Met alle liefdequote:Op dinsdag 1 augustus 2017 00:15 schreef Firewarrior het volgende:
[..]
Goed zo. Maar je moet hem/haar ook een paar klappen geven en schreeuwen dat het feminisme niet deugt.
Nou daar zeg je me wat. Door mannen en vrouwen en ook transgenders en God weet wie maar zijn gang te laten gaan krijg je een groep mensen die gedesoriënteerd raken in een meer een meer individualistische samenleving. Voeg daar nog de import van vreemdelingen bij en de vervreemding van de eigen identiteit is zo goed als compleet. De nationale identiteit zal zo verloren gaan. Dit lijkt allemaal sterk op een poging van de cultuur-marxisten om de Westerse cultuur uit te wissen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
verrek ja, omvolking... ook al zo'n voorbeeld van de feminisering.
'tis wat.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 00:21 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Nou daar zeg je me wat. Door mannen en vrouwen en ook transgenders en God weet wie maar zijn gang te laten gaan krijg je een groep mensen die gedesoriënteerd raken in een meer een meer individualistische samenleving. Voeg daar nog de import van vreemdelingen bij en de vervreemding van de eigen identiteit is zo goed als compleet. De nationale identiteit zal zo verloren gaan. Dit lijkt allemaal sterk op een poging van de cultuur-marxisten om de Westerse cultuur uit te wissen.
Ja waarom zou je je druk maken over het verdwijnen van een volk, een taal, een cultuur en een manier van leven? Wat kan jou dat nou schelen nietwaar?quote:
poe hé.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 00:28 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Ja waarom zou je je druk maken over het verdwijnen van een volk, een taal, een cultuur en een manier van leven? Wat kan jou dat nou schelen nietwaar?
Feminisme = egalitarisme.quote:Op zondag 30 juli 2017 18:24 schreef Strani het volgende:
Ik denk dat het vooral veel pubers zijn die zo reageren.
Ik persoonlijk behandel feministen met respect hoewel ik liever zou zien dat men het egalitarisme aanhangt, of hoe dat ook heet in het Nederlands.
En wat nou als er 6 mannen en vrouwen zijn, 3 elk en 3 functies en alle functies gaan naar de mannen? Toeval? I think not.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 00:01 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Geen idee wat je hiermee bedoelt. Als een vrouw een hoge functie bereikt omdat ze voor die functie de capaciteiten heeft, dan heb ik daar absoluut niets op tegen. Ik heb er ook niks op tegen als er meer vrouwen in de Tweede Kamer terechtkomen. Ik vind het wel kwalijk als vrouwen puur door hun geslacht voorgetrokken worden om zodoende een 50-50 balans te creëren. Als je kan kiezen uit 5 mensen wie een bepaalde functie krijgt en één van hen is vrouw, dan kies je toch degene uit die het meest geschikt is voor die functie. Als dat die vrouw blijkt te zijn, nou dan is het mooi meegenomen voor dat 50-50 balans idee. Maar het zou geen enkele invloed mogen hebben.
Omdat de mannen beter presteren, wij zijn groter en sterker, dat moet je begrijpenquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 00:46 schreef Mishu het volgende:
[..]
En wat nou als er 6 mannen en vrouwen zijn, 3 elk en 3 functies en alle functies gaan naar de mannen? Toeval? I think not.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 00:53 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Omdat de mannen beter presteren, wij zijn groter en sterker, dat moet je begrijpen
of sla jij een vent in elkaar wil de zeggen ?
Het is een kwestie van hoe je het definieert. Ik zelf vind het twee verschillende dingen. Egalitarisme kijkt daadwerkelijk naar gelijkheid en behartigt daarbij de belangen van iedereen. Feminisme behartigt vooral de belangen van vrouwen, wat ook duidelijk wordt uit de quota die door veel (niet alle!) feministen worden gesteund.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 00:43 schreef Mishu het volgende:
[..]
Feminisme = egalitarisme.
Enige ding is dat vastgeroeste stereotypes nog doorbroken moeten worden om dat ideaal te bereiken. Vrouwenwerk wordt nog steeds lager gewaardeerd.
Want?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 00:46 schreef Mishu het volgende:
[..]
En wat nou als er 6 mannen en vrouwen zijn, 3 elk en 3 functies en alle functies gaan naar de mannen? Toeval? I think not.
Het feminisme streeft naar een wereld waarin vrouwen superieur zijn aan mannen. Het masculinisme is eerder equalistisch te noemen dan het feminisme.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 00:43 schreef Mishu het volgende:
[..]
Feminisme = egalitarisme.
Enige ding is dat vastgeroeste stereotypes nog doorbroken moeten worden om dat ideaal te bereiken. Vrouwenwerk wordt nog steeds lager gewaardeerd.
Dat is vaak geen toeval. Mannen verrichten over het algemeen gewoon beter werk.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 00:46 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dan heb je of niet geluisterd of niet veel gehoord.quote:Op maandag 31 juli 2017 23:42 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik hoor haar alleen maar zeggen dat er meer vrouwen in de Tweede Kamer moeten komen, dat er meer vrouwen als minister moeten worden aangewezen, etc. Als Neelie vindt dat je iemand een functie moet toewijzen op basis van geslacht ipv op iemand's capaciteiten, dan vind ik het dom geblaat.
Er wordt helemaal niet gericht op een 50/50 verdeling. Op dit moment wordt er gericht op een 20/80 verdeling in de politiek en bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 00:01 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Geen idee wat je hiermee bedoelt. Als een vrouw een hoge functie bereikt omdat ze voor die functie de capaciteiten heeft, dan heb ik daar absoluut niets op tegen. Ik heb er ook niks op tegen als er meer vrouwen in de Tweede Kamer terechtkomen. Ik vind het wel kwalijk als vrouwen puur door hun geslacht voorgetrokken worden om zodoende een 50-50 balans te creëren. Als je kan kiezen uit 5 mensen wie een bepaalde functie krijgt en één van hen is vrouw, dan kies je toch degene uit die het meest geschikt is voor die functie. Als dat die vrouw blijkt te zijn, nou dan is het mooi meegenomen voor dat 50-50 balans idee. Maar het zou geen enkele invloed mogen hebben.
De zielige vrouwtjes worden gediscrimineerdquote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dan heb je of niet geluisterd of niet veel gehoord.
Want ze heeft het niet over omdat vrouw, maar om gelijke kansen voor geschikte mensen. Waar blijkt dat er een onbalans is, het aantal geschikte vrouwen (die zo'n carrière ook ambiëren) niet overeenkomt met hoeveel vrouwen in die politiek doordringen.
Amerika doet het dan ook beter dan Nederland op dit gebied. Nederland staat in de top 10 van landen met de minste vrouwen in topposities.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:37 schreef Firewarrior het volgende:
[..]
De zielige vrouwtjes worden gediscrimineerd. Hillary Clinton was presidentskandidaat, daaruit blijkt dat vrouwen zwaar gediscrimineerd worden
Het beperkte stukje, bedoel je daar Fok mee?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Amerika doet het dan ook beter dan Nederland op dit gebied.
Alhoewel ook daar dit principe geld en het op andere fronten weer slechter gaat dan hier mbt gelijke rechten en kansen voor vrouwen.
Het probleem hier is dan ook dat het verder eigenlijk gewoon prima zit mbt vrouwenrechten, daardoor wordt dit beperkte stukje die echt nog achter loopt weggewuifd.
Het valt uit de toon met de rest.
Mannen presteren beter.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 00:46 schreef Mishu het volgende:
[..]
Hoe is het een probleem dat vrouwen hier andere functies hebben?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Amerika doet het dan ook beter dan Nederland op dit gebied. Nederland staat in de top 10 van landen met de minste vrouwen in topposities.
Alhoewel ook daar dit principe geld en het op andere fronten weer slechter gaat dan hier mbt gelijke rechten en kansen voor vrouwen.
Het probleem hier is dan ook dat het verder eigenlijk gewoon prima zit mbt vrouwenrechten, daardoor wordt dit beperkte stukje die echt nog achter loopt weggewuifd.
Omdat het in Amerika pompen of verzuipen is. Zodra vrouwen, zoals in NL de kans krijgen 16 uur te werken doen ze dat vol overgave.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Amerika doet het dan ook beter dan Nederland op dit gebied. Nederland staat in de top 10 van landen met de minste vrouwen in topposities.
Dit gejank altijd. Vrouwen werken vaker parttime en presteren daardoor minder, daarom komen ze niet zo snel aan de top. Heb je bewijs dat vrouwen geen topfunctie krijgen omdat ze een vrouw zijn?quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Waarom streven feministen niet naar meer mannen op de basisschool, of in de mode sector? Het komt allemaal maar van één kant. Vrouwen worden zogenaamd onderdrukt en moeten geholpen worden, maar voor mannen doet men vervolgens niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 10:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoe is het een probleem dat vrouwen hier andere functies hebben?
Het is namelijk in principe geen probleem. Dat is het pas, als zou blijken dat vrouwen hier achtergesteld worden door hen bijvoorbeeld niet aan te nemen omdat ze vrouw zijn.
Naar mijn weten gebeurt dit in Nederland niet. Streven naar een hoger percentage vrouwen in topfuncties is dan niet nodig.
En waarom is het alleen voor topfuncties? Waarom streven feministen niet naar een betere man/vrouw verdeling bij vuilnismannen? Of bij loodgieters?
Denk het inderdaad ook niet. Die vrouwen werken allemaal part time tenslotte, terwijl die mannen zich een slag in de rondte werken zitten die vrouwen een beetje muntthee te drinken en te klagen over hun zware leven.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 00:46 schreef Mishu het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |