abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169696553

Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

*link naar bronnen/videos:
1. Partijkartel
2. Uitzichtloze euro
3. Eberhard van der Laan

Een uitgebreidere visie over o.a. de EU, onderwijs, veiligheid, overheidsfinanciën en immigratie vind je op www.forumvoordemocratie.nl/standpunten.

Verkiezingsprogramma: Op de website hier te vinden (PDF)

Baudet/Hiddema is Batman/Alfred

[ Bericht 2% gewijzigd door KingRoland op 22-03-2017 23:36:10 ]
pi_169696622
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:07 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Gaat in mijn ogen wel redelijk ver in fanboyism alleen.
klopt, maar daar kan ik nu nog wel om lachen :P

Als ze echt groter worden niet meer denk ik, want ik ben het met veel punten totaal niet eens :D
Robert Moog died for our synths
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 12:18:15 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169696733
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:07 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Gaat in mijn ogen wel redelijk ver in fanboyism alleen.
Zure pruim...

Mooi juist dat zo iemand voor wat opschudding zorgt. Jesse Klaver doet hetzelfde, daar hoor je niemand over. En nee, ik zeg niet dat dat iets slechts is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169696766
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:12 schreef Gehenna het volgende:

[..]

klopt, maar daar kan ik nu nog wel om lachen :P

Als ze echt groter worden niet meer denk ik, want ik ben het met veel punten totaal niet eens :D
Op de een of andere manier trekken politici als Baudet en Wilders stemmers aan die politiek als een soort voetbalwedstrijd beschouwen. Ze hebben een favoriet team (partij) gekozen en vinden alles wat daar gebeurt of wat daar gezegd wordt fan-tas-tisch. Als je hetzelfde fanboygedrag zou zien bij andere partijen (stel je voor dat Fylax D66'er is en op school de hele dag alle blikken van Pechtold zou proberen te imiteren, of stel je voor dat de users hier PvdA-aanhangers zouden zijn en aan de lopende band filmpjes van Asscher delen om vervolgens hard te juichen en hem volledig op te hemelen), dan zouden dezelfde mensen het waarschijnlijk eng vinden. Iets in mij zegt dat er nogal wat hypocrisie schuilgaat in de gemiddelde FvD'er. Uiteraard geldt dat niet voor iedereen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaas- op 22-03-2017 12:45:25 ]
  woensdag 22 maart 2017 @ 12:22:43 #5
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169696825
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Op de een of andere manier trekken politici als Baudet en Wilders stemmers aan die politiek als een soort voetbalwedstrijd beschouwen. Ze hebben een favoriet team (partij) gekozen en vinden alles wat daar gebeurt of wat daar gezegd wordt fan-tas-tisch. Als je hetzelfde fanboygedrag zou zien bij andere partijen (stel je voor dat Fylax D66'er is en op school de hele dag alle blikken van Pechtold zou proberen te imiteren, of stel je voor dat de users hier PvdA-aanhangers zouden zijn en aan de lopende band filmpjes van Asscher delen om vervolgens hard te juichen en hem volledig op te hemelen), dan zouden dezelfde mensen het waarschijnlijk eng vinden. Iets in mij zegt dat er nogal wat hypocrisie schuilgaat in de gemiddelde FvD'er. Uiteraard niet voor iedereen.
Een beetje hetzelfde gedrag wat je ook ziet bij Trumpfans op het internet. Zal wel een manier van identiteitsvorming zijn.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_169696835
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zure pruim...

Mooi juist dat zo iemand voor wat opschudding zorgt. Jesse Klaver doet hetzelfde, daar hoor je niemand over. En nee, ik zeg niet dat dat iets slechts is.
Eerlijk gezegd vertoon je wel een van de belangrijkste kenmerken van fanboyism door me direct aan te vallen wanneer ik een mening geef die je niet bevalt. Houd daar svp eens mee op, ik doe het zelf ook niet.

Overigens hoef ik me ook niet aangesproken te voelen, want die hele Klaver-act heb ik uitgebreid gekritiseerd op Fok.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 12:24:04 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169696848
Wat voor een deel te wijten is aan die felle tegenstanders natuurlijk. Gematigde voorstanders worden zo steeds standvaster en gaan hier ook steeds verder in, zie de inmiddels ondergedoken Anne-Fleur.

Mij hoor je ook niet Klaver op alles wat ie zegt belachelijk maken, ik respecteer gewoon de mening van anderen, hoe belachelijk ie ook is. Hetzelfde zou de GL-aanhang ook eens moeten doen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169696866
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:22 schreef Euribob het volgende:

[..]

Een beetje hetzelfde gedrag wat je ook ziet bij Trumpfans op het internet. Zal wel een manier van identiteitsvorming zijn.
Kritiek kan daarin per definitie nooit een rol spelen en dat is wel zorgwekkend.
pi_169696885
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:24 schreef Nattekat het volgende:
Wat voor een deel te wijten is aan die felle tegenstanders natuurlijk. Gematigde voorstanders worden zo steeds standvaster en gaan hier ook steeds verder in, zie de inmiddels ondergedoken Anne-Fleur.

Mij hoor je ook niet Klaver op alles wat ie zegt belachelijk maken, ik respecteer gewoon de mening van anderen, hoe belachelijk ie ook is. Hetzelfde zou de GL-aanhang ook eens moeten doen.
Al gedraagt iemand met wie ik het oneens ben zich in mijn ogen nog zo idioot, ik zal me niet tot hetzelfde niveau verlagen. Dat is natuurlijk ook gewoon een optie. ;)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 12:27:52 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169696927
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:26 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Al gedraagt iemand met wie ik het oneens ben zich in mijn ogen nog zo idioot, ik zal me niet tot hetzelfde niveau verlagen. Dat is natuurlijk ook gewoon een optie. ;)
Ik ben ook blij dat er mensen gewoon normaal kunnen reageren. Helaas hebben sommigen nog steeds niet door dat zij keihard bijdragen aan de polarisatie. Ik merk ook echt aan mezelf dat ik nu standpunten feller verdedig dan eerst, en ik ben het echt niet meer eens geworden in de tussentijd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 22 maart 2017 @ 12:30:17 #11
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169696976
quote:

Respecteert, of tolereert? Wezenlijk verschil. De felheid waarmee men reageert op kritiek richting Baudet vind ik persoonlijk vrij zorgelijk. Het komt op mij heel erg over alsof je het feit accepteert dat aanhangers van GroenLinks een safespace hebben waar ze hun mening kunnen hebben, en je dit zelf nu ook eist voor jouw mening.

Dat is mijn inziens niet iemand anders zijn mening respecteren, maar er juist afstand van nemen zodat je het maar niet hoeft te horen.
pi_169697007
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:22 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ah, aldus degene die maanden met een Hillary avatar rondliep.
pi_169697033
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zure pruim...

Zeg je nu dat er geen kritiek op Klaver is? :D :'( :D .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169697044
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik ben ook blij dat er mensen gewoon normaal kunnen reageren. Helaas hebben sommigen nog steeds niet door dat zij keihard bijdragen aan de polarisatie. Ik merk ook echt aan mezelf dat ik nu standpunten feller verdedig dan eerst, en ik ben het echt niet meer eens geworden in de tussentijd.
Tof dat je het in elk geval herkent en toegeeft. Maar kijk voor de aardigheid in de topics van andere politieke partijen. Enkel in het PVV-topic wordt de grote leider zo fel en agressief verdedigd als hier. Het kan allemaal best iets redelijker en genuanceerder. Het is een discussieforum, geen voetbalwedstrijd. Zoals het nu telkens gaat is het niet bepaald reclame voor het FvD.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 12:36:36 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169697118
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:30 schreef Euribob het volgende:

[..]

Respecteert, of tolereert? Wezenlijk verschil. De felheid waarmee men reageert op kritiek richting Baudet vind ik persoonlijk vrij zorgelijk. Het komt op mij heel erg over alsof je het feit accepteert dat aanhangers van GroenLinks een safespace hebben waar ze hun mening kunnen hebben, en je dit zelf nu ook eist voor jouw mening.

Dat is mijn inziens niet iemand anders zijn mening respecteren, maar er juist afstand van nemen zodat je het maar niet hoeft te horen.
Ik loop niet weg voor tegenstand en ga graag de discussie aan, maar er lopen mensen rond die echt veel te ver gaan en vaak met niks dan onzin en valse beschuldigingen strooien. Uiteindelijk ben ik zulke figuren ook wel zat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 22 maart 2017 @ 12:39:57 #16
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169697168
quote:
Gematigde voorstanders worden zo steeds standvaster en gaan hier ook steeds verder in, zie de inmiddels ondergedoken Anne-Fleur.
Ik hoop dat je deze zin gewoon verkeerd geformuleerd hebt. Want je suggereert nu dat Anne-Fleur moest onderduiken vanwege de "gematigde voorstanders"?

Dat zou wel heel erg zorgelijk zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 12:43:31 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169697228
quote:
11s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:39 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik hoop dat je deze zin gewoon verkeerd geformuleerd hebt. Want je suggereert nu dat Anne-Fleur moest onderduiken vanwege de "gematigde voorstanders"?

Dat waren uiteraard geen gematigde FvD-stemmers, maar PVV-tokkies die verder in het nauw worden gedreven. Ik vind het natuurlijk wel erg dat het nodig is, maar heb ook wel een 'je vroeg er wel om'-gevoel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169697238
quote:
11s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:39 schreef Ryon het volgende:

[..]

_O- lol
pi_169697280
Bijzonder is wel de FvD eigenlijk voor iedereen goed is. Meer democratie zorgt ervoor dat je meer invloed kunt uitoefenen op het gevoerde beleid. Je hoeft het dus helemaal niet met bepaalde standpunten van FvD eens te zijn.
Opmerkelijk wel dat er blijkbaar aardig wat mensen tegen meer inspraak zijn.
pi_169697305
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:46 schreef sol1taire het volgende:
Bijzonder is wel de FvD eigenlijk voor iedereen goed is. Meer democratie zorgt ervoor dat je meer invloed kunt uitoefenen op het gevoerde beleid. Je hoeft het dus helemaal niet met bepaalde standpunten van FvD eens te zijn.
Opmerkelijk wel dat er blijkbaar aardig wat mensen tegen meer inspraak zijn.
Ze willen uit de EU en zijn daarmee slecht voor elke Nederlander. De rest van de standpunten zijn overwegend wel oke.
pi_169697313
quote:

Hoe relateer jij je constante stroom van persoonlijke aanvallen met de gedachte dat je andere meningen respecteert? Zo komt het immers niet echt over. Iedereen met inhoudelijke kritiek op Baudet, de FvD of haar stemmers kan een stortregen aan persoonlijk geneuzel verwachten en zelden of nooit een inhoudelijke repliek.

Dat lijkt toch stiekem wel heel erg op fanboygedrag...
pi_169697404
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:47 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ze willen uit de EU en zijn daarmee slecht voor elke Nederlander. De rest van de standpunten zijn overwegend wel oke.
Dat is een mening en geen onderbouwd feit en je gaat hier weer voorbij aan het feit dat FvD zulke thema's wil voorleggen aan de bevolking.
Zeg nou zelf, het is toch wel heel treurig dat een verzoek om een parlementaire enquette naar de invoering van de euro afgewezen is. Bang voor de uitkomst?
  woensdag 22 maart 2017 @ 12:52:38 #23
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169697412
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik loop niet weg voor tegenstand en ga graag de discussie aan, maar er lopen mensen rond die echt veel te ver gaan en vaak met niks dan onzin en valse beschuldigingen strooien. Uiteindelijk ben ik zulke figuren ook wel zat.
Ja, en in essentie is er met die gedachtegang niks mis. Probleem is dat je dan iedereen die het niet met je eens is kunt wegzetten als figuren die de discussie niet waard zijn. Mensen die "veel te ver" gaan is namelijk sterk voor interpretatie vatbaar (wat is "te ver"?). En dan krijg je de situatie dat je jezelf in een veilig coconnetje kunt hullen en tegelijkertijd tegen jezelf zegt dat je O zo openstaat voor andere meningen.

Wat zijn derhalve jouw maatstaven dat iemand te ver gaat in een discussie, en niet meer voor rede vatbaar is?
pi_169697426
Iemand gaat te ver als diegene met onwaarheden komt :)
(she/her)
pi_169697427
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je kiest hier al maanden vrij consequent voor de persoonlijke aanval. En dan maakt het weinig uit wie de kritiek levert. Heb je vele personen direct aan zien vallen omdat ze een mening verkondigden die je niet aanstond...
pi_169697443
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:53 schreef Fylax het volgende:
Jij gaat dus consequent te ver? overigens is het niet erg handig om je als crewlid te verlagen tot dommig fanboygedrag.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2017 12:54:58 ]
pi_169697461
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:53 schreef Fylax het volgende:
Hier ben ik het in de kern volledig mee eens Fylax, maar in het FvD-topic hangt inmiddels zo'n #AlternativeFacts-sfeertje.
pi_169697481
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je kiest hier al maanden vrij consequent voor de persoonlijke aanval. En dan maakt het weinig uit wie de kritiek levert. Heb je vele personen direct aan zien vallen omdat ze een mening verkondigden die je niet aanstond...
Nou ja, eerlijk is eerlijk duke, jij bent natuurlijk ook wel het type user dat er een beetje om vraagt. Daar ben je berucht om. :P Het is pas erg als users als ik hier ook al direct aangevallen worden, terwijl ik gewoon op de inhoud speel.
pi_169697493
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:55 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hier ben ik het in de kern volledig mee eens Fylax, maar in het FvD-topic hangt inmiddels zo'n #AlternativeFacts-sfeertje.
Ik kan natuurlijk niet alles wat ik typ onthouden, maar volgens mij ben ik nog niet met dat sfeertje gekomen. :P Wat betreft anderen daar kijk ik niet zo naar
(she/her)
  woensdag 22 maart 2017 @ 12:57:34 #30
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169697494
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:47 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Verder zullen de mensen die nu die homeopathische verdunning van de Nederlandse bevolking veroorzaken ook niet gediend zijn van zijn uitspraken.
pi_169697514
Kaas, vind je het goed als ik wat filmpjes over FVD in de OP plaats?
(she/her)
pi_169697532
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:57 schreef Euribob het volgende:

[..]

Verder zullen de mensen die nu die homeopathische verdunning van de Nederlandse bevolking veroorzaken ook niet gediend zijn van zijn uitspraken.
Cultuur bedoel je, en die mensen zijn ook niet gediend van onze waarden.
pi_169697540
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:57 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk niet alles wat ik typ onthouden, maar volgens mij ben ik nog niet met dat sfeertje gekomen. :P Wat betreft anderen daar kijk ik niet zo naar
Maar goed, je ziet zelf denk ik ook wel dat het hier vooral om fanboyism gaat en niet om de politieke inhoud? Er worden enkel filmpjes geplaatst waar om gejuicht wordt, dan wordt er met termen als "Hiddemagod" gesmeten, dan gaan users vertellen dat ze proberen te praten en zich te kleden als Baudet, en dan worden er even wat users met inhoudelijke kritiek uitgescholden. Vermakelijk topic wel hoor, maar met politiek heeft het niets van doen, enkel met groepsgedrag. :P
pi_169697543
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:58 schreef Fylax het volgende:
Kaas, vind je het goed als ik wat filmpjes over FVD in de OP plaats?
Ja hoor.
pi_169697555
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:00 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Maar goed, je ziet zelf denk ik ook wel dat het hier vooral om fanboyism gaat en niet om de politieke inhoud? Er worden enkel filmpjes geplaatst waar om gejuicht wordt, dan wordt er met termen als "Hiddemagod" gesmeten, dan gaan users vertellen dat ze proberen te praten en zich te kleden als Baudet, en dan worden er even wat users met inhoudelijke kritiek uitgescholden. Vermakelijk topic wel hoor, maar met politiek heeft het niets van doen, enkel met groepsgedrag. :P
Het is meer een topic voor de FvD dan over de FvD.
pi_169697573
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:00 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Uitschelden is natuurlijk nooit tof, maar dat eerste is opzich wel gezellig. Aanhangers/fans/liefhebbers onder elkaar. :Y
(she/her)
pi_169697590
quote:
2s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is meer een topic voor de FvD dan over de FvD.
Dat ja. Een deel vergeet hier plotseling de Fok-cultuur (ja ook op Fok mag je de eigen cultuur wel respecteren) dat er in die topics gediscussieerd kan worden over de desbetreffende partijen door voor- en tegenstanders. Niet dat het daar een grote circle jerk wordt die iedereen erbuiten probeert te houden met grof gedrag. Misschien ook een puntje van aandacht voor de moderatie. Maar in eerste plaats voor de users zelf natuurlijk.
pi_169697610
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:01 schreef Fylax het volgende:

[..]

Uitschelden is natuurlijk nooit tof, maar dat eerste is opzich wel gezellig. Aanhangers/fans/liefhebbers onder elkaar. :Y
Elders op Fok dan, maar dit is POL. In POL is dat niet de insteek, maar draait het om discussie. Er is ook een subforum voor pop-artiesten.

Beetje de POL-cultuur respecteren als POL-immigrant gaarne. })
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 13:03:31 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169697617
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:52 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja, en in essentie is er met die gedachtegang niks mis. Probleem is dat je dan iedereen die het niet met je eens is kunt wegzetten als figuren die de discussie niet waard zijn. Mensen die "veel te ver" gaan is namelijk sterk voor interpretatie vatbaar (wat is "te ver"?). En dan krijg je de situatie dat je jezelf in een veilig coconnetje kunt hullen en tegelijkertijd tegen jezelf zegt dat je O zo openstaat voor andere meningen.

Wat zijn derhalve jouw maatstaven dat iemand te ver gaat in een discussie, en niet meer voor rede vatbaar is?
Ik stop jou bijvoorbeeld niet in zo'n hokje, en dat geldt ook voor vele anderen op dit forum. Zoals ik al zei; ik ga gewoon de discussie aan en heb dit gisteren nogmaals geprobeerd. Helaas kom je dan vanzelf weer figuren tegen die het persoonlijk gaan maken op een manier.

Mensen die nu nog beginnen over Baudet kan ik niet serieus meer nemen. Hij zou racistisch, racistisch, seksistisch en nog wat isch-dingen zijn, zijn partij zou worden gefinancierd door het tevens meer dan geliefde Rusland. Dat zijn flinke beschuldigden die op onzin gebaseerd zijn. Die beschuldigingen zijn ook meer dan eens ontkracht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:03:42 #40
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169697619
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:52 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Dat is een mening en geen onderbouwd feit en je gaat hier weer voorbij aan het feit dat FvD zulke thema's wil voorleggen aan de bevolking.
Zeg nou zelf, het is toch wel heel treurig dat een verzoek om een parlementaire enquette naar de invoering van de euro afgewezen is. Bang voor de uitkomst?
Huh wat? Je weet wat een parlementaire enquête is toch? en in welke gevallen deze ingezet wordt? En waarom dat niet hetzelfde is als "thema's willen voorleggen aan de bevolking"?
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169697643
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:02 schreef Kaas- het volgende:

[..]

dat er in die topics gediscussieerd kan worden over de desbetreffende partijen door voor- en tegenstanders.
Eens hoor, vooral met dat 'kan worden'

Zolang het maar niet te ver gaat, waar wij het over eens waren wanneer dat is. :) :Y
(she/her)
pi_169697660
quote:
11s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

Huh wat? Je weet wat een parlementaire enquête is toch? en in welke gevallen deze ingezet wordt? En waarom dat niet hetzelfde is als "thema's willen voorleggen aan de bevolking"?
:? Dat schrijft hij toch ook helemaal niet?
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:06:25 #43
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169697666
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

:? Dat schrijft hij toch ook helemaal niet?
Lees zijn post eens?
--
pi_169697729
quote:
12s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Lees zijn post eens?
Ja, dat heb ik gedaan. Hij heeft het over twee verschillende zaken in twee verschillende contexten.
pi_169697784
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nou ja, eerlijk is eerlijk duke, jij bent natuurlijk ook wel het type user dat er een beetje om vraagt. Daar ben je berucht om. :P Het is pas erg als users als ik hier ook al direct aangevallen worden, terwijl ik gewoon op de inhoud speel.
Als ik de enige was die dit overkwam zou ik er ook niet over klagen ;). Het is echter consequent naar iedereen met een beetje kritiek op deze club. Ook als ik niet meepost lopen deze topics regelmatig uit de hand. Het zit gelukkig dus veel dieper dan mijn persoontje :P
pi_169697801
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:01 schreef Fylax het volgende:

[..]

Maar met een discussieforum heeft het weinig van doen. En dat is nu juist het idee ;)
pi_169697818
Alsof er louter gediscussieerd hoeft te/mag worden.
(she/her)
pi_169697861
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:13 schreef Fylax het volgende:
Dat is toch wel een beetje het idee van een discussieforum.
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:15:50 #49
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169697865
Volgens mij snappen sommige mensen niet dat de zogenaamde verafgoding en fanboyism vooral met een knipoog is. Baudet en Hiddema zijn gewoon 2 vermakelijke, charismatische en ietwat potsierlijke persoonlijkheden die dat van zichzelf weten en daarmee spelen. En de "fanboys" doen daar vrolijk aan mee.

Dit staat verder los van hun inhoudelijke programma waar de stemmers uiteindelijk voor naar de stembus zijn gelopen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:17:35 #50
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169697892
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik gedaan. Hij heeft het over twee verschillende zaken in twee verschillende contexten.
De discussie (en daarmee ook de context) die de poster zelf heeft gechapen is dat het anti-EU standpunt van Baudet goed is en meer democratie (in de vorm van bindende referenda en directe democratie) in ieders belang is.

Vervolgens verwijst hij in dezelfde post waar hij het heeft over "aan de bevolking voorleggen" naar een parlementaire enquête. Het instrument van de representatieve democratie bij uitstek. Opmerkelijk op zijn minst?
--
pi_169697963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:13 schreef Fylax het volgende:
Voor andere zaken is er de POL-SC. Maar in 'normaal' POL is dat wel gebruikelijk ja.
pi_169697970
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:52 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Dat is een mening en geen onderbouwd feit
Inderdaad, net als:

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:46 schreef sol1taire het volgende:
Bijzonder is wel de FvD eigenlijk voor iedereen goed is.
pi_169697978
quote:
12s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Voor andere zaken is er de POL-SC. Maar in 'normaal' POL is dat wel gebruikelijk ja.
Maar het zijn geen andere zaken, in POLSC kun je lekker praten over wat je gaat eten ofzo, dat is o.a een slowchat.

Dit gaat allemaal over FVD en Thierry.
(she/her)
pi_169698017
Nee, lees nog maar eens waar hij op antwoord.
quote:
11s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

De discussie (en daarmee ook de context) die de poster zelf heeft gechapen is dat het anti-EU standpunt van Baudet goed is en meer democratie (in de vorm van bindende referenda en directe democratie) in ieders belang is.

Vervolgens verwijst hij in dezelfde post waar hij het heeft over "aan de bevolking voorleggen" naar een parlementaire enquête. Het instrument van de representatieve democratie bij uitstek. Opmerkelijk op zijn minst?
De verwijzing naar het weigeren van de parlementaire enquete is een reactie op de opmerking van degene op wie hij reageert die stelt dat het afschaffen van de EU slecht is voor elke Nederlander. Hij geeft dan als repliek dat dat geen onderbouwd feit is en vindt het weigeren van de enquete een gegeven dat zijn standpunt hierin sterker maakt.
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:26:22 #55
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169698058
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee, lees nog maar eens waar hij op antwoord.

[..]

De verwijzing naar het weigeren van de parlementaire enquete is een reactie op de opmerking van degene op wie hij reageert die stelt dat het afschaffen van de EU slecht is voor elke Nederlander. Hij geeft dan als repliek dat dat geen onderbouwd feit is en vindt het weigeren van de enquete een gegeven dat zijn standpunt hierin sterker maakt.
Ja en? Ik wijs hem erop dat het weigeren van de enquête in die context een dubieus argument is en in strijd is met wat hij eerder stelde?
--
pi_169698071
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja en? Ik wijs hem erop dat het weigeren van de enquête in die context een dubieus argument is en in strijd is met wat hij eerder stelde?
Nee, jij zegt dat hij denkt dat een referendum en een parlementaire enquete iets met elkaar te maken hebben.
pi_169698242
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:15 schreef Mani89 het volgende:
Volgens mij snappen sommige mensen niet dat de zogenaamde verafgoding en fanboyism vooral met een knipoog is. Baudet en Hiddema zijn gewoon 2 vermakelijke, charismatische en ietwat potsierlijke persoonlijkheden die dat van zichzelf weten en daarmee spelen. En de "fanboys" doen daar vrolijk aan mee.

Dit staat verder los van hun inhoudelijke programma waar de stemmers uiteindelijk voor naar de stembus zijn gelopen.
Dit, het zijn gewoon culthelden.

Zelfde reden waarom er liefhebbers zijn van Tommie Beugelsdijk, Nathan Rutjes en Sjaak Polak. Niet te serieus nemen verder, hartstikke leuk vermaak. Beetje opschudding in die tent.

Culthelden die daarnaast ook nog wel echt inhoud hebben. Ben het lang niet eens met al hun standpunten maar ik vind het een leuke en interessante twist. Hoop op de nodige momentjes van vuurwerk in debatten in de kamer. :s)

(het enige wat een risico is, als ze een karikatuur van zichzelf dreigen te worden (al zijn ze dat wellicht volgens sommige allang), en dat ze helemaal niet serieus worden genomen in de kamer. Ik zit uiteindelijk niet op pure clowns te wachten, die hebben we al genoeg gehad met de LPF destijds bijv.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_169698486
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, jij zegt dat hij denkt dat een referendum en een parlementaire enquete iets met elkaar te maken hebben.
Ik bedoel het inderdaad in de context dat men m.b.t. de euro mogelijk iets te verbergen heeft. Of je in of uit de EU moet en/of van de euro af moet is iets voor een referendum.
pi_169698546
Onze vrinden moeten wel uitkijken zich niet teveel te laten vereenzelvigen met GeenStijl.
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:59:46 #60
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169698643
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:37 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Dit, het zijn gewoon culthelden.

Zelfde reden waarom er liefhebbers zijn van Tommie Beugelsdijk, Nathan Rutjes en Sjaak Polak. Niet te serieus nemen verder, hartstikke leuk vermaak. Beetje opschudding in die tent.

Culthelden die daarnaast ook nog wel echt inhoud hebben. Ben het lang niet eens met al hun standpunten maar ik vind het een leuke en interessante twist. Hoop op de nodige momentjes van vuurwerk in debatten in de kamer. :s)

(het enige wat een risico is, als ze een karikatuur van zichzelf dreigen te worden (al zijn ze dat wellicht volgens sommige allang), en dat ze helemaal niet serieus worden genomen in de kamer. Ik zit uiteindelijk niet op pure clowns te wachten, die hebben we al genoeg gehad met de LPF destijds bijv.
Ik denk dat je de spijker aardig op z'n kop slaat :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169698656
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Onze vrinden moeten wel uitkijken zich niet teveel te laten vereenzelvigen met GeenStijl.
Dat zijn al die clubjes uit rechtspopulistische hoek toch :P?
pi_169698664
Ik vermoed overigens dat dezelfde persoonlijkheid die Baudet een cultheld maakt onder zijn discipelen, er daarnaast ook voor zal zorgen dat hij als Tweede Kamerlid niets voor elkaar zal krijgen. Den Haag is een slangenkuil waarin je enkel steun weet te vergaren voor je moties en amendementen als je collega's je ook een beetje mogen. Dat laatste kan wel eens te veel gevraagd blijken.
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:08:19 #63
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169698835
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:00 schreef Kaas- het volgende:
Ik vermoed overigens dat dezelfde persoonlijkheid die Baudet een cultheld maakt onder zijn discipelen, er daarnaast ook voor zal zorgen dat hij als Tweede Kamerlid niets voor elkaar zal krijgen. Den Haag is een slangenkuil waarin je enkel steun weet te vergaren voor je moties en amendementen als je collega's je ook een beetje mogen. Dat laatste kan wel eens te veel gevraagd blijken.
Dat is ook wel een beetje mijn angst. Maar goed, laat het hem maar proberen :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_169698851
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:51 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Ik bedoel het inderdaad in de context dat men m.b.t. de euro mogelijk iets te verbergen heeft. Of je in of uit de EU moet en/of van de euro af moet is iets voor een referendum.
Hoe kun je zo'n keus voorleggen als je geen idee hebt van de kosten en gevolgen ervan? Bij de brexit gaan ze de komende maanden/jaren uitzoeken wat die Nee-stem eigenlijk gaat betekenen. Hadden die stemmers er geen recht op om die informatie vooraf te krijgen zodat ze ook weten waarover ze eigenlijk stemden?
pi_169698991
Die blonde meid die je altijd naast Thierry zag tijdens campagne, wat een vreselijk mens :')
pi_169699355
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoe kun je zo'n keus voorleggen als je geen idee hebt van de kosten en gevolgen ervan? Bij de brexit gaan ze de komende maanden/jaren uitzoeken wat die Nee-stem eigenlijk gaat betekenen. Hadden die stemmers er geen recht op om die informatie vooraf te krijgen zodat ze ook weten waarover ze eigenlijk stemden?
Zeker. Daar moeten de voor en tegen kampen voor zorgen. Heb je bij de start van de EU wel de nodige informatie gehad over de gevolgen?
De parlementaire enquette over de euro had alvast een inkijkje kunnen geven, maar die komt er dus niet.
pi_169699371
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Idd
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:40:40 #68
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169699533
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik vind zeker dat er bij dergelijke referenda wel informatie verstrekt mag, of misschien wel moet worden. Alleen is het natuurlijk wel de vraag wie die informatie zou moeten verspreiden en of het dan wel objectieve informatie is.

Mocht bijvoorbeeld de regering of de staat het verspreiden, kan de informatie natuurlijk gekleurd worden door de voorkeuren van de regering.
pi_169699592
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:32 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Idd
Krijg je van die Jan Roostafarelen dat niemand je serieus neemt. Al neemt waarschijnlijk al niemand in de TK Baudet serieus. Hiddema heeft nog wel de kans om dat anders te laten zijn.
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:47:54 #70
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169699683
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Krijg je van die Jan Roostafarelen dat niemand je serieus neemt. Al neemt waarschijnlijk al niemand in de TK Baudet serieus. Hiddema heeft nog wel de kans om dat anders te laten zijn.
Hoezo zou niemand in de TK Baudet serieus nemen?
pi_169699829
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:47 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ik las eerst iemand :@
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 14:56:45 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169699863
Dit is dus precies wat ik bedoelde... hij brengt wat nieuws - iets waar je het totaal niet mee eens bent, en plots is hij niet meer serieus te nemen.

Laat anderen nou eens in hun waarde. Hij heeft een paar hele goede ideeën die hij natuurlijk er doorheen wil krijgen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169699903
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:56 schreef Nattekat het volgende:
Dit is dus precies wat ik bedoelde... hij brengt wat nieuws - iets waar je het totaal niet mee eens bent, en plots is hij niet meer serieus te nemen.
Het ligt er natuurlijk niet aan dat hij iets nieuws brengt (voor zover het nieuw is uiteraard) dat hij nauwelijks serieus te nemen is. Het ligt meer aan zijn algehele attitude.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 15:00:55 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169699944
quote:
2s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk niet aan dat hij iets nieuws brengt (voor zover het nieuw is uiteraard) dat hij nauwelijks serieus te nemen is. Het ligt meer aan zijn algehele attitude.
Dat vind jij. Als hij gewoon braaf ja ging schudden had ik het idee gehad dat hij het toch niet zo serieus neemt allemaal.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169699976
quote:
2s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je nou een vrouw was en hij ook, zou er nu gereageerd worden met: oh je bent jaloers!
Maar dat ben je niet en dat denk ik ook niet, maar even om te laten zien hoe dom er altijd op vrouwen die kritiek hebben op andere vrouwen hier gereageerd wordt.
Compleet offtopic dus.
pi_169699983
quote:

Laat anderen nou eens in hun waarde. Hij heeft een paar hele goede ideeën die hij natuurlijk er doorheen wil krijgen.
Hij kiest heel bewust voor de rol van clown en provocateur. Dat helpt niet echt bij het serieus genomen worden.
pi_169700013
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:31 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Zeker. Daar moeten de voor en tegen kampen voor zorgen. Heb je bij de start van de EU wel de nodige informatie gehad over de gevolgen?
De parlementaire enquette over de euro had alvast een inkijkje kunnen geven, maar die komt er dus niet.
Hoe kunnen die kampen daar voor zorgen als die informatie er gewoon niet is? Zie brexit.
pi_169700019
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat vind jij.
Het is toch vrij normaal dat mensen zeggen wat ze vinden?

quote:
Als hij gewoon braaf ja ging schudden had ik het idee gehad dat hij het toch niet zo serieus neemt allemaal.
Dat vind jij.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 15:04:44 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169700029
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:02 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Als je nou een vrouw was en hij ook, zou er nu gereageerd worden met: oh je bent jaloers!
Maar dat ben je niet en dat denk ik ook niet, maar even om te laten zien hoe dom er altijd op vrouwen die kritiek hebben op andere vrouwen hier gereageerd wordt.
Compleet offtopic dus.
:?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:05:00 #80
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169700033
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik las eerst iemand :@
De wens is de vader van de gedachte toch ;)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 15:05:18 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169700041
quote:
5s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is toch vrij normaal dat mensen zeggen wat ze vinden?

[..]

Dat vind jij.
Precies. Er zijn echter mensen, die dat automatisch voor waarheid aannemen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169700052
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Precies. Er zijn echter mensen, die dat voor waarheid aannemen.
Die wat voor waarheid aannemen?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 15:07:13 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169700074
quote:
5s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Die wat voor waarheid aannemen?
Dat hij, en ik citeer: "bewust de rol van clown en provocateur kiest".
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169700094
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die rol kiest hij toch ook bewust? Of denk je dat hij onbewust mensen provoceert en grappige filmpjes maakt?
pi_169700100
De reden waarom hier niet normaal gediscussieerd word is omdat men niet respectvol met elkaar omgaat. Of het nou vanuit de "linkse" of "rechtse" hoek komt...feit is dat hier genoeg mensen zich mengen in de discussie terwijl ze eigenlijk helemaal geen discussie willen voeren. Ze hebben hun mening over Baudet/FvD en die komen ze hier ventileren als zijnde de waarheid. Ik reageer er meestal inhoudelijk niet eens op omdat het doodvermoeiend is en toch geen zin heeft.

Ik heb op het forum van tweakers ook me een tijdje in de discussie gemengd. Grote verschil met daar was dat daar echt vrijwel alles op inhoud ging en persoonlijke aanvallen of steken direct bestraft werden. Men dient daar respectvol met elkaar om te gaan. Overigens waren er inhoudelijk gezien veel tegenstanders van het FvD maar wel op een manier dat je een constructief gesprek met elkaar kon aangaan. Dat is hier nagenoeg niet te doen. Mij ook goed maar dan hou ik het lekker bij een beetje de fanboy uithangen :7 .
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169700116
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:47 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Vanwege z'n persoonlijkheid. Die leidt ertoe dat de meeste Kamerleden waarschijnlijk niet samen zullen willen werken met hem. En uiteraard hoeft dat ook niet, gezien zijn twee zetels.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 15:09:58 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169700122
quote:
5s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Die rol kiest hij toch ook bewust? Of denk je dat hij onbewust mensen provoceert en grappige filmpjes maakt?
DAT VINDT JIJ.

Jezus Christus wat een ramp is dit forum. Wat die gozer twee posts boven me zegt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169700138
quote:

Ik beweer overigens niet dat Baudet niet serieus te nemen is, maar constateer dat hij waarschijnlijk door collega-Kamerleden niet serieus genomen zal worden. Een cruciale nuance.
pi_169700162
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:09 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Vanwege z'n persoonlijkheid. Die leidt ertoe dat de meeste Kamerleden waarschijnlijk niet samen zullen willen werken met hem. En uiteraard hoeft dat ook niet, gezien zijn twee zetels.
Spelen we "ik niet met jou, want ik vind jou niet leuk" spelletjes ? Of zou iedere politicus een motie/voorstel wel/niet moeten steunen om de inhoud, daar gaat het immers om.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169700166
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:10 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik beweer overigens niet dat Baudet niet serieus te nemen is, maar constateer dat hij waarschijnlijk door collega-Kamerleden niet serieus genomen zal worden. Een cruciale nuance.
We zullen zien.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 15:11:50 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169700169
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:10 schreef Kaas- het volgende:

[..]

En ik denk dat dat allemaal wel mee gaat vallen. Hij kan prima toespraken houden en zijn mening sterk verdedigen. Zelfs Bos kreeg hij klein.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:12:04 #92
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169700172
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:09 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dan kunnen we de hele tweede kamer wel opdoeken dan. Als de gehele kamer niet verder komt dan het gedrag van een stel kleuters... :') ''Ik vind jou niet lief dus spelen we niet samen :'( ''

Ik mag toch hopen dat het in de TK wél om de inhoud gaat i.p.v. de persoon.
Ik vind Baudet zelf ook een arrogant kwalletje hoor, maar daarom heb ik nog wel op hem gestemd. :P
pi_169700188
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:11 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Spelen we "ik niet met jou, want ik vind jou niet leuk" spelletjes ? Of zou iedere politicus een motie/voorstel wel/niet moeten steunen om de inhoud, daar gaat het immers om.
Dat is niet zoals het zou moeten, maar wel zoals het gaat.
pi_169700206
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:12 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Dan kunnen we de hele tweede kamer wel opdoeken dan. Als de gehele kamer niet verder komt dan het gedrag van een stel kleuters... :') ''Ik vind jou niet lief dus spelen we niet samen :'( ''

Ik mag toch hopen dat het in de TK wél om de inhoud gaat i.p.v. de persoon.
Ik vind Baudet zelf ook een arrogant kwalletje hoor, maar daarom heb ik nog wel op hem gestemd. :P
Zo gaat het helaas wel degelijk in de TK. Partijen die elkaar niks gunnen steunen moties van anderen niet en dienen diezelfde motie vervolgens zelf in, enkel vanwege dit soort zaken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 15:13:48 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169700208
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:12 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat is niet zoals het zou moeten, maar wel zoals het gaat.
99% van de tijd is de TK gewoon inhoudelijk, de overige 1% zie je op het nieuws.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169700225
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

DAT VINDT JIJ.

Jezus Christus wat een ramp is dit forum. Wat die gozer boven me zegt.
Kalmeer jongen, denk aan je hart. Tevens een tip, probeer zelf eens wat uitgebreider dingen op te schrijven en wat beter te beargumenteren, een beter forum begint immers bij jezelf.

Ik stel dat Baudet zelf bewust zijn rol kiest. Ben je het er dan niet mee eens dat hij dat bewust doet, of denk je dat hij geen provocateur en grappenmaker is?
pi_169700235
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

99% van de tijd is de TK gewoon inhoudelijk, de overige 1% zie je op het nieuws.
Ik geloof niet dat je mij over de werking van de TK veel kan leren, ik liep er zelf achter de schermen rond. :P
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:16:22 #98
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169700258
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:13 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zo gaat het helaas wel degelijk in de TK. Partijen die elkaar niks gunnen steunen moties van anderen niet en dienen diezelfde motie vervolgens zelf in, enkel vanwege dit soort zaken.
Als het, zoals je zelf aangeeft, om partijen gaat, zou het in eerste instantie om de inhoud gaan toch?
Of bedoel je meer dat ''Pietje dient motie in'' dus omdat partij X vindt dat Pietje een lul bij de koffieautomaat is steunen ze de motie niet :?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 15:16:23 #99
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169700259
quote:
5s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kalmeer jongen, denk aan je hart. Tevens een tip, probeer zelf eens wat uitgebreider dingen op te schrijven en wat beter te beargumenteren, een beter forum begint immers bij jezelf.

Ik stel dat Baudet zelf bewust zijn rol kiest. Ben je het er dan niet mee eens dat hij dat bewust doet, of denk je dat hij geen provocateur en grappenmaker is?
Ik ga hier niet eens meer op in. Zoek het lekker uit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169700286
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:16 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Als het, zoals je zelf aangeeft, om partijen gaat, zou het in eerste instantie om de inhoud gaan toch?
Of bedoel je meer dat ''Pietje dient motie in'' dus omdat partij X vindt dat Pietje een lul bij de koffieautomaat is steunen ze de motie niet :?
Dat laatste gebeurt echt veel vaker dan je denkt. Vreselijk, maar waar.
pi_169700303
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Oke, maar dan mag je ook ophouden met dat rare toontje van je.
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:18:45 #102
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169700307
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat laatste gebeurt echt veel vaker dan je denkt. Vreselijk, maar waar.
Als dat inderdaad zo is, is het in en in triest. :')
Je zou toch verwachten dat, zeker mensen in de TK, beter zouden moeten weten. :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 15:18:56 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169700312
Mijn vertrouwen in de politiek is bij deze nog verder geschaad dan het al was :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169700320
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:18 schreef Nattekat het volgende:
Mijn vertrouwen in de politiek is bij deze nog verder geschaad dan het al was :{
Uiteraard ga je dit ook weer niet verder onderbouwen, neem ik aan?
pi_169700335
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Baudet een rol speelt, hij is gewoon zichzelf op camera. Ik heb wel vaak het idee dat hij verkeerd begrepen word oa door zijn op het eerste oog elitaire houding. Maar daar prik je zo door heen. Ik vind het wel mooi om te zien en ik denk dat zijn motieven puur zijn.
pi_169700354
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:04 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoe kunnen die kampen daar voor zorgen als die informatie er gewoon niet is? Zie brexit.
Ik vind dat Baudet anders aardig goed kan aangeven waarom we zowel de euro als de eu niet nodig hebben/ beter af zijn zonder.
Van het 'ja' kamp heb ik tot nu toe alleen maar 'anders krijgen we oorlog' gehoord.
pi_169700364
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:18 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Als dat inderdaad zo is, is het in en in triest. :')
Je zou toch verwachten dat, zeker mensen in de TK, beter zouden moeten weten. :P
Allemaal ego'tjes die hun mediamomentjes moeten pakken om hun ranking in de fractie-pikorde te verbeteren. Zelfs binnen fracties wordt elkaar weinig gegund. Zo'n Baudetje zal keihard gepiepeld worden wanneer hij langs de andere fracties gaat om steun te vergaren voor zijn moties, dergelijk pendant gedrag weten ze wel raad mee in Den Haag. Als je effectief wil zijn heb je vrienden nodig. Als Baudet effectief wil zijn, zal hij die dus wel moeten maken. Sluit ik dat overigens nog niet uit hoor, maar de kans lijkt me gewoon heel klein.
pi_169700403
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Allemaal ego'tjes die hun mediamomentjes moeten pakken om hun ranking in de fractie-pikorde te verbeteren. Zelfs binnen fracties wordt elkaar weinig gegund. Zo'n Baudetje zal keihard gepiepeld worden wanneer hij langs de andere fracties gaat om steun te vergaren voor zijn moties, dergelijk pendant gedrag weten ze wel raad mee in Den Haag.
Maar dat kan hem natuurlijk ook in de kaart spelen. Als Baudet met goede en logische moties/voorstellen komt maar stelselmatig genegeerd word "want Baudet" kan dat zijn electoraat wel ontzettend vergroten.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 15:24:21 #109
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169700417
quote:

[..]

Allemaal ego'tjes die hun mediamomentjes moeten pakken om hun ranking in de fractie-pikorde te verbeteren. Zelfs binnen fracties wordt elkaar weinig gegund. Zo'n Baudetje zal keihard gepiepeld worden wanneer hij langs de andere fracties gaat om steun te vergaren voor zijn moties, dergelijk pendant gedrag weten ze wel raad mee in Den Haag.
Ik vond die uitspraken over het partijkartel af en toe wel wat vermoeiend worden, maar nu ik dit allemaal leer, begin ik toch echt de indruk te krijgen dat het zeker ergens op gebaseerd is ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:25:18 #110
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169700431
quote:

[..]

Allemaal ego'tjes die hun mediamomentjes moeten pakken om hun ranking in de fractie-pikorde te verbeteren. Zelfs binnen fracties wordt elkaar weinig gegund. Zo'n Baudetje zal keihard gepiepeld worden wanneer hij langs de andere fracties gaat om steun te vergaren voor zijn moties, dergelijk pendant gedrag weten ze wel raad mee in Den Haag. Als je effectief wil zijn heb je vrienden nodig. Als Baudet effectief wil zijn, zal hij die dus wel moeten maken. Sluit ik dat overigens nog niet uit hoor, maar de kans lijkt me gewoon heel klein.
Oh dat zal, Baudet maakt sowieso weinig vrinden in de TK met zijn ''partijkartel'' opvatting denk ik.
Wellicht dat hij qua vrienden aan moet kloppen bij de PVV, maar ik denk niet dat hij (en zijn kiezers) daar op zitten te wachten.

Eerst moeten we maar afwachten wat er uit de eventuele bromance met Pieter Omtzigt komt *;
pi_169700440
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:23 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Maar dat kan hem natuurlijk ook in de kaart spelen. Als Baudet met goede en logische moties/voorstellen komt maar stelselmatig genegeerd word "want Baudet" kan dat zijn electoraat wel ontzettend vergroten.
Nee, want dat haalt de media niet. En slechts een handje vol Nederlanders kijkt na elke dinsdag wat er bij alle tientallen moties is gestemd.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 15:26:55 #112
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169700454
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nee, want dat haalt de media niet. En slechts een handje vol Nederlanders kijkt na elke dinsdag wat er bij alle tientallen moties is gestemd.
Als hij gewoon weer doet wat hij tijdens de campagne deed, is de kans prima aanwezig dat hij wel eens wat mensen kan bereiken
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169700468
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vond die uitspraken over het partijkartel af en toe wel wat vermoeiend worden, maar nu ik dit allemaal leer, begin ik toch echt de indruk te krijgen dat het zeker ergens op gebaseerd is ;(
Maar vergis je niet. Wanneer Baudet zegt dat hij het partijkartel wil doorbreken, betekent dat natuurlijk alleen dat hij er onderdeel van wil worden. Die man gaat nu z'n partij uitbouwen. Jongerenpartijtje, wetenschappelijk bureautje, partij-organisatie. De hele rattenplan. Dan is het wachten totdat daar ook de eerste politieke jongerentijgers doorbreken en rechtstreeks vanuit de collegebankjes hier en daar op lijsten komen te staan, tot FvD in de achterkamertjes mee zal praten etc. Het is allemaal theater.
pi_169700473
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Social media zou hier wel een steeds grotere rol in kunnen gaan spelen.
pi_169700483
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:25 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Oh dat zal, Baudet maakt sowieso weinig vrinden in de TK met zijn ''partijkartel'' opvatting denk ik.
Wellicht dat hij qua vrienden aan moet kloppen bij de PVV, maar ik denk niet dat hij (en zijn kiezers) daar op zitten te wachten.

Eerst moeten we maar afwachten wat er uit de eventuele bromance met Pieter Omtzigt komt *;
Heeft Omtzigt daar overigens al eens op gereageerd?
pi_169700497
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als hij gewoon weer doet wat hij tijdens de campagne deed, is de kans prima aanwezig dat hij wel eens wat mensen kan bereiken
Oh, ik reken er wel op dat Baudet door de in de TK grotere zichtbaarheid wel zal stijgen en bij de volgende verkiezingen nog meer van Wilders af gaat pakken ja. Wilders is definitief uitgespeeld, nog voor hij ooit echt aan spelen toekwam.
pi_169700535
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:27 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Maar vergis je niet. Wanneer Baudet zegt dat hij het partijkartel wil doorbreken, betekent dat natuurlijk alleen dat hij er onderdeel van wil worden. Die man gaat nu z'n partij uitbouwen. Jongerenpartijtje, wetenschappelijk bureautje, partij-organisatie. De hele rattenplan. Dan is het wachten totdat daar ook de eerste politieke jongerentijgers doorbreken en rechtstreeks vanuit de collegebankjes hier en daar op lijsten komen te staan, tot FvD in de achterkamertjes mee zal praten etc. Het is allemaal theater.
Denk ik niet. Zodra ik de indruk krijg dat het allemaal theater is van Baudet mbt het partij kartel en het er ook maar op lijkt dat hij er bij wilt horen ben ik weg en met mij het gros van de FvD stemmers. Ik zit niet op weer een pluche plakker te wachten. Het FvD bestaat zo'n beetje bij gratie van dat soort mensen, als ik ook maar een seconde zou twijfelen aan zijn intenties had ik niet op hem gestemd. Kijk hij zit nu met 2 zetels in de kamer en ze zullen zich moeten bewijzen. Als ze niet het verprutsen ben ik ook zo weer weg.
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:33:10 #118
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169700550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:27 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik pak even zijn speech erbij:
https://forumvoordemocrat(...)-baudet-fvd-alv-2017

quote:
Wij gaan bouwen. We gaan een partij bouwen met een opleidingsinstituut, lokale afdelingen, een sociaal netwerk. We gaan een nieuwe elite opleiden; we gaan de huidige leiders vervangen en verslaan.
De bedoeling is niet om het partijkartel te breken maar uiteindelijk te vervangen. Door mensen die meer Baudetiaans zijn ingesteld. Vandaar dat hij ook zo populair is bij studentikoos ingesteld Nederland.
--
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:33:27 #119
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169700557
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:59 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Cultuur bedoel je, en die mensen zijn ook niet gediend van onze waarden.
Nee, Baudet zei zelf bevolking.
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:33:48 #120
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169700561
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:28 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Heeft Omtzigt daar overigens al eens op gereageerd?
Na een snelle scan van de verschillende Twitterpagina's zag ik nergens een reactie staan, ergens wel jammer, ik ben er wel benieuwd naar! :)
pi_169700584
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:33 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Na een snelle scan van de verschillende Twitterpagina's zag ik nergens een reactie staan, ergens wel jammer, ik ben er wel benieuwd naar! :)
Die denkt natuurlijk ook van 'laat ze maar lekker lullen'. _O-
pi_169700619
Overigens mensen die stellen dat Baudet onderdeel van het "partij kartel" wil worden. Strookt niet helemaal met het invoeren van bindende referenda ofwel ? Misschien zit ik er gevoelsmatig heel erg naast maar dat Baudet zelf onderdeel van het kartel wil worden vind ik een nogal onzinnige uitspraak.
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:38:39 #123
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169700637
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik dus niet. Ik stel zelf dat beide niets met elkaar te maken hebben en ik vraag of hij dat ook weet. Het is namelijk zeer opmerkelijk om eerst een betoog te houden dat het belangrijk is om zaken direct voor te leggen aan het volk zelf, om vervolgens een alinea later het afwijzen van een parlementaire enquête (nota bene door Baudet zelf aangevraagd!) aan te dragen als belangrijk argument dat Europa volgens het partijkartel (of de gevestigde partijen) niet goed zou zijn.

Wat zegt dat? Zou als de enquête wel geweest zou zijn de uitkomsten wel te vertrouwen zijn?
--
pi_169700640
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik pak even zijn speech erbij:
https://forumvoordemocrat(...)-baudet-fvd-alv-2017

[..]

De bedoeling is niet om het partijkartel te breken maar uiteindelijk te vervangen. Door mensen die meer Baudetiaans zijn ingesteld. Vandaar dat hij ook zo populair is bij studentikoos ingesteld Nederland.
Duidelijk.
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:39:29 #125
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169700650
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:35 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die denkt natuurlijk ook van 'laat ze maar lekker lullen'. _O-
Of stiekem vindt hij het wel mooi dat FvD hem als mp wil hebben i.p.v. Buma :D
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:39:46 #126
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169700656
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:37 schreef Gohf046 het volgende:
Overigens mensen die stellen dat Baudet onderdeel van het "partij kartel" wil worden. Strookt niet helemaal met het invoeren van bindende referenda ofwel ? Misschien zit ik er gevoelsmatig heel erg naast maar dat Baudet zelf onderdeel van het kartel wil worden vind ik een nogal onzinnige uitspraak.
Hans Spekman (bekend van het partijkartel) heeft het invoerend van het bindend referendum nog feller staan bepleiten dan Baudet heeft gedaan. Dat strookt dan ook niet met het partijkartel of wel?
--
pi_169700681
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:39 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hans Spekman (bekend van het partijkartel) heeft het invoerend van het bindend referendum nog feller staan bepleiten dan Baudet heeft gedaan. Dat strookt dan ook niet met het partijkartel of wel?
Maar uiteindelijk ook weer laten varen toen ze in de gaten kregen dat het niet meer zo'n populair dingetje was onder hun achterban. Dus als Baudet het bindend referendum laat vallen zou ik je inderdaad gelijk geven. Maar dat gaat ie niet doen.
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:46:31 #128
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169700770
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:41 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk ook weer laten varen toen ze in de gaten kregen dat het niet meer zo'n populair dingetje was onder hun achterban. Dus als Baudet het bindend referendum laat vallen zou ik je inderdaad gelijk geven. Maar dat gaat ie niet doen.
Nee, Spekman heeft het moeten laten varen omdat een meerderheid van de aanwezige PvdA-leden tegen het bindend referendum heeft gestemd via een amendement op het congres. Dat is paradoxaal. De achterban stemt zelf tegen meer inspraak.

Zo werkt democratie in Nederland, uiteindelijk bepaalt niet het bestuur maar de Nederlanders zelf. Baudet pleit net als Spekman voor een bindend referendum. Maar het is goed mogelijk dat als de meerderheid van de FVD leden (via het internet dashboard van Baudet) tegen een bindend referendum stemmen Baudet het ook moeten laten varen. Ironisch genoeg is dat precies de verplichting die de democratie aan het bestuur oplegt.
--
pi_169700880
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:46 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, Spekman heeft het moeten laten varen omdat een meerderheid van de aanwezige PvdA-leden tegen het bindend referendum heeft gestemd via een amendement op het congres. Dat is paradoxaal. De achterban stemt zelf tegen meer inspraak.

Zo werkt democratie in Nederland, uiteindelijk bepaalt niet het bestuur maar de Nederlanders zelf. Baudet pleit net als Spekman voor een bindend referendum. Maar het is goed mogelijk dat als de meerderheid van de FVD leden (via het internet dashboard van Baudet) tegen een bindend referendum stemmen Baudet het ook moeten laten varen. Ironisch genoeg is dat precies de verplichting die de democratie aan het bestuur oplegt.
Kijk dat wist ik niet, mijn excuses. Als de meerderheid van de leden voor zou zijn valt het nog wel te billijken al denk ik niet dat het zover komt bij het FvD.

Daarnaast is dat lang niet het enige voorstel dat ze hebben voor meer directe democratie. Persoonlijk verwacht ik ook niet dat zo'n bindend referendum het zal halen(maar het blijft wel een nobel streven), maar ik denk dat veel mensen zich er op verkijken "bindend referendum is slecht want rechtse onderbuik" .
  woensdag 22 maart 2017 @ 15:59:33 #130
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169701057
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:51 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Kijk dat wist ik niet, mijn excuses. Als de meerderheid van de leden voor zou zijn valt het nog wel te billijken al denk ik niet dat het zover komt bij het FvD.

Daarnaast is dat lang niet het enige voorstel dat ze hebben voor meer directe democratie. Persoonlijk verwacht ik ook niet dat zo'n bindend referendum het zal halen(maar het blijft wel een nobel streven), maar ik denk dat veel mensen zich er op verkijken "bindend referendum is slecht want rechtse onderbuik" .
De rechtse onderbuik is natuurlijk een modegrill. De doorsnee Nederlander laat op dit moment (te zien aan de verkiezingsuitslag) zijn oren meer hangen naar het centrum-rechtse geluid en de meer radicale PVV geluiden. Dat is ook wel eens anders geweest. In beginsel zouden de linkse partijen in staat moeten zijn (dankzij hun activistische en relatief goed georganiseerde achterban) om meer mensen op de been te brengen bij referenda. Het is niet in het belang van rechts om hardop te pleiten voor referenda.

Bedenk wel dat maar een heel klein percentage van Nederlanders gaat stemmen bij een referendum en dat traditioneel gezien de tegenstanders (dus de indieners van het referendum) een voordeel hebben ten opzichte van de voorstanders. Vakbonden en milieu-organisaties zijn dan sterk in het voordeel.

Het PvdA-kader wil van oudsher referenda hebben om bijvoorbeeld het volk te mobiliseren tegen CETA en TTIP. Ondanks dat de meerderheid van het PvdA-bestuur en haar bewindspersonen deze verdragen steunen.

Maar naast de angst voor de onderbuik (of de angst voor activisten) zijn er wel meer bezwaren in te dienen tegen referenda. Een bindend referendum staat haaks op de democratische legitimatie van een parlement binnen een representatieve democratie. De zwijgende meerderheid van Nederland gaat er vanuit dat hun parlementariërs de juiste beslissingen kan nemen. Slechts een relatief kleine groep Nederlanders heeft de behoefte om zelf overal mee te willen beslissen. Die Nederlanders zouden er goed aan doen om zelf actief partijlid te worden, al dan niet van het partijkartel.
--
pi_169701134
Moet je per se 18 zijn om lid te worden?
(she/her)
  woensdag 22 maart 2017 @ 16:07:14 #132
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169701190

Vond dit ook wel een treffend stukje, over Baudets oorspronkelijke intenties.

Gezien de verhalen die ik gehoord heb over het feit dat hij veel te ver boven z'n stand kan ik eigenlijk niet anders concluderen dat hij zijn denktank om heeft getoverd tot een politieke partij puur en alleen voor persoonlijk gewin. Maar misschien ben ik cynisch en zijn al die verhalen onzin, dat kan. Voor mij is het in ieder geval wel een reden om hem nog geen haartje verantwoordelijkheid toe te vertrouwen.
pi_169701204
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:33 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nee, Baudet zei zelf bevolking.
Hij heeft meerdere keren uitgelegd wat hij bedoelt. Laten we niet keer op keer deze discussie herhalen.
pi_169701240
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:07 schreef Euribob het volgende:
[ afbeelding ]

Gezien de verhalen die ik gehoord heb over het feit dat hij veel te ver boven z'n stand kan ik eigenlijk niet anders concluderen dat hij zijn denktank om heeft getoverd tot een politieke partij puur en alleen voor persoonlijk gewin. Maar misschien ben ik cynisch en zijn al die verhalen onzin, dat kan. Voor mij is het in ieder geval wel een reden om hem nog geen haartje verantwoordelijkheid toe te vertrouwen.
Dingen veranderen nou eenmaal in het leven.
(she/her)
pi_169701247

[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 22-03-2017 16:09:50 (Niet zo kinderachtig op de persoon) ]
pi_169701276
Overigens snap ik niet wat de anti Fvd zuurpruimen hier doen, kun je eindeloos het welles nietes spelletje spelen
pi_169701285
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:07 schreef Euribob het volgende:
[ afbeelding ]

Het is altijd goed om je te baseren op van horen zeggen. Kan je nooit fout mee gaan. :')
pi_169701291
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je denkt dat hij dat geheel onbewust doet?
  woensdag 22 maart 2017 @ 16:11:19 #139
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169701307
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:10 schreef mtchel112 het volgende:
Overigens snap ik niet wat de anti Fvd zuurpruimen hier doen, kun je eindeloos het welles nietes spelletje spelen
Dan snap ik niet wat jij hier doet. In KLB kun je er naar hartenlust over klagen. Doe leuk mee of post niet.
  woensdag 22 maart 2017 @ 16:11:56 #140
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169701323
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:10 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Het is altijd goed om je te baseren op van horen zeggen. Kan je nooit fout mee gaan. :')
Indirect bewijs, beste bewijs.
  woensdag 22 maart 2017 @ 16:17:37 #141
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169701468
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:09 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dingen veranderen nou eenmaal in het leven.
Ja, soms heb je bijvoorbeeld dringend geld nodig. Anders zie ik niet in waarom je gaat van "Politiek is wel het laatste dat ik zou willen doen. Politiek is niets voor mij." naar leider van een eigen partij in een tijdsbestek van een paar jaar. Dat is geen langzame, stapsgewijze verandering over een lange periode maar op zeer korte termijn diametraal tegenovergesteld staan tegen je eerdere denkbeelden. Principes zijn hem in ieder geval niets waard, dat is wel duidelijk.
pi_169701657
Zo, ben lid geworden.
(she/her)
pi_169701675
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:25 schreef Fylax het volgende:
Zo, ben lid geworden.
Keurig.
  woensdag 22 maart 2017 @ 16:27:38 #144
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169701712
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:04 schreef Fylax het volgende:
Moet je per se 18 zijn om lid te worden?
Nee, volgens de statuten moet je minimaal zestien zijn. Je lidmaatschap zal dus worden goedgekeurd.
--
pi_169701724
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:25 schreef Fylax het volgende:
Zo, ben lid geworden.
Hoeveel duur is dat nou eigenlijk? :D
Edit: even opgezocht, 25 euro per jaar Jezus. Maar wat heb je eraan?
  woensdag 22 maart 2017 @ 16:28:15 #146
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169701728
Ik ben natuurlijk ook lid en Facebookvolger. Baudet gaat ons land naar grote hoogtes leiden en dat partijkartel moet nou eenmaal gebroken worden.
--
pi_169701809
quote:
6s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:28 schreef Ryon het volgende:
Ik ben natuurlijk ook lid en Facebookvolger. Baudet gaat ons land naar grote hoogtes leiden en dat partijkartel moet nou eenmaal gebroken worden.
_O-
pi_169701857
Grappig.
(she/her)
  woensdag 22 maart 2017 @ 16:33:19 #149
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169701891
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:32 schreef Fylax het volgende:
Grappig.
Hehe, denken dat ik een grap maak. Je zal nog verbaasd zijn wie er daar allemaal lid is.
--
pi_169701964
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hehe, denken dat ik een grap maak. Je zal nog verbaasd zijn wie er daar allemaal lid is.
Oh okay ik wil je wel geloven hoor :) Doelde vooral op 99999999999
(she/her)
  woensdag 22 maart 2017 @ 16:36:56 #151
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169702006
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:35 schreef Fylax het volgende:

[..]

Oh okay ik wil je wel geloven hoor :) Doelde vooral op 99999999999
Die is waarschijnlijk stiekem ook lid. Loopt tegen iedereen te verkondigen dat hij GroenLinks heeft gestemd, maar heeft thuis stiekem een heel kastje vol met lavender staan.. Dan weet je het wel.
--
pi_169702551
@hafc

Hij stemt serieus GL _O-

Haha ik zal hem voortaan ook maar negeren
pi_169702679
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:28 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Hoeveel duur is dat nou eigenlijk? :D
Edit: even opgezocht, 25 euro per jaar Jezus. Maar wat heb je eraan?
Later aan je kleinkinderen vertellen dat het niet jouw schuld is dat Griekse deurwaarders hun speelgoed eunationaliseren.
  woensdag 22 maart 2017 @ 17:04:09 #154
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169702756

Baudet staat achter het partijkartel.. Maar voor hoe lang nog???
--
pi_169702837
pi_169703233
quote:
Wat is je inhoudelijke bezwaar tegen dit stukje? Hij snijdt toch goede punten aan?
  woensdag 22 maart 2017 @ 17:28:31 #158
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169703307
quote:
6s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:04 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]

Ben ik in beeld?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 22 maart 2017 @ 17:34:28 #159
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_169703432
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Op de een of andere manier trekken politici als Baudet en Wilders stemmers aan die politiek als een soort voetbalwedstrijd beschouwen. Ze hebben een favoriet team (partij) gekozen en vinden alles wat daar gebeurt of wat daar gezegd wordt fan-tas-tisch. Als je hetzelfde fanboygedrag zou zien bij andere partijen (stel je voor dat Fylax D66'er is en op school de hele dag alle blikken van Pechtold zou proberen te imiteren, of stel je voor dat de users hier PvdA-aanhangers zouden zijn en aan de lopende band filmpjes van Asscher delen om vervolgens hard te juichen en hem volledig op te hemelen), dan zouden dezelfde mensen het waarschijnlijk eng vinden. Iets in mij zegt dat er nogal wat hypocrisie schuilgaat in de gemiddelde FvD'er. Uiteraard geldt dat niet voor iedereen.
Precies dit. Van die mensen die het geen kut interesseert welke ideeën een partij heeft en wat de effecten daarvan zijn, en puur op de lijstrekker stemmen. Zelfde volk vind je bij GL en PP; als je Jesse Klaver bij PvdA of zelfs VVD had neergezet zou-ie nog steeds eenzelfde groep kiezers aangesproken hebben, 'want hij heeft een leuke kop' :')
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_169703568
quote:
Ach ja, de auteur is een linkse deugdebiel met een boek over deugen:

pi_169703586
Thierry is de eerste arrogante persoon die ik wel mag *O*

Normaal loop ik met een boog om Yuppen heen. Ben bang voor ze :@
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 17:43:20 #162
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169703608
quote:
een partij die zich net zo hevig keert tegen alles wat buitenlands is,
Hier gestopt met lezen. Triest gedoe weer.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169703638
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hier gestopt met lezen. Triest gedoe weer.
Wat klopt er niet aan?
pi_169703647
Wie maakt even een meme van steen-papier-scharende (hihaho) lijsttrekkers die autistic screechen als Thierry met z'n kartelschaar het zootje overtroeft? :7
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 17:46:33 #165
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169703661
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan?
Kan beter vragen wat er wel aan klopt _O-

Je bent blind in linkse propaganda getrapt als je hier niet doorheen prikt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169703670
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan?
Moet je dat nog vragen? :') Het klopt gewoon niet.
(she/her)
  woensdag 22 maart 2017 @ 17:49:14 #167
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169703718
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:45 schreef gekkewiebel het volgende:
Wie maakt even een meme van steen-papier-scharende (hihaho) lijsttrekkers die autistic screechen als Thierry met z'n kartelschaar het zootje overtroeft? :7
_O_
Het is dat ik niet goed kan fotoshoppen en/of painten, anders had ik het met alle liefde gedaan :P
pi_169703774
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:46 schreef Fylax het volgende:

[..]

Moet je dat nog vragen? :') Het klopt gewoon niet.
Maar wat klopt er dan niet uit dat stuk en waarom? Dat soort dingen bespreek je normaal gesproken op een discussieforum.
pi_169703784
Jank eens niet zo.
(she/her)
pi_169703798
Je bent wel heel erg dom als je niet gewoon uit jezelf ziet dat zoiets niet klopt.

Of je wil het niet zien.
(she/her)
pi_169703802
quote:
6s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:04 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]

Moest lachen. Koesoe staat er ook wel comfortabel bij trouwens.
pi_169704214
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:53 schreef Fylax het volgende:
Je bent wel heel erg dom als je niet gewoon uit jezelf ziet dat zoiets niet klopt.

Of je wil het niet zien.
Volgens mij is de discussie niet aan willen gaan juist dom en laf. Als het stukje zo duidelijk niet klopt, dan fileer je dat toch even?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 18:18:16 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169704266
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij is de discussie niet aan willen gaan juist dom en laf. Als het stukje zo duidelijk niet klopt, dan fileer je dat toch even?
Alsof jij de koning van de discussie bent met je voortdurende stroom aan persoonlijke aanvallen :')

Het klopt niet, punt. Er wordt iets beweerd, dus de bewijslast ligt bij de mensen die dat beweren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169704335
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alsof jij de koning van de discussie bent met je voortdurende stroom aan persoonlijke aanvallen :')

Het klopt niet, punt. Er wordt iets beweerd, dus de bewijslast ligt bij de mensen die dat beweren.
Over persoonlijke aanvallen ben jij wel de laatste die mag klagen...
En wat je zegt klopt, fylax stelt dat het een :') stuk is, laat hem dat dan ook maar aantonen.
pi_169704358
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kan beter vragen wat er wel aan klopt _O-

Je bent blind in linkse propaganda getrapt als je hier niet doorheen prikt.
Met de homeopathische verdunning doelt Baudet niet op buitenlanders?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 18:25:57 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169704445
quote:
14s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Over persoonlijke aanvallen ben jij wel de laatste die mag klagen...
En wat je zegt klopt, fylax stelt dat het een :') stuk is, laat hem dat dan ook maar aantonen.
Eentje is butthurt hoor :')
Ik doe één ding, en dat is me tot jouw niveau verlagen. Want als één ding wel onmogelijk is, is dat met jou een discussie voeren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 18:26:09 #177
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169704451
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ook goeiemorgen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169704562
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Eentje is butthurt hoor :')
Ik doe één ding, en dat is me tot jouw niveau verlagen. Want als één ding wel onmogelijk is, is dat met jou een discussie voeren.
Wanneer heb jij in deze reeks voor het laatst met iemand een discussie proberen te voeren?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 18:32:05 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169704570
quote:
10s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wanneer heb jij in deze reeks voor het laatst met iemand een discussie proberen te voeren?
Vanmiddag nog toevallig. Toen jij nog bezig was met mensen persoonlijk aanvallen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169704944
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kijk maar wat de homeopatische verdunning van de Britse cultuur voor gevolgen heeft ...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 18:50:39 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169704954
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:50 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Kijk maar wat de homeopatische verdunning van de Britse cultuur voor gevolgen heeft ...
Ook jij trekt foute conclusies.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169704988
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ook jij trekt foute conclusies.
Nee hoor. Baudet bedoelt toch echt mensen die niets op hebben met de westerse waarden ... en zo te zien vandaag weer een mooi voorbeeld in GB.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 18:53:06 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169705000
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:52 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Nee hoor. Baudet bedoelt toch echt mensen die niets op hebben met de westerse waarden ... en zo te zien vandaag weer een mooi voorbeeld in GB.
Nee, hij zei in die speach dat de homeopatische verdunning leidt tot het verlies van westerse waarden in een land. Individuele gekkies hebben daar niks mee te maken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169705035
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, hij zei in die speach dat de homeopatische verdunning leidt tot het verlies van westerse waarden in een land. Individuele gekkies hebben daar niks mee te maken.
Dat klopt dan toch. Je importeert mensen die niets op hebben met de NL of in dit geval GB cultuur en dan krijg je dit soort incidenten.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 19:01:08 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169705154
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:55 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Dat klopt dan toch. Je importeert mensen die niets op hebben met de NL of in dit geval GB cultuur en dan krijg je dit soort incidenten.
Het heeft alleen niks te maken met die uitspraak. Tegenstanders bekritiseer ik omdat ze er geen biet van begrepen hebben, maar ook hier raad ik je gewoon aan om eerst goed te lezen waar het over gaat voor je zulke uitspraken doet :s)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169705168
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vanmiddag nog toevallig. Toen jij nog bezig was met mensen persoonlijk aanvallen.
Waar dan, dit topic begon om twaalf uur en daarin heb ik je niet op enige poging tot discussie kunnen betrappen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 19:02:26 #187
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169705180
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar dan, dit topic begon om twaalf uur en daarin heb ik je niet op enige poging tot discussie kunnen betrappen.
Niet met jou ja, die hoop heb ik allang opgegeven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169705223
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het heeft alleen niks te maken met die uitspraak. Tegenstanders bekritiseer ik omdat ze er geen biet van begrepen hebben, maar ook hier raad ik je gewoon aan om eerst goed te lezen waar het over gaat voor je zulke uitspraken doet :s)
Ik ben geen voor of tegenstander van Baudet.
Verder heeft Baudet toch echt bij zijn uitleg aangegeven dat dit soort incidenten een gevolg zijn van de homeopatische verdunning van de Nederlandse cultuur. Hij had het zelfs over de terrorisme dreiging hier in Nederland.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 19:04:54 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169705253
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:03 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Ik ben geen voor of tegenstander van Baudet.
Verder heeft Baudet toch echt bij zijn uitleg aangegeven dat dit soort incidenten een gevolg zijn van de homeopatische verdunning van de Nederlandse cultuur. Hij had het zelfs over de terrorisme dreiging hier in Nederland.
Hij heeft het over het verlies van normen en waarden, en daar heeft dit niks mee te maken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169705268
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

quote:
Ik weet niet of dit waar is, maar het zou me niets verbazen; nergens hebben individuele parlementariërs zo weinig vrijheid van meningsuiting als bij de PVV.
Een gedachte van hem dat het hem niet zal verbazen, kan je niet veel mee.

quote:
Bovendien kan ik me voorstellen dat het tegenvallende resultaat van 15 maart de neiging tot desertie heeft vergroot. Leek Wilders aanvankelijk een briljante campagne te voeren door geen campagne te voeren (afgezien van permanent getwitter), uiteindelijk bleef zijn patriottische revolutie uit, dat zal het moreel van zijn manschappen geen goed hebben gedaan.
Dat zou kunnen, maar dit is een stukje over de PVV en niet relevant.

quote:
Maar wat me nog meer zorgen zou baren als ik de leider was van ’s lands grootste radicaal-nationalistische partij, is de entree van een concurrent. Met de komst van het Forum voor Democratie beschikken afvallige PVV’ers over een potentiële vluchtheuvel in de Kamer – een partij die zich net zo hevig keert tegen alles wat buitenlands is, maar meer ruimte biedt aan persoonlijke inbreng dan het eenmansbedrijf Wilders.
Feitelijk onjuist, FvD wil niet alles wat buitenlands is verbieden. Geen koranverbod, geen sluiting van moskeeen. FvD wil alleen dat ze de Nederlandse waarden onderschrijven, als ze dat doen zijn ze meer dan welkom.

quote:
Een partij ook die een verfijndere c.q. doortraptere stijl hanteert dan die van de gezwollen oorlogsretoriek, waar inmiddels lang niet iedereen meer van achterover valt.

Dat PVV’ers, al dan niet in bezit van een Kamerzetel, zich thuis zouden voelen bij het Forum voor Democratie, staat buiten kijf. De intellectuele camouflage van Thierry Baudet en de ironische welbespraaktheid van Theo Hiddema geven het forum een wat charmantere uitstraling, maar inhoudelijk hebben we het over een en dezelfde ideologische richting. Het was geen verspreking dat Baudet repte van een elite die de natie via ‘homeopatische verdunning’ wil ¬vermengen met andere volken, ‘opdat er nooit meer een Nederlander zal zijn’.
Wederom feitelijk onjuist, hij spreekt hier over volken terwijl hij cultuur heeft gezegd.

quote:
Deze woorden, die zo uit een handboek voor rassenleer gelicht hadden kunnen zijn, nam hij weliswaar terug na een bombardement van kritiek bij ‘Pauw en Jinek’, maar dat was omdat hij constateerde dat ze nogal wat gedoe opleverden, niet omdat hij er niet meer achter stond. Dat zou ook gek zijn, want ze waren geheel in overeenstemming met wat hij eerder had gezegd.
Wederom onjuist. Hij heeft zijn woorden niet teruggenomen, hij heeft gezegd dat hij het voortaan anders zal formuleren omdat hij ziet wat het teweeg brengt en het verkeerd wordt geinterpreteerd.

quote:
Op het eerste congres van zijn partij verklaarde hij het volgende: “Het Westen lijdt aan een auto-immuunziekte. Een deel van ons organisme – ons afweersysteem, datgene wat ons zou moeten beschermen – heeft zich tegen ons gekeerd. Kwaadwillende, agressieve elementen worden ons maatschappelijk lichaam in ongehoorde aantallen binnengeloodst.”
Waarom het alleen bij dit citaat blijft en niet uitlegt waarom hij het citeert kunnen we hier niets mee. Laat hem dan in ieder geval uitleggen wat hier slecht,fout of racistisch aan is.

quote:
Populisme voor hoogopgeleiden, durft u het aan? Baudet verwijt ‘intellectueel zwakbegaafde politici’ dat ze het land uitverkopen aan de islam en hij verpakt zijn ideeën in deftige theorieën over het verlies van mannelijkheid: “We gaan voor consensus, een vrouwelijke waarde. We zijn bang.” Maar er is niets intellectueels aan zijn nationalisme en bedroevend weinig dat hem onderscheidt van Wilders.
Een mening dat Baudet eigenlijk een deftige Wilders is en het wederom niet toelichten.
Kortom, een tendentieus stukje.zonder inhoud.
pi_169705295
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niet met jou ja, die hoop heb ik allang opgegeven.
Heb al je reacties even doorgenomen hier en je roept vooral dat je allerlei discussies niet meer aangaat. Maar waar ging je nu daadwerkelijk in discussie met iemand?
pi_169705296
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hij heeft het over het verlies van normen en waarden, en daar heeft dit niks mee te maken.
Goed hoor, misschien haal ik dingen door elkaar. Maar dit soort incidenten zijn een logisch gevolg van de import van mensen die andere normen en waarden dan wij nastreven. En ja, dan heb je het over individuen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 19:09:42 #193
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169705338
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:07 schreef sol1taire het volgende:

[..]

God hoor, misschien haal ik dingen door elkaar. Maar dit soort incidenten zijn een logisch gevolg van de import van mensen die andere normen en waarden dan wij nastreven. En ja, dan heb je het over individuen.
Klopt. En het partijprogramma van het FvD bestaat uit genoeg punten die dat probleem moeten aanpakken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169705390
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Klopt. En het partijprogramma van het FvD bestaat uit genoeg punten die dat probleem moeten aanpakken.
Inderdaad, we zijn het (weer) eens.
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:12:26 #195
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169705392
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In de oorspronkelijke context heeft hij het dus echt over volk:

quote:
"door de homeopathische verdunning van de Nederlandse bevolking met alle volkeren van de wereld, nooit meer een Nederlander zal bestaan,"
Toen hij daarmee door Jinek werd geconfronteerd ('dit lijkt op raszuiverheid') zwakte hij het af tot dat hij eigenlijk cultuur bedoelde. Wat opvallend is, want dat zou betekenen dat Baudet zijn woorden niet zorgvuldig kiest. Als hij oprecht cultuur had bedoeld, dan had hij dat in zijn oorspronkelijke uitspraak ook moeten gebruiken.

Wilders is recentelijk iets zelfde verweten (minder, minder, minder zou alleen slaan op "criminele" Marokkanen) ook daarbij is terecht de vraag gesteld waarom Wilders de bedoelde afzwakking dan niet in eerste instantie gebruikte. Wilders is terecht aangevallen en zelfs veroordeeld voor zijn woordkeuze. Baudet ondergaat hetzelfde lot.
--
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 19:18:37 #196
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169705521
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:12 schreef Ryon het volgende:

[..]

In de oorspronkelijke context heeft hij het dus echt over volk:

[..]

Toen hij daarmee door Jinek werd geconfronteerd ('dit lijkt op raszuiverheid') zwakte hij het af tot dat hij eigenlijk cultuur bedoelde. Wat opvallend is, want dat zou betekenen dat Baudet zijn woorden niet zorgvuldig kiest. Als hij oprecht cultuur had bedoeld, dan had hij dat in zijn oorspronkelijke uitspraak ook moeten gebruiken.

Wilders is recentelijk iets zelfde verweten (minder, minder, minder zou alleen slaan op "criminele" Marokkanen) ook daarbij is terecht de vraag gesteld waarom Wilders de bedoelde afzwakking dan niet in eerste instantie gebruikte. Wilders is terecht aangevallen en zelfs veroordeeld voor zijn woordkeuze. Baudet ondergaat hetzelfde lot.
Ook de oorspronkelijke context is prima te herleiden tot cultuur. Het gevolg dat hij schetst is dat er geen 'Nederlander' meer zal bestaan. De 'Nederlander' is een persoon die de Nederlandse cultuur draagt, de cultuur die al duizenden jaren geëvolueerd is tot wat het nu is. Zodra alle banden met die geschiedenis verbroken zijn, bestaat de Nederlander niet meer.

Het is een beetje hetzelfde lot wat de Grieken ondergaan hebben. Die hebben zo extreem veel externe invloeden gehad de afgelopen 2000 jaar, dat er van hun oorspronkelijke cultuur bijna niks meer over is. Ondertussen kan ik nog naar de Germanen kijken van 2000 jaar geleden, en dan zie ik dingen die min of meer nog steeds zijn terug te vinden in de hedendaagse cultuur.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169705543
Dank voor je reactie.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:05 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

[..]

Een gedachte van hem dat het hem niet zal verbazen, kan je niet veel mee.

[..]

Dat zou kunnen, maar dit is een stukje over de PVV en niet relevant.

Nou ja, enige relevantie heeft het wel. Het hele stuk zou immers :') zijn. Dat de FvD als geestverwanten een aardig toevluchtsoord zou kunnen zijn voor PVV'ers is natuurlijk geen hele gekke gedachte.
quote:
Feitelijk onjuist, FvD wil niet alles wat buitenlands is verbieden. Geen koranverbod, geen sluiting van moskeeen. FvD wil alleen dat ze de Nederlandse waarden onderschrijven, als ze dat doen zijn ze meer dan welkom.
Enkel tijdelijk en eigenlijk alleen als ze uit vergelijkbare culturen als de Nederlandse komen.
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/immigratie-remigratie
Iets netter omschreven dus maar inhoudelijk zijn de verschillen niet zo groot. Zeker niet vergeleken met de periode dat Wilders nog meer dan 1 A4-tje als standpunten had :P

quote:
Wederom feitelijk onjuist, hij spreekt hier over volken terwijl hij cultuur heeft gezegd.
Komt de definitie van een volk niet min of meer neer op het delen van een bepaalde cultuur?
Overigens had hij hij net oorspronkelijk wel over de bevolking, de kans dat dit echt een verspreking was lijkt me klein.

quote:
Wederom onjuist. Hij heeft zijn woorden niet teruggenomen, hij heeft gezegd dat hij het voortaan anders zal formuleren omdat hij ziet wat het teweeg brengt en het verkeerd wordt geinterpreteerd.
Dan heeft hij dus zijn oorspronkelijke keutel eigenlijk wel ingetrokken.

quote:
Waarom het alleen bij dit citaat blijft en niet uitlegt waarom hij het citeert kunnen we hier niets mee. Laat hem dan in ieder geval uitleggen wat hier slecht,fout of racistisch aan is.
Nou ja, de lezers van Trouw moeten wel in staat geacht worden te beseffen waarom dit soort white genocide praat vrij dubieus is.
quote:
[..]

Een mening dat Baudet eigenlijk een deftige Wilders is en het wederom niet toelichten.
Kortom, een tendentieus stukje.zonder inhoud.
Tja, het is een opiniestuk op een krantenpagina geen betoog van tientallen pagina's. Dan mag je ook van je lezers wat interpretatievermogen verwachten.
En zonder inhoud is het zeker niet, het komt met een interessante gedachte, de FvD als toevluchtsoord voor PVV'ers en het laat zien dat beide clubs erg op elkaar lijken. Dat jij het met die conclusie niet eens bent wil niet zeggen dat er geen inhoud is of dat het dan maar tendentieus zou moeten zijn. En daarbij, een opiniestuk mag of moet zelfs ook meningen bevatten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2017 19:20:14 ]
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:20:34 #198
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169705589
quote:
Nee, dat klopt dus niet. Baudet gebruikte - bewust - het woord volkeren ipv cultuur.
quote:

De columnist stelt dan ook niet dat FVD alles wil verbieden, alleen dat FVD afkerig is van alles wat buitenlands is. Dat is overduidelijk een hyperbool (het grootste deel van de financiering van Baudet komt uit Amerika en Baudet reist ook heel veel) maar past wel bij de politieke toon die FVD aanslaat. Baudet heeft zich in zijn publicaties altijd kritisch getoond tegen oikofoben. De weg met ons gedachte is grotendeels door hem gepopulariseerd. Een toon die voornamelijk PVV"ers aanspreekt.
quote:
Dat citaat is omstreden omdat het een zogenaamde "organische vergelijking" maakt. Een retoriek die voor de WOII erg populair was, maar daarna - om begrijpelijke redenen - in West-Europa in onmin is geraakt. Sociale wetenschappers voor de WOII maakte graag vergelijkingen tussen het lichaam en de samenleving, waarbij landverraders en minderheden als kankergezwellen of ziektekiemen werden beschouwd.

Baudet heeft geschiedenis gestudeerd en is vrij goed bekend met de controverse rondom deze vergelijking. Waarom hij toch bewust deze passage in zijn speech heeft gezet is onbekend. Waarschijnlijk wilde hij ermee provoceren of gebruik maken van de bewezen - doch omstreden - retorische kracht die het bezit.

In beginsel zou bekend moeten zijn bij het grote publiek wat er mis is met een dergelijk citaat. Maar klaarblijkelijk niet bij de doelgroep van Baudet zelf.
--
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:26:23 #199
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169705765
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ook de oorspronkelijke context is prima te herleiden tot cultuur. Het gevolg dat hij schetst is dat er geen 'Nederlander' meer zal bestaan. De 'Nederlander' is een persoon die de Nederlandse cultuur draagt, de cultuur die al duizenden jaren geëvolueerd is tot wat het nu is. Zodra alle banden met die geschiedenis verbroken zijn, bestaat de Nederlander niet meer.

Het is een beetje hetzelfde lot wat de Grieken ondergaan hebben. Die hebben zo extreem veel externe invloeden gehad de afgelopen 2000 jaar, dat er van hun oorspronkelijke cultuur bijna niks meer over is. Ondertussen kan ik nog naar de Germanen kijken van 2000 jaar geleden, en dan zie ik dingen die min of meer nog steeds zijn terug te vinden in de hedendaagse cultuur.
Natuurlijk kan dat het woord volk en "de Nederlander" prima herleid worden tot "cultuur". Wat de aanduiding juist omstreden maakt (en waarom Jinek er nadrukkelijk naar verwijst) is dat beide termen ambigu zijn. Ze betekenen zowel volk en Nederlander als etniciteit als cultuur.

Baudet weet dat, of moet op grond van zijn achtergrond dat geweten moeten hebben. Het roept dan nogmaals extra de vraag op waarom Baudet niet expliciet stelt dat hij het heeft over cultuur en waarom hij er bewust voor kiest dat in het vage te laten. Zeker omdat de paradoxale term "homeopathische verdunning" een sterke verwijzing naar "bloedverdunning" in zich heeft schuilen. Dat is geen toeval en voor iemand met een literaire achtergrond al helemaal geen toevalligheid. Baudet denkt over het algemeen vrij lang na over zijn speeches, dus een "slip of the tong" is het niet.

Dat Baudet het provocerend bedoeld heeft zal wel zeker zijn, dat maakt de kritiek die hij kracht echter niet minder terecht. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
--
pi_169705810
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:19 schreef 99.999 het volgende:
Nou ja, de lezers van Trouw moeten wel in staat geacht worden te beseffen waarom dit soort white genocide praat vrij dubieus is.
Hij doelt hier op de radicale islam, dat heeft hij meerdere keren toegelicht op televisie.
Er wordt 1 zin uitgehaald waardoor de hele context van het verhaal verloren gaat, het is makkelijk scoren.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 19:32:16 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169705963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat het woord volk en "de Nederlander" prima herleid worden tot "cultuur". Wat de aanduiding juist omstreden maakt (en waarom Jinek er nadrukkelijk naar verwijst) is dat beide termen ambigu zijn. Ze betekenen zowel volk en Nederlander als etniciteit als cultuur.

Baudet weet dat, of moet op grond van zijn achtergrond dat geweten moeten hebben. Het roept dan nogmaals extra de vraag op waarom Baudet niet expliciet stelt dat hij het heeft over cultuur en waarom hij er bewust voor kiest dat in het vage te laten. Zeker omdat de paradoxale term "homeopathische verdunning" een sterke verwijzing naar "bloedverdunning" in zich heeft schuilen. Dat is geen toeval en voor iemand met een literaire achtergrond al helemaal geen toevalligheid. Baudet denkt over het algemeen vrij lang na over zijn speeches, dus een "slip of the tong" is het niet.

Dat Baudet het provocerend bedoeld heeft zal wel zeker zijn, dat maakt de kritiek die hij kracht echter niet minder terecht. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Hoe precies is 'Nederlander' op een andere manier te begrijpen? Zeker als je de context van al zijn ideeën meeneemt, is het meer dan duidelijk dat hij doelt op de Nederlandse normen en waarden. Die bloedverdunning waar hij het over heeft, is waar ik een voorbeeld van gaf in mijn post: de Grieken.

Als een beker met zout water neemt, en je verdunt het tot de inhoud van een emmer, dan zal er van dat zout vrij weinig meer over zijn als je vervolgens weer een bekertje uit die emmer haalt. Dat is geen evolutie van cultuur, dat is vervanging van cultuur.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:04:48 #202
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169706867
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoe precies is 'Nederlander' op een andere manier te begrijpen? Zeker als je de context van al zijn ideeën meeneemt, is het meer dan duidelijk dat hij doelt op de Nederlandse normen en waarden. Die bloedverdunning waar hij het over heeft, is waar ik een voorbeeld van gaf in mijn post: de Grieken.

Als een beker met zout water neemt, en je verdunt het tot de inhoud van een emmer, dan zal er van dat zout vrij weinig meer over zijn als je vervolgens weer een bekertje uit die emmer haalt. Dat is geen evolutie van cultuur, dat is vervanging van cultuur.
Staat mooi uitgelegd in de Nederlandse wiki:

quote:
Nederlanders (Nederlander, het Nederlandse volk) zijn een Europees volk, afkomstig uit Nederland. Het begrip Nederlands kent meerdere definities. Sommige hiervan staan los van elkaar, andere zijn verwant of deels overlappend. Hieronder worden deze verschillende begrippen gedefinieerd, waarna het artikel zich meer verdiept in de Nederlandse etniciteit.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlanders

Het begrip Nederlanders en het begrip volk kent meerdere verschillende betekenissen die door elkaar heen gebruikt worden. Baudet maakt daar bewust gebruik van, ondanks dat hij wist dat hij die verwarring had kunnen voorkomen. Het op deze manier "spelen" met woorden met een dubbele betekenis is trouwens ook een vrij old skool retorisch trucje.

Je vergelijking met tussen zout, vloeistof en cultuur is een ongelukkige. Cultuur laat zich in haar aard namelijk erg lastig vergelijken met een vloeistof, bloed daarentegen weer erg gemakkelijk.
--
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 20:18:18 #203
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169707286
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

Staat mooi uitgelegd in de Nederlandse wiki:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlanders

Het begrip Nederlanders en het begrip volk kent meerdere verschillende betekenissen die door elkaar heen gebruikt worden. Baudet maakt daar bewust gebruik van, ondanks dat hij wist dat hij die verwarring had kunnen voorkomen. Het op deze manier "spelen" met woorden met een dubbele betekenis is trouwens ook een vrij old skool retorisch trucje.

Je vergelijking met tussen zout, vloeistof en cultuur is een ongelukkige. Cultuur laat zich in haar aard namelijk erg lastig vergelijken met een vloeistof, bloed daarentegen weer erg gemakkelijk.
Nou vind ik al die begrippen uiteindelijk wel redelijk overlappen, en het is voor mij iig meer dan duidelijk dat Baudet het niet a la Wilders over de roomwitte Nederlander heeft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169709217
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:11 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dan snap ik niet wat jij hier doet. In KLB kun je er naar hartenlust over klagen. Doe leuk mee of post niet.
Nou ik herinner mij nog dat hier gezellig werd gesproken over de fvd. Nu lijkt het steeds meer dat linkse aanhang hier zijn beklag komt doen. Moeten zij dan niet naar klb?
Nevermind
  woensdag 22 maart 2017 @ 21:13:21 #206
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169709262
quote:
Toch leuk hoe iedere nobody zich loopt op te winden over een paar jongetjes die overal tegenaan trappen. Heb al aardig wat leesplezier gescoord met mijn stem voor Robin en Batman. Veel meer nut verwacht ik niet van mijn stemgang. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 22 maart 2017 @ 21:57:12 #207
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169710920
_O-
http://www.ad.nl/verkiezi(...)-kamerzaal~a7cc22c5/

Protesteren tegen je plekje in de TK, tja :')
Ik had me er niet zo heel druk om gemaakt, het is toch meer iets symbolisch 8)7
pi_169711147
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:26 schreef Ryon het volgende:
Het is toch ook niet een geheim dat Baudet een pure nationalist is en de natie en haar uiterlijke kenmerken bijna als voorwaarde ziet om überhaupt van cultuur te kunnen spreken.

quote:
Baudet denkt over het algemeen vrij lang na over zijn speeches, dus een "slip of the tong" is het niet.
Het voorafgaande deel van de discussie ging over FvD's mening over alternatieve geneeskunde. Dit was een bruggetje naar het volgende onderwerp. Die tekst zal niet op de tekentafel gelegen hebben. Dat zou ook vreemd zijn, want dan had hij zich wel wat slimmer uitgedrukt.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_169711358
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:57 schreef SgtPorkbeans het volgende:
_O-

Waar zit FvD dan?
Edit: staat in het artikel |:(
  woensdag 22 maart 2017 @ 23:18:24 #210
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_169713254

You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_169713352
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:57 schreef SgtPorkbeans het volgende:
_O-

Moeilijk om uit dat stuk precies op te maken hoe serieus Thierry dit neemt (wel heel korte quote, geen context, geen beeld/lichaamstaal), tuurlijk wil 'ie een ander plekkie. Het infantiele calimerocomplex dat hij hier kenbaar lijkt te maken bevalt me alleen niet zo. Dat FvD en Denk hier samen genoemd worden is logisch gezien beiden niet tevreden zijn met de hun toebeelde plekken, maar ik hoop niet dat het een voorbode is van meer van zulks. Ze schoppen beiden tegen het systeem, maar van FvD verwacht ik toch wel wat meer dan schoppen alleen.
Kom nou, Thierry achtte het nodig om het systeem van binnenuit te gaan veranderen, en ik gaf hem m'n stem daarvoor, kom dan niet met zulke krokodillentranen.

Of als 'ie er echt heel erg mee zit, neem gewoon de humoristische weg, Hiddema straks als oudste (?) kamerlid daar, die man moet je toch niet zo ver van de interruptiemicrofoon zetten, zoiets.
pi_169713427
50+ heeft een oudere meen ik. Maar het is allemaal wel weer kinderachtig. In de kamer gaat veel op anciënniteit. Dat weet je als je er aan begint.
pi_169713472
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 23:18 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit is geniaal
  woensdag 22 maart 2017 @ 23:29:45 #214
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_169713498
even de OP aangepast
graag op anoniem
pi_169715423
Helemaal niks mis om bij de PVV te zitten. Want ook al zijn er wezenlijke verschillen, in de praktijk zullen ze in de oppositie veel samen optrekken en dan kun je maar beter bij elkaar in de buurt zitten voor overleg. Die angst voor de beeldvorming is volgens mij niet nodig want die framing zal toch wel plaatsvinden en de plaats van de stoelen speelt daarin geen rol lijkt mij. Niet tevreden zijn oke, als ze maar niet mee gaan doen met dat zielige staande protest van Denk :')!

edit: ik zie net dat kaartje van de indeling op Geenstijl. Denk zit gewoon wel aan het gangpad, dus wat lullen ze nou :') . Misschien willen ze niet achter twee ongesluierde vrouwen zitten? (Femke Merel Arissen :9~ )

[ Bericht 4% gewijzigd door Ronald-Koeman op 23-03-2017 06:19:04 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  PR/Manusje van alles donderdag 23 maart 2017 @ 06:58:58 #216
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_169715553
Lekker boeiend waar je zit.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_169716347
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nou vind ik al die begrippen uiteindelijk wel redelijk overlappen, en het is voor mij iig meer dan duidelijk dat Baudet het niet a la Wilders over de roomwitte Nederlander heeft.
Hij heeft ook letterlijk gezegd dat hij dat niet bedoelt. Zelf is hij ook een mengsel van allerlei culturen.
pi_169716398
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 23:26 schreef 99.999 het volgende:
50+ heeft een oudere meen ik. Maar het is allemaal wel weer kinderachtig. In de kamer gaat veel op anciënniteit. Dat weet je als je er aan begint.
Niemand zit op je mening te wachten, ga lekker bomen knuffelen ofzo..👍🏻
pi_169717060
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 23:18 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:D _O_

Deze is beter dan Bassie & Adriaan
pi_169717077
Weet iemand hoe laat vandaag de tweede kamer wordt geïnstalleerd? En is dit live te zien op NPO politiek?
  donderdag 23 maart 2017 @ 09:45:57 #221
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169717080
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 08:52 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Hij heeft ook letterlijk gezegd dat hij dat niet bedoelt. Zelf is hij ook een mengsel van allerlei culturen.
Ach, het is net wat je horen wilt denk ik dan maar.
pi_169717143
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:45 schreef JanCees het volgende:
Weet iemand hoe laat vandaag de tweede kamer wordt geïnstalleerd? En is dit live te zien op NPO politiek?
Lees nu 13.00 uur
pi_169717217
pi_169717400
quote:
Namen zijn niet zo interessant aangezien een hele hoop hun stoeltje weer mogen inleveren als ze gaan regeren
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 10:05:33 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169717433
quote:
Dan is het FvD wat opgeschoven. Eerst zaten ze helemaal rechts.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 10:06:54 #228
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169717534
Dat interview is wel leuk, hier zie je wat citaten

http://www.dagelijksestan(...)-ja-dat-zie-je-toch/
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:11:27 #230
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169717539
quote:
Snap eigenlijk niet zo goed wat hier mis mee is, hij mag er toch zijn eigen mening op nahouden :?
pi_169717555
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:11 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Snap eigenlijk niet zo goed wat hier mis mee is, hij mag er toch zijn eigen mening op nahouden :?
Dat lijkt me niet meer dan gezond binnen een politieke partij, anders krijg je van die PVV-taferelen.
pi_169717563
quote:

[..]

Wie zegt dat er wat mis mee is?
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:14:46 #233
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169717613
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:12 schreef Fylax het volgende:

[..]

Wie zegt dat er wat mis mee is?
Zo vind ik het een beetje geschreven. Als in "Hiddema breekt bijna met standpunten FvD" maar daar is de Telegraaf natuurlijk heer en meester in. :P
pi_169717704
quote:
9s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:34 schreef Faux. het volgende:

[..]

Precies dit. Van die mensen die het geen kut interesseert welke ideeën een partij heeft en wat de effecten daarvan zijn, en puur op de lijstrekker stemmen. Zelfde volk vind je bij GL en PP; als je Jesse Klaver bij PvdA of zelfs VVD had neergezet zou-ie nog steeds eenzelfde groep kiezers aangesproken hebben, 'want hij heeft een leuke kop' :')
Ik vind dit nogal een pedante stelling gebaseerd op wat eigenlijk ? Ik ben nog nooit zo geïnteresseerd geweest als nu in de politiek, juist omdat ik me zo goed kan vinden in de core thema's van FvD die bij de standaard partijen niet of nauwelijks terug komen.
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:29:30 #235
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169717849
quote:

[..]

Als volksvertegenwoordiger vertegenwoordiger je niet je eigen mening, maar die van je achterban en die van je kiezers. Die opvattingen zijn vastgelegd in het partijprogramma. Een programma dat (behalve dan bij de PVV) is vastgesteld door de achterban en waar de kiezers op mogen vertrouwen dat het wordt nageleefd en uitgedragen. Als pleeg je als Kamerlid feitelijk kiezersbedrog, nog even los van dat je je kiezers niet op waarde weet te schatten.

Het kan best zijn dat je als vertegenwoordiger het er niet overal mee eens bent. Maar dat bespreek je dan op het partijcongres. Niet in de Kamer en niet in de media. Nu zal het een marginale partij als FVD niet heel veel uitmaken, maar het is wel weer een teken dat Hiddema het takenpakket als parlementariër niet helemaal ziet zitten.
--
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 10:30:08 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169717857
Aannames, aannames....
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169717932
quote:
12s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Maar dat bespreek je dan op het partijcongres. Niet in de Kamer en niet in de media.
Ja leuk dat jij dat vindt en zo ziet, maar iemand bepaalt zelf wel waar hij iets wel of niet zegt. Daar zijn geen vaste regeltjes voor.
(she/her)
pi_169717969
quote:

[..]

Natuurlijk mag dat, maar je zou het partijprogramma kunnen opvatten als een belofte aan de kiezers over waar je je de komende vier jaar voor gaat inzetten. Dan is het nogal opmerkelijk om, slechts enkele dagen nadat de verkiezingsuitslag bekend is gemaakt, te zeggen dat je een van de punten uit dat programma maar niks vindt.
pi_169718023
quote:
als ze CDA en VVD hadden omgedraaid dan liep het gelijk met het politieke spectrum van links naar rechts. Jammer dit, gemiste kans
pi_169718026
Ik vind het juist wel mooi dat Hiddema gewoon zijn mening geeft. Liever dat als van die meelopers die vooral niet hun eigen mening durven te geven en braaf doen wat de partijleiding opdraagt.
pi_169718043
En die mening uit hij ook gewoon in de partij, dus kan na overleg met de leden veranderd worden natuurlijk.
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:42:44 #242
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718067
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:34 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ja leuk dat jij dat vindt en zo ziet, maar iemand bepaalt zelf wel waar hij iets wel of niet zegt. Daar zijn geen vaste regeltjes voor.
Euh.. ik begrijp dat politiek nog nieuw voor je is, maar die zijn er dus wel. Toen jij lid werd van die club heb je ze ook ondertekenend:

https://forumvoordemocratie.nl/Statuten_Forum_voor_Democratie.pdf

Partijleden en fractieleden van een politieke partij zijn wel degelijk gebonden aan het huishoudelijk reglement en de statuten. O.a daaruit vloeit de plicht voort om het partijprogramma aan te houden waar - door de leden - de doelstellingen van de partij (en daarmee haar bestaansrecht) verder zijn uitgewerkt. Zonder de statuten zou in formele en materiële zin een partij geen partij zijn.

De taken van een volksvertegenwoordiger zijn slechts gedeeltelijk wettelijk vastgelegd (eerder bevoegdheden dan taken) maar het democratisch mandaat van een Kamerlid brengt diverse verplichtingen mee. Wanneer een Kamerlid kiezersbedrog pleegt zal de media daar kritisch verslag van doen, zoals nu de Telegraaf.

In het geval van Hiddema speelt mee dat hij in kleine kring al aangegeven had maar heel beperkt (max een jaar) in de Kamer te willen zitten vanwege andere verplichtingen. De vraag zal dus vaker gesteld worden in hoeverre hij echt actief Kamerlid zal worden.
--
pi_169718093
quote:
11s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Euh.. ik begrijp dat politiek nog nieuw voor je is, maar die zijn er dus wel. Toen jij lid werd van die club heb je ze ook ondertekenend:

https://forumvoordemocratie.nl/Statuten_Forum_voor_Democratie.pdf

Partijleden en fractieleden van een politieke partij zijn wel degelijk gebonden aan het huishoudelijk reglement en de statuten. O.a daaruit vloeit de plicht voort om het partijprogramma aan te houden waar - door de leden - de doelstellingen van de partij (en daarmee haar bestaansrecht) verder zijn uitgewerkt. Zonder de statuten zou in formele en materiële zin een partij geen partij zijn.

De taken van een volksvertegenwoordiger zijn slechts gedeeltelijk wettelijk vastgelegd (eerder bevoegdheden dan taken) maar het democratisch mandaat van een Kamerlid brengt diverse verplichtingen mee. Wanneer een Kamerlid kiezersbedrog pleegt zal de media daar kritisch verslag van doen, zoals nu de Telegraaf.

In het geval van Hiddema speelt mee dat hij in kleine kring al aangegeven had maar heel beperkt (max een jaar) in de Kamer te willen zitten vanwege andere verplichtingen. De vraag zal dus vaker gesteld worden in hoeverre hij echt actief Kamerlid zal worden.
Heb je een bron voor het feit dat Hiddema maar een jaar blijft zitten in de tweede kamer ? Ben ik oprecht benieuwd naar. Dat zou ik namelijk wel kwalijk vinden.
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:44:45 #244
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718100
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:41 schreef Fylax het volgende:
En die mening uit hij ook gewoon in de partij, dus kan na overleg met de leden veranderd worden natuurlijk.
Ja, maar als Kamerlid spreek je niet meer op persoonlijk titel maar namens de partij. Je bent immers vertegenwoordiger. Een eigen mening hebben en uiten mag (dat hebben alle Kamerleden) maar alles wat je in de media zegt, is niet meer op persoonlijk titel.
--
pi_169718120
fvdemocratie twitterde op donderdag 23-03-2017 om 10:31:13 .@fransweisglas vraagt zich af of @THiddema wel in de TK blijft. Kan zich beter richten op z'n eigen partij waar 20… https://t.co/7wrjuhBotr reageer retweet
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:46:08 #246
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:44 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Heb je een bron voor het feit dat Hiddema maar een jaar blijft zitten in de tweede kamer ? Ben ik oprecht benieuwd naar. Dat zou ik namelijk wel kwalijk vinden.
Was dat niet al via de media bekend gemaakt? Anders trek ik het voor nu weer even in. Ik zoek het persbericht even op dat FVD n.a.v alle commotie toen had opgesteld.
--
pi_169718147
quote:
15s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:46 schreef Ryon het volgende:

[..]

Was dat niet al via de media bekend gemaakt? Anders trek ik het voor nu weer even in. Ik zoek het persbericht even op dat FVD n.a.v alle commotie toen had opgesteld.
Niet dat ik weet in ieder geval. Maar ik kan het ook gemist hebben.
pi_169718174
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:46 schreef Fylax het volgende:
fvdemocratie twitterde op donderdag 23-03-2017 om 10:31:13 .@fransweisglas vraagt zich af of @THiddema wel in de TK blijft. Kan zich beter richten op z'n eigen partij waar 20… https://t.co/7wrjuhBotr reageer retweet
Er gaat weinig boven het ijzersterke "Ja maar hullie doen het ook!"-argument.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 10:49:51 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169718192
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:46 schreef Fylax het volgende:
Dat is dus een nee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169718203
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is dus een nee.
Het is meer een 'jullie doen het ook!!!'.
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:50:58 #251
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718208
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:47 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Niet dat ik weet in ieder geval. Maar ik kan het ook gemist hebben.
https://www.1limburg.nl/t(...)orlopig-nog-advocaat

quote:
Advocaat Theo Hiddema zal de komende tijd eerst zijn werk in de advocatuur moeten afbouwen voordat hij zich volledig kan toeleggen op zijn werk in de Tweede Kamer.
Dat heeft Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet donderdag gezegd.
Afbouwen
Het FvD scoorde woensdag twee zetels, maar volgens Baudet heeft Hiddema nu eenmaal een 'hele drukke advocatenpraktijk'. "Afbouw gaat niet van de ene op de andere dag, omdat zaken nog lopen. Hij zal daar enige weken of maanden voor nodig hebben", aldus Baudet.
Dit was de reactie van Baudet. Hiddema had zelf in zijn werkomgeving gezegd dat hij geen zin had om de Kamer in te gaan. Het kwam niet uit qua tijd en werkdruk. Dat is toen doorgespeeld naar de media. Baudet heeft toen de afspraak gemaakt dat Hiddema de kans krijgt om eerst af te bouwen en er daarna nog eens naar te kijken.

Veel journalisten houden er al rekening mee dat Hiddema uiteindelijk het stokje zal doorgeven.
--
pi_169718221
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoezo? FVD doet het niet, Hoe kan je dan spreken over het woordje ook? Het is een: jullie doen het, dus kijk maar naar jezelf ipv een ander.
(she/her)
pi_169718233
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

[..]

Dit was de reactie van Baudet. Hiddema had zelf in zijn werkomgeving gezegd dat hij geen zin had om de Kamer in te gaan. Het kwam niet uit qua tijd en werkdruk. Dat is toen doorgespeeld naar de media. Baudet heeft toen de afspraak gemaakt dat Hiddema de kans krijgt om eerst af te bouwen en er daarna nog eens naar te kijken.

Veel journalisten houden er al rekening mee dat Hiddema uiteindelijk het stokje zal doorgeven.
Kom eens met bewijzen?
(she/her)
pi_169718241
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:51 schreef Fylax het volgende:

[..]

Hoezo? FVD doet het niet, Hoe kan je dan spreken over het woordje ook? Het is een: jullie doen het, dus kijk maar naar jezelf ipv een ander.
Het gaat erom dat men verwacht dat Hiddema al snel ermee stopt.
pi_169718260
In het interview met Hiddema;

U houdt een baan achter de hand en hebt het niet zo op autoriteit. Maakt u die periode in de Kamer wel vol?

„Dat weet ik niet, ik kan zo een dakpan op m’n kop krijgen. Maar ik ben door tienduizenden mensen die Kamer in geduwd. Ik ben niet zo dik van ontroering, maar als je dat gebouw betreedt in het besef dat tienduizenden mensen je daarnaartoe hebben geduwd, is het wel verschrikkelijk hautain en aanmatigend om te zeggen: ’Ik doe dit zo lang het mij uitkomt’.”
(she/her)
pi_169718274
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:51 schreef Fylax het volgende:

[..]

De vraag is, blijft Theo Hiddema wel in de kamer?

Als je dat gerucht zou willen ontkrachten zou je bijvoorbeeld iets kunnen schrijven van 'ja, dat blijft hij, hij heeft zich voor de volle periode aan het FvD verbonden'.

Als je in het midden wil laten of het waar is, om wat voor reden dan ook, schrijf je iets als 'bij de VVD gebeurt het ook dus kijk eerst daar maar eens naar'. Dan geef je namelijk en geen duidelijkheid, en heb je al een mooie vergelijking klaar mocht Hiddema toch opstappen na een jaartje.
pi_169718286
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De vraag is, blijft Theo Hiddema wel in de kamer?

Als je dat gerucht zou willen ontkrachten zou je bijvoorbeeld iets kunnen schrijven van 'ja, dat blijft hij, hij heeft zich voor de volle periode aan het FvD verbonden'.

Als je in het midden wil laten of het waar is, om wat voor reden dan ook, schrijf je iets als 'bij de VVD gebeurt het ook dus kijk eerst daar maar eens naar'. Dan geef je namelijk en geen duidelijkheid, en heb je al een mooie vergelijking klaar mocht Hiddema toch opstappen na een jaartje.
Zie mijn post hierboven.
(she/her)
pi_169718292
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

[..]

Maar kan ik dat ergens ook terug lezen ? Mbt Hiddema die zegt dat hij geen zin heeft om de kamer in te gaan omdat het niet uitkwam qua tijd en werkdruk ?
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:56:01 #259
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169718300
quote:
12s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als volksvertegenwoordiger vertegenwoordiger je niet je eigen mening, maar die van je achterban en die van je kiezers. Die opvattingen zijn vastgelegd in het partijprogramma. Een programma dat (behalve dan bij de PVV) is vastgesteld door de achterban en waar de kiezers op mogen vertrouwen dat het wordt nageleefd en uitgedragen. Als pleeg je als Kamerlid feitelijk kiezersbedrog, nog even los van dat je je kiezers niet op waarde weet te schatten.

Het kan best zijn dat je als vertegenwoordiger het er niet overal mee eens bent. Maar dat bespreek je dan op het partijcongres. Niet in de Kamer en niet in de media. Nu zal het een marginale partij als FVD niet heel veel uitmaken, maar het is wel weer een teken dat Hiddema het takenpakket als parlementariër niet helemaal ziet zitten.
Dat hij het zo de media in slingert is ook wel kwalijk.
Maar zolang hij in de kamer de partij volgt en niet zijn eigen mening (tot op een bepaalde hoogte uiteraard), lijkt het mij niet zo'n probleem.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 10:56:11 #260
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169718303
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat zou het zijn als het een beschuldiging was van iets wat gedaan is. Nu is het een vermoeden van iemand en komt zo'n reactie overeen met 'nee, bemoei je met je eigen partij waar het niet zo geweldig ging'.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:56:50 #261
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169718316
Twee pedante types als Hiddema en Baudet in dezelfde fractie, dat lijkt me ook niet het beste recept voor goede samenwerking in de fractie.
pi_169718326
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat zou het zijn als het een beschuldiging was van iets wat gedaan is. Nu is het een vermoeden van iemand en komt zo'n reactie overeen met 'nee, bemoei je met je eigen partij waar het niet zo geweldig ging'.
Aannames, aannames.
pi_169718328
Als je ziet hoeveel gal er gespuugt wordt op Thierry lijkt het mij geen verassing dat er media zijn die ook dit soort berichten zo verdraaien dat het net lijkt of Hiddema er geen zin in heeft.

Logisch dat een topadvocaat op leeftijd een zaak heeft af te bouwen, er was namelijk geen zekerheid dat hij in de kamer zou komen.

Alsnog is het gewoon afwachten.
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:58:08 #264
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718346
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:52 schreef Fylax het volgende:

[..]

Kom eens met bewijzen?
Je bent toch lid? Vraag het hem anders zelf even op de volgende bijeenkomst. Hij maakt er in meer besloten kring geen geheim van.

Als het nog niet nadrukkelijk naar buiten is gebracht neem ik het voor nu terug. Het is echter geen toeval dat journalisten er nadrukkelijk naar vragen en Hiddema in de Telegraaf een ontwijkend antwoord geeft.
--
pi_169718362
quote:
11s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je bent toch lid? Vraag het hem anders zelf even op de volgende bijeenkomst. Hij maakt er in meer besloten kring geen geheim van.

Als het nog niet nadrukkelijk naar buiten is gebracht neem ik het voor nu terug. Het is echter geen toeval dat journalisten er nadrukkelijk naar vragen en Hiddema in de Telegraaf een ontwijkend antwoord geeft.
Is hij serieus lid? Mag dat dan als je zo jong bent? Wat heb je op zon leeftijd te zoeken met een partijlidmaatschap.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 10:59:49 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169718373
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Aannames, aannames.
'Ja, maar jullie doen het ook' zou inhouden dat hij al weg is en dat er kritiek op komt. Dat is een feit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169718393
quote:
11s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee nee, dit is te makkelijk. Iets beweren en dan geen bewijs hebben, goed dat je je keutel intrekt.
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:02:03 #268
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:59 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Is hij serieus lid? Mag dat dan als je zo jong bent? Wat heb je op zon leeftijd te zoeken met een partijlidmaatschap.
Ja. FVD mag je al lid worden vanaf je zestiende.

FVD meetings worden veel bezocht door een klein clubje twintigers en ook best veel jonge JOVD ers. Ik denk dat je met 16 nog te jong bent, maar de gemiddelde leeftijd ligt sowieso niet heel hoog.
--
pi_169718421
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:02 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja. FVD mag je al lid worden vanaf je zestiende.

FVD meetings worden veel bezocht door een klein clubje twintigers en ook best veel jonge JOVD ers. Ik denk dat je met 16 nog te jong bent, maar de gemiddelde leeftijd ligt sowieso niet heel hoog.
Naja ik ben zelf 23 en ook lid, ook actief geflyerd etc. In mijn kieskring waren het vooral oudere (40+) die ook actief campagne voerde). Bij meetings zag je inderdaad wat meer jongere, waaronder veel die even interessant kwamen doen ( :') )
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:03:36 #270
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718427
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:00 schreef Fylax het volgende:

[..]

Nee nee, dit is te makkelijk. Iets beweren en dan geen bewijs hebben, goed dat je je keutel intrekt.
Dacht je dat ik serieus hier WhatsApp logs ging posten? Ben je betoeterd. Dan vraag je er zelf maar naar.
--
pi_169718437
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:03 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Naja ik ben zelf 23 en ook lid, ook actief geflyerd etc. In mijn kieskring waren het vooral oudere (40+) die ook actief campagne voerde). Bij meetings zag je inderdaad wat meer jongere, waaronder veel die even interessant kwamen doen ( :') )
Lekker boeiend hoe oud iemand is, dat je je daar druk om maakt. Ik word over drie maanden 18, ben al lang bezig met politiek i.t.t leeftijdsgenoten.

Ik zit nu ook in het groepje van mensen die in mijn kieskring campagne hebben gevoerd.
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:04:40 #272
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718441
quote:

[..]

Niet kieskring Amsterdam dan? Ik dacht dat alleen Amsterdam, Rotterdam en omgeving Leiden echt actief waren?
--
pi_169718442
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dacht je dat ik serieus hier WhatsApp logs ging posten? Ben je betoeterd. Dan vraag je er zelf maar naar.
Dan is wat je zegt dus niet waar.
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:05:17 #274
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169718449
quote:

[..]

De bijeenkomst die ik heb bezocht waren ook opvallend veel jongeren (20+) aanwezig.
Goede zaak ^O^
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:05:35 #275
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718453
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:04 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dan is wat je zegt dus niet waar.
Jij je zin. Allemaal leugens!!! 11
--
pi_169718458
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

'Ja, maar jullie doen het ook' zou inhouden dat hij al weg is en dat er kritiek op komt. Dat is een feit.
Of het is alvast preventief kritiek pareren, dat kan natuurlijk ook.
pi_169718459
quote:
11s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

Niet kieskring Amsterdam dan? Ik dacht dat alleen Amsterdam, Rotterdam en omgeving Leiden echt actief waren?
Nee, misschien wel veel actiever dan in andere kieskringen maar hier werd ook regelmatig wat gedaan. Al zijn er inderdaad ook kieskringen waar er bij wijze van maar 3 postertjes zijn geplakt.
pi_169718461
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:05 schreef Ryon het volgende:

[..]

Jij je zin. Allemaal leugens!!! 11
Zolang er niet te controleren is of hij dat echt gezegd heeft, is het idd een leugen.
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:06:57 #279
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718474
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:05 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Nee, misschien wel veel actiever dan in andere kieskringen maar hier werd ook regelmatig wat gedaan. Al zijn er inderdaad ook kieskringen waar er bij wijze van maar 3 postertjes zijn geplakt.
AH dat is wel positief. Het was tot een jaar geleden nog een extreem randstedelijke happening.
--
pi_169718480
quote:
11s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

AH dat is wel positief. Het was tot een jaar geleden nog een extreem randstedelijke happening.
Kijk eens even naar de uitslagenkaart, de stemmen voor FVD komen uit het hele land.
(she/her)
pi_169718489
quote:
11s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee valt denk ik reuze mee ^O^ Of ik ben nu bevooroordeeld door een niet al te grote, maar wel actieve kieskring.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 11:08:56 #282
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169718500
quote:
7s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Of het is alvast preventief kritiek pareren, dat kan natuurlijk ook.
Dan zou het nog steeds zeker moeten zijn.

Hij is nog niet eens beëdigd _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:09:13 #283
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718505
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:06 schreef Fylax het volgende:

[..]

Zolang er niet te controleren is of hij dat echt gezegd heeft, is het idd een leugen.
Euh.. Nee.. In de politiek komt maar heel weinig ook echt in het nieuws. Dat iets bewust niet naar buiten gebracht wordt betekent niet dat het wel of niet waar is.

In dit geval kan je het binnen de partij zelf even vragen mocht je het willen controleren.
--
pi_169718515
Je moet gewoon geen dingen zeggen die niet te zijn bewijzen/controleren, Ryon.
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:09:48 #285
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718517
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:07 schreef Fylax het volgende:

[..]

Kijk eens even naar de uitslagenkaart, de stemmen voor FVD komen uit het hele land.
Ik heb het niet over de stemmen..
--
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:09:53 #286
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169718518
Off: Wordt er eigenlijk ook het Wilhelmus ten gehore gebracht bij de installatie van de TK? :?
pi_169718522
Ik ben benieuwd naar wat de volgende meetings zullen zijn. De laatste waar ik bij was, was echt een top avond! Je ziet Theo ook altijd buiten roken ipv. binnen te socializen _O_
pi_169718526
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan zou het nog steeds zeker moeten zijn.

Hij is nog niet eens beëdigd _O-
Het kan natuurlijk intern al wel duidelijk zijn, dat weet jij niet. Aannames, aannames.
pi_169718528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:10 schreef mtchel112 het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat de volgende meetings zullen zijn. De laatste waar ik bij was, was echt een top avond! Je ziet Theo ook altijd buiten roken ipv. binnen te socializen _O_
Hopelijk een in de buurt.
(she/her)
pi_169718538
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk intern al wel duidelijk zijn, dat weet jij niet. Aannames, aannames.
Misschien moeten we gewoon ophouden met "het kan" "dit kan" "dat kan" en het gewoon houden bij de feiten.
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:12:08 #291
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718548
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:09 schreef Fylax het volgende:
Je moet gewoon geen dingen zeggen die niet te zijn bewijzen/controleren, Ryon.
Oh? Ik mag toch zelf bepalen wat ik zeg? Dat is toch niet aan regeltjes gebonden? Dat is wat je een paar post geleden zelf nog stelde.

Verder mag jij geloven wat je wilt, maar dat is voornamelijk jouw eigen probleem.
--
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:13:15 #292
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718572
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:11 schreef Fylax het volgende:

[..]

Misschien moeten we gewoon ophouden met "het kan" "dit kan" "dat kan" en het gewoon houden bij de feiten.
Nog meer regeltjes. Je bent van een strijder van het vrije woord veranderd in een Noord-koreaanse ambtenaar. Dat is snel.
--
pi_169718583
Heel erg eigenwijs dit hoor.

En kinderachtig.
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:17:15 #294
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718644
quote:
13s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:13 schreef Fylax het volgende:
Heel erg eigenwijs dit hoor.

En kinderachtig.
Ik loop je maar te jennen. Ik vind het hartstikke leuk dat je besloten hebt actief te worden!
--
pi_169718660
quote:
6s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik loop je maar te jennen. Ik vind het hartstikke leuk dat je besloten hebt actief te worden!
I.i.g fijn dat je het toegeeft. Ja leuk, ben benieuwd wat ik er allemaal van kan verwachten :)
(she/her)
pi_169718676
quote:
7s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:18 schreef Fylax het volgende:

[..]

I.i.g fijn dat je het toegeeft. Ja leuk, ben benieuwd wat ik er allemaal van kan verwachten :)
Vrij weinig, campagne is voorbij. Wat denk je te kunnen doen?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 11:20:02 #297
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169718690
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat dit redelijk onwaarschijnlijk is?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169718704
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:19 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Vrij weinig, campagne is voorbij. Wat denk je te kunnen doen?
Onzinnige opmerking wel, ik heb het natuurlijk over de ledenbijeenkomsten etc, en laten we niet de gemeenteraadsverkiezingen over 364 dagen vergeten.
(she/her)
pi_169718734
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:20 schreef Fylax het volgende:

[..]

Onzinnige opmerking wel, ik heb het natuurlijk over de ledenbijeenkomsten etc, en laten we niet de gemeenteraadsverkiezingen over 364 dagen vergeten.
Ze willen uitrollen naar een paar gemeenten, zal waarschijnlijk de randstad worden. Als je daar niet woont kun je er ook niks voor doen.
pi_169718752
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:21 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ze willen uitrollen naar een paar gemeenten, zal waarschijnlijk de randstad worden. Als je daar niet woont kun je er ook niks voor doen.
Fijn dat jij dat even voor mij bepaalt.
(she/her)
pi_169718753
lapo
(she/her)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')