Ja dat zijn de vragen waar we ons vanavond niet mee bezig gaan houdenquote:Op zondag 30 juli 2017 22:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar kunnen damesaapjes dat ook?
Jagen vanuit een schuilplaats met bijvoorbeeld een slinger bestond toen ook al. En strikken en vallen ook. Zo waren er vast wel vrouwen die jaagden, en ook mannen die dat niet deden. Het is allemaal niet zo vastomlijnd als sommige mensen voorstellen, mensen deden gewoon wat ze konden.quote:Op zondag 30 juli 2017 22:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ten tijde waarin het nog noodzakelijk was om achter dieren aan te rennen om deze daarna op te kunnen smikkelen uiteraard.
Had ik juust op gehooptquote:Op zondag 30 juli 2017 22:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja dat zijn de vragen waar we ons vanavond niet mee bezig gaan houden
wat zijn dan de implicaties van die primitieve, op natuur gebaseerde rolverdeling voor de huidige samenleving? want die rollen zijn volgens mij behoorlijk geëvolueerd, hun natuurlijke oorsprong nog nauwelijks te traceren, dus veeleer een gecultiveerd verschijnsel.quote:Op zondag 30 juli 2017 21:24 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee maar dat maakt de rolverdeling niet minder natuurlijk. De natuurlijke manier is ook dat mensen aan allerlei ziekten sterven. Dat wij dat kunnen veranderen maakt het niet minder natuurlijk
Dat was 'm inderdaad!quote:Op zondag 30 juli 2017 18:29 schreef Murdera het volgende:
[..]
feministen zijn ook jankende pubers.
Equalitarianism is wel iets waar ik volledig achter sta.
Nouwja het ging om of er een natuurlijke roldverdeling is, of is geweest, en er is een tijd geweest waarin dit zo was. Het heeft dan verder niet zo veel nut om dit moment te pinpointen toch?quote:Op zondag 30 juli 2017 22:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Jagen vanuit een schuilplaats met bijvoorbeeld een slinger bestond toen ook al. En strikken en vallen ook. Zo waren er vast wel vrouwen die jaagden, en ook mannen die dat niet deden. Het is allemaal niet zo vastomlijnd als sommige mensen voorstellen, mensen deden gewoon wat ze konden.
Die bijbelse rolverdeling is er zeker nog wel, helaas.quote:Op zondag 30 juli 2017 22:17 schreef Pharkus het volgende:
Zoals ik ons huishouden zie, een totaalpakket aan taken die we gezamenlijk moeten zien te klaren en we hebben het zo verdeeld om iedereens voorkeuren en talenten zo optimaal te benutten. Sommige taken zijn verdeeld volgens het traditionele man/vrouw jaren 50 stramien en andere onderdelen weer niet.
En dat zal voor ieders relatie een andere soort verdeling opleveren van taken. En vaak is er een wisselwerking dat de een de ander opvangt, in voor en tegenspoed.
Allang niet meer de bijbelse rolverdeling waarbij een vrouw een eigendom was van de man.
Natuurlijk: overeenkomstig de regelmatige gang van de natuurquote:Op zondag 30 juli 2017 22:16 schreef Drug het volgende:
[..]
wat zijn dan de implicaties van die primitieve, op natuur gebaseerde rolverdeling voor de huidige samenleving? want die rollen zijn volgens mij behoorlijk geëvolueerd, hun natuurlijke oorsprong nog nauwelijks te traceren, dus veeleer een gecultiveerd verschijnsel.
In de biblebelt allicht en in de traditionele islamitische gezinnen. Helaas zijn dat niet waar de pijlen van de huidige feministische golf op gericht zijn. Niet dat ik last heb van deze feministen verder, behalve de excessieve media aandacht die het trekt.quote:Op zondag 30 juli 2017 22:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Die bijbelse rolverdeling is er zeker nog wel, helaas.
Dat is het punt. Misschien deden mensen wel gewoon wat ze konden. Mannen konden beter persistence hunten enzo dan vrouwen, maar dat konden ze vast niet allemaal. Dus minder sterke, oudere en gewonde mannen deden andere klusjes die vrouwen vooral deden, en misschien konden sommige vrouwen ook wel jagen. Dat lijkt me het meest praktisch, gewoon doen wat je kunt en niet doen wat je niet kunt. Als er vaste rollen waren zal dat door cultuur zijn. En dan is de logische vraag: wat hebben wij nu nog te maken met een cultuur van duizenden jaren geleden en waarom zouden we daar in vredesnaam een voorbeeld aan nemen?quote:Op zondag 30 juli 2017 22:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nouwja het ging om of er een natuurlijke roldverdeling is, of is geweest, en er is een tijd geweest waarin dit zo was. Het heeft dan verder niet zo veel nut om dit moment te pinpointen toch?
Ik stel ook niet dat we hier een voorbeeld aan dienen te nemen of überhaupt iets mee hebben te maken in deze zin.quote:Op zondag 30 juli 2017 22:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is het punt. Misschien deden mensen wel gewoon wat ze konden. Mannen konden beter persistence hunten enzo dan vrouwen, maar dat konden ze vast niet allemaal. Dus minder sterke, oudere en gewonde mannen deden andere klusjes die vrouwen vooral deden, en misschien konden sommige vrouwen ook wel jagen. Dat lijkt me het meest praktisch. Als er vaste rollen waren zal dat door cultuur zijn. En dan is de logische vraag: wat hebben wij nu nog te maken met een cultuur van duizenden jaren geleden en waarom zouden we daar in vredesnaam een voorbeeld aan nemen?
Geen idee hoe groot deze groep is en of deze groeiende is of niet, mag hopen dat die rap kleiner wordt in ieder geval.quote:Op zondag 30 juli 2017 22:23 schreef Pharkus het volgende:
[..]
In de biblebelt allicht en in de traditionele islamitische gezinnen. Helaas zijn dat niet waar de pijlen van de huidige feministische golf op gericht zijn. Niet dat ik last heb van deze feministen verder, behalve de excessieve media aandacht die het trekt.
Sorry, heb niet alles gelezen wat je had gepostquote:Op zondag 30 juli 2017 22:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik stel ook niet dat we hier een voorbeeld aan dienen te nemen of überhaupt iets mee hebben te maken in deze zin.
Geen punt, volgens mij ben ik het aardig met je eens.quote:Op zondag 30 juli 2017 22:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Sorry, heb niet alles gelezen wat je had gepost
quote:Op zondag 30 juli 2017 22:42 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Was het allemaal maar net zo als vroeger, polygamie all he way. Dan waren die jank mannen die voor feministen zijn, allang uitgestorven. Een echte man toont namelijk leiderschap en zelfvertrouwen.
Feministen? Geen probleem.quote:Op zondag 30 juli 2017 18:19 schreef Hexagon het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik het ook niet altijd met feministen eens ben.
1. Volgens mij is feminisme niet het kernprobleem. Eerder de feminisering van de samenleving.quote:Op zondag 30 juli 2017 18:19 schreef Hexagon het volgende:
Het lijkt de laatste tijd of het feminisme een soort favoriet doelwit is geworden van bittere mannen om hun frustraties mbt hun onvermogen om bij vrouwen in de smaak te vallen op te kunnen spuien.
Laat ik voorop stellen dat ik het ook niet altijd met feministen eens ben. Ik ben tegen vrouwenquota omdat ik denk dat ze het gezag van vrouwen ondermijnen. En ook op andere fronten vind ik ze soms hypocriet. Maar graag ga ik die discussie gewoon aan met argumenten en doe dat op een vriendelijke en respectvolle manier. En verder heeft het feminisme mooie dingen gebracht. Ik vind zelfstandige vrouwen met een eigen carriere en eigen mening veel leuker en aantrekkelijker dan volgzame huisvrouwen die alles maar van hun man aannemen.
Een andere groep daarentegen, die prominent op het forum aanwezig is, vind het echter nodig om ongegeneerde scheldkannonades richting vrouwen te kunnen doen. Het zijn azijngleuven en ze willen verkracht worden door vluchtelingen etc. Ze zien het feminisme als aanstichter dat vrouwen kritisch zijn en ook wensen hebben om rekening mee te houden. En ze zijn natuurlijk bang daar nooit aan te kunnen voldoen en verlangen dus naar een man-vrouw verhouding die niet meer bestaat en ook niet terug komt.
Waarom realiseren jullie je niet dat je misschien eens in de spiegel moet kijken om uit te vinden waarom het niet lukt bij de vrouwen? En dat dit trieste verbitterde gedoe je alleen maar nog onaantrekkelijker maakt. Het feminisme de schuld geven van je eigen falen is lekker makkelijk slachtoffergedrag. Maar het gaat je het geluk zeker niet brengen.
quote:Op zondag 30 juli 2017 22:42 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Was het allemaal maar net zo als vroeger, polygamie all he way. Dan waren die jank mannen die voor feministen zijn, allang uitgestorven. Een echte man toont namelijk leiderschap en zelfvertrouwen.
Jankman gespot.quote:
#altijdreadyquote:Op maandag 31 juli 2017 01:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neen, nu... echte mannen slapen niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |