Die strikte geografische verdeling tussen Reps en Dems is er ook pas sinds het Bush-tijdperk.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:22 schreef Mishu het volgende:
Het jammere van die staten is dat vrijwel alle liberalen en democraten aan de zijkanten wonen in de grote steden in 2 staten. Hier heb je gewoon een nadeel mee met dit kiesstelsel. Maar ik denk dat liberale Amerikanen niet in het midden zouden gaan wonen, zelfs niet als men hen zou betalen.
Minder belasting...?quote:Op donderdag 10 november 2016 23:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
dit is de juiste map:
[ afbeelding ]
oh wacht 1984 was het zeker
ik had niet verwacht dat reagan na zijn eerste termijn weer zo populair was![]()
Maar goed, er wordt een beetje gedaan alsof verkiezingen waarbij alleen de swing states tellen niet vaak voorkomen. Terwijl juist verkiezingen zoals die van Reagan eigenlijk de uitzondering zijn.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
dit is de juiste map:
[ afbeelding ]
Goed zoquote:Op donderdag 10 november 2016 23:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nu naar Pauw van dinsdag aan het kijken. Het begint nog aardig met Charles Groenhuizen en een itempje over Rusland en Iran, daarna ging het vlot bergafwaarts: twee stukjes flauw cabaret en ellenlang gezever over de betekenis van de eerste vrouwelijke president wat ik maar oversloeg.
quote:Op donderdag 10 november 2016 23:32 schreef Ringo het volgende:
Die strikte geografische verdeling tussen Reps en Dems is er ook pas sinds het Bush-tijdperk.
Reagan won 2x in bijna alle staten.
Carter won als Democraat nog "gewoon" in alle Zuidelijke staten, van Texas tot Florida.
En hij verloor de hele Westkust.
Integendeel. Ja, Trump zal schade aanrichten maar bij de Democraten ga je waarschijnlijk na de neoliberale herfst en winter een progressieve lente krijgen waardoor er eindelijk weer wat te kiezen gaat zijn in de toekomst. Linksom of rechtsom, die verandering zal er moeten komen, anders krijg je 8 jaar Trump. Succes daarmee.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:21 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Mwah tis niet alsof heel Amerika kapot gaan in 4 jaar.
Komen nog een boel stemmen bij he.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:36 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Trump heeft ruim minder stemmen gekregen dan Romney. Het waren niet de Republikeinen die en masse stemden, het waren de Democraten die het af lieten weten.
Omdat ze dachten dat het al een gelopen race was waarschijnlijk. Zuur.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:36 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Trump heeft ruim minder stemmen gekregen dan Romney. Het waren niet de Republikeinen die en masse stemden, het waren de Democraten die het af lieten weten.
Ik zie ze er nog wel toe in staat om star proberen door te gaan op de oude weg. De Republikeinen hebben de Democraten eigenlijk ook de vorige verkiezing cadeau gegeven.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Integendeel. Ja, Trump zal schade aanrichten maar bij de Democraten ga je waarschijnlijk na de neoliberale herfst en winter een progressieve lente krijgen waardoor er eindelijk weer wat te kiezen gaat zijn in de toekomst. Linksom of rechtsom, die verandering zal er moeten komen, anders krijg je 8 jaar Trump. Succes daarmee.
Ik vind dat thema zo vermoeiend. Kies de kandidaat die het beste is voor het volk, niet de kandidaat die een vagina heeft.quote:
Het enige spannende moment was toen geloof ik dat de eerste staat naar de republikeinen ging (van maar liefst 3 kiesmannen).quote:Op donderdag 10 november 2016 22:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zoals ik het mij herinner was het 4 jaar geleden niet echt spannend
Ik had mijn bedrijf ook niet aan een nobody gegeven maar ook aan mijn kinderen.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:56 schreef Knipoogje het volgende:
Wow, gaat ie zijn bedrijven overdragen aan zijn kinderen en noemt dat 'blind trust' ?
http://www.politico.com/s(...)s-blind-trust-231179
Dat is geen blind trust
De corruptie en conflicterende belangen begint al op dag 1
Je kunt je echter afvragen of je kinderen een independent party zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:00 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik had mijn bedrijf ook niet aan een nobody gegeven maar ook aan mijn kinderen.
Ik snap het ook wel. Hij moet het alleen geen blind trust noemen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je kunt je echter afvragen of je kinderen een independent party zijn.
Er zijn er veel meer. Bij de bekende 'alternatieve' media (TYT, TeleSUR, RT, Democracy Now) maar bijvoorbeeld ook bij die Engelse komiek.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:02 schreef Nintex het volgende:
Waarom Clinton verloor. Een linkse liberaal die het snapt.
Natuurlijk zijn ze dat niet! Vrienden eveneens niet. Hier is dan ook terecht veel kritiek op gekomen in de USA.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je kunt je echter afvragen of je kinderen een independent party zijn.
leuke zo'n vertekenende schaalquote:Op donderdag 10 november 2016 23:36 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Trump heeft ruim minder stemmen gekregen dan Romney (en zelfs minder dan McCain). Het waren niet de Republikeinen die en masse stemden, het waren de Democraten die het af lieten weten.
Het verbaasde mij vooral hoe weinig mensen er dan in 2000 zijn gaan stemmen, ik had alleen daarmee vergeleken en toen hadden beide kandidaten elk zo'n 10 miljoen stemmen minder dan nu.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |