abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166573921
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:06 schreef vigen98 het volgende:
Laten we het zo zeggen, stel er zijn verkiezingen en er zijn geen electors maar het gaat om de hoeveelheid stemmen je krijgt. Laten we zeggen de democraten winnen alleen al door Californië en New York etc, hoe denk je dat mensen bijvoorbeeld in Nebraska of Montana gaan voelen want zij blijven achtergesteld omdat ze niet belangrijk genoeg zijn. Om dit te voorkomen is er een electoral college opgericht.
Maar hoe voelen Republikeinen zich nu in New York? Voor hen heeft het echt totaal geen zin om te gaan stemmen. Sommige staten stemmen gewoon altijd rood of blauw. Als je daar dan woont en niet bij die partij hoort, maakt je stem dus gewoon niks uit. Als iedere stem telt is iedereen gelijk. Bovendien worden de kleine staten in de Senaat ook al enorm oververtegenwoordigd. Die hebben al wat balans op dat gebied daardoor.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_166573949
Even in the Netherlands _O_
  PR en moderator donderdag 10 november 2016 @ 23:15:00 #103
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_166573972
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja maar wij denken dat ons systeem eerlijk is maar wij zijn geen land met 50 staten die elk aparte wetten hebben, 90% ofzo zijn hetzelfde maar toch zijn het verschillende staten. Ik kan het niet mooier laten lijken maar het is gewoon ingevoerd zodat andere staten zich niet achtergesteld gaan voelen.
Dat snap ik, en ik zeg ook niet dat ze 'ons systeem' moeten invoeren want het lijkt me vrij logisch dat dat niet gaat werken in een land met ruim 300 miljoen meer inwoners dan Nederland en ter grootte van heel Europa, waarbij de staten soms net zo veel van elkaar lijken te verschillen als Nederland van Polen verschilt (bijvoorbeeld).
En ik snap ook waarom het destijds is ingesteld, dat heb ik ook gezegd. Het is alleen een systeem dat verouderd is en gewoon niet eerlijk meer werkt na zo veel decennia. Het lijkt me niet overbodig om daar eens een keer naar te kijken wat dan wél eerlijker zou werken.
Fuck the EBU.
pi_166574018
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 22:53 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik had het van Trump niet verwacht.

[..]

Ja, maar bij Obama heb ik meer het gevoel alsof hij heel geforceerd beleefd en diplomatiek moet zijn. Ik denk dat wat dat betreft Obama toch een grotere hekel heeft aan zijn opvolger dan dat Bush dat had. Wat ik mij herinner van Bush leek die het allemaal wel prima te vinden. Maar ik denk dat Bush ook wel een beetje klaar was en dat Obama eigenlijk nog helemaal niet uitgepolitiekt is.
Obama is jarenlang door racist Trump achtervolgd met die kleuterbirther shit. Dat was ter ziele en Trump blies het voor een paar jaar nieuw leven in. Vervolgens wint meneer de alpha bully het presidentschap door alles en iedereen met haat onder te spugen en te beloven alles waar Obama jarenlang in een vijandig republikeins landschap voor gevochten heeft terug te draaien. En nu moet Obama buigen en het stokje overdragen aan deze man.
Ik heb superveel respect voor Obama dat ie er zo goed mee omgaat _O_
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_166574029
quote:
die scoop had ik al
pi_166574036
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:13 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Maar hoe voelen Republikeinen zich nu in New York? Voor hen heeft het echt totaal geen zin om te gaan stemmen. Sommige staten stemmen gewoon altijd rood of blauw. Als je daar dan woont en niet bij die partij hoort, maakt je stem dus gewoon niks uit. Als iedere stem telt is iedereen gelijk. Bovendien worden de kleine staten in de Senaat ook al enorm oververtegenwoordigd. Die hebben al wat balans op dat gebied daardoor.
Omdat als je geluk hebt je het toch zomaar kan flikken, New York was niet altijd een diep blauwe staat. Reagan won het en zelfs Californië en Vermont!

Reagan won zowat heel Amerika. Het is geen perfect systeem alleen om het te veranderen om paar verkiezingen? Mwah.
  donderdag 10 november 2016 @ 23:18:32 #107
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166574072
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:16 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Obama is jarenlang door racist Trump achtervolgd met die kleuterbirther shit. Dat was ter ziele en Trump blies het voor een paar jaar nieuw leven in. Vervolgens wint meneer de alpha bully het presidentschap door alles en iedereen met haat onder te spugen en te beloven alles waar Obama jarenlang in een vijandig republikeins landschap voor gevochten heeft terug te draaien. En nu moet Obama buigen en het stokje overdragen aan deze man.
Ik heb superveel respect voor Obama dat ie er zo goed mee omgaat _O_
Ik vind het wel tekenend dat hij niet het Amerikaanse volk sussend toespreekt over die rellen. Dat zou Obama normaal gesproken wel hebben gedaan.

Nu moet Trump dat maar gaan doen. En dat kan hij helemaal niet _O-
pi_166574074
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:16 schreef skysherrif het volgende:

[..]

die scoop had ik al
Topic gaat zo snel. Klik vaak alleen op de laatste pagina. ;)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 november 2016 @ 23:19:37 #109
284411 crew  heywoodu
pi_166574097
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:17 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Omdat als je geluk hebt je het toch zomaar kan flikken, New York was niet altijd een diep blauwe staat. Reagan won het en zelfs Californië en Vermont!

[ afbeelding ]

Reagan won zowat heel Amerika. Het is geen perfect systeem alleen om het te veranderen om paar verkiezingen? Mwah.
Met "alleen om een paar verkiezingen" doe je niet echt recht aan hoe belangrijk die verkiezingen zijn denk ik :+
pi_166574160
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Met "alleen om een paar verkiezingen" doe je niet echt recht aan hoe belangrijk die verkiezingen zijn denk ik :+
Mwah tis niet alsof heel Amerika kapot gaan in 4 jaar. Maar oke het is geen perfect systeem maar ik denk dat de Amerikanen het zelf een te grote stap vinden om het te veranderen.
  donderdag 10 november 2016 @ 23:22:21 #111
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166574189
Het jammere van die staten is dat vrijwel alle liberalen en democraten aan de zijkanten wonen in de grote steden in 2 staten. Hier heb je gewoon een nadeel mee met dit kiesstelsel. Maar ik denk dat liberale Amerikanen niet in het midden zouden gaan wonen, zelfs niet als men hen zou betalen.
pi_166574274
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:22 schreef Mishu het volgende:
Het jammere van die staten is dat vrijwel alle liberalen en democraten aan de zijkanten wonen in de grote steden in 2 staten. Hier heb je gewoon een nadeel mee met dit kiesstelsel. Maar ik denk dat liberale Amerikanen niet in het midden zouden gaan wonen, zelfs niet als men hen zou betalen.
Midden Amerika is wel enorm mooi hoor en ook noord Amerika, staten zoals Wyoming zijn echt heel mooi met een prachtig landschap

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2016 23:25:24 ]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 november 2016 @ 23:25:37 #113
284411 crew  heywoodu
pi_166574298
Bizar trouwens dat Reagan op Minnesota na alles won, wat heb je dan voor poepkandidaat in de strijd gegooid als Democraten zeg :D
  donderdag 10 november 2016 @ 23:27:17 #114
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166574363
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:25 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Midden Amerika is wel enorm mooi hoor en ook noord Amerika, staten zoals Wyoming zijn echt heel mooi met een prachtig landschap

[ afbeelding ]
Ik denk dat liberalen vooral niet willen samenleven met rednecks ;)

Ik vermijd zelf ook dorpjes als de pest.
pi_166574388
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:27 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat ignorant van ze zeg :(
pi_166574389
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:25 schreef heywoodu het volgende:
Bizar trouwens dat Reagan op Minnesota na alles won, wat heb je dan voor poepkandidaat in de strijd gegooid als Democraten zeg :D
Ronald Reagan was net zo charmant als Obama. :P Dat hielp veel.
pi_166574395
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:25 schreef heywoodu het volgende:
Nog wel iets meer hoor rhode island, west virginia, maryland, dc, georgia en hawaii zo even niet uit het hoofd
pi_166574400
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:28 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ronald Reagan was net zo charmant als Obama. :P Dat hielp veel.
Nog charmanter zou ik zeggen.
pi_166574407
quote:

[..]
Je moet het ook niet veranderen om een paar verkiezingen, je moet het veranderen omdat elke stem evenveel waarde zou moeten hebben.
Als je wil dat mensen stemmen, moet je ook zorgen dat hun stem ertoe doet. Nu heb je de bizarre situatie dat wanneer iemand verhuist van staat A naar staat B hij met exact dezelfde stem opeens voor een compleet andere uitslag zorgt. Dat lijkt me voor niemand wenselijk.
pi_166574434
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:28 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nog charmanter zou ik zeggen.
En een beter president.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 november 2016 @ 23:29:33 #121
284411 crew  heywoodu
pi_166574438
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:27 schreef Mishu het volgende:

[..]

Geinig, ik voel me juist totaal niet thuis in steden :P
pi_166574467
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Tuurlijk, af en toe zijn er verkiezingen die afwijken van de norm. Maar na Reagan is New York bij elke verkiezing gewoon weer blauw geweest.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_166574468
Snowden noemt dit een dark moment in history over dat Trump gekozen is maar zei dat het nog niet de einde van de wereld is.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 november 2016 @ 23:30:37 #124
284411 crew  heywoodu
pi_166574489
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nog wel iets meer hoor rhode island, west virginia, maryland, dc, georgia en hawaii zo even niet uit het hoofd
Die zie ik hierboven toch allemaal roodgekleurd?
pi_166574517
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die zie ik hierboven toch allemaal roodgekleurd?
dit is de juiste map:

oh wacht 1984 was het zeker

ik had niet verwacht dat reagan na zijn eerste termijn weer zo populair was _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')