abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168444787
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:30 schreef crowd-fundi het volgende:
En weer eens een Colombiaans project op LAH

16000 euro
36 maanden
4,25%
partner Eclof Colombia
Pak ik denk ik ook ff mee, thanks
pi_168445039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:44 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Pak ik denk ik ook ff mee, thanks
Kom, ik doe eens gek. Ik doe ook mee :7 . Inmiddels 11 banen gecreëerd en 3 landen van de ondergang gered........ ;)
Pecunia non olet
pi_168445076
Ik heb ook gelijk die andere uit Cambodja (2 jaar, 3%) volgegooid, moest nog maar 150 :)

Ik ook 11 banen :)

[ Bericht 25% gewijzigd door crowdiefunder op 26-01-2017 17:03:06 ]
  donderdag 26 januari 2017 @ 17:13:37 #214
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168445546
Mijn totaal staat op:
162 ondernemers geholpen
381 banen mede gecreëerd
9 landen gestimuleerd
pi_168445637
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15613

Naam: Herfinanciering onroerend goed
Leendoel: Herfinanciering
Bedrag: 280.000 euro
Rente: 6,0%
Looptijd: 120 maanden
Classificatie: 4
Graydon rating:
pi_168445653
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16002

Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 270.000 euro
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: n.v.t.
Graydon rating:

Stichting Zekerheden Geldvoorelkaar.nl is ten behoeve van haar investeerders gerechtigd tot het vestigen van zekerheden, waaronder ook hypotheekrecht. Conform de bepalingen van de AFM-vergunning is Geldvoorelkaar.nl gerechtigd tot het vestigen van hypotheek op zakelijk onroerend goed en onroerend goed dat is ondergebracht in een vennootschap. Aangezien het onderhavige onroerend goed box 3 vermogen betreft, volstaat een positieve/negatieve hypotheekverklaring vooralsnog. Met deze verklaring belooft de geldnemer dat het betreffende onroerend goed niet zonder de toestemming van Geldvoorelkaar.nl door derden met hypotheek zal worden bezwaard. Met de geldnemer is overeengekomen dat zodra Geldvoorelkaar.nl gerechtigd is tot het vestigen van consumentenhypotheek, wij dat ook zullen doen. Het verzoek hiertoe is enige tijd geleden bij de AFM ingediend.

Voor alle twee de projecten wacht ik eerst wel af tot dat GvE de juiste vergunningen heeft. Een positieve/negatieve hypotheekverklaring volstaat voor mij namelijk niet.
pi_168445937
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:13 schreef crowd-fundi het volgende:
Mijn totaal staat op:
162 ondernemers geholpen
381 banen mede gecreëerd
9 landen gestimuleerd
Dan heb je aardig wat uitstaan, of doe je alles met 50 euro? :) Ik doe niet zo heel veel bij LAH, rente valt me meestal toch wat tegen.

Die 10 jaar annuiteit op GvE is nog wel fijn op 6%, maar dan wel met de zekerheid van een hypotheek. Al zal dan vast de rente lager hebben gestaan.
  donderdag 26 januari 2017 @ 17:37:13 #218
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168446211
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:26 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Dan heb je aardig wat uitstaan, of doe je alles met 50 euro? :) Ik doe niet zo heel veel bij LAH, rente valt me meestal toch wat tegen.
Nee, 50 euro schiet niet zo heel erg op. Ook weer niet overdreven veel. Ik kom nu op ruim 222 euro gemiddeld per lening.
pi_168446304
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:37 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Nee, 50 euro schiet niet zo heel erg op. Ook weer niet overdreven veel. Ik kom nu op ruim 222 euro gemiddeld per lening.
Ben er toch altijd een beetje huiverig voor om zoveel geld bij 1 partij neer te leggen. Wat als LAH omvalt... Maar goed, die discussie hebben we eerder gehad.
pi_168446589
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:17 schreef Horsemen het volgende:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16002

Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 270.000 euro
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: n.v.t.
Graydon rating:

Stichting Zekerheden Geldvoorelkaar.nl is ten behoeve van haar investeerders gerechtigd tot het vestigen van zekerheden, waaronder ook hypotheekrecht. Conform de bepalingen van de AFM-vergunning is Geldvoorelkaar.nl gerechtigd tot het vestigen van hypotheek op zakelijk onroerend goed en onroerend goed dat is ondergebracht in een vennootschap. Aangezien het onderhavige onroerend goed box 3 vermogen betreft, volstaat een positieve/negatieve hypotheekverklaring vooralsnog. Met deze verklaring belooft de geldnemer dat het betreffende onroerend goed niet zonder de toestemming van Geldvoorelkaar.nl door derden met hypotheek zal worden bezwaard. Met de geldnemer is overeengekomen dat zodra Geldvoorelkaar.nl gerechtigd is tot het vestigen van consumentenhypotheek, wij dat ook zullen doen. Het verzoek hiertoe is enige tijd geleden bij de AFM ingediend.

Voor alle twee de projecten wacht ik eerst wel af tot dat GvE de juiste vergunningen heeft. Een positieve/negatieve hypotheekverklaring volstaat voor mij namelijk niet.
tja en wat gaat er gebeuren als na 60 maanden de aflossingsvrije hypotheek afloopt en die om wat voor een reden dan ook niet opnieuw te financieren is? De Annuitaire lening loopt dan nog 5 jaar door. Je krijgt dan een spagaat van (mogelijk tegenstrijdige) belangen met een hypotheekrecht op meerdere panden.
Trouwens weer vreemd dat het onroerend goed niet gespecificeerd is met adressen.
pi_168446744
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

tja en wat gaat er gebeuren als na 60 maanden de aflossingsvrije hypotheek afloopt en die om wat voor een reden dan ook niet opnieuw te financieren is? De Annuitaire lening loopt dan nog 5 jaar door. Je krijgt dan een spagaat van (mogelijk tegenstrijdige) belangen met een hypotheekrecht op meerdere panden.
Trouwens weer vreemd dat het onroerend goed niet gespecificeerd is met adressen.
Dit zou ook eigenlijk afgedekt moeten worden met een 1e en een 2e hypotheek, dan ben je van het geduvel af. Uiteraard zouden de adressen er ook bij moeten staan, je wil toch weten in welk pand je je centjes stopt.
pi_168446770
Jazeker, dat vind ik toch echt dom. Als je specifiek financiering van vastgoed vraagt dan is het minste dat duidelijk bij staat om welk vastgoed. Ik snap ook de deal met het eigen huis niet. Waar gaat hij zelf wonen?

Los daarvan, wel straf dat zo'n bankpartner zich ineens kan terugtrekken uit een lening.
pi_168446900
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 18:00 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Jazeker, dat vind ik toch echt dom. Als je specifiek financiering van vastgoed vraagt dan is het minste dat duidelijk bij staat om welk vastgoed. Ik snap ook de deal met het eigen huis niet. Waar gaat hij zelf wonen?

Los daarvan, wel straf dat zo'n bankpartner zich ineens kan terugtrekken uit een lening.
Hij gaat bij zijn partner wonen staat in de pitch.
Als er een hypotheek zit op meerdere huizen en je breekt het zelf open door een van de huizen te verkopen kan een hypotheek verstrekker dit aangrijpen om je een nieuw of voor jouw onaantrekkelijk aanbod te doen. Daarnaast is de prive situatie vermoedelijk veranderd sinds het afstuiten van de hypotheek als ik het goed inschat. Misschien moet er wel wat geld afgedragen worden aan een vorige partner?
pi_168447309
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, het is eigenlijk te zot voor woorden dat je iedere keer vragen moet gaan stellen omdat de geboden informatie te kort schiet of zelfs (bewust?) achtergehouden lijkt te worden. Collin heeft natuurlijk een getalenteerde pitch schrijver in dienst die het ene verhaal nog mooier opschrijft dan het andere maar helaas essentiële informatie vaak niet in dit verhaal meeneemt. :'( Hier kunnen ze in de toekomst nog eens problemen mee gaan krijgen.
Ja zeker!
Je hebt het hier niet over een lening van 10K maar wel over een lening van 1000 tot 1500K. Als er dan achteraf gezeik komt omdat de pitch niet duidelijk/misleidend was dan krijg je mogelijk je halve klantenbestand over je heen.
Dus een enorm risico voor Collin. Als ik hun was zou ik de mensen die al toezeggingen/investeringen hebben gedaan maar proactief informeren over de onduidelijke zaken in de pitch.
En................. natuurlijk bij volgende pitches met een ingewikkelde opzet, de mooi schrijver, een betere instructie geven!
Dan hoeven wij ze ook niet meer wakker te schudden. o|O

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-01-2017 18:33:37 ]
pi_168447411
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 18:00 schreef lelijkebrandlatter het volgende:Los daarvan, wel straf dat zo'n bankpartner zich ineens kan terugtrekken uit een lening.
Dat gebeurt wel vaker. Bij vastgoedmaatschappen (bijvoorbeeld) waarbij de verhouding tussen de lening en de waarde vastgoed, boven een bepaalde kritische grens uit komt, dan wordt simpelweg het krediet opgezegd en wordt het vastgoed verkocht. Ook al heb je altijd netjes rente en aflossing betaald. Aasgieren zijn het.
Pecunia non olet
  donderdag 26 januari 2017 @ 19:47:20 #227
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_168449396
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 17:40 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ben er toch altijd een beetje huiverig voor om zoveel geld bij 1 partij neer te leggen. Wat als LAH omvalt... Maar goed, die discussie hebben we eerder gehad.
Ja, 169x222 euro vind ik ook veel geld. Maar dat zit er dus niet meer in. Een zeer fors deel (meer dan de helft) is al weer terug gekomen. Ik doe dan ook al bijna drie jaar mee met LAH.
Wat als LAH omvalt? Ze hebben het zelf op deze manier voor ogen:
quote:
Op het moment dat Hands-On BV failliet gaat (met daarin de merknaam Lendahand), zullen er per direct geen transacties meer mogelijk zijn tussen de Lendahand website en betaalinstelling LemonWay waarmee we samenwerken. LemonWay zal vervolgens het geld dat op jouw persoonlijke wallet staat, overmaken naar jouw bankrekening (LET OP: het betreft hier dus niet het geld dat naar de Lokale Partners is overgemaakt op het moment dat het betreffende project waaraan je hebt uitgeleend volledig is gefinancierd). Daarna zal LemonWay in samenspraak met een curator alle terugbetalingen afhandelen tussen Lokale Partners en uitleners, totdat de laatste terugbetaling van het laatste project heeft plaatsgevonden.
pi_168451246
Vandaag een mail gekregen van KOM betreffende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De gratis knipbeurt is natuurlijk leuk als je in de buurt woont, maar ik ga echt niet 140 km enkele reis rijden om mijn haar te laten knippen.

[ Bericht 0% gewijzigd door iw84t op 26-01-2017 20:52:39 ]
pi_168452608
Beste Investeerders,

Heden zijn wij door de curator in kennis gesteld van het faillissement van --Speciale boompjes-- B.V. --Speciale boompjes-- B.V. is nu officieel failliet. De vordering zullen wij spoedig, maar in elk geval binnen 14 dagen, indienen bij de curator.
pi_168452708
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 20:41 schreef iw84t het volgende:
Vandaag een mail gekregen van KOM betreffende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De gratis knipbeurt is natuurlijk leuk als je in de buurt woont, maar ik ga echt niet 140 km enkele reis rijden om mijn haar te laten knippen.
Die overige 21% verhalen op de onderneemster?
pi_168452858
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:11 schreef impact9 het volgende:

[..]

Die overige 21% verhalen op de onderneemster?
Nee, ik citeer KOM: "De hoofdelijke aansprakelijkheid van de onderneemster heeft geen economische waarde"
pi_168453528
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 19:47 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ja, 169x222 euro vind ik ook veel geld. Maar dat zit er dus niet meer in. Een zeer fors deel (meer dan de helft) is al weer terug gekomen. Ik doe dan ook al bijna drie jaar mee met LAH.
Wat als LAH omvalt? Ze hebben het zelf op deze manier voor ogen:

[..]

Tja en Lendahand doet de meso-financing, dus zij zijn een doorgeefluik, het eerste risico ligt bij de organisaties die via Lendahand lenen, als hun klanten omvallen dan is het de vraag of zij dat op (kunnen) vangen in hun eigen portefeuille en als dat niet lukt dan wordt het een default op hun projecten, maar Lendahand heeft diverse partners, dus voordat dat het effect heeft dat Lendahand zelf in problemen komt.
Wat dat aangaat zijn zij toch in feite vergelijkbaar met de andere crowdfunding organisaties zoals KoM, FC, enz.
pi_168456502
quote:
1s.gif Op donderdag 26 januari 2017 12:13 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik heb bij FnC 20 vd 20 projecten ontvangen. Compleet dus. Deze maand is voor het eerst mijn FnC bedrag groter als het KoM bedrag.
Van de 31 zijn er 5 te laat, en daarvan is:
1 A+
2 A
1 B
1 C

Lijkt me dat ze bij FNC de risico's niet goed inschatten. Met name die eerste 3 dat zou toch niet moeten kunnen na relatief korte tijd.
Pecunia non olet
pi_168456859
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 18:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hij gaat bij zijn partner wonen staat in de pitch.
Als er een hypotheek zit op meerdere huizen en je breekt het zelf open door een van de huizen te verkopen kan een hypotheek verstrekker dit aangrijpen om je een nieuw of voor jouw onaantrekkelijk aanbod te doen. Daarnaast is de prive situatie vermoedelijk veranderd sinds het afstuiten van de hypotheek als ik het goed inschat. Misschien moet er wel wat geld afgedragen worden aan een vorige partner?
Het valt me trouwens op dat hij op de site een classificatie van 4 krijgt, terwijl hij op de whapsapp (van tevoren) nog een 3 kreeg toebedeeld. Zouden ze hem op het laatste moment nog hebben afgewaardeerd?

Netto kasstroom 14K, maar hiervan moeten onderhoud en gemeentetax nog vanaf. Sowieso misleidend om het dan netto kasstroom te noemen, maar ook krap gecalculeerd. Over leegstandsrisico heeft hij het al helemaal niet.

Ik denk dat deze meneer zwaar in de shit zit en dat wordt dankzij GvE niet veel beter denk ik gezien het tempo van vollopen en dat ze allebei vol moeten. Onvoorstelbaar eigenlijk dat zo'n golfend zzp'ertje ooit zoveel geld losgepeuterd heeft gekregen van Van Lanschot.

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 26-01-2017 22:54:06 ]
Pecunia non olet
pi_168457471
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:14 schreef iw84t het volgende:

[..]

Nee, ik citeer KOM: "De hoofdelijke aansprakelijkheid van de onderneemster heeft geen economische waarde"
Ze kan vast wel de komende jaren 10k bij elkaar verdienen..
pi_168460232
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 21:14 schreef iw84t het volgende:

[..]

Tja, de heer "Borg" doet zijn best een beeld te schetsen dat hij meer doet dan zijn verplichting, dit klopt niet. Hij biedt nu 33k aan, over 33 termijnen, terwijl hij borg stond voor een minimale waarde van inventaris en voorraad van 17.5k, + 15k garantie. Ik heb dus niet zo veel vragen aan hem, het enige zou zijn dat hij uit mag leggen waarom hij een inventaris die al verkocht is, nu in termijnen wil gaan betalen. Voor wat betreft het buiten schot blijven van mevrouw de kapster / DJ hier ga ik niet mee akkoord. Hier moet de hoofdelijke aansprakelijkheid uitgewonnen gaan worden. Zoals een andere user schreef moet ze over de komende jaren toch wel een bedrag voor de schuldeisers bij elkaar kunnen sparen. Een kale kip kun je niet plukken, maar je kunt er wel soep van trekken is mij ooit verteld. Ik verlang van KoM dat ze ook met de soep aan de slag gaan. Overigens ben ik het ook niet met de berekening eens: Elke toekomstige betaling wordt als aflosding gezien, rente wordt op 0 gezet. Als er gewoon rente berekend blijft worden is er na betaling van de 33k geen 21%, maar ruim 32% van het oorspronkelijke bedrag over.
pi_168460236
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 22:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Van de 31 zijn er 5 te laat, en daarvan is:
1 A+
2 A
1 B
1 C

Lijkt me dat ze bij FNC de risico's niet goed inschatten. Met name die eerste 3 dat zou toch niet moeten kunnen na relatief korte tijd.
Tja, ik heb geen A en B projecten, meest C en D projecten, en een paar E tjes.
Maar vwb FnC moet ik er wel bijzeggen dat ik pas sinds Feb. 2016 via dit platform investeer. Dus te vroeg om conclusies te trekken.

[ Bericht 4% gewijzigd door ETphonehome op 27-01-2017 07:56:17 ]
pi_168460950
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 04:17 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Tja, de heer "Borg" doet zijn best een beeld te schetsen dat hij meer doet dan zijn verplichting, dit klopt niet. Hij biedt nu 33k aan, over 33 termijnen, terwijl hij borg stond voor een minimale waarde van inventaris en voorraad van 17.5k, + 15k garantie. Ik heb dus niet zo veel vragen aan hem, het enige zou zijn dat hij uit mag leggen waarom hij een inventaris die al verkocht is, nu in termijnen wil gaan betalen. Voor wat betreft het buiten schot blijven van mevrouw de kapster / DJ hier ga ik niet mee akkoord. Hier moet de hoofdelijke aansprakelijkheid uitgewonnen gaan worden. Zoals een andere user schreef moet ze over de komende jaren toch wel een bedrag voor de schuldeisers bij elkaar kunnen sparen. Een kale kip kun je niet plukken, maar je kunt er wel soep van trekken is mij ooit verteld. Ik verlang van KoM dat ze ook met de soep aan de slag gaan. Overigens ben ik het ook niet met de berekening eens: Elke toekomstige betaling wordt als aflosding gezien, rente wordt op 0 gezet. Als er gewoon rente berekend blijft worden is er na betaling van de 33k geen 21%, maar ruim 32% van het oorspronkelijke bedrag over.
Ik zit er niet in maar je hebt volgens mij helemaal gelijk. Ik ben benieuwd of je een reactie gaat krijgen van KoM als je ze dit vertelt.
pi_168461185
Voor wie gisteren de Colombiaanse bakker @LAH gemist heeft, nu tranch2:

Colombia/Eclof ¤16.000 36mnd 4.25%

https://www.lendahand.com(...)39-panaderia-roma-2/
  vrijdag 27 januari 2017 @ 10:09:45 #240
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_168461980
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 04:17 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Een kale kip kun je niet plukken, maar je kunt er wel soep van trekken is mij ooit verteld. Ik verlang van KoM dat ze ook met de soep aan de slag gaan.
_O- Ben benieuwd van welke wijsgeer je dit hebt geleerd. Helemaal mee eens overigens.
Je bent een rund als je met funden stunt
pi_168462063
Leuke rente, maar ik twijfel wel wat over de 36 maanden. Da's toch lang voor mijn LAH-begrippen.
Schip ahoy!
pi_168462258
In de Colombiaanse LAH projecten ben ik het afgelopen alleen projecten van 36mnd tegen gekomen.
Ik houd bij alle partners ongeveer een gelijk saldo aan, dan zijn de risico's aardig gespreid.
pi_168462677
Zojuist KOM gebeld inzake Hype voorstel.

Ik ben woedend.
de laconieke mededeling dat de HA van mevrouw geen economische waarde zou hebben is natuurlijk pertinente onzin.
mevrouw werkt als kapster bij diezelfde Sjenkels groep.
de HA moet echt uitgewonnen worden.
Over tijdspad kan je dan nog wat overleggen.
Maar zéker niet hoe het nu voorgesteld wordt.

Verder vind ik het bieden van een incentive op een default ronduit aanmatigend.

Er lopen nog wat leningen van diezelfde groep.
Het riekt gewoon naar zwendel.
pi_168462703
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 10:26 schreef marathon2000 het volgende:
In de Colombiaanse LAH projecten ben ik het afgelopen alleen projecten van 36mnd tegen gekomen.
Ik houd bij alle partners ongeveer een gelijk saldo aan, dan zijn de risico's aardig gespreid.
dat verdelen over de partners is een goed idee. Het lukt me alleen niet helemaal:

Abii National Ghana 3,1%
AMZ Zambia 9,9%
BNF Kenia 3,7%
Eclof Colombia 17,4%
Kredit Cambodja 9,9%
Maxima Cambodja 17,0%
NPFC Filipijnen 22,8%
Umati Kenia 2,5%
VFM Mongolie 13,7%

De leningen op de Filipijnen hebben wel de korte gemiddelde looptijd
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_168462760
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 10:51 schreef bleyenburg het volgende:
Zojuist KOM gebeld inzake Hype voorstel.

Ik ben woedend.
de laconieke mededeling dat de HA van mevrouw geen economische waarde zou hebben is natuurlijk pertinente onzin.
mevrouw werkt als kapster bij diezelfde Sjenkels groep.
de HA moet echt uitgewonnen worden.
Over tijdspad kan je dan nog wat overleggen.
Maar zéker niet hoe het nu voorgesteld wordt.

Verder vind ik het bieden van een incentive op een default ronduit aanmatigend.

Er lopen nog wat leningen van diezelfde groep.
Het riekt gewoon naar zwendel.
en wat was de reactie van KoM?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')