abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171033166
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik zag nog niet zo lang geleden een politieagent met een tattoo sleeve met een kruis er in verwerkt. Hoe erg wil je het hebben?
Zou beter zijn als een dergelijke tattoo bedekt wordt inderdaad.
pi_171033175
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is jouw probleem, dan wordt jij lekker opgepakt.
Nee want ze mag geen mannen aanraken hehehe
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:23:39 #253
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171033224
quote:

[..]

Ik neem een stuk stof ook niet serieus. Ik neem de vrouw die het hoofddoekje draagt wel serieus, mits zij goed haar werk doet.
Ik niet en dat heeft in dit geval niet alleen met moslims te maken. Ook Zeeuwse Meisjes-politieagentes zou ik niet serieus nemen. Gaan we dat dan ook invoeren?

pi_171033228
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:20 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nee want ze mag geen mannen aanraken hehehe
Wie zegt dat?
pi_171033240
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik niet en dat heeft in dit geval niet alleen met moslims te maken. Ook Zeeuwse Meisjes-politieagentes zou ik niet serieus nemen. Gaan we dat dan ook invoeren?

[ afbeelding ]
Jemig wat een vreemde vergelijkingen allemaal. :')
pi_171033251
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik weet niet of de Directeur Diversiteit de belangen van andere groepen behartigt dan die van de moslims. Denk het niet.
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:27:08 #257
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171033287
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:24 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jemig wat een vreemde vergelijkingen allemaal. :')
Moet ik dan ook mijn ogen neerslaan als ik aangesproken wordt door een hoofddoekagente?
pi_171033304
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Moet ik dan ook mijn ogen neerslaan als ik aangesproken wordt door een hoofddoekagente?
Natuurlijk.
  donderdag 18 mei 2017 @ 18:42:35 #259
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_171033556
Ze kunnen toch gewoon bij het arrestatieteam als ze graag een stuk stof om hun hoofd willen

Ik ben inmiddels overleden
pi_171033780
quote:

[..]

Ik neem een stuk stof ook niet serieus. Ik neem de vrouw die het hoofddoekje draagt wel serieus, mits zij goed haar werk doet.
Iemand die om religieuze redenen er op staat een hoofddoek te dragen is per definitie niet in staat om het ambt van wetshandhaver uit te voeren. Voor die baan is het immers noodzakelijk dat je de wet en overheidsregels die je hoort te handhaven boven je geloof kan stellen; zelfs (of sterker nog: juist) als die elkaar tegen spreken.
pi_171033804
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:54 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Iemand die om religieuze redenen er op staat een hoofddoek te dragen is per definitie niet in staat om het ambt van wetshandhaver uit te voeren. Voor die baan is het immers noodzakelijk dat je de wet en overheidsregels die je hoort te handhaven boven je geloof kan stellen; zelfs (of sterker nog: juist) als die elkaar tegen spreken.
Dat kan prima samen zijn, er zijn duizenden islamistische wetshandhavers in Nederland. Hoe vaak heb jij gehoord dat dit tot problemen leidde?
pi_171033808
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:54 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Stel je voor dat ik in elkaar getrapt word door een groep Marokkanen, dan gaat zo'n hoofddoek mij echt niet beschermen. Want: ongelovige hond, dit dat. Broeders > kafir, altijd.
pi_171033928
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:56 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Stel je voor dat ik in elkaar getrapt word door een groep Marokkanen, dan gaat zo'n hoofddoek mij echt niet beschermen. Want: ongelovige hond, dit dat. Broeders > kafir, altijd.
Krijg je kopschop toe
Ik zwaai naar dieren.
pi_171033989
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:56 schreef DrDentz het volgende:

[..]

:')
pi_171033991
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:03 schreef Geerd het volgende:

[..]

Krijg je kopschop toe
Sws en krijg aanklacht tot uitlokking
pi_171034080
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:06 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Sws en krijg aanklacht tot uitlokking
Ja en voor de rechter, rechter ook kopvod ja jij homo ook he ? Krijg je nog stokslagen ook
Ik zeg doen Islam is mooi !!
Ik zwaai naar dieren.
pi_171034102
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:10 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja en voor de rechter, rechter ook kopvod ja jij homo ook he ? Krijg je nog stokslagen ook
Ik zeg doen Islam is mooi !!
Gelukkig woon ik niet in het kalifaat Amsterdam.
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:13:56 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171034158
Wat is dit nu weer? Politie moet neutraal sijn hadden we afgesproken, maar waarom moeten moslims weer worden voorgetrokken?
Buiten dat dit voorstel van zeeeer dubieuze wegen afkomt en daarom alleen al in de prullenbak dient te verdwijnen, is dit ook gewoon laakbaar.

Waarom accepteren moslims gewoon niets van niet moslims? Waarom hebben zij altijd een extratje stimulansje nodig? Zij zijn hier de discriminatoire partij en hebben een westerse samenleving gewoon te accepteren. Ook blanke politie en joodse agenten.
Niet? Flikker gewoon lekker op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:18:13 #269
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171034262
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:08 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Gelukkig toch nog iemand met gezond verstand.
Even voorstellen dat iemand van gl daar gezeten had...

Moment of zen.
1947-2016
pi_171034364
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:03 schreef Hamzoef het volgende:
On topic: belachelijk dat dat nog niet toegestaan. Je ziet tegenwoordig politieagenten die helemaal onder de tattoo's zitten, niet representatief.

Een hoofddoekje is wel representatief.
We zijn een seculier land en dat hou ik graag zo, zeker bij de politie.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171034388
quote:
15s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:17 schreef WHATSHESAID het volgende:
Een zichtbare uiting van welke religie dan ook lijkt me heel erg ongewenst in deze functie.
Dit.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_171034412
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:56 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat kan prima samen zijn, er zijn duizenden islamistische wetshandhavers in Nederland. Hoe vaak heb jij gehoord dat dit tot problemen leidde?
Het verschil is dat die mensen bereid zijn hun "moslimzijn" ondergeschikt te maken aan hun functie - zolang ze in functie zijn. En dan is er idd geen probleem.

Maar zodra je gaat aangeven dat je geloof/liefde voor je voetbalclub/muzieksmaak of whatever zo belangrijk is dat je werk daar maar concessies voor moet gaan doen heb je simpelweg niet de juiste mindset voor wetshandhaver.
pi_171034428
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
Volgens mij lijken mensen niet meer te beseffen dat secularisatie niet alleen de vrijheid geeft om een religieus leven te leiden, maar ook de vrijheid moet geven om een leven te kunnen leiden zonder religieuze invloeden.
Mee eens. Maar er kan pas iets veranderen als men atheïsten zou bewapenen en evenals de politieagenten het geweldsmonopolie zou geven. Dan zouden de religieuze dieven ook niet meer zo'n grote mond hebben.
pi_171034489
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:22 schreef truthortruth het volgende:

[..]

We zijn een seculier land en dat hou ik graag zo, zeker bij de politie.
Omdat iemand een hoofddoek draagt betekent dat nog niet dat ze niet de wet van een seculier land uit kunnen voeren.

Toen ik 20 jaar geleden in Londen was, zag je daar al Sikh politieagenten met een tulband.

Vind je Engeland nu opeens geen seculier land meer? :o
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:30:22 #275
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171034592
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Omdat iemand een hoofddoek draagt betekent dat nog niet dat ze niet de wet van een seculier land uit kunnen voeren.

Toen ik 20 jaar geleden in Londen was, zag je daar al Sikh politieagenten met een tulband.

Hier hebben we een afspraak dat politie vrij is van geloofsuitingen.

Waarom moeten moslims dat opeens anders hebben als iedereen het er over eens is? Waarom accepteert moslimtuig geen nietmoslims die de wet komen handhaven?

Daar dien jij even over na te denken..
1947-2016
pi_171034701
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:30 schreef Red_85 het volgende:
Hier hebben we een afspraak dat politie vrij is van geloofsuitingen.
Dat kan nog steeds. Een individu is niet de politie als geheel.

quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:30 schreef Red_85 het volgende:

Waarom moeten moslims dat opeens anders hebben als iedereen het er over eens is?
Omdat moslims hun principes iets minder verkwanselen misschien? Hoe dan ook, beantwoord mijn vraag m.b.t. Engeland eens.

Daar heb je al decennia Sikh wetshandhavers met tulband. Op welke wijze beïnvloedt dat hun werk?
pi_171034727
quote:
Dan kunnen ze dat ook zonder hoofddoek. En als ze religie dus zo belangrijk vinden dat ze die hoofddoek moeten dragen dan kun je inderdaad afvragen hoe seculier ze in de uitvoering van het ambt zijn.
quote:

Dat komt uit het koloniale tijdperk van Engeland en ook dat zou ik niet seculier noemen.
pi_171034775
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dan kunnen ze dat ook zonder hoofddoek. En als ze religie dus zo belangrijk vinden dat ze die hoofddoek moeten dragen dan kun je inderdaad afvragen hoe seculier ze in de uitvoering van het ambt zijn.

[..]

Dat komt uit het koloniale tijdperk van Engeland en ook dat zou ik niet seculier noemen.
Jullie zijn verblind door rabiate islamofobie, vandaar dat ik graag de parallel met Sikhs maak, omdat jullie het dan misschien wat objectiever kunnen bekijken.

Dus ik ga hier even op verder. Je zou die sikh met tulband niet seculier noemen? Ok, en op welke wijze komt dat tot uiting dan? Kan je misschien wat voorbeelden aandragen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2017 19:38:06 ]
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:41:03 #279
224960 highender
Travellin' Light
pi_171034862
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:37 schreef Hamzoef het volgende:
Jullie zijn verblind door rabiate islamofobie, vandaar dat ik graag de parallel met Sikhs maak, omdat jullie het dan misschien wat objectiever kunnen bekijken.
Ga heen met je islamofobie, een debiele term. De islam volgers willen net zoals ze over de hele wereld voor polarisatie, segregatie zorgen dat ook hier weer doen. Overal maar problemen zoeken, onrust stoken en dan het slachtoffer uithangen. Politie draagt hier geen hoofddoeken, dus pas je aan.
pi_171034897
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ga heen met je islamofobie, een debiele term. De islam volgers willen net zoals ze over de hele wereld voor polarisatie, segregatie zorgen dat ook hier weer doen. Overal maar problemen zoeken, onrust stoken en dan het slachtoffer uithangen. Politie draagt hier geen hoofddoeken, dus pas je aan.
Je gaat niet in op mijn punt m.b.t de sikh. Dat bevestigt mijn punt, waarvoor dank. :)
pi_171034940
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:42 schreef Hamzoef het volgende:
Je gaat niet in op mijn punt m.b.t de sikh. Dat bevestigt mijn punt, waarvoor dank. :)
Waarom nou weer dat conflict zoeken? Wat is dat toch.
pi_171034949
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:14 schreef Geerd het volgende:
Zie het al voor je staat er ineens zo een pinguin naast je AAH WOLLA WOLLA IS NIET GOED EH MENIER 15 te schnel hey mag nie he ? Waarom dat gedaan ??

_O- _O- _O-
Flapdrool welke drugs gebruik je? Pingiuns die praten!
pi_171035007
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:43 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Waarom nou weer dat conflict zoeken? Wat is dat toch.
Geen conflict. Jij ontwijkt krampachtig de vraag m.b.t. sikh te beantwoorden. Hieruit kan ik destilleren dat je dit ongemakkelijk vindt, omdat je dan met je eigen ongelijk geconfronteerd wordt.
pi_171035072
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:45 schreef Hamzoef het volgende:
Geen conflict. Jij ontwijkt krampachtig de vraag m.b.t. sikh te beantwoorden. Hieruit kan ik destilleren dat je dit ongemakkelijk vindt, omdat je dan met je eigen ongelijk geconfronteerd wordt.
Nee, ik ga er niet op in omdat het niet relevant is, omdat het vanuit een compleet andere context komt.
En je zoekt wel het conflict op, je wilt dat we hier gaan toestaan dat politie hoofddoekjes dragen, ik en vele met met incl. de minister niet. Dus waarom wel, waarom dat conflict opzoeken?
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:48:57 #286
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_171035089
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Sikh agenten in Londen hebben niets te maken met agenten in Nederland.

Nederlandse agenten dragen geen geloof uit, hoe graag ze dat in de republiek Amsterdam ook anders zien.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_171035110
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:48 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Nederlandse agenten dragen geen geloof uit, hoe graag ze dat in de republiek Amsterdam ook anders zien.
Dit dus.!
pi_171035178
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, ik ga er niet op in omdat het niet relevant is, omdat het vanuit een compleet andere context komt.
LOL, hoezo niet relevant? Als een sikh, ondanks zijn religieuze uiting, gewoon de seculiere wet kan handhaven, waarom zou een moslim dat dan niet kunnen?

quote:
En je zoekt wel het conflict op, je wilt dat we hier gaan toestaan dat politie hoofddoekjes dragen, ik en vele met met incl. de minister niet. Dus waarom wel, waarom dat conflict opzoeken?
Conflict op zoeken zou zijn wanneer we zouden eisen dat alle agentes een hoofddoek dragen. Dat is niet aan de orde. Er is alleen vraag naar diversiteit.

Een afspiegeling van de maatschappij. Dat is alles wat er gevraagd wordt.
pi_171035205
quote:
14s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:48 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Er wordt als argument aangedragen dat Nederland geen seculier land meer zou zijn, wanneer hoofddoek toegestaan wordt. Zie jij Engeland nog wel als een seculier land?
pi_171035241
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

LOL, hoezo niet relevant? Als een sikh, ondanks zijn religieuze uiting, gewoon de seculiere wet kan handhaven, waarom zou een moslim dat dan niet kunnen?

[..]

Conflict op zoeken zou zijn wanneer we zouden eisen dat alle agentes een hoofddoek dragen. Dat is niet aan de orde. Er is alleen vraag naar diversiteit.

De Marokkaanse/Turkse agente kan nog steeds agente worden in het kader van 'diversiteit' maar dan zonder hoofddoek want hier zijn kerk en staat gescheiden..
pi_171035297
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:54 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

De Marokkaanse/Turkse agente kan nog steeds agente worden in het kader van 'diversiteit' maar dan zonder hoofddoek want hier zijn kerk en staat gescheiden..
Scheiding van kerk en staat wordt echt verkeerd geïnterpreteerd als je het mij vraagt. Omdat een individu gelovig is, zegt dat nog niets over het staatsbeleid.
pi_171035375
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Scheiding van kerk en staat wordt echt verkeerd geïnterpreteerd als je het mij vraagt. Omdat een individu gelovig is, zegt dat nog niets over het staatsbeleid.
Hoofddoekjes en keppeltjes en kruisjes horen niet bij de politie thuis wat het individu ná werktijd thuis doet moet hij/zij zelf weten.
pi_171035395
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat kan nog steeds. Een individu is niet de politie als geheel.

[..]

Omdat moslims hun principes iets minder verkwanselen misschien? Hoe dan ook, beantwoord mijn vraag m.b.t. Engeland eens.

Daar heb je al decennia Sikh wetshandhavers met tulband. Op welke wijze beïnvloedt dat hun werk?
Ja jammer dan als ik uit principe een witte puntmuts voor mijn geloof wil ophouden mag dat ook niet.

Het gaat erom dat elke agent op straat onpartijdigheid uitstraalt.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:59:21 #294
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_171035453
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Er wordt als argument aangedragen dat Nederland geen seculier land meer zou zijn, wanneer hoofddoek toegestaan wordt. Zie jij Engeland nog wel als een seculier land?
Engeland is geen seculier land, ze hebben nog altijd een staatsgodsdienst.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_171035459
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:57 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Hoofddoekjes en keppeltjes en kruisjes horen niet bij de politie thuis wat het individu ná werktijd thuis doet moet hij/zij zelf weten.
Dit.
pi_171035522
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:58 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja jammer dan als ik uit principe een witte puntmuts voor mijn geloof wil ophouden mag dat ook niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:59 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Engeland is geen seculier land, ze hebben nog altijd een staatsgodsdienst.
Maar toch is er ruimte voor o.a. Sikhs. Maar op welke wijze geeft dit jouw inziens invulling aan de wetshandhaving? Op welke wijzig beïnvloedt Engelands staatsreligie die wetshandhaving in Engeland?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2017 20:01:47 ]
pi_171035624
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:52 schreef Hamzoef het volgende:
Het is niet relevant omdat het uit een andere tijd en situatie komt.
quote:

Diversiteit... hou op met me, religie sloopt diversiteit. En nee, dat is niet alles wat er gevraagd wordt. 30 jaar geleden waren moslims hier bezig met integreren, wilden ze zich aanpassen. Nu zijn het er weer genoeg om druk uit te oefenen en gaat men het conflict opzoeken, eisen stellen.

Waarom toch, laat ons lekker in 1 van de weinige seculiere landen in de wereld. Waarom nu hier ook weer het conflict creeeren, de polarisatie veroorzaken, segregeren. Waarom toch. We hebben hier een land dat op alles geweldig scoort, van geluk tot welvaart. Dus waarom hier nu ook weer rotzooi trappen?
pi_171035708
quote:

Sikh's _O_

Zoek de verschillen. Welke kan op meer respect op straat rekenen denk je?

donderdag 18 mei 2017 @ 20:06:43 #299
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171035716
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 07:57 schreef Chadi het volgende:

[..]

De politie hoort een afspiegeling te zijn van de samenleving.
Dat zegt men inderdaad, maar is er een goede reden te bedenken waarom dat zo zou moeten zijn?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171035724
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 20:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

[..]

Maar toch is er ruimte voor o.a. Sikhs. Maar op welke wijze geeft dit jouw inziens invulling aan de wetshandhaving? Op welke wijzig beïnvloedt Engelands staatsreligie die wetshandhaving in Engeland?
De Engelse politie staat volkomen los van de Nederlandse politie en hier zijn kerk en staat gescheiden dus zowel hoofddoekjes als keppeltjes en kruisjes ongewenst.
Wat ze in Engeland allemaal wel of niet toestaan heeft niets met Nederland te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')