abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juli 2017 @ 22:08:43 #101
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_172795316
quote:
11s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Maar kunnen damesaapjes dat ook?
Ja dat zijn de vragen waar we ons vanavond niet mee bezig gaan houden :9
  zondag 30 juli 2017 @ 22:11:35 #102
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172795393
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ten tijde waarin het nog noodzakelijk was om achter dieren aan te rennen om deze daarna op te kunnen smikkelen uiteraard. :P
Jagen vanuit een schuilplaats met bijvoorbeeld een slinger bestond toen ook al. En strikken en vallen ook. Zo waren er vast wel vrouwen die jaagden, en ook mannen die dat niet deden. Het is allemaal niet zo vastomlijnd als sommige mensen voorstellen, mensen deden gewoon wat ze konden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 30 juli 2017 @ 22:14:37 #103
pi_172795473
quote:
10s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:08 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja dat zijn de vragen waar we ons vanavond niet mee bezig gaan houden :9
Had ik juust op gehoopt ;( Oké, weer een onvoldane avond voor de zeenaald dan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_172795517
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:24 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee maar dat maakt de rolverdeling niet minder natuurlijk. De natuurlijke manier is ook dat mensen aan allerlei ziekten sterven. Dat wij dat kunnen veranderen maakt het niet minder natuurlijk
wat zijn dan de implicaties van die primitieve, op natuur gebaseerde rolverdeling voor de huidige samenleving? want die rollen zijn volgens mij behoorlijk geëvolueerd, hun natuurlijke oorsprong nog nauwelijks te traceren, dus veeleer een gecultiveerd verschijnsel.
  zondag 30 juli 2017 @ 22:16:41 #105
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_172795538
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:29 schreef Murdera het volgende:

[..]

feministen zijn ook jankende pubers.

Equalitarianism is wel iets waar ik volledig achter sta.
Dat was 'm inderdaad!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zondag 30 juli 2017 @ 22:16:44 #106
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_172795542
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Jagen vanuit een schuilplaats met bijvoorbeeld een slinger bestond toen ook al. En strikken en vallen ook. Zo waren er vast wel vrouwen die jaagden, en ook mannen die dat niet deden. Het is allemaal niet zo vastomlijnd als sommige mensen voorstellen, mensen deden gewoon wat ze konden.
Nouwja het ging om of er een natuurlijke roldverdeling is, of is geweest, en er is een tijd geweest waarin dit zo was. Het heeft dan verder niet zo veel nut om dit moment te pinpointen toch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Forum Admin zondag 30 juli 2017 @ 22:17:11 #107
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_172795556
Zoals ik ons huishouden zie, een totaalpakket aan taken die we gezamenlijk moeten zien te klaren en we hebben het zo verdeeld om iedereens voorkeuren en talenten zo optimaal te benutten. Sommige taken zijn verdeeld volgens het traditionele man/vrouw jaren 50 stramien en andere onderdelen weer niet.

En dat zal voor ieders relatie een andere soort verdeling opleveren van taken. En vaak is er een wisselwerking dat de een de ander opvangt, in voor en tegenspoed.

Allang niet meer de bijbelse rolverdeling waarbij een vrouw een eigendom was van de man.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 30 juli 2017 @ 22:18:28 #108
459912 FlippingCoin
pi_172795589
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:17 schreef Pharkus het volgende:
Zoals ik ons huishouden zie, een totaalpakket aan taken die we gezamenlijk moeten zien te klaren en we hebben het zo verdeeld om iedereens voorkeuren en talenten zo optimaal te benutten. Sommige taken zijn verdeeld volgens het traditionele man/vrouw jaren 50 stramien en andere onderdelen weer niet.

En dat zal voor ieders relatie een andere soort verdeling opleveren van taken. En vaak is er een wisselwerking dat de een de ander opvangt, in voor en tegenspoed.

Allang niet meer de bijbelse rolverdeling waarbij een vrouw een eigendom was van de man.
Die bijbelse rolverdeling is er zeker nog wel, helaas.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zondag 30 juli 2017 @ 22:23:54 #109
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_172795739
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:16 schreef Drug het volgende:

[..]

wat zijn dan de implicaties van die primitieve, op natuur gebaseerde rolverdeling voor de huidige samenleving? want die rollen zijn volgens mij behoorlijk geëvolueerd, hun natuurlijke oorsprong nog nauwelijks te traceren, dus veeleer een gecultiveerd verschijnsel.
Natuurlijk: overeenkomstig de regelmatige gang van de natuur
Maar bij mensen is het ineens cultuur

ja vast
Dan verwacht ik een lijst met minstens 250 andere zoogdiersoorten waarbij dat zo is
  Forum Admin zondag 30 juli 2017 @ 22:23:59 #110
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_172795742
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Die bijbelse rolverdeling is er zeker nog wel, helaas.
In de biblebelt allicht en in de traditionele islamitische gezinnen. Helaas zijn dat niet waar de pijlen van de huidige feministische golf op gericht zijn. Niet dat ik last heb van deze feministen verder, behalve de excessieve media aandacht die het trekt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 30 juli 2017 @ 22:24:36 #111
pi_172795760
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nouwja het ging om of er een natuurlijke roldverdeling is, of is geweest, en er is een tijd geweest waarin dit zo was. Het heeft dan verder niet zo veel nut om dit moment te pinpointen toch?
Dat is het punt. Misschien deden mensen wel gewoon wat ze konden. Mannen konden beter persistence hunten enzo dan vrouwen, maar dat konden ze vast niet allemaal. Dus minder sterke, oudere en gewonde mannen deden andere klusjes die vrouwen vooral deden, en misschien konden sommige vrouwen ook wel jagen. Dat lijkt me het meest praktisch, gewoon doen wat je kunt en niet doen wat je niet kunt. Als er vaste rollen waren zal dat door cultuur zijn. En dan is de logische vraag: wat hebben wij nu nog te maken met een cultuur van duizenden jaren geleden en waarom zouden we daar in vredesnaam een voorbeeld aan nemen?
  zondag 30 juli 2017 @ 22:25:43 #112
459912 FlippingCoin
pi_172795796
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat is het punt. Misschien deden mensen wel gewoon wat ze konden. Mannen konden beter persistence hunten enzo dan vrouwen, maar dat konden ze vast niet allemaal. Dus minder sterke, oudere en gewonde mannen deden andere klusjes die vrouwen vooral deden, en misschien konden sommige vrouwen ook wel jagen. Dat lijkt me het meest praktisch. Als er vaste rollen waren zal dat door cultuur zijn. En dan is de logische vraag: wat hebben wij nu nog te maken met een cultuur van duizenden jaren geleden en waarom zouden we daar in vredesnaam een voorbeeld aan nemen?
Ik stel ook niet dat we hier een voorbeeld aan dienen te nemen of überhaupt iets mee hebben te maken in deze zin. :)
  zondag 30 juli 2017 @ 22:26:22 #113
459912 FlippingCoin
pi_172795812
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:23 schreef Pharkus het volgende:

[..]

In de biblebelt allicht en in de traditionele islamitische gezinnen. Helaas zijn dat niet waar de pijlen van de huidige feministische golf op gericht zijn. Niet dat ik last heb van deze feministen verder, behalve de excessieve media aandacht die het trekt.
Geen idee hoe groot deze groep is en of deze groeiende is of niet, mag hopen dat die rap kleiner wordt in ieder geval.
  zondag 30 juli 2017 @ 22:29:05 #114
pi_172795887
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik stel ook niet dat we hier een voorbeeld aan dienen te nemen of überhaupt iets mee hebben te maken in deze zin. :)
Sorry, heb niet alles gelezen wat je had gepost :)
  zondag 30 juli 2017 @ 22:29:29 #115
459912 FlippingCoin
pi_172795902
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Sorry, heb niet alles gelezen wat je had gepost :)
Geen punt, volgens mij ben ik het aardig met je eens. :P
pi_172796228
Was het allemaal maar net zo als vroeger, polygamie all he way. Dan waren die jank mannen die voor feministen zijn, allang uitgestorven. Een echte man toont namelijk leiderschap en zelfvertrouwen.
  zondag 30 juli 2017 @ 22:44:15 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172796274
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:42 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Was het allemaal maar net zo als vroeger, polygamie all he way. Dan waren die jank mannen die voor feministen zijn, allang uitgestorven. Een echte man toont namelijk leiderschap en zelfvertrouwen.
:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_172796873
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:19 schreef Hexagon het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik het ook niet altijd met feministen eens ben.
Feministen? Geen probleem.
Feminazis! Dat is hele andere koek en daar ben ik tegen! :7

pi_172797771
Misschien voelen juist vrouwen zich "bedreigd" door het "feminisme", bijvoorbeeld omdat vrouwen onder steeds grotere druk staan om te moeten "presteren" en om te voldoen aan tegenstrijdige verwachtingen.

Bijvoorbeeld: vrouwen "moeten" hoger opgeleid worden en carrière maken, maar tegelijkertijd ook een goede moeder zijn die veel tijd heeft voor haar kinderen. Vrouwen " moeten" aantrekkelijk zijn, maar niet te veel de aandacht trekken. Vrouwen "moeten" baas zijn over eigen lijf, maar niet te veel seks hebben, anders worden ze eerder nog door andere vrouwen dan door mannen voor "slet" uitgemaakt.

Misschien zie ik dat helemaal verkeerd, maar anders verbaast het me dat vrouwen daar niet zo uitgesproken ongelukkig mee zijn.
pi_172798698
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:19 schreef Hexagon het volgende:
Het lijkt de laatste tijd of het feminisme een soort favoriet doelwit is geworden van bittere mannen om hun frustraties mbt hun onvermogen om bij vrouwen in de smaak te vallen op te kunnen spuien.

Laat ik voorop stellen dat ik het ook niet altijd met feministen eens ben. Ik ben tegen vrouwenquota omdat ik denk dat ze het gezag van vrouwen ondermijnen. En ook op andere fronten vind ik ze soms hypocriet. Maar graag ga ik die discussie gewoon aan met argumenten en doe dat op een vriendelijke en respectvolle manier. En verder heeft het feminisme mooie dingen gebracht. Ik vind zelfstandige vrouwen met een eigen carriere en eigen mening veel leuker en aantrekkelijker dan volgzame huisvrouwen die alles maar van hun man aannemen.

Een andere groep daarentegen, die prominent op het forum aanwezig is, vind het echter nodig om ongegeneerde scheldkannonades richting vrouwen te kunnen doen. Het zijn azijngleuven en ze willen verkracht worden door vluchtelingen etc. Ze zien het feminisme als aanstichter dat vrouwen kritisch zijn en ook wensen hebben om rekening mee te houden. En ze zijn natuurlijk bang daar nooit aan te kunnen voldoen en verlangen dus naar een man-vrouw verhouding die niet meer bestaat en ook niet terug komt.

Waarom realiseren jullie je niet dat je misschien eens in de spiegel moet kijken om uit te vinden waarom het niet lukt bij de vrouwen? En dat dit trieste verbitterde gedoe je alleen maar nog onaantrekkelijker maakt. Het feminisme de schuld geven van je eigen falen is lekker makkelijk slachtoffergedrag. Maar het gaat je het geluk zeker niet brengen.
1. Volgens mij is feminisme niet het kernprobleem. Eerder de feminisering van de samenleving.
2. Hoe vaak kom je feministen tegen en hoe vaak ga je de discussie aan? En hoe vaak staan die mensen dan open voor discussie?
3. Er is een behoorlijk verschil tussen eerste en tweede golf feministen en hedendaagse derde golf feministen.
4. Hoe groot acht jij de groep Nederlandse vrouwen die zich achter het feminisme scharen? (scharen haha)
5. Waarom denk jij dat er een causaal verband zit tussen het iemands mening omtrent het feminisme en iemands relationele leven?
:)
paypal.me/taaladvies
pi_172798735
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:42 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
_O_
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:') :') :')
Jankman gespot.
paypal.me/taaladvies
  maandag 31 juli 2017 @ 01:18:46 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172798739
quote: