abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 mei 2017 @ 16:28:22 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_171119655
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 22 mei 2017 @ 16:29:53 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_171119689
Vlieg vrijdag van Muscat naar Abu Dhabi (Etihad) en dan door naar Amsterdam (KLM). Hele ticket is geboekt via de KLM. Moet ik inchecken bij/via Etihad of KLM? Heb dit nooit eerder gedaan.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator maandag 22 mei 2017 @ 20:20:38 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_171124969
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 16:29 schreef static het volgende:
Vlieg vrijdag van Muscat naar Abu Dhabi (Etihad) en dan door naar Amsterdam (KLM). Hele ticket is geboekt via de KLM. Moet ik inchecken bij/via Etihad of KLM? Heb dit nooit eerder gedaan.
Gewoon inchecken bij de maatschappij die met het vluchtnummer op je ticket staat. Moet het anders, dan meldt de website dat tijdens het inchecken wel :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_171132259
Ik vlieg binnenkort naar een internationale bestemming. Het kan direkt (>13h vlucht) met een maatschappij waar ik geen band mee heb. Of met mijn vertrouwde airline (United) waar ik een frequent flyer status heb, met overstap (20h totale duur) maar waar ik dus ook relevante miles verdien. Het is een business vlucht dus dat zijn er nogal wat, bijna genoeg voor een transatlantisch ticket. Wat te doen?
Jesus saves but death prevails.
  Moderator dinsdag 23 mei 2017 @ 00:12:16 #5
45833 crew  Fogel
pi_171132544
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 23:58 schreef Shivo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar een internationale bestemming. Het kan direkt (>13h vlucht) met een maatschappij waar ik geen band mee heb. Of met mijn vertrouwde airline (United) waar ik een frequent flyer status heb, met overstap (20h totale duur) maar waar ik dus ook relevante miles verdien. Het is een business vlucht dus dat zijn er nogal wat, bijna genoeg voor een transatlantisch ticket. Wat te doen?
Kan je die 7 extra uren nuttig besteden? Zo nee, go for the miles ;)
Even douchen in een lounge onderweg kan ook geen kwaad.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 23 mei 2017 @ 05:55:07 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171135062
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 23:58 schreef Shivo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar een internationale bestemming. Het kan direkt (>13h vlucht) met een maatschappij waar ik geen band mee heb. Of met mijn vertrouwde airline (United) waar ik een frequent flyer status heb, met overstap (20h totale duur) maar waar ik dus ook relevante miles verdien. Het is een business vlucht dus dat zijn er nogal wat, bijna genoeg voor een transatlantisch ticket. Wat te doen?
Kies op basis van de stoel. United heeft soms echt beroerde business class, als die andere wel goed is... de voordelen van je status krijg je bij business class sowieso, dan mis je alleen wat miles.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_171135655
Hoi. Ik zit in het buitenland en probeer online een vliegticket te regelen. Eerst deed ik het via skyscanner, kwam bij een site, en moest via Mastercard SecureCode mijn identiteit bevestigen.

ING zegt de hele tijd: Er is een fout opgetreden. Hierdoor is het is helaas niet mogelijk om uw identiteit vast te stellen. Probeert u het later alsutblieft nog een keer. Om terug te keren naar de webwinkel klink op 'sluiten'.

Toen ik het probeerde via de site van de maatschappij kreeg ik dezelfde melding. Toen ik het via de CC van mijn Moeder probeerde kreeg ik dezelfde melding dus ik weet niet precies waar de fout nu zit. Heeft ING technisch onderhoud of kan ik op deze manier niet betalen?
pi_171135775
Is het een optie om een bekende het ticket vanuit Nederland te laten boeken (en voorschieten)?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 23 mei 2017 @ 11:51:26 #9
414785 sirdanilot
pi_171140518
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 07:49 schreef DeParo het volgende:
Hoi. Ik zit in het buitenland en probeer online een vliegticket te regelen. Eerst deed ik het via skyscanner, kwam bij een site, en moest via Mastercard SecureCode mijn identiteit bevestigen.

ING zegt de hele tijd: Er is een fout opgetreden. Hierdoor is het is helaas niet mogelijk om uw identiteit vast te stellen. Probeert u het later alsutblieft nog een keer. Om terug te keren naar de webwinkel klink op 'sluiten'.

Toen ik het probeerde via de site van de maatschappij kreeg ik dezelfde melding. Toen ik het via de CC van mijn Moeder probeerde kreeg ik dezelfde melding dus ik weet niet precies waar de fout nu zit. Heeft ING technisch onderhoud of kan ik op deze manier niet betalen?
En als je moeder het probeert met haar creditcard vanuit Nederland? Dan kun je haar vervolgens terug betalen.

Wellicht vinden ze het verdacht dat er opeens vanuit het buitenland wordt betaald.

En sowieso even de hotline van je creditcard bellen. eventueel d.m.v. skype om de kosten daarvan te drukken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 23 mei 2017 @ 11:51:48 #10
414785 sirdanilot
pi_171140526
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 23:58 schreef Shivo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar een internationale bestemming. Het kan direkt (>13h vlucht) met een maatschappij waar ik geen band mee heb. Of met mijn vertrouwde airline (United) waar ik een frequent flyer status heb, met overstap (20h totale duur) maar waar ik dus ook relevante miles verdien. Het is een business vlucht dus dat zijn er nogal wat, bijna genoeg voor een transatlantisch ticket. Wat te doen?
Neem werk mee zodat je tijdens je overstap kunt werken in de lounge, en ga voor de miles.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 23 mei 2017 @ 12:02:56 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_171140786
Tja, ik zou denk ik toch voor direct kiezen, om nou 7 uur om te vliegen en/of te wachten zit ik persoonlijk ook niet op te wachten voor wat extra airmiles.
pi_171140954
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En als je moeder het probeert met haar creditcard vanuit Nederland? Dan kun je haar vervolgens terug betalen.

Wellicht vinden ze het verdacht dat er opeens vanuit het buitenland wordt betaald.

En sowieso even de hotline van je creditcard bellen. eventueel d.m.v. skype om de kosten daarvan te drukken.
Normaal heb ik er geen problemen mee, en met de cc van mijn moeder hetzelfde dus het zal wel het land zijn (verschillende sites gebruikt), ze hebben de security er nu vanaf gehaald en het werkt.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 23 mei 2017 @ 12:16:00 #13
414785 sirdanilot
pi_171141033
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 12:02 schreef Blik het volgende:
Tja, ik zou denk ik toch voor direct kiezen, om nou 7 uur om te vliegen en/of te wachten zit ik persoonlijk ook niet op te wachten voor wat extra airmiles.
Hangt van je inkomen af.

Als ik een transatlantische vlucht zou kunnen betalen met die miles zou ik zeker omvliegen. Want voor mij is een transatlantische vlucht heel veel geld.

Maar als je toch al 5k in de maand verdient dan is zo'n vluchtje helemaal niet zo duur meer en kun je beter doen wat je comfortabel vindt voor jezelf natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171141183
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 23:58 schreef Shivo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar een internationale bestemming. Het kan direkt (>13h vlucht) met een maatschappij waar ik geen band mee heb. Of met mijn vertrouwde airline (United) waar ik een frequent flyer status heb, met overstap (20h totale duur) maar waar ik dus ook relevante miles verdien. Het is een business vlucht dus dat zijn er nogal wat, bijna genoeg voor een transatlantisch ticket. Wat te doen?
volgens mij wil je de milles :P

Maar goed, ik zou lekker de overstap pakken. Beentje strekken is ook wel lekker. Misschien nog een beetje sight sseeen op je layover?
  dinsdag 23 mei 2017 @ 12:26:54 #15
62913 Blik
The one and Only!
pi_171141339
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 12:16 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hangt van je inkomen af.

Als ik een transatlantische vlucht zou kunnen betalen met die miles zou ik zeker omvliegen. Want voor mij is een transatlantische vlucht heel veel geld.

Maar als je toch al 5k in de maand verdient dan is zo'n vluchtje helemaal niet zo duur meer en kun je beter doen wat je comfortabel vindt voor jezelf natuurlijk.
Moet je het ook nog gebruiken natuurlijk, ik kan niet inschatten hoeveel miles het zijn. Lijkt mij gek dat je met 1 vlucht ongeveer 1 hele extra vlucht aan miles bij elkaar spaart.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 23 mei 2017 @ 12:42:25 #16
414785 sirdanilot
pi_171141852
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 12:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Moet je het ook nog gebruiken natuurlijk, ik kan niet inschatten hoeveel miles het zijn. Lijkt mij gek dat je met 1 vlucht ongeveer 1 hele extra vlucht aan miles bij elkaar spaart.
Met 1 vlucht in business class een vlucht in economy class? Waarom niet?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171148641
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 12:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

volgens mij wil je de milles :P

:P

Het douchen in de lounge is een goed idee. Overstap is in Frankfurt, United lounge is daar gedeeld met Lufthansa dacht ik. Zal wel druk zijn. Het aantal miles voor deze vlucht is ongeveer gelijk aan een transatlantische economy vlucht, wat we per jaar minimaal een keer doen met zijn vieren. En daarmee dus wel de moeite waard.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 16:55:21 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171149138
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 12:16 schreef sirdanilot het volgende:
Hangt van je inkomen af.

Als ik een transatlantische vlucht zou kunnen betalen met die miles zou ik zeker omvliegen. Want voor mij is een transatlantische vlucht heel veel geld.
:?
Zoveel duurder dan een Europese vlucht zijn die die niet. Sterker nog, ik ben eens goedkoper naar Curaįao gevlogen dan naar Moskou.
So we just called him Fred
pi_171150098
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:55 schreef FredvZ het volgende:

[..]

:?
Zoveel duurder dan een Europese vlucht zijn die die niet. Sterker nog, ik ben eens goedkoper naar Curaįao gevlogen dan naar Moskou.
Dat je een keer een goedkoop ticket hebt gescoord zegt natuurlijk helemaal niks over de prijzen van transatlantisch vliegen :P de laatste paar jaar is de prijs die ik betaal gemiddeld rond de $1200, vanaf NYC of IAH. Daarbij komt dat tickets van de VS naar Europa een stuk hoger liggen dan andersom, zo'n 33%.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:00:54 #20
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_171150681
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 08:00 schreef Kansenjongere het volgende:
Is het een optie om een bekende het ticket vanuit Nederland te laten boeken (en voorschieten)?
Wanneer dat ticket met Ideal betaald wordt, zal het geen probleem zijn. Met een credit card, en zeker wanneer de boeker een ander is dan de reiziger, kan er bij het inchecken naar die kaart gevraagd worden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:25:12 #21
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171151124
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wanneer dat ticket met Ideal betaald wordt, zal het geen probleem zijn. Met een credit card, en zeker wanneer de boeker een ander is dan de reiziger, kan er bij het inchecken naar die kaart gevraagd worden.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt of gezien en ik vlieg al 10 jaar veel! Ook regelmatig op andermans creditcard.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 23 mei 2017 @ 18:42:40 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171151408
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 17:32 schreef Shivo het volgende:
Dat je een keer een goedkoop ticket hebt gescoord zegt natuurlijk helemaal niks over de prijzen van transatlantisch vliegen :P de laatste paar jaar is de prijs die ik betaal gemiddeld rond de $1200, vanaf NYC of IAH. Daarbij komt dat tickets van de VS naar Europa een stuk hoger liggen dan andersom, zo'n 33%.
Tickets zijn structureel zo goedkoop, je moet dan wel economy willen zitten bij TUI, Eurowings, AirBerlin, BrusselsAirlines etc.
Voor die $1200 krijg je er bij TUI naast een retourvlucht ook nog twee weken all inclusive op de Dominicaanse Republiek bij.

Ik denk dat het ook vanuit de VS goedkoper moet kunnen, als je vanaf Newark vliegt ipv JFK
So we just called him Fred
pi_171151413
Ik heb wel eens bij een vlucht naar Amerika in dat gesprekje bij de gate de vraag gekregen hoe ik betaald had. Ik had eerst zoiets van: "Ik heb dit ticket maanden geleden gekocht, hoe moet ik dat in godsnaam nog weten" maar wist me uiteindelijk toch te herinneren dat het iDeal was.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:21:33 #24
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171155890
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:42 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik heb wel eens bij een vlucht naar Amerika in dat gesprekje bij de gate de vraag gekregen hoe ik betaald had. Ik had eerst zoiets van: "Ik heb dit ticket maanden geleden gekocht, hoe moet ik dat in godsnaam nog weten" maar wist me uiteindelijk toch te herinneren dat het iDeal was.
Je weet overigens dat het niet om het antwoord gaat in die gesprekjes?

Het gaat er vooral om hoe je reageert en of je bijvoorbeeld van iets simpels een heel lang verhaal weet te maken en dingen ongevraagd gaat uitleggen.

De gesprekjes gevoerd met mij zijn kortaf, mogelijk onvriendelijk overkomend maar niet onbeschoft. Of deze gesprekjes nuttig zijn laat ik maar even in het midden. Het is ieder geval niet het niveau welke EL AL hanteert maar mogelijk kan je bij de gemiddelde reiziger toch de speciale gevallen er gedeeltelijk wel uitzuiveren op deze manier en die aan een extra controle onderwerpen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:32:41 #25
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_171156266
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
Het is ieder geval niet het niveau welke EL AL hanteert
Hoe gaat zo'n gesprek bij El Al? Echt een soort onvriendelijk kruisverhoor?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_171156308
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:32 schreef static het volgende:

[..]

Hoe gaat zo'n gesprek bij El Al? Echt een soort onvriendelijk kruisverhoor?
Uitgevoerd door mannen in witte pakken?
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:45:15 #27
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171156638
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Uitgevoerd door mannen in witte pakken?
Met latex handschoenen
  dinsdag 23 mei 2017 @ 21:56:39 #28
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171157018
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:32 schreef static het volgende:

[..]

Hoe gaat zo'n gesprek bij El Al? Echt een soort onvriendelijk kruisverhoor?
Men heeft bij El Al vooraf al bepaald welke personen extra aandacht verdienen. De gesprekjes bij het inchecken met El Al beginnen vriendelijk, maar degene welke zijn geselecteerd krijgen extra aandacht en worden altijd doorverwezen naar een supervisor die dezelfde maar net even andere vragen stelt. Afhankelijk van dat gesprek kan je nog te maken krijgen met de eindverantwoordelijke wanneer dit op een outstation (dus niet in Israel) gebeurd. Het doel van deze gesprekjes is om door te gaan op de 'zwakke' punten in het gesprek. (Naast wat andere non verbale zaken).

Men zal daarnaast ook al je bagage aan een controle onderwerpen zodat dingen uitgesloten worden en dit is zeer zeker geen standaard bagage controle. Men zoekt echt naar specifieke zaken en schroomt niet om een item uit die bagage apart en via meerdere manieren te scannen.

Een dergelijke controle is overigens niet prettig en kan behoorlijk ingrijpend op je overkomen wat ook een gedeelte van de opzet is. Maar vanuit een veiligheidsoogpunt wel de beste methode.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 24 mei 2017 @ 11:26:15 #29
414785 sirdanilot
pi_171165924
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 16:55 schreef FredvZ het volgende:

[..]

:?
Zoveel duurder dan een Europese vlucht zijn die die niet. Sterker nog, ik ben eens goedkoper naar Curaįao gevlogen dan naar Moskou.
Binnen europa kun je vaak onder de 100 -150 euro overal wel heen, zeker met discounters. Gaat je naar curacao ook met een discounter niet lukken.

En of moskou nou nog als europa telt vind ik nog maar de vraag.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171167304
Of Moskou in Europa ligt is helemaal geen vraag, dat is gewoon een feit. :+
pi_171167410
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Binnen europa kun je vaak onder de 100 -150 euro overal wel heen, zeker met discounters. Gaat je naar curacao ook met een discounter niet lukken.

En of moskou nou nog als europa telt vind ik nog maar de vraag.
Amateur

pi_171167498
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:21 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je weet overigens dat het niet om het antwoord gaat in die gesprekjes?

Het gaat er vooral om hoe je reageert en of je bijvoorbeeld van iets simpels een heel lang verhaal weet te maken en dingen ongevraagd gaat uitleggen.

De gesprekjes gevoerd met mij zijn kortaf, mogelijk onvriendelijk overkomend maar niet onbeschoft. Of deze gesprekjes nuttig zijn laat ik maar even in het midden. Het is ieder geval niet het niveau welke EL AL hanteert maar mogelijk kan je bij de gemiddelde reiziger toch de speciale gevallen er gedeeltelijk wel uitzuiveren op deze manier en die aan een extra controle onderwerpen.
Bedoel je dan dat ze het raar vinden als je een heel verhaal ophangt over iets simpels of juist als je kortaf bent?
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 24 mei 2017 @ 12:40:36 #33
414785 sirdanilot
pi_171167648
quote:
10s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Amateur

[ afbeelding ]
Ja leuk maar in charleroi komen heen en terug kost je ook al gauw 60 euro vanuit nederland.

Maar wist niet dat de bijna gratis vluchten er weer waren, misschien dat ik van de zomer een leuk reisje doe !
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171167731
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 11:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Binnen europa kun je vaak onder de 100 -150 euro overal wel heen, zeker met discounters. Gaat je naar curacao ook met een discounter niet lukken.

En of moskou nou nog als europa telt vind ik nog maar de vraag.
Er was ooit een topic waarin uitgezocht werd hoever je kon komen met - ik geloof - 100 euro ofzo. Uiteindelijk was de verste reis: Eindhoven - Boedapest - Dubai (met WizzAir) en dan per bus naar Al-Ain.

Edit:

TRV / Hoe ver kom je met ¤100 ?

[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 24-05-2017 13:09:21 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 24 mei 2017 @ 12:56:11 #35
62913 Blik
The one and Only!
pi_171167940
Dit wordt ook wel grappig, wordt nog makkelijker om goedkoop te vliegen

https://www.luchtvaartnie(...)-air-europa-vluchten
pi_171168300
quote:
6s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er was ooit een topic waarin uitgezocht werd hoever je kon komen met - ik geloof - 150 euro ofzo. Volgens mij net buiten Dubai.
quote:
6s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er was ooit een topic waarin uitgezocht werd hoever je kon komen met - ik geloof - 100 euro ofzo. Uiteindelijk was de verste reis: Eindhoven - Boedapest - Dubai (met WizzAir) en dan per bus naar Al-Ain.

Edit:

TRV / Hoe ver kom je met ¤100 ?
Nu wizz flink meer vliegt naar dubai, en dubai zijn goedkope vluchten ook heeft, moet je de filipijnen ook nog wel halen. Voor 150 sowieso.
pi_171172179
quote:
10s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Nu wizz flink meer vliegt naar dubai, en dubai zijn goedkope vluchten ook heeft, moet je de filipijnen ook nog wel halen. Voor 150 sowieso.
ik ga eens kijken
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 24 mei 2017 @ 17:33:57 #38
414785 sirdanilot
pi_171174585
quote:
10s.gif Op woensdag 24 mei 2017 13:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Nu wizz flink meer vliegt naar dubai, en dubai zijn goedkope vluchten ook heeft, moet je de filipijnen ook nog wel halen. Voor 150 sowieso.
Wel leuk, heb je 2 onbeschermde overstappen (als de ene wizz vlucht vertraging heeft en je mist je volgende ben je de lul) en heb je alleen een klein rugzakje als handbagage mee, want als je voor alle vluchten apart bagage moet kopen haal je dat nooit voor 150 euro.

De onbeschermde overstappen kun je nog oplossen door een dag op je tussenbestemmingen te blijven, maar dan kun je weer zitten met overnachtingen (maar dubai en budapest zijn op zich wel heel leuk dus die kosten zou ik dan weer niet mee tellen) Maar de baggage lijkt me wel een probleem. Zelfs als je grote handbagage bijkoopt ipv een ingecheckte koffer wordt het een duur grapje.

tl;dr je moet vergelijkbare producten met elkaar vergelijken en niet appels met peren.

Verder ben ik benieuwd hoe jij voor onder de 100 euro van dubai naar de filipijnen komt? Maledieven of ergens in india zou ik me nog wel kunnen voorstellen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:12:18 #39
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171176547
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 17:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Verder ben ik benieuwd hoe jij voor onder de 100 euro van dubai naar de filipijnen komt?

Nu is de kans uitgesloten dat ik dit ooit zo ga doen, maar Cebu Pacifc heeft wel eens acties met gratis tickets en zo word de A330 die ze op deze route inzetten een beetje gevuld en dan zijn de tarieven laag.
Regulier, beetje vooraf boeken en je kan voor 150-175 euro enkele reis, met Cebu Pacific. De markt naar Manilla is natuurlijk een beetje low yield, vooral voor de in Dubai werkende Filipino's dat de prijs het belangrijkst is. (Dat zal niet het op tijd vliegen van deze vlucht zijn, want dat doet deze vlucht zeer zeker niet).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 24 mei 2017 @ 19:17:43 #40
414785 sirdanilot
pi_171176734
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 19:12 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nu is de kans uitgesloten dat ik dit ooit zo ga doen, maar Cebu Pacifc heeft wel eens acties met gratis tickets en zo word de A330 die ze op deze route inzetten een beetje gevuld en dan zijn de tarieven laag.
Regulier, beetje vooraf boeken en je kan voor 150-175 euro enkele reis, met Cebu Pacific. De markt naar Manilla is natuurlijk een beetje low yield, vooral voor de in Dubai werkende Filipino's dat de prijs het belangrijkst is. (Dat zal niet het op tijd vliegen van deze vlucht zijn, want dat doet deze vlucht zeer zeker niet).
Oh ging die 150 euro over enkele reis?

Dan kan het vast wel ja.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 24 mei 2017 @ 19:19:46 #41
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171176798
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 12:34 schreef Operc het volgende:

[..]

Bedoel je dan dat ze het raar vinden als je een heel verhaal ophangt over iets simpels of juist als je kortaf bent?
Men kan een zo op het oog lijkende 'open vraag' stellen na aanleiding van wat eerder in het gesprek is gevraagd waar je dan een antwoord op geeft waar je zelf het idee hebt dat je dit maar moet aanvullen omdat het anders een raar antwoord lijkt.

De bedoeling van een gesprekje bij bijvoorbeeld EL AL of bij immigratie bij binnenkomst van een land is om een passagier onzeker te laten worden en aan de hand daarvan dingen te achterhalen.
Correct maar kortaf antwoorden is het advies, net zoals dat je geen dingen moet laten aanpraten en dan een ander antwoord gaat geven.

Maak je er niet al teveel zorgen over, want bij EL AL en ook de door Delta ingehuurde 'HBO geschoolde veiligheidsmedewerkers' hebben ze uiteindelijk wel een basistraining gehad waardoor men op zich vrij gemakkelijk snel een eenvoudige selectie kunnen maken.
Mijn punt is vooral dat voor een getraind iemand deze 'HBO geschoolde medewerkers' geen partij zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 05:08:25 #42
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_171214346
Geweldig, eerste keer met Etihad, en meteen mijn aansluiting in Abu Dhabi gemist vanwege vertraging. Naja, hoort erbij. Weel jammer dat als je business class vliegt je in een Premier Inn hotel wordt gestopt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 26 mei 2017 @ 06:22:28 #43
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_171214392
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 05:08 schreef static het volgende:
Geweldig, eerste keer met Etihad, en meteen mijn aansluiting in Abu Dhabi gemist vanwege vertraging. Naja, hoort erbij. Weel jammer dat als je business class vliegt je in een Premier Inn hotel wordt gestopt.
Mijn ervaringen met Etihad zijn prima, maar die airport is echt zwaar onder de maat.... Wat een oude troep...

En om even door te zeuren - als ik ergens een hekel aan heb zijn remote stands - gisteren om 0100 geland (half uur vertraagd), dan 20min taxi'en naar de meest afgelegen remote stand... Normaal zit in 20min na landing in de taxi :X
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_171214396
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 18:25 schreef XL het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit meegemaakt of gezien en ik vlieg al 10 jaar veel! Ook regelmatig op andermans creditcard.
Hier in Azie is het standaard dat men het checked.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 26 mei 2017 @ 20:43:08 #45
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171229595
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 06:30 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hier in Azie is het standaard dat men het checked.
Ik heb het in Azië nog niet meegemaakt, wel één keer in Frankfurt met Qatar Airways, en dat was direct leuk want de door mijn gebruikte credit card was niet meer geldig en die had ik dus niet bij me.
Dit was trouwens ook echt een onzin controle, bedrag was allang van credit card afgeschreven als in 3 maanden gelden al geīncasseerd door de CC maatschappij en ik had de eerste vlucht vanaf Amsterdam met Lufthansa al gemaakt en dan zou ik in Frankfurt opeens niet verder mogen. Dat leek de gewone medewerkster ingehuurd door Qatar airways redelijk, maar de manager zag toch in dat als ik al geweigerd zou moeten worden dat bij de eerste vlucht van de boeking zou moeten en niet opeens halverwege. Het helpt soms om wat stennis te schoppen.

Bij een Easyjet en Ryanair in Europa is het sowieso geen probleem, al snap ik wel dat men een check bij sommige maatschappijen willen uitvoeren als men kort voor vertrek met een credit card betaald en het bedrag nog niet afgeschreven is.

Zo heeft Air Asia 1,5 jaar lang, naar eigen zeggen één passagier gehad die zeer kort voor vertrek (minder dan 1,5 uur van te voren) een ticket kocht, deze met een gestolen credit card betaalde, de vlucht maakte en dan tot de conclusie kan dat het een gestolen credit card betrof.
Nu rammelt dit verhaal wel als officiële lezing, want dit zal wel niet om één passagier gegaan zijn, want ook al reist deze met een vervalst ID, zodra deze één keer gebruikt is kan je dit niet weer gebruiken. Het zullen wel reguliere passagiers geweest zijn die van een boekingskantoortje gebruik maakte die de tickets op deze manier aanschaft en het geld van de reguliere passagier krijgt die ter goeder trouw is en derhalve niet vervolgt kan worden. De procedures bij Air Asia zijn nu aangepast.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 21:50:53 #46
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171231828
2e keer op rij dat ik na een transfer van AirFlans die een beetje kort is mijn bagagae niet heb op Schiphol. Wat een klote maatschappij is dat toch ook zeg :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171238451
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:43 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik heb het in Azië nog niet meegemaakt, wel één keer in Frankfurt met Qatar Airways, en dat was direct leuk want de door mijn gebruikte credit card was niet meer geldig en die had ik dus niet bij me.
Dit was trouwens ook echt een onzin controle, bedrag was allang van credit card afgeschreven als in 3 maanden gelden al geīncasseerd door de CC maatschappij en ik had de eerste vlucht vanaf Amsterdam met Lufthansa al gemaakt en dan zou ik in Frankfurt opeens niet verder mogen. Dat leek de gewone medewerkster ingehuurd door Qatar airways redelijk, maar de manager zag toch in dat als ik al geweigerd zou moeten worden dat bij de eerste vlucht van de boeking zou moeten en niet opeens halverwege. Het helpt soms om wat stennis te schoppen.

Bij een Easyjet en Ryanair in Europa is het sowieso geen probleem, al snap ik wel dat men een check bij sommige maatschappijen willen uitvoeren als men kort voor vertrek met een credit card betaald en het bedrag nog niet afgeschreven is.

Zo heeft Air Asia 1,5 jaar lang, naar eigen zeggen één passagier gehad die zeer kort voor vertrek (minder dan 1,5 uur van te voren) een ticket kocht, deze met een gestolen credit card betaalde, de vlucht maakte en dan tot de conclusie kan dat het een gestolen credit card betrof.
Nu rammelt dit verhaal wel als officiële lezing, want dit zal wel niet om één passagier gegaan zijn, want ook al reist deze met een vervalst ID, zodra deze één keer gebruikt is kan je dit niet weer gebruiken. Het zullen wel reguliere passagiers geweest zijn die van een boekingskantoortje gebruik maakte die de tickets op deze manier aanschaft en het geld van de reguliere passagier krijgt die ter goeder trouw is en derhalve niet vervolgt kan worden. De procedures bij Air Asia zijn nu aangepast.

Voor de duidelijkheid, de check waar ik het over heb, is dat jij vliegt op een ticket betaalt met een credit card van iemand anders. De houder van de credit card moet of meevliegen of de boeking verifieren.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 30 mei 2017 @ 10:05:43 #48
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171320816
Ik ga vliegen met KLM, handbaggage 55x35x25cm en maximaal 12 kilo.

Nou heb ik een canvas weekend/reistas met maten op papier van 56x32x30, maar in de plastic verpakking waarin ik hem gekocht heb meet ie slechts 55x34x6cm.

Dus ik neem aan dat als ik die tas niet te vol stop dat ie gewoon mee kan toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door EasyLife op 30-05-2017 10:17:37 ]
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 30 mei 2017 @ 10:37:31 #49
414785 sirdanilot
pi_171321296
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 10:05 schreef EasyLife het volgende:
Ik ga vliegen met KLM, handbaggage 55x35x25cm en maximaal 12 kilo.

Nou heb ik een canvas weekend/reistas met maten op papier van 56x32x30, maar in de plastic verpakking waarin ik hem gekocht heb meet ie slechts 55x34x6cm.

Dus ik neem aan dat als ik die tas niet te vol stop dat ie gewoon mee kan toch?
KLM doet echt niet moeilijk dus nee het is geen probleem.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 30 mei 2017 @ 13:08:23 #50
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171324085
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 10:37 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

KLM doet echt niet moeilijk dus nee het is geen probleem.
Thanks.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 30 mei 2017 @ 13:12:30 #51
414785 sirdanilot
pi_171324165
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:08 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Thanks.
De bagage eisen gelden sowieso voornamelijk voor rolkoffers, in de praktijk. Want men wil af van transaviatokkies die met enorme rolkoffers als handbagage komen aanzetten waardoor de normale handbagage niet meer past.

Maar bij KLM leven ze zelfs die eisen niet streng na. Bij Wizz Air en dergelijken kun je wel boetes krijgen voor te grote rolkoffers, of als je bijvoorbeeld een enorme backpack probeert mee te nemen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 30 mei 2017 @ 13:21:16 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_171324344
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:43 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik heb het in Azië nog niet meegemaakt, wel één keer in Frankfurt met Qatar Airways, en dat was direct leuk want de door mijn gebruikte credit card was niet meer geldig en die had ik dus niet bij me.
Dit was trouwens ook echt een onzin controle, bedrag was allang van credit card afgeschreven als in 3 maanden gelden al geīncasseerd door de CC maatschappij en ik had de eerste vlucht vanaf Amsterdam met Lufthansa al gemaakt en dan zou ik in Frankfurt opeens niet verder mogen. Dat leek de gewone medewerkster ingehuurd door Qatar airways redelijk, maar de manager zag toch in dat als ik al geweigerd zou moeten worden dat bij de eerste vlucht van de boeking zou moeten en niet opeens halverwege. Het helpt soms om wat stennis te schoppen.

Dat zou echt van de zotte zijn, geweigerd worden op een vlucht omdat je in de tussentijd een andere creditcard hebt gekregen :D
pi_171324979
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat zou echt van de zotte zijn, geweigerd worden op een vlucht omdat je in de tussentijd een andere creditcard hebt gekregen :D
Bij veel maatschappijen kan je ook met Paypal betalen. Hoe willen ze dat dan checken :D. Rare regels.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_171325041
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:47 schreef RipCity het volgende:

[..]

Bij veel maatschappijen kan je ook met Paypal betalen. Hoe willen ze dat dan checken :D. Rare regels.
Er zijn zelfs van die kleine reisbureautjes waar je cash kan betalen. Hoe ga je dat bewijzen?
pi_171326739
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 10:05 schreef EasyLife het volgende:
Ik ga vliegen met KLM, handbaggage 55x35x25cm en maximaal 12 kilo.

Nou heb ik een canvas weekend/reistas met maten op papier van 56x32x30, maar in de plastic verpakking waarin ik hem gekocht heb meet ie slechts 55x34x6cm.

Dus ik neem aan dat als ik die tas niet te vol stop dat ie gewoon mee kan toch?
Ligt er aan waar je naar toe vliegt. Zeker als je binnen Europa vliegt met een wat kleiner vliegtuig, zal je gevraagd worden om de bagage toch (gratis) in te checken.
pi_171326760
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:12 schreef sirdanilot het volgende:

Maar bij KLM leven ze zelfs die eisen niet streng na. Bij Wizz Air en dergelijken kun je wel boetes krijgen voor te grote rolkoffers, of als je bijvoorbeeld een enorme backpack probeert mee te nemen.
Boetes nog wel :D

Raar wereldbeeld heb jij...
  dinsdag 30 mei 2017 @ 15:01:08 #57
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171326804
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 14:58 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ligt er aan waar je naar toe vliegt. Zeker als je binnen Europa vliegt met een wat kleiner vliegtuig, zal je gevraagd worden om de bagage toch (gratis) in te checken.
Oh nouja, dat maakt niet uit, het is naar Ibiza, zal een paar tshirts en 2 zwembroeken zijn haha.

Als ik m'n tasje met paspoort en tablet enzo maar bij me kan houden.
pi_171327127
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 14:59 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Boetes nog wel :D

Raar wereldbeeld heb jij...
Boete lijkt me best een verdedigbare term voor de bedragen die budgetmaatschappijen op de luchthaven rekenen voor in te checken ruimbagage.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 15:27:35 #59
62913 Blik
The one and Only!
pi_171327308
Vraag aan de kenner. Ik vlieg over 3 weken naar Zanzibar met Kenya Airways. Amsterdam - Nairobi - Zanzibar en terug dezelfde weg terug. Voor 3 van de 4 vluchten heb ik al stoelen kunnen kiezen. Alleen de laatste leg van Nairobi naar Amsterdam kan ik nog altijd geen stoel kiezen. Bij de vlucht info staat het volgende:

Uitgevoerd door: KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Vluchtnummer: KQ1566
Aangeboden door: Kenya Airways
Reisklasse: Economy
Eigenaar toestel: KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Vliegtuigtype: CHANGE OF EQUIPMENT (EN ROUTE)

Wat betekent het dikgedrukte in deze? Dat we nog een tussenstop gaan maken ergens en daar van vliegtuig wisselen? Dit staat namelijk nergens genoemd. En zou dit de reden kunnen zijn dat ik nog geen stoelen hiervoor kan kiezen?
pi_171327389
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 15:18 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Boete lijkt me best een verdedigbare term voor de bedragen die budgetmaatschappijen op de luchthaven rekenen voor in te checken ruimbagage.
Door een ticket te boeken ga je akkoord met de voorwaarden. Daar staat in welke afmetingen je handbagage mag hebben.

Ik check altijd netjes mijn koffer in en dan kan ik me wel storen aan mensen die overduidelijk een te grote koffer/tas meenemen waardoor mijn handbagage niet meer in de overhead compartments kan . Zelfde geldt voor mensen die op 'duurdere' plekken in het vliegtuig gaan zitten terwijl ze daar niet voor betaald hebben.
pi_171327814
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 15:30 schreef electronique het volgende:

[..]

Door een ticket te boeken ga je akkoord met de voorwaarden. Daar staat in welke afmetingen je handbagage mag hebben.

Ik check altijd netjes mijn koffer in en dan kan ik me wel storen aan mensen die overduidelijk een te grote koffer/tas meenemen waardoor mijn handbagage niet meer in de overhead compartments kan . Zelfde geldt voor mensen die op 'duurdere' plekken in het vliegtuig gaan zitten terwijl ze daar niet voor betaald hebben.
Ik zei ook niet dat ik de boete onterecht vind. Ik ben daarom ook geen voorstander van vliegen met Transavia die mij, als ik netjes betaal voor mijn bagage, dwingen mijn rugzak onder de stoel te leggen, zodat ik nog minder beenruimte heb dan ik daarvoor al had, zodat de mensen die een veel te grote trolley meenemen om maar niet te hoeven betalen voor hun bagage deze comfortabel bovenin kunnen opbergen.
pi_171328263
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 15:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik zei ook niet dat ik de boete onterecht vind. Ik ben daarom ook geen voorstander van vliegen met Transavia die mij, als ik netjes betaal voor mijn bagage, dwingen mijn rugzak onder de stoel te leggen, zodat ik nog minder beenruimte heb dan ik daarvoor al had, zodat de mensen die een veel te grote trolley meenemen om maar niet te hoeven betalen voor hun bagage deze comfortabel bovenin kunnen opbergen.
Oh ik las het even verkeerd. Je bedoelt de hoogte van het bedrag wat je betaalt als ze er op het vliegveld achter komen dat je handbagage niet voldoet aan de eisen.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 30 mei 2017 @ 17:24:11 #63
414785 sirdanilot
pi_171329890
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 14:59 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Boetes nog wel :D

Raar wereldbeeld heb jij...
Je moet betalen, of je koffer achterlate, of zelf niet mee gaan.

40 euro kunnen ze je laten dokken.

Wat heeft dit met mijn wereldbeeld te maken?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171330088
We gaan dit jaar heel gek doen en vliegen business class met KLM naar Canada.

Heen Amsterdam - Calgary
Terug Vancouver - LAX - LAX - Amsterdam

Weet iemand of je op Vancouver en LAX ook een soort van lounge in kan (newbie! Ik ben nog nooit zo'n luxe paardje geweest, haha!)? En hoe zit het met de check in op Vancouver? We vliegen 's ochtends om 8 uur, maar leveren de huurauto in op het vliegveld tussen 6 uur en half 7. Heb gelezen dat dat krap is qua tijd, maar ook als je business class vliegt/

En ik las ook ergens dat je op LAX je koffers van de band moet halen en weer opnieuw moet inchecken, klopt dat?
We hebben een stop van 6 uur, maar het heeft denk ik niet zo heel veel zin om het vliegveld af te gaan denk ik om een piepklein beetje sfeer van LA op te doen?

Sorry voor de hoeveelheid vragen! Maar weet het meeste liever vooraf, dan dat ik straks stom sta te kijken omdat het fout gaat ofzo :D

[ Bericht 0% gewijzigd door MissRelin op 30-05-2017 17:44:42 ]
pi_171330544
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:36 schreef MissRelin het volgende:
We gaan dit jaar heel gek doen en vliegen business class met KLM naar Canada.

Heen Amsterdam - Calgary
Terug Vancouver - LAX - LAX - Amsterdam

Weet iemand of je op Vancouver en LAX ook een soort van lounge in kan (newbie! Ik ben nog nooit zo'n luxe paardje geweest, haha!)? En hoe zit het met de check in op Vancouver? We vliegen 's ochtends om 8 uur, maar leveren de huurauto in op het vliegveld tussen 6 uur en half 7. Heb gelezen dat dat krap is qua tijd, maar ook als je business class vliegt/

En ik las ook ergens dat je op LAX je koffers van de band moet halen en weer opnieuw moet inchecken, klopt dat?
We hebben een stop van 6 uur, maar het heeft denk ik niet zo heel veel zin om het vliegveld af te gaan denk ik om een piepklein beetje sfeer van LA op te doen?

Sorry voor de hoeveelheid vragen! Maar weet het meeste liever vooraf, dan dat ik straks stom sta te kijken omdat het fout gaat ofzo :D
Ja: https://www.klm.com/trave(...)ldwide_locations.htm

Maar verwacht er niet teveel van. Amerikaanse lounges zijn vaak armoe troef. Maargoed als het je eerste keer is is het vast leuk.

En je kan je huurauto ook gewoon eerder droppen dus waarom moeilijk doen?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_171330586
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:36 schreef MissRelin het volgende:
We gaan dit jaar heel gek doen en vliegen business class met KLM naar Canada.

Heen Amsterdam - Calgary
Terug Vancouver - LAX - LAX - Amsterdam

Weet iemand of je op Vancouver en LAX ook een soort van lounge in kan (newbie! Ik ben nog nooit zo'n luxe paardje geweest, haha!)? En hoe zit het met de check in op Vancouver? We vliegen 's ochtends om 8 uur, maar leveren de huurauto in op het vliegveld tussen 6 uur en half 7. Heb gelezen dat dat krap is qua tijd, maar ook als je business class vliegt/

Dat is wel te doen. Je hebt een aparte balie waar je wat sneller kan inchecken en wellicht ook een snellere rij voor de veiligheidscontrole
quote:
En ik las ook ergens dat je op LAX je koffers van de band moet halen en weer opnieuw moet inchecken, klopt dat?
Dat zou kunnen, omdat je daar de VS in gaat. Dat vertellen ze je precies bij het inchecken. Meestal komt het er op neer dat ze zeker willen weten dat het jouw koffer is die met het vliegtuig meegaat, dus dat kan met een foto op een scherm, of dat je de tas ophaalt en meteen weer afgeeft.
Vergeet niet dat je wel een ESTA moet aanvragen, anders kom je in Canada het vliegtuig al niet in.

quote:
We hebben een stop van 6 uur, maar het heeft denk ik niet zo heel veel zin om het vliegveld af te gaan denk ik om een piepklein beetje sfeer van LA op te doen?
Je zou naar Long Beach kunnen, maar gezien de tijd die je op de luchthaven nodig hebt en je toch in de lounge kan zitten, zou ik dat maar niet proberen.

quote:
Sorry voor de hoeveelheid vragen! Maar weet het meeste liever vooraf, dan dat ik straks stom sta te kijken omdat het fout gaat ofzo :D
pi_171330775
En hou er rekeniing mee dat Amerikaanse immigratie al IN Vancouver plaatsvind. Dus niet meer bij aankomst in LAX (Is net als domestic dan).
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 30 mei 2017 @ 18:30:03 #68
62913 Blik
The one and Only!
pi_171331043
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 18:18 schreef RipCity het volgende:
En hou er rekeniing mee dat Amerikaanse immigratie al IN Vancouver plaatsvind. Dus niet meer bij aankomst in LAX (Is net als domestic dan).
Dan neem ik aan dat de koffers niet meer opgehaald hoeven te worden, of staat dat los van elkaar?
pi_171331947
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 18:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan neem ik aan dat de koffers niet meer opgehaald hoeven te worden, of staat dat los van elkaar?
Ja daar twijfel ik over. Normaliter wel maar ik denk omdat je de immigratie al passeert in Canada dat dat nu niet het geval is.. Maargoed daar hoeft ze zich niet zo druk om te maken. Dat geven ze in YVR wel aan bij het inchecken.

Edit: Gevonden. Worden gewoon doorgelabeled :) https://www.tripadvisor.c(...)gage-Air_Travel.html
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 30 mei 2017 @ 19:26:00 #70
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171332297
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat zou echt van de zotte zijn, geweigerd worden op een vlucht omdat je in de tussentijd een andere creditcard hebt gekregen :D
Ergens in de voorwaarden staat dat je bij het inchecken gevraagd kan worden naar de credit card welke is gebruikt om te reserveren.
Echter het punt van deze regel is dat men dit doet om te controleren op boekingen die kort vooraf zijn gedaan en nog niet daadwerkelijk zijn geīncasseerd niet frauduleus zijn door dit te controleren.
In dit geval was het bedrag allang geīncasseerd, was het duidelijk een geval dat de credit card verlopen was, en belangrijker, dit gebeurde op een transferluchthaven. Het recht om te controleren voor zover dat wettelijk mogelijk is moet toch echt gebeuren op de luchthaven waar je de vluchten begint, en dat kan niet op een transferluchthaven.

De aangedragen oplossing van de reguliere medewerkster was om het totale bedrag voor 2 tickets opnieuw te reserveren op mijn nieuwe credit card.
Maar ik ben te principieel ingesteld en hoewel ik mij correct uitdruk, ben ik wel luid en duidelijk, ga niet mee ergens achteraf maar doe dit bij voorkeur met veel mensen in de buurt en dat is iets wat men niet wil, een scene die de luchtvaartmaatschappij in een slecht daglicht stelt als men weet dat juridisch gezien de basis van de check op zijn zachtst gezegd discutabel is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_171334656
Dank voor de reacties!

Esta aanvragen had ik inderdaad al in mijn hoofd zitten. Gaan we gelijk aanvragen met de Eta voor Canada, want die moet ook nog. En ik hoor op Vancouver dan nog wel een keer hoe en wat, dan kan het niet meer mis gegaan.

1e keer business class, dus inderdaad, ik vind waarschijnlijk alles fantastisch, ook al is het een super simpele lounge met een zacht bankje, een gratis bakje thee en een koekje _O-
pi_171355566
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 18:18 schreef RipCity het volgende:
En hou er rekeniing mee dat Amerikaanse immigratie al IN Vancouver plaatsvind. Dus niet meer bij aankomst in LAX (Is net als domestic dan).
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:36 schreef MissRelin het volgende:
Weet iemand of je op Vancouver en LAX ook een soort van lounge in kan (newbie! Ik ben nog nooit zo'n luxe paardje geweest, haha!)? En hoe zit het met de check in op Vancouver? We vliegen 's ochtends om 8 uur, maar leveren de huurauto in op het vliegveld tussen 6 uur en half 7. Heb gelezen dat dat krap is qua tijd, maar ook als je business class vliegt/

pas om half zeven op het vliegveld als je nog voor een internationale vlucht moet inchecken en door emigratie (Canada) en immigratie (VS) is wel krap. Vooral het laatste kan lang duren.
  woensdag 31 mei 2017 @ 20:53:25 #73
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171358832
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:05 schreef JanPrins het volgende:

[..]

[..]

pas om half zeven op het vliegveld als je nog voor een internationale vlucht moet inchecken en door emigratie (Canada) en immigratie (VS) is wel krap. Vooral het laatste kan lang duren.
Kort voor vertrek aanwezig zijn, ook met eventuele privileges, doe ik persoonlijk alleen op luchthavens die ik ken en ik weet wat voor normale drukte ik om die tijd kan verwachten.
Op Eindhoven en Schiphol bij vertrek kan ik dat redelijk goed inschatten, maar als je ergens voor een eerste keer komt en niet weet waar alles is zal ik inderdaad er ook voor kiezen om toch ruim op tijd aanwezig te zijn.

Je wordt bij de business klasse wel sneller geholpen bij het inchecken, en ook kan je vaak sneller door een veiligheidscontrole, maar op bijvoorbeeld Schiphol kom je na de snelle veiligheidscontrole wel in de normale rij bij de eventuele paspoortcontrole waardoor je toch meer tijd dan verwacht bezig kan zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 31 mei 2017 @ 21:54:45 #74
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_171361093
Hier iemand ervaring met de bid-upgrade van Garuda? Ik heb in november een nachtvlucht van Denpasar naar Tokyo, en overweeg voor deze vlucht te bieden op een upgrade naar Business Class. Na mijn boeking kreeg ik al de melding dat ik voor bid-upgrade in aanmerking kom. Vraag me nu vooral af wat voor een vlucht als deze een beetje fatsoenlijk (lees: minimum :P) bedrag is om te bieden voor een upgrade.... :)
diseased rhinoceros pizzle
pi_171362362
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:54 schreef Flylib het volgende:
Hier iemand ervaring met de bid-upgrade van Garuda? Ik heb in november een nachtvlucht van Denpasar naar Tokyo, en overweeg voor deze vlucht te bieden op een upgrade naar Business Class. Na mijn boeking kreeg ik al de melding dat ik voor bid-upgrade in aanmerking kom. Vraag me nu vooral af wat voor een vlucht als deze een beetje fatsoenlijk (lees: minimum :P) bedrag is om te bieden voor een upgrade.... :)
je mag niet zomaar 3¤ bieden
  woensdag 31 mei 2017 @ 22:42:31 #76
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_171362536
quote:
12s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

je mag niet zomaar 3¤ bieden
Jammer }:|
diseased rhinoceros pizzle
pi_171367042
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 15:27 schreef Blik het volgende:
Vraag aan de kenner. Ik vlieg over 3 weken naar Zanzibar met Kenya Airways. Amsterdam - Nairobi - Zanzibar en terug dezelfde weg terug. Voor 3 van de 4 vluchten heb ik al stoelen kunnen kiezen. Alleen de laatste leg van Nairobi naar Amsterdam kan ik nog altijd geen stoel kiezen. Bij de vlucht info staat het volgende:

Uitgevoerd door: KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Vluchtnummer: KQ1566
Aangeboden door: Kenya Airways
Reisklasse: Economy
Eigenaar toestel: KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Vliegtuigtype: CHANGE OF EQUIPMENT (EN ROUTE)

Wat betekent het dikgedrukte in deze? Dat we nog een tussenstop gaan maken ergens en daar van vliegtuig wisselen? Dit staat namelijk nergens genoemd. En zou dit de reden kunnen zijn dat ik nog geen stoelen hiervoor kan kiezen?
Volgens mij enkel dat het nu nog niet vast staat wat type toestel men gaat gebruiken, en derhalve de stoelindeling nog niet met zekerheid kan zeggen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_171367053
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 15:30 schreef electronique het volgende:

[..]

Door een ticket te boeken ga je akkoord met de voorwaarden. Daar staat in welke afmetingen je handbagage mag hebben.

Ik check altijd netjes mijn koffer in en dan kan ik me wel storen aan mensen die overduidelijk een te grote koffer/tas meenemen waardoor mijn handbagage niet meer in de overhead compartments kan . Zelfde geldt voor mensen die op 'duurdere' plekken in het vliegtuig gaan zitten terwijl ze daar niet voor betaald hebben.
En ook nog het punt dat de hoeveelheden handbagage die mensen tegenwoordig meeslepen, zorgen voor opstoppingen bij de security.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 1 juni 2017 @ 08:55:03 #79
62913 Blik
The one and Only!
pi_171368339
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 04:22 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Volgens mij enkel dat het nu nog niet vast staat wat type toestel men gaat gebruiken, en derhalve de stoelindeling nog niet met zekerheid kan zeggen.
Ik had ook al zoiets begrepen vanuit een ander forum. Maar het is wel gek dat het 3 weken vantevoren nog steeds bekend is
  donderdag 1 juni 2017 @ 19:50:57 #80
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171381264
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 08:55 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik had ook al zoiets begrepen vanuit een ander forum. Maar het is wel gek dat het 3 weken vantevoren nog steeds bekend is
Dat KLM de 747 in gaat zetten staat zo goed als vast.

Waar het hier om gaat is dat KQ1566 wordt uitgevoerd door KL 566 en dat je dus onder Kenya Airways vluchtnummers in een KLM toestel wordt geplaatst.
Dan kan je bij KLM dus niet vooraf stoelen kiezen, en ook niet via Kenya Airways omdat men daar geen toegang tot het systeem van KLM heeft.
30 uur voor vertrek kan je normaliter wel een stoel gebruiken omdat KLM dan de vlucht open zet voor inchecken, en mogelijk al vanaf Zanzibar afhankelijk hoeveel toegang KLM geeft.

Ik heb dit wel vaker als je met een ander lid van Skyteam of een andere partnermaatschappij vluchtnummers vliegt, alleen bij Air France dan kan je ondanks Air France vluchtnummers wel stoelen selecteren op KLM vluchten, maar dan alleen weer rechtstreeks via de KLM website en niet via Air France. Bij Air France zelf kan je weer niet gratis vooraf stoelen selecteren op Air France vluchten behalve bij het inchecken.

Het is daarom wel aan te raden om vooraf in te checken, want als je dat pas bij de incheckbalie doet dan zijn alle frequent flyers welke vooraf gratis stoelen je al voor geweest en ook de mensen die wel online inchecken gebruikt hebben, is het toestel vol kan je zomaar een middenplaats krijgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 1 juni 2017 @ 19:57:32 #81
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171381383
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 04:23 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

En ook nog het punt dat de hoeveelheden handbagage die mensen tegenwoordig meeslepen, zorgen voor opstoppingen bij de security.
Nu sta ik regelmatig in de 'priority rij', waar de gemiddelde passagier een ruimere hoeveelheid handbagage mag meenemen, en door de gevoeligheid van de scanners op Schiphol had de mevrouw voor mij 9 bakken nodig om alles wat ze met zich mee had uit te stallen.
En ik gaf haar gelijk ook, want in haar tas laten zou betekenen dat het aan een 2de scan onderworpen zou worden wat ook tijd kost.
Elke bak welke gescand moet worden kost natuurlijk tijd. Aan de andere kant, ik vlieg bij voorkeur ook alleen met handbagage, ik wil graag naar huis en niet bij een bagageband wachten en zo mijn trein missen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 1 juni 2017 @ 19:58:37 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_171381404
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:50 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat KLM de 747 in gaat zetten staat zo goed als vast.

Waar het hier om gaat is dat KQ1566 wordt uitgevoerd door KL 566 en dat je dus onder Kenya Airways vluchtnummers in een KLM toestel wordt geplaatst.
Dan kan je bij KLM dus niet vooraf stoelen kiezen, en ook niet via Kenya Airways omdat men daar geen toegang tot het systeem van KLM heeft.
30 uur voor vertrek kan je normaliter wel een stoel gebruiken omdat KLM dan de vlucht open zet voor inchecken, en mogelijk al vanaf Zanzibar afhankelijk hoeveel toegang KLM geeft.

Ik heb dit wel vaker als je met een ander lid van Skyteam of een andere partnermaatschappij vluchtnummers vliegt, alleen bij Air France dan kan je ondanks Air France vluchtnummers wel stoelen selecteren op KLM vluchten, maar dan alleen weer rechtstreeks via de KLM website en niet via Air France. Bij Air France zelf kan je weer niet gratis vooraf stoelen selecteren op Air France vluchten behalve bij het inchecken.

Het is daarom wel aan te raden om vooraf in te checken, want als je dat pas bij de incheckbalie doet dan zijn alle frequent flyers welke vooraf gratis stoelen je al voor geweest en ook de mensen die wel online inchecken gebruikt hebben, is het toestel vol kan je zomaar een middenplaats krijgen.
Zou 90 dagen vantevoren een stoel moeten kunnen kiezen volgens klm klantenservice. Maar, misschien hebben ze dat ook wel verkeerd. Ze konden me niet zeggen waarom die status zo was.

Inchecken doe ik overigens altijd, geen zin in verrassingen op de luchthaven.

Boeit verder ook niet zo, komt goed.
pi_171383220
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nu sta ik regelmatig in de 'priority rij', waar de gemiddelde passagier een ruimere hoeveelheid handbagage mag meenemen, en door de gevoeligheid van de scanners op Schiphol had de mevrouw voor mij 9 bakken nodig om alles wat ze met zich mee had uit te stallen.
En ik gaf haar gelijk ook, want in haar tas laten zou betekenen dat het aan een 2de scan onderworpen zou worden wat ook tijd kost.
Elke bak welke gescand moet worden kost natuurlijk tijd. Aan de andere kant, ik vlieg bij voorkeur ook alleen met handbagage, ik wil graag naar huis en niet bij een bagageband wachten en zo mijn trein missen....
mijn hemel wat duurt dat lang zeg. Laatst nog een keertje een kwartier staan wachten op de tweede scan omdat de kerel vooraan de band mijn sleutels onder mijn jas had gemikt.

Zo jammer dat je die mensen die kan uitschelden :')
  vrijdag 2 juni 2017 @ 00:44:21 #84
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171388837
Twee weken geleden moest mijn tas wéér apart gecheckt worden. Dit keer maar eens gevraagd hoe dat komt. Antwoord: teveel muntgeld bij elkaar op één plaats...

Rare is wel dat dit alleen optreedt bij Vertrek 3 op Schiphol, bij Vertrek 1 (en alle andere luchthavens) is er met dezelfde tas, met dezelfde inrichting, met dezelfde munten op dezelfde plaats helemaal niks aan de hand.
So we just called him Fred
pi_171445895
Als je vliegt met veel 'medicijnen' (welke gewoon vrij verkrijgbaar zijn via bol.com) in de ruimbagage is het dan handig om een toelichtend briefje er bij te stoppen?

Als ik vanaf Schiphol naar Indonesië vlieg, en dan met een binnenlandse vlucht verder zijn alle verpakkingen nog dicht.. Maar op de terugweg kan er best wat geopend zijn (ik hoop dat de Diarreeremmers nog dicht zitten :+ ), kunnen ze daar lastig over gaan doen als het open is?
SPOILER: lijstje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2017 14:31:02 ]
  zondag 4 juni 2017 @ 15:08:46 #86
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_171447010
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:29 schreef d4v1d het volgende:
Als je vliegt met veel 'medicijnen' (welke gewoon vrij verkrijgbaar zijn via bol.com) in de ruimbagage is het dan handig om een toelichtend briefje er bij te stoppen?

Als ik vanaf Schiphol naar Indonesië vlieg, en dan met een binnenlandse vlucht verder zijn alle verpakkingen nog dicht.. Maar op de terugweg kan er best wat geopend zijn (ik hoop dat de Diarreeremmers nog dicht zitten :+ ), kunnen ze daar lastig over gaan doen als het open is?
SPOILER: lijstje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met dat lijstje denk ik niet, niet, maar voor het zekere voor het onzekere te nemen vraag ik mijn apotheek altijd voor een douane-verklaring, omdat ik meestal voor 8 maanden aan medicatie meesleep.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 4 juni 2017 @ 15:33:49 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_171447737
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:29 schreef d4v1d het volgende:
Als je vliegt met veel 'medicijnen' (welke gewoon vrij verkrijgbaar zijn via bol.com) in de ruimbagage is het dan handig om een toelichtend briefje er bij te stoppen?

Als ik vanaf Schiphol naar Indonesië vlieg, en dan met een binnenlandse vlucht verder zijn alle verpakkingen nog dicht.. Maar op de terugweg kan er best wat geopend zijn (ik hoop dat de Diarreeremmers nog dicht zitten :+ ), kunnen ze daar lastig over gaan doen als het open is?
SPOILER: lijstje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is gewoon standaard reis-apotheek, ik neem al meer mee als ik in Europa op vakantie ga (kleine kinderen, dan neem je het zekere voor het onzekere).

Daar gaan ze echt niet raar van opkijken
  zondag 4 juni 2017 @ 19:36:25 #88
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_171453793
Wat blik zegt. Zit niets bijzonders bij :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_171503209
Morgen vliegen met WizzAir.

Heb al veel verhalen gelezen over de striktheid van de bagage, Wij hebben ieder een tas die met breedte en hoogte goed is maar qua lengte te lang. Aangezien er alleen maar kleren in zitten kan je ze behoorlijk compact maken. Ben benieuwd of ze moeilijk gaan doen.
pi_171503432
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:29 schreef Mozy het volgende:
Morgen vliegen met WizzAir.

Heb al veel verhalen gelezen over de striktheid van de bagage, Wij hebben ieder een tas die met breedte en hoogte goed is maar qua lengte te lang. Aangezien er alleen maar kleren in zitten kan je ze behoorlijk compact maken. Ben benieuwd of ze moeilijk gaan doen.
waar vlieg je op? In budapest zijn ze redelijk hardcore.
pi_171503747
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

waar vlieg je op? In budapest zijn ze redelijk hardcore.
Ja naar Boedapest ja.

Maar zelfs als je een zachte stoffe tas hebt die je in kan deuken? Misschien gok ik het erop in eindhoven maar boek ik grote handbagage voor de terugvlucht.
pi_171506677
Heb nu alles in 2 eastpaks weten te krijgen. Kan me niet voorstellen dat ze over die tassen moeilijk gaan doen.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 20:43:41 #93
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171508967
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:31 schreef Mozy het volgende:
Heb nu alles in 2 eastpaks weten te krijgen. Kan me niet voorstellen dat ze over die tassen moeilijk gaan doen.
Op Eindhoven Airport roept men op om naar de gate te komen en wacht dan met boarden totdat grondpersoneel de rij is afgelopen en men pakt daar de 'verdachte' personen met koffers tussenuit die dan moeten demonstreren of de betreffende handbagage in de Wizz Air bak past. Past het niet dan kan je naar een aparte balie om bij te betalen.
Tip is hier dan ook om niet in die rij te gaan staan maar meer in de buurt en later gaan boarden, bij een hele grote hutkoffer halen ze je ook dan er nog tussenuit, maar als het boardproces aan de gang is moet het snel afgehandeld worden en zal men de twijfelgevallen niet opvolgen. (Door de huidige werkwijze wordt namelijk 80% al gecontroleerd.

Op Budapest Airport wordt je naar een metalen schuur geleid en bij de 8 gates die daar zijn wordt iedereen bij het naar binnen gaan gecontroleerd op afmeting. Of in ieder geval de verdachte gevallen. Bij afwijking kan je ook daar de kosten aftikken.

Bij eastpak rugzakken mag het geen probleem zijn, die zijn niet de target van deze controles natuurlijk, dat zijn de rolkoffers.
Ik heb persoonlijk nooit problemen met de afmetingen, nu zal het ongetwijfeld helpen dat ik een 'privilege pas' heb en dus naast dat ik reguliere handbagage mee mag nemen ook via priority boarding aan boord mag en ze nu net die rij niet controleren op afmetingen, begrijpelijk want daar valt geen eer aan te behalen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_171509832
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:53 schreef Mozy het volgende:

[..]

Ja naar Boedapest ja.

Maar zelfs als je een zachte stoffe tas hebt die je in kan deuken? Misschien gok ik het erop in eindhoven maar boek ik grote handbagage voor de terugvlucht.
als ze echt zoutig willen doen, er staat altijd iets in de voorwaarde als "moet gemakkelijk" passen....

Maar goed, een rugzak is geen probleem.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:10:20 #95
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_171509918
Oi. 5.40 aankomen op Schiphol vroeg genoeg als om 06.35 gate sluit denken jullie?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_171510264
Iemand nog een mening over het vliegen in het upper deck van een 747, versus lower deck?
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:22:18 #97
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171510387
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:10 schreef Faux. het volgende:
Oi. 5.40 aankomen op Schiphol vroeg genoeg als om 06.35 gate sluit denken jullie?
Indien alleen handbagage en je de weg weet moet het wel lukken
pi_171510574
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:10 schreef Faux. het volgende:
Oi. 5.40 aankomen op Schiphol vroeg genoeg als om 06.35 gate sluit denken jullie?
je hebt de berichten gezien over drukte bij security?

Dat zeggende, moet kunnen, ik heb het vaak een stuk krapper gedaan.
  Moderator dinsdag 6 juni 2017 @ 21:47:46 #99
45833 crew  Fogel
pi_171511305
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef Shivo het volgende:
Iemand nog een mening over het vliegen in het upper deck van een 747, versus lower deck?
Heb maar een paar keer upper gevlogen, en dat was vooral omdat het kon. Minder stoelen en naar verhouding meer personeel beschikbaar was een goede ervaring.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:52:11 #100
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171511447
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:10 schreef Faux. het volgende:
Oi. 5.40 aankomen op Schiphol vroeg genoeg als om 06.35 gate sluit denken jullie?
Ligt eraan waar je heen gaat en wanneer je gaat.

Voor de meeste Europesche vluchten kan je inchecken/bagage droppen tot 40 minuten voor vertrek. Intercontinentaal is dat een uur.

Vroeg in de ochtend vertrekken veel vakantievluchten met veel mensen die veel meuk in hun handbagage meenemen. De security check gaat dan ook wat langzamer.

Ik vind het erg krap, je hebt dan ook geen enkele speling in je vervoer naar het vliegveld.
So we just called him Fred
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:53:11 #101
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_171511482
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Indien alleen handbagage en je de weg weet moet het wel lukken
Yup, thanks.

quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

je hebt de berichten gezien over drukte bij security?

Dat zeggende, moet kunnen, ik heb het vaak een stuk krapper gedaan.
Jup, maar 06.00 leek me vroeg voor massale drukte :P
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_171511724
moet je bij een tussenstop uit de vliegtuig etc of hangt het aan de maatschappij af?
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:40:00 #103
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171512931
Iemand ervaring met camera's/lenzen in je handbagage? Ik vlieg volgende maand (Berlijn) voor het eerst met een cameratas als handbagage (met een apart vakje voor normaal handbagage spul). Paar lenzen en camera zelf. Ik weet dat je laptops, e.d. eruit moet halen op een gegeven moment (TSA - Security check), maar hoe zit dat met een camera en lenzen?

Ik heb een rugzak met de volgende afmetingen: 31,8 x 19,8 x 44
KLM geeft echter aan dat de maximele afmetingen 55 x 35 x 25 cm zijn. Op een van de drie dus iets groter (44 - 25). Gaat dit een probleem opleveren? Gok van niet?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_171512976
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:00 schreef Chunees het volgende:
moet je bij een tussenstop uit de vliegtuig etc of hangt het aan de maatschappij af?
Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:48:28 #105
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_171513183
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef Shivo het volgende:
Iemand nog een mening over het vliegen in het upper deck van een 747, versus lower deck?
Bij KLM in de oude business class vond ik het bovenin echt helemaal niets. Veel krapper voorin lower deck. In de vernieuwde business class heb ik nog niet in een 747 gevlogen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_171513244
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:41 schreef YeahYeahM het volgende:

[..]

Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!
het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
pi_171513292
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:

[..]

het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Wat is de route van de gehele vlucht?
Als je moeilijk loopt regelen ze een rolstoel voor je, dat is geen probleem. Je blijft bij de gate aangezien je wel al geboarded bent.
pi_171513364
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:

[..]

het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Zo'n Arke vlucht naar Orlando en Miami?
pi_171513674
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bij KLM in de oude business class vond ik het bovenin echt helemaal niets. Veel krapper voorin lower deck. In de vernieuwde business class heb ik nog niet in een 747 gevlogen.
Het is wel iets beter geworden, maar kan absoluut niet tippen aan Emirates bijvoorbeeld.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 23:12:36 #110
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171513958
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:

[..]

het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Met TUI? Dan moet je er uit.
In Orlando voor de immigratie, in Miami voor de crewwissel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:41 schreef YeahYeahM het volgende:
Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!
Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.
Als je het vliegtuig moet verlaten op een tussenstop komt dat meestal omdat er een crewwissel is, het vliegtuig schoon gemaakt moet worden, je door de immigratie moet en/of de lokale overheid vindt dat het toestel moet verlaten. Dat laatste in de meeste gevallen om lokaal inkomsten te genereren.
So we just called him Fred
pi_171513989
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:

[..]

het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:52 schreef YeahYeahM het volgende:

[..]

Wat is de route van de gehele vlucht?
Als je moeilijk loopt regelen ze een rolstoel voor je, dat is geen probleem. Je blijft bij de gate aangezien je wel al geboarded bent.
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Met TUI? Dan moet je er uit.
In Orlando voor de immigratie, in Miami voor de crewwissel.

[..]

Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.
Als je het vliegtuig moet verlaten op een tussenstop komt dat meestal omdat er een crewwissel is, het vliegtuig schoon gemaakt moet worden, je door de immigratie moet en/of de lokale overheid vindt dat het toestel moet verlaten. Dat laatste in de meeste gevallen om lokaal inkomsten te genereren.
heb nog niet geboekt,maar wou het even weten
  PR/Manusje van alles dinsdag 6 juni 2017 @ 23:17:11 #112
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_171514073
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand ervaring met camera's/lenzen in je handbagage? Ik vlieg volgende maand (Berlijn) voor het eerst met een cameratas als handbagage (met een apart vakje voor normaal handbagage spul). Paar lenzen en camera zelf. Ik weet dat je laptops, e.d. eruit moet halen op een gegeven moment (TSA - Security check), maar hoe zit dat met een camera en lenzen?

Ik heb een rugzak met de volgende afmetingen: 31,8 x 19,8 x 44
KLM geeft echter aan dat de maximele afmetingen 55 x 35 x 25 cm zijn. Op een van de drie dus iets groter (44 - 25). Gaat dit een probleem opleveren? Gok van niet?
maandje terug op schiphol. Tas door de handmatige controle en elke lens de lenskap dr af en ff gegluurd. Camera zelf is niet bekeken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_171514089
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:12 schreef FredvZ het volgende:

Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.
Als je het vliegtuig moet verlaten op een tussenstop komt dat meestal omdat er een crewwissel is, het vliegtuig schoon gemaakt moet worden, je door de immigratie moet en/of de lokale overheid vindt dat het toestel moet verlaten. Dat laatste in de meeste gevallen om lokaal inkomsten te genereren.
Dit is volgens mij niet bij elke maatschappij zo toch? Al heb ik het laatste jaar niet meer met een tussenstop gevlogen, dus het kan zijn dat het nu overal anders is.. Was altijd in het kader van "de veiligheid"..
  dinsdag 6 juni 2017 @ 23:27:01 #114
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171514359
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:17 schreef YeahYeahM het volgende:
Dit is volgens mij niet bij elke maatschappij zo toch? Al heb ik het laatste jaar niet meer met een tussenstop gevlogen, dus het kan zijn dat het nu overal anders is.. Was altijd in het kader van "de veiligheid"..
Het kan per land en maatschappij verschillen. Bij TUI (en een aantal helicoptermaatschapijen) heb ik inmiddels al diverse malen meegemaakt dat passagiers gewoon aan boord kunnen blijven zitten.
So we just called him Fred
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 6 juni 2017 @ 23:27:13 #115
414785 sirdanilot
pi_171514365
Volgens mij worden die vluchten met tussenstops zowieso steeds zeldzamer. Ik heb jááááren geleden zo een tussenstop gehad in brazilie en toen mochten we wel blijven zitten. Maar Amerika is tegenwoordig zo streng dat je waarschijnlijk gewoon door de immigratie moet en dus het vliegtuig uit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 6 juni 2017 @ 23:31:38 #116
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171514479
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:27 schreef sirdanilot het volgende:
Volgens mij worden die vluchten met tussenstops zowieso steeds zeldzamer. Ik heb jááááren geleden zo een tussenstop gehad in brazilie en toen mochten we wel blijven zitten. Maar Amerika is tegenwoordig zo streng dat je waarschijnlijk gewoon door de immigratie moet en dus het vliegtuig uit.
Zodra maatschappijen kans zien om een toestel voor één enkele bestemming te vullen zullen dat ze dat zeker niet nalaten. De korte vlucht tussen de twee "stations" is relatief duur. Je vliegt dan relatief laag en het kost je een extra start en landing op de levensduur van het toestel.
So we just called him Fred
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 6 juni 2017 @ 23:48:32 #117
414785 sirdanilot
pi_171514915
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:31 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zodra maatschappijen kans zien om een toestel voor één enkele bestemming te vullen zullen dat ze dat zeker niet nalaten. De korte vlucht tussen de twee "stations" is relatief duur. Je vliegt dan relatief laag en het kost je een extra start en landing op de levensduur van het toestel.
Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.

Routes waarbij het om technische redenen noodzakelijk is om ergens te stoppen zijn er bijna niet meer (een beroemde is london city - new york jfk via Shannon, ierland). Dus ze doen het voornamelijk om economische redenen. Want als TUI naar Orlando kan vliegen kunnen ze ook best naar Miami vliegen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 6 juni 2017 @ 23:49:24 #118
414785 sirdanilot
pi_171514938
In brazilie zijn tussenstops op domestic vluchten heel normaal. Je hebt zelfs routes met 2 of 3 stops onderweg. Gewoon als een soort bus dus. Vaak kun je dan ook wel non-stop, maar is dat b.v. duurder.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171515467
In landen als Noorwegen heb je nog wel van dat soort diensten. Maar dan vlieg je met kleine toestellen echt korte stukken. Wel cool om te doen btw.
  woensdag 7 juni 2017 @ 00:33:38 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_171515608
Ik vlieg binnenkort naar Zanzibar. 1ste vlucht is naar Nairobi. 2de vlucht is naar Zanzibar, maar met een tussenstop op Kilimanjaro airport, ben benieuwd of we eruit moeten of gewoon mogen zitten.

2 jaar geleden toen ik vanuit Aruba terugvloog, doen ze ook met een tussenstop op Bonaire, daar moet je er overigens wel uit.
pi_171515952
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.

Routes waarbij het om technische redenen noodzakelijk is om ergens te stoppen zijn er bijna niet meer (een beroemde is london city - new york jfk via Shannon, ierland). Dus ze doen het voornamelijk om economische redenen. Want als TUI naar Orlando kan vliegen kunnen ze ook best naar Miami vliegen.
Ik heb nooit kunnen begrijpen waarom men BA1 zou nemen. Oke je vertrekt vanaf City (dus minder gezeik in het verkeer in Londen) en je doet US immigration in Ierland (en dus geen rijen op JFK) maar de tijden zijn volkomen ongemakkelijk. Met vertrek om 09:40 ben je eigenlijk een hele werkdag kwijt aan zo'n vlucht. Met BA183 kun je een (bijna) volle dag werken in Londen, dan slaap je in NY, werk je een bijna volle dag in NY en neem je BA174/BA176 terug, zodat je op dag 3 een volle dag kunt werken in Londen. Veel handiger. Ik meen dat de nieuwe BA1 dan ook de Chairman's flight wordt genoemd - voor de voorzitters van de raad van bestuur, hele oude lullo's die eigenlijk maar een paar dagen werken per jaar.
De echte BA1 is van voor mijn tijd.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 7 juni 2017 @ 02:52:17 #122
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171516303
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:48 schreef sirdanilot het volgende:
Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.
Daar zijn meerdere redenen voor. Er zijn bestemmingen die te weinig animo hebben voor directe vluchten (zoals Jamaica en Puerto Plata op de Dominicaanse Republiek), terwijl Cancun in Mexico makkelijk 2 vluchten per week kan vullen. Door het combineren van vluchten met andere bestemmingen kunnen de minder populaire tķch aangevlogen worden. Daarnaast schept het voor de populairdere bestemmingen de mogelijkheid om vaker per week te vliegen. Zo worden Jamaica en Puerto Plata gecombineerd met Punta Cana (Dom. Republiek) en de vluchten van Cancun met Cuba. Dit levert voor de populaire bestemmingen meer variatie op in reisduur, wat weer meer klanten aantrekt. Voor de Nederlandse en Belgische markt levert dit uiteindelijk meer op en de reizigers accepteren de extra tussenstop.

Dit werkt echter niet voor andere landen. Vanuit Polen en de UK vliegt TUI vrijwel alles non-stop. Vanuit de UK kan dat makkelijk, aangezien dat land natuurlijk ook een stuk groter is dan Nederland en op de Poolse markt verwacht de reiziger non-stop te kunnen vliegen. Het aantal mogelijkheden vanuit Polen is ook een stuk kleiner dan dat vanuit Nederland.

Overigens ligt het optimum voor de Nederlandse markt op maximaal 1 tussenstop. FlyBrazil had met TUI een contract voor reizen naar Brazil. Aanvankelijk 1 keer per week in een Boeing 767 met 1 tussenstop. Echter wilde men toch de mogelijkheid hebben om meerdere keren per week te vliegen. Daarom werd vanaf 2013 gevlogen met een kleinere Boeing 737. Die kan de Oceaan niet in één keer over, waardoor op de heen en terugweg een extra tussenstop werd geīntroduceerd. Dit vonden de reizigers echter maar niks, met als gevolg dat in 2014 FlyBrazil op de fles ging wegens te weinig animo.
So we just called him Fred
pi_171516883
Ik zou a.s. dinsdag terugvliegen vanaf Colombo naar Kiev en naar Amsterdam. Maar nu krijg ik vanmorgen een mailtje dat de vlucht Colombo naar Kiev is gecanceld. In plaats daarvan moet ik eerst van Colombo naar Dubai, Dubai naar Kiev en van Kiev naar Amsterdam. Dit betekent een extra overstap en 6 uur extra wachten. Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
pi_171517257
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:09 schreef LexWestt het volgende:
Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.

De EU-wetgeving over geld terug bij vertraging geldt alleen voor verbindingen die in de EU starten.
pi_171517280
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.

De EU-wetgeving over geld terug bij vertraging geldt alleen voor verbindingen die in de EU starten.
Dit gaat toch niet om vertraging? Ik weet niet beter dan dat als de maatschappij vooraf wijzigingen aanbrengt aan de vlucht, dat je dan de keuze krijgt tussen:
- akkoord gaan met de wijzigingen
- omboeken naar een andere vlucht
- geld terug
pi_171517495
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dit gaat toch niet om vertraging? Ik weet niet beter dan dat als de maatschappij vooraf wijzigingen aanbrengt aan de vlucht, dat je dan de keuze krijgt tussen:
- akkoord gaan met de wijzigingen
- omboeken naar een andere vlucht
- geld terug
Volgens mij komt dat ook uit de EU-reizigersrechtenverordening. Het is i.i.g. geen wereldwijd geldig principe.
pi_171517554
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand ervaring met camera's/lenzen in je handbagage? Ik vlieg volgende maand (Berlijn) voor het eerst met een cameratas als handbagage (met een apart vakje voor normaal handbagage spul). Paar lenzen en camera zelf. Ik weet dat je laptops, e.d. eruit moet halen op een gegeven moment (TSA - Security check), maar hoe zit dat met een camera en lenzen?

Ik heb een rugzak met de volgende afmetingen: 31,8 x 19,8 x 44
KLM geeft echter aan dat de maximele afmetingen 55 x 35 x 25 cm zijn. Op een van de drie dus iets groter (44 - 25). Gaat dit een probleem opleveren? Gok van niet?
Als je je rugzak nou draait dan issie toch 44 x 31,8 x 19,8 en dat is toch prima?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 7 juni 2017 @ 09:27:04 #128
62913 Blik
The one and Only!
pi_171517649
quote:
6s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je je rugzak nou draait dan issie toch 44 x 31,8 x 19,8 en dat is toch prima?
:D

Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen. :')
  woensdag 7 juni 2017 @ 09:55:06 #129
258802 Yreal
henk..!
pi_171518025
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:53 schreef Faux. het volgende:

[..]

Yup, thanks.

[..]

Jup, maar 06.00 leek me vroeg voor massale drukte :P
juist. Dan gaan alle corendons en transavias naar alicante, malaga en tenerife. Allemaal van dat volk dat niet snapt dat je alles wat op een bom zou kunnen lijken uit je tas moet halen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 09:58:32 #130
258802 Yreal
henk..!
pi_171518085
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:21 schreef YeahYeahM het volgende:
In landen als Noorwegen heb je nog wel van dat soort diensten. Maar dan vlieg je met kleine toestellen echt korte stukken. Wel cool om te doen btw.
je hebt nu voor wideroe ook een soort interrail vliegtuig kaartje. 300¤ ofzo, mag je de hele zomer rond vliegen _O_
pi_171518106
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij komt dat ook uit de EU-reizigersrechtenverordening. Het is i.i.g. geen wereldwijd geldig principe.
Niet alleen EU. Toen de vertrektijd van mijn binnenlandse vlucht in Nieuw Zeeland wijzigde, kreeg ik die keuze ook.
pi_171518150
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Niet alleen EU. Toen de vertrektijd van mijn binnenlandse vlucht in Nieuw Zeeland wijzigde, kreeg ik die keuze ook.
Ongetwijfeld. En toen de vertrektijd van mijn binnenlandse vlucht in Vietnam wijzigde, kreeg ik die keuze niet.

Dus voor de oorspronkelijke vraag:
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 10:27:34 #133
45833 crew  Fogel
pi_171518621
quote:
11s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

je hebt nu voor wideroe ook een soort interrail vliegtuig kaartje. 300¤ ofzo, mag je de hele zomer rond vliegen _O_
Daar zitten nogal wat beperkingen aan qua routekeuzes en je ticket is maar twee weken geldig, niet de hele zomer.
En sinds vorig jaar krijg je er bijna geen frequent flyer miles meer voor -O-
Desondanks een tof concept.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_171518973
quote:
11s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

je hebt nu voor wideroe ook een soort interrail vliegtuig kaartje. 300¤ ofzo, mag je de hele zomer rond vliegen _O_
Net even opgezocht, wat vet :D . Maar zoals diegene hierboven al zegt, er zal wel het een en ander aan beperkingen aanzitten. Sowieso is heel Noorwegen al ¤500,-
pi_171521200
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.

De EU-wetgeving over geld terug bij vertraging geldt alleen voor verbindingen die in de EU starten.
Ja en nee. Nee de EU wetgeving dekt dit niet, maar die dekt wel meer dan verbindingen die in de EU starten nl. Verbindingen van buiten de EU naar de Eu die door een EU maatschappij worden bediend.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_171522295
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:23 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ja en nee. Nee de EU wetgeving dekt dit niet, maar die dekt wel meer dan verbindingen die in de EU starten nl. Verbindingen van buiten de EU naar de Eu die door een EU maatschappij worden bediend.
O ja, klopt.
pi_171523202
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:06 schreef Igen het volgende:

[..]

O ja, klopt.
Daarnaast kan het zijn dat de algemene voorwaarden van UIA gunstiger zijn dan de wetgeving van Sri Lanka, of dat dit, als UIA vlucht, gedekt is door de wetgeving in de Oekraine.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 juni 2017 @ 14:50:09 #138
414785 sirdanilot
pi_171524845
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:09 schreef LexWestt het volgende:
Ik zou a.s. dinsdag terugvliegen vanaf Colombo naar Kiev en naar Amsterdam. Maar nu krijg ik vanmorgen een mailtje dat de vlucht Colombo naar Kiev is gecanceld. In plaats daarvan moet ik eerst van Colombo naar Dubai, Dubai naar Kiev en van Kiev naar Amsterdam. Dit betekent een extra overstap en 6 uur extra wachten. Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
Je valt niet onder de EU bescherming, dus je zult moeten onderhandelen met de vliegmaatschappij om het omboeken naar een vlucht die voor jou handiger is. Als het om ukraine international airlines gaat geef ik je weinig kans.

Als het een EU luchtvaartmaatschappij is heb je wel EU bescherming.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 juni 2017 @ 14:57:49 #139
414785 sirdanilot
pi_171525052
quote:
11s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

je hebt nu voor wideroe ook een soort interrail vliegtuig kaartje. 300¤ ofzo, mag je de hele zomer rond vliegen _O_
Post jje een reisverslag?

Voor binnenlandse vluchten ontvang je niet super veel miles, zelfs als je elke dag zou vliegen daarmee schiet je wat dat betreft dus weinig op. En ik zou ook neit weten waar Wideroe miles voor meetellen.

Maar een leuke manier om noorwegen te verkennen is het wel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171526567
waar kun je beter een tussenstop maken als het gaat om uitstappen?
madrid of londen?
pi_171526719
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Je valt niet onder de EU bescherming, dus je zult moeten onderhandelen met de vliegmaatschappij om het omboeken naar een vlucht die voor jou handiger is. Als het om ukraine international airlines gaat geef ik je weinig kans.

Als het een EU luchtvaartmaatschappij is heb je wel EU bescherming.
Ja de medewerker die ik aan de lijn had gaat naar met het hoofdkantoor iets regelen zei die. Plan is Colomobo-Amsterdam via Istanboel.
Is UIA dus afwachten inderdaad..
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 juni 2017 @ 15:57:13 #142
414785 sirdanilot
pi_171526743
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:50 schreef Chunees het volgende:
waar kun je beter een tussenstop maken als het gaat om uitstappen?
madrid of londen?
Kan je een iets gedetailleerde vraag stellen want hier kunnen we niks mee.

bv: overstap tijd, welke route, welke maatschappij, wélk vliegveld in london, etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 juni 2017 @ 15:58:12 #143
414785 sirdanilot
pi_171526770
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:56 schreef LexWestt het volgende:

[..]

Ja de medewerker die ik aan de lijn had gaat naar met het hoofdkantoor iets regelen zei die. Plan is Colomobo-Amsterdam via Istanboel.
Is UIA dus afwachten inderdaad..
Dat lijkt me uitstekend mits de overstap ook goed is. Houd ons op de hoogte.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171526833
Overstap zou 2 uur zijn als het wordt goedgekeurd
pi_171527163
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Kan je een iets gedetailleerde vraag stellen want hier kunnen we niks mee.

bv: overstap tijd, welke route, welke maatschappij, wélk vliegveld in london, etc.
nou, ik zit reizen met tussenstop naar miami, te vergelijken,en ik vroeg mij af,wat nu beter is
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 7 juni 2017 @ 16:21:13 #146
414785 sirdanilot
pi_171527258
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:15 schreef Chunees het volgende:

[..]

nou, ik zit reizen met tussenstop naar miami, te vergelijken,en ik vroeg mij af,wat nu beter is
ok dus je zit te denken amsterdam - miami via london (heathrow neem ik aan) of madrid.

welke maatschappijen? wat zijn je overstap tijden? vlieg je economy of business class?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171527515
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:15 schreef Chunees het volgende:

[..]

nou, ik zit reizen met tussenstop naar miami, te vergelijken,en ik vroeg mij af,wat nu beter is
Bedoel je dan echt een tussenstop in de zin van je gaat ook een paar dagen die stad verkennen, of een overstap en je blijft een paar uur op het vliegveld om op een aansluitende vlucht te wachten? Wat voor informatie ben je naar op zoek? Of de lounges goed zijn? Of er veel winkels zijn? Of de stoelen lekker zitten?
pi_171527880
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:15 schreef Chunees het volgende:

[..]

nou, ik zit reizen met tussenstop naar miami, te vergelijken,en ik vroeg mij af,wat nu beter is
Als het puur gaat om een tussenstop waarbij je een paar uur op het vliegveld moet wachten zou ik gewoon de vlucht nemen met de meest relaxte tijden (zowel qua vertrek- als qua overstaptijd) en die qua kosten het beste is. Of je dan moet wachten op Heathrow of Madrid boeit echt een stuk minder.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171527945
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

ok dus je zit te denken amsterdam - miami via london (heathrow neem ik aan) of madrid.

welke maatschappijen? wat zijn je overstap tijden? vlieg je economy of business class?
air france,
Düsseldorf -Atlanta -FLL Fort Lauderdale met overstaptijd van 6 St. 43 Min.of 2 uur

delta,
Düsseldorf -Atlanta -fll
1 St. 48 Min.
pi_171528355
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:47 schreef Chunees het volgende:

[..]

air france,
Düsseldorf -Atlanta -FLL Fort Lauderdale met overstaptijd van 6 St. 43 Min.of 2 uur

delta,
Düsseldorf -Atlanta -fll
1 St. 48 Min.
Jij wint de prijs van 7 juni voor minst duidelijke vraag.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:18:54 #151
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171533468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:09 schreef LexWestt het volgende:
Ik zou a.s. dinsdag terugvliegen vanaf Colombo naar Kiev en naar Amsterdam. Maar nu krijg ik vanmorgen een mailtje dat de vlucht Colombo naar Kiev is gecanceld. In plaats daarvan moet ik eerst van Colombo naar Dubai, Dubai naar Kiev en van Kiev naar Amsterdam. Dit betekent een extra overstap en 6 uur extra wachten. Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
Wanneer de wijziging binnen 7 dagen voor vertrek plaatsvindt, dan mag de luchtvaartmaatschappij niet zomaar het vluchtschema aanpassen en gelden er strikte voorwaarden voor de luchtvaartmaatschappij.
Als je hierdoor later dan gepland in Nederland aankomt dan val je wel onder de EU dekking, maar wat ze waarschijnlijk proberen is je nu eerder te laten vertrekken met een andere budgetvlucht naar Dubai en vanaf daar met Ukraine Airlines via Kiev naar Amsterdam zodat je wel op de oorspronkelijke tijd aankomt. Op die manier zou men onder extra (boete) kosten uit kunnen komen.

Maar in dit geval moet je voet bij stuk houden, dat je niet eerder weg kan in verband met andere verplichtingen en zullen ze met een betere oplossing moeten komen. De oplossing met Turkish Airlines klinkt wel goed, daar heeft UIA ook een samenwerkingsverband mee dus daar kunnen ze wel wat mee regelen.
Het is hier verstandig om vooral te spelen op de onmogelijkheid om eerder weg te kunnen, de luchtvaartmaatschappij weet dat men fout zit door dit 7 dagen voor vertrek aan te passen.

Voor jouw informatie, één van de 767 toestellen van UIA heeft wat problemen, en normaliter kan het Windrose toestel als vervangend toestel worden ingezet maar die heeft het nogal druk met de charters van Ukraine Airlines naar Antalya en Hurghada en er is geen optie om de Airbus 321 in te zetten op die route want die is te klein voor het aantal passagiers. Men heeft met hangen en wurgen geprobeerd de effecten minimaal te houden maar op een gegeven ogenblik kan je niet allemaal vakantie vluchten laten vertragen, want 18.00 uur vluchten worden 06:00 uur vluchten en dat gaat van kwaad naar erger.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_171554537
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Post jje een reisverslag?

Voor binnenlandse vluchten ontvang je niet super veel miles, zelfs als je elke dag zou vliegen daarmee schiet je wat dat betreft dus weinig op. En ik zou ook neit weten waar Wideroe miles voor meetellen.

Maar een leuke manier om noorwegen te verkennen is het wel.
Neu, ben al eens in al die oorden geweest. Maar wideroe valt onder SAS eurobonus, dus dat kan sowieso al. Geen idee of je ze onder andere star alliance kan gooien. SAS vluchten zijn minimaal 600 milles bij aegean bijvoorbeeld.
pi_171554560
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Post jje een reisverslag?

Voor binnenlandse vluchten ontvang je niet super veel miles, zelfs als je elke dag zou vliegen daarmee schiet je wat dat betreft dus weinig op. En ik zou ook neit weten waar Wideroe miles voor meetellen.

Maar een leuke manier om noorwegen te verkennen is het wel.
Neu, ben al eens in al die oorden geweest. Maar wideroe valt onder SAS eurobonus, dus dat kan sowieso al. Geen idee of je ze onder andere star alliance kan gooien. SAS vluchten zijn minimaal 600 milles bij aegean bijvoorbeeld.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:47 schreef Chunees het volgende:

[..]

air france,
Düsseldorf -Atlanta -FLL Fort Lauderdale met overstaptijd van 6 St. 43 Min.of 2 uur

delta,
Düsseldorf -Atlanta -fll
1 St. 48 Min.
Que?
pi_171611067
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wanneer de wijziging binnen 7 dagen voor vertrek plaatsvindt, dan mag de luchtvaartmaatschappij niet zomaar het vluchtschema aanpassen en gelden er strikte voorwaarden voor de luchtvaartmaatschappij.
Als je hierdoor later dan gepland in Nederland aankomt dan val je wel onder de EU dekking, maar wat ze waarschijnlijk proberen is je nu eerder te laten vertrekken met een andere budgetvlucht naar Dubai en vanaf daar met Ukraine Airlines via Kiev naar Amsterdam zodat je wel op de oorspronkelijke tijd aankomt. Op die manier zou men onder extra (boete) kosten uit kunnen komen.

Maar in dit geval moet je voet bij stuk houden, dat je niet eerder weg kan in verband met andere verplichtingen en zullen ze met een betere oplossing moeten komen. De oplossing met Turkish Airlines klinkt wel goed, daar heeft UIA ook een samenwerkingsverband mee dus daar kunnen ze wel wat mee regelen.
Het is hier verstandig om vooral te spelen op de onmogelijkheid om eerder weg te kunnen, de luchtvaartmaatschappij weet dat men fout zit door dit 7 dagen voor vertrek aan te passen.

Voor jouw informatie, één van de 767 toestellen van UIA heeft wat problemen, en normaliter kan het Windrose toestel als vervangend toestel worden ingezet maar die heeft het nogal druk met de charters van Ukraine Airlines naar Antalya en Hurghada en er is geen optie om de Airbus 321 in te zetten op die route want die is te klein voor het aantal passagiers. Men heeft met hangen en wurgen geprobeerd de effecten minimaal te houden maar op een gegeven ogenblik kan je niet allemaal vakantie vluchten laten vertragen, want 18.00 uur vluchten worden 06:00 uur vluchten en dat gaat van kwaad naar erger.
Uiteindelijk is het toch gelukt om een vlucht te krijgen met Turkish Airlines via Istanbul naar Amsterdam . Dat is wel netjes geregeld moet ik zeggen, maar moest wel 3 dagen bellen en mailen met verschillende mensen om het mogelijk te maken..
pi_171616691
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wanneer de wijziging binnen 7 dagen voor vertrek plaatsvindt, dan mag de luchtvaartmaatschappij niet zomaar het vluchtschema aanpassen en gelden er strikte voorwaarden voor de luchtvaartmaatschappij.
Als je hierdoor later dan gepland in Nederland aankomt dan val je wel onder de EU dekking, maar wat ze waarschijnlijk proberen is je nu eerder te laten vertrekken met een andere budgetvlucht naar Dubai en vanaf daar met Ukraine Airlines via Kiev naar Amsterdam zodat je wel op de oorspronkelijke tijd aankomt. Op die manier zou men onder extra (boete) kosten uit kunnen komen.

Maar in dit geval moet je voet bij stuk houden, dat je niet eerder weg kan in verband met andere verplichtingen en zullen ze met een betere oplossing moeten komen. De oplossing met Turkish Airlines klinkt wel goed, daar heeft UIA ook een samenwerkingsverband mee dus daar kunnen ze wel wat mee regelen.
Het is hier verstandig om vooral te spelen op de onmogelijkheid om eerder weg te kunnen, de luchtvaartmaatschappij weet dat men fout zit door dit 7 dagen voor vertrek aan te passen.

Voor jouw informatie, één van de 767 toestellen van UIA heeft wat problemen, en normaliter kan het Windrose toestel als vervangend toestel worden ingezet maar die heeft het nogal druk met de charters van Ukraine Airlines naar Antalya en Hurghada en er is geen optie om de Airbus 321 in te zetten op die route want die is te klein voor het aantal passagiers. Men heeft met hangen en wurgen geprobeerd de effecten minimaal te houden maar op een gegeven ogenblik kan je niet allemaal vakantie vluchten laten vertragen, want 18.00 uur vluchten worden 06:00 uur vluchten en dat gaat van kwaad naar erger.
Leuk en aardig, maar die mooie EU regels gelden niet als je met een niet-EU luchtvaartmaatschappij van een niet-EU land naar een EU land vliegt.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_171620342
Ik heb een vlucht voor mijn vrouw, ons zoontje en haar moeder geboekt met airasia .

op de itinerary bij guests staat gewoon infant, geen naam.

kan dit kwaad? bij inchecken?
pi_171634678
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:47 schreef Chunees het volgende:

[..]

air france,
Düsseldorf -Atlanta -FLL Fort Lauderdale met overstaptijd van 6 St. 43 Min.of 2 uur

delta,
Düsseldorf -Atlanta -fll
1 St. 48 Min.
Vertaling

1e optie

Overstap 6 uur en 43 minuten

2e optie

1 uur en 48 minuten

;-)
pi_171634682
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 16:48 schreef Troonwoord het volgende:
Ik heb een vlucht voor mijn vrouw, ons zoontje en haar moeder geboekt met airasia .

op de itinerary bij guests staat gewoon infant, geen naam.

kan dit kwaad? bij inchecken?
Kind onder 2 heeft geen eigen stoel en wordt soms zonder naam geboekt. Ik heb dat zelf al meerdere keren gehad toen ik met mijn jonge kinderen destijds vloog
  dinsdag 13 juni 2017 @ 16:30:30 #159
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171669634
Iemand ervaringen met de website van United? We hebben gisteren via Expedia een reis naar New York geboekt. Vliegen met United in September. Netjes een booking number gekregen waarbij we onze boeking hebben kunnen terugvinden op de United site om evt seats aan te passen, etc.

Van wat ik me herinner moet je ook VOORDAT je naar het vliegveld gaat je paspoort gegevens in vullen. We kunnen moeiteloos onze paspoortgegevens invullen (Edit traveler information), maar zodra we op submit klikken slaat hij de gegevens dus niet op. Elke keer als ik op edit traveler information klik is de zojuist ingevulde info weg.

Ook kan je op dezelfde pagina een US customs document invullen. Ze vragen waar je vandaan komt en of je in wil vullen waar je zal verblijven in de USA. Volgens mij moet je die info ingevuld hebben voordat je naar het vliegveld gaat. Echter herkent hij het ingevulde adres niet, terwijl ik het volgens mij wel goed in vul.

Zijn deze gegevens echt verplicht, of kan je ook gewoon naar het vliegveld en daar een evt adres melden. Paspoort info...lijkt me dat je die ook gewoon bij het mobiel inchecken/online inchecken kan melden? Iemand ervaringen hoe dat gaat bij United?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:45:18 #160
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171675952
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 14:08 schreef miro86 het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar die mooie EU regels gelden niet als je met een niet-EU luchtvaartmaatschappij van een niet-EU land naar een EU land vliegt.
Hoewel het voor de vraagsteller is opgelost en je gelijk hebt dat bij een niet EU maatschappij naar een EU bestemming de Europese rechten voor passagiers niet gelden heeft de Oekraīne wel zo ongeveer dezelfde regelgeving.

https://kbp.kiev.ua/en/pass/delay/

En dat één van de 767 toestellen wat problemen heeft valt niet onder overmacht.

quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 03:20 schreef LexWestt het volgende:
Uiteindelijk is het toch gelukt om een vlucht te krijgen met Turkish Airlines via Istanbul naar Amsterdam . Dat is wel netjes geregeld moet ik zeggen, maar moest wel 3 dagen bellen en mailen met verschillende mensen om het mogelijk te maken..
Op afstand doet men inderdaad wat lastig of laat je afschepen. Op een luchthaven in Kiev of het kantoor in Kiev kan opeens alles wel direct.
En dat zal alles te maken hebben met autorisaties en dergelijke.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:55:49 #161
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171677718
Hoe zit dat met die vertraging regels precies? Heb je recht op een vergoeding als je een aansluiting mis en daardoor een nacht vergraging oploopt? Bleef vorige week tussen Helsinki en Düsseldorf in Berlijn steken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_171681928
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:45 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hoewel het voor de vraagsteller is opgelost en je gelijk hebt dat bij een niet EU maatschappij naar een EU bestemming de Europese rechten voor passagiers niet gelden heeft de Oekraīne wel zo ongeveer dezelfde regelgeving.

https://kbp.kiev.ua/en/pass/delay/

En dat één van de 767 toestellen wat problemen heeft valt niet onder overmacht.

[..]

Op afstand doet men inderdaad wat lastig of laat je afschepen. Op een luchthaven in Kiev of het kantoor in Kiev kan opeens alles wel direct.
En dat zal alles te maken hebben met autorisaties en dergelijke.
Zo te lezen is dat idd behoorlijk vergelijkbaar voor cancellation, way hier van belang zou zijn mocht er geen oplossing zijn gevonden. Qua vertraging is het behoorlijk anders. Ook wat als onmacht gezien moet worden zou behoorlijk anders kunnen zijn.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_171681943
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:55 schreef XL het volgende:
Hoe zit dat met die vertraging regels precies? Heb je recht op een vergoeding als je een aansluiting mis en daardoor een nacht vergraging oploopt? Bleef vorige week tussen Helsinki en Düsseldorf in Berlijn steken.
Ging het om één ticket DUS-HEL (of andersom) via Berlijn? Dan wel. Als je DUS-TXL/SXF en TXL/SXF-HEL apart hebt gekocht - niet.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:15:14 #164
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171683507
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 01:59 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ging het om één ticket DUS-HEL (of andersom) via Berlijn? Dan wel. Als je DUS-TXL/SXF en TXL/SXF-HEL apart hebt gekocht - niet.
Alles in 1 boeking, wel met overstap dus.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 11:30:43 #165
414785 sirdanilot
pi_171685820
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:55 schreef XL het volgende:
Hoe zit dat met die vertraging regels precies? Heb je recht op een vergoeding als je een aansluiting mis en daardoor een nacht vergraging oploopt? Bleef vorige week tussen Helsinki en Düsseldorf in Berlijn steken.
Als de reden van vertraging van je eerst vlucht niet overmacht is dan heb je daar recht op.

Wat zei de luchtvaartmaatschappij toen je ze belde?

En waarom vloog je niet gewoon rechtstreeks.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171685895
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
En waarom vloog je niet gewoon rechtstreeks.
Wedden dat het goedkoper was met overstap dan rechtstreeks?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 11:36:13 #167
414785 sirdanilot
pi_171685938
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:34 schreef miro86 het volgende:

[..]

Wedden dat het goedkoper was met overstap dan rechtstreeks?
Tsja, zal vast. Maar met elke overstap komt er een risico bij van dit soort dingen. En aangezien hij zakelijk vliegt lijkt prijs me niet de enige factor.

Kijk als het ook maar iets goedkoper is vlieg ik zelf ook met overstap. Maar dat is omdat ik een arme student ben die la moet kromliggen voor een vliegticket, zelfs het goedkoopste. MAar als je zakelijk vliegt dan kun je ook naar andere factoren kijken dan alleen de prijs.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:36:14 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171685940
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als de reden van vertraging van je eerst vlucht niet overmacht is dan heb je daar recht op.

Wat zei de luchtvaartmaatschappij toen je ze belde?

En waarom vloog je niet gewoon rechtstreeks.
De luchtvaartmaatschappij heb ik pas nadat ik hier informatie heb ingewonnen op de hoogte gesteld. Die hebben overigens momenteel genoeg te doen, omdat Airberlin deze weken enorme problemen heeft met vertragingen en annuleringen. Staan sowieso al niet bekend als goed te benaderen airline. Het is dat ik platinum status heb, mensen zonder status moeten uren aan de telefoon hangen.

Ik vloog niet rechtstreeks omdat er maar 2 rechtstreekse vluchten zijn tussen DUS en HEL, de laatste gaat rond 16:30 en mijn meeting in Espoo was tot 15:00. Dat haal je normaal gesproken nipt, maar dat risico wilde ik niet lopen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 11:37:52 #169
414785 sirdanilot
pi_171685973
quote:
99s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:36 schreef XL het volgende:

[..]

De luchtvaartmaatschappij heb ik pas nadat ik hier informatie heb ingewonnen op de hoogte gesteld. Die hebben overigens momenteel genoeg te doen, omdat Airberlin deze weken enorme problemen heeft met vertragingen en annuleringen. Staan sowieso al niet bekend als goed te benaderen airline. Het is dat ik platinum status heb, mensen zonder status moeten uren aan de telefoon hangen.

Ik vloog niet rechtstreeks omdat er maar 2 rechtstreekse vluchten zijn tussen DUS en HEL, de laatste gaat rond 16:30 en mijn meeting in Espoo was tot 15:00. Dat haal je normaal gesproken nipt, maar dat risico wilde ik niet lopen.
Ok nou houd ons op de hoogte. Want misschien krijg je wel een leuke EU compensatie.

Er zijn allerlei online claim bedrijfjes waar je e.e.a. kunt invullen en als het overmacht is geven die dat meteen aan, dat is namelijk bekend per vluchtnummer. Maar misschien dat die sites niet werken bij een overstap.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:38:54 #170
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171685995
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:34 schreef miro86 het volgende:

[..]

Wedden dat het goedkoper was met overstap dan rechtstreeks?
Het was 400 euro tegenover 530 voor overstap tegenover direct.

Vind ik allebei duur voor een retour naar Helsinki, maar ik had beide zonder problemen mogen boeken. Ik boekte ook slechts 5 dagen van tevoren.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:39:58 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_171686021
Heeft er iemand hier ervaring met overstappen op Nairobi? Ik heb op de heenweg anderhalf uur overstaptijd en op de terugweg 1 uur en 5 minuten overstaptijd. Het zijn codeshare vluchten, dus aankomen doe ik wel. Maar ik ben wel benieuwd of Nairobi een beetje chaotisch is en of een uur overstaptijd genoeg is voor mezelf en onze koffers? Iemand een idee?
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:41:29 #172
62913 Blik
The one and Only!
pi_171686059
quote:
99s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:38 schreef XL het volgende:

[..]

Het was 400 euro tegenover 530 voor overstap tegenover direct.

Vind ik allebei duur voor een retour naar Helsinki, maar ik had beide zonder problemen mogen boeken. Ik boekte ook slechts 5 dagen van tevoren.
Ik vlieg regelmatig naar Helsinki, en zit meestal wel rond de 400 euro voor KLM vanuit AMS. Maar als je laat boekt kan dat ook zomaar 800 euro worden (1x meegemaakt)
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:43:07 #173
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171686085
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:37 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ok nou houd ons op de hoogte. Want misschien krijg je wel een leuke EU compensatie.

Er zijn allerlei online claim bedrijfjes waar je e.e.a. kunt invullen en als het overmacht is geven die dat meteen aan, dat is namelijk bekend per vluchtnummer. Maar misschien dat die sites niet werken bij een overstap.
Het zijn 1516 km, dus 16 km meer dan de 1500 die recht geven op 400 euro
Ik moet het nog zien, heb geschreven dat ik 430 euro terug wil (400 + 30 voor taxi) maar dat ik ook 37500 miles neem (upgrade voor een US flight)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:44:51 #174
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171686114
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vlieg regelmatig naar Helsinki, en zit meestal wel rond de 400 euro voor KLM vanuit AMS. Maar als je laat boekt kan dat ook zomaar 800 euro worden (1x meegemaakt)
Ik krijg het vanuit Düsseldorf meestal voor 250 tot 300 euro (bijna altijd via Berlijn, omdat de Düsseldorf directe vluchten allemaal midden op de dag liggen en ik meestal niet in Helsinki wil overnachten. Via Berlijn kan ik op 1 dag op en neer met 4,5 uur tijd in Helsinki Downtown)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_171694873
Hoe zit het precies met vergoedingen bij vertragingen van intercontinentale vluchten? Is 3 uur vertraging daarbij de maatstaf? En waar kan je zien wat maatschappijen verplicht zijn uit te keren?
pi_171696200
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:49 schreef Xetran het volgende:
Hoe zit het precies met vergoedingen bij vertragingen van intercontinentale vluchten? Is 3 uur vertraging daarbij de maatstaf? En waar kan je zien wat maatschappijen verplicht zijn uit te keren?
http://eur-lex.europa.eu/(...)i=CELEX%3A32004R0261
pi_171696533
quote:
Dus voor een financiële vergoeding minstens 5 uur? Dankjewel :)
  maandag 19 juni 2017 @ 10:38:45 #178
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171785154
Ha! Zo heb je het nooit en zo heb je er 2 in 1 week. Vandaag weer een vertraging (DUS-LCY) van 3+ uur. Iemand ervaring hoe flybe ermee omgaat? Kan de brief van vorige week makkelijk aanpassen, dus veel werk heb ik er nu niet meer aan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 12:34:40 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171787569
Uhm, iemand heeft voor mij een vlucht geboekt naar Flughaven Weeze. Niet zo heel handig.

Wat is de beste/goedkoopste/snelste manier om daar weg te komen met het OV?
Bestemming mag zowel station Haren (Duitsland) of Emmen zijn. Ik land om 8:55 met bagage op een zondag
Kranplätze müssen verdichtet sein
  User die het meest klaagt 2022 maandag 19 juni 2017 @ 12:38:54 #180
414785 sirdanilot
pi_171787656
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:34 schreef derLudolf het volgende:
Uhm, iemand heeft voor mij een vlucht geboekt naar Flughaven Weeze. Niet zo heel handig.

Wat is de beste/goedkoopste/snelste manier om daar weg te komen met het OV?
Bestemming mag zowel station Haren (Duitsland) of Emmen zijn. Ik land om 8:55 met bagage op een zondag
Opgehaald worden met de auto.

Verder zijn er ook private bussen die je tegen hoge prijzen naar b.v. nijmegen brengen. Maar het openbaar vervoer is ruk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 19 juni 2017 @ 12:40:59 #181
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171787700
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:34 schreef derLudolf het volgende:
Uhm, iemand heeft voor mij een vlucht geboekt naar Flughaven Weeze. Niet zo heel handig.

Wat is de beste/goedkoopste/snelste manier om daar weg te komen met het OV?
Bestemming mag zowel station Haren (Duitsland) of Emmen zijn. Ik land om 8:55 met bagage op een zondag
Op de website staan shuttles naar de bewoonde wereld. Dat moet je doen, anders kun je met de bus naar Kleve en vanuit daar met de gratie van regional express misschien 'snel' misschien LANGZAAM naar de bewoonde wereld.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  User die het meest klaagt 2022 maandag 19 juni 2017 @ 12:44:07 #182
414785 sirdanilot
pi_171787762
Maar kan niemand je even ophalen vanuit emmen? Is toch niet zo ver.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 19 juni 2017 @ 13:03:22 #183
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171788147
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:44 schreef sirdanilot het volgende:
Maar kan niemand je even ophalen vanuit emmen? Is toch niet zo ver.
Uurtje of 5 schat ik, even op en neer naar Weeze vanuit Emmen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_171788326
Ik probeer koffers te kopen maar ik vraag me af of ik de juiste keuze aan het maken ben. Ik mag op dit moment een maximale ruimbagage meenemen van 158 cm (lengte + breedte + hoogte). Is dit bij elke vliegtuigmaatschappij zo? ik heb namelijk koffers gezien van 157 cm en wil niet later tot onaangename verassingen komen te staan. (dan koop ik liever de koffers van 137 cm.)
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 19 juni 2017 @ 13:36:33 #185
414785 sirdanilot
pi_171788969
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:11 schreef MilkTea het volgende:
Ik probeer koffers te kopen maar ik vraag me af of ik de juiste keuze aan het maken ben. Ik mag op dit moment een maximale ruimbagage meenemen van 158 cm (lengte + breedte + hoogte). Is dit bij elke vliegtuigmaatschappij zo? ik heb namelijk koffers gezien van 157 cm en wil niet later tot onaangename verassingen komen te staan. (dan koop ik liever de koffers van 137 cm.)
Bij welke maatschappij is dat?

Ik zou kijken naar de maximum afmetingen van de goedkoopste maatschappijen, zoals b.v, ryanair, en daar iets onder zitten. Dan kun je met elke maatschappij die koffer meenemen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171789218
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Bij welke maatschappij is dat?

Ik zou kijken naar de maximum afmetingen van de goedkoopste maatschappijen, zoals b.v, ryanair, en daar iets onder zitten. Dan kun je met elke maatschappij die koffer meenemen.
Tui. Ik zal even bij ryanair kijken.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  maandag 19 juni 2017 @ 13:47:04 #187
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_171789242
wat als je te lang bent voor een stoel? hoe ga je dit aankaarten? "ja sorry we hebben niks anders" oke en nu? want dit gaat zo niet werken.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  User die het meest klaagt 2022 maandag 19 juni 2017 @ 14:11:00 #188
414785 sirdanilot
pi_171789755
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:47 schreef cherrycoke het volgende:
wat als je te lang bent voor een stoel? hoe ga je dit aankaarten? "ja sorry we hebben niks anders" oke en nu? want dit gaat zo niet werken.
Betalen voor een stoel met extra beenruimte.

En anders moet je gewoon niet zeuren. Op de website staat hoe groot de beenruimte is, en dat is nooit voldoende als je 2 meter lang bent. Je zult er gewoon mee moeten leren leven dat je dan of opgepropt moet zitten, of moet betalen voor extra beenruimte. Da's nu eenmaal het nadeel van lang zijn. Het voordeel is weer dat je overal bij kunt in de supermarkt, zo moet je maar denken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 19 juni 2017 @ 14:31:39 #189
258802 Yreal
henk..!
pi_171790124
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:47 schreef cherrycoke het volgende:
wat als je te lang bent voor een stoel? hoe ga je dit aankaarten? "ja sorry we hebben niks anders" oke en nu? want dit gaat zo niet werken.
gewoon het opzuigen nemen. Het is niet anders.

Bovengenoemde is vaak je beste optie, maar ook een lege rij claimen is al lekker. Ik win er zelf meer mee als de stoel naast me leeg is dan met extra beenruimte. Je kan ook 2 stoelen kopen. Bij budget carriers vaak goedkoper ook.

En ja ik ben ook 2 meter. Zit nu te wachten op een ryanair vlucht waarin ik 29b heb ;(
  User die het meest klaagt 2022 maandag 19 juni 2017 @ 14:42:17 #190
414785 sirdanilot
pi_171790311
quote:
10s.gif Op maandag 19 juni 2017 14:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

gewoon het opzuigen nemen. Het is niet anders.

Bovengenoemde is vaak je beste optie, maar ook een lege rij claimen is al lekker. Ik win er zelf meer mee als de stoel naast me leeg is dan met extra beenruimte. Je kan ook 2 stoelen kopen. Bij budget carriers vaak goedkoper ook.

En ja ik ben ook 2 meter. Zit nu te wachten op een ryanair vlucht waarin ik 29b heb ;(
waarom doe je dat je eigen toch ook aan jong
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 15:03:07 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171790734
quote:
99s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:40 schreef XL het volgende:

[..]

Op de website staan shuttles naar de bewoonde wereld. Dat moet je doen, anders kun je met de bus naar Kleve en vanuit daar met de gratie van regional express misschien 'snel' misschien LANGZAAM naar de bewoonde wereld.
Dat vond ik nog te lang duren :P Zal even kijken wat voordeliger is, bus naar Duisburg of naar Arnhem

quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:44 schreef sirdanilot het volgende:
Maar kan niemand je even ophalen vanuit emmen? Is toch niet zo ver.
Zijn met vijf personen dus das kut met ophalen }:|

Had nog zo gezegd boek naar Köln maar dit was nog iets goedkoper :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171791597
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:47 schreef cherrycoke het volgende:
wat als je te lang bent voor een stoel? hoe ga je dit aankaarten? "ja sorry we hebben niks anders" oke en nu? want dit gaat zo niet werken.
Misschien mag je mee als check-in baggage als je lief kijkt bij de balie.

Serieus antwoord: business class boeken. 14.gif
Jack does it in real time...
pi_171792032
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:47 schreef cherrycoke het volgende:
wat als je te lang bent voor een stoel? hoe ga je dit aankaarten? "ja sorry we hebben niks anders" oke en nu? want dit gaat zo niet werken.
Extra beenruimte bijboeken, anders heb je pech. En ja ik spreek uit ervaring :(

Ik ben ergens wel blij dat dat tegenwoordig kan. Paar jaar terug toen dit nog niet kon had ik gewoon pech :(
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 19 juni 2017 @ 16:29:42 #194
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171792547
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:11 schreef MilkTea het volgende:
Ik probeer koffers te kopen maar ik vraag me af of ik de juiste keuze aan het maken ben. Ik mag op dit moment een maximale ruimbagage meenemen van 158 cm (lengte + breedte + hoogte). Is dit bij elke vliegtuigmaatschappij zo? ik heb namelijk koffers gezien van 157 cm en wil niet later tot onaangename verassingen komen te staan. (dan koop ik liever de koffers van 137 cm.)
Dat is een vrij algemeen gehanteerde regel. Als de som 157 is dan hoef je je echt geen zorgen te maken. Ze gaan je koffer echt niet opmeten bij het inchecken/bagage droppen.
So we just called him Fred
  maandag 19 juni 2017 @ 16:30:21 #195
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171792557
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:36 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou kijken naar de maximum afmetingen van de goedkoopste maatschappijen, zoals b.v, ryanair, en daar iets onder zitten. Dan kun je met elke maatschappij die koffer meenemen.
En jezelf dan tekort doen?
So we just called him Fred
pi_171793411
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2017 16:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is een vrij algemeen gehanteerde regel. Als de som 157 is dan hoef je je echt geen zorgen te maken. Ze gaan je koffer echt niet opmeten bij het inchecken/bagage droppen.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de kleinere van 137. Aangezien ik toch twee koffer mee mag en een koffer max 32kg mag wegen leek me dit een prima maat. :) toch bedankt!
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_171793531
Hoe kan je dat het beste aanpakken als je vertraging (zo'n 3,5-4u op intercontinentaal) hebt geleden bij je vlucht met betrekking tot compensatie? Kan je dat beter door zo'n shady bedrijfje laten oplossen die agressief adverteren (hoe komt dat zo ineens egenljk) op internet of kan je beter zelf contact opnemen met KLM om te kijken wat zij kunnen bieden? Ik neem aan dat zo'n bedrijfje geen garantie verleend?
  User die het meest klaagt 2022 maandag 19 juni 2017 @ 17:48:21 #198
414785 sirdanilot
pi_171794185
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:17 schreef Xetran het volgende:
Hoe kan je dat het beste aanpakken als je vertraging (zo'n 3,5-4u op intercontinentaal) hebt geleden bij je vlucht met betrekking tot compensatie? Kan je dat beter door zo'n shady bedrijfje laten oplossen die agressief adverteren (hoe komt dat zo ineens egenljk) op internet of kan je beter zelf contact opnemen met KLM om te kijken wat zij kunnen bieden? Ik neem aan dat zo'n bedrijfje geen garantie verleend?
Je kunt bij KLM beter eerst zelf contact opnemen, en als daar niet iets passends uit komt kun je het met zo een bedrijfje proberen. Het bedrijfje pakt altijd een deel van de winst houd daar rekening mee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171794197
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 20:18 schreef Xetran het volgende:

[..]

Dus voor een financiële vergoeding minstens 5 uur? Dankjewel :)
Waar lees je dat?
Ik lees dat het afhangt van het afstand <1500km; 1500-3500; of >3500. En dan heb je nog het verschil of het binnen of buiten de EU was (ja intercontinentaal binnen de EU bestaat wel).
Intercontinentaal kan ook veer verschillende dingen betekenen - Madrid-Ceuta, tegenover Amsterdam-Bangkok.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 19 juni 2017 @ 17:57:46 #200
258802 Yreal
henk..!
pi_171794388
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 14:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

waarom doe je dat je eigen toch ook aan jong
lopen van well naar weeze airport. Dat was pas erg.
pi_171794410
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:48 schreef miro86 het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
Ik lees dat het afhangt van het afstand <1500km; 1500-3500; of >3500. En dan heb je nog het verschil of het binnen of buiten de EU was (ja intercontinentaal binnen de EU bestaat wel).
Intercontinentaal kan ook veer verschillende dingen betekenen - Madrid-Ceuta, tegenover Amsterdam-Bangkok.
Dacht dat je aan m'n reactie wel kon concluderen dat het om >3500 ging. Verder betreft het NL-VS
  maandag 19 juni 2017 @ 18:01:13 #202
258802 Yreal
henk..!
pi_171794458
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:17 schreef Xetran het volgende:
Hoe kan je dat het beste aanpakken als je vertraging (zo'n 3,5-4u op intercontinentaal) hebt geleden bij je vlucht met betrekking tot compensatie? Kan je dat beter door zo'n shady bedrijfje laten oplossen die agressief adverteren (hoe komt dat zo ineens egenljk) op internet of kan je beter zelf contact opnemen met KLM om te kijken wat zij kunnen bieden? Ik neem aan dat zo'n bedrijfje geen garantie verleend?
gewoon zelf mailen. Kost je misschien 5 mailtjes, maar dat kan je prima zelf.

"Gezien de vertraging.. volgens e261"

Zonde om dan een kwart naar zijn bedrijfje te boeken. Die werken no cure no pay. Bij een ryanair of vueling zou ik het wel doen. Daar moet je nogal een lange adem hebben
pi_171794518
Bij Transavia was het met 1 appje geregeld, dus dan zal het moederbedrijf hopelijk ook niet al te moeilijk doen.
  maandag 19 juni 2017 @ 18:04:35 #204
258802 Yreal
henk..!
pi_171794520
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:34 schreef derLudolf het volgende:
Uhm, iemand heeft voor mij een vlucht geboekt naar Flughaven Weeze. Niet zo heel handig.

Wat is de beste/goedkoopste/snelste manier om daar weg te komen met het OV?
Bestemming mag zowel station Haren (Duitsland) of Emmen zijn. Ik land om 8:55 met bagage op een zondag
gister dus gelopen van de dichtsbijzeinde nederlandse bushalte. Geen aanrader :D

Ik zou zeggen qua prijs gemak, 5 euro shuttletje naar dusseldorf en een ice arnhem, als die dan nog gaan.
pi_171794974
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:58 schreef Xetran het volgende:

[..]

Dacht dat je aan m'n reactie wel kon concluderen dat het om >3500 ging. Verder betreft het NL-VS
Zelfs dan, waar vind je die 5 uur? Ik zie alleen 3 uur, met een vermindering van 50% mits minder dan 4uur.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_171798020
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 15:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat vond ik nog te lang duren :P Zal even kijken wat voordeliger is, bus naar Duisburg of naar Arnhem

[..]

Zijn met vijf personen dus das kut met ophalen }:|

Had nog zo gezegd boek naar Köln maar dit was nog iets goedkoper :')
Dan zou ik naar de shuttles kijken. Is redelijk aan de prijs maar met vijf man wel te doen.
Of bel eens met een lokale taxicentrale. Misschien pikken die je wel voor een leuk prijsje af en droppen je bij voorbeeld in Venray op het station.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 20 juni 2017 @ 00:53:38 #207
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171803903
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 18:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

gewoon zelf mailen. Kost je misschien 5 mailtjes, maar dat kan je prima zelf.

"Gezien de vertraging.. volgens e261"

Zonde om dan een kwart naar zijn bedrijfje te boeken. Die werken no cure no pay. Bij een ryanair of vueling zou ik het wel doen. Daar moet je nogal een lange adem hebben
Nou KLM-Air France is nog niet zo makkelijk hoor.

Die hebben het motto standaard afwijzen. Zelfs bij een no cure no pay firma werd deze firma structureel afgewezen met we hebben de klant vooraf geīnformeerd dat de vlucht was geannuleerd, maar specifiek ingaan hoe en op welke manier werd wederom een reactie gegeven dat men de klant geīnformeerd had.

De gang naar de rechter koste KLM uiteindelijk gewoon geld want KLM kon niet aantonen dat men de klant geīnformeerd had. En als dit nou één keer was maar dit betrof gewoon 3 vluchten binnen 2 maanden waar KLM in alle gevallen veroordeeld werd.

Waar KLM op gokt is klanten standaard afwijzen en in mooie vaktermen gaan praten en wat redenen noemen waarom ze niet moeten betalen. Het percentage passagiers wat echt doorzet is relatief laag
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_171806390
Heb een paar jaar geleden geld gekregen van Swiss bij vertraging. Eerst 2 mails gestuurd, niks gehoord en daarna gebeld. Toen had ik het geld een week later. Gewoon netjes blijven en bellen doet wonderen.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 09:47:34 #209
258802 Yreal
henk..!
pi_171806500
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 00:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nou KLM-Air France is nog niet zo makkelijk hoor.

Die hebben het motto standaard afwijzen. Zelfs bij een no cure no pay firma werd deze firma structureel afgewezen met we hebben de klant vooraf geīnformeerd dat de vlucht was geannuleerd, maar specifiek ingaan hoe en op welke manier werd wederom een reactie gegeven dat men de klant geīnformeerd had.

De gang naar de rechter koste KLM uiteindelijk gewoon geld want KLM kon niet aantonen dat men de klant geīnformeerd had. En als dit nou één keer was maar dit betrof gewoon 3 vluchten binnen 2 maanden waar KLM in alle gevallen veroordeeld werd.

Waar KLM op gokt is klanten standaard afwijzen en in mooie vaktermen gaan praten en wat redenen noemen waarom ze niet moeten betalen. Het percentage passagiers wat echt doorzet is relatief laag
bijna iedere maatschappij waar ik het ooit bij heb gedaan wijst het standaard af. Vandaar een mailtje of 5.

Kijk, bij klm betekend het gratis vliegen, maar bij een club als ryanair krijg je 30x je ticketprijs. Ik snap wel (mijn gevoel is dat ze dat doen) dat ze dan moeilijker gaan doen.
pi_171924053
Weet iemand van jullie een redelijke plek in de buurt van eindhoven airport om te parkeren gratis? Een P+R bijvoorbeeld?
  zaterdag 24 juni 2017 @ 23:11:34 #211
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_171924389
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 22:53 schreef Xetran het volgende:
Weet iemand van jullie een redelijke plek in de buurt van eindhoven airport om te parkeren gratis? Een P+R bijvoorbeeld?
Station Best. Kwartier met de bus. Alleen even uitkijken dat je niet in de blauwe zone parkeert.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_171925679
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:11 schreef JDude het volgende:

[..]

Station Best. Kwartier met de bus. Alleen even uitkijken dat je niet in de blauwe zone parkeert.
Thanks!
  maandag 3 juli 2017 @ 07:22:17 #213
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172131248
Schiphol geeft tegenwoordig een inschatting van de "security waiting time" in de app. Zijn er verder nog tijdvreters om in te calculeren eigenlijk? Ik hoef geen bagage af te geven en online checkin is al geregeld.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 3 juli 2017 @ 07:27:46 #214
286575 Roces18
Chef de party
pi_172131273
Weet iemand een website waar je tickets+hotel kan boeken naar Marsa Alam met een paar dagen overstap in Cairo? BIj geen enkele fatsoenlijke site kan ik dit vinden. Zelfs iets als Expedia biedt dit niet aan. Ik zie vooralsnog alleen pakketreizen met directe vluchten.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Eindredactie Games maandag 3 juli 2017 @ 07:32:56 #215
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172131294
quote:
7s.gif Op maandag 3 juli 2017 07:22 schreef JDude het volgende:
Schiphol geeft tegenwoordig een inschatting van de "security waiting time" in de app. Zijn er verder nog tijdvreters om in te calculeren eigenlijk? Ik hoef geen bagage af te geven en online checkin is al geregeld.
dat hangt ervan af of al je eigen bording pass kan uitprinten of niet.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 3 juli 2017 @ 07:36:21 #216
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_172131315
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 07:32 schreef Oscar. het volgende:

[..]

dat hangt ervan af of al je eigen bording pass kan uitprinten of niet.
Jep, heb ik ook al (in de app van de airline en voor de zekerheid toch ook maar op papier :'))
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_172132108
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 07:27 schreef Roces18 het volgende:
Weet iemand een website waar je tickets+hotel kan boeken naar Marsa Alam met een paar dagen overstap in Cairo? BIj geen enkele fatsoenlijke site kan ik dit vinden. Zelfs iets als Expedia biedt dit niet aan. Ik zie vooralsnog alleen pakketreizen met directe vluchten.
Ik vermoed dat de enige optie dan is om je eigen pakketreis samen te stellen. Oftewel ticket kopen via Egyptair (volgens mij is dat de enige maatschappij met een lijndienst Cairo-Marsa Alam) en hotels los boeken.
  maandag 3 juli 2017 @ 20:03:23 #218
286575 Roces18
Chef de party
pi_172147068
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 09:16 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de enige optie dan is om je eigen pakketreis samen te stellen. Oftewel ticket kopen via Egyptair (volgens mij is dat de enige maatschappij met een lijndienst Cairo-Marsa Alam) en hotels los boeken.
Hmm.. maar dat zal nooit goedkoper zijn dan zo'n pakketreis.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172147869
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:03 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Hmm.. maar dat zal nooit goedkoper zijn dan zo'n pakketreis.
Toen ik een aantal jaar geleden in Hurghada was werden er wel 1- en 2-daagse excursies (per bus of vliegtuig) aangeboden naar Cairo. Misschien is dat een optie?

Zie bijvoorbeeld:
https://www.memphistours.(...)Marsa-Alam-Day-Tours
http://www.youregypttours(...)-alam-by-flight.html
etc.

Maar misschien is dit meer iets voor in TRV / Egypte (deel 6)
  maandag 3 juli 2017 @ 20:37:56 #220
286575 Roces18
Chef de party
pi_172148080
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:31 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Toen ik een aantal jaar geleden in Hurghada was werden er wel 1- en 2-daagse excursies (per bus of vliegtuig) aangeboden naar Cairo. Misschien is dat een optie?

Zie bijvoorbeeld:
https://www.memphistours.(...)Marsa-Alam-Day-Tours
http://www.youregypttours(...)-alam-by-flight.html
etc.

Maar misschien is dit meer iets voor in TRV / Egypte (deel 6)
Ja inderdaad zulke tours zag ik, maar ik vind het wel zonde om aan de ene kant mijn hotel te betalen terwijl ik er niet eens ben.

Ik had al gepost in Egypte deel xxx , maar niemand reageert
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172148684
Iemand ervaring met Xiamen Airlines en was het wat?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_172150918
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 20:55 schreef Hallojo het volgende:
Iemand ervaring met Xiamen Airlines en was het wat?
Ja, zie eerder in deze topicreeks.

Goede prijs/kwaliteit verhouding, mede doordat ze vliegen met een nieuwe 787 aangename vlucht, mits je niet tussen de Chinese toergroepen zit.
  maandag 3 juli 2017 @ 23:42:25 #223
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172153743
Die self-service op Schiphol.. Moet ik daar nog iets voor meebrengen? Een bewijs of iets om te scannen? Of kan ik gewoon - bij wijze van spreken - met lege handen daar aankomen om mijn boardingpass aan zo'n computertje te fixen? Buiten mijn ID dan natuurlijk
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 4 juli 2017 @ 00:01:16 #224
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172154039
Oh nvm. Je kan gewoon online inchecken thuis en dan meteen door naar de self-service voor je koffer hoor ik net. Cool
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 5 juli 2017 @ 22:28:25 #225
403253 Meke
after all this time? always.
pi_172203079
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 00:01 schreef richolio het volgende:
Oh nvm. Je kan gewoon online inchecken thuis en dan meteen door naar de self-service voor je koffer hoor ik net. Cool
:Y Ik moet wel zeggen: mijn gescheurde id-kaart (haarscheur), paspoort pakt 'ie altijd bij mij.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_172226354
als ik nu boek bij british airways voor een reis naar florida in 2018, kan ik dan het kosteloos annuleren bijv over 2 maanden?
  donderdag 6 juli 2017 @ 21:11:11 #227
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_172226413
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:09 schreef Chunees het volgende:
als ik nu boek bij british airways voor een reis naar florida in 2018, kan ik dan het kosteloos annuleren bijv over 2 maanden?
Als je flexible ticket boekt, misschien.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_172226421
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:09 schreef Chunees het volgende:
als ik nu boek bij british airways voor een reis naar florida in 2018, kan ik dan het kosteloos annuleren bijv over 2 maanden?
Mijn glazen bol is stuk.

Wat staat er in de voorwaarden van je ticket?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_172230695
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:09 schreef Chunees het volgende:
als ik nu boek bij british airways voor een reis naar florida in 2018, kan ik dan het kosteloos annuleren bijv over 2 maanden?
Nee
  vrijdag 7 juli 2017 @ 00:02:30 #230
258802 Yreal
henk..!
pi_172231575
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:09 schreef Chunees het volgende:
als ik nu boek bij british airways voor een reis naar florida in 2018, kan ik dan het kosteloos annuleren bijv over 2 maanden?
waarom zou je nu willen boeken om over 2 maanden te annuleren?

Maar dan kijk je bij het boeken wat er bij het kopje annuleren.
pi_172242192
quote:
99s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:11 schreef XL het volgende:

[..]

Als je flexible ticket boekt, misschien.
gratis?
ik las iets over ¤15?, maar weet niet of het klopt
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mijn glazen bol is stuk.

Wat staat er in de voorwaarden van je ticket?
nog geen ticket geboekt, maar vhet is prettiger als vje weet wat de regels zijn,voordat je tickets boekt a ¤2000
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 23:24 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Nee
.........................................
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 00:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

waarom zou je nu willen boeken om over 2 maanden te annuleren?

Maar dan kijk je bij het boeken wat er bij het kopje annuleren.
omdat er van alles kan gebeuren
  vrijdag 7 juli 2017 @ 13:30:40 #232
258802 Yreal
henk..!
pi_172242233
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:28 schreef Chunees het volgende:

[..]

gratis?
ik las iets over ¤15?, maar weet niet of het klopt

[..]

nog geen ticket geboekt, maar vhet is prettiger als vje weet wat de regels zijn,voordat je tickets boekt a ¤2000

[..]

.........................................

[..]

omdat er van alles kan gebeuren
Dan raad ik je aan een annuleringsverzekering te nemen, zodat je gedekt bent bij ziekte oid. Dat is een stuk goedkoper dan een flex ticket boeken van 5x de normale prijs. Normale tickets mag je in principe meestal niet annuleren.
pi_172250494
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 13:28 schreef Chunees het volgende:

[..]

gratis?
ik las iets over ¤15?, maar weet niet of het klopt

Het kost je Ŗ15 om te annuleren. Maar het is iets heel wat anders of je dan je geld terug krijgt en zo ja hoeveel. Normaal gesproken zou je altijd de betaalde belastingen terug moeten kunnen krijgen. Vooral bij goedkope tickets kan dat een behoorlijk percentage zijn.
De ITA Matrix zoektmachine heeft alle voorwaarden. Als voorbeeld: AMS-MIA (1/2/18 heen; 8/2/18 terug) kost je ¤575,05, waarvan 135 aan belastingen (fare = 2x118; Fuel surcharge a 204). Als he goed is moet je die ¤135 dus terug moeten kunnen krijgen. De overige 440 ben je dus kwijt.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_172253644
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 18:23 schreef miro86 het volgende:

[..]

Het kost je Ŗ15 om te annuleren. Maar het is iets heel wat anders of je dan je geld terug krijgt en zo ja hoeveel. Normaal gesproken zou je altijd de betaalde belastingen terug moeten kunnen krijgen. Vooral bij goedkope tickets kan dat een behoorlijk percentage zijn.
De ITA Matrix zoektmachine heeft alle voorwaarden. Als voorbeeld: AMS-MIA (1/2/18 heen; 8/2/18 terug) kost je ¤575,05, waarvan 135 aan belastingen (fare = 2x118; Fuel surcharge a 204). Als he goed is moet je die ¤135 dus terug moeten kunnen krijgen. De overige 440 ben je dus kwijt.
dan neem ik het risico toch maar niet...
pi_172291141
Een vraagje van mij: waar zoeken jullie naar stop-over vluchten (bijvoorbeeld een vlucht naar Australie met 2 dagen in Hong Kong). Zoeken jullie dan op "multi-city" Of doen jullie iets anders?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_172292137
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 13:23 schreef miro86 het volgende:
Een vraagje van mij: waar zoeken jullie naar stop-over vluchten (bijvoorbeeld een vlucht naar Australie met 2 dagen in Hong Kong). Zoeken jullie dan op "multi-city" Of doen jullie iets anders?
Ja, in bijvoorbeeld skyscanner of google flights kan je op die manier een tussenstop invoeren.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 9 juli 2017 @ 14:06:00 #237
414785 sirdanilot
pi_172292511
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 13:23 schreef miro86 het volgende:
Een vraagje van mij: waar zoeken jullie naar stop-over vluchten (bijvoorbeeld een vlucht naar Australie met 2 dagen in Hong Kong). Zoeken jullie dan op "multi-city" Of doen jullie iets anders?
Multi city inderdaad.

Een andere optie is om de vlucht zoals normaal te boeken, en dan de klantenservice contacteren met dat je een stopover wil. Dat kost vaan 100 dollar (of een ander vastgesteld tarief). Kan wellicht een uitkomst zijn als je een goedkoop non stop tarief had gevonden. Maar denk dat multi city meestal goedkopere resultaten oplevert.

De derde optie is simpelweg 2 volledig aparte vluchten boeken, wat ook goedkoop kan izjn. Het risico daarvan is a) kan duurder zijn (maar hoeft niet) b) je hebt problemen als de eerste vlucht gecanceld wordt
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172293757
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 13:23 schreef miro86 het volgende:
Een vraagje van mij: waar zoeken jullie naar stop-over vluchten (bijvoorbeeld een vlucht naar Australie met 2 dagen in Hong Kong). Zoeken jullie dan op "multi-city" Of doen jullie iets anders?
Ja. Bij sommige is het ook gratis (zoals bijv als je van eu naar Azië gaat kan je gratis paar dagen in Dubai verblijven etc.)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_172299096
Bedankt allen!
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 10 juli 2017 @ 19:15:39 #240
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_172324841
Ik kan dat goedkoop van A naar B-topic niet vinden :@ Dus hier maar:

We willen graag naar Malta volgende week, maar mijn vader is in de absolute overtuiging dat last-minutes het goedkoopst zijn maar we zien er nog vrij weinig van :') Dus daarom heeft hij nog niet geboekt. We willen zondag/maandag weg en dan vrijdag/zaterdag terug. Onhandige vluchten met tussenstops maakt niet uit, zolang het maar niet heel extreem is. Ik heb deze al gevonden:



Maar het irritante hiervan is dat we er pas dinsdagavond zijn en vrijdagochtend weer weg gaan. Dan hebben we niet zo heel lang in Malta.

Wie kan ons helpen? O+
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 19:43:54 #241
45833 crew  Fogel
pi_172325652
quote:
11s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:15 schreef Faux. het volgende:
Ik kan dat goedkoop van A naar B-topic niet vinden :@ Dus hier maar:

We willen graag naar Malta volgende week, maar mijn vader is in de absolute overtuiging dat last-minutes het goedkoopst zijn maar we zien er nog vrij weinig van :') Dus daarom heeft hij nog niet geboekt. We willen zondag/maandag weg en dan vrijdag/zaterdag terug. Onhandige vluchten met tussenstops maakt niet uit, zolang het maar niet heel extreem is. Ik heb deze al gevonden:

[ afbeelding ]

Maar het irritante hiervan is dat we er pas dinsdagavond zijn en vrijdagochtend weer weg gaan. Dan hebben we niet zo heel lang in Malta.

Wie kan ons helpen? O+
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #34
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 20:35:06 #242
9859 crew  Karina
Woman
pi_172327187
Ik heb niet echt een vraag over vliegen :@ maar over Expedia (zijdelings over vliegen). Een poosje terug heb ik een reis geboekt en gemaakt via Expedia, ik wil nu terugvinden wat het hotel per nacht destijds kostte, maar kan het nergens meer terugvinden in het toenmalige reisplan/factuur/mijn account, etc. Ik zie alleen de totaalprijs van vlucht en hotel.

Iemand een idee of die informatie nog ergens te vinden is?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 20:45:30 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_172327537
Bevestigingsmail?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 20:46:51 #244
9859 crew  Karina
Woman
pi_172327594
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Bevestigingsmail?
Nee staat ook de prijs per nacht niet in :{
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 20:47:28 #245
155227 crew  Guppy
dus
pi_172327612
quote:
99s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:46 schreef Karina het volgende:

[..]

Nee staat ook de prijs per nacht niet in :{
Nee, ik bedacht me dat daar ook alleen de totaalprijs in staat. Krijg je op basis van die totaalprijs niet ongeveer een idee?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 20:52:29 #246
9859 crew  Karina
Woman
pi_172327790
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:47 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nee, ik bedacht me dat daar ook alleen de totaalprijs in staat. Krijg je op basis van die totaalprijs niet ongeveer een idee?
Ongeveer misschien wel ja. Ik heb ook nog een keer een wijziging aangebracht (in de vlucht, wat ook een meerprijs opleverde) dus het wordt een beetje zoekwerk dan. Hoopte dat het ergens stond.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 20:54:03 #247
155227 crew  Guppy
dus
pi_172327833
quote:
99s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:52 schreef Karina het volgende:

[..]

Ongeveer misschien wel ja. Ik heb ook nog een keer een wijziging aangebracht (in de vlucht, wat ook een meerprijs opleverde) dus het wordt een beetje zoekwerk dan. Hoopte dat het ergens stond.
Volgens mij doen ze dat niet... Ik heb ook eens teruggekeken in mijn reisgeschiedenis, maar ik zie alleen maar totaalprijzen staan.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 20:54:50 #248
9859 crew  Karina
Woman
pi_172327862
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Volgens mij doen ze dat niet... Ik heb ook eens teruggekeken in mijn reisgeschiedenis, maar ik zie alleen maar totaalprijzen staan.
Kinderachtig. Nou ja bedankt iig :) Ga ik een beetje rekenen, misschien kom ik er uit.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_172328680
quote:
99s.gif Op maandag 10 juli 2017 20:35 schreef Karina het volgende:
Ik heb niet echt een vraag over vliegen :@ maar over Expedia (zijdelings over vliegen). Een poosje terug heb ik een reis geboekt en gemaakt via Expedia, ik wil nu terugvinden wat het hotel per nacht destijds kostte, maar kan het nergens meer terugvinden in het toenmalige reisplan/factuur/mijn account, etc. Ik zie alleen de totaalprijs van vlucht en hotel.

Iemand een idee of die informatie nog ergens te vinden is?
Als je de boekingscode van de vlucht hebt, kan je op de site van de luchtvaartmaatschappij of via checkmytrip wellicht nog achterhalen wat de prijs van de vlucht was.
  Moderator maandag 10 juli 2017 @ 21:21:19 #250
9859 crew  Karina
Woman
pi_172328701
quote:
2s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:20 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Als je de boekingscode van de vlucht hebt, kan je op de site van de luchtvaartmaatschappij of via checkmytrip wellicht nog achterhalen wat de prijs van de vlucht was.
Ik kan de vluchtprijs nog wel achterhalen denk ik idd. Ga morgen even rekenen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_172340661
Een vlucht van 06.45 vanaf Schiphol, zouden jullie dat riskeren als je met het OV vanuit de buurt van Utrecht moet komen? Is verder de ideale vlucht, maar vind het een beetje riskant zo vroeg...
Demain, on roule
  dinsdag 11 juli 2017 @ 14:04:19 #252
62913 Blik
The one and Only!
pi_172340737
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:00 schreef Mykonos het volgende:
Een vlucht van 06.45 vanaf Schiphol, zouden jullie dat riskeren als je met het OV vanuit de buurt van Utrecht moet komen? Is verder de ideale vlucht, maar vind het een beetje riskant zo vroeg...
Kwart over 4 gaat er een intercity, ben je om 4:50 op Schiphol.

Prima toch?
pi_172340849
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:04 schreef Blik het volgende:

[..]

Kwart over 4 gaat er een intercity, ben je om 4:50 op Schiphol.

Prima toch?
Maar dan moet ik nog wel eerst zo vroeg in Utrecht zien te komen.

Terugreis is hetzelfde, vlucht die 12 uur 's nachts aankomt, wordt ook lastig om dan nog fatsoenlijk thuis te komen.
Demain, on roule
  dinsdag 11 juli 2017 @ 14:17:49 #254
62913 Blik
The one and Only!
pi_172341025
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:10 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Maar dan moet ik nog wel eerst zo vroeg in Utrecht zien te komen.

Terugreis is hetzelfde, vlucht die 12 uur 's nachts aankomt, wordt ook lastig om dan nog fatsoenlijk thuis te komen.
GIng er vanuit dat dat geregeld kon worden, gezien je vraag.

Ook voor de terugweg geldt dat er ieder uur wel een trein gaat
pi_172341026
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:10 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Maar dan moet ik nog wel eerst zo vroeg in Utrecht zien te komen.

Terugreis is hetzelfde, vlucht die 12 uur 's nachts aankomt, wordt ook lastig om dan nog fatsoenlijk thuis te komen.
Je was toch al in de buurt van Utrecht? Fiets?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172341078
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 20:41 schreef Chunees het volgende:

[..]

dan neem ik het risico toch maar niet...
welk risico dan?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172341115
quote:
99s.gif Op maandag 10 juli 2017 21:21 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik kan de vluchtprijs nog wel achterhalen denk ik idd. Ga morgen even rekenen.
hoezo wil je het weten? reis is betaald en gemaakt...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 11 juli 2017 @ 14:22:47 #258
414785 sirdanilot
pi_172341145
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:00 schreef Mykonos het volgende:
Een vlucht van 06.45 vanaf Schiphol, zouden jullie dat riskeren als je met het OV vanuit de buurt van Utrecht moet komen? Is verder de ideale vlucht, maar vind het een beetje riskant zo vroeg...
Wat is dit nou weer voor een achterlijke vraag, wij weten toch niet waar 'in de buurt van Utrecht' is? Dat kan alles zijn van Nieuwegein tot aan Veenendaal. En wij weten ook niet of jij een fiets hebt, een auto, het budget voor een taxi/uber etc. Kortom dit i s iets wat je zelf uit moet zoeken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172341214
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor een achterlijke vraag, wij weten toch niet waar 'in de buurt van Utrecht' is? Dat kan alles zijn van Nieuwegein tot aan Veenendaal. En wij weten ook niet of jij een fiets hebt, een auto, het budget voor een taxi/uber etc. Kortom dit i s iets wat je zelf uit moet zoeken.
Wat een kansloze reactie, waarom doe je zo gefrustreerd :D

Dat ik geen auto heb, lijkt me logisch als ik zeg dat ik met het OV moet. Met de fiets wordt lastig als je bagage bij je hebt (het is voor mij toch 30-40 minuten fietsen). Taxi is natuurlijk veel te duur (of althans, dat wordt wel vergoed, maar wel vanuit een beperkt budget, dus liever niet). Moet eigenlijk met de bus naar Utrecht, en dat gaat niet zo vroeg of laat, dus ga toch maar een alternatieve vlucht zoeken overdag.
Demain, on roule
pi_172341273
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:26 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Wat een kansloze reactie, waarom doe je zo gefrustreerd :D

Dat ik geen auto heb, lijkt me logisch als ik zeg dat ik met het OV moet. Met de fiets wordt lastig als je bagage bij je hebt (het is voor mij toch 30-40 minuten fietsen). Taxi is natuurlijk veel te duur (of althans, dat wordt wel vergoed, maar wel vanuit een beperkt budget, dus liever niet). Moet eigenlijk met de bus naar Utrecht, en dat gaat niet zo vroeg of laat, dus ga toch maar een alternatieve vlucht zoeken overdag.
Waarom doe je zo moeilijk? Als een taxi wordt vergoed neem dan gewoon een taxi. En als je echt liever gaat fietsen dan kun je ook overdag je bagage al in een kluis doen op Utrecht Centraal. Beetje in oplossingen denken, niet in problemen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 11 juli 2017 @ 14:30:57 #261
414785 sirdanilot
pi_172341312
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:26 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Wat een kansloze reactie, waarom doe je zo gefrustreerd :D

Dat ik geen auto heb, lijkt me logisch als ik zeg dat ik met het OV moet. Met de fiets wordt lastig als je bagage bij je hebt (het is voor mij toch 30-40 minuten fietsen). Taxi is natuurlijk veel te duur (of althans, dat wordt wel vergoed, maar wel vanuit een beperkt budget, dus liever niet). Moet eigenlijk met de bus naar Utrecht, en dat gaat niet zo vroeg of laat, dus ga toch maar een alternatieve vlucht zoeken overdag.
En je hebt niemand die jou even naar Utrecht wil brengen / op halen?

Dan zoek je toch lekker een andere vlucht. Had je dit zelf niet kunnen bedenken?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172341335
Andere optie is ook nog hotel nabij Schiphol met pendeldienst.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172341395
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En je hebt niemand die jou even naar Utrecht wil brengen / op halen?

Dan zoek je toch lekker een andere vlucht. Had je dit zelf niet kunnen bedenken?
Je hoeft niet te reageren hoor. Ik dacht alleen dat iemand hier misschien nog een idee zou hebben waar ik nog niet aan gedacht had, maar ik ben al weg.
Demain, on roule
pi_172341453
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:34 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Je hoeft niet te reageren hoor. Ik dacht alleen dat iemand hier misschien nog een idee zou hebben waar ik nog niet aan gedacht had, maar ik ben al weg.
volgens mij hebben we diverse optie / alternatieven aangedragen maar niets werkt voor jou blijkbaar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 11 juli 2017 @ 14:36:41 #265
45833 crew  Fogel
pi_172341473
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:34 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Je hoeft niet te reageren hoor. Ik dacht alleen dat iemand hier misschien nog een idee zou hebben waar ik nog niet aan gedacht had, maar ik ben al weg.
Vraag gewoon of degene die je reis vergoed het OK vind dat je een taxi pakt. Zou me niks verbazen als een vlucht op een gunstige tijd duurder is dan een vlucht op een minder gunstige tijd + taxikosten bij elkaar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 11 juli 2017 @ 14:36:52 #266
414785 sirdanilot
pi_172341480
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:34 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Je hoeft niet te reageren hoor. Ik dacht alleen dat iemand hier misschien nog een idee zou hebben waar ik nog niet aan gedacht had, maar ik ben al weg.
We hebben verschilllende dingen gesuggereerd maar ten eerste wil je geen verdere info geven en ten tweede vind je al onze ideeën kut, dus tsja dan houdt het op he.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator dinsdag 11 juli 2017 @ 14:38:44 #267
45833 crew  Fogel
pi_172341535
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

We hebben verschilllende dingen gesuggereerd maar ten eerste wil je geen verdere info geven en ten tweede vind je al onze ideeën kut, dus tsja dan houdt het op he.
Het helpt niet echt om te beginnen met stellen dat iets een achterlijke vraag is natuurlijk. Gewoon, zomaar even een tip tussendoor.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 11 juli 2017 @ 14:50:49 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_172341872
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:26 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Wat een kansloze reactie, waarom doe je zo gefrustreerd :D

Dat ik geen auto heb, lijkt me logisch als ik zeg dat ik met het OV moet. Met de fiets wordt lastig als je bagage bij je hebt (het is voor mij toch 30-40 minuten fietsen). Taxi is natuurlijk veel te duur (of althans, dat wordt wel vergoed, maar wel vanuit een beperkt budget, dus liever niet). Moet eigenlijk met de bus naar Utrecht, en dat gaat niet zo vroeg of laat, dus ga toch maar een alternatieve vlucht zoeken overdag.
Maak de berekening voor beide alternatieven, dus de ochtendvlucht de totale prijs van taxi + trein + vlucht en de latere vlucht dan van bus + trein + vliegtuig.

Vraag dan goedkeuring voor de reis die jouw voorkeur heeft. Ik zou het niet echt relax vinden om om 4:15 een trein te moeten pakken als er ook gewoon latere vluchten zijn
  Moderator dinsdag 11 juli 2017 @ 15:52:20 #269
9859 crew  Karina
Woman
pi_172343264
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

hoezo wil je het weten? reis is betaald en gemaakt...
Ik wil de kamerprijs vergelijken met een andere, vandaar.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 11 juli 2017 @ 16:21:19 #270
414785 sirdanilot
pi_172343944
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 14:38 schreef Fogel het volgende:

[..]

Het helpt niet echt om te beginnen met stellen dat iets een achterlijke vraag is natuurlijk. Gewoon, zomaar even een tip tussendoor.
Dat was misschien een beetje bot gesteld van me, maar je kunt toch niet ontkennen dat we met zijn vraag zoals die was gesteld eigenlijk maar weinig kunnen en dat hij ook niet erg dankbaarheid toont voor onze antwoorden in zijn verdere posts.

Het gaat inderdaad om een kostenafweging. Als de latere vlucht 100 euro duurder is, dan is een taxi misschien wel voordeliger zodat je de vroege vlucht kunt nemen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172346202
Ik krijg zojuist een mail dat mijn vlucht Eindhoven- Kiev is gecanceld door RyanAir:

Ze geven mij hierbij 2 opties;

1) Refund

2) Free of charge omboeken naar een andere Ryanair vlucht bij een aankomst/vertrek luchthaven in de buurt.

Het probleem met optie 1 is dat ik nog een ander enkeltje heb geboekt bij een ander luchtvaartmaatschappij & dat ik gewoon wil gaan.

Voor optie 2 geldt, wat is in de buurt en moet het op dezelfde dag zijn? Ik zou bv wel drie dagen eerder willen gaan, maar dan ipv Eindhoven- Kiev Brussel- Boekarest. (Ryanair vliegt helemaal niet meer op Oekraīne, dus tja wat is dan in de buurt)

Wat ik me verder afvraag, zijn ze niet verplicht tot het bieden van een optie 3; vlucht naar kiev op dezelfde dag met een andere maatschappij??

Ik heb zelf een voorkeur voor optie 2 & snap dat het uiteindelijke antwoord bij Ryanair ligt, maar was eerst eigenlijk op zoek naar wat extra info.

Overige info:
-https://www.luchtvaartnie(...)uchten-naar-oekraine
- Reis is niet binnen twee weken
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 11 juli 2017 @ 18:18:52 #272
414785 sirdanilot
pi_172346345
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:12 schreef bitowner het volgende:
Ik krijg zojuist een mail dat mijn vlucht Eindhoven- Kiev is gecanceld door RyanAir:

Ze geven mij hierbij 2 opties;

1) Refund

2) Free of charge omboeken naar een andere Ryanair vlucht bij een aankomst/vertrek luchthaven in de buurt.

Het probleem met optie 1 is dat ik nog een ander enkeltje heb geboekt bij een ander luchtvaartmaatschappij & dat ik gewoon wil gaan.

Voor optie 2 geldt, wat is in de buurt en moet het op dezelfde dag zijn? Ik zou bv wel drie dagen eerder willen gaan, maar dan ipv Eindhoven- Kiev Brussel- Boekarest. (Ryanair vliegt helemaal niet meer op Oekraīne, dus tja wat is dan in de buurt)

Wat ik me verder afvraag, zijn ze niet verplicht tot het bieden van een optie 3; vlucht naar kiev op dezelfde dag met een andere maatschappij??

Ik heb zelf een voorkeur voor optie 2 & snap dat het uiteindelijke antwoord bij Ryanair ligt, maar was eerst eigenlijk op zoek naar wat extra info.

Overige info:
-https://www.luchtvaartnie(...)uchten-naar-oekraine
- Reis is niet binnen twee weken
Omboeken naar een andere maatschappij gaat Ryanair echt niet doen als de reis niet binnen 2 weeken is. Je kunt beter annuleren en zélf boeken bij een ander, bijvoorbeeld bij Ukraine International.

Ik zou contact opnemen met ze (wel vanaf je werk bellen want anders betaal je je blauw aan dat klanttenservicenummer) en kijken welke luchthaven in de buurt van Kiev ze aanbieden. Want volgens mij is alles naar de gehele Oekraīne geschrapt en ligt er daar niks in de buurt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172346587
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Omboeken naar een andere maatschappij gaat Ryanair echt niet doen als de reis niet binnen 2 weeken is. Je kunt beter annuleren en zélf boeken bij een ander, bijvoorbeeld bij Ukraine International.

Ik zou contact opnemen met ze (wel vanaf je werk bellen want anders betaal je je blauw aan dat klanttenservicenummer) en kijken welke luchthaven in de buurt van Kiev ze aanbieden. Want volgens mij is alles naar de gehele Oekraīne geschrapt en ligt er daar niks in de buurt.
Tnx voor je reactie!!

Andere maatschapij gaat hem niet worden denk ik, het reisje was voor de fun( 40e enkeltje naar kiev) Iets anders wordt al gauw 140+.

Ze bieden dus niks in de buurt aan, het dichtstbijzijnde is Lublin(Polen,600km). Dit wil ik niet.
Wat ik wel wil is Boekarest 3 dagen eerder, maarja dat is 900km.

Ze bieden wel een chat aan, dus dat is mooi ipv bellen.

Als iemand anders meer tips heeft hoor ik het graag!
pi_172346851
Hoezo kun je geen andere vlucht naar Kiev?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172346948
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:50 schreef Nielsch het volgende:
Hoezo kun je geen andere vlucht naar Kiev?
Ryanair vliegt niet meer naar kiev andere vluchten zijn 100 duurder
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 11 juli 2017 @ 18:56:44 #276
414785 sirdanilot
pi_172346995
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:34 schreef bitowner het volgende:

[..]

Tnx voor je reactie!!

Andere maatschapij gaat hem niet worden denk ik, het reisje was voor de fun( 40e enkeltje naar kiev) Iets anders wordt al gauw 140+.

Ze bieden dus niks in de buurt aan, het dichtstbijzijnde is Lublin(Polen,600km). Dit wil ik niet.
Wat ik wel wil is Boekarest 3 dagen eerder, maarja dat is 900km.

Ze bieden wel een chat aan, dus dat is mooi ipv bellen.

Als iemand anders meer tips heeft hoor ik het graag!
Maar je zei toch dat je een andere vlucht vanuit Kiev had geboekt? Dan mķet je toch wel naar kiev? Ook al is het 100 euro duurder.

Als je er niet heen moet dan vind ik het een beetje een luxeprobleem. Tsja jammer dat het gecanceld is maar het is niet anders. Dan kun je dus naar bijvoorbeeld boekarest.

Lublin is denk ik niet zo vee lte doen dus wel begrijpelijk dat je dat niet wil.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_172347107
Enkeltje is vanuit praag terug, dus moet niet naar kiev en ja het is een luxeprobleem. Boekarest zou top zijn
pi_172358547
Hoi, weet iemand dit toevallig? Dit komt van de Transavia site:

quote:
We zijn op dit moment druk bezig met het ontwikkelen van nieuw entertainment voor aan boord. Momenteel wordt de Transavia entertainment cloud getest aan boord van 5 vliegtuigen. Zit jij de komende maanden aan boord van één van deze vliegtuigen? Dan horen we graag wat je ervan vindt! Je kunt jouw feedback achterlaten via het menu in de Transavia entertainment cloud. Meer informatie vind je in de stoelzak.
Enig idee welke op vijf vliegtuigen dat nieuwe systeem getest wordt? Een collega vroeg het me en heb al gezegd dat ze sowieso beter zelf iets kan meenemen, maar bedacht me ineens dat hier misschien wel iemand zit die zoiets weet :-)
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_172358619
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:39 schreef LastRequest het volgende:
Hoi, weet iemand dit toevallig? Dit komt van de Transavia site:

[..]

Enig idee welke op vijf vliegtuigen dat nieuwe systeem getest wordt? Een collega vroeg het me en heb al gezegd dat ze sowieso beter zelf iets kan meenemen, maar bedacht me ineens dat hier misschien wel iemand zit die zoiets weet :-)
Vraag het de flopcare gewoon via Facebook of Twitter, die weten wel in welke toestellen het zit.
pi_172358663
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Vraag het de flopcare gewoon via Facebook of Twitter, die weten wel in welke toestellen het zit.
Niet aan gedacht! Ik ga een berichtje sturen, thanks.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  woensdag 12 juli 2017 @ 20:04:32 #281
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172371162
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 19:01 schreef bitowner het volgende:
Enkeltje is vanuit praag terug, dus moet niet naar kiev en ja het is een luxeprobleem. Boekarest zou top zijn
Tip, je kan eens kijken of je met een Wizz Air goedkoop in Katowice of Warsaw kan komen en van daaruit met een andere Wizz Air vlucht naar Kiev (Zhulany). Zit vaak wel een overnachting bij gezien de vluchttijden vroeg in de ochtend maar dit kan goedkoop uitpakken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_172371399
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:39 schreef LastRequest het volgende:
Hoi, weet iemand dit toevallig? Dit komt van de Transavia site:

[..]

Enig idee welke op vijf vliegtuigen dat nieuwe systeem getest wordt? Een collega vroeg het me en heb al gezegd dat ze sowieso beter zelf iets kan meenemen, maar bedacht me ineens dat hier misschien wel iemand zit die zoiets weet :-)
ik had er laatst eentje, maar het deed niet bijster veel
pi_172372342
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:39 schreef LastRequest het volgende:
Hoi, weet iemand dit toevallig? Dit komt van de Transavia site:

[..]

Enig idee welke op vijf vliegtuigen dat nieuwe systeem getest wordt? Een collega vroeg het me en heb al gezegd dat ze sowieso beter zelf iets kan meenemen, maar bedacht me ineens dat hier misschien wel iemand zit die zoiets weet :-)
Met je boekingsnummer kan je - net als bij KLM nu ook - vooraf via de Transavia app een film, serie, tijdschrift of krant downloaden op je eigen tablet of telefoon. Ik heb inderdaad ook wel een wifisignaal gezien in een aantal Transavia vliegtuigen, maar daar kon je toen nog niet mee verbinden.
pi_172380789
Nu Netflix ook downloaden aanbiedt boeien die entertainmentsystemen in vliegtuigen toch voor geen drol meer?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172381800
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juli 2017 20:48 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Met je boekingsnummer kan je - net als bij KLM nu ook - vooraf via de Transavia app een film, serie, tijdschrift of krant downloaden op je eigen tablet of telefoon. Ik heb inderdaad ook wel een wifisignaal gezien in een aantal Transavia vliegtuigen, maar daar kon je toen nog niet mee verbinden.
Dat is toch juist het systeem dat niet meer bestaat? Dat was er vorige zomer wel, maar voor zover ik kan zien nu niet meer. Anyway, webcare bood weinig tot geen hulp. Maakt ook niet zoveel uit, was vooral benieuwd.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_172395933
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:37 schreef LastRequest het volgende:

Dat is toch juist het systeem dat niet meer bestaat? Dat was er vorige zomer wel, maar voor zover ik kan zien nu niet meer. Anyway, webcare bood weinig tot geen hulp. Maakt ook niet zoveel uit, was vooral benieuwd.
Het is inderdaad al langer geleden dan ik dacht dat ik met Transavia vloog. En ik zag het vorige maand pas voor het eerst bij KLM, dus had verwacht dat Transavia het ook nog wel zou aanbieden.
pi_172396979
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 09:37 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Dat is toch juist het systeem dat niet meer bestaat? Dat was er vorige zomer wel, maar voor zover ik kan zien nu niet meer. Anyway, webcare bood weinig tot geen hulp. Maakt ook niet zoveel uit, was vooral benieuwd.
Toen ik in mei met Transavia vloog gaven ze aan dat die dienst was gestopt en dat ze zich aan het beraden waren op een opvolger.
  zondag 16 juli 2017 @ 21:05:12 #288
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_172470460
Hee, ik weet nu al dat ik volgend jaar juni 3 weken naar Indonesië ga, wanneer is het beste moment om de vlucht te boeken qua prijs?
Ik zag nu goede vluchten voor rond de 700 euro, rechtstreekse vluchten naar en van Jakarta.
Kan dit nog goedkoper worden?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_172470606
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 21:05 schreef Luxuria het volgende:
Hee, ik weet nu al dat ik volgend jaar juni 3 weken naar Indonesië ga, wanneer is het beste moment om de vlucht te boeken qua prijs?
Ik zag nu goede vluchten voor rond de 700 euro, rechtstreekse vluchten naar en van Jakarta.
Kan dit nog goedkoper worden?
Dat klinkt als een hele goede prijs. Natuurlijk kan het altijd iets goedkoper, maar dat vraagt dan wellicht weer wat flexibiliteit wat betreft overstappen of een andere luchthaven van vertrek.

Je kan op google flights en skyscanner een alert instellen voor prijswijzigingen om de prijs de komende maanden een beetje te volgen en te boeken wanneer de prijs je past.
  zondag 16 juli 2017 @ 21:40:05 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_172471473
Ik verwacht dat je rond de 600-700 bij de
Klm werelddealweken kunt krijgen, dat is dan 'direct' (volgens mij nog een crew-wissel op KL of Singapore).

Wellicht dat je met Emirates of Qatar nog wel lager kunt uitkomen. Meestal krijg je nu nog niet de goedkoopste tickets
  zondag 16 juli 2017 @ 21:53:13 #291
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_172471858
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 21:05 schreef Luxuria het volgende:
Hee, ik weet nu al dat ik volgend jaar juni 3 weken naar Indonesië ga, wanneer is het beste moment om de vlucht te boeken qua prijs?
Ik zag nu goede vluchten voor rond de 700 euro, rechtstreekse vluchten naar en van Jakarta.
Kan dit nog goedkoper worden?
Ik zie geen enkele reden om nu al te boeken. Een paar maanden van tevoren zul je vast en zeker tickets rond ¤ 500 - ¤ 600 kunnen kopen met Emirates, Qatar, Etihad. Moet je alleen overstappen in het Midden-Oosten. Maar ook KLM en Garuda hebben wel eens acties. En wat zijn de annuleringsvoorwaarden voor het ticket dat je op het oog hebt? Er kan nog van alles tussenkomen tenslotte... Ik zou in januari-februari pas serieus gaan zoeken. Maar goed, misschien wil je zekerheid en dat is ook wat waard.
It's not a lie, if you believe
  zondag 16 juli 2017 @ 23:20:13 #292
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172473921
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 21:53 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Ik zie geen enkele reden om nu al te boeken. Een paar maanden van tevoren zul je vast en zeker tickets rond ¤ 500 - ¤ 600 kunnen kopen met Emirates, Qatar, Etihad. Moet je alleen overstappen in het Midden-Oosten. Maar ook KLM en Garuda hebben wel eens acties. En wat zijn de annuleringsvoorwaarden voor het ticket dat je op het oog hebt? Er kan nog van alles tussenkomen tenslotte... Ik zou in januari-februari pas serieus gaan zoeken. Maar goed, misschien wil je zekerheid en dat is ook wat waard.
Dit.

450-550 euro voor retour met een Midden Oosten Carrer in Juni met vertrek uit Amsterdam is goed mogelijk.

Daarnaast KLM vanaf Antwerpen of Dusseldorf zit ook in de 450-550 euro categorie bij diverse acties.

Maar 700 Euro met Garuda vanaf Amsterdam is natuurlijk niet slecht. De 777 van Garuda heeft de 3-3-3 indeling en een goede beenruimte.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_172474016
Kan je geld terugvragen als je naast een obesitaspatient komt te zitten??
  Eindredactie Games maandag 17 juli 2017 @ 05:53:56 #294
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172476713
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 23:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dit.

450-550 euro voor retour met een Midden Oosten Carrer in Juni met vertrek uit Amsterdam is goed mogelijk.

Daarnaast KLM vanaf Antwerpen of Dusseldorf zit ook in de 450-550 euro categorie bij diverse acties.

Maar 700 Euro met Garuda vanaf Amsterdam is natuurlijk niet slecht. De 777 van Garuda heeft de 3-3-3 indeling en een goede beenruimte.
3-4-3. Zat er gisteren nog in :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172476835
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:16 schreef Nielsch het volgende:
Nu Netflix ook downloaden aanbiedt boeien die entertainmentsystemen in vliegtuigen toch voor geen drol meer?
Heb op steeds meer vluchten zelfs gewoon wifi
pi_172477075
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 21:05 schreef Luxuria het volgende:
Hee, ik weet nu al dat ik volgend jaar juni 3 weken naar Indonesië ga, wanneer is het beste moment om de vlucht te boeken qua prijs?
Ik zag nu goede vluchten voor rond de 700 euro, rechtstreekse vluchten naar en van Jakarta.
Kan dit nog goedkoper worden?
Ik vloog onlangs voor ¤ 640 met Garuda. Had in december geboekt.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_172478733
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 06:30 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Heb op steeds meer vluchten zelfs gewoon wifi
Huh, en da's dan snel genoeg voor vieo streamen?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_172479127
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 10:00 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Huh, en da's dan snel genoeg voor vieo streamen?
Bij Lufthansa krijg je voor 3 euro langzaam internet en voor 12 euro beloven ze dat het snel genoeg is voor video-streaming.
pi_172479336
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 06:30 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Heb op steeds meer vluchten zelfs gewoon wifi
Ongetwijfeld, maar met downloaden ben je tenminste nergens van afhankelijk.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 17 juli 2017 @ 12:29:23 #300
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_172481199
Thanks voor alle feedback op mijn vraag, ik wacht iig nog even met boeken. Het is ook wel al erg vroeg :)
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 17 juli 2017 @ 22:06:31 #301
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_172492909
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 05:53 schreef Oscar. het volgende:

[..]

3-4-3. Zat er gisteren nog in :P
In Garuda?

Dat kan ik mij niet voorstellen, men vliegt de lange afstandsroutes voornamelijk met de first class uitvoering en de 777 heeft echt een 3-3-3 indeling.
Op de site van Garuda, In de first class uitvoering 8 First/38 Business/268 Economy en in de wat meer sardine can uitvoering 26 Business/367 Economy maar dan zit je 3-3-3 want als je dan 3-4-3 indeling zou hebben dan moet je voor deze aantallen wel extreem veel beenruimte geven waardoor die krappe stoelindeling geen zin heeft. (Daarnaast zie ik nog wel wat problemen in een 3-4-3 uitvoering met 425 passagiers qua range, dan ben je behoorlijk gelimiteerd op vracht door de extra kilo's aan passagiers, en dat wil Garuda niet).

Nu zou het kunnen dat Garuda speciaal voor de Hadj vluchten andere toestellen heeft en die af en toe inzet op binnenlandse routes, want voor Hadj vluchten gebruikt men bij voorkeur door de low yield bij voorkeur een toestel in de sardinecan uitvoering en is vracht van secundair of zelfs geen belang.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')