abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:53:11 #101
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_171511482
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Indien alleen handbagage en je de weg weet moet het wel lukken
Yup, thanks.

quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

je hebt de berichten gezien over drukte bij security?

Dat zeggende, moet kunnen, ik heb het vaak een stuk krapper gedaan.
Jup, maar 06.00 leek me vroeg voor massale drukte :P
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_171511724
moet je bij een tussenstop uit de vliegtuig etc of hangt het aan de maatschappij af?
pi_171512931
Iemand ervaring met camera's/lenzen in je handbagage? Ik vlieg volgende maand (Berlijn) voor het eerst met een cameratas als handbagage (met een apart vakje voor normaal handbagage spul). Paar lenzen en camera zelf. Ik weet dat je laptops, e.d. eruit moet halen op een gegeven moment (TSA - Security check), maar hoe zit dat met een camera en lenzen?

Ik heb een rugzak met de volgende afmetingen: 31,8 x 19,8 x 44
KLM geeft echter aan dat de maximele afmetingen 55 x 35 x 25 cm zijn. Op een van de drie dus iets groter (44 - 25). Gaat dit een probleem opleveren? Gok van niet?
pi_171512976
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:00 schreef Chunees het volgende:
moet je bij een tussenstop uit de vliegtuig etc of hangt het aan de maatschappij af?
Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:48:28 #105
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_171513183
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:19 schreef Shivo het volgende:
Iemand nog een mening over het vliegen in het upper deck van een 747, versus lower deck?
Bij KLM in de oude business class vond ik het bovenin echt helemaal niets. Veel krapper voorin lower deck. In de vernieuwde business class heb ik nog niet in een 747 gevlogen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_171513244
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:41 schreef YeahYeahM het volgende:

[..]

Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!
het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
pi_171513292
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:

[..]

het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Wat is de route van de gehele vlucht?
Als je moeilijk loopt regelen ze een rolstoel voor je, dat is geen probleem. Je blijft bij de gate aangezien je wel al geboarded bent.
pi_171513364
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:

[..]

het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Zo'n Arke vlucht naar Orlando en Miami?
pi_171513674
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bij KLM in de oude business class vond ik het bovenin echt helemaal niets. Veel krapper voorin lower deck. In de vernieuwde business class heb ik nog niet in een 747 gevlogen.
Het is wel iets beter geworden, maar kan absoluut niet tippen aan Emirates bijvoorbeeld.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 23:12:36 #110
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171513958
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:

[..]

het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
Met TUI? Dan moet je er uit.
In Orlando voor de immigratie, in Miami voor de crewwissel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:41 schreef YeahYeahM het volgende:
Vaak moet je er wel uit aangezien er getankt moet worden. Maar je hebt ook vluchten die bijna op een busreis lijken, dan mag je lekker blijven zitten. Is bij hele korte vluchten soms het geval!
Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.
Als je het vliegtuig moet verlaten op een tussenstop komt dat meestal omdat er een crewwissel is, het vliegtuig schoon gemaakt moet worden, je door de immigratie moet en/of de lokale overheid vindt dat het toestel moet verlaten. Dat laatste in de meeste gevallen om lokaal inkomsten te genereren.
So we just called him Fred
pi_171513989
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:50 schreef Chunees het volgende:

[..]

het is een vlucht naar miami
en als je moeilijk loopt door bijv een ziekte?
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:52 schreef YeahYeahM het volgende:

[..]

Wat is de route van de gehele vlucht?
Als je moeilijk loopt regelen ze een rolstoel voor je, dat is geen probleem. Je blijft bij de gate aangezien je wel al geboarded bent.
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Met TUI? Dan moet je er uit.
In Orlando voor de immigratie, in Miami voor de crewwissel.

[..]

Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.
Als je het vliegtuig moet verlaten op een tussenstop komt dat meestal omdat er een crewwissel is, het vliegtuig schoon gemaakt moet worden, je door de immigratie moet en/of de lokale overheid vindt dat het toestel moet verlaten. Dat laatste in de meeste gevallen om lokaal inkomsten te genereren.
heb nog niet geboekt,maar wou het even weten
  PR/Manusje van alles dinsdag 6 juni 2017 @ 23:17:11 #112
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_171514073
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand ervaring met camera's/lenzen in je handbagage? Ik vlieg volgende maand (Berlijn) voor het eerst met een cameratas als handbagage (met een apart vakje voor normaal handbagage spul). Paar lenzen en camera zelf. Ik weet dat je laptops, e.d. eruit moet halen op een gegeven moment (TSA - Security check), maar hoe zit dat met een camera en lenzen?

Ik heb een rugzak met de volgende afmetingen: 31,8 x 19,8 x 44
KLM geeft echter aan dat de maximele afmetingen 55 x 35 x 25 cm zijn. Op een van de drie dus iets groter (44 - 25). Gaat dit een probleem opleveren? Gok van niet?
maandje terug op schiphol. Tas door de handmatige controle en elke lens de lenskap dr af en ff gegluurd. Camera zelf is niet bekeken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_171514089
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:12 schreef FredvZ het volgende:

Voor een tankbeurt mag je tegenwoordig gewoon in het vliegtuig blijven.
Als je het vliegtuig moet verlaten op een tussenstop komt dat meestal omdat er een crewwissel is, het vliegtuig schoon gemaakt moet worden, je door de immigratie moet en/of de lokale overheid vindt dat het toestel moet verlaten. Dat laatste in de meeste gevallen om lokaal inkomsten te genereren.
Dit is volgens mij niet bij elke maatschappij zo toch? Al heb ik het laatste jaar niet meer met een tussenstop gevlogen, dus het kan zijn dat het nu overal anders is.. Was altijd in het kader van "de veiligheid"..
  dinsdag 6 juni 2017 @ 23:27:01 #114
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171514359
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:17 schreef YeahYeahM het volgende:
Dit is volgens mij niet bij elke maatschappij zo toch? Al heb ik het laatste jaar niet meer met een tussenstop gevlogen, dus het kan zijn dat het nu overal anders is.. Was altijd in het kader van "de veiligheid"..
Het kan per land en maatschappij verschillen. Bij TUI (en een aantal helicoptermaatschapijen) heb ik inmiddels al diverse malen meegemaakt dat passagiers gewoon aan boord kunnen blijven zitten.
So we just called him Fred
pi_171514365
Volgens mij worden die vluchten met tussenstops zowieso steeds zeldzamer. Ik heb jááááren geleden zo een tussenstop gehad in brazilie en toen mochten we wel blijven zitten. Maar Amerika is tegenwoordig zo streng dat je waarschijnlijk gewoon door de immigratie moet en dus het vliegtuig uit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 6 juni 2017 @ 23:31:38 #116
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171514479
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:27 schreef sirdanilot het volgende:
Volgens mij worden die vluchten met tussenstops zowieso steeds zeldzamer. Ik heb jááááren geleden zo een tussenstop gehad in brazilie en toen mochten we wel blijven zitten. Maar Amerika is tegenwoordig zo streng dat je waarschijnlijk gewoon door de immigratie moet en dus het vliegtuig uit.
Zodra maatschappijen kans zien om een toestel voor één enkele bestemming te vullen zullen dat ze dat zeker niet nalaten. De korte vlucht tussen de twee "stations" is relatief duur. Je vliegt dan relatief laag en het kost je een extra start en landing op de levensduur van het toestel.
So we just called him Fred
pi_171514915
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:31 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zodra maatschappijen kans zien om een toestel voor één enkele bestemming te vullen zullen dat ze dat zeker niet nalaten. De korte vlucht tussen de twee "stations" is relatief duur. Je vliegt dan relatief laag en het kost je een extra start en landing op de levensduur van het toestel.
Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.

Routes waarbij het om technische redenen noodzakelijk is om ergens te stoppen zijn er bijna niet meer (een beroemde is london city - new york jfk via Shannon, ierland). Dus ze doen het voornamelijk om economische redenen. Want als TUI naar Orlando kan vliegen kunnen ze ook best naar Miami vliegen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171514938
In brazilie zijn tussenstops op domestic vluchten heel normaal. Je hebt zelfs routes met 2 of 3 stops onderweg. Gewoon als een soort bus dus. Vaak kun je dan ook wel non-stop, maar is dat b.v. duurder.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171515467
In landen als Noorwegen heb je nog wel van dat soort diensten. Maar dan vlieg je met kleine toestellen echt korte stukken. Wel cool om te doen btw.
  woensdag 7 juni 2017 @ 00:33:38 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_171515608
Ik vlieg binnenkort naar Zanzibar. 1ste vlucht is naar Nairobi. 2de vlucht is naar Zanzibar, maar met een tussenstop op Kilimanjaro airport, ben benieuwd of we eruit moeten of gewoon mogen zitten.

2 jaar geleden toen ik vanuit Aruba terugvloog, doen ze ook met een tussenstop op Bonaire, daar moet je er overigens wel uit.
pi_171515952
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.

Routes waarbij het om technische redenen noodzakelijk is om ergens te stoppen zijn er bijna niet meer (een beroemde is london city - new york jfk via Shannon, ierland). Dus ze doen het voornamelijk om economische redenen. Want als TUI naar Orlando kan vliegen kunnen ze ook best naar Miami vliegen.
Ik heb nooit kunnen begrijpen waarom men BA1 zou nemen. Oke je vertrekt vanaf City (dus minder gezeik in het verkeer in Londen) en je doet US immigration in Ierland (en dus geen rijen op JFK) maar de tijden zijn volkomen ongemakkelijk. Met vertrek om 09:40 ben je eigenlijk een hele werkdag kwijt aan zo'n vlucht. Met BA183 kun je een (bijna) volle dag werken in Londen, dan slaap je in NY, werk je een bijna volle dag in NY en neem je BA174/BA176 terug, zodat je op dag 3 een volle dag kunt werken in Londen. Veel handiger. Ik meen dat de nieuwe BA1 dan ook de Chairman's flight wordt genoemd - voor de voorzitters van de raad van bestuur, hele oude lullo's die eigenlijk maar een paar dagen werken per jaar.
De echte BA1 is van voor mijn tijd.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 7 juni 2017 @ 02:52:17 #122
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171516303
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:48 schreef sirdanilot het volgende:
Maar blijkbaar kan het voor een TUI en andere vakantiemaatschappijen toch uit om een tussenstop te maken. Ik vraag me ten zeerste af hoe dat kan.
Daar zijn meerdere redenen voor. Er zijn bestemmingen die te weinig animo hebben voor directe vluchten (zoals Jamaica en Puerto Plata op de Dominicaanse Republiek), terwijl Cancun in Mexico makkelijk 2 vluchten per week kan vullen. Door het combineren van vluchten met andere bestemmingen kunnen de minder populaire tóch aangevlogen worden. Daarnaast schept het voor de populairdere bestemmingen de mogelijkheid om vaker per week te vliegen. Zo worden Jamaica en Puerto Plata gecombineerd met Punta Cana (Dom. Republiek) en de vluchten van Cancun met Cuba. Dit levert voor de populaire bestemmingen meer variatie op in reisduur, wat weer meer klanten aantrekt. Voor de Nederlandse en Belgische markt levert dit uiteindelijk meer op en de reizigers accepteren de extra tussenstop.

Dit werkt echter niet voor andere landen. Vanuit Polen en de UK vliegt TUI vrijwel alles non-stop. Vanuit de UK kan dat makkelijk, aangezien dat land natuurlijk ook een stuk groter is dan Nederland en op de Poolse markt verwacht de reiziger non-stop te kunnen vliegen. Het aantal mogelijkheden vanuit Polen is ook een stuk kleiner dan dat vanuit Nederland.

Overigens ligt het optimum voor de Nederlandse markt op maximaal 1 tussenstop. FlyBrazil had met TUI een contract voor reizen naar Brazil. Aanvankelijk 1 keer per week in een Boeing 767 met 1 tussenstop. Echter wilde men toch de mogelijkheid hebben om meerdere keren per week te vliegen. Daarom werd vanaf 2013 gevlogen met een kleinere Boeing 737. Die kan de Oceaan niet in één keer over, waardoor op de heen en terugweg een extra tussenstop werd geïntroduceerd. Dit vonden de reizigers echter maar niks, met als gevolg dat in 2014 FlyBrazil op de fles ging wegens te weinig animo.
So we just called him Fred
pi_171516883
Ik zou a.s. dinsdag terugvliegen vanaf Colombo naar Kiev en naar Amsterdam. Maar nu krijg ik vanmorgen een mailtje dat de vlucht Colombo naar Kiev is gecanceld. In plaats daarvan moet ik eerst van Colombo naar Dubai, Dubai naar Kiev en van Kiev naar Amsterdam. Dit betekent een extra overstap en 6 uur extra wachten. Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
pi_171517257
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:09 schreef LexWestt het volgende:
Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.

De EU-wetgeving over geld terug bij vertraging geldt alleen voor verbindingen die in de EU starten.
pi_171517280
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.

De EU-wetgeving over geld terug bij vertraging geldt alleen voor verbindingen die in de EU starten.
Dit gaat toch niet om vertraging? Ik weet niet beter dan dat als de maatschappij vooraf wijzigingen aanbrengt aan de vlucht, dat je dan de keuze krijgt tussen:
- akkoord gaan met de wijzigingen
- omboeken naar een andere vlucht
- geld terug
pi_171517495
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dit gaat toch niet om vertraging? Ik weet niet beter dan dat als de maatschappij vooraf wijzigingen aanbrengt aan de vlucht, dat je dan de keuze krijgt tussen:
- akkoord gaan met de wijzigingen
- omboeken naar een andere vlucht
- geld terug
Volgens mij komt dat ook uit de EU-reizigersrechtenverordening. Het is i.i.g. geen wereldwijd geldig principe.
pi_171517554
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand ervaring met camera's/lenzen in je handbagage? Ik vlieg volgende maand (Berlijn) voor het eerst met een cameratas als handbagage (met een apart vakje voor normaal handbagage spul). Paar lenzen en camera zelf. Ik weet dat je laptops, e.d. eruit moet halen op een gegeven moment (TSA - Security check), maar hoe zit dat met een camera en lenzen?

Ik heb een rugzak met de volgende afmetingen: 31,8 x 19,8 x 44
KLM geeft echter aan dat de maximele afmetingen 55 x 35 x 25 cm zijn. Op een van de drie dus iets groter (44 - 25). Gaat dit een probleem opleveren? Gok van niet?
Als je je rugzak nou draait dan issie toch 44 x 31,8 x 19,8 en dat is toch prima?
  woensdag 7 juni 2017 @ 09:27:04 #128
62913 Blik
The one and Only!
pi_171517649
quote:
6s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je je rugzak nou draait dan issie toch 44 x 31,8 x 19,8 en dat is toch prima?
:D

Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen. :')
  woensdag 7 juni 2017 @ 09:55:06 #129
258802 Yreal
henk..!
pi_171518025
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:53 schreef Faux. het volgende:

[..]

Yup, thanks.

[..]

Jup, maar 06.00 leek me vroeg voor massale drukte :P
juist. Dan gaan alle corendons en transavias naar alicante, malaga en tenerife. Allemaal van dat volk dat niet snapt dat je alles wat op een bom zou kunnen lijken uit je tas moet halen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 09:58:32 #130
258802 Yreal
henk..!
pi_171518085
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:21 schreef YeahYeahM het volgende:
In landen als Noorwegen heb je nog wel van dat soort diensten. Maar dan vlieg je met kleine toestellen echt korte stukken. Wel cool om te doen btw.
je hebt nu voor wideroe ook een soort interrail vliegtuig kaartje. 300¤ ofzo, mag je de hele zomer rond vliegen _O_
pi_171518106
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij komt dat ook uit de EU-reizigersrechtenverordening. Het is i.i.g. geen wereldwijd geldig principe.
Niet alleen EU. Toen de vertrektijd van mijn binnenlandse vlucht in Nieuw Zeeland wijzigde, kreeg ik die keuze ook.
pi_171518150
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Niet alleen EU. Toen de vertrektijd van mijn binnenlandse vlucht in Nieuw Zeeland wijzigde, kreeg ik die keuze ook.
Ongetwijfeld. En toen de vertrektijd van mijn binnenlandse vlucht in Vietnam wijzigde, kreeg ik die keuze niet.

Dus voor de oorspronkelijke vraag:
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 10:27:34 #133
45833 crew  Fogel
pi_171518621
quote:
11s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

je hebt nu voor wideroe ook een soort interrail vliegtuig kaartje. 300¤ ofzo, mag je de hele zomer rond vliegen _O_
Daar zitten nogal wat beperkingen aan qua routekeuzes en je ticket is maar twee weken geldig, niet de hele zomer.
En sinds vorig jaar krijg je er bijna geen frequent flyer miles meer voor -O-
Desondanks een tof concept.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_171518973
quote:
11s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

je hebt nu voor wideroe ook een soort interrail vliegtuig kaartje. 300¤ ofzo, mag je de hele zomer rond vliegen _O_
Net even opgezocht, wat vet :D . Maar zoals diegene hierboven al zegt, er zal wel het een en ander aan beperkingen aanzitten. Sowieso is heel Noorwegen al ¤500,-
pi_171521200
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat hangt af van de wetgeving in Sri Lanka.

De EU-wetgeving over geld terug bij vertraging geldt alleen voor verbindingen die in de EU starten.
Ja en nee. Nee de EU wetgeving dekt dit niet, maar die dekt wel meer dan verbindingen die in de EU starten nl. Verbindingen van buiten de EU naar de Eu die door een EU maatschappij worden bediend.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_171522295
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:23 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ja en nee. Nee de EU wetgeving dekt dit niet, maar die dekt wel meer dan verbindingen die in de EU starten nl. Verbindingen van buiten de EU naar de Eu die door een EU maatschappij worden bediend.
O ja, klopt.
pi_171523202
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:06 schreef Igen het volgende:

[..]

O ja, klopt.
Daarnaast kan het zijn dat de algemene voorwaarden van UIA gunstiger zijn dan de wetgeving van Sri Lanka, of dat dit, als UIA vlucht, gedekt is door de wetgeving in de Oekraine.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_171524845
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:09 schreef LexWestt het volgende:
Ik zou a.s. dinsdag terugvliegen vanaf Colombo naar Kiev en naar Amsterdam. Maar nu krijg ik vanmorgen een mailtje dat de vlucht Colombo naar Kiev is gecanceld. In plaats daarvan moet ik eerst van Colombo naar Dubai, Dubai naar Kiev en van Kiev naar Amsterdam. Dit betekent een extra overstap en 6 uur extra wachten. Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
Je valt niet onder de EU bescherming, dus je zult moeten onderhandelen met de vliegmaatschappij om het omboeken naar een vlucht die voor jou handiger is. Als het om ukraine international airlines gaat geef ik je weinig kans.

Als het een EU luchtvaartmaatschappij is heb je wel EU bescherming.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171525052
quote:
11s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

je hebt nu voor wideroe ook een soort interrail vliegtuig kaartje. 300¤ ofzo, mag je de hele zomer rond vliegen _O_
Post jje een reisverslag?

Voor binnenlandse vluchten ontvang je niet super veel miles, zelfs als je elke dag zou vliegen daarmee schiet je wat dat betreft dus weinig op. En ik zou ook neit weten waar Wideroe miles voor meetellen.

Maar een leuke manier om noorwegen te verkennen is het wel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171526567
waar kun je beter een tussenstop maken als het gaat om uitstappen?
madrid of londen?
pi_171526719
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Je valt niet onder de EU bescherming, dus je zult moeten onderhandelen met de vliegmaatschappij om het omboeken naar een vlucht die voor jou handiger is. Als het om ukraine international airlines gaat geef ik je weinig kans.

Als het een EU luchtvaartmaatschappij is heb je wel EU bescherming.
Ja de medewerker die ik aan de lijn had gaat naar met het hoofdkantoor iets regelen zei die. Plan is Colomobo-Amsterdam via Istanboel.
Is UIA dus afwachten inderdaad..
pi_171526743
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:50 schreef Chunees het volgende:
waar kun je beter een tussenstop maken als het gaat om uitstappen?
madrid of londen?
Kan je een iets gedetailleerde vraag stellen want hier kunnen we niks mee.

bv: overstap tijd, welke route, welke maatschappij, wélk vliegveld in london, etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171526770
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:56 schreef LexWestt het volgende:

[..]

Ja de medewerker die ik aan de lijn had gaat naar met het hoofdkantoor iets regelen zei die. Plan is Colomobo-Amsterdam via Istanboel.
Is UIA dus afwachten inderdaad..
Dat lijkt me uitstekend mits de overstap ook goed is. Houd ons op de hoogte.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171526833
Overstap zou 2 uur zijn als het wordt goedgekeurd
pi_171527163
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Kan je een iets gedetailleerde vraag stellen want hier kunnen we niks mee.

bv: overstap tijd, welke route, welke maatschappij, wélk vliegveld in london, etc.
nou, ik zit reizen met tussenstop naar miami, te vergelijken,en ik vroeg mij af,wat nu beter is
pi_171527258
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:15 schreef Chunees het volgende:

[..]

nou, ik zit reizen met tussenstop naar miami, te vergelijken,en ik vroeg mij af,wat nu beter is
ok dus je zit te denken amsterdam - miami via london (heathrow neem ik aan) of madrid.

welke maatschappijen? wat zijn je overstap tijden? vlieg je economy of business class?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171527515
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:15 schreef Chunees het volgende:

[..]

nou, ik zit reizen met tussenstop naar miami, te vergelijken,en ik vroeg mij af,wat nu beter is
Bedoel je dan echt een tussenstop in de zin van je gaat ook een paar dagen die stad verkennen, of een overstap en je blijft een paar uur op het vliegveld om op een aansluitende vlucht te wachten? Wat voor informatie ben je naar op zoek? Of de lounges goed zijn? Of er veel winkels zijn? Of de stoelen lekker zitten?
pi_171527880
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:15 schreef Chunees het volgende:

[..]

nou, ik zit reizen met tussenstop naar miami, te vergelijken,en ik vroeg mij af,wat nu beter is
Als het puur gaat om een tussenstop waarbij je een paar uur op het vliegveld moet wachten zou ik gewoon de vlucht nemen met de meest relaxte tijden (zowel qua vertrek- als qua overstaptijd) en die qua kosten het beste is. Of je dan moet wachten op Heathrow of Madrid boeit echt een stuk minder.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2017 16:45:49 ]
pi_171527945
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

ok dus je zit te denken amsterdam - miami via london (heathrow neem ik aan) of madrid.

welke maatschappijen? wat zijn je overstap tijden? vlieg je economy of business class?
air france,
Düsseldorf -Atlanta -FLL Fort Lauderdale met overstaptijd van 6 St. 43 Min.of 2 uur

delta,
Düsseldorf -Atlanta -fll
1 St. 48 Min.
pi_171528355
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:47 schreef Chunees het volgende:

[..]

air france,
Düsseldorf -Atlanta -FLL Fort Lauderdale met overstaptijd van 6 St. 43 Min.of 2 uur

delta,
Düsseldorf -Atlanta -fll
1 St. 48 Min.
Jij wint de prijs van 7 juni voor minst duidelijke vraag.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:18:54 #151
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171533468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:09 schreef LexWestt het volgende:
Ik zou a.s. dinsdag terugvliegen vanaf Colombo naar Kiev en naar Amsterdam. Maar nu krijg ik vanmorgen een mailtje dat de vlucht Colombo naar Kiev is gecanceld. In plaats daarvan moet ik eerst van Colombo naar Dubai, Dubai naar Kiev en van Kiev naar Amsterdam. Dit betekent een extra overstap en 6 uur extra wachten. Mag ik hierbij geld terugeisen of vragen om een vlucht van Dubai naar Amsterdam?
Wanneer de wijziging binnen 7 dagen voor vertrek plaatsvindt, dan mag de luchtvaartmaatschappij niet zomaar het vluchtschema aanpassen en gelden er strikte voorwaarden voor de luchtvaartmaatschappij.
Als je hierdoor later dan gepland in Nederland aankomt dan val je wel onder de EU dekking, maar wat ze waarschijnlijk proberen is je nu eerder te laten vertrekken met een andere budgetvlucht naar Dubai en vanaf daar met Ukraine Airlines via Kiev naar Amsterdam zodat je wel op de oorspronkelijke tijd aankomt. Op die manier zou men onder extra (boete) kosten uit kunnen komen.

Maar in dit geval moet je voet bij stuk houden, dat je niet eerder weg kan in verband met andere verplichtingen en zullen ze met een betere oplossing moeten komen. De oplossing met Turkish Airlines klinkt wel goed, daar heeft UIA ook een samenwerkingsverband mee dus daar kunnen ze wel wat mee regelen.
Het is hier verstandig om vooral te spelen op de onmogelijkheid om eerder weg te kunnen, de luchtvaartmaatschappij weet dat men fout zit door dit 7 dagen voor vertrek aan te passen.

Voor jouw informatie, één van de 767 toestellen van UIA heeft wat problemen, en normaliter kan het Windrose toestel als vervangend toestel worden ingezet maar die heeft het nogal druk met de charters van Ukraine Airlines naar Antalya en Hurghada en er is geen optie om de Airbus 321 in te zetten op die route want die is te klein voor het aantal passagiers. Men heeft met hangen en wurgen geprobeerd de effecten minimaal te houden maar op een gegeven ogenblik kan je niet allemaal vakantie vluchten laten vertragen, want 18.00 uur vluchten worden 06:00 uur vluchten en dat gaat van kwaad naar erger.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_171554537
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Post jje een reisverslag?

Voor binnenlandse vluchten ontvang je niet super veel miles, zelfs als je elke dag zou vliegen daarmee schiet je wat dat betreft dus weinig op. En ik zou ook neit weten waar Wideroe miles voor meetellen.

Maar een leuke manier om noorwegen te verkennen is het wel.
Neu, ben al eens in al die oorden geweest. Maar wideroe valt onder SAS eurobonus, dus dat kan sowieso al. Geen idee of je ze onder andere star alliance kan gooien. SAS vluchten zijn minimaal 600 milles bij aegean bijvoorbeeld.
pi_171554560
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Post jje een reisverslag?

Voor binnenlandse vluchten ontvang je niet super veel miles, zelfs als je elke dag zou vliegen daarmee schiet je wat dat betreft dus weinig op. En ik zou ook neit weten waar Wideroe miles voor meetellen.

Maar een leuke manier om noorwegen te verkennen is het wel.
Neu, ben al eens in al die oorden geweest. Maar wideroe valt onder SAS eurobonus, dus dat kan sowieso al. Geen idee of je ze onder andere star alliance kan gooien. SAS vluchten zijn minimaal 600 milles bij aegean bijvoorbeeld.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:47 schreef Chunees het volgende:

[..]

air france,
Düsseldorf -Atlanta -FLL Fort Lauderdale met overstaptijd van 6 St. 43 Min.of 2 uur

delta,
Düsseldorf -Atlanta -fll
1 St. 48 Min.
Que?
pi_171611067
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wanneer de wijziging binnen 7 dagen voor vertrek plaatsvindt, dan mag de luchtvaartmaatschappij niet zomaar het vluchtschema aanpassen en gelden er strikte voorwaarden voor de luchtvaartmaatschappij.
Als je hierdoor later dan gepland in Nederland aankomt dan val je wel onder de EU dekking, maar wat ze waarschijnlijk proberen is je nu eerder te laten vertrekken met een andere budgetvlucht naar Dubai en vanaf daar met Ukraine Airlines via Kiev naar Amsterdam zodat je wel op de oorspronkelijke tijd aankomt. Op die manier zou men onder extra (boete) kosten uit kunnen komen.

Maar in dit geval moet je voet bij stuk houden, dat je niet eerder weg kan in verband met andere verplichtingen en zullen ze met een betere oplossing moeten komen. De oplossing met Turkish Airlines klinkt wel goed, daar heeft UIA ook een samenwerkingsverband mee dus daar kunnen ze wel wat mee regelen.
Het is hier verstandig om vooral te spelen op de onmogelijkheid om eerder weg te kunnen, de luchtvaartmaatschappij weet dat men fout zit door dit 7 dagen voor vertrek aan te passen.

Voor jouw informatie, één van de 767 toestellen van UIA heeft wat problemen, en normaliter kan het Windrose toestel als vervangend toestel worden ingezet maar die heeft het nogal druk met de charters van Ukraine Airlines naar Antalya en Hurghada en er is geen optie om de Airbus 321 in te zetten op die route want die is te klein voor het aantal passagiers. Men heeft met hangen en wurgen geprobeerd de effecten minimaal te houden maar op een gegeven ogenblik kan je niet allemaal vakantie vluchten laten vertragen, want 18.00 uur vluchten worden 06:00 uur vluchten en dat gaat van kwaad naar erger.
Uiteindelijk is het toch gelukt om een vlucht te krijgen met Turkish Airlines via Istanbul naar Amsterdam . Dat is wel netjes geregeld moet ik zeggen, maar moest wel 3 dagen bellen en mailen met verschillende mensen om het mogelijk te maken..
pi_171616691
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wanneer de wijziging binnen 7 dagen voor vertrek plaatsvindt, dan mag de luchtvaartmaatschappij niet zomaar het vluchtschema aanpassen en gelden er strikte voorwaarden voor de luchtvaartmaatschappij.
Als je hierdoor later dan gepland in Nederland aankomt dan val je wel onder de EU dekking, maar wat ze waarschijnlijk proberen is je nu eerder te laten vertrekken met een andere budgetvlucht naar Dubai en vanaf daar met Ukraine Airlines via Kiev naar Amsterdam zodat je wel op de oorspronkelijke tijd aankomt. Op die manier zou men onder extra (boete) kosten uit kunnen komen.

Maar in dit geval moet je voet bij stuk houden, dat je niet eerder weg kan in verband met andere verplichtingen en zullen ze met een betere oplossing moeten komen. De oplossing met Turkish Airlines klinkt wel goed, daar heeft UIA ook een samenwerkingsverband mee dus daar kunnen ze wel wat mee regelen.
Het is hier verstandig om vooral te spelen op de onmogelijkheid om eerder weg te kunnen, de luchtvaartmaatschappij weet dat men fout zit door dit 7 dagen voor vertrek aan te passen.

Voor jouw informatie, één van de 767 toestellen van UIA heeft wat problemen, en normaliter kan het Windrose toestel als vervangend toestel worden ingezet maar die heeft het nogal druk met de charters van Ukraine Airlines naar Antalya en Hurghada en er is geen optie om de Airbus 321 in te zetten op die route want die is te klein voor het aantal passagiers. Men heeft met hangen en wurgen geprobeerd de effecten minimaal te houden maar op een gegeven ogenblik kan je niet allemaal vakantie vluchten laten vertragen, want 18.00 uur vluchten worden 06:00 uur vluchten en dat gaat van kwaad naar erger.
Leuk en aardig, maar die mooie EU regels gelden niet als je met een niet-EU luchtvaartmaatschappij van een niet-EU land naar een EU land vliegt.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_171620342
Ik heb een vlucht voor mijn vrouw, ons zoontje en haar moeder geboekt met airasia .

op de itinerary bij guests staat gewoon infant, geen naam.

kan dit kwaad? bij inchecken?
pi_171634678
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:47 schreef Chunees het volgende:

[..]

air france,
Düsseldorf -Atlanta -FLL Fort Lauderdale met overstaptijd van 6 St. 43 Min.of 2 uur

delta,
Düsseldorf -Atlanta -fll
1 St. 48 Min.
Vertaling

1e optie

Overstap 6 uur en 43 minuten

2e optie

1 uur en 48 minuten

;-)
pi_171634682
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 16:48 schreef Troonwoord het volgende:
Ik heb een vlucht voor mijn vrouw, ons zoontje en haar moeder geboekt met airasia .

op de itinerary bij guests staat gewoon infant, geen naam.

kan dit kwaad? bij inchecken?
Kind onder 2 heeft geen eigen stoel en wordt soms zonder naam geboekt. Ik heb dat zelf al meerdere keren gehad toen ik met mijn jonge kinderen destijds vloog
pi_171669634
Iemand ervaringen met de website van United? We hebben gisteren via Expedia een reis naar New York geboekt. Vliegen met United in September. Netjes een booking number gekregen waarbij we onze boeking hebben kunnen terugvinden op de United site om evt seats aan te passen, etc.

Van wat ik me herinner moet je ook VOORDAT je naar het vliegveld gaat je paspoort gegevens in vullen. We kunnen moeiteloos onze paspoortgegevens invullen (Edit traveler information), maar zodra we op submit klikken slaat hij de gegevens dus niet op. Elke keer als ik op edit traveler information klik is de zojuist ingevulde info weg.

Ook kan je op dezelfde pagina een US customs document invullen. Ze vragen waar je vandaan komt en of je in wil vullen waar je zal verblijven in de USA. Volgens mij moet je die info ingevuld hebben voordat je naar het vliegveld gaat. Echter herkent hij het ingevulde adres niet, terwijl ik het volgens mij wel goed in vul.

Zijn deze gegevens echt verplicht, of kan je ook gewoon naar het vliegveld en daar een evt adres melden. Paspoort info...lijkt me dat je die ook gewoon bij het mobiel inchecken/online inchecken kan melden? Iemand ervaringen hoe dat gaat bij United?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 20:45:18 #160
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_171675952
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 14:08 schreef miro86 het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar die mooie EU regels gelden niet als je met een niet-EU luchtvaartmaatschappij van een niet-EU land naar een EU land vliegt.
Hoewel het voor de vraagsteller is opgelost en je gelijk hebt dat bij een niet EU maatschappij naar een EU bestemming de Europese rechten voor passagiers niet gelden heeft de Oekraïne wel zo ongeveer dezelfde regelgeving.

https://kbp.kiev.ua/en/pass/delay/

En dat één van de 767 toestellen wat problemen heeft valt niet onder overmacht.

quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 03:20 schreef LexWestt het volgende:
Uiteindelijk is het toch gelukt om een vlucht te krijgen met Turkish Airlines via Istanbul naar Amsterdam . Dat is wel netjes geregeld moet ik zeggen, maar moest wel 3 dagen bellen en mailen met verschillende mensen om het mogelijk te maken..
Op afstand doet men inderdaad wat lastig of laat je afschepen. Op een luchthaven in Kiev of het kantoor in Kiev kan opeens alles wel direct.
En dat zal alles te maken hebben met autorisaties en dergelijke.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 21:55:49 #161
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171677718
Hoe zit dat met die vertraging regels precies? Heb je recht op een vergoeding als je een aansluiting mis en daardoor een nacht vergraging oploopt? Bleef vorige week tussen Helsinki en Düsseldorf in Berlijn steken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_171681928
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 20:45 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hoewel het voor de vraagsteller is opgelost en je gelijk hebt dat bij een niet EU maatschappij naar een EU bestemming de Europese rechten voor passagiers niet gelden heeft de Oekraïne wel zo ongeveer dezelfde regelgeving.

https://kbp.kiev.ua/en/pass/delay/

En dat één van de 767 toestellen wat problemen heeft valt niet onder overmacht.

[..]

Op afstand doet men inderdaad wat lastig of laat je afschepen. Op een luchthaven in Kiev of het kantoor in Kiev kan opeens alles wel direct.
En dat zal alles te maken hebben met autorisaties en dergelijke.
Zo te lezen is dat idd behoorlijk vergelijkbaar voor cancellation, way hier van belang zou zijn mocht er geen oplossing zijn gevonden. Qua vertraging is het behoorlijk anders. Ook wat als onmacht gezien moet worden zou behoorlijk anders kunnen zijn.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_171681943
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:55 schreef XL het volgende:
Hoe zit dat met die vertraging regels precies? Heb je recht op een vergoeding als je een aansluiting mis en daardoor een nacht vergraging oploopt? Bleef vorige week tussen Helsinki en Düsseldorf in Berlijn steken.
Ging het om één ticket DUS-HEL (of andersom) via Berlijn? Dan wel. Als je DUS-TXL/SXF en TXL/SXF-HEL apart hebt gekocht - niet.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 14 juni 2017 @ 09:15:14 #164
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171683507
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 01:59 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ging het om één ticket DUS-HEL (of andersom) via Berlijn? Dan wel. Als je DUS-TXL/SXF en TXL/SXF-HEL apart hebt gekocht - niet.
Alles in 1 boeking, wel met overstap dus.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_171685820
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 21:55 schreef XL het volgende:
Hoe zit dat met die vertraging regels precies? Heb je recht op een vergoeding als je een aansluiting mis en daardoor een nacht vergraging oploopt? Bleef vorige week tussen Helsinki en Düsseldorf in Berlijn steken.
Als de reden van vertraging van je eerst vlucht niet overmacht is dan heb je daar recht op.

Wat zei de luchtvaartmaatschappij toen je ze belde?

En waarom vloog je niet gewoon rechtstreeks.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171685895
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
En waarom vloog je niet gewoon rechtstreeks.
Wedden dat het goedkoper was met overstap dan rechtstreeks?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_171685938
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:34 schreef miro86 het volgende:

[..]

Wedden dat het goedkoper was met overstap dan rechtstreeks?
Tsja, zal vast. Maar met elke overstap komt er een risico bij van dit soort dingen. En aangezien hij zakelijk vliegt lijkt prijs me niet de enige factor.

Kijk als het ook maar iets goedkoper is vlieg ik zelf ook met overstap. Maar dat is omdat ik een arme student ben die la moet kromliggen voor een vliegticket, zelfs het goedkoopste. MAar als je zakelijk vliegt dan kun je ook naar andere factoren kijken dan alleen de prijs.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:36:14 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171685940
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:30 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als de reden van vertraging van je eerst vlucht niet overmacht is dan heb je daar recht op.

Wat zei de luchtvaartmaatschappij toen je ze belde?

En waarom vloog je niet gewoon rechtstreeks.
De luchtvaartmaatschappij heb ik pas nadat ik hier informatie heb ingewonnen op de hoogte gesteld. Die hebben overigens momenteel genoeg te doen, omdat Airberlin deze weken enorme problemen heeft met vertragingen en annuleringen. Staan sowieso al niet bekend als goed te benaderen airline. Het is dat ik platinum status heb, mensen zonder status moeten uren aan de telefoon hangen.

Ik vloog niet rechtstreeks omdat er maar 2 rechtstreekse vluchten zijn tussen DUS en HEL, de laatste gaat rond 16:30 en mijn meeting in Espoo was tot 15:00. Dat haal je normaal gesproken nipt, maar dat risico wilde ik niet lopen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_171685973
quote:
99s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:36 schreef XL het volgende:

[..]

De luchtvaartmaatschappij heb ik pas nadat ik hier informatie heb ingewonnen op de hoogte gesteld. Die hebben overigens momenteel genoeg te doen, omdat Airberlin deze weken enorme problemen heeft met vertragingen en annuleringen. Staan sowieso al niet bekend als goed te benaderen airline. Het is dat ik platinum status heb, mensen zonder status moeten uren aan de telefoon hangen.

Ik vloog niet rechtstreeks omdat er maar 2 rechtstreekse vluchten zijn tussen DUS en HEL, de laatste gaat rond 16:30 en mijn meeting in Espoo was tot 15:00. Dat haal je normaal gesproken nipt, maar dat risico wilde ik niet lopen.
Ok nou houd ons op de hoogte. Want misschien krijg je wel een leuke EU compensatie.

Er zijn allerlei online claim bedrijfjes waar je e.e.a. kunt invullen en als het overmacht is geven die dat meteen aan, dat is namelijk bekend per vluchtnummer. Maar misschien dat die sites niet werken bij een overstap.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:38:54 #170
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171685995
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:34 schreef miro86 het volgende:

[..]

Wedden dat het goedkoper was met overstap dan rechtstreeks?
Het was 400 euro tegenover 530 voor overstap tegenover direct.

Vind ik allebei duur voor een retour naar Helsinki, maar ik had beide zonder problemen mogen boeken. Ik boekte ook slechts 5 dagen van tevoren.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:39:58 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_171686021
Heeft er iemand hier ervaring met overstappen op Nairobi? Ik heb op de heenweg anderhalf uur overstaptijd en op de terugweg 1 uur en 5 minuten overstaptijd. Het zijn codeshare vluchten, dus aankomen doe ik wel. Maar ik ben wel benieuwd of Nairobi een beetje chaotisch is en of een uur overstaptijd genoeg is voor mezelf en onze koffers? Iemand een idee?
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:41:29 #172
62913 Blik
The one and Only!
pi_171686059
quote:
99s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:38 schreef XL het volgende:

[..]

Het was 400 euro tegenover 530 voor overstap tegenover direct.

Vind ik allebei duur voor een retour naar Helsinki, maar ik had beide zonder problemen mogen boeken. Ik boekte ook slechts 5 dagen van tevoren.
Ik vlieg regelmatig naar Helsinki, en zit meestal wel rond de 400 euro voor KLM vanuit AMS. Maar als je laat boekt kan dat ook zomaar 800 euro worden (1x meegemaakt)
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:43:07 #173
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171686085
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:37 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ok nou houd ons op de hoogte. Want misschien krijg je wel een leuke EU compensatie.

Er zijn allerlei online claim bedrijfjes waar je e.e.a. kunt invullen en als het overmacht is geven die dat meteen aan, dat is namelijk bekend per vluchtnummer. Maar misschien dat die sites niet werken bij een overstap.
Het zijn 1516 km, dus 16 km meer dan de 1500 die recht geven op 400 euro
Ik moet het nog zien, heb geschreven dat ik 430 euro terug wil (400 + 30 voor taxi) maar dat ik ook 37500 miles neem (upgrade voor een US flight)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:44:51 #174
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171686114
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vlieg regelmatig naar Helsinki, en zit meestal wel rond de 400 euro voor KLM vanuit AMS. Maar als je laat boekt kan dat ook zomaar 800 euro worden (1x meegemaakt)
Ik krijg het vanuit Düsseldorf meestal voor 250 tot 300 euro (bijna altijd via Berlijn, omdat de Düsseldorf directe vluchten allemaal midden op de dag liggen en ik meestal niet in Helsinki wil overnachten. Via Berlijn kan ik op 1 dag op en neer met 4,5 uur tijd in Helsinki Downtown)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_171694873
Hoe zit het precies met vergoedingen bij vertragingen van intercontinentale vluchten? Is 3 uur vertraging daarbij de maatstaf? En waar kan je zien wat maatschappijen verplicht zijn uit te keren?
pi_171696200
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:49 schreef Xetran het volgende:
Hoe zit het precies met vergoedingen bij vertragingen van intercontinentale vluchten? Is 3 uur vertraging daarbij de maatstaf? En waar kan je zien wat maatschappijen verplicht zijn uit te keren?
http://eur-lex.europa.eu/(...)i=CELEX%3A32004R0261
pi_171696533
quote:
Dus voor een financiële vergoeding minstens 5 uur? Dankjewel :)
  maandag 19 juni 2017 @ 10:38:45 #178
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171785154
Ha! Zo heb je het nooit en zo heb je er 2 in 1 week. Vandaag weer een vertraging (DUS-LCY) van 3+ uur. Iemand ervaring hoe flybe ermee omgaat? Kan de brief van vorige week makkelijk aanpassen, dus veel werk heb ik er nu niet meer aan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 12:34:40 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171787569
Uhm, iemand heeft voor mij een vlucht geboekt naar Flughaven Weeze. Niet zo heel handig.

Wat is de beste/goedkoopste/snelste manier om daar weg te komen met het OV?
Bestemming mag zowel station Haren (Duitsland) of Emmen zijn. Ik land om 8:55 met bagage op een zondag
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171787656
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:34 schreef derLudolf het volgende:
Uhm, iemand heeft voor mij een vlucht geboekt naar Flughaven Weeze. Niet zo heel handig.

Wat is de beste/goedkoopste/snelste manier om daar weg te komen met het OV?
Bestemming mag zowel station Haren (Duitsland) of Emmen zijn. Ik land om 8:55 met bagage op een zondag
Opgehaald worden met de auto.

Verder zijn er ook private bussen die je tegen hoge prijzen naar b.v. nijmegen brengen. Maar het openbaar vervoer is ruk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 19 juni 2017 @ 12:40:59 #181
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171787700
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:34 schreef derLudolf het volgende:
Uhm, iemand heeft voor mij een vlucht geboekt naar Flughaven Weeze. Niet zo heel handig.

Wat is de beste/goedkoopste/snelste manier om daar weg te komen met het OV?
Bestemming mag zowel station Haren (Duitsland) of Emmen zijn. Ik land om 8:55 met bagage op een zondag
Op de website staan shuttles naar de bewoonde wereld. Dat moet je doen, anders kun je met de bus naar Kleve en vanuit daar met de gratie van regional express misschien 'snel' misschien LANGZAAM naar de bewoonde wereld.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_171787762
Maar kan niemand je even ophalen vanuit emmen? Is toch niet zo ver.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 19 juni 2017 @ 13:03:22 #183
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171788147
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:44 schreef sirdanilot het volgende:
Maar kan niemand je even ophalen vanuit emmen? Is toch niet zo ver.
Uurtje of 5 schat ik, even op en neer naar Weeze vanuit Emmen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_171788326
Ik probeer koffers te kopen maar ik vraag me af of ik de juiste keuze aan het maken ben. Ik mag op dit moment een maximale ruimbagage meenemen van 158 cm (lengte + breedte + hoogte). Is dit bij elke vliegtuigmaatschappij zo? ik heb namelijk koffers gezien van 157 cm en wil niet later tot onaangename verassingen komen te staan. (dan koop ik liever de koffers van 137 cm.)
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_171788969
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:11 schreef MilkTea het volgende:
Ik probeer koffers te kopen maar ik vraag me af of ik de juiste keuze aan het maken ben. Ik mag op dit moment een maximale ruimbagage meenemen van 158 cm (lengte + breedte + hoogte). Is dit bij elke vliegtuigmaatschappij zo? ik heb namelijk koffers gezien van 157 cm en wil niet later tot onaangename verassingen komen te staan. (dan koop ik liever de koffers van 137 cm.)
Bij welke maatschappij is dat?

Ik zou kijken naar de maximum afmetingen van de goedkoopste maatschappijen, zoals b.v, ryanair, en daar iets onder zitten. Dan kun je met elke maatschappij die koffer meenemen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171789218
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Bij welke maatschappij is dat?

Ik zou kijken naar de maximum afmetingen van de goedkoopste maatschappijen, zoals b.v, ryanair, en daar iets onder zitten. Dan kun je met elke maatschappij die koffer meenemen.
Tui. Ik zal even bij ryanair kijken.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  maandag 19 juni 2017 @ 13:47:04 #187
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_171789242
wat als je te lang bent voor een stoel? hoe ga je dit aankaarten? "ja sorry we hebben niks anders" oke en nu? want dit gaat zo niet werken.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_171789755
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:47 schreef cherrycoke het volgende:
wat als je te lang bent voor een stoel? hoe ga je dit aankaarten? "ja sorry we hebben niks anders" oke en nu? want dit gaat zo niet werken.
Betalen voor een stoel met extra beenruimte.

En anders moet je gewoon niet zeuren. Op de website staat hoe groot de beenruimte is, en dat is nooit voldoende als je 2 meter lang bent. Je zult er gewoon mee moeten leren leven dat je dan of opgepropt moet zitten, of moet betalen voor extra beenruimte. Da's nu eenmaal het nadeel van lang zijn. Het voordeel is weer dat je overal bij kunt in de supermarkt, zo moet je maar denken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 19 juni 2017 @ 14:31:39 #189
258802 Yreal
henk..!
pi_171790124
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:47 schreef cherrycoke het volgende:
wat als je te lang bent voor een stoel? hoe ga je dit aankaarten? "ja sorry we hebben niks anders" oke en nu? want dit gaat zo niet werken.
gewoon het opzuigen nemen. Het is niet anders.

Bovengenoemde is vaak je beste optie, maar ook een lege rij claimen is al lekker. Ik win er zelf meer mee als de stoel naast me leeg is dan met extra beenruimte. Je kan ook 2 stoelen kopen. Bij budget carriers vaak goedkoper ook.

En ja ik ben ook 2 meter. Zit nu te wachten op een ryanair vlucht waarin ik 29b heb ;(
pi_171790311
quote:
10s.gif Op maandag 19 juni 2017 14:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

gewoon het opzuigen nemen. Het is niet anders.

Bovengenoemde is vaak je beste optie, maar ook een lege rij claimen is al lekker. Ik win er zelf meer mee als de stoel naast me leeg is dan met extra beenruimte. Je kan ook 2 stoelen kopen. Bij budget carriers vaak goedkoper ook.

En ja ik ben ook 2 meter. Zit nu te wachten op een ryanair vlucht waarin ik 29b heb ;(
waarom doe je dat je eigen toch ook aan jong
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 19 juni 2017 @ 15:03:07 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171790734
quote:
99s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:40 schreef XL het volgende:

[..]

Op de website staan shuttles naar de bewoonde wereld. Dat moet je doen, anders kun je met de bus naar Kleve en vanuit daar met de gratie van regional express misschien 'snel' misschien LANGZAAM naar de bewoonde wereld.
Dat vond ik nog te lang duren :P Zal even kijken wat voordeliger is, bus naar Duisburg of naar Arnhem

quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 12:44 schreef sirdanilot het volgende:
Maar kan niemand je even ophalen vanuit emmen? Is toch niet zo ver.
Zijn met vijf personen dus das kut met ophalen }:|

Had nog zo gezegd boek naar Köln maar dit was nog iets goedkoper :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171791597
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:47 schreef cherrycoke het volgende:
wat als je te lang bent voor een stoel? hoe ga je dit aankaarten? "ja sorry we hebben niks anders" oke en nu? want dit gaat zo niet werken.
Misschien mag je mee als check-in baggage als je lief kijkt bij de balie.

Serieus antwoord: business class boeken. 14.gif
Jack does it in real time...
pi_171792032
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:47 schreef cherrycoke het volgende:
wat als je te lang bent voor een stoel? hoe ga je dit aankaarten? "ja sorry we hebben niks anders" oke en nu? want dit gaat zo niet werken.
Extra beenruimte bijboeken, anders heb je pech. En ja ik spreek uit ervaring :(

Ik ben ergens wel blij dat dat tegenwoordig kan. Paar jaar terug toen dit nog niet kon had ik gewoon pech :(
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 19 juni 2017 @ 16:29:42 #194
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171792547
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:11 schreef MilkTea het volgende:
Ik probeer koffers te kopen maar ik vraag me af of ik de juiste keuze aan het maken ben. Ik mag op dit moment een maximale ruimbagage meenemen van 158 cm (lengte + breedte + hoogte). Is dit bij elke vliegtuigmaatschappij zo? ik heb namelijk koffers gezien van 157 cm en wil niet later tot onaangename verassingen komen te staan. (dan koop ik liever de koffers van 137 cm.)
Dat is een vrij algemeen gehanteerde regel. Als de som 157 is dan hoef je je echt geen zorgen te maken. Ze gaan je koffer echt niet opmeten bij het inchecken/bagage droppen.
So we just called him Fred
  maandag 19 juni 2017 @ 16:30:21 #195
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171792557
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 13:36 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou kijken naar de maximum afmetingen van de goedkoopste maatschappijen, zoals b.v, ryanair, en daar iets onder zitten. Dan kun je met elke maatschappij die koffer meenemen.
En jezelf dan tekort doen?
So we just called him Fred
pi_171793411
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2017 16:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat is een vrij algemeen gehanteerde regel. Als de som 157 is dan hoef je je echt geen zorgen te maken. Ze gaan je koffer echt niet opmeten bij het inchecken/bagage droppen.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de kleinere van 137. Aangezien ik toch twee koffer mee mag en een koffer max 32kg mag wegen leek me dit een prima maat. :) toch bedankt!
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_171793531
Hoe kan je dat het beste aanpakken als je vertraging (zo'n 3,5-4u op intercontinentaal) hebt geleden bij je vlucht met betrekking tot compensatie? Kan je dat beter door zo'n shady bedrijfje laten oplossen die agressief adverteren (hoe komt dat zo ineens egenljk) op internet of kan je beter zelf contact opnemen met KLM om te kijken wat zij kunnen bieden? Ik neem aan dat zo'n bedrijfje geen garantie verleend?
pi_171794185
quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:17 schreef Xetran het volgende:
Hoe kan je dat het beste aanpakken als je vertraging (zo'n 3,5-4u op intercontinentaal) hebt geleden bij je vlucht met betrekking tot compensatie? Kan je dat beter door zo'n shady bedrijfje laten oplossen die agressief adverteren (hoe komt dat zo ineens egenljk) op internet of kan je beter zelf contact opnemen met KLM om te kijken wat zij kunnen bieden? Ik neem aan dat zo'n bedrijfje geen garantie verleend?
Je kunt bij KLM beter eerst zelf contact opnemen, en als daar niet iets passends uit komt kun je het met zo een bedrijfje proberen. Het bedrijfje pakt altijd een deel van de winst houd daar rekening mee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171794197
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 20:18 schreef Xetran het volgende:

[..]

Dus voor een financiële vergoeding minstens 5 uur? Dankjewel :)
Waar lees je dat?
Ik lees dat het afhangt van het afstand <1500km; 1500-3500; of >3500. En dan heb je nog het verschil of het binnen of buiten de EU was (ja intercontinentaal binnen de EU bestaat wel).
Intercontinentaal kan ook veer verschillende dingen betekenen - Madrid-Ceuta, tegenover Amsterdam-Bangkok.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 19 juni 2017 @ 17:57:46 #200
258802 Yreal
henk..!
pi_171794388
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 14:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

waarom doe je dat je eigen toch ook aan jong
lopen van well naar weeze airport. Dat was pas erg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')