abonnement Unibet Coolblue
pi_163707787
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:35 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er is helemaal niets vaags aan Brexit. De Britse bevolking is voorgelegd met de vraag of ze in de EU willen blijven of dat ze eruit willen stappen. Het referendum was zo democratisch als een referendum kan zijn. De vraagstelling helderder dan ooit. Als dan een meerderheid stemt om eruit te stappen is dat een uitkomst die je als verliezende partij moet respecteren. Zo simpel is het.

Na een verloren voetbalwedstrijd kun je als verliezende partij toch ook niet eisen dat diezelfde wedstrijd opnieuw moet worden gespeeld omdat je verloren hebt. Dat is hier niet anders. Accepteer de werkelijkheid van een Brexit. Ja, het is gebeurd. Ja, het is definitief.
Lees nu eens wat ik schrijf :').
Na een eventuele Brexit komt er een nieuwe relatie tussen EU en VK de Brexit moet praktisch uitgewerkt worden.
Of denk je dat het volk de regering nu een carte blanche heeft gegeven om te doen wat ze willen zolang het VK formeel maar geen EU lid meer is? Dus bijvoorbeeld het Noorse model van vrij verkeer van mensen, integraal overnemen van EU-richtlijnen en netto miljarden afdragen?
pi_163707792
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:35 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er is helemaal niets vaags aan Brexit. De Britse bevolking is voorgelegd met de vraag of ze in de EU willen blijven of dat ze eruit willen stappen. Het referendum was zo democratisch als een referendum kan zijn. De vraagstelling helderder dan ooit. Als dan een meerderheid stemt om eruit te stappen is dat een uitkomst die je als verliezende partij moet respecteren. Zo simpel is het.

Na een verloren voetbalwedstrijd kun je als verliezende partij toch ook niet eisen dat diezelfde wedstrijd opnieuw moet worden gespeeld omdat je verloren hebt. Dat is hier niet anders. Accepteer de werkelijkheid van een Brexit. Ja, het is gebeurd. Ja, het is definitief.
het blijft een raadgevend referendum dus niets is definitief totdat art. 50 wordt geactiveerd
  woensdag 13 juli 2016 @ 09:55:40 #253
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163707814
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarmee is de Brexit praktisch gezien dus geen feit. De kans is zeer groot dat de onderhandelingen niet zijn afgerond voor de nieuwe verkiezingen.
Het is wat het is. Elk verblijf van elk EU-land in de EU is maar tijdelijk, tot het volgende referendum of de volgende verkiezingen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 10:00:46 #254
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163707872
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:56 schreef MakkieR het volgende:
Let op mijn woorden: over een paar jaar is de Brexit allang geen issue meer, net als MH17 dat internationaal niet meer is. De EU zit dan met hele andere grote problemen zoals de crisis in Griekenland of de bankencrisis van Italie.
Inderdaad. Ik ben zelf van mening dat de Brexit eigenlijk een non-issue is omdat de EU zoals we die nu kennen tegen die tijd waarschijnlijk niet meer bestaat.

De EU heeft imo twee mogelijkheden: de eerste is stug doorgaan op de huidige weg. Dat zal leiden tot een volledig uiteenvallen aangezien daar geen onder de bevolking geen steun voor is. De tweede mogelijkheid is hervormen tot een lossere unie (eigenlijk alleen een single market en wat standaardisatie dingetjes). Dan kun je de boel bij elkaar houden want daar is wel brede steun voor. Maar dat krijg je dus gewoon precies wat GB ook wil met de Brexit. Met andere woorden, Brexit is een non-issue.

Het verbaast me dat iedereen zo gefocusseerd is op GB, want wat we nu zien is een crisis is in de EU en niet in GB. Het uiteenvallen van de EU is nu officieel begonnen. Het is bizar dat figuren als Juncker die dit allemaal maar hebben laten gebeuren nog steeds niet zijn ontslagen want je hebt nu mensen met visie en leiderschap nodig die de EU kunnen hervormen. De hele reactie van de EU op de crisis binnen de EU maakt me ook erg pessimistisch gestemd over de overlevingskansen van de EU.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163707874
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Lees nu eens wat ik schrijf :').
Na een eventuele Brexit komt er een nieuwe relatie tussen EU en VK de Brexit moet praktisch uitgewerkt worden.
Of denk je dat het volk de regering nu een carte blanche heeft gegeven om te doen wat ze willen zolang het VK formeel maar geen EU lid meer is? Dus bijvoorbeeld het Noorse model van vrij verkeer van mensen, integraal overnemen van EU-richtlijnen en netto miljarden afdragen?
Opvolgster May is een uitgesproken tegenstander van vrij verkeer van personen. Daarentegen zou vrij verkeer van goederen uit onderhandeld kunnen worden.

Pro-Europeanen denken in hun hoogmoedswaanzin dat ze de gunstigste positie vertegenwoordigen tijdens de komende onderhandelingen, maar dat is natuurlijk grote onzin te noemen. De EU en het VK zijn nu eenmaal teveel afhankelijk van elkaar. Gaat de een de ander traineren dan geeft dat een onmiddellijke weerslag terug. Een onstabiel VK zorgt voor een (al)onstabiel EU. Geeft de EU teveel uit handen dan zou dit een katalysator kunnen worden voor andere lidstaten om er ook uit te stappen, zoals Finland of Denemarken. De EU heeft helemaal niet zo'n gunstige onderhandelingspositie. Niet voor niets proberen ze haast te maken om de Britten zo vroeg mogelijk de onderhandelingen in te loodsen. Maar de Britten zijn niet gek. Die gaan zich eerst tot in de detail voorbereiden voordat ze artikel 50 in gang zetten. Dat wordt op zijn vroegst volgend jaar.
  woensdag 13 juli 2016 @ 10:12:24 #256
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_163708005
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

Opvolgster May is een uitgesproken tegenstander van vrij verkeer van personen. Daarentegen zou vrij verkeer van goederen uit onderhandeld kunnen worden.
Dat kan niet. Dat is een fundament uit de Europese wetgeving.
pi_163708127
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:12 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Dat kan niet. Dat is een fundament uit de Europese wetgeving.
Elk fundament kan worden opengebroken. Feitelijk brak Cameron die al open tijdens de laatste onderhandelingen met de EU door te eisen dat nieuwe immigranten vier jaar lang niet konden rekenen op het krijgen van een uitkering.

Dit is nu precies een voorbeeld waar de EU voor staat. Is het bereid om te gaan hervormen of blijft het stoïcijns vasthouden aan dezelfde koers die zoveel weerstand oproept bij de burgers van de meer rijkere lidstaten? Want vrijheid van personen heeft juist geleid dat een meerderheid van Britten stemde vóór een Brexit.
pi_163708239
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

Opvolgster May is een uitgesproken tegenstander van vrij verkeer van personen. Daarentegen zou vrij verkeer van goederen uit onderhandeld kunnen worden.

Pro-Europeanen denken in hun hoogmoedswaanzin dat ze de gunstigste positie vertegenwoordigen tijdens de komende onderhandelingen, maar dat is natuurlijk grote onzin te noemen. De EU en het VK zijn nu eenmaal teveel afhankelijk van elkaar. Gaat de een de ander traineren dan geeft dat een onmiddellijke weerslag terug. Een onstabiel VK zorgt voor een (al)onstabiel EU. Geeft de EU teveel uit handen dan zou dit een katalysator kunnen worden voor andere lidstaten om er ook uit te stappen, zoals Finland of Denemarken. De EU heeft helemaal niet zo'n gunstige onderhandelingspositie. Niet voor niets proberen ze haast te maken om de Britten zo vroeg mogelijk de onderhandelingen in te loodsen. Maar de Britten zijn niet gek. Die gaan zich eerst tot in de detail voorbereiden voordat ze artikel 50 in gang zetten. Dat wordt op zijn vroegst volgend jaar.
Grappige theorie wel :). Maar je gaat voorbij aan mijn punt.
pi_163708248
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Grappige theorie wel :). Maar je gaat voorbij aan mijn punt.
Welk punt.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 10:30:14 #260
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163708252
Er is eigenlijk ook geen Europese Unie, zo is de afgelopen paar jaar wel gebleken. Landen zijn gewoon opportunistisch en gaan mee zolang het ze voordelen biedt maar als het even niet uitkomt zeggen ze bijvoorbeeld gewoon eenzijdig Schengen op, zoals we hebben gezien eerder dit jaar. En hoeveel jaar op rij zit bijvoorbeeld Frankrijk al op een begrotingstekort van >3%? Dat gaat richting een decennium nu (en gaat tegen alle verdragen in).

Op een bepaald moment moet je conclusies gaan trekken over wat de EU wel is en wat het niet is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163708270
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Welk punt.
Na een eventuele Brexit komt er een nieuwe relatie tussen EU en VK de Brexit moet praktisch uitgewerkt worden.
Of denk je dat het volk de regering nu een carte blanche heeft gegeven om te doen wat ze willen zolang het VK formeel maar geen EU lid meer is? Dus bijvoorbeeld het Noorse model van vrij verkeer van mensen, integraal overnemen van EU-richtlijnen en netto miljarden afdragen?
pi_163708387
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:30 schreef SeLang het volgende:
Er is eigenlijk ook geen Europese Unie, zo is de afgelopen paar jaar wel gebleken. Landen zijn gewoon opportunistisch en gaan mee zolang het ze voordelen biedt maar als het even niet uitkomt zeggen ze bijvoorbeeld gewoon eenzijdig Schengen op, zoals we hebben gezien eerder dit jaar. En hoeveel jaar op rij zit bijvoorbeeld Frankrijk al op een begrotingstekort van >3%? Dat gaat richting een decennium nu (en gaat tegen alle verdragen in).

Op een bepaald moment moet je conclusies gaan trekken over wat de EU wel is en wat het niet is.
Kijk alleen al naar de houding van veel EU landen inzake de vluchtelingencrisis. (waarvan ruim 60% overigens helemaal geen oorlogsvluchteling bleek te zijn)

Terwijl de gekke Henkies van Europa ze massaal opnamen met alle risico's van dien (ja, de AIVD heeft inmiddels zijn eigen aardappel ingeslikt inzake de bewering dat de route niet zou worden misbruikt door IS strijders om Europa binnen te komen) bouwde andere lidstaten hekken rondom hun land of weigerde ze vluchtelingen op te nemen.

Onomstotelijk werd duidelijk hoe groot de farce van een eensgezind Europa bleek te zijn. Maar wel EU- subsidies blijven ontvangen waarmee de werkelijke beweegredenen van de nieuwere lidstaten om de bij de EU te willen horen ineens helder werd. Corruptieland Oekraïne zit al gretig aan de pro-Europese deur te rammelen om er bij te willen horen.
pi_163708481
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Na een eventuele Brexit komt er een nieuwe relatie tussen EU en VK de Brexit moet praktisch uitgewerkt worden.
Of denk je dat het volk de regering nu een carte blanche heeft gegeven om te doen wat ze willen zolang het VK formeel maar geen EU lid meer is? Dus bijvoorbeeld het Noorse model van vrij verkeer van mensen, integraal overnemen van EU-richtlijnen en netto miljarden afdragen?
Vrij verkeer van personen heeft geleid tot een onbeheersbare immigratiegolf naar het VK. Juist vanwege dat punt hebben veel Britten gestemd voor een Brexit. Dus ik verwacht dat die overduidelijke stem de onderhandelaars een carte blanche geeft om dit punt uit te onderhandelen.

De situatie met Noorwegen en Zwitserland is anders dan bij het VK. Het VK is het eerste lidstaat die uit de EU wil stappen, Noorwegen en Zwitserland zijn nooit lidstaten geweest en bovendien geen landen waar immigranten massaal naartoe trekken. Bovendien zijn de economieën van het VK en de Europese lidstaten teveel met elkaar verweven. London is immers het financiële hart van de EU. Dan kan men wel roepen dat die bedrijven allemaal zullen wegtrekken uit London, maar daar geloof ik zelf weinig van.
pi_163708484
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 09:26 schreef Elzies het volgende:

Brexit is definitief. Er komt geen nieuw referendum meer over Brexit. Dat pro-Europeanen deze werkelijkheid maar niet willen accepteren is voor hun rekening, maar het begint op een zielige vertoning te lijken. Het Britse volk heeft in meerderheid vóór een Brexit gestemd. Dat is de uitslag, dat is democratie. Cameron heeft van tevoren gezegd dat het referendum bindend zou zijn, zijn opvolgster May heeft gezegd 'Brexit is Brexit, ik respecteer de uitslag en ga hem uitvoeren. Daarmee is de kous af.
Je klinkt als iemand die heel bang is dat Brexit een stille dood gaat sterven...
pi_163708561
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je klinkt als iemand die heel bang is dat Brexit een stille dood gaat sterven...
Iets wat een gegeven feit is kan geen stille dood sterven.

Ik reageer enkel op pro-Europeaanse deelnemers die telkens deze onzin blijven verkondigen. Kom op! We zitten inmiddels al op #31 en de opvolger van Cameron heeft specifiek voor de camera aangegeven dat ze de wens van een meerderheid van Britten zal uitvoeren. Ik denk dat zij daar een goede kandidaat voor zal zijn, al zal de tijd het leren. Maar om dan nog steeds te speculeren over nieuwe referendums die deze Brexit zal gaan terug draaien. Tja, ik kan daar niet zoveel mee. Zal wel mijn realistische aard zijn die weinig op heeft met dwaas en naïef idealisme. :)
  woensdag 13 juli 2016 @ 11:05:31 #266
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_163708807
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 02:21 schreef EricOscuro het volgende:
Probleem is dat bijna niemand wist waar men aan begon bij een referendum. Het volk mocht bepalen, en dat hebben ze gedaan. Persoonlijk ben ik zeer voor democratie, en respecteer de mening van Engeland. De jongeren in Engeland hebben laten zien dat een groot deel van hun... liever de beslissingen over liet aan de oudgedienden. Dus nee, nu hebben ze geen recht van spreken meer.

Maar ook de Nexit (de Nederlanders die willen breken met de EU) voorstanders van zich hebben laten horen.... Prima hoor Nexit voorstanders. Maar waarom laten we niet eerst de Brexit voorstanders voor ons de kastanjes uit het vuur laten rapen... voordat wij definitief kiezen voor een Nexit???

Laten we eerst onze lessen van de Brexit trekken. Dat kost een paar jaar, misschien 5 misschien 10 jaar... Maar liever 5 jaar verspelen, dan 5 miljard op jaarbasis.
Laten we voorlopig gewoon de boekhouder uithangen en voordelen tegen de nadelen afstrepen.
Mettertijd komen de antwoorden vanzelf, of we binnen of uit de EU moeten.
Ik denk dat een nexit niet eens nodig is, de piigs klappen er wel uit uiteindelijk. Vergeet niet dat een klein land niet dezelfde onderhandelingspositie heeft als een groot land. Dus de kastanajes uit het vuur laten halen is wel zo verstandig.
Maargoed, Italie is waiting to happen omdat M5S de grootste zal zijn. Spanje same deal en dan kan je als NW europa er gewoon een eind aan de eurozone maken of een nieuwe optuigen.

Of dat je nu uit de eurozone of uit de EU stapt of niet, je zal altijd als land afhankelijk zijn van duitsland: Rotterdamse haven, amsterdamse haven, logistieke sector als geheel en alle provincies langs de duitse grens = ongeveer half nederland. In die zin is een nexit wel een beetje een farce, wij zijn geen UK-eiland of een groot land als italie, dat maakt alles toch anders, in weze ben je nooit nexit als buurland van duitsland.

[ Bericht 4% gewijzigd door govie op 13-07-2016 11:20:30 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_163708875
Het gaat goed met de brexit. Engeland wordt langzaam weer Engels, de prijs van koffie stijgt en dus wordt er meer thee gedronken.
http://www.bloomberg.com/(...)ricier-cup-of-coffee
pi_163708939
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Iets wat een gegeven feit is kan geen stille dood sterven.

Ik reageer enkel op pro-Europeaanse deelnemers die telkens deze onzin blijven verkondigen. Kom op! We zitten inmiddels al op #31 en de opvolger van Cameron heeft specifiek voor de camera aangegeven dat ze de wens van een meerderheid van Britten zal uitvoeren. Ik denk dat zij daar een goede kandidaat voor zal zijn, al zal de tijd het leren. Maar om dan nog steeds te speculeren over nieuwe referendums die deze Brexit zal gaan terug draaien. Tja, ik kan daar niet zoveel mee. Zal wel mijn realistische aard zijn die weinig op heeft met dwaas en naïef idealisme. :)
Zo lang jij vol blijft houden dat brexit een feit is terwijl het VK nog in de EU zit toon je aan allesbehalve realistisch te zijn.

Mijn opmerking over een tweede referendum was overigens een hypothetische stelling om te testen hoe democratisch onze hersendode vriend is. Misschien is het handig als je eens wat zorgvuldiger leest.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 11:20:52 #269
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163709031
Het is echt zo grappig. Jarenlang moesten we gezeur aanhoren over hoe slecht prijsdeflatie is en de centrale banken trekken daarom alles uit de kast om de wisselkoers de grond in te stampen, want dat was zogenaamd goed voor de economie (EINZ!!!111). Nu is de £ eindelijk gezakt (dwz £/¤ is terug naar de wisselkoers van 2 jaar geleden) en nu is het opnieuw armageddon?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163709061
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2016 11:20 schreef SeLang het volgende:
Het is echt zo grappig. Jarenlang moesten we gezeur aanhoren over hoe slecht prijsdeflatie is en de centrale banken trekken daarom alles uit de kast om de wisselkoers de grond in te stampen, want dat was zogenaamd goed voor de economie (EINZ!!!111). Nu is de £ eindelijk gezakt (dwz £/¤ is terug naar de wisselkoers van 2 jaar geleden) en nu is het opnieuw armageddon?
Wie heeft het, bahalve jij, over armageddon?
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 juli 2016 @ 11:25:20 #271
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163709078
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 11:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wie heeft het, bahalve jij, over armageddon?
Het complete remain kamp + regering, plus een paar post terug dat koffie duurder wordt c_/
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 13 juli 2016 @ 11:28:33 #272
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_163709137
Deze blijft geweldig.

'Yes, Minister' unveils secrets of British foreign policy on Europe; United Nations and diplomacy

https://vimeo.com/85914510

Divide and rule, why change now when it worked so well!
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_163709144
Farage:
"In fisheries terms we want to be like Norway, Iceland and the Faroes. We want our own exclusive 200-mile zone. "
http://www.breitbart.com/(...)brexit-negotiations/

Ben benieuwd of ze dat gaan krijgen. Lijkt me dat dat wel wat weerstand op kan wekken.
Make my day!
pi_163709157
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2016 11:20 schreef SeLang het volgende:
Het is echt zo grappig. Jarenlang moesten we gezeur aanhoren over hoe slecht prijsdeflatie is en de centrale banken trekken daarom alles uit de kast om de wisselkoers de grond in te stampen, want dat was zogenaamd goed voor de economie (EINZ!!!111). Nu is de £ eindelijk gezakt (dwz £/¤ is terug naar de wisselkoers van 2 jaar geleden) en nu is het opnieuw armageddon?
De oorzaak is nu dan ook wel wat anders dan bij bijvoorbeeld het loslaten van het ERM in 1992. Het zijn de oorzaken die de problemen veroorzaken de daling van de koers is een gevolg. Overigens is het vrij logisch dat alle gevolgen uiteindelijk weer voor een nieuwe balans gaan zorgen.
pi_163709174
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2016 11:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het complete remain kamp + regering, plus een paar post terug dat koffie duurder wordt c_/
Waarschuwen voor recessie en het feit dat koffie duurder wordt is niet het beeld wat ik heb van armageddon eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')