De bagage eisen gelden sowieso voornamelijk voor rolkoffers, in de praktijk. Want men wil af van transaviatokkies die met enorme rolkoffers als handbagage komen aanzetten waardoor de normale handbagage niet meer past.quote:
Dat zou echt van de zotte zijn, geweigerd worden op een vlucht omdat je in de tussentijd een andere creditcard hebt gekregenquote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:43 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik heb het in Azië nog niet meegemaakt, wel één keer in Frankfurt met Qatar Airways, en dat was direct leuk want de door mijn gebruikte credit card was niet meer geldig en die had ik dus niet bij me.
Dit was trouwens ook echt een onzin controle, bedrag was allang van credit card afgeschreven als in 3 maanden gelden al geïncasseerd door de CC maatschappij en ik had de eerste vlucht vanaf Amsterdam met Lufthansa al gemaakt en dan zou ik in Frankfurt opeens niet verder mogen. Dat leek de gewone medewerkster ingehuurd door Qatar airways redelijk, maar de manager zag toch in dat als ik al geweigerd zou moeten worden dat bij de eerste vlucht van de boeking zou moeten en niet opeens halverwege. Het helpt soms om wat stennis te schoppen.
Bij veel maatschappijen kan je ook met Paypal betalen. Hoe willen ze dat dan checken . Rare regels.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 13:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat zou echt van de zotte zijn, geweigerd worden op een vlucht omdat je in de tussentijd een andere creditcard hebt gekregen
Er zijn zelfs van die kleine reisbureautjes waar je cash kan betalen. Hoe ga je dat bewijzen?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 13:47 schreef RipCity het volgende:
[..]
Bij veel maatschappijen kan je ook met Paypal betalen. Hoe willen ze dat dan checken . Rare regels.
Ligt er aan waar je naar toe vliegt. Zeker als je binnen Europa vliegt met een wat kleiner vliegtuig, zal je gevraagd worden om de bagage toch (gratis) in te checken.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:05 schreef EasyLife het volgende:
Ik ga vliegen met KLM, handbaggage 55x35x25cm en maximaal 12 kilo.
Nou heb ik een canvas weekend/reistas met maten op papier van 56x32x30, maar in de plastic verpakking waarin ik hem gekocht heb meet ie slechts 55x34x6cm.
Dus ik neem aan dat als ik die tas niet te vol stop dat ie gewoon mee kan toch?
Boetes nog welquote:Op dinsdag 30 mei 2017 13:12 schreef sirdanilot het volgende:
Maar bij KLM leven ze zelfs die eisen niet streng na. Bij Wizz Air en dergelijken kun je wel boetes krijgen voor te grote rolkoffers, of als je bijvoorbeeld een enorme backpack probeert mee te nemen.
Oh nouja, dat maakt niet uit, het is naar Ibiza, zal een paar tshirts en 2 zwembroeken zijn haha.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 14:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je naar toe vliegt. Zeker als je binnen Europa vliegt met een wat kleiner vliegtuig, zal je gevraagd worden om de bagage toch (gratis) in te checken.
Boete lijkt me best een verdedigbare term voor de bedragen die budgetmaatschappijen op de luchthaven rekenen voor in te checken ruimbagage.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 14:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Boetes nog wel
Raar wereldbeeld heb jij...
Door een ticket te boeken ga je akkoord met de voorwaarden. Daar staat in welke afmetingen je handbagage mag hebben.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 15:18 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Boete lijkt me best een verdedigbare term voor de bedragen die budgetmaatschappijen op de luchthaven rekenen voor in te checken ruimbagage.
Ik zei ook niet dat ik de boete onterecht vind. Ik ben daarom ook geen voorstander van vliegen met Transavia die mij, als ik netjes betaal voor mijn bagage, dwingen mijn rugzak onder de stoel te leggen, zodat ik nog minder beenruimte heb dan ik daarvoor al had, zodat de mensen die een veel te grote trolley meenemen om maar niet te hoeven betalen voor hun bagage deze comfortabel bovenin kunnen opbergen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 15:30 schreef electronique het volgende:
[..]
Door een ticket te boeken ga je akkoord met de voorwaarden. Daar staat in welke afmetingen je handbagage mag hebben.
Ik check altijd netjes mijn koffer in en dan kan ik me wel storen aan mensen die overduidelijk een te grote koffer/tas meenemen waardoor mijn handbagage niet meer in de overhead compartments kan . Zelfde geldt voor mensen die op 'duurdere' plekken in het vliegtuig gaan zitten terwijl ze daar niet voor betaald hebben.
Oh ik las het even verkeerd. Je bedoelt de hoogte van het bedrag wat je betaalt als ze er op het vliegveld achter komen dat je handbagage niet voldoet aan de eisen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 15:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat ik de boete onterecht vind. Ik ben daarom ook geen voorstander van vliegen met Transavia die mij, als ik netjes betaal voor mijn bagage, dwingen mijn rugzak onder de stoel te leggen, zodat ik nog minder beenruimte heb dan ik daarvoor al had, zodat de mensen die een veel te grote trolley meenemen om maar niet te hoeven betalen voor hun bagage deze comfortabel bovenin kunnen opbergen.
Je moet betalen, of je koffer achterlate, of zelf niet mee gaan.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 14:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Boetes nog wel
Raar wereldbeeld heb jij...
Ja: https://www.klm.com/trave(...)ldwide_locations.htmquote:Op dinsdag 30 mei 2017 17:36 schreef MissRelin het volgende:
We gaan dit jaar heel gek doen en vliegen business class met KLM naar Canada.
Heen Amsterdam - Calgary
Terug Vancouver - LAX - LAX - Amsterdam
Weet iemand of je op Vancouver en LAX ook een soort van lounge in kan (newbie! Ik ben nog nooit zo'n luxe paardje geweest, haha!)? En hoe zit het met de check in op Vancouver? We vliegen 's ochtends om 8 uur, maar leveren de huurauto in op het vliegveld tussen 6 uur en half 7. Heb gelezen dat dat krap is qua tijd, maar ook als je business class vliegt/
En ik las ook ergens dat je op LAX je koffers van de band moet halen en weer opnieuw moet inchecken, klopt dat?
We hebben een stop van 6 uur, maar het heeft denk ik niet zo heel veel zin om het vliegveld af te gaan denk ik om een piepklein beetje sfeer van LA op te doen?
Sorry voor de hoeveelheid vragen! Maar weet het meeste liever vooraf, dan dat ik straks stom sta te kijken omdat het fout gaat ofzo
Dat is wel te doen. Je hebt een aparte balie waar je wat sneller kan inchecken en wellicht ook een snellere rij voor de veiligheidscontrolequote:Op dinsdag 30 mei 2017 17:36 schreef MissRelin het volgende:
We gaan dit jaar heel gek doen en vliegen business class met KLM naar Canada.
Heen Amsterdam - Calgary
Terug Vancouver - LAX - LAX - Amsterdam
Weet iemand of je op Vancouver en LAX ook een soort van lounge in kan (newbie! Ik ben nog nooit zo'n luxe paardje geweest, haha!)? En hoe zit het met de check in op Vancouver? We vliegen 's ochtends om 8 uur, maar leveren de huurauto in op het vliegveld tussen 6 uur en half 7. Heb gelezen dat dat krap is qua tijd, maar ook als je business class vliegt/
Dat zou kunnen, omdat je daar de VS in gaat. Dat vertellen ze je precies bij het inchecken. Meestal komt het er op neer dat ze zeker willen weten dat het jouw koffer is die met het vliegtuig meegaat, dus dat kan met een foto op een scherm, of dat je de tas ophaalt en meteen weer afgeeft.quote:En ik las ook ergens dat je op LAX je koffers van de band moet halen en weer opnieuw moet inchecken, klopt dat?
Je zou naar Long Beach kunnen, maar gezien de tijd die je op de luchthaven nodig hebt en je toch in de lounge kan zitten, zou ik dat maar niet proberen.quote:We hebben een stop van 6 uur, maar het heeft denk ik niet zo heel veel zin om het vliegveld af te gaan denk ik om een piepklein beetje sfeer van LA op te doen?
quote:Sorry voor de hoeveelheid vragen! Maar weet het meeste liever vooraf, dan dat ik straks stom sta te kijken omdat het fout gaat ofzo
Dan neem ik aan dat de koffers niet meer opgehaald hoeven te worden, of staat dat los van elkaar?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 18:18 schreef RipCity het volgende:
En hou er rekeniing mee dat Amerikaanse immigratie al IN Vancouver plaatsvind. Dus niet meer bij aankomst in LAX (Is net als domestic dan).
Ja daar twijfel ik over. Normaliter wel maar ik denk omdat je de immigratie al passeert in Canada dat dat nu niet het geval is.. Maargoed daar hoeft ze zich niet zo druk om te maken. Dat geven ze in YVR wel aan bij het inchecken.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 18:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat de koffers niet meer opgehaald hoeven te worden, of staat dat los van elkaar?
Ergens in de voorwaarden staat dat je bij het inchecken gevraagd kan worden naar de credit card welke is gebruikt om te reserveren.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 13:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat zou echt van de zotte zijn, geweigerd worden op een vlucht omdat je in de tussentijd een andere creditcard hebt gekregen
quote:Op dinsdag 30 mei 2017 18:18 schreef RipCity het volgende:
En hou er rekeniing mee dat Amerikaanse immigratie al IN Vancouver plaatsvind. Dus niet meer bij aankomst in LAX (Is net als domestic dan).
pas om half zeven op het vliegveld als je nog voor een internationale vlucht moet inchecken en door emigratie (Canada) en immigratie (VS) is wel krap. Vooral het laatste kan lang duren.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 17:36 schreef MissRelin het volgende:
Weet iemand of je op Vancouver en LAX ook een soort van lounge in kan (newbie! Ik ben nog nooit zo'n luxe paardje geweest, haha!)? En hoe zit het met de check in op Vancouver? We vliegen 's ochtends om 8 uur, maar leveren de huurauto in op het vliegveld tussen 6 uur en half 7. Heb gelezen dat dat krap is qua tijd, maar ook als je business class vliegt/
Kort voor vertrek aanwezig zijn, ook met eventuele privileges, doe ik persoonlijk alleen op luchthavens die ik ken en ik weet wat voor normale drukte ik om die tijd kan verwachten.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:05 schreef JanPrins het volgende:
[..]
[..]
pas om half zeven op het vliegveld als je nog voor een internationale vlucht moet inchecken en door emigratie (Canada) en immigratie (VS) is wel krap. Vooral het laatste kan lang duren.
je mag niet zomaar 3¤ biedenquote:Op woensdag 31 mei 2017 21:54 schreef Flylib het volgende:
Hier iemand ervaring met de bid-upgrade van Garuda? Ik heb in november een nachtvlucht van Denpasar naar Tokyo, en overweeg voor deze vlucht te bieden op een upgrade naar Business Class. Na mijn boeking kreeg ik al de melding dat ik voor bid-upgrade in aanmerking kom. Vraag me nu vooral af wat voor een vlucht als deze een beetje fatsoenlijk (lees: minimum ) bedrag is om te bieden voor een upgrade....
Volgens mij enkel dat het nu nog niet vast staat wat type toestel men gaat gebruiken, en derhalve de stoelindeling nog niet met zekerheid kan zeggen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 15:27 schreef Blik het volgende:
Vraag aan de kenner. Ik vlieg over 3 weken naar Zanzibar met Kenya Airways. Amsterdam - Nairobi - Zanzibar en terug dezelfde weg terug. Voor 3 van de 4 vluchten heb ik al stoelen kunnen kiezen. Alleen de laatste leg van Nairobi naar Amsterdam kan ik nog altijd geen stoel kiezen. Bij de vlucht info staat het volgende:
Uitgevoerd door: KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Vluchtnummer: KQ1566
Aangeboden door: Kenya Airways
Reisklasse: Economy
Eigenaar toestel: KLM ROYAL DUTCH AIRLINES
Vliegtuigtype: CHANGE OF EQUIPMENT (EN ROUTE)
Wat betekent het dikgedrukte in deze? Dat we nog een tussenstop gaan maken ergens en daar van vliegtuig wisselen? Dit staat namelijk nergens genoemd. En zou dit de reden kunnen zijn dat ik nog geen stoelen hiervoor kan kiezen?
En ook nog het punt dat de hoeveelheden handbagage die mensen tegenwoordig meeslepen, zorgen voor opstoppingen bij de security.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 15:30 schreef electronique het volgende:
[..]
Door een ticket te boeken ga je akkoord met de voorwaarden. Daar staat in welke afmetingen je handbagage mag hebben.
Ik check altijd netjes mijn koffer in en dan kan ik me wel storen aan mensen die overduidelijk een te grote koffer/tas meenemen waardoor mijn handbagage niet meer in de overhead compartments kan . Zelfde geldt voor mensen die op 'duurdere' plekken in het vliegtuig gaan zitten terwijl ze daar niet voor betaald hebben.
Ik had ook al zoiets begrepen vanuit een ander forum. Maar het is wel gek dat het 3 weken vantevoren nog steeds bekend isquote:Op donderdag 1 juni 2017 04:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij enkel dat het nu nog niet vast staat wat type toestel men gaat gebruiken, en derhalve de stoelindeling nog niet met zekerheid kan zeggen.
Dat KLM de 747 in gaat zetten staat zo goed als vast.quote:Op donderdag 1 juni 2017 08:55 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik had ook al zoiets begrepen vanuit een ander forum. Maar het is wel gek dat het 3 weken vantevoren nog steeds bekend is
Nu sta ik regelmatig in de 'priority rij', waar de gemiddelde passagier een ruimere hoeveelheid handbagage mag meenemen, en door de gevoeligheid van de scanners op Schiphol had de mevrouw voor mij 9 bakken nodig om alles wat ze met zich mee had uit te stallen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 04:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En ook nog het punt dat de hoeveelheden handbagage die mensen tegenwoordig meeslepen, zorgen voor opstoppingen bij de security.
Zou 90 dagen vantevoren een stoel moeten kunnen kiezen volgens klm klantenservice. Maar, misschien hebben ze dat ook wel verkeerd. Ze konden me niet zeggen waarom die status zo was.quote:Op donderdag 1 juni 2017 19:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat KLM de 747 in gaat zetten staat zo goed als vast.
Waar het hier om gaat is dat KQ1566 wordt uitgevoerd door KL 566 en dat je dus onder Kenya Airways vluchtnummers in een KLM toestel wordt geplaatst.
Dan kan je bij KLM dus niet vooraf stoelen kiezen, en ook niet via Kenya Airways omdat men daar geen toegang tot het systeem van KLM heeft.
30 uur voor vertrek kan je normaliter wel een stoel gebruiken omdat KLM dan de vlucht open zet voor inchecken, en mogelijk al vanaf Zanzibar afhankelijk hoeveel toegang KLM geeft.
Ik heb dit wel vaker als je met een ander lid van Skyteam of een andere partnermaatschappij vluchtnummers vliegt, alleen bij Air France dan kan je ondanks Air France vluchtnummers wel stoelen selecteren op KLM vluchten, maar dan alleen weer rechtstreeks via de KLM website en niet via Air France. Bij Air France zelf kan je weer niet gratis vooraf stoelen selecteren op Air France vluchten behalve bij het inchecken.
Het is daarom wel aan te raden om vooraf in te checken, want als je dat pas bij de incheckbalie doet dan zijn alle frequent flyers welke vooraf gratis stoelen je al voor geweest en ook de mensen die wel online inchecken gebruikt hebben, is het toestel vol kan je zomaar een middenplaats krijgen.
mijn hemel wat duurt dat lang zeg. Laatst nog een keertje een kwartier staan wachten op de tweede scan omdat de kerel vooraan de band mijn sleutels onder mijn jas had gemikt.quote:Op donderdag 1 juni 2017 19:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu sta ik regelmatig in de 'priority rij', waar de gemiddelde passagier een ruimere hoeveelheid handbagage mag meenemen, en door de gevoeligheid van de scanners op Schiphol had de mevrouw voor mij 9 bakken nodig om alles wat ze met zich mee had uit te stallen.
En ik gaf haar gelijk ook, want in haar tas laten zou betekenen dat het aan een 2de scan onderworpen zou worden wat ook tijd kost.
Elke bak welke gescand moet worden kost natuurlijk tijd. Aan de andere kant, ik vlieg bij voorkeur ook alleen met handbagage, ik wil graag naar huis en niet bij een bagageband wachten en zo mijn trein missen....
SPOILER: lijstjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2017 14:31:02 ]
quote:Op zondag 4 juni 2017 14:29 schreef d4v1d het volgende:
Als je vliegt met veel 'medicijnen' (welke gewoon vrij verkrijgbaar zijn via bol.com) in de ruimbagage is het dan handig om een toelichtend briefje er bij te stoppen?
Als ik vanaf Schiphol naar Indonesië vlieg, en dan met een binnenlandse vlucht verder zijn alle verpakkingen nog dicht.. Maar op de terugweg kan er best wat geopend zijn (ik hoop dat de Diarreeremmers nog dicht zitten ), kunnen ze daar lastig over gaan doen als het open is?Met dat lijstje denk ik niet, niet, maar voor het zekere voor het onzekere te nemen vraag ik mijn apotheek altijd voor een douane-verklaring, omdat ik meestal voor 8 maanden aan medicatie meesleep.SPOILER: lijstjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
quote:Op zondag 4 juni 2017 14:29 schreef d4v1d het volgende:
Als je vliegt met veel 'medicijnen' (welke gewoon vrij verkrijgbaar zijn via bol.com) in de ruimbagage is het dan handig om een toelichtend briefje er bij te stoppen?
Als ik vanaf Schiphol naar Indonesië vlieg, en dan met een binnenlandse vlucht verder zijn alle verpakkingen nog dicht.. Maar op de terugweg kan er best wat geopend zijn (ik hoop dat de Diarreeremmers nog dicht zitten ), kunnen ze daar lastig over gaan doen als het open is?Dat is gewoon standaard reis-apotheek, ik neem al meer mee als ik in Europa op vakantie ga (kleine kinderen, dan neem je het zekere voor het onzekere).SPOILER: lijstjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar gaan ze echt niet raar van opkijken
waar vlieg je op? In budapest zijn ze redelijk hardcore.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:29 schreef Mozy het volgende:
Morgen vliegen met WizzAir.
Heb al veel verhalen gelezen over de striktheid van de bagage, Wij hebben ieder een tas die met breedte en hoogte goed is maar qua lengte te lang. Aangezien er alleen maar kleren in zitten kan je ze behoorlijk compact maken. Ben benieuwd of ze moeilijk gaan doen.
Ja naar Boedapest ja.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
waar vlieg je op? In budapest zijn ze redelijk hardcore.
Op Eindhoven Airport roept men op om naar de gate te komen en wacht dan met boarden totdat grondpersoneel de rij is afgelopen en men pakt daar de 'verdachte' personen met koffers tussenuit die dan moeten demonstreren of de betreffende handbagage in de Wizz Air bak past. Past het niet dan kan je naar een aparte balie om bij te betalen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:31 schreef Mozy het volgende:
Heb nu alles in 2 eastpaks weten te krijgen. Kan me niet voorstellen dat ze over die tassen moeilijk gaan doen.
als ze echt zoutig willen doen, er staat altijd iets in de voorwaarde als "moet gemakkelijk" passen....quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:53 schreef Mozy het volgende:
[..]
Ja naar Boedapest ja.
Maar zelfs als je een zachte stoffe tas hebt die je in kan deuken? Misschien gok ik het erop in eindhoven maar boek ik grote handbagage voor de terugvlucht.
Indien alleen handbagage en je de weg weet moet het wel lukkenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:10 schreef Faux. het volgende:
Oi. 5.40 aankomen op Schiphol vroeg genoeg als om 06.35 gate sluit denken jullie?
je hebt de berichten gezien over drukte bij security?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:10 schreef Faux. het volgende:
Oi. 5.40 aankomen op Schiphol vroeg genoeg als om 06.35 gate sluit denken jullie?
Heb maar een paar keer upper gevlogen, en dat was vooral omdat het kon. Minder stoelen en naar verhouding meer personeel beschikbaar was een goede ervaring.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef Shivo het volgende:
Iemand nog een mening over het vliegen in het upper deck van een 747, versus lower deck?
Ligt eraan waar je heen gaat en wanneer je gaat.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:10 schreef Faux. het volgende:
Oi. 5.40 aankomen op Schiphol vroeg genoeg als om 06.35 gate sluit denken jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |