Dat sowieso. Als het maar geen negerin is. Let op, volgens TS ben ik nu een racist.quote:Op maandag 31 juli 2017 01:40 schreef Fatoeman het volgende:
FeministenGewoon voor een buitenlands meisje gaan toch
Negerinnen zijn knapquote:Op maandag 31 juli 2017 01:43 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Dat sowieso. Als het maar geen negerin is. Let op, volgens TS ben ik nu een racist.
Zijn anders best dom.quote:
Daar ben je toch zelf bij? Het heeft ook een deel met gebrek aan ruggengraat te maken.quote:Op maandag 31 juli 2017 01:15 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
1. Volgens mij is feminisme niet het kernprobleem. Eerder de feminisering van de samenleving.
Die kom ik in het politieke wereldje wel eens tegen en je kunt er gewoon mee praten. Ze gaan me niet met maandverbanden bekogelen ofzo. En ook op FOK heb je wel users met een feministische inslag die gewoon aanspreekbaar zijn.quote:2. Hoe vaak kom je feministen tegen en hoe vaak ga je de discussie aan? En hoe vaak staan die mensen dan open voor discussie?
Veel van de users waarover ik het heb willen het liefst terug naar verhoudingen uit de 19e eeuwquote:3. Er is een behoorlijk verschil tussen eerste en tweede golf feministen en hedendaagse derde golf feministen.
Ik denk dat er weinig zich bewist zo noemen maar wel dat het grootste deel sterk beinvloed is door zaken uit het feminisme.quote:4. Hoe groot acht jij de groep Nederlandse vrouwen die zich achter het feminisme scharen? (scharen haha)
Omdat ik heel vaak datzelfde patroon terug zie op dit forum. Mannen die niet goed om kunnen gaan met vrouwen en vaak afgewezen zijn. Maar ook mannen die niet voor zichzelf op durven komen tov mannen. En die dat vervolgens wijten aan de vrouwen zelf in plaats van aan hun eigen gedrag. Ze zien het feminisme als schuldige aan het feit dat vrouwen ook wat mogen vinden. Die mannen zien alle vrouwen als een soort prinsesjes die zoveel eisen hebben waar ze nooit aan kunnen voldoen. Een verwrongen beeld van de werkelijkheid. Maar het is gemakkelijk het feminisme de schuld te kunnen geven.quote:5. Waarom denk jij dat er een causaal verband zit tussen het iemands mening omtrent het feminisme en iemands relationele leven?
De vrouw met een zogend kind bleef niet thuis in die jagers/verzamelaars wereld. Die nam dat kind mee om kleine dieren te jagen, eieren te zoeken, plantaardig voedsel te zoeken. Vlees te drogen, huiden te prepareren en ga zo maar door en door.quote:Op zondag 30 juli 2017 21:21 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja hoor
De natuurlijke manier is dat de man zo'n baby ook kan voeden. Moet ie ff wachten tot hij van de vrouw melk heeft gekregen want vroeger hadden ze tuurlijk geen babyvoeding in rekken staan he, twee mensen op een taak
[..]
Het betekent niet dat we dat moeten blijven doen, maar wel dat dat de natuurlijke manier was. De meest logische rolverdeling, al sinds oudsher.
Dat we nu zo ver ontwikkeld zijn dat je je daar niet meer aan hoeft te houden, betekent niet ineens dat die rolverdeling 'zogenaamd' natuurlijk is
Net of die niet feministisch kunnen zijn.quote:Op maandag 31 juli 2017 01:40 schreef Fatoeman het volgende:
FeministenGewoon voor een buitenlands meisje gaan toch
Juist bij uitstek feministen als Emma Watson stoor ik me aan.quote:Op maandag 31 juli 2017 10:59 schreef jogy het volgende:
iks mis met feministen zoals bijvoorbeeld Emma Watson maar een beetje zoals Werkman ook uitbeeld in het plaatje is er wel een scheidslijn met doorgeschoten feministen die soms wel eens feminazi's genoemd worden. Die doen meer kwaad dan goed.
Dit.quote:Op maandag 31 juli 2017 12:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vrouwen die claimen dat feminisme nodig is omdat ze in alle 7 films die ze heeft gemaakt, ze niet evenveel mannen als vrouwen als director hebben gehad. Goh, wat een probleem! Het patriarchaat moet eraan!
Volgens mij(!) zet ze zich juist in voor de vrouwen die het minder hebben dan de meeste vrouwen in het Westen. En dingetjes als dat vrouwen minder verdienen dan mannen is wel iets wat serieus genomen zou moeten worden.quote:Op maandag 31 juli 2017 12:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Juist bij uitstek feministen als Emma Watson stoor ik me aan.
Vrouwen in de Westerse wereld, helemaal miljonairs, die doen alsof ze het zwaar hebben door zich te vergelijken met vrouwen uit bijvoorbeeld Saudi Arabië die het echt zwaar hebben.
Vrouwen die claimen dat feminisme nodig is omdat ze in alle 7 films die ze heeft gemaakt, ze niet evenveel mannen als vrouwen als director hebben gehad. Goh, wat een probleem! Het patriarchaat moet eraan!
Nee, feministen als Emma Watson zorgen ervoor dat ik een teringhekel aan het woord heb gekregen.
Ik ken Watson d'r standpunten niet, maar dat het elders nog kutter gaat is natuurlijk geen reden om hier niet te mogen klagen.quote:Op maandag 31 juli 2017 12:22 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Dit.hartstikke privileged zijn en maar blijven zeiken over zulke meuk, terwijl er in andere landen nog vrouwen gestenigd worden.
Daar heb je natuurlijk een punt. Ik vind alleen het contrast zo groot. Beetje lopen zeiken dat een man ipv een vrouw een of andere film regisseert. Who cares, echt.quote:Op maandag 31 juli 2017 12:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik ken Watson d'r standpunten niet, maar dat het elders nog kutter gaat is natuurlijk geen reden om hier niet te mogen klagen.
Ik zie er genoeg op het hbo a neefquote:Op maandag 31 juli 2017 01:59 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
[..]
Zijn anders best dom.
Ja oké, sommige mensen kunnen beter hun kop houden.quote:Op maandag 31 juli 2017 13:22 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk een punt. Ik vind alleen het contrast zo groot. Beetje lopen zeiken dat een man ipv een vrouw een of andere film regisseert. Who cares, echt.
En dan neem je een vb die ook in Zweden uitzonderlijk is? Kinderen van een intersex persoon die daar nogal fanatiek in is? Die bewust een school heeft gekozen waar men niet aan gender rollen doet en waar dat kind alsnog een uitzondering is?quote:Op maandag 31 juli 2017 12:49 schreef Metro2005 het volgende:
Om deze reden : Doorgeslagen feminisering:
Mannen en vrouwen zijn NIET gelijk, deal with it.
gelijke behandeling: Logisch maar alles maar in hetzelfde hokje proppen is gewoon wereldvreemdheid 1e klas.
Niet voor niks dat SIRE pas met een oproep kwam om jongens jongens te laten zijn op school.
Dat is het juist, Het Feminisme heeft alle grote beslissende veldslagen in de westerse maatschappij al gewonnen.quote:Op zondag 30 juli 2017 18:19 schreef Hexagon het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik het ook niet altijd met feministen eens ben. Ik ben tegen vrouwenquota omdat ik denk dat ze het gezag van vrouwen ondermijnen. En ook op andere fronten vind ik ze soms hypocriet. Maar graag ga ik die discussie gewoon aan met argumenten en doe dat op een vriendelijke en respectvolle manier. En verder heeft het feminisme mooie dingen gebracht. Ik vind zelfstandige vrouwen met een eigen carriere en eigen mening veel leuker en aantrekkelijker dan volgzame huisvrouwen die alles maar van hun man aannemen.
quote:Op maandag 31 juli 2017 15:07 schreef Werkman het volgende:
[..]
Dat is het juist, Het Feminisme heeft alle grote beslissende veldslagen in de westerse maatschappij al gewonnen.
Het enige wat er nog overblijft zijn een paar kleine punten die nog gladgestreken moeten worden.
Nodig, inderdaad, geef ik toe, maar niet echt baanbrekend meer.
Vergelijk de huidige generatie feminazi's eens met een ploeg schilders, die kunnen nu alleen nog het huis afwerken die hun voorgangers hebben afgebouwd, maar de grote roemruchte klussen zoals de fundering en het timmer en metselwerk zijn al afgemaakt en afgeleverd door de echte feministen.
Voor deze generatie feminazi's is dus geen eer meer te behalen, dus wat gaan ze doen?
Ze proberen naam te maken door van kleine dingen grote dingen te maken, voorbeelden van onderdrukking uit het verleden aan te halen uit een lang vervlogen tijdperk.
In extreme gevallen (zoals mijn topic) ''verkrachting!'' in het rond te schreeuwen om zo naam te kunnen maken.
Ze zijn niet uit op gelijkheid en gelijke rechten maar op aandacht en applaus.
Mooi dat je je gimmick toch kan doortrekken als metafoor in deze postquote:Op maandag 31 juli 2017 15:07 schreef Werkman het volgende:
[..]
Dat is het juist, Het Feminisme heeft alle grote beslissende veldslagen in de westerse maatschappij al gewonnen.
Het enige wat er nog overblijft zijn een paar kleine punten die nog gladgestreken moeten worden.
Nodig, inderdaad, geef ik toe, maar niet echt baanbrekend meer.
Vergelijk de huidige generatie feminazi's eens met een ploeg schilders, die kunnen nu alleen nog het huis afwerken die hun voorgangers hebben afgebouwd, maar de grote roemruchte klussen zoals de fundering en het timmer en metselwerk zijn al afgemaakt en afgeleverd door de echte feministen.
Voor deze generatie feminazi's is dus geen eer meer te behalen, dus wat gaan ze doen?
Ze proberen naam te maken door van kleine dingen grote dingen te maken, voorbeelden van onderdrukking uit het verleden aan te halen uit een lang vervlogen tijdperk.
In extreme gevallen (zoals mijn topic) ''verkrachting!'' in het rond te schreeuwen om zo naam te kunnen maken.
Ze zijn niet uit op gelijkheid en gelijke rechten maar op aandacht en applaus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |