abonnement Unibet Coolblue
pi_168276398

Crowdfunding is hot! In 2016 is in Nederland 170 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 128 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent .

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6%= netto rente)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Funding Circle (FNC), kredieten voor het MKB tot 100K en maximale looptijd 3 jaar (bruto rente -1,0% = netto rente)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 4.25% (bruto rente = netto rente)
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (bruto rente -0.25%= netto rente).
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendico, kredieten MKB en particulier (bruto rente -1,0% = netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Capital circle, leningen voor MKB
Moneybrothers, leningen voor MKB
Zonnepanelendelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, marktplaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Duurzaam investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Nominale en effectieve rente bij annuďtaire lening. :
Sommige Platformen geven het nominale (GvE) en andere het effectieve rente percentage (KOM, AGD, FNC,......) op. In de effectieve rente wordt niet 1 x per jaar de volledige rente vergoed maar elke maand 1/12. Bij gelijk rentepercentage krijg je bij effectieve rente meer dan bij nominaal voor je investering per jaar.
Precies omrekenen:
http://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html
http://www.berekenhet.nl/berekenen/effectieve-rente.html

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf), fundingcircle (fnc) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl .
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Crowdfundingplatformen aandelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet.Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Pecunia non olet
pi_168286525
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 18:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp wordt er nog gewoon betaald? Als je nog niets gehoord hebt van GVE lijkt het me het beste GVE op de hoogte te brengen en te vragen hoe het volgens hen zit. De ervaring is dat niet alle ondernemers open zijn naar hun schuldeisers over hun problemen. Als de tent verkocht is, is er misschien nog geld te halen.
Ik ontving een email van GVE dat: "Er zijn problemen ontstaan in de (stipte) aflossing van de geldlening conform de schuldbekentenis."
pi_168286727
Juanuari? ;)
జ్ఞ‌ా
pi_168287296
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 09:19 schreef µ het volgende:
Juanuari? ;)
Wellicht bedoelde Obli: Yuanuari, refererend aan het komende Chinese nieuwjaar? *)
pi_168287971
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Powerstar-Benelux
Naam: Powerstar-Benelux
Financieringsduur 48 Maanden
Rente 8 %
Reeds geďnvesteerd 2% = ¤ 2.600 van de ¤ 130.000
Doel van investering
Financiering werkkapitaal

Voor mij is het een nee. Ik zie om te beginnen helemaal niets in het product en verder kan je er heel veel over zeggen maar ik beperk mij maar tot de conclusie van Exsijting “hoog risico met beperkte zekerheden”.
pi_168288064
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 10:37 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Powerstar-Benelux
Naam: Powerstar-Benelux
Financieringsduur 48 Maanden
Rente 8 %
Reeds geďnvesteerd 2% = ¤ 2.600 van de ¤ 130.000
Doel van investering
Financiering werkkapitaal

Voor mij is het een nee. Ik zie om te beginnen helemaal niets in het product en verder kan je er heel veel over zeggen maar ik beperk mij maar tot de conclusie van Exsijting “hoog risico met beperkte zekerheden”.
Ik geloof er ook niet in. Ze zeggen dat je EIA mag toepassen en dat je een heel korte terugverdientijd hebt. EIA is niet bedoeld voor systemen die al een korte terugverdientijd hebben. Iets klopt niet.
pi_168288115
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 10:37 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Powerstar-Benelux
Naam: Powerstar-Benelux
Financieringsduur 48 Maanden
Rente 8 %
Reeds geďnvesteerd 2% = ¤ 2.600 van de ¤ 130.000
Doel van investering
Financiering werkkapitaal

Voor mij is het een nee. Ik zie om te beginnen helemaal niets in het product en verder kan je er heel veel over zeggen maar ik beperk mij maar tot de conclusie van Exsijting “hoog risico met beperkte zekerheden”.
Oké, toch nog een opmerking.
In de pitch lees ik “Naast de crowdfunding zullen zij een factoring-overeenkomst sluiten om het debiteurenrisico te vermijden en hiermee de liquiditeit te vergroten.” En bij de zekerheden lees ik: “Een eerste pandrecht op de voorraad en debiteuren zal namens de investeerders worden gevestigd ten gunste van de Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat en zal worden geregistreerd bij de belastingdienst.”
Volgens mij is het het een of het ander maar beide kan natuurlijk niet of begrijp ik het niet helemaal 8)7 :?
pi_168288208
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 10:44 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Oké, toch nog een opmerking.
In de pitch lees ik “Naast de crowdfunding zullen zij een factoring-overeenkomst sluiten om het debiteurenrisico te vermijden en hiermee de liquiditeit te vergroten.” En bij de zekerheden lees ik: “Een eerste pandrecht op de voorraad en debiteuren zal namens de investeerders worden gevestigd ten gunste van de Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat en zal worden geregistreerd bij de belastingdienst.”
Volgens mij is het het een of het ander maar beide kan natuurlijk niet of begrijp ik het niet helemaal 8)7 :?
Is een factoringovereenkomst niet gewoon een bureau dat je facturen uitzendt en voor je incasseert, tegen een vergoeding uiteraard. Daarnaast kun je toch ook (het restant van) jouw debiteuren verpanden?
De apparaten gaan 50 jaar mee zeggen ze, dus - ook al verdien je snel je investering terug - voor de EIA zal die 50 jaar levensduur doorslaggevend zijn?

Overigens voel ik ook aarzelingen, maar kan nog niet goed omschrijven... In het VK zijn ze heel groot - echt heel groot als je naar de klanten kijkt - en dan kunnen ze hier geen bankfinanciering krijgen? En zo'n patent, hoe hard is dat...
pi_168288414
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 10:49 schreef Beljack het volgende:

[..]

Overigens voel ik ook aarzelingen, maar kan nog niet goed omschrijven... In het VK zijn ze heel groot - echt heel groot als je naar de klanten kijkt - en dan kunnen ze hier geen bankfinanciering krijgen? En zo'n patent, hoe hard is dat...
Dat ze in de UK groot zijn zou er mee te maken kunnen hebben dat daar vermoedelijk de besparingen, zo die er zijn, groter zijn. In NL/EU zijn de spanningen 220V +/- 7% in de UK 230V +/-7%. En tegenwoordig gebruikt men dezelfde apparaten. Ik ben niet technisch genoeg om dit vermoeden goed te onderbouwen. Er is vast wel iemand die hier meeleest die dat wel kan of ....................mijn vermoeden onderuit kan halen. :)


Wat me verder opvalt is de Hockeystick methode bij de omzet prognose. Van geschat(waarom staat hier niet het gerealiseerde bedrag) 125K in 2016 naar 800K in in 2017 en 1400K in 2018. (er staat wel keurig bij dat dit schattingen zijn van de ondernemers (en niet van de eventuele externe accountant.)

Als eerder door een aantal van ons opgemerkt is deze rapportage beter dan die flut rapportages van de KOM zuster die we in het verleden hadden.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 20-01-2017 11:13:32 ]
pi_168288598
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 10:42 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik geloof er ook niet in. Ze zeggen dat je EIA mag toepassen en dat je een heel korte terugverdientijd hebt. EIA is niet bedoeld voor systemen die al een korte terugverdientijd hebben. Iets klopt niet.
Ik heb met natuurkunde geleerd dat P=VxI, en electriciteitsmeters registreren VxI, dus ik snap niet hoe het kan werken als energie bespaarder. De enige rede voor zo'n stabilizer is als je op een slechts stroomnet, met veel onderspanning zit, dan wordt de stroom (I) te hoig om je elektromotor fatsoenlijk te laten draaien (doordat V te laag is), en Dan brand die door.
Dus technisch zue ik het product niet zitten. Financieel (factoring - vorderingen verpanden) lijken er ook weer de nodige plannen misgeslagen te worden door KoM. Alles bij elkaar een dikke nee voor mij.
Binnenkort maar eens een uitgebreide mail naar KoM sturen mbt mijn probleem projecten bij hen (bomenverhuurder, zonnepanelen man, trage kapster), dodgy antwoorden, en tragedy acties richting de leningnemer is alles wat ik er van zie. Totdat daar verandering de goede kant op is, die ik sowiezo niks meer bij hen.
pi_168288644
Ook dit Collin project is nu officieel opengesteld:
Link: https://www.rontgendokters.nl/
Leningaanvrager: De R=C3=B6ntgendokters
Doel van de lening: Opening eerste twee locaties
Rente: 8,00 %
Looptijd: 66 maanden

Volgens mij zijn nu alle projecten die we vooraf hebben ingezien wel voorbij gekomen...

[ Bericht 13% gewijzigd door Horsemen op 20-01-2017 11:27:19 ]
pi_168289022
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 11:09 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik heb met natuurkunde geleerd dat P=VxI, en electriciteitsmeters registreren VxI, dus ik snap niet hoe het kan werken als energie bespaarder. De enige rede voor zo'n stabilizer is als je op een slechts stroomnet, met veel onderspanning zit, dan wordt de stroom (I) te hoig om je elektromotor fatsoenlijk te laten draaien (doordat V te laag is), en Dan brand die door.
Als ik het goed heb begrepen verlagen ze de spanning, dus bijvoorbeeld Pin= 240 V x 10 A, Puit= 220 V x 11 A. De apparaten krijgen dan dus 220 V ipv 240 V. Daardoor nemen ze minder vermogen op bij dezelfde stroomsterkte (I). Dat kan energie besparen, maar is niet altijd zonder gevolgen. Een lamp kan bij een lager voltage minder licht geven, een stofzuiger zuigt minder krachtig. Voordeel is dat de levensduur van een aantal apparaten bij een lager voltage wat langer is. Maar niemand wordt er blij van als apparaten minder krachtig werken.
pi_168289154
Zijn er al antwoorden van GvE nav project kamerverhuur?
pi_168289329
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 11:12 schreef Horsemen het volgende:
Ook dit Collin project is nu officieel opengesteld:
Link: https://www.rontgendokters.nl/
Leningaanvrager: De R=C3=B6ntgendokters
Doel van de lening: Opening eerste twee locaties
Rente: 8,00 %
Looptijd: 66 maanden

Volgens mij zijn nu alle projecten die we vooraf hebben ingezien wel voorbij gekomen...
De meeste inderdaad wel, maar ik mis de voetbalshop nog.

Verbazen wekkend ook weer om te zien hoe snel projecten die hier op het forum te licht werden bevonden vol geschreven zijn.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 11:48:53 #15
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168289355
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 10:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:
In NL/EU zijn de spanningen 220V +/- 7% in de UK 230V +/-7%.
Ook in nederland hebben we inmiddels 230V.
Ik heb zelf het vermoeden dat ze gebruik maken van het verschil in Watt en VA.

Watten en Voltamperes lijken het zelfde maar ongeveer bij alles wat heen gloeilamp is is het opgenomen vermogen in VA's hoger dan in kWh. Omdat de meter kWh's meet kan je daar dus mee rommelen.

Ik heb net even zitten meten aan LED verlichting. Mijn meter gaf aan dat het 10VA verbruikte, maar mijn kWh meter kwam op 7W. Ik kan me voorstellen dat er truukjes zijn om dat verschil nog groter te maken. En omdat je de Kilowat's betaald (en VA's verbruikt) is een groot verschil dus gunstig.
Tot nooit .......
pi_168289401
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 11:32 schreef Benger het volgende:

[..]

Als ik het goed heb begrepen verlagen ze de spanning, dus bijvoorbeeld Pin= 240 V x 10 A, Puit= 220 V x 11 A. De apparaten krijgen dan dus 220 V ipv 240 V. Daardoor nemen ze minder vermogen op bij dezelfde stroomsterkte (I). Dat kan energie besparen, maar is niet altijd zonder gevolgen. Een lamp kan bij een lager voltage minder licht geven, een stofzuiger zuigt minder krachtig. Voordeel is dat de levensduur van een aantal apparaten bij een lager voltage wat langer is. Maar niemand wordt er blij van als apparaten minder krachtig werken.
Klopt wat je schrijft, voor de stofzuiger en de (gloei)lamp /TL bespaard het electriciteit (al dan niet gewenst). Voor een 3 fasen draaistroom motor weer niet, die trekt gewoon wat meer stroom als het voltage lager is, om hetzelfde vermogen te leveren. Ik heb zelf recent een aantal stabilizers aangesloten (van 5KvA tot 350 KvA), om de spanning op te krikken tot 3x220 Volt, dat was echter in een derde wereld land, waar de inkomende spanning van het net regelmatig ruim onder de 200 volt zakt. Anyhow, maar weer verder on topic, we zitten hier niet in klussen en wonen, maar ik zie niks in het product.
pi_168289630
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 11:51 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Klopt wat je schrijft, voor de stofzuiger en de (gloei)lamp /TL bespaard het electriciteit (al dan niet gewenst). Voor een 3 fasen draaistroom motor weer niet, die trekt gewoon wat meer stroom als het voltage lager is, om hetzelfde vermogen te leveren. Ik heb zelf recent een aantal stabilizers aangesloten (van 5KvA tot 350 KvA), om de spanning op te krikken tot 3x220 Volt, dat was echter in een derde wereld land, waar de inkomende spanning van het net regelmatig ruim onder de 200 volt zakt. Anyhow, maar weer verder on topic, we zitten hier niet in klussen en wonen, maar ik zie niks in het product.
Wat ik vermoed is dat als de marketing machine het goed doet je wel aardig kan verkopen. Voor de liefhebber nog wat studies. De lijst op zich is wel indrukwekkend met bestparingen tussen 5 en 20% voor wat het waard is. http://powerstar.com/case-studies/
Oh ja, ik doe niet mee. Hockeystick prognose en KOM de verkeerde combinatie. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 20-01-2017 12:27:47 ]
pi_168289732
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 11:47 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

De meeste inderdaad wel, maar ik mis de voetbalshop nog.

Verbazen wekkend ook weer om te zien hoe snel projecten die hier op het forum te licht werden bevonden vol geschreven zijn.
Die röntgendokters is als je gelooft in de case en in de melding materiële borgstelling van Collin zo slecht nog niet. 2/3 van het bedrag is gedekt door materiële borgstellingen. Dus 1/3 van je inleg is in het volle risico. Ik heb het wel eens anders gezien.
pi_168290172
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 12:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Die röntgendokters is als je gelooft in de case en in de melding materiële borgstelling van Collin zo slecht nog niet.
Afgezien dan van het feit dat de pitch vanaf de eerste zin misleidend is:

"De Röntgendokters is een door de overheid op kwaliteit gecontroleerde en goedgekeurde landelijke keten voor diagnostiek."

Het IS helemaal nog geen keten. Ze hebben een plan om een keten op te starten en de financiering is voor het realiseren van de eerste 2 vestigingen.
pi_168290862
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 09:56 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Wellicht bedoelde Obli: Yuanuari, refererend aan het komende Chinese nieuwjaar? *)
Zoiets ja :) Maar ik kreeg het niet veranderd dus we zullen er nog een weekje tegenaan moeten kijken........ 8-)
Pecunia non olet
  vrijdag 20 januari 2017 @ 13:16:32 #21
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_168290954
Wat een onheils TT zeg!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_168291106
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 13:16 schreef AQuila360 het volgende:
Wat een onheils TT zeg!
Inderdaad, maar volgens mij gaan er rond de jaar wisseling ook een stuk meer bedrijven failliet dan in de andere maanden
pi_168291260
Het zou zelfs kunnen zijn dat platformen onheilsberichten in november/december bewust nog even onder de pet houden, om mooie cijfers over het voorbije jaar te kunnen laten zien :7
Pecunia non olet
pi_168291637
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 13:30 schreef obligataire het volgende:
Het zou zelfs kunnen zijn dat platformen onheilsberichten in november/december bewust nog even onder de pet houden, om mooie cijfers over het voorbije jaar te kunnen laten zien :7
Zou best kunnen, maar voor ons maakt dat niet zoveel uit Shit blijft Shit of het nu in december, januari of Yuanuari komt. Zeker als je voelt dat je erin getrapt bent :'(
  vrijdag 20 januari 2017 @ 13:49:35 #25
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168291692
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 13:30 schreef obligataire het volgende:
Het zou zelfs kunnen zijn dat platformen onheilsberichten in november/december bewust nog even onder de pet houden, om mooie cijfers over het voorbije jaar te kunnen laten zien :7
Dat is dan alleen maar de eerste keer mogelijk. Voor het volgende jaar tellen ze toch echt mee.
pi_168291931
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 13:49 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Dat is dan alleen maar de eerste keer mogelijk. Voor het volgende jaar tellen ze toch echt mee.
Maar platformen doen graag aan korte termijn denken, gezien het feit dat ze bereid zijn om verre van solide bedrijven te helpen met geld op halen
pi_168292383
Er is zelfs een naam voor, 'window dressing'. Bekend uit de beurswereld.

Hoe dan ook, het viel me op dat relatief veel default meldingen zijn en we hadden nog 12 dagen te gaan deze maand. Zelf had ik er ook één en toevallig(?) vorig jaar juanuari ook eentje.
Pecunia non olet
pi_168292571
Ik denk dat er geen peil op te trekken is.

In 2015 had ik 4 defaults, verspreid over kwartaal 4.
In 2016 had ik 1 default, net na de zomer.
En in 2017 heb ik er al 2 te pakken, terwijl januari nog niet eens voorbij is.
pi_168292764
Het ultieme window dressen gebeurde bij Ahold.
:)
Dat waren nog eens tijden ;)
pi_168293702
De GVE antwoorden op de vragen omtrent onroerend goed project te Den Haag:

1) Er is sprake van de overname van twee panden door een nieuw opgericht BV. Kan u de juiste adressen van deze panden geven?

Het gaat om panden Lijsterbesplein 8 en Lijsterbesstraat 20 te Den Haag.

2) Er is sprake dat deze panden overgenomen worden uit prive. Klopt dit voor beide? Indien niet, worden deze panden overgenomen van een entiteit die gelieerd is aan de leningnemer?

Beide panden zijn nu privé eigendom en worden overgenomen door Kamerverhuurbedrijf DH.

3) In een eerdere pitch verwijst deze ondernemer naar een andere BV van hem : Belaggio vastgoed. Op deze website staan dezelfde fotos die gebruikt worden in de pitch. Hoe is dit te rijmen met de overname uit prive van de panden?

Op de website van Belaggio Vastgoed staan ook foto’s van panden die privé eigendom zijn. Dit is meer bedoeld ter illustratie op deze site. Geldvoorelkaar.nl heeft niet gerekend met huurstromen van panden die eigendom zijn Belaggio Vastgoed BV.

4) Indien 1 of beide panden niet uit prive worden overgenomen maar uit een andere entiteit gelieerd aan de leningnemer, wat is dan reden van de overname door een nieuwe BV.

Beide panden worden uit privé overgenomen door de nieuwe BV. De reden is dat beide panden kamerverhuurbedrijven betreft en de huurinkomsten mogelijk door de belastingdienst in de toekomst als inkomsten in box 1 worden geclassificeerd. Gezien het progressieve tarief van box 1 is dit niet wenselijk. De discussie met de belastingdienst willen de aanvragers voorkomen en zij hevelen daarom deze 2 panden over naar de BV.

5) De pitch spreekt over 60 verhuurde woningen met een waarde van 3,3 miljoen prive. Zijn dit panden die op de website van Belaggio BV staan? Zoniet, kan hiervan een summier overzicht gemaakt worden. Zo ja, waarom aangezien de pitch vermeldt dat ze prive eigendom zijn.

De 60 verhuurbare woningen zijn privé bezit. Een aantal woningen staan ter illustratie op de site van Belaggio Vastgoed.

6) Er is sprake van 2,4 miljoen hypothecaire belasting. Hoeveel daarvan is schuld aan (leninggevers via) GeldVoorElkaar? Voor zover ik kan zien is er bij geen enkele eerdere pitches een hypothecaire zekerheid gegeven. Is het correct om aan te nemen dat alle openstaande schulden die nog te voldoen zijn via eerdere GvE leningen van dit echtpaar bovenop de genoemde 2,4 miljoen geteld moet worden?

Er is op geen van de privé panden hypotheek gegeven aan Geldvoorelkaar.nl. De hypothecaire schuld is pro-resto ca. ¤ 2.400.000,-. Bij Geldvoorelkaar.nl is de privé schuld ¤ 187.900,- (totaal openstaande termijnen). In dit bedrag is de af te lossen lening niet meegenomen.

7) Zijn er nog andere, niet-hypothecaire, uitstaande schulden bij derden die niet vermeld zijn in de pitch?

Nee, naast de hypotheekschuld en Geldvoorelkaar.nl leningen zijn er geen andere schulden.

8) In pitch 5783 is ook sprake van een dakopbouw aan het Lijsterbesplein. Het plaatje in de nieuwe pitch is ook van het Lijsterbesplein. Wordt hier wel degelijk een lening aangevraagd voor het realiseren van een nieuwe opbouw die tot nog toe niet gerealiseerd is? Of het herfinancieren van een reeds eerder gerealiseerde dakopbouw uit de eerdere pitch?

De plaatjes van Lijsterbesplein 8 in pitch 5783 zijn gebruikt in deze pitch omdat dit pand overgaat naar de BV. Dit is het pand waarop reeds een dakopbouw staat. Zoals in de pitch 15849 is vermeld wordt de lening 5783 afgelost. Onderdeel van lening 15849 is de financiering van de dakopbouw Lijsterbesstraat 20.

Samengevat. Lijsterbesplein 8 en Lijsterbesstraat 20 worden uit privé gekocht. De privé lening (5783) van Lijsterbesplein 8 wordt afgelost. Op Lijsterbesplein 8 staat reeds een dakopbouw en op Lijsterbesstraat 20 wordt, gefinancierd met een deel van deze nieuwe lening, een dakopbouw geplaatst.
pi_168293707
De top 10 van week 3:
pi_168293841
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 15:31 schreef bleyenburg het volgende:
De 60 verhuurbare woningen zijn privé bezit. Een aantal woningen staan ter illustratie op de site van Belaggio Vastgoed.

Er is op geen van de privé panden hypotheek gegeven aan Geldvoorelkaar.nl. De hypothecaire schuld is pro-resto ca. ¤ 2.400.000,-. Bij Geldvoorelkaar.nl is de privé schuld ¤ 187.900,- (totaal openstaande termijnen). In dit bedrag is de af te lossen lening niet meegenomen.
40K hypotheek per woning. Lijkt me dat er nog voldoende vermogen beschikbaar moet zijn om de lening bij GvE af te lossen
pi_168293914
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 15:31 schreef bleyenburg het volgende:
De GVE antwoorden op de vragen omtrent onroerend goed project te Den Haag:
........................................................................
Samengevat. Lijsterbesplein 8 en Lijsterbesstraat 20 worden uit privé gekocht. De privé lening (5783) van Lijsterbesplein 8 wordt afgelost. Op Lijsterbesplein 8 staat reeds een dakopbouw en op Lijsterbesstraat 20 wordt, gefinancierd met een deel van deze nieuwe lening, een dakopbouw geplaatst.
Duidelijk verhaal! Dank.
pi_168293993
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 15:31 schreef bleyenburg het volgende:
De GVE antwoorden op de vragen omtrent onroerend goed project te Den Haag:
Heldere antwoorden. Bedankt voor het delen!
pi_168294235
Ik geloof wel dat het geld terug komt,hik vooral aan tegen de 10 jaar
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168294284
Ik zie inde top 10 dat Bundels ook weer geld aan het ophalen is.
Dit is nu toch al weer de derde of vierde keer dat ze geld ophalen?
Volgens mij nu weer bij een ander platform.
Was het niet ook wel eens niet gelukt het geld bij elkaar te schrapen?
pi_168294297
Ik was niet van plan hier in te stappen.
Ga hem toch nog een keer goed bekijken, maar zoals Komrad al zegt: Die 10 jaar vind ik ook een beletsel.
pi_168294332
Weer een nieuwe collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168294465
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 16:03 schreef Mynheer007 het volgende:
Weer een nieuwe collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik merk dat ik de collin pitches steeds korter beoordeel:
start up, borg van morele waarde, horeca. Nee :@
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168294864
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 16:08 schreef komrad het volgende:

[..]

ik merk dat ik de collin pitches steeds korter beoordeel:
start up, borg van morele waarde, horeca. Nee :@
Dat gevoel had ik ook. De term 'vernieuwend concept' werkt ook niet mee trouwens. Wéér iemand die het wiel opnieuw probeert uit te vinden. Als hij nou eens de Surinaamse en Indische keuken zou toevoegen dan zou het een bezoekje waard zijn.
Hij zit daar wel leuk in een multi culti omgeving. De voormalige hoerenbuurt van Arnhem maar in positieve zin veranderd sinds de dames daar weg zijn.
Pecunia non olet
pi_168295548
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 16:24 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat gevoel had ik ook. De term 'vernieuwend concept' werkt ook niet mee trouwens. Wéér iemand die het wiel opnieuw probeert uit te vinden. Als hij nou eens de Surinaamse en Indische keuken zou toevoegen dan zou het een bezoekje waard zijn.
Hij zit daar wel leuk in een multi culti omgeving. De voormalige hoerenbuurt van Arnhem maar in positieve zin veranderd sinds de dames daar weg zijn.
Als er een poll zou zijn voor deze pitch, dan zou ik kiezen voor: binnen een jaar failliet.
pi_168295585
U bent mild....ik geef 'm geen 6 maanden
pi_168295912
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 16:52 schreef bleyenburg het volgende:
U bent mild....ik geef 'm geen 6 maanden
U bent dat niet en heeft waarschijnlijk gelijk.

Even googlen leert mij dat meneer goed is in copy/pasten: http://www.goedgevoel.be/(...)r-de-haute-dog.dhtml
  vrijdag 20 januari 2017 @ 17:03:34 #44
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_168295975
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 13:22 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Inderdaad, maar volgens mij gaan er rond de jaar wisseling ook een stuk meer bedrijven failliet dan in de andere maanden
Laten we hopen dat het meevalt!

Weet iemand trouwens hoevaak dat rendement overzicht van GVE bijgewerkt gaat worden? Heb nu nog die van 1-10-2016
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 20 januari 2017 @ 17:09:14 #45
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168296184
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 17:03 schreef AQuila360 het volgende:
Weet iemand trouwens hoevaak dat rendement overzicht van GVE bijgewerkt gaat worden? Heb nu nog die van 1-10-2016
Dat zou eens per kwartaal gebeuren.
pi_168297009
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 17:09 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Dat zou eens per kwartaal gebeuren.
Mailtje sturen met de vraag vh weekend.
pi_168297162
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 17:01 schreef BillieCF het volgende:

[..]

U bent dat niet en heeft waarschijnlijk gelijk.

Even googlen leert mij dat meneer goed is in copy/pasten: http://www.goedgevoel.be/(...)r-de-haute-dog.dhtml
www.debedrijfsmakelaar.nl/pdf/289005 bedrijfslocatie met brochure en huur

http://www.arnhemsproeflokaal.nl/ terinfo

http://www.ad.nl/arnhem/e(...)s-failliet~a90ff208/

http://www.letusstayforad(...)holy-five-al-capone/

ten behoeve van uw oordeelsvorming, het niet echt aanwezig zijn van een terras, en de locatie in een soort zijstraatje lijken mij minpunten, maar ik ben niet op de hoogte van de situatie daar, een ander heeft deze kennis mogelijk wel..

Een soort standaardregel is dat een horeca lening in 4 jr terugbetaald moet kunnen worden, daar houd ik mij voorlopig aan vast.

Het meedoen aan festivals met of zonder foodtruck is dan wel weer een goed idee, zolang de tent er maar niet onder gaat lijden

[ Bericht 6% gewijzigd door peterc op 20-01-2017 23:45:29 ]
pi_168300185
Nog een nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168300612
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 18:50 schreef djh77 het volgende:
Nog een nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 16:08 schreef komrad het volgende:

[..]

ik merk dat ik de collin pitches steeds korter beoordeel:
start up, borg van morele waarde, horeca. Nee :@
Nu kan je ook weer een snelle beoordeling maken:

Start-up zonder zekerheden -->no-go
pi_168313137
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 15:31 schreef Geld voor Elkaar het volgende:

Samengevat. Lijsterbesplein 8 en Lijsterbesstraat 20 worden uit privé gekocht. De privé lening (5783) van Lijsterbesplein 8 wordt afgelost. Op Lijsterbesplein 8 staat reeds een dakopbouw en op Lijsterbesstraat 20 wordt, gefinancierd met een deel van deze nieuwe lening, een dakopbouw geplaatst.
Wat ik me nog afvraag, hoe zouden ze de overnameprijs van die twee panden bepaald hebben? Ik kan me voorstellen dat hij gelijk maar even wat onbelaste waardestijging heeft meegepakt en ten laste van de GvE financiers.
Pecunia non olet
pi_168317632
Ik ben ook ingestapt. Laatste 3% staat nog open voor wie nog wil
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15849
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168321207
Kreeg een bericht van Oneplanetcrowd:

http://us5.campaign-archi(...)2f084dc&e=cfa4fc060b

"Beste investeerder, Oneplanetcrowd gaat verder professionaliseren om in 2017 nog meer ondernemers te helpen die het verschil maken.
....
De beheervergoeding
Oneplanetcrowd vindt het belangrijk dat u optimaal gebruik kunt maken van onze diensten. Daarom investeren wij continu in het verbeteren van onze dienstverlening. Ook doen wij technische aanpassingen die de snelheid en kwaliteit van ons platform vergroten. Soms niet direct zichtbaar, maar uiteindelijk altijd merkbaar.
Om ook op de lange termijn u de beste service te blijven bieden, brengen wij vanaf 1 februari 2017 een beheervergoeding in rekening over de lening of converteerbare lening die u vanaf die datum verstrekt. Voor onze diensten rekenen wij een beheervergoeding van 0.2% per kwartaal (0,8% op jaarbasis, inclusief btw) over het uitstaande leenbedrag. Dit bedrag houden wij in bij aflossingen of rentebetalingen van ondernemers aan u als investeerder. U hoeft hier zelf niets voor te doen.
...
Leuk hoe ze dat positief weten te verwoorden... Ze doen de beheervergoeding eigenlijk voor mij en ik hoef er helemaal niets voor te doen, want ze houden het gelijk voor mij in...

Vond dat ze een paar grappige projecten hadden, beperkte financiële vergoeding, maar sympathieke doelen, dat is nu wel wat minder geworden...
pi_168321458
Weer een nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168321566
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 15:10 schreef djh77 het volgende:
Weer een nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik sla even over, ben niet zo van de apps/software.
pi_168322359
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 14:56 schreef Beljack het volgende:
Kreeg een bericht van Oneplanetcrowd:

http://us5.campaign-archi(...)2f084dc&e=cfa4fc060b

"Beste investeerder, Oneplanetcrowd gaat verder professionaliseren om in 2017 nog meer ondernemers te helpen die het verschil maken.
....
De beheervergoeding
Oneplanetcrowd vindt het belangrijk dat u optimaal gebruik kunt maken van onze diensten. Daarom investeren wij continu in het verbeteren van onze dienstverlening. Ook doen wij technische aanpassingen die de snelheid en kwaliteit van ons platform vergroten. Soms niet direct zichtbaar, maar uiteindelijk altijd merkbaar.
Om ook op de lange termijn u de beste service te blijven bieden, brengen wij vanaf 1 februari 2017 een beheervergoeding in rekening over de lening of converteerbare lening die u vanaf die datum verstrekt. Voor onze diensten rekenen wij een beheervergoeding van 0.2% per kwartaal (0,8% op jaarbasis, inclusief btw) over het uitstaande leenbedrag. Dit bedrag houden wij in bij aflossingen of rentebetalingen van ondernemers aan u als investeerder. U hoeft hier zelf niets voor te doen.
...
Leuk hoe ze dat positief weten te verwoorden... Ze doen de beheervergoeding eigenlijk voor mij en ik hoef er helemaal niets voor te doen, want ze houden het gelijk voor mij in...

Vond dat ze een paar grappige projecten hadden, beperkte financiële vergoeding, maar sympathieke doelen, dat is nu wel wat minder geworden...
Ik had ook een paar projecten bij ze. Daar speelde het maatschappelijk aspect wel een rol bij, de rente is vaak behoorlijk lager. Nu er een forse beheervergoeding nog van af gaat, denk ik dat ik het platform verder ook links laat liggen. Jammer dat ze voor hun loyaliteitskorting niet de bestaande projecten al meetellen, dat zou nog een stimulans kunnen zijn.
pi_168322427
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 16:00 schreef wou het volgende:

[..]

Ik had ook een paar projecten bij ze. Daar speelde het maatschappelijk aspect wel een rol bij, de rente is vaak behoorlijk lager. Nu er een forse beheervergoeding nog van af gaat, denk ik dat ik het platform verder ook links laat liggen. Jammer dat ze voor hun loyaliteitskorting niet de bestaande projecten al meetellen, dat zou nog een stimulans kunnen zijn.
Inderdaad!
  zaterdag 21 januari 2017 @ 16:11:35 #57
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168322481
"soms niet zichtbaar, maar uiteindelijk altijd merkbaar."

Als het niet zichtbaar is dan moet ik het kunnen proeven, horen, voelen of ruiken. Ik ben benieuwd welke voor mij onbekende functie ze op mijn beeldscherm weten te aktiveren.

[ Bericht 34% gewijzigd door Speekselklier op 21-01-2017 16:18:21 ]
Tot nooit .......
pi_168323582
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 15:10 schreef djh77 het volgende:
Weer een nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van deze tak van sport weet ik heel weinig en dat noodt tot extra voorzichtigheid :)
Maar zoals ik het lees is de zaak afgedekt voor 55%, dus na een maand of 16 zou er geen risico meer moeten zijn, als die materiële zekerheid inderdaad wat voorstelt. Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waarom hij niet twee tranches doet; dat zou hem nogal wat rentelasten schelen omdat hij het geld blijkbaar niet direct nodig heeft.
Pecunia non olet
pi_168325007
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Van deze tak van sport weet ik heel weinig en dat noodt tot extra voorzichtigheid :)
Maar zoals ik het lees is de zaak afgedekt voor 55%, dus na een maand of 16 zou er geen risico meer moeten zijn, als die materiële zekerheid inderdaad wat voorstelt. Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waarom hij niet twee tranches doet; dat zou hem nogal wat rentelasten schelen omdat hij het geld blijkbaar niet direct nodig heeft.
Ik had deze pitch vanmiddag doorgelezen en heb voor mezelf niet onmiddellijk nee gezegd.
Ik heb ook geen inzicht en kennis over programma's en processen t.a.v. onderwijs.
Positief zijn de zekerheden en dat de Holding en naastgelegen BV al sinds 2004 actief is in deze onderwijsmarkt.
Ik nijg naar Ja
pi_168331225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 14:01 schreef william0199 het volgende:
ben benieuwd of de afgegeven borg daadwerkelijk materiële waarde heeft
Faillissement ...D#### B.V. ... lening bij Collin; 200K, 7,5%, 48 maanden waarvan er pas 7 zijn voldaan.

Ben benieuwd of de afgegeven materiële borg daadwerkelijk waarde heeft.
Ik zie dit toch wel als een test voor Collin t.a.v. waardegehalte materiële borg.
Ik zit hier zelf niet in.
Hoop dat degenen die hier wel in zitten ons op de hoogte houden van deze "testcase".

[ Bericht 14% gewijzigd door Appeltje58 op 22-01-2017 08:35:47 ]
  zondag 22 januari 2017 @ 10:56:53 #61
286575 Roces18
Chef de party
pi_168337535
Ik wil hier eigenlijk ook mee beginnen, maar weet niet zo goed waar.
Doe nu vooral beleggen, microkredieten (ontwikkeling) en een beetje deposito's.
Hebben jullie nog tips waar jullie net zijn ingeschreven?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_168337839
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:56 schreef Roces18 het volgende:
Ik wil hier eigenlijk ook mee beginnen, maar weet niet zo goed waar.
Doe nu vooral beleggen, microkredieten (ontwikkeling) en een beetje deposito's.
Hebben jullie nog tips waar jullie net zijn ingeschreven?
Wat voor rendement wil je halen? Over welke termijn wil je je geld inleggen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 22 januari 2017 @ 11:18:31 #63
286575 Roces18
Chef de party
pi_168337967
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat voor rendement wil je halen? Over welke termijn wil je je geld inleggen?
Een beter rendement behalen is het doel. Termijn maakt niet zoveel uit maar ik zit er niet in voor 10 jaar ofzo. Eigenlijk max 5 .
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_168338083
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Een beter rendement behalen is het doel. Termijn maakt niet zoveel uit maar ik zit er niet in voor 10 jaar ofzo. Eigenlijk max 5 .
Ik zou me sowieso niet blindstaren op het platform. Elk platform heeft er slechte leningen bijzitten en zelfs het slechtste platform komt af en toe met mooie projecten.

Als je 5% rendement met minimaal risico voor max. 5 jaar voldoende vind, dan zou ik even wachten op het volgend SiG project.

Voor projecten van 2 of 3 jaar rond de 10% rente, maar iets meer risico ben je sneller aangewezen
op FnC.

Het beste advies is om gewoon even af te wachten, hier mee te lezen en instappen als er een mooi project voorbij komt die aan jouw criteria voldoet, ongeacht het platform.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 22 januari 2017 @ 11:31:40 #65
286575 Roces18
Chef de party
pi_168338194
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
SiG project.
Is goed bedankt!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_168342998
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Van deze tak van sport weet ik heel weinig en dat noodt tot extra voorzichtigheid :)
Maar zoals ik het lees is de zaak afgedekt voor 55%, dus na een maand of 16 zou er geen risico meer moeten zijn, als die materiële zekerheid inderdaad wat voorstelt. Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waarom hij niet twee tranches doet; dat zou hem nogal wat rentelasten schelen omdat hij het geld blijkbaar niet direct nodig heeft.
Gezien het jaar 2011 waarin woonhuis(en bedrijf aan huis pand) gekocht is, zou het wel snor kunnen zitten met de borg van materiële waarde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was er niet iemand hier die kon zien hoeveel hypotheek er op een pand zit?

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 22-01-2017 14:43:36 ]
pi_168343145
dubbel
  zondag 22 januari 2017 @ 21:57:35 #68
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_168355457
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Was er niet iemand hier die kon zien hoeveel hypotheek er op een pand zit?
Online via het Kadaster. Maar dat kost geld. ;)
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_168357207
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Gezien het jaar 2011 waarin woonhuis(en bedrijf aan huis pand) gekocht is, zou het wel snor kunnen zitten met de borg van materiële waarde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was er niet iemand hier die kon zien hoeveel hypotheek er op een pand zit?
Geschatte koopprijs 625.000 euro

http://www.funda.nl/koop/(...)prof-lorentzlaan-19/
Even groot alleen 3x kleiner perceel, binnen 2 weken verkocht (750k)

Ik verwacht een realiseerbare overwaarde van 150k.
Eerste 2 jaar overbruggen ze wel door uitgestelde investeringen.

Ik ga investeren;)

*opgebouwde pensioenvoorziening a 2 ton ook positief
** bij de gedeponeerde jaarverslagen zijn in alle BV's voldoende liquide middelen aanwezig, ik zie geen rare dingen
pi_168365657
Voor de liefhebbers: op rechtspraak.nl staat het faillissementsverslag van Businesscompleet.nl
pi_168366198
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 09:46 schreef rockenfeller het volgende:
Voor de liefhebbers: op rechtspraak.nl staat het faillissementsverslag van Businesscompleet.nl
Uit het verslag blijkt dat er vermoedelijk geen uitkering zal plaatsvinden aan crediteuren, waaronder Collin crowdfund-financiering halverwege 2016 verstrekt. (zie 8.6 + 8.7)
pi_168366552
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 10:13 schreef Appeltje58 het volgende:

[..]

Uit het verslag blijkt dat er vermoedelijk geen uitkering zal plaatsvinden aan crediteuren, waaronder Collin crowdfund-financiering halverwege 2016 verstrekt. (zie 8.6 + 8.7)

voor de ref ff de nrs F.16/16/645 en 646, in het verslag vd hld dat vennoten HA zijn voor RC krediet ABN Amro & Collin , 220k & 334k.

Ben benieuwd naar wat meer toelichting inz de rechtzaken in 2015, stond niets over in de pitch, financ impact hiervan? Had het graag geweten. Aandacht voor de platformen hiervoor, of er juri procedures lopen.
> 600 k aan crediteuren, 900k omzet, het verdienmodel heeft vlgs mij nooit echt geklopt.
Exacte oorzaak van het snelle faillissement is mij nog niet geheel duidelijk.
Pitch teruglezen of HA nog waarde heeft. Lering uittrekken en afboeken is het devies
pi_168366928
quote:
12s.gif Op maandag 23 januari 2017 10:33 schreef peterc het volgende:

[..]

voor de ref ff de nrs F.16/16/645 en 646, in het verslag vd hld dat vennoten HA zijn voor RC krediet ABN Amro & Collin , 220k & 334k.

Ben benieuwd naar wat meer toelichting inz de rechtzaken in 2015, stond niets over in de pitch, financ impact hiervan? Had het graag geweten. Aandacht voor de platformen hiervoor, of er juri procedures lopen.
> 600 k aan crediteuren, 900k omzet, het verdienmodel heeft vlgs mij nooit echt geklopt.
Exacte oorzaak van het snelle faillissement is mij nog niet geheel duidelijk.
Pitch teruglezen of HA nog waarde heeft. Lering uittrekken en afboeken is het devies
Vergelijking pitch en verslag:
1. Winst van 48K in 2015 blijkt een verlies van 49K te zijn
2. Waar is de achtergestelde lening van een familielid gebleven (70K)
3. Grootste gedeelte van de funding zou gebruikt worden voor het aannemen van personeel. Hierbij werd gerekend met 6 personen het complete jaarsalaris (280K)
a. Personeel neemt met 2 personen toe
b. Men was slechts een paar maanden onder weg na de crowdfunding; waar is het resterende bedrag gebleven
pi_168367448
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:56 schreef Roces18 het volgende:
Ik wil hier eigenlijk ook mee beginnen, maar weet niet zo goed waar.
Doe nu vooral beleggen, microkredieten (ontwikkeling) en een beetje deposito's.
Hebben jullie nog tips waar jullie net zijn ingeschreven?
Al ingeschreven op de mailers?
జ్ఞ‌ా
pi_168368062
HCN nieuwe:

Kroast Amersfoort
Project Nr. : 87
Type bedrijf : Café restaurant
Financiering : Opstarten bedrijf
Categorie : (?) 3 sterren
Kredietbedrag : ¤ 125.000,00
Geinvesteerd : ¤ 22.000,00
Rente per jaar : 8,5 %
Looptijd : 60 maanden

Inschrijfperiode nog 60 van de 60 dagen
Pecunia non olet
pi_168368901
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 11:42 schreef obligataire het volgende:
HCN nieuwe:

Kroast Amersfoort
Project Nr. : 87
Type bedrijf : Café restaurant
Financiering : Opstarten bedrijf
Categorie : (?) 3 sterren
Kredietbedrag : ¤ 125.000,00
Geinvesteerd : ¤ 22.000,00
Rente per jaar : 8,5 %
Looptijd : 60 maanden

Inschrijfperiode nog 60 van de 60 dagen
Met het eigenvermogen zit het wel goed en het project heeft wel een gunfactor. Ik pak hem mee.
pi_168369034
Ik ben niet zo bekend met HCN rating maar kan niet geheel begrijpen waarom dit project 3 sterren heeft. Als ik het vergelijk met eerdere projecten op dit platform lijkt me 4 sterren niet vreemd met deze eigen inbreng en ervaring ondernemers. Wie kan daar wat zinnigs over zeggen?
pi_168369119
Wat ik opvallend vind is er termijn van 60mnd. Nog niet zo lang geleden had HCN aangegeven dat een goedlopend project altijd binnen de termijn van 36-48 maanden de lening zou moeten kunnen terugbetalen. Dat het nu 60 mnd is zegt misschien toch wel iets over het risico.
pi_168369875
Akkefietje met FNC:

op 21-12 wordt geld afgeschreven.
vandaag melding dat project niet doorgaat en geld wordt terug gestort.
Geen woord over rente.

Jullie mening?
pi_168370006
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:00 schreef bleyenburg het volgende:
Akkefietje met FNC:

op 21-12 wordt geld afgeschreven.
vandaag melding dat project niet doorgaat en geld wordt terug gestort.
Geen woord over rente.

Jullie mening?
Heb hem net ook gehad.
In principe zou er in zo'n geval rente betaald moeten worden.
Project van 12% Dus je spreekt over 1 euro per maand per 100 euro geďnvesteerd.

Het moet niet te vaak voor gaan komen. Het is bij mij geloof ik de tweede keer dat het zo loopt bij FNC.
pi_168370028
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:00 schreef bleyenburg het volgende:
Akkefietje met FNC:

op 21-12 wordt geld afgeschreven.
vandaag melding dat project niet doorgaat en geld wordt terug gestort.
Geen woord over rente.

Jullie mening?
Als het volgens hun algemene regels is verlopen, dan is dat contractbreuk van de ondernemer geweest en kunnen ze daar op zijn minst een vergoeding voor krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze hun eigen regels zelf niet naleven, dan is dat ernstiger.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168370470
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 12:19 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Met het eigenvermogen zit het wel goed en het project heeft wel een gunfactor. Ik pak hem mee.
http://www.ad.nl/amersfoo(...)bij-kroast~a9136ab9/

ik hik nog aan tegen de termijn 60mnd // zie stelregel HCN 36 / 48 mnd
pitch nog eens lezen.
weet iemand iets over de locatie en het vorige restaurant / de Vereeniging, hoe, wat, waarom
pi_168370776
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als het volgens hun algemene regels is verlopen, dan is dat contractbreuk van de ondernemer geweest en kunnen ze daar op zijn minst een vergoeding voor krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze hun eigen regels zelf niet naleven, dan is dat ernstiger.
Ze schrijven ook op hun website:
Onze tarieven zijn transparant. Het persoonlijke advies van uw contactpersoon en onze kredietwaardigheidscontrole zijn helemaal gratis. Pas bij de uitbetaling van uw lening brengen wij de aangegeven bemiddelingskosten in rekening (deze wordt ingehouden op het totale kredietbedrag).
In dit geval is het leenbedrag nog niet overgemaakt naar de leningnemer dus is de leningnemer niets verschuldigd.
Naar mijn persoonlijke mening denk ik dat FNC hier wat kritischer moet zijn en op het moment van vol tekenen van de lening al de kosten in rekening moet brengen bij de leningnemer en ook de rente moet laten ingaan bij leningnemer op moment van volstorten.

Maar zoals het er nu staat kan de leningnemer voor dat het geld op zijn rekening staat zonder kosten :W
pi_168370980
Op zich vreemd van FnC, volgens mij wordt er pas geďncasseerd na het tekenen.
Dus dit zou inhouden dat er wel getekend is, maar de leningnemer er toch vanaf ziet. M.i. zou dan in ieder geval 1 maand rente gerekend moeten worden, aangezien je je geld nu toch een maand kwijt bent geweest.
pi_168371025
Update IVM/montagebedrijf

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_168371033
dat scheelde 20 seconde. :) Dubbel
pi_168371091
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ze schrijven ook op hun website:
Onze tarieven zijn transparant. Het persoonlijke advies van uw contactpersoon en onze kredietwaardigheidscontrole zijn helemaal gratis. Pas bij de uitbetaling van uw lening brengen wij de aangegeven bemiddelingskosten in rekening (deze wordt ingehouden op het totale kredietbedrag).
In dit geval is het leenbedrag nog niet overgemaakt naar de leningnemer dus is de leningnemer niets verschuldigd.
Naar mijn persoonlijke mening denk ik dat FNC hier wat kritischer moet zijn en op het moment van vol tekenen van de lening al de kosten in rekening moet brengen bij de leningnemer en ook de rente moet laten ingaan bij leningnemer op moment van volstorten.

Maar zoals het er nu staat kan de leningnemer voor dat het geld op zijn rekening staat zonder kosten :W
FnC gaat het schip in, zoveel is duidelijk. Maar het geld is al opgehaald bij de investeerders dus dat kunnen 2 dingen betekenen.
1. De leningnemer heeft het contract ondertekent en breekt dus contractbreuk. Lijkt mij niet dat hij hier zomaar kosteloos vanaf kan komen.
2. FnC heeft het geld geďncasseerd van de investeerders zonder dat er een contract met de leningnemer is ondertekend. In dit geval schenden ze hun eigen algemene voorwaarden en lijkt mij een compensatie van FnC aan de investeerders op zijn plaats.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168371155
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
dat scheelde 20 seconde. :) Dubbel
Goed nieuws kan niet vaak genoeg verteld worden ;) ;)
Pecunia non olet
pi_168371207
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:55 schreef obligataire het volgende:

[..]

Goed nieuws kan niet vaak genoeg verteld worden ;) ;)
Oke, nog een keer dan ;) :+
Vandaag van IvM een update ontvangen van de steigerbouwer. Er komen via het incassobureau weer maandelijkse bedragen binnen, echter nog niet voldoende om iedere maand een termijn te kunnen voldoen. IvM zal de investeerders steeds betalen zodra er genoeg is voor een volledige (oude)termijn. Vandaag hebben ze een termijn overgemaakt. De gemiste rente kosten zullen als alle normale termijnen voldaan zijn ook voldaan worden. De looptijd zal dus wel aanmerkelijk langer worden maar ik ben blij dat er weer met enige regelmaat betalingen gedaan zullen worden. Wat mij betreft een prima regeling.
pi_168371534
Ik heb de HCN toch niet meegepakt. Ik ben trouwens ook niet echt gediend van hun beleid met betrekking tot het annuleren van een investering. Ze zeggen een bedenktermijn te bieden maar die is er praktisch niet want ze zeggen; Zodra je op de bevestigingslink in de mail klikt (wat je dus moet doen voordat het project vol zit) stem je ermee in dat de bedenk periode verstreken is. Ik vind dit zeer onklantvriendelijk en vermoedt dat het ook niet helemaal is zoals de AFM het voor ogen heeft.
pi_168371594
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

FnC gaat het schip in, zoveel is duidelijk. Maar het geld is al opgehaald bij de investeerders dus dat kunnen 2 dingen betekenen.
1. De leningnemer heeft het contract ondertekent en breekt dus contractbreuk. Lijkt mij niet dat hij hier zomaar kosteloos vanaf kan komen.
2. FnC heeft het geld geďncasseerd van de investeerders zonder dat er een contract met de leningnemer is ondertekend. In dit geval schenden ze hun eigen algemene voorwaarden en lijkt mij een compensatie van FnC aan de investeerders op zijn plaats.
Ik weet niet waar je dit allemaal vandaan haalt, maar in ieder geval niet uit de algemene voorwaarden van FNC... Daar staat juist heel duidelijk in dat er pas sprake is van enige overeenkomst als:
1) al het toegezegde geld van investeerders binnen is, EN
2) het leningbedrag aan de leningnemer is overgemaakt, EN
3) de leningnemer de conceptovereenkomst ondertekend heeft teruggestuurd.
Als er aan een van die 3 voorwaarden niet is voldaan, dan is er gewoon nog geen sprake van een overeenkomst. Niet tussen leningnemer en FNC, noch tussen investeerder en FNC, noch tussen investeerder en leningnemer.
  maandag 23 januari 2017 @ 14:27:32 #92
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168372106
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 13:51 schreef obligataire het volgende:
Update IVM/montagebedrijf
Ik vind eigenlijk dat ze dan deel termijnen moeten uitbetalen.
Ze horen geen geld op te sparen maar direct uit te keren.
Tot nooit .......
pi_168372420
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat ze dan deel termijnen moeten uitbetalen.
Ze horen geen geld op te sparen maar direct uit te keren.
Wat mij betreft is het prima zo. Die max 1000 euro die ze dan op hun rekening laten daar heb ik geen moeite mee. Ik moet er niet aan denken dat ik ook nog allemaal deelbetalingen moet gaan bijhouden. Ik registreer ook alleen maar volle maandtermijnen.
pi_168373707
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:08 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik heb de HCN toch niet meegepakt. Ik ben trouwens ook niet echt gediend van hun beleid met betrekking tot het annuleren van een investering. Ze zeggen een bedenktermijn te bieden maar die is er praktisch niet want ze zeggen; Zodra je op de bevestigingslink in de mail klikt (wat je dus moet doen voordat het project vol zit) stem je ermee in dat de bedenk periode verstreken is. Ik vind dit zeer onklantvriendelijk en vermoedt dat het ook niet helemaal is zoals de AFM het voor ogen heeft.
project zit vol ; ohne mich ; no problem ; wachten op een betere volgende ; 8,5% 3 sterren en 60 mnd, geeft toch mate van risico aan ; is niet voor niks ; weliswaar 125k eigen inbreng, allemaal ¤ ? ; plus de vraag waarom de vereeniging na 7 jaar stopt. Als het een cashcow is stop je niet, maar het is ook niet failliet gegaan
pi_168373764
Ook ik ben van mening dat IVM het gevalletje steigerbouwert prima aanpakt.
  maandag 23 januari 2017 @ 15:25:41 #97
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168373905
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:36 schreef Horsemen het volgende:
Wat mij betreft is het prima zo. Die max 1000 euro die ze dan op hun rekening laten daar heb ik geen moeite mee.
Ik meen me te herinneren dat e-wallet achtige functies (en dat is dat eigenlijk ook) niet mochten van de AFM.
Tot nooit .......
  maandag 23 januari 2017 @ 15:30:57 #98
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168374031
quote:
Jouw link doet het niet bij mij.
Maar googlen naar 'Accountant in de fout bij crowdfunding' en dan doorklikken werkt wel.
Vreemd, zelfde URL- ander resultaat.

Ik begrijp dat we behalve twijfels bij de platformen we nu ook twijfels bij de accountants moeten hebben.
Tot nooit .......
pi_168374055
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:25 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat e-wallet achtige functies (en dat is dat eigenlijk ook) niet mochten van de AFM.
Als ik mij niet vergis werdt er hier ooit gesproken over dat geld niet te lang op een derdenrekening mag staan.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_168374116
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:10 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dit allemaal vandaan haalt, maar in ieder geval niet uit de algemene voorwaarden van FNC... Daar staat juist heel duidelijk in dat er pas sprake is van enige overeenkomst als:
1) al het toegezegde geld van investeerders binnen is, EN
2) het leningbedrag aan de leningnemer is overgemaakt, EN
3) de leningnemer de conceptovereenkomst ondertekend heeft teruggestuurd.
Als er aan een van die 3 voorwaarden niet is voldaan, dan is er gewoon nog geen sprake van een overeenkomst. Niet tussen leningnemer en FNC, noch tussen investeerder en FNC, noch tussen investeerder en leningnemer.
De quote die ik in spoilers plaatste komt van de veelgestelde vragen van FnC. Daar staat expliciet dat men pas tot incasso bij de investeerders overgaat nadat de leningnemer het contract ondertekend heeft.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168374120
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Jouw link doet het niet bij mij.
Maar googlen naar 'Accountant in de fout bij crowdfunding' en dan doorklikken werkt wel.
Vreemd, zelfde URL- ander resultaat.

Ik begrijp dat we behalve twijfels bij de platformen we nu ook twijfels bij de accountants moeten hebben.
Volgens mij is dat altijd bij het FD, maar zodra je op de artikel link googled, kan je hem wel gewoon openen :)
pi_168374753
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De quote die ik in spoilers plaatste komt van de veelgestelde vragen van FnC. Daar staat expliciet dat men pas tot incasso bij de investeerders overgaat nadat de leningnemer het contract ondertekend heeft.
Ok, dit is wat de algemene voorwaarden van FNC zeggen, onder "5. Diensten voor geldnemers":

"5.6.2 Een overeenkomst van geldlening wordt altijd gesloten onder de opschortende voorwaarden dat Funding Circle tijdig (1) de volledige leensom zoals gespecificeerd in de overeenkomst van geldlening heeft ontvangen van alle deelnemende investeerders, (2) (via de Stichting (zoals hierna gedefinieerd)) heeft uitgeboekt aan de geldnemer en (3) de vereiste volledig ondertekende akte(n) van borgtocht heeft ontvangen (zie artikel 8 van deze algemene voorwaarden)."

En onder "6. Diensten voor investeerders":

"Indien een kredietproject wordt aangemerkt als een Gefinancierd Kredietproject en de overeenkomst van geldlening door de geldnemer is geaccepteerd, dan sluit Funding Circle namens de deelnemende investeerders de overeenkomst van geldlening met de geldnemer. Funding Circle is zelf geen partij bij deze overeenkomst. Zoals hiervoor is vermeld, wordt de overeenkomst van geldlening altijd gesloten onder de opschortende voorwaarden dat Funding Circle tijdig (1) de volledige leensom zoals gespecificeerd in de overeenkomst van geldlening heeft ontvangen van alle deelnemende investeerders, (2) (via de Stichting) heeft uitgeboekt aan de geldnemer en (3) de vereiste volledig ondertekende akte(n) van borgtocht heeft ontvangen."
pi_168374825
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:31 schreef ITrade het volgende:

[..]

Als ik mij niet vergis werdt er hier ooit gesproken over dat geld niet te lang op een derdenrekening mag staan.
De post zit bij IVM bij 'Bijzonder Beheer' en dat maakt de situatie toch wel even anders denk ik. Dat IVM betalingen aan de investeerders heeft voorgeschoten zal ook wel niet volgens richtlijnen AFM zijn, maar toch prettig voor ons ;)

Trouwens met alle diverse ingelegde bedragen lijkt het me een heel gedoe om een deelbetaling te splitsen en die vervolgens handmatig over te maken. Nu is het waarschijnlijk een druk op de knop voor een hele termijn te betalen.
Pecunia non olet
pi_168374830
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:56 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ok, dit is wat de algemene voorwaarden van FNC zeggen, onder "5. Diensten voor geldnemers":

"5.6.2 Een overeenkomst van geldlening wordt altijd gesloten onder de opschortende voorwaarden dat Funding Circle tijdig (1) de volledige leensom zoals gespecificeerd in de overeenkomst van geldlening heeft ontvangen van alle deelnemende investeerders, (2) (via de Stichting (zoals hierna gedefinieerd)) heeft uitgeboekt aan de geldnemer en (3) de vereiste volledig ondertekende akte(n) van borgtocht heeft ontvangen (zie artikel 8 van deze algemene voorwaarden)."

En onder "6. Diensten voor investeerders":

"Indien een kredietproject wordt aangemerkt als een Gefinancierd Kredietproject en de overeenkomst van geldlening door de geldnemer is geaccepteerd, dan sluit Funding Circle namens de deelnemende investeerders de overeenkomst van geldlening met de geldnemer. Funding Circle is zelf geen partij bij deze overeenkomst. Zoals hiervoor is vermeld, wordt de overeenkomst van geldlening altijd gesloten onder de opschortende voorwaarden dat Funding Circle tijdig (1) de volledige leensom zoals gespecificeerd in de overeenkomst van geldlening heeft ontvangen van alle deelnemende investeerders, (2) (via de Stichting) heeft uitgeboekt aan de geldnemer en (3) de vereiste volledig ondertekende akte(n) van borgtocht heeft ontvangen."
Dan zijn de antwoorden in de Q&A van FnC strijdig met hun algemene voorwaarden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168374836
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:31 schreef ITrade het volgende:

[..]

Als ik mij niet vergis werdt er hier ooit gesproken over dat geld niet te lang op een derdenrekening mag staan.
Klopt maar het gaat hier om kleine bedragen tussen de 1 en de max 1000 euro over een periode van max 2 maanden.
pi_168374895
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:25 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat e-wallet achtige functies (en dat is dat eigenlijk ook) niet mochten van de AFM.
Zoek je hier geen spijkers op laag water?
Ik vind de gekozen oplossing van IVM een praktische, efficiente en voor de investeerder meest gemakkelijke oplossing. Als nu de ondernemer maar gewoon blijft betalen is het voor mij prima.

Ik begrijp de ondernemer trouwens niet dat hij niet op de een of andere manier bij een vriend een paar duizend euro leent om het bedrag wat hij achterloopt te voldoen. Nu betaalt hij iedere maand 150 euro aan Graydon extra omdat hij deze achterstand heeft. Of zou de ondernemer geen vrienden meer hebben.......................................?
  maandag 23 januari 2017 @ 16:11:16 #107
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_168375099
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:25 schreef Speekselklier het volgende:
Ik meen me te herinneren dat e-wallet achtige functies (en dat is dat eigenlijk ook) niet mochten van de AFM.
Beste Speekselklier,

Zie onze reactie hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mochten hier nog vragen over zijn verneem ik die graag.
Groet,

Team Investormatch
pi_168375153
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan zijn de antwoorden in de Q&A van FnC strijdig met hun algemene voorwaarden.
Niet noodzakelijkerwijs: de tekst in de Q&A beschrijft de volgorde waarin de stappen in het proces plaatsvinden; de algemene voorwaarden beschrijven op welk moment er sprake is van een overeenkomst.
  maandag 23 januari 2017 @ 16:40:30 #109
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168375690
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 16:11 schreef Investormatch het volgende:
Mochten hier nog vragen over zijn verneem ik die graag.
Groet,

Team Investormatch
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Speekselklier op 23-01-2017 16:48:17 ]
Tot nooit .......
  maandag 23 januari 2017 @ 16:47:40 #110
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168375840
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:59 schreef obligataire het volgende:
Nu is het waarschijnlijk een druk op de knop voor een hele termijn te betalen.
Dat is dan een kwestie van de knop aanpassen dat hij niet 100% van een termijn betaald maar 83%.
Tot nooit .......
pi_168376513
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 16:47 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat is dan een kwestie van de knop aanpassen dat hij niet 100% van een termijn betaald maar 83%.
Pfff :N
pi_168377131
Een nieuwe van FNC, dat was al weer even geleden:

Inkoop voor Vijverspeciaalzaak
¤ 5.000 2 jaar 10.12 % C Risicoklasse
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Financieel: geen schuld, alleen wat voorraad op de balans.
Ziet er prima uit, recensies zijn goed.
Ik verwacht dat dit wel terugbetaald wordt, dus doe een duit in het zakje.

https://www.peekoi.nl/
https://www.webwinkelkeur.nl/leden/Peekoi_3603.html
pi_168377661
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 17:50 schreef marathon2000 het volgende:
Een nieuwe van FNC, dat was al weer even geleden:

Inkoop voor Vijverspeciaalzaak
¤ 5.000 2 jaar 10.12 % C Risicoklasse
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Financieel: geen schuld, alleen wat voorraad op de balans.
Ziet er prima uit, recensies zijn goed.
Ik verwacht dat dit wel terugbetaald wordt, dus doe een duit in het zakje.

https://www.peekoi.nl/
https://www.webwinkelkeur.nl/leden/Peekoi_3603.html
Ik heb mijn FNC geld van de terras verwarming die niet doorging nu maar in Vijverspeciaalzaak gestopt. Inderdaad kleine lening voor 2 jaar en geen schulden. Zo zie ik het graag.
pi_168378710
Fijn dat de steigerbouwer weer betaald. Ook hier complimenten voor IvM voor de afhandeling van deze zaak tot nu toe.

Hoop dat het de ondernemer ook beter gaat zowel fysiek als bedrijfsmatig!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168391881
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Doner-Home

Naam: Doner-Home

KoM, horeca, geen zekerheden maar het verhaal spreekt mij dan wel weer aan en het is een klein bedragje. Ik twijfel nog....

http://www.telegraaf.nl/b(...)bab_bedorven___.html
Dat is dan weer minder maar daar kan deze ondernemer dan vermoedelijk weer niets aan doen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Horsemen op 24-01-2017 11:44:15 ]
pi_168391901
En deze bekende niet te vergeten:
Collin attendeert u graag op onderstaande nieuwe investeringskans:
Leningaanvrager: Voetbalshop
Doel van de lening: Werkkapitaal
Leningbedrag: ¤ 1.500.000
Rente: 7,50 %
Looptijd: 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/voetbalshop/
pi_168392772
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 11:05 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Doner-Home

Naam: Doner-Home

KoM, horeca, geen zekerheden maar het verhaal spreekt mij dan wel weer aan en het is een klein bedragje. Ik twijfel nog....

http://www.telegraaf.nl/b(...)bab_bedorven___.html
Dat is dan weer minder maar daar kan deze ondernemer dan vermoedelijk weer niets aan doen.
Geen exysting rapport meer maar nu een rapport van Cygnus Finance Support.

Dit vind ik op de site van Cygnus Finance Support:
Dienstverlening voor financiers en investeerders
* Het begeleiden van de MKB ondernemer bij de financierings- en investeringsaanvraag.
* De financiële analyse op basis van de historische resultaten en prognoses.
* De kwalitatieve beoordeling van aanvragen volgens het principe "de vent en de tent"
* De besluitvorming binnen de door de financier/investeerder aangegeven criteria.
* Het reguliere kredietbeheer d.m.v. het volgen van de ondernemingen met behulp van het
Sparkholder monitoringssysteem.
* Het snel en daadkrachtig uitvoeren van de gewenste acties n.a.v. het reguliere kredietbeheer.
* De begeleiding van ondernemers in default met als doel verliesrisico's te minimaliseren.
* De begeleiding van het beëindigingsproces bij defaults tot en met de uitwinning van zekerheden.
* De advisering en begeleiding van financiers en investeerders bij faillissementen.
* Het adviseren over en implementeren van de financieringsprocessen.
* Het adviseren over en inrichten van financieringsafdelingen.
* Het detacheren van financieringsspecialisten en interimmanagers.


Dit staat bij het project op de KOM site
Dit project wordt begeleid door een intermediair
Cygnus Finance Support


Lijkt erop dat Cygnus hun eigen ingebrachte vlees keuren bij dit KOM project.

Is Cygnus nu een onafhankelijke derde die een rapport schrijft over een bedrijf dat een lening aanvraag doet bij KOM of begeleid Cygnus deze ondernemer bij de aanvraag van een lening via KOM en krijgt deze betaald bij een succesvolle lening aanvraag door KOM dan wel door de Ondernemer?

Ik heb zo mijn twijfels.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-01-2017 12:17:20 ]
  dinsdag 24 januari 2017 @ 12:06:05 #118
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168392890
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 11:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Het reguliere kredietbeheer d.m.v. het volgen van de ondernemingen met behulp van het
Sparkholder monitoringssysteem.
Hee nieuwe poging???
Tot nooit .......
pi_168392911
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:06 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Hee nieuwe poging???
Koppeling met Sparkholder: Nee
pi_168393006
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 11:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Lijkt erop dat ze hun eigen ingebrachte vlees keuren bij dit KOM project.

Dit staat bij het project op de KOM site
Dit project wordt begeleid door een intermediair
Cygnus Finance Support

Is Cygnus nu een onafhankelijke derde die een rapport schrijft over een bedrijf dat een lening aanvraag doet bij KOM of begeleid Cygnus deze ondernemer bij de aanvraag van een lening via KOM en krijgt deze betaald bij een succesvolle lening aanvraag?

Ik heb zo mijn twijfels.

Ja, dit zou natuurlijk weer niet moeten kunnen.... Maar ja, bij KoM kan natuurlijk bijna alles :(

Op Facebook staan trouwens wel allemaal positieve recensies over de onderneming....

[ Bericht 4% gewijzigd door Horsemen op 24-01-2017 12:24:47 ]
  dinsdag 24 januari 2017 @ 12:27:38 #121
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168393221
De ene partij wordt door KOM gehuurd en KOM heeft er belang bij dat een pitch volkomt.
De andere partij wordt door de ondernemer in gehuurd met eenzelfde doel.

Ik vraag me af of het verschil in de praktijk heel groot is.
Tot nooit .......
pi_168393748
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 19:07 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Algemene consensus is dat rendementen op obligaties de komende jaren zullen dalen of in ieder geval niet veel gaan opbrengen, als de rente stijgt is namelijk het gevolg dat obligaties dalen. Als de rente gelijk blijft, blijft het rendement laag. Enkel als de rente verder zal dalen, dan zullen de obligatiefondsen stijgen.
Naar aanleiding van jouw eerdere advies heb ik mijn maandelijkse inleg van obligaties omgezet in aandelen wereldwijd. Mijn huidige portefeuille obligaties laat ik nog wel staan.

Bedankt nog voor het advies ^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 24 januari 2017 @ 13:39:49 #123
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168394365
De cijfers van de laatste jaren zijn bij de Döner gevoegd.
Schrik niet: het is een miljoenenbedrijf! Euro's x 1000 staat er boven.
De cijfers van 2014 en 2015 zijn exact gelijk.
Grappenmakers zijn en blijven het.

[ Bericht 23% gewijzigd door crowd-fundi op 24-01-2017 13:45:10 ]
pi_168394470
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Naar aanleiding van jouw eerdere advies heb ik mijn maandelijkse inleg van obligaties omgezet in aandelen wereldwijd. Mijn huidige portefeuille obligaties laat ik nog wel staan.

Bedankt nog voor het advies ^O^
Ik wil nog even zeggen dat ik geen advies geef he! Ik zit zelf nu nergens in, vind aandelen te duur en staatsobligaties te riskant gezien de rente. Alleen spaarrekening en CF nu.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 14:08:49 #125
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168394844
Dat Döner zaakje stinkt
pi_168394870
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 14:08 schreef xzaz het volgende:
Dat Döner zaakje stinkt
http://www.telegraaf.nl/b(...)bab_bedorven___.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168395781
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 14:08 schreef xzaz het volgende:
Dat Döner zaakje stinkt
Want? Heb je nog aanvullende info dan?
pi_168395855
quote:
Ja, dit linkje had ik vanmorgen er ook al bij gezet maar dat kan je vermoedelijk deze ondernemer niet aanrekenen. De recensies zien er netjes uit. Hij is overigens al vol.
pi_168395974
Link naar de Telegraaf: neem ik sowieso met een korreltje zout.

Link naar de Telegraaf met daarin het woord smaakpolitie: ik neem het met een flinke schep zout.
(ondernemer wil 30.000 euro lenen, dat zijn dus bijna 11 keurmerk-stickers die je bij Rob Geus kunt kopen... Heeft Rambam eens een mooie uitzending over gemaakt)
pi_168396299
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 15:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Want? Heb je nog aanvullende info dan?
Wellicht vind xzaz doner kebab stinken, kan, stinken of lekker ruiken is een persoonlijke believing natuurlijk. Overigens valt KoM weer niet in de prijzen voor de meest foutloze/duidelijke pitch, weer een nieuwe opsteller van de beoordeling, en weer een rapport wat in eerste instantie ontbrak.
pi_168396698
Voor de statistieken:

Personal Fitness Eindhoven
Project:15940 Zakelijk
Leendoel:Overname
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,02
Creditsafe score:23
Project is volgeschreven
Kredietbedrag:¤ 48.000
Product:Annuďteit
Rente per jaar:8,0%
Looptijd:36 maanden

Is net binnen het uur volgeschreven.
pi_168397649
Dit geeft wel de bevestiging hoe er soms met prognoses wordt omgegaan door de financieel adviseur:

https://fd.nl/ondernemen/(...)out-bij-crowdfunding

Een interessante casus om te volgen of de accountant aansprakelijk wordt gesteld.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 16:36:03 #133
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168397758
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 15:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Want? Heb je nog aanvullende info dan?
Nee vind het raar twee jaar open, de zaak loopt goed, er worden zelfs voetbalteams gesponsord en de recenties zijn goed. En dan een herfinanciering aanvragen voor 30k ...
  dinsdag 24 januari 2017 @ 16:43:41 #134
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168397914
Ik vind vooral die familielening erg bijzonder.
Tot nooit .......
pi_168397957
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 16:36 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee vind het raar twee jaar open, de zaak loopt goed, er worden zelfs voetbalteams gesponsord en de recenties zijn goed. En dan een herfinanciering aanvragen voor 30k ...
Dat staat toch allemaal duidelijk in de pitch.......
Pecunia non olet
  dinsdag 24 januari 2017 @ 16:48:20 #136
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168398022
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 16:45 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat staat toch allemaal duidelijk in de pitch.......
Dat zeker alleen 30k? Met 2 jaar blijkbaar goed kunnen draaien moet je dat toch zelf kunnen financieren? Of denk ik te simpel?
pi_168398520
FNC:
Werkkapitaal Doe-Het-Zelf Grossier
¤ 20.000 2 jaar 12.86 % D Risicoklasse
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Eigenaar is ook werkzaam in loondienst zo te zien:
https://nl.linkedin.com/in/stefan-de-groot-17a07382

Er zit amper vermogen in de zaak en heb eigenlijk geen gevoel bij deze handel.
Ik laat hem voorbij gaan.
pi_168398826
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 17:11 schreef marathon2000 het volgende:
FNC:
Werkkapitaal Doe-Het-Zelf Grossier
¤ 20.000 2 jaar 12.86 % D Risicoklasse
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Eigenaar is ook werkzaam in loondienst zo te zien:
https://nl.linkedin.com/in/stefan-de-groot-17a07382

Er zit amper vermogen in de zaak en heb eigenlijk geen gevoel bij deze handel.
Ik laat hem voorbij gaan.
Oplopende schulden, afnemend eigen vermogen.
Z'n Linkedin profiel foto vind ik niet passen bij een eigenaar van een groothandel.
Positief is dat hij kennelijk niet afhankelijk is van zijn groothandel daar hij ook een functie bij de douane uitoefent.
Zouden deze twee werkzaamheden niet met elkaar conflicteren? Vind ze in ieder geval niet in elkaars verlengde liggen.

Ik laat hem ook voorbij gaan.
pi_168399066
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 17:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Oplopende schulden, afnemend eigen vermogen.
Z'n Linkedin profiel foto vind ik niet passen bij een eigenaar van een groothandel.
Positief is dat hij kennelijk niet afhankelijk is van zijn groothandel daar hij ook een functie bij de douane uitoefent.
Zouden deze twee werkzaamheden niet met elkaar conflicteren? Vind ze in ieder geval niet in elkaars verlengde liggen.

Ik laat hem ook voorbij gaan.
Misschien liggen de activiteiten juist wel in elkaars verlengde: er komen zeer vele partijtjes goederen binnen via de douane, ook doe-het-zelf producten...

Ik ga in ieder geval ook niet investeren.
pi_168399410
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 16:48 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat zeker alleen 30k? Met 2 jaar blijkbaar goed kunnen draaien moet je dat toch zelf kunnen financieren? Of denk ik te simpel?
Ik denk dat dit een hele opgave zou zijn om dit bij elkaar te “sparen” en daarnaast in die twee jaar nog even 24k aan “rente” over de balk te gooien. Nee, ik denk dat het heel verstandig is van de ondernemer om dit te doen.

Ik heb hem overigens ook niet meegepakt omdat tegen de tijd dat ik had gezien dat de jaarcijfers er bij zaten (waar ik overigens ook weer vragen bij had) het project al vol zat.
Maar zoals hier al eerder gezegd is, ook deze pitch was weer verre van vlekkeloos en dat verhaal met de belangenverstrengeling van NRDZ en het financieel rapport zit mij ook nog niet lekker. Geef mij maar de rapporten van Exsyting, daar was ik redelijk tevreden over al blijft IvM verreweg mijn favoriet.
pi_168406779
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 13:47 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ik wil nog even zeggen dat ik geen advies geef he! Ik zit zelf nu nergens in, vind aandelen te duur en staatsobligaties te riskant gezien de rente. Alleen spaarrekening en CF nu.
Goed punt wel, ik had het helemaal gemist. Zaak dus om obligaties even terug te schroeven. Aandelen/indexen zijn nu interessanter om in te stappen voor de langere periode. Over 20 of 30 jaar leveren die hun geld wel weer op.
Schip ahoy!
pi_168407535
Bij IVM is de mobieltjes man van de site verdwenen. Een paar dagen geleden stond hij nog op zo'n 60k. Of hij is teruggetrokken of een Angel heeft zich gemeld om hem tot150k aan te vullen.

Op dit moment staat alleen nog de keuken installateur open. Staat nu op 56 van de 70k dus die zal het wel op de normale manier redden.
pi_168411624
quote:
Ja, het blijft knap. Overigens als de eerste 7,5 ton binnen 6 uur binnen was dan is er daarna niet veel meer binnen gekomen, hij staat nu op 52%.
pi_168411927
Waarvan zoals gebruikelijk een deel in de voorverkoop, maar dat zeggen ze er niet bij😊

Ik doe 'm absoluut niet trouwens. Vooralsnog te groot risico m.i.

EDIT:
Klopt het dat de tekst van de borgstelling is gewijzigd? Zoals het er nu staat wekt het wat meer vertrouwen op.

[ Bericht 20% gewijzigd door obligataire op 25-01-2017 08:28:17 ]
Pecunia non olet
pi_168412378
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 08:11 schreef obligataire het volgende:
Waarvan zoals gebruikelijk een deel in de voorverkoop, maar dat zeggen ze er niet bij😊

Ik doe 'm absoluut niet trouwens. Vooralsnog te groot risico m.i.

EDIT:
Klopt het dat de tekst van de borgstelling is gewijzigd? Zoals het er nu staat wekt het wat meer vertrouwen op.
Voor mij blijft het een junior lening. En dat voor 1,5 mio en deze rentabiliteit. pffff

edit: op de bestaande leningen (van gelieerde personen?!) zit een rente van 9 a 11%. De investeerders krijgen 7,5%.
pi_168413689
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 09:01 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Voor mij blijft het een junior lening. En dat voor 1,5 mio en deze rentabiliteit. pffff

edit: op de bestaande leningen (van gelieerde personen?!) zit een rente van 9 a 11%. De investeerders krijgen 7,5%.
Is dat een zuivere vergelijking? De investeerders Collin kunnen terugvallen op die borgstellng van 'TOP Oss' en die is 77% van de inleg waard. Wat die overige investeerders krijgen bij default is mij niet bekend maar heel veel zal het wel niet zijn.

Ik heb zojuist de vragen/antwoorden doorgelezen en Collin benadrukt wel heel erg de materiële waarde van de borgstelling. Dat is eigenlijk het enige dat me doet twijfelen. Die andere deelneming lijkt erg succesvol dus daar kunnen ze de aflossingen van blijven betalen als het mis gaat.

De vaart is er trouwens wel uit, is amper iets bijgekomen de laatste uren. Misschien na 11u nog wat?

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 25-01-2017 10:46:40 ]
Pecunia non olet
pi_168413871
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Bij IVM is de mobieltjes man van de site verdwenen. Een paar dagen geleden stond hij nog op zo'n 60k. Of hij is teruggetrokken of een Angel heeft zich gemeld om hem tot150k aan te vullen.

Op dit moment staat alleen nog de keuken installateur open. Staat nu op 56 van de 70k dus die zal het wel op de normale manier redden.
Heeft het niet gehaald...

Beste investeerder,
U heeft deelgenomen in de pitch van SNEW. Helaas is deze pitch niet volgelopen en daarom nu geannuleerd. Als u uw investering al heeft betaald, storten wij uw investering binnen drie werkdagen terug op uw rekening.
pi_168414013
IVM aanvragen staan in principe max 60 dagen open, SNEW was 2-12-2016 gepresenteerd en wordt er na 54 dagen vanaf gehaald. Toch opvallend. Weet iemand hoeveel er was toegezegd?
pi_168414070
Verse FNC:
Nieuw Pand Bedrijfswagen Service
¤ 50.000 3 jaar 10.88 % C Risicoklasse
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Het eigen vermogen bestaat voor het grootste gedeelte uit voorraad.
En die voorraad is torenhoog (een jaaromzet).
pi_168414082
Geldvoorelkaar ‏@geldvoorelkaar 7m7 minutes ago
Johnny's Burger gaat starten in Almere en zoekt hiervoor ¤ 150.000,- funding! Class 5s | 8% | 60 mnd | http://ow.ly/ugWL308kvld
pi_168414102
Nieuwe op FnC

Nieuw Pand Bedrijfswagen Service
10.88%
3 jaar

Nog geen cijfers van het vierde kwartaal helaas.

Sinds kort heb ik een klein bedrag uit staan bij Viventor. Nu lijkt het er alleen op dat er meer investeerders zijn dan leningen, de auto invest staat alweer een tijdje te wachten..

Bij Bondoro is me opgevallen dat je geld pas rente begint op te leveren naar de eerste volle 30 dagen, waardoor je de eerste weken dus rente misloopt. Verder bevalt dit platform mij niet echt, te hoog gok gehalte met te weinig zekerheden.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_168414169
quote:
12s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:02 schreef escortmk2 het volgende:
IVM aanvragen staan in principe max 60 dagen open, SNEW was 2-12-2016 gepresenteerd en wordt er na 54 dagen vanaf gehaald. Toch opvallend. Weet iemand hoeveel er was toegezegd?
Lang niet genoeg. Ongeveer 40%
pi_168414291
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:08 schreef marathon2000 het volgende:
Geldvoorelkaar ‏@geldvoorelkaar 7m7 minutes ago
Johnny's Burger gaat starten in Almere en zoekt hiervoor ¤ 150.000,- funding! Class 5s | 8% | 60 mnd | http://ow.ly/ugWL308kvld
Zou deze collin te duur vinden of daar niet door de test gekomen zijn? Volgens mij zijn alle Johnny's Burgers tot nu via collin gegaan.

En waarom niet gewoon een gratis burger als incentive? Ik blijf het dom vinden dat ondernemers deze kans laten liggen om gelijk klanten/ambasadeurs te werven
pi_168414614
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:07 schreef marathon2000 het volgende:
Verse FNC:
Nieuw Pand Bedrijfswagen Service
¤ 50.000 3 jaar 10.88 % C Risicoklasse
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Het eigen vermogen bestaat voor het grootste gedeelte uit voorraad.
En die voorraad is torenhoog (een jaaromzet).
En welke conclusie trekken we hier uit?
pi_168414749
Nog een FNC:
Projectfinanciering Bouwbedrijf
¤ 25.000 3 jaar10.88 % C Risicoklasse
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1
pi_168414859
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:38 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

En welke conclusie trekken we hier uit?
Dat ik persoonlijk hierin niet wil investeren, want de voorraadpositie (vlottende activa) vind ik ten opzichte van de omzet te hoog. Als de voorraad 10% lager zou zijn, hoeft er geen lening te worden aangevraagd. Cash is king :)
pi_168414936
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:34 schreef obligataire het volgende:

[..]

Is dat een zuivere vergelijking? De investeerders Collin kunnen terugvallen op die borgstellng van 'TOP Oss' en die is 77% van de inleg waard. Wat die overige investeerders krijgen bij default is mij niet bekend maar heel veel zal het wel niet zijn.

Ik heb zojuist de vragen/antwoorden doorgelezen en Collin benadrukt wel heel erg de materiële waarde van de borgstelling. Dat is eigenlijk het enige dat me doet twijfelen. Die andere deelneming lijkt erg succesvol dus daar kunnen ze de aflossingen van blijven betalen als het mis gaat.

De vaart is er trouwens wel uit, is amper iets bijgekomen de laatste uren. Misschien na 11u nog wat?
Ik heb het vermoeden (staat nergens dus echt een vermoeden mijnerzijds) dat het vermogen van Top bestaat uit de deelnemingen. Een deelneming hebben wil nog niet zeggen dat er cashflow is waarmee de leningen afbetaald kunnen worden.

Edit: en er is antwoord. Als alle balansposten betrekking hebbend op de Badge Company geëlimineerd worden resteert er een EV van 290K

[ Bericht 5% gewijzigd door rockenfeller op 25-01-2017 12:26:18 ]
pi_168415412
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:52 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Dat ik persoonlijk hierin niet wil investeren, want de voorraadpositie (vlottende activa) vind ik ten opzichte van de omzet te hoog. Als de voorraad 10% lager zou zijn, hoeft er geen lening te worden aangevraagd. Cash is king :)
Tja soms gaan de kosten voor de baat uit. Wellicht een mooie handelsvoorraad overgenomen. Ik heb er in ieder geval een kleine beetje cash ingestopt.
pi_168415470
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:45 schreef marathon2000 het volgende:
Nog een FNC:
Projectfinanciering Bouwbedrijf
¤ 25.000 3 jaar10.88 % C Risicoklasse
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1
Relatief klein leningbedrag, bedrijf bestaat al lang. Legitiem verhaal waarom lening nodig is en ik verwacht dat de bouw het nog wel tot 2020 goed blijft doen. Ik doe mee.
pi_168415491
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:25 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Tja soms gaan de kosten voor de baat uit. Wellicht een mooie handelsvoorraad overgenomen. Ik heb er in ieder geval een kleine beetje cash ingestopt.
Ze verkopen ook nieuwe en gebruikte bedrijfswagens, als het een beetje grote vrachtwagen is, dan kan dat ook aardig oplopen...
Heb er ook maar wat ingestopt.
pi_168415730
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:09 schreef ITrade het volgende:
Bij Bondoro is me opgevallen dat je geld pas rente begint op te leveren naar de eerste volle 30 dagen, waardoor je de eerste weken dus rente misloopt. Verder bevalt dit platform mij niet echt, te hoog gok gehalte met te weinig zekerheden.
Nee, je krijgt de eerste periode rente over meer dan 30 dagen. Je loopt dus geen rente mis... als er betaald wordt.
pi_168416141
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:08 schreef marathon2000 het volgende:
Geldvoorelkaar ‏@geldvoorelkaar 7m7 minutes ago
Johnny's Burger gaat starten in Almere en zoekt hiervoor ¤ 150.000,- funding! Class 5s | 8% | 60 mnd | http://ow.ly/ugWL308kvld
Flink bedrag, weinig zekerheden, horeca, 5s... gaat 'm niet worden.

Zoals de Fine Young Cannibals al zeiden: Johny, we're sorry...
  woensdag 25 januari 2017 @ 13:16:17 #164
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_168416292
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 17:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Oplopende schulden, afnemend eigen vermogen.
Z'n Linkedin profiel foto vind ik niet passen bij een eigenaar van een groothandel.
Positief is dat hij kennelijk niet afhankelijk is van zijn groothandel daar hij ook een functie bij de douane uitoefent.
Zouden deze twee werkzaamheden niet met elkaar conflicteren? Vind ze in ieder geval niet in elkaars verlengde liggen.

Ik laat hem ook voorbij gaan.
Wat een idioot om die foto te gebruiken.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_168416507
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:16 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Wat een idioot om die foto te gebruiken.
8)7
Ik kijk er nu pas na. Ik zal maar geen flauwe grappen maken over zijn werk als douanier en de foto
  woensdag 25 januari 2017 @ 13:36:25 #166
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168416696
Laat maar......
Tot nooit .......
pi_168418533
Geldvoorelkaar ‏@geldvoorelkaar
Ponyclub Mileda in Santpoort-Noord is dé ponyclub in Haarlem en omgeving.
¤ 149.000,- | Class 5s | 9% | 72 mnd |
http://ow.ly/Ggh2308kUVB
pi_168418751
Ik had die ponyclub gedaan als de fee er niet zo in zou hakken.

Nu laat ik 'm echt voorbij gaan.
pi_168419150
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 15:13 schreef bleyenburg het volgende:
Ik had die ponyclub gedaan als de fee er niet zo in zou hakken.

Nu laat ik 'm echt voorbij gaan.
Ik ben er wat minder positief over. Deze beste mensen denken dat je een manege er even parttime bij gaat doen. Ik denk dat ondanks de vele vrijwilligers dit wel eens erg kan gaan tegenvallen. Wat mooi is dat is de borg van de ouders van 100k. Verder ben ik geen liefhebber van een groeilening en ook niet van leningen van 72 maanden zonder zeer goede zekerheden. Ik laat hem aan mij voorbij gaan.
pi_168419418
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 15:13 schreef bleyenburg het volgende:
Ik had die ponyclub gedaan als de fee er niet zo in zou hakken.

Nu laat ik 'm echt voorbij gaan.
Ik neem hem ook niet mee, ten eerste doe ik geen projecten boven 60 maanden.
Buiten dat vind ik 249000 (en geen 149000) lenen om een huurmanege te verbouwen, inclusief een tijdelijke woning veel te veel.
Daarnaast, ook het eerder genoemde argument, dat beide partners gewoon hun baan houden vind ik geen extra zekerheid, maar een risico.
Door de hele pitch heen lees ik te veel idealisme, en dat betaald geen rekeningen.
pi_168419460
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 15:42 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik neem hem ook niet mee, ten eerste doe ik geen projecten boven 60 maanden.
Buiten dat vind ik 249000 (en geen 149000) lenen om een huurmanege te verbouwen, inclusief een tijdelijke woning veel te veel.
Daarnaast, ook het eerder genoemde argument, dat beide partners gewoon hun baan houden vind ik geen extra zekerheid, maar een risico.
Door de hele pitch heen lees ik te veel idealisme, en dat betaald geen rekeningen.
Die banen zijn uiteraard wel vatbaar voor loonbeslag als het mis gaat :)
Verder helemaal met je eens. Zo'n verbouwing levert niets meer op, daar heeft alleen de eigenaar profijt van. Die zoekt gewoon weer een nieuwe idealist.
Pecunia non olet
pi_168419933
Hmm, de 72 maanden staat me tegen. De groeilening ook. Aan de andere kant is de rente wel mooi hoog en zijn de zekerheden ook heel aardig: een ton borgstelling, pandrecht op de inventaris, beiden een baan - het moet toch wel gek lopen wil je niet minstens de helft van je inleg terugzien. Dus ik twijfel...
pi_168420238
Die borg idd.
verder zou ik wat meer over de kennelijke overwaarde van het huis willen weten.
maar nogmaals, als er niks aan de fee gesleuteld wordt, doe ik niet mee.
pi_168420889
quote:
11s.gif Op woensdag 25 januari 2017 16:07 schreef k_man het volgende:
Hmm, de 72 maanden staat me tegen. De groeilening ook. Aan de andere kant is de rente wel mooi hoog en zijn de zekerheden ook heel aardig: een ton borgstelling, pandrecht op de inventaris, beiden een baan - het moet toch wel gek lopen wil je niet minstens de helft van je inleg terugzien. Dus ik twijfel...
Het vreemde is dat de manege eind 2016 is verkocht dan wel uit de verkoop is gehaald. De vraagprijs was 850K.

Nu huren deze mensen het geheel voor 2500 euro met een koopoptie voor over 6 jaar.

Zou de eigenaar het inderdaad uit de verkoop hebben genomen en het nu verhuurd hebben met een koop optie? Of zou het anders zijn gegaan?

http://www.fundainbusines(...)726328-rijksweg-236/
  woensdag 25 januari 2017 @ 17:19:25 #175
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168421322
Nieuwe bij LAH
2400 euro
12 maanden
4%
Zambia
partner: AMZ
  woensdag 25 januari 2017 @ 20:25:54 #176
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_168425741
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 15:42 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik neem hem ook niet mee, ten eerste doe ik geen projecten boven 60 maanden.
Buiten dat vind ik 249000 (en geen 149000) lenen om een huurmanege te verbouwen, inclusief een tijdelijke woning veel te veel.
Daarnaast, ook het eerder genoemde argument, dat beide partners gewoon hun baan houden vind ik geen extra zekerheid, maar een risico.
Door de hele pitch heen lees ik te veel idealisme, en dat betaald geen rekeningen.
Haar baan is wel halve dagen dus dat scheelt, en dit is ook wel meer een hobby/passie dan werk dus dan blijf je ook wel langer aanrommelen mocht het slechter gaan dus dat scheelt ook wel.

Het idee bevalt me opzich wel en met een lange termijn zit ik niet zo. Maar ik wacht nog even.

[ Bericht 8% gewijzigd door AQuila360 op 25-01-2017 20:31:31 ]
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 25 januari 2017 @ 20:32:35 #177
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_168425951
Om nog op de TT terug te komen, denk dat ik geen defaults heb de ze maand!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_168427182
Ik kreeg vandaag de betaling van FNC, daar ontbreekt echt veel deze keer :)
pi_168427838
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 21:10 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik kreeg vandaag de betaling van FNC, daar ontbreekt echt veel deze keer :)
Ik heb 95% van het bedrag wat onder verwachte betaling stond binnen. Ik zal nog napluizen wat er ontbreekt. De site is nog niet bijgewerkt, dus daar wacht ik nog ff op.
pi_168428938
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 21:10 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik kreeg vandaag de betaling van FNC, daar ontbreekt echt veel deze keer :)
Bij mij is het gestortte bedrag juist hoger dan het bedrag dat op de website onder 'Mijn te ontvangen betalingen' staat. Daar staat ¤31,29,-, maar SNS Bank leert mij dat er op die datum ¤37,55 gestort is. Beetje vaag, maar ik denk dat het te maken heeft met de nieuwe leningen waarop ik heb ingetekend. Enfin, ik verwacht in ieder geval zeker geen defaults deze maand.
pi_168435235
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:32 schreef AQuila360 het volgende:
Om nog op de TT terug te komen, denk dat ik geen defaults heb de ze maand!
Of je moet geen betalingen meer gepland hebben staan....of het even snel afkloppen...

Ik heb tot nu toe deze maand ook geen defaults aangezien ik de bomenman vorig jaar al afgeboekt heb. Maar er moeten nog wel wat betalingen binnen komen.
pi_168435810
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 22:02 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Bij mij is het gestortte bedrag juist hoger dan het bedrag dat op de website onder 'Mijn te ontvangen betalingen' staat. Daar staat ¤31,29,-, maar SNS Bank leert mij dat er op die datum ¤37,55 gestort is. Beetje vaag, maar ik denk dat het te maken heeft met de nieuwe leningen waarop ik heb ingetekend. Enfin, ik verwacht in ieder geval zeker geen defaults deze maand.
Ik mis twee van de zestien betalingen, beide zijn usual suspects:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168435844
Lendahend nieuw project, 2e tranch (zonder afdekking door lokale partner:)

Simgas2 6.5% 36mnd in Kenia
https://www.lendahand.com(...)-simgas-kenya-ltd-2/

En er komen zo te zien ook projecten uit Georgie op de plank
pi_168436124
Voor de liefhebbers van Wiebke. Op de een na laatste pagina staat de nieuwe aanvraag aanvragen die we medio 2017 kunnen verwachten ~:)

https://www.albelli.nl/on(...)6e-b5ff-5af72e453a61

Nou ja, een mooi boek en het zag er wel netjes uit allemaal.
pi_168436445
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 11:39 schreef djh77 het volgende:
Zijn er al antwoorden van GvE nav project kamerverhuur?
Ik was helaas zelf wegens dringende verplichtingen op het werk in het buitenland en niet in staat het antwoord tijdig hier te plaatsen. Dat antwoord kwam overigens netjes per kerende 19 januari. Dus veel te laat van mijn kant, maar ik plaats het hier alsnog. Geen spoiler nodig, want ik kreeg expliciet toestemming om deze mail openbaar te maken.

quote:
1) Er is sprake van de overname van twee panden door een nieuw opgericht BV. Kan u de juiste adressen van deze panden geven?



Het gaat om panden Lijsterbesplein 8 en Lijsterbesstraat 20 te Den Haag.

2) Er is sprake dat deze panden overgenomen worden uit prive. Klopt dit voor beide? Indien niet, worden deze panden overgenomen van een entiteit die gelieerd is aan de leningnemer?



Beide panden zijn nu privé eigendom en worden overgenomen door Kamerverhuurbedrijf DH.

3) In een eerdere pitch verwijst deze ondernemer naar een andere BV van hem : Belaggio vastgoed. Op deze website staan dezelfde fotos die gebruikt worden in de pitch. Hoe is dit te rijmen met de overname uit prive van de panden?



Op de website van Belaggio Vastgoed staan ook foto’s van panden die privé eigendom zijn. Dit is meer bedoeld ter illustratie op deze site. Geldvoorelkaar.nl heeft niet gerekend met huurstromen van panden die eigendom zijn Belaggio Vastgoed BV.

4) Indien 1 of beide panden niet uit prive worden overgenomen maar uit een andere entiteit gelieerd aan de leningnemer, wat is dan reden van de overname door een nieuwe BV.



Beide panden worden uit privé overgenomen door de nieuwe BV. De reden is dat beide panden kamerverhuurbedrijven betreft en de huurinkomsten mogelijk door de belastingdienst in de toekomst als inkomsten in box 1 worden geclassificeerd. Gezien het progressieve tarief van box 1 is dit niet wenselijk. De discussie met de belastingdienst willen de aanvragers voorkomen en zij hevelen daarom deze 2 panden over naar de BV.

5) De pitch spreekt over 60 verhuurde woningen met een waarde van 3,3 miljoen prive. Zijn dit panden die op de website van Belaggio BV staan? Zoniet, kan hiervan een summier overzicht gemaakt worden. Zo ja, waarom aangezien de pitch vermeldt dat ze prive eigendom zijn.

De 60 verhuurbare woningen zijn privé bezit. Een aantal woningen staan ter illustratie op de site van Belaggio Vastgoed.

6) Er is sprake van 2,4 miljoen hypothecaire belasting. Hoeveel daarvan is schuld aan (leninggevers via) GeldVoorElkaar? Voor zover ik kan zien is er bij geen enkele eerdere pitches een hypothecaire zekerheid gegeven. Is het correct om aan te nemen dat alle openstaande schulden die nog te voldoen zijn via eerdere GvE leningen van dit echtpaar bovenop de genoemde 2,4 miljoen geteld moet worden?



Er is op geen van de privé panden hypotheek gegeven aan Geldvoorelkaar.nl. De hypothecaire schuld is pro-resto ca. ¤ 2.400.000,-. Bij Geldvoorelkaar.nl is de privé schuld ¤ 187.900,- (totaal openstaande termijnen). In dit bedrag is de af te lossen lening niet meegenomen.

7) Zijn er nog andere, niet-hypothecaire, uitstaande schulden bij derden die niet vermeld zijn in de pitch?

Nee, naast de hypotheekschuld en Geldvoorelkaar.nl leningen zijn er geen andere schulden.

8) In pitch 5783 is ook sprake van een dakopbouw aan het Lijsterbesplein. Het plaatje in de nieuwe pitch is ook van het Lijsterbesplein. Wordt hier wel degelijk een lening aangevraagd voor het realiseren van een nieuwe opbouw die tot nog toe niet gerealiseerd is? Of het herfinancieren van een reeds eerder gerealiseerde dakopbouw uit de eerdere pitch?



De plaatjes van Lijsterbesplein 8 in pitch 5783 zijn gebruikt in deze pitch omdat dit pand overgaat naar de BV. Dit is het pand waarop reeds een dakopbouw staat. Zoals in de pitch 15849 is vermeld wordt de lening 5783 afgelost. Onderdeel van lening 15849 is de financiering van de dakopbouw Lijsterbesstraat 20.



Samengevat. Lijsterbesplein 8 en Lijsterbesstraat 20 worden uit privé gekocht. De privé lening (5783) van Lijsterbesplein 8 wordt afgelost. Op Lijsterbesplein 8 staat reeds een dakopbouw en op Lijsterbesstraat 20 wordt, gefinancierd met een deel van deze nieuwe lening, een dakopbouw geplaatst.



Ik vertrouw hiermee uw vragen afdoende te hebben beantwoord. Zo niet, dan hoor ik graag van u.

U mag onze reactie plaatsen op Fok Forum.
  donderdag 26 januari 2017 @ 10:37:58 #186
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168436502
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2017 10:16 schreef Horsemen het volgende:
Op de een na laatste pagina staat de nieuwe aanvraag aanvragen die we medio 2017 kunnen verwachten ~:)
Zo dat is nogal een doel zeg.
Tot nooit .......
pi_168436576
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2017 10:16 schreef Horsemen het volgende:
Voor de liefhebbers van Wiebke. Op de een na laatste pagina staat de nieuwe aanvraag aanvragen die we medio 2017 kunnen verwachten ~:)

https://www.albelli.nl/on(...)6e-b5ff-5af72e453a61

Nou ja, een mooi boek en het zag er wel netjes uit allemaal.
Daarmee lijkt het voortbestaan van KoM iig nog 1 jaar verzekerd
pi_168436633
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2017 10:16 schreef Horsemen het volgende:
Voor de liefhebbers van Wiebke. Op de een na laatste pagina staat de nieuwe aanvraag aanvragen die we medio 2017 kunnen verwachten ~:)

https://www.albelli.nl/on(...)6e-b5ff-5af72e453a61

Nou ja, een mooi boek en het zag er wel netjes uit allemaal.
Leuk foto boekje ambitieuze plannen. Maar wel de lening netjes afbetalen dat is prioriteit 1, anders kunnen alle plannen in de ijskast en leent niemand meer geld aan haar. Of wil ze geld in de UK ophalen. :)
pi_168436907
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 20:32 schreef AQuila360 het volgende:
Om nog op de TT terug te komen, denk dat ik geen defaults heb de ze maand!
Ik heb deze maand mijn eerste default voor de kiezen gekregen. Een startup op het duitse platform Companisto. Daar zijn de projecten de laatste tijd massaal aan het omvallen...
Maar goed, bij aandelencrowdfunding ga je er ook van uit dat een groot deel het niet zal halen, dus ik lig er nog niet wakker van :)
pi_168436944
En ook deze nieuwe/bekende is nu officieel in de aanbieding op collincrowdfund:
Link: http://eloo.nl/

Leningaanvrager: e-Loo
Doel van de lening: ICT-financiering
Rente: 7,50 %
Looptijd: 48 maanden
pi_168437182
Ik heb net eens alle vragen en antwoorden bij de voetbal pitch op Collin nagelezen. Deze geven toch wel een extra toevoeging/verduidelijking aan wat er in de pitch staat.
Denk dat Collin in het vervolg toch wat meer info moet geven en beter moet formuleren wat er nu precies bedoeld wordt.

Met name vind ik het vreemd dat als er in de pitch gesproken wordt over een financierings-behoefte dat een lening die bij de behoefte genoemd wordt al verstrekt is. Behoefte is naar mijn idee toekomst in de context van een pitch.

Daarnaast vind ik het bijna misleidend als die lening achtergesteld wordt genoemd en blijkt dat hij niet achtergesteld is aan de Collin investeerders maar alleen achtergesteld aan de ABNAMRO bank.
Specificeer dan hoe het zit.!

Lijkt er sterk op dat de aandeelhouders eind 2016 ernstig toch dringend verzocht zijn om 500K op te hoesten met een achterstelling aan de bank omdat anders de Bank niet voor de gevolgen kon in staan. Anders was er namelijk nooit een achterstelling naar de bank gekomen op deze toen nieuwe lening van de aandeelhouders aan het bedrijf.

Deze lening 500K van de aandeelhouders is voor een jaar en kan stilzwijgend telkens met een half jaar verlengd worden. Dat kan maar hoeft dus niet. m.a.w. na een jaar zou deze 500K lening er ook weer uitgetrokken kunnen worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-01-2017 11:27:27 ]
pi_168437450
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2017 11:06 schreef Horsemen het volgende:
En ook deze nieuwe/bekende is nu officieel in de aanbieding op collincrowdfund:
Link: http://eloo.nl/

Leningaanvrager: e-Loo
Doel van de lening: ICT-financiering
Rente: 7,50 %
Looptijd: 48 maanden
Ik heb deze meegenomen.
pi_168437462
betaling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij FNC zat er wederom niet bij
:(
pi_168437477
quote:
Ik ben geen fan van weer een fitnesscentrum, maar deze ziet er wel goed uit. Leningsdoel is redelijk, geen lange looptijd, realistisch rentepercentage, 2x HA, een kleine eigen inbreng en het feit dat hij een koophuis heeft zijn pluspunten.

De 15K aan achtergestelde lening die hij bij de vorige eigenaar ophaalde geeft ook vertrouwen.
Als ik wat aan de incentive had gehad had ik hem voor een groter bedrag meegepakt. nu wordt het een kleiner bedrag.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168437496
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 11:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik heb net eens alle vragen en antwoorden bij de voetbal pitch op Collin nagelezen. Deze geven toch wel een extra toevoeging/verduidelijking aan wat er in de pitch staat.
Denk dat Collin in het vervolg toch wat meer info moet geven en beter moet formuleren wat er nu precies bedoeld wordt.

Met name vind ik het vreemd dat als er in de pitch gesproken wordt over een financierings-behoefte dat een lening die bij de behoefte genoemd wordt al verstrekt is. Behoefte is naar mijn idee toekomst in de context van een pitch.

Daarnaast vind ik het bijna misleidend als die lening achtergesteld wordt genoemd en blijkt dat hij niet achtergesteld is aan de Collin investeerders maar alleen achtergesteld aan de ABNAMRO bank.
Specificeer dan hoe het zit.!

Lijkt er sterk op dat de aandeelhouders eind 2016 ernstig toch dringend verzocht zijn om 500K op te hoesten met een achterstelling aan de bank omdat anders de Bank niet voor de gevolgen kon in staan. Anders was er namelijk nooit een achterstelling naar de bank gekomen op deze toen nieuwe lening van de aandeelhouders aan het bedrijf.

Deze lening 500K van de aandeelhouders is voor een jaar en kan stilzwijgend telkens met een half jaar verlengd worden. Dat kan maar hoeft dus niet. m.a.w. na een jaar zou deze 500K lening er ook weer uitgetrokken kunnen worden.

Des te meer een reden om hier ver vandaan te blijven.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 11:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb deze meegenomen.
Ik ook. Ik vertrouw er wel in. Mijn eerste van het jaar bij collin trouwens.
pi_168437778
Ik mis bij FNC:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168437879
Nog even over het ponypark (GVE).
Als de fee niet zo hoog was en de rente iets hoger zou ik er substantieel aan meedoen.
Hij is niet zo slecht als je op het eerste gezicht zou denken, m.i.

Maar 1,8% aan fee aftikken gaat me echt veuls te ver.
Zeker in combinatie met de looptijd én de aflossingsvrije periode.
pi_168438035
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 11:53 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik mis bij FNC:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb bij FnC 20 vd 20 projecten ontvangen. Compleet dus. Deze maand is voor het eerst mijn FnC bedrag groter als het KoM bedrag.
pi_168438058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 11:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik heb net eens alle vragen en antwoorden bij de voetbal pitch op Collin nagelezen. Deze geven toch wel een extra toevoeging/verduidelijking aan wat er in de pitch staat.
Denk dat Collin in het vervolg toch wat meer info moet geven en beter moet formuleren wat er nu precies bedoeld wordt.

Met name vind ik het vreemd dat als er in de pitch gesproken wordt over een financierings-behoefte dat een lening die bij de behoefte genoemd wordt al verstrekt is. Behoefte is naar mijn idee toekomst in de context van een pitch.

Daarnaast vind ik het bijna misleidend als die lening achtergesteld wordt genoemd en blijkt dat hij niet achtergesteld is aan de Collin investeerders maar alleen achtergesteld aan de ABNAMRO bank.
Specificeer dan hoe het zit.!

Lijkt er sterk op dat de aandeelhouders eind 2016 ernstig toch dringend verzocht zijn om 500K op te hoesten met een achterstelling aan de bank omdat anders de Bank niet voor de gevolgen kon in staan. Anders was er namelijk nooit een achterstelling naar de bank gekomen op deze toen nieuwe lening van de aandeelhouders aan het bedrijf.

Deze lening 500K van de aandeelhouders is voor een jaar en kan stilzwijgend telkens met een half jaar verlengd worden. Dat kan maar hoeft dus niet. m.a.w. na een jaar zou deze 500K lening er ook weer uitgetrokken kunnen worden.

Ja, het is eigenlijk te zot voor woorden dat je iedere keer vragen moet gaan stellen omdat de geboden informatie te kort schiet of zelfs (bewust?) achtergehouden lijkt te worden. Collin heeft natuurlijk een getalenteerde pitch schrijver in dienst die het ene verhaal nog mooier opschrijft dan het andere maar helaas essentiële informatie vaak niet in dit verhaal meeneemt. :'( Hier kunnen ze in de toekomst nog eens problemen mee gaan krijgen.
pi_168439020
Als Wiebke netjes terugbetaalt, ga ik zondermeer meedoen met een, of allen, van haar volgende project(en)
Wiebke is een crowdfund cultheldin :)
  donderdag 26 januari 2017 @ 13:04:45 #202
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168439085
Ze heeft in ieder geval ambitie.
pi_168439203
zelfs 2, behoorlijk grote, ambities ;)
pi_168440534
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:01 schreef bleyenburg het volgende:
Nog even over het ponypark (GVE).
Als de fee niet zo hoog was en de rente iets hoger zou ik er substantieel aan meedoen.
Hij is niet zo slecht als je op het eerste gezicht zou denken, m.i.

Maar 1,8% aan fee aftikken gaat me echt veuls te ver.
Zeker in combinatie met de looptijd én de aflossingsvrije periode.
Hoop ook dat GVE naar een zelfde soort systeem gaat als Collin, gewoon een beheervergoeding ( iedere eerste maand van het jaar ) over het nog uitstaande investeringsbedrag per project.
En dan is 0,3% acceptabel :)

Al kunnen we op dit moment beter over Collin klagen, bij een 7 jarig project betaal je volgens mij 60% meer fee dan bij GVE. Uitgaande van de 0,85% beheervergoeding per jaar.

[ Bericht 8% gewijzigd door Thomas88 op 26-01-2017 14:09:04 ]
pi_168441461
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 13:58 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Hoop ook dat GVE naar een zelfde soort systeem gaat als Collin, gewoon een beheervergoeding ( iedere eerste maand van het jaar ) over het nog uitstaande investeringsbedrag per project.
En dan is 0,3% acceptabel :)

Al kunnen we op dit moment beter over Collin klagen, bij een 7 jarig project betaal je volgens mij 60% meer fee dan bij GVE. Uitgaande van de 0,85% beheervergoeding per jaar.
Ik ben nog steeds fan van de manier waarop FNC het doet. Effectief komt het op ongeveer hetzelfde neer als GvE, maar nu wordt het gewoon gespreid over alle betalingen. Doordat het nu gewoon per betaling al wordt ingehouden, merk ik er als investeerder ook minder van.
pi_168442215
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 14:36 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds fan van de manier waarop FNC het doet. Effectief komt het op ongeveer hetzelfde neer als GvE, maar nu wordt het gewoon gespreid over alle betalingen. Doordat het nu gewoon per betaling al wordt ingehouden, merk ik er als investeerder ook minder van.
En op die manier is het ook echt een succesfee!
FNC heeft er daardoor ook belang bij dat de lening en rente volledig worden betaald door de lener.
pi_168442958
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, het is eigenlijk te zot voor woorden dat je iedere keer vragen moet gaan stellen omdat de geboden informatie te kort schiet of zelfs (bewust?) achtergehouden lijkt te worden. Collin heeft natuurlijk een getalenteerde pitch schrijver in dienst die het ene verhaal nog mooier opschrijft dan het andere maar helaas essentiële informatie vaak niet in dit verhaal meeneemt. :'( Hier kunnen ze in de toekomst nog eens problemen mee gaan krijgen.
Ik vind vooral die borgstelling erg misleidend (als ik het helemaal goed begrijp)
  donderdag 26 januari 2017 @ 16:30:30 #208
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168444448
En weer eens een Colombiaans project op LAH

16000 euro
36 maanden
4,25%
partner Eclof Colombia
pi_168444710
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:30 schreef crowd-fundi het volgende:
En weer eens een Colombiaans project op LAH

16000 euro
36 maanden
4,25%
partner Eclof Colombia
TX!!
pi_168444787
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:30 schreef crowd-fundi het volgende:
En weer eens een Colombiaans project op LAH

16000 euro
36 maanden
4,25%
partner Eclof Colombia
Pak ik denk ik ook ff mee, thanks
pi_168445039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:44 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Pak ik denk ik ook ff mee, thanks
Kom, ik doe eens gek. Ik doe ook mee :7 . Inmiddels 11 banen gecreëerd en 3 landen van de ondergang gered........ ;)
Pecunia non olet
pi_168445076
Ik heb ook gelijk die andere uit Cambodja (2 jaar, 3%) volgegooid, moest nog maar 150 :)

Ik ook 11 banen :)

[ Bericht 25% gewijzigd door crowdiefunder op 26-01-2017 17:03:06 ]
  donderdag 26 januari 2017 @ 17:13:37 #214
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168445546
Mijn totaal staat op:
162 ondernemers geholpen
381 banen mede gecreëerd
9 landen gestimuleerd
pi_168445637
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15613

Naam: Herfinanciering onroerend goed
Leendoel: Herfinanciering
Bedrag: 280.000 euro
Rente: 6,0%
Looptijd: 120 maanden
Classificatie: 4
Graydon rating:
pi_168445653
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16002

Naam: Herfinanciering onroerend goed
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 270.000 euro
Rente: 6,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: n.v.t.
Graydon rating:

Stichting Zekerheden Geldvoorelkaar.nl is ten behoeve van haar investeerders gerechtigd tot het vestigen van zekerheden, waaronder ook hypotheekrecht. Conform de bepalingen van de AFM-vergunning is Geldvoorelkaar.nl gerechtigd tot het vestigen van hypotheek op zakelijk onroerend goed en onroerend goed dat is ondergebracht in een vennootschap. Aangezien het onderhavige onroerend goed box 3 vermogen betreft, volstaat een positieve/negatieve hypotheekverklaring vooralsnog. Met deze verklaring belooft de geldnemer dat het betreffende onroerend goed niet zonder de toestemming van Geldvoorelkaar.nl door derden met hypotheek zal worden bezwaard. Met de geldnemer is overeengekomen dat zodra Geldvoorelkaar.nl gerechtigd is tot het vestigen van consumentenhypotheek, wij dat ook zullen doen. Het verzoek hiertoe is enige tijd geleden bij de AFM ingediend.

Voor alle twee de projecten wacht ik eerst wel af tot dat GvE de juiste vergunningen heeft. Een positieve/negatieve hypotheekverklaring volstaat voor mij namelijk niet.
pi_168445937
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:13 schreef crowd-fundi het volgende:
Mijn totaal staat op:
162 ondernemers geholpen
381 banen mede gecreëerd
9 landen gestimuleerd
Dan heb je aardig wat uitstaan, of doe je alles met 50 euro? :) Ik doe niet zo heel veel bij LAH, rente valt me meestal toch wat tegen.

Die 10 jaar annuiteit op GvE is nog wel fijn op 6%, maar dan wel met de zekerheid van een hypotheek. Al zal dan vast de rente lager hebben gestaan.
  donderdag 26 januari 2017 @ 17:37:13 #218
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168446211
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:26 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Dan heb je aardig wat uitstaan, of doe je alles met 50 euro? :) Ik doe niet zo heel veel bij LAH, rente valt me meestal toch wat tegen.
Nee, 50 euro schiet niet zo heel erg op. Ook weer niet overdreven veel. Ik kom nu op ruim 222 euro gemiddeld per lening.
pi_168446304
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:37 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Nee, 50 euro schiet niet zo heel erg op. Ook weer niet overdreven veel. Ik kom nu op ruim 222 euro gemiddeld per lening.
Ben er toch altijd een beetje huiverig voor om zoveel geld bij 1 partij neer te leggen. Wat als LAH omvalt... Maar goed, die discussie hebben we eerder gehad.
pi_168446589
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:17 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16002

Naam: Herfinanciering onroerend goed
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 270.000 euro
Rente: 6,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: n.v.t.
Graydon rating:

Stichting Zekerheden Geldvoorelkaar.nl is ten behoeve van haar investeerders gerechtigd tot het vestigen van zekerheden, waaronder ook hypotheekrecht. Conform de bepalingen van de AFM-vergunning is Geldvoorelkaar.nl gerechtigd tot het vestigen van hypotheek op zakelijk onroerend goed en onroerend goed dat is ondergebracht in een vennootschap. Aangezien het onderhavige onroerend goed box 3 vermogen betreft, volstaat een positieve/negatieve hypotheekverklaring vooralsnog. Met deze verklaring belooft de geldnemer dat het betreffende onroerend goed niet zonder de toestemming van Geldvoorelkaar.nl door derden met hypotheek zal worden bezwaard. Met de geldnemer is overeengekomen dat zodra Geldvoorelkaar.nl gerechtigd is tot het vestigen van consumentenhypotheek, wij dat ook zullen doen. Het verzoek hiertoe is enige tijd geleden bij de AFM ingediend.

Voor alle twee de projecten wacht ik eerst wel af tot dat GvE de juiste vergunningen heeft. Een positieve/negatieve hypotheekverklaring volstaat voor mij namelijk niet.
tja en wat gaat er gebeuren als na 60 maanden de aflossingsvrije hypotheek afloopt en die om wat voor een reden dan ook niet opnieuw te financieren is? De Annuitaire lening loopt dan nog 5 jaar door. Je krijgt dan een spagaat van (mogelijk tegenstrijdige) belangen met een hypotheekrecht op meerdere panden.
Trouwens weer vreemd dat het onroerend goed niet gespecificeerd is met adressen.
pi_168446744
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

tja en wat gaat er gebeuren als na 60 maanden de aflossingsvrije hypotheek afloopt en die om wat voor een reden dan ook niet opnieuw te financieren is? De Annuitaire lening loopt dan nog 5 jaar door. Je krijgt dan een spagaat van (mogelijk tegenstrijdige) belangen met een hypotheekrecht op meerdere panden.
Trouwens weer vreemd dat het onroerend goed niet gespecificeerd is met adressen.
Dit zou ook eigenlijk afgedekt moeten worden met een 1e en een 2e hypotheek, dan ben je van het geduvel af. Uiteraard zouden de adressen er ook bij moeten staan, je wil toch weten in welk pand je je centjes stopt.
pi_168446770
Jazeker, dat vind ik toch echt dom. Als je specifiek financiering van vastgoed vraagt dan is het minste dat duidelijk bij staat om welk vastgoed. Ik snap ook de deal met het eigen huis niet. Waar gaat hij zelf wonen?

Los daarvan, wel straf dat zo'n bankpartner zich ineens kan terugtrekken uit een lening.
pi_168446900
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 18:00 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Jazeker, dat vind ik toch echt dom. Als je specifiek financiering van vastgoed vraagt dan is het minste dat duidelijk bij staat om welk vastgoed. Ik snap ook de deal met het eigen huis niet. Waar gaat hij zelf wonen?

Los daarvan, wel straf dat zo'n bankpartner zich ineens kan terugtrekken uit een lening.
Hij gaat bij zijn partner wonen staat in de pitch.
Als er een hypotheek zit op meerdere huizen en je breekt het zelf open door een van de huizen te verkopen kan een hypotheek verstrekker dit aangrijpen om je een nieuw of voor jouw onaantrekkelijk aanbod te doen. Daarnaast is de prive situatie vermoedelijk veranderd sinds het afstuiten van de hypotheek als ik het goed inschat. Misschien moet er wel wat geld afgedragen worden aan een vorige partner?
pi_168447309
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, het is eigenlijk te zot voor woorden dat je iedere keer vragen moet gaan stellen omdat de geboden informatie te kort schiet of zelfs (bewust?) achtergehouden lijkt te worden. Collin heeft natuurlijk een getalenteerde pitch schrijver in dienst die het ene verhaal nog mooier opschrijft dan het andere maar helaas essentiële informatie vaak niet in dit verhaal meeneemt. :'( Hier kunnen ze in de toekomst nog eens problemen mee gaan krijgen.
Ja zeker!
Je hebt het hier niet over een lening van 10K maar wel over een lening van 1000 tot 1500K. Als er dan achteraf gezeik komt omdat de pitch niet duidelijk/misleidend was dan krijg je mogelijk je halve klantenbestand over je heen.
Dus een enorm risico voor Collin. Als ik hun was zou ik de mensen die al toezeggingen/investeringen hebben gedaan maar proactief informeren over de onduidelijke zaken in de pitch.
En................. natuurlijk bij volgende pitches met een ingewikkelde opzet, de mooi schrijver, een betere instructie geven!
Dan hoeven wij ze ook niet meer wakker te schudden. o|O

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-01-2017 18:33:37 ]
pi_168447411
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 18:00 schreef lelijkebrandlatter het volgende:Los daarvan, wel straf dat zo'n bankpartner zich ineens kan terugtrekken uit een lening.
Dat gebeurt wel vaker. Bij vastgoedmaatschappen (bijvoorbeeld) waarbij de verhouding tussen de lening en de waarde vastgoed, boven een bepaalde kritische grens uit komt, dan wordt simpelweg het krediet opgezegd en wordt het vastgoed verkocht. Ook al heb je altijd netjes rente en aflossing betaald. Aasgieren zijn het.
Pecunia non olet
  donderdag 26 januari 2017 @ 19:47:20 #227
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168449396
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:40 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ben er toch altijd een beetje huiverig voor om zoveel geld bij 1 partij neer te leggen. Wat als LAH omvalt... Maar goed, die discussie hebben we eerder gehad.
Ja, 169x222 euro vind ik ook veel geld. Maar dat zit er dus niet meer in. Een zeer fors deel (meer dan de helft) is al weer terug gekomen. Ik doe dan ook al bijna drie jaar mee met LAH.
Wat als LAH omvalt? Ze hebben het zelf op deze manier voor ogen:
quote:
Op het moment dat Hands-On BV failliet gaat (met daarin de merknaam Lendahand), zullen er per direct geen transacties meer mogelijk zijn tussen de Lendahand website en betaalinstelling LemonWay waarmee we samenwerken. LemonWay zal vervolgens het geld dat op jouw persoonlijke wallet staat, overmaken naar jouw bankrekening (LET OP: het betreft hier dus niet het geld dat naar de Lokale Partners is overgemaakt op het moment dat het betreffende project waaraan je hebt uitgeleend volledig is gefinancierd). Daarna zal LemonWay in samenspraak met een curator alle terugbetalingen afhandelen tussen Lokale Partners en uitleners, totdat de laatste terugbetaling van het laatste project heeft plaatsgevonden.
pi_168451246
Vandaag een mail gekregen van KOM betreffende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De gratis knipbeurt is natuurlijk leuk als je in de buurt woont, maar ik ga echt niet 140 km enkele reis rijden om mijn haar te laten knippen.

[ Bericht 0% gewijzigd door iw84t op 26-01-2017 20:52:39 ]
pi_168452608
Beste Investeerders,

Heden zijn wij door de curator in kennis gesteld van het faillissement van --Speciale boompjes-- B.V. --Speciale boompjes-- B.V. is nu officieel failliet. De vordering zullen wij spoedig, maar in elk geval binnen 14 dagen, indienen bij de curator.
pi_168452708
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:41 schreef iw84t het volgende:
Vandaag een mail gekregen van KOM betreffende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De gratis knipbeurt is natuurlijk leuk als je in de buurt woont, maar ik ga echt niet 140 km enkele reis rijden om mijn haar te laten knippen.
Die overige 21% verhalen op de onderneemster?
pi_168452858
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:11 schreef impact9 het volgende:

[..]

Die overige 21% verhalen op de onderneemster?
Nee, ik citeer KOM: "De hoofdelijke aansprakelijkheid van de onderneemster heeft geen economische waarde"
pi_168453528
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 19:47 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ja, 169x222 euro vind ik ook veel geld. Maar dat zit er dus niet meer in. Een zeer fors deel (meer dan de helft) is al weer terug gekomen. Ik doe dan ook al bijna drie jaar mee met LAH.
Wat als LAH omvalt? Ze hebben het zelf op deze manier voor ogen:

[..]

Tja en Lendahand doet de meso-financing, dus zij zijn een doorgeefluik, het eerste risico ligt bij de organisaties die via Lendahand lenen, als hun klanten omvallen dan is het de vraag of zij dat op (kunnen) vangen in hun eigen portefeuille en als dat niet lukt dan wordt het een default op hun projecten, maar Lendahand heeft diverse partners, dus voordat dat het effect heeft dat Lendahand zelf in problemen komt.
Wat dat aangaat zijn zij toch in feite vergelijkbaar met de andere crowdfunding organisaties zoals KoM, FC, enz.
pi_168456502
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:13 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik heb bij FnC 20 vd 20 projecten ontvangen. Compleet dus. Deze maand is voor het eerst mijn FnC bedrag groter als het KoM bedrag.
Van de 31 zijn er 5 te laat, en daarvan is:
1 A+
2 A
1 B
1 C

Lijkt me dat ze bij FNC de risico's niet goed inschatten. Met name die eerste 3 dat zou toch niet moeten kunnen na relatief korte tijd.
Pecunia non olet
pi_168456859
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 18:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hij gaat bij zijn partner wonen staat in de pitch.
Als er een hypotheek zit op meerdere huizen en je breekt het zelf open door een van de huizen te verkopen kan een hypotheek verstrekker dit aangrijpen om je een nieuw of voor jouw onaantrekkelijk aanbod te doen. Daarnaast is de prive situatie vermoedelijk veranderd sinds het afstuiten van de hypotheek als ik het goed inschat. Misschien moet er wel wat geld afgedragen worden aan een vorige partner?
Het valt me trouwens op dat hij op de site een classificatie van 4 krijgt, terwijl hij op de whapsapp (van tevoren) nog een 3 kreeg toebedeeld. Zouden ze hem op het laatste moment nog hebben afgewaardeerd?

Netto kasstroom 14K, maar hiervan moeten onderhoud en gemeentetax nog vanaf. Sowieso misleidend om het dan netto kasstroom te noemen, maar ook krap gecalculeerd. Over leegstandsrisico heeft hij het al helemaal niet.

Ik denk dat deze meneer zwaar in de shit zit en dat wordt dankzij GvE niet veel beter denk ik gezien het tempo van vollopen en dat ze allebei vol moeten. Onvoorstelbaar eigenlijk dat zo'n golfend zzp'ertje ooit zoveel geld losgepeuterd heeft gekregen van Van Lanschot.

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 26-01-2017 22:54:06 ]
Pecunia non olet
pi_168457471
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:14 schreef iw84t het volgende:

[..]

Nee, ik citeer KOM: "De hoofdelijke aansprakelijkheid van de onderneemster heeft geen economische waarde"
Ze kan vast wel de komende jaren 10k bij elkaar verdienen..
pi_168460232
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:14 schreef iw84t het volgende:

[..]

Nee, ik citeer KOM: "De hoofdelijke aansprakelijkheid van de onderneemster heeft geen economische waarde"
Tja, de heer "Borg" doet zijn best een beeld te schetsen dat hij meer doet dan zijn verplichting, dit klopt niet. Hij biedt nu 33k aan, over 33 termijnen, terwijl hij borg stond voor een minimale waarde van inventaris en voorraad van 17.5k, + 15k garantie. Ik heb dus niet zo veel vragen aan hem, het enige zou zijn dat hij uit mag leggen waarom hij een inventaris die al verkocht is, nu in termijnen wil gaan betalen. Voor wat betreft het buiten schot blijven van mevrouw de kapster / DJ hier ga ik niet mee akkoord. Hier moet de hoofdelijke aansprakelijkheid uitgewonnen gaan worden. Zoals een andere user schreef moet ze over de komende jaren toch wel een bedrag voor de schuldeisers bij elkaar kunnen sparen. Een kale kip kun je niet plukken, maar je kunt er wel soep van trekken is mij ooit verteld. Ik verlang van KoM dat ze ook met de soep aan de slag gaan. Overigens ben ik het ook niet met de berekening eens: Elke toekomstige betaling wordt als aflosding gezien, rente wordt op 0 gezet. Als er gewoon rente berekend blijft worden is er na betaling van de 33k geen 21%, maar ruim 32% van het oorspronkelijke bedrag over.
pi_168460236
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Van de 31 zijn er 5 te laat, en daarvan is:
1 A+
2 A
1 B
1 C

Lijkt me dat ze bij FNC de risico's niet goed inschatten. Met name die eerste 3 dat zou toch niet moeten kunnen na relatief korte tijd.
Tja, ik heb geen A en B projecten, meest C en D projecten, en een paar E tjes.
Maar vwb FnC moet ik er wel bijzeggen dat ik pas sinds Feb. 2016 via dit platform investeer. Dus te vroeg om conclusies te trekken.

[ Bericht 4% gewijzigd door ETphonehome op 27-01-2017 07:56:17 ]
pi_168460950
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 04:17 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Tja, de heer "Borg" doet zijn best een beeld te schetsen dat hij meer doet dan zijn verplichting, dit klopt niet. Hij biedt nu 33k aan, over 33 termijnen, terwijl hij borg stond voor een minimale waarde van inventaris en voorraad van 17.5k, + 15k garantie. Ik heb dus niet zo veel vragen aan hem, het enige zou zijn dat hij uit mag leggen waarom hij een inventaris die al verkocht is, nu in termijnen wil gaan betalen. Voor wat betreft het buiten schot blijven van mevrouw de kapster / DJ hier ga ik niet mee akkoord. Hier moet de hoofdelijke aansprakelijkheid uitgewonnen gaan worden. Zoals een andere user schreef moet ze over de komende jaren toch wel een bedrag voor de schuldeisers bij elkaar kunnen sparen. Een kale kip kun je niet plukken, maar je kunt er wel soep van trekken is mij ooit verteld. Ik verlang van KoM dat ze ook met de soep aan de slag gaan. Overigens ben ik het ook niet met de berekening eens: Elke toekomstige betaling wordt als aflosding gezien, rente wordt op 0 gezet. Als er gewoon rente berekend blijft worden is er na betaling van de 33k geen 21%, maar ruim 32% van het oorspronkelijke bedrag over.
Ik zit er niet in maar je hebt volgens mij helemaal gelijk. Ik ben benieuwd of je een reactie gaat krijgen van KoM als je ze dit vertelt.
pi_168461185
Voor wie gisteren de Colombiaanse bakker @LAH gemist heeft, nu tranch2:

Colombia/Eclof ¤16.000 36mnd 4.25%

https://www.lendahand.com(...)39-panaderia-roma-2/
  vrijdag 27 januari 2017 @ 10:09:45 #240
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_168461980
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 04:17 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Een kale kip kun je niet plukken, maar je kunt er wel soep van trekken is mij ooit verteld. Ik verlang van KoM dat ze ook met de soep aan de slag gaan.
_O- Ben benieuwd van welke wijsgeer je dit hebt geleerd. Helemaal mee eens overigens.
Je bent een rund als je met funden stunt
pi_168462063
Leuke rente, maar ik twijfel wel wat over de 36 maanden. Da's toch lang voor mijn LAH-begrippen.
Schip ahoy!
pi_168462258
In de Colombiaanse LAH projecten ben ik het afgelopen alleen projecten van 36mnd tegen gekomen.
Ik houd bij alle partners ongeveer een gelijk saldo aan, dan zijn de risico's aardig gespreid.
pi_168462677
Zojuist KOM gebeld inzake Hype voorstel.

Ik ben woedend.
de laconieke mededeling dat de HA van mevrouw geen economische waarde zou hebben is natuurlijk pertinente onzin.
mevrouw werkt als kapster bij diezelfde Sjenkels groep.
de HA moet echt uitgewonnen worden.
Over tijdspad kan je dan nog wat overleggen.
Maar zéker niet hoe het nu voorgesteld wordt.

Verder vind ik het bieden van een incentive op een default ronduit aanmatigend.

Er lopen nog wat leningen van diezelfde groep.
Het riekt gewoon naar zwendel.
pi_168462703
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 10:26 schreef marathon2000 het volgende:
In de Colombiaanse LAH projecten ben ik het afgelopen alleen projecten van 36mnd tegen gekomen.
Ik houd bij alle partners ongeveer een gelijk saldo aan, dan zijn de risico's aardig gespreid.
dat verdelen over de partners is een goed idee. Het lukt me alleen niet helemaal:

Abii National Ghana 3,1%
AMZ Zambia 9,9%
BNF Kenia 3,7%
Eclof Colombia 17,4%
Kredit Cambodja 9,9%
Maxima Cambodja 17,0%
NPFC Filipijnen 22,8%
Umati Kenia 2,5%
VFM Mongolie 13,7%

De leningen op de Filipijnen hebben wel de korte gemiddelde looptijd
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168462760
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 10:51 schreef bleyenburg het volgende:
Zojuist KOM gebeld inzake Hype voorstel.

Ik ben woedend.
de laconieke mededeling dat de HA van mevrouw geen economische waarde zou hebben is natuurlijk pertinente onzin.
mevrouw werkt als kapster bij diezelfde Sjenkels groep.
de HA moet echt uitgewonnen worden.
Over tijdspad kan je dan nog wat overleggen.
Maar zéker niet hoe het nu voorgesteld wordt.

Verder vind ik het bieden van een incentive op een default ronduit aanmatigend.

Er lopen nog wat leningen van diezelfde groep.
Het riekt gewoon naar zwendel.
en wat was de reactie van KoM?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168462775
Bedankt voor het delen, ik zat eerst ook forser in de kortere Filipijnse projecten, dit wilde ik toch wat afbouwen tbv spreiding.

Mijn portefeuille is momenteel als volgt opgedeeld (% openstaand saldo):
Abii National Ghana 0%
AMZ Zambia 14%
BNF Kenia 12%
Eclof Colombia 10%
Kredit Cambodja 11%
Maxima Cambodja 12%
NPFC Filipijnen 14%
Umati Kenia 2%
VFM Mongolie 10%
Milaap India 11%
Direct investeringen 3%
pi_168462794
@komrad.
Ze nemen mijn op- en aanmerkingen mee in het verdere proces
pi_168462854
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 11:01 schreef bleyenburg het volgende:
@komrad.
Ze nemen mijn op- en aanmerkingen mee in het verdere proces
Ik zit er niet in maar ik hoop dat KoM er serieus werk van maakt. Heb nog best wat investeringen daar lopen en het zou fijn zijn te zien dat ze beterschap tonen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 11:00 schreef marathon2000 het volgende:
Bedankt voor het delen, ik zat eerst ook forser in de kortere Filipijnse projecten, dit wilde ik toch wat afbouwen tbv spreiding.

Mijn portefeuille is momenteel als volgt opgedeeld (% openstaand saldo):
Abii National Ghana 0%
AMZ Zambia 14%
BNF Kenia 12%
Eclof Colombia 10%
Kredit Cambodja 11%
Maxima Cambodja 12%
NPFC Filipijnen 14%
Umati Kenia 2%
VFM Mongolie 10%
Milaap India 11%
Direct investeringen 3%
dank je voor de opmerkingen. Ik dacht redelijk gespreid te zitten maar had het niet nagerekend. Dus voor mij ook reden om wat bij te stellen en voorlopig minder/niet in de Filipijnen, Cambodja, Colombia en Mongolië te investeren.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 27 januari 2017 @ 11:09:08 #249
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_168462923
Volgens mij moeten we niet alleen kijken naar hoeveel defaults een platform heeft maar ook een waardering zien te vinden over het afhandelen van een default.

Bij KoM is het antwoord wel heel snel dat er niets te halen is. En dan het liefst zonder enige onderbouwing. Als investeerder wil je gewoon de stukken en communicatie zien om dat zelf te behoordelen.

Ik snap het wel, dat is voor het platform de eenvoudige route. Maar ik heb het gevoel dat dat bij GVE wat beter loopt.
Tot nooit .......
pi_168462983
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 10:51 schreef bleyenburg het volgende:
Zojuist KOM gebeld inzake Hype voorstel.

Ik ben woedend.
de laconieke mededeling dat de HA van mevrouw geen economische waarde zou hebben is natuurlijk pertinente onzin.
mevrouw werkt als kapster bij diezelfde Sjenkels groep.
de HA moet echt uitgewonnen worden.
Over tijdspad kan je dan nog wat overleggen.
Maar zéker niet hoe het nu voorgesteld wordt.

Verder vind ik het bieden van een incentive op een default ronduit aanmatigend.

Er lopen nog wat leningen van diezelfde groep.
Het riekt gewoon naar zwendel.
Volledig eens. Heb net eens wat zitten googelen tijdens de lunch op kvk details e.d., sjenkels/hype is een fraaie kerstboom. De eenmanszaak van de kapster is nog niet opgeheven. Ik zal het voorstel zoals het er nu ligt eens in excel zetten, om uit te rekenen hoe de berekening uitkomt indien de rentevergoeding doorloopt. Verder zal ik nog eens rustig door de uiteenzetting heen lezen, en dit vergelijken met de pitch. Volgens mij is "de Borg" een beetje de vermoorde onschuld aan het spelen. Ook ontbreekt tot nu toe elke reactie van de trage kapster, zij is per slot van rekening de leningnemer. In de loop van volgende week reageer ik wel een keer naar KoM.
pi_168463136
@ETphone:
Graag.
indien mogelijk wil ik even contact houden met jou inzake dit geval en zou het fijn vinden als je je bevindingen en berekeningen met mij wil delen.

Ik heb sterk het gevoel dat ze dreigen met failliet laten gaan.
Ik kan je verzekeren dat ik die groep aan de schandpaal nagel als dit niet naar behoren wordt opgelost.

er zijn 2 trajecten: 1. de borg en 2. de HA
De borg gaat doen wat ie doen moet, zij het dat ik de 33 termijnen niet accepteer.
Dat deel is stomweg ineens opeisbaar.

verder moet en zal de HA worden uitgewonnen.
Zo niet is dat een vrijbrief voor de andere lopende leningen van deze club.
pi_168463298
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 11:09 schreef Speekselklier het volgende:
Volgens mij moeten we niet alleen kijken naar hoeveel defaults een platform heeft maar ook een waardering zien te vinden over het afhandelen van een default.

Bij KoM is het antwoord wel heel snel dat er niets te halen is. En dan het liefst zonder enige onderbouwing. Als investeerder wil je gewoon de stukken en communicatie zien om dat zelf te behoordelen.

Ik snap het wel, dat is voor het platform de eenvoudige route. Maar ik heb het gevoel dat dat bij GVE wat beter loopt.
Wat GvE betreft ben ik het niet met je eens.
Het incassobureau van GvE wordt slapend rijk volgens mij. Veel verder dan standaard mailtjes zijn ze nog niet gekomen bij mijn defaults. Dat geldt ook voor mijn oudste 2 defaults, die al bijna 1,5 jaar lopen.
pi_168463482
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Van de 31 zijn er 5 te laat, en daarvan is:
1 A+
2 A
1 B
1 C

Lijkt me dat ze bij FNC de risico's niet goed inschatten. Met name die eerste 3 dat zou toch niet moeten kunnen na relatief korte tijd.
Is dat niet een beetje een erg snelle conclusie na een paar dagen te laat betalen?

Bij mij waren trouwens 25 v/d 25 op tijd :)
pi_168463868
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 11:11 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Volledig eens. Heb net eens wat zitten googelen tijdens de lunch op kvk details e.d., sjenkels/hype is een fraaie kerstboom. De eenmanszaak van de kapster is nog niet opgeheven. Ik zal het voorstel zoals het er nu ligt eens in excel zetten, om uit te rekenen hoe de berekening uitkomt indien de rentevergoeding doorloopt. Verder zal ik nog eens rustig door de uiteenzetting heen lezen, en dit vergelijken met de pitch. Volgens mij is "de Borg" een beetje de vermoorde onschuld aan het spelen. Ook ontbreekt tot nu toe elke reactie van de trage kapster, zij is per slot van rekening de leningnemer. In de loop van volgende week reageer ik wel een keer naar KoM.
Als je googled op

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie je een minder geruststellend bericht (faillissementsdossier)
  vrijdag 27 januari 2017 @ 12:06:59 #255
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168464081
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 10:51 schreef bleyenburg het volgende:
Zojuist KOM gebeld inzake Hype voorstel.

Ik ben woedend.
de laconieke mededeling dat de HA van mevrouw geen economische waarde zou hebben is natuurlijk pertinente onzin.
mevrouw werkt als kapster bij diezelfde Sjenkels groep.
de HA moet echt uitgewonnen worden.
Over tijdspad kan je dan nog wat overleggen.
Maar zéker niet hoe het nu voorgesteld wordt.

Verder vind ik het bieden van een incentive op een default ronduit aanmatigend.

Er lopen nog wat leningen van diezelfde groep.
Het riekt gewoon naar zwendel.
Zo eens, lekker makkelijk ook dit.
pi_168464351
Geldvoorelkaar ‏@geldvoorelkaar
Voor de start van Personal Fitness Amstelveen wordt #crowdfunding gezocht.
¤ 32.000,- | 8% | 48 mnd | 5s | annuďteit http://ow.ly/S0WR308p5cj
pi_168464766
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 10:09 schreef Fundvlees het volgende:

[..]

_O- Ben benieuwd van welke wijsgeer je dit hebt geleerd. Helemaal mee eens overigens.
Ik weet eigenlijk niet meer van wie, maar nog wel wanneer. Het was in 2004, en er waren mensen die van mij soep wilden gaan trekken.
pi_168465184
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 10:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
Leuke rente, maar ik twijfel wel wat over de 36 maanden. Da's toch lang voor mijn LAH-begrippen.
Voor mij juist reden om hem wel interessant te vinden. De rente is behoorlijk in combinatie met de garantie van de lokale partner, en je hebt minder verlies van rentedagen. Vergeleken met de situatie dat je telkens herinvesteert in kortere projecten.
Pecunia non olet
pi_168465228
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:41 schreef iw84t het volgende:
Vandaag een mail gekregen van KOM betreffende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De gratis knipbeurt is natuurlijk leuk als je in de buurt woont, maar ik ga echt niet 140 km enkele reis rijden om mijn haar te laten knippen.
Maar als je in de buurt woont, en je hebt een vrouw die normaal boven de 100 euro kwijt is voor een volle onderhoudsbeurt ;)
Pecunia non olet
pi_168465738
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 11:32 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
(FNC)
Is dat niet een beetje een erg snelle conclusie na een paar dagen te laat betalen?

Als het de eerste keer was, wel ja :)
Pecunia non olet
pi_168466127
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 13:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Voor mij juist reden om hem wel interessant te vinden. De rente is behoorlijk in combinatie met de garantie van de lokale partner, en je hebt minder verlies van rentedagen. Vergeleken met de situatie dat je telkens herinvesteert in kortere projecten.
Zit ook wat in. Ik heb er uiteindelijk wel iets in gestopt, maar meer voor de vorm. Ik ben GvE en KoM aan het afbouwen en het zou fijn zijn als ik van LAH een maandelijkse return ga krijgen. Nu gaat het nog met pieken en dalen.
Schip ahoy!
pi_168466246
Dit kwam ik net tegen:
http://opnieuwbegonnen.bl(...)ij-crowdfunding.html

Iemand het artikel in het FD toevallig gelezen?
Schip ahoy!
pi_168466323
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 14:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dit kwam ik net tegen:
http://opnieuwbegonnen.bl(...)ij-crowdfunding.html

Iemand het artikel in het FD toevallig gelezen?
Het artikel was al eerder gedeeld ja :)
pi_168466351
Ah, heb ik even gemist dan. Wel op de bedrijfsnaam gezocht in het topic, maar niet op fd.
Schip ahoy!
pi_168467614
Ok, ook nog maar wat gestopt in die andere LAH. Qua risico had ik het net zo goed gisteren in de eerste kunnen doen, maar staat leuker in het overzicht zo :)
  vrijdag 27 januari 2017 @ 17:23:01 #266
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168470391
En voor wie de eerste twee gemist heeft: nog een bakker uit Colombia
16000 euro
36 maanden
4,25 %
partner: Eclof
pi_168470419
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168470477
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 17:23 schreef crowd-fundi het volgende:
En voor wie de eerste twee gemist heeft: nog een bakker uit Colombia
16000 euro
36 maanden
4,25 %
partner: Eclof
Ja zo gaan ze nog wel ff door. Je kunt het net zo goed in 1x aanvragen, want qua risico/duur en rente maakt het allemaal niets uit voor de investeerders.
pi_168470980
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 17:24 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"De financiering wordt benut voor uitbreiding van het werkkapitaal, waarmee schaalvoordelen zijn te bereiken door crediteuren sneller te betalen. Cor van Heerdt is een van deze crediteuren".

Dus als ik het goed begrijp zal een (groot?) deel van het geld niet gebruikt worden om de voorraad uit te breiden voor de webshop maar voor de herfinanciering van bestaande schulden o.a. aan Dhr. Van Heerst.
pi_168471037
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

"De financiering wordt benut voor uitbreiding van het werkkapitaal, waarmee schaalvoordelen zijn te bereiken door crediteuren sneller te betalen. Cor van Heerdt is een van deze crediteuren".

Dus als ik het goed begrijp zal een (groot?) deel van het geld niet gebruikt worden om de voorraad uit te breiden maar voor de herfinanciering van bestaande schulden aan Dhr. Van Heerst.
aan 1 van de vennoten dus. Wat ik vreemd vind ik dat alle aspecten van de Collin Credit Score positief zijn terwijl de DB score een verhoogd risico geeft. En dan staat er dat dat onder meer te maken heeft met de branche, waar nog meer mee?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168471060
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:04 schreef komrad het volgende:

[..]

aan 1 van de vennoten dus. Wat ik vreemd vind ik dat alle aspecten van de Collin Credit Score positief zijn terwijl de DB score een verhoogd risico geeft. En dan staat er dat dat onder meer te maken heeft met de branche, waar nog meer mee?
Ja precies, dat vroeg ik mij ook al af.
pi_168472897
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 18:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

"De financiering wordt benut voor uitbreiding van het werkkapitaal, waarmee schaalvoordelen zijn te bereiken door crediteuren sneller te betalen. Cor van Heerdt is een van deze crediteuren".

Dus als ik het goed begrijp zal een (groot?) deel van het geld niet gebruikt worden om de voorraad uit te breiden voor de webshop maar voor de herfinanciering van bestaande schulden o.a. aan Dhr. Van Heerst.
Al met al lijkt mij dit toch een zeer solide partij om een lening aan te geven.
Bestaand bedrijf, het bedrijf kan de lening gemakkelijk opbrengen.
Ook al trekt de heer van Heerst wat geld terug uit het bedrijf naar privé lijkt me dat niet zo'n probleem, immers hij is in privé door de VOF constructie voor het volle leenbedrag HA als het mis gaat.
Verder denk ik dat hij in privé zeker geen kale kip is. Ik lees:
Samen met zijn vrouw heeft hij een vof waarin hij onroerend goed exploiteert (Van Heerdt Motorservice vof), waaronder ook het pand waarin hij samen met Dennis Verbeek hun gezamenlijke bedrijf exploiteert.
Bovendien geen Bank in het spel! w/

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 27-01-2017 19:35:05 ]
pi_168472940
update faillissement Business Compleet, met 'dank' aan de curator, die heeft snel zaken willen doen, blijft nog steeds de vraagstelling van het exacte redenen vh snelle faillissement. ICT , klanten met moeilijkheden etc. Speelden de problemen al niet ten tijde van de CCF aanvraag?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 27-01-2017 19:37:11 ]
pi_168473083
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Al met al lijkt mij dit toch een zeer solide partij om een lening aan te geven.
Bestaand bedrijf, het bedrijf kan de lening gemakkelijk opbrengen.
Ook al trekt de heer van Heerst wat geld terug uit het bedrijf naar privé lijkt me dat niet zo'n probleem, immers hij is in privé door de VOF constructie voor het volle leenbedrag HA als het mis gaat.
Verder denk ik dat hij in privé zeker geen kale kip is. Ik lees:
Samen met zijn vrouw heeft hij een vof waarin hij onroerend goed exploiteert (Van Heerdt Motorservice vof), waaronder ook het pand waarin hij samen met Dennis Verbeek hun gezamenlijke bedrijf exploiteert.
Vind ik ook. Aantrekkelijk project met verhaalsmogelijkheden.
Pecunia non olet
pi_168473355
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Al met al lijkt mij dit toch een zeer solide partij om een lening aan te geven.
Bestaand bedrijf, het bedrijf kan de lening gemakkelijk opbrengen.
Ook al trekt de heer van Heerst wat geld terug uit het bedrijf naar privé lijkt me dat niet zo'n probleem, immers hij is in privé door de VOF constructie voor het volle leenbedrag HA als het mis gaat.
Verder denk ik dat hij in privé zeker geen kale kip is. Ik lees:
Samen met zijn vrouw heeft hij een vof waarin hij onroerend goed exploiteert (Van Heerdt Motorservice vof), waaronder ook het pand waarin hij samen met Dennis Verbeek hun gezamenlijke bedrijf exploiteert.
Bovendien geen Bank in het spel! w/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.koeman-motoren.nl/over-ons/

blijft de DB score verhoogd risico ?? De branche > Retail ??

[ Bericht 5% gewijzigd door peterc op 27-01-2017 20:03:30 ]
pi_168473508
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:31 schreef peterc het volgende:
update faillissement Business Compleet, met 'dank' aan de curator, die heeft snel zaken willen doen, blijft nog steeds de vraagstelling van het exacte redenen vh snelle faillissement. ICT , klanten met moeilijkheden etc. Speelden de problemen al niet ten tijde van de CCF aanvraag?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb vanochtend geleerd dat het hier dus soep trekken wordt.Als de betrokkenen tenmisnste niet bij de pakken neer gaan zitten en voor 3 jaar de schuldsanering in gaan.

Wat ik mis in de brief is een aankondiging van Collin over een evaluatie van hun eigen proces van screening. Want het blijft natuurlijk de grote vraag hoe dit bedrijf met vlag en wimpel door hun screening proces is gekomen om vervolgens na een paar maanden in faillissement te belanden.
pi_168473719
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb vanochtend geleerd dat het hier dus soep trekken wordt.Als de betrokkenen tenmisnste niet bij de pakken neer gaan zitten en voor 3 jaar de schuldsanering in gaan.

Wat ik mis in de brief is een aankondiging van Collin over een evaluatie van hun eigen proces van screening. Want het blijft natuurlijk de grote vraag hoe dit bedrijf met vlag en wimpel door hun screening proces is gekomen om vervolgens na een paar maanden in faillissement te belanden.
EXACT CCF leest mee ongetwijfeld ; dus leermoment voor CCF, gaarne feedback vwb jullie bevindingen en procesverbetering. Eea moet dus al gespeeld hebben ten tijde van de CCF aanvraag. De CCF coach moet er maar eens een ochtend aan besteden.

Kan hij een kopje zelf getrokken soep mee-eten ^)
pi_168473791
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:58 schreef peterc het volgende:

[..]

EXACT CCF leest mee ongetwijfeld ; dus leermoment voor CCF, gaarne feedback vwb jullie bevindingen en procesverbetering. Eea moet dus al gespeeld hebben ten tijde van de CCF aanvraag. De CCF coach moet er maar eens een ochtend aan besteden.
En..... hoe kan het zijn, zoals ik al eerder schreef, dat een winst in 2015 in de pitch uiteindelijk een verlies van 50K blijkt te zijn?
pi_168473917
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 20:00 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

En..... hoe kan het zijn, zoals ik al eerder schreef, dat een winst in 2015 in de pitch uiteindelijk een verlies van 50K blijkt te zijn?
Er was veel meer , veel eerder aan de hand ^)
pi_168474143
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 19:45 schreef peterc het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.koeman-motoren.nl/over-ons/

blijft de DB score verhoogd risico ?? De branche > Retail ??
Dus het is gewoon een overname van een bestaand bedrijf? Waarom wordt dit dan niet gewoon vermeld? Of snap ik het niet helemaal?
pi_168474248
Ik pak de moterzaak denk ik ook mee. Alleen de winstmarge is niet echt geweldig maar waarschijnlijk kunnen ze wel met wat minder leven mochten de tijden wat slechter worden. Dan blijft de vraag wel waarom er geen waarde indicatie aan de vastgoed vof wordt gehangen. En met zo'n voorraad moet er altijd wel 75k te halen zijn.
pi_168475171
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 20:11 schreef quepos het volgende:

[..]

Dus het is gewoon een overname van een bestaand bedrijf? Waarom wordt dit dan niet gewoon vermeld? Of snap ik het niet helemaal?
Als ik het goed lees in dit kranten artikel heeft de heer van Heerdt -rond 2013 - Tom Versteeg een werknemer van hem geholpen om een motorzaak in Huizen over te nemen genaamd Koeman Motoren.

Nu gaat hij volgens de pitch zijn zaak in Hilversum in stappen overdragen aan een andere medewerker Dennis Verbeek die al eerder vennoot is geworden in de zaak in Hilversum. Daar wordt o.a. geld voor geleend.
pi_168475772
Toch weer teveel geďnvesteerd in CF deze maand, moet toch minder in dit topic kijken :)
pi_168478406
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 20:52 schreef crowdiefunder het volgende:
Toch weer teveel geďnvesteerd in CF deze maand, moet toch minder in dit topic kijken :)
Ik ken dat. Vooral bij Collin gaat het (te) hard. :7
Pecunia non olet
pi_168480536
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 20:00 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

En..... hoe kan het zijn, zoals ik al eerder schreef, dat een winst in 2015 in de pitch uiteindelijk een verlies van 50K blijkt te zijn?
Ja, iemand bij Collin heeft hier de boel aardig verkloot of heeft op zijn minst zitten slapen. Hopelijk trekken ze hier lering uit want ergens is hier iets goed fout gegaan.
pi_168486849
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 23:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, iemand bij Collin heeft hier de boel aardig verkloot of heeft op zijn minst zitten slapen. Hopelijk trekken ze hier lering uit want ergens is hier iets goed fout gegaan.
Zeer zeker!
Op Kantoor is men eindverantwoordelijk en als men daar ook belazerd is dan dient of de zzp CF coach dan wel de accountant te hangen. Men zal toch een keer een voorbeeld moeten stellen dat het geven van verkeerde informatie (o.a. winst in 2015 en volgens Curator verlies van 50K etc.) niet kan.
Bij mij staat deze CF Coach in ieder geval samen met de Coach van CowboysBelt en de Alkmaarse hamburger tent op de zwarte lijst.

Komt net weer een nieuwe HCN binnen. https://www.horecacrowdfu(...)/la-cubanita-heerlen

[ Bericht 5% gewijzigd door NaRegenDeZon op 28-01-2017 11:14:46 ]
pi_168489478
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Komt net weer een nieuwe HCN binnen. https://www.horecacrowdfu(...)/la-cubanita-heerlen

Vol.
16 inschrijvingen van 5k of meer met één uitschieter naar 25k
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
  zaterdag 28 januari 2017 @ 13:06:09 #289
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168489580
Colombia is erg hongerig. Nóg een bakker bij LAH Nu niet meer van dezelfde keten.

6400 euro
36 maanden
4,25%
partner: Eclof
pi_168489862
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:01 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Vol.
16 inschrijvingen van 5k of meer met één uitschieter naar 25k
incl. eentje van mij , maar ik heb het bescheidener gedaan.

http://www.fundainbusines(...)-honigmannstraat-29/


http://www.ruijtersvastgo(...)-Honigmannstraat-29/

https://ventu.nl/Project/(...)n/Honigmannstraat/29

ongev 157k per jaar huur

[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 29-01-2017 11:20:20 ]
pi_168490824
De top 10 van week 4:
pi_168497488
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:06 schreef crowd-fundi het volgende:
Colombia is erg hongerig. Nóg een bakker bij LAH Nu niet meer van dezelfde keten.

6400 euro
36 maanden
4,25%
partner: Eclof
De bakkers zijn vol ;)
pi_168498060
Hallo Fokkers,

Ik lees al een tijdje mee en heb ondertussen al +/- 10 investeringen gemaakt.
Een vraagje: op welke manier houden jullie je investeringen bij?
Door de vele platformen vind ik het nu al lastig :')

Is crowdfundpanel wat?
pi_168498098
Nee, ik ga die gasten niet wijsmaken hoeveel ik investeer en waarin. Kunnen ze met al hun data veels te veel informatie vergaren.

Excel werkt ook prima :)
  zondag 29 januari 2017 @ 10:00:13 #295
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_168508592
Staat nog een Colombiaan op LAH.
Henry Carrion
pi_168508699
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:00 schreef Gijsbertus het volgende:
Staat nog een Colombiaan op LAH.
Henry Carrion
De leverancier van de bakkers :)
  zondag 29 januari 2017 @ 10:15:10 #297
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_168508833
Ga mij dit jaar meer richten op lendahand.
Lagere investeringsbedragen, geen kosten en met de lokale partners ook minder risico mijn inziens.
Het is wel jammer dat de nieuwe projecten niet per mail worden gecommuniceerd, deze optie heb ik wel aangevinkt binnen de instellingen.
  zondag 29 januari 2017 @ 11:23:31 #298
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_168510174
Het betreft hier toch een lening van een franchiseneemster? Dus de Sjenkels groep zelf zou toch nog gewoon gezond moeten zijn?
pi_168510475
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:00 schreef Gijsbertus het volgende:
Staat nog een Colombiaan op LAH.
Henry Carrion
Bedankt voor de tip, ik heb hem meegepakt.
pi_168510580
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 11:23 schreef leolinedance het volgende:
Het betreft hier toch een lening van een franchiseneemster? Dus de Sjenkels groep zelf zou toch nog gewoon gezond moeten zijn?
Precies. Hij zal er t.z.t. wel een ander vrouwtje in zetten.
Pecunia non olet
pi_168531105
Welke platformen zijn jullie favoriet?
Op het moment ben ik actief op Lendahand, Funding Circle, Lendico & Investormatch. Lendahand is mijn favoriet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')