abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:21:38 #101
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165893901
Dat gemekker over remzone of niet :')

Gaan ze dan ook bordjes langs de kant zetten 'ritsen over 300 meter'
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:49:45 #102
163650 Greys
pi_165894286
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:21 schreef fathank het volgende:
Dat gemekker over remzone of niet :')

Gaan ze dan ook bordjes langs de kant zetten 'ritsen over 300 meter'
Want als iemand midden IN een bocht alsnog even op de rem springt en iemand zich daar achter op dood rijdt is het geen probleem vind je?
Dat die zone er is vind ik nou niet echt gek.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:54:44 #103
157922 fathank
pi_165894340
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Want als iemand midden IN een bocht alsnog even op de rem springt en iemand zich daar achter op dood rijdt is het geen probleem vind je?
want dat bedoelen ze met remzone inderdaad. Onverwachts remmen in de bocht.
pi_165895411
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 09:22 schreef Greys het volgende:
Als het allemaal waar is, is een tik op de vingers natuurlijk niet genoeg. Als je als FIA nog iets van je geloofwaardigheid en betrouwbaarheid wilt redden neem je openlijk afstand en afscheid van die knakker en bied je je excuses aan aan zowel RB als Mercedes.
Dit is vast dezelfde knakker die het begrip 'racing room' speciaal voor Hamilton had geintroduceerd en nog wel meer dubieuze straffen heeft uitgedeeld, en straffen dubieus niet wilde uitdelen. Laat ze meteen maar eens even kijken naar dat zwaaien van die blauwe vlaggen, ging dat bij alle auto's even slecht, of was er eentje die nauwelijks last van achterbijvers had.

Die stewards maken er al heel lang een potje van, en lijken in geen enkel opzicht neutraal. Dit is gewoon het zoveelste voorbeeld van dubieuze keuzes door de stewards.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:11:16 #105
163650 Greys
pi_165895547
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:54 schreef fathank het volgende:

[..]

want dat bedoelen ze met remzone inderdaad. Onverwachts remmen in de bocht.
Nee, daarmee bedoelen ze dat er een zone is waar het wél mag. En op andere plekken dus niet. Maar goed, als jij liever lekker opstandig stommetje wilt spelen mag hoor. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:20:07 #106
157922 fathank
pi_165895701
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee, daarmee bedoelen ze dat er een zone is waar het wél mag. En op andere plekken dus niet. Maar goed, als jij liever lekker opstandig stommetje wilt spelen mag hoor. :)
Van je lijn af komen terwijl een achterligger een move maakt is heel wat anders dan plotseling op de rem stampen waar het niet hoeft

Is ook niet heel bevorderlijk voor je exitsnelheid. Tenzij je er op gokt dat je exit in de grindbak ligt :').
pi_165895915
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 14:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Dood rijden ook nog :D.
pi_165895943
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dood rijden ook nog :D.
Je hebt gezien wat er met Alonso gebeurde eerder dit jaar?
Ja doei.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:37:02 #110
157922 fathank
pi_165895980
quote:
Alonso is idd hartstikke dood.
pi_165895990
:Z ^O^
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:38:46 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165896010
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je hebt gezien wat er met Alonso gebeurde eerder dit jaar?
Dat was niet slim gedaan van Alonso
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165896012
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:37 schreef fathank het volgende:

[..]

Alonso is idd hartstikke dood.
Een gebroken rib ofzo had hij er aan over gehouden, maar dat is in principe nog een worst case scenario. Magnussen had bijvoorbeeld maar één sneetje in zijn enkel nadat hij met 200+ per uur zijn auto in de muur boorde op Spa.

edit: Het is trouwens op orders van de FIA dat hij de GP in Bahrein heeft over geslagen, hijzelf en Mclaren wilden hem eigenlijk gewoon laten racen.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:41:15 #114
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165896045
SAINZ: "NET ZO GOED ALS OF BETER DAN VERSTAPPEN"
Gepubliceerd op 11 okt 2016 13:52

Scuderia Toro Rosso-coureur Carlos Sainz zit erg in zijn maag met het feit dat Red Bull eerder dit seizoen de voorkeur gaf aan Max Verstappen als vervanger van Daniil Kvyat bij Red Bull Racing. Dat vernam JamesAllenonF1.com van de Spanjaard. Sainz reed anderhalf jaar samen met Verstappen voor Toro Rosso. De resultaten uit die periode spreken in het voordeel van de Nederlander.

"Mensen hebben de neiging te vergeten dat het het ook een moeilijke periode voor mij was en niet alleen voor Daniil. Voor mij was het moeilijk te begrijpen dat de keuze niet op mij viel. De resultaten die ik daarna boekte in Barcelona, Monaco en Canada kun je zien als mijn manier om te zeggen dat Red Bull ook voor mij had kunnen kiezen. Ik ben daar heel boos over en ik wil ook in die positie komen."

"Het kwam op mij over alsof ze me vertelden dat ik niet zo goed als Max was, terwijl ik geloof dat ik net zo goed of misschien wel beter ben. Dat heeft iedere Formule 1-coureur. Het was een moeilijke periode voor me, maar toen heb ik tegen mezelf gezegd: Ik ga bewijzen wat ik kan. De drie weekenden daarna waren de beste in mijn carričre", aldus Sainz.

"Ik zie het ook als goed vergelijkingsmateriaal. Als je ziet wat Max doet met een topauto, denk ik dat ik dat ook zou kunnen. Ik begrijp dat de situatie bij Red Bull moeilijk voor me is. Ze hebben nu twee heel goede coureurs en dat is voor mij niet ideaal natuurlijk. Maar iedereen moet begrijpen, ook bij Red Bull, dat mijn uiteindelijke doel is te rijden voor podiumplaatsen en overwinningen. Daarom ben ik hier."

"Buiten de baan is het met het vertrek van Max misschien rustiger geworden, maar die druk en die situatie binnen het team hielpen me ook. Het maakte me sterker, want als er een rivaliteit is, leer je daar veel van. Je leert van de ander, wordt volwassener en leert reageren."
pi_165896051
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dit is vast dezelfde knakker die het begrip 'racing room' speciaal voor Hamilton had geintroduceerd en nog wel meer dubieuze straffen heeft uitgedeeld, en straffen dubieus niet wilde uitdelen. Laat ze meteen maar eens even kijken naar dat zwaaien van die blauwe vlaggen, ging dat bij alle auto's even slecht, of was er eentje die nauwelijks last van achterbijvers had.

Die stewards maken er al heel lang een potje van, en lijken in geen enkel opzicht neutraal. Dit is gewoon het zoveelste voorbeeld van dubieuze keuzes door de stewards.
Nogmaals, met die beslissing over racing room was niets mis. Diegene die (ver genoeg) voor ligt moet gelegenheid krijgen om de bocht in te sturen. Die ruimte (hier dus racing room genoemd) kreeg hij niet.

Diezelfde actie op Max vond ik minder erg omdat Rosberg diegene was die voor lag, maar daar werd het gezien als iemand bewust van de baan duwen wat ook niet mag.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:45:29 #116
157922 fathank
pi_165896102
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:37 schreef motorbloempje het volgende:
:Z ^O^
Wat probeer je met dat filmpje te laten zien?

het is vooral Alonso die met een behoorlijk snelheidsverschil nogal dicht langs z'n voorganger verwacht te kunnen.
pi_165896164
Dat een aanraking (in de remzone, of waar dan ook), onafhankelijk van wie z'n fout het is, zéker zeer gevaarlijk kan zijn, en ondanks de extreme veiligheid vandaag de dag, het zéker ook anders af had kunnen lopen. Ja, mensen kunnen nog steeds omkomen in F1, dus. Maargoed, prima als je dat verder ook wilt ontkennen, daar ga ik verder m'n best niet voor doen.
Ja doei.
pi_165896393
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
Dat een aanraking (in de remzone, of waar dan ook), onafhankelijk van wie z'n fout het is, zéker zeer gevaarlijk kan zijn, en ondanks de extreme veiligheid vandaag de dag, het zéker ook anders af had kunnen lopen. Ja, mensen kunnen nog steeds omkomen in F1, dus. Maargoed, prima als je dat verder ook wilt ontkennen, daar ga ik verder m'n best niet voor doen.
Vroeger heette dat gewoon een brake-test. Zat je te slapen had je pech. Dat hoorde erbij, dat gezeur van tegenwoordig.
pi_165896425
quote:
Ow het is zeker mogelijk dat er op die manier mensen omkomen, het risico daarop is echter zo klein dat het door de meesten gewoon als een acceptabel risico wordt gezien.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:09:14 #120
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_165896491
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 16:41 schreef BeamofLight het volgende:
SAINZ: "NET ZO GOED ALS OF BETER DAN VERSTAPPEN"
Gepubliceerd op 11 okt 2016 13:52

Scuderia Toro Rosso-coureur Carlos Sainz zit erg in zijn maag met het feit dat Red Bull eerder dit seizoen de voorkeur gaf aan Max Verstappen als vervanger van Daniil Kvyat bij Red Bull Racing. Dat vernam JamesAllenonF1.com van de Spanjaard. Sainz reed anderhalf jaar samen met Verstappen voor Toro Rosso. De resultaten uit die periode spreken in het voordeel van de Nederlander.

"Mensen hebben de neiging te vergeten dat het het ook een moeilijke periode voor mij was en niet alleen voor Daniil. Voor mij was het moeilijk te begrijpen dat de keuze niet op mij viel. De resultaten die ik daarna boekte in Barcelona, Monaco en Canada kun je zien als mijn manier om te zeggen dat Red Bull ook voor mij had kunnen kiezen. Ik ben daar heel boos over en ik wil ook in die positie komen."

"Het kwam op mij over alsof ze me vertelden dat ik niet zo goed als Max was, terwijl ik geloof dat ik net zo goed of misschien wel beter ben. Dat heeft iedere Formule 1-coureur. Het was een moeilijke periode voor me, maar toen heb ik tegen mezelf gezegd: Ik ga bewijzen wat ik kan. De drie weekenden daarna waren de beste in mijn carričre", aldus Sainz.

"Ik zie het ook als goed vergelijkingsmateriaal. Als je ziet wat Max doet met een topauto, denk ik dat ik dat ook zou kunnen. Ik begrijp dat de situatie bij Red Bull moeilijk voor me is. Ze hebben nu twee heel goede coureurs en dat is voor mij niet ideaal natuurlijk. Maar iedereen moet begrijpen, ook bij Red Bull, dat mijn uiteindelijke doel is te rijden voor podiumplaatsen en overwinningen. Daarom ben ik hier."

"Buiten de baan is het met het vertrek van Max misschien rustiger geworden, maar die druk en die situatie binnen het team hielpen me ook. Het maakte me sterker, want als er een rivaliteit is, leer je daar veel van. Je leert van de ander, wordt volwassener en leert reageren."
Op zich wordt de waarde van de coureur door iedereen in het wereldje zwaar overdreven. Als je naar de laatste 25 jaar F1 kijkt dan zie je nauwelijks verschillen tussen teamgenoten in de race-uitslagen.
Jolyon Palmer zou in de Mercedes van Rosberg ook tweede zijn geworden dit seizoen.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:11:32 #121
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165896528
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:09 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Op zich wordt de waarde van de coureur door iedereen in het wereldje zwaar overdreven. Als je naar de laatste 25 jaar F1 kijkt dan zie je nauwelijks verschillen tussen teamgenoten in de race-uitslagen.
Jolyon Palmer zou in de Mercedes van Rosberg ook tweede zijn geworden dit seizoen.
Je zou nu een Max - Kvyat perfect kunnen vergelijken
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:18:17 #122
157922 fathank
pi_165896641
quote:
Een aanraking in de remzone is wat anders dan een een zone waar het blijkbaar geoorloofd is om om op de rem te stampen waar het niet nodig is. Want dat is hetgeen wat beweert wordt, dat daar speciale zones voor zijn dat dat blijkbaar mag.

In jouw voorbeeld zit alonso vooral fout. Die Haas maakt wel heel iets van een verdedigende move maar niet waarvan je zegt dat ie een deur dichtgooit voor je snufferd.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:20:10 #123
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_165896668
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:11 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Je zou nu een Max - Kvyat perfect kunnen vergelijken
Kvyat reed begin dit jaar in de RB ook naar het podium.

Daarnaast is het niet eerlijk om te vergelijken m.b.t. de prestaties bij Toro Rosso, omdat dat team nu enorm in rangorde terugvalt door de oude motor. Dus die auto is nu in vergelijking t.o.v. de rest van het veld een stuk slechter dan toen Max nog in die auto zat.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_165896676
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ow het is zeker mogelijk dat er op die manier mensen omkomen, het risico daarop is echter zo klein dat het door de meesten gewoon als een acceptabel risico wordt gezien.
Dat denk ik ook. Je kunt het wegnemen van risico's zien als een soort 'creep'. Het wegnemen van triviale risico's vereist weinig aanpassen aan de sport. De laatste beetjes risico indammen kost echter dermate veel aanpassing aan de sport (zie o.a. de halo), dat het karakter verloren gaat en/of de populariteit afneemt. Het is mijns inziens ook niet verstandig om bij elk incident de regels meteen aan te willen passen. Dat komt niet ten goede aan de stabiliteit van de sport.
pi_165896755
De remzone is de zone waarin je remt voor een bocht. Daar van je lijn afwijken om een ander te blokkeren is gevaarlijk omdat de ander dan nauwelijks meer kan uitwijken (en de bocht halen)

De rest van de discussie staat imho nergens op. Sowieso zijn er geen zones waar niet geremd mag worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')