abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:53:11 #101
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_171511482
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Indien alleen handbagage en je de weg weet moet het wel lukken
Yup, thanks.

quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

je hebt de berichten gezien over drukte bij security?

Dat zeggende, moet kunnen, ik heb het vaak een stuk krapper gedaan.
Jup, maar 06.00 leek me vroeg voor massale drukte :P
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_171511724
moet je bij een tussenstop uit de vliegtuig etc of hangt het aan de maatschappij af?
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:40:00 #103
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171512931
Iemand ervaring met camera's/lenzen in je handbagage? Ik vlieg volgende maand (Berlijn) voor het eerst met een cameratas als handbagage (met een apart vakje voor normaal handbagage spul). Paar lenzen en camera zelf. Ik weet dat je laptops, e.d. eruit moet halen op een gegeven moment (TSA - Security check), maar hoe zit dat met een camera en lenzen?

Ik heb een rugzak met de volgende afmetingen: 31,8 x 19,8 x 44
KLM geeft echter aan dat de maximele afmetingen 55 x 35 x 25 cm zijn. Op een van de drie dus iets groter (44 - 25). Gaat dit een probleem opleveren? Gok van niet?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_171512976
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:00 schreef Chunees het volgende:
moet je bij een tussenstop uit de vliegtuig etc of hangt het aan de maatschappij af?
Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:48:28 #105
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_171513183
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef Shivo het volgende:
Iemand nog een mening over het vliegen in het upper deck van een 747, versus lower deck?
Bij KLM in de oude business class vond ik het bovenin echt helemaal niets. Veel krapper voorin lower deck. In de vernieuwde business class heb ik nog niet in een 747 gevlogen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_171513244
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:41 schreef YeahYeahM het volgende:

[..]

Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!
het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
pi_171513292
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:

[..]

het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Wat is de route van de gehele vlucht?
Als je moeilijk loopt regelen ze een rolstoel voor je, dat is geen probleem. Je blijft bij de gate aangezien je wel al geboarded bent.
pi_171513364
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:

[..]

het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Zo'n Arke vlucht naar Orlando en Miami?
pi_171513674
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bij KLM in de oude business class vond ik het bovenin echt helemaal niets. Veel krapper voorin lower deck. In de vernieuwde business class heb ik nog niet in een 747 gevlogen.
Het is wel iets beter geworden, maar kan absoluut niet tippen aan Emirates bijvoorbeeld.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 23:12:36 #110
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171513958
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:

[..]

het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Met TUI? Dan moet je er uit.
In Orlando voor de immigratie, in Miami voor de crewwissel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:41 schreef YeahYeahM het volgende:
Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!
Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.
Als je het vliegtuig moet verlaten op een tussenstop komt dat meestal omdat er een crewwissel is, het vliegtuig schoon gemaakt moet worden, je door de immigratie moet en/of de lokale overheid vindt dat het toestel moet verlaten. Dat laatste in de meeste gevallen om lokaal inkomsten te genereren.
So we just called him Fred
pi_171513989
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:

[..]

het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:52 schreef YeahYeahM het volgende:

[..]

Wat is de route van de gehele vlucht?
Als je moeilijk loopt regelen ze een rolstoel voor je, dat is geen probleem. Je blijft bij de gate aangezien je wel al geboarded bent.
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Met TUI? Dan moet je er uit.
In Orlando voor de immigratie, in Miami voor de crewwissel.

[..]

Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.
Als je het vliegtuig moet verlaten op een tussenstop komt dat meestal omdat er een crewwissel is, het vliegtuig schoon gemaakt moet worden, je door de immigratie moet en/of de lokale overheid vindt dat het toestel moet verlaten. Dat laatste in de meeste gevallen om lokaal inkomsten te genereren.
heb nog niet geboekt,maar wou het even weten
  PR/Manusje van alles dinsdag 6 juni 2017 @ 23:17:11 #112
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_171514073
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand ervaring met camera's/lenzen in je handbagage? Ik vlieg volgende maand (Berlijn) voor het eerst met een cameratas als handbagage (met een apart vakje voor normaal handbagage spul). Paar lenzen en camera zelf. Ik weet dat je laptops, e.d. eruit moet halen op een gegeven moment (TSA - Security check), maar hoe zit dat met een camera en lenzen?

Ik heb een rugzak met de volgende afmetingen: 31,8 x 19,8 x 44
KLM geeft echter aan dat de maximele afmetingen 55 x 35 x 25 cm zijn. Op een van de drie dus iets groter (44 - 25). Gaat dit een probleem opleveren? Gok van niet?
maandje terug op schiphol. Tas door de handmatige controle en elke lens de lenskap dr af en ff gegluurd. Camera zelf is niet bekeken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_171514089
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:12 schreef FredvZ het volgende:

Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.
Als je het vliegtuig moet verlaten op een tussenstop komt dat meestal omdat er een crewwissel is, het vliegtuig schoon gemaakt moet worden, je door de immigratie moet en/of de lokale overheid vindt dat het toestel moet verlaten. Dat laatste in de meeste gevallen om lokaal inkomsten te genereren.
Dit is volgens mij niet bij elke maatschappij zo toch? Al heb ik het laatste jaar niet meer met een tussenstop gevlogen, dus het kan zijn dat het nu overal anders is.. Was altijd in het kader van "de veiligheid"..
  dinsdag 6 juni 2017 @ 23:27:01 #114
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171514359
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:17 schreef YeahYeahM het volgende:
Dit is volgens mij niet bij elke maatschappij zo toch? Al heb ik het laatste jaar niet meer met een tussenstop gevlogen, dus het kan zijn dat het nu overal anders is.. Was altijd in het kader van "de veiligheid"..
Het kan per land en maatschappij verschillen. Bij TUI (en een aantal helicoptermaatschapijen) heb ik inmiddels al diverse malen meegemaakt dat passagiers gewoon aan boord kunnen blijven zitten.
So we just called him Fred
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 6 juni 2017 @ 23:27:13 #115
414785 sirdanilot
pi_171514365
Volgens mij worden die vluchten met tussenstops zowieso steeds zeldzamer. Ik heb jááááren geleden zo een tussenstop gehad in brazilie en toen mochten we wel blijven zitten. Maar Amerika is tegenwoordig zo streng dat je waarschijnlijk gewoon door de immigratie moet en dus het vliegtuig uit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 6 juni 2017 @ 23:31:38 #116
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171514479
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:27 schreef sirdanilot het volgende:
Volgens mij worden die vluchten met tussenstops zowieso steeds zeldzamer. Ik heb jááááren geleden zo een tussenstop gehad in brazilie en toen mochten we wel blijven zitten. Maar Amerika is tegenwoordig zo streng dat je waarschijnlijk gewoon door de immigratie moet en dus het vliegtuig uit.
Zodra maatschappijen kans zien om een toestel voor één enkele bestemming te vullen zullen dat ze dat zeker niet nalaten. De korte vlucht tussen de twee "stations" is relatief duur. Je vliegt dan relatief laag en het kost je een extra start en landing op de levensduur van het toestel.
So we just called him Fred
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 6 juni 2017 @ 23:48:32 #117
414785 sirdanilot
pi_171514915
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:31 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zodra maatschappijen kans zien om een toestel voor één enkele bestemming te vullen zullen dat ze dat zeker niet nalaten. De korte vlucht tussen de twee "stations" is relatief duur. Je vliegt dan relatief laag en het kost je een extra start en landing op de levensduur van het toestel.
Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.

Routes waarbij het om technische redenen noodzakelijk is om ergens te stoppen zijn er bijna niet meer (een beroemde is london city - new york jfk via Shannon, ierland). Dus ze doen het voornamelijk om economische redenen. Want als TUI naar Orlando kan vliegen kunnen ze ook best naar Miami vliegen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 6 juni 2017 @ 23:49:24 #118
414785 sirdanilot
pi_171514938
In brazilie zijn tussenstops op domestic vluchten heel normaal. Je hebt zelfs routes met 2 of 3 stops onderweg. Gewoon als een soort bus dus. Vaak kun je dan ook wel non-stop, maar is dat b.v. duurder.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171515467
In landen als Noorwegen heb je nog wel van dat soort diensten. Maar dan vlieg je met kleine toestellen echt korte stukken. Wel cool om te doen btw.
  woensdag 7 juni 2017 @ 00:33:38 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_171515608
Ik vlieg binnenkort naar Zanzibar. 1ste vlucht is naar Nairobi. 2de vlucht is naar Zanzibar, maar met een tussenstop op Kilimanjaro airport, ben benieuwd of we eruit moeten of gewoon mogen zitten.

2 jaar geleden toen ik vanuit Aruba terugvloog, doen ze ook met een tussenstop op Bonaire, daar moet je er overigens wel uit.
pi_171515952
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.

Routes waarbij het om technische redenen noodzakelijk is om ergens te stoppen zijn er bijna niet meer (een beroemde is london city - new york jfk via Shannon, ierland). Dus ze doen het voornamelijk om economische redenen. Want als TUI naar Orlando kan vliegen kunnen ze ook best naar Miami vliegen.
Ik heb nooit kunnen begrijpen waarom men BA1 zou nemen. Oke je vertrekt vanaf City (dus minder gezeik in het verkeer in Londen) en je doet US immigration in Ierland (en dus geen rijen op JFK) maar de tijden zijn volkomen ongemakkelijk. Met vertrek om 09:40 ben je eigenlijk een hele werkdag kwijt aan zo'n vlucht. Met BA183 kun je een (bijna) volle dag werken in Londen, dan slaap je in NY, werk je een bijna volle dag in NY en neem je BA174/BA176 terug, zodat je op dag 3 een volle dag kunt werken in Londen. Veel handiger. Ik meen dat de nieuwe BA1 dan ook de Chairman's flight wordt genoemd - voor de voorzitters van de raad van bestuur, hele oude lullo's die eigenlijk maar een paar dagen werken per jaar.
De echte BA1 is van voor mijn tijd.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 7 juni 2017 @ 02:52:17 #122
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171516303
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:48 schreef sirdanilot het volgende:
Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.
Daar zijn meerdere redenen voor. Er zijn bestemmingen die te weinig animo hebben voor directe vluchten (zoals Jamaica en Puerto Plata op de Dominicaanse Republiek), terwijl Cancun in Mexico makkelijk 2 vluchten per week kan vullen. Door het combineren van vluchten met andere bestemmingen kunnen de minder populaire tóch aangevlogen worden. Daarnaast schept het voor de populairdere bestemmingen de mogelijkheid om vaker per week te vliegen. Zo worden Jamaica en Puerto Plata gecombineerd met Punta Cana (Dom. Republiek) en de vluchten van Cancun met Cuba. Dit levert voor de populaire bestemmingen meer variatie op in reisduur, wat weer meer klanten aantrekt. Voor de Nederlandse en Belgische markt levert dit uiteindelijk meer op en de reizigers accepteren de extra tussenstop.

Dit werkt echter niet voor andere landen. Vanuit Polen en de UK vliegt TUI vrijwel alles non-stop. Vanuit de UK kan dat makkelijk, aangezien dat land natuurlijk ook een stuk groter is dan Nederland en op de Poolse markt verwacht de reiziger non-stop te kunnen vliegen. Het aantal mogelijkheden vanuit Polen is ook een stuk kleiner dan dat vanuit Nederland.

Overigens ligt het optimum voor de Nederlandse markt op maximaal 1 tussenstop. FlyBrazil had met TUI een contract voor reizen naar Brazil. Aanvankelijk 1 keer per week in een Boeing 767 met 1 tussenstop. Echter wilde men toch de mogelijkheid hebben om meerdere keren per week te vliegen. Daarom werd vanaf 2013 gevlogen met een kleinere Boeing 737. Die kan de Oceaan niet in één keer over, waardoor op de heen en terugweg een extra tussenstop werd geïntroduceerd. Dit vonden de reizigers echter maar niks, met als gevolg dat in 2014 FlyBrazil op de fles ging wegens te weinig animo.
So we just called him Fred
pi_171516883
Ik zou a.s. dinsdag terugvliegen vanaf Colombo naar Kiev en naar Amsterdam. Maar nu krijg ik vanmorgen een mailtje dat de vlucht Colombo naar Kiev is gecanceld. In plaats daarvan moet ik eerst van Colombo naar Dubai, Dubai naar Kiev en van Kiev naar Amsterdam. Dit betekent een extra overstap en 6 uur extra wachten. Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
pi_171517257
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:09 schreef LexWestt het volgende:
Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.

De EU-wetgeving over geld terug bij vertraging geldt alleen voor verbindingen die in de EU starten.
pi_171517280
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.

De EU-wetgeving over geld terug bij vertraging geldt alleen voor verbindingen die in de EU starten.
Dit gaat toch niet om vertraging? Ik weet niet beter dan dat als de maatschappij vooraf wijzigingen aanbrengt aan de vlucht, dat je dan de keuze krijgt tussen:
- akkoord gaan met de wijzigingen
- omboeken naar een andere vlucht
- geld terug
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')