Ok.quote:Op maandag 10 oktober 2016 09:01 schreef Dven het volgende:
Wel leuk om te zien dat ze in het buitenland ook gek zijn op Max. Schoonvader is fan van RBR en is als een kind zo blij met Max Verstappen. Andere hier lopen ook met hem weg.
Het is ook nog gewoon een leuk joch, maar goed dat was Lewis Hamilton in 2007/2008 ook, en dat ging al hard achteruit sinds hij zo'n pratende kut op z'n gezicht liet staan, en sinds hij bij Mercedes rijdt helemaal.quote:Op maandag 10 oktober 2016 09:01 schreef Dven het volgende:
Wel leuk om te zien dat ze in het buitenland ook gek zijn op Max. Schoonvader is fan van RBR en is als een kind zo blij met Max Verstappen. Andere hier lopen ook met hem weg.
Ikzelf heb Hamilton nooit een leuk joch gevonden. Heb meer met mannen als Alonso, Montoya en nog langer geleden Alesi en Senna.quote:Op maandag 10 oktober 2016 09:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is ook nog gewoon een leuk joch, maar goed dat was Lewis Hamilton in 2007/2008 ook, en dat ging al hard achteruit sinds hij zo'n pratende kut op z'n gezicht liet staan, en sinds hij bij Mercedes rijdt helemaal.
Dus ik hoop dat Max wel gewoon het leuke joch blijft dat hij is, ook als hij een volwassen vent is.
Leuk hoor, maar een lijstje met bijna enkel politiek correcte muziek als Coldplay en U2.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:40 schreef F1gamer het volgende:
http://www.circuitoftheam(...)a-1-drivers-playlist
Leuk om te weten wat voor muziek de coureurs leuk vinden
Ik tel wel één keer Coldplay en twee keer U2, waarvan 2/3e nog eens voor de rekening van Sergio Perez komt.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:45 schreef Justevo het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar een lijstje met bijna enkel politiek correcte muziek als Coldplay en U2.
Behalve Kimi. Die trolled hardquote:Op maandag 10 oktober 2016 12:45 schreef Justevo het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar een lijstje met bijna enkel politiek correcte muziek als Coldplay en U2.
Eenheidsworsten.quote:Op maandag 10 oktober 2016 13:07 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik tel wel één keer Coldplay en twee keer U2, waarvan 2/3e nog eens voor de rekening van Sergio Perez komt.
Tevens vreemd hè, dat de grootste artiesten op deze aardkloot fans hebben.
Wel he! En wat een oude muziek allemaal, Max ook met zijn Michael Jackson. Maar ze hebben vast geen tijd om zich in de hedendaagse muziek te verdiepen. Alleen Ocun.quote:
quote:Op maandag 10 oktober 2016 13:13 schreef CrashO het volgende:
[..]
Behalve Kimi. Die trolled hardDeze staat op zijn lijst
Met nog 4 races te gaan kunnen alleen Grosjean of Perez nog maximaal 4x in totaal Driver of the Day worden.quote:Overzicht winnaars ‘Driver of the Day-awards’:
GP van Australië: Romain Grosjean
GP van Bahrein: Romain Grosjean
GP van China: Daniil Kvyat
GP van Rusland: Kevin Magnussen
GP van Spanje: Max Verstappen
GP van Monaco: Sergio Perez
GP van Canada: Max Verstappen
GP van Europa: Sergio Perez
GP van Oostenrijk: Max Verstappen
GP van Groot-Brittannië: Max Verstappen
GP van Hongarije: Kimi Raikkonen
GP van Duitsland: Daniel Ricciardo
GP van België: Lewis Hamilton
GP van Italië: Nico Rosberg
GP van Singapore: Sebastian Vettel
GP van Maleisië: Max Verstappen
GP van Japan: Max Verstappen
Ha! Leuk!quote:Op maandag 10 oktober 2016 13:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met nog 4 races te gaan kunnen alleen Grosjean of Perez nog maximaal 4x in totaal Driver of the Day worden.
Dus Max is nu al Driver of the Year
quote:Op maandag 10 oktober 2016 13:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met nog 4 races te gaan kunnen alleen Grosjean of Perez nog maximaal 4x in totaal Driver of the Day worden.
Dus Max is nu al Driver of the Year
De Finnenquote:Op maandag 10 oktober 2016 12:40 schreef F1gamer het volgende:
http://www.circuitoftheam(...)a-1-drivers-playlist
Leuk om te weten wat voor muziek de coureurs leuk vinden
Als je er twee hebt - zoals Grosjean en Perez - en er zijn nog vier races te gaan, kun je er toch nog vier winnen en dus, net als Verstappen, uiteindelijk zes winnen?quote:Op maandag 10 oktober 2016 13:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met nog 4 races te gaan kunnen alleen Grosjean of Perez nog maximaal 4x in totaal Driver of the Day worden.
Dus Max is nu al Driver of the Year
Skysports.quote:Max Verstappen
Kimi Raikkonen has tried and failed on numerous occasions, Rosberg has tried on at least two occasions and on at least two occasions come a cropper, and Hamilton ended up off the road when he had a go this weekend. As yet, nobody has found an answer to the vexing question of how Max Verstappen can be overtaken.
It's going to be quite a bloody scene in Turn One when and if this lad ever starts out from pole position.
nee jij snapt het nietquote:Op maandag 10 oktober 2016 15:00 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Skysports.
Vervelende toon altijd in hun artikels.
sorry dat iemand het waagt jouw Maxgod te benoemenquote:Op maandag 10 oktober 2016 15:00 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Skysports.
Vervelende toon altijd in hun artikels.
Toegegeven, het was wel een bende de laatste keer dat Max op de 1e rij stond (plek 2 op Spa)quote:Op maandag 10 oktober 2016 15:56 schreef De-Hamster het volgende:
A bloody scene? Alsof men er vanuit gaat dat er dan ernstige ongelukken gaan gebeuren.
Niet zo'n vervelende toon, alleen die conclusie op het eind is misschien een beetje vreemd. Sowieso 'if'?? Het lijkt me duidelijk dat een pole voor Max slecht een kwestie van (hopelijk niet al te veel) tijd is.quote:Op maandag 10 oktober 2016 15:00 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Skysports.
Vervelende toon altijd in hun artikels.
Uhhhh juist positief toch? Ze zeggen eigenlijk dat hij niet in te halen is wat men ook probeert.quote:Op maandag 10 oktober 2016 15:00 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Skysports.
Vervelende toon altijd in hun artikels.
A bloody scene, alsin een spektakel.quote:Op maandag 10 oktober 2016 15:56 schreef De-Hamster het volgende:
A bloody scene? Alsof men er vanuit gaat dat er dan ernstige ongelukken gaan gebeuren.
nee deze danquote:Op maandag 10 oktober 2016 16:19 schreef Blik het volgende:
Driving music en dan geen Radar Love... prutsers
quote:
Ja zo lees ik het eigenlijk ook. Zo van "niemand kan dat menneke aan, sommigen hebben het geprobeerd, zonder succes".quote:Op maandag 10 oktober 2016 16:06 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Uhhhh juist positief toch? Ze zeggen eigenlijk dat hij niet in te halen is wat men ook probeert.
Haha, die draaiden wij altijd als we een hele week gingen feesten op de Nurburgring vroeger tijdens F1. Maar dan wel de Finse versie, die is veel leuker. Vonden de Duitsers overigens niet.quote:
quote:
Wanneer dit als antwoord op reactie 301 uit de vorige reeks bedoeld is, komt het wel over als je arrogantie en vermeende superieure kennis van dit spelletje op een geweldig domme wijze ten toon spreiden.quote:
Some say his doors cannot open.quote:Op maandag 10 oktober 2016 17:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja zo lees ik het eigenlijk ook. Zo van "niemand kan dat menneke aan, sommigen hebben het geprobeerd, zonder succes".
*pinkt traantje weg*quote:Op maandag 10 oktober 2016 18:18 schreef TagForce het volgende:
[..]
Some say his doors cannot open.
Some say the only one he allows passed is himself.
Some say they've tried and failed.
All we know is, he's called Max Verstappen.
Dit is gewoon een ode aan maxquote:Op maandag 10 oktober 2016 15:00 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Skysports.
Vervelende toon altijd in hun artikels.
Volgend jaar niet meer denk ik, want dan is Stroll de benjamin van het veldquote:
Plottwist: daar had Max Verstappen op de plek van de smiley moeten staan.quote:Op maandag 10 oktober 2016 18:49 schreef Max23 het volgende:
Max zijn teambaas is blij. Geri Halliwell is zwanger van
Nee.quote:Op maandag 10 oktober 2016 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je wilt geen kleine MoBlo's?
Was na Singapore '15quote:Op maandag 10 oktober 2016 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgend jaar niet meer denk ik, want dan is Stroll de benjamin van het veld
quote:Op maandag 10 oktober 2016 16:32 schreef Rossdale het volgende:
[..]
A bloody scene, alsin een spektakel.
Okee dan is het een gebrek aan mijn Engels.quote:Op maandag 10 oktober 2016 18:27 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Dit is gewoon een ode aan max
Ze heeft 'em van z'n vrouw afgetroggeld toen ze net een kind hadden gekregen, ben benieuwd of ze binnenkort zelf aan de beurt is.quote:Op maandag 10 oktober 2016 19:19 schreef potjecreme het volgende:
Dacht dat ze al kinderen samen hadden maar lees dat het hun eerste gezamenlijke wordt.
Hmm hij valt op oudere vrouwen met kinderen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 19:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Ze heeft 'em van z'n vrouw afgetroggeld toen ze net een kind hadden gekregen, ben benieuwd of ze binnenkort zelf aan de beurt is.
Zijn ouders waren niet blij met dit huwelijk.
http://www.dailymail.co.u(...)r-expected-baby.html
/SHO
quote:In only his fifth Grand Prix, the 20-year-old Frenchman had the upper hand over his highly-rated Manor team mate Pascal Wehrlein. Neither was happy with their cars’ pace, but he made a great start, avoided any pit lane speeding penalties this weekend, and finished nigh on 20 seconds ahead of the German. He also felt that had he had a few more laps, he could have caught Esteban Gutierrez in 20th place.
Max pakt de binnenkant, Vettel raakt Kimi -> Max zijn schuld.quote:Op maandag 10 oktober 2016 16:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Niet zo'n vervelende toon, alleen die conclusie op het eind is misschien een beetje vreemd. Sowieso 'if'?? Het lijkt me duidelijk dat een pole voor Max slecht een kwestie van (hopelijk niet al te veel) tijd is.Ik bedoel, als RBR doet wat ze moet doen en volgend jaar een snelle auto heeft, dan zou ik niet weten wat hem ervan zou weerhouden.
Maar waarom het dan per se in bocht 1 fout zou gaan, specifiek met Max....? Ach ja...
Ach, het is net als een APKtje voor een nieuwere tweedehands met meer power en comfort inruilen moet je maar denken. Doet tie goed die Hornerquote:Op maandag 10 oktober 2016 19:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Ze heeft 'em van z'n vrouw afgetroggeld toen ze net een kind hadden gekregen, ben benieuwd of ze binnenkort zelf aan de beurt is.
Zijn ouders waren niet blij met dit huwelijk.
http://www.dailymail.co.u(...)r-expected-baby.html
/SHO
Behalve Rosberg, Wehrlein en Ocon prima smaak die coureursquote:Op maandag 10 oktober 2016 12:45 schreef Justevo het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar een lijstje met bijna enkel politiek correcte muziek als Coldplay en U2.
Kvyat zit wel in de uitersten qua stijl. Sinatra aan de ene kant en AC/DC en Metallica aan de andere kantquote:Op maandag 10 oktober 2016 23:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Behalve Rosberg, Wehrlein en Ocon prima smaak die coureurs
Motorhead i.p.v AC/DC dus dat maakt het zelfs een groter contrastquote:Op maandag 10 oktober 2016 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kvyat zit wel in de uitersten qua stijl. Sinatra aan de ene kant en AC/DC en Metallica aan de andere kant
oh ja. Ik zat al met een schuin oog naar die van Ericsson te kijkenquote:Op maandag 10 oktober 2016 23:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Motorhead i.p.v AC/DC dus dat maakt het zelfs een groter contrast
Godver inderdaad. Ik zat aan 2 coureurs en 4 races dus 2 per stuk erbij te denkenquote:Op maandag 10 oktober 2016 14:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je er twee hebt - zoals Grosjean en Perez - en er zijn nog vier races te gaan, kun je er toch nog vier winnen en dus, net als Verstappen, uiteindelijk zes winnen?
Lekker dit. Alsof de grensrechter na de wedstrijd Cocu gaat aanmoedigen om protest in te dienen, omdat hij het niet eens is met de scheidsrechter,quote:Protest Verstappen krijgt staartje
Het ingediende protest door het Formule 1-team van Mercedes tegen Max Verstappen, zondag na afloop van de Japanse Grand Prix, krijgt waarschijnlijk nog een staartje. Een van de stewards van de internationale autosportfederatie FIA, de Australiër Gary Connelly, heeft op het eerste gezicht een dubieuze rol gespeeld in de affaire.
Max Verstappen wist in de voorlaatste ronde van de race op Suzuka met een scherpe verdedigende actie ten opzichte van drievoudig wereldkampioen Lewis Hamilton zijn tweede plaats veilig te stellen. De wedstrijdsituatie werd ogenblikkelijk door de vier stewards als binnen de grenzen van het toelaatbare beoordeeld. Dat gebeurde in de stemverhouding drie tegen één. De tegenstem was van Connelly, die binnen het Formule 1-wereldje bekend staat als een hardliner.
Naar verluidt zou Connelly na de race op eigen initiatief naar de hospitalityruimte van Mercedes gelopen zijn om de Duitse renstal te bewegen alsnog een protest tegen Verstappen in te dienen. De leidinggevenden, teambaas Toto Wolff en Mercedes-kopstuk Niki Lauda, waren op dat moment echter al onderweg naar het vliegveld, samen met Hamilton overigens. Paddy Lowe, technisch directeur bij het team, besloot op zijn beurt gehoor te geven aan het opmerkelijke verzoek van Connelly.
Het protest werd na pakweg een uur plotseling weer ingetrokken. Dat zou gebeurd zijn in opdracht van Wolff, die het oneens was met de eenmansactie van Lowe. Opmerkelijk was ook dat Hamilton zich al meteen via twitter openlijk had gedistantieerd van het teamprotest. Hoewel de Brit in het heetst van de strijd nog wel via de boordradio zijn beklag had gedaan over de actie van Verstappen, complimenteerde hij zijn plaaggeest van Red Bull meteen na de race juist met zijn verdedigende actie.
De kans is groot dat Connelly door de FIA in ieder geval op z’n vingers getikt zal worden voor zijn eigengereide gedrag. Het is immers hoogst ongebruikelijk dat een steward, op papier onafhankelijk, teams van adviezen voorziet.
http://www.telegraaf.nl/t(...)ijgt_staartje__.html
Laat dat 'als het nodig is' maar wegquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:46 schreef SnowOokami het volgende:
Is Charlie Whiting niet de 5e persoon als het nodig is? (gokje)
Ondanks dat het in essentie gaat om hard rijden, zijn er wel regels aan verbonden om het zo veilig mogelijk en eerlijk te houden. Je mag als je verdedigt niet eindeloos blijven bewegen/schijnbewegingen maken/etc. om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren. Als je met je ene move het niet houdt, mag je niet ineens weer gaan verwisselen van lijn om te voorkomen dat mensen elkaar van de baan drukken, enzo.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:39 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb geen verstand van snel rijden, maar ik begrijp het gedoe rondom deze inhaalactie niet zo goed. Want als Max hier keifout is, en je wilt een voorganger inhalen, dan flikker je dus je auto er naast en moest de voorste auto maar inhouden en je ruimte gaan geven?
Nee, maar zoals Moblo hierboven al uitlegt moeten er wel enige regels zijn. Anders zou degene die voorop rijdt gewoon eindeloos tot aan de finish kunnen blijven zigzaggen zodat een ander er onmogelijk nog langs komt. Dat zou ook niet fair zijn, plus als iemand gewoon maar onverwacht heen en weer mag blijven schieten gaat het op botsauto's lijken. Als die regels er niet waren, zou Max ook nooit meer iemand normaal kunnen inhalen en dat willen we ook nietquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:39 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb geen verstand van snel rijden, maar ik begrijp het gedoe rondom deze inhaalactie niet zo goed. Want als Max hier keifout is, en je wilt een voorganger inhalen, dan flikker je dus je auto er naast en moest de voorste auto maar inhouden en je ruimte gaan geven?
Max is toch maar één keer van de ideale lijn afgeweken?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ondanks dat het in essentie gaat om hard rijden, zijn er wel regels aan verbonden om het zo veilig mogelijk en eerlijk te houden. Je mag als je verdedigt niet eindeloos blijven bewegen/schijnbewegingen maken/etc. om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren. Als je met je ene move het niet houdt, mag je niet ineens weer gaan verwisselen van lijn om te voorkomen dat mensen elkaar van de baan drukken, enzo.
Dat was de intentie van Hamilton iddquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:39 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb geen verstand van snel rijden, maar ik begrijp het gedoe rondom deze inhaalactie niet zo goed. Want als Max hier keifout is, en je wilt een voorganger inhalen, dan flikker je dus je auto er naast en moest de voorste auto maar inhouden en je ruimte gaan geven?
Het zit hem in de beweging, Max gaat nog naar rechts wanneer Lewis nog deels achter zijn auto zit. Als Hamilton al helemaal rechts (en los van Max) had gezeten was het een ander verhaal geweest en was het idd gevaarlijk geweest.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Max is toch maar één keer van de ideale lijn afgeweken?
Want daar gaat het toch om, Max had in dit geval niet meer van zijn lijn mogen wijken omdat Hamilton zijn beweging had ingezet?
Het ging er dan ook om of hij wel of niet al in de remzone zat (waarin je niet van je lijn mag afwijken, correct me if i'm wrong), dat is dus een grijs gebied waar Max steeds heel mooi op het randje balanceert, vandaar ook de vele discussies omtrent zijn acties.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Max is toch maar één keer van de ideale lijn afgeweken?
Want daar gaat het toch om, Max had in dit geval niet meer van zijn lijn mogen wijken omdat Hamilton zijn beweging had ingezet?
Want als iemand midden IN een bocht alsnog even op de rem springt en iemand zich daar achter op dood rijdt is het geen probleem vind je?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:21 schreef fathank het volgende:
Dat gemekker over remzone of niet
Gaan ze dan ook bordjes langs de kant zetten 'ritsen over 300 meter'
want dat bedoelen ze met remzone inderdaad. Onverwachts remmen in de bocht.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Want als iemand midden IN een bocht alsnog even op de rem springt en iemand zich daar achter op dood rijdt is het geen probleem vind je?
Dat die zone er is vind ik nou niet echt gek.
Dit is vast dezelfde knakker die het begrip 'racing room' speciaal voor Hamilton had geintroduceerd en nog wel meer dubieuze straffen heeft uitgedeeld, en straffen dubieus niet wilde uitdelen. Laat ze meteen maar eens even kijken naar dat zwaaien van die blauwe vlaggen, ging dat bij alle auto's even slecht, of was er eentje die nauwelijks last van achterbijvers had.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 09:22 schreef Greys het volgende:
Als het allemaal waar is, is een tik op de vingers natuurlijk niet genoeg. Als je als FIA nog iets van je geloofwaardigheid en betrouwbaarheid wilt redden neem je openlijk afstand en afscheid van die knakker en bied je je excuses aan aan zowel RB als Mercedes.
Nee, daarmee bedoelen ze dat er een zone is waar het wél mag. En op andere plekken dus niet. Maar goed, als jij liever lekker opstandig stommetje wilt spelen mag hoor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:54 schreef fathank het volgende:
[..]
want dat bedoelen ze met remzone inderdaad. Onverwachts remmen in de bocht.
Van je lijn af komen terwijl een achterligger een move maakt is heel wat anders dan plotseling op de rem stampen waar het niet hoeftquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 16:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, daarmee bedoelen ze dat er een zone is waar het wél mag. En op andere plekken dus niet. Maar goed, als jij liever lekker opstandig stommetje wilt spelen mag hoor.
Dood rijden ook nogquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Want als iemand midden IN een bocht alsnog even op de rem springt en iemand zich daar achter op dood rijdt is het geen probleem vind je?
Dat die zone er is vind ik nou niet echt gek.
Alonso is idd hartstikke dood.quote:
Dat was niet slim gedaan van Alonsoquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 16:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je hebt gezien wat er met Alonso gebeurde eerder dit jaar?
Een gebroken rib ofzo had hij er aan over gehouden, maar dat is in principe nog een worst case scenario. Magnussen had bijvoorbeeld maar één sneetje in zijn enkel nadat hij met 200+ per uur zijn auto in de muur boorde op Spa.quote:
Nogmaals, met die beslissing over racing room was niets mis. Diegene die (ver genoeg) voor ligt moet gelegenheid krijgen om de bocht in te sturen. Die ruimte (hier dus racing room genoemd) kreeg hij niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit is vast dezelfde knakker die het begrip 'racing room' speciaal voor Hamilton had geintroduceerd en nog wel meer dubieuze straffen heeft uitgedeeld, en straffen dubieus niet wilde uitdelen. Laat ze meteen maar eens even kijken naar dat zwaaien van die blauwe vlaggen, ging dat bij alle auto's even slecht, of was er eentje die nauwelijks last van achterbijvers had.
Die stewards maken er al heel lang een potje van, en lijken in geen enkel opzicht neutraal. Dit is gewoon het zoveelste voorbeeld van dubieuze keuzes door de stewards.
Wat probeer je met dat filmpje te laten zien?quote:
Vroeger heette dat gewoon een brake-test. Zat je te slapen had je pech. Dat hoorde erbij, dat gezeur van tegenwoordig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
Dat een aanraking (in de remzone, of waar dan ook), onafhankelijk van wie z'n fout het is, zéker zeer gevaarlijk kan zijn, en ondanks de extreme veiligheid vandaag de dag, het zéker ook anders af had kunnen lopen. Ja, mensen kunnen nog steeds omkomen in F1, dus. Maargoed, prima als je dat verder ook wilt ontkennen, daar ga ik verder m'n best niet voor doen.
Ow het is zeker mogelijk dat er op die manier mensen omkomen, het risico daarop is echter zo klein dat het door de meesten gewoon als een acceptabel risico wordt gezien.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
Dat een aanraking (in de remzone, of waar dan ook), onafhankelijk van wie z'n fout het is, zéker zeer gevaarlijk kan zijn, en ondanks de extreme veiligheid vandaag de dag, het zéker ook anders af had kunnen lopen. Ja, mensen kunnen nog steeds omkomen in F1, dus. Maargoed, prima als je dat verder ook wilt ontkennen, daar ga ik verder m'n best niet voor doen.
Op zich wordt de waarde van de coureur door iedereen in het wereldje zwaar overdreven. Als je naar de laatste 25 jaar F1 kijkt dan zie je nauwelijks verschillen tussen teamgenoten in de race-uitslagen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 16:41 schreef BeamofLight het volgende:
SAINZ: "NET ZO GOED ALS OF BETER DAN VERSTAPPEN"
Gepubliceerd op 11 okt 2016 13:52
Scuderia Toro Rosso-coureur Carlos Sainz zit erg in zijn maag met het feit dat Red Bull eerder dit seizoen de voorkeur gaf aan Max Verstappen als vervanger van Daniil Kvyat bij Red Bull Racing. Dat vernam JamesAllenonF1.com van de Spanjaard. Sainz reed anderhalf jaar samen met Verstappen voor Toro Rosso. De resultaten uit die periode spreken in het voordeel van de Nederlander.
"Mensen hebben de neiging te vergeten dat het het ook een moeilijke periode voor mij was en niet alleen voor Daniil. Voor mij was het moeilijk te begrijpen dat de keuze niet op mij viel. De resultaten die ik daarna boekte in Barcelona, Monaco en Canada kun je zien als mijn manier om te zeggen dat Red Bull ook voor mij had kunnen kiezen. Ik ben daar heel boos over en ik wil ook in die positie komen."
"Het kwam op mij over alsof ze me vertelden dat ik niet zo goed als Max was, terwijl ik geloof dat ik net zo goed of misschien wel beter ben. Dat heeft iedere Formule 1-coureur. Het was een moeilijke periode voor me, maar toen heb ik tegen mezelf gezegd: Ik ga bewijzen wat ik kan. De drie weekenden daarna waren de beste in mijn carrière", aldus Sainz.
"Ik zie het ook als goed vergelijkingsmateriaal. Als je ziet wat Max doet met een topauto, denk ik dat ik dat ook zou kunnen. Ik begrijp dat de situatie bij Red Bull moeilijk voor me is. Ze hebben nu twee heel goede coureurs en dat is voor mij niet ideaal natuurlijk. Maar iedereen moet begrijpen, ook bij Red Bull, dat mijn uiteindelijke doel is te rijden voor podiumplaatsen en overwinningen. Daarom ben ik hier."
"Buiten de baan is het met het vertrek van Max misschien rustiger geworden, maar die druk en die situatie binnen het team hielpen me ook. Het maakte me sterker, want als er een rivaliteit is, leer je daar veel van. Je leert van de ander, wordt volwassener en leert reageren."
Je zou nu een Max - Kvyat perfect kunnen vergelijkenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Op zich wordt de waarde van de coureur door iedereen in het wereldje zwaar overdreven. Als je naar de laatste 25 jaar F1 kijkt dan zie je nauwelijks verschillen tussen teamgenoten in de race-uitslagen.
Jolyon Palmer zou in de Mercedes van Rosberg ook tweede zijn geworden dit seizoen.
Een aanraking in de remzone is wat anders dan een een zone waar het blijkbaar geoorloofd is om om op de rem te stampen waar het niet nodig is. Want dat is hetgeen wat beweert wordt, dat daar speciale zones voor zijn dat dat blijkbaar mag.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
Dat een aanraking (in de remzone, of waar dan ook), onafhankelijk van wie z'n fout het is, zéker zeer gevaarlijk kan zijn, en ondanks de extreme veiligheid vandaag de dag, het zéker ook anders af had kunnen lopen. Ja, mensen kunnen nog steeds omkomen in F1, dus. Maargoed, prima als je dat verder ook wilt ontkennen, daar ga ik verder m'n best niet voor doen.
Kvyat reed begin dit jaar in de RB ook naar het podium.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:11 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Je zou nu een Max - Kvyat perfect kunnen vergelijken
Dat denk ik ook. Je kunt het wegnemen van risico's zien als een soort 'creep'. Het wegnemen van triviale risico's vereist weinig aanpassen aan de sport. De laatste beetjes risico indammen kost echter dermate veel aanpassing aan de sport (zie o.a. de halo), dat het karakter verloren gaat en/of de populariteit afneemt. Het is mijns inziens ook niet verstandig om bij elk incident de regels meteen aan te willen passen. Dat komt niet ten goede aan de stabiliteit van de sport.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ow het is zeker mogelijk dat er op die manier mensen omkomen, het risico daarop is echter zo klein dat het door de meesten gewoon als een acceptabel risico wordt gezien.
Maar als je van achter komt mag je wel een divebomb plaatsen en jezelf er tussen proppen. Gewoon de binnenkant pakken met een hoge snelheid in de wetenschap dat je voorganger toch niks mag.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:25 schreef sasquatsch het volgende:
De remzone is de zone waarin je remt voor een bocht. Daar van je lijn afwijken om een ander te blokkeren is gevaarlijk omdat de ander dan nauwelijks meer kan uitwijken (en de bocht halen)
De rest van de discussie staat imho nergens op. Sowieso zijn er geen zones waar niet geremd mag worden.
Je mag zeker insturen als je voor ligt. Dat is wat anders dan bewust iemand blokkeren in de remzone door van je racelijn af te wijken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Maar als je van achter komt mag je wel een divebomb plaatsen en jezelf er tussen proppen. Gewoon de binnenkant pakken met een hoge snelheid in de wetenschap dat je voorganger toch niks mag.
Als je op hetzelfde moment reageert wel, maar je reageert altijd later, namelijk op de reactie van je voorligger. En die tijd heb je niet in de remzone, zeker niet omdat jouw snelheid hoger is dan die van je voorligger.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Maar als je van achter komt mag je wel een divebomb plaatsen en jezelf er tussen proppen. Gewoon de binnenkant pakken met een hoge snelheid in de wetenschap dat je voorganger toch niks mag.
Bovendien als de een van z'n lijn af kan komen tijdens het remmen moet de ander dat ook kunnen. Hou d'r maar rekening mee dat er coureurs zijn die je er niet zomaar langs laten. Zeker als je er kog gewoon achter zit zoals Hamilton afgelopen weekend. Zit ie ernaast dan ben je te laat met je verdedigende actie
Ah, je kunt dus wel normaal praten ipv dat kleuterachtige gedoe.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 16:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Van je lijn af komen terwijl een achterligger een move maakt is heel wat anders dan plotseling op de rem stampen waar het niet hoeft
Is ook niet heel bevorderlijk voor je exitsnelheid. Tenzij je er op gokt dat je exit in de grindbak ligt.
Als HAM niet doorgeschoten was had hij er misschien via de buitenkant langs kunnen gaan, aangezien de volgende bocht naar links is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Het zit hem in de beweging, Max gaat nog naar rechts wanneer Lewis nog deels achter zijn auto zit. Als Hamilton al helemaal rechts (en los van Max) had gezeten was het een ander verhaal geweest en was het idd gevaarlijk geweest.
Hamilton schrok dit keer van zijn beweging, want hij had het niet verwacht... maakte een remfout en vloekte eenmaal. Maar de move van Max was gewoon briljant en zo'n move haalt vaak het bloed onder je nagels vandaan.
Zo groot was het snelheidsverschil niet want hij maakt de move relatief laat, Hamilton wilde echt heel laat remmen... met de kans om Max aan de binnenkant te raken bij doorglijden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als je op hetzelfde moment reageert wel, maar je reageert altijd later, namelijk op de reactie van je voorligger. En die tijd heb je niet in de remzone, zeker niet omdat jouw snelheid hoger is dan die van je voorligger.
Een schijnbeweging had misschien volstaan en had ie erin Hulk-style "see you later" voorbij gekundquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:14 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Als HAM niet doorgeschoten was had hij er misschien via de buitenkant langs kunnen gaan, aangezien de volgende bocht naar links is.
twitter:thebuxtonblog twitterde op zondag 09-10-2016 om 11:49:39This go to position for every Max defense is getting ludicrous. Nothing wrong with the move. Easy target. https://t.co/JRlMu64Imj reageer retweet
Er is alleen geen enkele regel die verbied dat je in de remzone van je lijn afwijkt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:25 schreef sasquatsch het volgende:
De remzone is de zone waarin je remt voor een bocht. Daar van je lijn afwijken om een ander te blokkeren is gevaarlijk omdat de ander dan nauwelijks meer kan uitwijken (en de bocht halen)
De rest van de discussie staat imho nergens op. Sowieso zijn er geen zones waar niet geremd mag worden.
Daar staat, vrij letterlijk, dat een coureur die op een recht stuk en vóór een remzone zijn positie wil verdedigen de volledige breedte van de baan mag gebruiken tijdens zijn eerste manoeuvre.quote:Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track without justifiable reason.
Probleem met deze regel is natuurlijk direct duidelijk: ELKE verdedigende actie is er precies voor bedoeld "to hinder other drivers". Dus ELKE gelukte verdedigingsactie kan in potentie bestraft worden volgens dit artikel.quote:Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted.
Is ook geen officiële regel maar meer een soort gentlemen's agreement voor zover ik het begrepen heb en dat overtreding daarvan onder een van de bestaande regels bestraft kan worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:46 schreef TagForce het volgende:
[..]
Er is alleen geen enkele regel die verbied dat je in de remzone van je lijn afwijkt.
De enige regel die spreekt over een remzone (voor zover ik heb kunnen vinden) is regel 27.7 van de sporting regulations:
[..]
Daar staat, vrij letterlijk, dat een coureur die op een recht stuk en vóór een remzone zijn positie wil verdedigen de volledige breedte van de baan mag gebruiken tijdens zijn eerste manoeuvre.
Interpretatie kan dus zijn: IN de remzone mag je doen wat je wil, want hier wordt specifiek gesproken over VOOR de remzone, en er is geen specifieke regel voor IN de remzone.
Dan hebben we natuurlijk nog regel 27.8, wat zeg maar het artikel 5 van de F1 is...
Alles wat eventueel mogelijk gevaarlijk zou kunnen zijn of andere coureurs zou kunnen hinderen kan bestraft worden dankzij dat artikel.
[..]
Probleem met deze regel is natuurlijk direct duidelijk: ELKE verdedigende actie is er precies voor bedoeld "to hinder other drivers". Dus ELKE gelukte verdedigingsactie kan in potentie bestraft worden volgens dit artikel.
Overigens: Dat het gevaarlijk is om in de remzone te blocken lijkt me duidelijk. Punt is dat er geen enkele regel is die dit expliciet verbiedt.
Nasrgod.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:40 schreef F1gamer het volgende:
http://www.circuitoftheam(...)a-1-drivers-playlist
Leuk om te weten wat voor muziek de coureurs leuk vinden
Dat klopt. De ongeschreven wetten van het racen. Dat is de reden van 27.8...quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is ook geen officiële regel maar meer een soort gentlemen's agreement voor zover ik het begrepen heb en dat overtreding daarvan onder een van de bestaande regels bestraft kan worden.
Overigens kan ik die regel ook interpreteren als op het rechte stuk voor de remzone mag je van je lijn afwijken maar in de remzone niet.
Ah joh, het was hartstikke lachen altijd met Maldonadoquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 19:16 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het feit dat er de afgelopen 2 seizoenen geen klapjosties op de grid stonden zal ook geholpen hebben.
Ik vind het maar een moeilijk begrip en op verschillende manieren uitlegbaar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 19:16 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat klopt. De ongeschreven wetten van het racen. Dat is de reden van 27.8...
Uberhaupt de reden waarom er in de regels van de FIA nergens staat hoe een coureur zich in een bocht of remzone moet gedragen is zodat er ruimte is om te racen. Helaas laat dit veel ruimte voor interpretatie van de dienstdoende stewards, en is de tendens de afgelopen jaren vooral geweest om racen te bestraffen. Met de komst van Max, die blijkbaar toch iets losmaakt bij alles en iedereen en dus ook de stewards, zie je dat er nu veel vaker voor gekozen wordt om ze gewoon te laten racen. Het feit dat er de afgelopen 2 seizoenen geen klapjosties op de grid stonden zal ook geholpen hebben. Het talent komt langzaam weer terug in de F1, en dan heb je ook de optie om ze te laten racen.
Regel 27.6 en 27.7 gaan niet over of je wel of niet van je lijn mag afwijken, maar over hoe vaak en hoe ver. Beide regels kunnen dus nooit een verbod op het van de lijn afwijken in de remzone opleveren. 27.6 spreekt uberhaupt niet over waar of wanneer, maar zegt slechts dat het 1 keer mag en dat je een wagenbreedte over moet laten als je weer terug gaat. 27.7 zegt alleen dat je de hele baan mag gebruiken bij je eerste move, zolang de auto achter je niet een deel al naast je heeft zitten. Je kan het ook interpreteren als 'in de remzone mag dat ook als er wel een deel van de auto achter je al naast je zit'.
Daarom ook regel 27.8
Ja Rosbergquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De coureur die aan de binnenkant zit moet er maar voor zorgen of er op tijd naast te zitten zodat hij nog de bocht kan halen of er niet meer naast te zitten.
Precies, het is HAM die zelf de bocht niet kon halen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 18:14 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Als HAM niet doorgeschoten was had hij er misschien via de buitenkant langs kunnen gaan, aangezien de volgende bocht naar links is.
"Het gevecht om pole was een bloedbad" zou een hele normale zin zijn als er in Q3 twee coureurs met een geplofte motor langs de kant staan. En dan denkt niemand dat er dramatische ongelukken gebeurt zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2016 15:56 schreef De-Hamster het volgende:
A bloody scene? Alsof men er vanuit gaat dat er dan ernstige ongelukken gaan gebeuren.
Treurig? Misschien heeft Max wel als enige de juiste taktiek zodat je er simpelweg nooit voorbij kan in een krappe bocht. Want denk erom dat iedereen nu zit te studeren en te analyseren hoe Max op "simpele" wijze ROS, RAI en HAM het bos instuurde.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies, het is HAM die zelf de bocht niet kon halen.
Het spelletje is altijd hetzelfde;
Ham naar rechts, VES naar rechts.
VES moet minimaal 1 auto breedte links voor HAM open laten (terug naar de race lijn).
HAM moet dus zorgen dat hij links naast VES uitremt en mee de bocht in; als hij het goed doet met een hogere snelheid. Het feit dat HAM rechtdoor schoot wil zeggen dat hij de bocht simpelweg gemist heeft.
Dat een 3-voudig wereldkampioen niet weet hoe je een knulletje van 19 in moet halen, nadat RAI en ROS exact hetzelfde hebben geprobeerd is treurig. Maar niet voor Max.
En dan een 10 sec straf krijgen, terwijl je slachtoffer door schade amper tijd kan verdedigen.quote:
bedoel je dat HAM zijn remweg met 300 meter onderschatte of dat hij wel tijdens het remmen kan sturen en een auto kan ontwijken?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
HAM moet dus zorgen dat hij links naast VES uitremt en mee de bocht in; als hij het goed doet met een hogere snelheid. Het feit dat HAM rechtdoor schoot wil zeggen dat hij de bocht simpelweg gemist heeft.
Idd komt Rosberg (weer) goed weg met een straf die niks uithaalt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:02 schreef XL het volgende:
[..]
En dan een 10 sec straf krijgen, terwijl je slachtoffer door schade amper tijd kan verdedigen.
Duurt niet lang meer en dan hebben alle moord en brand schreeuwende concurrenten een straf gehad en praten we hier steeds alleen nog maar over het onbestrafte gedrag van max.
Omdat zijn plan niet omvatte dat Max ging (en mocht) verdedigen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
bedoel je dat HAM zijn remweg met 300 meter onderschatte of dat hij wel tijdens het remmen kan sturen en een auto kan ontwijken?
tsja, de rest zet de deur open als Hamilton zich een weg door het veld probeert te bangen. Max niet en dat is even wennen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat zijn plan niet omvatte dat Max ging (en mocht) verdedigen.
Oja natuurlijk die optie is er ook. Je zei het al eerder. Hij "kan niet eens een 19 jarig knulletje inhalen"quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat zijn plan niet omvatte dat Max ging (en mocht) verdedigen.
Besteld!quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:02 schreef Klummie het volgende:
http://www.verstappen.nl/nl/article/9954/
tof!quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:24 schreef ondeugend het volgende:
Hier een gevalletje... te weinig tijd!
http://www.redbullracing.com/article/gone-2-seconds
Die dingen zijn altijd zo weg. Deze zou ik wel willen. Maar het liefst zou ik eentje in 1:18 hebben.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kheb de mijne net een half uurtje geleden besteld.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:51 schreef Gloorbek het volgende:
[..]
Die bek van jou zouden ze DRS moeten inbouwen
Ze heeft wel een punt. Het is een kansloos gifje.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:51 schreef Gloorbek het volgende:
[..]
Die bek van jou zouden ze DRS moeten inbouwen
Ach kom op zeg...quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:53 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ze heeft wel een punt. Het is een kansloos gifje.
Dit. En die moet nog komen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:39 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Die dingen zijn altijd zo weg. Deze zou ik wel willen. Maar het liefst zou ik eentje in 1:18 hebben.
Bij deze bocht is het nog veel erger als ik het goed begrijp; VES wordt naar rechts "gedwonen" door HAM, terwijl hoe meer naar links je rijdt hoe beter je lijn wordt door de aankomende bocht naar rechts en aan aangezien de bocht erna naar links is zit je daarna aan de binnenkant. Het lijkt mij dat HAM betere kansen heeft om er links langs te gaan en dan de volgende bocht (naar links) aan de binnenkant uit te komen dan wanneer hij rechts erlangs gaat, hierdoor een mindere snelheid heeft en aan de buitenkant terecht komt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies, het is HAM die zelf de bocht niet kon halen.
Het spelletje is altijd hetzelfde;
Ham naar rechts, VES naar rechts.
VES moet minimaal 1 auto breedte links voor HAM open laten (terug naar de race lijn).
HAM moet dus zorgen dat hij links naast VES uitremt en mee de bocht in; als hij het goed doet met een hogere snelheid. Het feit dat HAM rechtdoor schoot wil zeggen dat hij de bocht simpelweg gemist heeft.
Dat een 3-voudig wereldkampioen niet weet hoe je een knulletje van 19 in moet halen, nadat RAI en ROS exact hetzelfde hebben geprobeerd is treurig. Maar niet voor Max.
en dan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 23:51 schreef Gloorbek het volgende:
[..]
Die bek van jou zouden ze DRS moeten inbouwen
Kan die extra ver open als je vlak achter iemand staat.quote:
quote:Op woensdag 12 oktober 2016 08:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Kan die extra ver open als je vlak achter iemand staat.
Of zo.
Nu nog steeds toch?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat was dit toch een gezellig topic toen max nog bij Torro Rosso reed...
ik heb dan toch liever dat jij weggaat en max bij RBR blijft dan andersomquote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat was dit toch een gezellig topic toen max nog bij Torro Rosso reed...
Haha, ja dat snap ik! Scherp.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:43 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
ik heb dan toch liever dat jij weggaat en max bij RBR blijft dan andersom
Toen werd er met weemoed teruggekeken naar de tijd toen Max nog niet in de Formule 1 reed...quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat was dit toch een gezellig topic toen max nog bij Torro Rosso reed...
Toen kreeg je continue van die josties die riepen dat Max een prutser was omdat hij alweer niet gewonnen hadquote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat was dit toch een gezellig topic toen max nog bij Torro Rosso reed...
Gênant!quote:
Hopelijk gaat de Verstappenhype ooit een beetje liggen en wordt dit weer wat minder, het is inderdaad een beetje jammer allemaal jaquote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar ik bedoel dat gedoe allemaal hierboven (dat mij niet persoonlijk aangaat) en dat gezever steeds na elke race.
Ik denk dat de grootste hype nog moet komenquote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hopelijk gaat de Verstappenhype ooit een beetje liggen en wordt dit weer wat minder, het is inderdaad een beetje jammer allemaal ja
Ik denk er is nog tijd voor eventueel een tweede omdat die STR nog niet is uitverkocht... had er al wel 1 besteld. Gelukkig, kreeg ik een mail dat ie niet betaald was. Inmiddels recht gezetquote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Twijfelde door die enorme prijs.
Je hebt nu vooral last van wannabe fans, zelfde met voetbal... als Oranje het goed doet zijn er opeens 11 miljoen fans, doen ze het kut nog maar 2 miljoen (bv).quote:Op woensdag 12 oktober 2016 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hopelijk gaat de Verstappenhype ooit een beetje liggen en wordt dit weer wat minder, het is inderdaad een beetje jammer allemaal ja
In grote lijnen is de F1 nog steeds erg tolerant wat fans betreft, welke tribune je ook ziet, Hamilton en Vettel fans zitten naast elkaar, wonen met elkaar of feesten met elkaar.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 17:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Je hebt nu vooral last van wannabe fans, zelfde met voetbal... als Oranje het goed doet zijn er opeens 11 miljoen fans, doen ze het kut nog maar 2 miljoen (bv).
Ik ben eerlijk gezegd ook weer gaan kijken vorig jaar omdat Max in de F1 ging rijden want na de V10 > V8 was ik er wel een beetje klaar mee.
Maar voor wie je ook bent, laat iedereen gewoon in z'n waarden dat maakt het voor iedereen leuk. Krijg je ook normale discussies van.
Ik heb altijd als Max DotD wordt de indruk dat heel Nederland heeft gekeken en op hem heeft gestemd, niet omdat hij per sé de DotD was hoor.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:58 schreef Sparqq het volgende:
Commercieel gezien is bestraffen van Verstappen niet slim. F1 heeft het al jaren moeilijk, minder kijkcijfers en tribunes zitten lang niet altijd vol. Driver of the Day contest laat zien dat de rijstijl wordt gewaardeerd door het publiek (die uiteindelijk dit hele circus financieren). Het bestraffen van Verstappen zal de toekomst van F1 geen goed doen.
En toch blijft het vreemd, zelfs al zouden alle fans in Nederland op Verstappen stemmen denk ik nog steeds dat Hamilton meer fans heeft. Dus of die fans stemmen objectief (of niet) of een deel stemt stiekem ook op Verstappenquote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:02 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik heb altijd als Max DotD wordt de indruk dat heel Nederland heeft gekeken en op hem heeft gestemd, niet omdat hij per sé de DotD was hoor.
De meerderheid zal wel tijdens het gevecht hebben gestemd, zo laat mogelijkquote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:02 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik heb altijd als Max DotD wordt de indruk dat heel Nederland heeft gekeken en op hem heeft gestemd, niet omdat hij per sé de DotD was hoor.
Dit verhaal schijnt wat genuanceerder te liggen dan hier wordt voorgesteld. Paddy Lowe zou tegen Gary Connely gezegd hebben dat hij het er niet mee eens was dat Verstappen geen straf gekregen had en Connely zou gezegd hebben dat hij dan maar een protest moest indienen wat Lowe dan ook gedaan heeft zonder medeweten van Wolff en Hamilton, die al weg waren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 08:22 schreef maan_man het volgende:
[..]
Lekker dit. Alsof de grensrechter na de wedstrijd Cocu gaat aanmoedigen om protest in te dienen, omdat hij het niet eens is met de scheidsrechter,
Gary Connely hoort helemaal niet te bespreken hoe er gestemd wordt, daar gaat het al fout.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit verhaal schijnt wat genuanceerder te liggen dan hier wordt voorgesteld. Paddy Lowe zou tegen Gary Connely gezegd hebben dat hij het er niet mee eens was dat Verstappen geen straf gekregen had en Connely zou gezegd hebben dat hij dan maar een protest moest indienen wat Lowe dan ook gedaan heeft zonder medeweten van Wolff en Hamilton, die al weg waren.
Aanstichter zou dus Lowe zijn en niet Connely.
Er schijnt helemaal niet gestemd te zijn want er was geen investigation.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:22 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Gary Connely hoort helemaal niet te bespreken hoe er gestemd wordt, daar gaat het al fout.
Er zijn 750K nederlandse kijkers op 400M kijkers wereldwijd. Die paar Hollanders maken niet zo'n groot verschil.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:02 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik heb altijd als Max DotD wordt de indruk dat heel Nederland heeft gekeken en op hem heeft gestemd, niet omdat hij per sé de DotD was hoor.
Precies, maar hij miste de bocht.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 02:03 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Bij deze bocht is het nog veel erger als ik het goed begrijp; VES wordt naar rechts "gedwonen" door HAM, terwijl hoe meer naar links je rijdt hoe beter je lijn wordt door de aankomende bocht naar rechts en aan aangezien de bocht erna naar links is zit je daarna aan de binnenkant. Het lijkt mij dat HAM betere kansen heeft om er links langs te gaan en dan de volgende bocht (naar links) aan de binnenkant uit te komen dan wanneer hij rechts erlangs gaat, hierdoor een mindere snelheid heeft en aan de buitenkant terecht komt.
Welkom op FOK!. Discussieforum sinds 1999quote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:26 schreef BeamofLight het volgende:
Hamilton was er nog 3 minuten al klaar mee maar hier op Fok gaan ze gewoon nog een week door
Nederlanders hebben er wel vaker een handje van om een soort van 'fraude' mee te plegen bij zuke pollsquote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er zijn 750K nederlandse kijkers op 400M kijkers wereldwijd. Die paar Hollanders maken niet zo'n groot verschil.
Laten we het topic van maandag na de race t/m donderdag voor de volgende race op slot gooien.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:26 schreef BeamofLight het volgende:
Hamilton was er nog 3 minuten al klaar mee maar hier op Fok gaan ze gewoon nog een week door
haha snap jequote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laten we het topic van maandag na de race t/m donderdag voor de volgende race op slot gooien.
Anders zitten er alleen maar mensen te posten hier, het lijkt wel een forum
Over zowel Maleisië als Japan valt wel wat te zeggen. Vergeet niet dat er tegenwoordig al voor de finish gestemd moet worden.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:28 schreef franklop het volgende:
[..]
Nederlanders hebben er wel vaker een handje van om een soort van 'fraude' mee te plegen bij zuke polls![]()
Zitten toch zeker een aantal discutabele DotD voor Max tussen hoor.
Klopt, dus nog meer afhankelijk van wie er in beeld komt en Max komt echt echt veel in beeld. Soms terecht, soms wat minder.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Over zowel Maleisië als Japan valt wel wat te zeggen. Vergeet niet dat er tegenwoordig al voor de finish gestemd moet worden.
Ik snap wel dat hij boos was.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 16:41 schreef BeamofLight het volgende:
SAINZ: "NET ZO GOED ALS OF BETER DAN VERSTAPPEN"
Gepubliceerd op 11 okt 2016 13:52
Scuderia Toro Rosso-coureur Carlos Sainz zit erg in zijn maag met het feit dat Red Bull eerder dit seizoen de voorkeur gaf aan Max Verstappen als vervanger van Daniil Kvyat bij Red Bull Racing. Dat vernam JamesAllenonF1.com van de Spanjaard. Sainz reed anderhalf jaar samen met Verstappen voor Toro Rosso. De resultaten uit die periode spreken in het voordeel van de Nederlander.
"Mensen hebben de neiging te vergeten dat het het ook een moeilijke periode voor mij was en niet alleen voor Daniil. Voor mij was het moeilijk te begrijpen dat de keuze niet op mij viel. De resultaten die ik daarna boekte in Barcelona, Monaco en Canada kun je zien als mijn manier om te zeggen dat Red Bull ook voor mij had kunnen kiezen. Ik ben daar heel boos over en ik wil ook in die positie komen."
"Het kwam op mij over alsof ze me vertelden dat ik niet zo goed als Max was, terwijl ik geloof dat ik net zo goed of misschien wel beter ben. Dat heeft iedere Formule 1-coureur. Het was een moeilijke periode voor me, maar toen heb ik tegen mezelf gezegd: Ik ga bewijzen wat ik kan. De drie weekenden daarna waren de beste in mijn carrière", aldus Sainz.
"Ik zie het ook als goed vergelijkingsmateriaal. Als je ziet wat Max doet met een topauto, denk ik dat ik dat ook zou kunnen. Ik begrijp dat de situatie bij Red Bull moeilijk voor me is. Ze hebben nu twee heel goede coureurs en dat is voor mij niet ideaal natuurlijk. Maar iedereen moet begrijpen, ook bij Red Bull, dat mijn uiteindelijke doel is te rijden voor podiumplaatsen en overwinningen. Daarom ben ik hier."
"Buiten de baan is het met het vertrek van Max misschien rustiger geworden, maar die druk en die situatie binnen het team hielpen me ook. Het maakte me sterker, want als er een rivaliteit is, leer je daar veel van. Je leert van de ander, wordt volwassener en leert reageren."
Dat ze discutabel zijn betekent niet per definitie dat het Nederlanders zijn. Hij zal wereldwijd fans hebbenquote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:28 schreef franklop het volgende:
[..]
Nederlanders hebben er wel vaker een handje van om een soort van 'fraude' mee te plegen bij zuke polls![]()
Zitten toch zeker een aantal discutabele DotD voor Max tussen hoor.
Als hij beter is als Max dan rijdt hij elke race in de top 10, toch?quote:
En pas na de race had ik door dat Alonso een geweldige race had gereden. En ik was vast niet de enige.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:33 schreef franklop het volgende:
[..]
Klopt, dus nog meer afhankelijk van wie er in beeld komt en Max komt echt echt veel in beeld. Soms terecht, soms wat minder.
Maleisië heb ik niet kunnen zien, maar Alonso deed het daar wel goed toch
Max heeft een grote schare fans ja. Maar niet alleen uit Nederland ook de rest van de wereld zitten er veel. De Britten stemmen toch ook..., en daar zit meer inwoners dan Nederland.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:28 schreef franklop het volgende:
[..]
Nederlanders hebben er wel vaker een handje van om een soort van 'fraude' mee te plegen bij zuke polls![]()
Zitten toch zeker een aantal discutabele DotD voor Max tussen hoor.
Idem, al had ik iets meer op z'n posities gelet dan de rest lijkt hetquote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En pas na de race had ik door dat Alonso een geweldige race had gereden. En ik was vast niet de enige.
Werd er dan niet gestemd of er wel of niet een investigation zou moeten komen?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er schijnt helemaal niet gestemd te zijn want er was geen investigation.
Jawel. Hij had dan alleen voldoende ruimte voor een auto naast hem over moeten laten.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:24 schreef daNpy het volgende:
Zijn schijnbeweging had hij eerder kunnen doen, daar had Max op kunnen (moeten) reageren, maar niet meer terug gemogen naar de race lijn.
Dat bedoel ik iddquote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jawel. Hij had dan alleen voldoende ruimte voor een auto naast hem over moeten laten.
Na een beweging mag je wel degelijk terug, mits je dus die ruimte laat.
Dan moet je zeggen wat je bedoelt. Als iedereen dingen anders gaat zeggen dan hij/zij bedoelt dan snapt niemand er dadelijk nog wat vanquote:
Staat er vlak boven ook al hequote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dan moet je zeggen wat je bedoelt. Als iedereen dingen anders gaat zeggen dan hij/zij bedoelt dan snapt niemand er dadelijk nog wat van
zo'n kop vind ik dan weer een beetje lullig want hij zegt letterlijk:quote:Op woensdag 12 oktober 2016 20:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als hij beter is als Max dan rijdt hij elke race in de top 10, toch?
Of...?
https://www.jamesallenonf(...)when-i-believe-i-am/quote:For me it was like telling me I’m not as good as Max when I believe I am as good or better, as every Formula 1 driver does
Hij heeft het in een rechtstreeks duel met Max iig zelden kunnen bewijzen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo'n kop vind ik dan weer een beetje lullig want hij zegt letterlijk:
[..]
https://www.jamesallenonf(...)when-i-believe-i-am/
Doet me een beetje denken aan Barrichello maar goed hij heeft nog de tijd om het tegendeel te bewijzen
Sainz ook. Die twee zaten samen zo dicht bij de Red Bulls iedere keerquote:Op donderdag 13 oktober 2016 10:47 schreef Beach het volgende:
Max zou ook niks meer klaarmaken in de Torro Rosso nu.
Ik vind Sainz eigenlijk gewoon een rukker. Nu mekkert hij dat hij de kans niet gekregen heeft, en dat de onderlinge strijd er niet is waardoor hij zelf ook minder presteert. Eigenlijk zegt hij dus;quote:Op donderdag 13 oktober 2016 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ondanks de zwakke motor lijkt het er wel op dat ze bij Toro Rosso iets onderpresteren. Ze krijgen best wel kansen op een paar punten, maar vaak komt het er niet van om die mogelijkheden te benutten.
Ook twee lange rechte stukken, dus ik verwacht een strijd met de Ferrari's die waarschijnlijk net iets sneller zullen zijnquote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:13 schreef ShaoliN het volgende:
Is dit Circuit of the Americas eigenlijk een beetje een Red Bull circuit? Zitten wel aardig wat bochten in.
Aha. Ik zag ook dat beide Torro Ross's vorig jaar voor Red Bull eindigde.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ook twee lange rechte stukken, dus ik verwacht een strijd met de Ferrari's die waarschijnlijk net iets sneller zullen zijn
De Bulls stonden volgens mij vorig jaar meer op een regenafstelling, terwijl het circuit opdroogde. Daarom vielen ze later terug. Max had daarnaast een goede timing met de stops, waardoor hij een optimaal resultaat behaalde. Het bracht Kimi tijdens de race zelfs aan de kook, omdat hij in de jacht op Max een foutje maakte en op moest geven.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:17 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Aha. Ik zag ook dat beide Torro Ross's vorig jaar voor Red Bull eindigde.
Daarom viel er 1 Bull terug:quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Bulls stonden volgens mij vorig jaar meer op een regenafstelling, terwijl het circuit opdroogde. Daarom vielen ze later terug. Max had daarnaast een goede timing met de stops, waardoor hij een optimaal resultaat behaalde. Het bracht Kimi tijdens de race zelfs aan de kook, omdat hij in de jacht op Max een foutje maakte en op moest geven.
echt he alsof ze kop of munt hebben gedaan. Kop boven is Max naar RBR.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:10 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik vind Sainz eigenlijk gewoon een rukker. Nu mekkert hij dat hij de kans niet gekregen heeft, en dat de onderlinge strijd er niet is waardoor hij zelf ook minder presteert. Eigenlijk zegt hij dus;
*Ik kan mezelf niet zomaar motiveren
*Kvyat is een prutser
Ricardo zegt feitelijk gezien hetzelfde. Die geeft ook ruiterlijk toe dat hij sinds de komst van Verstappen beter is geworden.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:10 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik vind Sainz eigenlijk gewoon een rukker. Nu mekkert hij dat hij de kans niet gekregen heeft, en dat de onderlinge strijd er niet is waardoor hij zelf ook minder presteert. Eigenlijk zegt hij dus;
*Ik kan mezelf niet zomaar motiveren
*Kvyat is een prutser
twitter:nico_rosberg twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 18:16:33check out the forces on our F1 car! unbelievable!!! who took this photo?? 📸📸📸 👏🏻👏🏻 https://t.co/kXXd41EMqR reageer retweet
Het eerste gedeelte zijn er wel echt veel snelle bochten, dus ik schat RB voor Ferrari in deze race.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ook twee lange rechte stukken, dus ik verwacht een strijd met de Ferrari's die waarschijnlijk net iets sneller zullen zijn
Sainz heeft op 1 of 2 kwalificatie resultaten in bijna 2 jaar nooit iets exceptioneels of wonderbaarlijks laten zien. Maar constant spiegelt hij zich aan Max en zegt hij dingen als dat wat Max laat zien kan hij ook omdat hij even goed is. Maar puntje bij paaltje laat hij niet zo veel zien.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:15 schreef Ener-G het volgende:
Sainz is opzich echt wel snel, maar dan vooral in de kwalificatie. Als het om racepace gaat moet ie het toch echt afleggen tegenover Max.
Kan me wel voorstellen dat voor hem het omruilen van Max voor Kvyat niet echt een motivatie is om harder te gaan, dat zie je nu met Ricciardo die ook ineens beter is gaan rijden.
Dat vind ik niet ongehoord. Hij is alleen niet realistisch. En als de teamgenoot niet naar zijn zin is kan hij niet presteren. Dat vind ik voor een topsporter wel ongehoord.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 07:01 schreef rockstah het volgende:
Een coureur die zichzelf met zijn teamgenoten vergelijkt. Ongehoord inderdaad
Dan hoop ik dat zowel Ocon en Wehrlein een stapje omhoog maken richting Force India of Williamsquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 07:01 schreef opreis het volgende:
En Hulkenberg schijnbaar naar Renault, hopelijk Bottas erbij, die twee schat ik vergelijkbaar in dus zal leuk worden om te zien hoe die het t.o.v elkaar doen.
Yup!quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 09:36 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nico Hülkenberg verhuist deze winter naar het Formule 1-team van Renault. De Duitser heeft volgens Autosport een tweejarig contract getekend bij de Franse renstal.
Waren die resultaten dan zo spectaculair?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 09:30 schreef rockstah het volgende:
De resultaten die ik daarna boekte in Barcelona, Monaco en Canada kun je zien als mijn manier om te zeggen dat Red Bull ook voor mij had kunnen kiezen.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 09:36 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nico Hülkenberg verhuist deze winter naar het Formule 1-team van Renault. De Duitser heeft volgens Autosport een tweejarig contract getekend bij de Franse renstal.
Zekerheid, denk ik. Bij Force India gaat het achter de schermen niet helemaal lekker.quote:
als hij zichzelf daar weer vergelijkt met de andere STR, dan heeft ie inderdaad bijna een spectaculaire prestatie neergezet in vergelijking met een neergeslagen Kvyat.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 09:43 schreef opreis het volgende:
[..]
Waren die resultaten dan zo spectaculair?
En dat terwijl de prestaties zo in de lift zittenquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:07 schreef franklop het volgende:
[..]
Zekerheid, denk ik. Bij Force India gaat het achter de schermen niet helemaal lekker.
Spanje was echt een sterke race van hem en Canada ook (van 20 naar 9 in de race)quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 09:43 schreef opreis het volgende:
[..]
Waren die resultaten dan zo spectaculair?
Als de mercs niet waren uitgevallen was hij 8ste geworden. Hij laat bijna nooit een snellere auto achter zich. Hij finishte waar hij gekwalificeerd was, minus de 2 mercs dusquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:09 schreef franklop het volgende:
[..]
Spanje was echt een sterke race van hem en Canada ook (van 20 naar 9 in de race)
Monaco vond ik hem niet super sterk, wel punten.
Renault is in staat races te winnen, als RBR als klantenteam met die motor wint moet het fabrieksteam dat ook kunnen. Force India dat als klantenteam nooit gaan doen.quote:
Daar heb ik dan weer helemaal niks mee.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:11 schreef Beach het volgende:
[..]
Je kan zondag naar de MotoGP kijken.
Ik denk ook dat Force India met de huidige 4de plaats behoorlijk aan het plafond van hun mogelijkheden zit. Renault heeft de financiele middelen/ambitie om voor kampioenschappen te gaan vechten over een aantal jaren. Het is een gok maar zeker geen slechte voor hulkenberg, andere coureurs staan hoger op de lijstjes dan hij bij de topteams dus dit is misschien wel zijn laatste kans op podiums of misschien wel overwinningenquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Renault is in staat races te winnen, als RBR als klantenteam met die motor wint moet het fabrieksteam dat ook kunnen. Force India dat als klantenteam nooit gaan doen.
Daarbij, waar vergelijk je het mee mee? Die 2016 Frankenstein wagen, waar een 2015 voor Mercedes power-unit ontworpen chassis met een 2016 Renault power-unit rondrijdt? Renault is al een jaar bezig met de 2017 wagen, en zoals al bekend gaat er weer een hoop veranderen, dus dat ze daar een enorme stap vooruit kunnen maken zou dan niet als een verassing mogen komen.
Tsja, als de Mercs niet waren uitgevallen had Max ook niet gewonnen..quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:13 schreef opreis het volgende:
[..]
Als de mercs niet waren uitgevallen was hij 8ste geworden. Hij laat bijna nooit een snellere auto achter zich. Hij finishte waar hij gekwalificeerd was, minus de 2 mercs dus
quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 09:36 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nico Hülkenberg verhuist deze winter naar het Formule 1-team van Renault. De Duitser heeft volgens Autosport een tweejarig contract getekend bij de Franse renstal.
Dan nog laat Max meer zien dan Sainz. Sainz doet nooit iets exceptioneels wat Max wel deed en doet. Hij hoort wel op de grid te staan. Maar een stoeltje bij een topteam heeft ie wat mij betreft nog niet verdient. er zijn andere coureurs die daar meer recht op hebben.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Tsja, als de Mercs niet waren uitgevallen had Max ook niet gewonnen..Sainz lag tijdje vierde en werd ingehaald door snellere auto's. Reed echt gewoon een puike race.
Dat denk ik echt niet. In Renault zit veel meer toekomst. Dit jaar hebben ze misschien onderschat. Maar de rollen worden nog wel omgedraaid volgend jaar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:42 schreef heywoodu het volgende:
Force India gaat nog eerder een race winnen dan Renault, dus dat is wel jammer voor de Hulk.
Ik denk niet onderschat, ze hebben gewoon meteen alles op 2017 gezet en 2016 gelaten voor wat het was.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:43 schreef Fopje het volgende:
[..]
Dat denk ik echt niet. In Renault zit veel meer toekomst. Dit jaar hebben ze misschien onderschat. Maar de rollen worden nog wel omgedraaid volgend jaar.
Ben benieuwd wat hij volgend jaar in de Toro Rosso met Renault motoren kan laten zien. Nu zakken ze qua competitiviteit toch iets weg met de oude Ferrari'squote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:39 schreef opreis het volgende:
[..]
Dan nog laat Max meer zien dan Sainz. Sainz doet nooit iets exceptioneels wat Max wel deed en doet. Hij hoort wel op de grid te staan. Maar een stoeltje bij een topteam heeft ie wat mij betreft nog niet verdient. er zijn andere coureurs die daar meer recht op hebben.
Dat denk ik niet, hij wil net als de rest WK worden. Bij Force India gaat dat nooit lukken en hij is nu al zo vaak door echte topteams over het hoofd gezien dat Renault zijn laatste kans is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:40 schreef Fopje het volgende:
Hij gaat natuurlijk ook voor het geld.
Bij FI gaat ie toch niet winnen. Bij Renault misschien ook niet, maar krijgt ie wel een lekker salaris.
Dat denk ik wel. Renault hoopt binnen 3 jaar voor de winst te kunnen gaan en binnen 5 jaar voor het kampioenschap, dan moet Hulk wel zijn contract verlengen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:41 schreef Beach het volgende:
Tegen de tijd dat Renault kan winnen gok ik dat Hulk zijn tijd in de F1 er wel op zit.
Misschien in een race met enorm veel uitvallers, maar bij FI is het geld ver op. Daarnaast zit de hoofdsponsor in de bak en Vijay heeft ook genoeg stront aan de knikker. Ik vrees dat het team volgend jaar in een flink dal gaat vallen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:42 schreef heywoodu het volgende:
Force India gaat nog eerder een race winnen dan Renault, dus dat is wel jammer voor de Hulk.
Ik verwacht eigenlijk dat ze het alleen maar moeilijker gaan krijgen. Met wat geluk zullen ze het 5de team zijn maar 7de of 8ste is ook weer goed mogelijkquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat hij volgend jaar in de Toro Rosso met Renault motoren kan laten zien. Nu zakken ze qua competitiviteit toch iets weg met de oude Ferrari's
Hij gaat voor t geld, maar niet zoals jij het bedoelt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:40 schreef Fopje het volgende:
Hij gaat natuurlijk ook voor het geld.
Bij FI gaat ie toch niet winnen. Bij Renault misschien ook niet, maar krijgt ie wel een lekker salaris.
Zo bedoel ik het ook.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:38 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Hij gaat voor t geld, maar niet zoals jij het bedoelt.
Bij Force India loopt t achter de schermen inderdaad niet zo lekker, 1 van de teameigenaren zit in de gevangenis en dat schijnt nogal invloed te hebben op de financiën.
Daarnaast schijnt t zo te zijn dat Hulk nog wat salaris tegoed heeft, waardoor hij onder zijn contact uit kan en zou hij nu kiezen voor meer zekerheid op financieel vlak (en toekomstperspectief)
Bron: heb t tijdens het Suzuka weekend op tv gehoord, geen idee welke zender/journalist.
Als je "meer geld" vervangt door "niet betaald worden door Force India" zitten we op 1 lijn ;-)quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:39 schreef Fopje het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het ook.
Renault = meer toekomst + meer geld.
Lijkt me geen moeilijke keuze.
precies. De auto van dit jaar is een enorm compromis en doorontwikkeling is er nauwelijks. Het is knap dat er toch nog punten mee zijn behaald.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik denk niet onderschat, ze hebben gewoon meteen alles op 2017 gezet en 2016 gelaten voor wat het was.
Daarom, ik verwacht ook wel wat van ze volgend jaar, plek 4 of 5 bij de constructeursquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. De auto van dit jaar is een enorm compromis en doorontwikkeling is er nauwelijks. Het is knap dat er toch nog punten mee zijn behaald.
Fucking hell waar blijft de tijd?! Is dit serieus alweer 6(!!!) jaar geleden?!?!?!?!quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:38 schreef Abed het volgende:
Hulkgod in Brazilie
https://vimeo.com/33801904
Ookal krijgt ie betaald van FI, Ik denk dat Renault wel iets meer betaaldquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:41 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Als je "meer geld" vervangt door "niet betaald worden door Force India" zitten we op 1 lijn ;-)
Zo, dat was nog eens een spannende quali!quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 10:38 schreef Abed het volgende:
Hulkgod in Brazilie
https://vimeo.com/33801904
Het jaar dat Webber kampioen had kunnen en moeten wordenquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Fucking hell waar blijft de tijd?! Is dit serieus alweer 6(!!!) jaar geleden?!?!?!?!![]()
![]()
![]()
![]()
Leuk ook, die kleine baantjes waar een rondje zo kort is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 14:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Zo, dat was nog eens een spannende quali!
Ergens vind ik het irritant dat ie Max z'n jonkie-shine gaat stealen. Maar dat is dan weer heel kinderachtig van mij, ik weet het.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 16:56 schreef AMDB het volgende:
Lance Stroll rijdt volgend jaar voor Williams, benieuwd wat hij er van gaat bakken.
Maar de stroll-woordgrappen zullen veel goedmaken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 17:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ergens vind ik het irritant dat ie Max z'n jonkie-shine gaat stealen. Maar dat is dan weer heel kinderachtig van mij, ik weet het.![]()
mja. Max is al genoeg aan het shinen en heeft dat deel niet meer nodigquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 17:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ergens vind ik het irritant dat ie Max z'n jonkie-shine gaat stealen. Maar dat is dan weer heel kinderachtig van mij, ik weet het.![]()
Hij kan idd een paar records overnemen, maar ik denk dat daar heel veel geluk bij komt kijken. Relatief heeft ie een betere auto dan Max destijds, maar de overgang van F3 naar F1 is straks ook wta groter vermoed ik.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 17:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ergens vind ik het irritant dat ie Max z'n jonkie-shine gaat stealen. Maar dat is dan weer heel kinderachtig van mij, ik weet het.![]()
Zelfs Hamilton zou niet winnen... waar komt dat idee toch vandaan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 18:06 schreef aesop het volgende:
[..]
Hij kan idd een paar records overnemen, maar ik denk dat daar heel veel geluk bij komt kijken. Relatief heeft ie een betere auto dan Max destijds, maar de overgang van F3 naar F1 is straks ook wta groter vermoed ik.
Goh, dan zul je na Abu Dhabi wel in een heel diep zwart gat vallen.quote:
Hij is weer uitverkocht. Duurde toch een leuk half uurtje.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 18:07 schreef Fopje het volgende:
Voor de mensen die editie 5 nog willen hebben van de schaalmodellen: wees snel. Er zijn nu orders vervallen waardoor je weer heel even kan bestellen!
Dat was snelquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 18:25 schreef Fopje het volgende:
[..]
Hij is weer uitverkocht. Duurde toch een leuk half uurtje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |