abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 oktober 2016 @ 23:29:07 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165886920
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 23:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Motorhead i.p.v AC/DC dus dat maakt het zelfs een groter contrast :D
oh ja. Ik zat al met een schuin oog naar die van Ericsson te kijken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 oktober 2016 @ 23:30:03 #82
Maffe Fries
pi_165886946
Kevin Magnussen lijkt maar één plaat te kennen: Born in the USA van Bruce _O-
pi_165887109
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 14:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als je er twee hebt - zoals Grosjean en Perez - en er zijn nog vier races te gaan, kun je er toch nog vier winnen en dus, net als Verstappen, uiteindelijk zes winnen? :P
Godver inderdaad. Ik zat aan 2 coureurs en 4 races dus 2 per stuk erbij te denken :@

#netwakker :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_165888785
quote:
Protest Verstappen krijgt staartje

Het ingediende protest door het Formule 1-team van Mercedes tegen Max Verstappen, zondag na afloop van de Japanse Grand Prix, krijgt waarschijnlijk nog een staartje. Een van de stewards van de internationale autosportfederatie FIA, de Australiër Gary Connelly, heeft op het eerste gezicht een dubieuze rol gespeeld in de affaire.

Max Verstappen wist in de voorlaatste ronde van de race op Suzuka met een scherpe verdedigende actie ten opzichte van drievoudig wereldkampioen Lewis Hamilton zijn tweede plaats veilig te stellen. De wedstrijdsituatie werd ogenblikkelijk door de vier stewards als binnen de grenzen van het toelaatbare beoordeeld. Dat gebeurde in de stemverhouding drie tegen één. De tegenstem was van Connelly, die binnen het Formule 1-wereldje bekend staat als een hardliner.

Naar verluidt zou Connelly na de race op eigen initiatief naar de hospitalityruimte van Mercedes gelopen zijn om de Duitse renstal te bewegen alsnog een protest tegen Verstappen in te dienen. De leidinggevenden, teambaas Toto Wolff en Mercedes-kopstuk Niki Lauda, waren op dat moment echter al onderweg naar het vliegveld, samen met Hamilton overigens. Paddy Lowe, technisch directeur bij het team, besloot op zijn beurt gehoor te geven aan het opmerkelijke verzoek van Connelly.

Het protest werd na pakweg een uur plotseling weer ingetrokken. Dat zou gebeurd zijn in opdracht van Wolff, die het oneens was met de eenmansactie van Lowe. Opmerkelijk was ook dat Hamilton zich al meteen via twitter openlijk had gedistantieerd van het teamprotest. Hoewel de Brit in het heetst van de strijd nog wel via de boordradio zijn beklag had gedaan over de actie van Verstappen, complimenteerde hij zijn plaaggeest van Red Bull meteen na de race juist met zijn verdedigende actie.

De kans is groot dat Connelly door de FIA in ieder geval op z’n vingers getikt zal worden voor zijn eigengereide gedrag. Het is immers hoogst ongebruikelijk dat een steward, op papier onafhankelijk, teams van adviezen voorziet.

http://www.telegraaf.nl/t(...)ijgt_staartje__.html
Lekker dit. Alsof de grensrechter na de wedstrijd Cocu gaat aanmoedigen om protest in te dienen, omdat hij het niet eens is met de scheidsrechter,
pi_165889264
Dan ben je gelijk al je geloofwaardigheid als steward kwijt, als een klein kind maar vragen bij papa terwijl mama al gezegd heeft dat het niet mocht. :N
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:22:00 #86
163650 Greys
pi_165889301
Als het allemaal waar is, is een tik op de vingers natuurlijk niet genoeg. Als je als FIA nog iets van je geloofwaardigheid en betrouwbaarheid wilt redden neem je openlijk afstand en afscheid van die knakker en bied je je excuses aan aan zowel RB als Mercedes.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165889323
Het komt oorspronkelijk van Autobild.de geloof ik, dit gerucht.
Ja doei.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:37:11 #88
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_165889502
Deputy President of the FIA Institute, Director of the Australian Institute of Motor Sport Safety, F1 and WTCC Steward, and FIA World Motorsport Council Member.

Biography

Gary Connelly was widely known as a rally driver, competing in the World Rally Championship for a long time. He helped to bring the rally championship to Australia and was on the board of organisers for the event. He also held the position of Clerk of the Course for Rally Australia, stepping down in late 2002.

As a member of the World Motorsport Council for the FIA, and a director of the Institute of Motorsport Safety in Australia, Connelly can take an overview of how motorsport is shaping up. He also delves into the details for Formula One, having been an FIA Observer and a Steward since 1989. He undertakes those roles in the World Rally and World Touring Car Championships as well.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:04:04 #89
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_165889850
Als het waar is moet zo'n gast gewoon uit functie worden gezet. Dit kan je niet maken. Je raakt je geloofwaardigheid en onpartijdigheid kwijt.

Zulke "hardliners" moeten sowieso verdwijnen uit de Formule 1. De afgelopen 10 jaar is F1 kapot gemaakt door pussies die het liefst ronden lang optochten rijden. Een beetje van je lijn om te verdedigen roept al meteen vraagtekens op bij iedereen. Gaat nergens meer over.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:28:47 #90
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_165890200
Waarom zijn er trouwens vier stewards en niet een oneven aantal? Lijkt me niet handig als je twee voor en twee tegenstemmers hebt...
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_165890430
Is Charlie Whiting niet de 5e persoon als het nodig is? (gokje)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:29:22 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165891113
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:46 schreef SnowOokami het volgende:
Is Charlie Whiting niet de 5e persoon als het nodig is? (gokje)
Laat dat 'als het nodig is' maar weg ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_165891314
Ik heb geen verstand van snel rijden, maar ik begrijp het gedoe rondom deze inhaalactie niet zo goed. Want als Max hier keifout is, en je wilt een voorganger inhalen, dan flikker je dus je auto er naast en moest de voorste auto maar inhouden en je ruimte gaan geven?
pi_165891373
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 11:39 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb geen verstand van snel rijden, maar ik begrijp het gedoe rondom deze inhaalactie niet zo goed. Want als Max hier keifout is, en je wilt een voorganger inhalen, dan flikker je dus je auto er naast en moest de voorste auto maar inhouden en je ruimte gaan geven?
Ondanks dat het in essentie gaat om hard rijden, zijn er wel regels aan verbonden om het zo veilig mogelijk en eerlijk te houden. Je mag als je verdedigt niet eindeloos blijven bewegen/schijnbewegingen maken/etc. om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren. Als je met je ene move het niet houdt, mag je niet ineens weer gaan verwisselen van lijn om te voorkomen dat mensen elkaar van de baan drukken, enzo.
Ja doei.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:44:45 #95
163650 Greys
pi_165891409
quote:
Nee, maar zoals Moblo hierboven al uitlegt moeten er wel enige regels zijn. Anders zou degene die voorop rijdt gewoon eindeloos tot aan de finish kunnen blijven zigzaggen zodat een ander er onmogelijk nog langs komt. Dat zou ook niet fair zijn, plus als iemand gewoon maar onverwacht heen en weer mag blijven schieten gaat het op botsauto's lijken. Als die regels er niet waren, zou Max ook nooit meer iemand normaal kunnen inhalen en dat willen we ook niet :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165891618
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 11:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ondanks dat het in essentie gaat om hard rijden, zijn er wel regels aan verbonden om het zo veilig mogelijk en eerlijk te houden. Je mag als je verdedigt niet eindeloos blijven bewegen/schijnbewegingen maken/etc. om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren. Als je met je ene move het niet houdt, mag je niet ineens weer gaan verwisselen van lijn om te voorkomen dat mensen elkaar van de baan drukken, enzo.
Max is toch maar één keer van de ideale lijn afgeweken?
Want daar gaat het toch om, Max had in dit geval niet meer van zijn lijn mogen wijken omdat Hamilton zijn beweging had ingezet?
pi_165891666
quote:
Dat was de intentie van Hamilton idd :P en blokte hem nog voordat hij z'n neus voor zijn auto kon krijgen. Prima actie, de actie van Max op Spa tegen Kimi was een stuk lomper en daarover heeft hij dan ook een preek gehad van Charlie.
pi_165891724
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 11:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Want daar gaat het toch om, Max had in dit geval niet meer van zijn lijn mogen wijken omdat Hamilton zijn beweging had ingezet?
Het zit hem in de beweging, Max gaat nog naar rechts wanneer Lewis nog deels achter zijn auto zit. Als Hamilton al helemaal rechts (en los van Max) had gezeten was het een ander verhaal geweest en was het idd gevaarlijk geweest.
Hamilton schrok dit keer van zijn beweging, want hij had het niet verwacht... maakte een remfout en vloekte eenmaal. Maar de move van Max was gewoon briljant en zo'n move haalt vaak het bloed onder je nagels vandaan. :D

pi_165892056
pi_165893726
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 11:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het ging er dan ook om of hij wel of niet al in de remzone zat (waarin je niet van je lijn mag afwijken, correct me if i'm wrong), dat is dus een grijs gebied waar Max steeds heel mooi op het randje balanceert, vandaar ook de vele discussies omtrent zijn acties.

Verder vraag ik me af, wat ziet men als remzone? Is dat het moment waarop je zelf begint te remmen of is dat een vaststaand gebied in de bocht?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:21:38 #101
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165893901
Dat gemekker over remzone of niet :')

Gaan ze dan ook bordjes langs de kant zetten 'ritsen over 300 meter'
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:49:45 #102
163650 Greys
pi_165894286
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:21 schreef fathank het volgende:
Dat gemekker over remzone of niet :')

Gaan ze dan ook bordjes langs de kant zetten 'ritsen over 300 meter'
Want als iemand midden IN een bocht alsnog even op de rem springt en iemand zich daar achter op dood rijdt is het geen probleem vind je?
Dat die zone er is vind ik nou niet echt gek.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:54:44 #103
157922 fathank
pi_165894340
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Want als iemand midden IN een bocht alsnog even op de rem springt en iemand zich daar achter op dood rijdt is het geen probleem vind je?
want dat bedoelen ze met remzone inderdaad. Onverwachts remmen in de bocht.
pi_165895411
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 09:22 schreef Greys het volgende:
Als het allemaal waar is, is een tik op de vingers natuurlijk niet genoeg. Als je als FIA nog iets van je geloofwaardigheid en betrouwbaarheid wilt redden neem je openlijk afstand en afscheid van die knakker en bied je je excuses aan aan zowel RB als Mercedes.
Dit is vast dezelfde knakker die het begrip 'racing room' speciaal voor Hamilton had geintroduceerd en nog wel meer dubieuze straffen heeft uitgedeeld, en straffen dubieus niet wilde uitdelen. Laat ze meteen maar eens even kijken naar dat zwaaien van die blauwe vlaggen, ging dat bij alle auto's even slecht, of was er eentje die nauwelijks last van achterbijvers had.

Die stewards maken er al heel lang een potje van, en lijken in geen enkel opzicht neutraal. Dit is gewoon het zoveelste voorbeeld van dubieuze keuzes door de stewards.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:11:16 #105
163650 Greys
pi_165895547
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:54 schreef fathank het volgende:

[..]

want dat bedoelen ze met remzone inderdaad. Onverwachts remmen in de bocht.
Nee, daarmee bedoelen ze dat er een zone is waar het wél mag. En op andere plekken dus niet. Maar goed, als jij liever lekker opstandig stommetje wilt spelen mag hoor. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:20:07 #106
157922 fathank
pi_165895701
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee, daarmee bedoelen ze dat er een zone is waar het wél mag. En op andere plekken dus niet. Maar goed, als jij liever lekker opstandig stommetje wilt spelen mag hoor. :)
Van je lijn af komen terwijl een achterligger een move maakt is heel wat anders dan plotseling op de rem stampen waar het niet hoeft

Is ook niet heel bevorderlijk voor je exitsnelheid. Tenzij je er op gokt dat je exit in de grindbak ligt :').
pi_165895915
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Dood rijden ook nog :D.
pi_165895943
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dood rijden ook nog :D.
Je hebt gezien wat er met Alonso gebeurde eerder dit jaar?
Ja doei.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:37:02 #110
157922 fathank
pi_165895980
quote:
Alonso is idd hartstikke dood.
pi_165895990
:Z ^O^
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:38:46 #112
Maffe Fries
pi_165896010
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je hebt gezien wat er met Alonso gebeurde eerder dit jaar?
Dat was niet slim gedaan van Alonso
pi_165896012
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:37 schreef fathank het volgende:

[..]

Alonso is idd hartstikke dood.
Een gebroken rib ofzo had hij er aan over gehouden, maar dat is in principe nog een worst case scenario. Magnussen had bijvoorbeeld maar één sneetje in zijn enkel nadat hij met 200+ per uur zijn auto in de muur boorde op Spa.

edit: Het is trouwens op orders van de FIA dat hij de GP in Bahrein heeft over geslagen, hijzelf en Mclaren wilden hem eigenlijk gewoon laten racen.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:41:15 #114
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165896045
SAINZ: "NET ZO GOED ALS OF BETER DAN VERSTAPPEN"
Gepubliceerd op 11 okt 2016 13:52

Scuderia Toro Rosso-coureur Carlos Sainz zit erg in zijn maag met het feit dat Red Bull eerder dit seizoen de voorkeur gaf aan Max Verstappen als vervanger van Daniil Kvyat bij Red Bull Racing. Dat vernam JamesAllenonF1.com van de Spanjaard. Sainz reed anderhalf jaar samen met Verstappen voor Toro Rosso. De resultaten uit die periode spreken in het voordeel van de Nederlander.

"Mensen hebben de neiging te vergeten dat het het ook een moeilijke periode voor mij was en niet alleen voor Daniil. Voor mij was het moeilijk te begrijpen dat de keuze niet op mij viel. De resultaten die ik daarna boekte in Barcelona, Monaco en Canada kun je zien als mijn manier om te zeggen dat Red Bull ook voor mij had kunnen kiezen. Ik ben daar heel boos over en ik wil ook in die positie komen."

"Het kwam op mij over alsof ze me vertelden dat ik niet zo goed als Max was, terwijl ik geloof dat ik net zo goed of misschien wel beter ben. Dat heeft iedere Formule 1-coureur. Het was een moeilijke periode voor me, maar toen heb ik tegen mezelf gezegd: Ik ga bewijzen wat ik kan. De drie weekenden daarna waren de beste in mijn carrière", aldus Sainz.

"Ik zie het ook als goed vergelijkingsmateriaal. Als je ziet wat Max doet met een topauto, denk ik dat ik dat ook zou kunnen. Ik begrijp dat de situatie bij Red Bull moeilijk voor me is. Ze hebben nu twee heel goede coureurs en dat is voor mij niet ideaal natuurlijk. Maar iedereen moet begrijpen, ook bij Red Bull, dat mijn uiteindelijke doel is te rijden voor podiumplaatsen en overwinningen. Daarom ben ik hier."

"Buiten de baan is het met het vertrek van Max misschien rustiger geworden, maar die druk en die situatie binnen het team hielpen me ook. Het maakte me sterker, want als er een rivaliteit is, leer je daar veel van. Je leert van de ander, wordt volwassener en leert reageren."
pi_165896051
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dit is vast dezelfde knakker die het begrip 'racing room' speciaal voor Hamilton had geintroduceerd en nog wel meer dubieuze straffen heeft uitgedeeld, en straffen dubieus niet wilde uitdelen. Laat ze meteen maar eens even kijken naar dat zwaaien van die blauwe vlaggen, ging dat bij alle auto's even slecht, of was er eentje die nauwelijks last van achterbijvers had.

Die stewards maken er al heel lang een potje van, en lijken in geen enkel opzicht neutraal. Dit is gewoon het zoveelste voorbeeld van dubieuze keuzes door de stewards.
Nogmaals, met die beslissing over racing room was niets mis. Diegene die (ver genoeg) voor ligt moet gelegenheid krijgen om de bocht in te sturen. Die ruimte (hier dus racing room genoemd) kreeg hij niet.

Diezelfde actie op Max vond ik minder erg omdat Rosberg diegene was die voor lag, maar daar werd het gezien als iemand bewust van de baan duwen wat ook niet mag.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:45:29 #116
157922 fathank
pi_165896102
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:37 schreef motorbloempje het volgende:
:Z ^O^
Wat probeer je met dat filmpje te laten zien?

het is vooral Alonso die met een behoorlijk snelheidsverschil nogal dicht langs z'n voorganger verwacht te kunnen.
pi_165896164
Dat een aanraking (in de remzone, of waar dan ook), onafhankelijk van wie z'n fout het is, zéker zeer gevaarlijk kan zijn, en ondanks de extreme veiligheid vandaag de dag, het zéker ook anders af had kunnen lopen. Ja, mensen kunnen nog steeds omkomen in F1, dus. Maargoed, prima als je dat verder ook wilt ontkennen, daar ga ik verder m'n best niet voor doen.
Ja doei.
pi_165896393
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
Dat een aanraking (in de remzone, of waar dan ook), onafhankelijk van wie z'n fout het is, zéker zeer gevaarlijk kan zijn, en ondanks de extreme veiligheid vandaag de dag, het zéker ook anders af had kunnen lopen. Ja, mensen kunnen nog steeds omkomen in F1, dus. Maargoed, prima als je dat verder ook wilt ontkennen, daar ga ik verder m'n best niet voor doen.
Vroeger heette dat gewoon een brake-test. Zat je te slapen had je pech. Dat hoorde erbij, dat gezeur van tegenwoordig.
pi_165896425
quote:
Ow het is zeker mogelijk dat er op die manier mensen omkomen, het risico daarop is echter zo klein dat het door de meesten gewoon als een acceptabel risico wordt gezien.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:09:14 #120
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_165896491
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:41 schreef BeamofLight het volgende:
SAINZ: "NET ZO GOED ALS OF BETER DAN VERSTAPPEN"
Gepubliceerd op 11 okt 2016 13:52

Scuderia Toro Rosso-coureur Carlos Sainz zit erg in zijn maag met het feit dat Red Bull eerder dit seizoen de voorkeur gaf aan Max Verstappen als vervanger van Daniil Kvyat bij Red Bull Racing. Dat vernam JamesAllenonF1.com van de Spanjaard. Sainz reed anderhalf jaar samen met Verstappen voor Toro Rosso. De resultaten uit die periode spreken in het voordeel van de Nederlander.

"Mensen hebben de neiging te vergeten dat het het ook een moeilijke periode voor mij was en niet alleen voor Daniil. Voor mij was het moeilijk te begrijpen dat de keuze niet op mij viel. De resultaten die ik daarna boekte in Barcelona, Monaco en Canada kun je zien als mijn manier om te zeggen dat Red Bull ook voor mij had kunnen kiezen. Ik ben daar heel boos over en ik wil ook in die positie komen."

"Het kwam op mij over alsof ze me vertelden dat ik niet zo goed als Max was, terwijl ik geloof dat ik net zo goed of misschien wel beter ben. Dat heeft iedere Formule 1-coureur. Het was een moeilijke periode voor me, maar toen heb ik tegen mezelf gezegd: Ik ga bewijzen wat ik kan. De drie weekenden daarna waren de beste in mijn carrière", aldus Sainz.

"Ik zie het ook als goed vergelijkingsmateriaal. Als je ziet wat Max doet met een topauto, denk ik dat ik dat ook zou kunnen. Ik begrijp dat de situatie bij Red Bull moeilijk voor me is. Ze hebben nu twee heel goede coureurs en dat is voor mij niet ideaal natuurlijk. Maar iedereen moet begrijpen, ook bij Red Bull, dat mijn uiteindelijke doel is te rijden voor podiumplaatsen en overwinningen. Daarom ben ik hier."

"Buiten de baan is het met het vertrek van Max misschien rustiger geworden, maar die druk en die situatie binnen het team hielpen me ook. Het maakte me sterker, want als er een rivaliteit is, leer je daar veel van. Je leert van de ander, wordt volwassener en leert reageren."
Op zich wordt de waarde van de coureur door iedereen in het wereldje zwaar overdreven. Als je naar de laatste 25 jaar F1 kijkt dan zie je nauwelijks verschillen tussen teamgenoten in de race-uitslagen.
Jolyon Palmer zou in de Mercedes van Rosberg ook tweede zijn geworden dit seizoen.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:11:32 #121
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165896528
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:09 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Op zich wordt de waarde van de coureur door iedereen in het wereldje zwaar overdreven. Als je naar de laatste 25 jaar F1 kijkt dan zie je nauwelijks verschillen tussen teamgenoten in de race-uitslagen.
Jolyon Palmer zou in de Mercedes van Rosberg ook tweede zijn geworden dit seizoen.
Je zou nu een Max - Kvyat perfect kunnen vergelijken
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:18:17 #122
157922 fathank
pi_165896641
quote:
Een aanraking in de remzone is wat anders dan een een zone waar het blijkbaar geoorloofd is om om op de rem te stampen waar het niet nodig is. Want dat is hetgeen wat beweert wordt, dat daar speciale zones voor zijn dat dat blijkbaar mag.

In jouw voorbeeld zit alonso vooral fout. Die Haas maakt wel heel iets van een verdedigende move maar niet waarvan je zegt dat ie een deur dichtgooit voor je snufferd.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:20:10 #123
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_165896668
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:11 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Je zou nu een Max - Kvyat perfect kunnen vergelijken
Kvyat reed begin dit jaar in de RB ook naar het podium.

Daarnaast is het niet eerlijk om te vergelijken m.b.t. de prestaties bij Toro Rosso, omdat dat team nu enorm in rangorde terugvalt door de oude motor. Dus die auto is nu in vergelijking t.o.v. de rest van het veld een stuk slechter dan toen Max nog in die auto zat.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_165896676
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ow het is zeker mogelijk dat er op die manier mensen omkomen, het risico daarop is echter zo klein dat het door de meesten gewoon als een acceptabel risico wordt gezien.
Dat denk ik ook. Je kunt het wegnemen van risico's zien als een soort 'creep'. Het wegnemen van triviale risico's vereist weinig aanpassen aan de sport. De laatste beetjes risico indammen kost echter dermate veel aanpassing aan de sport (zie o.a. de halo), dat het karakter verloren gaat en/of de populariteit afneemt. Het is mijns inziens ook niet verstandig om bij elk incident de regels meteen aan te willen passen. Dat komt niet ten goede aan de stabiliteit van de sport.
pi_165896755
De remzone is de zone waarin je remt voor een bocht. Daar van je lijn afwijken om een ander te blokkeren is gevaarlijk omdat de ander dan nauwelijks meer kan uitwijken (en de bocht halen)

De rest van de discussie staat imho nergens op. Sowieso zijn er geen zones waar niet geremd mag worden.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:29:52 #126
157922 fathank
pi_165896805
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:25 schreef sasquatsch het volgende:
De remzone is de zone waarin je remt voor een bocht. Daar van je lijn afwijken om een ander te blokkeren is gevaarlijk omdat de ander dan nauwelijks meer kan uitwijken (en de bocht halen)

De rest van de discussie staat imho nergens op. Sowieso zijn er geen zones waar niet geremd mag worden.
Maar als je van achter komt mag je wel een divebomb plaatsen en jezelf er tussen proppen. Gewoon de binnenkant pakken met een hoge snelheid in de wetenschap dat je voorganger toch niks mag.

Bovendien als de een van z'n lijn af kan komen tijdens het remmen moet de ander dat ook kunnen. Hou d'r maar rekening mee dat er coureurs zijn die je er niet zomaar langs laten. Zeker als je er kog gewoon achter zit zoals Hamilton afgelopen weekend. Zit ie ernaast dan ben je te laat met je verdedigende actie
pi_165896891
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:29 schreef fathank het volgende:

[..]

Maar als je van achter komt mag je wel een divebomb plaatsen en jezelf er tussen proppen. Gewoon de binnenkant pakken met een hoge snelheid in de wetenschap dat je voorganger toch niks mag.
Je mag zeker insturen als je voor ligt. Dat is wat anders dan bewust iemand blokkeren in de remzone door van je racelijn af te wijken.

De coureur die aan de binnenkant zit moet er maar voor zorgen of er op tijd naast te zitten zodat hij nog de bocht kan halen of er niet meer naast te zitten.
pi_165896954
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:29 schreef fathank het volgende:

[..]

Bovendien als de een van z'n lijn af kan komen tijdens het remmen moet de ander dat ook kunnen. Hou d'r maar rekening mee dat er coureurs zijn die je er niet zomaar langs laten. Zeker als je er kog gewoon achter zit zoals Hamilton afgelopen weekend. Zit ie ernaast dan ben je te laat met je verdedigende actie
Als je op hetzelfde moment reageert wel, maar je reageert altijd later, namelijk op de reactie van je voorligger. En die tijd heb je niet in de remzone, zeker niet omdat jouw snelheid hoger is dan die van je voorligger.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:47:48 #129
163650 Greys
pi_165897082
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:20 schreef fathank het volgende:

[..]

Van je lijn af komen terwijl een achterligger een move maakt is heel wat anders dan plotseling op de rem stampen waar het niet hoeft

Is ook niet heel bevorderlijk voor je exitsnelheid. Tenzij je er op gokt dat je exit in de grindbak ligt :').

Ah, je kunt dus wel normaal praten ipv dat kleuterachtige gedoe.

Jij stelde volgens mij zo ongeveer dat die hele break zone net zo'n onzin is als ritsen bordjes. Ik vind dat onzin. En ik denk dat je dat je stiekem ook wel vindt. Dat is alles. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165897468
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:01 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Het zit hem in de beweging, Max gaat nog naar rechts wanneer Lewis nog deels achter zijn auto zit. Als Hamilton al helemaal rechts (en los van Max) had gezeten was het een ander verhaal geweest en was het idd gevaarlijk geweest.
Hamilton schrok dit keer van zijn beweging, want hij had het niet verwacht... maakte een remfout en vloekte eenmaal. Maar de move van Max was gewoon briljant en zo'n move haalt vaak het bloed onder je nagels vandaan. :D

Als HAM niet doorgeschoten was had hij er misschien via de buitenkant langs kunnen gaan, aangezien de volgende bocht naar links is.
Play hard, go pro.
pi_165897779
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:39 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Als je op hetzelfde moment reageert wel, maar je reageert altijd later, namelijk op de reactie van je voorligger. En die tijd heb je niet in de remzone, zeker niet omdat jouw snelheid hoger is dan die van je voorligger.
Zo groot was het snelheidsverschil niet want hij maakt de move relatief laat, Hamilton wilde echt heel laat remmen... met de kans om Max aan de binnenkant te raken bij doorglijden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 18:14 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Als HAM niet doorgeschoten was had hij er misschien via de buitenkant langs kunnen gaan, aangezien de volgende bocht naar links is.
Een schijnbeweging had misschien volstaan en had ie erin Hulk-style "see you later" voorbij gekund :P

Maar goed zoals die kerel laatst zei op twitter (ben ff z'n naam kwijt) dat bij elke verdedigende move van Max de wereld te klein is begint gewoon ronduit idioot te worden.
En dan nog die steward zich zo gedraagt ... man man :')

edit, deze tweet:
thebuxtonblog twitterde op zondag 09-10-2016 om 11:49:39 This go to position for every Max defense is getting ludicrous. Nothing wrong with the move. Easy target. https://t.co/JRlMu64Imj reageer retweet
pi_165897869
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:25 schreef sasquatsch het volgende:

Er is alleen geen enkele regel die verbied dat je in de remzone van je lijn afwijkt.

De enige regel die spreekt over een remzone (voor zover ik heb kunnen vinden) is regel 27.7 van de sporting regulations:
quote:
Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track without justifiable reason.
Daar staat, vrij letterlijk, dat een coureur die op een recht stuk en vóór een remzone zijn positie wil verdedigen de volledige breedte van de baan mag gebruiken tijdens zijn eerste manoeuvre.

Interpretatie kan dus zijn: IN de remzone mag je doen wat je wil, want hier wordt specifiek gesproken over VOOR de remzone, en er is geen specifieke regel voor IN de remzone.

Dan hebben we natuurlijk nog regel 27.8, wat zeg maar het artikel 5 van de F1 is...
Alles wat eventueel mogelijk gevaarlijk zou kunnen zijn of andere coureurs zou kunnen hinderen kan bestraft worden dankzij dat artikel.
quote:
Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted.
Probleem met deze regel is natuurlijk direct duidelijk: ELKE verdedigende actie is er precies voor bedoeld "to hinder other drivers". Dus ELKE gelukte verdedigingsactie kan in potentie bestraft worden volgens dit artikel.

Overigens: Dat het gevaarlijk is om in de remzone te blocken lijkt me duidelijk. Punt is dat er geen enkele regel is die dit expliciet verbiedt.
pi_165897937
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 18:46 schreef TagForce het volgende:

[..]

Er is alleen geen enkele regel die verbied dat je in de remzone van je lijn afwijkt.

De enige regel die spreekt over een remzone (voor zover ik heb kunnen vinden) is regel 27.7 van de sporting regulations:

[..]

Daar staat, vrij letterlijk, dat een coureur die op een recht stuk en vóór een remzone zijn positie wil verdedigen de volledige breedte van de baan mag gebruiken tijdens zijn eerste manoeuvre.

Interpretatie kan dus zijn: IN de remzone mag je doen wat je wil, want hier wordt specifiek gesproken over VOOR de remzone, en er is geen specifieke regel voor IN de remzone.

Dan hebben we natuurlijk nog regel 27.8, wat zeg maar het artikel 5 van de F1 is...
Alles wat eventueel mogelijk gevaarlijk zou kunnen zijn of andere coureurs zou kunnen hinderen kan bestraft worden dankzij dat artikel.

[..]

Probleem met deze regel is natuurlijk direct duidelijk: ELKE verdedigende actie is er precies voor bedoeld "to hinder other drivers". Dus ELKE gelukte verdedigingsactie kan in potentie bestraft worden volgens dit artikel.

Overigens: Dat het gevaarlijk is om in de remzone te blocken lijkt me duidelijk. Punt is dat er geen enkele regel is die dit expliciet verbiedt.
Is ook geen officiële regel maar meer een soort gentlemen's agreement voor zover ik het begrepen heb en dat overtreding daarvan onder een van de bestaande regels bestraft kan worden.

Overigens kan ik die regel ook interpreteren als op het rechte stuk voor de remzone mag je van je lijn afwijken maar in de remzone niet.
  Redactie Sport dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:14:08 #135
274204 crew  Mexicanobakker
pi_165898231
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 12:40 schreef F1gamer het volgende:
http://www.circuitoftheam(...)a-1-drivers-playlist

Leuk om te weten wat voor muziek de coureurs leuk vinden
Nasrgod.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_165898256
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 18:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Is ook geen officiële regel maar meer een soort gentlemen's agreement voor zover ik het begrepen heb en dat overtreding daarvan onder een van de bestaande regels bestraft kan worden.

Overigens kan ik die regel ook interpreteren als op het rechte stuk voor de remzone mag je van je lijn afwijken maar in de remzone niet.
Dat klopt. De ongeschreven wetten van het racen. Dat is de reden van 27.8...
Uberhaupt de reden waarom er in de regels van de FIA nergens staat hoe een coureur zich in een bocht of remzone moet gedragen is zodat er ruimte is om te racen. Helaas laat dit veel ruimte voor interpretatie van de dienstdoende stewards, en is de tendens de afgelopen jaren vooral geweest om racen te bestraffen. Met de komst van Max, die blijkbaar toch iets losmaakt bij alles en iedereen en dus ook de stewards, zie je dat er nu veel vaker voor gekozen wordt om ze gewoon te laten racen. Het feit dat er de afgelopen 2 seizoenen geen klapjosties op de grid stonden zal ook geholpen hebben. Het talent komt langzaam weer terug in de F1, en dan heb je ook de optie om ze te laten racen.

Regel 27.6 en 27.7 gaan niet over of je wel of niet van je lijn mag afwijken, maar over hoe vaak en hoe ver. Beide regels kunnen dus nooit een verbod op het van de lijn afwijken in de remzone opleveren. 27.6 spreekt uberhaupt niet over waar of wanneer, maar zegt slechts dat het 1 keer mag en dat je een wagenbreedte over moet laten als je weer terug gaat. 27.7 zegt alleen dat je de hele baan mag gebruiken bij je eerste move, zolang de auto achter je niet een deel al naast je heeft zitten. Je kan het ook interpreteren als 'in de remzone mag dat ook als er wel een deel van de auto achter je al naast je zit'.

Daarom ook regel 27.8 :)
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:25:57 #137
12221 Tijn