Ik vind dat geleuter dat Trump supporters allemaal sexist of rapist zijn ook volstrekt belachelijk. En het werkt totaal averrechts -- zo overtuig je "on the fence" Trump supporters niet, je versterkt ze juist in hun opinie.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:02 schreef Nintex het volgende:
Waarom Clinton verloor. Een linkse liberaal die het snapt.
Nee da's global warming. Die alleen maar dichterbij komt omdat Trump er waarschijnlijk niets/weinig aan gaat doenquote:Op donderdag 10 november 2016 23:30 schreef vigen98 het volgende:
Snowden noemt dit een dark moment in history over dat Trump gekozen is maar zei dat het nog niet de einde van de wereld is.
Wie zegt dat dan? Wat je als Trump supporter wel doet is iemand steunen die zegt dat je vrouwen gerust in het kruis mag grijpen als je maar genoeg geld en macht hebt. Nou, prima toch als je daar achter staat. Waarom vind je het dan gek dat mensen je daarop aanspreken?quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:24 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ik vind dat geleuter dat Trump supporters allemaal sexist of rapist zijn ook volstrekt belachelijk.
Dit ja. Ik zat me net nog even in een hersenscheet af te vragen waarom het zo moeilijk is voor gewoon weldenkende (bemiddelende) mensen om aan de macht te komen, die alles gewoon openlijk genuanceerd zien en oprecht rekening houden met de belangen van alle partijen. Iemand die gewoon 'common sense' kan toepassen en ernaar kan handelen, en het ook uit kan leggen aan de mensen die 'common sense' niet begrijpen zodat ook zij erin mee kunnen komen. En dus zowel blauw als rood (links/rechts, progressief/conservatief) achter zich kan krijgen, iemand die 'een beetje van beiden' is. Ben benieuwd of er ooit een keer weer zo'n president komt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:24 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ik vind dat geleuter dat Trump supporters allemaal sexist of rapist zijn ook volstrekt belachelijk. En het werkt totaal averrechts -- zo overtuig je "on the fence" Trump supporters niet, je versterkt ze juist in hun opinie.
Het is natuurlijk niet juist om het door de vingers te zien maar ik vind het ook niet de beste manier van kritiek leveren eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan? Wat je als Trump supporter wel doet is iemand steunen die zegt dat je vrouwen gerust in het kruis mag grijpen als je maar genoeg geld en macht hebt. Nou, prima toch als je daar achter staat. Waarom vind je het dan gek dat mensen je daarop aanspreken?
Een van de redenen is denk ik geld. Al lijkt het wel steeds realistischer te worden om een campagne te financieren met veel kleine donoren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:28 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dit ja. Ik zat me net nog even in een hersenscheet af te vragen waarom het zo moeilijk is voor gewoon weldenkende (bemiddelende) mensen om aan de macht te komen, die alles gewoon openlijk genuanceerd zien en oprecht rekening houden met de belangen van alle partijen. Iemand die gewoon 'common sense' kan toepassen en ernaar kan handelen, en het ook uit kan leggen aan de mensen die 'common sense' niet begrijpen zodat ook zij erin mee kunnen komen. En dus zowel blauw als rood (links/rechts, progressief/conservatief) achter zich kan krijgen, iemand die 'een beetje van beiden' is. Ben benieuwd of er ooit een keer weer zo'n president komt.
Ik heb niet de illusie dat iemand die zichzelf als het middelpunt van het universum ziet gaat veranderen en heb al helemaal geen vertrouwen in kiezers die zo'n figuur als politiek leider zien zitten. Maar we zullen zien inderdaad.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet juist om het door de vingers te zien maar ik vind het ook niet de beste manier van kritiek leveren eigenlijk.
Beter lijkt het me even af te wachten en dan te komen met "told you so!"
Ik ben ontzettend blij dat iemand als Bernie heeft meegedaan en zo veel teweeg heeft weten te brengenquote:Op vrijdag 11 november 2016 00:32 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Een van de redenen is denk ik geld. Al lijkt het wel steeds realistischer te worden om een campagne te financieren met veel kleine donoren.
D'uh.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:36 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Trump heeft ruim minder stemmen gekregen dan Romney (en zelfs minder dan McCain). Het waren niet de Republikeinen die en masse stemden, het waren de Democraten die het af lieten weten.
Als je genuanceerd denkt en rekening houdt met anderen, dan zul je dus ook af en toe je standpunten bijstellen naar aanleiding van input van die anderen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:28 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dit ja. Ik zat me net nog even in een hersenscheet af te vragen waarom het zo moeilijk is voor gewoon weldenkende (bemiddelende) mensen om aan de macht te komen, die alles gewoon openlijk genuanceerd zien en oprecht rekening houden met de belangen van alle partijen. Iemand die gewoon 'common sense' kan toepassen en ernaar kan handelen, en het ook uit kan leggen aan de mensen die 'common sense' niet begrijpen zodat ook zij erin mee kunnen komen. En dus zowel blauw als rood (links/rechts, progressief/conservatief) achter zich kan krijgen, iemand die 'een beetje van beiden' is. Ben benieuwd of er ooit een keer weer zo'n president komt.
Dus dat is de enige reden die telt, daaarom MOET je Clinton stemmen? Het zijn maar twee reeele keuzes die je hebt. Ik heb Clinton gestemd, terwijl een aantal dingen van haar mij ook niet lekker liggen. Ik denk dat veel mensen een vergelijkbaar probleem hadden, en stemden op het minste van twee kwaden, in hun opinie.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan? Wat je als Trump supporter wel doet is iemand steunen die zegt dat je vrouwen gerust in het kruis mag grijpen als je maar genoeg geld en macht hebt. Nou, prima toch als je daar achter staat. Waarom vind je het dan gek dat mensen je daarop aanspreken?
Maar dat is dus ook waar het aan ligt. Het is een grootschalige cultuursverandering die moet plaatsvinden. Dat gaat zo tyfuslang durenquote:Op vrijdag 11 november 2016 00:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als je genuanceerd denkt en rekening houdt met anderen, dan zul je dus ook af en toe je standpunten bijstellen naar aanleiding van input van die anderen.
Terugvertaald naar de hedendaagse manier van campagnevoeren ben je dan dus een leugenaar en een draaikont en dat is niet wat "het volk" wil.
quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:17 schreef Nintex het volgende:
Interessant. Hillary's gefaalde campagne team heeft al Obama's harde werk uitgewist.
[ afbeelding ]
Een voordeel voor Bernie, hij zal nu altijd met nostalgische gevoelens herinnerd worden. We hebben geen idee wat voor dingen er mis zouden zijn gegaan onder zijn leiding.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik ben ontzettend blij dat iemand als Bernie heeft meegedaan en zo veel teweeg heeft weten te brengenHeeft denk ik voor veel mensen een deurtje opengezet in hun brein dat er met hun 'common sense' toch heel wat mogelijk is.
Bernie zei ook gewoon in meerdere speeches, rallies en interviews dat het logisch is dat je het niet met alles eens bent, dat mensen en hun belangen verschillen, maar dat het juist belangrijk was om die 'common ground' te vinden, omdat het proces anders stagneert en uiteindelijk niemand tevreden is.
Nee, dat is niet de enige reden, er zijn er 100 meer waarom Trump een slechte keuze is. Waarschijnlijke de grootste: je geeft de GOP een carte blanche. Trump heeft helemaal geen interesse in het presidentschap en zal alles afschuiven. Hoe ben je dan in godesnaam beter af dan onder Clinton?quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:35 schreef Broomer het volgende:
[..]
Dus dat is de enige reden die telt, daaarom MOET je Clinton stemmen? Het zijn maar twee reeele keuzes die je hebt. Ik heb Clinton gestemd, terwijl een aantal dingen van haar mij ook niet lekker liggen. Ik denk dat veel mensen een vergelijkbaar probleem hadden, en stemden op het minste van twee kwaden, in hun opinie.
Als het effectief is, zal het niet stoppen, dus ik vrees dat het voorlopig alleen maar erger wordt en dat de komende campagne in Nederland ook weer ranziger zal worden dan de vorige.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Maar dat is dus ook waar het aan ligt. Het is een grootschalige cultuursverandering die moet plaatsvinden. Dat gaat zo tyfuslang durenMaar ik hoop het ooit nog mee te maken. Een sensible USA.
Omdat het een man is van middelbare leeftijd die stinkend rijk is?quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Het moet af en toe weer even opnieuw tot mij doordringen dat de Republikeinen nu alles in handen hebben. Het Huis, de Senaat, de President, het Hooggerechtshof.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de enige reden, er zijn er 100 meer waarom Trump een slechte keuze is. Waarschijnlijke de grootste: je geeft de GOP een carte blanche. Trump heeft helemaal geen interesse in het presidentschap en zal alles afschuiven. Hoe ben je dan in godesnaam beter af dan onder Clinton?
heerlijk toch, kunnen ze eindelijk wat gaan uitrichtenquote:Op vrijdag 11 november 2016 00:41 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Het moet af en toe weer even opnieuw tot mij doordringen dat de Republikeinen nu alles in handen hebben. Het Huis, de Senaat, de President, het Hooggerechtshof.
Voor veel mensen is het juist een rede om Trump te stemmen, een meerderheid in het Congress van de GOPquote:Op vrijdag 11 november 2016 00:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de enige reden, er zijn er 100 meer waarom Trump een slechte keuze is. Waarschijnlijke de grootste: je geeft de GOP een carte blanche. Trump heeft helemaal geen interesse in het presidentschap en zal alles afschuiven. Hoe ben je dan in godesnaam beter af dan onder Clinton?
Nu hebben ze inderdaad geen excuus meer om niet te regeren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:42 schreef JanCees het volgende:
[..]
heerlijk toch, kunnen ze eindelijk wat gaan uitrichten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |