die gewoon aanspreekbaar zijn.

[..]

Veel van de users waarover ik het heb willen het liefst terug naar verhoudingen uit de 19e eeuw

[..]

Ik denk dat er weinig zich bewist zo noemen maar wel dat het grootste deel sterk beinvloed is door zaken uit het feminisme.

[..]

Omdat ik heel vaak datzelfde patroon terug zie op dit forum. Mannen die niet goed om kunnen gaan met vrouwen en vaak afgewezen zijn. Maar ook mannen die niet voor zichzelf op durven komen tov mannen. En die dat vervolgens wijten aan de vrouwen zelf in plaats van aan hun eigen gedrag. Ze zien het feminisme als schuldige aan het feit dat vrouwen ook wat mogen vinden. Die mannen zien alle vrouwen als een soort prinsesjes die zoveel eisen hebben waar ze nooit aan kunnen voldoen. Een verwrongen beeld van de werkelijkheid. Maar het is gemakkelijk het feminisme de schuld te kunnen geven.
Ik vind het altijd te makkelijk als er een discussie wordt gevoerd over een willekeurig maar breed thema, dat een onderwerp dat vaak persoonlijk op de man (of vrouw) wordt gespeeld. In grote zin dood je daarmee de discussie en ontwijk je de grote kwestie. Een discussie over de algemene feminisering en vrouwenemancipatie in Nederland is natuurlijk veel interessanter dan jouw aannames van veelal anonieme forumleden. Daarnaast vind ik dat iemand rustig een mening mag hebben over het feminisme en mag zijn relationele leven buiten beschouwing worden gelaten, tenzij hij dit zelf aandraagt.

Mijn ervaring is dat Nederlandse vrouwen helemaal niet zo feministisch zijn, laat staan activistisch. Wel neem ik soms feministische prikkels waar van vrouwen, maar dat is niet omdat deze vrouwen nou zo feministisch zijn maar omdat ze dat toevallig even goed uitkomt. Van een sterke onderbouwde ideologische inslag is veelal geen sprake. Daarnaast moet ik opmerken dat er in de media wel een selectief groepje mensen, veelal vrouwen, een vrij radicale feministische overtuiging propaganderen en dat verder in de media een zekere mate van feminisme als salonfähig wordt beschouwd. Maar ja, wie representeren zij en wie kijkt/leest hen nog?
paypal.me/taaladvies
  maandag 31 juli 2017 @ 23:25:23 #181
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820028
Een discussie over de "feminisering" van de samenleving is een non-discussie die thuishoort in de voetbalkantine.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 31 juli 2017 @ 23:25:54 #182
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172820038
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Een discussie over de "feminisering" van de samenleving is een non-discussie die thuishoort in de voetbalkantine.
Waarom precies?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 31 juli 2017 @ 23:26:14 #183
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172820045
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:20 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Ik vind het altijd te makkelijk als er een discussie wordt gevoerd over een willekeurig maar breed thema, dat een onderwerp dat vaak persoonlijk op de man (of vrouw) wordt gespeeld. In grote zin dood je daarmee de discussie en ontwijk je de grote kwestie. Een discussie over de algemene feminisering en vrouwenemancipatie in Nederland is natuurlijk veel interessanter dan jouw aannames van veelal anonieme forumleden. Daarnaast vind ik dat iemand rustig een mening mag hebben over het feminisme en mag zijn relationele leven buiten beschouwing worden gelaten, tenzij hij dit zelf aandraagt.

Mijn ervaring is dat Nederlandse vrouwen helemaal niet zo feministisch zijn, laat staan activistisch. Wel neem ik soms feministische prikkels waar van vrouwen, maar dat is niet omdat deze vrouwen nou zo feministisch zijn maar omdat ze dat toevallig even goed uitkomt. Van een sterke onderbouwde ideologische inslag is veelal geen sprake. Daarnaast moet ik opmerken dat er in de media wel een selectief groepje mensen, veelal vrouwen, een vrij radicale feministische overtuiging propaganderen en dat verder in de media een zekere mate van feminisme als salonfähig wordt beschouwd. Maar ja, wie representeren zij en wie kijkt/leest hen nog?
Mooi.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 31 juli 2017 @ 23:26:33 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820048
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom precies?
De volgende posts zullen voor zich spreken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 31 juli 2017 @ 23:27:32 #185
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172820070
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De volgende posts zullen voor zich spreken.
?
  maandag 31 juli 2017 @ 23:27:46 #186
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820082
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

?
Wacht nog even, ze komen vanzelf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 31 juli 2017 @ 23:31:05 #187
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172820141
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wacht nog even, ze komen vanzelf.
... hoe lang moeten we wachten? Ik bedoel.. ik snap dat je een grappig stukje aan het doen bent maar het lijkt een beetje te mislukken. Het zou je sieren als je gewoon je garpje losliet en inhoudelijk reageerde.
pi_172820236
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Bedankt dat je de kern van het probleem aansnijdt. Niet zozeer de feminisering van de samenleving is het probleem, alhoewel wel zorgwekkend natuurlijk, maar de huichelachtig houding van 'opponenten' in het 'debat' ... dat is een nog veel serieuzer probleem. Er is namelijk geen debat en er zijn geen opponenten omdat de beoogde opponenten (o.a. jij en Guus) vaak helemaal geen zin hebben om te debatteren omdat er naar hun mening niets te debatteren valt.

Dit zie je ook bij discussies over de EU, de euro, abortus, zelfdoding, islam, massa-immigratie etc. etc.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
paypal.me/taaladvies
  maandag 31 juli 2017 @ 23:40:47 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820287
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

... hoe lang moeten we wachten? Ik bedoel.. ik snap dat je een grappig stukje aan het doen bent maar het lijkt een beetje te mislukken. Het zou je sieren als je gewoon je garpje losliet en inhoudelijk reageerde.
Oh het is verre van grappig, vanuit welk oogpunt je het ook bekijkt...

Maar goed, 'INHOUDELIJK', is dat sneue geneuzel over de 'feminisering van de samenleving' natuurlijk het credo van regressief conservatief rechts dat aan de ene kant steevast zanikt over de destructieve invloed van de islam op onze 'verlichte, westerse' maatschappij, maar aan de andere kant net zo neanderthalisch is onderlegd als hun haatbaardende opponenten.

En natuurlijk kan dat eeuwige gezeik over 'DE NATUUR' ook niet achterwege blijven; past helemaal in het straatje van de regressief conservatief: de natuur, alles vergelijken met de natuur, waar de mannetjes toch echt dominant zijn en vrouwtjes eerder onderdanig.

Wordt ook vaak aangehaald om vanuit diezelfde regressief conservatieve hoek te janken over sociale voorzieningen, want IN DE NATUUR worden de zwakkeren ook niet geholpen. Eveneens weer helemaal hip binnen die regressief conservatieve hoek is het bitchen over homoseksualiteit. Is tegen DE NATUUR, en moet zeker niet aangemoedigd worden.

Bonuspunt: de hierboven aangehaalde zaken worden ook door dezelfde club steevast verbonden aan de 'feminisering' van de samenleving: niet alleen het in leven laten van ouderen, zieken en werklozen, maar natuurlijk ook de 'kom-maar-de-deur-staat-wagenwijd-open'-influx van illegalen. En uiteraard wordt ook de tolerantie voor homoseksualiteit gezien als een gevolg van deze 'feminisering'.

Ofwel, dat zeiken op feminisering is een extraatje in het ranzige pakket regressief conservatieve waanbeelden dat niet alleen ontiegelijk achterhaald en achterlijk is, het is ook nog eens hypocriet.

Zeiken op de islam, maar oh wat zouden bepaalde lieden hier graag die macho-cultuur overnemen. Zonder die moslims dan, hč. Ofwel, er is vanuit die hoek geen haat of wantrouwen jegens de islam, slechts jaloezie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172820309
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wie zal beter weten hoe het in de politiek werkt? Neelie Kroes of jij?
Het is niet dat haar mening op dit gebied zo wordt tegen gesproken of wordt ontkracht in de politiek. Sterker nog, haar ideeën over hoe dit op te lossen worden meegenomen in beleid.
Ze drukt zich soms wat sterk uit, maar ze blaat geen onzin.
Ik hoor haar alleen maar zeggen dat er meer vrouwen in de Tweede Kamer moeten komen, dat er meer vrouwen als minister moeten worden aangewezen, etc. Als Neelie vindt dat je iemand een functie moet toewijzen op basis van geslacht ipv op iemand's capaciteiten, dan vind ik het dom geblaat.
  maandag 31 juli 2017 @ 23:45:36 #191
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172820368
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar goed, 'INHOUDELIJK', is dat sneue geneuzel over de 'feminisering van de samenleving' natuurlijk het credo van regressief conservatief rechts dat aan de ene kant steevast zanikt over de destructieve invloed van de islam op onze 'verlichte, westerse' maatschappij, maar aan de andere kant net zo neanderthalisch is onderlegd als hun haatbaardende opponenten.

En natuurlijk kan dat eeuwige gezeik over 'DE NATUUR' ook niet achterwege blijven; past helemaal in het straatje van de regressief conservatief: de natuur, alles vergelijken met de natuur, waar de mannetjes toch echt dominant zijn en vrouwtjes eerder onderdanig.

Wordt ook vaak aangehaald om vanuit diezelfde regressief conservatieve hoek te janken over sociale voorzieningen, want IN DE NATUUR worden de zwakkeren ook niet geholpen. Eveneens weer helemaal hip binnen die regressief conservatieve hoek is het bitchen over homoseksualiteit. Is tegen DE NATUUR, en moet zeker niet aangemoedigd worden.

Bonuspunt: de hierboven aangehaalde zaken worden ook door dezelfde club steevast verbonden aan de 'feminisering' van de samenleving: niet alleen het in leven laten van ouderen, zieken en werklozen, maar natuurlijk ook de 'kom-maar-de-deur-staat-wagenwijd-open'-influx van illegalen. En uiteraard wordt ook de tolerantie voor homoseksualiteit gezien als een gevolg van deze 'feminisering'.

Ofwel, dat zeiken op feminisering is een extraatje in het ranzige pakket regressief conservatieve waanbeelden dat niet alleen ontiegelijk achterhaald en achterlijk is, het is ook nog eens hypocriet.

Zeiken op de islam, maar oh wat zouden bepaalde lieden hier graag die macho-cultuur overnemen. Zonder die moslims dan, hč. Ofwel, er is vanuit die hoek geen haat of wantrouwen jegens de islam, slechts jaloezie.
Ok...

Wat ik vroeg was waarom een discussie over de feminisering van de samenleving een voetbalkantinediscussie was.

Wat ik hier van jou lees als antwoord is een hoop gejank over enge regressieve rechtsen die allerhande half-gerelateerde standpunten hebben over dingen en hoe hypocriet ze wel niet zijn.

Dus wat ik dacht is dat we een discussie gingen hebben over ideeen maar wat ik van jou zie is een discussie over tribalisme. Over dat je een hekel hebt aan een bepaalde groep mensen en dat je ze eng vind.

Probeer het nog eens een keertje als je wil. Ik heb liever een productieve discussie dan dit.
pi_172820377
quote:
Feminisme bestaat nog niet zo lang hoor. Dus het lijkt mij een vrij actueel onderwerp eigenlijk. Graag zou ik willen informeren wat er precies achterlijk en hypocriet is aan het aan de orde stellen en bekritiseren van de feminisering van de Nederlandse maatschappij. Betrokken burgerschap is toch juist iets moois?
paypal.me/taaladvies
  maandag 31 juli 2017 @ 23:46:27 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820384
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ok...

Wat ik vroeg was waarom een discussie over de feminisering van de samenleving een voetbalkantinediscussie was.

Wat ik hier van jou lees als antwoord is een hoop gejank over enge regressieve rechtsen die allerhande half-gerelateerde standpunten hebben over dingen en hoe hypocriet ze wel niet zijn.

Dus wat ik dacht is dat we een discussie gingen hebben over ideeen maar wat ik van jou zie is een discussie over tribalisme. Over dat je een hekel hebt aan een bepaalde groep mensen en dat je ze eng vind.

Probeer het nog eens een keertje als je wil. Ik heb liever een productieve discussie dan dit.
Juist ja, lul er vooral omheen.

:W
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 31 juli 2017 @ 23:46:53 #194
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820393
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:46 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Feminisme bestaat nog niet zo lang hoor. Dus het lijkt mij een vrij actueel onderwerp eigenlijk. Graag zou ik willen informeren wat er precies achterlijk en hypocriet is aan het aan de orde stellen en bekritiseren van de feminisering van de Nederlandse maatschappij. Betrokken burgerschap is toch juist iets moois?
Noem eens destructieve voorbeelden van deze 'feminisering'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 31 juli 2017 @ 23:47:52 #195
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172820412
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Juist ja, lul er vooral omheen.

:W
Ik stel je een oprechte vraag. Vind je echt werkelijk waar dat dat bizarre betoog van je zelfs in de buurt kwam van een relevant antwoord? Kom op man je kan beter dan dit.
  maandag 31 juli 2017 @ 23:48:18 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820425
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik stel je een oprechte vraag. Vind je echt werkelijk waar dat dat bizarre betoof van je zelfs in de buurt kwam van een relevant antwoord? Kom op man je kan beter dan dit.
Het is schattig dat je jezelf nog steeds als neutraal profileert
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172820430
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:42 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik hoor haar alleen maar zeggen dat er meer vrouwen in de Tweede Kamer moeten komen, dat er meer vrouwen als minister moeten worden aangewezen, etc. Als Neelie vindt dat je iemand een functie moet toewijzen op basis van geslacht ipv op iemand's capaciteiten, dan vind ik het dom geblaat.
Je zou maar een vrouw zijn, talent en doorzettingsvermogen hebben en vervolgens op een mooie positie belanden middels je vrouwzijn. Hoe beschamend moet dat wel niet zijn voor die vrouwen. :') _O-
paypal.me/taaladvies
  maandag 31 juli 2017 @ 23:49:16 #198
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172820441
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh ik zal heus geen neutrale positie hebben wat betreft dit onderwerp. Maar ik stel je een vrij neutrale vraag waar je volgens mij prima een normaal antwoord op kan geven zodat we samen verder kunnen.
  maandag 31 juli 2017 @ 23:50:14 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820459
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh ik zal heus geen neutrale positie hebben wat betreft dit onderwerp. Maar ik stel je een vrij neutrale vraag waar je volgens mij prima een normaal antwoord op kan geven zodat we samen verder kunnen.
Prima, doe dat door de vorige posts nog eens door te lezen, voornamelijk die van lieden als Firewarrior en Taaladvies, stoottroepen van het hippe nieuwe conservatisme. Misschien kun je dan dat 'bizarre betoog' beter duiden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172820475
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De manier hoe jij elke vorm van discussie ontwijkt en louter tiert over hypocriet 'regressief rechts' is echt aanmatigend. Je kan beter.
paypal.me/taaladvies
  maandag 31 juli 2017 @ 23:51:34 #201
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172820488
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Prima, doe dat door de vorige posts nog eens door te lezen, voornamelijk die van lieden als Firewarrior en Taaladvies, stoottroepen van het hippe nieuwe conservatisme. Misschien kun je dan dat 'bizarre betoog' beter duiden.
Ok... ik kan hier echt niks mee. Laat maar.
  maandag 31 juli 2017 @ 23:51:47 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820493
quote:
6s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:50 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

De manier hoe jij elke vorm van discussie ontwijkt en louter tiert over hypocriet 'regressief rechts' is echt aanmatigend. Je kan beter.
Ontwijken is niet nodig. Die hypocrisie van types als jij kan iedereen lezen. Zeiken op de islam, maar net zo oerconservatief.

Komen er nog voorbeelden van deze gruwelijke, samenlevingslopende feminisering?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172820524
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ga de discussie dan aan! Ik zou willen dat links-progressievelingen als Pechtold en Rutte dat ook doen. Op naar het dialoog. :Y)
paypal.me/taaladvies
pi_172820525
quote:

[..]

Feminisering heeft denk ik voor iedereen zijn eigen betekenis.

Als jij je bedreigd voelt door vrouwen die in het bedrijfsleven hoge functies uitoefenen en vindt dat het maar eens afgelopen moet zijn en dat vrouwen gewoon weer net als vroeger gaan zorgen voor de kinderen, dan is dat vrij triest.

Feminisering kan ook staan voor de betutteling en het verlies van daadkracht en concreetheid in de samenleving.
  maandag 31 juli 2017 @ 23:54:27 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820546
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:53 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Ga de discussie dan aan! Ik zou willen dat links-progressievelingen als Pechtold en Rutte dat ook doen. Op naar het dialoog. :Y)
Die discussie is al lang gaande; nog geen zinnig antwoord van jou gezien...

Noem eens voorbeelden van deze feminisering
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172820560
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ontwijken is niet nodig. Die hypocrisie van types als jij kan iedereen lezen. Zeiken op de islam, maar net zo oerconservatief.

Sinds wanneer loop ik de klagen over de Islam?
Conservatisme is slecht?
paypal.me/taaladvies
  maandag 31 juli 2017 @ 23:55:48 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820575
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:53 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Feminisering heeft denk ik voor iedereen zijn eigen betekenis.

Als jij je bedreigd voelt door vrouwen die in het bedrijfsleven hoge functies uitoefenen en vindt dat het maar eens afgelopen moet zijn en dat vrouwen gewoon weer net als vroeger gaan zorgen voor de kinderen, dan is dat vrij triest.

Feminisering kan ook staan voor de betutteling en het verlies van daadkracht en concreetheid in de samenleving.
Ik moet niks hebben van 3d wave feminists, SJWs of de radicale islam... en net zo min van die rechtse hipsters met hun hypocrisie.

Het lijkt mij duidelijk waar deze types het over hebben wanneer zij over 'feminisering' spreken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 31 juli 2017 @ 23:59:09 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820623
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:55 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Sinds wanneer loop ik de klagen over de Islam?
Conservatisme is slecht?
Jouw 'de doodstraf moet ingevoerd worden' conservatisme is inderdaad walgelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172820643
quote:
10s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:48 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Je zou maar een vrouw zijn, talent en doorzettingsvermogen hebben en vervolgens op een mooie positie belanden middels je vrouwzijn. Hoe beschamend moet dat wel niet zijn voor die vrouwen. :') _O-
Geen idee wat je hiermee bedoelt. Als een vrouw een hoge functie bereikt omdat ze voor die functie de capaciteiten heeft, dan heb ik daar absoluut niets op tegen. Ik heb er ook niks op tegen als er meer vrouwen in de Tweede Kamer terechtkomen. Ik vind het wel kwalijk als vrouwen puur door hun geslacht voorgetrokken worden om zodoende een 50-50 balans te creëren. Als je kan kiezen uit 5 mensen wie een bepaalde functie krijgt en één van hen is vrouw, dan kies je toch degene uit die het meest geschikt is voor die functie. Als dat die vrouw blijkt te zijn, nou dan is het mooi meegenomen voor dat 50-50 balans idee. Maar het zou geen enkele invloed mogen hebben.
pi_172820644
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 21:45 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Jij snapt het gewoon niet. Ik probeer constant uit te leggen waarom het feminisme en het sjw'isme problematisch zijn, maar sommige mensen zullen het nooit begrijpen.

Het antifeminisme is overigens ook geen excuus om misogynistische opmerkingen te maken. Het is gewoon een logische ideologie die tegen de verpaupering van de maatschappij en de mensheid is. Dat er mensen op dit forum zijn die misogynistische opmerkingen maken wil nog niet zeggen dat het antifeminisme niet deugt.

Mannen en jongens worden onderdrukt in Nederland, maar de meeste mensen zijn te dom om dat in te zien. In plaats daarvan janken ze om zogenaamde vrouwonderdrukking, terwijl daar eigenlijk niet echt sprake van is. Er zijn misogynisten die vrouwen seksueel intimideren, maar over het algemeen hebben vrouwen het goed in NL. Ze hebben zelfs maatschappelijk privileges die mannen niet hebben.

De meest radicale derde golfs feministen willen mannen zelfs het recht ontzeggen om hoi tegen een vrouw te zeggen. Volgens deze rare feministes moeten mannen daar eerst toestemming voor vragen. Het lijkt een soort grapje, maar het komt serieus over, en volgens mij is het nog gemeend ook.

Deze gekken moet je gewoon in Saudi Arabië dumpen. Daar mogen ze eens even demonstreren voor vrouwenrechten. Maar nee hoor dat gaan ze niet doen, ze durven dat helemaal niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2017 00:02:13 ]
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:02:35 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820656
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:01 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Jij snapt het gewoon niet. Ik probeer constant uit te leggen waarom het feminisme en het sjw'isme problematisch zijn, maar sommige mensen zullen het nooit begrijpen.

Het antifeminisme is overigens ook geen excuus om misogynistische opmerkingen te maken. Het is gewoon een logische ideologie die tegen de verpaupering van de maatschappij en de mensheid is. Dat er mensen op dit forum zijn die misogynistische opmerkingen maken wil nog niet zeggen dat het antifeminisme niet deugt.

Mannen en jongens worden onderdrukt in Nederland, maar de meeste mensen zijn te dom om dat in te zien. In plaats daarvan janken ze om zogenaamde vrouwonderdrukking, terwijl daar eigenlijk niet echt sprake van is. Er zijn misogynisten die vrouwen seksueel intimideren, maar over het algemeen hebben vrouwen het goed in NL. Ze hebben zelfs maatschappelijk privileges die mannen niet hebben.

De meest radicale derde golfs feministen willen mannen zelfs het recht ontzeggen om hoi tegen een vrouw te zeggen. Volgens deze rare feministes moeten mannen daar eerst toestemming voor vragen. Het lijkt een soort grapje, maar het komt serieus over, en volgens mij is het nog gemeend ook.

Deze gekken moet je gewoon in Saudi Arabië dumpen. Daar mogen ze eens even demonstreren voor vrouwenrechten. Maar nee hoor dat gaan ze niet doen, ze durven dat helemaal niet.
:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172820670
quote:

[..]

100% mee eens. Dat is positieve discriminatie, en eigenlijk ook seksisme.
pi_172820715
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:01 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Geen idee wat je hiermee bedoelt. Als een vrouw een hoge functie bereikt omdat ze voor die functie de capaciteiten heeft, dan heb ik daar absoluut niets op tegen. Ik heb er ook niks op tegen als er meer vrouwen in de Tweede Kamer terechtkomen. Ik vind het wel kwalijk als vrouwen puur door hun geslacht voorgetrokken worden om zodoende een 50-50 balans te creëren. Als je kan kiezen uit 5 mensen wie een bepaalde functie krijgt en één van hen is vrouw, dan kies je toch degene uit die het meest geschikt is voor die functie. Als dat die vrouw blijkt te zijn, nou dan is het mooi meegenomen voor dat 50-50 balans idee. Maar het zou geen enkele invloed mogen hebben.
Ik doelde op de vrouwenquota.
Dat ik het treurig voor zo'n vrouw in kwestie zou vinden dat ze wordt gekozen omdat ze.. een vrouw is. :{
paypal.me/taaladvies
pi_172820727
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Volgens mij heb je geen idee hoe conservatief de islam is.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:08:04 #215
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820733
quote:

[..]

Dit. Gewoon het idee van GELIJKWAARDIGHEID hanteren, en wel radicaal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172820738
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:06 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Ik doelde op de vrouwenquota.
Dat ik het treurig voor zo'n vrouw in kwestie zou vinden dat ze wordt gekozen omdat ze.. een vrouw is. :{
Dan zijn we het eens
pi_172820739
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:07 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

En nou niet bepaald feministisch. _O-
paypal.me/taaladvies
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:08:31 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820744
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:07 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Jawel hoor, is ook meteen waarom ik er niets mee heb
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:08:58 #219
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820750
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:08 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Precies, jullie zijn daarin inwisselbaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:10:57 #220
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_172820781
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 20:43 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ik heb gelijk, maar dat zie je misschien pas in als het te laat is.
Een extreme mening hebben betekent vaker niet dan wel dat je gelijk hebt. Maar dat zie je misschien pas in als het te laat is.
pi_172820783
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dit. Gewoon het idee van GELIJKWAARDIGHEID hanteren, en wel radicaal.
Gelijkwaardig maar niet gelijk! :7
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Precies, jullie zijn daarin inwisselbaar.
In de zin van omvolking? :{
paypal.me/taaladvies
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:12:12 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820798
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:11 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Gelijkwaardig maar niet gelijk! :7

[..]

In de zin van omvolking? :{
verrek ja, omvolking... ook al zo'n voorbeeld van de feminisering.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172820815
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:08 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Maar er is wel een gigantisch verschil tussen het uit de hand gelopen feminisme in Nederland en de vrouwenonderdrukking in Saudi Arabië.

In Saudi Arabië mogen vrouwen niet eens zelfstandig boodschappen halen of auto rijden. Er moet een mannelijke "guardian" bij haar zijn. Ik kwam er vandaag ook achter dat vrouwen volgens de islam niet in het openbaar mogen lachen. Volgens de algemene islamitische cultuur zijn vrouwen niks waard, dus mag je ze verkrachten en in elkaar slaan als ze niet naar je luisteren. Dat kan natuurlijk niet, en is heel wat anders dan niet willen dat vrouwen maatschappelijke privileges en een heilige status krijgen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:10 schreef Strani het volgende:

[..]

Een extreme mening hebben betekent vaker niet dan wel dat je gelijk hebt. Maar dat zie je misschien pas in als het te laat is.
Het ligt er aan wat je extreem noemt. Eigenlijk is het niet zo extreem. De meeste mensen hebben over dezelfde onderwerpen wel een extreme mening, maar ze denken dat het normaal is omdat veel mensen die mening delen.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2017 00:14:22 ]
pi_172820847
als 1 feminist komt naar mij zeg ik altijd ja ja jou moeder
pi_172820861
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:15 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
als 1 feminist komt naar mij zeg ik altijd ja ja jou moeder
Goed zo. Maar je moet hem/haar ook een paar klappen geven en schreeuwen dat het feminisme niet deugt.
pi_172820870
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:15 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Goed zo. Maar je moet hem/haar ook een paar klappen geven en schreeuwen dat het feminisme niet deugt.
Met alle liefde ^O^
pi_172820881
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:16 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Met alle liefde ^O^
Ik ben trots op je.
pi_172820946
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

verrek ja, omvolking... ook al zo'n voorbeeld van de feminisering.
Nou daar zeg je me wat. Door mannen en vrouwen en ook transgenders en God weet wie maar zijn gang te laten gaan krijg je een groep mensen die gedesoriënteerd raken in een meer een meer individualistische samenleving. Voeg daar nog de import van vreemdelingen bij en de vervreemding van de eigen identiteit is zo goed als compleet. De nationale identiteit zal zo verloren gaan. Dit lijkt allemaal sterk op een poging van de cultuur-marxisten om de Westerse cultuur uit te wissen.
paypal.me/taaladvies
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:25:12 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172820999
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:21 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Nou daar zeg je me wat. Door mannen en vrouwen en ook transgenders en God weet wie maar zijn gang te laten gaan krijg je een groep mensen die gedesoriënteerd raken in een meer een meer individualistische samenleving. Voeg daar nog de import van vreemdelingen bij en de vervreemding van de eigen identiteit is zo goed als compleet. De nationale identiteit zal zo verloren gaan. Dit lijkt allemaal sterk op een poging van de cultuur-marxisten om de Westerse cultuur uit te wissen.
'tis wat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172821042
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

'tis wat.
Ja waarom zou je je druk maken over het verdwijnen van een volk, een taal, een cultuur en een manier van leven? Wat kan jou dat nou schelen nietwaar?
paypal.me/taaladvies
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:35:36 #231
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172821157
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:28 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

Ja waarom zou je je druk maken over het verdwijnen van een volk, een taal, een cultuur en een manier van leven? Wat kan jou dat nou schelen nietwaar?
poe hé.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172821216
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

poe hé.
Ja zeg dat wel!
paypal.me/taaladvies
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:43:47 #233
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172821283
quote:

Feminisme = egalitarisme.

Enige ding is dat vastgeroeste stereotypes nog doorbroken moeten worden om dat ideaal te bereiken. Vrouwenwerk wordt nog steeds lager gewaardeerd.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:46:19 #234
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_172821323
quote:

[..]

En wat nou als er 6 mannen en vrouwen zijn, 3 elk en 3 functies en alle functies gaan naar de mannen? Toeval? I think not.
pi_172821402
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:46 schreef Mishu het volgende:

[..]

En wat nou als er 6 mannen en vrouwen zijn, 3 elk en 3 functies en alle functies gaan naar de mannen? Toeval? I think not.
Omdat de mannen beter presteren, wij zijn groter en sterker, dat moet je begrijpen
of sla jij een vent in elkaar wil de zeggen ?
pi_172821711
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:53 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:

[..]

Omdat de mannen beter presteren, wij zijn groter en sterker, dat moet je begrijpen
of sla jij een vent in elkaar wil de zeggen ?
paypal.me/taaladvies
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 01:46:12 #237
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_172821848
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Enige ding is dat vastgeroeste stereotypes nog doorbroken moeten worden om dat ideaal te bereiken. Vrouwenwerk wordt nog steeds lager gewaardeerd.
Het is een kwestie van hoe je het definieert. Ik zelf vind het twee verschillende dingen. Egalitarisme kijkt daadwerkelijk naar gelijkheid en behartigt daarbij de belangen van iedereen. Feminisme behartigt vooral de belangen van vrouwen, wat ook duidelijk wordt uit de quota die door veel (niet alle!) feministen worden gesteund.

Feminisme als stroming was ooit erg nodig. Ik denk dat we nu naar egalitarisme toe moeten.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 01:49:01 #238
179075 hugecooll
pi_172821867
quote:

[..]

Want?
pi_172821908
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het feminisme streeft naar een wereld waarin vrouwen superieur zijn aan mannen. Het masculinisme is eerder equalistisch te noemen dan het feminisme.

quote:

[..]

Dat is vaak geen toeval. Mannen verrichten over het algemeen gewoon beter werk.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2017 01:56:59 ]
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:26:47 #240
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172825014
quote:

[..]

Dan heb je of niet geluisterd of niet veel gehoord.
Want ze heeft het niet over omdat vrouw, maar om gelijke kansen voor geschikte mensen. Waar blijkt dat er een onbalans is, het aantal geschikte vrouwen (die zo'n carričre ook ambiëren) niet overeenkomt met hoeveel vrouwen in die politiek doordringen.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:37:06 #241
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172825253
quote:

[..]

Er wordt helemaal niet gericht op een 50/50 verdeling. Op dit moment wordt er gericht op een 20/80 verdeling in de politiek en bedrijfsleven.

Besef je je wel dat wij als land echt heel erg slecht scoren op dit gebied? Dat we op een krappe 10/90 verdeling zitten?
Mensen als Neelie Kroes willen dit aanpakken en dat is terecht. Als we een 20/80 verdeling hadden gehad had dit niet echt op de agenda gestaan, het is gat tussen geschikte vrouwen die willen en geschikte vrouwen die er komen waar aandacht voor is.

Het is jammer dat er vaak gedacht wordt dat men een 50/50 verdeling wil hebben. Dat is, iig op dit moment, niet realistisch en wordt niet nagestreefd.
Het gaat echt om gelijke kansen, niet om een gelijke verdeling. Er zijn meer geschikte mannen, bij een 50/50 verdeling zou je mannen benadelen. Ergens tussen de 20/80 en 30/70 is waar men naar toe wil. Dat is realistisch als de kansen echt gelijk liggen.
pi_172825275
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 10:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dan heb je of niet geluisterd of niet veel gehoord.
Want ze heeft het niet over omdat vrouw, maar om gelijke kansen voor geschikte mensen. Waar blijkt dat er een onbalans is, het aantal geschikte vrouwen (die zo'n carričre ook ambiëren) niet overeenkomt met hoeveel vrouwen in die politiek doordringen.
De zielige vrouwtjes worden gediscrimineerd :'( . Hillary Clinton was presidentskandidaat, daaruit blijkt dat vrouwen zwaar gediscrimineerd worden :'(
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:47:26 #243
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172825429
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 10:37 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

De zielige vrouwtjes worden gediscrimineerd :'( . Hillary Clinton was presidentskandidaat, daaruit blijkt dat vrouwen zwaar gediscrimineerd worden :'(
Amerika doet het dan ook beter dan Nederland op dit gebied. Nederland staat in de top 10 van landen met de minste vrouwen in topposities.
Alhoewel ook daar dit principe geld en het op andere fronten weer slechter gaat dan hier mbt gelijke rechten en kansen voor vrouwen.

Het probleem hier is dan ook dat het verder eigenlijk gewoon prima zit mbt vrouwenrechten, daardoor wordt dit beperkte stukje die echt nog achter loopt weggewuifd.
Het valt uit de toon met de rest.
pi_172825483
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 10:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Amerika doet het dan ook beter dan Nederland op dit gebied.
Alhoewel ook daar dit principe geld en het op andere fronten weer slechter gaat dan hier mbt gelijke rechten en kansen voor vrouwen.

Het probleem hier is dan ook dat het verder eigenlijk gewoon prima zit mbt vrouwenrechten, daardoor wordt dit beperkte stukje die echt nog achter loopt weggewuifd.
Het beperkte stukje, bedoel je daar Fok mee?
Vrouwen hebben ook hun eigen glazen plafond. Het is in de strijd om gelijke betaling of gelijk aandeel in topfuncties niet zozeer de vrouwen tegen de mannen, maar meer de huismoedervoorstanders tegen de carričrechicksvoorstanders.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:55:14 #245
451005 Grems
Clown World
pi_172825574
quote:

[..]

Mannen presteren beter.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:57:32 #246
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_172825606
quote:

[..]

Amerika doet het dan ook beter dan Nederland op dit gebied. Nederland staat in de top 10 van landen met de minste vrouwen in topposities.

Hoe is het een probleem dat vrouwen hier andere functies hebben?
Het is namelijk in principe geen probleem. Dat is het pas, als zou blijken dat vrouwen hier achtergesteld worden door hen bijvoorbeeld niet aan te nemen omdat ze vrouw zijn.

Naar mijn weten gebeurt dit in Nederland niet. Streven naar een hoger percentage vrouwen in topfuncties is dan niet nodig.

En waarom is het alleen voor topfuncties? Waarom streven feministen niet naar een betere man/vrouw verdeling bij vuilnismannen? Of bij loodgieters?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:00:33 #247
451005 Grems
Clown World
pi_172825654
quote:

[..]

Omdat het in Amerika pompen of verzuipen is. Zodra vrouwen, zoals in NL de kans krijgen 16 uur te werken doen ze dat vol overgave.
pi_172825656
quote:

[..]

Dit gejank altijd. Vrouwen werken vaker parttime en presteren daardoor minder, daarom komen ze niet zo snel aan de top. Heb je bewijs dat vrouwen geen topfunctie krijgen omdat ze een vrouw zijn?

Dat mensen over dit soort dingen janken toont wel aan dat er in Nederland geen sprake is van vrouwonderdrukking. Overigens is Nederland één van de beste landen voor vrouwen om te wonen, dus klaag niet zo. In Saudie Arabië hebben vrouwen het niet veel beter dan in Nederland.
pi_172825669
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 10:57 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hoe is het een probleem dat vrouwen hier andere functies hebben?
Het is namelijk in principe geen probleem. Dat is het pas, als zou blijken dat vrouwen hier achtergesteld worden door hen bijvoorbeeld niet aan te nemen omdat ze vrouw zijn.

Naar mijn weten gebeurt dit in Nederland niet. Streven naar een hoger percentage vrouwen in topfuncties is dan niet nodig.

En waarom is het alleen voor topfuncties? Waarom streven feministen niet naar een betere man/vrouw verdeling bij vuilnismannen? Of bij loodgieters?
Waarom streven feministen niet naar meer mannen op de basisschool, of in de mode sector? Het komt allemaal maar van één kant. Vrouwen worden zogenaamd onderdrukt en moeten geholpen worden, maar voor mannen doet men vervolgens niet hetzelfde.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2017 11:02:34 ]
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:18:07 #250
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_172825954
quote:

[..]

Denk het inderdaad ook niet. Die vrouwen werken allemaal part time tenslotte, terwijl die mannen zich een slag in de rondte werken zitten die vrouwen een beetje muntthee te drinken en te klagen over hun zware leven.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:22:37 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172826029
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 00:13 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Maar er is wel een gigantisch verschil tussen het uit de hand gelopen feminisme in Nederland en de vrouwenonderdrukking in Saudi Arabië.

In Saudi Arabië mogen vrouwen niet eens zelfstandig boodschappen halen of auto rijden. Er moet een mannelijke "guardian" bij haar zijn. Ik kwam er vandaag ook achter dat vrouwen volgens de islam niet in het openbaar mogen lachen. Volgens de algemene islamitische cultuur zijn vrouwen niks waard, dus mag je ze verkrachten en in elkaar slaan als ze niet naar je luisteren. Dat kan natuurlijk niet, en is heel wat anders dan niet willen dat vrouwen maatschappelijke privileges en een heilige status krijgen.
Welke privileges hebben ze dan volgens jou? Die heilige status is enkel het voetstukje waarop jij vrouwen plaatst.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:28:36 #252
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172826149
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 10:50 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het beperkte stukje, bedoel je daar Fok mee?
Vrouwen hebben ook hun eigen glazen plafond. Het is in de strijd om gelijke betaling of gelijk aandeel in topfuncties niet zozeer de vrouwen tegen de mannen, maar meer de huismoedervoorstanders tegen de carričrechicksvoorstanders.
Nee niet fok, de top van het bedrijfsleven.
pi_172826153
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 11:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Welke privileges hebben ze dan volgens jou? Die heilige status is enkel het voetstukje waarop jij vrouwen plaatst.