Met het eigenvermogen zit het wel goed en het project heeft wel een gunfactor. Ik pak hem mee.quote:Op maandag 23 januari 2017 11:42 schreef obligataire het volgende:
HCN nieuwe:
Kroast Amersfoort
Project Nr. : 87
Type bedrijf : Café restaurant
Financiering : Opstarten bedrijf
Categorie : (?) 3 sterren
Kredietbedrag : ¤ 125.000,00
Geinvesteerd : ¤ 22.000,00
Rente per jaar : 8,5 %
Looptijd : 60 maanden
Inschrijfperiode nog 60 van de 60 dagen
Heb hem net ook gehad.quote:Op maandag 23 januari 2017 13:00 schreef bleyenburg het volgende:
Akkefietje met FNC:
op 21-12 wordt geld afgeschreven.
vandaag melding dat project niet doorgaat en geld wordt terug gestort.
Geen woord over rente.
Jullie mening?
Als het volgens hun algemene regels is verlopen, dan is dat contractbreuk van de ondernemer geweest en kunnen ze daar op zijn minst een vergoeding voor krijgen.quote:Op maandag 23 januari 2017 13:00 schreef bleyenburg het volgende:
Akkefietje met FNC:
op 21-12 wordt geld afgeschreven.
vandaag melding dat project niet doorgaat en geld wordt terug gestort.
Geen woord over rente.
Jullie mening?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ze hun eigen regels zelf niet naleven, dan is dat ernstiger.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
http://www.ad.nl/amersfoo(...)bij-kroast~a9136ab9/quote:Op maandag 23 januari 2017 12:19 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Met het eigenvermogen zit het wel goed en het project heeft wel een gunfactor. Ik pak hem mee.
quote:Op maandag 23 januari 2017 13:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als het volgens hun algemene regels is verlopen, dan is dat contractbreuk van de ondernemer geweest en kunnen ze daar op zijn minst een vergoeding voor krijgen.Ze schrijven ook op hun website:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ze hun eigen regels zelf niet naleven, dan is dat ernstiger.
Onze tarieven zijn transparant. Het persoonlijke advies van uw contactpersoon en onze kredietwaardigheidscontrole zijn helemaal gratis. Pas bij de uitbetaling van uw lening brengen wij de aangegeven bemiddelingskosten in rekening (deze wordt ingehouden op het totale kredietbedrag).
In dit geval is het leenbedrag nog niet overgemaakt naar de leningnemer dus is de leningnemer niets verschuldigd.
Naar mijn persoonlijke mening denk ik dat FNC hier wat kritischer moet zijn en op het moment van vol tekenen van de lening al de kosten in rekening moet brengen bij de leningnemer en ook de rente moet laten ingaan bij leningnemer op moment van volstorten.
Maar zoals het er nu staat kan de leningnemer voor dat het geld op zijn rekening staat zonder kosten![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
FnC gaat het schip in, zoveel is duidelijk. Maar het geld is al opgehaald bij de investeerders dus dat kunnen 2 dingen betekenen.quote:Op maandag 23 januari 2017 13:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ze schrijven ook op hun website:
Onze tarieven zijn transparant. Het persoonlijke advies van uw contactpersoon en onze kredietwaardigheidscontrole zijn helemaal gratis. Pas bij de uitbetaling van uw lening brengen wij de aangegeven bemiddelingskosten in rekening (deze wordt ingehouden op het totale kredietbedrag).
In dit geval is het leenbedrag nog niet overgemaakt naar de leningnemer dus is de leningnemer niets verschuldigd.
Naar mijn persoonlijke mening denk ik dat FNC hier wat kritischer moet zijn en op het moment van vol tekenen van de lening al de kosten in rekening moet brengen bij de leningnemer en ook de rente moet laten ingaan bij leningnemer op moment van volstorten.
Maar zoals het er nu staat kan de leningnemer voor dat het geld op zijn rekening staat zonder kosten
Oke, nog een keer danquote:Op maandag 23 januari 2017 13:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Goed nieuws kan niet vaak genoeg verteld worden![]()
Ik weet niet waar je dit allemaal vandaan haalt, maar in ieder geval niet uit de algemene voorwaarden van FNC... Daar staat juist heel duidelijk in dat er pas sprake is van enige overeenkomst als:quote:Op maandag 23 januari 2017 13:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
FnC gaat het schip in, zoveel is duidelijk. Maar het geld is al opgehaald bij de investeerders dus dat kunnen 2 dingen betekenen.
1. De leningnemer heeft het contract ondertekent en breekt dus contractbreuk. Lijkt mij niet dat hij hier zomaar kosteloos vanaf kan komen.
2. FnC heeft het geld geīncasseerd van de investeerders zonder dat er een contract met de leningnemer is ondertekend. In dit geval schenden ze hun eigen algemene voorwaarden en lijkt mij een compensatie van FnC aan de investeerders op zijn plaats.
Ik vind eigenlijk dat ze dan deel termijnen moeten uitbetalen.quote:
Wat mij betreft is het prima zo. Die max 1000 euro die ze dan op hun rekening laten daar heb ik geen moeite mee. Ik moet er niet aan denken dat ik ook nog allemaal deelbetalingen moet gaan bijhouden. Ik registreer ook alleen maar volle maandtermijnen.quote:Op maandag 23 januari 2017 14:27 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat ze dan deel termijnen moeten uitbetalen.
Ze horen geen geld op te sparen maar direct uit te keren.
project zit vol ; ohne mich ; no problem ; wachten op een betere volgende ; 8,5% 3 sterren en 60 mnd, geeft toch mate van risico aan ; is niet voor niks ; weliswaar 125k eigen inbreng, allemaal ¤ ? ; plus de vraag waarom de vereeniging na 7 jaar stopt. Als het een cashcow is stop je niet, maar het is ook niet failliet gegaanquote:Op maandag 23 januari 2017 14:08 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik heb de HCN toch niet meegepakt. Ik ben trouwens ook niet echt gediend van hun beleid met betrekking tot het annuleren van een investering. Ze zeggen een bedenktermijn te bieden maar die is er praktisch niet want ze zeggen; Zodra je op de bevestigingslink in de mail klikt (wat je dus moet doen voordat het project vol zit) stem je ermee in dat de bedenk periode verstreken is. Ik vind dit zeer onklantvriendelijk en vermoedt dat het ook niet helemaal is zoals de AFM het voor ogen heeft.
Ik meen me te herinneren dat e-wallet achtige functies (en dat is dat eigenlijk ook) niet mochten van de AFM.quote:Op maandag 23 januari 2017 14:36 schreef Horsemen het volgende:
Wat mij betreft is het prima zo. Die max 1000 euro die ze dan op hun rekening laten daar heb ik geen moeite mee.
Jouw link doet het niet bij mij.quote:Op maandag 23 januari 2017 15:24 schreef najra1990 het volgende:
https://fd.nl/ondernemen/(...)out-bij-crowdfunding
Als ik mij niet vergis werdt er hier ooit gesproken over dat geld niet te lang op een derdenrekening mag staan.quote:Op maandag 23 januari 2017 15:25 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat e-wallet achtige functies (en dat is dat eigenlijk ook) niet mochten van de AFM.
De quote die ik in spoilers plaatste komt van de veelgestelde vragen van FnC. Daar staat expliciet dat men pas tot incasso bij de investeerders overgaat nadat de leningnemer het contract ondertekend heeft.quote:Op maandag 23 januari 2017 14:10 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dit allemaal vandaan haalt, maar in ieder geval niet uit de algemene voorwaarden van FNC... Daar staat juist heel duidelijk in dat er pas sprake is van enige overeenkomst als:
1) al het toegezegde geld van investeerders binnen is, EN
2) het leningbedrag aan de leningnemer is overgemaakt, EN
3) de leningnemer de conceptovereenkomst ondertekend heeft teruggestuurd.
Als er aan een van die 3 voorwaarden niet is voldaan, dan is er gewoon nog geen sprake van een overeenkomst. Niet tussen leningnemer en FNC, noch tussen investeerder en FNC, noch tussen investeerder en leningnemer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |