Hier de 5 punten voor de mensen die niet klikken. Een simpel maar doeltreffend plan.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij deze al gezien?
Als ze dat zouden doen dan gaat 2020 gegarandeerd voor de Democraten zijn, wie er ook boven komt drijven als genomineerde.
Prachtig plaatje trouwens, ik neem aan dat jullie dat herkennen.
Johan Cruijff zou nog onder de indruk zijn geweest van zo'n publiek.
Obama scheen nogal positief onder de indruk te zijn geweest van het ontvangst door Bush.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:53 schreef BaasBanaan het volgende:
Ja, maar bij Obama heb ik meer het gevoel alsof hij heel geforceerd beleefd en diplomatiek moet zijn. Ik denk dat wat dat betreft Obama toch een grotere hekel heeft aan zijn opvolger dan dat Bush dat had. Wat ik mij herinner van Bush leek die het allemaal wel prima te vinden. Maar ik denk dat Bush ook wel een beetje klaar was en dat Obama eigenlijk nog helemaal niet uitgepolitiekt is.
Hoe moet die de voorverkiezingen ooit winnen van Kanye West?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:53 schreef skysherrif het volgende:
[..]
nog niet, ik zou voor michelle obama gaan gewoon
Wat hebben ze dan telkens over Amsterdam/Nederland? Zit de host in Amsterdam ofzo dat Snowden telkens NL als voorbeeld pakt?quote:
ik hoop op een warren/michelleobama tegen een rubioquote:Op donderdag 10 november 2016 22:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat het over 4 jaar niet zo'n bejaarden verkiezing word.
In NL ook ja? ripquote:Op donderdag 10 november 2016 22:56 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk nietHij zou dan meteen opgepakt worden. Volgens mij zit hij nog in Rusland.
Hmmmm, ja, in zo'n setting vind ik het toch lastiger om iemand in te schatten.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:54 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nee?
Vond hem bij het eerste debat ook er - sniff- g zenuwachtig
Dat weet ik niet maar hij zei toch ook Duitsland?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:56 schreef Moira. het volgende:
[..]
Wat hebben ze dan telkens over Amsterdam/Nederland? Zit de host in Amsterdam ofzo dat Snowden telkens NL als voorbeeld pakt?
Vroeger was dit een logisch systeem. Tegenwoordig al decennia niet meerquote:Op donderdag 10 november 2016 22:47 schreef Moira. het volgende:
[..]
Mja, gaat sowieso niet gebeuren op de korte termijn nee. Maar tegen de tijd dat wij in onze 80er jaren achter de geraniums zitten zou het er denk ik wel eens heel anders uit kunnen zien daar aan de andere kant van de Atlantic. En anders wel tegen de tijd dat onze (klein)kinderen in hun 80er jaren achter de geraniums zitten.
Of het dan 'meeste stemmen wint' zal worden weet ik niet, maar ik vraag me af hoe lang het huidige systeem nog stand houdt. Dat zal geen 200 jaar duren denk ik. Maar ook geen 20.
Dus ik ben wel benieuwd hoe dat zich in de loop der jaren gaat ontvouwen
Michelle Obama kan wel goed speechenquote:Op donderdag 10 november 2016 22:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ik hoop op een warren/michelleobama tegen een rubio
Ja maar hoorde ze bij InfoWars nog zeggen "live from Amsterdam" ofzoquote:Op donderdag 10 november 2016 22:57 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar hij zei toch ook Duitsland?
George Bush heeft dan ook niet op Trump gestemd.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Obama scheen nogal positief onder de indruk te zijn geweest van het ontvangst door Bush.
Denk ook dat Bush best een leuke kerel is alleen niet echt een goede president.
Ik denk dat trump in zijn eigen omgeving vooral zelfverzekerd is, trump tower, rallies etc. Niet in het witte huisquote:Op donderdag 10 november 2016 22:57 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Hmmmm, ja, in zo'n setting vind ik het toch lastiger om iemand in te schatten.
https://www.rt.com/on-air/366365-snowden-us-elections-address/quote:Op donderdag 10 november 2016 22:58 schreef MakkieR het volgende:
Wat zijn die twee irritant zeg, hele tijd erdoorheen lullen
Ja precies, ik snap echt wel waarom dat ooit heul vroeger tot stand is gekomen. Maar ik snap alleen echt niet waarom dat niet met zijn tijd mee verandert (net als de constitution trouwens)quote:Op donderdag 10 november 2016 22:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vroeger was dit een logisch systeem. Tegenwoordig al decennia niet meer
Daar zat ik ook al een beetje aan te denken inderdaad. Normaal gesproken is hij natuurlijk de baas, bepaald hij de regels, vind het plaats in zijn omgeving.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat trump in zijn eigen omgeving vooral zelfverzekerd is, trump tower, rallies etc. Niet in het witte huis
dat hoorde ik ook, maar ik denk dat dit alleen voor de interviewer geldt via skype ofzo.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja maar hoorde ze bij InfoWars nog zeggen "live from Amsterdam" ofzo
InfoWars zou ook prima kunnen roepen dat het uit een terrarium komt, dus ja..lastig.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja maar hoorde ze bij InfoWars nog zeggen "live from Amsterdam" ofzo
Denk ik dan ook jaquote:Op donderdag 10 november 2016 23:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
dat hoorde ik ook, maar ik denk dat dit alleen voor de interviewer geldt via skype ofzo.
quote:Op donderdag 10 november 2016 22:59 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
George Bush heeft dan ook niet op Trump gestemd.
sorry trumpfans geintje jwz
Geen grapjes maken over Trump bij nummer 1 trumpfanboy stewiequote:Op donderdag 10 november 2016 22:59 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
George Bush heeft dan ook niet op Trump gestemd.
sorry trumpfans geintje jwz
Ben ook maar overgeschakeld naar RT toen ze over 'liberal tears' en Obama begonnen te jankenquote:Op donderdag 10 november 2016 23:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
InfoWars zou ook prima kunnen roepen dat het uit een terrarium komt, dus ja..lastig.
Hij laat de white house ombouwen tot een Trump Housequote:Op donderdag 10 november 2016 22:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat trump in zijn eigen omgeving vooral zelfverzekerd is, trump tower, rallies etc. Niet in het witte huis
Omdat het een vereniging van staten zijn en zonder de electors heeft California meer invloed dan 25 andere staten bij elkaar! Dus om het wat eerlijker te maken zodat andere staten niet achtergesteld gaan voelen, anders hoef je alleen maar in paar staten campagne te voeren.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja precies, ik snap echt wel waarom dat ooit heul vroeger tot stand is gekomen. Maar ik snap alleen echt niet waarom dat niet met zijn tijd mee verandert (net als de constitution trouwens)
Gelukkig zitten we dan niet meer in zulke tijden.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:00 schreef gelly het volgende:
Is het niet bijzonder dat iemand als Trump met z'n geheul met Rusland al tijdens de campagne in de jaren 60 gegarandeerd opgeslloten zou zijn en nu zelfs de die hard Republikeinen daar weinig kritiek over laten horen?
Maar daar wonen dan ook de meeste mensen. Het lijkt mij gewoon het eerlijkst als elke stem evenveel waard is. Hoewel ik ook wel snap dat de middelste staten gewoon ernstig verwaarloosd worden door de politiek en überhaupt vernieuwingen/ontwikkelingen. Maar als ze toch bezig zijn met de politiek hervormen mogen ze daar ook wel eens wat aan doen, is het ook niet nodig om daar een scheve electoral college voor op te stellen.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Omdat het een vereniging van staten zijn en zonder de electors heeft California meer invloed dan 25 andere staten bij elkaar! Dus om het wat eerlijker te maken zodat andere staten niet achtergesteld gaan voelen, anders hoef je alleen maar in paar staten campagne te voeren.
Volgens mij juist weer.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:02 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Gelukkig zitten we dan niet meer in zulke tijden.
In de huidige situatie hoeft men maar in een paar staten campagne te voeren. Er wordt campagne gevoerd in de swing states. Zoek voor de grap maar eens op waar de campagnegelden worden besteed en waar de kandidaten heen gaan (en dus ook hun campagnebeloften op af stemmen).quote:Op donderdag 10 november 2016 23:01 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Omdat het een vereniging van staten zijn en zonder de electors heeft California meer invloed dan 25 andere staten bij elkaar! Dus om het wat eerlijker te maken zodat andere staten niet achtergesteld gaan voelen, anders hoef je alleen maar in paar staten campagne te voeren.
Ja maar vergeet niet dat Amerika geen land is als België of Nederland. Ze zijn een enorm groot land en zijn begonnen met onafhankelijke staten die elk een belang hebben.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:03 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar daar wonen dan ook de meeste mensen. Het lijkt mij gewoon het eerlijkst als elke stem evenveel waard is. Hoewel ik ook wel snap dat de middelste staten gewoon ernstig verwaarloosd worden door de politiek en überhaupt vernieuwingen/ontwikkelingen. Maar als ze toch bezig zijn met de politiek hervormen mogen ze daar ook wel eens wat aan doen, is het ook niet nodig om daar een scheve electoral college voor op te stellen.
Ik heb veel geduldquote:Op donderdag 10 november 2016 23:03 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
In de huidige situatie hoeft men maar in een paar staten campagne te voeren. Er wordt campagne gevoerd in de swing states. Zoek voor de grap maar eens op waar de campagnegelden worden besteed en waar de kandidaten heen gaan (en dus ook hun campagnebeloften op af stemmen).
Ik wil het trouwens ook wel opzoeken voor je, maar dan moet je even geduld hebben.
Het lijkt me toch echt dat er vast eerlijkere manieren zijn om dat gelijk te trekken. Na 200 jaar lijkt me een hervorming niet bijster overbodig ofzoquote:Op donderdag 10 november 2016 23:03 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja maar vergeet niet dat Amerika geen land is als België of Nederland. Ze zijn een enorm groot land en zijn begonnen met onafhankelijke staten die elk een belang hebben.
quote:Op donderdag 10 november 2016 23:06 schreef vigen98 het volgende:
Laten we het zo zeggen, stel er zijn verkiezingen en er zijn geen electors maar het gaat om de hoeveelheid stemmen je krijgt. Laten we zeggen de democraten winnen alleen al door Californië en New York etc, hoe denk je dat mensen bijvoorbeeld in Nebraska of Montana gaan voelen want zij blijven achtergesteld omdat ze niet belangrijk genoeg zijn. Om dit te voorkomen is er een electoral college opgericht.
quote:Op donderdag 10 november 2016 23:05 schreef Moira. het volgende:
[..]
Het lijkt me toch echt dat er vast eerlijkere manieren zijn om dat gelijk te trekken. Na 200 jaar lijkt me een hervorming niet bijster overbodig ofzo
quote:Op donderdag 10 november 2016 23:08 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat niet die NOS verslaggever?
Van goede oude wikipedia, ik vond dit op zich wel mooi verwoord: https://en.wikipedia.org/(...)n_behind_the_compactquote:
Maar gewoon ook even een kaartje, want leuk zo'n kaartje:quote:The Electoral College system effectively forces candidates to focus disproportionately on a small percentage of pivotal swing states, while sidelining the rest. A study by FairVote reported that the 2004 candidates devoted three quarters of their peak season campaign resources to just five states, while the other 45 states received very little attention. The report also stated that 18 states received no candidate visits and no TV advertising. This means that swing state issues receive more attention, while issues important to other states are largely ignored.
Dat is in Nederland natuurlijk niet anders. In Amsterdam wonen ongeveer evenveel mensen als in alle dorpen en steden in Drenthe en Groningen samen.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:06 schreef vigen98 het volgende:
Laten we het zo zeggen, stel er zijn verkiezingen en er zijn geen electors maar het gaat om de hoeveelheid stemmen je krijgt. Laten we zeggen de democraten winnen alleen al door Californië en New York etc, hoe denk je dat mensen bijvoorbeeld in Nebraska of Montana gaan voelen want zij blijven achtergesteld omdat ze niet belangrijk genoeg zijn. Om dit te voorkomen is er een electoral college opgericht.
Ja maar wij denken dat ons systeem eerlijk is maar wij zijn geen land met 50 staten die elk aparte wetten hebben, 90% ofzo zijn hetzelfde maar toch zijn het verschillende staten. Ik kan het niet mooier laten lijken maar het is gewoon ingevoerd zodat andere staten zich niet achtergesteld gaan voelen.quote:
https://twitter.com/jbendery/status/796825797323526145quote:DNC held its first staff meeting today since Clinton's loss. This happened.
En het gevolg is dat een nog veel kleinere groep stemmers de verkiezingen bepaalt, want als je niet in 1 van de swing states woont hoef je niet of nauwelijks op aandacht van de kandidaten te rekenen.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:06 schreef vigen98 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |