abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 mei 2017 @ 06:23:40 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_171020112
quote:
De Amsterdamse politietop overweegt een hoofddoekje toe te staan als onderdeel van het politie-uniform. Zo hoopt de eenheidsleiding meer allochtone agenten te werven.

Nu mogen dienders in Nederland geen geloofsuitingen – zoals een hoofddoekje, keppeltje of kruisje – dragen. De Amsterdamse eenheidsleiding denkt erover na om dat verbod in de hoofdstad van tafel te vegen.

,,We hebben het erover”, bevestigt de Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg in een interview bij de AD Misdaadmeter, die morgen verschijnt. ,,Stel dat het niet lukt om voldoende agenten met een migratieachtergrond te werven, dan is dat een maatregel die effect kan hebben.

Aalbersberg wil dat de helft van de nieuwe agenten in Amsterdam van allochtone afkomst is. Op dit moment heeft 52 procent van de Amsterdammers een niet-Nederlandse achtergrond, bij het korps is dat 18 procent. ,,Amsterdam verandert qua samenstelling”, zegt Aalbersberg. ,,Ik vind dat het een onderwerp van debat moet zijn. Dat moet je niet alleen zelf vinden, daar moet je ook de burgers bij betrekken.”

'Normaal in Angelsaksische landen'
In andere landen is het volstrekt normaal dat agenten een hoofddoekje dragen, zegt de politiechef. ,,Er is een groot verschil tussen de Angelsaksische landen en de andere Europese landen. In landen als Amerika, Canada, Engeland, Australië, Ierland en Singapore kennen ze al verschillende vormen. Maar als je kijkt naar Frankrijk, Duitsland, Nederland en Scandinavische landen nog niet.”

In 2011 introduceerde het kabinet-Rutte I een gedragscode waarin werd vastgelegd dat ‘het dragen van religieuze symbolen niet strookt met de neutraliteit van de politie’. VVD en CDA, die destijds een kabinet vormden met gedoogsteun van de PVV, hadden in het regeerakkoord al vastgelegd dat een hoofddoek bij de politie verboden zou worden.

Adviseur Fatima Elatik
Politiechef Aalbersberg laat zich adviseren door voormalig PvdA-politica Fatima Elatik, die zelf ook een hoofddoekje draagt. Sinds anderhalf jaar wordt zij door de Amsterdamse politietop ingehuurd als directeur diversiteit.
,,Ze kan haarfijn uitleggen waar de echte spanning zit’’, zegt Aalbersberg. ,,Bij het selecteren van personeel denken we vaak te veel langs standaardpatronen. We vissen te veel in onze eigen vijver. Fatima houdt mij scherp.”

Politiebond: 'Benadruk verschil toch niet zo'
Politiebond ANPV reageert kritisch. ,,Met dit voorstel slaat de Amsterdamse politietop door”, zegt voorzitter Geert Priem. ,,We leven hier met z’n allen in Nederland, benadruk dat verschil tussen autochtonen en allochtonen toch niet zo. Allochtone agenten die ik spreek hebben er namelijk last van. Zij willen niet voorgetrokken worden op basis van hun achtergrond.
"
Ben benieuwd wat voor reacties dat op straat teweeg gaat brengen. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_171020128
Om meer allochtonen bij de politie te betrekken wordt het beleid om hand in hand lopende homo's neer te knuppelen, is dat ook iets?
pi_171020171
Ik heb er geen moeite mee, burka uiteraard een ander verhaal.
pi_171020197
Je zou toch zeggen dat ze wat geleerd zouden hebben van de vorige wervingsronde die expliciet op allochtonen gericht was.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_171020199
Ik heb het vermoeden dat het niet voor werk op straat is, maar uiteindelijk meer de kantoorbaantjes.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 18 mei 2017 @ 07:24:41 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_171020261
Denk dat het weinig indruk zal maken op de Amsterdammers...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_171020326
Geen religieuze uitingen bij de overheid.
  donderdag 18 mei 2017 @ 07:46:19 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171020374
Hoe doen de andere landen dat mbt de veiligheid van de agent?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 18 mei 2017 @ 07:48:10 #9
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_171020391
schande
pi_171020393
Buiten wat ik nu wel of niet van hoofddoekjes vind, maar gaat dit geen problemen geven met autoriteit? Veelal jongeren in Amsterdam zullen een vrouw niet respecteren, en met het dragen van een hoofddoek bevestig je de gedachtegang dat een vrouw onderdanig is aan de islam.
  donderdag 18 mei 2017 @ 07:49:50 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171020401
Hoe is het mogelijk dat zo'n Fatima Elatik na alle financiële schandalen waar ze bji betrokken was nog steeds als adviseur ingehuurd wordt? Door de politie nota bene! Die zouden juist afstand moeten nemen van corruptie en fraude!!
The End Times are wild
pi_171020410
De bedoeling van een uniform is juist dat iedereen er hetzelfde uitziet en dat het gezag uitstraalt.
Uitingen van geloof horen thuis in het privéleven, ik geef Rutte in deze gelijk dat de overheid ten aller tijden neutraal hoort te zijn.
pi_171020418
'directeur diversiteit'

:')
(she/her)
pi_171020419
quote:
Op dit moment heeft 52 procent van de Amsterdammers een niet-Nederlandse achtergrond
  donderdag 18 mei 2017 @ 07:52:41 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171020426
En nog zoiets: in het immigratiedebat moet altijd stellig ontkend worden dat er zulke grote aantallen migranten zijn dat Nederland omgevormd wordt. Maar in dit soort discussies moet er weer altijd op gewezen worden dat de meerderheid in de hoofdstad allochtoon is.

Wat is het nu?
The End Times are wild
pi_171020460
Het zou me geen ruk uitmaken. Als ze dan minder bonnen willen uitschrijven alsjeblieft.
  donderdag 18 mei 2017 @ 07:57:12 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171020469
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:49 schreef LXIV het volgende:
Hoe is het mogelijk dat zo'n Fatima Elatik na alle financiële schandalen waar ze bji betrokken was nog steeds als adviseur ingehuurd wordt? Door de politie nota bene! Die zouden juist afstand moeten nemen van corruptie en fraude!!
Het is toch onderhand wel aangetoond dat de politieleiding over het algemeen net zo incompetent is als politie als de gemiddelde wethouder.

Die zitten er niet uit binding met het vak maar om carriere te maken binnen de ambtenarij en daarna als consultant.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_171020472
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:50 schreef Chivaz het volgende:
De bedoeling van een uniform is juist dat iedereen er hetzelfde uitziet en dat het gezag uitstraalt.
Uitingen van geloof horen thuis in het privéleven, ik geef Rutte in deze gelijk dat de overheid ten aller tijden neutraal hoort te zijn.
De politie hoort een afspiegeling te zijn van de samenleving.
pi_171020478
quote:
Juist, vooral omdat één van de speerpunten van de politie, na een aantal corruptie / integriteitsschandalen, het werven van integer personeel is. Hiermee maakt de politie zichzelf compleet ongeloofwaardig.

Dienders die per ongeluk 5 euro verkeerd declareren krijgen een onderzoek. Zo' n mevrouw wordt ingehuurd.

Overigens geen geloofsuitingen voor medewerkers van de bv Nederland.
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:00:28 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171020499
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:51 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

35% niet westers, 16% westers.

http://www.ois.amsterdam.nl/visualisatie/bevolking.html
pi_171020507
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:57 schreef Chadi het volgende:

[..]

Klopt, maar wel met hetzelfde doel en zelfde uniform. Kerk en staat moeten gescheiden blijven. Het woord uniform zegt het al!
pi_171020508
quote:

[..]

Nee, de politie hoort te bestaan uit de meest geschikte mensen voor politiewerk.
Ik geloof niet dat de politie er beter van word als er hoofddoekjes worden gedragen en dat allochtonen voorrang krijgen bij een vacature bij de politie.
Een ieder heeft zich gewoon te houden aan de wet en het moet helemaal niets uitmaken of een etnische Nederlander, Turk of Marokkaan als agent de wet handhaaft.
Dat is juist de bedoeling van de multiculturele samenleving, dat iedereen met elkaar samenleeft op basis van respect en dat onderlinge cultuur en uiterlijke verschillen er niet meer toe doen.
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:01:44 #23
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_171020509
Is toegestaan in Schotland sinds Aug 2016, maar in Dec 2016 waren er geen vrouwen die er gebruik van maakten. Ook toegelaten bij de Canadese mounties.
In de VS is het in sommige steden (Los Angeles, Philadelphia, Houston, Las Vegas, Columbus - Ohio) verboden, in andere (New York, Washington DC, Baltimore, Memphis, San Francisco, Atlanta, Charlotte) toegestaan...
are we infinite or am I alone
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:02:44 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171020516
quote:

[..]

Ja, maar moet dat zeggen dat je specifiek groepen moet aannemen ook al is de animo en/of geschiktheid onder die groep laag?

Laat de politie, ipv dure consultants inhuren, eerder meer geld steken in het oplossen van zaken, daar krijg je vanzelf meer respect mee.
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:03:25 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171020522
Religieuze politie, die kan dan mooi zorgen dat iedereen zich aan de religieuze wet houdt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:04:49 #26
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171020529
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:01 schreef thekolere het volgende:
Kerk en staat moeten gescheiden blijven.
Dit heeft alleen verdomd weinig met scheiding kerk en staat te maken, tenzij je het Franse model nastreeft maar dat is niet wat wij in Nederland hebben.
pi_171020532
Nog meer islamisering van Nederland moeten we niet willen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_171020534
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:01 schreef thekolere het volgende:

[..]

Klopt, maar wel met hetzelfde doel en zelfde uniform. Kerk en staat moeten gescheiden blijven. Het woord uniform zegt het al!
Weet je wat het punt is van neutraal. Neutraal bestaat namelijk niet. Net zo min als die scheiding tussen kerk en staat. Feitelijk is er helemaal geen scheiding tussen die twee. De enige scheiding die er was was om de macht te verschuiven van kerk naar staat.
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:05:48 #29
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_171020535
Nederland is een seculier land waar kerk en staat gescheiden zijn.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:06:24 #30
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_171020542
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:37 schreef ChrisCarter het volgende:
En zo snel zwichten ze al weer...
Fade to Black
pi_171020543
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Nee, de politie hoort te bestaan uit de meest geschikte mensen voor politiewerk.
Ik geloof niet dat de politie er beter van word als er hoofddoekjes worden gedragen en dat allochtonen voorrang krijgen bij een vacature bij de politie.
Een ieder heeft zich gewoon te houden aan de wet en het moet helemaal niets uitmaken of een etnische Nederlander, Turk of Marokkaan als agent de wet handhaaft.
Dat is juist de bedoeling van de multiculturele samenleving, dat iedereen met elkaar samenleeft op basis van respect en dat onderlinge cultuur en uiterlijke verschillen er niet meer toe doen.
Dat positieve discrimineren daar ben ik het deels met je eens. In een ideale wereld moet je selecteren op basis van kwaliteiten.
pi_171020554
quote:
2s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:02 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, maar moet dat zeggen dat je specifiek groepen moet aannemen ook al is de animo en/of geschiktheid onder die groep laag?

Laat de politie, ipv dure consultants inhuren, eerder meer geld steken in het oplossen van zaken, daar krijg je vanzelf meer respect mee.
Nee dat moet je absoluut niet doen of willen. Mensen moet je beoordelen op basis van hun kwaliteiten en mogelijkheden. Op het moment dat je de ene voortrekt stel je de andere achter.

maar ik vind wel dat bepaalde regels bij de politie vanuit een heel ander oogpunt gemaakt zijn waardoor je minderheden sowieso achterstelt.
pi_171020564
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:08 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nee dat moet je absoluut niet doen of willen. Mensen moet je beoordelen op basis van hun kwaliteiten en mogelijkheden. Op het moment dat je de ene voortrekt stel je de andere achter.

maar ik vind wel dat bepaalde regels bij de politie vanuit een heel ander oogpunt gemaakt zijn waardoor je minderheden sowieso achterstelt.
Welke?
pi_171020571
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:48 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Buiten wat ik nu wel of niet van hoofddoekjes vind, maar gaat dit geen problemen geven met autoriteit? Veelal jongeren in Amsterdam zullen een vrouw niet respecteren, en met het dragen van een hoofddoek bevestig je de gedachtegang dat een vrouw onderdanig is aan de islam.
Dit dus. De hoofddoek is hét symbool van onderdrukking en geeft geen enkele blijk van gelijkwaardigheid of respect. Laat maar uit het straatbeeld.
pi_171020585
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:06 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat positieve discrimineren daar ben ik het deels met je eens. In een ideale wereld moet je selecteren op basis van kwaliteiten.
En waarom niet in deze wereld?
pi_171020587
Lijkt me geweldig. Een hele grote groep niet-Nederlanders met een vuurwapen. En de Nederlander die er geen in bezit mag hebben.

Mag hopen dat er geen burgeroorlog uitbreekt dan :')
pi_171020596
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:09 schreef thekolere het volgende:

[..]

Welke?
Regels met betrekking tot omgang met criminelen /bloedverwanten die ... Of zelfs in dezelfde ruimte aanwezig zijn als...
Voor allochtonen is dat vrij moeilijk te vermijden. Het kan je zelfs sociaal isoleren.
pi_171020598
Laat de politie maar de salarissen en roosters maar aantrekkelijker maken. Misschien dat ze dan een grotere aantrekkingkracht hebben.
pi_171020603
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En waarom niet in deze wereld?
Die is verre van ideaal.

Inkoppertje :D Sorry
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:14:12 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171020604
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:05 schreef hollandia02 het volgende:
Nederland is een seculier land waar kerk en staat gescheiden zijn.
En heb je enig idee wat dat inhoudt? Want het houdt niet specifiek in dat je geen kruisje, keppeltje, hoofddoek of iets anders mag dragen als je dat niet in je werk belemmert.

Voor je het weet komt art. 7 van de grondwet om de hoek kijken namelijk.
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:15:29 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171020616
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:13 schreef thekolere het volgende:
Laat de politie maar de salarissen en roosters maar aantrekkelijker maken. Misschien dat ze dan een grotere aantrekkingkracht hebben.
Als ik af en toe kijk naar politie in mijn omgeving dan vraag ik mij idd af en toe af hoe ze dat volhouden.
pi_171020632
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:13 schreef Chadi het volgende:

[..]

Regels met betrekking tot omgang met criminelen /bloedverwanten die ... Of zelfs in dezelfde ruimte aanwezig zijn als...
Voor allochtonen is dat vrij moeilijk te vermijden. Het kan je zelfs sociaal isoleren.
Kul! Het is algemeen bekend dat criminele organisaties en families willen infiltreren bij de politie / douane voor hun eigen gewin.

Als organisatie wil je geen medewerkers hebben die al onder verhoogd integriteitsdruk staan.
pi_171020665
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:10 schreef YoopY het volgende:

[..]

Dit dus. De hoofddoek is hét symbool van onderdrukking en geeft geen enkele blijk van gelijkwaardigheid of respect. Laat maar uit het straatbeeld.
Daarbij vraag ik mij af waar hun prioriteit ligt, bij hun geloof of bij de Nederlandse wetgeving. Als er een keuze gemaakt dient te worden wat haaks op hun geloofsovertuiging staat zouden ze dan weigeren? Ook de huidige ontwikkeling in Europa vind ik een kwalijke zaak om moslims te gaan voorzien van wapens en ze een handhaving functie te geven, noem mij maar een racist maar als je geloof een prioriteit is bij het beoefenen van je beroep kun je nooit neutraal staan in de samenleving. Te vaak is al gebleken dat in alle lagen van de bevolking radicale moslims voorkomen, (en niet alleen in de onderste laag zoals de media en politici ons wil doen laten geloven).

Daarbij mogen Joden dan ook een keppeltje dragen? Zal leuk worden als ze islamitische mensen moeten aanhouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Verrekte_Koekwous op 18-05-2017 08:27:10 ]
pi_171020679
quote:

[..]

Die is verre van ideaal.

Inkoppertje :D Sorry
lol

Maar moeten we dan niet streven naar de ideale wereld ipv bepaalde bevolkingsgroepen tegemoet te komen?
pi_171020692
quote:

[..]

Zie je het al.voor je? Je eigen broer of neef onderzoeken en aanhouden.
pi_171020694
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:12 schreef Redbullkid het volgende:
Lijkt me geweldig. Een hele grote groep niet-Nederlanders met een vuurwapen. En de Nederlander die er geen in bezit mag hebben.

Mag hopen dat er geen burgeroorlog uitbreekt dan :')
Als het geloof nu al een prioriteit is vraag ik mij af indien de pleuris uitbreekt of ze dan wel opeens voor de Nederlandse wetgeving kiezen, of toch de keuze maken voor hun geloof. Je moet een moslim niet in de positie brengen dat ze moeten kiezen tussen hun geloof en de Nederlandse wetgeving, de overgrote meerderheid zal ten alle tijde voor het geloof kiezen, en dat lijkt mij een zeer gevaarlijke ontwikkeling en derhalve vind ik het gestoord om zulke mensen te voorzien van training in het gebruik van wapens.
pi_171020731
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:24 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Als het geloof nu al een prioriteit is vraag ik mij af indien de pleuris uitbreekt of ze dan wel opeens voor de Nederlandse wetgeving kiezen, of toch de keuze maken voor hun geloof. Je moet een moslim niet in de positie brengen dat ze moeten kiezen tussen hun geloof en de Nederlandse wetgeving, de overgrote meerderheid zal ten alle tijde voor het geloof kiezen, en dat lijkt mij een zeer gevaarlijke ontwikkeling en derhalve vind ik het gestoord om zulke mensen te voorzien van training in het gebruik van wapens.
Maar dat zien d66, groenlinks en de pvda niet.
pi_171020770
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:18 schreef thekolere het volgende:

[..]

Kul! Het is algemeen bekend dat criminele organisaties en families willen infiltreren bij de politie / douane voor hun eigen gewin.

Als organisatie wil je geen medewerkers hebben die al onder verhoogd integriteitsdruk staan.
Kul dus omdat zo door te trekken. Dat houdt in dat je praktisch nergens meer bij kan en mag zijn waar die ander ook bij is. Dat is niet een druk vanuit de familie meer maar vanuit de politie.
pi_171020774
Een weer buigen we een beetje verder voor de islam. De overheid en alle gezagsdragers die daarmee te maken hebben, horen er neutraal uit te zien; niet als aanhangers van een religie.
pi_171020796
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:24 schreef thekolere het volgende:

[..]

Zie je het al.voor je? Je eigen broer of neef onderzoeken en aanhouden.
Nee . Maar zie je het al voor je bij de bruiloft van je zus niet aanwezig zijn omdat je criminele neef er ook zal zijn.
pi_171020806
Ik dacht dat je als agent neutraliteit dient uit te stralen. Maar alles om te (ap)p(l)easen, zullen we maar zeggen...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_171020807
De politie Amsterdam zou eens moeten overwegen om de beste personen te selecteren ipv op huidskleur en geloof.
pi_171020842
Dus de Amsterdamse politie mag zo een wet van tafel vegen?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_171020852
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:36 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nee . Maar zie je het al voor je bij de bruiloft van je zus niet aanwezig zijn omdat je criminele neef er ook zal zijn.
Onzin, niemand zal dit verbieden! Ik spreek uit ervaring.
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:41:23 #55
165633 eriksd
The grand facade...
pi_171020870
quote:
Aalbersberg wordt geadviseerd door voormalig PvdA-politica Fatima Elatik. Zij draagt zelf ook een hoofddoek. Ze wordt door de Amsterdamse politie ingehuurd als directeur diversiteit. 'Ze kan haarfijn uitleggen waar de echte spanning zit', vindt Aalbersberg. 'Bij het selecteren van personeel denken we vaak te veel langs standaardpatronen. We vissen te veel in onze eigen vijver. Fatima houdt mij scherp.'
Een oude bekende.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_171020885
quote:
10s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Een oude bekende.
Schandalig!!
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:43:52 #57
38496 Perrin
pi_171020898
quote:
10s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Een oude bekende.
Manman, eerst Amsterdam-Oost ten gronde gericht, nu dit.
pi_171020916
Fatima elatik ;')

En weer verliest de politie weer een stukje gezag (en ze hadden al nihil )
Logisch dat de bevolking de politie niet meer respecteert op deze manier.
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:50:22 #59
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_171020974
quote:
2s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:14 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En heb je enig idee wat dat inhoudt? Want het houdt niet specifiek in dat je geen kruisje, keppeltje, hoofddoek of iets anders mag dragen als je dat niet in je werk belemmert.

Voor je het weet komt art. 7 van de grondwet om de hoek kijken namelijk.
Frans achtig beleid moeten we willen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_171020985
Waar is die onzin toch allemaal goed voor? Je gaat bij de politie om de burgers te beschermen en er op toe te zien dat de wetten worden nageleefd.
Ben benieuwd hoe dat gaat als zo'n gehoofddoekte bromsnor een imam moet arresteren of verhoren wegens haatzaaien.
pi_171021022
Links en de maakbare samenleving :')
pi_171021033
AUB geen religieuze uitingen bij overheidsbanen, dank u!
pi_171021038
Gaan ze homo's arresteren en vrouwen op hun te korte rokjes wijzen?
pi_171021092
Op deze manier geef je de kreet 'islamisering' wel fundament.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:02:03 #65
38496 Perrin
pi_171021114
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:00 schreef truthortruth het volgende:
Op deze manier geef je de kreet 'islamisering' wel fundament.
En de PVV weer flink wat munitie.
pi_171021128
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

En de PVV weer flink wat munitie.
Precies. Dan wil je gewoon dat Wilders de grootste wordt.
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:04:04 #67
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_171021137
Waanzin.

Het gaat helemaal de verkeerde kant op met dit land.

Snap sowieso niet waarom opeens 50% van de politie allochtoon moet zijn. Gaat nergens over.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_171021139
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:40 schreef thekolere het volgende:

[..]

Onzin, niemand zal dit verbieden! Ik spreek uit ervaring.
Jawel hoor en ik spreek uit ervaring.
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:06:25 #69
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_171021171
Moslima's die agent willen worden? :?
Nooit van gehoord. Ze studeren wel allemaal rechten, maar baan bij de politie willen ze niet.
Wel bij OM of bij een advocatenbureau.

http://nos.nl/artikel/216(...)ergeet-het-maar.html
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:11:37 #70
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171021233
quote:
9s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:06 schreef PandaDrop het volgende:
Nooit van gehoord. Ze studeren wel allemaal rechten, maar baan bij de politie willen ze niet.

Geef ze ongelijk met dat rooster en inkomen.
pi_171021262
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:04 schreef Chadi het volgende:

[..]

13 jaar diender geweest en 6 jaar douane. Gelukkig nu niet meer. Ik kon naar elke bruiloft.
pi_171021280
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:11 schreef Dagonet het volgende:

[..]

4 keer nacht, slaapdag, oh shit mensen tekort en een vroege dienst.
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:17:00 #73
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171021295
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:15 schreef thekolere het volgende:

[..]

4 keer nacht, slaapdag, oh shit mensen tekort en een vroege dienst.
Waarbij je nacht nog effe een paar uur langer loopt wegens een ongeluk in de spits en jij de agent ter plekke bent.
pi_171021307
Dat zou geen hinder moeten zijn maar ik vind het wat anders als een moslimagente gaat roepen dat zij weigert met mannelijke collega's of vrouwelijke niet-moslimagentes om te gaan want haram of wat dan ook.

Dan moet je geen agent worden.

Maar aan de andere kant... de politie is ook geen plek voor religieuze uitingen.

[ Bericht 15% gewijzigd door HSG op 18-05-2017 09:23:38 ]
Corporate translator
pi_171021313
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:17 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Waarbij je nacht nog effe een paar uur langer loopt wegens een ongeluk in de spits en jij de agent ter plekke bent.
Ja..maar arbeidstijden wet! Tenzij de dienst anders bepaald....en weer 5 nachten...
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:18:41 #76
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_171021319
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:11 schreef Dagonet het volgende:

[..]

5 keer per dag bidden?
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_171021335
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:01 schreef crystal_meth het volgende:
Is toegestaan in Schotland sinds Aug 2016, maar in Dec 2016 waren er geen vrouwen die er gebruik van maakten. Ook toegelaten bij de Canadese mounties.
In de VS is het in sommige steden (Los Angeles, Philadelphia, Houston, Las Vegas, Columbus - Ohio) verboden, in andere (New York, Washington DC, Baltimore, Memphis, San Francisco, Atlanta, Charlotte) toegestaan...
Lekker belangrijk daar wonen wij allemaal niet

In abu dabi mag het ook en op Mars
Aai nooit een brandende hond.
pi_171021339
Het is voor sommige mannelijk moslims al een probleem wanneer een vrouwelijke agent achter het stuur wil. Ja...echt.
pi_171021359
Islamsterdam weer ...

De verloren stad.. RIP Amsterdam.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:21:57 #80
286575 Roces18
Chef de party
pi_171021365
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:04 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dit heeft alleen verdomd weinig met scheiding kerk en staat te maken, tenzij je het Franse model nastreeft maar dat is niet wat wij in Nederland hebben.
kern en staat ja.
niet moskee en staat jij vuile racist
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171021369
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:14 schreef thekolere het volgende:

[..]

13 jaar diender geweest en 6 jaar douane. Gelukkig nu niet meer. Ik kon naar elke bruiloft.
Dat kan best . Ik praat hier over iemand die ruim 22 jaar in dienst zat. En er mee gekapt is omdat het onhoudbaar werd. De druppel voor die persoon was een inval in het huis. Deze persoon wordt door ex collega's nog steeds gepolst voor een terugkeer maar weigert zolang die domme regels zorgen voor eerst een sociaal isolement en daarna voor een zware vernedering.

En dat is niet de enige die ik ken die er om deze reden mee is gestopt en ander werk is gaan doen. Zolang je op straat loopt is het te doen. Zodra je de ladder beklimt , word je beperkt.
pi_171021370
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:21 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Daarbij mogen Joden dan ook een keppeltje dragen? Zal leuk worden als ze islamitische mensen moeten aanhouden.
Vergeet het vergiet voor pastafarians niet
Aai nooit een brandende hond.
pi_171021417
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:22 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat kan best . Ik praat hier over iemand die ruim 22 jaar in dienst zat. En er mee gekapt is omdat het onhoudbaar werd. De druppel voor die persoon was een inval in het huis. Deze persoon wordt door ex collega's nog steeds gepolst voor een terugkeer maar weigert zolang die domme regels zorgen voor eerst een sociaal isolement en daarna voor een zware vernedering.

En dat is niet de enige die ik ken die er om deze reden mee is gestopt en ander werk is gaan doen. Zolang je op straat loopt is het te doen. Zodra je de ladder beklimt , word je beperkt.
Binnenstappen doen ze niet zomaar en zeker niet bij een collega. Is een dingetje voor de rijksrecherche en niet de politie.
pi_171021437
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:26 schreef thekolere het volgende:

[..]

Binnenstappen doen ze niet zomaar en zeker niet bij een collega. Is een dingetje voor de rijksrecherche en niet de politie.
Yup . Het waren ook niet collega's die binnenstapten.
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:27:28 #85
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171021442
Ach, niet lachwekkender dat de bolle dames van 50+ die hier nog weleens als agent optreden.
Graag op anoniem
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:31:10 #86
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171021498
Flikker toch op met die kopvodden. Wat is die obsessie van hen toch om ons dat geloof constant ongewenst door de strot te douwen.

Wat kan mij het nou interesseren dat andere landen het wel doen met bepaalde vormen? Alsof dat een sterk argument is, hou toch op.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_171021533
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:04 schreef MaGNeT het volgende:
Hoezo niet? Daar kun je super goed mee "onder cover"...
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:33:22 #88
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171021542
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:21 schreef Roces18 het volgende:

[..]

kern en staat ja.
niet moskee en staat jij vuile racist
Wuh?
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:35:30 #89
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171021581
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:31 schreef Steef121 het volgende:
Flikker toch op met die kopvodden. Wat is die obsessie van hen toch om ons dat geloof constant ongewenst door de strot te douwen.

Is een hoofddoekje dragen al het door de strot douwen van iemands geloof?

Mag je dan wel t-shirts van een band dragen, wat als ik het kutmuziek vind? Wil je ophouden je muzieksmaak mij door de strot te duwen? Merklogo? Idem.

Moeten we allemaal maar Star Trek uniformen gaan dragen?
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:38:05 #90
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171021638
quote:
10s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mag je dan wel t-shirts van een band dragen, wat als ik het kutmuziek vind? Wil je ophouden je muzieksmaak mij door de strot te duwen? Merklogo? Idem.

Ik wens dat niet bij de politie te zien, ik woon hier niet in Turkije.
🐄🌳
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:39:44 #91
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171021666
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:38 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Ik wens dat niet bij de politie te zien, ik woon hier niet in Turkije.
Dat kan, maar dan moet je zorgen dat dat wettelijk geregeld wordt, want dat is het nu niet.

Dus, hup! Mail de partij waar je op gestemd hebt, verzamel mensen, regel een petitie en een burgerinitiatief.

Ik teken wel hoor. Zolang je het maar goed wettelijk en rechtvaardig onderbouwt.
pi_171021703
Een verbod is toch in strijd met artikel 6? Vreemd dat hoofddoek niet is toegestaan bij politie
pi_171021709
quote:

[..]

Uit welke serie dan? Enterprise mag ik toch hopen.

Of uit Discovery..? Dat doet me al teveel aan iets anders denken..
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:47:35 #94
286575 Roces18
Chef de party
pi_171021814
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:41 schreef Mehmet_Aydin het volgende:
Een verbod is toch in strijd met artikel 6? Vreemd dat hoofddoek niet is toegestaan bij politie
nee, want de politie hoort neutraliteit uit te stralen.

overigens;
in turkije mag de politie pas sinds 2016 dankzij erdogan weer een hoofddoek dragen.
meeste zien er gewoon zo uit;

donderdag 18 mei 2017 @ 09:52:22 #95
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_171021923
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:10 schreef Resistor het volgende:
Ik heb het vermoeden dat het niet voor werk op straat is, maar uiteindelijk meer de kantoorbaantjes.
Daar heb ik eigenlijk geen problemen mee :Y
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:53:43 #96
286575 Roces18
Chef de party
pi_171021955
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:52 schreef BlackEyedAngel het volgende:

[..]

Daar heb ik eigenlijk geen problemen mee :Y
Ik wel. Als medewerker van de staat dien je neutraal te zijn.Sowieso zijn ze bij de politie helemaal knetter geworden met hun discriminatie door de allochtonenquota
pi_171021995
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:53 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik wel. Als medewerker van de staat dien je neutraal te zijn.Sowieso zijn ze bij de politie helemaal knetter geworden met hun discriminatie door de allochtonenquota
1000 x dit.
pi_171022067
De politie heeft een zeer hoog ziekteverzuim, maar in Amsterdam zou dat nog veel hoger liggen en onder allochtone vrouwelijke politieagenten extreem hoog.

Laat de politietop in Amsterdam vooral daar aan werken. Onderzoek waar dit aan ligt en maak er werk van. Resultaten en anders opstappen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:06:23 #99
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_171022214
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:39 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan moet je zorgen dat dat wettelijk geregeld wordt, want dat is het nu niet.

Dus, hup! Mail de partij waar je op gestemd hebt, verzamel mensen, regel een petitie en een burgerinitiatief.

Ik teken wel hoor. Zolang je het maar goed wettelijk en rechtvaardig onderbouwt.
Oh ik had gehoopt dat mijn racistische insteek wel geschaard zou worden onder "rechtvaardige" onderbouwing.

Laten we dit via een "rechtvaardige" omweg dan bewerkstelligen.

Maar ben bang dat het straks wel mogelijk is, omdat menig Nederlander zich nog afvraagt hoe ver de eigen anus gespreid kan worden.
🐄🌳
pi_171022230
'Politiebond: 'Benadruk verschil toch niet zo'
Politiebond ANPV reageert kritisch. ,,Met dit voorstel slaat de Amsterdamse politietop door”, zegt voorzitter Geert Priem. ,,We leven hier met z’n allen in Nederland, benadruk dat verschil tussen autochtonen en allochtonen toch niet zo. Allochtone agenten die ik spreek hebben er namelijk last van. Zij willen niet voorgetrokken worden op basis van hun achtergrond.'

Gelukkig leeft de nuchterheid nog wel bij de Politiebond.
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:15:35 #101
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_171022419
Die hoofddoek past ons allemaal!
pi_171022966
Belachelijk plan. Een agent hoort onafhankelijkheid uit te stralen en daar hoort het uitdragen van een totalitaire ideologie die in tegenspraak is met onze grondwettelijke beginselen niet bij.
pi_171023112
quote:
Ze had AT5 laten weten in een interview dat ze graag burgemeester van Amsterdam wil worden, ze kan het en ze is er klaar voor.
I´m back.
  donderdag 18 mei 2017 @ 10:44:57 #104
165633 eriksd
The grand facade...
pi_171023144
Nja, het plan an sich is een ding, maar waarom nou weer die Elatik inhuren. Dan heb je toch niet echt een gevoel voor beeldvorming en dat mag van de korpsleiding wel worden verwacht. Er zullen ongetwijfeld talloze andere adviseurs met migratieachtergrond zijn die niet meteen een negatief sentiment oproepen.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_171023148
Hoevaak kan de Amsterdamse politie zich in de eigen voet schieten?

Ik zou bijna denken dat ze als doel hebben om de burgers tegen elkaar en tegen het korps op te hitsen.
pi_171023220
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:37 schreef ChrisCarter het volgende:
Eens idd, geen desecularisering.
Bovendien glijdende schaal wordt dan weer opgezocht.
I´m back.
pi_171023646
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:04 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dan zou ik eens een hartig woordje met die zus hebben, waar zij de stupiditeit vandaan haalt om een crimineel voor haar bruiloft uit te nodigen.

Zolang de familieband zwaarder weegt dan de criminaliteit, is het volkomen terecht dat Marokkanen en Turken met argwaan worden bekeken en hebben zij die slechte naam/reputatie geheel aan zichzelf te danken. Te debiel voor woorden dat dat nog uitgelegd moet worden.....zegt overigens wel veel over deze prikker.......
pi_171023706
quote:
9s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:06 schreef PandaDrop het volgende:

Natuurlijk niet, ze willen namelijk allemaal alleen maar hun criminele familieleden helpen. Is het niet door obstructie via het OM, dan wel als advocaat proberen de straf te beperken. Door en door verrot die lui. Corruptie krijgen ze met de paplepel ingegoten.
  donderdag 18 mei 2017 @ 11:12:30 #109
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171023743
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:10 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, ze willen namelijk allemaal alleen maar hun criminele familieleden helpen. Is het niet door obstructie via het OM, dan wel als advocaat proberen de straf te beperken. Door en door verrot die lui. Corruptie krijgen ze met de paplepel ingegoten.
Het zijn geen Limburgers.
pi_171023760
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 09:14 schreef thekolere het volgende:

[..]

Maar jij hebt dan ook geen familie die het fêteren van crimineeltjes doodnormaal vindt. Een familie die gewoon fatsoenlijk is zeg maar. Tja.....
pi_171023811
quote:

[..]

En dat is dus niet de schuld of fout van de politie, maar van die kk-criminelen in de familie, maar dat dringt dus niet tot die botte kop door.
  donderdag 18 mei 2017 @ 11:16:10 #112
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171023831
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:50 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Frans achtig beleid moeten we willen.
Ja, want het gaat zo goed in Frankrijk!
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171023912
Je kunt niet tegelijk je geloof uitdragen en de staat vertegenwoordigen, in geen enkele functie. Bizar dat dit zelfs maar overwogen wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_171024117
En zo ettert de islamisering door de Nederlandse samenleving, Bedankt 'links'.
pi_171024169
quote:

[..]

JA! Die debiele kopvodden overal te pas en te onpas opgedrongen krijgen is inderdaad het door de strot douwen van de islam, inclusief die ronduit perverse moraliteit waarop die doodscultus gebaseerd is.

quote:
Ja, want het t-shirt van een band is vergelijkbaar met het symbool van een haatideologie, die regelmatig terroristische aanslagen inspireert......

Hoe fucking debiel kán je zijn.......of gewoon diep en diep kwaadaardig.....ja dat kan natuurlijk ook.

quote:
Tja, uniformberoepen heten niet voor niets uniformberoepen en de functie van een uniform is zeer welbekend en wordt ook breed gedragen. Maar Dagonet wil dat kennelijk liever overboord gooien, omdat het toch vooral veel belangrijker is dat moslim(a')s hun geloof mogen opdringen aan anderen. Hoe ongewenst en ongepast dat ook is.

Je doet je tag eer aan: je bent inderdaad een radicaal, alleen géén compromist. Hooguit verwacht je dat anderen compromissen sluiten (waarbij het resultaat dan uitsluitend richting positieve discriminatie van moslims gaat uiteraard).

100000000000000000000000000000000000 x :')
pi_171024251
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze had AT5 laten weten in een interview dat ze graag burgemeester van Amsterdam wil worden, ze kan het en ze is er klaar voor.
*Proest*

Wil je een beetje oppassen met wat je post? Nou heb ik me verslikt in m'n koffie.
pi_171024273
quote:
11s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:12 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het zijn geen Limburgers.
Moah....
  donderdag 18 mei 2017 @ 11:30:32 #118
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_171024276
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:27 schreef stopnaald het volgende:

[..]

JA! Die debiele kopvodden overal te pas en te onpas opgedrongen krijgen is inderdaad het door de strot douwen van de islam, inclusief die ronduit perverse moraliteit waarop die doodscultus gebaseerd is.

[..]

Ja, want het t-shirt van een band is vergelijkbaar met het symbool van een haatideologie, die regelmatig terroristische aanslagen inspireert......

Hoe fucking debiel kán je zijn.......of gewoon diep en diep kwaadaardig.....ja dat kan natuurlijk ook.
Het kan diep zitten.

quote:
. Maar Dagonet wil dat kennelijk liever overboord gooien,
Verkeerd lezen is een vak.
pi_171024302
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:27 schreef stopnaald het volgende:

[..]

[..]

[..]

Tja, uniformberoepen heten niet voor niets uniformberoepen en de functie van een uniform is zeer welbekend en wordt ook breed gedragen. Maar Dagonet wil dat kennelijk liever overboord gooien, omdat het toch vooral veel belangrijker is dat moslim(a')s hun geloof mogen opdringen aan anderen. Hoe ongewenst en ongepast dat ook is.

Je doet je tag eer aan: je bent inderdaad een radicaal, alleen géén compromist. Hooguit verwacht je dat anderen compromissen sluiten (waarbij het resultaat dan uitsluitend richting positieve discriminatie van moslims gaat uiteraard).

100000000000000000000000000000000000 x :')
Overdrijf niet zo, als iemand een hoofddoek draagt wordt jou niets opgedrongen.
pi_171024993
Belachelijk dat dit überhaupt overwegen wordt. Net als het idee dat er meer agenten met een migratieachtergrond zouden moeten komen. Naast dat uitgerekend de politie zo ver mogelijk van partijdigheid weg moet staan is islam natuurlijk ook iets wat je absoluut niet in connectie wilt brengen met het apparaat dat de wet moet handhaven.
Conscience do cost.
pi_171025029
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:40 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Natuurlijk wel
Vertel eens, wat wordt jou precies opgedrongen als iemand anders iets om diens hoofd draagt?
pi_171025175
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vertel eens, wat wordt jou precies opgedrongen als iemand anders iets om diens hoofd draagt?
Het gaat niet om opdringen maar om de overheid.

Religieuze uitingen van welke aard dan ook horen niet bij de overheid. Deze dient neutraal te zijn en dat zijn religies per definitie niet.
pi_171025240
Edit; laat maar, heb er geen zin meer in.
pi_171025268
Dit moeten we niet willen. Er komen wel erg rare berichten over de politie in het nieuws de laatste weken.
pi_171025318
Ik zou een agente met een hoofddoek niet kunnen vertrouwen. Elke keuze die ze als agente zal maken, zal aan twijfel onderhevig gesteld moeten worden.
pi_171025336
quote:
En dat voor 12.000euro per maand.
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:25:56 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171025395
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bizar. Integriteit, en vooral juist de integriteit van de politie van Amsterdam, zou als belangrijk punt beschouwd moeten worden. Waarom er dan voor gekozen wordt om zich met zo'n sujet als Elatik in te laten is onbegrijpelijk. We gaan Volkert van de Graaf toch ook niet als recherche-adviseur aanstelen?
Pure vriendjespolitiek en krampachtig politiek-correct gedrag.
The End Times are wild
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:48:57 #128
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171025858
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:22 schreef LelijKnap het volgende:
Ik zou een agente met een hoofddoek niet kunnen vertrouwen. Elke keuze die ze als agente zal maken, zal aan twijfel onderhevig gesteld moeten worden.
Dan is het in ieder geval eerlijk.
wooblabalurg
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:51:17 #129
38496 Perrin
pi_171025929
quote:

[..]

Hoe is dat mogelijk dat ze zo extreem goedbetaald blijft doorstuntelen in Amsterdam?

Fatima Elatik afgetreden
pi_171025971
quote:

[..]

Ja, verrek zeg.....

quote:
Ruim binnen de norm'
Een politiewoordvoerder bevestigt dat het maandtarief van Elatik 12.000 euro per maand is, exclusief btw. Haar contract werd afgelopen 1 januari verlengd tot 30 juni 2017. Volgens de woordvoerder is het loon 'ruim binnen de norm'. Binnen de overheid geldt dat het uurtarief van een externe niet hoger mag zijn dan 225 euro per uur. Elatik - die 40 uur per week werkt - zit daar ruim onder.
http://www.ad.nl/binnenla(...)de-politie~aefa8324/

Maar ze is de punaise in het Amsterdamse politiebedrijf dat de baas scherp houdt:

quote:
'Fatima houdt mij scherp'
,,Zij is de punaise in mijn bedrijf", zegt politiechef Aalbersberg over Elatik. ,,Ze kan haarfijn uitleggen waar de echte spanning zit. Dat is ook vervelend, want het doet pijn als je op een punaise gaat zitten. Bij het selecteren van personeel denken we vaak te veel langs standaardpatronen. We vissen te veel in onze eigen vijver. Fatima houdt mij scherp."

In haar tijd als PvdA-politica sprak Elatik zich uit voor het dragen van een hoofddoek door overheidsambtenaren. ,,De gemiddelde burger zal het worst wezen of de mevrouw achter de balie een hoofddoekje draagt, of een uitgegroeide blonde spoeling heeft", zei ze in 2004 in een interview in Het Parool. ,,En het argument dat een overheidsdienaar neutraliteit moet uitstralen, is al helemaal onzin. Dan mag je dus wel achter de balie zitten met rechts-extremistische ideeën, maar niet met een hoofddoekje. Die neutraliteit, dat is maar schijn."
Weet je meteen uit wiens koker dit bizarre idee afkomstig is dus.
I´m back.
pi_171026059
quote:

[..]

Belastinggeld....ies graties geld...het geld klotst tegen de plinten.....
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:58:31 #132
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171026124
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:56 schreef thekolere het volgende:

[..]

Belastinggeld....ies graties geld...het geld klotst tegen de plinten.....
Alleen het plakje kaas bij de kaasboer is gratis.
wooblabalurg
pi_171026343
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:51 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Wow. Amsterdam is niet Nederlands meer.
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:08:50 #134
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171026400
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:06 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Wow. Amsterdam is niet Nederlands meer.
Je bedoelt denk ik Nieuw Amsterdam.
wooblabalurg
pi_171026407
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, verrek zeg.....

[..]

http://www.ad.nl/binnenla(...)de-politie~aefa8324/

Maar ze is de punaise in het Amsterdamse politiebedrijf dat de baas scherp houdt:

[..]

Weet je meteen uit wiens koker dit bizarre idee afkomstig is dus.
Ja, haha. Dat dikgedrukte moest ik ook erg om lachen. Neutraliteit uitstralen is niet nodig, want dan kan iemand nog steeds (stiekem) extreme ideeën hebben..
pi_171026440
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, haha. Dat dikgedrukte moest ik ook erg om lachen. Neutraliteit uitstralen is niet nodig, want dan kan iemand nog steeds (stiekem) extreme ideeën hebben..
Ja, die vergelijking die is idd ehm.... hoe zou je dat moeten omschrijven.

Maar goed, dit plan zal wrs wel gewoon een plan blijven.
I´m back.
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:14:16 #137
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171026549
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zou wel leuk zijn als het alsnog doorgang kan hebben.
wooblabalurg
pi_171026615
¤12000 per maand en ex PvdA politicus..., het hele gemeentebestuur moet opgedoekt worden, zonder de lucratieve wachtgeld regeling uiteraard.
Bah, ik kan daar zo boos om worden, zie net de foto van die profiteur, met provocerend hoofd doek en zelfvoldane blik: Dat kan alleen in Nederland!
pi_171026628
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat de kans best groot is dat het gerealiseerd wordt. Zolang het alleen in Amsterdam is, zal het me al helemaal een zorg zijn.
pi_171026748
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik denk dat de kans best groot is dat het gerealiseerd wordt. Zolang het alleen in Amsterdam is, zal het me al helemaal een zorg zijn.
Mwaoh, ik denk dat dit ook in de landelijke politiek discussie zal veroorzaken, want het heeft uiteraard precedentwerking als dit alleen in Asd wordt ingesteld. Dan gaan andere grote steden, die meer allochtonen bij de politie willen hebben dit ook invoeren namelijk c.q. dan gaan allochtone politiemedewerkers elders in het land dit ook eisen. En zelfs zou je dit kunnen doortrekken naar andere takken van de ambtenarij dan alleen politie. Vooralsnog denk ik verder dat dit plan, behalve bij moslims en fellow travellers, op weinig populariteit kan rekenen onder de bevolking.
I´m back.
pi_171026753
Als je voor de politie aan het werk bent draag je een uniform. Uniform. Das met een reden he.
En natuurlijk dat uitgerekend een moslima van mening is dat het uitstralen van neutraliteit onzin is. _O- :r
pi_171026797

Paar maten van mij hebben bij de politie gesolliciteerd, maar er waren mensen gevonden met een beter profiel.

Wie tegenwoordig nog bij de politie wil werken als autochtoon kan beter eerst Arabisch gaan leren.

Toch apart dat boven in het management ze altijd multiculti willen, terwijl dat ondertussen aardig uitgekotst wordt.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:26:25 #143
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171026827
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:17 schreef Shaken63 het volgende:
¤12000 per maand en ex PvdA politicus..., het hele gemeentebestuur moet opgedoekt worden, zonder de lucratieve wachtgeld regeling uiteraard.
Bah, ik kan daar zo boos om worden, zie net de foto van die profiteur, met provocerend hoofd doek en zelfvoldane blik: Dat kan alleen in Nederland!
Dat jij dat ziet vind ik hilarisch.
wooblabalurg
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:27:34 #144
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171026845
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:25 schreef spierbal het volgende:

Paar maten van mij hebben bij de politie gesolliciteerd, maar er waren mensen gevonden met een beter profiel.

Wie tegenwoordig nog bij de politie wil werken als autochtoon kan beter eerst Arabisch gaan leren.

Toch apart dat boven in het management ze altijd multiculti willen, terwijl dat ondertussen aardig uitgekotst wordt.
Dat smoesje van een beter profiel is vrij gebruikelijk. Je maten waren voldeden hoogstwaarschijnlijk niet.
wooblabalurg
pi_171026855
Wat mij betreft geen religieuze symbolen in overheidsfuncties, dus zeker geen extra hoofddeksels. Ook geen keppeltjes of een tulband, gewoon niks.
٩๏̯͡๏)۶
pi_171026890
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat smoesje van een beter profiel is vrij gebruikelijk. Je maten waren voldeden hoogstwaarschijnlijk niet.
mbo 3 is niet het meest hoge diploma en daarbij ook nog de enige eis, en "smoes" staat ook zo in de brief vermeld.
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:30:51 #147
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171026933
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:29 schreef spierbal het volgende:

[..]

mbo 3 is niet het meest hoge diploma en daarbij ook nog de enige eis, en "smoes" staat ook zo in de brief vermeld.
Die smoes is ook legitiem. Komt toch nooit iemand achter of je echt de beste was.
Maar voor hetzelfde geld voldeden je maten niet. Is toch jammer om daar dan iets achter te zoeken.
wooblabalurg
pi_171027022
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:30 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Die smoes is ook legitiem. Komt toch nooit iemand achter of je echt de beste was.
Maar voor hetzelfde geld voldeden je maten niet. Is toch jammer om daar dan iets achter te zoeken.
dat zoeken hoeft niet, het wordt in je schoot geworpen en is algemeen bekend dat ze (vooral) naar allochtonen op zoek zijn.
pi_171027045
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 11:15 schreef stopnaald het volgende:

[..]

En dat is dus niet de schuld of fout van de politie, maar van die kk-criminelen in de familie, maar dat dringt dus niet tot die botte kop door.
Nou nee . De criminelen leggen die regels niet op.
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:38:10 #150
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171027092
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:35 schreef spierbal het volgende:

[..]

dat zoeken hoeft niet, het wordt in je schoot geworpen en is algemeen bekend dat ze (vooral) naar allochtonen op zoek zijn.
Dan snap je toch dat ze niet voldeden?
wooblabalurg
pi_171027378
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Bij mijn vriend werd het er gewoon bijgezegd hoor. Allochtonen en vrouwen hebben voorrang en daar sta je dan.
pi_171027873
Die Elatik toch.

quote:
,,En het argument dat een overheidsdienaar neutraliteit moet uitstralen, is al helemaal onzin. Dan mag je dus wel achter de balie zitten met rechts-extremistische ideeën, maar niet met een hoofddoekje. Die neutraliteit, dat is maar schijn."
Ideeën zijn niet direct zichtbaar. Ik neem aan dat iemand zijn hakenkruisketting ook niet zichtbaar om kan houden als ambtenaar achter het loket.
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:09:14 #153
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171027904
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:48 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Bij mijn vriend werd het er gewoon bijgezegd hoor. Allochtonen en vrouwen hebben voorrang en daar sta je dan.
Hopen dat ze van die groep niks kunnen vinden en wie weet kan je vriend dan alsnog erbij.
wooblabalurg
pi_171027941
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:48 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Een vriend van mij (ook bij de politie) zei dat inderdaad ook. Allochtonen hebben voorrang. Van vrouwen weet ik het niet.
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:10:39 #155
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171027942
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:07 schreef luxerobots het volgende:
Die Elatik toch.

[..]

Ideeën zijn niet direct zichtbaar. Ik neem aan dat iemand zijn hakenkruisketting ook niet zichtbaar om kan houden als ambtenaar achter het loket.
Sommige mensen zouden een hakenkruisketting wrs minder erg vinden dan een hoofddoek.
wooblabalurg
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:11:25 #156
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171027961
quote:
Die Elatik toch.

[..]

Dit soort speeltuinargumentatie wordt gebruikt door een adviseur van de politie -O-?

Mijn god...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:22:40 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171028270
quote:
Die Elatik toch.

[..]

Ik denk het wel nu Elatik het gezegd heeft. Dat wordt nog een dolle boel daar in Amsterdam.
The End Times are wild
pi_171028329
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk het wel nu Elatik het gezegd heeft. Dat wordt nog een dolle boel daar in Amsterdam.
Iedereen moet zijn religieuze dan wel persoonlijke overtuiging gewoon kunnen uiten bij de Amsterdamse politie.

Hoofddoeken, keppeltjes, kruisjes, swastika's, Feyenoord-shirts. Moet kunnen.
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:25:36 #159
165633 eriksd
The grand facade...
pi_171028353
quote:
Die Elatik toch.

[..]

Kennelijk is het wel van een vergelijkbare strekking, dus wellicht sprake van voortschrijdend inzicht bij Elatik.
Bis bis bis
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:25:50 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171028361
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Iedereen moet zijn religieuze dan wel persoonlijke overtuiging gewoon kunnen uiten bij de Amsterdamse politie.

Ik zou als ambtenaar van de burgelijke stand een klein brandend KKK-kruisje op mijn bureau zetten. En dan die beteuterde gezichten van de negers als ze zich bij mij komen aanmelden voor een huwelijk! Kostelijk lijkt me dat.
The End Times are wild
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:26:23 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171028378
Alleen keppeltjes uiteraard niet. Dat is beledigend voor sommige mensen.
The End Times are wild
pi_171028388
Vrouwen met een hoofddoekje zijn in mijn beleving achterlijk want ik beschouw alle gelovigen als achterlijk. Zo'n wijf kan ik dan ook niet serieus nemen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:27:18 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171028403
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:26 schreef hottentot het volgende:
Vrouwen met een hoofddoekje zijn in mijn beleving achterlijk want ik beschouw alle gelovigen als achterlijk. Zo'n wijf kan ik dan ook niet serieus nemen.
Ik neem vrouwen sowieso niet serieus, dus wat dat betreft maakt het mij allemaal maar weinig uit.
The End Times are wild
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:27:18 #164
117098 Hathor
Effe niet
pi_171028404
quote:
17s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou als ambtenaar van de burgelijke stand een klein brandend KKK-kruisje op mijn bureau zetten. En dan die beteuterde gezichten van de negers als ze zich bij mij komen aanmelden voor een huwelijk! Kostelijk lijkt me dat.
Maar levert wel brandgevaar op, dan kun je beter met een witte puntmuts op achter je bureau gaan zitten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:27:42 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171028411
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar levert wel brandgevaar op, dan kun je beter met een witte puntmuts op achter je bureau gaan zitten.
bureaucraat
The End Times are wild
pi_171028435
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik neem vrouwen sowieso niet serieus, dus wat dat betreft maakt het mij allemaal maar weinig uit.
_O-
pi_171028488
Maar een hoofddoek achter de bali bij de gemeente is nu toch ook al geen probleem?
pi_171028550
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zou dan wel fatsoenlijk zijn indien men dan ook atheïsten als politieagent zou accepteren.
pi_171028628
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:31 schreef Physsic het volgende:
Maar een hoofddoek achter de bali bij de gemeente is nu toch ook al geen probleem?
Over de politie:

Waarom zou het geen probleem zijn als mensen uitdragen niet de normen en waarden te ondersteunen van een maatschappij welke hen in dienst heeft genomen om die normen en waarden te verdedigen?

Hoe kan ik onpartijdigheid verwachten bij alle conflicten als een voorkeur al zo openlijk word geuit?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171028690
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:34 schreef torentje het volgende:

[..]

Zou dan wel fatsoenlijk zijn indien men dan ook atheïsten als politieagent zou accepteren.
Dan zet jij toch je Darwin-pet op.
pi_171028702
Waarom moeten er meer allochtonen bij de politie dan ?
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:43:18 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171028729
Amsterdam :')
pi_171028763
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:38 schreef hottentot het volgende:

[..]

Over de politie:

Waarom zou het geen probleem zijn als mensen uitdragen niet de normen en waarden te ondersteunen van een maatschappij welke hen in dienst heeft genomen om die normen en waarden te verdedigen?

Hoe kan ik onpartijdigheid verwachten bij alle conflicten als een voorkeur al zo openlijk word geuit?
Bij de politie is inderdaad een ander verhaal. Bij medewerkers in de rechtbank al helemaal. Daar was niet lang geleden ook nog discussie over, toen een vrouw als griffier haar hoofddoek niet wilde afdoen:
https://www.rechtspraak.n(...)k-niet-afwijzen.aspx

Ik hoor toevallig nu op NPOpolitiek: (nog) geen meerderheid voor een debat over dit onderwerp.
Er werd wel gezegd dat de Amsterdamse politie hier niet over zou gaan, omdat het landelijk beleid is van nationale politie. Misschien dat het als proef wel kan worden ingevoerd enkel in Amsterdam?
pi_171028920
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mij wordt de kennis opgedrongen dat de betreffende agente er een perverse moraal op nahoudt, die op veel vlakken botst met onze grondwet (anti-discriminatie), zónder dat ik daarom gevraagd heb en zónder mogelijkheid mijnerzijds om doeltreffend ter plaatse en/of in het moment tegen de acties van de betreffende agente te protesteren, in geval ik mij door haar handelen gediscrimineerd voel. Er is immers altijd sprake van een (terechte) onbalans in de verhouding tussen burgers en politiefunctionarissen. Ook als het gaat om de bewijslast.

Kopvodhoeren moeten eens ophouden met te verwachten dat zij overal maar recht hebben op positieve discriminatie. Die KK-ideologie is gewoon puur vergif. Als je zo debiel en infantiel bent om in sprookjes te geloven en daar je leven naar wenst in te richten, hou je dat maar lekker privé.
pi_171029033
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:22 schreef LelijKnap het volgende:
Dit dus. En het zeer kwalijke hieraan is, dat zowel de autoriteit (je MOET gehoorzamen als burger), het geweldsmonopolie (ze heeft het RECHT om geweld te gebruiken) én de bewijslast (haar verklaring weegt zwaarder) aan haar kant staan. Maar hé, moet kunnen toch?

Niet moslims worden hiermee de facto 2e rangs burgers. En de ironie van dit hele verhaal is, dat het allemaal aan ons verkocht wordt onder de noemer: "anti-discriminatie". Het moet toch niet gekker worden....
pi_171029059
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:53 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Mij wordt de kennis opgedrongen dat de betreffende agente er een perverse moraal op nahoudt, die op veel vlakken botst met onze grondwet (anti-discriminatie), zónder dat ik daarom gevraagd heb en zónder mogelijkheid mijnerzijds om doeltreffend ter plaatse en/of in het moment tegen de acties van de betreffende agente te protesteren, in geval ik mij door haar handelen gediscrimineerd voel. Er is immers altijd sprake van een (terechte) onbalans in de verhouding tussen burgers en politiefunctionarissen. Ook als het gaat om de bewijslast.

Kopvodhoeren moeten eens ophouden met te verwachten dat zij overal maar recht hebben op positieve discriminatie. Die KK-ideologie is gewoon puur vergif. Als je zo debiel en infantiel bent om in sprookjes te geloven en daar je leven naar wenst in te richten, hou je dat maar lekker privé.
Stopnaald is boos.
pi_171029071
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:59 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dit dus. En het zeer kwalijke hieraan is, dat zowel de autoriteit (je MOET gehoorzamen als burger), het geweldsmonopolie (ze heeft het RECHT om geweld te gebruiken) én de bewijslast (haar verklaring weegt zwaarder) aan haar kant staan. Maar hé, moet kunnen toch?

Niet moslims worden hiermee de facto 2e rangs burgers. En de ironie van dit hele verhaal is, dat het allemaal aan ons verkocht wordt onder de noemer: "anti-discriminatie". Het moet toch niet gekker worden....
Dan snap je eens hoe Marokkanen zich voelen.
pi_171029152
quote:
9s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan snap je eens hoe sommige Marokkanen zich voelen.
fixed
pi_171029276
quote:

[..]

Waarom noemen we Nederland dan ook niet gelijk Marokko, als het daar omgaat?
pi_171029282
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:59 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Maar dit dus ja. Goed verwoord.
pi_171029315
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Een vriend van mij (ook bij de politie) zei dat inderdaad ook. Allochtonen hebben voorrang. Van vrouwen weet ik het niet.
Hij kwam net van defensie, zou alle testen makkelijk halen. Hun verlies zullen we maar zeggen. Ik als vrouw zijnde walg ook van positieve discriminatie, je zal nooit weten of je de baan hebt gekregen omdat je gewoon de beste was of omdat ze meer vrouwen moesten aannemen.
pi_171029492
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:13 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Hij kwam net van defensie, zou alle testen makkelijk halen. Hun verlies zullen we maar zeggen. Ik als vrouw zijnde walg ook van positieve discriminatie, je zal nooit weten of je de baan hebt gekregen omdat je gewoon de beste was of omdat ze meer vrouwen moesten aannemen.
Tja, veel allochtonen zien het ook niet zitten, omdat ze er dan later op kunnen worden aangekeken. "Jij hebt die baan/functie alleen maar gekregen omdat je een kleurtje hebt." Ook als dat in werkelijkheid helemaal niet het geval is.
pi_171029724
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:36 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nou nee . De criminelen leggen die regels niet op.
|:(
pi_171029761
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:10 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Sommige mensen zouden een hakenkruisketting wrs minder erg vinden dan een hoofddoek.
Wat ook logisch is. De laatste dode door een extreem-rechts aanhanger is inmiddels jaren geleden. Voor de moslims hoef je slechts enkele maanden terug te gaan (in Europa dan, elders is het namelijk continue bal).
pi_171029800
quote:

[..]

Onzin, Marokkanen hebben die reputatie volkomen terecht gekregen. Fatsoenlijke burgers niet.
pi_171029908
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:31 schreef Physsic het volgende:
Vind ik wel.
pi_171029958
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dan zet jij toch je Darwin-pet op.
Dan heb ik toch nog steeds geen geweldsmonopolie? De dieven zouden dan nooit te kalmeren zijn. Toch?
pi_171029965
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vind ik wel.
Haha, laat ik het anders formuleren: dat is nu toch al toegestaan?

Toen ik laatst in het gemeentehuis was, was dat in ieder geval wel zo.
pi_171030098
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:38 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Onzin, Marokkanen hebben die reputatie volkomen terecht gekregen. Fatsoenlijke burgers niet.
Of jij dat nu een al dan niet terechte situatie vindt maakt niet zoveel uit hè.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom noemen we Nederland dan ook niet gelijk Marokko, als het daar omgaat?
Als jij Nederland graag Marokko wil noemen is er niemand die je tegenhoudt.
pi_171030126
Dus joden mogen dan ook een kepeltje dragen. Ik zie de stampij al voor me als een joodse agent met kepeltje een moslim probeert aan te spreken, cq op te pakken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 18 mei 2017 @ 15:58:42 #192
117098 Hathor
Effe niet
pi_171030207
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dus joden mogen dan ook een kepeltje dragen. Ik zie de stampij al voor me als een joodse agent met kepeltje een moslim probeert aan te spreken, cq op te pakken.
Dat worden Jerry Springer-achtige taferelen.
pi_171030225
quote:
Minister Stef Blok (Veiligheid en Justitie) is tegen hoofddoekjes bij de politie. Geloofsuitingen zijn niet te combineren met het politie-uniform. Een uniform straalt neutraliteit en uniformiteit uit, zo stelt hij.

Blok reageerde donderdag op de overweging van de Amsterdamse politieleiding om een hoofddoekje toe te staan voor islamitische agentes. De minister vindt dat de politieambtenaar in het belang van zijn gezag en zijn eigen veiligheid een neutrale houding dient uit te stralen.
http://m.telegraaf.nl/art(...)oofddoek-bij-politie
pi_171030235
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat worden Jerry Springer-achtige taferelen.
Beetje leven in de brouwerij is niet verkeerd, maar vraag me af of dit gaat werken als iedereen zijn religeuze voorkeur mag tentoonstellen in een overheidsfunctie
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 18 mei 2017 @ 16:06:03 #195
117098 Hathor
Effe niet
pi_171030333
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Beetje leven in de brouwerij is niet verkeerd, maar vraag me af of dit gaat werken als iedereen zijn religeuze voorkeur mag tentoonstellen in een overheidsfunctie
Gaat ook niet werken, het is een recipe for disaster. Moeten we ook helemaal niet willen in Nederland.
  donderdag 18 mei 2017 @ 16:06:49 #196
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171030347
Man, man man :') _O- :r

quote:
Fatima Elatik, het brein achter het plan om weer hoofddoekjes en kruisjes toe te staan bij politieagenten in onze de hoofdstad, wordt voor maar liefst 12.000 euro per maand ingehuurd door de eenheidsleiding van de politie in Amsterdam.
De omstreden oud-politica is de belangrijkste adviseur van politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg als het gaat om diversiteit binnen het Nederlandse politiekorps. Dat melden verschillende bronnen aan De Telegraaf.
Een politiewoordvoerder bevestigt dat het maandtarief van Elatik 12.000 euro per maand is. Dat bedrag is overigens exclusief btw. Begin januari werd haar contract verlengd tot 30 juni 2017. Het loon zou echter ruim binnen de norm van de overheid blijven. Het uurtarief van een externe bij het Rijk mag niet hoger zijn dan 225 euro per uur. Omdat Elatik 40 uur per week werkt, blijft ze daar onder.
Afspiegeling
Aalbersberg wil dat de helft van de nieuwe agenten een buitenlandse achtergrond heeft, zodat het korps meer een afspiegeling is van de Amsterdamse maatschappij. Elatik moet Aalbergsberg daarbij gaan helpen. Aalbersberg: „We vissen te veel in onze eigen vijver. Fatima houdt mij scherp.”
Momenteel heeft slechts 18 procent van de Amsterdamse agenten een niet-Nederlandse achtergrond. „Stel dat het niet lukt om voldoende agenten met een migratieachtergrond te werven, dan is dat een maatregel die effect kan hebben”, zegt Aalbersberg.
Elatik is niet onomstreden. In 2014 nam ’de grote Amsterdamse mond met een hoofddoekje’ - zoals ze zichzelf omschrijft - afscheid van de Amsterdamse politiek, waar ze voor de PvdA actief was als raadslid, stadsdeelwethouder en stadsdeelvoorzitter. Ze raakte in opspraak door de financiële problemen rondom het Muziekmakerscentrum (MuzyQ). Ook kwam ze onder vuur te liggen na de huur van een luxe zeiljacht tijdens Sail van 35.000 euro, die werd weggestopt in de post ’overige uitbestedingen in het kader van relatiebeheer’. Bovendien haalde ze de kranten toen ze een taxirit van 450 euro declareerde. In augustus 2014 liet Elatik weten burgemeester van Amsterdam te willen worden. „Ik zou het ook kunnen. Ik kan goed boven de groepen staan”, zei ze destijds tegen Het Parool.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_171030412
12K per maand godver hoe kan dit _O- _O- _O-
pi_171030445
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:45 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het zal best dat er gemeenten zijn die vinden dat ze slecht integreren moeten belonen met carriereperspectieven bij de overheid.

Maar politie en rechters hebben niet voor niets uniforme kleding aan, dat is juist om te laten zien dat ze daar niet als individu met hun individuele voorkeuren zijn, maar als vertegenwoordiger van de staat/het recht. Als je dat niet kunt laten zien, kun je het ook niet zijn.

Maar als een agente undercover gaat mag die van best een hoofddoek omdoen.
pi_171030492
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:45 schreef Physsic het volgende:

[..]

FYI Je kan verzoeken om door iemand anders geholpen te worden. Daar voelde ik mij toe genoodzaakt toen ik door een moslima 'geholpen' zou worden bij een persoonlijke kwestie. Ik had daarna binnen een minuut een accentloze vervangster.
pi_171030493
Zie het al voor je staat er ineens zo een pinguin naast je AAH WOLLA WOLLA IS NIET GOED EH MENIER 15 te schnel hey mag nie he ? Waarom dat gedaan ??

_O- _O- _O-
  donderdag 18 mei 2017 @ 16:15:41 #201
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171030512
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:14 schreef Geerd het volgende:
Zie het al voor je staat er ineens zo een pinguin naast je AAH WOLLA WOLLA IS NIET GOED EH MENIER 15 te schnel hey mag nie he ? Waarom dat gedaan ??

_O- _O- _O-
Dan gewoon net zo reageren als de gemiddelde zandbak tegen blank hollandse agenten. Zo hoort het toch blijkbaar? :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_171030535
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:15 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dan gewoon net zo reageren als de gemiddelde zandbak tegen blank hollandse agenten. Zo hoort het toch blijkbaar? :)
Dat ga je wel krijgen denk ik, kun je toch niet serieus nemen....
pi_171030644
quote:

_O- _O- _O-
Die jongeren kunnen toch wel goed NLs? Lijkt me in ieder geval zo dat men selecteert o.a. op verbale en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Minimaal Havo als vooropleiding.
I´m back.
pi_171030669
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zal best dat er gemeenten zijn die vinden dat ze slecht integreren moeten belonen met carriereperspectieven bij de overheid.

Maar politie en rechters hebben niet voor niets uniforme kleding aan, dat is juist om te laten zien dat ze daar niet als individu met hun individuele voorkeuren zijn, maar als vertegenwoordiger van de staat/het recht. Als je dat niet kunt laten zien, kun je het ook niet zijn.

Maar als een agente undercover gaat mag die van best een hoofddoek omdoen.
Lokmoslima's bij abri's om te kijken of buschauffeurs idd massaal doorrijden als ze een moslima met hoofddoek zien staan.
I´m back.
pi_171030676
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die jongeren kunnen toch wel goed NLs? Lijkt me in ieder geval zo dat men selecteert o.a. op verbale en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Minimaal Havo als vooropleiding.
Kwestie van tijd dat ook dat geen vereiste meer is. Het selecteren op taalkundige kwaliteiten kan ook als discriminatoir gezien worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2017 16:25:12 ]
pi_171030689
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:22 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Kwestie van tijd dat ook dat geen vereiste is meer is. Het selecteren op taalkundige kwaliteiten kan ook als discriminatoir gezien worden.
Ja, nou ja, dat lijkt me dus niet goed.
I´m back.
pi_171030696
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:22 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Kwestie van tijd dat ook dat geen vereiste is meer is. Het selecteren op taalkundige kwaliteiten kan ook als discriminatoir gezien worden.

Nee, dat is gewoon een functioneel criterium.
pi_171030699
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:14 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

FYI Je kan verzoeken om door iemand anders geholpen te worden. Daar voelde ik mij toe genoodzaakt toen ik door een moslima 'geholpen' zou worden bij een persoonlijke kwestie. Ik had daarna binnen een minuut een accentloze vervangster.
Echt? Enkel in dit soort gevallen of kan dat altijd wanneer iemand je, om watvoor reden dan ook, niet aanstaat?
Voor een persoonlijke kwestie kan ik dat in bepaalde gevallen wel begrijpen. Ik had het gewoon over een vrouwje dat achter de balie zat toen ik mijn ID-kaart moest verlengen. :)
pi_171030781
quote:
7s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon een functioneel criterium.
Een neutrale uitstraling is ook een functioneel criterium en blijkbaar irrelevant t.o.v. het diversiteitsquotum.
pi_171030795
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, dat lijkt me dus niet goed.
Zie je overal toch terug (vooral in de VS); kleur/geslacht-diversiteit -> kwaliteit.
pi_171030828
quote:

[..]

Geen flauw idee enigste wat ik hoor en zie is dat soort shit bij jongeren, ik had laatst pauze in Dordrecht even voor het station gezeten ik dacht dat ik in een scene van New Kids was beland wat een volk daar _O- _O- _O-
Voor de gein zou je er naar toe moeten picknick mand mee paar halve liters om niet te erg op te vallen

Sorry was even een hersenscheet :7
pi_171030857
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:28 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zie je overal toch terug (vooral in de VS); kleur/geslacht-diversiteit -> kwaliteit.
VS is weer een ander chapiter, vind ik.
Maar an sich ben ik geen tegenstander van meer allochtonen bij de politie, alleen mits de standaarden niet omlaag gaan en dus ja, neutraliteit moet wel gewaarborgd blijven. Dat laatste zegt ook demissionair-MvJ Bos btw.
I´m back.
pi_171030913
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar an sich ben ik geen tegenstander van meer allochtonen bij de politie, alleen mits de standaarden niet omlaag gaan en dus ja, neutraliteit moet wel gewaarborgd blijven. Dat laatste zegt ook demissionair-MvJ Bos btw.
Is toch allang bekend dat, als we het hebben over positieve discriminatie hebben dat vrouwen niet eens de fitheidstesten haalden maar gewoon goedgekeurd werden omdat er zoveel % vrouwen bij de politie moet..
Dat zal met allochtonen niet minder zijn op een ander gebied of kwalificatie
pi_171030925
quote:
10s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:30 schreef Geerd het volgende:

[..]

Geen flauw idee enigste wat ik hoor en zie is dat soort shit bij jongeren, ik had laatst pauze in Dordrecht even voor het station gezeten ik dacht dat ik in een scene van New Kids was beland wat een volk daar _O- _O- _O-
Voor de gein zou je er naar toe moeten picknick mand mee paar halve liters om niet te erg op te vallen

Sorry was even een hersenscheet :7
VMBO taal, NLse jongeren pikken dat ook snel op. Dat moet je dus wel afleren, mocht je een baan ambiëren bij de politie. Abn is, lijkt me, de standaard. Nou wordt daar ook wel de hand mee gelicht, volgens mij, genoeg NLse agenten die het plaatselijke dialect hanteren.
I´m back.
pi_171031040
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

VMBO taal, NLse jongeren pikken dat ook snel op. Dat moet je dus wel afleren, mocht je een baan ambiëren bij de politie. Abn is, lijkt me, de standaard. Nou wordt daar ook wel de hand mee gelicht, volgens mij, genoeg NLse agenten die het plaatselijke dialect hanteren.
Ja een dialect is anders dan straattaal natuurlijk...maar toch een hoofddoek...
Het mag toch nog wel heeel heeeeeeel klein beetje Nederland blijven hier.
pi_171031261
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, oppassen dat het niet binnen komt waaien. Dit soort ideeën zijn net een open raam. Gelijk dichtgooien. Meer allochtonen? Ok. Dat kunnen moslima's zijn; moslima's die hun geloof de politieauto niet mee in nemen. Maar ga niet selecteren op moslima's - en dan ook maar al wat ze willen, slikken. Je geeft 'ze' (welke groep je zo zou benaderen dan ook) veel te veel macht. Het gaat dus niet alleen om de uitstraling van neutraliteit, maar ook om simpelweg de innerlijke neutraliteit van zowel de politie als de agent(e).
pi_171031549
Volgens mij lijken mensen niet meer te beseffen dat secularisatie niet alleen de vrijheid geeft om een religieus leven te leiden, maar ook de vrijheid moet geven om een leven te kunnen leiden zonder religieuze invloeden.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_171031581
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
Volgens mij lijken mensen niet meer te beseffen dat secularisatie niet alleen de vrijheid geeft om een religieus leven te leiden, maar ook de vrijheid moet geven om een leven te kunnen leiden zonder religieuze invloeden.
DIe vrijheid is er niet meer
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:00:30 #219
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171031621
Mijn God wat een land. Wat is de volgende stap: een rechter met een hoofddoekje? Dan mogen ze die blinddoek van Vrouwe Justitia wel weghalen.

"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_171031646
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:00 schreef Old_Pal het volgende:
Mijn God wat een land. Wat is de volgende stap: een rechter met een hoofddoekje? Dan mogen ze die blinddoek van Vrouwe Justitia wel weghalen.

[ afbeelding ]
Dat komt ook wel
pi_171031654
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:59 schreef Geerd het volgende:

[..]

DIe vrijheid is er niet meer
Niet in absolute zin, dat is een utopie. Ik hoop wel dat na jaren vooruitgang we niet die vrijheid opeens verder gaan inperken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_171031691
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:01 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Niet in absolute zin, dat is een utopie. Ik hoop wel dat na jaren vooruitgang we niet die vrijheid opeens verder gaan inperken.
Ik zie niet anders dan dat gebeurd
pi_171031740
Maja boeit mij ook geen reet ik heb gelukkig geen kinderen. Tot mijn dood zal het hopelijk nog beetje meevallen, biertijd !!!
pi_171032072
quote:

[..]

Waarschijnlijk is er maanden onderzoek en afgetapt.
pi_171032173
quote:

[..]

Nee, mijn persoonlijk ervaring is dat de kwaliteit van een procesverbaal uit de " diversiteitgroep " om te huilen is.
pi_171032234
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:21 schreef thekolere het volgende:

[..]

Nee, mijn persoonlijk ervaring is dat de kwaliteit van een procesverbaal uit de " diversiteitgroep " om te huilen is.
Tja, mijn vader ging, ik meen, in 1947 bij de marechaussee en ik heb volgens mij nog ergens de proef pv's van hem liggen, die werden nagekeken door de owm. Elk puntje, kommaatje e.d. moest goed staan, anders over.
I´m back.
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:25:08 #227
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_171032246

De volgende stap...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_171032293
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, oppassen dat het niet binnen komt waaien. Dit soort ideeën zijn net een open raam. Gelijk dichtgooien. Meer allochtonen? Ok. Dat kunnen moslima's zijn; moslima's die hun geloof de politieauto niet mee in nemen. Maar ga niet selecteren op moslima's - en dan ook maar al wat ze willen, slikken. Je geeft 'ze' (welke groep je zo zou benaderen dan ook) veel te veel macht. Het gaat dus niet alleen om de uitstraling van neutraliteit, maar ook om simpelweg de innerlijke neutraliteit van zowel de politie als de agent(e).
Ja, dat klopt an sich, als je sws je godsdienst in feite op een hoger plan zet dan de door mensen geschreven wetten dan is het dat dubbel. Overigens zijn de wetten van Mootje ook door mensenhanden geschreven natuurlijk, maar goed daar gaan zij niet van uit.
I´m back.
  Forum Admin donderdag 18 mei 2017 @ 17:30:09 #229
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171032360
Ja doe maar niet. Je wil als politie zo neutraal als mogelijk overkomen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171032461

Wedden dat ze neefje Achmed geen bonnetje geeft als hij iemand bijna doodrijdt en de zaak van broeder Abdul een beetje in zijn voordeel bijwerkt in het aangifte systeem? Onderlinge loyaliteit gaat altijd boven de rechtsstaat in moslimkringen.
pi_171032546
Kans dat dit echt doorgaat is trouwens een stuk kleiner geworden:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)erbod-politieagentes

http://nos.nl/artikel/217(...)kverbod-politie.html

[ Bericht 26% gewijzigd door Dutchguy op 18-05-2017 17:51:56 ]
pi_171032611
Maar wie ambieert nu een functie bij de politie? Zelf meer dan 10 jaar diender geweest. Spijt...spijt en nog eens spijt. Later bij de douane geprobeerd....was nog erger. Mijn kinderen krijgen dringend het advies om die twee organisaties te mijden.
  Forum Admin donderdag 18 mei 2017 @ 17:49:01 #233
pi_171032715
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:43 schreef thekolere het volgende:
Maar wie ambieert nu een functie bij de politie? Zelf meer dan 10 jaar diender geweest. Spijt...spijt en nog eens spijt. Later bij de douane geprobeerd....was nog erger. Mijn kinderen krijgen dringend het advies om die twee organisaties te mijden.
Kennis van me zegt hetzelfde. Dat was een oude rot die er al meer dan 20 jaar zat. Hij ergerde zich rot aan jonge pikkies die zich meer als autoritaire marechaussee gedroegen dan een diender. Handschoentjes, uit de hoogte doen.. jij zult vast herkennen wat ik hier zeg.

Daarnaast baalde hij als een stekker van de soms exorbitant hoge boetebedragen, zelfs zo erg dat hij soms een bekeuring gewoon niet uitschreef omdat het totaal niet in proportie was.

En dit alles is zo ontzettend lullig en kut voor de mensen die het wel met plezier (willen) doen. Ik heb het zelf meegemaakt met een jong gozertje, jonger dan ik. "jij dient me aan te spreken met u en meneer"
Vooral die "jij" deed het hem. Ik heb normaliter respect voor elke diender, maar deze vent kon me in de stront zakken. Dat merkte hij, dus moest ik ineens blazen, mee naar het bureau voor een geluidstest (geen grap dit) uiteindelijk kon hij niks vinden en heb ik hem een fijne dag gewenst. Zijn collega zag je ook al af en toe kijken van "waar ben je mee bezig man"

Ik heb in principe onvoorwaardelijk respect voor het politiepak. Alleen niet altiid voor de mensen die hem dragen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171032758
Er waren allochtonen vrouwelijke collega's die 24 uur per week studieverlof kregen. Terwijl er genoeg gediplomeerde en geschikte collega's rondliepen.
pi_171032904
quote:
Met name diegenen die zeggen dat ze de vrijheid van religie zo hoog hebben zitten, slaan op dit punt iha de plank faliekant mis.
pi_171032929
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 06:39 schreef DrDentz het volgende:
Om meer allochtonen bij de politie te betrekken wordt het beleid om hand in hand lopende homo's neer te knuppelen, is dat ook iets?

Goed vergelijk weer Henk, chapeau, echt waar. :')

On topic: belachelijk dat dat nog niet toegestaan. Je ziet tegenwoordig politieagenten die helemaal onder de tattoo's zitten, niet representatief.

Een hoofddoekje is wel representatief.
pi_171032965
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

On topic: belachelijk dat dat nog niet toegestaan. Je ziet tegenwoordig politieagenten die helemaal onder de tattoo's zitten, niet representatief.

Nee, dat is het niet.
pi_171032972
Ik denk niet dat ik zou luisteren naar zo'n pinguïn. Wie zijn zij om mij te vertellen wat ik moet doen? Dit is mijn land.
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:07:49 #239
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_171032980
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:04 schreef MaGNeT het volgende:
Volledig belachelijk voorstel is dit. Ambtenaren horen een neutraal voorkomen te hebben. En het is ook bijzonder ineffectief! Hoeveel extra politie-agenten denkt de Amsterdamse politie hiermee te werven :')? Gelukkig is het idee al direct naar de prullenbak verwezen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_171032990
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:06 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet.
Jawel hoor, zeker wanneer het een neutrale effen kleur is die past bij de kleur van het uniform.
pi_171032991
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:40 schreef Dutchguy het volgende:
Kans dat dit echt doorgaat is trouwens een stuk kleiner geworden:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)erbod-politieagentes

http://nos.nl/artikel/217(...)kverbod-politie.html
Gelukkig toch nog iemand met gezond verstand.
pi_171033006
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jawel hoor, zeker wanneer het een neutrale effen kleur is die past bij de kleur van het uniform.
Nee, dat is het niet. Het is per definitie niet representatief (of je moet representatief tov de islam bedoelen, maar dat is dus niet gewenst).
pi_171033052
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee
pi_171033064
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:07 schreef DrDentz het volgende:
Ik denk niet dat ik zou luisteren naar zo'n pinguïn. Wie zijn zij om mij te vertellen wat ik moet doen? Dit is mijn land.
Dat is jouw probleem, dan wordt jij lekker opgepakt.
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:16:08 #245
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171033083
quote:

[..]

Niemand neemt een hoofddoekje serieus. Zelfs of eigenlijk vooral het islamitische straattuig niet, niet in die functie.
pi_171033097
Een zichtbare uiting van welke religie dan ook lijkt me heel erg ongewenst in deze functie.
pi_171033113
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Niemand neemt een hoofddoekje serieus.
Ik neem een stuk stof ook niet serieus. Ik neem de vrouw die het hoofddoekje draagt wel serieus, mits zij goed haar werk doet.
pi_171033116
quote:
15s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:17 schreef WHATSHESAID het volgende:
Een zichtbare uiting van welke religie dan ook lijkt me heel erg ongewenst in deze functie.
  Forum Admin donderdag 18 mei 2017 @ 18:18:13 #249
pi_171033117
quote:
Dit.
pi_171033128
quote:
Ik zag nog niet zo lang geleden een politieagent met een tattoo sleeve met een kruis er in verwerkt. Hoe erg wil je het hebben?
pi_171033166
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik zag nog niet zo lang geleden een politieagent met een tattoo sleeve met een kruis er in verwerkt. Hoe erg wil je het hebben?
Zou beter zijn als een dergelijke tattoo bedekt wordt inderdaad.
pi_171033175
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is jouw probleem, dan wordt jij lekker opgepakt.
Nee want ze mag geen mannen aanraken hehehe
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:23:39 #253
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171033224
quote:

[..]

Ik neem een stuk stof ook niet serieus. Ik neem de vrouw die het hoofddoekje draagt wel serieus, mits zij goed haar werk doet.
Ik niet en dat heeft in dit geval niet alleen met moslims te maken. Ook Zeeuwse Meisjes-politieagentes zou ik niet serieus nemen. Gaan we dat dan ook invoeren?

pi_171033228
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:20 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nee want ze mag geen mannen aanraken hehehe
Wie zegt dat?
pi_171033240
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik niet en dat heeft in dit geval niet alleen met moslims te maken. Ook Zeeuwse Meisjes-politieagentes zou ik niet serieus nemen. Gaan we dat dan ook invoeren?

[ afbeelding ]
Jemig wat een vreemde vergelijkingen allemaal. :')
pi_171033251
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik weet niet of de Directeur Diversiteit de belangen van andere groepen behartigt dan die van de moslims. Denk het niet.
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:27:08 #257
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171033287
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:24 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jemig wat een vreemde vergelijkingen allemaal. :')
Moet ik dan ook mijn ogen neerslaan als ik aangesproken wordt door een hoofddoekagente?
pi_171033304
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Moet ik dan ook mijn ogen neerslaan als ik aangesproken wordt door een hoofddoekagente?
Natuurlijk.
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:42:35 #259
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_171033556
Ze kunnen toch gewoon bij het arrestatieteam als ze graag een stuk stof om hun hoofd willen

Ik ben inmiddels overleden
pi_171033780
quote:

[..]

Iemand die om religieuze redenen er op staat een hoofddoek te dragen is per definitie niet in staat om het ambt van wetshandhaver uit te voeren. Voor die baan is het immers noodzakelijk dat je de wet en overheidsregels die je hoort te handhaven boven je geloof kan stellen; zelfs (of sterker nog: juist) als die elkaar tegen spreken.
pi_171033804
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:54 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Iemand die om religieuze redenen er op staat een hoofddoek te dragen is per definitie niet in staat om het ambt van wetshandhaver uit te voeren. Voor die baan is het immers noodzakelijk dat je de wet en overheidsregels die je hoort te handhaven boven je geloof kan stellen; zelfs (of sterker nog: juist) als die elkaar tegen spreken.
Dat kan prima samen zijn, er zijn duizenden islamistische wetshandhavers in Nederland. Hoe vaak heb jij gehoord dat dit tot problemen leidde?
pi_171033808
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:54 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Stel je voor dat ik in elkaar getrapt word door een groep Marokkanen, dan gaat zo'n hoofddoek mij echt niet beschermen. Want: ongelovige hond, dit dat. Broeders > kafir, altijd.
pi_171033928
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:56 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Stel je voor dat ik in elkaar getrapt word door een groep Marokkanen, dan gaat zo'n hoofddoek mij echt niet beschermen. Want: ongelovige hond, dit dat. Broeders > kafir, altijd.
Krijg je kopschop toe
pi_171033989
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:56 schreef DrDentz het volgende:

[..]

pi_171033991
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:03 schreef Geerd het volgende:

[..]

Krijg je kopschop toe
Sws en krijg aanklacht tot uitlokking
pi_171034080
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:06 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Sws en krijg aanklacht tot uitlokking
Ja en voor de rechter, rechter ook kopvod ja jij homo ook he ? Krijg je nog stokslagen ook
Ik zeg doen Islam is mooi !!
pi_171034102
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:10 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja en voor de rechter, rechter ook kopvod ja jij homo ook he ? Krijg je nog stokslagen ook
Ik zeg doen Islam is mooi !!
Gelukkig woon ik niet in het kalifaat Amsterdam.
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:13:56 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171034158
Wat is dit nu weer? Politie moet neutraal sijn hadden we afgesproken, maar waarom moeten moslims weer worden voorgetrokken?
Buiten dat dit voorstel van zeeeer dubieuze wegen afkomt en daarom alleen al in de prullenbak dient te verdwijnen, is dit ook gewoon laakbaar.

Waarom accepteren moslims gewoon niets van niet moslims? Waarom hebben zij altijd een extratje stimulansje nodig? Zij zijn hier de discriminatoire partij en hebben een westerse samenleving gewoon te accepteren. Ook blanke politie en joodse agenten.
Niet? Flikker gewoon lekker op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:18:13 #269
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171034262
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:08 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Gelukkig toch nog iemand met gezond verstand.
Even voorstellen dat iemand van gl daar gezeten had...

Moment of zen.
1947-2016
pi_171034364
quote:

We zijn een seculier land en dat hou ik graag zo, zeker bij de politie.
pi_171034388
quote:
Dit.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_171034412
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:56 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat kan prima samen zijn, er zijn duizenden islamistische wetshandhavers in Nederland. Hoe vaak heb jij gehoord dat dit tot problemen leidde?
Het verschil is dat die mensen bereid zijn hun "moslimzijn" ondergeschikt te maken aan hun functie - zolang ze in functie zijn. En dan is er idd geen probleem.

Maar zodra je gaat aangeven dat je geloof/liefde voor je voetbalclub/muzieksmaak of whatever zo belangrijk is dat je werk daar maar concessies voor moet gaan doen heb je simpelweg niet de juiste mindset voor wetshandhaver.
pi_171034428
quote:
Mee eens. Maar er kan pas iets veranderen als men atheïsten zou bewapenen en evenals de politieagenten het geweldsmonopolie zou geven. Dan zouden de religieuze dieven ook niet meer zo'n grote mond hebben.
pi_171034489
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:22 schreef truthortruth het volgende:

[..]

We zijn een seculier land en dat hou ik graag zo, zeker bij de politie.
Omdat iemand een hoofddoek draagt betekent dat nog niet dat ze niet de wet van een seculier land uit kunnen voeren.

Toen ik 20 jaar geleden in Londen was, zag je daar al Sikh politieagenten met een tulband.

Vind je Engeland nu opeens geen seculier land meer? :o
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:30:22 #275
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171034592
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Omdat iemand een hoofddoek draagt betekent dat nog niet dat ze niet de wet van een seculier land uit kunnen voeren.

Toen ik 20 jaar geleden in Londen was, zag je daar al Sikh politieagenten met een tulband.

Hier hebben we een afspraak dat politie vrij is van geloofsuitingen.

Waarom moeten moslims dat opeens anders hebben als iedereen het er over eens is? Waarom accepteert moslimtuig geen nietmoslims die de wet komen handhaven?

Daar dien jij even over na te denken..
1947-2016
pi_171034701
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:30 schreef Red_85 het volgende:
Hier hebben we een afspraak dat politie vrij is van geloofsuitingen.
Dat kan nog steeds. Een individu is niet de politie als geheel.

quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:30 schreef Red_85 het volgende:

Waarom moeten moslims dat opeens anders hebben als iedereen het er over eens is?
Omdat moslims hun principes iets minder verkwanselen misschien? Hoe dan ook, beantwoord mijn vraag m.b.t. Engeland eens.

Daar heb je al decennia Sikh wetshandhavers met tulband. Op welke wijze beïnvloedt dat hun werk?
pi_171034727
quote:
Dan kunnen ze dat ook zonder hoofddoek. En als ze religie dus zo belangrijk vinden dat ze die hoofddoek moeten dragen dan kun je inderdaad afvragen hoe seculier ze in de uitvoering van het ambt zijn.
quote:

Dat komt uit het koloniale tijdperk van Engeland en ook dat zou ik niet seculier noemen.
pi_171034775
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dan kunnen ze dat ook zonder hoofddoek. En als ze religie dus zo belangrijk vinden dat ze die hoofddoek moeten dragen dan kun je inderdaad afvragen hoe seculier ze in de uitvoering van het ambt zijn.

[..]

Dat komt uit het koloniale tijdperk van Engeland en ook dat zou ik niet seculier noemen.
Jullie zijn verblind door rabiate islamofobie, vandaar dat ik graag de parallel met Sikhs maak, omdat jullie het dan misschien wat objectiever kunnen bekijken.

Dus ik ga hier even op verder. Je zou die sikh met tulband niet seculier noemen? Ok, en op welke wijze komt dat tot uiting dan? Kan je misschien wat voorbeelden aandragen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2017 19:38:06 ]
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:41:03 #279
224960 highender
Travellin' Light
pi_171034862
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:37 schreef Hamzoef het volgende:
Jullie zijn verblind door rabiate islamofobie, vandaar dat ik graag de parallel met Sikhs maak, omdat jullie het dan misschien wat objectiever kunnen bekijken.
Ga heen met je islamofobie, een debiele term. De islam volgers willen net zoals ze over de hele wereld voor polarisatie, segregatie zorgen dat ook hier weer doen. Overal maar problemen zoeken, onrust stoken en dan het slachtoffer uithangen. Politie draagt hier geen hoofddoeken, dus pas je aan.
pi_171034897
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ga heen met je islamofobie, een debiele term. De islam volgers willen net zoals ze over de hele wereld voor polarisatie, segregatie zorgen dat ook hier weer doen. Overal maar problemen zoeken, onrust stoken en dan het slachtoffer uithangen. Politie draagt hier geen hoofddoeken, dus pas je aan.
Je gaat niet in op mijn punt m.b.t de sikh. Dat bevestigt mijn punt, waarvoor dank. :)
pi_171034940
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:42 schreef Hamzoef het volgende:
Je gaat niet in op mijn punt m.b.t de sikh. Dat bevestigt mijn punt, waarvoor dank. :)
Waarom nou weer dat conflict zoeken? Wat is dat toch.
pi_171034949
quote:

_O- _O- _O-
Flapdrool welke drugs gebruik je? Pingiuns die praten!
pi_171035007
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:43 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Waarom nou weer dat conflict zoeken? Wat is dat toch.
Geen conflict. Jij ontwijkt krampachtig de vraag m.b.t. sikh te beantwoorden. Hieruit kan ik destilleren dat je dit ongemakkelijk vindt, omdat je dan met je eigen ongelijk geconfronteerd wordt.
pi_171035072
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:45 schreef Hamzoef het volgende:
Geen conflict. Jij ontwijkt krampachtig de vraag m.b.t. sikh te beantwoorden. Hieruit kan ik destilleren dat je dit ongemakkelijk vindt, omdat je dan met je eigen ongelijk geconfronteerd wordt.
Nee, ik ga er niet op in omdat het niet relevant is, omdat het vanuit een compleet andere context komt.
En je zoekt wel het conflict op, je wilt dat we hier gaan toestaan dat politie hoofddoekjes dragen, ik en vele met met incl. de minister niet. Dus waarom wel, waarom dat conflict opzoeken?
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:48:57 #286
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_171035089
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Sikh agenten in Londen hebben niets te maken met agenten in Nederland.

Nederlandse agenten dragen geen geloof uit, hoe graag ze dat in de republiek Amsterdam ook anders zien.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_171035110
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:48 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Nederlandse agenten dragen geen geloof uit, hoe graag ze dat in de republiek Amsterdam ook anders zien.
Dit dus.!
pi_171035178
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, ik ga er niet op in omdat het niet relevant is, omdat het vanuit een compleet andere context komt.
LOL, hoezo niet relevant? Als een sikh, ondanks zijn religieuze uiting, gewoon de seculiere wet kan handhaven, waarom zou een moslim dat dan niet kunnen?

quote:
En je zoekt wel het conflict op, je wilt dat we hier gaan toestaan dat politie hoofddoekjes dragen, ik en vele met met incl. de minister niet. Dus waarom wel, waarom dat conflict opzoeken?
Conflict op zoeken zou zijn wanneer we zouden eisen dat alle agentes een hoofddoek dragen. Dat is niet aan de orde. Er is alleen vraag naar diversiteit.

Een afspiegeling van de maatschappij. Dat is alles wat er gevraagd wordt.
pi_171035205
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:48 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Er wordt als argument aangedragen dat Nederland geen seculier land meer zou zijn, wanneer hoofddoek toegestaan wordt. Zie jij Engeland nog wel als een seculier land?
pi_171035241
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

LOL, hoezo niet relevant? Als een sikh, ondanks zijn religieuze uiting, gewoon de seculiere wet kan handhaven, waarom zou een moslim dat dan niet kunnen?

[..]

Conflict op zoeken zou zijn wanneer we zouden eisen dat alle agentes een hoofddoek dragen. Dat is niet aan de orde. Er is alleen vraag naar diversiteit.

De Marokkaanse/Turkse agente kan nog steeds agente worden in het kader van 'diversiteit' maar dan zonder hoofddoek want hier zijn kerk en staat gescheiden..
pi_171035297
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:54 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

De Marokkaanse/Turkse agente kan nog steeds agente worden in het kader van 'diversiteit' maar dan zonder hoofddoek want hier zijn kerk en staat gescheiden..
Scheiding van kerk en staat wordt echt verkeerd geïnterpreteerd als je het mij vraagt. Omdat een individu gelovig is, zegt dat nog niets over het staatsbeleid.
pi_171035375
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Scheiding van kerk en staat wordt echt verkeerd geïnterpreteerd als je het mij vraagt. Omdat een individu gelovig is, zegt dat nog niets over het staatsbeleid.
Hoofddoekjes en keppeltjes en kruisjes horen niet bij de politie thuis wat het individu ná werktijd thuis doet moet hij/zij zelf weten.
pi_171035395
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat kan nog steeds. Een individu is niet de politie als geheel.

[..]

Omdat moslims hun principes iets minder verkwanselen misschien? Hoe dan ook, beantwoord mijn vraag m.b.t. Engeland eens.

Daar heb je al decennia Sikh wetshandhavers met tulband. Op welke wijze beïnvloedt dat hun werk?
Ja jammer dan als ik uit principe een witte puntmuts voor mijn geloof wil ophouden mag dat ook niet.

Het gaat erom dat elke agent op straat onpartijdigheid uitstraalt.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:59:21 #294
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_171035453
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Er wordt als argument aangedragen dat Nederland geen seculier land meer zou zijn, wanneer hoofddoek toegestaan wordt. Zie jij Engeland nog wel als een seculier land?
Engeland is geen seculier land, ze hebben nog altijd een staatsgodsdienst.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_171035459
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:57 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Hoofddoekjes en keppeltjes en kruisjes horen niet bij de politie thuis wat het individu ná werktijd thuis doet moet hij/zij zelf weten.
Dit.
pi_171035522
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:58 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja jammer dan als ik uit principe een witte puntmuts voor mijn geloof wil ophouden mag dat ook niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:59 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Engeland is geen seculier land, ze hebben nog altijd een staatsgodsdienst.
Maar toch is er ruimte voor o.a. Sikhs. Maar op welke wijze geeft dit jouw inziens invulling aan de wetshandhaving? Op welke wijzig beïnvloedt Engelands staatsreligie die wetshandhaving in Engeland?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2017 20:01:47 ]
pi_171035624
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:52 schreef Hamzoef het volgende:
Het is niet relevant omdat het uit een andere tijd en situatie komt.
quote:

Diversiteit... hou op met me, religie sloopt diversiteit. En nee, dat is niet alles wat er gevraagd wordt. 30 jaar geleden waren moslims hier bezig met integreren, wilden ze zich aanpassen. Nu zijn het er weer genoeg om druk uit te oefenen en gaat men het conflict opzoeken, eisen stellen.

Waarom toch, laat ons lekker in 1 van de weinige seculiere landen in de wereld. Waarom nu hier ook weer het conflict creeeren, de polarisatie veroorzaken, segregeren. Waarom toch. We hebben hier een land dat op alles geweldig scoort, van geluk tot welvaart. Dus waarom hier nu ook weer rotzooi trappen?
pi_171035708
quote:

Sikh's _O_

Zoek de verschillen. Welke kan op meer respect op straat rekenen denk je?

donderdag 18 mei 2017 @ 20:06:43 #299
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171035716
quote:

[..]

Dat zegt men inderdaad, maar is er een goede reden te bedenken waarom dat zo zou moeten zijn?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171035724
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 20:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

[..]

Maar toch is er ruimte voor o.a. Sikhs. Maar op welke wijze geeft dit jouw inziens invulling aan de wetshandhaving? Op welke wijzig beïnvloedt Engelands staatsreligie die wetshandhaving in Engeland?
De Engelse politie staat volkomen los van de Nederlandse politie en hier zijn kerk en staat gescheiden dus zowel hoofddoekjes als keppeltjes en kruisjes ongewenst.
Wat ze in Engeland allemaal wel of niet toestaan heeft niets met Nederland te maken.
pi_171035752
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 20:04 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is niet relevant omdat het uit een andere tijd en situatie komt.
Het is niet relevant, omdat het je niet uitkomt.

quote:
Waarom toch, laat ons lekker in 1 van de weinige seculiere landen in de wereld. Waarom nu hier ook weer het conflict creeeren, de polarisatie veroorzaken, segregeren. Waarom toch. We hebben hier een land dat op alles geweldig scoort, van geluk tot welvaart. Dus waarom hier nu ook weer rotzooi trappen?
Nogmaals, een afspiegeling van de samenleving. Jij wil dat alleen kufar de dienst uitmaken, zo werkt het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')