Yup, thanks.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Indien alleen handbagage en je de weg weet moet het wel lukken
Jup, maar 06.00 leek me vroeg voor massale druktequote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
je hebt de berichten gezien over drukte bij security?
Dat zeggende, moet kunnen, ik heb het vaak een stuk krapper gedaan.
Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:00 schreef Chunees het volgende:
moet je bij een tussenstop uit de vliegtuig etc of hangt het aan de maatschappij af?
Bij KLM in de oude business class vond ik het bovenin echt helemaal niets. Veel krapper voorin lower deck. In de vernieuwde business class heb ik nog niet in een 747 gevlogen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef Shivo het volgende:
Iemand nog een mening over het vliegen in het upper deck van een 747, versus lower deck?
het is een vlucht naar miamiquote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:41 schreef YeahYeahM het volgende:
[..]
Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!
Wat is de route van de gehele vlucht?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:
[..]
het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Zo'n Arke vlucht naar Orlando en Miami?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:
[..]
het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Het is wel iets beter geworden, maar kan absoluut niet tippen aan Emirates bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bij KLM in de oude business class vond ik het bovenin echt helemaal niets. Veel krapper voorin lower deck. In de vernieuwde business class heb ik nog niet in een 747 gevlogen.
Met TUI? Dan moet je er uit.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:
[..]
het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:41 schreef YeahYeahM het volgende:
Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:
[..]
het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:52 schreef YeahYeahM het volgende:
[..]
Wat is de route van de gehele vlucht?
Als je moeilijk loopt regelen ze een rolstoel voor je, dat is geen probleem. Je blijft bij de gate aangezien je wel al geboarded bent.
heb nog niet geboekt,maar wou het even wetenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:12 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Met TUI? Dan moet je er uit.
In Orlando voor de immigratie, in Miami voor de crewwissel.
[..]
Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.
Als je het vliegtuig moet verlaten op een tussenstop komt dat meestal omdat er een crewwissel is, het vliegtuig schoon gemaakt moet worden, je door de immigratie moet en/of de lokale overheid vindt dat het toestel moet verlaten. Dat laatste in de meeste gevallen om lokaal inkomsten te genereren.
maandje terug op schiphol. Tas door de handmatige controle en elke lens de lenskap dr af en ff gegluurd. Camera zelf is niet bekeken.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand ervaring met camera's/lenzen in je handbagage? Ik vlieg volgende maand (Berlijn) voor het eerst met een cameratas als handbagage (met een apart vakje voor normaal handbagage spul). Paar lenzen en camera zelf. Ik weet dat je laptops, e.d. eruit moet halen op een gegeven moment (TSA - Security check), maar hoe zit dat met een camera en lenzen?
Ik heb een rugzak met de volgende afmetingen: 31,8 x 19,8 x 44
KLM geeft echter aan dat de maximele afmetingen 55 x 35 x 25 cm zijn. Op een van de drie dus iets groter (44 - 25). Gaat dit een probleem opleveren? Gok van niet?
Dit is volgens mij niet bij elke maatschappij zo toch? Al heb ik het laatste jaar niet meer met een tussenstop gevlogen, dus het kan zijn dat het nu overal anders is.. Was altijd in het kader van "de veiligheid"..quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:12 schreef FredvZ het volgende:
Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.
Als je het vliegtuig moet verlaten op een tussenstop komt dat meestal omdat er een crewwissel is, het vliegtuig schoon gemaakt moet worden, je door de immigratie moet en/of de lokale overheid vindt dat het toestel moet verlaten. Dat laatste in de meeste gevallen om lokaal inkomsten te genereren.
Het kan per land en maatschappij verschillen. Bij TUI (en een aantal helicoptermaatschapijen) heb ik inmiddels al diverse malen meegemaakt dat passagiers gewoon aan boord kunnen blijven zitten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:17 schreef YeahYeahM het volgende:
Dit is volgens mij niet bij elke maatschappij zo toch? Al heb ik het laatste jaar niet meer met een tussenstop gevlogen, dus het kan zijn dat het nu overal anders is.. Was altijd in het kader van "de veiligheid"..
Zodra maatschappijen kans zien om een toestel voor één enkele bestemming te vullen zullen dat ze dat zeker niet nalaten. De korte vlucht tussen de twee "stations" is relatief duur. Je vliegt dan relatief laag en het kost je een extra start en landing op de levensduur van het toestel.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:27 schreef sirdanilot het volgende:
Volgens mij worden die vluchten met tussenstops zowieso steeds zeldzamer. Ik heb jááááren geleden zo een tussenstop gehad in brazilie en toen mochten we wel blijven zitten. Maar Amerika is tegenwoordig zo streng dat je waarschijnlijk gewoon door de immigratie moet en dus het vliegtuig uit.
Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zodra maatschappijen kans zien om een toestel voor één enkele bestemming te vullen zullen dat ze dat zeker niet nalaten. De korte vlucht tussen de twee "stations" is relatief duur. Je vliegt dan relatief laag en het kost je een extra start en landing op de levensduur van het toestel.
Ik heb nooit kunnen begrijpen waarom men BA1 zou nemen. Oke je vertrekt vanaf City (dus minder gezeik in het verkeer in Londen) en je doet US immigration in Ierland (en dus geen rijen op JFK) maar de tijden zijn volkomen ongemakkelijk. Met vertrek om 09:40 ben je eigenlijk een hele werkdag kwijt aan zo'n vlucht. Met BA183 kun je een (bijna) volle dag werken in Londen, dan slaap je in NY, werk je een bijna volle dag in NY en neem je BA174/BA176 terug, zodat je op dag 3 een volle dag kunt werken in Londen. Veel handiger. Ik meen dat de nieuwe BA1 dan ook de Chairman's flight wordt genoemd - voor de voorzitters van de raad van bestuur, hele oude lullo's die eigenlijk maar een paar dagen werken per jaar.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:48 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.
Routes waarbij het om technische redenen noodzakelijk is om ergens te stoppen zijn er bijna niet meer (een beroemde is london city - new york jfk via Shannon, ierland). Dus ze doen het voornamelijk om economische redenen. Want als TUI naar Orlando kan vliegen kunnen ze ook best naar Miami vliegen.
Daar zijn meerdere redenen voor. Er zijn bestemmingen die te weinig animo hebben voor directe vluchten (zoals Jamaica en Puerto Plata op de Dominicaanse Republiek), terwijl Cancun in Mexico makkelijk 2 vluchten per week kan vullen. Door het combineren van vluchten met andere bestemmingen kunnen de minder populaire tóch aangevlogen worden. Daarnaast schept het voor de populairdere bestemmingen de mogelijkheid om vaker per week te vliegen. Zo worden Jamaica en Puerto Plata gecombineerd met Punta Cana (Dom. Republiek) en de vluchten van Cancun met Cuba. Dit levert voor de populaire bestemmingen meer variatie op in reisduur, wat weer meer klanten aantrekt. Voor de Nederlandse en Belgische markt levert dit uiteindelijk meer op en de reizigers accepteren de extra tussenstop.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:48 schreef sirdanilot het volgende:
Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.
Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:09 schreef LexWestt het volgende:
Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
Dit gaat toch niet om vertraging? Ik weet niet beter dan dat als de maatschappij vooraf wijzigingen aanbrengt aan de vlucht, dat je dan de keuze krijgt tussen:quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.
De EU-wetgeving over geld terug bij vertraging geldt alleen voor verbindingen die in de EU starten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |