abonnement Unibet Coolblue
pi_168295231


Ondanks dat in de polls de Brexit tegenstanders op een lichte winst stonden, hebben de voorstanders van een vertrek uit de EU de stemming uiteindelijk met 51,9 vs. 48,1% gewonnen. Als gevolg hiervan is onder meer de koers van de Britse Pond fors gedaald ten opzichte van de dollar. Na het referendum zijn de hoofdrolspelers van de campagne allemaal van het toneel verdwenen. Cameron heeft aangekondigd op te stappen als premier, Johnson heeft zich teruggetrokken uit de race en Farage is opgestapt als leider van UKIP.

De grote vraag voor zowel de EU als het VK is nu: hoe nu verder? Er is inmiddels zekerheid over wie de nieuwe premier wordt. Na de eerste ronde vielen drie kandidaten, waaronder Michael Gove, af en bleven Andrea Leadsom en Theresa May over. Nadat Leadsom haar kandidatuur heeft ingetrokken is Theresa May over, zij is na Thatcher de tweede vrouwelijke premier van het Verenigd Koninkrijk sinds woensdag 13 juli 2016. Hiermee is het echter nog niet afgelopen, want ze moet tevens een nieuwe ministerploeg samenstelken. Ze heeft echter aangekondigd Artikel 50 voorlopig nog niet te willen activeren. Daarnaast is in Schotland, waar een meerderheid van 62% voor blijven was, onder leiding van Sturgeon de roep om onafhankelijkheid na het referendum opnieuw gerezen en heeft de EU duidelijk gemaakt dat er geen onderhandelingen met het VK plaatsvinden tot het activeren van Artikel 50 in het Verdrag van Lissabon. Kortom: veel onduidelijkheid en niemand lijkt te weten hoe het verder moet.







Brexit roadmap: A guide to what happens next
http://www.politico.eu/ar(...)-eu-uk-negotiations/
  vrijdag 20 januari 2017 @ 16:44:53 #2
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_168295355
Orginele TT Sjon.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 24 januari 2017 @ 11:03:06 #3
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_168391849
May heeft de toestemming van het parlement nodig om artikel 50 in te roepen. Tot zover de Brexit dus.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_168391892
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 11:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
May heeft de toestemming van het parlement nodig om artikel 50 in te roepen. Tot zover de Brexit dus.
Die toestemming komt er wel. Voldoende fractiediscipline binnen haar partij.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 11:15:43 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168392063
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 11:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die toestemming komt er wel. Voldoende fractiediscipline binnen haar partij.
Werkelijk? Smalle meerderheid en een aantal figuren goed tegen de haren ingestreken, meest prominent George Osborne. Denk dat de brexit wel doorgaat, maar een hard brexit zie ik niet gebeuren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 24 januari 2017 @ 12:52:43 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168393688
Met die court ruling is Brexit is weer een stap dichterbij gekomen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 24 januari 2017 @ 13:11:46 #7
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_168393957
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 11:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die toestemming komt er wel. Voldoende fractiediscipline binnen haar partij.
Denk je dat ? Een heel krappe meerderheid en de EU die sowieso zal beginnen lobbyen om stemmen te ronselen ...
En als May verliest komen er toch nieuwe verkiezingen en een nieuwe leider. En die zullen de conservatives toch gewoon weer winnen ... (op wie kun je dan nog stemmen als ontgoochelde pro-brexit conservative ? Op UKIP ?)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 24 januari 2017 @ 14:28:07 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_168395179
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 13:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Denk je dat ? Een heel krappe meerderheid en de EU die sowieso zal beginnen lobbyen om stemmen te ronselen ...
En als May verliest komen er toch nieuwe verkiezingen en een nieuwe leider. En die zullen de conservatives toch gewoon weer winnen ... (op wie kun je dan nog stemmen als ontgoochelde pro-brexit conservative ? Op UKIP ?)
Er komt nu een bill van een paar regeltjes en die wordt dan door het parlement goedgekeurd. Is gewoon een procedure dingetje.

De enige (kleine) onzekerheid die er was, was dat de court had kunnen rulen dat Schotland en Wales hier iets over te zeggen zouden hebben. Dat is verworpen en daarmee is de Brexit weer een stap dichterbij.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_168406933
quote:
Microsoft mulls cutting UK datacentre investment amid Brexit concerns
Company currently depends heavily on EU-assembled systems and EU-wide data sharing


Microsoft UK hosted an online event to discuss the impact of the UK's likely departure from the European Union on the tech industry. The event was spotted by OnMSFT.

The company currently has two large datacentres in the UK, and it is expanding these in response to vigorous demand for cloud services. But Brexit could throw a spanner in the works. Owen Larter, Microsoft's UK Government Affairs Manager, said that if import tariffs were imposed on the UK—one likely consequence of the UK leaving the EU's single market and customs union—then the company would have to reconsider.

Larter said that the company's servers are built both in China and Eastern Europe. Presently, the devices assembled within the EU incur no tariffs on being brought into the UK. But, if that changes and significant import tariffs are imposed on those machines, Larter said the firm might instead build out its European datacentres to avoid those extra costs.

We're really keen to avoid import tariffs on any hardware. Going back to the datacentre example, we’re looking to build out our datacentres at a pretty strong lick in the UK, because the market is doing very well...

If all of a sudden there are huge import [tariffs] on server racks from China or from Eastern Europe, where a lot of them are actually assembled, that might change our investment decisions and perhaps we build out our datacentres across other European countries.

Leaving the EU is likely to cause changes in how data, especially personal data, is handled. While such data can be freely moved within the EU, regulations restrict its usage outside the trading bloc, a situation that has caused court cases and disagreements between the EU and US. With the UK leaving the EU, systems and services that handle this data are likely to migrate toward continental Europe and away from the UK, at least until equivalent agreements and regulations can be put in place.

Larter did express some faint optimism about immigration, however. The UK currently imposes strict rules on migration from outside the EU, with both caps on the number of visas and a points system to qualify for entry into the UK. Larter said that the firm has "struggled internally" to bring people to the UK from the US, China, and India as a result of these policies. With the UK leaving the EU and, presumably, seeing reduced migration from EU countries, immigration caps may be raised to allow a greater number of non-EU workers.

This remains far from certain, however. With strict migration controls being a big reason that people voted to leave the EU in the first place, it's not clear that the UK government is going to be in any great hurry to expand non-EU migration.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_168407254
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:25 schreef Aether het volgende:

[..]

Wat een doorzichtig verhaal, daar maakt elke fiscalist direct gehakt van. :D
pi_168407333
Heerlijk, het gaat de goede kant uit. Het VK gaat daadwerkelijk uit de EU, hoe anti-democratisch links haar best ook doet om dit tegen te houden.
pi_168410674
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:35 schreef invalidusername het volgende:
Wat een doorzichtig verhaal, daar maakt elke fiscalist direct gehakt van. :D
Doe 's dan. :) Ik ben op fiscaal gebied absoluut een onbenul, dus ik ben wel nieuwsgierig naar wat er niet zou kloppen.

Waar ik de logica in dit verhaal niet zie, is de paragraaf over data. Ik weet natuurlijk niet hoe Microsofts klantenbestand eruit ziet, maar ik kan me voorstellen dat de meeste klanten voor hun UK data centers bedrijven in de UK zijn. Ik zie niet in waarom die massaal naar EU data centers zouden willen verhuizen na de Brexit - ervanuitgaande dat degenen die nu reeds buiten de grenzen van de UK zaken doen, waarschijnlijk toch al van EU data centers gebruik maken.
pi_168410812
quote:
5s.gif Op woensdag 25 januari 2017 00:34 schreef chibibo het volgende:

[..]

Doe 's dan. :) Ik ben op fiscaal gebied absoluut een onbenul, dus ik ben wel nieuwsgierig naar wat er niet zou kloppen.

Waar ik de logica in dit verhaal niet zie, is de paragraaf over data. Ik weet natuurlijk niet hoe Microsofts klantenbestand eruit ziet, maar ik kan me voorstellen dat de meeste klanten voor hun UK data centers bedrijven in de UK zijn. Ik zie niet in waarom die massaal naar EU data centers zouden willen verhuizen na de Brexit - ervanuitgaande dat degenen die nu reeds buiten de grenzen van de UK zaken doen, waarschijnlijk toch al van EU data centers gebruik maken.
Mischien omdat ze meer vertrouwen in de EU hebben dan in de onafhankelijkheid van de UK na Brexit, mischien omdat ze hun data niet buiten de EU mogen hosten, mischien omdat Microsoft recentelijk vol tegen de justitie in de VS is ingegaan om hun EU servers uit het bereik van amerikaanse politie te houden.

Legio redenen te bedenken.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168412461
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 00:51 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Mischien omdat ze meer vertrouwen in de EU hebben dan in de onafhankelijkheid van de UK na Brexit, mischien omdat ze hun data niet buiten de EU mogen hosten, mischien omdat Microsoft recentelijk vol tegen de justitie in de VS is ingegaan om hun EU servers uit het bereik van amerikaanse politie te houden.

Legio redenen te bedenken.
Dit idd sommige sectoren mogen hun data trouwens niet eens buiten NL opslaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 25 januari 2017 @ 17:27:20 #15
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168421486
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 14:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Er komt nu een bill van een paar regeltjes en die wordt dan door het parlement goedgekeurd. Is gewoon een procedure dingetje.

De enige (kleine) onzekerheid die er was, was dat de court had kunnen rulen dat Schotland en Wales hier iets over te zeggen zouden hebben. Dat is verworpen en daarmee is de Brexit weer een stap dichterbij.
Ben heel benieuwd hoeveel MPs nou tegen gaan stemmen. De LibDems en SNP zullen dat sowieso wel doen, maar hoeveel Labour en hoeveel Tories gaan daar tegen stemmen. Daarnaast vraag ik me af hoe kun je als parlement een weloverwogen keuze maken over een bill waar iets staat zoals 'Jongons, deze bill geeft aan dat we uit de EU gaan. Brexit means Brexit. Geef ons een mandaat en we hopen het er beste van te maken, YOLO!' ?

Dan kun je je als vertegenwoordiger van het volk ook jezelf niet serieus nemen, terwijl bij vele andere bills, contracten of wat voor juridische zaken dan ook je toch wat meer info hebt om daar iets over te zeggen.

Weet jij hoe de stemverhoudingen gaan liggen in het parlement?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 25 januari 2017 @ 17:36:30 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168421731
Ik zou wel een zo kort mogelijk wetsvoorstel indienen als ik May was. Twee artikelen moet genoeg zijn. 1 dat de regering gemachtigd wordt om artikel 50 aan te roepen. 2 dat parlement goedkeuring moet geven aan een overgangsverdrag of een nieuw verdrag tussen UK en EU.

Dat laatste spreekt eigenlijk voor zich maar ik zou het erin zetten om tegenstanders in slaap te wiegen. Rek de onderhandelingen twee jaar en je bent er helemaal uit zonder nieuw verdrag om goed te keuren :+
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_168441499
Blijft toch een prachtige instelling die Verenigde EU. De Club Med heeft gesproken:

https://www.ft.com/content/40075c22-e314-11e6-9645-c9357a75844a

quote:
Spain backs early trade talks in Brexit negotiations

Foreign minister rejects ‘punitive’ approach and says EU not targeting City

The EU should begin trade talks with Britain relatively soon and has no plan to impose a “punitive” Brexit agreement that would weaken London as a financial centre, Spain’s foreign minister has said.

Alfonso Dastis made clear in an interview that Spain was sympathetic to several key British demands — notably London’s call to negotiate a trade deal at the same time as the separation talks with the EU.

By contrast Michel Barnier, the EU’s chief negotiator, maintains that the two sides need to agree a divorce deal before they can move on to trade — which could disrupt trade ties when Britain finally leaves the bloc.

“It would actually be good, while we speak about the separation, to also define where we want to be in terms of a new framework [for EU-UK relations],” Mr Dastis said in an interview a week after Theresa May, Britain’s prime minister, set out her priorities for Brexit.

“We are interested in getting a result that is good for both sides. We won’t give up that interest for the sake of strict procedural requirements.”

The Spanish foreign minister also voiced support for a “transitional agreement” to avoid a disorderly British exit from the EU at the end of the two-year deadline for negotiations.

“We don’t see this as a battle in which one side has to come out as the victor and the other as the vanquished,” he said. “I don’t see any intention to be punitive.”

His comments are likely to please the British government, since Spain is considered in the centre ground among the EU member states with which Mrs May must strike a deal.

“Our priority is to preserve the unity of the EU and to preserve the fundamental principles of the European project,” Mr Dastis added. “At the same time, we want to preserve a close relationship with the UK. We think that is possible.”

On the issue of Gibraltar, seen by some as a potentially serious stumbling block for the talks, Mr Dastis said: “My personal opinion is that we won’t put Gibraltar at the centre of negotiations. The situation is actually very clear and there is nothing for us to ask for: The UK leaves the EU and Gibraltar leaves the EU. If Gibraltar wants to make a life outside the EU, they are perfectly free to do so.”

Mr Dastis, a career diplomat who served as Spain’s representative to the EU before being appointed foreign minister in November, praised Mrs May for what he described as her “useful” speech on Brexit last week.

“It clarified things in the sense that we know she wants a free-trade agreement that is both deep and wide,” he said. “It should be possible to achieve that, though whether it will ultimately satisfy the UK I don’t know. The devil is in the detail.”

He insisted the EU had no desire to foist an unfavourable Brexit deal on Britain simply to dissuade other states from leaving. “I think the case of Brexit is singular and very specific to the UK. The UK never felt comfortable inside the union and sometimes we didn’t feel comfortable with the UK either,” he said.

Arguing that the EU was not aiming to take business from the London financial centre, he added: “What we want is to preserve the integrity of the internal market and preserve the preferential status of those countries that are inside the union. But that does not mean weakening the City.”
pi_168442082
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 00:51 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Mischien omdat ze meer vertrouwen in de EU hebben dan in de onafhankelijkheid van de UK na Brexit, mischien omdat ze hun data niet buiten de EU mogen hosten, mischien omdat Microsoft recentelijk vol tegen de justitie in de VS is ingegaan om hun EU servers uit het bereik van amerikaanse politie te houden.

Legio redenen te bedenken.
Maar de data zou voornamelijk van UK bedrijven zijn, want de MS Azure data centers voor Europa zijn in Dublin (Noord-Europa) en in Amsterdam (West Europa).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_168442613
quote:
5s.gif Op woensdag 25 januari 2017 00:34 schreef chibibo het volgende:

[..]

Doe 's dan. :) Ik ben op fiscaal gebied absoluut een onbenul, dus ik ben wel nieuwsgierig naar wat er niet zou kloppen.
Ten eerste heeft ie het over servers die in China gebouwd worden. Daarvoor maakt het niks uit of de UK in de EU zit of niet, dat regardeert enkel China <> UK. EU speelt daar geen rol qua invoerrechten.

Daarnaast heeft hij het over servers die in Oost Europa gebouwd worden. Dan zou de UK daar een invoerrecht op moeten hebben. Iedereen begrijpt denk ik dat als Microsoft tegen de UK zegt, ik wil hier wel een data centre opereren, dat zo er al een invoerrecht afgekondgd zou worden, Microsoft daar middels andere fiscale wegen voor gecompenseerd zou worden.

Dit is straks wetgeving die de UK helemaal zelf in de hand heeft (take our power back), waarom zou zij opstakels voor dit soort investeringen opwerpen? Niet dus. Dan zou de EU een export verbod moeten afvaardigen, of een export tax voor exporten naar de UK. Dat zou vrij uniek zijn.

Het hoort gewoon bij het spel om de meeste voordelen en toezeggingen te krijgen van de locale belastingauthoriteiten.

[ Bericht 4% gewijzigd door invalidusername op 26-01-2017 15:34:51 ]
pi_168445484
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 15:21 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ten eerste heeft ie het over servers die in China gebouwd worden. Daarvoor maakt het niks uit of de UK in de EU zit of niet, dat regardeert enkel China <> UK. EU speelt daar geen rol qua invoerrechten.

Daarnaast heeft hij het over servers die in Oost Europa gebouwd worden. Dan zou de UK daar een invoerrecht op moeten hebben. Iedereen begrijpt denk ik dat als Microsoft tegen de UK zegt, ik wil hier wel een data centre opereren, dat zo er al een invoerrecht afgekondgd zou worden, Microsoft daar middels andere fiscale wegen voor gecompenseerd zou worden.

Dit is straks wetgeving die de UK helemaal zelf in de hand heeft (take our power back), waarom zou zij opstakels voor dit soort investeringen opwerpen? Niet dus. Dan zou de EU een export verbod moeten afvaardigen, of een export tax voor exporten naar de UK. Dat zou vrij uniek zijn.

Het hoort gewoon bij het spel om de meeste voordelen en toezeggingen te krijgen van de locale belastingauthoriteiten.
Ja. Het interessantere deel van het artikel is echter het gedeelte dat over clearing van betalingen in euro's gaat.
pi_168445575
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. Het interessantere deel van het artikel is echter het gedeelte dat over clearing van betalingen in euro's gaat.
Misschien begin ik kippig te worden, maar waar lees jij iets over clearing van betalinge in euro's in dat stuk? :D
pi_168449161
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:14 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Misschien begin ik kippig te worden, maar waar lees jij iets over clearing van betalinge in euro's in dat stuk? :D
Nergens, sorry. Ik bedoelde de opslag van persoonsgegevens. Want dat gaat niet om of iets een beetje meer geld kost, maar is veel meer zwart/wit tussen legaal / niet legaal.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2017 19:39:16 ]
pi_168449208
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 19:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Nergens, sorry. Ik bedoelde de opslag van persoonsgegevens. Want dat gaat niet om of iets een beetje meer geld kost, maar is veel meer zwart/wit tussen legaal / niet legaal.
Dank, ik begon al aan mezelf te twijfelen.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 18:46:02 #24
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168572010
Momenteel een debat gaande over deze bill



Een recept voor het bakken van appeltaart bevat meer tekst dan dit :D.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  dinsdag 31 januari 2017 @ 18:47:50 #25
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168572049
Nick Clegg:

quote:
Some people say there is no alternative, we must leave the single market, there is no remote chance we could find an accommodation with our European partners. Nonsense.

I will confirm to the House that I’ve recently heard on very good authority that senior German decision-makers, shortly after the prime minister [came into office] ... were keen to explore ways to deliver an emergency brake to the new UK prime minister - in return what they hoped for was an undisruptive economic Brexit.

But what did this government choose to do? It decided to spurn all friendship links with Europe, it decided to disregard the needs of Scotland, of Northern Ireland and indeed of our great capital here, London.

It decided to placate parts of the Conservative party rather than serve the long-term strategic interests of this country.

It decided to pander to the eye-popping, vitriol and bile we see every day from people like Mr Dacre, the editor of the Daily Mail, and the other members of the moneyed elite that run the Brexit right-wing press in this country.

This government has become too slavishly preoccupied with their opinions.

But above all this government has decided to disregard the hopes, the dreams and aspirations of 16.1m of our fellow citizens.
quote:
The British people did not vote to make themselves poorer by pulling ourselves out of the greatest free trading single market the world has ever seen.

The British people most certainly did not give a mandate to the government to indulge in this ludicrous, sycophantic farce we’ve seen in recent days in which this government - having burnt every bridge left with our friends in Europe - rushes across the Atlantic to sidle next to a US president, who they don’t seem to be aware whose nativism, whose isolationism, whose protectionism is diametrically opposed to the long-term strategic interests of the United Kingdom.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  woensdag 1 februari 2017 @ 05:31:44 #26
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168583027
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:46 schreef Falco het volgende:
Momenteel een debat gaande over deze bill

[ afbeelding ]

Een recept voor het bakken van appeltaart bevat meer tekst dan dit :D.
Meer is ook niet nodig. Dat geeft alleen maar verwarring. Nu kan May heel duidelijk maken dat iedereen die tegen deze bill stemt het referendum negeert. Als er bijzaken in stonden was dat onderscheid veel onduidelijker geweest.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_168583161
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 18:46 schreef Falco het volgende:
Momenteel een debat gaande over deze bill

[ afbeelding ]

Een recept voor het bakken van appeltaart bevat meer tekst dan dit :D.
Meest excellente zelfmoordbrief uit de geschiedenis
pi_168584414
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 05:31 schreef nixxx het volgende:

[..]

Meer is ook niet nodig. Dat geeft alleen maar verwarring. Nu kan May heel duidelijk maken dat iedereen die tegen deze bill stemt het referendum negeert. Als er bijzaken in stonden was dat onderscheid veel onduidelijker geweest.
Juist niet. Nu het zo vaag is geef je praktisch alle macht aan de regering.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168585172
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je goed genoeg bent in je werk mag je evengoed wel komen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 14:40 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Kundige en flexibele mensen zijn overal ter wereld welkom, Igen . Work on it ;)
Zeg dat maar tegen de kundige mensen die nu de VS niet meer in komen.
pi_168585467
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:16 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Zeg dat maar tegen de kundige mensen die nu de VS niet meer in komen.
De kansen voor kundige mensen worden alleen maar groter als Trump het H1-B visum aanpast, zodat het niet misbruikt wordt voor prijsdeflatie door laaggekwalificeerde medewerkers van Wiipro, Tata en Infosys, want als je ook maar een klein beetje exposure zou hebben naar Amerikaanse visa weet je dat het quotum H1-B vanaf dag 1 overspoelt wordt met die categorie.
  woensdag 1 februari 2017 @ 10:36:05 #31
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168585503
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 09:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Juist niet. Nu het zo vaag is geef je praktisch alle macht aan de regering.
ja precies. Dat is wat hooggerechtshof heeft gezegd, parlement moet de regering machtigen. Dat regelt deze wet. Een eventueel nieuw verdrag moet ook door parlement goedgekeurd worden, maar dat spreekt voor zich. Als je in deze wet al bepalingen opneemt over een eventueel nieuw verdrag, zet je jezelf helemaal klem in de onderhandelingen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_168585962
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:33 schreef invalidusername het volgende:

[..]

De kansen voor kundige mensen worden alleen maar groter als Trump het H1-B visum aanpast, zodat het niet misbruikt wordt voor prijsdeflatie door laaggekwalificeerde medewerkers van Wiipro, Tata en Infosys, want als je ook maar een klein beetje exposure zou hebben naar Amerikaanse visa weet je dat het quotum H1-B vanaf dag 1 overspoelt wordt met die categorie.
Ik bedoel natuurlijk dat momenteel pakweg een Iranier, hoe goed gekwalificeerd dan ook, dankzij Trump de VS niet binnenkomt.

En je zal niet de eerste zijn die denkt van, ach, het loopt voor mij toch we los:


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2017 10:59:21 ]
  woensdag 1 februari 2017 @ 11:14:28 #33
321876 Cherna
Fuck the System
pi_168586251
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik bedoel natuurlijk dat momenteel pakweg een Iranier, hoe goed gekwalificeerd dan ook, dankzij Trump de VS niet binnenkomt.

En je zal niet de eerste zijn die denkt van, ach, het loopt voor mij toch we los:
[ afbeelding ]
Je hebt daar sowieso een greencard nodig om daar te mogen werken hoe kundig je ook bent. En die bemachtig je niet zomaar.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_168586264
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik bedoel natuurlijk dat momenteel pakweg een Iranier, hoe goed gekwalificeerd dan ook, dankzij Trump de VS niet binnenkomt.

En je zal niet de eerste zijn die denkt van, ach, het loopt voor mij toch we los:
[ afbeelding ]
En wat probeer je te suggeren door dat in het brexit topic te posten, Igen?

Volgens mij was May de eerste die er tegenin ging, toen de EU nog angstig zat te kijken hoe gaan we reageren zonder dat we de USA voor het hoofd stoten.
pi_168586341
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:15 schreef invalidusername het volgende:

[..]

En wat probeer je te suggeren door dat in het brexit topic te posten, Igen?

Volgens mij was May de eerste die er tegenin ging, toen de EU nog angstig zat te kijken hoe gaan we reageren zonder dat we de USA voor het hoofd stoten.
Wat ik probeer te suggereren is dat het nogal eens voorkomt dat mensen juichen over een bepaald radicaal beleid en even later in huilen uitbarsten als ze ontdekken dat zij zelf ook last krijgen van datzelfde beleid.

Als het gaat om rijke, kosmopolitische mensen die van het EU-burgerschap gebruik maken en dan gaan juichen als men dat EU-burgerschap wil afschaffen, dan is het risico op dat fenomeen bijzonder groot. Het voorbeeld van Trump breng ik in om te laten zien dat het geen fantasie-scenario is, maar afhankelijk van de omstandigheden ook wel degelijk een reeel risico is.

En een gewaarschuwd mens telt voor twee.
pi_168586345
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je hebt daar sowieso een greencard nodig om daar te mogen werken hoe kundig je ook bent. En die bemachtig je niet zomaar.
https://en.wikipedia.org/wiki/H-1B_visa

Daarnaast heb je een greencard lotery, als Nederlander heb je ongeveer 3% kan om ingeloot te worden. Moet je nog wel door een interview heen, dus als je een enorme lamzak bent, krijg je alsnog geen greencard.
pi_168586361
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je hebt daar sowieso een greencard nodig om daar te mogen werken hoe kundig je ook bent. En die bemachtig je niet zomaar.
De algemene criteria voor een Amerikaanse Green Card lijken me een beetje off-topic hier.
pi_168586458
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat ik probeer te suggereren is dat het nogal eens voorkomt dat mensen juichen over een bepaald radicaal beleid en even later in huilen uitbarsten als ze ontdekken dat zij zelf ook last krijgen van datzelfde beleid.

Als het gaat om rijke, kosmopolitische mensen die van het EU-burgerschap gebruik maken en dan gaan juichen als men dat EU-burgerschap wil afschaffen, dan is het risico op dat fenomeen bijzonder groot. Het voorbeeld van Trump breng ik in om te laten zien dat het geen fantasie-scenario is, maar afhankelijk van de omstandigheden ook wel degelijk een reeel risico is.

En een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Idd, het gaat om deze steeds kleiner worden groep mensen. Die plukken de voordelen van de EU, wonen in villawijken hebben geen last van de multiculturele samenleving, geen baan concurrentie of hoeven niet meer te werken.

Mensen in de middenklasse of de steeds groter wordende groep aan de onderkant hopen juist dat Trump en Brexit voor hen de gevolgen van globalisering en verrijking van de < 1% toplaag kan verzachten.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_168586472
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat ik probeer te suggereren is dat het nogal eens voorkomt dat mensen juichen over een bepaald radicaal beleid en even later in huilen uitbarsten als ze ontdekken dat zij zelf ook last krijgen van datzelfde beleid.

Als het gaat om rijke, kosmopolitische mensen die van het EU-burgerschap gebruik maken en dan gaan juichen als men dat EU-burgerschap wil afschaffen, dan is het risico op dat fenomeen bijzonder groot. Het voorbeeld van Trump breng ik in om te laten zien dat het geen fantasie-scenario is, maar afhankelijk van de omstandigheden ook wel degelijk een reeel risico is.

En een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Dank je voor je goede zorgen, ik heb echter nooit zoveel op met populistische doem scenario's. Ik vond het wel veelbetekend dat May het voortouw nam toen de EU nog bibberend onder een zeiltje zat te bedenken hoe ze eigenlijk niks ervan hoefden te zeggen.
pi_168586603
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 10:36 schreef nixxx het volgende:

[..]

ja precies. Dat is wat hooggerechtshof heeft gezegd, parlement moet de regering machtigen. Dat regelt deze wet. Een eventueel nieuw verdrag moet ook door parlement goedgekeurd worden, maar dat spreekt voor zich. Als je in deze wet al bepalingen opneemt over een eventueel nieuw verdrag, zet je jezelf helemaal klem in de onderhandelingen.
En wat als je die macht niet wil afstaan omdat je inspraak wil houden?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168586667
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:27 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dank je voor je goede zorgen, ik heb echter nooit zoveel op met populistische doem scenario's. Ik vond het wel veelbetekend dat May het voortouw nam toen de EU nog bibberend onder een zeiltje zat te bedenken hoe ze eigenlijk niks ervan hoefden te zeggen.
?

De individuele lidstaten reageerde snel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168586709
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

?

De individuele lidstaten reageerde snel.
Ja, dat hebben we gezien, Rutte dook, en Koenders moest bijna gedwongen worden om mompelend steeds een beetje meer afstand te nemen.

Terwijl ze nog liepen te pruilen had het VK al duidelijkheid voor haar burgers geschapen door gewoon contact te zoeken met de Amerikaanse authoriteiten.
pi_168586737
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En wat als je die macht niet wil afstaan omdat je inspraak wil houden?
Moet je tegen de wet stemmen.
pi_168587020
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:40 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ja, dat hebben we gezien, Rutte dook, en Koenders moest bijna gedwongen worden om mompelend steeds een beetje meer afstand te nemen.

Terwijl ze nog liepen te pruilen had het VK al duidelijkheid voor haar burgers geschapen door gewoon contact te zoeken met de Amerikaanse authoriteiten.
In de Brexit-kwestie moet de Nederlandse overheid dus ook nastreven dat het resultaat voor Nederlandse burgers zo positief mogelijk wordt. Ik ben geen Brit dus mijn belang ligt niet bij een Britse regering die belangen van Britse burgers behartigt.
  woensdag 1 februari 2017 @ 12:11:07 #45
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168587300
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:42 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Moet je tegen de wet stemmen.
of proberen met amendementen je doel te bereiken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_168587311
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:56 schreef Igen het volgende:

[..]

In de Brexit-kwestie moet de Nederlandse overheid dus ook nastreven dat het resultaat voor Nederlandse burgers zo positief mogelijk wordt. Ik ben geen Brit dus mijn belang ligt niet bij een Britse regering die belangen van Britse burgers behartigt.
Begrijp je het nou? De Nederlandse overheid heeft daar nagenoeg niks over te zeggen, aangezien Nederland een miniem deel van de EU vormt.
pi_168589337
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 12:11 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Begrijp je het nou? De Nederlandse overheid heeft daar nagenoeg niks over te zeggen, aangezien Nederland een miniem deel van de EU vormt.
Nee, dat doet Nederland geen recht aan. Nederland is een van de oprichters van de EU. Nederland is substantieel groter dan de 20 kleine lidstaten met ~10 miljoen inwoners of minder. In de Brexit-kwestie speelt Nederland alleen al door de ligging letterlijk een centrale rol. Nederland móét meer kunnen dan een willekeurige kleine EU-lidstaat te spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2017 13:31:37 ]
pi_168589710
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat doet Nederland geen recht aan. Nederland is een van de oprichters van de EU. Nederland is substantieel groter dan de 20 kleine lidstaten met ~10 miljoen inwoners of minder. In de Brexit-kwestie speelt Nederland alleen al door de ligging letterlijk een centrale rol. Nederland móét meer kunnen dan een willekeurige kleine EU-lidstaat te spelen.
Dat is dan jammer, die sleutels heb je bij het verdrag van Lissabon ingeleverd.
pi_168589762
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:44 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dat is dan jammer, die sleutels heb je bij het verdrag van Lissabon ingeleverd.
Als je het over die boeg gooit...

Dan gaat het dus om een bevoegdheid waarin de EC en het EP het voor het zeggen. Ook dan is het dus eigenlijk helemaal niet zó interessant wat May doet, en is het vooral belangrijk dat EC en EP er voor mij en jou en de rest van de EU-staatsburgers een zo goed mogelijke deal uitslepen.
pi_168590168
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:42 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Moet je tegen de wet stemmen.
Precies, maar dat houdt niet perse in dat je tegen Brexit bent.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168590185
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 11:40 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ja, dat hebben we gezien, Rutte dook, en Koenders moest bijna gedwongen worden om mompelend steeds een beetje meer afstand te nemen.

Terwijl ze nog liepen te pruilen had het VK al duidelijkheid voor haar burgers geschapen door gewoon contact te zoeken met de Amerikaanse authoriteiten.
Kijk eens verder dan nl.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168591405
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je het over die boeg gooit...

Dan gaat het dus om een bevoegdheid waarin de EC en het EP het voor het zeggen. Ook dan is het dus eigenlijk helemaal niet zó interessant wat May doet, en is het vooral belangrijk dat EC en EP er voor mij en jou en de rest van de EU-staatsburgers een zo goed mogelijke deal uitslepen.
Het zal mij een biet zijn of ze in Manchester Poolse of Welsh stucadoors aan het werk hebben, maar de vrolijke vrienden uit Polen gaan daar wel een punt van maken waarbij, als ze al buigen, ze compensatie uit Nederland voro gaan bedingen.

Er is geen mij en jou en de rest van de EU-staatsburgers, die belangen staan per defintie haaks op elkaar.
pi_168591432
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Kijk eens verder dan nl.
Dat deed ik, ik keek naar her verderfelijke en te haten VK.
  woensdag 1 februari 2017 @ 15:06:55 #54
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168591576
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je het over die boeg gooit...

Dan gaat het dus om een bevoegdheid waarin de EC en het EP het voor het zeggen. Ook dan is het dus eigenlijk helemaal niet zó interessant wat May doet, en is het vooral belangrijk dat EC en EP er voor mij en jou en de rest van de EU-staatsburgers een zo goed mogelijke deal uitslepen.
De belangen zijn niet gelijk voor alle burgers van landen die bij de EU aangesloten zijn (ik gruwel van de term EU-staatsburgers). De Polen, de Spanjaarden, de Grieken en de Fransen...allemaal andere belangen dan de Nederlanders.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_168591679
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:06 schreef nixxx het volgende:

[..]

De belangen zijn niet gelijk voor alle burgers van landen die bij de EU aangesloten zijn (ik gruwel van de term EU-staatsburgers). De Polen, de Spanjaarden, de Grieken en de Fransen...allemaal andere belangen dan de Nederlanders.
Je kan ervan gruwelen, maar het is nu eenmaal hoe het is. Je kan maar beter hopen dat de Britten niet de rest van de EU-lidstaten tegen elkaar uitspeelt (of kan spelen), want daar heb je dan ook als Nederlander nadeel van.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2017 15:11:18 ]
pi_168591933
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan ervan gruwelen, maar het is nu eenmaal hoe het is. Je kan maar beter hopen dat de Britten niet de rest van de EU-lidstaten tegen elkaar uitspeelt (of kan spelen), want daar heb je dan ook als Nederlander nadeel van.
Hoop is altijd fijn!

Maar de Britten hoeven daar geen moeite voor doen, er is al jaren toenemende mate van infighting binnen de EU. Ik heb het idee dat May hard brexit als baseline heeft gekozen omdat ze weet dat de EU toch nimmer op één lijn gaat komen.

Als Nederlander kan je trouwens gewoon je weg vinden over de wereld, zo je dat wil.
Ik denk dat een juistere formulering is dat Nederland daar nadeel van ondervindt. Dat is niet hetzelfde.
  woensdag 1 februari 2017 @ 15:42:11 #57
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168592412
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2017 15:19 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Hoop is altijd fijn!

Maar de Britten hoeven daar geen moeite voor doen, er is al jaren toenemende mate van infighting binnen de EU. Ik heb het idee dat May hard brexit als baseline heeft gekozen omdat ze weet dat de EU toch nimmer op één lijn gaat komen.

Als Nederlander kan je trouwens gewoon je weg vinden over de wereld, zo je dat wil.
Ik denk dat een juistere formulering is dat Nederland daar nadeel van ondervindt. Dat is niet hetzelfde.
Ik ben idd niet in Nederland. Zal er niet zoveel last van hebben inderdaad.

Ik denk ook dat May voor de harde Brexit is gegaan omdat er binnen de twee jaar na art 50 echt geen nieuwe handels overeenkomst ligt. Als ze voor zoiets zou gaan of een zo goed mogelijke overgangsregeling, dan zou dat verlenging na verlenging betekenen met bijbehorende onzekerheid. En aan het einde van de onderhandelingen moet het toch nog langs alle parlementen en kunnen de Walen het torpederen bijv.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 1 februari 2017 @ 20:45:00 #58
104871 remlof
Europees federalist
pi_168600311
Brexit is door het parlement met 498 voor en 114 tegen.
pi_168607443
Een meerderheid van het Britse Lagerhuis heeft woensdagavond een wetsvoorstel gesteund waarmee de Brexit in gang wordt gezet.
Parlementsleden keurden het voorstel met 498 stemmen tegen 114 goed. De Schotse Nationale Partij en de Liberaal Democraten stemden tegen.

Premier Theresa May heeft met de wet goedkeuring van het parlement om de zogenoemde artikel-50 procedure te starten. Die procedure zet de onderhandelingen over de uittreding uit de Europese Unie in gang.

Londen wilde die procedure sowieso al snel starten, maar het Supreme Court heeft bepaald dat die beslissing ook langs het parlement moest.

Het Lagerhuis beraadslaagt op 6 februari nogmaals om de details van de procedure te regelen. Daarna buigt het Hogerhuis zich over het wetsontwerp voor de Brexit.

Uittreding
In een referendum in juni stemden 51,9 procent van de inwoners van het Verenigd Koninkrijk voor een vertrek uit de Europese Unie.

May heeft steeds gezegd de Brexit-procedure rond maart te willen starten en vastbesloten te zijn de Brexit door te willen zetten.

De gesprekken tussen May en de Europese Unie duren waarschijnlijk twee jaar. Naar verwachting heeft het Verenigd Koninkrijk zich dan in 2019 losgemaakt van de unie.

http://www.nu.nl/buitenla(...)et-start-brexit.html
Geen
pi_168607450
Slim. Alleen domoren zullen geld neertellen voor Griekenland en andere corrupte landen.
Geen
pi_168607599
2019? Vanwaar die lange tijd?
pi_168609102
quote:
2s.gif Op woensdag 1 februari 2017 20:45 schreef remlof het volgende:
Brexit is door het parlement met 498 voor en 114 tegen.
Als er nu nog steeds verwarde pro-Europeanen zijn die stoïcijns blijven claimen dat Brexit wordt terug gedraaid. It's not gonna happen! ^O^
  donderdag 2 februari 2017 @ 09:17:56 #63
104871 remlof
Europees federalist
pi_168609183
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 09:12 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als er nu nog steeds verwarde pro-Europeanen zijn die stoïcijns blijven claimen dat Brexit wordt terug gedraaid. It's not gonna happen! ^O^
Nee, al moet het nog door het Hogerhuis.

Maar laten die Britten maar lekker opzouten.
pi_168609224
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2017 09:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, al moet het nog door het Hogerhuis.

Maar laten die Britten maar lekker opzouten.
Laat die pro-Europese kliek maar lekker opzouten naar hun geliefde Oekraïne.

Wij Nederlanders willen een onafhankelijk Nederland, los van de EU met een eigen muntunie. Een eigen Nexit.

Hopelijk zal na de verkiezingsoverwinning van Le Pen ook Frankrijk aanstalten maken voor een Frexit.
pi_168740314
quote:
http://www.newstatesman.c(...)ritain-was-singapore

‘You can’t just say you’re going to be like Singapore,’ argues Parag Khanna, Senior Research Fellow at the Lee Kuan Yew School of Public Policy, ‘It has experienced quantum leaps in government performance and nothing about Britain could match that, other than competitive regulation of financial services, inherited architecture and aspects of literary culture.’
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 7 februari 2017 @ 19:40:46 #66
104871 remlof
Europees federalist
pi_168740622
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 09:21 schreef Elzies het volgende:

Wij Nederlanders willen een onafhankelijk Nederland, los van de EU met een eigen muntunie. Een eigen Nexit.

Nee, de meerderheid van de Nederlanders wil dat echt niet, alleen een minderheid die extreemrechts stemt en verliefd is op Poetin.
pi_168740658
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 09:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Laat die pro-Europese kliek maar lekker opzouten naar hun geliefde Oekraïne.

Wij Nederlanders willen een onafhankelijk Nederland, los van de EU met een eigen muntunie. Een eigen Nexit.

Hopelijk zal na de verkiezingsoverwinning van Le Pen ook Frankrijk aanstalten maken voor een Frexit.
'Wij Nederlanders' willen dat helemaal niet.
Graag alleen voor jezelf spreken. Elzies wil dat.
Make my day!
pi_168740669
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 19:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, de meerderheid van de Nederlanders wil dat echt niet, alleen een minderheid die extreemrechts stemt en verliefd is op Poetin.
Elzies hanteert z'n eigen definities van wat Nederlander zijn inhoudt. Volgens hem ben je geen Nederlander als je niet tegen de EU bent. Zo is onze minister president bijvoorbeeld ook geen Nederlander volgens hem.

Gewoon laten gaan, die jongen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 20:35:34 #69
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_168742209
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 09:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Laat die pro-Europese kliek maar lekker opzouten naar hun geliefde Oekraïne.

Wij Nederlanders willen een onafhankelijk Nederland, los van de EU met een eigen muntunie. Een eigen Nexit.

Hopelijk zal na de verkiezingsoverwinning van Le Pen ook Frankrijk aanstalten maken voor een Frexit.
Met sinterklaas en zwarte piet toch? En verplicht wekelijks snert of stamppot en de dagstart met het Wilhelmus. Lopend op klompen naar werk of school terwijl onze dappere militairen de grebbelinie en/of de hollandsche waterlinie bemannen. Dat alles terwijl onze onverschrokken marine opstoomt naar Neerlands Indie om daar weer orde en netheid te brengen. Lang leve de VOC!

Schattig zo'n kneuterig wereldbeeld
pi_168745681
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 20:35 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Met sinterklaas en zwarte piet toch? En verplicht wekelijks snert of stamppot en de dagstart met het Wilhelmus. Lopend op klompen naar werk of school terwijl onze dappere militairen de grebbelinie en/of de hollandsche waterlinie bemannen. Dat alles terwijl onze onverschrokken marine opstoomt naar Neerlands Indie om daar weer orde en netheid te brengen. Lang leve de VOC!

Schattig zo'n kneuterig wereldbeeld
Heel Nederland één groot folkloremuseum Orvelte
pi_168747137
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 19:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Elzies hanteert z'n eigen definities van wat Nederlander zijn inhoudt. Volgens hem ben je geen Nederlander als je niet tegen de EU bent. Zo is onze minister president bijvoorbeeld ook geen Nederlander volgens hem.

Gewoon laten gaan, die jongen.
Ik ben voor een EU waarin de lidstaten meer baas in eigen buik zijn en er niet zo idioot wordt opgetreden tegen de satellietlanden die gebruik maken van hun rechten om sommige onderdelen niet over te nemen.
pi_168751663
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 19:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, de meerderheid van de Nederlanders wil dat echt niet, alleen een minderheid die extreemrechts stemt en verliefd is op Poetin.
Feit: alle referendums aangaande EU verdragen stemde een ruime meerderheid van alle Nederlanders tegen.

Feit: tot twee maal toe werd door een pro-Europees gezinde regering (eerst Balkenende, nu Rutte) de uitslag van het referendum veronachtzaamd en onze democratische mening bij het grof vuil gezet.

Feit: men ontwijkt een bindend referendum voor een Nexit omdat men bang is voor de uitslag die een Nexit ondersteund. Evenmin wil men aanstalten maken voor een wetswijziging die zo'n bindend referendum mogelijk maakt.

Want Brexit sloeg in als een bom. Als Le Pen dit jaar de Franse verkiezingen dan heeft dit input op het verdere verval van de EU.

De alsmaar bijgedrukte euro staat op vallen, we hebben nu een EU-sceptische Amerikaanse president, er is een politieke anti-EU golfbeweging gaande door veel EU-landen en op krampachtige wijze probeert de EU in rap tempo verdragen af te sluiten waar het zwakke EU tegelijkertijd economisch een poot zal worden uitgedraaid. Zeker door landen als China. Dus het verval van de EU gaat de goede richting op. Want de óf vraag is inmiddels wel beantwoord (die luidt ja, de EU gaat vallen) de wannéér vraag laat zich bij dit soort kwesties altijd in het midden. Hopelijk zo snel als mogelijk.
pi_168752820
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 08:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Feit: alle referendums aangaande EU verdragen stemde een ruime meerderheid van alle Nederlanders tegen.

Feit: tot twee maal toe werd door een pro-Europees gezinde regering (eerst Balkenende, nu Rutte) de uitslag van het referendum veronachtzaamd en onze democratische mening bij het grof vuil gezet.

Feit: men ontwijkt een bindend referendum voor een Nexit omdat men bang is voor de uitslag die een Nexit ondersteund. Evenmin wil men aanstalten maken voor een wetswijziging die zo'n bindend referendum mogelijk maakt.

Want Brexit sloeg in als een bom. Als Le Pen dit jaar de Franse verkiezingen dan heeft dit input op het verdere verval van de EU.

De alsmaar bijgedrukte euro staat op vallen, we hebben nu een EU-sceptische Amerikaanse president, er is een politieke anti-EU golfbeweging gaande door veel EU-landen en op krampachtige wijze probeert de EU in rap tempo verdragen af te sluiten waar het zwakke EU tegelijkertijd economisch een poot zal worden uitgedraaid. Zeker door landen als China. Dus het verval van de EU gaat de goede richting op. Want de óf vraag is inmiddels wel beantwoord (die luidt ja, de EU gaat vallen) de wannéér vraag laat zich bij dit soort kwesties altijd in het midden. Hopelijk zo snel als mogelijk.
Feit: de overgrote meerderheid van de Nederlanders blijft stemmen op politieke partijen die pro-EU zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_168753068
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Feit: de overgrote meerderheid van de Nederlanders blijft stemmen op politieke partijen die pro-EU zijn.
Feit: misleidende conclusie aangezien er electoraal minder anti-EU partijen zijn. Kortom, de kiezer had jarenlang buiten de PVV geen enkele keuzevrijheid.

Feit: hetzelfde kulargument om niet-kiezers die niet eens de moeite hebben genomen om te gaan stemmen achteraf mee te berekenen in het ja-kamp.

Feit: een absolute meerderheid van ruim boven de 60% heeft 2x via een referendum volmondig NEE! gestemd jegens nieuwe EU-verdragen.

Feit: deze pro-Europese regering durft een bindend referendum via een wetswijziging en waar de burger voor eens en voor altijd wel of niet kan stemmen voor een Nexit niet aan.

Feit: toch roepen veel Britse economen dat na hun eigen Brexit Nederland het volgende land zal zijn die uit de EU zal stappen.

Feit: wederom loopt Griekenland ver achter zijn beloofde hervormingen aan, maar krijgt als beloning hiervoor weer opnieuw miljarden euro's van de Europese belastingbetaler.

Feit: uiteindelijk wordt de economische ineenstorting van het systeem steeds duidelijker in de Zuid-Europese landen.

Feit: de ineenstorting van de EU is onvermijdelijk.
pi_169236905
http://www.ad.nl/buitenla(...)eu-burgers~a1912d2d/

quote:
Het Britse Hogerhuis - The House of Lords - wil dat de rechten van EU-burgers in het Verenigd Koninkrijk bij de Brexit gegarandeerd zijn. 358 Lords stemden daar vandaag in Londen voor en 256 tegen bij de behandeling van de Brexit-wet.

De uitkomst is een pijnlijke nederlaag voor premier Theresa May, die hoopte de wet er snel en zonder aanpassingen doorheen te krijgen, maar of het begin van de onderhandelingen over Brexit nu wordt vertraagd met nog blijken.

Al een week debatteren de Lords over de ‘Brexit-bill’, de wet die premier May toestemming geeft om de onderhandelingen met de EU te beginnen. Het Hogerhuis, waarin Mays Conservatieve partij geen meerderheid heeft, is niet van plan om zo maar in te stemmen, al worden de Lords ervan beschuldigd de Brexit te blokkeren en zo de wens van het Britse volk te negeren.
Game on.
  donderdag 2 maart 2017 @ 10:04:44 #76
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_169237117
Grappig.. wil het house of lords dat eenzijdig garanderen of zou er ook meteen een gelijkwaardige toezegging van de eu moeten komen om de rechten van britse burgers te garanderen?
Maar de eu wil niets zeggen totdat art. 50 notice is gegeven..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 2 maart 2017 @ 10:26:55 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169237403
Ik vind het een domme actie. Je gaat straks een moeilijke onderhandeling in en dan doe je bij voorbaat een gigantische concessie zonder dat daar iets tegenover staat.

Iedereen vindt de status van EU burgers in de UK en van UK burgers in de EU een zeer belangrijk punt. Maak het dan gelijk het eerste punt in de onderhandeling. Nu geven ze het eenzijdig weg en dan zul je zien dat de EU straks met allemaal mitsen en maren komen van hun kant, want zo rollen ze daar.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169237416
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 10:04 schreef nixxx het volgende:
Grappig.. wil het house of lords dat eenzijdig garanderen of zou er ook meteen een gelijkwaardige toezegging van de eu moeten komen om de rechten van britse burgers te garanderen?
Maar de eu wil niets zeggen totdat art. 50 notice is gegeven..
Ze willen dat garanderen en dan moeten de onderhandelaars het verder maar regelen.
pi_169237431
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 10:26 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het een domme actie. Je gaat straks een moeilijke onderhandeling in en dan doe je bij voorbaat een gigantische concessie zonder dat daar iets tegenover staat.

Iedereen vindt de status van EU burgers in de UK en van UK burgers in de EU een zeer belangrijk punt. Maak het dan gelijk het eerste punt in de onderhandeling. Nu geven ze het eenzijdig weg en dan zul je zien dat de EU straks met allemaal mitsen en maren komen van hun kant, want zo rollen ze daar.
Het is wel logisch want nu hebben ze er wat over te zeggen en tijdens de onderhandelingen niet meer, het is dus gewoon zekerheid inbouwen dat dat punt goed geregeld wordt.
pi_169237477
Heel moeilijke positie voor het VK.
Ze zijn zowel van achteren (eigen Hogerhuis) als van voren gebonden terwijl ze de onderhandelingen nog in moeten gaan.
Make my day!
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 2 maart 2017 @ 10:36:28 #81
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169237562
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 10:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is wel logisch want nu hebben ze er wat over te zeggen en tijdens de onderhandelingen niet meer, het is dus gewoon zekerheid inbouwen dat dat punt goed geregeld wordt.
Ik zie het meer als een soort zinloze en schadelijke politieke grandstanding. Er is zowel bij het remain als leave kamp overweldigende steun voor om de verblijfsrechten van EU burgers te garanderen dus dat wordt echt niet te grabbel gegooid. Maar onderhandelingstechnisch is het gewoon niet handig om dit zonder reciprociteit garantie van EU kant zomaar weg te geven. De EU-craten lachen zich een breuk om zoveel amateurisme.

Dit onderhandelingspunt zomaar weg geven 8)7



...zonder de garantie om dit terug te krijgen:



[ Bericht 3% gewijzigd door SeLang op 02-03-2017 10:42:50 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169237712
quote:
Kan dat nog teruggedraaid worden als ze in de toekomst van mening veranderen?
pi_169237773
Hoe kan de VK dat garanderen? Je kan zoiets niet eenzijdig garanderen. Dan zouden ze moeten gaan onderhandelen voordat ART 50 van kracht wordt. Kan dat?
pi_169237912
Ach May kan altijd nog een betekenisloos inlegvelletje een juridisch bindende verklaring toevoegen.
pi_169237937
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 10:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze willen dat garanderen en dan moeten de onderhandelaars het verder maar regelen.
Wat ik ervan heb begrepen is dat het Hogerhuis prinicipeel niet wil dat het leven van EU-buitenlanders gereduceerd wordt tot een fiche op de onderhandelingstafel. Terwijl dat wel nuttig kan zijn. Als je geloofwaardig kan dreigen al die EU-buitenlanders (zoals SeLang) rücksichtlos het land uit te flikkeren tenzij je een concessie van de EU krijgt, versterkt dat je onderhandelingspositie. Die mogelijkheid probeert het Hogerhuis nu te blokkeren.
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 10:31 schreef agter het volgende:
Heel moeilijke positie voor het VK.
Ze zijn zowel van achteren (eigen Hogerhuis) als van voren gebonden terwijl ze de onderhandelingen nog in moeten gaan.
Het laat denk ik wel zien, dat zo veel mogelijk democratie en transparantie tijdens een onderhandelingsproces (wat velen ook in de onderhandelingen over Oekraine of TTIP graag wilden) wrs. niet zo'n goed idee is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2017 11:01:23 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 2 maart 2017 @ 11:27:58 #86
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169238363
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 11:00 schreef Igen het volgende:

Wat ik ervan heb begrepen is dat het Hogerhuis prinicipeel niet wil dat het leven van EU-buitenlanders gereduceerd wordt tot een fiche op de onderhandelingstafel.
De EU heeft daar echter kennelijk geen probleem mee om dat te doen, anders was er allang een overeenkomst gesloten op basis van reciprociteit. In de UK is daar een overweldigende meerderheid voor dus daar kun je vandaag nog een akkoord over sluiten. Maar de EU weigert dat. Als de EU morgen garandeert dat de Britse burgers kunnen blijven dan is dit hele punt gelijk van tafel.

quote:
Als je geloofwaardig kan dreigen al die EU-buitenlanders (zoals SeLang) rücksichtlos het land uit te flikkeren tenzij je een concessie van de EU krijgt, versterkt dat je onderhandelingspositie. Die mogelijkheid probeert het Hogerhuis nu te blokkeren.
Het is omgekeerd. Het Britse standpunt hierover is bekend (namelijk EU burgers moeten kunnen blijven). Het is de EU die geen toezeggingen wil doen over de rechten van Britse burgers in de EU en het is dus juist de EU die hier een onderhandelingspunt van maakt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169238549
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 11:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

De EU heeft daar echter kennelijk geen probleem mee om dat te doen, anders was er allang een overeenkomst gesloten op basis van reciprociteit. In de UK is daar een overweldigende meerderheid voor dus daar kun je vandaag nog een akkoord over sluiten. Maar de EU weigert dat. Als de EU morgen garandeert dat de Britse burgers kunnen blijven dan is dit hele punt gelijk van tafel.

[..]

Het is omgekeerd. Het Britse standpunt hierover is bekend (namelijk EU burgers moeten kunnen blijven). Het is de EU die geen toezeggingen wil doen over de rechten van Britse burgers in de EU en het is dus juist de EU die hier een onderhandelingspunt van maakt.
Ik dacht dat de EU niks wil zeggen voor Artikel 50 officieel geactiveerd is.

Heb je een bron ervoor, dat de EU hiervan daadwerkelijk een onderhandelingspunt wil maken? :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 2 maart 2017 @ 11:50:41 #88
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169238757
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 11:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik dacht dat de EU niks wil zeggen voor Artikel 50 officieel geactiveerd is.

Heb je een bron ervoor, dat de EU hiervan daadwerkelijk een onderhandelingspunt wil maken? :)
Het is een onderhandelingstactiek van de EU om daar voor Art 50 niets over te willen zeggen. Daardoor krijg je nu deze situatie dat de UK mogelijk gedwongen wordt om bij voorbaat al concessies te doen doordat het Hogerhuis zich voor het EU-karretje laat spannen. Slim gespeeld van de EU. De Britten moeten dat spelletje dus niet gaan meespelen en zich dus even formeel gaan opstellen als de EU, dwz niets vooraf garanderen tenzij de EU dat ook doet. De regering snapt dat, het Hogerhuis niet.

Zeg ik, als belanghebbende
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169238782
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 11:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is een onderhandelingstactiek van de EU om daar voor Art 50 niets over te willen zeggen. Daardoor krijg je nu deze situatie dat de UK mogelijk gedwongen wordt om bij voorbaat al concessies te doen doordat het Hogerhuis zich voor het EU-karretje laat spannen. Slim gespeeld van de EU. De Britten moeten dat spelletje dus niet gaan meespelen en zich dus even formeel gaan opstellen als de EU, dwz niets vooraf garanderen tenzij de EU dat ook doet. De regering snapt dat, het Hogerhuis niet.
Idd ^O^
pi_169238816
Wassen neus toch, was al lang aangegeven dat May niet zou tornen aan het verblijfsrecht van EU burgers die thans in de UK wonen.

Weinig onderhandelingspunt vanuuit de UK.

Hogerhuis pakt bewust ook expliciet dit punt, wat eigenlijk al vaststaat, maar nog geformaliseerd moet worden, zodat ze voor de vorm iets tegengeworpen hebben. Anders hadden ze wel een ander punt geamendeerd dan dit formele. Voor de buhne :)
pi_169239149
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 11:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is een onderhandelingstactiek van de EU om daar voor Art 50 niets over te willen zeggen. Daardoor krijg je nu deze situatie dat de UK mogelijk gedwongen wordt om bij voorbaat al concessies te doen doordat het Hogerhuis zich voor het EU-karretje laat spannen. Slim gespeeld van de EU. De Britten moeten dat spelletje dus niet gaan meespelen en zich dus even formeel gaan opstellen als de EU, dwz niets vooraf garanderen tenzij de EU dat ook doet. De regering snapt dat, het Hogerhuis niet.

Zeg ik, als belanghebbende
Als je het over concessies hebt dan loop je vooruit op de onderhandelingen. Het zal wel op concessies uitmonden maar dat is geen natuurkundige wet. In theorie kan de EU ook de wens hebben om elke Brit uit de EU te gooien. Dan kan het VK van te voren toch nooit garanderen dat zijn onderdanen in het VK kunnen blijven wonen?
  donderdag 2 maart 2017 @ 12:19:29 #92
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_169239265
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 12:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als je het over concessies hebt dan loop je vooruit op de onderhandelingen. Het zal wel op concessies uitmonden maar dat is geen natuurkundige wet. In theorie kan de EU ook de wens hebben om elke Brit uit de EU te gooien. Dan kan het VK van te voren toch nooit garanderen dat zijn onderdanen in het VK kunnen blijven wonen?
Het gaat natuurlijk niet alleen over verblijfsrechten maar ook over andere rechten, zo kunnen britten in spanje nu 'gratis' gebruik maken van het zorgsysteem.
pi_169239323
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 12:19 schreef malleable het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet alleen over verblijfsrechten maar ook over andere rechten, zo kunnen britten in spanje nu 'gratis' gebruik maken van het zorgsysteem.
Dat maakt niet uit. Als de Britten en de EU gaan onderhandelen dan beginnen ze met een leeg A4'tje. Je kan dus nooit iets van tevoren garanderen.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 01:05:50 #94
1234 HiZ
Istanbullu
pi_169257241
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 11:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat ik ervan heb begrepen is dat het Hogerhuis prinicipeel niet wil dat het leven van EU-buitenlanders gereduceerd wordt tot een fiche op de onderhandelingstafel. Terwijl dat wel nuttig kan zijn. Als je geloofwaardig kan dreigen al die EU-buitenlanders (zoals SeLang) rücksichtlos het land uit te flikkeren tenzij je een concessie van de EU krijgt, versterkt dat je onderhandelingspositie. Die mogelijkheid probeert het Hogerhuis nu te blokkeren.

[..]

Het laat denk ik wel zien, dat zo veel mogelijk democratie en transparantie tijdens een onderhandelingsproces (wat velen ook in de onderhandelingen over Oekraine of TTIP graag wilden) wrs. niet zo'n goed idee is.
Het hele punt van reciprociteit is gewoon 100% bullshit. Het gehele probleem bestaat niet eens in de andere EU landen, ook niet na Brexit. Er is een uitgebreide rechtsbescherming voor ingezetenen uit derde landen, waarvan het VK er gewoon eentje is na Brexit.

De EU wil er nu niet over praten omdat er eerst maar eens officieel moet worden medegedeeld dat het VK gaat vertrekken. De EU hoeft er straks niet over te praten omdat de burgers van het VK hun rechten op basis van het gemeenschapsrecht gewoon blijven houden. Alleen dan niet meer als burgers van de EU.
pi_169257363
Het zal wat worden als het Hogerhuis allerlei EU peilers gaat onderschrijven.
Wat valt er dan nog te Exitten of te onderhandelen?
Make my day!
  vrijdag 3 maart 2017 @ 07:42:06 #96
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_169257980
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 01:18 schreef agter het volgende:
Het zal wat worden als het Hogerhuis allerlei EU peilers gaat onderschrijven.
Wat valt er dan nog te Exitten of te onderhandelen?
Tja dat krijg je wanneer populisten wel gouden bergen beloven, maar verder geen plan hebben.

Verder onderhandelt de EU pas na opzegging. Volkomen terecht. De Britten zijn aan zet. Laat ze een briefje sturen dat ze willen scheiden, dan kan het spel beginnen.
pi_169258173
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 01:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het hele punt van reciprociteit is gewoon 100% bullshit. Het gehele probleem bestaat niet eens in de andere EU landen, ook niet na Brexit. Er is een uitgebreide rechtsbescherming voor ingezetenen uit derde landen, waarvan het VK er gewoon eentje is na Brexit.

De EU wil er nu niet over praten omdat er eerst maar eens officieel moet worden medegedeeld dat het VK gaat vertrekken. De EU hoeft er straks niet over te praten omdat de burgers van het VK hun rechten op basis van het gemeenschapsrecht gewoon blijven houden. Alleen dan niet meer als burgers van de EU.
Deze snap ik even niet. Het gemeenschapsrecht is alleen van toepassing op onderwerpen die de grens tussen twee EU-lidstaten overschrijden. Verblijfsrecht is in beginsel daarom een nationale aangelegenheid, het EU-recht daarover is pas van toepassing als een EU-burger in een ander EU-land woont (maar kan dan ook van toepassing zijn op bijv. een echtgenoot of kind uit een niet-EU-land).
  vrijdag 3 maart 2017 @ 09:28:23 #98
1234 HiZ
Istanbullu
pi_169258874
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 08:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Deze snap ik even niet. Het gemeenschapsrecht is alleen van toepassing op onderwerpen die de grens tussen twee EU-lidstaten overschrijden. Verblijfsrecht is in beginsel daarom een nationale aangelegenheid, het EU-recht daarover is pas van toepassing als een EU-burger in een ander EU-land woont (maar kan dan ook van toepassing zijn op bijv. een echtgenoot of kind uit een niet-EU-land).
Burgers van derde landen die meer dan drie jaar legaal verblijven in een EU lidstaat krijgen op basis van het gemeenschapsrecht nagenoeg dezelfde rechten als EU burgers.
pi_169259012
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 09:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Burgers van derde landen die meer dan drie jaar legaal verblijven in een EU lidstaat krijgen op basis van het gemeenschapsrecht nagenoeg dezelfde rechten als EU burgers.
Vijf, maar dat maakt verder niet uit; nagenoeg alle landen ter wereld hebben overigens een dergelijke regeling.

http://europa.eu/youreuro(...)sidence/index_en.htm
pi_169259236
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 09:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Burgers van derde landen die meer dan drie jaar legaal verblijven in een EU lidstaat krijgen op basis van het gemeenschapsrecht nagenoeg dezelfde rechten als EU burgers.
Bron?
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 09:39 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Vijf, maar dat maakt verder niet uit; nagenoeg alle landen ter wereld hebben overigens een dergelijke regeling.

http://europa.eu/youreuro(...)sidence/index_en.htm
Die link gaat over EU-burgers die in een ander EU-land wonen. Dat valt natuurlijk onder het gemeenschapsrecht. Maar de vraag hier gaat over burgers uit een niet-EU-land.
pi_169259355
Ah ik heb het al: http://eur-lex.europa.eu/(...)X:32003L0109&from=en

quote:
HOOFDSTUK II

DE STATUS VAN LANGDURIG INGEZETENE IN EEN LIDSTAAT

Artikel 4

Verblijfsduur

1. De lidstaten kennen de status van langdurig ingezetene toe aan onderdanen van derde landen die legaal en ononderbroken sedert de vijf jaar onmiddellijk voorafgaand aan de indiening van het desbetreffende verzoek op hun grondgebied verblijven.
Ok Hiz, je had gelijk in je post #94.
pi_169259389
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 10:00 schreef Igen het volgende:
Ah ik heb het al: http://eur-lex.europa.eu/(...)X:32003L0109&from=en

[..]

Ok Hiz, je had gelijk in je post #94.
Behalve dan dat het inderdaad vijf jaar is ipv drie. :)

Zoals gezegd hebben de meeste landen ter wereld zo'n regeling voor bonafide gevallen, en begrijp ik al die ophef over dat zonder EU de wereld in elkaar valt niet zo goed. Voor de EU was dat geen issue, bij derde landen is het geen issue vice versa, en na de EU zal het dat ook niet zijn.

[ Bericht 66% gewijzigd door invalidusername op 03-03-2017 10:09:22 ]
pi_169259503
Afijn, maar dan is die eis van het Hogerhuis, dat het VK dat principe ook moet hanteren en het niet te grabbel moet gooien voor een asymmetrisch onderhandelingsvoordeel, dus ook niet zo onredelijk. :)
pi_169259602
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 10:10 schreef Igen het volgende:
Afijn, maar dan is die eis van het Hogerhuis, dat het VK dat principe ook moet hanteren en het niet te grabbel moet gooien voor een asymmetrisch onderhandelingsvoordeel, dus ook niet zo onredelijk. :)
Is het ook niet, ze kiezen niet voor niks een punt uit wat al lang door May toegezegd was :)

En zeg zelf, het werkt prima alle bremainers vinden het geweldig.

De UK heeft trouwens een soortgelijke regeling voor non EU'ers. Ergo, ze hebben die regeling al. Weinig gegrabbel, normaals die is gangbaar internationaal recht, er zijn nauwelijks landen die niet een vergelijkbare regeling hebben.
https://www.gov.uk/apply-(...)anent-residence-card
pi_169259623
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 10:17 schreef invalidusername het volgende:

[..]

De UK heeft trouwens een soortgelijke regeling voor non EU'ers
https://www.gov.uk/apply-(...)anent-residence-card
Ja natuurlijk, want ze zijn nog een EU-lidstaat dus vooralsnog zijn ze daartoe verplicht op grond van de richtlijn die ik citeerde. Het is dus ook geen "soortgelijke" regeling maar dezelfde regeling.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2017 10:19:39 ]
pi_169259629
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 10:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, want ze zijn nog een EU-lidstaat dus vooralsnog zijn ze daartoe verplicht op grond van de richtlijn die ik citeerde.
from outside the European Economic Area (EEA)
pi_169259643
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 10:19 schreef invalidusername het volgende:

[..]

from outside the European Economic Area (EEA)
Ja dûh, dat is waar die hele richtlijn 2003/109/EG over gaat!
pi_169259652
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 10:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja dûh, dat is waar die hele richtlijn 2003/109/EG over gaat!
Het is standing UK wetgeving, en nogmaals het is internatinaal gebruikelijke wetgeving

Haat kan ook doorslaan, he, niet alle zegen komt exclusief van de EU. Sjezus.

Net als de suggestie dat je iets als onderhandelingsobject gaat inzetten terwijl je het al meerdere malen hebt weggegeven door publiekelijk herhaaldelijk te bevestigen dat je het NIET gaat inzetten...
pi_169259691
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 10:21 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Het is standing UK wetgeving, en nogmaals het is internatinaal gebruikelijke wetgeving

Haat kan ook doorslaan, he, niet alle zegen komt exclusief van de EU. Sjezus.

Net als de suggestie dat je iets als onderhandelingsobject gaat inzetten terwijl je het al meerdere malen hebt weggegeven door publiekelijk herhaaldelijk te bevestigen dat je het NIET gaat inzetten...
Jezus heeft er niks mee te maken.

Samengevat: Het VK heeft die regelgeving nu omdat de EU dat verplicht. Na de Brexit kan het VK dat afschaffen. Dat zou onfatsoenlijk en raar zijn en het Hogerhuis heeft gewenst dat dat niet gebeurt. Niks aan de hand dus, maar May is daar om een of andere reden blijkbaar niet blij mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2017 10:24:50 ]
pi_169259731
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 10:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Jezus heeft er niks mee te maken.

Het VK heeft die regelgeving nu omdat de EU dat verplicht. Na de Brexit kan het VK dat afschaffen. Dat zou onfatsoenlijk en raar zijn en het Hogerhuis heeft gewenst dat dat niet gebeurt. Niks aan de hand dus, maar May is daar om een of andere reden blijkbaar niet blij mee.
Nou, het begint aardig op religie te lijken die EU verheerlijking.

Het VK heeft die regeling al sinds tijden, en over de hele wereld hebben landen die niet in de EU te maken hebben soortgelijke regelingen, omdat het internationaal gebruikelijk is, niet omdat de EU een richtlijn heeft uigeschreven.

Je samenvatting is ook nog op een andere manier onjuist, May vindt het uitstekend dat het hogerhuis voor de vorm een punt aanhaalt wat ze zelf al diverse malen heeft toegezegd....
pi_169259791
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 10:27 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Nou, het begint aardig op religie te lijken die EU verheerlijking.

Het VK heeft die regeling al sinds tijden, en over de hele wereld hebben landen die niet in de EU te maken hebben soortgelijke regelingen, omdat het internationaal gebruikelijk is, niet omdat de EU een richtlijn heeft uigeschreven.

Je samenvatting is ook nog op een andere manier onjuist, May vindt het uitstekend dat het hogerhuis voor de vorm een punt aanhaalt wat ze zelf al diverse malen heeft toegezegd....
Ok, whatever.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 6 maart 2017 @ 10:56:14 #112
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169326254
quote:
Brexit: UK 'not obliged' to pay divorce bill say peers

The UK could exit the EU without paying anything if there is no post-Brexit deal, a group of peers has claimed.

The government would be in a "strong" legal position if the two-year Article 50 talks ended with no deal, the Lords EU Financial Affairs Committee said.

http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-39154218
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169326300
quote:
En het zou in het grootste belang van Nederland/Duitsland zijn om dat zo snel mogelijk te bevestigen, want het dreigen met zo'n boete wordt anders vanzelf een chantagemiddel binnen de EU (club Med vs. de sterke landen)

Het beste voor de Nederlandse positie (autonoom én binnen de EU) zou zijn om de exit zo soepel mogelijk te laten verlopen. Het kleine stukje macht wat men nog heeft :)
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:00:08 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_169347162
http://www.telegraaf.nl/d(...)ten_bloeit_op__.html

gaat opvallend goed met de Brexit

quote:
DEN HAAG - De aanstaande opzegging van het Britse EU-lidmaatschap deert de Nederlandse economie allerminst. Integendeel: de handel met Groot-Brittannië bloeide als nooit tevoren in de maanden ná het Brexit-referendum.

In totaal exporteerde Nederland vorig jaar voor ¤39,4 miljard naar de andere kant van de Noordzee. Dat is 3,4% meer dan in 2015. Het grootste deel van die groei zat in het tweede halfjaar, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek vanochtend. De import groeide vorig jaar ook – met 2% naar ¤21,7 miljard.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 11 maart 2017 @ 18:26:08 #115
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169437454
quote:
Theresa May 'could trigger Article 50 by Tuesday' if Brexit bill passes

Theresa May could begin the formal process for leaving the European Union by triggering Article 50 as early as Tuesday, officials in the UK and Brussels have said.

The European Union (Notification of Withdrawal) Bill is set to be debated by MPs on Monday, when they will decide whether to accept two amendments added by the House of Lords.

On Tuesday, the Prime Minister will brief MPs in the Commons about this week’s EU summit, and it is understood she may use the occasion to formally trigger the leaving process.

http://www.independent.co(...)passes-a7624091.html
Misschien dinsdag al.
Het gaat beginnen bitches!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 12 maart 2017 @ 18:42:15 #116
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169466504
Blijkbaar zijn de Nederlandse verkiezingen ook een overweging in de keuze van het moment: Will article 50 be triggered on Tuesday – or later in the month?

quote:
It is believed May could be thinking of triggering article 50 on Tuesday, if the bill clears parliament smoothly the day before. The idea would be to act before Wednesday’s general election in the Netherlands, where the anti-EU Party for Freedom, headed by Geert Wilders, is ahead in the polls.
Het is me niet helemaal duidelijk wat hiervan de bedoeling is. Brexit zal de Nederlandse verkiezingen toch niet beïnvloeden, maar ik mag aannemen dat de Britten dat ook niet zouden willen.
pi_169482212
http://www.nu.nl/brexit/4(...)rafgaand-brexit.html

quote:
De Schotse premier Nicola Sturgeon heeft gezegd dat ze voorafgaand aan de daadwerkelijke uittreding van het Verenigd Koninkrijk (VK) uit de EU, een referendum wil houden over Schotse onafhankelijkheid van het VK.
Sturgeon zou het referendum in 2018 of 2019 willen houden, onder de voorwaarde dat bekend is onder welke condities het Verenigd Koninkrijk de EU verlaat. De premier zegt momenteel steun te zoeken voor een dergelijk referendum.

De uitspraken van Sturgeon komen op het moment dat de Britse premier May de eerste stappen lijkt te zetten om de uittredingsprocedure van het VK uit de EU in werking te stellen.

Schotland heeft altijd gezegd dat ze zelfstandig afspraken wil kunnen maken met de EU wanneer het Verenigd Koninkrijk de EU verlaat. Op die manier zou Schotland er voor kunnen zorgen dat ze bepaalde voordelen van lidmaatschap van de EU, zoals toegang tot de interne markt, veilig kan stellen.

Sturgeon heeft sinds de uitkomst van het Brexit-referendum grote moeite met de manier waarop de Britse regering de procedure rond de Brexit aanpakt. Volgens de premier is het onvoldoende duidelijk onder welke omstandigheden het Verenigd Koninkrijk de EU wil verlaten. "Het zou helpen om meer te weten te komen over de gedachtegang van de regering. Iedereen zou profiteren van duidelijkheid", zei Sturgeon eerder.

Sturgeon zegt dat ze er zeker van is dat ze een referendum over onafhankelijkheid kan winnen. Het merendeel van de Schotse bevolking koos er tijdens het referendum over een Brexit namelijk voor om als het Verenigd Koninkrijk bij de Europese Unie te blijven.

Het is niet de eerste keer dat Sturgeon spreekt van het uitschrijven van een referendum over Schotse onafhankelijkheid. Ze heeft al vaker gezegd dat ze de optie van een referendum openhield. Dit keer lijkt ze echter ook de eerste actieve stappen te zetten om daadwerkelijk een referendum uit te schrijven.

De Schotse Conservatieven hebben al gezegd dat ze de oproep van Sturgeon voor een onafhankelijkheidsreferendum niet steunen. Volgens de partij wakkert de oproep van Sturgeon nog meer verdeeldheid en onzekerheid aan.
Nou, ik ben benieuwd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 13 maart 2017 @ 15:20:44 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169484244
quote:
Dat gaan ze met nog grotere cijfers verliezen dan vorige keer. Na de Brexit is de case voor een onafhankelijk Schotland een stuk slechter geworden.

De handelsbelangen zijn in overweldigende mate met de UK en niet met Europa (£50 vs £12 miljard). Hetzelfde geldt voor werkgelegenheid. Lekker slim om dan handelsbarrières op te werpen met zowel de UK als de EU. En lid worden van de EU? Spanje gaat dat blokkeren (vanwege de eigen afscheidingsbewegingen). Verder willen de Schotten de pound houden als munt. Hoe gaat dat werken? De EU gaat dat sowieso niet toestaan. En hun grote bankensector heeft dan opeens geen backstop meer van de Bank of England.

Daarnaast heeft de SNP haar populariteit vooral te danken aan linkse hobby's die mogelijk zijn dankzij subsidies uit de UK. Maar daar gaat dan geen geld meer voor zijn, en al helemaal niet als ze aan de euro begrotingseisen moeten gaan voldoen. Bij het vorige referendum rekenden de Schotten zich nog rijk met $100+ olie. Dat is nu de helft. Zelfs als die prijs ooit weer wordt bereikt (twijfelachtig gezien de wereldwijde overcapaciteit) is wel duidelijk geworden hoe kwetsbaar je bent als je vooral daarvan afhankelijk bent.

Vorige keer stemde 44,7% voor onafhankelijkheid, dit keer verwacht ik dat het een kleiner percentage zal zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169484369
Schotland binnen de EU maar wel het Pond houden biedt natuurlijk wel aantrekkelijke perspectieven voor landen die thans in de EU zitten, maar gemangeld worden door het beleid van Draghi ten aanzien van de Euro, en directe en indirecte fiscale transfers binnen de EU.

Ik ben voor :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 13 maart 2017 @ 15:28:53 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169484452
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:25 schreef invalidusername het volgende:
Schotland binnen de EU maar wel het Pond houden biedt natuurlijk wel aantrekkelijke perspectieven voor landen die thans in de EU zitten, maar gemangeld worden door het beleid van Draghi ten aanzien van de Euro, en directe en indirecte fiscale transfers binnen de EU.

Ik ben voor :)
Precies om die reden zal de EU dat dus ook nooit toestaan
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169484660
quote:
10s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Precies om die reden zal de EU dat dus ook nooit toestaan
}:|
pi_169487592
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 15:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat gaan ze met nog grotere cijfers verliezen dan vorige keer. Na de Brexit is de case voor een onafhankelijk Schotland een stuk slechter geworden.

De handelsbelangen zijn in overweldigende mate met de UK en niet met Europa (£50 vs £12 miljard). Hetzelfde geldt voor werkgelegenheid. Lekker slim om dan handelsbarrières op te werpen met zowel de UK als de EU. En lid worden van de EU? Spanje gaat dat blokkeren (vanwege de eigen afscheidingsbewegingen). Verder willen de Schotten de pound houden als munt. Hoe gaat dat werken? De EU gaat dat sowieso niet toestaan. En hun grote bankensector heeft dan opeens geen backstop meer van de Bank of England.

Daarnaast heeft de SNP haar populariteit vooral te danken aan linkse hobby's die mogelijk zijn dankzij subsidies uit de UK. Maar daar gaat dan geen geld meer voor zijn, en al helemaal niet als ze aan de euro begrotingseisen moeten gaan voldoen. Bij het vorige referendum rekenden de Schotten zich nog rijk met $100+ olie. Dat is nu de helft. Zelfs als die prijs ooit weer wordt bereikt (twijfelachtig gezien de wereldwijde overcapaciteit) is wel duidelijk geworden hoe kwetsbaar je bent als je vooral daarvan afhankelijk bent.

Vorige keer stemde 44,7% voor onafhankelijkheid, dit keer verwacht ik dat het een kleiner percentage zal zijn.
Ik ben het met je eens dat het verlaten van de UK niet in Schotlands belang is. Ik denk echter dat sentiment veel belangrijker is dan de economische argumenten in een tweede referendum.

Ook heeft in Schotland 62% tegen Brexit gestemd. Ik ben benieuwd of de pro-UK mensen onder hen opnieuw zullen stemmen om Schotland binnen de UK te houden. En Sturgeon heeft natuurlijk extra tijd gehad om het sentiment in Schotland tov de Engelsen verder te vergiftigen.

Aan de andere kant was het verschil met het vorige referendum tussen Ja (44.7%) en Nee (55.3%) best groot, meer dan 10%.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:21:14 #123
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169490334
Bij iedere vorm van Brexit zijn de Schotten gewoon zwaar genaaid. Als GB artikel 50 aanroept hebben ze het niet meer in eigen hand: zelfs niet als ze tzt onafhankelijk zouden worden.

Momenteel trouwens een debat in het lagerhuis over artikel 50. Zie https://www.theguardian.c(...)pposed-politics-live en http://www.parliamentlive.tv/Commons

Veel interessanter dan het verkiezingsdebat. :)
  maandag 13 maart 2017 @ 19:34:10 #124
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169490844
Momenteel de stemming of ze een aangepast voorstel, waarin de rechten van in GB wonende EU-burgers worden gegarandeerd, doorsturen naar de House of lords. Waarschijnlijk wordt het (opnieuw) weggestemd.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:42:45 #125
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169491161
Het is inderdaad weggestemd.

Nu wordt er over een voorstel gestemd om het oorspronkelijke voorstel ongewijzigd door te sturen naar de Lords.

Geweldig ook dat stemmingsproces. "Division! Clear the lobbies!" :D
  maandag 13 maart 2017 @ 20:07:59 #126
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169492056
Het oorspronkelijke voorstel is nu definitief aangenomen. De weg is nu vrij naar het aanroepen van artikel 50 omdat de tegenstemmers van de Lords al hebben aangegeven nu voor te stemmen om er geen "ping pong" van te maken.
  maandag 13 maart 2017 @ 23:00:37 #127
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169497600
Momenteel de stemming in het Britse hogerhuis.

Cool om dit weer te zien. Op de dag van het referendum heb ik een rondleiding gehad in het Britse parlement. Nog steeds een heel trots momentje in mijn leven. :)
  maandag 13 maart 2017 @ 23:13:02 #128
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169498021
En het hogerhuis heeft nu ook ingestemd. May kan aan de slag.

edit: oh wacht, de koningin moet nog tekenen. Maar dat zou een formaliteit moeten zijn en kan morgenochtend al gebeuren.
pi_169500330
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:20:08 #130
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169506500
Spain: independent Scotland would be at the back of EU queue

Zoals gezegd: de Schotten zijn hoe dan ook "fucked".

Zo direct trouwens blijkbaar een persconferentie van May.

edit: ze heeft niets nieuws gezegd. Enkel dat het plan nog steeds is om voor het eind van de maand artikel 50 aan te roepen.

[ Bericht 14% gewijzigd door beantherio op 14-03-2017 13:46:46 ]
pi_169567913
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_bekrachtigd__.html

quote:
De Britse koningin Elizabeth II heeft donderdag formeel ingestemd met de wet waarmee premier Theresa May de Europese Unie wil verlaten. Het was de laatste horde voor de wetgeving. May kan nu Brussel officieel op de hoogte brengen van het feit dat haar land het EU-lidmaatschap opzegt. Ze heeft eerder herhaaldelijk gezegd dat ze dat eind maart wil doen.
Het gaat beginnen.
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:24:45 #132
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169582254
May weigert een referendum over het uittreden van Schotland. In ieder geval tot na Brexit.

Zoals gezegd: de schotten zijn genaaid. Ze worden meegezogen in iets waar ze tegen zijn en mogen ook nog niet eens beslissen om er uit te stappen.

Dit zal trouwens wel een flinke aanjager voor Schots nationalisme worden: daar kun je de klok op gelijk zetten.
pi_169582371
Deze verkiezingsuitslag is gunstig binnen 5 jaar Nexit moet lukken
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:29:25 #134
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169582423
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:27 schreef fukforce het volgende:
Deze verkiezingsuitslag is gunstig binnen 5 jaar Nexit moet lukken
Verkeerde topic?
  maandag 20 maart 2017 @ 13:22:49 #135
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_169650538
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 20 maart 2017 @ 21:14:59 #136
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169663767
Jean Claude is boos.

quote:
EU chief Juncker: We'll make an example of Britain that no-one will want to follow

Bron: http://uk.businessinsider(...)ional=true&r=UK&IR=T
Bedankt Hans.
pi_169665504
quote:
10s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:14 schreef bascross het volgende:
Jean Claude is boos.

[..]

Waarom is de EU toch zo spastisch en autistisch als een gemiddelde DWDD tafel.

De Engelsen hadden niet eens de Euro en stonden altijd met al met een voet buiten de EU deur. Laat ze gaan en sluit een goede deal. Laat met meer welvaart in de EU zien dat het een foute keuze is, niet door een land te straffen. Stelletje zielige bureaucraten dat het zijn.
pi_169666307
quote:
10s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:14 schreef bascross het volgende:
Jean Claude is boos.

[..]

Het spreekt boekdelen dat hij niet begrijpt dat hij 'zijn' project schade aanricht op deze manier.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 05:31:11 #139
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_169670332
quote:
10s.gif Op maandag 20 maart 2017 21:14 schreef bascross het volgende:
Jean Claude is boos.

[..]

En dat is ook niet wat hij zegt...
"Asked by Bild am Sonntag newspaper if other member states would follow Britain's example in quitting, Juncker said: "No. Britain's example will make everyone realise that it's not worth leaving.""

Niks dat de EU wel een voorbeeld zal stellen. Zoals hij het zegt is het puur UK dat een voorbeeld van zichzelf maakt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 29 maart 2017 @ 15:47:03 #140
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_169863194
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 29 maart 2017 @ 17:36:07 #141
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_169865381
Wat een enorme feestvreugde daar nu :')
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_169867159
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:00 schreef Nintex het volgende:

[..]

Waarom is de EU toch zo spastisch en autistisch als een gemiddelde DWDD tafel.

De Engelsen hadden niet eens de Euro en stonden altijd met al met een voet buiten de EU deur. Laat ze gaan en sluit een goede deal. Laat met meer welvaart in de EU zien dat het een foute keuze is, niet door een land te straffen. Stelletje zielige bureaucraten dat het zijn.
Hoe kunnen we ze nou straffen? Ze hebben toch alles in eigen hand. Wij willen dat de EU de best mogelijke deal eruit haalt bij een niet lid.
Noem je dat straffen?
pi_169869375
1 schaapje is over de dam kijken hoeveel er nog durven?
  woensdag 29 maart 2017 @ 21:06:11 #144
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_169870894
quote:
Klinkt als een softe harde Brexit.

quote:
Het derde uitgangspunt voor May is dat er een vergaand akkoord moet komen over een "diepgaand en speciaal partnerschap" na de brexit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_169873798
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:59 schreef Chadi het volgende:
Hoe kunnen we ze nou straffen? Ze hebben toch alles in eigen hand.
Wij willen dat de EU de best mogelijke deal eruit haalt bij een niet lid.
Nee, dat willen "wij" helemaal niet, wij willen dat de EU eens een keertje grote schoonmaak gaat houden bij zichzelf.
quote:
Noem je dat straffen?
Ja, het zijn een stelletje kleuters daar in Brussel.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 05:31 schreef nixxx het volgende:
Niks dat de EU wel een voorbeeld zal stellen. Zoals hij het zegt is het puur UK dat een voorbeeld van zichzelf maakt.
Het politbureau bij de EU wil wel degelijk een voorbeeld stellen.
Waarom geloof jij Juncker op zijn blauwe ogen ? 8)7

De sovjetstaten hoefden toch ook geen tientallen miljarden te betalen toen ze voor de vrijheid kozen ?

[ Bericht 17% gewijzigd door bluemoon23 op 29-03-2017 22:37:51 ]
  woensdag 29 maart 2017 @ 22:47:49 #146
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_169874510
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het derde uitgangspunt voor May is dat er een vergaand akkoord moet komen over een "diepgaand en speciaal partnerschap"
Dat hebben ze al.
  woensdag 29 maart 2017 @ 22:52:31 #147
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_169874713
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:00 schreef Nintex het volgende:

[..]

Waarom is de EU toch zo spastisch en autistisch als een gemiddelde DWDD tafel.

De Engelsen hadden niet eens de Euro en stonden altijd met al met een voet buiten de EU deur. Laat ze gaan en sluit een goede deal. Laat met meer welvaart in de EU zien dat het een foute keuze is, niet door een land te straffen. Stelletje zielige bureaucraten dat het zijn.
:O

Het is geen straf, het is een opzegvergoeding voor toezeggingen die ze niet gaan nakomen als ze eruit stappen, terwijl ze dat wel zouden moeten.
pi_169876776
Waarom zouden ze dat moeten ?
Je betaalt toch ook niet de wegenbelasting en verzekering van je auto door als je hem verkocht hebt ?

De meerjarenbegroting van de EU schijnt door te lopen tot 2021, waarom zou je als land daar aan meebetalen als ze er geen deel meer van uit maken ?
pi_169876809
Aangetekend brief verstuurd naar premier Rutte , Nexit point of no return :7

  donderdag 30 maart 2017 @ 06:34:12 #150
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_169878516
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:30 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het politbureau bij de EU wil wel degelijk een voorbeeld stellen.
Waarom geloof jij Juncker op zijn blauwe ogen ? 8)7
Ik geloof Juncker niet op zijn blauwe ogen, vind het maar een enge vent met foute ideeën.

Maar je kunt de conclusie in de kop van dat artikel niet trekken op basis van de quotes in het artikel. Zijn woorden werden verdraaid en dat hoort gewoon niet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_169879159
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:30 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, dat willen "wij" helemaal niet, wij willen dat de EU eens een keertje grote schoonmaak gaat houden bij zichzelf.

[..]

Ja, het zijn een stelletje kleuters daar in Brussel.

[..]

Het politbureau bij de EU wil wel degelijk een voorbeeld stellen.
Waarom geloof jij Juncker op zijn blauwe ogen ? 8)7

De sovjetstaten hoefden toch ook geen tientallen miljarden te betalen toen ze voor de vrijheid kozen ?
Nou nee dat willen wij wel.
  donderdag 30 maart 2017 @ 17:36:13 #152
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_169888333
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:30 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, dat willen "wij" helemaal niet, wij willen dat de EU eens een keertje grote schoonmaak gaat houden bij zichzelf.

[..]

Ja, het zijn een stelletje kleuters daar in Brussel.

[..]

Het politbureau bij de EU wil wel degelijk een voorbeeld stellen.
Waarom geloof jij Juncker op zijn blauwe ogen ? 8)7

De sovjetstaten hoefden toch ook geen tientallen miljarden te betalen toen ze voor de vrijheid kozen ?
Je spreekt niet voor mij hoor.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  maandag 3 april 2017 @ 19:13:18 #154
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_169977280
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 00:06 schreef bluemoon23 het volgende:
Waarom zouden ze dat moeten ?
Je betaalt toch ook niet de wegenbelasting en verzekering van je auto door als je hem verkocht hebt ?
Om je analogie door te trekken:

Ze verkopen de auto niet, maar blijven juist de door de EU gefinancierde auto gebruiken. Daar zal een vergoeding tegenover moeten staan. Niet meer dan logisch.
  maandag 3 april 2017 @ 20:35:42 #155
104871 remlof
Europees federalist
pi_169979481
Hahaha, de Brexit-onderhandelingen gaan voor het VK nog heel pijnlijk worden als ze nu al op hun achterste poten staan om Gibraltar :D
pi_169979812
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 20:35 schreef remlof het volgende:
Hahaha, de Brexit-onderhandelingen gaan voor het VK nog heel pijnlijk worden als ze nu al op hun achterste poten staan om Gibraltar :D
De Brexit onderhandelingen worden pas echt pijnlijk als er tijdens de onderhandelingen andere landen opstappen en alsnog meeonderhandelen over de voorwaarden van Brexit.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  maandag 3 april 2017 @ 22:38:36 #157
104871 remlof
Europees federalist
pi_169984501
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:46 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

De Brexit onderhandelingen worden pas echt pijnlijk als er tijdens de onderhandelingen andere landen opstappen en alsnog meeonderhandelen over de voorwaarden van Brexit.
Dat zal niet gebeuren. Tenzij Le Pen president wordt van Frankrijk. Dan is het game over.
pi_170023849
quote:
7s.gif Op maandag 3 april 2017 22:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat zal niet gebeuren. Tenzij Le Pen president wordt van Frankrijk. Dan is het game over.
Riep jij dat niet ook over een evt Brexit?
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 09:35:02 #160
8781 crew  Frutsel
pi_170209146
quote:
Brexit: foreign states may have interfered in vote, report says

MPs are concerned about allegations governments including Russia and China may have interfered with EU referendum website

Foreign governments such as Russia and China may have been involved in the collapse of a voter registration website in the run-up to the EU referendum, a committee of MPs has claimed.

A report by the Commons public administration and constitutional affairs committee (PACAC) said MPs were deeply concerned about the allegations of foreign interference in last year’s Brexit vote.

The committee does not identify who may have been responsible, but has noted that both Russia and China use an approach to cyber-attacks based on an understanding of mass psychology and of how to exploit individuals.

The findings follow repeated claims that Russia has been involved in trying to influence the US and French presidential elections.

Ministers were forced to extend the deadline to register to vote in the EU referendum after the collapse of the government’s website on 7 June, 100 minutes before the deadline.
pi_170356497
Als de britten twee jaar wachten worden ze toch vanzelf uit de eu geknikkerd? zonder een centje pijn?
pi_170356836
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:41 schreef icloud het volgende:
Als de britten twee jaar wachten worden ze toch vanzelf uit de eu geknikkerd? zonder een centje pijn?
Als dat klopt spelen ze het dan niet slim?
pi_170357253
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als dat klopt spelen ze het dan niet slim?
De afspraken voorzien erin dat een land precies twee jaar na artikel 50 automatisch de eu verlaat tenzij BEIDE partijen anders beslissen.

Het enige nadeel is dan dat er over een handelsrelatie ook niet meer valt te praten.
pi_170357836
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 17:35 schreef icloud het volgende:

[..]

Het enige nadeel is dan dat er over een handelsrelatie ook niet meer valt te praten.
Dat behoeft toch ook niet, waarom niet met een schone lei beginnen, alsof er een oorlog is geweest?
  vrijdag 28 april 2017 @ 11:18:28 #165
1234 HiZ
Istanbullu
pi_170539733
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 18:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat behoeft toch ook niet, waarom niet met een schone lei beginnen, alsof er een oorlog is geweest?
Bijvoorbeeld omdat er dan volledig geen afspraken zijn en alles tussen de EU en het VK vastloopt tot die afspraken er wel zijn. Dat kan zover gaan dat er vluchten tussen de EU en VK mogelijk zijn en dat er een visumplicht is over en weer.
pi_170542325
https://www.theguardian.c(...)fits-of-eu?CMP=fb_gu

Het is idd apart dat merkel het moet zeggen maar wat hadden ze dan verwacht?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 28 april 2017 @ 14:03:09 #167
1234 HiZ
Istanbullu
pi_170542511
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
https://www.theguardian.c(...)fits-of-eu?CMP=fb_gu

Het is idd apart dat merkel het moet zeggen maar wat hadden ze dan verwacht?
Tijdens het referendum was de toon dat ze alles konden houden wat ze hadden, alleen onder wat betere voorwaarden.
pi_170542549
quote:
7s.gif Op maandag 3 april 2017 22:38 schreef remlof het volgende:
Dat zal niet gebeuren. Tenzij Le Pen president wordt van Frankrijk. Dan is het game over.
To be honest heeft Hongarije (en mss zelfs Polen) ook een (kleine) kans de EU te verlaten (of er uit gekicked te worden) binnen nu en 2 jaar tijd.
  vrijdag 28 april 2017 @ 14:23:08 #169
1234 HiZ
Istanbullu
pi_170542816
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:05 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

To be honest heeft Hongarije (en mss zelfs Polen) ook een (kleine) kans de EU te verlaten (of er uit gekicked te worden) binnen nu en 2 jaar tijd.
Polen noch Hongarije zijn kandidaten voor het verlaten van de EU. Op de lijst van landen die uit de EU zouden kunnen stappen komen ze nog na Duitsland. Om de simpele reden dat ze zowel economisch als voor hun veiligheid volledig afhankelijk zijn van de EU.
pi_170544901
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld omdat er dan volledig geen afspraken zijn en alles tussen de EU en het VK vastloopt tot die afspraken er wel zijn. Dat kan zover gaan dat er vluchten tussen de EU en VK mogelijk zijn en dat er een visumplicht is over en weer.
Is maar net hoe graag men handel wil drijven met dat land, volgens mij als niet schiet Nederland er ook bij in?
  woensdag 3 mei 2017 @ 21:38:06 #171
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_170667683
Theresa May accuses EU of trying to affect UK election
quote:
Theresa May has accused European politicians of making "threats" against Britain to try to influence the general election result.

The PM launched a stinging attack on the "bureaucrats of Brussels" in a speech outside 10 Downing Street after meeting the Queen.

She said some in Brussels wanted Brexit talks to fail.

Labour leader Jeremy Corbyn said she was "playing party games with Brexit" to try to win the general election.

Scottish First Minister Nicola Sturgeon said it was "irresponsible" of her to "poison" the atmosphere with the EU.

And a senior EU source told the BBC the PM's suggestion that officials were trying to affect the election result was "pure fantasy".
Meer details in de bron.
  maandag 29 mei 2017 @ 02:28:31 #172
104871 remlof
Europees federalist
pi_171292853
Meanwhile, in the Disuniting Kingdom:

'May kan referendum Schotland niet weigeren bij winst nationalisten'
http://nu.nl/brexit/47280(...)t-nationalisten.html
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 11:03:33 #173
78918 SeLang
Black swans matter
pi_171370532
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 02:28 schreef remlof het volgende:
Meanwhile, in the Disuniting Kingdom:

'May kan referendum Schotland niet weigeren bij winst nationalisten'
http://nu.nl/brexit/47280(...)t-nationalisten.html
Boeie. Dat referendum wordt dan door de SNP verloren met nog grotere cijfers dan vorige keer. Na de Brexit is een onafhankelijk Schotland totaal onlogisch geworden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 3 juni 2017 @ 15:59:21 #174
1234 HiZ
Istanbullu
pi_171420562
Ach, nu wordt een deel van de Schotten nog zoet gehouden met Engels geld. Maar dat is er straks ook niet meer :D
  zaterdag 3 juni 2017 @ 16:33:43 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_171421198
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Boeie. Dat referendum wordt dan door de SNP verloren met nog grotere cijfers dan vorige keer. Na de Brexit is een onafhankelijk Schotland totaal onlogisch geworden.
Ja, daarom willen ze ook in de EU blijven. Die biedt hen meer dan het VK.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 3 juni 2017 @ 18:32:08 #176
78918 SeLang
Black swans matter
pi_171423632
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 16:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, daarom willen ze ook in de EU blijven. Die biedt hen meer dan het VK.
Nee. De Schotten willen eigenlijk helemaal niet onafhankelijk worden. Ze willen bij "onafhankelijkheid" de £ houden. Hoe zie je dat voor je, Schotland in de EU maar met de £ als munt? De EU staat dat sowieso nooit toe.

Daarnaast is de handel tussen Schotland en de rest van de UK 4x zo groot als de handel met de EU. Goed idee om dan een grens te gaan optrekken met import/ export barrières. Not.

Met de UK binnen de EU kon je je nog iets voorstellen bij een "onafhankelijk" Schotland, aangezien je toch al open grenzen had en geen import/ export beperkingen. Maar na Brexit slaat dat helemaal nergens meer op. Daarom zullen nu nog minder mensen een "onafhankelijk" Schotland willen.

Daarnaast wil de EU de Schotten helemaal niet hebben. Spanje zal dat sowieso blokkeren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_171424302
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Riep jij dat niet ook over een evt Brexit?
Dat klopt. Het is duidelijk: hij lult maar wat. Het is het genieten van de reuring en leedvermaak. De sensatie. En dat je het deksel op de neus dient te krijgen als je deserteert uit de almachtige en zaligmakende Europeesche Unie. Je moet het dan zelf maar weten als je je bestwil niet wilt of niet begrijpt. In die sferen gaat dat. Zij moeten voor straf eigenlijk terug het stenen tijdperk in gebombardeerd worden. Dat zou gebeuren als hij het voor het zeggen had, dat weet ik zeker.

Laats was het ook nog: GLOBALISME!! _O_ _O_ _O_ Rijken rijker maken en armen armer. Een fijn plan. Ondertussen is het allemaal gewoon eigenbelang denk ik.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_180895027
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:16 schreef TjjWester het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er op tegen zou zijn om als VK gedeeltelijk tot de schengen toe te treden?

Onder voorwaarden dat het schengen verdrag alleen van toepassing is op een gedeelte van het koninkrijk, Frankrijk, Nederland, Noorwegen en Denemarken hebben al zo uitzondering.
speak only if it improves the silence.
pi_180896314
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:44 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Schengen is de afwezigheid van grenscontroles. Je kan de grenscontroles niet alleen voor Fransen en Nederlanders afschaffen, want dan heb je eerst een grenscontrole nodig om vast te stellen of iemand Fransman of Nederlander is.

Overigens doet het VK sowieso niet mee met Schengen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2018 13:43:37 ]
pi_180896549
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 13:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Schengen is de afwezigheid van grenscontroles. Je kan de grenscontroles niet alleen voor Fransen en Nederlanders afschaffen, want dan heb je eerst een grenscontrole nodig om vast te stellen of iemand Fransman of Nederlander is.

Overigens doet het VK sowieso niet mee met Schengen.
Jij lees niet goed.
speak only if it improves the silence.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 12 maart 2019 @ 00:00:10 #181
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185553730
BREAKING NEWS!!!!!!!!!!!!

quote:
Londen kondigt doorbraak aan in onderhandelingen met de EU



De Britse regering heeft naar eigen zeggen een doorbraak bereikt in de onderhandelingen met de Europese Unie over de brexit.

“Premier Theresa May heeft vanavond in Straatsburg wettelijk bindende wijzigingen verkregen die het uittredingsakkoord versterken en verbeteren”, verklaarde de Britse vicepremier David Lidington gisterenavond voor het parlement.

Backstop
Volgens Lidington zijn beide partijen een plan over Noord-Ierland overeengekomen dat ervoor zorgt dat de Europese Unie Groot-Brittannië niet voor onbepaalde tijd kan “gijzelen” in de zogenoemde ‘backstop’. Dit is de regeling die een harde grens tussen Ierland en Noord-Ierland moet voorkomen.

Hij riep de Britse parlementsleden op om voor het akkoord te stemmen wanneer het morgen aan hen wordt voorgelegd.

https://www.hln.be/nieuws(...)met-de-eu~a598949b4/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 13 maart 2019 @ 17:29:47 #182
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185589715
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185753983
quote:
EU-president Tusk: Brexit-uitstel alleen bij goedkeuring terugtredingsdeal

De Europese Unie is bereid om de Brexit uit te stellen. Maar, zo zegt de voorzitter van de Europese Raad Donald Tusk, dat is wel onder één voorwaarde. Eerst moet de Brexit-deal worden goedgekeurd door het Britse parlement.

Het zou bovendien gaan om slechts een kort uitstel, zegt Tusk woensdag tijdens een korte persconferentie in Brussel, vlak nadat hij telefonisch contact had met de Britse premier Theresa May.

Aanstaande donderdag en vrijdag komen de EU-regeringsleiders bijeen in Brussel om te praten over Brexit. De voorzitter van de Europese Commissie, Jean-Claude Juncker, zei eerder dat hij niet verwacht dat er deze week al een besluit wordt genomen over het uitstel.

Zijn collega Donald Tusk zei vandaag juist dat hij nog geen reden ziet om volgende week een extra nood-top te organiseren, hoewel hij dat wel zal doen als dat noodzakelijk blijkt.

Woensdag lekte een memo van de Europese Commissie uit waarin twee opties werden voorgesteld: uitstel tot 23 mei (de eerste dag van de Europese verkiezingen), of langer uitstel tot eind 2019 of later.
Weinig kans dat het britse parlement alsnog de deal gaat goedkeuren. Crasht de UK dan uit de EU op 30 maart?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 maart 2019 @ 23:20:22 #184
862 Arcee
Look closer
pi_185754270
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 23:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Weinig kans dat het britse parlement alsnog de deal gaat goedkeuren. Crasht de UK dan uit de EU op 30 maart?
Ja, tenzij ze artikel 50 intrekken (geen Brexit). Of als ze alsnog goedkeuring voor uitstel krijgen, dan ook niet.
pi_185755385
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 23:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Weinig kans dat het britse parlement alsnog de deal gaat goedkeuren. Crasht de UK dan uit de EU op 30 maart?
Sterke reactie van Tusk. Hopelijk stemmen de lidstaten hier ook mee in
pi_185756245
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 23:47 schreef Daario het volgende:

[..]

Sterke reactie van Tusk. Hopelijk stemmen de lidstaten hier ook mee in
Ik neem aan dat Tusk overleg heeft gehad met verschillende belangrijke regeringsleiders desalnietemin gaat het om een voorstel en met name Frankrijk stelt extra eisen.

quote:
Frankreich fordert "glaubwürdige" Strategie
Frankreich lehne einen Aufschub beim EU-Austritt Großbritanniens ohne eine "glaubwürdige" Strategie von Premierministerin May ab, sagte der französische Außenminister Jean-Yves Le Drian vor Abgeordneten der Nationalversammlung.
Laut Le Drian sei eine Verschiebung "um mehrere Wochen" grundsätzlich möglich. Er stellte aber drei Bedingungen: Eine solche Verlängerung müsse zum Ziel haben, das mit der EU ausgehandelte Austrittsabkommen zu ratifizieren; Großbritannien dürfe nicht weiter auf Nachverhandlungen dringen; und die Briten dürften an der Europawahl Ende Mai nicht teilnehmen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_185758942
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 23:20 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, tenzij ze artikel 50 intrekken (geen Brexit).
Zou er een meerderheid te vinden zijn in het britse parlement voor het intrekken van art. 50? Ik neem aan dat May dan voorafgaand aan zo'n stemming het veld moet ruimen als premier.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 maart 2019 @ 08:09:51 #188
862 Arcee
Look closer
pi_185759403
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 07:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Zou er een meerderheid te vinden zijn in het britse parlement voor...
Nee, nergens voor. :Y)
pi_185782827
De deadline is verschoven naar 12 april. Er zijn nu meerdere mogelijkheden. No deal, Maydeal, intrekkken art.50(geen Brexit) of langdurig uitstel voor bijv. een 2e referendum maar dan moeten de britten meedoen aan de europese verkiezingen. Ik vermoed dat het britse parlement zal gaan voor een langdurig uitstel.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 22 maart 2019 @ 11:04:33 #190
211083 Angelof9
I must go first
pi_185783296
Die opties waren er altijd al. Het probleem is dat ze nog steeds niet weten wat ze willen.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_185900510
Is de Brexit op 12 april?
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_185900933
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 11:04 schreef Angelof9 het volgende:
Die opties waren er altijd al. Het probleem is dat ze nog steeds niet weten wat ze willen.
Laat ze gewoon beide een proeftijd draaien 3 mnd de EU en het Koningrijk.

Misschien doet de EU ook wel water bij de wijn, en is het koninkrijk geneigd dan evt iets voor lief te nemen?
pi_185901207
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Laat ze gewoon beide een proeftijd draaien 3 mnd de EU en het Koningrijk.

Misschien doet de EU ook wel water bij de wijn, en is het koninkrijk geneigd dan evt iets voor lief te nemen?
Wat moet de EU dan doen om nog meer water bij de wijn te doen. De Britten weten toch zelf niet wat ze willen?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_185901229
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat moet de EU dan doen om nog meer water bij de wijn te doen. De Britten weten toch zelf niet wat ze willen?
Wie heeft er dadelijk het meeste nadeel van, vandaar dat ik schrijf 3 mnd proeftijd, laat ze het maar beide ondervinden.
Tot nog toe heeft de EU alleen zijn eigen belangen behartigt neem ik aan he.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 18:30:56 ]
pi_185901401
Dat er 8 opties op tafel komen en ze stemmen ze alle 8 weg zegt genoeg.

Ben blij dat ik er niet woon, wat een chaos daar _O-
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 28 maart 2019 @ 18:52:55 #196
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_185901578
Facebook comments zijn ook genieten geblazen. No deal exit is the only option! It wont harm our economy, it will destroy yours!

Helemaal van het padje af. :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage donderdag 28 maart 2019 @ 18:57:58 #197
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_185901641
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Facebook comments zijn ook genieten geblazen. No deal exit is the only option! It wont harm our economy, it will destroy yours!

Helemaal van het padje af. :D
Ik hoop zo dat dat klotenlandje in elkaar flikkert. Kutland. Met je miles. Stones. Inches. En links rijden
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_185901650
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:41 schreef Toefjes het volgende:
Dat er 8 opties op tafel komen en ze stemmen ze alle 8 weg zegt genoeg.

Ben blij dat ik er niet woon, wat een chaos daar _O-
Van wie komen die acht vandaan, of is er eentje van het VK bij?
pi_185901675
Proeftijd en naar die tijd komt er waarschijnlijk van beide zijdes een fair aanbod.
pi_185901697
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:57 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ik hoop zo dat dat klotenlandje in elkaar flikkert. Kutland. Met je miles. Stones. Inches. En links rijden
Niemand heeft daar baat bij de EU het minste en Nederland al helemaal niet.
pi_185902150
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Van wie komen die acht vandaan, of is er eentje van het VK bij?
Die 8 opties waar ze gisteren over gestemd hebben.
pi_185902254
De mythe dat de EU minder zou lijden dan de UK wordt nu eindelijk ontzenuwd.
Nederland wordt zwaar getroffen. Frankrijk is de lachende derde.

’Nederland moet bibberen voor Brexit’
Door REDACTIE DFT

58 min geleden in FINANCIEEL

AMSTERDAM - Nederland heeft, nu de Brexit bijna een feit is, veel meer te vrezen van het Britse vertrek uit de EU dan ten tijde van het referendum. Ons land is tot de top drie doorgedrongen van landen die het meest zullen lijden de gevolgen van de Brexit, blijkt uit een nieuwe rangschikking van ratingbureau S&P.

De Nederlandse export naar Groot-Brittannië is de laatste jaren alleen maar toegenomen.
De Nederlandse export naar Groot-Brittannië is de laatste jaren alleen maar toegenomen.Ⓒ ANP
In 2016, bij de vorige meting van S&P, stonden ’we’ nog op de zevende plaats. Nu zijn alleen Ierland en Luxemburg nog gevoeliger voor de gevolgen van de Brexit. S&P noemt die stijging „de meest opmerkelijke verschuiving in de ranglijst”.

De reden voor die opmars is dat Nederland flink meer exporteert naar het Verenigd Koninkrijk dan drie jaar geleden, en dat Nederlandse banken nog altijd zeer gevoelig zijn voor Britse schommelingen. Het Britse parlement stemt vrijdagavond nog één keer over de Brexit-deal die premier May met Brussel is overeengekomen. Haalt dat akkoord het voor de derde keer niet, dan dreigt een harde Brexit.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_185906393
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Die 8 opties waar ze gisteren over gestemd hebben.
Daar heb ik het niet over opties van de EU aangeboden aan hun, (dubbel genaaid)?
Ze waren of zijn wel gek om die aan te nemen, dan. Laat ze maar even beide op de blaren zitten.
pi_185906421
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:32 schreef Oud_student het volgende:
De mythe dat de EU minder zou lijden dan de UK wordt nu eindelijk ontzenuwd.
Nederland wordt zwaar getroffen. Frankrijk is de lachende derde.

’Nederland moet bibberen voor Brexit’
Door REDACTIE DFT

58 min geleden in FINANCIEEL

AMSTERDAM - Nederland heeft, nu de Brexit bijna een feit is, veel meer te vrezen van het Britse vertrek uit de EU dan ten tijde van het referendum. Ons land is tot de top drie doorgedrongen van landen die het meest zullen lijden de gevolgen van de Brexit, blijkt uit een nieuwe rangschikking van ratingbureau S&P.

De Nederlandse export naar Groot-Brittannië is de laatste jaren alleen maar toegenomen.
De Nederlandse export naar Groot-Brittannië is de laatste jaren alleen maar toegenomen.Ⓒ ANP
In 2016, bij de vorige meting van S&P, stonden ’we’ nog op de zevende plaats. Nu zijn alleen Ierland en Luxemburg nog gevoeliger voor de gevolgen van de Brexit. S&P noemt die stijging „de meest opmerkelijke verschuiving in de ranglijst”.

De reden voor die opmars is dat Nederland flink meer exporteert naar het Verenigd Koninkrijk dan drie jaar geleden, en dat Nederlandse banken nog altijd zeer gevoelig zijn voor Britse schommelingen. Het Britse parlement stemt vrijdagavond nog één keer over de Brexit-deal die premier May met Brussel is overeengekomen. Haalt dat akkoord het voor de derde keer niet, dan dreigt een harde Brexit.
Alsof je daar zo een artikel voor nodig hebt, jij hebt toch tien vingers of niet.
pi_185906493
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:32 schreef Oud_student het volgende:
De mythe dat de EU minder zou lijden dan de UK wordt nu eindelijk ontzenuwd.
Nederland wordt zwaar getroffen. Frankrijk is de lachende derde.

’Nederland moet bibberen voor Brexit’
Door REDACTIE DFT

58 min geleden in FINANCIEEL

AMSTERDAM - Nederland heeft, nu de Brexit bijna een feit is, veel meer te vrezen van het Britse vertrek uit de EU dan ten tijde van het referendum. Ons land is tot de top drie doorgedrongen van landen die het meest zullen lijden de gevolgen van de Brexit, blijkt uit een nieuwe rangschikking van ratingbureau S&P.

De Nederlandse export naar Groot-Brittannië is de laatste jaren alleen maar toegenomen.
De Nederlandse export naar Groot-Brittannië is de laatste jaren alleen maar toegenomen.Ⓒ ANP
In 2016, bij de vorige meting van S&P, stonden ’we’ nog op de zevende plaats. Nu zijn alleen Ierland en Luxemburg nog gevoeliger voor de gevolgen van de Brexit. S&P noemt die stijging „de meest opmerkelijke verschuiving in de ranglijst”.

De reden voor die opmars is dat Nederland flink meer exporteert naar het Verenigd Koninkrijk dan drie jaar geleden, en dat Nederlandse banken nog altijd zeer gevoelig zijn voor Britse schommelingen. Het Britse parlement stemt vrijdagavond nog één keer over de Brexit-deal die premier May met Brussel is overeengekomen. Haalt dat akkoord het voor de derde keer niet, dan dreigt een harde Brexit.
Je claim en het artikel komen niet overeen. Je claimt dat de EU meer gaat lijden dan de UK bij een Brexit en post vervolgens een artikel over Nederland?
pi_185906577
Alles komt er onder aan het lijden voor de een iets meer als de ander, men zal het willen verzachten zodat het voor de een of ander iets gunstiger uitpakken doet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 22:18:49 ]
pi_185908707
Schop die achterlijke Britten er maar gewoon op 12 april uit. Over een paar maanden zijn ze nog steeds geen steek verder, gezien het feit dat ze al 3 jaar bezig zijn.
pi_185920003
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_185920020
quote:
Dat wist je toch ergens al, wie zou het eerste met hangende pootjes terug komen als?
pi_185981779
Nou, het zijn wel de wereldkampioenen tegenstemmen hoor. Alle 4 de alternatieve opties weggestemd.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-lagerhuis~acb5d0ea/
  dinsdag 2 april 2019 @ 08:34:29 #211
211083 Angelof9
I must go first
pi_185984546
En dan die deal van May maar weer eens uit de mottenballen trekken. Wat een schijn democratie daar.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_185986384
Het zure blijft dat het Nononononono roepende parlement er helemaal niets van zal gaan merken. Allemaal bemiddeld, allemaal oud geld, allemaal schaapjes op het droge. Ze hebben een idee wat misschien had kunnen werken helemaal naar de Filistijnen geholpen en de voormalige koloniën (VS, India) en China staan klaar om een stukje van de economische koek op te pikken. En over vier jaar mogen we de Leave-stemmers in Lincolnshire, Yorkshire en Northumberland de winter door helpen in de eerste van vele Rode Kruis acties voor Brittania
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_185992689
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 10:56 schreef Sabata het volgende:
Het zure blijft dat het Nononononono roepende parlement er helemaal niets van zal gaan merken. Allemaal bemiddeld, allemaal oud geld, allemaal schaapjes op het droge. Ze hebben een idee wat misschien had kunnen werken helemaal naar de Filistijnen geholpen en de voormalige koloniën (VS, India) en China staan klaar om een stukje van de economische koek op te pikken. En over vier jaar mogen we de Leave-stemmers in Lincolnshire, Yorkshire en Northumberland de winter door helpen in de eerste van vele Rode Kruis acties voor Brittania
Als dan is men er snel doorheen, of ze hadden/hebben angst dat men aan die droge schaapjes ging/gaat komen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 17:18:01 ]
pi_185993860
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:32 schreef Oud_student het volgende:
De mythe dat de EU minder zou lijden dan de UK wordt nu eindelijk ontzenuwd.
Nederland wordt zwaar getroffen. Frankrijk is de lachende derde.

’Nederland moet bibberen voor Brexit’
Door REDACTIE DFT

58 min geleden in FINANCIEEL

AMSTERDAM - Nederland heeft, nu de Brexit bijna een feit is, veel meer te vrezen van het Britse vertrek uit de EU dan ten tijde van het referendum. Ons land is tot de top drie doorgedrongen van landen die het meest zullen lijden de gevolgen van de Brexit, blijkt uit een nieuwe rangschikking van ratingbureau S&P.

De Nederlandse export naar Groot-Brittannië is de laatste jaren alleen maar toegenomen.
De Nederlandse export naar Groot-Brittannië is de laatste jaren alleen maar toegenomen.Ⓒ ANP
In 2016, bij de vorige meting van S&P, stonden ’we’ nog op de zevende plaats. Nu zijn alleen Ierland en Luxemburg nog gevoeliger voor de gevolgen van de Brexit. S&P noemt die stijging „de meest opmerkelijke verschuiving in de ranglijst”.

De reden voor die opmars is dat Nederland flink meer exporteert naar het Verenigd Koninkrijk dan drie jaar geleden, en dat Nederlandse banken nog altijd zeer gevoelig zijn voor Britse schommelingen. Het Britse parlement stemt vrijdagavond nog één keer over de Brexit-deal die premier May met Brussel is overeengekomen. Haalt dat akkoord het voor de derde keer niet, dan dreigt een harde Brexit.
Jouw stelling wordt helemaal niet onderbouwd door het artikel dat je er bij plaatst. Rare manier van redeneren zo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 18:44:08 #215
236264 crew  capricia
pi_185994436
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 22:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Alsof je daar zo een artikel voor nodig hebt, jij hebt toch tien vingers of niet.
Jij denkt dat NL harder gaat lijden dan het VK, bij een No deal Brexit?
Definitely not CIA
pi_185995572
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als dan is men er snel doorheen, of ze hadden/hebben angst dat men aan die droge schaapjes ging/gaat komen?
Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat zodra de 12e april is geweest en de regering is gevallen een heleboel van die luitjes gauw de wijk nemen naar Frankfurt, Wall Street of Parijs voor duur betaalde commissies. Die Schaapjes op het droge zullen op het continent opgesoupeerd worden ;)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_185999714
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 18:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Jij denkt dat NL harder gaat lijden dan het VK, bij een No deal Brexit?
Onder andere Nederland ja.
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 22:36:03 #218
236264 crew  capricia
pi_185999723
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Onder andere Nederland ja.
Onderbouw eens.. want dat staat niet in dat artikel.
Definitely not CIA
pi_185999746
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Onderbouw eens.. want dat staat niet in dat artikel.
Jij vroeg toch jij denkt of niet? Voor een mod mag ik toch aannemen dat deze weet wat die vraagt of niet?
pi_185999759
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Onderbouw eens.. want dat staat niet in dat artikel.
Onderbouwing wil je hebben waarom doet Mark zich zo een moeite, voor de Britt?
Als die eronder gaan lijden mogen ze het voelen ook toch?

https://www.msn.com/nl-nl(...)elijkheid/ar-BBVwRj5

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 22:41:06 ]
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 22:41:52 #221
236264 crew  capricia
pi_185999840
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij vroeg toch jij denkt of niet? Voor een mod mag ik toch aannemen dat deze weet wat die vraagt of niet?
Ik weet toch niet waarom jij iets denkt. :)
Niet meteen zo boos worden.
Ik ben geen mod in NWS, en ben gewoon geïnteresseerd waarom jij (of anderen) denken dat bij een no deal Nederland meer zal lijden dan het VK.
Definitely not CIA
pi_185999863
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik weet toch niet waarom jij iets denkt. :)
Niet meteen zo boos worden.
Ik ben geen mod in NWS, en ben gewoon geïnteresseerd waarom jij (of anderen) denken dat bij een no deal Nerderland meer zal lijden dan het VK.
Nederland Frankrijk en Belgie en West Duitsland, dan heb ik het wel zo een beetje gehad denk ik.
De Britt gaat het ook voelen, maar voelden die het niet al als lid van de EU?
pi_185999897
Wat een rare discussie. Alsof het minder erg is als zij meer schade hebben dan wij.
pi_185999937
En wat betreft Frankrijk houdt de vluchtelingen tegen, als er een douane staat in Engeland komen die gewoon niet erin, zo eenvoudig zie ik dat.
Of het blijkt moet de praktijk nog uitwijzen, als de EU iets gepresteerd had was het volgens mij nooit zover gekomen dat het land eruit wou denk ik, weer denk ik!
pi_185999954
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:44 schreef Toefjes het volgende:
Wat een rare discussie. Alsof het minder erg is als zij meer schade hebben dan wij.
Juist zo is het, is het niet triest genoeg zo!
Het had zo mooi kunnen wezen toch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 22:47:28 ]
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 22:52:14 #226
236264 crew  capricia
pi_186000059
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nederland Frankrijk en Belgie en West Duitsland, dan heb ik het wel zo een beetje gehad denk ik.
De Britt gaat het ook voelen, maar voelden die het niet al als lid van de EU?
Ah. Duidelijk. De Britten voelen een no deal Brexit al als lid van de EU.
Klopt idd. Veel geld en bedrijven zijn inmiddels uit het VK vertrokken.

Ja. Heel triest.
Definitely not CIA
pi_186000073
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Ah. Duidelijk. De Britten voelen een no deal Brexit al als lid van de EU.
Klopt idd. Veel geld en bedrijven zijn inmiddels uit het VK vertrokken.

Ja. Heel triest.
Hoeveel bedrijven gaan in Nederland niet om zeep nu? Waarom zou het daar anders gaan.
De economie op een rubber bootje.
pi_186000120
Pensioenfondsen beginnen ook nu, allemaal een nasleep van de Euro?

Ik zou niet weten waar ik nog beleggen kan, vertel het maar hoor, Turkse lira?

Vrijhandel was wel leuk maar de rest erbij ben ik niet blij mee.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 22:55:18 ]
pi_186000121
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Ah. Duidelijk. De Britten voelen een no deal Brexit al als lid van de EU.
Klopt idd. Veel geld en bedrijven zijn inmiddels uit het VK vertrokken.

Ja. Heel triest.
Ik denk dat de schade van de hopeloze verdeeldheid, machteloosheid van het lagerhuis en binnen de bevolking van GB ook nog wel een paar jaar na zal dreunen daar. Ongeacht wat voor negatieve effecten er gaan komen, 50% zal dan zeggen: "zie je wel"
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 23:00:48 #230
236264 crew  capricia
pi_186000271
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat de schade van de hopeloze verdeeldheid, machteloosheid van het lagerhuis en binnen de bevolking van GB ook nog wel een paar jaar na zal dreunen daar. Ongeacht wat voor negatieve effecten er gaan komen, 50% zal dan zeggen: "zie je wel"
Idd. Het land wordt al drie jaar niet normaal meer geregeerd. Alle energie, maar ook het overheidsgeld, gaat al drie jaar naar Brexit.
En wat de uitkomst ook gaat zijn, het heeft de bevolking totaal gepolariseerd. En dat gaat niet zomaar opgelost worden.
Definitely not CIA
pi_186000298
Ik denk niet dat men met een paar jaar voldoende heeft, daar ze ook niet meer in een EEG zijn, ik reken op 25 tot 50 jr. Maar als het de Britt slecht gaat, kan die geen bloemen afnemen van bloembollenland.
pi_186000488
Brexit, wat is dat?
  dinsdag 2 april 2019 @ 23:10:45 #233
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_186000512
De hele "deal" die de EU onder leiding van de Fransman Barnier heeft uitonderhandeld is bijzonder slecht voor een aantal landen van de EU waaronder Nederland. Wij voeren veel uit naar het UK.
Het is vooral goed voor de Fransen, dat zijn nationalisten puur sang. Door het vertrek van de UK staan ze nummer 2 in de EU en kunnen samen met Duitsland de dienst uitmaken.

Macron probeert Eurobonds of andere financiële constructies een gemeenschappelijke financiën voor de EU te maken (lees: de schulden van Frankrijk op anderen afwentelen)

De UK heeft nu al de negatieve gevolgen van de Brexit grotendeels al gehad, dus bij een no-deal verliezen ze niet zoveel.

Nederland is gekke Henkie van de EU, dat zijn zakgeld aan de grote jongens moet afgeven en zijn mond moet houden. Als beloning krijgt Rutte misschien een baantje in Brussel ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 23:16:54 #234
236264 crew  capricia
pi_186000662
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 23:10 schreef Oud_student het volgende:
De hele "deal" die de EU onder leiding van de Fransman Barnier heeft uitonderhandeld is bijzonder slecht voor een aantal landen van de EU waaronder Nederland. Wij voeren veel uit naar het UK.
Het is vooral goed voor de Fransen, dat zijn nationalisten puur sang. Door het vertrek van de UK staan ze nummer 2 in de EU en kunnen samen met Duitsland de dienst uitmaken.

Macron probeert Eurobonds of andere financiële constructies een gemeenschappelijke financiën voor de EU te maken (lees: de schulden van Frankrijk op anderen afwentelen)

De UK heeft nu al de negatieve gevolgen van de Brexit grotendeels al gehad, dus bij een no-deal verliezen ze niet zoveel.

Nederland is gekke Henkie van de EU, dat zijn zakgeld aan de grote jongens moet afgeven en zijn mond moet houden. Als beloning krijgt Rutte misschien een baantje in Brussel ;(
Welke deal?
Er is alleen een terugtredingsovereenkomst uitonderhandeld. De echte deal, de toekomstige handelsovereenkomst, daar moeten ze nog aan beginnen.
Definitely not CIA
pi_186000678
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel bedrijven gaan in Nederland niet om zeep nu? Waarom zou het daar anders gaan.
De economie op een rubber bootje.
Er gaan bedrijven failliet maar er komen ook gewoon veel nieuwe bij die het prima doen. Heeft niet zoveel met de economie te maken maar met een veranderde smaak van de consument en oude bedrijven die niet met hun tijd meegaan (slecht management).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_186000724
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 23:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er gaan bedrijven failliet maar er komen ook gewoon veel nieuwe bij die het prima doen. Heeft niet zoveel met de economie te maken maar met een veranderde smaak van de consument en oude bedrijven die niet met hun tijd meegaan (slecht management).
Yep en Nederland vergrijst. Deels heb jij gelijk hoor, echter als dan vertrek ik met mijn hebben en houden in een klimaat wat mij tegenmoed komt. Waar ik betaal naar wat ik ontvang niet betalen en niks ontvangen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 23:50:03 ]
pi_186000751
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 22:46 schreef john2406 het volgende:
En wat betreft Frankrijk houdt de vluchtelingen tegen, als er een douane staat in Engeland komen die gewoon niet erin, zo eenvoudig zie ik dat.
Of het blijkt moet de praktijk nog uitwijzen, als de EU iets gepresteerd had was het volgens mij nooit zover gekomen dat het land eruit wou denk ik, weer denk ik!
GB had al heel lang het recht om non-EU vluchtelingen te weigeren. Hebben ze nooit gedaan. Waarom zouden ze dat vanaf Brexit wil ineens doen als ze het ervoor allang konden doen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_186000789
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 23:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

GB had al heel lang het recht om non-EU vluchtelingen te weigeren. Hebben ze nooit gedaan. Waarom zouden ze dat vanaf Brexit wil ineens doen als ze het ervoor allang konden doen?
Schengen hebben ze zelf ondertekent.
Zo heet het toch, oorlogsvluchtelingen kan en mag men niet weigeren.
pi_186000838
In principe zijn ze al veilig in het land waar ze aankomen, dus zie ze maar kwijt te komen dan, echter daar komt nog meer exit van dat vertel ik je alvast!
  Moderator dinsdag 2 april 2019 @ 23:30:38 #240
236264 crew  capricia
pi_186000986
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 23:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Schengen hebben ze zelf ondertekent.
Zo heet het toch, oorlogsvluchtelingen kan en mag men niet weigeren.
GB heeft Schengen niet ondertekend en zit er dus ook niet in.
Definitely not CIA
pi_186001140
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 23:30 schreef capricia het volgende:

[..]

GB heeft Schengen niet ondertekend en zit er dus ook niet in.
Ik weet niet of het verdrag Schengen heet, dus het jeukt mij niet of ondertekent of niet, daarom vroeg ik heet het zo.
Hoe heet het dat verdrag dat men oorlogsvluchtelingen niet mag weigeren, is na de oorlog getekent dacht ik.
(Geneefse conventies) is gebleven ook na de invoering van de EU toch, Guus Flater zit vooraan.
Niet dat ik tegen ben hoor. Echter als dan wel gedegen controle over het gebeuren, en niet het land van aankomst ermee opzadelen. Nu weigeren die al, Italie toch, wat gaat het nu worden?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2019 23:44:18 ]
  donderdag 4 april 2019 @ 04:41:16 #242
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_186023804
EU is een face. Wie kunnen wij verantwoordelijk huden voor deze misère. Geen hond. Op de kopstukken hebben we nooit kunnen stemmen. Daar gaat het al fout.
pi_186024593
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 04:41 schreef Drugshond het volgende:
EU is een face. Wie kunnen wij verantwoordelijk huden voor deze misère. Geen hond. Op de kopstukken hebben we nooit kunnen stemmen. Daar gaat het al fout.
Waarom zouden we iemand van de EU verantwoordelijk moeten houden hiervoor? Alle EU-landen zijn akkoord met de deal van de Britse premier, alleen de Britse parlementariërs zelf niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 4 april 2019 @ 08:45:06 #244
211083 Angelof9
I must go first
pi_186024605
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 04:41 schreef Drugshond het volgende:
Wie kunnen wij verantwoordelijk houden voor deze misère.
De Britse regering
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_186025259
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:57 schreef Djeez het volgende:
Ik hoop zo dat dat klotenlandje in elkaar flikkert. Kutland. Met je miles. Stones. Inches. En links rijden
Wellicht kunnen we ze een beetje trollen als ze eenmaal eruit zijn. Gelijk nieuwe voorwaarden voor toetreding tot de EU stellen, zoals invoering van de Euro (is geloof ik al het geval) en het metrieke stelsel, rechts rijden, etc. Rode paspoorten verplichten. De kromming van de bananen nog wat strenger bijstellen.

Wordt leuk als ze dan weer terug willen.
pi_186025309
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 23:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Idd. Het land wordt al drie jaar niet normaal meer geregeerd. Alle energie, maar ook het overheidsgeld, gaat al drie jaar naar Brexit.
En wat de uitkomst ook gaat zijn, het heeft de bevolking totaal gepolariseerd. En dat gaat niet zomaar opgelost worden.
De bron van die polarisatie is niet zozeer de Brexit maar de oorzaken die leidde tot dit referendum waarin de Britten in nipte meerderheid voor een Brexit hebben gestemd.

Dezelfde polarisatie die we ook binnen andere EU lidstaten zien opkomen.

Dat gegeven valt niet meer te ontkennen. Brexit of geen Brexit.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 april 2019 @ 10:05:33 #247
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186025540
Ik heb wel gelachen gisteravond. Ze gingen stemmen of ze opnieuw gingen stemmen. Resultaat: 310-310 _O-

Dat hele Brexit proces is wel een rare situatie. Het parlement stemde zelf met grote meerderheid in om dat Brexit referendum te houden met bindende uitslag. 50%+1 stem wint. Leave won dat.

Vervolgens heeft het parlement zelf met overgrote meerderheid (ik geloof 6 tegen 1) een no-deal Brexit wet gemaakt, wat nu alleen nog maar kan worden teruggedraaid als er een meerderheid is voor iets anders. Ze hadden op dat moment gemakkelijk een noodrem kunnen inbouwen maar hebben dat niet gedaan.

Brexit werd ook nog eens bevestigd tijdens de verkiezingen van 2017. De partijen die Brexit in hun manifest hadden (Labour, Conservatives en DUP) wonnen (als groep), de anti-Brexit partijen (Libdem, SNP, Greens) verloren. De overgrote meerderheid van het parlement is gekozen op een Brexit manifest (maar de meeste parlementariërs zijn zelf Remainers)

De grootste fout die de regering heeft gemaakt is dat ze hebben toegestaan dat de onderhandelingen werden gesplitst in twee fases, met een withdrawal agreement en daarna de echte onderhandelingen over een deal. Dat is slim gespeeld van de EU en super amateuristisch van de UK, want daarmee hebben ze alle leverage al weggegeven voordat de onderhandelingen beginnen. De "backstop" is dus niet het enige probleem. Die hele withdrawal agreement sucks. Je bent niet goed bij je hoofd als je daarmee akkoord gaat, ongeacht of je nu een Leave of Remain supporter bent.

Wat ze hadden moeten doen is na Art 50 twee parallelle paden inzetten:
1) Volle bak no-deal voorbereiden. Dat is automatisch de wet 1,5 jaar na activeren van Art50.
2) Parallel daaraan direct een onderhandeling starten over een trade deal in plaats van een withdrawal agreement.

Een jaar later (dat zou oktober vorig jaar geweest zijn) kies je dan of 2) beter is dan 1).
Geen withdrawal agreement, alleen onderhandelen over de daadwerkelijke deals (dat is nu dus nog niet eens begonnen).

Ik schreef lang geleden al dat er een risico was dat de EU haar hand zou overspelen en zou achterblijven zonder een deal. En die kans is nu aardig groot geworden.

Voor de UK zie ik nu nog maar twee goede opties: no-deal Brexit en accepteren dat je dan een paar chaotische weken hebt, of Art 50 intrekken en over een jaar of vijf opnieuw proberen, maar dan met een plan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_186025789
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:05 schreef SeLang het volgende:
Ik heb wel gelachen gisteravond. Ze gingen stemmen of ze opnieuw gingen stemmen. Resultaat: 310-310 _O-

Dat hele Brexit proces is wel een rare situatie. Het parlement stemde zelf met grote meerderheid in om dat Brexit referendum te houden met bindende uitslag. 50%+1 stem wint. Leave won dat.

Vervolgens heeft het parlement zelf met overgrote meerderheid (ik geloof 6 tegen 1) een no-deal Brexit wet gemaakt, wat nu alleen nog maar kan worden teruggedraaid als er een meerderheid is voor iets anders. Ze hadden op dat moment gemakkelijk een noodrem kunnen inbouwen maar hebben dat niet gedaan.

Brexit werd ook nog eens bevestigd tijdens de verkiezingen van 2017. De partijen die Brexit in hun manifest hadden (Labour, Conservatives en DUP) wonnen (als groep), de anti-Brexit partijen (Libdem, SNP, Greens) verloren. De overgrote meerderheid van het parlement is gekozen op een Brexit manifest (maar de meeste parlementariërs zijn zelf Remainers)

De grootste fout die de regering heeft gemaakt is dat ze hebben toegestaan dat de onderhandelingen werden gesplitst in twee fases, met een withdrawal agreement en daarna de echte onderhandelingen over een deal. Dat is slim gespeeld van de EU en super amateuristisch van de UK, want daarmee hebben ze alle leverage al weggegeven voordat de onderhandelingen beginnen. De "backstop" is dus niet het enige probleem. Die hele withdrawal agreement sucks. Je bent niet goed bij je hoofd als je daarmee akkoord gaat, ongeacht of je nu een Leave of Remain supporter bent.

Wat ze hadden moeten doen is na Art 50 twee parallelle paden inzetten:
1) Volle bak no-deal voorbereiden. Dat is automatisch de wet 1,5 jaar na activeren van Art50.
2) Parallel daaraan direct een onderhandeling starten over een trade deal in plaats van een withdrawal agreement.

Een jaar later (dat zou oktober vorig jaar geweest zijn) kies je dan of 2) beter is dan 1).
Geen withdrawal agreement, alleen onderhandelen over de daadwerkelijke deals (dat is nu dus nog niet eens begonnen).

Ik schreef lang geleden al dat er een risico was dat de EU haar hand zou overspelen en zou achterblijven zonder een deal. En die kans is nu aardig groot geworden.

Voor de UK zie ik nu nog maar twee goede opties: no-deal Brexit en accepteren dat je dan een paar chaotische weken hebt, of Art 50 intrekken en over een jaar of vijf opnieuw proberen, maar dan met een plan.
Hoezo overspeelt? De EU is gebouwd op enkele basisfundaties, heel logisch dat men daar niet aan gaat tornen. Vervolgens zijn er verschillende contract en samenwerkingsvormen mogelijk maar daar willen de britten niet aan mee doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 april 2019 @ 10:58:00 #249
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186026271
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoezo overspeelt? De EU is gebouwd op enkele basisfundaties, heel logisch dat men daar niet aan gaat tornen. Vervolgens zijn er verschillende contract en samenwerkingsvormen mogelijk maar daar willen de britten niet aan mee doen.
Ik doel op die withdrawal agreement. Dat is een val. Als het je lukt om je onderhandelingspartner in die positie te krijgen dan boek je een totale overwinning aan de onderhandelingstafel. Maar als die onderhandelingspartner die "deal" vervolgens niet door het parlement krijgt dan spat dat in je gezicht uit elkaar.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_186026287
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik doel op die withdrawal agreement. Dat is een val. Als het je lukt om je onderhandelingspartner in die positie te krijgen dan boek je een totale overwinning aan de onderhandelingstafel. Maar als die onderhandelingspartner die "deal" vervolgens niet door het parlement krijgt dan spat dat in je gezicht uit elkaar.
dat ligt er aan de punten die in de WA staan komen bij een handelsrelatie weer aan bod. Dat de EU dit slim gespeeld heeft is duidelijk. Die wilden zekerheden hebben op die punten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_186026408
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik doel op die withdrawal agreement. Dat is een val. Als het je lukt om je onderhandelingspartner in die positie te krijgen dan boek je een totale overwinning aan de onderhandelingstafel. Maar als die onderhandelingspartner die "deal" vervolgens niet door het parlement krijgt dan spat dat in je gezicht uit elkaar.
Je kunt het een beetje vergelijken met het verdrag van Versailles, daar hebben de overwinnaars alles gekregen wat ze wilden, hetgeen uiteindelijk tot veel ellende heeft geleid. Het geheim van een goed onderhandelde deal is dat beide partijen (enigermate) tevreden zijn. Barnier en zijn team hebben het maximale voor de EU eruit gesleept en hij kreeg zelfs lof van Farage ("alleen jammer dat u niet in ons team zat").
Dus nu zit de UK met een slechte deal, maar het verschil met Versailles is dat ze deze deal gewoon kunnen weigeren en dus ook de 40 miljard reparatie betalingen.

Een groot deel van de negatieve gevolgen van de brexit zijn al geïncasseerd, omdat veel bedrijven al vooruit gelopen hebben op het no-deal scenario. Dus als ik het belang van de UK zou vertegenwoordigen dan is het simpel no-deal
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 4 april 2019 @ 11:11:20 #252
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_186026448
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:08 schreef Oud_student het volgende:
Dus nu zit de UK met een slechte deal, maar het verschil met Versailles is dat ze deze deal gewoon kunnen weigeren en dus ook de 40 miljard reparatie betalingen.
Maar mochten ze een nieuw vrijhandelsverdrag met de EU willen sluiten hierna, zullen ze toch eerst die 39 miljard moeten betalen.

Dus de WA verwerpen lost dat probleem niet op.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_186026548
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar mochten ze een nieuw vrijhandelsverdrag met de EU willen sluiten hierna, zullen ze toch eerst die 39 miljard moeten betalen.

Dus de WA verwerpen lost dat probleem niet op.
Bij een no-deal is natuurlijk alles weer onderhandelbaar, waarom zou je 39 miljard betalen?
Het probleem van Nederland is dat de EU onderhandelt (dus Duitsland en Frankrijk), daarom zal een nieuwe handelsdeal niet goed uitvallen voor Nederland. Het is toch van de gekke dat Nederland niet zelf mag bepalen onder welke condities ze met de UK mogen handelen.
De oprichters van de VOC draaien zich in hun graf om.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 4 april 2019 @ 11:23:37 #254
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_186026591
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Bij een no-deal is natuurlijk alles weer onderhandelbaar, waarom zou je 39 miljard betalen?
Omdat dit al toegezegde bedragen zijn (nog voor die hele Brexit speelde). Dit zijn gewoon verplichtingen die men dient na te komen.

Waarom zou je ooit nog een verdrag met de Britse overheid sluiten als ze verdragen uit het verleden compleet aan hun laars lappen? Wat betekent zo'n verdrag dan nog?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_186026606
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:23 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Omdat dit al toegezegde bedragen zijn (nog voor die hele Brexit speelde). Dit zijn gewoon verplichtingen die men dient na te komen.

Waarom zou je ooit nog een verdrag met de Britse overheid sluiten als ze verdragen uit het verleden compleet aan hun laars lappen? Wat betekent zo'n verdrag dan nog?
Waar zijn die 39 miljard dan voor?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 4 april 2019 @ 11:29:02 #256
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_186026682
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:24 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Waar zijn die 39 miljard dan voor?
Waarom ze moeten betalen: Everything you need to know about the Brexit “divorce bill”

Wat ze moeten betalen: The EU "divorce bill"
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 april 2019 @ 11:33:04 #257
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186026741
We moeten ook eens ophouden met die WA een "deal" te noemen. Het is geen deal want de UK krijgt niets maar geeft heel veel weg. Wat daarna de uiteindelijke deal wordt is volkomen onbekend.

Verder is er zonder de WA geen enkele verplichting om om die "exit fee" van £39 miljard te betalen. Dat is echt een mythe. En de EU geeft dat zelf ook toe, daarom hebben ze het deel gemaakt van de WA. Was het een afdwingbare verplichting geweest dan had je daar niet over hoeven te praten.

Hieronder heel in het kort

quote:
'Annex A: Does the UK owe the EU £39 billion?

Britain should of course pay any sums it legally owes the EU – if any. The Lords Committee
concluded that in the absence of a Withdrawal Agreement we had no financial obligation to the EU.

City lawyers reached the same conclusion. The amounts indicated in the draft Agreement have
been offered in the expectation of a positive trade deal on the basis that ‘nothing is agreed unless everything is agreed’.

According to the NAO there are four main components:

• Annual net contributions. Nearly half the expected £39 billion would have represented the
UK’s net annual contributions to the EU during the 21-month transition period, which will
not arise without a Withdrawal Agreement. No-one contests that we would keep this if we
left with no transition period.

• Reste à liquider. The EU authorises some spending commitments on programmes
extending several years ahead. Britain’s net share of these outstanding commitments is put
at about £18billion. There is no precedent for a country leaving an international
organisation being expected to contribute to ongoing programmes initiated when it was a
member. Organisations whose income declines, whether as a result of their membership
base shrinking or some other reason, have to readjust their budgets.

• Pensions. The remainder is largely a contribution to the accrued pension liabilities of civil
servants (net of repayment of our contribution to EIB capital). But the EU has always
chosen to finance its pension liabilities on a pay-as-you-go basis, not on the basis of accrual
of entitlements. New member states therefore pay for the actual pensions of civil servants
who retired before the new country joined. Indeed, the UK has been paying towards
pensions earned before we became members. To apply the pay-as-you-go principle while
we the UK was a member state but then to apply the accruals basis in respect of pensions
payable after we leave, is manifestly unjust. Again, there is no precedent for an organisation
which funds its pensions on a pay-as-you-go to charge a leaving member on an accruals
basis.

• EIB capital. The only significant positive item is the return of the UK’s initial capital
contribution to the European Investment Bank. However, the EU proposes to withhold the
UK’s share of the bank’s accumulated capital which logically only built up because of the
UK’s initial investment.

To smooth the EU’s ruffled feathers, we should agree to submit the EU’s claims to arbitration by an
appropriate international tribunal – with every confidence of winning.
tl;dr: De UK hoeft die £39 miljard niet te betalen en zelfs de EU zal niet bestrijden dat bij een no-deal Brexit de discussie hooguit kan gaan over de helft van dat bedrag
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 4 april 2019 @ 11:56:15 #258
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_186027145
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:33 schreef SeLang het volgende:
We moeten ook eens ophouden met die WA een "deal" te noemen. Het is geen deal want de UK krijgt niets maar geeft heel veel weg. Wat daarna de uiteindelijke deal wordt is volkomen onbekend.

Verder is er zonder de WA geen enkele verplichting om om die "exit fee" van £39 miljard te betalen. Dat is echt een mythe. En de EU geeft dat zelf ook toe, daarom hebben ze het deel gemaakt van de WA. Was het een afdwingbare verplichting geweest dan had je daar niet over hoeven te praten.

Hieronder heel in het kort
[..]

tl;dr: De UK hoeft die £39 miljard niet te betalen en zelfs de EU zal niet bestrijden dat bij een no-deal Brexit de discussie hooguit kan gaan over de helft van dat bedrag
Klopt, maar zoals ik al zei: Dit zal een van de eerste eisen zijn bij het onderhandelen van een vrijhandelsverdrag.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_186027364
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Bij een no-deal is natuurlijk alles weer onderhandelbaar, waarom zou je 39 miljard betalen?
Het probleem van Nederland is dat de EU onderhandelt (dus Duitsland en Frankrijk), daarom zal een nieuwe handelsdeal niet goed uitvallen voor Nederland. Het is toch van de gekke dat Nederland niet zelf mag bepalen onder welke condities ze met de UK mogen handelen.
De oprichters van de VOC draaien zich in hun graf om.
Misschien maar goed ook want die hadden Londen gewoon gebombardeerd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 april 2019 @ 12:08:38 #260
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186027419
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:56 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Klopt, maar zoals ik al zei: Dit zal een van de eerste eisen zijn bij het onderhandelen van een vrijhandelsverdrag.
Juist. En daarom is de WA zo slecht, want je hebt die £39 miljard dan al weggegeven (samen met een hoop andere dingen) zonder dat je iets daarvoor hebt teruggekregen. Dat was mijn hele punt. Op het moment dat je die WA wet maakt dan is die £39 miljard opeens wel legaal afdwingbaar geworden maar je hebt geen enkele garantie gekregen over hoe een toekomstig handelsverdrag eruit ziet.

Daarnaast zit je gevangen in die backstop waarin je je onderwerpt aan wetten en regels die je niet meer zelf maakt en landen als Frankrijk en Spanje kunnen alles veteoen en dus de meest belachelijke eisen gaan stellen in de onderhandelingen. En die situatie kun je nooit meer uit.

Je moet dus wel compleet geschift zijn als je voor die WA stemt, ongeacht of je Leave of Remain steunt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 4 april 2019 @ 12:09:59 #261
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_186027452
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Juist. En daarom is de WA zo slecht, want je hebt die £39 miljard dan al weggegeven (samen met een hoop andere dingen) zonder dat je iets daarvoor hebt teruggekregen. Dat was mijn hele punt. Op het moment dat je die WA wet maakt dan is die £39 miljard opeens wel legaal afdwingbaar geworden maar je hebt geen enkele garantie gekregen over hoe een toekomstig handelsverdrag eruit ziet.

Daarnaast zit je gevangen in die backstop waarin je je onderwerpt aan wetten en regels die je niet meer zelf maakt en landen als Frankrijk en Spanje kunnen alles veteoen en dus de meest belachelijke eisen gaan stellen in de onderhandelingen. En die situatie kun je nooit meer uit.

Je moet dus wel compleet geschift zijn als je voor die WA stemt, ongeacht of je Leave of Remain steunt.
De WA is er juist voor dat alles redelijk soepel verloopt, om te zorgen dat je niet het ravijn in duikelt op Brexit-day, wat potentieel veel schadelijker voor de economie is.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 12:21:04 #262
236264 crew  capricia
pi_186027668
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Juist. En daarom is de WA zo slecht, want je hebt die £39 miljard dan al weggegeven (samen met een hoop andere dingen) zonder dat je iets daarvoor hebt teruggekregen. Dat was mijn hele punt. Op het moment dat je die WA wet maakt dan is die £39 miljard opeens wel legaal afdwingbaar geworden maar je hebt geen enkele garantie gekregen over hoe een toekomstig handelsverdrag eruit ziet.

Daarnaast zit je gevangen in die backstop waarin je je onderwerpt aan wetten en regels die je niet meer zelf maakt en landen als Frankrijk en Spanje kunnen alles veteoen en dus de meest belachelijke eisen gaan stellen in de onderhandelingen. En die situatie kun je nooit meer uit.

Je moet dus wel compleet geschift zijn als je voor die WA stemt, ongeacht of je Leave of Remain steunt.
En handelen op WTO voorwaarden was pure winst voor het VK, schreef je voorheen. Boris Johnson was een gouden greep als minister van buitenlandse zaken. De 39 miljard mocht volgens de wet niet eens betaald worden bij een no deal. En de Bank of England riep ook alleen maar onzin dat een no deal economisch niet zo goed was. ^O^

Nee echt. Een no deal scenario wordt geweldig voor het VK. Vooral voor de jonge mensen, want dan worden de huizen weer betaalbaar.
Definitely not CIA
pi_186027687
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:33 schreef SeLang het volgende:
We moeten ook eens ophouden met die WA een "deal" te noemen. Het is geen deal want de UK krijgt niets maar geeft heel veel weg. Wat daarna de uiteindelijke deal wordt is volkomen onbekend.

Verder is er zonder de WA geen enkele verplichting om om die "exit fee" van £39 miljard te betalen. Dat is echt een mythe. En de EU geeft dat zelf ook toe, daarom hebben ze het deel gemaakt van de WA. Was het een afdwingbare verplichting geweest dan had je daar niet over hoeven te praten.

Hieronder heel in het kort
[..]

tl;dr: De UK hoeft die £39 miljard niet te betalen en zelfs de EU zal niet bestrijden dat bij een no-deal Brexit de discussie hooguit kan gaan over de helft van dat bedrag
Niet echt een sterk stuk, het feit dat het nooit is voorgekomen is qua argumentatie nogal zwak.
Het pensioenverhaal bijvoorbeeld betreft Britse MEPS het lijkt mij logisch dat de Britten die betalen of een andere oplossing: de pensioen aanspraken van deze groep worden sterk verminderd tot het punt waarvoor de UK betaald heeft.

Mbt de programma's welke al afgesproken zijn, ze kunnen ook niet betalen maar dan verliezen ze de toegang er toe. Je ziet nu al bij Galileo tot wat voor rellen dat leidt laat staan wanneer de EU zijn fusiereactor terugeist. Tevens heeft de UK zich ook gecomiteerd tot specifieke programma's want ondanks de beeldvorming hoef je niet overal aan mee te doen en kun je geld labelen. Als dat geld al uitgegeven is lijkt het mij ook logisch dat je dat betaald.

de britten zullen gewoon gaan betalen voor toetreding net zoals de Noren en Zwitsers dat doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_186027896
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Juist. En daarom is de WA zo slecht, want je hebt die £39 miljard dan al weggegeven (samen met een hoop andere dingen) zonder dat je iets daarvoor hebt teruggekregen. Dat was mijn hele punt. Op het moment dat je die WA wet maakt dan is die £39 miljard opeens wel legaal afdwingbaar geworden maar je hebt geen enkele garantie gekregen over hoe een toekomstig handelsverdrag eruit ziet.

Daarnaast zit je gevangen in die backstop waarin je je onderwerpt aan wetten en regels die je niet meer zelf maakt en landen als Frankrijk en Spanje kunnen alles veteoen en dus de meest belachelijke eisen gaan stellen in de onderhandelingen. En die situatie kun je nooit meer uit.

Je moet dus wel compleet geschift zijn als je voor die WA stemt, ongeacht of je Leave of Remain steunt.
Hear hear.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_186027950
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

de britten zullen gewoon gaan betalen voor toetreding net zoals de Noren en Zwitsers dat doen.
De enige zekerheid is dat Nederland, naast de handelsverliezen, ook nog eens extra gaat betalen aan de EU wegens het wegvallen de de bijdrage van het UK ( want de EU wil alleen maar meer inkomsten ook al daalt het aantal leden)
Daarom is de Brexit slecht voor Nederland (maar uiteindelijk goed voor het UK)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 april 2019 @ 12:45:22 #266
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186028076
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:21 schreef capricia het volgende:

[..]

En handelen op WTO voorwaarden was pure winst voor het VK, schreef je voorheen. Boris Johnson was een gouden greep als minister van buitenlandse zaken.
Waar heb ik dat geschreven?

quote:
De 39 miljard mocht volgens de wet niet eens betaald worden bij een no deal.
Dat is ook zo. Je kunt niet zomaar geld overmaken naar een buitenlandse macht. Je zal daar eerst een wet voor moeten aannemen die dat mogelijk maakt. Ik denk niet dat je daar bij no-deal een parlementaire meerderheid voor gaat vinden.

quote:
En de Bank of England riep ook alleen maar onzin dat een no deal economisch niet zo goed was. ^O^
Niet helemaal onzin, natuurlijk is het disruptief. Niemand ontkent dat. Maar het wordt wel enorm overdreven. Cruciaal daarbij is dat de horrorscenarios uitgaan van een "clliff edge" waarbij je niets voorbereidt. Maar zo hoeft het helemaal niet te zijn. Daarnaast gaan die scenario's uit van een situatie die blijvend is (voor eeuwig files, een economie die na een korte dip niet terugveert, etc), wat totaal niet realistisch is.

Je ziet ook dat economen die hier wat objectiever naar kijken omdat ze zelf geen partij zijn (bijv Paul Krugman, die een nobelprijs heeft gewonnen op het gebied van internationale handel) die horrorscenario's onrealistisch vinden. De vorige Bank of England chairman (Mervyn King) die nu op privé titel kan spreken heeft ook een heel andere opvatting dan de huidige chairman Marc Carney (die overigens ook alweer aan het terugroeien is)

Probleem is alleen wel dat de regering het tot officieel beleid heeft gemaakt om uit politieke overwegingen weinig (en veel te laat) no-deal voorbereidingen te treffen zodat iedereen bang zou worden voor het no-deal scenario om zo die WA door te drukken.

quote:
Nee echt. Een no deal scenario wordt geweldig voor het VK. Vooral voor de jonge mensen, want dan worden de huizen weer betaalbaar.
Satire is niet aan iedereen besteed zie ik, al was dit inderdaad wel even een puntje tijdens de referendumcampagne wat backfirede toen de jongere generatie opeens voordelen begon te zien van een Brexit.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 april 2019 @ 12:58:08 #267
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186028311
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Niet echt een sterk stuk, het feit dat het nooit is voorgekomen is qua argumentatie nogal zwak.
Het pensioenverhaal bijvoorbeeld betreft Britse MEPS het lijkt mij logisch dat de Britten die betalen of een andere oplossing: de pensioen aanspraken van deze groep worden sterk verminderd tot het punt waarvoor de UK betaald heeft.

Mbt de programma's welke al afgesproken zijn, ze kunnen ook niet betalen maar dan verliezen ze de toegang er toe. Je ziet nu al bij Galileo tot wat voor rellen dat leidt laat staan wanneer de EU zijn fusiereactor terugeist. Tevens heeft de UK zich ook gecomiteerd tot specifieke programma's want ondanks de beeldvorming hoef je niet overal aan mee te doen en kun je geld labelen. Als dat geld al uitgegeven is lijkt het mij ook logisch dat je dat betaald.

de britten zullen gewoon gaan betalen voor toetreding net zoals de Noren en Zwitsers dat doen.
Er zijn allerlei argumenten voor en tegen en het heeft niet zoveel zin om dat hier te doen.

Het punt is: het is niet legaal afdwingbaar en als je dat aan (bijvoorbeeld) een internationaal arbitrage tribunaal voorlegt dan is de uitkomst onzeker. De EU weet dat.

Daarom is het deel van de onderhandelingen. En de EU heeft dat heel slim in die WA gestopt en de UK onderhandelaars hebben dat als echte onderhandelingsnoobs geaccepteerd. Gelukkig kan het parlement nog steeds de stekker eruit trekken.

Persoonlijk zou ik het prima vinden om iets te betalen, maar dan wel als deel van een handelsverdrag.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_186028339
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:08 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Je kunt het een beetje vergelijken met het verdrag van Versailles,
Nee dat kun je niet.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 13:01:35 #269
236264 crew  capricia
pi_186028382
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waar heb ik dat geschreven?
[..]

Dat is ook zo. Je kunt niet zomaar geld overmaken naar een buitenlandse macht. Je zal daar eerst een wet voor moeten aannemen die dat mogelijk maakt. Ik denk niet dat je daar bij no-deal een parlementaire meerderheid voor gaat vinden.
[..]

Niet helemaal onzin, natuurlijk is het disruptief. Niemand ontkent dat. Maar het wordt wel enorm overdreven. Cruciaal daarbij is dat de horrorscenarios uitgaan van een "clliff edge" waarbij je niets voorbereidt. Maar zo hoeft het helemaal niet te zijn. Daarnaast gaan die scenario's uit van een situatie die blijvend is (voor eeuwig files, een economie die na een korte dip niet terugveert, etc), wat totaal niet realistisch is.

Je ziet ook dat economen die hier wat objectiever naar kijken omdat ze zelf geen partij zijn (bijv Paul Krugman, die een nobelprijs heeft gewonnen op het gebied van internationale handel) die horrorscenario's onrealistisch vinden. De vorige Bank of England chairman (Mervyn King) die nu op privé titel kan spreken heeft ook een heel andere opvatting dan de huidige chairman Marc Carney (die overigens ook alweer aan het terugroeien is)

Probleem is alleen wel dat de regering het tot officieel beleid heeft gemaakt om uit politieke overwegingen weinig (en veel te laat) no-deal voorbereidingen te treffen zodat iedereen bang zou worden voor het no-deal scenario om zo die WA door te drukken.
[..]

Satire is niet aan iedereen besteed zie ik, al was dit inderdaad wel even een puntje tijdens de referendumcampagne wat backfirede toen de jongere generatie opeens voordelen begon te zien van een Brexit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als ik het voor het zeggen had dan zou ik gewoon een hard Brexit de baseline maken en daarop gaan voorbereiden. De EU is vragende partij dus laat hun maar komen. En anders wordt het gewoon WTO tarieven, wat winst is voor de UK en verlies voor de EU.

En uiteraard geen cent meer betalen aan de EU na 2019. Er is geen enkele legale requirement om dat te doen. Elke cent na 2019 is pure coulance.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 10:57 schreef SeLang het volgende:
Ik ben benieuwd naar de speech straks, maar het klinkt als een goed plan. Op die manier onderhandel je ook vanuit de sterkste positie. Brexit is vooral een probleem voor de EU dus laat hun als vragende partij maar over de brug komen.

[ afbeelding ]
En gelukkig is het afsluiten van al die trade deals ook heel gemakkelijk gebleken.

quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2016 10:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zoals verwacht. Landen staan in de rij om deals af te sluiten met de UK.

Ze kunnen nog niets tekenen zolang ze nog in de EU zitten maar ze kunnen het wel alvast uit onderhandelen. De enigen die categorisch weigeren om zelfs maar informele gesprekken te houden zijn de slechte verliezers van de EU, wat weer eens het gelijk van de brexiteers bevestigt. Politieke ego's binnen de EU zijn kennelijk belangrijker dan gemeenschappelijke handelsbelangen.
_O-

Oh, en ook nog dat de EU eigenlijk de Britten zou moeten betalen voor toegang tot hun markt. :+
Definitely not CIA
pi_186028412
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Bij een no-deal is natuurlijk alles weer onderhandelbaar, waarom zou je 39 miljard betalen?
Het probleem van Nederland is dat de EU onderhandelt (dus Duitsland en Frankrijk),
Nee, alle EU landen moeten unaniem akkoord gaan met wat de EU de UK wil geven.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 april 2019 @ 13:16:16 #271
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186028629
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:01 schreef capricia het volgende:

[..]

[..]

[..]

En gelukkig is het afsluiten van al die trade deals ook heel gemakkelijk gebleken.
[..]

_O-

Oh, en ook nog dat de EU eigenlijk de Britten zou moeten betalen voor toegang tot hun markt. :+
Dit is uit de context gehaald. Waar het hier om ging is dat vanwege de handelsbalans protectionisme de EU harder raakt dan de UK.

Dat er nog geen tradedeals zijn gesloten komt omdat dat nog niet mag, want EU lid. Maar dat wist je zelf ook wel.

En inderdaad, de EU zou eigenlijk de UK moeten betalen voor markt access. Een groot handelstekort en nettobetaler zijn is een hele bizarre combinatie. Leg eens uit waarom je dat logisch vindt?

Ow, en die zogenaamde quote over Boris Johnson kon je kennelijk niet vinden. Geen verrassing want die is er niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door SeLang op 04-04-2019 13:21:19 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_186028751
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit is uit de context gehaald. Waar het hier om ging is dat vanwege de handelsbalans protectionisme de EU harder raakt dan de UK.

Dat er nog geen tradedeals zijn gesloten komt omdat dat nog niet mag, want EU lid. Maar dat wist je zelf ook wel.
Liam Fox is anders hard bezig met het overzetten van EU trade deals naar UK trade deals... Alleen dat lukt nog niet zo erg

https://www.theguardian.c(...)it-uk-trade-deals-eu
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 14:14:50 #273
236264 crew  capricia
pi_186029651
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit is uit de context gehaald. Waar het hier om ging is dat vanwege de handelsbalans protectionisme de EU harder raakt dan de UK.

Dat er nog geen tradedeals zijn gesloten komt omdat dat nog niet mag, want EU lid. Maar dat wist je zelf ook wel.

En inderdaad, de EU zou eigenlijk de UK moeten betalen voor markt access. Een groot handelstekort en nettobetaler zijn is een hele bizarre combinatie. Leg eens uit waarom je dat logisch vindt?

Ow, en die zogenaamde quote over Boris Johnson kon je kennelijk niet vinden. Geen verrassing want die is er niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:44 schreef SeLang het volgende:
Ik begin me nu echt zorgen te maken dat de brexit een enorm economisch succes gaat worden waardoor de £ op termijn flink gaat stijgen (en mijn leven dus duurder) :{
Ik ga maar vast een zooi £ opkopen rond de huidige koers om dat te hedgen.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik ben zelf van mening dat de Brexit eigenlijk een non-issue is omdat de EU zoals we die nu kennen tegen die tijd waarschijnlijk niet meer bestaat.
[..]

En over Boris:
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:02 schreef SeLang het volgende:
Op zich misschien slim. Boris is een eurofiele brexiteer dus zo heeft iedereen zijn zin
Geweldige voorspellingen. _O-
Definitely not CIA
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 4 april 2019 @ 15:21:14 #274
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186030601
@caprica

Dat jij satire niet begrijpt dat hadden we al vastgesteld.

Ik wacht nog steeds op je quote waar ik zeg dat BJ een gouden greep is als minister van buitenlandse zaken.

En een uitleg waarom jij het logisch vindt dat een land met een groot handelstekort moet betalen aan het blok waar het een tekort mee heeft. Maar inhoudelijk reageren is natuurlijk een stuk moeilijker dan sneren en selectief out of context quoten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_186040595
Het komt zoals het komt of ik nu de horlepiep dans of niet.

Wat ik wel mooi vind, is dat eindelijk de politiek in rep en roer is, VK en de EU.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2019 23:07:17 ]
  vrijdag 5 april 2019 @ 08:20:27 #276
34027 devlinmr
Trolivier
pi_186044077
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 23:07 schreef john2406 het volgende:
Het komt zoals het komt of ik nu de horlepiep dans of niet.

Wat ik wel mooi vind, is dat eindelijk de politiek in rep en roer is, VK en de EU.
EU is best wel kalm. Ze zijn alleen het gezeik van die Britten zat
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 13:16:58 #277
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186048324
Het ziet er naar uit dat ze Europese verkiezingen moeten gaan organiseren.
Dat wordt dan lekker keet trappen met Nigel Farage want iedereen is helemaal klaar met dit gedoe _O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 5 april 2019 @ 13:55:20 #278
8369 speknek
Another day another slay
pi_186048930
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2019 13:16 schreef SeLang het volgende:
Het ziet er naar uit dat ze Europese verkiezingen moeten gaan organiseren.
Dat wordt dan lekker keet trappen met Nigel Farage want iedereen is helemaal klaar met dit gedoe _O-
Is dit ook weer satire?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_186049964
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 08:20 schreef devlinmr het volgende:

[..]

EU is best wel kalm. Ze zijn alleen het gezeik van die Britten zat
Vind jij ben je nog vergeten het zit ze wel diep vind ik.
  vrijdag 5 april 2019 @ 15:15:13 #280
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186049974
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:33 schreef SeLang het volgende:
We moeten ook eens ophouden met die WA een "deal" te noemen. Het is geen deal want de UK krijgt niets maar geeft heel veel weg. Wat daarna de uiteindelijke deal wordt is volkomen onbekend.

Verder is er zonder de WA geen enkele verplichting om om die "exit fee" van £39 miljard te betalen. Dat is echt een mythe. En de EU geeft dat zelf ook toe, daarom hebben ze het deel gemaakt van de WA. Was het een afdwingbare verplichting geweest dan had je daar niet over hoeven te praten.

Hieronder heel in het kort
[..]

tl;dr: De UK hoeft die £39 miljard niet te betalen en zelfs de EU zal niet bestrijden dat bij een no-deal Brexit de discussie hooguit kan gaan over de helft van dat bedrag
Jullie willen eruit, en dan maar klagen dat je niets krijgt :')
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 15:15:47 #281
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186049981
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 13:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Is dit ook weer satire?
Nee, Farage loopt zich warm



Het zou mij niets verbazen als dat de grootste partij wordt in de EP verkiezingen als Brexit wordt uitgesteld.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_186050160
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:15 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Jullie willen eruit, en dan maar klagen dat je niets krijgt :')
Als ik niets krijg hoef ik ja ook niks te geven of veranderd je gedachte daarover dan?

Visjes vangen in de wateren van GB?
  vrijdag 5 april 2019 @ 15:34:07 #283
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186050184
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als ik niets krijg hoef ik ja ook niks te geven of veranderd je gedachte daarover dan?

Visjes vangen in de wateren van GB?
We hebben allebei wat te verliezen dus ja...
pi_186050189
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

We hebben allebei wat te verliezen dus ja...
Dus?
  vrijdag 5 april 2019 @ 15:36:42 #285
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186050203
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus?
Dus?
pi_186050218
Als het makkelijk kon zodat beide geen schade hebben was het al geregeld.

Hard doet het meeste pijn echter dan hoeft of is een ieder het zelf schuld.

Zie het als een scheiding, als delen en ik kom niet tot een compromie dan zal ik delen overal de kettingzaag in!

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2019 15:41:00 ]
  vrijdag 5 april 2019 @ 15:45:35 #287
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186050321
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:38 schreef john2406 het volgende:
Als het makkelijk kon zodat beide geen schade hebben was het al geregeld.

Hard doet het meeste pijn echter dan hoeft of is een ieder het zelf schuld.

Zie het als een scheiding, als delen en ik kom niet tot een compromie dan zal ik delen overal de kettingzaag in!
Wat jij schetst is een scheiding waarbij ze uit elkaar gegroeid zijn en met elkaar besloten hebben om er een punt achter te zetten en het een en ander goed te regelen.

Dat is dit niet. De Britten besloten op een dag om eruit te gaan, EU heeft daar niets over te zeggen. En dan komen de Britten ook zeggen; ja goed ik wil dit en dat meenemen, graag of niet.
pi_186050340
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Wat jij schetst is een scheiding waarbij ze uit elkaar gegroeid zijn en met elkaar besloten hebben om er een punt achter te zetten en het een en ander goed te regelen.

Dat is dit niet. De Britten besloten op een dag om eruit te gaan, EU heeft daar niets over te zeggen. En dan komen de Britten ook zeggen; ja goed ik wil dit en dat meenemen, graag of niet.
Ik zie het anders al jou, men kon mij eens driemaal en ik neem aan de Britt denkt zo. Jammer maar dan zij het zo, ik kan geen ijzer met handen breken en ik neem aan de regeringen ook niet.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 18:12:33 #289
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186052368
Jacob_Rees_Mogg twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 10:43:58 If a long extension leaves us stuck in the EU we should be as difficult as possible. We could veto any increase in the budget, obstruct the putative EU army and block Mr Macron’s integrationist schemes. reageer retweet
Macron's nachtmerrie. Ik ben benieuwd of Macron de extensie durft te vetoën.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_186052866
quote:
En dan komen de Britten ook zeggen; ja goed ik wil dit en dat meenemen, graag of niet.
Zeggen ze dat maar. Dan valt er een deal te sluiten. Het probleem is dat het britse parlement met geen enkele optie akkoord wil gaan. Elk voorstel, ook de britse voorstellen, zijn afgeserveerd met “nee, willen we niet”...
  vrijdag 5 april 2019 @ 19:11:45 #291
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_186053401
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:12 schreef SeLang het volgende:
Jacob_Rees_Mogg twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 10:43:58 If a long extension leaves us stuck in the EU we should be as difficult as possible. We could veto any increase in the budget, obstruct the putative EU army and block Mr Macron’s integrationist schemes. reageer retweet
Macron's nachtmerrie. Ik ben benieuwd of Macron de extensie durft te vetoën.
Mijn inschatting is dat Macron dat niet wil, hij zal vasthouden aan 12 april en alleen 22 juni als eriets in de voorstellen van het UK verandert. Frankrijk is in de EU net als zoveel landen puur voor zichzelf bezig. Een lastpak als het UK kan gemist worden als kiespijn.

Anderzijds zou een veto de Brexetiers goed uitkomen, want dan krijg je een echte Brexit, ik weet niet of Macron dat gunt. Moeilijke keuze
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 5 april 2019 @ 19:14:13 #292
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_186053444
Voor Farage maakt het niet uit, hij heeft zoveel pensioen opgebouwd dat ie daar alleen al miljonair van is. De vraag is wel of hij na Brexit belasting moet betalen over zijn pensioen :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Redactie Frontpage vrijdag 5 april 2019 @ 19:23:10 #293
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_186053664
Brexit is janken, prachtig! Een vriendin van mijn vrouw is getrouwd met een Brit. Gast woont al een 20 jaar in Nederland en praat gebrekkig Nederlands.

Een echte Brit, en helemaal voor de Brexit en anti EU. Nu is hij echter verplicht de Nederlandse nationaliteit aan te nemen, anders moet hij het land uit 😂😂😂
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 19:28:56 #294
78918 SeLang
Black swans matter
pi_186053789
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:11 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Mijn inschatting is dat Macron dat niet wil, hij zal vasthouden aan 12 april en alleen 22 juni als eriets in de voorstellen van het UK verandert. Frankrijk is in de EU net als zoveel landen puur voor zichzelf bezig. Een lastpak als het UK kan gemist worden als kiespijn.

Anderzijds zou een veto de Brexetiers goed uitkomen, want dan krijg je een echte Brexit, ik weet niet of Macron dat gunt. Moeilijke keuze
Brexitiers zoals Farage lopen daarom ook actief te lobbyen bij EU landen om die verlenging te vetoën.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 5 april 2019 @ 20:01:30 #295
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_186054570
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:23 schreef Djeez het volgende:
Brexit is janken, prachtig! Een vriendin van mijn vrouw is getrouwd met een Brit. Gast woont al een 20 jaar in Nederland en praat gebrekkig Nederlands.

Een echte Brit, en helemaal voor de Brexit en anti EU. Nu is hij echter verplicht de Nederlandse nationaliteit aan te nemen, anders moet hij het land uit 😂😂😂
Dat moet dan zeker van de EU, want waarom zou Nederland een niet criminele buitenlander uitwijzen, die ook nog eens getrouwd is met een Nederlandse? Wat zijn dit voor rare EU grappen?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 5 april 2019 @ 20:49:34 #296
34027 devlinmr
Trolivier
pi_186055481
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 15:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vind jij ben je nog vergeten het zit ze wel diep vind ik.
Nee hoor. Ze zijn wat gefrustreerd maar ze geven die Britten alle kansen om het te regelen. Te veel zelgs als je het mij vraagt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 5 april 2019 @ 20:50:26 #297
34027 devlinmr
Trolivier
pi_186055503
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Brexitiers zoals Farage lopen daarom ook actief te lobbyen bij EU landen om die verlenging te vetoën.
De landverrader
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 5 april 2019 @ 20:51:42 #298
34027 devlinmr
Trolivier
pi_186055533
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:14 schreef Oud_student het volgende:
Voor Farage maakt het niet uit, hij heeft zoveel pensioen opgebouwd dat ie daar alleen al miljonair van is. De vraag is wel of hij na Brexit belasting moet betalen over zijn pensioen :)
Van je baan al EP'er ga je echt geen miljonair worden hoor
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_186057195
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 20:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Van je baan al EP'er ga je echt geen miljonair worden hoor
Klopt maar moe wordt je er ook niet van, is nog altijd beter als werken toch?
pi_186057242
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 20:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee hoor. Ze zijn wat gefrustreerd maar ze geven die Britten alle kansen om het te regelen. Te veel zelgs als je het mij vraagt
Juist en zelf hoeven ze niks ervan.
pi_186057758
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:23 schreef Djeez het volgende:
Brexit is janken, prachtig! Een vriendin van mijn vrouw is getrouwd met een Brit. Gast woont al een 20 jaar in Nederland en praat gebrekkig Nederlands.

Een echte Brit, en helemaal voor de Brexit en anti EU. Nu is hij echter verplicht de Nederlandse nationaliteit aan te nemen, anders moet hij het land uit 😂😂😂
Daar zullen onder de oppervlakte nog wel wat problemen spelen of gaan spelen die later zichtbaar worden. Pensioensopbouw, bepaalde rechten uit het VK die vervallen en plichten die behouden blijven. Mooi is anders.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')