abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 19:32:16 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169705963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat het woord volk en "de Nederlander" prima herleid worden tot "cultuur". Wat de aanduiding juist omstreden maakt (en waarom Jinek er nadrukkelijk naar verwijst) is dat beide termen ambigu zijn. Ze betekenen zowel volk en Nederlander als etniciteit als cultuur.

Baudet weet dat, of moet op grond van zijn achtergrond dat geweten moeten hebben. Het roept dan nogmaals extra de vraag op waarom Baudet niet expliciet stelt dat hij het heeft over cultuur en waarom hij er bewust voor kiest dat in het vage te laten. Zeker omdat de paradoxale term "homeopathische verdunning" een sterke verwijzing naar "bloedverdunning" in zich heeft schuilen. Dat is geen toeval en voor iemand met een literaire achtergrond al helemaal geen toevalligheid. Baudet denkt over het algemeen vrij lang na over zijn speeches, dus een "slip of the tong" is het niet.

Dat Baudet het provocerend bedoeld heeft zal wel zeker zijn, dat maakt de kritiek die hij kracht echter niet minder terecht. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Hoe precies is 'Nederlander' op een andere manier te begrijpen? Zeker als je de context van al zijn ideeën meeneemt, is het meer dan duidelijk dat hij doelt op de Nederlandse normen en waarden. Die bloedverdunning waar hij het over heeft, is waar ik een voorbeeld van gaf in mijn post: de Grieken.

Als een beker met zout water neemt, en je verdunt het tot de inhoud van een emmer, dan zal er van dat zout vrij weinig meer over zijn als je vervolgens weer een bekertje uit die emmer haalt. Dat is geen evolutie van cultuur, dat is vervanging van cultuur.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:04:48 #202
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169706867
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoe precies is 'Nederlander' op een andere manier te begrijpen? Zeker als je de context van al zijn ideeën meeneemt, is het meer dan duidelijk dat hij doelt op de Nederlandse normen en waarden. Die bloedverdunning waar hij het over heeft, is waar ik een voorbeeld van gaf in mijn post: de Grieken.

Als een beker met zout water neemt, en je verdunt het tot de inhoud van een emmer, dan zal er van dat zout vrij weinig meer over zijn als je vervolgens weer een bekertje uit die emmer haalt. Dat is geen evolutie van cultuur, dat is vervanging van cultuur.
Staat mooi uitgelegd in de Nederlandse wiki:

quote:
Nederlanders (Nederlander, het Nederlandse volk) zijn een Europees volk, afkomstig uit Nederland. Het begrip Nederlands kent meerdere definities. Sommige hiervan staan los van elkaar, andere zijn verwant of deels overlappend. Hieronder worden deze verschillende begrippen gedefinieerd, waarna het artikel zich meer verdiept in de Nederlandse etniciteit.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlanders

Het begrip Nederlanders en het begrip volk kent meerdere verschillende betekenissen die door elkaar heen gebruikt worden. Baudet maakt daar bewust gebruik van, ondanks dat hij wist dat hij die verwarring had kunnen voorkomen. Het op deze manier "spelen" met woorden met een dubbele betekenis is trouwens ook een vrij old skool retorisch trucje.

Je vergelijking met tussen zout, vloeistof en cultuur is een ongelukkige. Cultuur laat zich in haar aard namelijk erg lastig vergelijken met een vloeistof, bloed daarentegen weer erg gemakkelijk.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2017 @ 20:18:18 #203
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169707286
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

Staat mooi uitgelegd in de Nederlandse wiki:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlanders

Het begrip Nederlanders en het begrip volk kent meerdere verschillende betekenissen die door elkaar heen gebruikt worden. Baudet maakt daar bewust gebruik van, ondanks dat hij wist dat hij die verwarring had kunnen voorkomen. Het op deze manier "spelen" met woorden met een dubbele betekenis is trouwens ook een vrij old skool retorisch trucje.

Je vergelijking met tussen zout, vloeistof en cultuur is een ongelukkige. Cultuur laat zich in haar aard namelijk erg lastig vergelijken met een vloeistof, bloed daarentegen weer erg gemakkelijk.
Nou vind ik al die begrippen uiteindelijk wel redelijk overlappen, en het is voor mij iig meer dan duidelijk dat Baudet het niet a la Wilders over de roomwitte Nederlander heeft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169709217
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:11 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dan snap ik niet wat jij hier doet. In KLB kun je er naar hartenlust over klagen. Doe leuk mee of post niet.
Nou ik herinner mij nog dat hier gezellig werd gesproken over de fvd. Nu lijkt het steeds meer dat linkse aanhang hier zijn beklag komt doen. Moeten zij dan niet naar klb?
Nevermind
  woensdag 22 maart 2017 @ 21:13:21 #206
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169709262
quote:
Toch leuk hoe iedere nobody zich loopt op te winden over een paar jongetjes die overal tegenaan trappen. Heb al aardig wat leesplezier gescoord met mijn stem voor Robin en Batman. Veel meer nut verwacht ik niet van mijn stemgang. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 22 maart 2017 @ 21:57:12 #207
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169710920
_O-
http://www.ad.nl/verkiezi(...)-kamerzaal~a7cc22c5/

Protesteren tegen je plekje in de TK, tja :')
Ik had me er niet zo heel druk om gemaakt, het is toch meer iets symbolisch 8)7
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169711147
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:26 schreef Ryon het volgende:
Natuurlijk kan dat het woord volk en "de Nederlander" prima herleid worden tot "cultuur". Wat de aanduiding juist omstreden maakt (en waarom Jinek er nadrukkelijk naar verwijst) is dat beide termen ambigu zijn. Ze betekenen zowel volk en Nederlander als etniciteit als cultuur.
Het is toch ook niet een geheim dat Baudet een pure nationalist is en de natie en haar uiterlijke kenmerken bijna als voorwaarde ziet om überhaupt van cultuur te kunnen spreken.

quote:
Baudet denkt over het algemeen vrij lang na over zijn speeches, dus een "slip of the tong" is het niet.
Het voorafgaande deel van de discussie ging over FvD's mening over alternatieve geneeskunde. Dit was een bruggetje naar het volgende onderwerp. Die tekst zal niet op de tekentafel gelegen hebben. Dat zou ook vreemd zijn, want dan had hij zich wel wat slimmer uitgedrukt.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_169711358
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:57 schreef SgtPorkbeans het volgende:
_O-

Waar zit FvD dan?
Edit: staat in het artikel |:(
  woensdag 22 maart 2017 @ 23:18:24 #210
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_169713254

Baudet/Hiddema is Batman/Alfred
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_169713352
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 21:57 schreef SgtPorkbeans het volgende:
_O-

Moeilijk om uit dat stuk precies op te maken hoe serieus Thierry dit neemt (wel heel korte quote, geen context, geen beeld/lichaamstaal), tuurlijk wil 'ie een ander plekkie. Het infantiele calimerocomplex dat hij hier kenbaar lijkt te maken bevalt me alleen niet zo. Dat FvD en Denk hier samen genoemd worden is logisch gezien beiden niet tevreden zijn met de hun toebeelde plekken, maar ik hoop niet dat het een voorbode is van meer van zulks. Ze schoppen beiden tegen het systeem, maar van FvD verwacht ik toch wel wat meer dan schoppen alleen.
Kom nou, Thierry achtte het nodig om het systeem van binnenuit te gaan veranderen, en ik gaf hem m'n stem daarvoor, kom dan niet met zulke krokodillentranen.

Of als 'ie er echt heel erg mee zit, neem gewoon de humoristische weg, Hiddema straks als oudste (?) kamerlid daar, die man moet je toch niet zo ver van de interruptiemicrofoon zetten, zoiets.
pi_169713427
50+ heeft een oudere meen ik. Maar het is allemaal wel weer kinderachtig. In de kamer gaat veel op anciënniteit. Dat weet je als je er aan begint.
pi_169713472
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 23:18 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit is geniaal
  woensdag 22 maart 2017 @ 23:29:45 #214
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_169713498
even de OP aangepast
graag op anoniem
pi_169715423
Helemaal niks mis om bij de PVV te zitten. Want ook al zijn er wezenlijke verschillen, in de praktijk zullen ze in de oppositie veel samen optrekken en dan kun je maar beter bij elkaar in de buurt zitten voor overleg. Die angst voor de beeldvorming is volgens mij niet nodig want die framing zal toch wel plaatsvinden en de plaats van de stoelen speelt daarin geen rol lijkt mij. Niet tevreden zijn oke, als ze maar niet mee gaan doen met dat zielige staande protest van Denk :')!

edit: ik zie net dat kaartje van de indeling op Geenstijl. Denk zit gewoon wel aan het gangpad, dus wat lullen ze nou :') . Misschien willen ze niet achter twee ongesluierde vrouwen zitten? (Femke Merel Arissen :9~ )

[ Bericht 4% gewijzigd door Ronald-Koeman op 23-03-2017 06:19:04 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  PR/Manusje van alles donderdag 23 maart 2017 @ 06:58:58 #216
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_169715553
Lekker boeiend waar je zit.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_169716347
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nou vind ik al die begrippen uiteindelijk wel redelijk overlappen, en het is voor mij iig meer dan duidelijk dat Baudet het niet a la Wilders over de roomwitte Nederlander heeft.
Hij heeft ook letterlijk gezegd dat hij dat niet bedoelt. Zelf is hij ook een mengsel van allerlei culturen.
pi_169716398
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 23:26 schreef 99.999 het volgende:
50+ heeft een oudere meen ik. Maar het is allemaal wel weer kinderachtig. In de kamer gaat veel op anciënniteit. Dat weet je als je er aan begint.
Niemand zit op je mening te wachten, ga lekker bomen knuffelen ofzo..👍🏻
pi_169717060
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 23:18 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:D _O_

Deze is beter dan Bassie & Adriaan
pi_169717077
Weet iemand hoe laat vandaag de tweede kamer wordt geïnstalleerd? En is dit live te zien op NPO politiek?
  donderdag 23 maart 2017 @ 09:45:57 #221
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169717080
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 08:52 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Hij heeft ook letterlijk gezegd dat hij dat niet bedoelt. Zelf is hij ook een mengsel van allerlei culturen.
Ach, het is net wat je horen wilt denk ik dan maar.
pi_169717143
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:45 schreef JanCees het volgende:
Weet iemand hoe laat vandaag de tweede kamer wordt geïnstalleerd? En is dit live te zien op NPO politiek?
Lees nu 13.00 uur
pi_169717217
pi_169717400
quote:
Namen zijn niet zo interessant aangezien een hele hoop hun stoeltje weer mogen inleveren als ze gaan regeren
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 10:05:33 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169717433
quote:
Dan is het FvD wat opgeschoven. Eerst zaten ze helemaal rechts.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 10:06:54 #228
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169717534
Dat interview is wel leuk, hier zie je wat citaten

http://www.dagelijksestan(...)-ja-dat-zie-je-toch/
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:11:27 #230
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169717539
quote:
Snap eigenlijk niet zo goed wat hier mis mee is, hij mag er toch zijn eigen mening op nahouden :?
pi_169717555
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:11 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Snap eigenlijk niet zo goed wat hier mis mee is, hij mag er toch zijn eigen mening op nahouden :?
Dat lijkt me niet meer dan gezond binnen een politieke partij, anders krijg je van die PVV-taferelen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169717563
quote:

[..]

Wie zegt dat er wat mis mee is?
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:14:46 #233
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169717613
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:12 schreef Fylax het volgende:

[..]

Wie zegt dat er wat mis mee is?
Zo vind ik het een beetje geschreven. Als in "Hiddema breekt bijna met standpunten FvD" maar daar is de Telegraaf natuurlijk heer en meester in. :P
pi_169717704
quote:
9s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:34 schreef Faux. het volgende:

[..]

Precies dit. Van die mensen die het geen kut interesseert welke ideeën een partij heeft en wat de effecten daarvan zijn, en puur op de lijstrekker stemmen. Zelfde volk vind je bij GL en PP; als je Jesse Klaver bij PvdA of zelfs VVD had neergezet zou-ie nog steeds eenzelfde groep kiezers aangesproken hebben, 'want hij heeft een leuke kop' :')
Ik vind dit nogal een pedante stelling gebaseerd op wat eigenlijk ? Ik ben nog nooit zo geïnteresseerd geweest als nu in de politiek, juist omdat ik me zo goed kan vinden in de core thema's van FvD die bij de standaard partijen niet of nauwelijks terug komen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:29:30 #235
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169717849
quote:

[..]

Als volksvertegenwoordiger vertegenwoordiger je niet je eigen mening, maar die van je achterban en die van je kiezers. Die opvattingen zijn vastgelegd in het partijprogramma. Een programma dat (behalve dan bij de PVV) is vastgesteld door de achterban en waar de kiezers op mogen vertrouwen dat het wordt nageleefd en uitgedragen. Als pleeg je als Kamerlid feitelijk kiezersbedrog, nog even los van dat je je kiezers niet op waarde weet te schatten.

Het kan best zijn dat je als vertegenwoordiger het er niet overal mee eens bent. Maar dat bespreek je dan op het partijcongres. Niet in de Kamer en niet in de media. Nu zal het een marginale partij als FVD niet heel veel uitmaken, maar het is wel weer een teken dat Hiddema het takenpakket als parlementariër niet helemaal ziet zitten.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 10:30:08 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169717857
Aannames, aannames....
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169717932
quote:
12s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Maar dat bespreek je dan op het partijcongres. Niet in de Kamer en niet in de media.
Ja leuk dat jij dat vindt en zo ziet, maar iemand bepaalt zelf wel waar hij iets wel of niet zegt. Daar zijn geen vaste regeltjes voor.
(she/her)
pi_169717969
quote:

[..]

Natuurlijk mag dat, maar je zou het partijprogramma kunnen opvatten als een belofte aan de kiezers over waar je je de komende vier jaar voor gaat inzetten. Dan is het nogal opmerkelijk om, slechts enkele dagen nadat de verkiezingsuitslag bekend is gemaakt, te zeggen dat je een van de punten uit dat programma maar niks vindt.
pi_169718023
quote:
als ze CDA en VVD hadden omgedraaid dan liep het gelijk met het politieke spectrum van links naar rechts. Jammer dit, gemiste kans
pi_169718026
Ik vind het juist wel mooi dat Hiddema gewoon zijn mening geeft. Liever dat als van die meelopers die vooral niet hun eigen mening durven te geven en braaf doen wat de partijleiding opdraagt.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169718043
En die mening uit hij ook gewoon in de partij, dus kan na overleg met de leden veranderd worden natuurlijk.
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:42:44 #242
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718067
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:34 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ja leuk dat jij dat vindt en zo ziet, maar iemand bepaalt zelf wel waar hij iets wel of niet zegt. Daar zijn geen vaste regeltjes voor.
Euh.. ik begrijp dat politiek nog nieuw voor je is, maar die zijn er dus wel. Toen jij lid werd van die club heb je ze ook ondertekenend:

https://forumvoordemocratie.nl/Statuten_Forum_voor_Democratie.pdf

Partijleden en fractieleden van een politieke partij zijn wel degelijk gebonden aan het huishoudelijk reglement en de statuten. O.a daaruit vloeit de plicht voort om het partijprogramma aan te houden waar - door de leden - de doelstellingen van de partij (en daarmee haar bestaansrecht) verder zijn uitgewerkt. Zonder de statuten zou in formele en materiële zin een partij geen partij zijn.

De taken van een volksvertegenwoordiger zijn slechts gedeeltelijk wettelijk vastgelegd (eerder bevoegdheden dan taken) maar het democratisch mandaat van een Kamerlid brengt diverse verplichtingen mee. Wanneer een Kamerlid kiezersbedrog pleegt zal de media daar kritisch verslag van doen, zoals nu de Telegraaf.

In het geval van Hiddema speelt mee dat hij in kleine kring al aangegeven had maar heel beperkt (max een jaar) in de Kamer te willen zitten vanwege andere verplichtingen. De vraag zal dus vaker gesteld worden in hoeverre hij echt actief Kamerlid zal worden.
--
pi_169718093
quote:
11s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Euh.. ik begrijp dat politiek nog nieuw voor je is, maar die zijn er dus wel. Toen jij lid werd van die club heb je ze ook ondertekenend:

https://forumvoordemocratie.nl/Statuten_Forum_voor_Democratie.pdf

Partijleden en fractieleden van een politieke partij zijn wel degelijk gebonden aan het huishoudelijk reglement en de statuten. O.a daaruit vloeit de plicht voort om het partijprogramma aan te houden waar - door de leden - de doelstellingen van de partij (en daarmee haar bestaansrecht) verder zijn uitgewerkt. Zonder de statuten zou in formele en materiële zin een partij geen partij zijn.

De taken van een volksvertegenwoordiger zijn slechts gedeeltelijk wettelijk vastgelegd (eerder bevoegdheden dan taken) maar het democratisch mandaat van een Kamerlid brengt diverse verplichtingen mee. Wanneer een Kamerlid kiezersbedrog pleegt zal de media daar kritisch verslag van doen, zoals nu de Telegraaf.

In het geval van Hiddema speelt mee dat hij in kleine kring al aangegeven had maar heel beperkt (max een jaar) in de Kamer te willen zitten vanwege andere verplichtingen. De vraag zal dus vaker gesteld worden in hoeverre hij echt actief Kamerlid zal worden.
Heb je een bron voor het feit dat Hiddema maar een jaar blijft zitten in de tweede kamer ? Ben ik oprecht benieuwd naar. Dat zou ik namelijk wel kwalijk vinden.
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:44:45 #244
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718100
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:41 schreef Fylax het volgende:
En die mening uit hij ook gewoon in de partij, dus kan na overleg met de leden veranderd worden natuurlijk.
Ja, maar als Kamerlid spreek je niet meer op persoonlijk titel maar namens de partij. Je bent immers vertegenwoordiger. Een eigen mening hebben en uiten mag (dat hebben alle Kamerleden) maar alles wat je in de media zegt, is niet meer op persoonlijk titel.
--
pi_169718120
fvdemocratie twitterde op donderdag 23-03-2017 om 10:31:13 .@fransweisglas vraagt zich af of @THiddema wel in de TK blijft. Kan zich beter richten op z'n eigen partij waar 20… https://t.co/7wrjuhBotr reageer retweet
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:46:08 #246
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:44 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Heb je een bron voor het feit dat Hiddema maar een jaar blijft zitten in de tweede kamer ? Ben ik oprecht benieuwd naar. Dat zou ik namelijk wel kwalijk vinden.
Was dat niet al via de media bekend gemaakt? Anders trek ik het voor nu weer even in. Ik zoek het persbericht even op dat FVD n.a.v alle commotie toen had opgesteld.
--
pi_169718147
quote:
15s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:46 schreef Ryon het volgende:

[..]

Was dat niet al via de media bekend gemaakt? Anders trek ik het voor nu weer even in. Ik zoek het persbericht even op dat FVD n.a.v alle commotie toen had opgesteld.
Niet dat ik weet in ieder geval. Maar ik kan het ook gemist hebben.
pi_169718174
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:46 schreef Fylax het volgende:
fvdemocratie twitterde op donderdag 23-03-2017 om 10:31:13 .@fransweisglas vraagt zich af of @THiddema wel in de TK blijft. Kan zich beter richten op z'n eigen partij waar 20… https://t.co/7wrjuhBotr reageer retweet
Er gaat weinig boven het ijzersterke "Ja maar hullie doen het ook!"-argument.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 10:49:51 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169718192
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:46 schreef Fylax het volgende:
Dat is dus een nee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169718203
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is dus een nee.
Het is meer een 'jullie doen het ook!!!'.
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:50:58 #251
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718208
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:47 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Niet dat ik weet in ieder geval. Maar ik kan het ook gemist hebben.
https://www.1limburg.nl/t(...)orlopig-nog-advocaat

quote:
Advocaat Theo Hiddema zal de komende tijd eerst zijn werk in de advocatuur moeten afbouwen voordat hij zich volledig kan toeleggen op zijn werk in de Tweede Kamer.
Dat heeft Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet donderdag gezegd.
Afbouwen
Het FvD scoorde woensdag twee zetels, maar volgens Baudet heeft Hiddema nu eenmaal een 'hele drukke advocatenpraktijk'. "Afbouw gaat niet van de ene op de andere dag, omdat zaken nog lopen. Hij zal daar enige weken of maanden voor nodig hebben", aldus Baudet.
Dit was de reactie van Baudet. Hiddema had zelf in zijn werkomgeving gezegd dat hij geen zin had om de Kamer in te gaan. Het kwam niet uit qua tijd en werkdruk. Dat is toen doorgespeeld naar de media. Baudet heeft toen de afspraak gemaakt dat Hiddema de kans krijgt om eerst af te bouwen en er daarna nog eens naar te kijken.

Veel journalisten houden er al rekening mee dat Hiddema uiteindelijk het stokje zal doorgeven.
--
pi_169718221
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoezo? FVD doet het niet, Hoe kan je dan spreken over het woordje ook? Het is een: jullie doen het, dus kijk maar naar jezelf ipv een ander.
(she/her)
pi_169718233
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

[..]

Dit was de reactie van Baudet. Hiddema had zelf in zijn werkomgeving gezegd dat hij geen zin had om de Kamer in te gaan. Het kwam niet uit qua tijd en werkdruk. Dat is toen doorgespeeld naar de media. Baudet heeft toen de afspraak gemaakt dat Hiddema de kans krijgt om eerst af te bouwen en er daarna nog eens naar te kijken.

Veel journalisten houden er al rekening mee dat Hiddema uiteindelijk het stokje zal doorgeven.
Kom eens met bewijzen?
(she/her)
pi_169718241
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:51 schreef Fylax het volgende:

[..]

Hoezo? FVD doet het niet, Hoe kan je dan spreken over het woordje ook? Het is een: jullie doen het, dus kijk maar naar jezelf ipv een ander.
Het gaat erom dat men verwacht dat Hiddema al snel ermee stopt.
pi_169718260
In het interview met Hiddema;

U houdt een baan achter de hand en hebt het niet zo op autoriteit. Maakt u die periode in de Kamer wel vol?

„Dat weet ik niet, ik kan zo een dakpan op m’n kop krijgen. Maar ik ben door tienduizenden mensen die Kamer in geduwd. Ik ben niet zo dik van ontroering, maar als je dat gebouw betreedt in het besef dat tienduizenden mensen je daarnaartoe hebben geduwd, is het wel verschrikkelijk hautain en aanmatigend om te zeggen: ’Ik doe dit zo lang het mij uitkomt’.”
(she/her)
pi_169718274
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:51 schreef Fylax het volgende:

[..]

De vraag is, blijft Theo Hiddema wel in de kamer?

Als je dat gerucht zou willen ontkrachten zou je bijvoorbeeld iets kunnen schrijven van 'ja, dat blijft hij, hij heeft zich voor de volle periode aan het FvD verbonden'.

Als je in het midden wil laten of het waar is, om wat voor reden dan ook, schrijf je iets als 'bij de VVD gebeurt het ook dus kijk eerst daar maar eens naar'. Dan geef je namelijk en geen duidelijkheid, en heb je al een mooie vergelijking klaar mocht Hiddema toch opstappen na een jaartje.
pi_169718286
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De vraag is, blijft Theo Hiddema wel in de kamer?

Als je dat gerucht zou willen ontkrachten zou je bijvoorbeeld iets kunnen schrijven van 'ja, dat blijft hij, hij heeft zich voor de volle periode aan het FvD verbonden'.

Als je in het midden wil laten of het waar is, om wat voor reden dan ook, schrijf je iets als 'bij de VVD gebeurt het ook dus kijk eerst daar maar eens naar'. Dan geef je namelijk en geen duidelijkheid, en heb je al een mooie vergelijking klaar mocht Hiddema toch opstappen na een jaartje.
Zie mijn post hierboven.
(she/her)
pi_169718292
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

[..]

Maar kan ik dat ergens ook terug lezen ? Mbt Hiddema die zegt dat hij geen zin heeft om de kamer in te gaan omdat het niet uitkwam qua tijd en werkdruk ?
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:56:01 #259
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169718300
quote:
12s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als volksvertegenwoordiger vertegenwoordiger je niet je eigen mening, maar die van je achterban en die van je kiezers. Die opvattingen zijn vastgelegd in het partijprogramma. Een programma dat (behalve dan bij de PVV) is vastgesteld door de achterban en waar de kiezers op mogen vertrouwen dat het wordt nageleefd en uitgedragen. Als pleeg je als Kamerlid feitelijk kiezersbedrog, nog even los van dat je je kiezers niet op waarde weet te schatten.

Het kan best zijn dat je als vertegenwoordiger het er niet overal mee eens bent. Maar dat bespreek je dan op het partijcongres. Niet in de Kamer en niet in de media. Nu zal het een marginale partij als FVD niet heel veel uitmaken, maar het is wel weer een teken dat Hiddema het takenpakket als parlementariër niet helemaal ziet zitten.
Dat hij het zo de media in slingert is ook wel kwalijk.
Maar zolang hij in de kamer de partij volgt en niet zijn eigen mening (tot op een bepaalde hoogte uiteraard), lijkt het mij niet zo'n probleem.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 10:56:11 #260
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169718303
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat zou het zijn als het een beschuldiging was van iets wat gedaan is. Nu is het een vermoeden van iemand en komt zo'n reactie overeen met 'nee, bemoei je met je eigen partij waar het niet zo geweldig ging'.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:56:50 #261
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169718316
Twee pedante types als Hiddema en Baudet in dezelfde fractie, dat lijkt me ook niet het beste recept voor goede samenwerking in de fractie.
pi_169718326
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat zou het zijn als het een beschuldiging was van iets wat gedaan is. Nu is het een vermoeden van iemand en komt zo'n reactie overeen met 'nee, bemoei je met je eigen partij waar het niet zo geweldig ging'.
Aannames, aannames.
pi_169718328
Als je ziet hoeveel gal er gespuugt wordt op Thierry lijkt het mij geen verassing dat er media zijn die ook dit soort berichten zo verdraaien dat het net lijkt of Hiddema er geen zin in heeft.

Logisch dat een topadvocaat op leeftijd een zaak heeft af te bouwen, er was namelijk geen zekerheid dat hij in de kamer zou komen.

Alsnog is het gewoon afwachten.
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:58:08 #264
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718346
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:52 schreef Fylax het volgende:

[..]

Kom eens met bewijzen?
Je bent toch lid? Vraag het hem anders zelf even op de volgende bijeenkomst. Hij maakt er in meer besloten kring geen geheim van.

Als het nog niet nadrukkelijk naar buiten is gebracht neem ik het voor nu terug. Het is echter geen toeval dat journalisten er nadrukkelijk naar vragen en Hiddema in de Telegraaf een ontwijkend antwoord geeft.
--
pi_169718362
quote:
11s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je bent toch lid? Vraag het hem anders zelf even op de volgende bijeenkomst. Hij maakt er in meer besloten kring geen geheim van.

Als het nog niet nadrukkelijk naar buiten is gebracht neem ik het voor nu terug. Het is echter geen toeval dat journalisten er nadrukkelijk naar vragen en Hiddema in de Telegraaf een ontwijkend antwoord geeft.
Is hij serieus lid? Mag dat dan als je zo jong bent? Wat heb je op zon leeftijd te zoeken met een partijlidmaatschap.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 10:59:49 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169718373
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Aannames, aannames.
'Ja, maar jullie doen het ook' zou inhouden dat hij al weg is en dat er kritiek op komt. Dat is een feit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169718393
quote:
11s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee nee, dit is te makkelijk. Iets beweren en dan geen bewijs hebben, goed dat je je keutel intrekt.
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:02:03 #268
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:59 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Is hij serieus lid? Mag dat dan als je zo jong bent? Wat heb je op zon leeftijd te zoeken met een partijlidmaatschap.
Ja. FVD mag je al lid worden vanaf je zestiende.

FVD meetings worden veel bezocht door een klein clubje twintigers en ook best veel jonge JOVD ers. Ik denk dat je met 16 nog te jong bent, maar de gemiddelde leeftijd ligt sowieso niet heel hoog.
--
pi_169718421
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:02 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja. FVD mag je al lid worden vanaf je zestiende.

FVD meetings worden veel bezocht door een klein clubje twintigers en ook best veel jonge JOVD ers. Ik denk dat je met 16 nog te jong bent, maar de gemiddelde leeftijd ligt sowieso niet heel hoog.
Naja ik ben zelf 23 en ook lid, ook actief geflyerd etc. In mijn kieskring waren het vooral oudere (40+) die ook actief campagne voerde). Bij meetings zag je inderdaad wat meer jongere, waaronder veel die even interessant kwamen doen ( :') )
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:03:36 #270
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718427
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:00 schreef Fylax het volgende:

[..]

Nee nee, dit is te makkelijk. Iets beweren en dan geen bewijs hebben, goed dat je je keutel intrekt.
Dacht je dat ik serieus hier WhatsApp logs ging posten? Ben je betoeterd. Dan vraag je er zelf maar naar.
--
pi_169718437
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:03 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Naja ik ben zelf 23 en ook lid, ook actief geflyerd etc. In mijn kieskring waren het vooral oudere (40+) die ook actief campagne voerde). Bij meetings zag je inderdaad wat meer jongere, waaronder veel die even interessant kwamen doen ( :') )
Lekker boeiend hoe oud iemand is, dat je je daar druk om maakt. Ik word over drie maanden 18, ben al lang bezig met politiek i.t.t leeftijdsgenoten.

Ik zit nu ook in het groepje van mensen die in mijn kieskring campagne hebben gevoerd.
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:04:40 #272
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718441
quote:

[..]

Niet kieskring Amsterdam dan? Ik dacht dat alleen Amsterdam, Rotterdam en omgeving Leiden echt actief waren?
--
pi_169718442
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dacht je dat ik serieus hier WhatsApp logs ging posten? Ben je betoeterd. Dan vraag je er zelf maar naar.
Dan is wat je zegt dus niet waar.
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:05:17 #274
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169718449
quote:

[..]

De bijeenkomst die ik heb bezocht waren ook opvallend veel jongeren (20+) aanwezig.
Goede zaak ^O^
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:05:35 #275
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718453
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:04 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dan is wat je zegt dus niet waar.
Jij je zin. Allemaal leugens!!! 11
--
pi_169718458
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

'Ja, maar jullie doen het ook' zou inhouden dat hij al weg is en dat er kritiek op komt. Dat is een feit.
Of het is alvast preventief kritiek pareren, dat kan natuurlijk ook.
pi_169718459
quote:
11s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

Niet kieskring Amsterdam dan? Ik dacht dat alleen Amsterdam, Rotterdam en omgeving Leiden echt actief waren?
Nee, misschien wel veel actiever dan in andere kieskringen maar hier werd ook regelmatig wat gedaan. Al zijn er inderdaad ook kieskringen waar er bij wijze van maar 3 postertjes zijn geplakt.
pi_169718461
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:05 schreef Ryon het volgende:

[..]

Jij je zin. Allemaal leugens!!! 11
Zolang er niet te controleren is of hij dat echt gezegd heeft, is het idd een leugen.
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:06:57 #279
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718474
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:05 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Nee, misschien wel veel actiever dan in andere kieskringen maar hier werd ook regelmatig wat gedaan. Al zijn er inderdaad ook kieskringen waar er bij wijze van maar 3 postertjes zijn geplakt.
AH dat is wel positief. Het was tot een jaar geleden nog een extreem randstedelijke happening.
--
pi_169718480
quote:
11s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

AH dat is wel positief. Het was tot een jaar geleden nog een extreem randstedelijke happening.
Kijk eens even naar de uitslagenkaart, de stemmen voor FVD komen uit het hele land.
(she/her)
pi_169718489
quote:
11s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee valt denk ik reuze mee ^O^ Of ik ben nu bevooroordeeld door een niet al te grote, maar wel actieve kieskring.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 11:08:56 #282
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169718500
quote:
7s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Of het is alvast preventief kritiek pareren, dat kan natuurlijk ook.
Dan zou het nog steeds zeker moeten zijn.

Hij is nog niet eens beëdigd _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:09:13 #283
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718505
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:06 schreef Fylax het volgende:

[..]

Zolang er niet te controleren is of hij dat echt gezegd heeft, is het idd een leugen.
Euh.. Nee.. In de politiek komt maar heel weinig ook echt in het nieuws. Dat iets bewust niet naar buiten gebracht wordt betekent niet dat het wel of niet waar is.

In dit geval kan je het binnen de partij zelf even vragen mocht je het willen controleren.
--
pi_169718515
Je moet gewoon geen dingen zeggen die niet te zijn bewijzen/controleren, Ryon.
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:09:48 #285
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718517
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:07 schreef Fylax het volgende:

[..]

Kijk eens even naar de uitslagenkaart, de stemmen voor FVD komen uit het hele land.
Ik heb het niet over de stemmen..
--
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:09:53 #286
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169718518
Off: Wordt er eigenlijk ook het Wilhelmus ten gehore gebracht bij de installatie van de TK? :?
pi_169718522
Ik ben benieuwd naar wat de volgende meetings zullen zijn. De laatste waar ik bij was, was echt een top avond! Je ziet Theo ook altijd buiten roken ipv. binnen te socializen _O_
pi_169718526
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan zou het nog steeds zeker moeten zijn.

Hij is nog niet eens beëdigd _O-
Het kan natuurlijk intern al wel duidelijk zijn, dat weet jij niet. Aannames, aannames.
pi_169718528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:10 schreef mtchel112 het volgende:
Ik ben benieuwd naar wat de volgende meetings zullen zijn. De laatste waar ik bij was, was echt een top avond! Je ziet Theo ook altijd buiten roken ipv. binnen te socializen _O_
Hopelijk een in de buurt.
(she/her)
pi_169718538
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk intern al wel duidelijk zijn, dat weet jij niet. Aannames, aannames.
Misschien moeten we gewoon ophouden met "het kan" "dit kan" "dat kan" en het gewoon houden bij de feiten.
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:12:08 #291
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718548
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:09 schreef Fylax het volgende:
Je moet gewoon geen dingen zeggen die niet te zijn bewijzen/controleren, Ryon.
Oh? Ik mag toch zelf bepalen wat ik zeg? Dat is toch niet aan regeltjes gebonden? Dat is wat je een paar post geleden zelf nog stelde.

Verder mag jij geloven wat je wilt, maar dat is voornamelijk jouw eigen probleem.
--
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:13:15 #292
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718572
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:11 schreef Fylax het volgende:

[..]

Misschien moeten we gewoon ophouden met "het kan" "dit kan" "dat kan" en het gewoon houden bij de feiten.
Nog meer regeltjes. Je bent van een strijder van het vrije woord veranderd in een Noord-koreaanse ambtenaar. Dat is snel.
--
pi_169718583
Heel erg eigenwijs dit hoor.

En kinderachtig.
(she/her)
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:17:15 #294
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169718644
quote:
13s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:13 schreef Fylax het volgende:
Heel erg eigenwijs dit hoor.

En kinderachtig.
Ik loop je maar te jennen. Ik vind het hartstikke leuk dat je besloten hebt actief te worden!
--
pi_169718660
quote:
6s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik loop je maar te jennen. Ik vind het hartstikke leuk dat je besloten hebt actief te worden!
I.i.g fijn dat je het toegeeft. Ja leuk, ben benieuwd wat ik er allemaal van kan verwachten :)
(she/her)
pi_169718676
quote:
7s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:18 schreef Fylax het volgende:

[..]

I.i.g fijn dat je het toegeeft. Ja leuk, ben benieuwd wat ik er allemaal van kan verwachten :)
Vrij weinig, campagne is voorbij. Wat denk je te kunnen doen?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 11:20:02 #297
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169718690
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat dit redelijk onwaarschijnlijk is?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_169718704
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:19 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Vrij weinig, campagne is voorbij. Wat denk je te kunnen doen?
Onzinnige opmerking wel, ik heb het natuurlijk over de ledenbijeenkomsten etc, en laten we niet de gemeenteraadsverkiezingen over 364 dagen vergeten.
(she/her)
pi_169718734
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:20 schreef Fylax het volgende:

[..]

Onzinnige opmerking wel, ik heb het natuurlijk over de ledenbijeenkomsten etc, en laten we niet de gemeenteraadsverkiezingen over 364 dagen vergeten.
Ze willen uitrollen naar een paar gemeenten, zal waarschijnlijk de randstad worden. Als je daar niet woont kun je er ook niks voor doen.
pi_169718752
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:21 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ze willen uitrollen naar een paar gemeenten, zal waarschijnlijk de randstad worden. Als je daar niet woont kun je er ook niks voor doen.
Fijn dat jij dat even voor mij bepaalt.
(she/her)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')