SPOILER: STREAMSOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Choking on those tossed salads and scrambled eggs
Was er mee bezig, maar jij had hem al gemaakt.quote:
twitter:GissiSim twitterde op donderdag 10-11-2016 om 22:35:31Trump's Muslim ban statement is back up on his website after being taken down: https://t.co/ARps0i8iOZ reageer retweet
Ik ookquote:Op donderdag 10 november 2016 22:34 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nu valt voor mij ook het kwartje van FiveThirtyEight...Ik telkens maar denken aan die Nederlandse radiozender en er maar geen chocola van kunnen maken waarom dat zo heet
![]()
Ik hoop het ook, maar vrees hetzelfde iddquote:Op donderdag 10 november 2016 22:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij er nog steeds hetzelfde over denkt en in de loop van zijn termijn de discussie voor hervorming probeert aan te zwengelen. Maar het kan zijn eigen positie ondermijnen, dus ik vrees dat het bij een gemiste kans blijft.
quote:Op donderdag 10 november 2016 22:38 schreef skysherrif het volgende:
oh als euri het niet meteen opviel, kan ik er ook openlijk voor uitkomen
Bestaat er eigenlijk een mogelijkheid dat Amerika zijn kiesmannen afschaft en gewoon zijn president kiest volgens het principe de meeste stemmen geldt?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:38 schreef Moira. het volgende:
Sowieso 538 mensen laten stemmen voor 325.000.000 mensen![]()
Ik zei het nog, hij gaat gewoon door met dit aangezien het nog gewoon in zijn 100 dagen plan zit.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Was er mee bezig, maar jij had hem al gemaakt.
Rip TT, komt nog wel
Over gebroken beloftes trouwens;twitter:GissiSim twitterde op donderdag 10-11-2016 om 22:35:31Trump's Muslim ban statement is back up on his website after being taken down: https://t.co/ARps0i8iOZ reageer retweet
Mogen die polls inmiddels uit de OP? Vind ze beetje OP-verneukendquote:
Aangepast.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:37 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik hoop dat hij er nog steeds hetzelfde over denkt en in de loop van zijn termijn de discussie voor hervorming probeert aan te zwengelen. Maar het kan zijn eigen positie ondermijnen, dus ik vrees dat het bij een gemiste kans opportunistisch getroll uit een ver en onpresidentieel verleden blijft.
Het lijkt mij sowieso mogelijk te moeten zijn, maar ik denk dat dat over de loop van tientallen jaren zou moeten gaan gebeuren. En als ik de reacties hier lees van het afgelopen jaar, telkens als geopperd werd dat het huidige stelsel belachelijk is, dan denk ik dat dat nog heel lastig gemaakt gaat wordenquote:Op donderdag 10 november 2016 22:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Bestaat er eigenlijk een mogelijkheid dat Amerika zijn kiesmannen afschaft en gewoon zijn president kiest volgens het principe de meeste stemmen geldt?
Gaat niet gebeuren, beiden de democraten en republikeinen heb meer profijt aan dit soort systemen. Obama won in 2012 ook maar had minder stemmen dan Romney, de democraten willen vast wel meer van dit soort dingen.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Het lijkt mij sowieso mogelijk te moeten zijn, maar ik denk dat dat over de loop van tientallen jaren zou moeten gaan gebeuren. En als ik de reacties hier lees van het afgelopen jaar, telkens als geopperd werd dat het huidige stelsel belachelijk is, dan denk ik dat dat nog heel lastig gemaakt gaat worden![]()
Mja, hoe veel van die 'beloftes' in de 100-dagen-plannen van de afgelopen presidenten zijn nou daadwerkelijk de eerste 100 dagen van hun presidentschap (of überhaupt in/na/door/dankzij hun presidentschap) gebeurd?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:42 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik zei het nog, hij gaat gewoon door met dit aangezien het nog gewoon in zijn 100 dagen plan zit.
Trump vond het in 2012 ook een belachelijk systeem dus wellicht past hij het aanquote:Op donderdag 10 november 2016 22:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Het lijkt mij sowieso mogelijk te moeten zijn, maar ik denk dat dat over de loop van tientallen jaren zou moeten gaan gebeuren. En als ik de reacties hier lees van het afgelopen jaar, telkens als geopperd werd dat het huidige stelsel belachelijk is, dan denk ik dat dat nog heel lastig gemaakt gaat worden![]()
linkje dan :Squote:Op donderdag 10 november 2016 22:45 schreef 6star6lord6 het volgende:
Edward snowden live bij Alex Jones over Trump.
Gewoon het idee al dat jouw stem in New York geen stuiver waard is, want de democraten winnen toch wel, in tegenstelling tot Florida, waar letterlijk elke stem telt. belachelijkquote:Op donderdag 10 november 2016 22:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat 65,915,795 minder zou zijn dan 60,933,504?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:45 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, beiden de democraten en republikeinen heb meer profijt aan dit soort systemen. Obama won in 2012 ook maar had minder stemmen dan Romney, de democraten willen vast wel meer van dit soort dingen.
Ja, omdat de verkeerde man (in zijn ogen) ervan profiteerde.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:46 schreef Chewie het volgende:
Trump vond het in 2012 ook een belachelijk systeem dus wellicht past hij het aan
Mja, gaat sowieso niet gebeuren op de korte termijn nee. Maar tegen de tijd dat wij in onze 80er jaren achter de geraniums zitten zou het er denk ik wel eens heel anders uit kunnen zien daar aan de andere kant van de Atlantic. En anders wel tegen de tijd dat onze (klein)kinderen in hun 80er jaren achter de geraniums zitten.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:45 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, beiden de democraten en republikeinen heb meer profijt aan dit soort systemen. Obama won in 2012 ook maar had minder stemmen dan Romney, de democraten willen vast wel meer van dit soort dingen.
https://en.wikipedia.org/(...)ntial_election,_2012quote:Op donderdag 10 november 2016 22:45 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Anders doe je ff linkje ofzo woops ben te traagquote:Op donderdag 10 november 2016 22:45 schreef 6star6lord6 het volgende:
Edward snowden live op YouTube over Trump.
Fingers crossedquote:Op donderdag 10 november 2016 22:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Trump vond het in 2012 ook een belachelijk systeem dus wellicht past hij het aan
Vigen98 heeft het gelinktquote:Op donderdag 10 november 2016 22:47 schreef Moira. het volgende:
[..]
Anders doe je ff linkje ofzo
[..]
Fingers crossed
Eh hoe kom je daar bij, Obama had ruim 5 miljoen stemmen meer als Romneyquote:Op donderdag 10 november 2016 22:45 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat is niet waar.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:45 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Pardon, bedoel Gore en Bushquote:Op donderdag 10 november 2016 22:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat 65,915,795 minder zou zijn dan 60,933,504?
Het persmoment vond ik van beiden vrij ongemakkelijkquote:Op donderdag 10 november 2016 22:48 schreef BaasBanaan het volgende:
Ligt het aan mij of was Trump echt heel erg gespannen bij zijn bezoek aan het Witte Huis?
Heb je een kek linkje waar ik dat terug kan kijken? Zat toen in de treinquote:Op donderdag 10 november 2016 22:48 schreef BaasBanaan het volgende:
Ligt het aan mij of was Trump echt heel erg gespannen bij zijn bezoek aan het Witte Huis?
zou ik ook zijn, obama bewezen pranksterquote:Op donderdag 10 november 2016 22:48 schreef BaasBanaan het volgende:
Dat vraag ik mij ook af, ik heb het op Facebook ook al meerdere keren gehoord van Amerikanen. Terwijl vijf miljoen stemmen voor Amerikaanse begrippen toch een vrij helder verschil is. Was er vier jaar geleden soms ook een situatie waarbij eerst de winnaar de popular vote leek te hebben verloren en deze bij het volledig tellen van alle stemmen toch won?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Eh hoe kom je daar bij, Obama had ruim 5 miljoen stemmen meer als Romney
http://nos.nl/artikel/214(...)k-in-witte-huis.htmlquote:Op donderdag 10 november 2016 22:50 schreef Moira. het volgende:
[..]
Heb je een kek linkje waar ik dat terug kan kijken? Zat toen in de trein
Zoiets lijkt er aan de hand te zijn, vermoedelijk omdat zijn winst al veel eerder bekend was dan het tellen van de stemmen in de westelijke staten.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af, ik heb het op Facebook ook al meerdere keren gehoord van Amerikanen. Terwijl vijf miljoen stemmen voor Amerikaanse begrippen toch een vrij helder verschil is. Was er vier jaar geleden soms ook een situatie waarbij eerst de winnaar de popular vote leek te hebben verloren en deze bij het volledig tellen van alle stemmen toch won?
Anyone? Wat zei Snowden over ons?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:48 schreef Moira. het volgende:
[..]
Zag het ja
Ik tunede net in toen hij iets over The Netherlands zei. Wat zeidie?
Zoals ik het mij herinner was het 4 jaar geleden niet echt spannendquote:Op donderdag 10 november 2016 22:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af, ik heb het op Facebook ook al meerdere keren gehoord van Amerikanen. Terwijl vijf miljoen stemmen voor Amerikaanse begrippen toch een vrij helder verschil is. Was er vier jaar geleden soms ook een situatie waarbij eerst de winnaar de popular vote leek te hebben verloren en deze bij het volledig tellen van alle stemmen toch won?
Heb jij deze al gezien?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:34 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Weg met die corrupte figuren binnen de DNC
Make DNC great again
Bernieheldquote:Op donderdag 10 november 2016 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij deze al gezien?
Als ze dat zouden doen dan gaat 2020 gegarandeerd voor de Democraten zijn, wie er ook boven komt drijven als genomineerde.
Prachtig plaatje trouwens, ik neem aan dat jullie dat herkennen.
Ja op russia todayquote:Op donderdag 10 november 2016 22:52 schreef Moira. het volgende:
Is er ook een Snowden stream zonder dat irritante InfoWars gelul erdoorheen?
nog niet, ik zou voor michelle obama gaan gewoonquote:Op donderdag 10 november 2016 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij deze al gezien?
Als ze dat zouden doen dan gaat 2020 gegarandeerd voor de Democraten zijn, wie er ook boven komt drijven als genomineerde.
Ik ook, maar ik had het van Trump niet verwacht.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
zou ik ook zijn, obama bewezen prankster
Ja, maar bij Obama heb ik meer het gevoel alsof hij heel geforceerd beleefd en diplomatiek moet zijn. Ik denk dat wat dat betreft Obama toch een grotere hekel heeft aan zijn opvolger dan dat Bush dat had. Wat ik mij herinner van Bush leek die het allemaal wel prima te vinden. Maar ik denk dat Bush ook wel een beetje klaar was en dat Obama eigenlijk nog helemaal niet uitgepolitiekt is.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het persmoment vond ik van beiden vrij ongemakkelijk
Nee?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:53 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik had het van Trump niet verwacht.
[..]
Ja, maar bij Obama heb ik meer het gevoel alsof hij heel geforceerd beleefd en diplomatiek moet zijn. Ik denk dat wat dat betreft Obama toch een grotere hekel heeft aan zijn opvolger dan dat Bush dat had. Wat ik mij herinner van Bush leek die het allemaal wel prima te vinden. Maar ik denk dat Bush ook wel een beetje klaar was en dat Obama eigenlijk nog helemaal niet uitgepolitiekt is.
Een jonge Berniequote:Op donderdag 10 november 2016 22:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat het over 4 jaar niet zo'n bejaarden verkiezing word.
Dat dacht ik ook, al was het verschil wel kleiner dan 8 jaar geleden en vond ik het 8 jaar geleden juist best spannend. Maar dat kwam misschien meer doordat ik in 2008 enorm overschatte hoeveel z'n huidskleur tegen hem zou werken. Dat viel uiteindelijk nog wel mee.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zoals ik het mij herinner was het 4 jaar geleden niet echt spannend
Hier de 5 punten voor de mensen die niet klikken. Een simpel maar doeltreffend plan.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij deze al gezien?
Johan Cruijff zou nog onder de indruk zijn geweest van zo'n publiek.
Obama scheen nogal positief onder de indruk te zijn geweest van het ontvangst door Bush.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:53 schreef BaasBanaan het volgende:
Ja, maar bij Obama heb ik meer het gevoel alsof hij heel geforceerd beleefd en diplomatiek moet zijn. Ik denk dat wat dat betreft Obama toch een grotere hekel heeft aan zijn opvolger dan dat Bush dat had. Wat ik mij herinner van Bush leek die het allemaal wel prima te vinden. Maar ik denk dat Bush ook wel een beetje klaar was en dat Obama eigenlijk nog helemaal niet uitgepolitiekt is.
Hoe moet die de voorverkiezingen ooit winnen van Kanye West?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:53 schreef skysherrif het volgende:
[..]
nog niet, ik zou voor michelle obama gaan gewoon
Wat hebben ze dan telkens over Amsterdam/Nederland? Zit de host in Amsterdam ofzo dat Snowden telkens NL als voorbeeld pakt?quote:
ik hoop op een warren/michelleobama tegen een rubioquote:Op donderdag 10 november 2016 22:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat het over 4 jaar niet zo'n bejaarden verkiezing word.
In NL ook ja? ripquote:Op donderdag 10 november 2016 22:56 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk nietHij zou dan meteen opgepakt worden. Volgens mij zit hij nog in Rusland.
Hmmmm, ja, in zo'n setting vind ik het toch lastiger om iemand in te schatten.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee?
Vond hem bij het eerste debat ook er - sniff- g zenuwachtig
Dat weet ik niet maar hij zei toch ook Duitsland?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:56 schreef Moira. het volgende:
[..]
Wat hebben ze dan telkens over Amsterdam/Nederland? Zit de host in Amsterdam ofzo dat Snowden telkens NL als voorbeeld pakt?
Vroeger was dit een logisch systeem. Tegenwoordig al decennia niet meerquote:Op donderdag 10 november 2016 22:47 schreef Moira. het volgende:
[..]
Mja, gaat sowieso niet gebeuren op de korte termijn nee. Maar tegen de tijd dat wij in onze 80er jaren achter de geraniums zitten zou het er denk ik wel eens heel anders uit kunnen zien daar aan de andere kant van de Atlantic. En anders wel tegen de tijd dat onze (klein)kinderen in hun 80er jaren achter de geraniums zitten.
Of het dan 'meeste stemmen wint' zal worden weet ik niet, maar ik vraag me af hoe lang het huidige systeem nog stand houdt. Dat zal geen 200 jaar duren denk ik. Maar ook geen 20.
Dus ik ben wel benieuwd hoe dat zich in de loop der jaren gaat ontvouwen
Michelle Obama kan wel goed speechenquote:Op donderdag 10 november 2016 22:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ik hoop op een warren/michelleobama tegen een rubio
Ja maar hoorde ze bij InfoWars nog zeggen "live from Amsterdam" ofzoquote:Op donderdag 10 november 2016 22:57 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar hij zei toch ook Duitsland?
George Bush heeft dan ook niet op Trump gestemd.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Obama scheen nogal positief onder de indruk te zijn geweest van het ontvangst door Bush.
Denk ook dat Bush best een leuke kerel is alleen niet echt een goede president.
Ik denk dat trump in zijn eigen omgeving vooral zelfverzekerd is, trump tower, rallies etc. Niet in het witte huisquote:Op donderdag 10 november 2016 22:57 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Hmmmm, ja, in zo'n setting vind ik het toch lastiger om iemand in te schatten.
https://www.rt.com/on-air/366365-snowden-us-elections-address/quote:Op donderdag 10 november 2016 22:58 schreef MakkieR het volgende:
Wat zijn die twee irritant zeg, hele tijd erdoorheen lullen
Ja precies, ik snap echt wel waarom dat ooit heul vroeger tot stand is gekomen. Maar ik snap alleen echt niet waarom dat niet met zijn tijd mee verandert (net als de constitution trouwens)quote:Op donderdag 10 november 2016 22:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vroeger was dit een logisch systeem. Tegenwoordig al decennia niet meer
Daar zat ik ook al een beetje aan te denken inderdaad. Normaal gesproken is hij natuurlijk de baas, bepaald hij de regels, vind het plaats in zijn omgeving.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat trump in zijn eigen omgeving vooral zelfverzekerd is, trump tower, rallies etc. Niet in het witte huis
dat hoorde ik ook, maar ik denk dat dit alleen voor de interviewer geldt via skype ofzo.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja maar hoorde ze bij InfoWars nog zeggen "live from Amsterdam" ofzo
InfoWars zou ook prima kunnen roepen dat het uit een terrarium komt, dus ja..lastig.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja maar hoorde ze bij InfoWars nog zeggen "live from Amsterdam" ofzo
Denk ik dan ook jaquote:Op donderdag 10 november 2016 23:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
dat hoorde ik ook, maar ik denk dat dit alleen voor de interviewer geldt via skype ofzo.
quote:Op donderdag 10 november 2016 22:59 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
George Bush heeft dan ook niet op Trump gestemd.
sorry trumpfans geintje jwz
Geen grapjes maken over Trump bij nummer 1 trumpfanboy stewiequote:Op donderdag 10 november 2016 22:59 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
George Bush heeft dan ook niet op Trump gestemd.
sorry trumpfans geintje jwz
Ben ook maar overgeschakeld naar RT toen ze over 'liberal tears' en Obama begonnen te jankenquote:Op donderdag 10 november 2016 23:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
InfoWars zou ook prima kunnen roepen dat het uit een terrarium komt, dus ja..lastig.
Hij laat de white house ombouwen tot een Trump Housequote:Op donderdag 10 november 2016 22:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat trump in zijn eigen omgeving vooral zelfverzekerd is, trump tower, rallies etc. Niet in het witte huis
Omdat het een vereniging van staten zijn en zonder de electors heeft California meer invloed dan 25 andere staten bij elkaar! Dus om het wat eerlijker te maken zodat andere staten niet achtergesteld gaan voelen, anders hoef je alleen maar in paar staten campagne te voeren.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja precies, ik snap echt wel waarom dat ooit heul vroeger tot stand is gekomen. Maar ik snap alleen echt niet waarom dat niet met zijn tijd mee verandert (net als de constitution trouwens)
Gelukkig zitten we dan niet meer in zulke tijden.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:00 schreef gelly het volgende:
Is het niet bijzonder dat iemand als Trump met z'n geheul met Rusland al tijdens de campagne in de jaren 60 gegarandeerd opgeslloten zou zijn en nu zelfs de die hard Republikeinen daar weinig kritiek over laten horen?
Maar daar wonen dan ook de meeste mensen. Het lijkt mij gewoon het eerlijkst als elke stem evenveel waard is. Hoewel ik ook wel snap dat de middelste staten gewoon ernstig verwaarloosd worden door de politiek en überhaupt vernieuwingen/ontwikkelingen. Maar als ze toch bezig zijn met de politiek hervormen mogen ze daar ook wel eens wat aan doen, is het ook niet nodig om daar een scheve electoral college voor op te stellen.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Omdat het een vereniging van staten zijn en zonder de electors heeft California meer invloed dan 25 andere staten bij elkaar! Dus om het wat eerlijker te maken zodat andere staten niet achtergesteld gaan voelen, anders hoef je alleen maar in paar staten campagne te voeren.
Volgens mij juist weer.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:02 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Gelukkig zitten we dan niet meer in zulke tijden.
In de huidige situatie hoeft men maar in een paar staten campagne te voeren. Er wordt campagne gevoerd in de swing states. Zoek voor de grap maar eens op waar de campagnegelden worden besteed en waar de kandidaten heen gaan (en dus ook hun campagnebeloften op af stemmen).quote:Op donderdag 10 november 2016 23:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Omdat het een vereniging van staten zijn en zonder de electors heeft California meer invloed dan 25 andere staten bij elkaar! Dus om het wat eerlijker te maken zodat andere staten niet achtergesteld gaan voelen, anders hoef je alleen maar in paar staten campagne te voeren.
Ja maar vergeet niet dat Amerika geen land is als België of Nederland. Ze zijn een enorm groot land en zijn begonnen met onafhankelijke staten die elk een belang hebben.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:03 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar daar wonen dan ook de meeste mensen. Het lijkt mij gewoon het eerlijkst als elke stem evenveel waard is. Hoewel ik ook wel snap dat de middelste staten gewoon ernstig verwaarloosd worden door de politiek en überhaupt vernieuwingen/ontwikkelingen. Maar als ze toch bezig zijn met de politiek hervormen mogen ze daar ook wel eens wat aan doen, is het ook niet nodig om daar een scheve electoral college voor op te stellen.
Ik heb veel geduldquote:Op donderdag 10 november 2016 23:03 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
In de huidige situatie hoeft men maar in een paar staten campagne te voeren. Er wordt campagne gevoerd in de swing states. Zoek voor de grap maar eens op waar de campagnegelden worden besteed en waar de kandidaten heen gaan (en dus ook hun campagnebeloften op af stemmen).
Ik wil het trouwens ook wel opzoeken voor je, maar dan moet je even geduld hebben.
Het lijkt me toch echt dat er vast eerlijkere manieren zijn om dat gelijk te trekken. Na 200 jaar lijkt me een hervorming niet bijster overbodig ofzoquote:Op donderdag 10 november 2016 23:03 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja maar vergeet niet dat Amerika geen land is als België of Nederland. Ze zijn een enorm groot land en zijn begonnen met onafhankelijke staten die elk een belang hebben.
quote:Op donderdag 10 november 2016 23:06 schreef vigen98 het volgende:
Laten we het zo zeggen, stel er zijn verkiezingen en er zijn geen electors maar het gaat om de hoeveelheid stemmen je krijgt. Laten we zeggen de democraten winnen alleen al door Californië en New York etc, hoe denk je dat mensen bijvoorbeeld in Nebraska of Montana gaan voelen want zij blijven achtergesteld omdat ze niet belangrijk genoeg zijn. Om dit te voorkomen is er een electoral college opgericht.
quote:Op donderdag 10 november 2016 23:05 schreef Moira. het volgende:
[..]
Het lijkt me toch echt dat er vast eerlijkere manieren zijn om dat gelijk te trekken. Na 200 jaar lijkt me een hervorming niet bijster overbodig ofzo
quote:Op donderdag 10 november 2016 23:08 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat niet die NOS verslaggever?
Van goede oude wikipedia, ik vond dit op zich wel mooi verwoord: https://en.wikipedia.org/(...)n_behind_the_compactquote:
Maar gewoon ook even een kaartje, want leuk zo'n kaartje:quote:The Electoral College system effectively forces candidates to focus disproportionately on a small percentage of pivotal swing states, while sidelining the rest. A study by FairVote reported that the 2004 candidates devoted three quarters of their peak season campaign resources to just five states, while the other 45 states received very little attention. The report also stated that 18 states received no candidate visits and no TV advertising. This means that swing state issues receive more attention, while issues important to other states are largely ignored.
Dat is in Nederland natuurlijk niet anders. In Amsterdam wonen ongeveer evenveel mensen als in alle dorpen en steden in Drenthe en Groningen samen.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:06 schreef vigen98 het volgende:
Laten we het zo zeggen, stel er zijn verkiezingen en er zijn geen electors maar het gaat om de hoeveelheid stemmen je krijgt. Laten we zeggen de democraten winnen alleen al door Californië en New York etc, hoe denk je dat mensen bijvoorbeeld in Nebraska of Montana gaan voelen want zij blijven achtergesteld omdat ze niet belangrijk genoeg zijn. Om dit te voorkomen is er een electoral college opgericht.
Ja maar wij denken dat ons systeem eerlijk is maar wij zijn geen land met 50 staten die elk aparte wetten hebben, 90% ofzo zijn hetzelfde maar toch zijn het verschillende staten. Ik kan het niet mooier laten lijken maar het is gewoon ingevoerd zodat andere staten zich niet achtergesteld gaan voelen.quote:
https://twitter.com/jbendery/status/796825797323526145quote:DNC held its first staff meeting today since Clinton's loss. This happened.
En het gevolg is dat een nog veel kleinere groep stemmers de verkiezingen bepaalt, want als je niet in 1 van de swing states woont hoef je niet of nauwelijks op aandacht van de kandidaten te rekenen.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:06 schreef vigen98 het volgende:
Maar hoe voelen Republikeinen zich nu in New York? Voor hen heeft het echt totaal geen zin om te gaan stemmen. Sommige staten stemmen gewoon altijd rood of blauw. Als je daar dan woont en niet bij die partij hoort, maakt je stem dus gewoon niks uit. Als iedere stem telt is iedereen gelijk. Bovendien worden de kleine staten in de Senaat ook al enorm oververtegenwoordigd. Die hebben al wat balans op dat gebied daardoor.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:06 schreef vigen98 het volgende:
Dat snap ik, en ik zeg ook niet dat ze 'ons systeem' moeten invoeren want het lijkt me vrij logisch dat dat niet gaat werken in een land met ruim 300 miljoen meer inwoners dan Nederland en ter grootte van heel Europa, waarbij de staten soms net zo veel van elkaar lijken te verschillen als Nederland van Polen verschilt (bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 10 november 2016 23:12 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja maar wij denken dat ons systeem eerlijk is maar wij zijn geen land met 50 staten die elk aparte wetten hebben, 90% ofzo zijn hetzelfde maar toch zijn het verschillende staten. Ik kan het niet mooier laten lijken maar het is gewoon ingevoerd zodat andere staten zich niet achtergesteld gaan voelen.
Obama is jarenlang door racist Trump achtervolgd met die kleuterbirther shit. Dat was ter ziele en Trump blies het voor een paar jaar nieuw leven in. Vervolgens wint meneer de alpha bully het presidentschap door alles en iedereen met haat onder te spugen en te beloven alles waar Obama jarenlang in een vijandig republikeins landschap voor gevochten heeft terug te draaien. En nu moet Obama buigen en het stokje overdragen aan deze man.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:53 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik had het van Trump niet verwacht.
[..]
die scoop had ik alquote:Op donderdag 10 november 2016 23:12 schreef Stabiel het volgende:
Drama in de DNC:
[..]
https://twitter.com/jbendery/status/796825797323526145
[ afbeelding ]
Omdat als je geluk hebt je het toch zomaar kan flikken, New York was niet altijd een diep blauwe staat. Reagan won het en zelfs Californië en Vermont!quote:Op donderdag 10 november 2016 23:13 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Maar hoe voelen Republikeinen zich nu in New York? Voor hen heeft het echt totaal geen zin om te gaan stemmen. Sommige staten stemmen gewoon altijd rood of blauw. Als je daar dan woont en niet bij die partij hoort, maakt je stem dus gewoon niks uit. Als iedere stem telt is iedereen gelijk. Bovendien worden de kleine staten in de Senaat ook al enorm oververtegenwoordigd. Die hebben al wat balans op dat gebied daardoor.
Ik vind het wel tekenend dat hij niet het Amerikaanse volk sussend toespreekt over die rellen. Dat zou Obama normaal gesproken wel hebben gedaan.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:16 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Obama is jarenlang door racist Trump achtervolgd met die kleuterbirther shit. Dat was ter ziele en Trump blies het voor een paar jaar nieuw leven in. Vervolgens wint meneer de alpha bully het presidentschap door alles en iedereen met haat onder te spugen en te beloven alles waar Obama jarenlang in een vijandig republikeins landschap voor gevochten heeft terug te draaien. En nu moet Obama buigen en het stokje overdragen aan deze man.
Ik heb superveel respect voor Obama dat ie er zo goed mee omgaat
Met "alleen om een paar verkiezingen" doe je niet echt recht aan hoe belangrijk die verkiezingen zijn denk ikquote:Op donderdag 10 november 2016 23:17 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Omdat als je geluk hebt je het toch zomaar kan flikken, New York was niet altijd een diep blauwe staat. Reagan won het en zelfs Californië en Vermont!
[ afbeelding ]
Reagan won zowat heel Amerika. Het is geen perfect systeem alleen om het te veranderen om paar verkiezingen? Mwah.
Mwah tis niet alsof heel Amerika kapot gaan in 4 jaar. Maar oke het is geen perfect systeem maar ik denk dat de Amerikanen het zelf een te grote stap vinden om het te veranderen.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met "alleen om een paar verkiezingen" doe je niet echt recht aan hoe belangrijk die verkiezingen zijn denk ik
Midden Amerika is wel enorm mooi hoor en ook noord Amerika, staten zoals Wyoming zijn echt heel mooi met een prachtig landschapquote:Op donderdag 10 november 2016 23:22 schreef Mishu het volgende:
Het jammere van die staten is dat vrijwel alle liberalen en democraten aan de zijkanten wonen in de grote steden in 2 staten. Hier heb je gewoon een nadeel mee met dit kiesstelsel. Maar ik denk dat liberale Amerikanen niet in het midden zouden gaan wonen, zelfs niet als men hen zou betalen.
Ik denk dat liberalen vooral niet willen samenleven met rednecksquote:Op donderdag 10 november 2016 23:25 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Midden Amerika is wel enorm mooi hoor en ook noord Amerika, staten zoals Wyoming zijn echt heel mooi met een prachtig landschap
[ afbeelding ]
Wat ignorant van ze zegquote:Op donderdag 10 november 2016 23:27 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik denk dat liberalen vooral niet willen samenleven met rednecks
Ik vermijd zelf ook dorpjes als de pest.
Ronald Reagan was net zo charmant als Obama.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:25 schreef heywoodu het volgende:
Bizar trouwens dat Reagan op Minnesota na alles won, wat heb je dan voor poepkandidaat in de strijd gegooid als Democraten zeg
Nog wel iets meer hoor rhode island, west virginia, maryland, dc, georgia en hawaii zo even niet uit het hoofdquote:Op donderdag 10 november 2016 23:25 schreef heywoodu het volgende:
Bizar trouwens dat Reagan op Minnesota na alles won, wat heb je dan voor poepkandidaat in de strijd gegooid als Democraten zeg
Nog charmanter zou ik zeggen.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:28 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Ronald Reagan was net zo charmant als Obama.Dat hielp veel.
Je moet het ook niet veranderen om een paar verkiezingen, je moet het veranderen omdat elke stem evenveel waarde zou moeten hebben.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:17 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Reagan won zowat heel Amerika. Het is geen perfect systeem alleen om het te veranderen om paar verkiezingen? Mwah.
Geinig, ik voel me juist totaal niet thuis in stedenquote:Op donderdag 10 november 2016 23:27 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik denk dat liberalen vooral niet willen samenleven met rednecks
Ik vermijd zelf ook dorpjes als de pest.
Tuurlijk, af en toe zijn er verkiezingen die afwijken van de norm. Maar na Reagan is New York bij elke verkiezing gewoon weer blauw geweest.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:17 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Omdat als je geluk hebt je het toch zomaar kan flikken, New York was niet altijd een diep blauwe staat. Reagan won het en zelfs Californië en Vermont!
[ afbeelding ]
Die zie ik hierboven toch allemaal roodgekleurd?quote:Op donderdag 10 november 2016 23:28 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nog wel iets meer hoor rhode island, west virginia, maryland, dc, georgia en hawaii zo even niet uit het hoofd
dit is de juiste map:quote:Op donderdag 10 november 2016 23:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die zie ik hierboven toch allemaal roodgekleurd?
Die strikte geografische verdeling tussen Reps en Dems is er ook pas sinds het Bush-tijdperk.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:22 schreef Mishu het volgende:
Het jammere van die staten is dat vrijwel alle liberalen en democraten aan de zijkanten wonen in de grote steden in 2 staten. Hier heb je gewoon een nadeel mee met dit kiesstelsel. Maar ik denk dat liberale Amerikanen niet in het midden zouden gaan wonen, zelfs niet als men hen zou betalen.
Minder belasting...?quote:Op donderdag 10 november 2016 23:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
dit is de juiste map:
[ afbeelding ]
oh wacht 1984 was het zeker
ik had niet verwacht dat reagan na zijn eerste termijn weer zo populair was![]()
Maar goed, er wordt een beetje gedaan alsof verkiezingen waarbij alleen de swing states tellen niet vaak voorkomen. Terwijl juist verkiezingen zoals die van Reagan eigenlijk de uitzondering zijn.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
dit is de juiste map:
[ afbeelding ]
Goed zoquote:Op donderdag 10 november 2016 23:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nu naar Pauw van dinsdag aan het kijken. Het begint nog aardig met Charles Groenhuizen en een itempje over Rusland en Iran, daarna ging het vlot bergafwaarts: twee stukjes flauw cabaret en ellenlang gezever over de betekenis van de eerste vrouwelijke president wat ik maar oversloeg.
quote:Op donderdag 10 november 2016 23:32 schreef Ringo het volgende:
Die strikte geografische verdeling tussen Reps en Dems is er ook pas sinds het Bush-tijdperk.
Reagan won 2x in bijna alle staten.
Carter won als Democraat nog "gewoon" in alle Zuidelijke staten, van Texas tot Florida.
En hij verloor de hele Westkust.
Integendeel. Ja, Trump zal schade aanrichten maar bij de Democraten ga je waarschijnlijk na de neoliberale herfst en winter een progressieve lente krijgen waardoor er eindelijk weer wat te kiezen gaat zijn in de toekomst. Linksom of rechtsom, die verandering zal er moeten komen, anders krijg je 8 jaar Trump. Succes daarmee.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:21 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Mwah tis niet alsof heel Amerika kapot gaan in 4 jaar.
Komen nog een boel stemmen bij he.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:36 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Trump heeft ruim minder stemmen gekregen dan Romney. Het waren niet de Republikeinen die en masse stemden, het waren de Democraten die het af lieten weten.
Omdat ze dachten dat het al een gelopen race was waarschijnlijk. Zuur.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:36 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Trump heeft ruim minder stemmen gekregen dan Romney. Het waren niet de Republikeinen die en masse stemden, het waren de Democraten die het af lieten weten.
Ik zie ze er nog wel toe in staat om star proberen door te gaan op de oude weg. De Republikeinen hebben de Democraten eigenlijk ook de vorige verkiezing cadeau gegeven.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Integendeel. Ja, Trump zal schade aanrichten maar bij de Democraten ga je waarschijnlijk na de neoliberale herfst en winter een progressieve lente krijgen waardoor er eindelijk weer wat te kiezen gaat zijn in de toekomst. Linksom of rechtsom, die verandering zal er moeten komen, anders krijg je 8 jaar Trump. Succes daarmee.
Ik vind dat thema zo vermoeiend. Kies de kandidaat die het beste is voor het volk, niet de kandidaat die een vagina heeft.quote:
Het enige spannende moment was toen geloof ik dat de eerste staat naar de republikeinen ging (van maar liefst 3 kiesmannen).quote:Op donderdag 10 november 2016 22:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zoals ik het mij herinner was het 4 jaar geleden niet echt spannend
Ik had mijn bedrijf ook niet aan een nobody gegeven maar ook aan mijn kinderen.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:56 schreef Knipoogje het volgende:
Wow, gaat ie zijn bedrijven overdragen aan zijn kinderen en noemt dat 'blind trust' ?
http://www.politico.com/s(...)s-blind-trust-231179
Dat is geen blind trust
De corruptie en conflicterende belangen begint al op dag 1
Je kunt je echter afvragen of je kinderen een independent party zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:00 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik had mijn bedrijf ook niet aan een nobody gegeven maar ook aan mijn kinderen.
Ik snap het ook wel. Hij moet het alleen geen blind trust noemen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je kunt je echter afvragen of je kinderen een independent party zijn.
Er zijn er veel meer. Bij de bekende 'alternatieve' media (TYT, TeleSUR, RT, Democracy Now) maar bijvoorbeeld ook bij die Engelse komiek.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:02 schreef Nintex het volgende:
Waarom Clinton verloor. Een linkse liberaal die het snapt.
Natuurlijk zijn ze dat niet! Vrienden eveneens niet. Hier is dan ook terecht veel kritiek op gekomen in de USA.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je kunt je echter afvragen of je kinderen een independent party zijn.
leuke zo'n vertekenende schaalquote:Op donderdag 10 november 2016 23:36 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Trump heeft ruim minder stemmen gekregen dan Romney (en zelfs minder dan McCain). Het waren niet de Republikeinen die en masse stemden, het waren de Democraten die het af lieten weten.
Het verbaasde mij vooral hoe weinig mensen er dan in 2000 zijn gaan stemmen, ik had alleen daarmee vergeleken en toen hadden beide kandidaten elk zo'n 10 miljoen stemmen minder dan nu.quote:
Ik vind dat geleuter dat Trump supporters allemaal sexist of rapist zijn ook volstrekt belachelijk. En het werkt totaal averrechts -- zo overtuig je "on the fence" Trump supporters niet, je versterkt ze juist in hun opinie.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:02 schreef Nintex het volgende:
Waarom Clinton verloor. Een linkse liberaal die het snapt.
Nee da's global warming. Die alleen maar dichterbij komt omdat Trump er waarschijnlijk niets/weinig aan gaat doenquote:Op donderdag 10 november 2016 23:30 schreef vigen98 het volgende:
Snowden noemt dit een dark moment in history over dat Trump gekozen is maar zei dat het nog niet de einde van de wereld is.
Wie zegt dat dan? Wat je als Trump supporter wel doet is iemand steunen die zegt dat je vrouwen gerust in het kruis mag grijpen als je maar genoeg geld en macht hebt. Nou, prima toch als je daar achter staat. Waarom vind je het dan gek dat mensen je daarop aanspreken?quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:24 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ik vind dat geleuter dat Trump supporters allemaal sexist of rapist zijn ook volstrekt belachelijk.
Dit ja. Ik zat me net nog even in een hersenscheet af te vragen waarom het zo moeilijk is voor gewoon weldenkende (bemiddelende) mensen om aan de macht te komen, die alles gewoon openlijk genuanceerd zien en oprecht rekening houden met de belangen van alle partijen. Iemand die gewoon 'common sense' kan toepassen en ernaar kan handelen, en het ook uit kan leggen aan de mensen die 'common sense' niet begrijpen zodat ook zij erin mee kunnen komen. En dus zowel blauw als rood (links/rechts, progressief/conservatief) achter zich kan krijgen, iemand die 'een beetje van beiden' is. Ben benieuwd of er ooit een keer weer zo'n president komt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:24 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ik vind dat geleuter dat Trump supporters allemaal sexist of rapist zijn ook volstrekt belachelijk. En het werkt totaal averrechts -- zo overtuig je "on the fence" Trump supporters niet, je versterkt ze juist in hun opinie.
Het is natuurlijk niet juist om het door de vingers te zien maar ik vind het ook niet de beste manier van kritiek leveren eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan? Wat je als Trump supporter wel doet is iemand steunen die zegt dat je vrouwen gerust in het kruis mag grijpen als je maar genoeg geld en macht hebt. Nou, prima toch als je daar achter staat. Waarom vind je het dan gek dat mensen je daarop aanspreken?
Een van de redenen is denk ik geld. Al lijkt het wel steeds realistischer te worden om een campagne te financieren met veel kleine donoren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:28 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dit ja. Ik zat me net nog even in een hersenscheet af te vragen waarom het zo moeilijk is voor gewoon weldenkende (bemiddelende) mensen om aan de macht te komen, die alles gewoon openlijk genuanceerd zien en oprecht rekening houden met de belangen van alle partijen. Iemand die gewoon 'common sense' kan toepassen en ernaar kan handelen, en het ook uit kan leggen aan de mensen die 'common sense' niet begrijpen zodat ook zij erin mee kunnen komen. En dus zowel blauw als rood (links/rechts, progressief/conservatief) achter zich kan krijgen, iemand die 'een beetje van beiden' is. Ben benieuwd of er ooit een keer weer zo'n president komt.
Ik heb niet de illusie dat iemand die zichzelf als het middelpunt van het universum ziet gaat veranderen en heb al helemaal geen vertrouwen in kiezers die zo'n figuur als politiek leider zien zitten. Maar we zullen zien inderdaad.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet juist om het door de vingers te zien maar ik vind het ook niet de beste manier van kritiek leveren eigenlijk.
Beter lijkt het me even af te wachten en dan te komen met "told you so!"
Ik ben ontzettend blij dat iemand als Bernie heeft meegedaan en zo veel teweeg heeft weten te brengenquote:Op vrijdag 11 november 2016 00:32 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Een van de redenen is denk ik geld. Al lijkt het wel steeds realistischer te worden om een campagne te financieren met veel kleine donoren.
D'uh.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:36 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Trump heeft ruim minder stemmen gekregen dan Romney (en zelfs minder dan McCain). Het waren niet de Republikeinen die en masse stemden, het waren de Democraten die het af lieten weten.
Als je genuanceerd denkt en rekening houdt met anderen, dan zul je dus ook af en toe je standpunten bijstellen naar aanleiding van input van die anderen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:28 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dit ja. Ik zat me net nog even in een hersenscheet af te vragen waarom het zo moeilijk is voor gewoon weldenkende (bemiddelende) mensen om aan de macht te komen, die alles gewoon openlijk genuanceerd zien en oprecht rekening houden met de belangen van alle partijen. Iemand die gewoon 'common sense' kan toepassen en ernaar kan handelen, en het ook uit kan leggen aan de mensen die 'common sense' niet begrijpen zodat ook zij erin mee kunnen komen. En dus zowel blauw als rood (links/rechts, progressief/conservatief) achter zich kan krijgen, iemand die 'een beetje van beiden' is. Ben benieuwd of er ooit een keer weer zo'n president komt.
Dus dat is de enige reden die telt, daaarom MOET je Clinton stemmen? Het zijn maar twee reeele keuzes die je hebt. Ik heb Clinton gestemd, terwijl een aantal dingen van haar mij ook niet lekker liggen. Ik denk dat veel mensen een vergelijkbaar probleem hadden, en stemden op het minste van twee kwaden, in hun opinie.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan? Wat je als Trump supporter wel doet is iemand steunen die zegt dat je vrouwen gerust in het kruis mag grijpen als je maar genoeg geld en macht hebt. Nou, prima toch als je daar achter staat. Waarom vind je het dan gek dat mensen je daarop aanspreken?
Maar dat is dus ook waar het aan ligt. Het is een grootschalige cultuursverandering die moet plaatsvinden. Dat gaat zo tyfuslang durenquote:Op vrijdag 11 november 2016 00:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je genuanceerd denkt en rekening houdt met anderen, dan zul je dus ook af en toe je standpunten bijstellen naar aanleiding van input van die anderen.
Terugvertaald naar de hedendaagse manier van campagnevoeren ben je dan dus een leugenaar en een draaikont en dat is niet wat "het volk" wil.
quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:17 schreef Nintex het volgende:
Interessant. Hillary's gefaalde campagne team heeft al Obama's harde werk uitgewist.
[ afbeelding ]
Een voordeel voor Bernie, hij zal nu altijd met nostalgische gevoelens herinnerd worden. We hebben geen idee wat voor dingen er mis zouden zijn gegaan onder zijn leiding.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik ben ontzettend blij dat iemand als Bernie heeft meegedaan en zo veel teweeg heeft weten te brengenHeeft denk ik voor veel mensen een deurtje opengezet in hun brein dat er met hun 'common sense' toch heel wat mogelijk is.
Bernie zei ook gewoon in meerdere speeches, rallies en interviews dat het logisch is dat je het niet met alles eens bent, dat mensen en hun belangen verschillen, maar dat het juist belangrijk was om die 'common ground' te vinden, omdat het proces anders stagneert en uiteindelijk niemand tevreden is.
Nee, dat is niet de enige reden, er zijn er 100 meer waarom Trump een slechte keuze is. Waarschijnlijke de grootste: je geeft de GOP een carte blanche. Trump heeft helemaal geen interesse in het presidentschap en zal alles afschuiven. Hoe ben je dan in godesnaam beter af dan onder Clinton?quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:35 schreef Broomer het volgende:
[..]
Dus dat is de enige reden die telt, daaarom MOET je Clinton stemmen? Het zijn maar twee reeele keuzes die je hebt. Ik heb Clinton gestemd, terwijl een aantal dingen van haar mij ook niet lekker liggen. Ik denk dat veel mensen een vergelijkbaar probleem hadden, en stemden op het minste van twee kwaden, in hun opinie.
Als het effectief is, zal het niet stoppen, dus ik vrees dat het voorlopig alleen maar erger wordt en dat de komende campagne in Nederland ook weer ranziger zal worden dan de vorige.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar dat is dus ook waar het aan ligt. Het is een grootschalige cultuursverandering die moet plaatsvinden. Dat gaat zo tyfuslang durenMaar ik hoop het ooit nog mee te maken. Een sensible USA.
Omdat het een man is van middelbare leeftijd die stinkend rijk is?quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Het moet af en toe weer even opnieuw tot mij doordringen dat de Republikeinen nu alles in handen hebben. Het Huis, de Senaat, de President, het Hooggerechtshof.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de enige reden, er zijn er 100 meer waarom Trump een slechte keuze is. Waarschijnlijke de grootste: je geeft de GOP een carte blanche. Trump heeft helemaal geen interesse in het presidentschap en zal alles afschuiven. Hoe ben je dan in godesnaam beter af dan onder Clinton?
heerlijk toch, kunnen ze eindelijk wat gaan uitrichtenquote:Op vrijdag 11 november 2016 00:41 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Het moet af en toe weer even opnieuw tot mij doordringen dat de Republikeinen nu alles in handen hebben. Het Huis, de Senaat, de President, het Hooggerechtshof.
Voor veel mensen is het juist een rede om Trump te stemmen, een meerderheid in het Congress van de GOPquote:Op vrijdag 11 november 2016 00:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de enige reden, er zijn er 100 meer waarom Trump een slechte keuze is. Waarschijnlijke de grootste: je geeft de GOP een carte blanche. Trump heeft helemaal geen interesse in het presidentschap en zal alles afschuiven. Hoe ben je dan in godesnaam beter af dan onder Clinton?
Nu hebben ze inderdaad geen excuus meer om niet te regeren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:42 schreef JanCees het volgende:
[..]
heerlijk toch, kunnen ze eindelijk wat gaan uitrichten
Precies, dat slappe gedoe in Nederland wat eeuwen duurt. Trump gaat straks even in 100 dagen gehakt maken van die links liberale probeerseltjesquote:Op vrijdag 11 november 2016 00:42 schreef JanCees het volgende:
[..]
Ik denk dat de beste strategie naar zo'n kiezer is. "Vergeven en vergeten die stem, maar laten we samen met deze club charlatans afrekenen en er wel iets moois van maken."quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat iemand die zichzelf als het middelpunt van het universum ziet gaat veranderen en heb al helemaal geen vertrouwen in kiezers die zo'n figuur als politiek leider zien zitten. Maar we zullen zien inderdaad.
In onze droomwereld natuurlijk helemaal niks en was hij de perfecte president geweest in onze fantasieën over de periode 2017-2024quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:39 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Een voordeel voor Bernie, hij zal nu altijd met nostalgische gevoelens herinnerd worden. We hebben geen idee wat voor dingen er mis zouden zijn gegaan onder zijn leiding.
De vraag is natuurlijk of hij dat zelf bedacht heeftquote:Op vrijdag 11 november 2016 00:43 schreef Nintex het volgende:
Wat ik niet snap is dat ik nog steeds hier en daar lees dat Trump 'dom' zou zijn.
Als je naar de media had geluisterd, de experts, de Democrats en ja zelfs delen van de GOP dan had Trump naar verwachting blijven steken op ongeveer 80 electoral votes van dieprode staten en waren Texas, Arizona en een aantal andere klassieke rode staten zelfs blauw geworden.
Echter was Trump niet dom. Hij zag de winkansen liggen in de rust belt. Hij begreep als miljardair in New York's Trump Tower waar de frustratie zat bij de Amerikaanse arbeiders. Hij wist beter dan alle pollsters hoe de vlag er bij hing en dat campagne voeren in Michigan en Wisconsin echt zin had. Trump was zogenaamd 'unhinged'.
De Clinton campagne had Trump compleet onderschat. De 'ground game' waar over geroeptoeterd werd materialiseerde niet. De miljoenen aa donaties van banken en donoren? In rook op gegaan met inhoudsloze anti-Trump spotjes.
Zou leuk zijn als Cruz nog even een rekening gaat vereffenenquote:Op vrijdag 11 november 2016 00:44 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Nu hebben ze inderdaad geen excuus meer om niet te regeren.
Als ze nu alsnog niks voor elkaar krijgen, omdat Tea Partyers bijvoorbeeld gaan lopen rommelen, dan gaan ze wel heel erg hard op hun bek.
Dat denk ik eigenlijk ook wel, op de korte termijn. Maar dat moet een 'rock bottom' kennen waarna het gewoon anders móét. Ik denk dat wij als westers volk gewoon eerst even goed en massaal op onze bek moeten gaan voordat we eindelijk door hebben wat wel en niet werkt, en het lef hebben om dergelijke grootschalige veranderingen door te voeren. Of het moet uiteindelijk zo geleidelijk gaan dat per generatie bijna niemand het überhaupt opmerkt ofzo.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als het effectief is, zal het niet stoppen, dus ik vrees dat het voorlopig alleen maar erger wordt en dat de komende campagne in Nederland ook weer ranziger zal worden dan de vorige.
Als je hiermee bedoelt dat je niet gelooft dat hij vrouwen aangerand heeft, steek je wel heel erg je kop in het zand. Waar staat de teller nu, 14 vrouwen? En een mooie tape?quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:40 schreef starla het volgende:
[..]
Omdat het een man is van middelbare leeftijd die stinkend rijk is?
Je hebt volgens mij dat filmpje gemist hierboven.
WIJ GEVEN GEEN KUT OM JULLIE EMOTIES, KOM MET FEITEN.
Het beste bewijs daarvoor gaf hij mijns inziens toen hij besloot los te gaan op niet-kandidaten die kritiek op hem hadden geuit.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:43 schreef Nintex het volgende:
Wat ik niet snap is dat ik nog steeds hier en daar lees dat Trump 'dom' zou zijn.
Ach Bill was ook een goeie presidentquote:Op vrijdag 11 november 2016 00:48 schreef Broomer het volgende:
[..]
Als je hiermee bedoelt dat je niet gelooft dat hij vrouwen aangerand heeft, steek je wel heel erg je kop in het zand. Waar staat de teller nu, 14 vrouwen? En een mooie tape?
Manafort zeker niet, maar wellicht Conway wel. Die had in 2011/2012 de polls en het huiswerk gedaan om te zien of en hoe Trump kon winnen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of hij dat zelf bedacht heeft
Dat is inderdaad waar ik bang voor ben, dat die religekkies besluiten dat het een goed idee is om als land honderd jaar terug in de tijd gaan.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:42 schreef JanCees het volgende:
[..]
Ik heb nu eigenlijk zoiets van, laat ze maar eens ervaren hoe dat is. Ze moeten gewoon met eigen ogen zien dat de wereld inmiddels heel anders werkt en 'teruggaan' of 'hetzelfde blijven' niet mogelijk is.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar ik bang voor ben, dat die religekkies besluiten dat het een goed idee is om als land honderd jaar terug in de tijd gaan.
Mwah.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ach Bill was ook een goeie president
Ik denk dat dat overigens op genoeg weerstand gaat stuiten om de schade redelijk beperkt te houdenquote:Op vrijdag 11 november 2016 00:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar ik bang voor ben, dat die religekkies besluiten dat het een goed idee is om als land honderd jaar terug in de tijd gaan.
twitter:Iifeincartoon twitterde op donderdag 10-11-2016 om 19:58:41*record scratch**freeze frame*Yup, that's me. you're probably wondering how I ended up in this situation https://t.co/rP6K6IRRUP reageer retweet
Ja. Helaas misschien want er is geen beter recept om een revolutie te ontketenen dan wanneer die weerstand 0 zou zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat overigens op genoeg weerstand gaat stuiten om de schade redelijk beperkt te houden
Jij zou je zonder meer naar de slachtbank laten leiden?quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja. Helaas misschien want er is geen beter recept om een revolutie te ontketenen dan wanneer die weerstand 0 zou zijn.
Voor de Democraten zal het echter wel genoeg zijn om een progressieve lente toe te staan na een neoliberale winter.
Nee, vandaar de progressieve lente die er gaat komen bij de Democraten; Sanders, Warren, Tulsi Gabbard, Turner.quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij zou je zonder meer naar de slachtbank laten leiden?
Makker, ik ben zelf harstikke links. Geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om iemand te vragen om ontslag te nemen (als ik een baas zou zijn) omdat hij/zij voor de VVD stemt, hoe deplorable die partij ook is. Bovendien hoor ik net van een meneer van het AD (Pauw) dat veel SP-stemmers overwegen om de volgende keer op de PVV te stemmen. Vraag niet aan mij waarom (die vraag zou ik anders gegarandeerd krijgen), ik heb werkelijk geen idee wat die mensen bezielt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:18 schreef KrappeAuto het volgende:
Nog meer linkse tolerantie.
En voor de mensen die oprecht dachten dat Trump supporters in groepen minderheden aan het lastigvallen waren: Woman fabricated story of being attacked and robbed of hijab at Louisiana college by man wearing Donald Trump hat
Anekdotisch verhaal bewijst niet dat het helemaal niet is voorgekomen, maar dat begrijp je neem ik aan.quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:18 schreef KrappeAuto het volgende:
Nog meer linkse tolerantie.
En voor de mensen die oprecht dachten dat Trump supporters in groepen minderheden aan het lastigvallen waren: Woman fabricated story of being attacked and robbed of hijab at Louisiana college by man wearing Donald Trump hat
Het is ook niet tegen jou gericht, maar slechts ter illustratie dat intolerantie wijdverspreid is bij politiek links. Ik meende dat een aantal mensen hier daar nog niet van overtuigd was.quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Makker, ik ben zelf harstikke links. Geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om iemand te vragen om ontslag te nemen (als ik een baas zou zijn) omdat hij/zij voor de VVD stemt, hoe deplorable die partij ook is. Bovendien hoor ik net van een meneer van het AD (Pauw) dat veel SP-stemmers overwegen om de volgende keer op de PVV te stemmen. Vraag niet aan mij waarom (die vraag zou ik anders gegarandeerd krijgen), ik heb werkelijk geen idee wat die mensen bezielt.
Trump is natuurlijk een soort van Geert Wilders, alleen dan veel incompetenter en rijker. Maar lang niet zo rijk als dat hij beweert.
Het bewijst in ieder geval dat het stokpaardje van anti-Trumpers de afgelopen 24 uur grote nonsens is, zoals later wel vaker het geval blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Anekdotisch verhaal bewijst niet dat het helemaal niet is voorgekomen, maar dat begrijp je neem ik aan.
Yep. Grote nonsens.quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:53 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Het bewijst in ieder geval dat het stokpaardje van anti-Trumpers de afgelopen 24 uur grote nonsens is, zoals later wel vaker het geval blijkt te zijn.
Nee, want de lijst met racistische acties bevat meer dan alleen het verhaal van die vrouw.quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:53 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Het bewijst in ieder geval dat het stokpaardje van anti-Trumpers de afgelopen 24 uur grote nonsens is, zoals later wel vaker het geval blijkt te zijn.
Trump won vooral omdat De Democraten schijt hebben aan het volk. Mooie praatjes maar weinig beleid waar het gewone volk beter van wordt, ze dienen de bedrijven en het grootkapitaal in plaats van die mensen. Neoliberalisme en zo.quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:51 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Het is ook niet tegen jou gericht, maar slechts ter illustratie dat intolerantie wijdverspreid is bij politiek links. Ik meende dat een aantal mensen hier daar nog niet van overtuigd was.
Dit is een grote reden waarom Trump won.
Leuk, maar wat net gepost is, is het gevolg van Trump en z'n campagne. Figuren die nu openlijk racist zijn omdat Trump. En Trump supporters zijn hier medeverantwoordelijk voor, aangezien die mee hebben geholpen die oranje troll te laten winnen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:15 schreef skysherrif het volgende:
Ik hoop dat mensen als OMG en Xapit begrijpen dat het niet helpt aan de andere kant dat de elke trump supporter overal werd gebombardeerd tot sexit racist en weet ik veel wat. Dat de media deed alsof het geweld kwam van louter trump supporters, terwijl vele trump supporters in elkaar zijn geslagen.
Tuurlijk is het niet goed als trump supporters (waarom trump supporters, dit zijn gewoon vieze racisten en hebben niets met trump te maken) dit doen, maar er wordt een wedstrijdje gemaakt welke kant het ergst is en daar schiet je niets mee op. Terwijl de hasthag die whites die trending wordt op twitter..
Dat begrijp ik, haat wordt gevoed door haat. En dit soort acties zijn niet zozeer aan Trump te wijten, hooguit dat mensen zich nu gesterkt voelen in racistische sentimenten en het daarom makkelijker uiten. Maar als je het dan toch over 2 tegenstellingen hebt zoals KrappeAuto die het heeft over de Clinton-supporters die van alles uithalen en 'de andere kant' daarvan gevrijwaard blijft omdat 1 verhaal verzonnen blijkt te zijn dan heb je het niet helemaal begrepen. Getuige de lijst.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:15 schreef skysherrif het volgende:
Ik hoop dat mensen als OMG en Xapit begrijpen dat het niet helpt aan de andere kant dat de elke trump supporter overal werd gebombardeerd tot sexit racist en weet ik veel wat. Dat de media deed alsof het geweld kwam van louter trump supporters, terwijl vele trump supporters in elkaar zijn geslagen.
Tuurlijk is het niet goed als trump supporters (waarom trump supporters, dit zijn gewoon vieze racisten en hebben niets met trump te maken) dit doen, maar er wordt een wedstrijdje gemaakt welke kant het ergst is en daar schiet je niets mee op. Terwijl de hasthag die whites die trending wordt op twitter..
Allemaal verzonnen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:09 schreef OMG het volgende:
[..]
Yep. Grote nonsens.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.usatoday.com/s(...)across-usa/93584210/
Je begrijpt het duidelijk niet.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:19 schreef OMG het volgende:
[..]
Leuk, maar wat net gepost is, is het gevolg van Trump en z'n campagne. Figuren die nu openlijk racist zijn omdat Trump. En Trump supporters zijn hier medeverantwoordelijk voor, aangezien die mee hebben geholpen die oranje troll te laten winnen.
O, dat zal het zijn. Racisten die Trump bij naam in hun racisme gebruiken zijn geen gevolg van Trump of z'n campagne. Check.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je begrijpt het duidelijk niet.
twitter:AP_Politics twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 01:44:07AP NEWSALERT: Donald Trump has won Arizona's 11 electoral votes, 2 days after Election Day. reageer retweet
Ach zo zijn er aan beide kanten rare verhalen. Zo lijkt het me sterk dat er in steden als Santa Monica mensen massaal build the wall en andere racistische leuzen roepen, daarkom je in zon stad niet mee weg, maar helaas zijn er natuurlijk van die verhalen waar, heb er ook al wat op video gezien (leuzen dan, geen fysiek geweld). Sowieso, gaan wen u ineens verzinnen dat racisme niet bestaat. Het bestaat en het bestond ook 2 weken geleden en dat wordt nu extra vergroot omdat Trump president is (eigenlijk is het Obama dus die moet je het misschien aanrekenen maargoed). Racisme bestaat en ook geweld naar Trump supporters die niets met racisme te maken hebben bestaat.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, haat wordt gevoed door haat. En dit soort acties zijn niet zozeer aan Trump te wijten, hooguit dat mensen zich nu gesterkt voelen in racistische sentimenten en het daarom makkelijker uiten. Maar als je het dan toch over 2 tegenstellingen hebt zoals KrappeAuto die het heeft over de Clinton-supporters die van alles uithalen en 'de andere kant' daarvan gevrijwaard blijft omdat 1 verhaal verzonnen blijkt te zijn dan heb je het niet helemaal begrepen. Getuige de lijst.
Klopt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:22 schreef OMG het volgende:
[..]
O, dat zal het zijn. Racisten die Trump bij naam in hun racisme gebruiken zijn geen gevolg van Trump of z'n campagne. Check.
Nou ja, volgens eerdergenoemde user bestaat 1 van die vormen van geweld niet en dat is aantoonbare onzin.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ach zo zijn er aan beide kanten rare verhalen. Zo lijkt het me sterk dat er in steden als Santa Monica mensen massaal build the wall en andere racistische leuzen roepen, daarkom je in zon stad niet mee weg, maar helaas zijn er natuurlijk van die verhalen waar, heb er ook al wat op video gezien (leuzen dan, geen fysiek geweld). Sowieso, gaan wen u ineens verzinnen dat racisme niet bestaat. Het bestaat en het bestond ook 2 weken geleden en dat wordt nu extra vergroot omdat Trump president is (eigenlijk is het Obama dus die moet je het misschien aanrekenen maargoed). Racisme bestaat en ook geweld naar Trump supporters die niets met racisme te maken hebben bestaat.
quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:22 schreef OMG het volgende:
[..]
O, dat zal het zijn. Racisten die Trump bij naam in hun racisme gebruiken zijn geen gevolg van Trump of z'n campagne. Check.
quote:
Dus is Hillary verantwoordelijk voor de rellen, vernielingen, schade, gewonden en arrestaties die er nu zijn gekomen door haar verlies? Als het een dan ook het ander.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:19 schreef OMG het volgende:
[..]
Leuk, maar wat net gepost is, is het gevolg van Trump en z'n campagne. Figuren die nu openlijk racist zijn omdat Trump. En Trump supporters zijn hier medeverantwoordelijk voor, aangezien die mee hebben geholpen die oranje troll te laten winnen.
quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:25 schreef jogy het volgende:
[..]
Dus is Hillary verantwoordelijk voor de rellen, vernielingen, schade, gewonden en arrestaties die er nu zijn gekomen door haar verlies? Als het een dan ook het ander.
Als Hillary een haatzaaiende campagne heeft lopen voeren waarin vooral maar rare ideeën over blanke mensen naar voor kwamen en dat die maar eng zijn en het land uit moeten, dan wel ja.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:25 schreef jogy het volgende:
[..]
Dus is Hillary verantwoordelijk voor de rellen, vernielingen, schade, gewonden en arrestaties die er nu zijn gekomen door haar verlies? Als het een dan ook het ander.
Basked of deplorables, sexist, racist etc.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:30 schreef OMG het volgende:
[..]
Als Hillary een haatzaaiende campagne heeft lopen voeren waarin vooral maar rare ideeën over blanke mensen naar voor kwamen en dat die maar eng zijn en het land uit moeten, dan wel ja.
Beide campagnes waren hoofdzakelijk om mensen bang en boos te maken op de andere partij en dit is het resultaat. Laten we ze niet roomser dan de paus maken. Beide partijen hebben schuld aan de situatie, of je het nou leuk vindt of niet.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:30 schreef OMG het volgende:
[..]
Als Hillary een haatzaaiende campagne heeft lopen voeren waarin vooral maar rare ideeën over blanke mensen naar voor kwamen en dat die maar eng zijn en het land uit moeten, dan wel ja.
Zijn wel goede omschrijvingen voor wat er nu onder Trump's naam out of the woodwork komt, ja.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Basked of deplorables, sexist, racist etc.
Dus we zijn het eens.
En het enabled deze mensenquote:Op vrijdag 11 november 2016 02:34 schreef OMG het volgende:
[..]
Zijn wel goede omschrijvingen voor wat er nu onder Trump's naam out of the woodwork komt, ja.
Op cnn die gold star vader een heel verhaal dat de trump supporters moeten stoppen met aanvallen van moskeeën, trekken aan hoofddoeken etc. Zijn er ook groepen Trumps op beeld vastgelegd dat ze zich misdragen ?quote:
Vast (geen sarcasme), maar niet dat ik heb gezienquote:Op vrijdag 11 november 2016 02:51 schreef KNAK het volgende:
[..]
Op cnn die gold star vader een heel verhaal dat de trump supporters moeten stoppen met aanvallen van moskeeën, trekken aan hoofddoeken etc. Zijn er ook groepen Trumps op beeld vastgelegd dat ze zich misdragen ?
En Cliton campaign wil het nog niet inzien.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Trump won vooral omdat De Democraten schijt hebben aan het volk. Mooie praatjes maar weinig beleid waar het gewone volk beter van wordt, ze dienen de bedrijven en het grootkapitaal in plaats van die mensen. Neoliberalisme en zo.
ja bij zijn rally's. Oh nee die relschoppers werden ingehuurd door de Clinton campagnequote:Op vrijdag 11 november 2016 02:51 schreef KNAK het volgende:
[..]
Op cnn die gold star vader een heel verhaal dat de trump supporters moeten stoppen met aanvallen van moskeeën, trekken aan hoofddoeken etc. Zijn er ook groepen Trumps op beeld vastgelegd dat ze zich misdragen ?
Nee, en al helemaal niet als racistische Trump josties geen gevolg zijn van die campagne en het verkiezen van hem.quote:
tone deaf.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:57 schreef studentje7 het volgende:
[..]
En Cliton campaign wil het nog niet inzien.
Las op politico dat haar campagne als redenen voor haar verlies geeft:
A. Bernie heeft haar zwart gemaakt tijdens de primaries. No comment...
Heeft Bernie dan ooit gelogen over Clinton? Wat kan hij eraan doen dat mevrouwtje speeches loopt te geven voor honderdduizenden euro's en zo corrupt is als de pest. Zoals ik het zie was de beste man veel te lief voor haar.
B. Mensen zijn seksistisch dus daarom stemmen ze niet op Hillary. Give me a break. Hoe fucking lomp is Cliton als ze dit gelooft...
In 2008 stemden 69 miljoen mensen op de eerste zwarte man als president. Zij krijgt 9 miljoen minder stemmen omdat die 9 miljoen wel bereid zijn om op een zwarte man te stemmen maar niet op een vrouw... yeah right. Als die mensen in Clintons bubbel dit echt geloven dan zijn ze...
Volgens mij werden alleen de uitlokkers ingehuurd toch?quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
ja bij zijn rally's. Oh nee die relschoppers werden ingehuurd door de Clinton campagne
Door DNC, relschoppers door Soros.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:10 schreef Broomer het volgende:
[..]
Volgens mij werden alleen de uitlokkers ingehuurd toch?
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 03:19:44Just had a very open and successful presidential election. Now professional protesters, incited by the media, are protesting. Very unfair! reageer retweet
Soms denk ik echt dat jij, Omg en Stewie allemaal dezelfde persoon zijnquote:Op vrijdag 11 november 2016 03:13 schreef Ulx het volgende:
Natuurlijk doen echte Trumpfans dat niet. Echte moslims plegen ook geen aanslagen en er was ook iets met echte Schotten.
quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:21 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Door DNC, relschoppers door Soros.
Godver trump heeft zn telefoontje weer terug hoortwitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 11-11-2016 om 03:19:44Just had a very open and successful presidential election. Now professional protesters, incited by the media, are protesting. Very unfair! reageer retweet
Je snapt dat dit allemaal nep/in scène gezet kan zijn, hè?quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:09 schreef OMG het volgende:
[..]
Yep. Grote nonsens.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.usatoday.com/s(...)across-usa/93584210/
Een Moslim, hij test meteen wat ze invloed is.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:24 schreef OMG het volgende:
Bernie endorsed Keith Ellison voor DNC chair. Ook maar even m'n naam daarvoor ingevuld. Howard Dean zou ik ook geen probleem vinden.
Ja, dat ook. Maar ik zeg dit als iemand die niet tot de linkse groep behoort, waardoor het misschien iets makkelijker is om te zien, maar de linkse intolerantie is een heel groot probleem en ik denk dat de Democraten moeite zullen hebben de rust belt staten te heroveren zonder aanpassing van gedrag op dit punt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Trump won vooral omdat De Democraten schijt hebben aan het volk. Mooie praatjes maar weinig beleid waar het gewone volk beter van wordt, ze dienen de bedrijven en het grootkapitaal in plaats van die mensen. Neoliberalisme en zo.
Het is beide niet goed he, maar je voert nu een discussie over wie beter is. Zij doen het ook! Dat is geen argument.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:24 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Je snapt dat dit allemaal nep/in scène gezet kan zijn, hè?
Daarnaast verbleekt het bij Trump aanhangers die daadwerkelijk door groepen in elkaar geslagen worden en hun baan verliezen. Ik bedoel, LOL, een briefje. Kom op man, de ene kant is erger dan de andere (als het al waar is).
Ah, ja, alles tegen Trump is bedacht, ik was het even vergeten. En alles wat mensen die geen blanke christelijke hetero's zij. ervaren telt niet. Was het even vergeten. Alleen KrappeAuto heeft de waarheid.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:24 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Je snapt dat dit allemaal nep/in scène gezet kan zijn, hè?
Daarnaast verbleekt het bij Trump aanhangers die daadwerkelijk door groepen in elkaar geslagen worden en hun baan verliezen. Ik bedoel, LOL, een briefje. Kom op man, de ene kant is erger dan de andere (als het al waar is).
Dude, dit soort dingen gebeuren bij elke verkiezing. Ook na Obama's herverkiezing. Is niet specifiek aan Trump te wijten. Mensen raken verhit door de verkiezingen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:22 schreef OMG het volgende:
[..]
Het verschil is dat de verkiezingen over zijn, en nu dit soort randfiguren meer en meer hun daadwerkelijke ideeën verkondigen op wat voor manier dan ook.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:29 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dude, dit soort dingen gebeuren bij elke verkiezing. Ook na Obama's herverkiezing. Is niet specifiek aan Trump te wijten. Mensen raken verhit door de verkiezingen.
Nog niet, maar die briefjes zien er wel heel echt uit en zijn vele malen erger dan mensen die hun baan verliezen, in groepen aangevallen worden, etc.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:51 schreef KNAK het volgende:
[..]
Wel slim van je dat je niet reageert op geweld van de andere kant.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:30 schreef OMG het volgende:
[..]
Het verschil is dat de verkiezingen over zijn, en nu dit soort randfiguren meer en meer hun daadwerkelijke ideeën verkondigen op wat voor manier dan ook.
Behalve dat Trump Homo's heeft neergezet als minderwaardige mensen, hij hun rechten wil afnemen en Roe vs Wade will terug draaien.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:29 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dude, dit soort dingen gebeuren bij elke verkiezing. Ook na Obama's herverkiezing. Is niet specifiek aan Trump te wijten. Mensen raken verhit door de verkiezingen.
We worden betaald door Clinton. Nou goed?quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Soms denk ik echt dat jij, Omg en Stewie allemaal dezelfde persoon zijn
Hoe heeft hij eigenlijk homos neergezet als minderwaardige mensen. Zou zeer ernstig zijn namelijk.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:31 schreef Tweek het volgende:
[..]
Behalve dat Trump Homo's heeft neergezet als minderwaardige mensen, hij hun rechten wil afnemen en Roe vs Wade will terug draaien.
Of is het af nemen van mensen hun rechten het niet minderwaardig neer zetten van die mensen?
Ok... als jij het zegt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
We worden betaald door Clinton. Nou goed?
Die gasten in je filmpje waren gewoon die man aan het feliciteren. Schouderklopjes. Stel je niet aan.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wel slim van je dat je niet reageert op geweld van de andere kant.
Word eens wakker, jongens. Trump is niet de monster zoals door de media gerapporteerd.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:31 schreef Tweek het volgende:
[..]
Behalve dat Trump Homo's heeft neergezet als minderwaardige mensen, hij hun rechten wil afnemen en Roe vs Wade will terug draaien.
Je kunt tegen het homohuwelijk zijn en homo's niet als minderwaardig zien.quote:Of is het af nemen van mensen hun rechten het niet minderwaardig neer zetten van die mensen?
Hebben niet het recht om te trouwen en onder zijn beleid wordt het terug gedraaid dat zij kunnen trouwen. Daarmee zijn ze minderwaardig volgens de constitution. Want ze hebben minder rechten.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe heeft hij eigenlijk homos neergezet als minderwaardige mensen. Zou zeer ernstig zijn namelijk.
Als Homo's minder rechten hebben, dan zie je ze als minderwaardig.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:34 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Word eens wakker, jongens. Trump is niet de monster zoals door de media gerapporteerd.
[ afbeelding ]
Heb je een Republikein dit ooit zien doen?
[..]
Je kunt tegen het homohuwelijk zijn en homo's niet als minderwaardig zien.
Grappig.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:33 schreef OMG het volgende:
[..]
Die gasten in je filmpje waren gewoon die man aan het feliciteren. Schouderklopjes. Stel je niet aan.
Pence denkt dat je homo's in hetero's kan veranderen door therapie.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:35 schreef Ulx het volgende:
President Pence maakt wel een eind aan dat gedweep met homo's door Trump.
Precies hetzelfde als na Obama's herverkiezingen. Jouw voorbeelden zijn super standaard na een verhitte verkiezingsstrijd in tegenstelling tot de groepsmishandelingen en baanverliezen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:30 schreef OMG het volgende:
[..]
Het verschil is dat de verkiezingen over zijn, en nu dit soort randfiguren meer en meer hun daadwerkelijke ideeën verkondigen op wat voor manier dan ook.
Heeft gezegd dat dat aa nde staten wordt over gelaten. Heeft verder nooit ook maar iets minderwaardigs gezegd over homos naar mijn weten.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:34 schreef Tweek het volgende:
[..]
Hebben niet het recht om te trouwen en onder zijn beleid wordt het terug gedraaid dat zij kunnen trouwen. Daarmee zijn ze minderwaardig volgens de constitution. Want ze hebben minder rechten.
Die moeten ze dan zeker wel zelf betalen?quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:36 schreef Tweek het volgende:
[..]
Pence denkt dat je homo's in hetero's kan veranderen door therapie.
Ik kan me de hakenkruizen van Obama supporters na hij was verkozen niet herinneren. Sorry.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:36 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Precies hetzelfde als na Obama's herverkiezingen. Jouw voorbeelden zijn super standaard na een verhitte verkiezingsstrijd in tegenstelling tot de groepsmishandelingen en baanverliezen.
Behalve dat hij heeft aangegeven dat hij pro life mensen zou benoemen voor de SC. De zelfde mensen die het homohuwelijk weer zouden tegen houden. Dus ja hij heeft gezegd dat hij tegen het homo huwelijk is.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:37 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Heeft gezegd dat dat aa nde staten wordt over gelaten. Heeft verder nooit ook maar iets minderwaardigs gezegd over homos naar mijn weten.
Ze hebben dezelfde rechten: homokoppels komen in aanmerking voor precies dezelfde belastingvoordelen, mensenrechten, enzovoort. Ze worden niet toegelaten door de Republikeinen tot een traditie die van oorsprong man/vrouw is, klopt. Betekent dit dat een vereniging als Mensa mij ook als minderwaardig behandelt omdat ik niet toegelaten word?quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:35 schreef Tweek het volgende:
[..]
Als Homo's minder rechten hebben, dan zie je ze als minderwaardig.
Waarom zou je nog op iemand reageren die denkt dat het in elkaar slaan van een bejaarde man goed te keuren is.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:36 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Precies hetzelfde als na Obama's herverkiezingen. Jouw voorbeelden zijn super standaard na een verhitte verkiezingsstrijd in tegenstelling tot de groepsmishandelingen en baanverliezen.
Homohuwelijk is een traditie in Amerika als we kijken naar de echte inwoners. Wat je zegt is dat jou geloof het beste geloof is en dat alles daar op gebaseerd zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:39 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Ze hebben dezelfde rechten: homokoppels komen in aanmerking voor precies dezelfde belastingvoordelen, mensenrechten, enzovoort. Ze worden niet toegelaten door de Republikeinen tot een traditie die van oorsprong man/vrouw is, klopt. Betekent dit dat een vereniging als Mensa mij ook als minderwaardig behandelt omdat ik niet toegelaten word?
OMG is nooit geïnteresseerd geweest in een serieuze discussie dus je ziet hem bijna altijd oneerlijk discussiëren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Waarom zou je nog op iemand reageren die denkt dat het in elkaar slaan van een bejaarde man goed te keuren is.
Alhoewel ik overigens totaal niet eens ben je mening over het homohuwelijk![]()
Dat zeg ik echt nergens, flapdrol.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Waarom zou je nog op iemand reageren die denkt dat het in elkaar slaan van een bejaarde man goed te keuren is.
Alhoewel ik overigens totaal niet eens ben je mening over het homohuwelijk![]()
Leg uit?quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:41 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
OMG is nooit geïnteresseerd geweest in een serieuze discussie dus je ziet hem bijna altijd oneerlijk discussiëren.
Ik ben pro-homohuwelijk maar ben door deze verkiezingen de andere kant wel beter gaan begrijpen.
Ach je rukt net zo makkelijk alles uit de context van trump supporters die volgens jou allemaal racisten, homofoben en sexisten zijn.quote:
Oneerlijk discussiërenquote:Op vrijdag 11 november 2016 03:41 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
OMG is nooit geïnteresseerd geweest in een serieuze discussie dus je ziet hem bijna altijd oneerlijk discussiëren.
Ik ben pro-homohuwelijk maar ben door deze verkiezingen de andere kant wel beter gaan begrijpen.
Ben je het trouwens met me eens dus dat Trump nooit minderwaardige dingen heeft gezegd over homos.quote:
Het komt er in essentie op neer dat het soms goed is om tradities die het land succesvol hebben gemaakt te beschermen en verdedigen tegen grote wijzigingen.quote:
Trump heeft nooit gezegd dat ze minderwaardig zijn, zijn voornemens hebben wel laten zien dat hij ze minder waardig vind.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ben je het trouwens met me eens dus dat Trump nooit minderwaardige dingen heeft gezegd over homos.
In tegenstelling tot Pence trouwens, dat is een hele enge nare conservatieve man.
Was je ook tegen de gigantische zwarte lobby? Is dat ook door je strot gedrukt?quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:44 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Het komt er in essentie op neer dat het soms goed is om tradities die het land succesvol hebben gemaakt te beschermen en verdedigen tegen grote wijzigingen.
Daarnaast valt er ook wel wat te zeggen voor het feit dat de gigantische gay lobby 'homorechten' een beetje door de strot van mensen probeert te douwen. Het is te betwijfelen of je dat moet belonen.
Mwuah, denk meer dat het een helaas bijkomende verplichting is als republikein.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:44 schreef Tweek het volgende:
[..]
Trump heeft nooit gezegd dat ze minderwaardig zijn, zijn voornemens hebben wel laten zien dat hij ze minder waardig vind.
Pence heeft al aangegeven dat hij er alles aan gaat doen om er voor te zorgen dat zij geen funding meer krijgen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mwuah, denk meer dat het een helaas bijkomende verplichting is als republikein.
Weet vrijwel zeker dat hij niets tegen homos heeft.
Niet voor niets de enige die in de bres sprong voor planned parenthood iets waar hij nog mee weg kwam ook bij de republikeinen
Heb er nog erg weinig tegen racistische Trump tokkies zien of horen uitspreken. Waar is Trump? Republikeinen? Bekende supporters? Dus blijkbaar is het niet zo'n probleem onder de supporters / republikeinen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ach je rukt net zo makkelijk alles uit de context van trump supporters die volgens jou allemaal racisten, homofoben en sexisten zijn.
Wellicht eerst eens naar je eigen domme uitspraken kijken net
Dan luister je niet goed, hoor ongeveer iedereen zeggen dat geweld tegen die groepen niet goed is en natuurlijk is het wel een probleem, maar nogmaals blijf doorgaan met die retorieken en trump wordt ook president in 2020.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:48 schreef OMG het volgende:
[..]
Heb er nog erg weinig tegen racistische Trump tokkies zien of horen uitspreken. Waar is Trump? Republikeinen? Bekende supporters? Dus blijkbaar is het niet zo'n probleem onder de supporters / republikeinen.
Nog een mooie; http://usuncut.com/news/t(...)k-gay-man-california
Zal wel allemaal bedacht zijn, volgens KrappeAuto. Trump is immers love en life en zo.
Oh, wijs me even een bron waar Trump zelf, een surrogate of ander bekende supporter sinds z'n winst bekend heeft gemaakt aan het stemvee dat hakenkruizen, homo's in elkaar slaan en minderheden pesten niet tof zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dan luister je niet goed, hoor ongeveer iedereen zeggen dat geweld tegen die groepen niet goed is en natuurlijk is het wel een probleem, maar nogmaals blijf doorgaan met die retorieken en trump wordt ook president in 2020.
Na de verkiezingen nog niet gezien eigenlijk, maar toen dat meisje door die man o pde trump rally ywerd geslagen was er ook onder de trump supporters massale outrage.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:53 schreef OMG het volgende:
[..]
Oh, wijs me even een bron waar Trump zelf, een surrogate of ander bekende supporter sinds z'n winst bekend heeft gemaakt aan het stemvee dat hakenkruizen, homo's in elkaar slaan en minderheden pesten niet tof zijn.
Ja maar de witte man mag niet klagen want privilegequote:Op vrijdag 11 november 2016 03:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Geweld tegen alles en iedereen is nooit goed, maar men negeert de witte man continu, want wij zijn nazi's en satanisten enzo
Welk privilege.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja maar de witte man mag niet klagen want privilege
Zwarte man die klaagt is lui en klootzak. Witte man die klaagt moet dan zelf ook niet gaan jammeren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 03:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja maar de witte man mag niet klagen want privilege
Ulx denkt nog steeds dat alle 55 miljoen trump stemmers zo denkenquote:Op vrijdag 11 november 2016 04:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zwarte man die klaagt is lui en klootzak. Witte man die klaagt moet dan zelf ook niet gaan jammeren.
Ik hoor ze er geen afstand van nemen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 04:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ulx denkt nog steeds dat alle 55 miljoen trump stemmers zo denken
Hoorde ook niemand afstand nemen van alle filmpjes waar trump supporters in elkaar werden geslagen, iig niet van de posters hier.quote:Op vrijdag 11 november 2016 04:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik hoor ze er geen afstand van nemen.
over homos trouwenstwitter:uhsalt twitterde op woensdag 09-11-2016 om 17:47:01Everybody needs to watch this before saying anything more. https://t.co/LdjhvOH6Do reageer retweet
welke verkiezingsbelofte?quote:Op vrijdag 11 november 2016 04:10 schreef Ulx het volgende:
Verder boeit deze reeks me niet veel meer. De verkiezingen zijn voorbij. Trump heeft gewonnen. De man kiest neocons en bankiers in zijn kabinet en zijn eerste verkiezingsbeloften zijn al gesneuveld. Oude azijn in nieuwe zakken dus. Deal with it.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |