Gewoon inchecken bij de maatschappij die met het vluchtnummer op je ticket staat. Moet het anders, dan meldt de website dat tijdens het inchecken welquote:Op maandag 22 mei 2017 16:29 schreef static het volgende:
Vlieg vrijdag van Muscat naar Abu Dhabi (Etihad) en dan door naar Amsterdam (KLM). Hele ticket is geboekt via de KLM. Moet ik inchecken bij/via Etihad of KLM? Heb dit nooit eerder gedaan.
Kan je die 7 extra uren nuttig besteden? Zo nee, go for the milesquote:Op maandag 22 mei 2017 23:58 schreef Shivo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar een internationale bestemming. Het kan direkt (>13h vlucht) met een maatschappij waar ik geen band mee heb. Of met mijn vertrouwde airline (United) waar ik een frequent flyer status heb, met overstap (20h totale duur) maar waar ik dus ook relevante miles verdien. Het is een business vlucht dus dat zijn er nogal wat, bijna genoeg voor een transatlantisch ticket. Wat te doen?
Kies op basis van de stoel. United heeft soms echt beroerde business class, als die andere wel goed is... de voordelen van je status krijg je bij business class sowieso, dan mis je alleen wat miles.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:58 schreef Shivo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar een internationale bestemming. Het kan direkt (>13h vlucht) met een maatschappij waar ik geen band mee heb. Of met mijn vertrouwde airline (United) waar ik een frequent flyer status heb, met overstap (20h totale duur) maar waar ik dus ook relevante miles verdien. Het is een business vlucht dus dat zijn er nogal wat, bijna genoeg voor een transatlantisch ticket. Wat te doen?
En als je moeder het probeert met haar creditcard vanuit Nederland? Dan kun je haar vervolgens terug betalen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 07:49 schreef DeParo het volgende:
Hoi. Ik zit in het buitenland en probeer online een vliegticket te regelen. Eerst deed ik het via skyscanner, kwam bij een site, en moest via Mastercard SecureCode mijn identiteit bevestigen.
ING zegt de hele tijd: Er is een fout opgetreden. Hierdoor is het is helaas niet mogelijk om uw identiteit vast te stellen. Probeert u het later alsutblieft nog een keer. Om terug te keren naar de webwinkel klink op 'sluiten'.
Toen ik het probeerde via de site van de maatschappij kreeg ik dezelfde melding. Toen ik het via de CC van mijn Moeder probeerde kreeg ik dezelfde melding dus ik weet niet precies waar de fout nu zit. Heeft ING technisch onderhoud of kan ik op deze manier niet betalen?
Neem werk mee zodat je tijdens je overstap kunt werken in de lounge, en ga voor de miles.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:58 schreef Shivo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar een internationale bestemming. Het kan direkt (>13h vlucht) met een maatschappij waar ik geen band mee heb. Of met mijn vertrouwde airline (United) waar ik een frequent flyer status heb, met overstap (20h totale duur) maar waar ik dus ook relevante miles verdien. Het is een business vlucht dus dat zijn er nogal wat, bijna genoeg voor een transatlantisch ticket. Wat te doen?
Normaal heb ik er geen problemen mee, en met de cc van mijn moeder hetzelfde dus het zal wel het land zijn (verschillende sites gebruikt), ze hebben de security er nu vanaf gehaald en het werkt.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 11:51 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En als je moeder het probeert met haar creditcard vanuit Nederland? Dan kun je haar vervolgens terug betalen.
Wellicht vinden ze het verdacht dat er opeens vanuit het buitenland wordt betaald.
En sowieso even de hotline van je creditcard bellen. eventueel d.m.v. skype om de kosten daarvan te drukken.
Hangt van je inkomen af.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 12:02 schreef Blik het volgende:
Tja, ik zou denk ik toch voor direct kiezen, om nou 7 uur om te vliegen en/of te wachten zit ik persoonlijk ook niet op te wachten voor wat extra airmiles.
volgens mij wil je de millesquote:Op maandag 22 mei 2017 23:58 schreef Shivo het volgende:
Ik vlieg binnenkort naar een internationale bestemming. Het kan direkt (>13h vlucht) met een maatschappij waar ik geen band mee heb. Of met mijn vertrouwde airline (United) waar ik een frequent flyer status heb, met overstap (20h totale duur) maar waar ik dus ook relevante miles verdien. Het is een business vlucht dus dat zijn er nogal wat, bijna genoeg voor een transatlantisch ticket. Wat te doen?
Moet je het ook nog gebruiken natuurlijk, ik kan niet inschatten hoeveel miles het zijn. Lijkt mij gek dat je met 1 vlucht ongeveer 1 hele extra vlucht aan miles bij elkaar spaart.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 12:16 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hangt van je inkomen af.
Als ik een transatlantische vlucht zou kunnen betalen met die miles zou ik zeker omvliegen. Want voor mij is een transatlantische vlucht heel veel geld.
Maar als je toch al 5k in de maand verdient dan is zo'n vluchtje helemaal niet zo duur meer en kun je beter doen wat je comfortabel vindt voor jezelf natuurlijk.
Met 1 vlucht in business class een vlucht in economy class? Waarom niet?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 12:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Moet je het ook nog gebruiken natuurlijk, ik kan niet inschatten hoeveel miles het zijn. Lijkt mij gek dat je met 1 vlucht ongeveer 1 hele extra vlucht aan miles bij elkaar spaart.
quote:
quote:Op dinsdag 23 mei 2017 12:16 schreef sirdanilot het volgende:
Hangt van je inkomen af.
Als ik een transatlantische vlucht zou kunnen betalen met die miles zou ik zeker omvliegen. Want voor mij is een transatlantische vlucht heel veel geld.
Dat je een keer een goedkoop ticket hebt gescoord zegt natuurlijk helemaal niks over de prijzen van transatlantisch vliegenquote:Op dinsdag 23 mei 2017 16:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]![]()
Zoveel duurder dan een Europese vlucht zijn die die niet. Sterker nog, ik ben eens goedkoper naar Curaçao gevlogen dan naar Moskou.
Wanneer dat ticket met Ideal betaald wordt, zal het geen probleem zijn. Met een credit card, en zeker wanneer de boeker een ander is dan de reiziger, kan er bij het inchecken naar die kaart gevraagd worden.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 08:00 schreef Kansenjongere het volgende:
Is het een optie om een bekende het ticket vanuit Nederland te laten boeken (en voorschieten)?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt of gezien en ik vlieg al 10 jaar veel! Ook regelmatig op andermans creditcard.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 18:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer dat ticket met Ideal betaald wordt, zal het geen probleem zijn. Met een credit card, en zeker wanneer de boeker een ander is dan de reiziger, kan er bij het inchecken naar die kaart gevraagd worden.
Tickets zijn structureel zo goedkoop, je moet dan wel economy willen zitten bij TUI, Eurowings, AirBerlin, BrusselsAirlines etc.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 17:32 schreef Shivo het volgende:
Dat je een keer een goedkoop ticket hebt gescoord zegt natuurlijk helemaal niks over de prijzen van transatlantisch vliegende laatste paar jaar is de prijs die ik betaal gemiddeld rond de $1200, vanaf NYC of IAH. Daarbij komt dat tickets van de VS naar Europa een stuk hoger liggen dan andersom, zo'n 33%.
Je weet overigens dat het niet om het antwoord gaat in die gesprekjes?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 18:42 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik heb wel eens bij een vlucht naar Amerika in dat gesprekje bij de gate de vraag gekregen hoe ik betaald had. Ik had eerst zoiets van: "Ik heb dit ticket maanden geleden gekocht, hoe moet ik dat in godsnaam nog weten" maar wist me uiteindelijk toch te herinneren dat het iDeal was.
Hoe gaat zo'n gesprek bij El Al? Echt een soort onvriendelijk kruisverhoor?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
Het is ieder geval niet het niveau welke EL AL hanteert
Uitgevoerd door mannen in witte pakken?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:32 schreef static het volgende:
[..]
Hoe gaat zo'n gesprek bij El Al? Echt een soort onvriendelijk kruisverhoor?
Met latex handschoenenquote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Uitgevoerd door mannen in witte pakken?
Men heeft bij El Al vooraf al bepaald welke personen extra aandacht verdienen. De gesprekjes bij het inchecken met El Al beginnen vriendelijk, maar degene welke zijn geselecteerd krijgen extra aandacht en worden altijd doorverwezen naar een supervisor die dezelfde maar net even andere vragen stelt. Afhankelijk van dat gesprek kan je nog te maken krijgen met de eindverantwoordelijke wanneer dit op een outstation (dus niet in Israel) gebeurd. Het doel van deze gesprekjes is om door te gaan op de 'zwakke' punten in het gesprek. (Naast wat andere non verbale zaken).quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:32 schreef static het volgende:
[..]
Hoe gaat zo'n gesprek bij El Al? Echt een soort onvriendelijk kruisverhoor?
Binnen europa kun je vaak onder de 100 -150 euro overal wel heen, zeker met discounters. Gaat je naar curacao ook met een discounter niet lukken.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 16:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]![]()
Zoveel duurder dan een Europese vlucht zijn die die niet. Sterker nog, ik ben eens goedkoper naar Curaçao gevlogen dan naar Moskou.
Amateurquote:Op woensdag 24 mei 2017 11:26 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Binnen europa kun je vaak onder de 100 -150 euro overal wel heen, zeker met discounters. Gaat je naar curacao ook met een discounter niet lukken.
En of moskou nou nog als europa telt vind ik nog maar de vraag.
Bedoel je dan dat ze het raar vinden als je een heel verhaal ophangt over iets simpels of juist als je kortaf bent?quote:Op dinsdag 23 mei 2017 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je weet overigens dat het niet om het antwoord gaat in die gesprekjes?
Het gaat er vooral om hoe je reageert en of je bijvoorbeeld van iets simpels een heel lang verhaal weet te maken en dingen ongevraagd gaat uitleggen.
De gesprekjes gevoerd met mij zijn kortaf, mogelijk onvriendelijk overkomend maar niet onbeschoft. Of deze gesprekjes nuttig zijn laat ik maar even in het midden. Het is ieder geval niet het niveau welke EL AL hanteert maar mogelijk kan je bij de gemiddelde reiziger toch de speciale gevallen er gedeeltelijk wel uitzuiveren op deze manier en die aan een extra controle onderwerpen.
Ja leuk maar in charleroi komen heen en terug kost je ook al gauw 60 euro vanuit nederland.quote:
Er was ooit een topic waarin uitgezocht werd hoever je kon komen met - ik geloof - 100 euro ofzo. Uiteindelijk was de verste reis: Eindhoven - Boedapest - Dubai (met WizzAir) en dan per bus naar Al-Ain.quote:Op woensdag 24 mei 2017 11:26 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Binnen europa kun je vaak onder de 100 -150 euro overal wel heen, zeker met discounters. Gaat je naar curacao ook met een discounter niet lukken.
En of moskou nou nog als europa telt vind ik nog maar de vraag.
quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er was ooit een topic waarin uitgezocht werd hoever je kon komen met - ik geloof - 150 euro ofzo. Volgens mij net buiten Dubai.
Nu wizz flink meer vliegt naar dubai, en dubai zijn goedkope vluchten ook heeft, moet je de filipijnen ook nog wel halen. Voor 150 sowieso.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er was ooit een topic waarin uitgezocht werd hoever je kon komen met - ik geloof - 100 euro ofzo. Uiteindelijk was de verste reis: Eindhoven - Boedapest - Dubai (met WizzAir) en dan per bus naar Al-Ain.
Edit:
TRV / Hoe ver kom je met ¤100 ?
ik ga eens kijkenquote:Op woensdag 24 mei 2017 13:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Nu wizz flink meer vliegt naar dubai, en dubai zijn goedkope vluchten ook heeft, moet je de filipijnen ook nog wel halen. Voor 150 sowieso.
Wel leuk, heb je 2 onbeschermde overstappen (als de ene wizz vlucht vertraging heeft en je mist je volgende ben je de lul) en heb je alleen een klein rugzakje als handbagage mee, want als je voor alle vluchten apart bagage moet kopen haal je dat nooit voor 150 euro.quote:Op woensdag 24 mei 2017 13:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Nu wizz flink meer vliegt naar dubai, en dubai zijn goedkope vluchten ook heeft, moet je de filipijnen ook nog wel halen. Voor 150 sowieso.
Nu is de kans uitgesloten dat ik dit ooit zo ga doen, maar Cebu Pacifc heeft wel eens acties met gratis tickets en zo word de A330 die ze op deze route inzetten een beetje gevuld en dan zijn de tarieven laag.quote:Op woensdag 24 mei 2017 17:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Verder ben ik benieuwd hoe jij voor onder de 100 euro van dubai naar de filipijnen komt?
Oh ging die 150 euro over enkele reis?quote:Op woensdag 24 mei 2017 19:12 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu is de kans uitgesloten dat ik dit ooit zo ga doen, maar Cebu Pacifc heeft wel eens acties met gratis tickets en zo word de A330 die ze op deze route inzetten een beetje gevuld en dan zijn de tarieven laag.
Regulier, beetje vooraf boeken en je kan voor 150-175 euro enkele reis, met Cebu Pacific. De markt naar Manilla is natuurlijk een beetje low yield, vooral voor de in Dubai werkende Filipino's dat de prijs het belangrijkst is. (Dat zal niet het op tijd vliegen van deze vlucht zijn, want dat doet deze vlucht zeer zeker niet).
Men kan een zo op het oog lijkende 'open vraag' stellen na aanleiding van wat eerder in het gesprek is gevraagd waar je dan een antwoord op geeft waar je zelf het idee hebt dat je dit maar moet aanvullen omdat het anders een raar antwoord lijkt.quote:Op woensdag 24 mei 2017 12:34 schreef Operc het volgende:
[..]
Bedoel je dan dat ze het raar vinden als je een heel verhaal ophangt over iets simpels of juist als je kortaf bent?
Mijn ervaringen met Etihad zijn prima, maar die airport is echt zwaar onder de maat.... Wat een oude troep...quote:Op vrijdag 26 mei 2017 05:08 schreef static het volgende:
Geweldig, eerste keer met Etihad, en meteen mijn aansluiting in Abu Dhabi gemist vanwege vertraging. Naja, hoort erbij. Weel jammer dat als je business class vliegt je in een Premier Inn hotel wordt gestopt.
Hier in Azie is het standaard dat men het checked.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 18:25 schreef XL het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit meegemaakt of gezien en ik vlieg al 10 jaar veel! Ook regelmatig op andermans creditcard.
Ik heb het in Azië nog niet meegemaakt, wel één keer in Frankfurt met Qatar Airways, en dat was direct leuk want de door mijn gebruikte credit card was niet meer geldig en die had ik dus niet bij me.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 06:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hier in Azie is het standaard dat men het checked.
Voor de duidelijkheid, de check waar ik het over heb, is dat jij vliegt op een ticket betaalt met een credit card van iemand anders. De houder van de credit card moet of meevliegen of de boeking verifieren.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik heb het in Azië nog niet meegemaakt, wel één keer in Frankfurt met Qatar Airways, en dat was direct leuk want de door mijn gebruikte credit card was niet meer geldig en die had ik dus niet bij me.
Dit was trouwens ook echt een onzin controle, bedrag was allang van credit card afgeschreven als in 3 maanden gelden al geïncasseerd door de CC maatschappij en ik had de eerste vlucht vanaf Amsterdam met Lufthansa al gemaakt en dan zou ik in Frankfurt opeens niet verder mogen. Dat leek de gewone medewerkster ingehuurd door Qatar airways redelijk, maar de manager zag toch in dat als ik al geweigerd zou moeten worden dat bij de eerste vlucht van de boeking zou moeten en niet opeens halverwege. Het helpt soms om wat stennis te schoppen.
Bij een Easyjet en Ryanair in Europa is het sowieso geen probleem, al snap ik wel dat men een check bij sommige maatschappijen willen uitvoeren als men kort voor vertrek met een credit card betaald en het bedrag nog niet afgeschreven is.
Zo heeft Air Asia 1,5 jaar lang, naar eigen zeggen één passagier gehad die zeer kort voor vertrek (minder dan 1,5 uur van te voren) een ticket kocht, deze met een gestolen credit card betaalde, de vlucht maakte en dan tot de conclusie kan dat het een gestolen credit card betrof.
Nu rammelt dit verhaal wel als officiële lezing, want dit zal wel niet om één passagier gegaan zijn, want ook al reist deze met een vervalst ID, zodra deze één keer gebruikt is kan je dit niet weer gebruiken. Het zullen wel reguliere passagiers geweest zijn die van een boekingskantoortje gebruik maakte die de tickets op deze manier aanschaft en het geld van de reguliere passagier krijgt die ter goeder trouw is en derhalve niet vervolgt kan worden. De procedures bij Air Asia zijn nu aangepast.
KLM doet echt niet moeilijk dus nee het is geen probleem.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:05 schreef EasyLife het volgende:
Ik ga vliegen met KLM, handbaggage 55x35x25cm en maximaal 12 kilo.
Nou heb ik een canvas weekend/reistas met maten op papier van 56x32x30, maar in de plastic verpakking waarin ik hem gekocht heb meet ie slechts 55x34x6cm.
Dus ik neem aan dat als ik die tas niet te vol stop dat ie gewoon mee kan toch?
Thanks.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
KLM doet echt niet moeilijk dus nee het is geen probleem.
De bagage eisen gelden sowieso voornamelijk voor rolkoffers, in de praktijk. Want men wil af van transaviatokkies die met enorme rolkoffers als handbagage komen aanzetten waardoor de normale handbagage niet meer past.quote:
Dat zou echt van de zotte zijn, geweigerd worden op een vlucht omdat je in de tussentijd een andere creditcard hebt gekregenquote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik heb het in Azië nog niet meegemaakt, wel één keer in Frankfurt met Qatar Airways, en dat was direct leuk want de door mijn gebruikte credit card was niet meer geldig en die had ik dus niet bij me.
Dit was trouwens ook echt een onzin controle, bedrag was allang van credit card afgeschreven als in 3 maanden gelden al geïncasseerd door de CC maatschappij en ik had de eerste vlucht vanaf Amsterdam met Lufthansa al gemaakt en dan zou ik in Frankfurt opeens niet verder mogen. Dat leek de gewone medewerkster ingehuurd door Qatar airways redelijk, maar de manager zag toch in dat als ik al geweigerd zou moeten worden dat bij de eerste vlucht van de boeking zou moeten en niet opeens halverwege. Het helpt soms om wat stennis te schoppen.
Bij veel maatschappijen kan je ook met Paypal betalen. Hoe willen ze dat dan checkenquote:Op dinsdag 30 mei 2017 13:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat zou echt van de zotte zijn, geweigerd worden op een vlucht omdat je in de tussentijd een andere creditcard hebt gekregen
Er zijn zelfs van die kleine reisbureautjes waar je cash kan betalen. Hoe ga je dat bewijzen?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 13:47 schreef RipCity het volgende:
[..]
Bij veel maatschappijen kan je ook met Paypal betalen. Hoe willen ze dat dan checken. Rare regels.
Ligt er aan waar je naar toe vliegt. Zeker als je binnen Europa vliegt met een wat kleiner vliegtuig, zal je gevraagd worden om de bagage toch (gratis) in te checken.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:05 schreef EasyLife het volgende:
Ik ga vliegen met KLM, handbaggage 55x35x25cm en maximaal 12 kilo.
Nou heb ik een canvas weekend/reistas met maten op papier van 56x32x30, maar in de plastic verpakking waarin ik hem gekocht heb meet ie slechts 55x34x6cm.
Dus ik neem aan dat als ik die tas niet te vol stop dat ie gewoon mee kan toch?
Boetes nog welquote:Op dinsdag 30 mei 2017 13:12 schreef sirdanilot het volgende:
Maar bij KLM leven ze zelfs die eisen niet streng na. Bij Wizz Air en dergelijken kun je wel boetes krijgen voor te grote rolkoffers, of als je bijvoorbeeld een enorme backpack probeert mee te nemen.
Oh nouja, dat maakt niet uit, het is naar Ibiza, zal een paar tshirts en 2 zwembroeken zijn haha.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 14:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je naar toe vliegt. Zeker als je binnen Europa vliegt met een wat kleiner vliegtuig, zal je gevraagd worden om de bagage toch (gratis) in te checken.
Boete lijkt me best een verdedigbare term voor de bedragen die budgetmaatschappijen op de luchthaven rekenen voor in te checken ruimbagage.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 14:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Boetes nog wel![]()
Raar wereldbeeld heb jij...
Door een ticket te boeken ga je akkoord met de voorwaarden. Daar staat in welke afmetingen je handbagage mag hebben.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 15:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Boete lijkt me best een verdedigbare term voor de bedragen die budgetmaatschappijen op de luchthaven rekenen voor in te checken ruimbagage.
Ik zei ook niet dat ik de boete onterecht vind. Ik ben daarom ook geen voorstander van vliegen met Transavia die mij, als ik netjes betaal voor mijn bagage, dwingen mijn rugzak onder de stoel te leggen, zodat ik nog minder beenruimte heb dan ik daarvoor al had, zodat de mensen die een veel te grote trolley meenemen om maar niet te hoeven betalen voor hun bagage deze comfortabel bovenin kunnen opbergen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 15:30 schreef electronique het volgende:
[..]
Door een ticket te boeken ga je akkoord met de voorwaarden. Daar staat in welke afmetingen je handbagage mag hebben.
Ik check altijd netjes mijn koffer in en dan kan ik me wel storen aan mensen die overduidelijk een te grote koffer/tas meenemen waardoor mijn handbagage niet meer in de overhead compartments kan . Zelfde geldt voor mensen die op 'duurdere' plekken in het vliegtuig gaan zitten terwijl ze daar niet voor betaald hebben.
Oh ik las het even verkeerd. Je bedoelt de hoogte van het bedrag wat je betaalt als ze er op het vliegveld achter komen dat je handbagage niet voldoet aan de eisen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 15:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat ik de boete onterecht vind. Ik ben daarom ook geen voorstander van vliegen met Transavia die mij, als ik netjes betaal voor mijn bagage, dwingen mijn rugzak onder de stoel te leggen, zodat ik nog minder beenruimte heb dan ik daarvoor al had, zodat de mensen die een veel te grote trolley meenemen om maar niet te hoeven betalen voor hun bagage deze comfortabel bovenin kunnen opbergen.
Je moet betalen, of je koffer achterlate, of zelf niet mee gaan.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 14:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Boetes nog wel![]()
Raar wereldbeeld heb jij...
Ja: https://www.klm.com/trave(...)ldwide_locations.htmquote:Op dinsdag 30 mei 2017 17:36 schreef MissRelin het volgende:
We gaan dit jaar heel gek doen en vliegen business class met KLM naar Canada.
Heen Amsterdam - Calgary
Terug Vancouver - LAX - LAX - Amsterdam
Weet iemand of je op Vancouver en LAX ook een soort van lounge in kan (newbie! Ik ben nog nooit zo'n luxe paardje geweest, haha!)? En hoe zit het met de check in op Vancouver? We vliegen 's ochtends om 8 uur, maar leveren de huurauto in op het vliegveld tussen 6 uur en half 7. Heb gelezen dat dat krap is qua tijd, maar ook als je business class vliegt/
En ik las ook ergens dat je op LAX je koffers van de band moet halen en weer opnieuw moet inchecken, klopt dat?
We hebben een stop van 6 uur, maar het heeft denk ik niet zo heel veel zin om het vliegveld af te gaan denk ik om een piepklein beetje sfeer van LA op te doen?
Sorry voor de hoeveelheid vragen! Maar weet het meeste liever vooraf, dan dat ik straks stom sta te kijken omdat het fout gaat ofzo
Dat is wel te doen. Je hebt een aparte balie waar je wat sneller kan inchecken en wellicht ook een snellere rij voor de veiligheidscontrolequote:Op dinsdag 30 mei 2017 17:36 schreef MissRelin het volgende:
We gaan dit jaar heel gek doen en vliegen business class met KLM naar Canada.
Heen Amsterdam - Calgary
Terug Vancouver - LAX - LAX - Amsterdam
Weet iemand of je op Vancouver en LAX ook een soort van lounge in kan (newbie! Ik ben nog nooit zo'n luxe paardje geweest, haha!)? En hoe zit het met de check in op Vancouver? We vliegen 's ochtends om 8 uur, maar leveren de huurauto in op het vliegveld tussen 6 uur en half 7. Heb gelezen dat dat krap is qua tijd, maar ook als je business class vliegt/
Dat zou kunnen, omdat je daar de VS in gaat. Dat vertellen ze je precies bij het inchecken. Meestal komt het er op neer dat ze zeker willen weten dat het jouw koffer is die met het vliegtuig meegaat, dus dat kan met een foto op een scherm, of dat je de tas ophaalt en meteen weer afgeeft.quote:En ik las ook ergens dat je op LAX je koffers van de band moet halen en weer opnieuw moet inchecken, klopt dat?
Je zou naar Long Beach kunnen, maar gezien de tijd die je op de luchthaven nodig hebt en je toch in de lounge kan zitten, zou ik dat maar niet proberen.quote:We hebben een stop van 6 uur, maar het heeft denk ik niet zo heel veel zin om het vliegveld af te gaan denk ik om een piepklein beetje sfeer van LA op te doen?
quote:Sorry voor de hoeveelheid vragen! Maar weet het meeste liever vooraf, dan dat ik straks stom sta te kijken omdat het fout gaat ofzo
Dan neem ik aan dat de koffers niet meer opgehaald hoeven te worden, of staat dat los van elkaar?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 18:18 schreef RipCity het volgende:
En hou er rekeniing mee dat Amerikaanse immigratie al IN Vancouver plaatsvind. Dus niet meer bij aankomst in LAX (Is net als domestic dan).
Ja daar twijfel ik over. Normaliter wel maar ik denk omdat je de immigratie al passeert in Canada dat dat nu niet het geval is.. Maargoed daar hoeft ze zich niet zo druk om te maken. Dat geven ze in YVR wel aan bij het inchecken.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 18:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat de koffers niet meer opgehaald hoeven te worden, of staat dat los van elkaar?
Ergens in de voorwaarden staat dat je bij het inchecken gevraagd kan worden naar de credit card welke is gebruikt om te reserveren.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 13:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat zou echt van de zotte zijn, geweigerd worden op een vlucht omdat je in de tussentijd een andere creditcard hebt gekregen
quote:Op dinsdag 30 mei 2017 18:18 schreef RipCity het volgende:
En hou er rekeniing mee dat Amerikaanse immigratie al IN Vancouver plaatsvind. Dus niet meer bij aankomst in LAX (Is net als domestic dan).
pas om half zeven op het vliegveld als je nog voor een internationale vlucht moet inchecken en door emigratie (Canada) en immigratie (VS) is wel krap. Vooral het laatste kan lang duren.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 17:36 schreef MissRelin het volgende:
Weet iemand of je op Vancouver en LAX ook een soort van lounge in kan (newbie! Ik ben nog nooit zo'n luxe paardje geweest, haha!)? En hoe zit het met de check in op Vancouver? We vliegen 's ochtends om 8 uur, maar leveren de huurauto in op het vliegveld tussen 6 uur en half 7. Heb gelezen dat dat krap is qua tijd, maar ook als je business class vliegt/
Kort voor vertrek aanwezig zijn, ook met eventuele privileges, doe ik persoonlijk alleen op luchthavens die ik ken en ik weet wat voor normale drukte ik om die tijd kan verwachten.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:05 schreef JanPrins het volgende:
[..]
[..]
pas om half zeven op het vliegveld als je nog voor een internationale vlucht moet inchecken en door emigratie (Canada) en immigratie (VS) is wel krap. Vooral het laatste kan lang duren.
je mag niet zomaar 3¤ biedenquote:Op woensdag 31 mei 2017 21:54 schreef Flylib het volgende:
Hier iemand ervaring met de bid-upgrade van Garuda? Ik heb in november een nachtvlucht van Denpasar naar Tokyo, en overweeg voor deze vlucht te bieden op een upgrade naar Business Class. Na mijn boeking kreeg ik al de melding dat ik voor bid-upgrade in aanmerking kom. Vraag me nu vooral af wat voor een vlucht als deze een beetje fatsoenlijk (lees: minimum) bedrag is om te bieden voor een upgrade....
Volgens mij enkel dat het nu nog niet vast staat wat type toestel men gaat gebruiken, en derhalve de stoelindeling nog niet met zekerheid kan zeggen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 15:27 schreef Blik het volgende:
Vraag aan de kenner. Ik vlieg over 3 weken naar Zanzibar met Kenya Airways. Amsterdam - Nairobi - Zanzibar en terug dezelfde weg terug. Voor 3 van de 4 vluchten heb ik al stoelen kunnen kiezen. Alleen de laatste leg van Nairobi naar Amsterdam kan ik nog altijd geen stoel kiezen. Bij de vlucht info staat het volgende:
Uitgevoerd door: KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Vluchtnummer: KQ1566
Aangeboden door: Kenya Airways
Reisklasse: Economy
Eigenaar toestel: KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Vliegtuigtype: CHANGE OF EQUIPMENT (EN ROUTE)
Wat betekent het dikgedrukte in deze? Dat we nog een tussenstop gaan maken ergens en daar van vliegtuig wisselen? Dit staat namelijk nergens genoemd. En zou dit de reden kunnen zijn dat ik nog geen stoelen hiervoor kan kiezen?
En ook nog het punt dat de hoeveelheden handbagage die mensen tegenwoordig meeslepen, zorgen voor opstoppingen bij de security.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 15:30 schreef electronique het volgende:
[..]
Door een ticket te boeken ga je akkoord met de voorwaarden. Daar staat in welke afmetingen je handbagage mag hebben.
Ik check altijd netjes mijn koffer in en dan kan ik me wel storen aan mensen die overduidelijk een te grote koffer/tas meenemen waardoor mijn handbagage niet meer in de overhead compartments kan . Zelfde geldt voor mensen die op 'duurdere' plekken in het vliegtuig gaan zitten terwijl ze daar niet voor betaald hebben.
Ik had ook al zoiets begrepen vanuit een ander forum. Maar het is wel gek dat het 3 weken vantevoren nog steeds bekend isquote:Op donderdag 1 juni 2017 04:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij enkel dat het nu nog niet vast staat wat type toestel men gaat gebruiken, en derhalve de stoelindeling nog niet met zekerheid kan zeggen.
Dat KLM de 747 in gaat zetten staat zo goed als vast.quote:Op donderdag 1 juni 2017 08:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik had ook al zoiets begrepen vanuit een ander forum. Maar het is wel gek dat het 3 weken vantevoren nog steeds bekend is
Nu sta ik regelmatig in de 'priority rij', waar de gemiddelde passagier een ruimere hoeveelheid handbagage mag meenemen, en door de gevoeligheid van de scanners op Schiphol had de mevrouw voor mij 9 bakken nodig om alles wat ze met zich mee had uit te stallen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 04:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En ook nog het punt dat de hoeveelheden handbagage die mensen tegenwoordig meeslepen, zorgen voor opstoppingen bij de security.
Zou 90 dagen vantevoren een stoel moeten kunnen kiezen volgens klm klantenservice. Maar, misschien hebben ze dat ook wel verkeerd. Ze konden me niet zeggen waarom die status zo was.quote:Op donderdag 1 juni 2017 19:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat KLM de 747 in gaat zetten staat zo goed als vast.
Waar het hier om gaat is dat KQ1566 wordt uitgevoerd door KL 566 en dat je dus onder Kenya Airways vluchtnummers in een KLM toestel wordt geplaatst.
Dan kan je bij KLM dus niet vooraf stoelen kiezen, en ook niet via Kenya Airways omdat men daar geen toegang tot het systeem van KLM heeft.
30 uur voor vertrek kan je normaliter wel een stoel gebruiken omdat KLM dan de vlucht open zet voor inchecken, en mogelijk al vanaf Zanzibar afhankelijk hoeveel toegang KLM geeft.
Ik heb dit wel vaker als je met een ander lid van Skyteam of een andere partnermaatschappij vluchtnummers vliegt, alleen bij Air France dan kan je ondanks Air France vluchtnummers wel stoelen selecteren op KLM vluchten, maar dan alleen weer rechtstreeks via de KLM website en niet via Air France. Bij Air France zelf kan je weer niet gratis vooraf stoelen selecteren op Air France vluchten behalve bij het inchecken.
Het is daarom wel aan te raden om vooraf in te checken, want als je dat pas bij de incheckbalie doet dan zijn alle frequent flyers welke vooraf gratis stoelen je al voor geweest en ook de mensen die wel online inchecken gebruikt hebben, is het toestel vol kan je zomaar een middenplaats krijgen.
mijn hemel wat duurt dat lang zeg. Laatst nog een keertje een kwartier staan wachten op de tweede scan omdat de kerel vooraan de band mijn sleutels onder mijn jas had gemikt.quote:Op donderdag 1 juni 2017 19:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu sta ik regelmatig in de 'priority rij', waar de gemiddelde passagier een ruimere hoeveelheid handbagage mag meenemen, en door de gevoeligheid van de scanners op Schiphol had de mevrouw voor mij 9 bakken nodig om alles wat ze met zich mee had uit te stallen.
En ik gaf haar gelijk ook, want in haar tas laten zou betekenen dat het aan een 2de scan onderworpen zou worden wat ook tijd kost.
Elke bak welke gescand moet worden kost natuurlijk tijd. Aan de andere kant, ik vlieg bij voorkeur ook alleen met handbagage, ik wil graag naar huis en niet bij een bagageband wachten en zo mijn trein missen....
SPOILER: lijstjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2017 14:31:02 ]
quote:Op zondag 4 juni 2017 14:29 schreef d4v1d het volgende:
Als je vliegt met veel 'medicijnen' (welke gewoon vrij verkrijgbaar zijn via bol.com) in de ruimbagage is het dan handig om een toelichtend briefje er bij te stoppen?
Als ik vanaf Schiphol naar Indonesië vlieg, en dan met een binnenlandse vlucht verder zijn alle verpakkingen nog dicht.. Maar op de terugweg kan er best wat geopend zijn (ik hoop dat de Diarreeremmers nog dicht zitten), kunnen ze daar lastig over gaan doen als het open is?
Met dat lijstje denk ik niet, niet, maar voor het zekere voor het onzekere te nemen vraag ik mijn apotheek altijd voor een douane-verklaring, omdat ik meestal voor 8 maanden aan medicatie meesleep.SPOILER: lijstjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
quote:Op zondag 4 juni 2017 14:29 schreef d4v1d het volgende:
Als je vliegt met veel 'medicijnen' (welke gewoon vrij verkrijgbaar zijn via bol.com) in de ruimbagage is het dan handig om een toelichtend briefje er bij te stoppen?
Als ik vanaf Schiphol naar Indonesië vlieg, en dan met een binnenlandse vlucht verder zijn alle verpakkingen nog dicht.. Maar op de terugweg kan er best wat geopend zijn (ik hoop dat de Diarreeremmers nog dicht zitten), kunnen ze daar lastig over gaan doen als het open is?
Dat is gewoon standaard reis-apotheek, ik neem al meer mee als ik in Europa op vakantie ga (kleine kinderen, dan neem je het zekere voor het onzekere).SPOILER: lijstjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar gaan ze echt niet raar van opkijken
waar vlieg je op? In budapest zijn ze redelijk hardcore.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:29 schreef Mozy het volgende:
Morgen vliegen met WizzAir.
Heb al veel verhalen gelezen over de striktheid van de bagage, Wij hebben ieder een tas die met breedte en hoogte goed is maar qua lengte te lang. Aangezien er alleen maar kleren in zitten kan je ze behoorlijk compact maken. Ben benieuwd of ze moeilijk gaan doen.
Ja naar Boedapest ja.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
waar vlieg je op? In budapest zijn ze redelijk hardcore.
Op Eindhoven Airport roept men op om naar de gate te komen en wacht dan met boarden totdat grondpersoneel de rij is afgelopen en men pakt daar de 'verdachte' personen met koffers tussenuit die dan moeten demonstreren of de betreffende handbagage in de Wizz Air bak past. Past het niet dan kan je naar een aparte balie om bij te betalen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:31 schreef Mozy het volgende:
Heb nu alles in 2 eastpaks weten te krijgen. Kan me niet voorstellen dat ze over die tassen moeilijk gaan doen.
als ze echt zoutig willen doen, er staat altijd iets in de voorwaarde als "moet gemakkelijk" passen....quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:53 schreef Mozy het volgende:
[..]
Ja naar Boedapest ja.
Maar zelfs als je een zachte stoffe tas hebt die je in kan deuken? Misschien gok ik het erop in eindhoven maar boek ik grote handbagage voor de terugvlucht.
Indien alleen handbagage en je de weg weet moet het wel lukkenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:10 schreef Faux. het volgende:
Oi. 5.40 aankomen op Schiphol vroeg genoeg als om 06.35 gate sluit denken jullie?
je hebt de berichten gezien over drukte bij security?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:10 schreef Faux. het volgende:
Oi. 5.40 aankomen op Schiphol vroeg genoeg als om 06.35 gate sluit denken jullie?
Heb maar een paar keer upper gevlogen, en dat was vooral omdat het kon. Minder stoelen en naar verhouding meer personeel beschikbaar was een goede ervaring.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef Shivo het volgende:
Iemand nog een mening over het vliegen in het upper deck van een 747, versus lower deck?
Ligt eraan waar je heen gaat en wanneer je gaat.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:10 schreef Faux. het volgende:
Oi. 5.40 aankomen op Schiphol vroeg genoeg als om 06.35 gate sluit denken jullie?
Yup, thanks.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Indien alleen handbagage en je de weg weet moet het wel lukken
Jup, maar 06.00 leek me vroeg voor massale druktequote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
je hebt de berichten gezien over drukte bij security?
Dat zeggende, moet kunnen, ik heb het vaak een stuk krapper gedaan.
Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:00 schreef Chunees het volgende:
moet je bij een tussenstop uit de vliegtuig etc of hangt het aan de maatschappij af?
Bij KLM in de oude business class vond ik het bovenin echt helemaal niets. Veel krapper voorin lower deck. In de vernieuwde business class heb ik nog niet in een 747 gevlogen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef Shivo het volgende:
Iemand nog een mening over het vliegen in het upper deck van een 747, versus lower deck?
het is een vlucht naar miamiquote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:41 schreef YeahYeahM het volgende:
[..]
Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!
Wat is de route van de gehele vlucht?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:
[..]
het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Zo'n Arke vlucht naar Orlando en Miami?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:
[..]
het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Het is wel iets beter geworden, maar kan absoluut niet tippen aan Emirates bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bij KLM in de oude business class vond ik het bovenin echt helemaal niets. Veel krapper voorin lower deck. In de vernieuwde business class heb ik nog niet in een 747 gevlogen.
Met TUI? Dan moet je er uit.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:
[..]
het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:41 schreef YeahYeahM het volgende:
Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:
[..]
het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:52 schreef YeahYeahM het volgende:
[..]
Wat is de route van de gehele vlucht?
Als je moeilijk loopt regelen ze een rolstoel voor je, dat is geen probleem. Je blijft bij de gate aangezien je wel al geboarded bent.
heb nog niet geboekt,maar wou het even wetenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:12 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Met TUI? Dan moet je er uit.
In Orlando voor de immigratie, in Miami voor de crewwissel.
[..]
Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.
Als je het vliegtuig moet verlaten op een tussenstop komt dat meestal omdat er een crewwissel is, het vliegtuig schoon gemaakt moet worden, je door de immigratie moet en/of de lokale overheid vindt dat het toestel moet verlaten. Dat laatste in de meeste gevallen om lokaal inkomsten te genereren.
maandje terug op schiphol. Tas door de handmatige controle en elke lens de lenskap dr af en ff gegluurd. Camera zelf is niet bekeken.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand ervaring met camera's/lenzen in je handbagage? Ik vlieg volgende maand (Berlijn) voor het eerst met een cameratas als handbagage (met een apart vakje voor normaal handbagage spul). Paar lenzen en camera zelf. Ik weet dat je laptops, e.d. eruit moet halen op een gegeven moment (TSA - Security check), maar hoe zit dat met een camera en lenzen?
Ik heb een rugzak met de volgende afmetingen: 31,8 x 19,8 x 44
KLM geeft echter aan dat de maximele afmetingen 55 x 35 x 25 cm zijn. Op een van de drie dus iets groter (44 - 25). Gaat dit een probleem opleveren? Gok van niet?
Dit is volgens mij niet bij elke maatschappij zo toch? Al heb ik het laatste jaar niet meer met een tussenstop gevlogen, dus het kan zijn dat het nu overal anders is.. Was altijd in het kader van "de veiligheid"..quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:12 schreef FredvZ het volgende:
Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.
Als je het vliegtuig moet verlaten op een tussenstop komt dat meestal omdat er een crewwissel is, het vliegtuig schoon gemaakt moet worden, je door de immigratie moet en/of de lokale overheid vindt dat het toestel moet verlaten. Dat laatste in de meeste gevallen om lokaal inkomsten te genereren.
Het kan per land en maatschappij verschillen. Bij TUI (en een aantal helicoptermaatschapijen) heb ik inmiddels al diverse malen meegemaakt dat passagiers gewoon aan boord kunnen blijven zitten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:17 schreef YeahYeahM het volgende:
Dit is volgens mij niet bij elke maatschappij zo toch? Al heb ik het laatste jaar niet meer met een tussenstop gevlogen, dus het kan zijn dat het nu overal anders is.. Was altijd in het kader van "de veiligheid"..
Zodra maatschappijen kans zien om een toestel voor één enkele bestemming te vullen zullen dat ze dat zeker niet nalaten. De korte vlucht tussen de twee "stations" is relatief duur. Je vliegt dan relatief laag en het kost je een extra start en landing op de levensduur van het toestel.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:27 schreef sirdanilot het volgende:
Volgens mij worden die vluchten met tussenstops zowieso steeds zeldzamer. Ik heb jááááren geleden zo een tussenstop gehad in brazilie en toen mochten we wel blijven zitten. Maar Amerika is tegenwoordig zo streng dat je waarschijnlijk gewoon door de immigratie moet en dus het vliegtuig uit.
Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zodra maatschappijen kans zien om een toestel voor één enkele bestemming te vullen zullen dat ze dat zeker niet nalaten. De korte vlucht tussen de twee "stations" is relatief duur. Je vliegt dan relatief laag en het kost je een extra start en landing op de levensduur van het toestel.
Ik heb nooit kunnen begrijpen waarom men BA1 zou nemen. Oke je vertrekt vanaf City (dus minder gezeik in het verkeer in Londen) en je doet US immigration in Ierland (en dus geen rijen op JFK) maar de tijden zijn volkomen ongemakkelijk. Met vertrek om 09:40 ben je eigenlijk een hele werkdag kwijt aan zo'n vlucht. Met BA183 kun je een (bijna) volle dag werken in Londen, dan slaap je in NY, werk je een bijna volle dag in NY en neem je BA174/BA176 terug, zodat je op dag 3 een volle dag kunt werken in Londen. Veel handiger. Ik meen dat de nieuwe BA1 dan ook de Chairman's flight wordt genoemd - voor de voorzitters van de raad van bestuur, hele oude lullo's die eigenlijk maar een paar dagen werken per jaar.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:48 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.
Routes waarbij het om technische redenen noodzakelijk is om ergens te stoppen zijn er bijna niet meer (een beroemde is london city - new york jfk via Shannon, ierland). Dus ze doen het voornamelijk om economische redenen. Want als TUI naar Orlando kan vliegen kunnen ze ook best naar Miami vliegen.
Daar zijn meerdere redenen voor. Er zijn bestemmingen die te weinig animo hebben voor directe vluchten (zoals Jamaica en Puerto Plata op de Dominicaanse Republiek), terwijl Cancun in Mexico makkelijk 2 vluchten per week kan vullen. Door het combineren van vluchten met andere bestemmingen kunnen de minder populaire tóch aangevlogen worden. Daarnaast schept het voor de populairdere bestemmingen de mogelijkheid om vaker per week te vliegen. Zo worden Jamaica en Puerto Plata gecombineerd met Punta Cana (Dom. Republiek) en de vluchten van Cancun met Cuba. Dit levert voor de populaire bestemmingen meer variatie op in reisduur, wat weer meer klanten aantrekt. Voor de Nederlandse en Belgische markt levert dit uiteindelijk meer op en de reizigers accepteren de extra tussenstop.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:48 schreef sirdanilot het volgende:
Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.
Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:09 schreef LexWestt het volgende:
Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
Dit gaat toch niet om vertraging? Ik weet niet beter dan dat als de maatschappij vooraf wijzigingen aanbrengt aan de vlucht, dat je dan de keuze krijgt tussen:quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.
De EU-wetgeving over geld terug bij vertraging geldt alleen voor verbindingen die in de EU starten.
Volgens mij komt dat ook uit de EU-reizigersrechtenverordening. Het is i.i.g. geen wereldwijd geldig principe.quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:53 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dit gaat toch niet om vertraging? Ik weet niet beter dan dat als de maatschappij vooraf wijzigingen aanbrengt aan de vlucht, dat je dan de keuze krijgt tussen:
- akkoord gaan met de wijzigingen
- omboeken naar een andere vlucht
- geld terug
Als je je rugzak nou draait dan issie toch 44 x 31,8 x 19,8 en dat is toch prima?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand ervaring met camera's/lenzen in je handbagage? Ik vlieg volgende maand (Berlijn) voor het eerst met een cameratas als handbagage (met een apart vakje voor normaal handbagage spul). Paar lenzen en camera zelf. Ik weet dat je laptops, e.d. eruit moet halen op een gegeven moment (TSA - Security check), maar hoe zit dat met een camera en lenzen?
Ik heb een rugzak met de volgende afmetingen: 31,8 x 19,8 x 44
KLM geeft echter aan dat de maximele afmetingen 55 x 35 x 25 cm zijn. Op een van de drie dus iets groter (44 - 25). Gaat dit een probleem opleveren? Gok van niet?
quote:Op woensdag 7 juni 2017 09:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je je rugzak nou draait dan issie toch 44 x 31,8 x 19,8 en dat is toch prima?
juist. Dan gaan alle corendons en transavias naar alicante, malaga en tenerife. Allemaal van dat volk dat niet snapt dat je alles wat op een bom zou kunnen lijken uit je tas moet halen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:53 schreef Faux. het volgende:
[..]
Yup, thanks.
[..]
Jup, maar 06.00 leek me vroeg voor massale drukte
je hebt nu voor wideroe ook een soort interrail vliegtuig kaartje. 300¤ ofzo, mag je de hele zomer rond vliegenquote:Op woensdag 7 juni 2017 00:21 schreef YeahYeahM het volgende:
In landen als Noorwegen heb je nog wel van dat soort diensten. Maar dan vlieg je met kleine toestellen echt korte stukken. Wel cool om te doen btw.
Niet alleen EU. Toen de vertrektijd van mijn binnenlandse vlucht in Nieuw Zeeland wijzigde, kreeg ik die keuze ook.quote:Op woensdag 7 juni 2017 09:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat ook uit de EU-reizigersrechtenverordening. Het is i.i.g. geen wereldwijd geldig principe.
Ongetwijfeld. En toen de vertrektijd van mijn binnenlandse vlucht in Vietnam wijzigde, kreeg ik die keuze niet.quote:Op woensdag 7 juni 2017 09:59 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Niet alleen EU. Toen de vertrektijd van mijn binnenlandse vlucht in Nieuw Zeeland wijzigde, kreeg ik die keuze ook.
quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.
Daar zitten nogal wat beperkingen aan qua routekeuzes en je ticket is maar twee weken geldig, niet de hele zomer.quote:Op woensdag 7 juni 2017 09:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
je hebt nu voor wideroe ook een soort interrail vliegtuig kaartje. 300¤ ofzo, mag je de hele zomer rond vliegen
Net even opgezocht, wat vetquote:Op woensdag 7 juni 2017 09:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
je hebt nu voor wideroe ook een soort interrail vliegtuig kaartje. 300¤ ofzo, mag je de hele zomer rond vliegen
Ja en nee. Nee de EU wetgeving dekt dit niet, maar die dekt wel meer dan verbindingen die in de EU starten nl. Verbindingen van buiten de EU naar de Eu die door een EU maatschappij worden bediend.quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.
De EU-wetgeving over geld terug bij vertraging geldt alleen voor verbindingen die in de EU starten.
O ja, klopt.quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:23 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ja en nee. Nee de EU wetgeving dekt dit niet, maar die dekt wel meer dan verbindingen die in de EU starten nl. Verbindingen van buiten de EU naar de Eu die door een EU maatschappij worden bediend.
Daarnaast kan het zijn dat de algemene voorwaarden van UIA gunstiger zijn dan de wetgeving van Sri Lanka, of dat dit, als UIA vlucht, gedekt is door de wetgeving in de Oekraine.quote:
Je valt niet onder de EU bescherming, dus je zult moeten onderhandelen met de vliegmaatschappij om het omboeken naar een vlucht die voor jou handiger is. Als het om ukraine international airlines gaat geef ik je weinig kans.quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:09 schreef LexWestt het volgende:
Ik zou a.s. dinsdag terugvliegen vanaf Colombo naar Kiev en naar Amsterdam. Maar nu krijg ik vanmorgen een mailtje dat de vlucht Colombo naar Kiev is gecanceld. In plaats daarvan moet ik eerst van Colombo naar Dubai, Dubai naar Kiev en van Kiev naar Amsterdam. Dit betekent een extra overstap en 6 uur extra wachten. Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
Post jje een reisverslag?quote:Op woensdag 7 juni 2017 09:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
je hebt nu voor wideroe ook een soort interrail vliegtuig kaartje. 300¤ ofzo, mag je de hele zomer rond vliegen
Ja de medewerker die ik aan de lijn had gaat naar met het hoofdkantoor iets regelen zei die. Plan is Colomobo-Amsterdam via Istanboel.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:50 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je valt niet onder de EU bescherming, dus je zult moeten onderhandelen met de vliegmaatschappij om het omboeken naar een vlucht die voor jou handiger is. Als het om ukraine international airlines gaat geef ik je weinig kans.
Als het een EU luchtvaartmaatschappij is heb je wel EU bescherming.
Kan je een iets gedetailleerde vraag stellen want hier kunnen we niks mee.quote:Op woensdag 7 juni 2017 15:50 schreef Chunees het volgende:
waar kun je beter een tussenstop maken als het gaat om uitstappen?
madrid of londen?
Dat lijkt me uitstekend mits de overstap ook goed is. Houd ons op de hoogte.quote:Op woensdag 7 juni 2017 15:56 schreef LexWestt het volgende:
[..]
Ja de medewerker die ik aan de lijn had gaat naar met het hoofdkantoor iets regelen zei die. Plan is Colomobo-Amsterdam via Istanboel.
Is UIA dus afwachten inderdaad..
nou, ik zit reizen met tussenstop naar miami, te vergelijken,en ik vroeg mij af,wat nu beter isquote:Op woensdag 7 juni 2017 15:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kan je een iets gedetailleerde vraag stellen want hier kunnen we niks mee.
bv: overstap tijd, welke route, welke maatschappij, wélk vliegveld in london, etc.
ok dus je zit te denken amsterdam - miami via london (heathrow neem ik aan) of madrid.quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:15 schreef Chunees het volgende:
[..]
nou, ik zit reizen met tussenstop naar miami, te vergelijken,en ik vroeg mij af,wat nu beter is
Bedoel je dan echt een tussenstop in de zin van je gaat ook een paar dagen die stad verkennen, of een overstap en je blijft een paar uur op het vliegveld om op een aansluitende vlucht te wachten? Wat voor informatie ben je naar op zoek? Of de lounges goed zijn? Of er veel winkels zijn? Of de stoelen lekker zitten?quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:15 schreef Chunees het volgende:
[..]
nou, ik zit reizen met tussenstop naar miami, te vergelijken,en ik vroeg mij af,wat nu beter is
Als het puur gaat om een tussenstop waarbij je een paar uur op het vliegveld moet wachten zou ik gewoon de vlucht nemen met de meest relaxte tijden (zowel qua vertrek- als qua overstaptijd) en die qua kosten het beste is. Of je dan moet wachten op Heathrow of Madrid boeit echt een stuk minder.quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:15 schreef Chunees het volgende:
[..]
nou, ik zit reizen met tussenstop naar miami, te vergelijken,en ik vroeg mij af,wat nu beter is
air france,quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
ok dus je zit te denken amsterdam - miami via london (heathrow neem ik aan) of madrid.
welke maatschappijen? wat zijn je overstap tijden? vlieg je economy of business class?
Jij wint de prijs van 7 juni voor minst duidelijke vraag.quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:47 schreef Chunees het volgende:
[..]
air france,
Düsseldorf -Atlanta -FLL Fort Lauderdale met overstaptijd van 6 St. 43 Min.of 2 uur
delta,
Düsseldorf -Atlanta -fll
1 St. 48 Min.
Wanneer de wijziging binnen 7 dagen voor vertrek plaatsvindt, dan mag de luchtvaartmaatschappij niet zomaar het vluchtschema aanpassen en gelden er strikte voorwaarden voor de luchtvaartmaatschappij.quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:09 schreef LexWestt het volgende:
Ik zou a.s. dinsdag terugvliegen vanaf Colombo naar Kiev en naar Amsterdam. Maar nu krijg ik vanmorgen een mailtje dat de vlucht Colombo naar Kiev is gecanceld. In plaats daarvan moet ik eerst van Colombo naar Dubai, Dubai naar Kiev en van Kiev naar Amsterdam. Dit betekent een extra overstap en 6 uur extra wachten. Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |