Oke, maar dan mag je ook ophouden met dat rare toontje van je.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens meer op in. Zoek het lekker uit.
Als dat inderdaad zo is, is het in en in triest.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat laatste gebeurt echt veel vaker dan je denkt. Vreselijk, maar waar.
Uiteraard ga je dit ook weer niet verder onderbouwen, neem ik aan?quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:18 schreef Nattekat het volgende:
Mijn vertrouwen in de politiek is bij deze nog verder geschaad dan het al was
Ik denk niet dat Baudet een rol speelt, hij is gewoon zichzelf op camera. Ik heb wel vaak het idee dat hij verkeerd begrepen word oa door zijn op het eerste oog elitaire houding. Maar daar prik je zo door heen. Ik vind het wel mooi om te zien en ik denk dat zijn motieven puur zijn.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens meer op in. Zoek het lekker uit.
Ik vind dat Baudet anders aardig goed kan aangeven waarom we zowel de euro als de eu niet nodig hebben/ beter af zijn zonder.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:04 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hoe kunnen die kampen daar voor zorgen als die informatie er gewoon niet is? Zie brexit.
Allemaal ego'tjes die hun mediamomentjes moeten pakken om hun ranking in de fractie-pikorde te verbeteren. Zelfs binnen fracties wordt elkaar weinig gegund. Zo'n Baudetje zal keihard gepiepeld worden wanneer hij langs de andere fracties gaat om steun te vergaren voor zijn moties, dergelijk pendant gedrag weten ze wel raad mee in Den Haag. Als je effectief wil zijn heb je vrienden nodig. Als Baudet effectief wil zijn, zal hij die dus wel moeten maken. Sluit ik dat overigens nog niet uit hoor, maar de kans lijkt me gewoon heel klein.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:18 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Als dat inderdaad zo is, is het in en in triest.
Je zou toch verwachten dat, zeker mensen in de TK, beter zouden moeten weten.
Maar dat kan hem natuurlijk ook in de kaart spelen. Als Baudet met goede en logische moties/voorstellen komt maar stelselmatig genegeerd word "want Baudet" kan dat zijn electoraat wel ontzettend vergroten.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Allemaal ego'tjes die hun mediamomentjes moeten pakken om hun ranking in de fractie-pikorde te verbeteren. Zelfs binnen fracties wordt elkaar weinig gegund. Zo'n Baudetje zal keihard gepiepeld worden wanneer hij langs de andere fracties gaat om steun te vergaren voor zijn moties, dergelijk pendant gedrag weten ze wel raad mee in Den Haag.
Ik vond die uitspraken over het partijkartel af en toe wel wat vermoeiend worden, maar nu ik dit allemaal leer, begin ik toch echt de indruk te krijgen dat het zeker ergens op gebaseerd isquote:Op woensdag 22 maart 2017 15:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Allemaal ego'tjes die hun mediamomentjes moeten pakken om hun ranking in de fractie-pikorde te verbeteren. Zelfs binnen fracties wordt elkaar weinig gegund. Zo'n Baudetje zal keihard gepiepeld worden wanneer hij langs de andere fracties gaat om steun te vergaren voor zijn moties, dergelijk pendant gedrag weten ze wel raad mee in Den Haag.
Oh dat zal, Baudet maakt sowieso weinig vrinden in de TK met zijn ''partijkartel'' opvatting denk ik.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Allemaal ego'tjes die hun mediamomentjes moeten pakken om hun ranking in de fractie-pikorde te verbeteren. Zelfs binnen fracties wordt elkaar weinig gegund. Zo'n Baudetje zal keihard gepiepeld worden wanneer hij langs de andere fracties gaat om steun te vergaren voor zijn moties, dergelijk pendant gedrag weten ze wel raad mee in Den Haag. Als je effectief wil zijn heb je vrienden nodig. Als Baudet effectief wil zijn, zal hij die dus wel moeten maken. Sluit ik dat overigens nog niet uit hoor, maar de kans lijkt me gewoon heel klein.
Nee, want dat haalt de media niet. En slechts een handje vol Nederlanders kijkt na elke dinsdag wat er bij alle tientallen moties is gestemd.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:23 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Maar dat kan hem natuurlijk ook in de kaart spelen. Als Baudet met goede en logische moties/voorstellen komt maar stelselmatig genegeerd word "want Baudet" kan dat zijn electoraat wel ontzettend vergroten.
Als hij gewoon weer doet wat hij tijdens de campagne deed, is de kans prima aanwezig dat hij wel eens wat mensen kan bereikenquote:Op woensdag 22 maart 2017 15:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee, want dat haalt de media niet. En slechts een handje vol Nederlanders kijkt na elke dinsdag wat er bij alle tientallen moties is gestemd.
Maar vergis je niet. Wanneer Baudet zegt dat hij het partijkartel wil doorbreken, betekent dat natuurlijk alleen dat hij er onderdeel van wil worden. Die man gaat nu z'n partij uitbouwen. Jongerenpartijtje, wetenschappelijk bureautje, partij-organisatie. De hele rattenplan. Dan is het wachten totdat daar ook de eerste politieke jongerentijgers doorbreken en rechtstreeks vanuit de collegebankjes hier en daar op lijsten komen te staan, tot FvD in de achterkamertjes mee zal praten etc. Het is allemaal theater.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vond die uitspraken over het partijkartel af en toe wel wat vermoeiend worden, maar nu ik dit allemaal leer, begin ik toch echt de indruk te krijgen dat het zeker ergens op gebaseerd is
Social media zou hier wel een steeds grotere rol in kunnen gaan spelen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee, want dat haalt de media niet. En slechts een handje vol Nederlanders kijkt na elke dinsdag wat er bij alle tientallen moties is gestemd.
Heeft Omtzigt daar overigens al eens op gereageerd?quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:25 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Oh dat zal, Baudet maakt sowieso weinig vrinden in de TK met zijn ''partijkartel'' opvatting denk ik.
Wellicht dat hij qua vrienden aan moet kloppen bij de PVV, maar ik denk niet dat hij (en zijn kiezers) daar op zitten te wachten.
Eerst moeten we maar afwachten wat er uit de eventuele bromance met Pieter Omtzigt komt
Oh, ik reken er wel op dat Baudet door de in de TK grotere zichtbaarheid wel zal stijgen en bij de volgende verkiezingen nog meer van Wilders af gaat pakken ja. Wilders is definitief uitgespeeld, nog voor hij ooit echt aan spelen toekwam.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als hij gewoon weer doet wat hij tijdens de campagne deed, is de kans prima aanwezig dat hij wel eens wat mensen kan bereiken
Denk ik niet. Zodra ik de indruk krijg dat het allemaal theater is van Baudet mbt het partij kartel en het er ook maar op lijkt dat hij er bij wilt horen ben ik weg en met mij het gros van de FvD stemmers. Ik zit niet op weer een pluche plakker te wachten. Het FvD bestaat zo'n beetje bij gratie van dat soort mensen, als ik ook maar een seconde zou twijfelen aan zijn intenties had ik niet op hem gestemd. Kijk hij zit nu met 2 zetels in de kamer en ze zullen zich moeten bewijzen. Als ze niet het verprutsen ben ik ook zo weer weg.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar vergis je niet. Wanneer Baudet zegt dat hij het partijkartel wil doorbreken, betekent dat natuurlijk alleen dat hij er onderdeel van wil worden. Die man gaat nu z'n partij uitbouwen. Jongerenpartijtje, wetenschappelijk bureautje, partij-organisatie. De hele rattenplan. Dan is het wachten totdat daar ook de eerste politieke jongerentijgers doorbreken en rechtstreeks vanuit de collegebankjes hier en daar op lijsten komen te staan, tot FvD in de achterkamertjes mee zal praten etc. Het is allemaal theater.
Ik pak even zijn speech erbij:quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar vergis je niet. Wanneer Baudet zegt dat hij het partijkartel wil doorbreken, betekent dat natuurlijk alleen dat hij er onderdeel van wil worden. Die man gaat nu z'n partij uitbouwen. Jongerenpartijtje, wetenschappelijk bureautje, partij-organisatie. De hele rattenplan. Dan is het wachten totdat daar ook de eerste politieke jongerentijgers doorbreken en rechtstreeks vanuit de collegebankjes hier en daar op lijsten komen te staan, tot FvD in de achterkamertjes mee zal praten etc. Het is allemaal theater.
De bedoeling is niet om het partijkartel te breken maar uiteindelijk te vervangen. Door mensen die meer Baudetiaans zijn ingesteld. Vandaar dat hij ook zo populair is bij studentikoos ingesteld Nederland.quote:Wij gaan bouwen. We gaan een partij bouwen met een opleidingsinstituut, lokale afdelingen, een sociaal netwerk. We gaan een nieuwe elite opleiden; we gaan de huidige leiders vervangen en verslaan.
Nee, Baudet zei zelf bevolking.quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:59 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Cultuur bedoel je, en die mensen zijn ook niet gediend van onze waarden.
Na een snelle scan van de verschillende Twitterpagina's zag ik nergens een reactie staan, ergens wel jammer, ik ben er wel benieuwd naar!quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Heeft Omtzigt daar overigens al eens op gereageerd?
Die denkt natuurlijk ook van 'laat ze maar lekker lullen'.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:33 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Na een snelle scan van de verschillende Twitterpagina's zag ik nergens een reactie staan, ergens wel jammer, ik ben er wel benieuwd naar!
Nee, dat zeg ik dus niet. Ik stel zelf dat beide niets met elkaar te maken hebben en ik vraag of hij dat ook weet. Het is namelijk zeer opmerkelijk om eerst een betoog te houden dat het belangrijk is om zaken direct voor te leggen aan het volk zelf, om vervolgens een alinea later het afwijzen van een parlementaire enquête (nota bene door Baudet zelf aangevraagd!) aan te dragen als belangrijk argument dat Europa volgens het partijkartel (of de gevestigde partijen) niet goed zou zijn.quote:Op woensdag 22 maart 2017 13:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, jij zegt dat hij denkt dat een referendum en een parlementaire enquete iets met elkaar te maken hebben.
Duidelijk.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik pak even zijn speech erbij:
https://forumvoordemocrat(...)-baudet-fvd-alv-2017
[..]
De bedoeling is niet om het partijkartel te breken maar uiteindelijk te vervangen. Door mensen die meer Baudetiaans zijn ingesteld. Vandaar dat hij ook zo populair is bij studentikoos ingesteld Nederland.
Of stiekem vindt hij het wel mooi dat FvD hem als mp wil hebben i.p.v. Bumaquote:Op woensdag 22 maart 2017 15:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die denkt natuurlijk ook van 'laat ze maar lekker lullen'.
Hans Spekman (bekend van het partijkartel) heeft het invoerend van het bindend referendum nog feller staan bepleiten dan Baudet heeft gedaan. Dat strookt dan ook niet met het partijkartel of wel?quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:37 schreef Gohf046 het volgende:
Overigens mensen die stellen dat Baudet onderdeel van het "partij kartel" wil worden. Strookt niet helemaal met het invoeren van bindende referenda ofwel ? Misschien zit ik er gevoelsmatig heel erg naast maar dat Baudet zelf onderdeel van het kartel wil worden vind ik een nogal onzinnige uitspraak.
Maar uiteindelijk ook weer laten varen toen ze in de gaten kregen dat het niet meer zo'n populair dingetje was onder hun achterban. Dus als Baudet het bindend referendum laat vallen zou ik je inderdaad gelijk geven. Maar dat gaat ie niet doen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hans Spekman (bekend van het partijkartel) heeft het invoerend van het bindend referendum nog feller staan bepleiten dan Baudet heeft gedaan. Dat strookt dan ook niet met het partijkartel of wel?
Nee, Spekman heeft het moeten laten varen omdat een meerderheid van de aanwezige PvdA-leden tegen het bindend referendum heeft gestemd via een amendement op het congres. Dat is paradoxaal. De achterban stemt zelf tegen meer inspraak.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:41 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk ook weer laten varen toen ze in de gaten kregen dat het niet meer zo'n populair dingetje was onder hun achterban. Dus als Baudet het bindend referendum laat vallen zou ik je inderdaad gelijk geven. Maar dat gaat ie niet doen.
Kijk dat wist ik niet, mijn excuses. Als de meerderheid van de leden voor zou zijn valt het nog wel te billijken al denk ik niet dat het zover komt bij het FvD.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:46 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, Spekman heeft het moeten laten varen omdat een meerderheid van de aanwezige PvdA-leden tegen het bindend referendum heeft gestemd via een amendement op het congres. Dat is paradoxaal. De achterban stemt zelf tegen meer inspraak.
Zo werkt democratie in Nederland, uiteindelijk bepaalt niet het bestuur maar de Nederlanders zelf. Baudet pleit net als Spekman voor een bindend referendum. Maar het is goed mogelijk dat als de meerderheid van de FVD leden (via het internet dashboard van Baudet) tegen een bindend referendum stemmen Baudet het ook moeten laten varen. Ironisch genoeg is dat precies de verplichting die de democratie aan het bestuur oplegt.
De rechtse onderbuik is natuurlijk een modegrill. De doorsnee Nederlander laat op dit moment (te zien aan de verkiezingsuitslag) zijn oren meer hangen naar het centrum-rechtse geluid en de meer radicale PVV geluiden. Dat is ook wel eens anders geweest. In beginsel zouden de linkse partijen in staat moeten zijn (dankzij hun activistische en relatief goed georganiseerde achterban) om meer mensen op de been te brengen bij referenda. Het is niet in het belang van rechts om hardop te pleiten voor referenda.quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:51 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Kijk dat wist ik niet, mijn excuses. Als de meerderheid van de leden voor zou zijn valt het nog wel te billijken al denk ik niet dat het zover komt bij het FvD.
Daarnaast is dat lang niet het enige voorstel dat ze hebben voor meer directe democratie. Persoonlijk verwacht ik ook niet dat zo'n bindend referendum het zal halen(maar het blijft wel een nobel streven), maar ik denk dat veel mensen zich er op verkijken "bindend referendum is slecht want rechtse onderbuik" .
Hij heeft meerdere keren uitgelegd wat hij bedoelt. Laten we niet keer op keer deze discussie herhalen.quote:
Dingen veranderen nou eenmaal in het leven.quote:Op woensdag 22 maart 2017 16:07 schreef Euribob het volgende:
[ afbeelding ]
Vond dit ook wel een treffend stukje, over Baudets oorspronkelijke intenties.
Gezien de verhalen die ik gehoord heb over het feit dat hij veel te ver boven z'n stand kan ik eigenlijk niet anders concluderen dat hij zijn denktank om heeft getoverd tot een politieke partij puur en alleen voor persoonlijk gewin. Maar misschien ben ik cynisch en zijn al die verhalen onzin, dat kan. Voor mij is het in ieder geval wel een reden om hem nog geen haartje verantwoordelijkheid toe te vertrouwen.
Het is altijd goed om je te baseren op van horen zeggen. Kan je nooit fout mee gaan.quote:Op woensdag 22 maart 2017 16:07 schreef Euribob het volgende:
[ afbeelding ]
Vond dit ook wel een treffend stukje, over Baudets oorspronkelijke intenties.
Gezien de verhalen die ik gehoord heb over het feit dat hij veel te ver boven z'n stand kan ik eigenlijk niet anders concluderen dat hij zijn denktank om heeft getoverd tot een politieke partij puur en alleen voor persoonlijk gewin. Maar misschien ben ik cynisch en zijn al die verhalen onzin, dat kan. Voor mij is het in ieder geval wel een reden om hem nog geen haartje verantwoordelijkheid toe te vertrouwen.
Je denkt dat hij dat geheel onbewust doet?quote:Op woensdag 22 maart 2017 15:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat hij, en ik citeer: "bewust de rol van clown en provocateur kiest".
Dan snap ik niet wat jij hier doet. In KLB kun je er naar hartenlust over klagen. Doe leuk mee of post niet.quote:Op woensdag 22 maart 2017 16:10 schreef mtchel112 het volgende:
Overigens snap ik niet wat de anti Fvd zuurpruimen hier doen, kun je eindeloos het welles nietes spelletje spelen
Indirect bewijs, beste bewijs.quote:Op woensdag 22 maart 2017 16:10 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Het is altijd goed om je te baseren op van horen zeggen. Kan je nooit fout mee gaan.
Ja, soms heb je bijvoorbeeld dringend geld nodig. Anders zie ik niet in waarom je gaat van "Politiek is wel het laatste dat ik zou willen doen. Politiek is niets voor mij." naar leider van een eigen partij in een tijdsbestek van een paar jaar. Dat is geen langzame, stapsgewijze verandering over een lange periode maar op zeer korte termijn diametraal tegenovergesteld staan tegen je eerdere denkbeelden. Principes zijn hem in ieder geval niets waard, dat is wel duidelijk.quote:Op woensdag 22 maart 2017 16:09 schreef Fylax het volgende:
[..]
Dingen veranderen nou eenmaal in het leven.
Nee, volgens de statuten moet je minimaal zestien zijn. Je lidmaatschap zal dus worden goedgekeurd.quote:
Hoeveel duur is dat nou eigenlijk?quote:
quote:Op woensdag 22 maart 2017 16:28 schreef Ryon het volgende:
Ik ben natuurlijk ook lid en Facebookvolger. Baudet gaat ons land naar grote hoogtes leiden en dat partijkartel moet nou eenmaal gebroken worden.
Hehe, denken dat ik een grap maak. Je zal nog verbaasd zijn wie er daar allemaal lid is.quote:
Oh okay ik wil je wel geloven hoorquote:Op woensdag 22 maart 2017 16:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hehe, denken dat ik een grap maak. Je zal nog verbaasd zijn wie er daar allemaal lid is.
Die is waarschijnlijk stiekem ook lid. Loopt tegen iedereen te verkondigen dat hij GroenLinks heeft gestemd, maar heeft thuis stiekem een heel kastje vol met lavender staan.. Dan weet je het wel.quote:Op woensdag 22 maart 2017 16:35 schreef Fylax het volgende:
[..]
Oh okay ik wil je wel geloven hoorDoelde vooral op 99999999999
Later aan je kleinkinderen vertellen dat het niet jouw schuld is dat Griekse deurwaarders hun speelgoed eunationaliseren.quote:Op woensdag 22 maart 2017 16:28 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Hoeveel duur is dat nou eigenlijk?
Edit: even opgezocht, 25 euro per jaar Jezus. Maar wat heb je eraan?
Wat is je inhoudelijke bezwaar tegen dit stukje? Hij snijdt toch goede punten aan?quote:Op woensdag 22 maart 2017 17:05 schreef Fylax het volgende:
Zucht.
https://www.trouw.nl/opin(...)rry-baudet~a518a703/
Ben ik in beeld?quote:Op woensdag 22 maart 2017 17:04 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]
Baudet staat achter het partijkartel.. Maar voor hoe lang nog???
Precies dit. Van die mensen die het geen kut interesseert welke ideeën een partij heeft en wat de effecten daarvan zijn, en puur op de lijstrekker stemmen. Zelfde volk vind je bij GL en PP; als je Jesse Klaver bij PvdA of zelfs VVD had neergezet zou-ie nog steeds eenzelfde groep kiezers aangesproken hebben, 'want hij heeft een leuke kop'quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Op de een of andere manier trekken politici als Baudet en Wilders stemmers aan die politiek als een soort voetbalwedstrijd beschouwen. Ze hebben een favoriet team (partij) gekozen en vinden alles wat daar gebeurt of wat daar gezegd wordt fan-tas-tisch. Als je hetzelfde fanboygedrag zou zien bij andere partijen (stel je voor dat Fylax D66'er is en op school de hele dag alle blikken van Pechtold zou proberen te imiteren, of stel je voor dat de users hier PvdA-aanhangers zouden zijn en aan de lopende band filmpjes van Asscher delen om vervolgens hard te juichen en hem volledig op te hemelen), dan zouden dezelfde mensen het waarschijnlijk eng vinden. Iets in mij zegt dat er nogal wat hypocrisie schuilgaat in de gemiddelde FvD'er. Uiteraard geldt dat niet voor iedereen.
Ach ja, de auteur is een linkse deugdebiel met een boek over deugen:quote:Op woensdag 22 maart 2017 17:05 schreef Fylax het volgende:
Zucht.
https://www.trouw.nl/opin(...)rry-baudet~a518a703/
Hier gestopt met lezen. Triest gedoe weer.quote:een partij die zich net zo hevig keert tegen alles wat buitenlands is,
Wat klopt er niet aan?quote:Op woensdag 22 maart 2017 17:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen. Triest gedoe weer.
Kan beter vragen wat er wel aan kloptquote:
quote:Op woensdag 22 maart 2017 17:45 schreef gekkewiebel het volgende:
Wie maakt even een meme van steen-papier-scharende (hihaho) lijsttrekkers die autistic screechen als Thierry met z'n kartelschaar het zootje overtroeft?
Maar wat klopt er dan niet uit dat stuk en waarom? Dat soort dingen bespreek je normaal gesproken op een discussieforum.quote:Op woensdag 22 maart 2017 17:46 schreef Fylax het volgende:
[..]
Moet je dat nog vragen?Het klopt gewoon niet.
Moest lachen. Koesoe staat er ook wel comfortabel bij trouwens.quote:Op woensdag 22 maart 2017 17:04 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]
Baudet staat achter het partijkartel.. Maar voor hoe lang nog???
Volgens mij is de discussie niet aan willen gaan juist dom en laf. Als het stukje zo duidelijk niet klopt, dan fileer je dat toch even?quote:Op woensdag 22 maart 2017 17:53 schreef Fylax het volgende:
Je bent wel heel erg dom als je niet gewoon uit jezelf ziet dat zoiets niet klopt.
Of je wil het niet zien.
Alsof jij de koning van de discussie bent met je voortdurende stroom aan persoonlijke aanvallenquote:Op woensdag 22 maart 2017 18:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij is de discussie niet aan willen gaan juist dom en laf. Als het stukje zo duidelijk niet klopt, dan fileer je dat toch even?
Over persoonlijke aanvallen ben jij wel de laatste die mag klagen...quote:Op woensdag 22 maart 2017 18:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alsof jij de koning van de discussie bent met je voortdurende stroom aan persoonlijke aanvallen
Het klopt niet, punt. Er wordt iets beweerd, dus de bewijslast ligt bij de mensen die dat beweren.
Met de homeopathische verdunning doelt Baudet niet op buitenlanders?quote:Op woensdag 22 maart 2017 17:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan beter vragen wat er wel aan klopt
Je bent blind in linkse propaganda getrapt als je hier niet doorheen prikt.
Eentje is butthurt hoorquote:Op woensdag 22 maart 2017 18:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Over persoonlijke aanvallen ben jij wel de laatste die mag klagen...
En wat je zegt klopt, fylax stelt dat het eenstuk is, laat hem dat dan ook maar aantonen.
Ook goeiemorgen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 18:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met de homeopathische verdunning doelt Baudet niet op buitenlanders?
Wanneer heb jij in deze reeks voor het laatst met iemand een discussie proberen te voeren?quote:Op woensdag 22 maart 2017 18:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eentje is butthurt hoor
Ik doe één ding, en dat is me tot jouw niveau verlagen. Want als één ding wel onmogelijk is, is dat met jou een discussie voeren.
Vanmiddag nog toevallig. Toen jij nog bezig was met mensen persoonlijk aanvallen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 18:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wanneer heb jij in deze reeks voor het laatst met iemand een discussie proberen te voeren?
Kijk maar wat de homeopatische verdunning van de Britse cultuur voor gevolgen heeft ...quote:Op woensdag 22 maart 2017 18:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met de homeopathische verdunning doelt Baudet niet op buitenlanders?
Ook jij trekt foute conclusies.quote:Op woensdag 22 maart 2017 18:50 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Kijk maar wat de homeopatische verdunning van de Britse cultuur voor gevolgen heeft ...
Nee hoor. Baudet bedoelt toch echt mensen die niets op hebben met de westerse waarden ... en zo te zien vandaag weer een mooi voorbeeld in GB.quote:
Nee, hij zei in die speach dat de homeopatische verdunning leidt tot het verlies van westerse waarden in een land. Individuele gekkies hebben daar niks mee te maken.quote:Op woensdag 22 maart 2017 18:52 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Nee hoor. Baudet bedoelt toch echt mensen die niets op hebben met de westerse waarden ... en zo te zien vandaag weer een mooi voorbeeld in GB.
Dat klopt dan toch. Je importeert mensen die niets op hebben met de NL of in dit geval GB cultuur en dan krijg je dit soort incidenten.quote:Op woensdag 22 maart 2017 18:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, hij zei in die speach dat de homeopatische verdunning leidt tot het verlies van westerse waarden in een land. Individuele gekkies hebben daar niks mee te maken.
Het heeft alleen niks te maken met die uitspraak. Tegenstanders bekritiseer ik omdat ze er geen biet van begrepen hebben, maar ook hier raad ik je gewoon aan om eerst goed te lezen waar het over gaat voor je zulke uitspraken doetquote:Op woensdag 22 maart 2017 18:55 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Dat klopt dan toch. Je importeert mensen die niets op hebben met de NL of in dit geval GB cultuur en dan krijg je dit soort incidenten.
Waar dan, dit topic begon om twaalf uur en daarin heb ik je niet op enige poging tot discussie kunnen betrappen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 18:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vanmiddag nog toevallig. Toen jij nog bezig was met mensen persoonlijk aanvallen.
Niet met jou ja, die hoop heb ik allang opgegeven.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waar dan, dit topic begon om twaalf uur en daarin heb ik je niet op enige poging tot discussie kunnen betrappen.
Ik ben geen voor of tegenstander van Baudet.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het heeft alleen niks te maken met die uitspraak. Tegenstanders bekritiseer ik omdat ze er geen biet van begrepen hebben, maar ook hier raad ik je gewoon aan om eerst goed te lezen waar het over gaat voor je zulke uitspraken doet
Hij heeft het over het verlies van normen en waarden, en daar heeft dit niks mee te maken.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:03 schreef sol1taire het volgende:
[..]
Ik ben geen voor of tegenstander van Baudet.
Verder heeft Baudet toch echt bij zijn uitleg aangegeven dat dit soort incidenten een gevolg zijn van de homeopatische verdunning van de Nederlandse cultuur. Hij had het zelfs over de terrorisme dreiging hier in Nederland.
quote:Op woensdag 22 maart 2017 18:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij is de discussie niet aan willen gaan juist dom en laf. Als het stukje zo duidelijk niet klopt, dan fileer je dat toch even?
Een gedachte van hem dat het hem niet zal verbazen, kan je niet veel mee.quote:Ik weet niet of dit waar is, maar het zou me niets verbazen; nergens hebben individuele parlementariërs zo weinig vrijheid van meningsuiting als bij de PVV.
Dat zou kunnen, maar dit is een stukje over de PVV en niet relevant.quote:Bovendien kan ik me voorstellen dat het tegenvallende resultaat van 15 maart de neiging tot desertie heeft vergroot. Leek Wilders aanvankelijk een briljante campagne te voeren door geen campagne te voeren (afgezien van permanent getwitter), uiteindelijk bleef zijn patriottische revolutie uit, dat zal het moreel van zijn manschappen geen goed hebben gedaan.
Feitelijk onjuist, FvD wil niet alles wat buitenlands is verbieden. Geen koranverbod, geen sluiting van moskeeen. FvD wil alleen dat ze de Nederlandse waarden onderschrijven, als ze dat doen zijn ze meer dan welkom.quote:Maar wat me nog meer zorgen zou baren als ik de leider was van ’s lands grootste radicaal-nationalistische partij, is de entree van een concurrent. Met de komst van het Forum voor Democratie beschikken afvallige PVV’ers over een potentiële vluchtheuvel in de Kamer – een partij die zich net zo hevig keert tegen alles wat buitenlands is, maar meer ruimte biedt aan persoonlijke inbreng dan het eenmansbedrijf Wilders.
Wederom feitelijk onjuist, hij spreekt hier over volken terwijl hij cultuur heeft gezegd.quote:Een partij ook die een verfijndere c.q. doortraptere stijl hanteert dan die van de gezwollen oorlogsretoriek, waar inmiddels lang niet iedereen meer van achterover valt.
Dat PVV’ers, al dan niet in bezit van een Kamerzetel, zich thuis zouden voelen bij het Forum voor Democratie, staat buiten kijf. De intellectuele camouflage van Thierry Baudet en de ironische welbespraaktheid van Theo Hiddema geven het forum een wat charmantere uitstraling, maar inhoudelijk hebben we het over een en dezelfde ideologische richting. Het was geen verspreking dat Baudet repte van een elite die de natie via ‘homeopatische verdunning’ wil ¬vermengen met andere volken, ‘opdat er nooit meer een Nederlander zal zijn’.
Wederom onjuist. Hij heeft zijn woorden niet teruggenomen, hij heeft gezegd dat hij het voortaan anders zal formuleren omdat hij ziet wat het teweeg brengt en het verkeerd wordt geinterpreteerd.quote:Deze woorden, die zo uit een handboek voor rassenleer gelicht hadden kunnen zijn, nam hij weliswaar terug na een bombardement van kritiek bij ‘Pauw en Jinek’, maar dat was omdat hij constateerde dat ze nogal wat gedoe opleverden, niet omdat hij er niet meer achter stond. Dat zou ook gek zijn, want ze waren geheel in overeenstemming met wat hij eerder had gezegd.
Waarom het alleen bij dit citaat blijft en niet uitlegt waarom hij het citeert kunnen we hier niets mee. Laat hem dan in ieder geval uitleggen wat hier slecht,fout of racistisch aan is.quote:Op het eerste congres van zijn partij verklaarde hij het volgende: “Het Westen lijdt aan een auto-immuunziekte. Een deel van ons organisme – ons afweersysteem, datgene wat ons zou moeten beschermen – heeft zich tegen ons gekeerd. Kwaadwillende, agressieve elementen worden ons maatschappelijk lichaam in ongehoorde aantallen binnengeloodst.”
Een mening dat Baudet eigenlijk een deftige Wilders is en het wederom niet toelichten.quote:Populisme voor hoogopgeleiden, durft u het aan? Baudet verwijt ‘intellectueel zwakbegaafde politici’ dat ze het land uitverkopen aan de islam en hij verpakt zijn ideeën in deftige theorieën over het verlies van mannelijkheid: “We gaan voor consensus, een vrouwelijke waarde. We zijn bang.” Maar er is niets intellectueels aan zijn nationalisme en bedroevend weinig dat hem onderscheidt van Wilders.
Heb al je reacties even doorgenomen hier en je roept vooral dat je allerlei discussies niet meer aangaat. Maar waar ging je nu daadwerkelijk in discussie met iemand?quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet met jou ja, die hoop heb ik allang opgegeven.
Goed hoor, misschien haal ik dingen door elkaar. Maar dit soort incidenten zijn een logisch gevolg van de import van mensen die andere normen en waarden dan wij nastreven. En ja, dan heb je het over individuen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij heeft het over het verlies van normen en waarden, en daar heeft dit niks mee te maken.
Klopt. En het partijprogramma van het FvD bestaat uit genoeg punten die dat probleem moeten aanpakken.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:07 schreef sol1taire het volgende:
[..]
God hoor, misschien haal ik dingen door elkaar. Maar dit soort incidenten zijn een logisch gevolg van de import van mensen die andere normen en waarden dan wij nastreven. En ja, dan heb je het over individuen.
Inderdaad, we zijn het (weer) eens.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klopt. En het partijprogramma van het FvD bestaat uit genoeg punten die dat probleem moeten aanpakken.
In de oorspronkelijke context heeft hij het dus echt over volk:quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij heeft het over het verlies van normen en waarden, en daar heeft dit niks mee te maken.
Toen hij daarmee door Jinek werd geconfronteerd ('dit lijkt op raszuiverheid') zwakte hij het af tot dat hij eigenlijk cultuur bedoelde. Wat opvallend is, want dat zou betekenen dat Baudet zijn woorden niet zorgvuldig kiest. Als hij oprecht cultuur had bedoeld, dan had hij dat in zijn oorspronkelijke uitspraak ook moeten gebruiken.quote:"door de homeopathische verdunning van de Nederlandse bevolking met alle volkeren van de wereld, nooit meer een Nederlander zal bestaan,"
Ook de oorspronkelijke context is prima te herleiden tot cultuur. Het gevolg dat hij schetst is dat er geen 'Nederlander' meer zal bestaan. De 'Nederlander' is een persoon die de Nederlandse cultuur draagt, de cultuur die al duizenden jaren geëvolueerd is tot wat het nu is. Zodra alle banden met die geschiedenis verbroken zijn, bestaat de Nederlander niet meer.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
In de oorspronkelijke context heeft hij het dus echt over volk:
[..]
Toen hij daarmee door Jinek werd geconfronteerd ('dit lijkt op raszuiverheid') zwakte hij het af tot dat hij eigenlijk cultuur bedoelde. Wat opvallend is, want dat zou betekenen dat Baudet zijn woorden niet zorgvuldig kiest. Als hij oprecht cultuur had bedoeld, dan had hij dat in zijn oorspronkelijke uitspraak ook moeten gebruiken.
Wilders is recentelijk iets zelfde verweten (minder, minder, minder zou alleen slaan op "criminele" Marokkanen) ook daarbij is terecht de vraag gesteld waarom Wilders de bedoelde afzwakking dan niet in eerste instantie gebruikte. Wilders is terecht aangevallen en zelfs veroordeeld voor zijn woordkeuze. Baudet ondergaat hetzelfde lot.
Nou ja, enige relevantie heeft het wel. Het hele stuk zou immersquote:Op woensdag 22 maart 2017 19:05 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
[..]
Een gedachte van hem dat het hem niet zal verbazen, kan je niet veel mee.
[..]
Dat zou kunnen, maar dit is een stukje over de PVV en niet relevant.
Enkel tijdelijk en eigenlijk alleen als ze uit vergelijkbare culturen als de Nederlandse komen.quote:Feitelijk onjuist, FvD wil niet alles wat buitenlands is verbieden. Geen koranverbod, geen sluiting van moskeeen. FvD wil alleen dat ze de Nederlandse waarden onderschrijven, als ze dat doen zijn ze meer dan welkom.
Komt de definitie van een volk niet min of meer neer op het delen van een bepaalde cultuur?quote:Wederom feitelijk onjuist, hij spreekt hier over volken terwijl hij cultuur heeft gezegd.
Dan heeft hij dus zijn oorspronkelijke keutel eigenlijk wel ingetrokken.quote:Wederom onjuist. Hij heeft zijn woorden niet teruggenomen, hij heeft gezegd dat hij het voortaan anders zal formuleren omdat hij ziet wat het teweeg brengt en het verkeerd wordt geinterpreteerd.
Nou ja, de lezers van Trouw moeten wel in staat geacht worden te beseffen waarom dit soort white genocide praat vrij dubieus is.quote:Waarom het alleen bij dit citaat blijft en niet uitlegt waarom hij het citeert kunnen we hier niets mee. Laat hem dan in ieder geval uitleggen wat hier slecht,fout of racistisch aan is.
Tja, het is een opiniestuk op een krantenpagina geen betoog van tientallen pagina's. Dan mag je ook van je lezers wat interpretatievermogen verwachten.quote:[..]
Een mening dat Baudet eigenlijk een deftige Wilders is en het wederom niet toelichten.
Kortom, een tendentieus stukje.zonder inhoud.
Nee, dat klopt dus niet. Baudet gebruikte - bewust - het woord volkeren ipv cultuur.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:05 schreef Sylv3se het volgende:
Wederom feitelijk onjuist, hij spreekt hier over volken terwijl hij cultuur heeft gezegd.
De columnist stelt dan ook niet dat FVD alles wil verbieden, alleen dat FVD afkerig is van alles wat buitenlands is. Dat is overduidelijk een hyperbool (het grootste deel van de financiering van Baudet komt uit Amerika en Baudet reist ook heel veel) maar past wel bij de politieke toon die FVD aanslaat. Baudet heeft zich in zijn publicaties altijd kritisch getoond tegen oikofoben. De weg met ons gedachte is grotendeels door hem gepopulariseerd. Een toon die voornamelijk PVV"ers aanspreekt.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:05 schreef Sylv3se het volgende:
Feitelijk onjuist, FvD wil niet alles wat buitenlands is verbieden. Geen koranverbod, geen sluiting van moskeeen. FvD wil alleen dat ze de Nederlandse waarden onderschrijven, als ze dat doen zijn ze meer dan welkom.
Dat citaat is omstreden omdat het een zogenaamde "organische vergelijking" maakt. Een retoriek die voor de WOII erg populair was, maar daarna - om begrijpelijke redenen - in West-Europa in onmin is geraakt. Sociale wetenschappers voor de WOII maakte graag vergelijkingen tussen het lichaam en de samenleving, waarbij landverraders en minderheden als kankergezwellen of ziektekiemen werden beschouwd.quote:Waarom het alleen bij dit citaat blijft en niet uitlegt waarom hij het citeert kunnen we hier niets mee. Laat hem dan in ieder geval uitleggen wat hier slecht,fout of racistisch aan is.
Natuurlijk kan dat het woord volk en "de Nederlander" prima herleid worden tot "cultuur". Wat de aanduiding juist omstreden maakt (en waarom Jinek er nadrukkelijk naar verwijst) is dat beide termen ambigu zijn. Ze betekenen zowel volk en Nederlander als etniciteit als cultuur.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook de oorspronkelijke context is prima te herleiden tot cultuur. Het gevolg dat hij schetst is dat er geen 'Nederlander' meer zal bestaan. De 'Nederlander' is een persoon die de Nederlandse cultuur draagt, de cultuur die al duizenden jaren geëvolueerd is tot wat het nu is. Zodra alle banden met die geschiedenis verbroken zijn, bestaat de Nederlander niet meer.
Het is een beetje hetzelfde lot wat de Grieken ondergaan hebben. Die hebben zo extreem veel externe invloeden gehad de afgelopen 2000 jaar, dat er van hun oorspronkelijke cultuur bijna niks meer over is. Ondertussen kan ik nog naar de Germanen kijken van 2000 jaar geleden, en dan zie ik dingen die min of meer nog steeds zijn terug te vinden in de hedendaagse cultuur.
Hij doelt hier op de radicale islam, dat heeft hij meerdere keren toegelicht op televisie.quote:Op woensdag 22 maart 2017 19:19 schreef 99.999 het volgende:
Nou ja, de lezers van Trouw moeten wel in staat geacht worden te beseffen waarom dit soort white genocide praat vrij dubieus is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |