Yup, thanks.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Indien alleen handbagage en je de weg weet moet het wel lukken
Jup, maar 06.00 leek me vroeg voor massale druktequote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
je hebt de berichten gezien over drukte bij security?
Dat zeggende, moet kunnen, ik heb het vaak een stuk krapper gedaan.
Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:00 schreef Chunees het volgende:
moet je bij een tussenstop uit de vliegtuig etc of hangt het aan de maatschappij af?
Bij KLM in de oude business class vond ik het bovenin echt helemaal niets. Veel krapper voorin lower deck. In de vernieuwde business class heb ik nog niet in een 747 gevlogen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef Shivo het volgende:
Iemand nog een mening over het vliegen in het upper deck van een 747, versus lower deck?
het is een vlucht naar miamiquote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:41 schreef YeahYeahM het volgende:
[..]
Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!
Wat is de route van de gehele vlucht?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:
[..]
het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Zo'n Arke vlucht naar Orlando en Miami?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:
[..]
het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Het is wel iets beter geworden, maar kan absoluut niet tippen aan Emirates bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bij KLM in de oude business class vond ik het bovenin echt helemaal niets. Veel krapper voorin lower deck. In de vernieuwde business class heb ik nog niet in een 747 gevlogen.
Met TUI? Dan moet je er uit.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:
[..]
het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:41 schreef YeahYeahM het volgende:
Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:
[..]
het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:52 schreef YeahYeahM het volgende:
[..]
Wat is de route van de gehele vlucht?
Als je moeilijk loopt regelen ze een rolstoel voor je, dat is geen probleem. Je blijft bij de gate aangezien je wel al geboarded bent.
heb nog niet geboekt,maar wou het even wetenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:12 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Met TUI? Dan moet je er uit.
In Orlando voor de immigratie, in Miami voor de crewwissel.
[..]
Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.
Als je het vliegtuig moet verlaten op een tussenstop komt dat meestal omdat er een crewwissel is, het vliegtuig schoon gemaakt moet worden, je door de immigratie moet en/of de lokale overheid vindt dat het toestel moet verlaten. Dat laatste in de meeste gevallen om lokaal inkomsten te genereren.
maandje terug op schiphol. Tas door de handmatige controle en elke lens de lenskap dr af en ff gegluurd. Camera zelf is niet bekeken.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand ervaring met camera's/lenzen in je handbagage? Ik vlieg volgende maand (Berlijn) voor het eerst met een cameratas als handbagage (met een apart vakje voor normaal handbagage spul). Paar lenzen en camera zelf. Ik weet dat je laptops, e.d. eruit moet halen op een gegeven moment (TSA - Security check), maar hoe zit dat met een camera en lenzen?
Ik heb een rugzak met de volgende afmetingen: 31,8 x 19,8 x 44
KLM geeft echter aan dat de maximele afmetingen 55 x 35 x 25 cm zijn. Op een van de drie dus iets groter (44 - 25). Gaat dit een probleem opleveren? Gok van niet?
Dit is volgens mij niet bij elke maatschappij zo toch? Al heb ik het laatste jaar niet meer met een tussenstop gevlogen, dus het kan zijn dat het nu overal anders is.. Was altijd in het kader van "de veiligheid"..quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:12 schreef FredvZ het volgende:
Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.
Als je het vliegtuig moet verlaten op een tussenstop komt dat meestal omdat er een crewwissel is, het vliegtuig schoon gemaakt moet worden, je door de immigratie moet en/of de lokale overheid vindt dat het toestel moet verlaten. Dat laatste in de meeste gevallen om lokaal inkomsten te genereren.
Het kan per land en maatschappij verschillen. Bij TUI (en een aantal helicoptermaatschapijen) heb ik inmiddels al diverse malen meegemaakt dat passagiers gewoon aan boord kunnen blijven zitten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:17 schreef YeahYeahM het volgende:
Dit is volgens mij niet bij elke maatschappij zo toch? Al heb ik het laatste jaar niet meer met een tussenstop gevlogen, dus het kan zijn dat het nu overal anders is.. Was altijd in het kader van "de veiligheid"..
Zodra maatschappijen kans zien om een toestel voor één enkele bestemming te vullen zullen dat ze dat zeker niet nalaten. De korte vlucht tussen de twee "stations" is relatief duur. Je vliegt dan relatief laag en het kost je een extra start en landing op de levensduur van het toestel.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:27 schreef sirdanilot het volgende:
Volgens mij worden die vluchten met tussenstops zowieso steeds zeldzamer. Ik heb jááááren geleden zo een tussenstop gehad in brazilie en toen mochten we wel blijven zitten. Maar Amerika is tegenwoordig zo streng dat je waarschijnlijk gewoon door de immigratie moet en dus het vliegtuig uit.
Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zodra maatschappijen kans zien om een toestel voor één enkele bestemming te vullen zullen dat ze dat zeker niet nalaten. De korte vlucht tussen de twee "stations" is relatief duur. Je vliegt dan relatief laag en het kost je een extra start en landing op de levensduur van het toestel.
Ik heb nooit kunnen begrijpen waarom men BA1 zou nemen. Oke je vertrekt vanaf City (dus minder gezeik in het verkeer in Londen) en je doet US immigration in Ierland (en dus geen rijen op JFK) maar de tijden zijn volkomen ongemakkelijk. Met vertrek om 09:40 ben je eigenlijk een hele werkdag kwijt aan zo'n vlucht. Met BA183 kun je een (bijna) volle dag werken in Londen, dan slaap je in NY, werk je een bijna volle dag in NY en neem je BA174/BA176 terug, zodat je op dag 3 een volle dag kunt werken in Londen. Veel handiger. Ik meen dat de nieuwe BA1 dan ook de Chairman's flight wordt genoemd - voor de voorzitters van de raad van bestuur, hele oude lullo's die eigenlijk maar een paar dagen werken per jaar.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:48 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.
Routes waarbij het om technische redenen noodzakelijk is om ergens te stoppen zijn er bijna niet meer (een beroemde is london city - new york jfk via Shannon, ierland). Dus ze doen het voornamelijk om economische redenen. Want als TUI naar Orlando kan vliegen kunnen ze ook best naar Miami vliegen.
Daar zijn meerdere redenen voor. Er zijn bestemmingen die te weinig animo hebben voor directe vluchten (zoals Jamaica en Puerto Plata op de Dominicaanse Republiek), terwijl Cancun in Mexico makkelijk 2 vluchten per week kan vullen. Door het combineren van vluchten met andere bestemmingen kunnen de minder populaire tóch aangevlogen worden. Daarnaast schept het voor de populairdere bestemmingen de mogelijkheid om vaker per week te vliegen. Zo worden Jamaica en Puerto Plata gecombineerd met Punta Cana (Dom. Republiek) en de vluchten van Cancun met Cuba. Dit levert voor de populaire bestemmingen meer variatie op in reisduur, wat weer meer klanten aantrekt. Voor de Nederlandse en Belgische markt levert dit uiteindelijk meer op en de reizigers accepteren de extra tussenstop.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 23:48 schreef sirdanilot het volgende:
Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.
Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:09 schreef LexWestt het volgende:
Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
Dit gaat toch niet om vertraging? Ik weet niet beter dan dat als de maatschappij vooraf wijzigingen aanbrengt aan de vlucht, dat je dan de keuze krijgt tussen:quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.
De EU-wetgeving over geld terug bij vertraging geldt alleen voor verbindingen die in de EU starten.
Volgens mij komt dat ook uit de EU-reizigersrechtenverordening. Het is i.i.g. geen wereldwijd geldig principe.quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:53 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dit gaat toch niet om vertraging? Ik weet niet beter dan dat als de maatschappij vooraf wijzigingen aanbrengt aan de vlucht, dat je dan de keuze krijgt tussen:
- akkoord gaan met de wijzigingen
- omboeken naar een andere vlucht
- geld terug
Als je je rugzak nou draait dan issie toch 44 x 31,8 x 19,8 en dat is toch prima?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand ervaring met camera's/lenzen in je handbagage? Ik vlieg volgende maand (Berlijn) voor het eerst met een cameratas als handbagage (met een apart vakje voor normaal handbagage spul). Paar lenzen en camera zelf. Ik weet dat je laptops, e.d. eruit moet halen op een gegeven moment (TSA - Security check), maar hoe zit dat met een camera en lenzen?
Ik heb een rugzak met de volgende afmetingen: 31,8 x 19,8 x 44
KLM geeft echter aan dat de maximele afmetingen 55 x 35 x 25 cm zijn. Op een van de drie dus iets groter (44 - 25). Gaat dit een probleem opleveren? Gok van niet?
quote:Op woensdag 7 juni 2017 09:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je je rugzak nou draait dan issie toch 44 x 31,8 x 19,8 en dat is toch prima?
juist. Dan gaan alle corendons en transavias naar alicante, malaga en tenerife. Allemaal van dat volk dat niet snapt dat je alles wat op een bom zou kunnen lijken uit je tas moet halen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 21:53 schreef Faux. het volgende:
[..]
Yup, thanks.
[..]
Jup, maar 06.00 leek me vroeg voor massale drukte
je hebt nu voor wideroe ook een soort interrail vliegtuig kaartje. 300¤ ofzo, mag je de hele zomer rond vliegenquote:Op woensdag 7 juni 2017 00:21 schreef YeahYeahM het volgende:
In landen als Noorwegen heb je nog wel van dat soort diensten. Maar dan vlieg je met kleine toestellen echt korte stukken. Wel cool om te doen btw.
Niet alleen EU. Toen de vertrektijd van mijn binnenlandse vlucht in Nieuw Zeeland wijzigde, kreeg ik die keuze ook.quote:Op woensdag 7 juni 2017 09:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat ook uit de EU-reizigersrechtenverordening. Het is i.i.g. geen wereldwijd geldig principe.
Ongetwijfeld. En toen de vertrektijd van mijn binnenlandse vlucht in Vietnam wijzigde, kreeg ik die keuze niet.quote:Op woensdag 7 juni 2017 09:59 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Niet alleen EU. Toen de vertrektijd van mijn binnenlandse vlucht in Nieuw Zeeland wijzigde, kreeg ik die keuze ook.
quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.
Daar zitten nogal wat beperkingen aan qua routekeuzes en je ticket is maar twee weken geldig, niet de hele zomer.quote:Op woensdag 7 juni 2017 09:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
je hebt nu voor wideroe ook een soort interrail vliegtuig kaartje. 300¤ ofzo, mag je de hele zomer rond vliegen
Net even opgezocht, wat vetquote:Op woensdag 7 juni 2017 09:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
je hebt nu voor wideroe ook een soort interrail vliegtuig kaartje. 300¤ ofzo, mag je de hele zomer rond vliegen
Ja en nee. Nee de EU wetgeving dekt dit niet, maar die dekt wel meer dan verbindingen die in de EU starten nl. Verbindingen van buiten de EU naar de Eu die door een EU maatschappij worden bediend.quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.
De EU-wetgeving over geld terug bij vertraging geldt alleen voor verbindingen die in de EU starten.
O ja, klopt.quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:23 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ja en nee. Nee de EU wetgeving dekt dit niet, maar die dekt wel meer dan verbindingen die in de EU starten nl. Verbindingen van buiten de EU naar de Eu die door een EU maatschappij worden bediend.
Daarnaast kan het zijn dat de algemene voorwaarden van UIA gunstiger zijn dan de wetgeving van Sri Lanka, of dat dit, als UIA vlucht, gedekt is door de wetgeving in de Oekraine.quote:
Je valt niet onder de EU bescherming, dus je zult moeten onderhandelen met de vliegmaatschappij om het omboeken naar een vlucht die voor jou handiger is. Als het om ukraine international airlines gaat geef ik je weinig kans.quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:09 schreef LexWestt het volgende:
Ik zou a.s. dinsdag terugvliegen vanaf Colombo naar Kiev en naar Amsterdam. Maar nu krijg ik vanmorgen een mailtje dat de vlucht Colombo naar Kiev is gecanceld. In plaats daarvan moet ik eerst van Colombo naar Dubai, Dubai naar Kiev en van Kiev naar Amsterdam. Dit betekent een extra overstap en 6 uur extra wachten. Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
Post jje een reisverslag?quote:Op woensdag 7 juni 2017 09:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
je hebt nu voor wideroe ook een soort interrail vliegtuig kaartje. 300¤ ofzo, mag je de hele zomer rond vliegen
Ja de medewerker die ik aan de lijn had gaat naar met het hoofdkantoor iets regelen zei die. Plan is Colomobo-Amsterdam via Istanboel.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:50 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je valt niet onder de EU bescherming, dus je zult moeten onderhandelen met de vliegmaatschappij om het omboeken naar een vlucht die voor jou handiger is. Als het om ukraine international airlines gaat geef ik je weinig kans.
Als het een EU luchtvaartmaatschappij is heb je wel EU bescherming.
Kan je een iets gedetailleerde vraag stellen want hier kunnen we niks mee.quote:Op woensdag 7 juni 2017 15:50 schreef Chunees het volgende:
waar kun je beter een tussenstop maken als het gaat om uitstappen?
madrid of londen?
Dat lijkt me uitstekend mits de overstap ook goed is. Houd ons op de hoogte.quote:Op woensdag 7 juni 2017 15:56 schreef LexWestt het volgende:
[..]
Ja de medewerker die ik aan de lijn had gaat naar met het hoofdkantoor iets regelen zei die. Plan is Colomobo-Amsterdam via Istanboel.
Is UIA dus afwachten inderdaad..
nou, ik zit reizen met tussenstop naar miami, te vergelijken,en ik vroeg mij af,wat nu beter isquote:Op woensdag 7 juni 2017 15:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kan je een iets gedetailleerde vraag stellen want hier kunnen we niks mee.
bv: overstap tijd, welke route, welke maatschappij, wélk vliegveld in london, etc.
ok dus je zit te denken amsterdam - miami via london (heathrow neem ik aan) of madrid.quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:15 schreef Chunees het volgende:
[..]
nou, ik zit reizen met tussenstop naar miami, te vergelijken,en ik vroeg mij af,wat nu beter is
Bedoel je dan echt een tussenstop in de zin van je gaat ook een paar dagen die stad verkennen, of een overstap en je blijft een paar uur op het vliegveld om op een aansluitende vlucht te wachten? Wat voor informatie ben je naar op zoek? Of de lounges goed zijn? Of er veel winkels zijn? Of de stoelen lekker zitten?quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:15 schreef Chunees het volgende:
[..]
nou, ik zit reizen met tussenstop naar miami, te vergelijken,en ik vroeg mij af,wat nu beter is
Als het puur gaat om een tussenstop waarbij je een paar uur op het vliegveld moet wachten zou ik gewoon de vlucht nemen met de meest relaxte tijden (zowel qua vertrek- als qua overstaptijd) en die qua kosten het beste is. Of je dan moet wachten op Heathrow of Madrid boeit echt een stuk minder.quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:15 schreef Chunees het volgende:
[..]
nou, ik zit reizen met tussenstop naar miami, te vergelijken,en ik vroeg mij af,wat nu beter is
air france,quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
ok dus je zit te denken amsterdam - miami via london (heathrow neem ik aan) of madrid.
welke maatschappijen? wat zijn je overstap tijden? vlieg je economy of business class?
Jij wint de prijs van 7 juni voor minst duidelijke vraag.quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:47 schreef Chunees het volgende:
[..]
air france,
Düsseldorf -Atlanta -FLL Fort Lauderdale met overstaptijd van 6 St. 43 Min.of 2 uur
delta,
Düsseldorf -Atlanta -fll
1 St. 48 Min.
Wanneer de wijziging binnen 7 dagen voor vertrek plaatsvindt, dan mag de luchtvaartmaatschappij niet zomaar het vluchtschema aanpassen en gelden er strikte voorwaarden voor de luchtvaartmaatschappij.quote:Op woensdag 7 juni 2017 08:09 schreef LexWestt het volgende:
Ik zou a.s. dinsdag terugvliegen vanaf Colombo naar Kiev en naar Amsterdam. Maar nu krijg ik vanmorgen een mailtje dat de vlucht Colombo naar Kiev is gecanceld. In plaats daarvan moet ik eerst van Colombo naar Dubai, Dubai naar Kiev en van Kiev naar Amsterdam. Dit betekent een extra overstap en 6 uur extra wachten. Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
Neu, ben al eens in al die oorden geweest. Maar wideroe valt onder SAS eurobonus, dus dat kan sowieso al. Geen idee of je ze onder andere star alliance kan gooien. SAS vluchten zijn minimaal 600 milles bij aegean bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Post jje een reisverslag?
Voor binnenlandse vluchten ontvang je niet super veel miles, zelfs als je elke dag zou vliegen daarmee schiet je wat dat betreft dus weinig op. En ik zou ook neit weten waar Wideroe miles voor meetellen.
Maar een leuke manier om noorwegen te verkennen is het wel.
Neu, ben al eens in al die oorden geweest. Maar wideroe valt onder SAS eurobonus, dus dat kan sowieso al. Geen idee of je ze onder andere star alliance kan gooien. SAS vluchten zijn minimaal 600 milles bij aegean bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Post jje een reisverslag?
Voor binnenlandse vluchten ontvang je niet super veel miles, zelfs als je elke dag zou vliegen daarmee schiet je wat dat betreft dus weinig op. En ik zou ook neit weten waar Wideroe miles voor meetellen.
Maar een leuke manier om noorwegen te verkennen is het wel.
Que?quote:Op woensdag 7 juni 2017 16:47 schreef Chunees het volgende:
[..]
air france,
Düsseldorf -Atlanta -FLL Fort Lauderdale met overstaptijd van 6 St. 43 Min.of 2 uur
delta,
Düsseldorf -Atlanta -fll
1 St. 48 Min.
Uiteindelijk is het toch gelukt om een vlucht te krijgen met Turkish Airlines via Istanbul naar Amsterdam . Dat is wel netjes geregeld moet ik zeggen, maar moest wel 3 dagen bellen en mailen met verschillende mensen om het mogelijk te maken..quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wanneer de wijziging binnen 7 dagen voor vertrek plaatsvindt, dan mag de luchtvaartmaatschappij niet zomaar het vluchtschema aanpassen en gelden er strikte voorwaarden voor de luchtvaartmaatschappij.
Als je hierdoor later dan gepland in Nederland aankomt dan val je wel onder de EU dekking, maar wat ze waarschijnlijk proberen is je nu eerder te laten vertrekken met een andere budgetvlucht naar Dubai en vanaf daar met Ukraine Airlines via Kiev naar Amsterdam zodat je wel op de oorspronkelijke tijd aankomt. Op die manier zou men onder extra (boete) kosten uit kunnen komen.
Maar in dit geval moet je voet bij stuk houden, dat je niet eerder weg kan in verband met andere verplichtingen en zullen ze met een betere oplossing moeten komen. De oplossing met Turkish Airlines klinkt wel goed, daar heeft UIA ook een samenwerkingsverband mee dus daar kunnen ze wel wat mee regelen.
Het is hier verstandig om vooral te spelen op de onmogelijkheid om eerder weg te kunnen, de luchtvaartmaatschappij weet dat men fout zit door dit 7 dagen voor vertrek aan te passen.
Voor jouw informatie, één van de 767 toestellen van UIA heeft wat problemen, en normaliter kan het Windrose toestel als vervangend toestel worden ingezet maar die heeft het nogal druk met de charters van Ukraine Airlines naar Antalya en Hurghada en er is geen optie om de Airbus 321 in te zetten op die route want die is te klein voor het aantal passagiers. Men heeft met hangen en wurgen geprobeerd de effecten minimaal te houden maar op een gegeven ogenblik kan je niet allemaal vakantie vluchten laten vertragen, want 18.00 uur vluchten worden 06:00 uur vluchten en dat gaat van kwaad naar erger.
Leuk en aardig, maar die mooie EU regels gelden niet als je met een niet-EU luchtvaartmaatschappij van een niet-EU land naar een EU land vliegt.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wanneer de wijziging binnen 7 dagen voor vertrek plaatsvindt, dan mag de luchtvaartmaatschappij niet zomaar het vluchtschema aanpassen en gelden er strikte voorwaarden voor de luchtvaartmaatschappij.
Als je hierdoor later dan gepland in Nederland aankomt dan val je wel onder de EU dekking, maar wat ze waarschijnlijk proberen is je nu eerder te laten vertrekken met een andere budgetvlucht naar Dubai en vanaf daar met Ukraine Airlines via Kiev naar Amsterdam zodat je wel op de oorspronkelijke tijd aankomt. Op die manier zou men onder extra (boete) kosten uit kunnen komen.
Maar in dit geval moet je voet bij stuk houden, dat je niet eerder weg kan in verband met andere verplichtingen en zullen ze met een betere oplossing moeten komen. De oplossing met Turkish Airlines klinkt wel goed, daar heeft UIA ook een samenwerkingsverband mee dus daar kunnen ze wel wat mee regelen.
Het is hier verstandig om vooral te spelen op de onmogelijkheid om eerder weg te kunnen, de luchtvaartmaatschappij weet dat men fout zit door dit 7 dagen voor vertrek aan te passen.
Voor jouw informatie, één van de 767 toestellen van UIA heeft wat problemen, en normaliter kan het Windrose toestel als vervangend toestel worden ingezet maar die heeft het nogal druk met de charters van Ukraine Airlines naar Antalya en Hurghada en er is geen optie om de Airbus 321 in te zetten op die route want die is te klein voor het aantal passagiers. Men heeft met hangen en wurgen geprobeerd de effecten minimaal te houden maar op een gegeven ogenblik kan je niet allemaal vakantie vluchten laten vertragen, want 18.00 uur vluchten worden 06:00 uur vluchten en dat gaat van kwaad naar erger.
Vertalingquote:Op woensdag 7 juni 2017 16:47 schreef Chunees het volgende:
[..]
air france,
Düsseldorf -Atlanta -FLL Fort Lauderdale met overstaptijd van 6 St. 43 Min.of 2 uur
delta,
Düsseldorf -Atlanta -fll
1 St. 48 Min.
Kind onder 2 heeft geen eigen stoel en wordt soms zonder naam geboekt. Ik heb dat zelf al meerdere keren gehad toen ik met mijn jonge kinderen destijds vloogquote:Op zondag 11 juni 2017 16:48 schreef Troonwoord het volgende:
Ik heb een vlucht voor mijn vrouw, ons zoontje en haar moeder geboekt met airasia .
op de itinerary bij guests staat gewoon infant, geen naam.
kan dit kwaad? bij inchecken?
Hoewel het voor de vraagsteller is opgelost en je gelijk hebt dat bij een niet EU maatschappij naar een EU bestemming de Europese rechten voor passagiers niet gelden heeft de Oekraïne wel zo ongeveer dezelfde regelgeving.quote:Op zondag 11 juni 2017 14:08 schreef miro86 het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar die mooie EU regels gelden niet als je met een niet-EU luchtvaartmaatschappij van een niet-EU land naar een EU land vliegt.
Op afstand doet men inderdaad wat lastig of laat je afschepen. Op een luchthaven in Kiev of het kantoor in Kiev kan opeens alles wel direct.quote:Op zondag 11 juni 2017 03:20 schreef LexWestt het volgende:
Uiteindelijk is het toch gelukt om een vlucht te krijgen met Turkish Airlines via Istanbul naar Amsterdam . Dat is wel netjes geregeld moet ik zeggen, maar moest wel 3 dagen bellen en mailen met verschillende mensen om het mogelijk te maken..
Zo te lezen is dat idd behoorlijk vergelijkbaar voor cancellation, way hier van belang zou zijn mocht er geen oplossing zijn gevonden. Qua vertraging is het behoorlijk anders. Ook wat als onmacht gezien moet worden zou behoorlijk anders kunnen zijn.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 20:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Hoewel het voor de vraagsteller is opgelost en je gelijk hebt dat bij een niet EU maatschappij naar een EU bestemming de Europese rechten voor passagiers niet gelden heeft de Oekraïne wel zo ongeveer dezelfde regelgeving.
https://kbp.kiev.ua/en/pass/delay/
En dat één van de 767 toestellen wat problemen heeft valt niet onder overmacht.
[..]
Op afstand doet men inderdaad wat lastig of laat je afschepen. Op een luchthaven in Kiev of het kantoor in Kiev kan opeens alles wel direct.
En dat zal alles te maken hebben met autorisaties en dergelijke.
Ging het om één ticket DUS-HEL (of andersom) via Berlijn? Dan wel. Als je DUS-TXL/SXF en TXL/SXF-HEL apart hebt gekocht - niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 21:55 schreef XL het volgende:
Hoe zit dat met die vertraging regels precies? Heb je recht op een vergoeding als je een aansluiting mis en daardoor een nacht vergraging oploopt? Bleef vorige week tussen Helsinki en Düsseldorf in Berlijn steken.
Alles in 1 boeking, wel met overstap dus.quote:Op woensdag 14 juni 2017 01:59 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ging het om één ticket DUS-HEL (of andersom) via Berlijn? Dan wel. Als je DUS-TXL/SXF en TXL/SXF-HEL apart hebt gekocht - niet.
Als de reden van vertraging van je eerst vlucht niet overmacht is dan heb je daar recht op.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 21:55 schreef XL het volgende:
Hoe zit dat met die vertraging regels precies? Heb je recht op een vergoeding als je een aansluiting mis en daardoor een nacht vergraging oploopt? Bleef vorige week tussen Helsinki en Düsseldorf in Berlijn steken.
Wedden dat het goedkoper was met overstap dan rechtstreeks?quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En waarom vloog je niet gewoon rechtstreeks.
Tsja, zal vast. Maar met elke overstap komt er een risico bij van dit soort dingen. En aangezien hij zakelijk vliegt lijkt prijs me niet de enige factor.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:34 schreef miro86 het volgende:
[..]
Wedden dat het goedkoper was met overstap dan rechtstreeks?
De luchtvaartmaatschappij heb ik pas nadat ik hier informatie heb ingewonnen op de hoogte gesteld. Die hebben overigens momenteel genoeg te doen, omdat Airberlin deze weken enorme problemen heeft met vertragingen en annuleringen. Staan sowieso al niet bekend als goed te benaderen airline. Het is dat ik platinum status heb, mensen zonder status moeten uren aan de telefoon hangen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:30 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als de reden van vertraging van je eerst vlucht niet overmacht is dan heb je daar recht op.
Wat zei de luchtvaartmaatschappij toen je ze belde?
En waarom vloog je niet gewoon rechtstreeks.
Ok nou houd ons op de hoogte. Want misschien krijg je wel een leuke EU compensatie.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:36 schreef XL het volgende:
[..]
De luchtvaartmaatschappij heb ik pas nadat ik hier informatie heb ingewonnen op de hoogte gesteld. Die hebben overigens momenteel genoeg te doen, omdat Airberlin deze weken enorme problemen heeft met vertragingen en annuleringen. Staan sowieso al niet bekend als goed te benaderen airline. Het is dat ik platinum status heb, mensen zonder status moeten uren aan de telefoon hangen.
Ik vloog niet rechtstreeks omdat er maar 2 rechtstreekse vluchten zijn tussen DUS en HEL, de laatste gaat rond 16:30 en mijn meeting in Espoo was tot 15:00. Dat haal je normaal gesproken nipt, maar dat risico wilde ik niet lopen.
Het was 400 euro tegenover 530 voor overstap tegenover direct.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:34 schreef miro86 het volgende:
[..]
Wedden dat het goedkoper was met overstap dan rechtstreeks?
Ik vlieg regelmatig naar Helsinki, en zit meestal wel rond de 400 euro voor KLM vanuit AMS. Maar als je laat boekt kan dat ook zomaar 800 euro worden (1x meegemaakt)quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:38 schreef XL het volgende:
[..]
Het was 400 euro tegenover 530 voor overstap tegenover direct.
Vind ik allebei duur voor een retour naar Helsinki, maar ik had beide zonder problemen mogen boeken. Ik boekte ook slechts 5 dagen van tevoren.
Het zijn 1516 km, dus 16 km meer dan de 1500 die recht geven op 400 euroquote:Op woensdag 14 juni 2017 11:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ok nou houd ons op de hoogte. Want misschien krijg je wel een leuke EU compensatie.
Er zijn allerlei online claim bedrijfjes waar je e.e.a. kunt invullen en als het overmacht is geven die dat meteen aan, dat is namelijk bekend per vluchtnummer. Maar misschien dat die sites niet werken bij een overstap.
Ik krijg het vanuit Düsseldorf meestal voor 250 tot 300 euro (bijna altijd via Berlijn, omdat de Düsseldorf directe vluchten allemaal midden op de dag liggen en ik meestal niet in Helsinki wil overnachten. Via Berlijn kan ik op 1 dag op en neer met 4,5 uur tijd in Helsinki Downtown)quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vlieg regelmatig naar Helsinki, en zit meestal wel rond de 400 euro voor KLM vanuit AMS. Maar als je laat boekt kan dat ook zomaar 800 euro worden (1x meegemaakt)
http://eur-lex.europa.eu/(...)i=CELEX%3A32004R0261quote:Op woensdag 14 juni 2017 18:49 schreef Xetran het volgende:
Hoe zit het precies met vergoedingen bij vertragingen van intercontinentale vluchten? Is 3 uur vertraging daarbij de maatstaf? En waar kan je zien wat maatschappijen verplicht zijn uit te keren?
Dus voor een financiële vergoeding minstens 5 uur? Dankjewelquote:Op woensdag 14 juni 2017 20:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
http://eur-lex.europa.eu/(...)i=CELEX%3A32004R0261
Opgehaald worden met de auto.quote:Op maandag 19 juni 2017 12:34 schreef derLudolf het volgende:
Uhm, iemand heeft voor mij een vlucht geboekt naar Flughaven Weeze. Niet zo heel handig.
Wat is de beste/goedkoopste/snelste manier om daar weg te komen met het OV?
Bestemming mag zowel station Haren (Duitsland) of Emmen zijn. Ik land om 8:55 met bagage op een zondag
Op de website staan shuttles naar de bewoonde wereld. Dat moet je doen, anders kun je met de bus naar Kleve en vanuit daar met de gratie van regional express misschien 'snel' misschien LANGZAAM naar de bewoonde wereld.quote:Op maandag 19 juni 2017 12:34 schreef derLudolf het volgende:
Uhm, iemand heeft voor mij een vlucht geboekt naar Flughaven Weeze. Niet zo heel handig.
Wat is de beste/goedkoopste/snelste manier om daar weg te komen met het OV?
Bestemming mag zowel station Haren (Duitsland) of Emmen zijn. Ik land om 8:55 met bagage op een zondag
Uurtje of 5 schat ik, even op en neer naar Weeze vanuit Emmenquote:Op maandag 19 juni 2017 12:44 schreef sirdanilot het volgende:
Maar kan niemand je even ophalen vanuit emmen? Is toch niet zo ver.
Bij welke maatschappij is dat?quote:Op maandag 19 juni 2017 13:11 schreef MilkTea het volgende:
Ik probeer koffers te kopen maar ik vraag me af of ik de juiste keuze aan het maken ben. Ik mag op dit moment een maximale ruimbagage meenemen van 158 cm (lengte + breedte + hoogte). Is dit bij elke vliegtuigmaatschappij zo? ik heb namelijk koffers gezien van 157 cm en wil niet later tot onaangename verassingen komen te staan. (dan koop ik liever de koffers van 137 cm.)
Tui. Ik zal even bij ryanair kijken.quote:Op maandag 19 juni 2017 13:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Bij welke maatschappij is dat?
Ik zou kijken naar de maximum afmetingen van de goedkoopste maatschappijen, zoals b.v, ryanair, en daar iets onder zitten. Dan kun je met elke maatschappij die koffer meenemen.
Betalen voor een stoel met extra beenruimte.quote:Op maandag 19 juni 2017 13:47 schreef cherrycoke het volgende:
wat als je te lang bent voor een stoel? hoe ga je dit aankaarten? "ja sorry we hebben niks anders" oke en nu? want dit gaat zo niet werken.
gewoon het opzuigen nemen. Het is niet anders.quote:Op maandag 19 juni 2017 13:47 schreef cherrycoke het volgende:
wat als je te lang bent voor een stoel? hoe ga je dit aankaarten? "ja sorry we hebben niks anders" oke en nu? want dit gaat zo niet werken.
waarom doe je dat je eigen toch ook aan jongquote:Op maandag 19 juni 2017 14:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
gewoon het opzuigen nemen. Het is niet anders.
Bovengenoemde is vaak je beste optie, maar ook een lege rij claimen is al lekker. Ik win er zelf meer mee als de stoel naast me leeg is dan met extra beenruimte. Je kan ook 2 stoelen kopen. Bij budget carriers vaak goedkoper ook.
En ja ik ben ook 2 meter. Zit nu te wachten op een ryanair vlucht waarin ik 29b heb
Dat vond ik nog te lang durenquote:Op maandag 19 juni 2017 12:40 schreef XL het volgende:
[..]
Op de website staan shuttles naar de bewoonde wereld. Dat moet je doen, anders kun je met de bus naar Kleve en vanuit daar met de gratie van regional express misschien 'snel' misschien LANGZAAM naar de bewoonde wereld.
Zijn met vijf personen dus das kut met ophalenquote:Op maandag 19 juni 2017 12:44 schreef sirdanilot het volgende:
Maar kan niemand je even ophalen vanuit emmen? Is toch niet zo ver.
Misschien mag je mee als check-in baggage als je lief kijkt bij de balie.quote:Op maandag 19 juni 2017 13:47 schreef cherrycoke het volgende:
wat als je te lang bent voor een stoel? hoe ga je dit aankaarten? "ja sorry we hebben niks anders" oke en nu? want dit gaat zo niet werken.
Extra beenruimte bijboeken, anders heb je pech. En ja ik spreek uit ervaringquote:Op maandag 19 juni 2017 13:47 schreef cherrycoke het volgende:
wat als je te lang bent voor een stoel? hoe ga je dit aankaarten? "ja sorry we hebben niks anders" oke en nu? want dit gaat zo niet werken.
Dat is een vrij algemeen gehanteerde regel. Als de som 157 is dan hoef je je echt geen zorgen te maken. Ze gaan je koffer echt niet opmeten bij het inchecken/bagage droppen.quote:Op maandag 19 juni 2017 13:11 schreef MilkTea het volgende:
Ik probeer koffers te kopen maar ik vraag me af of ik de juiste keuze aan het maken ben. Ik mag op dit moment een maximale ruimbagage meenemen van 158 cm (lengte + breedte + hoogte). Is dit bij elke vliegtuigmaatschappij zo? ik heb namelijk koffers gezien van 157 cm en wil niet later tot onaangename verassingen komen te staan. (dan koop ik liever de koffers van 137 cm.)
En jezelf dan tekort doen?quote:Op maandag 19 juni 2017 13:36 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou kijken naar de maximum afmetingen van de goedkoopste maatschappijen, zoals b.v, ryanair, en daar iets onder zitten. Dan kun je met elke maatschappij die koffer meenemen.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de kleinere van 137. Aangezien ik toch twee koffer mee mag en een koffer max 32kg mag wegen leek me dit een prima maat.quote:Op maandag 19 juni 2017 16:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is een vrij algemeen gehanteerde regel. Als de som 157 is dan hoef je je echt geen zorgen te maken. Ze gaan je koffer echt niet opmeten bij het inchecken/bagage droppen.
Je kunt bij KLM beter eerst zelf contact opnemen, en als daar niet iets passends uit komt kun je het met zo een bedrijfje proberen. Het bedrijfje pakt altijd een deel van de winst houd daar rekening mee.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:17 schreef Xetran het volgende:
Hoe kan je dat het beste aanpakken als je vertraging (zo'n 3,5-4u op intercontinentaal) hebt geleden bij je vlucht met betrekking tot compensatie? Kan je dat beter door zo'n shady bedrijfje laten oplossen die agressief adverteren (hoe komt dat zo ineens egenljk) op internet of kan je beter zelf contact opnemen met KLM om te kijken wat zij kunnen bieden? Ik neem aan dat zo'n bedrijfje geen garantie verleend?
Waar lees je dat?quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:18 schreef Xetran het volgende:
[..]
Dus voor een financiële vergoeding minstens 5 uur? Dankjewel
lopen van well naar weeze airport. Dat was pas erg.quote:Op maandag 19 juni 2017 14:42 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
waarom doe je dat je eigen toch ook aan jong
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |